[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 61.474 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het normaal dat bij deze temps, de fans zo gigantisch hard draaien?
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7772/foto20080731222829if4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Nee. Mijn iMac 2G (alu) heeft op dit moment een hetere CPU en de fans draaien op hun constante stand, rond de 1200 rpm. Zie ze eigenlijk alleen omhoog gaan als de temps echt stijgen door zware apps. Maar bij deze CPU temps horen ze niet echt zo hard te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
(jarig!)
is het normaal dat mijn temps veel hoger zijn dan die in de post van ronwiel?

Mijn cpu zit vaak tegen de 60 graden aan en mijn airportkaartje vaak 65!
Ik zit dan alleen wat te internetten, muziek te luisteren en aperture te draaien

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Aperture kan wel eens een groot verschil maken, dat is een zware applicatie. Sowieso zal het in individuele gevallen verschillen. Zolang het apparaat niet vastloopt van de warmte of irritant veel lawaai maakt is er geen probleem. Overigens speelt de hogere buitentemperatuur van het moment (ook weer afhankelijk waar je ergens in NL/BE zit, dus niet zo direct te vergelijken zoals hierboven) natuurlijk ook mee.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 19:56
lh-Online.nl schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:38:
Nee. Mijn iMac 2G (alu) heeft op dit moment een hetere CPU en de fans draaien op hun constante stand, rond de 1200 rpm. Zie ze eigenlijk alleen omhoog gaan als de temps echt stijgen door zware apps. Maar bij deze CPU temps horen ze niet echt zo hard te draaien ;)
Mijn temps zijn nu ook hoger dan die van ronwiel, maar mijn fans gaan echt nooit sneller draaien dan 1200rpm (wat ik ook doe of hoe warm het ook is, op mijn kamer nu vaak rond de 30 graden), max. temp die ik gezien heb is rond de 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Maak je niet druk om de temperaturen. Die van mij wordt ook wel 60c en mijn Macbook Air werd zelfs 89c maar die is ook terug naar Apple gegaan (maar hij deed het nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Ben ik nou gek of zie ik verlichte toetsenborden staan op de Apple site bij de iMac configuratie :D
[img]http://idisk.mac.com/ferdiverbeek-Public/Pictureabc.jpg[/img]

Dit is trouwens via studenten store. Heb 't ook gemeld aan MacRumors haha, het staat niet op de US Store namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 29-08-2009 20:16 . Reden: je kan niet linken naar je idisk.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

FerdiV schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:25:
Ben ik nou gek of zie ik verlichte toetsenborden staan op de Apple site bij de iMac configuratie :D
[afbeelding]

Dit is trouwens via studenten store. Heb 't ook gemeld aan MacRumors haha, het staat niet op de US Store namelijk.
Pff freaky inderdaad, wel jammer, zou wel kewl zijn namelijk, zo dun en nog verlicht ook!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik ben ook om... Ik ga waarschijnlijk deze week nog een 24" Mac halen na vele jaren PC met Windows.

Het ontwerp is gewoon mooi, geen losse kast met een enorme hoeveelheid draden meer en aangezien mijn focus de laatste jaren is verlegd van games (daar hebben we nu een Xbox voor) naar fotobewerking lijkt me dit een mooi moment om over te stappen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

Exirion

Gadgetfetisjist

M@cer schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:57:
Ik ben ook om... Ik ga waarschijnlijk deze week nog een 24" Mac halen na vele jaren PC met Windows.
Of je nou Mac OS of Windows gaat draaien, je zult er geen spijt van krijgen. Het is in ieder geval een heerlijk apparaat, en zeker als je van een nette en strakke werkplek houdt is het perfect. Het ontbreken van losse kastjes en kabels is een verademing :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:33

B2

wa' seggie?

Gisteravond een 20" instapversie geinstalleerd bij familie. Wat een mooi apparaat is het toch. Gelijk even 2GB extra erin gedrukt. Toch weer verbazingwekkend hoe intuïtief OS X blijkt te zijn. Ze hadden nog nooit iets met een Apple gedaan, maar wisten gelijk de basale apps te vinden en te gebruiken (mail, safari, iphoto etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Is de videokaart van het instapmodel van de iMac goed genoeg om de normale programma's goed op te draaien, zoals iPhoto, iMovie, als je expose gebruikt?

Ik heb namelijk een Air en de expose gaat af en toe een stuk minder vloeiend dan bij mijn iMac (2e model). Ik ben nu iemand aan het aanraden een iMac te kopen maar ik ken het eerste model dus niet en vraag me af hoe het met de videokaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
FerdiV schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:04:
Is de videokaart van het instapmodel van de iMac goed genoeg om de normale programma's goed op te draaien, zoals iPhoto, iMovie, als je expose gebruikt?

