[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Startpost.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iMaccopy.jpg

Welkom in het Apple Intel iMac 2G discussie en ervaringen topic deel 2

Dit topic zal gaan over de nieuwe iMac . Deze nieuwe iMac is geboren op 7 Augustus 2007.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Algemeen-1.jpg

Het speciale aan deze nieuwe iMac is , dat de iMac een compleet ander uiterlijk heeft gekregen. De iMac bestaat nu uit Aluminium en Glas. Een leuk feitje voor de Greenpeace fanaten de glasplaat en de aluminium behuizing is recyclebaar, dus de iMac is ook nog eens beter voor het milieu. Verder is de iMac ook dunner geworden. De achterkant van de iMac is zwart uitgevoerd . Het Apple logo aan de voorzijde en de rand naast het scherm zijn ook zwart. Tot zover het uiterlijk. Want de iMac heeft ook van binnen een update gekregen. De iMac heeft de nieuwe Santa Rosa chipset aan boord. Wat de Macbook en Macbook Pro ook hebben. Verder is er ook een nieuwe videokaart en andere processors. Het is nu ook mogelijk de iMac uit te bereiden tot 4 GB PC5300 SO-Dimm geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Specs-1.jpg

De iMac is verkrijgbaar in een 20" variant of een 24" variant . Als je uit de grootte van het scherm bent heb je weer keus uit 2 modellen . Totaal zijn er 4 modellen. UPDATE 28-04-2008

Het eerste model is de goedkoopste van de vier . Het is de iMac 20" met Intel Core2Duo processor op 2,4 Ghz . De iMac heeft 1 GB ram en 250 GB Harddisk. Een SuperDrive en een ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB videokaart. Dit model kost € 999

Het tweede model is wederom een 20" maar nu met Intel Core2Duo 2,66 Ghz . Deze iMac heeft 2 GB ram maar 320 GB harddisk . SuperDrive en ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB videokaart.
Dit model kost € 1299

Het derde model is een 24". Deze iMac heeft een Intel Core2Duo 2,8 Ghz , 2 GB ram , 320 GB Harddisk , SuperDrive en ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB geheugen. Dit model kost € 1599

Het laatste model is the top of the range. Dit model heeft een 24" beeldscherm . Heeft verder een Core2Duo 3,06 GHz . 2 GB ram en 500 GB harddisk. Deze iMac heeft ook een SuperDrive en een NVIDIA GeForce 8800 GS met 500 MB. Dit model kost € 1919

Alle iMacs dus als je nu de goedkoopste of de duurste neemt zijn allen uitgerust met Mac OS X Leopard 10.5 en iLife '08. Verder zit er op elke nieuwe iMac Airport Wireless N , Bluetooth 2.0. Totaal 3 USB poorten , FW400 en een FW800 poort.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Poorten.jpg

Inhoud van de verpakking
• iMac
• Netsnoer
• Apple Remote
• Apple Keyboard
• Mighty Mouse
• Installatie-/herstel-dvd's
• Gedrukte en elektronische documentatie

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iMac.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram.jpg

Het enige wat uit te bereiden is in de iMac is het geheugen. Het geheugen wat nodig is : DDR2 PC5300 667 Mhz SO-Dimm geheugen . Hoe moet dat .. ?

Stap 1 : Zet de Mac uit en verwijder alle kabels . Leg de iMac met het scherm op een zachte doek.
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram1.jpg

Stap 2 : Doe de voet omhoog en schroef het geheugenluikje weg.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram2.jpg

Stap 3 : Haal de stukjes plastic weg en je kunt het geheugen er bij klikken of vervangen. Let op ; als je het geheugen erin plaatst moet je een klik horen .

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram3.jpg

Stap 4 : Doe de plastic stukjes weer terug waar ze zaten , en je kunt het geheugen luikje er weer opschroeven.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Totslot.jpg

Houd het ontopic . Opmerkingen over leveringen of bestellingen kun je kwijt in Apple Levertijden #3 en voor recenties over geheugen kun je terecht in het RAM topic

Vorige deel iMac 2G Intel #1

De iMac is te koop bij je plaatselijk Premium Reseller of de Apple Store

Toestemming van Hoedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ziet er mooi uit de openingspost. Misschien kan je nog veel voorkomende problemen vermelden in de openingspost zoals de slechte schermen of de vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Bij iFactors zijn de 2.8 modellen overigens goedkoper dan de online store. 2079 + 90 euro voor extra rammetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Nette startpost d:)b Misschien handig om even het tabelletje met specs uit deel 1 over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
In #1 staat verder geen tabel dus heb het zo maar gedaan . Problemen zouden er in kunnen maar ik heb zelf geen enkele last met mijn iMac . Volgens mij vallen de problemen wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn wat problemen met het scherm van de 24". Mijnes komt morgen of overmorgen, ik hoop dat 'ie in 1x goed is :X Morgen dan gelijk even 4GB RAM erbij halen :)

Apple roept trouwens: Estimated Delivery Date 28 Nov 2007 (Subject to change) . Zijn ze daarmee ook nog wel eens sneller? Tot nu zijn ze echt stukken sneller dan wat ze zelf beweerden

[ Voor 51% gewijzigd door neographikal op 26-11-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

carfreak02 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:25:
In #1 staat verder geen tabel dus heb het zo maar gedaan . Problemen zouden er in kunnen maar ik heb zelf geen enkele last met mijn iMac . Volgens mij vallen de problemen wel mee.
Dan heb je geluk. Bij mijn 3e iMac is het scherm nog niet goed. Morgen bel ik ze en dan moeten we maar kijken hoe we dit oplossen.

