In september start ik een opleiding fotografie. Op deze opleiding werkt men voornamelijk met de iMac. Nu ben ik best te vinden voor de iMac 24" 3.06 maar toch heb ik nog een zetje nodig om de koop echt te doen.. De reden dat ik nog twijfel:
Als ik alle specificaties van een iMac 24" 3.06Ghz op een rijtje zet en vervolgens onderdelen uitzoek om zelf een gelijkwaardige Vista bak te maken, dan ben ik ca 1300 euro kwijt.
Mocht ik geen zin hebben om zelf een systeem te bouwen (en die kans is aanwezig!

), dan kan ik nog kiezen voor een aangepast Dell systeem (wederom met identieke specificaties) voor 1500 euro.
Kortom, waarom zou ik een iMac moeten kopen die 600 euro duurder is dan zelfbouw en 400 euro duurder is dan een Dell. Enig verschil zou dan het OS zijn (en standaard verhaal over stabiliteit en virussen bladiebla)? Nogal veel prijsverschil.. En dan ook nog eens niet te updaten in de toekomst...
Nog een kleine opmerking voor de duidelijkheid: Ik wil heel graag die iMac, maar ik krijg het niet verantwoord voor mezelf gezien bovenstaand verhaal... Graag jullie motivering!