Tot nu toe baal ik als een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 11:47
neographikal schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:26:
Er zijn wat problemen met het scherm van de 24". Mijnes komt morgen of overmorgen, ik hoop dat 'ie in 1x goed is :X Morgen dan gelijk even 4GB RAM erbij halen :)

Apple roept trouwens: Estimated Delivery Date 28 Nov 2007 (Subject to change) . Zijn ze daarmee ook nog wel eens sneller? Tot nu zijn ze echt stukken sneller dan wat ze zelf beweerden
Issie al wel verzonden? Bij mij was het 14e opsturen en 21e bezorging, zat wel een weekend tussen... dus wellicht dat het lukt in 5 a 6 dagen. Verder ben ik ook heel benieuwd hoe het jouw iMac zal vergaan wat scherm betreft... De mijne ga ik morgen voor bellen dat ze hem mogen halen, wat testjes gedaan in opdracht van Apple Care, maar dat mocht allemaal niet baten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Is het mogelijk om je defect met een camera vast te leggen of is het daar te moeilijk voor te zien? Dan heb ik een beetje een idee waar ik op moet letten :)

Hij is vanmiddag verzonden en staat voor overmorgen op de planning. Ben benieuwd, morgen zou top zijn, dan heb ik een dag volledig vrij :9

Estimated Delivery Date 27 Nov 2007 (Subject to change)

[ Voor 40% gewijzigd door neographikal op 26-11-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:16
Ik wil jullie nogmaals verzoeken om de levertijden in het centrale topic daarvoor te bespreken: Levertijd Apple Producten Deel 3. Dat topic is er niet voor niets. De levertijden zijn namelijk niet erg interessant voor de mensen die een iMac al hebben en het voegt natuurlijk weinig toe aan de discussie :).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 26-11-2007 22:33 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 23:21
Heb nu ook al een hele poos een iMac en nog maar 2 keer een scherm gehad dat hij echt was vastgelopen en ik hem moest herstarten door lang op de powerknop te drukken. Komt dan een zwarte waas over mijn scherm met de mededeling wat te doen. Eerste keer was toen ik Windows virtueel aan het installeren was in Parallels en ondertussen in Virtualbox een andere Windows aanzette.

Deze avond was het weer zover toen ik in Parallels mijn virtuele Windows op wou starten. Na herstart ging het wel weer.

In het bericht is sprake van een herstart-knop maar kan iemand mij zeggen waar deze staat want zie die niet meteen.

En is er iets om programma's automatisch te starten na het inloggen zonder ze in het dock te plaatsen. Met messenger en zo heb ik dit al gedaan maar met bijvoorbeeld mijn DNS-updater wil ik dit niet doen omdat deze snel bereikbaar zijn via hun icoontje naast het volume en dergelijke. Of moet ik weer een scriptje schrijven in AppleScript zoals ik met Tiger deed. En dan dat in mijn dock plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

@ co0lman

Je kan toch onder System Preferences -> Accounts -> Login items een application toevoegen die automatisch wordt uitgevoerd op het moment dat je inlogt? (dit onder Tiger in ieder geval...)

Als je iets anders bedoelt, sorry. :)

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Anoniem: 81539 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:19:
Bij iFactors zijn de 2.8 modellen overigens goedkoper dan de online store. 2079 + 90 euro voor extra rammetje.
Hmmzz, moet je wel mee oppassen, want dat soort dingen mogen niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
neographikal schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:37:
Is het mogelijk om je defect met een camera vast te leggen of is het daar te moeilijk voor te zien? Dan heb ik een beetje een idee waar ik op moet letten :)

Hij is vanmiddag verzonden en staat voor overmorgen op de planning. Ben benieuwd, morgen zou top zijn, dan heb ik een dag volledig vrij :9

Estimated Delivery Date 27 Nov 2007 (Subject to change)
Als er al een TNT nummertje bij staat dan kun je het al beter tracen... Mijne wordt in ieder geval met een paar dagen opgehaald en een nieuwe wordt vanuit het verre oosten weer toegestuurd... Ik hoop dat het deze keer goed is :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afgeleverd! Staat er alleen nog geen Leopard op, moet ik hem eerst installeren... (dvd zat er wel bij). Ik heb trouwens ietsje last dat de hoekjes van het scherm ietsje donkerder zijn, klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
neographikal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:53:
Afgeleverd! Staat er alleen nog geen Leopard op, moet ik hem eerst installeren... (dvd zat er wel bij). Ik heb trouwens ietsje last dat de hoekjes van het scherm ietsje donkerder zijn, klopt dat? :)
Scherm zou compleet egaal moeten zijn, maar een heel klein beetje zou misschien kunnen (erg persoonlijk), je hebt geen last van een lichte gradient van links naar rechts? (aub testen met wit scherm, met brightness op laagste, ik zag het vooral toen ik aan het browsen was op internet en een wit scherm van de linker naar de rechterkant versleepte, het wit aan de linkerkant was daarbij beduidend feller).

Het klopt dat Leopard er nog niet op staat, uurtje werk ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn op 27-11-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hij kan terug, vlek in het midden en de randen zijn donkerderÍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
neographikal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:52:
Hij kan terug, vlek in het midden en de randen zijn donkerderÍ
Damn, gaat lekker met Apple. Ik geef ze denk ik 1 kans, de vervanger moet goed zijn anders gaat alles terug... en dan maar wachten op positievere geluiden...

Probleem is dat ik in die paar dagen dat ik nu met OSX werk ik eigenlijk niet meer terug wil naar Windows :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-04 18:39
Zijn er al geruchten voor een update van de iMac met betere schermen of houdt Apple zijn mond over deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110

ik heb vorige week een 20 inch iMac 2,4GHz besteld bij een Apple Premium Reseller.
Deze kan elk moment toekomen in de winkel, maar als ik dit topic zo lees heb ik er al geen zin meer in. :|

Zou ik afzien van mijn aankoop en mijn geld terugvragen nu het nog kan?
Heb ik bij APR Switch een "Niet tevreden, geld terug"-garantie? Zo ja, hoe lang heb ik dan tijd?

Stel dat ik er gewoon om zou gaan, waarop moet ik zo vlug mogelijk letten volgens jullie? (...en ik richt mij nu vooral tot diegenen met slechte ervaringen met deze iMacs.)

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 28-11-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Zijn er al geruchten voor een update van de iMac met betere schermen of houdt Apple zijn mond over deze problemen?
Gisteren AppleCare gesproken en die hadden er niet van gehoord. Op MacRumors.com (forum) was wel een topic waarin iemand zei dat Apple de fout erkende maar van concrete plannen door Apple heb ik nog niets gehoord...
ik heb vorige week een 20 inch iMac 2,4GHz besteld bij een Apple Premium Reseller.
Deze kan elk moment toekomen in de winkel, maar als ik dit topic zo lees heb ik er al geen zin meer in. :|
De ervaringen m.b.t. de schermen betreft alleen de 24 inch voor zover ik weet...

[ Voor 54% gewijzigd door Martijn op 27-11-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Anoniem: 170251 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:52:
[...]

Hmmzz, moet je wel mee oppassen, want dat soort dingen mogen niet he ;)
Hoeso niet? Mag het niet van GOT of van Apple?

Als het van Apple niet mag:

Apple levert de 2.8 ghz ook zonder 1 gb die is 2079, bij de reseller is geheugen velen malen goedkoper daar komst de prijswinst van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:14
Hoe stil vinden jullie de iMac? Ik heb mijn 20" op een eenvoudig
bureau staan en de resonantie van de harde schijf laat het blad
toch wat meeresoneren. Ik heb al rubberen pootjes en viltjes
geprobeerd maar ik krijg de iMac niet goed 'geïsoleerd'. Heeft
iemand misschien hetzelfde probleem en een goede oplossing?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mijn 24" is echt ernstig stil. Lichte zoem, zachter dan de gemiddelde laptop. Mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Hoeveel RPM hebben jullie Fans ? ik heb het gevoel dat sinds mijn upgrade naar Leopard mijn imac 24" luider is geworden ...

constant :
rpm fans cpu : 1200
rpm fans hdd : 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Over geluid van het ding hoor je mij ook niet klagen, weet de RPM's zo niet (ben niet thuis) ;). Weet iemand trouwens hoe je kunt zien uit welke week je iMac komt? Heeft men het dan gewoon over de week waarin verzonden is of echt de bouwweek? Ik zag namelijk op een ander forum iemand met een week 46 model die ie perfect vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Ik heb eigenlijk geen klacht over mijn 24" .... geen vreemde effecten op het scherm ... of ben ik niet kritisch genoeg ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het is hier echt duidelijk zichtbaar, graduele vlek in het midden en donkerdere randen. Zojuist Apple gebeld: ik krijg eerst de nieuwe thuisgestuurd, daarna moet ik binnen vijf werkdagen bellen om de oude op te laten halen. Is de nieuwe niet goed, dan wordt er nog eenmaal geruild. Daarna wordt de koopovereenkomst ontbonden en krijg ik het geld terug.

Keurig net allemaal. Ze zei meteen dat het een bekend probleem was trouwens... Dus ik hoop dat het geen Russisch roulette gaat worden

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 28-11-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
heb je ergens een foto van de 'slechte' schermen ? Kan ik eens vergelijken met de mijne want ik denk dat ik een goeie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Dieter schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:58:
heb je ergens een foto van de 'slechte' schermen ? Kan ik eens vergelijken met de mijne want ik denk dat ik een goeie heb.
Zie hier een compleet topic @ Apple Forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo ernstig is het hier niet, maar wel zichtbaar en storend. Dan nog, ik geef een klap geld uit aan een PC, dan moet 'ie ook gewoon goed zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
neographikal schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:17:
Zo ernstig is het hier niet, maar wel zichtbaar en storend. Dan nog, ik geef een klap geld uit aan een PC, dan moet 'ie ook gewoon goed zijn....
My thoughts exactly, incl. AppleCare en geheugen toch dikke 2100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Martijn schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:43:
[...]

My thoughts exactly, incl. AppleCare en geheugen toch dikke 2100 euro
Dat is ook de reden dat ik waarschijnlijk na vandaag mijn 4e toegestuurd krijg. De huidige die ik heb staan is ook niet in orde en ik wordt er knettergek van.

Het erge is, ik overwoog ook nog om er maar genoegen mee te nemen om er maar vanaf te zijn. Gelukkig had ik mijn vertand snel weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:28
Gluten Parody schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:19:
Hoe stil vinden jullie de iMac? Ik heb mijn 20" op een eenvoudig
bureau staan en de resonantie van de harde schijf laat het blad
toch wat meeresoneren. Ik heb al rubberen pootjes en viltjes
geprobeerd maar ik krijg de iMac niet goed 'geïsoleerd'. Heeft
iemand misschien hetzelfde probleem en een goede oplossing?
Ik heb een 24" iMac en bij mij resoneert er ook iets, dacht eerst ook dat het door mijn bureau kwam maar ik heb 'm op verschillende oppervlakken neergezet en hij doet overal hetzelfde, een lichte bromtoon hoor ik de hele tijd die af en toe pulseert, als ik mijn externe hd aanzet pulseert het heel erg, is om gek van te worden. Heb ook rubberen matjes en rubberen plakdingen eronder geduwd maar dat helpt allemaal niet... Is dit nu een defect van mijn iMac?

edit: hmm, zie net dat ik niet de enige ben: http://discussions.apple....essageID=5750722&#5750722

[ Voor 6% gewijzigd door baldbelow op 28-11-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Laatst online: 13-06-2022
In her vorige deel van dit topic schreef Wunk het volgende:
Wunk schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:11:
[...]

Eerst de bootcamp drivers installeren, dan download je de ATI drivers van de officiele site en start je de installatie. Die breekt halverwege af omdat 'ie geen kaart kan vinden maar heeft wel alle drivers in c:\ati\bla gezet..

Nu ga je naar je hardwareoverzicht, selecteer je de ATI kaart en doe je 'update driver' en laat je 'em niet automatisch detecteren en selecteer je de zelf kiezen optie. Dan browse je naar de ATI directory met drivers en selecteer je de Raedon 2600 pro uit de lijst. Dan begint 'ie wat te emmeren over compatibiliteit, dat negeer je en dan reboot je.

Werkt perfect hier, naderhand heb ik zelfs los 't catalyst control center geinstalleerd vanuit de ati directory.

[...]
Ik heb dit ook gedaan, maar als ik in het CCC mijn scherm stretch over mijn 24" lcd en mijn 24" imac, dan wordt de desktop niet groter dan 3200*1200, ipv. 3840*1200, wat ik graag wil.
hij laat nu dus op beide schermen en beeld van 1600*1200 zien.
Is er een manier om dat te verhelpen zodat ik gewoon een desktop heb van 3840*1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 23:21
Seraphus-Y schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 03:18:
@ co0lman

Je kan toch onder System Preferences -> Accounts -> Login items een application toevoegen die automatisch wordt uitgevoerd op het moment dat je inlogt? (dit onder Tiger in ieder geval...)

Als je iets anders bedoelt, sorry. :)
Dank voor de tip. Alweer iets bijgeleerd.

Anoniem: 121366

Op mijn werk gebruik ik een acd 23 inch. Ernaast staat een oude g4 met 20 inch acd. Met de 23 inch ben ik erg tevreden. De 20 inch valt me eigenlijk best tegen. Scherm ziet er veel minder scherp uit. Net alsof je naar de achtergrond kijkt wanneer je dashboard aan hebt staan.

Nu zit ik eraan te denken een imac 20 inch te kopen. Is het scherm hiervan net zoiets als die van de 20 inch acd en kan ik hem beter links laten liggen, of kan ik net zoiets verwachten als met m'n 23 inch acd?
Of moet het 20 inch scherm eignelijk net zo goed werken als de 23 inch en heb ik gewoon een verkeerde instelling aanstaan?

Bovendien, ik heb een asus router (draadloos) thuis welke verbonden is met een paar window laptops. Kan de imac hier zonder moeite bijgehangen worden?

• Gluten Parody
  • Laatst online: 17:14
Heb je een acryl 20" scherm of een aluminium versie?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Service van Apple is trouwens keurig. Als ik UPS mag geloven dan heb ik morgen de nieuwe iMac in huis. Deze keer hopelijk zonder de vlekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

neographikal schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:06:
Service van Apple is trouwens keurig. Als ik UPS mag geloven dan heb ik morgen de nieuwe iMac in huis. Deze keer hopelijk zonder de vlekken :)
Dat is dan wel goed! Dan kan jij de twee vergelijken of niet? Heb jij apple care trouwens? Hiermee lijkt apple dan wel meer te doen aan service, of lijkt dat maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
neographikal schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:06:
Mijn nieuwe is gisteren verzonden, ben benieuwd wanneer dat gaat komen. Estimate is Sinterklaas ;), alleen ben ik de komende week met vakantie ;) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
RD schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:12:
[...]

Dat is dan wel goed! Dan kan jij de twee vergelijken of niet? Heb jij apple care trouwens? Hiermee lijkt apple dan wel meer te doen aan service, of lijkt dat maar zo :P
Geen Applecare hier, maar ik kan ze straks vergelijken ja. Ze moeten trouwens ook niet teveel babbels hebben, anders krijgen ze hem gewoon terug en dan wil ik de centen terug... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 18:12
mijn apple bestelling (probeer al 3-4 jaar een apple te kopen) is ook geannuleerd totdat ze eens iets gaan doen aan die schermen...

helaas heeft elk apple product fouten dus heb ik nog nooit van de gebruiksvriendelijkheid mogen genieten

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Phusebox schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:45:
mijn apple bestelling (probeer al 3-4 jaar een apple te kopen) is ook geannuleerd totdat ze eens iets gaan doen aan die schermen...

helaas heeft elk apple product fouten dus heb ik nog nooit van de gebruiksvriendelijkheid mogen genieten
Ik ben ook niet echt blij met het scherm, maar overdrijven is ook een vak apart. De vorige iMacs zijn op zich prima, goed scherm, en weinig problemen volgens mij. De rest van de line up heeft volgens mij ook niet zo veel problemen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De service is verder prima, maar ik moet zeggen dat ik het niet kan waarderen dat Apple hierover geen persbericht uit heeft gedaan of de problemen flink aan heeft gepakt. Je hebt het wel over dik 1700 euro voor een pc wat voor veel mensen toch écht een bak geld is en wat vrij stevig is ten opzichte van de rest van de markt. Prima, is niet erg, daar kies je voor. Maar dan moet het ding wel 200% in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05
neographikal schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:57:
Prima, is niet erg, daar kies je voor. Maar dan moet het ding wel 200% in orde zijn.
Helemaal mee eens!

Mijn scherm is ook niet 100% ok. Dat uit zich in backlight bleeding en de gele waas. Ik zie alleen geen heil in terug sturen. Zoals ik al eerder heb vermeld is de kans zeer groot dat je weer een slecht scherm krijgt. Ik probeer te genieten van mn iMac nu, en mocht er actie worden ondernomen door Apple, dan sta ik vooraan om het scherm te laten vervangen.

Overigens heb ik door kalibratie wel wat gele waas eruit weten te krijgen, maar acceptabel is het nog steeds niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaffeh op 30-11-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Blaffeh schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:02:
[...]

Helemaal mee eens!

Mijn scherm is ook niet 100% ok. Dat uit zich in backlight bleeding en de gele waas. Ik zie alleen geen heil in terug sturen. Zoals ik al eerder heb vermeld is de kans zeer groot dat je weer een slecht scherm krijgt. Ik probeer te genieten van mn iMac nu, en mocht er actie worden ondernomen door Apple, dan sta ik vooraan om het scherm te laten vervangen.

Overigens heb ik door kalibratie wel wat gele waas eruit weten te krijgen, maar acceptabel is het nog steeds niet.
Als het niet acceptabel is zou ik hem terugsturen denk ik... Er zijn genoeg verhalen van mensen die uiteindelijk een keer wel een goede hebben, dus het KAN wel... Als je AppleCare hebt kun je ook wachten tot het probleem zeker is opgelost en het dan laten vervangen... Misschien komt er in de volgende update wel een LED scherm in, in dat geval zijn denk ik een hoop problemen opgelost (let wel, dit is puur speculatie, ik doe maar een gooi ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176550

Zelf ben ik aan het kijken voor een imac. Nu staan er op de site http://www.tweedehandsmac.nl/ een aantal mooie macs.
Mijn vraag is eigenlijk of het verstandig is om een 2de hands te kopen of beter even door te sparen en een nieuwe te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Okay, daar gaat nummer twee ook retour, maandag Apple maar bellen. Zelfde probleem: randen zijn donkerder. Helderheidsverdeling over het hele scherm is wel beter, maar alsnog de hoeken van het scherm die donkerder zijn. Nou kun je je afvragen, zijn die hoekjes zo belangrijk? 't Stoort mij in ieder geval wel en dat moet niet hoeven voor deze bak geld.

Beide keren geen dode pixels trouwens, dat geeft wel hoop :)

edit: nou zei een kennis van me dat het op grote schermen wel vaker voorkomt, maar het is mij bij m'n tante nog nooit opgevallen dat het scherm donkerdere randen vertoonde (Dell 24") :?

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 30-11-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
neographikal schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:10:
Okay, daar gaat nummer twee ook retour, maandag Apple maar bellen. Zelfde probleem: randen zijn donkerder. Helderheidsverdeling over het hele scherm is wel beter, maar alsnog de hoeken van het scherm die donkerder zijn. Nou kun je je afvragen, zijn die hoekjes zo belangrijk? 't Stoort mij in ieder geval wel en dat moet niet hoeven voor deze bak geld.

Beide keren geen dode pixels trouwens, dat geeft wel hoop :)

edit: nou zei een kennis van me dat het op grote schermen wel vaker voorkomt, maar het is mij bij m'n tante nog nooit opgevallen dat het scherm donkerdere randen vertoonde (Dell 24") :?
Mijn eerste witte 24 incher had die donkere hoeken ook. Ik stoorde me er niet echt aan, maar dat is puur persoonlijk. Mijn huidige Alu 24" iMac heeft die donkere hoeken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121366

Gluten Parody schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:43:
Heb je een acryl 20" scherm of een aluminium versie?
alu 20" en alu 23"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-03 18:18

LyxKyo

Dreambox was fun!

Ik sta op het punt om een imac te kopen... echter lees ik wat mindere verhalen nu over het scherm..

is het misschien een idee om de imac in de winkel te testen? of zijn de mogelijke problemen dan niet direct zichtbaar?

zo ja, op welke manier kan ik dan het best een test uitvoeren?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

nicknec schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:56:
Ik sta op het punt om een imac te kopen... echter lees ik wat mindere verhalen nu over het scherm..

is het misschien een idee om de imac in de winkel te testen? of zijn de mogelijke problemen dan niet direct zichtbaar?

zo ja, op welke manier kan ik dan het best een test uitvoeren?
Vragen of je de achtergrond als een egale kleur in mag stellen. Probeer twee a drie kleuren en je weet of het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Bigg Balls schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:16:
[...]

Vragen of je de achtergrond als een egale kleur in mag stellen. Probeer twee a drie kleuren en je weet of het goed is.
En dan het liefst een grijze tint, daar kan je het het beste mee zien. Ook kan het slepen van Finder venster het één en ander aantonen.

Ook kan je deze webpagina even fullscreen zetten: http://home.ryanpetersonline.com/lcdtest.html

[ Voor 11% gewijzigd door Blaffeh op 01-12-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:16:
[...]

Draai de helderheid dan ook even terug naar het minimum. Dan valt het een stuk sneller op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

neographikal schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:04:
[...]

Draai de helderheid dan ook even terug naar het minimum. Dan valt het een stuk sneller op :)
Klopt! Bij mij is het dan ook veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vandaag Apple gebeld en wat ik daar hoorde zakte m'n broek toch vanaf: men is op de hoogte van de problemen en zo'n beetje alle schermen schijnen er last van te hebben. Maar volgens Apple zijn ze binnen de specificaties, iets wat de medewerkers zelf ook vreemd vonden.

Volledige verhaal heb ik hier neergepend: http://blog.neofoto.nl/?p=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

neographikal schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:19:
Vandaag Apple gebeld en wat ik daar hoorde zakte m'n broek toch vanaf: men is op de hoogte van de problemen en zo'n beetje alle schermen schijnen er last van te hebben. Maar volgens Apple zijn ze binnen de specificaties, iets wat de medewerkers zelf ook vreemd vonden.

Vandaag heb ik ook Apple aan de lijn gehad. Ze vertelden mij hetzelfde verhaal en vroegen of ik een foto kon sturen naar hen. Nu weet ik dat het lastig wordt om een foto te maken dus zal ik mn best moeten doen.

Als het echter alleen is om mij vervolgens te vertellen dat het 'binnen de marges' ligt dan voel ik mij genaaid!

Morgen maar even een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
neographikal schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:19:

Ik heb het al eerder gezegd, de kans dat je een goed scherm krijgt is nihil, daarom wacht ik wel op een officieel statement van Apple. Ik leef met je mee, lullig hoor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik hoop echt dat we medio januari een update van de imac krijgen, en dan ben ik de 1e die er een zal bestellen... mocht die ook niet goed zijn dan gaat ie retour voor geld terug en koop ik er een dikke quadcore pc van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Blaffeh schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:11:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd, de kans dat je een goed scherm krijgt is nihil, daarom wacht ik wel op een officieel statement van Apple. Ik leef met je mee, lullig hoor ;(
Waar haal je dat vandaan? Heb je ergens cijfers? Het lijkt er namelijk eerder op dat je op internet gewoon continu verhalen van mensen met klachten hoort, logisch ook dat onder die mensen er weinigen met een goed scherm zijn (ze klagen er immers over).
Zoals altijd met dit soort problemen: je hoort iemand pas klagen als hij problemen heeft, de overige 99,9% zie je niet op dit soort problemen-fora.

Mezelf niet meegerekend dan, want ik heb sinds enkele weken zo'n 20" alu iMac, met 'n prachtig scherm erin! Helderder dan ik ooit gezien heb (ook dan dat van m'n 1st-gen-MacBook), en Leopard maakt 'm echt volledig af :) _/-\o_

edit: PS: Ik heb de eerste dagen ook wel wat problemen gehad met die occasionele freezes van 't systeem, dit bleek zoals verwacht aan de ATI-drivers voor die nieuwe grafische kaarten te liggen (2600 pro, weet niet hoe 't bij andere kaarten zat), maar das ondertussen dus ook gefixed :)

[ Voor 13% gewijzigd door xaveriussmet op 03-12-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De Apple-medewerkers zelf? Zie ook mijn geschreven stukje :)
Mezelf niet meegerekend dan, want ik heb sinds enkele weken zo'n 20" alu iMac, met 'n prachtig scherm erin! Helderder dan ik ooit gezien heb (ook dan dat van m'n 1st-gen-MacBook), en Leopard maakt 'm echt volledig af :) _/-\o_
De 20" is (deels helaas trouwens, het betreft een TN-paneel) een totaal ander scherm dan de 24".
[...]

Mja, ik krijg gewoon het geld terug, dus dat is het probleem niet zo. Probleem is dat het concept me gewoon ernstig goed bevalt en dat er niks vergelijkbaars is. Laat staan met OS X... Ik was echt zo blij als een klein kind met het ding, je went eraan en dan moet hij weer terug.

Ja ik kan voor dit geld ook een 24" los paneel halen met een dikke quadcore + 8GB aan RAM. Problemen: XP is redelijk, maar meer ook niet. Vista is gewoon meuk. Ergo: ik wil gewoon OS X draaien...

[ Voor 40% gewijzigd door neographikal op 03-12-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ik heb al verschillende iMacs gezien , 24" welteverstaan . En heb het probleem nog nooit gezien. Mijn eigen iMac heeft er ook geen last van . Ik heb een perfect scherm.

Trouwens een bel-trutje zegt dat het bij elke iMac is , en dus is dat de waarheid ? Mwah dat lijkt me niet . Maar goed het is daarentegen natuurlijk wel balen dat je scherm niet goed is . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb vier medewerkers gesproken die allen op een open vraag antwoordden dat het weinig zin had om een nieuwe mac te laten komen omdat de kans ernstig klein was dat het een goede zou zijn. Belmuts of niet, dan gaat het echt om een bekend probleem (zie ook het artikel @ Tomshardware), anders gaan ze zichzelf geen 1600 euro door de neus boren. Ze staan echt niet te springen om de omzet te verlagen ;)

Anders geformuleerd: bij een niet bestaand probleem is de kans dat ik twee kapotte schermen krijg en dat nog een aantal mensen hier hetzelfde probleem ervaren (waaronder een user met vijf schermen die kapot waren, Zoefff gaat ook al naar z'n derde exemplaar toe) iets in de trant van 1:miljoenen. In Amerika zijn er op een aantal fora ook flink wat gebruikers die er last van hebben. Er werd zelfs geroepen om een lawsuit, maargoed, hoe serieus dat is is altijd maar raden....

Ontkennen dat er een probleem zou zijn is imo je hoofd in het zand steken :)

[ Voor 53% gewijzigd door neographikal op 04-12-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19
carfreak02 schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:26:
Ik heb al verschillende iMacs gezien , 24" welteverstaan . En heb het probleem nog nooit gezien. Mijn eigen iMac heeft er ook geen last van . Ik heb een perfect scherm.

Trouwens een bel-trutje zegt dat het bij elke iMac is , en dus is dat de waarheid ? Mwah dat lijkt me niet . Maar goed het is daarentegen natuurlijk wel balen dat je scherm niet goed is . :)
Verduister je kamer, maak je scherm compleet wit, maak een foto recht van voren van je scherm. Post hem online.... Als jouwe perfect is dan ga ik niet kunnen aantonen dat het niet zo is immers.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
xaveriussmet schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:17:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Heb je ergens cijfers? Het lijkt er namelijk eerder op dat je op internet gewoon continu verhalen van mensen met klachten hoort, logisch ook dat onder die mensen er weinigen met een goed scherm zijn (ze klagen er immers over).
Zoals altijd met dit soort problemen: je hoort iemand pas klagen als hij problemen heeft, de overige 99,9% zie je niet op dit soort problemen-fora.
Cijfers van anderen heb ik niet, wel de ellende die ik zelf heb meegemaakt. Ik heb inmiddels 5 iMac schermen gehad met deze verkleuring. Een failure rate van 100%. Ervaring zat dus.

Het feit dat Apple medewerkers zelf al zeggen dat veel 24 inchers worden geretourneerd vanwege dit probleem vergt geen verdere uitleg over de frequentie waarin dit probleem voorkomt.

Ik heb meerdere malen gelezen dat mensen in Apple Stores (waar ook ter wereld) kijken of de modellen in de winkel dit euvel ook hebben, en dat bleek waar te zijn. En zo zijn er nog legio voorbeelden te vinden op de vele, vele Apple fora van mensen die telkens weer een 24 inch iMac met een slecht scherm toegestuurd krijgen. Ook na 3 of 4 keer nog, en uit wanhoop maar hun geld terug vragen.

Fijn dat je tevreden bent met je 20 inch iMac, maar zoals vermeld hebben de 20 inchers niet dezelfde problemen als de 24 inchers.

(Steve als je meeleest: Help! :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Blaffeh op 03-12-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1093045

Ik weet niet of dit al gepost is, maar veel mensen hebben exact hetzelfde: links lichter dan rechts. Gelige vlek in het midden en geregeld lichtlekkage in de linkeronderhoek.

Iets wat zo vaak voorkomt en te reproduceren valt lijkt me toch echt een designfout...

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 03-12-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
4 weken heb ik nu mn 24" iMac, geen freezes, geen rare plekken, geen rare geluiden, nog helemaal niks te klagen gehad, behalve dat het ff wennen was ;)

Raar om te lezen dat er nog steeds zoveel problemen zijn, voordat ik het iMaccie gekocht heb ook diverse fora doorgelezen, maar meende dat het toen wel meeviel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Misschien moeten degenen met een slechte iMac hun krachten maar eens bundelen oid. Alleen weet ik nog niet 123 hoe dat ingevuld moet worden.

Brainstormen jongens en meisjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://www.petitiononline.com/

Is zoiets een idee? Ik heb trouwens mijn stukje maar richting de frontpage gegooid icm de link van Ome Tom's hardware. Misschien dat een pak publiciteit ook helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Nofi neo, maar op je blog spreek je over een product gericht tot semi-pro users. De iMac is gewoon een huis-tuin-en-keuken ding voor jef klak die geen kabels wil zien.
(Semi-)Pro = Mac Pro
Wat natuurlijk geen excuus is voor Apple om zo'n belabberd product af te leveren overigens, dit is ook dé reden dat hier geen mac staat. Ofwel heb je een underperforming overpriced boutding (mini), ofwel zit je vast aan een crappy ingebouwd scherm. Aan een Pro kan ik men Lacie wel hangen, maar 3k voor een computer is er wat over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik hoop dat Apple gewoon in januari de tegenaanval inzet en met een deugdelijk product komt...

Hoop op een led-backlight lcd (maar heb er een hard hoofd in) en mogelijkheden voor quad core cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb ook het probleem met wit en grijs tinten.
De brightness helemaal omlaag gooien en een witte achtergrond kiezen. Nu valt het me pas echt op. De linkerhelft is veel lichter. :( :(

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:10
Eerste stap lijkt gezet: nieuws: 'Nieuwe iMacs hebben gebrekkig beeldscherm'
frontpage is gehaald, nu de rest van het www ;)

Nee, serieus... Het is echt *** voor diegenen die het hebben en voor de toekomstige klanten... Je verwacht gewoon iets goeds te krijgen en daar pas je je gewoon op aan. Zware domper als het dus niet zo blijkt te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 15:03
[...]

Een officieel statement... denk niet dat Apple dat gaat geven.

Ook de nieuwe LED schermen op de Macbook pro's zijn ver van goed. Hier is ook bijzonder veel over geschreven. De helpdesk en zelfs executive relations heeft toegegeven bekend te zijn met het probleem maar een oplossing komt er niet, laat staan een officieel statement. (een probleem oplossen is namelijk ook een probleem bekennen).
Drie weken terug is mijn laptop uit reparatie gekomen en ondanks dat het scherm stukken beter is dan voorheen, is het scherm van mijn moeders bejaarde Dell Inspiron 7500 toch echt stukken beter.

Apple is een bedrijf wat prachtige producten op de markt zet, echter waneer er problemen zijn wordt het moeilijk. Een officieel statement nemen ze inzake problemen niet snel in, tenzij het echt niet anders kan. Een mooi voorbeeld is dit nieuwsbericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zonde is dat inderdaad, terwijl ze zulke mooie producten weten te maken. Ik zit inmiddels weer achter mijn computer met XP en ik ervaar het als een achteruitgang nou dat ik die Mac net gewend was. Ondanks dat ik maar 1GB er in had zitten en hij af en toe de swap in dook bleef hij ook dan behoorlijk responsive. Het ding was ook heerlijk stil, 't valt me nu pas op hoeveel geluid m'n normale kast maakt (met de fans al op 5V) 8)7. Hopelijk volgt er spoedig een update, zodra er de eerste twee weken geen problemen opduiken zal ik er direct weer een bestellen...

* neographikal hoopt trouwens dat 'ie niet de juridische afdeling van Apple achter zich aan krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 30-03 21:56
Jeez, ik zit ook al tijden te azen op een iMac 24", maar nu er nog steeds zoveel problemen zijn met het scherm ga ik er niet aan wagen. Mijn MacBook was ook niet echt het winnend-lot uit de loterij. (Logic-board, topcase en batterij vervangen)

Toch spijtig. Maar aangezien ik de centjes toch nog even niet kan missen zit ik nog even uit in de hoop op een revisie ofzo die de problemen met de schermen oplost.

Zijn er trouwens nog mensen geweest die condens achter het glas hebben gehad? Dat lijkt me ook echt iets om je dood van te schrikken.

Dat ik een Apple wil dat is me wel duidelijk. Ik werk al jaren met Apple producten doch pas sinds een jaar thuis. Maar wil ook graag eens een spelletje op z'n tijd spelen, maar daarvoor schijnt de iMac ook al niet echt geschikt te zijn? Ben geen console-gamer dus een console voor 'erbij' is geen optie. Ook ben ik niet echt een hard-core gamer, maar zou toch wel graag eens een nieuw spelletje willen uitproberen, en dan bij voorkeur niet op low ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 15:03
neographikal schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:47:
* neographikal hoopt trouwens dat 'ie niet de juridische afdeling van Apple achter zich aan krijgt :P
Let maar op, voor je het weet mag je een contract tekenen waarin staat dat je elke actie van welk soort ook tegen Apple moet stoppen en als je daarmee akkoord gaat zal Apple je machientje maken dan wel vervangen.
tm030614 spreekt uit eigen ervaring... krabt zich nu paar keer achter het oor en vraagt zich af of hij nu contractbreuk pleegt... :/

Tja, dat bedrijf dat hele mooie witte producten maakt heeft ook een hele zwarte kant.

Edit: Apple geeft aan dat het scherm "binnen specificaties" valt, mag ik vragen wat de specificaties dan precies zijn? Ben daar zelf namelijk erg benieuwd naar.

[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 04-12-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Heeft Apple al eenig sinds officeel gereageerd op het probleem met de beelschermen van de imac's?

En lijkt het er nu op dat de 24' er meer last van hebben dan dde 20'?
Wel jammer ik wou er deze week eentje bestellen maar nu toch nog maar ff wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Tsja, ik heb een plekje, linksonder dat witter is dan normaal. Net alsof het overbelicht is, maar ik zie het alleen bij het bekijken zwarte stukken in een film. En dan stoort het me niet echt.

Eerst maar eens dit verhaal afwachten en dan kan ik alsnog m'n iMac inruilen. Als je er normaal op werkt, dan heb ik het niet eens door. Maar ben het wel eens dat dit niet zou mogen voorkomen, m'n 20" Dell scherm heeft dit probleem niet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik denk dat ik er maar van afzie... niet alleen de problemen met het scherm maar ook het feit dat er geen mogelijkheid is om iets anders op je scherm aan te sluiten. Dan heb je daar een 24" bakbeest staan dan wil ik er ook wel af en toe mijn xbox360 op kunnen aansluiten bijvoorbeeld.

Dan toch maar weer een pc en een dell 24" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

of een Mac Mini met een Dell scherm (is nog goedkoper ook denk ik...) ;) kan je de Mac Mini altijd nog gebruiken als mediacenter als je een grotere tv koopt of zo. M'n iMac is wel reuze handig voor HD content. Soms neem ik hem naar de slaapkamer mee (nog geen tv op de slaapkamer). En in de woonkamer hangt hij aan m'n 42" Panasonic Plasma.... geweldig :)

[ Voor 37% gewijzigd door Nitai op 06-12-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Daar heb ik ook nog aan gedacht, maar dan heb je alsnog een pak kabels en max 2GB aan geheugen. 't Is ook niet mogelijk om naast je hoofdscherm nog een plasma/LCD-tv aan te sluiten :) Dus ik wil zelf wel gewoon een iMac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nitai schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:01:
of een Mac Mini met een Dell scherm (is nog goedkoper ook denk ik...) ;) kan je de Mac Mini altijd nog gebruiken als mediacenter als je een grotere tv koopt of zo. M'n iMac is wel reuze handig voor HD content. Soms neem ik hem naar de slaapkamer mee (nog geen tv op de slaapkamer). En in de woonkamer hangt hij aan m'n 42" Panasonic Plasma.... geweldig :)
nah mac mini is toch te beperkt qua geheugen, cpu, videokaart.

Eigenlijk zouden ze alles wat een imac heeft zonder scherm moeten uitbrengen zodat je er zelf 2 schermen aan kan hangen. Een macbook is ook geen optie want dat zit je altijd met 1 laptop schermpje te kloten. Ik mis dus gewoon een produkt in de hele range.

- laptop: macbook
- high-end laptop: macbook pro

- budget pc: mac mini
- high end pc: mac pro

- prosumer pc: imac (maar dan met scherm dus)

Eigenlijk zouden ze een 'mac plus' moeten maken ofzo. Imac zonder scherm. Zo plat als een macbook waar je het scherm vanaftrekt en keyboard weglaat. Dat zou pas mooi zijn.
Of een 13,3 inch macbook met detachable scherm.
Het valt me trouwens op dat heel veel aanbiedingen en acties van Apple lopen tot omstreeks 14 januari. M.a.w. na die datum moet er bijna wel iets nieuws komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik zat met hetzelfde probleem, maar het concept van de iMac bevalt me dermate goed dat ik het gat als minder problematisch ben gaan ervaren (op het scherm dan na, waardoor ik geen iMac wil kopen, daardoor zit er een gapend gat voor mij in de lineup :P ).

Ik zing het wel even uit op m'n XP Prescott kachel totdat de oplossing er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 30-03 21:56
Goede gedachtengangen hier ja. De enige twee Mac's zonder scherm zitten inderdaad in de twee uitersten qua prijs. Onderaan de Mac Mini die inderdaad niet echt uitblinkt in allerlei specs, aan de andere kant een monstermachine van een Mac Pro.

Op zich is het heel interessant ja om een Mac Mini achtig apparaat te krijgen met de specs van een iMac. Bij voorkeur dan wel met goede videomogelijkheden, niet zoals een MacBook die het al moeilijk krijgt bij 1900 x 1200 om daar fatsoenlijke Quartz effecten op te draaien.

De problemen van de schermen van de 24" iMac houden mij ook tegen om er een te kopen. En om eerlijk te zijn ook wel beetje de wat mindere videokaart. Dus misschien dat ik toch doorspaar en een MacBook Pro koop. Weet het nog niet :/

[ Voor 3% gewijzigd door DaFrenk op 06-12-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 22-04 18:39
Nitai schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:01:
Met een DVI naar HDMI kabel? Heb je nog een aparte audio kabel erbij nodig? 720p/1080i/i gaat goed zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
@neographikal, klopt het dat op de apple forums jouw posts zijn verwijdert? :S Ik had ook een link gepost naar jouw blog, maar ook die is door de host weggeedit... lekker als ze ook nog censuur gaan toepassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mijn reacties hier staan er verder nog gewoon. Ik denk niet dat er in dit geval sprake is van censuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Jasper schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:18:
[...]

Met een DVI naar HDMI kabel? Heb je nog een aparte audio kabel erbij nodig? 720p/1080i/i gaat goed zonder problemen?
Yep, DVI naar HDMI kabel.
HDMI op de plasma, dvi op de mini-dvi van de iMac met een verloopje (DVI - mini dvi).

720p, 1080i, 1080p gaat allemaal geweldig :) Geluid loopt over een audio kabel naar mijn home cinema versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
even voortbordurend op mijn ideeen voor nieuwe apple producten. Als je bij een laptop het scherm weglaat heb je een vrij plat apparaat met keyboard... wat nou als je een keyboard bouwt met daarin de specs van een imac met de juiste aansluitingen... dat zou pas plug en play zijn.

Hmm verder lijkt me een nieuwe cube ook wel wat, ipv de mac mini. Maar natuurlijk niet zo groot als de oude cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Is er trouwns ook een adapter die van scart of s-video/ composiet naar Mini-DVI die dan werkt als ingang en niet uitgang?

Dus dat ik bijvoorbeeld een dvdspeler erop aan kan sluiten en dan kan bekijken op de imac.

en deze Elgato EyeTV Hybrid (DTT + analoge TV) met analoge ingang bedoel ik niet, het moet een nog eenvoudiger versie zijn zonder tv tuner laat maar zeggen, en meer in de richting van Apple DVI-naar-video-adapter maar dan ingang en niet uitgang.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Phusebox schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:32:
even voortbordurend op mijn ideeen voor nieuwe apple producten...
Misschien is het een leuk idee om hier een nieuw topic voor te maken. Waarbij er schetsen van het ontwerp geplaatst kunnen worden. Lijkt mij wel grappig om te zien iig (ben zelf niet creatief genoeg om zoiets te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zojuist in een Apple winkel eens het probleem gaan bekijken, brightness op minimum en die pagina die in dit topic genoemd werd full screen gezet.

Het links/rechts probleem kon ik niet zo 1-2-3 ontdekken, wel zag ik wat banding aan de linkerkant en een ietwat flikkerend beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik speelde vanmiddag even met het idee om een macbook te kopen en daar een los 24" MVA scherm bij te halen. Dan heb ik gelijk mijn laptop vervangen, maar je hebt weer niet alles in één en je zit met een pak kabels. Qua kosten maakt het elkaar niet zoveel, maar toch... Eerst eens afwachten wat het stagebedrijf gaat doen met de stagevergoeding/laptopvoorziening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Hmmm ik heb nu laptop met ACD 20", maar naar mate ik meer RAW aan het editten ben wil ik toch weer een desktop met snelle HDD, dat is met name wat mij doet kiezen te samen met 24" beeldscherm voor een Imac. Een externe schijf ook al op FW800 geeft wel mee ruimte maar blijft minder snel dan een interne disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Nou, mijn replace iMac 24inch is binnen en gaat linea recta terug, wat een K kwaliteit zeg, nog een veel ergere gradient als de eerste, met als bonus aan alle randen vieze gele meuk... Apple, stik maar in je troep, ik ga om een refund vragen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Martijn schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:58:
Nou, mijn replace iMac 24inch is binnen en gaat linea recta terug, wat een K kwaliteit zeg, nog een veel ergere gradient als de eerste, met als bonus aan alle randen vieze gele meuk... Apple, stik maar in je troep, ik ga om een refund vragen... :(
LOL _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Laat even weten of je je geld terug krijgt.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Erhnam schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:59:
[...]

LOL _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Laat even weten of je je geld terug krijgt.
Daar doet Apple helemaal niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is het probleem gewoon te vergelijking met de blending/bleading backlite van de Dell flatscreens?
Want volgens mij hebben alle grote schermen dat gewoon, alleen bij mac verwacht men dat het opeens beter is ofzo.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.