Ik heb namelijk een Air en de expose gaat af en toe een stuk minder vloeiend dan bij mijn iMac (2e model). Ik ben nu iemand aan het aanraden een iMac te kopen maar ik ken het eerste model dus niet en vraag me af hoe het met de videokaart zit.
Die videokaart is hartstikke goed hoor, vooral over "simpele" dingen zoals expose e.d. hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

B2 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:10:
Gisteravond een 20" instapversie geinstalleerd bij familie. Wat een mooi apparaat is het toch. Gelijk even 2GB extra erin gedrukt. Toch weer verbazingwekkend hoe intuïtief OS X blijkt te zijn. Ze hadden nog nooit iets met een Apple gedaan, maar wisten gelijk de basale apps te vinden en te gebruiken (mail, safari, iphoto etc)
Een veel gemaakt (fout) argument wat door mensen word gemaakt, is dat niets op apple draait.
Ook dat het veel moeilijker is dan windows, en dat ze weer: "helemaal opnieuw moeten leren". 8)7

Toen ik mijn ouders (eind 50) zo ver kreeg om een apple aan te schaffen wisten ze met sommige applicaties na twee weken meer dan ik: "Mail" bijv., wat ik zelf nooit gebruik). O-)

Vraag me toch af wie deze waanzin vroeger rondt verspreid heeft dat niets op apple werkt en dat het zo moeilijk in elkaar zit allemaal. :'(

Gelukkig nu wel al heel wat klasgenoten over gehaald om een Mac te kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:24

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik heb momenteel iets vreemds met mijn iMac onder leopard.
Tijdens het foto's bewerken werd mijn Dock ineens doorzichtig. Diverse zoekacties leverden niets op. Het Dock even killen zodat ie opnieuw start werkte niet. Nog altijd is ie doorzichtig.

Enig idee wat dit kan zijn?

edit: een reboot heeft geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Xilantof op 09-08-2008 11:27 ]

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Underworld schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:00:
[...]

Een veel gemaakt (fout) argument wat door mensen word gemaakt, is dat niets op apple draait.
Ook dat het veel moeilijker is dan windows, en dat ze weer: "helemaal opnieuw moeten leren". 8)7

Toen ik mijn ouders (eind 50) zo ver kreeg om een apple aan te schaffen wisten ze met sommige applicaties na twee weken meer dan ik: "Mail" bijv., wat ik zelf nooit gebruik). O-)

Vraag me toch af wie deze waanzin vroeger rondt verspreid heeft dat niets op apple werkt en dat het zo moeilijk in elkaar zit allemaal. :'(

Gelukkig nu wel al heel wat klasgenoten over gehaald om een Mac te kopen >:)
Ja, maar veel mensen geven niet even 1000+ euro uit aan iets dat voor hun nog onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Xilantof schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:56:
Ik heb momenteel iets vreemds met mijn iMac onder leopard.
Tijdens het foto's bewerken werd mijn Dock ineens doorzichtig. Diverse zoekacties leverden niets op. Het Dock even killen zodat ie opnieuw start werkte niet. Nog altijd is ie doorzichtig.

Enig idee wat dit kan zijn?

edit: een reboot heeft geholpen.
Heb hetzelfde probleem. Het enige verschil is dat de dock telkens doorzichtig wordt als mijn imac net uit Sleep komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 23:21
Heb dat probleem soms ook. Is de tekst van de programma's ook anders dan anders? Weet dat dit in het verleden bij mij ook zo was. Opnieuw opstarten bracht de oplossing. Sinds dt mijn Mac hersteld is niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een 24" Imac.. Het is allemaal nog een beetje onwennig na vele jaren Windows.. Het is net alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

Exirion

Gadgetfetisjist

M@cer schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:11:
Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een 24" Imac.. Het is allemaal nog een beetje onwennig na vele jaren Windows.. Het is net alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnen :)
Daar staat tegenover dat veel dingen ongeveer hetzelfde werken en de learning curve minimaal is :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik zit ff op de apple site en nu sta ik op het punt een Imac te bestellen 2,4 ghz.. maar heeft die versie van 2,6 ghz een helderder scherm ofzo? of heeft die precies hetzelfde panel?

Ik wil graag naast mijn kennis over Autodesk 3dsmax ook Autodesk Maya onder de knie krijgen. Omdat ik mijn hele leven al met windows pc's werk en ik die apple super mooi vindt om te zien heb ik maar besloten Maya op de Imac te gaan leren. Zal een enorme opgave worden voor me. Maar wel lekker niet meer vervelen voorlopig! Zijn hier toevallig ook Maya gebruikers aanwezig die hem op mac draaien? Ervaringen?

edit: Bestelling geplaatst, toch maar de 2,6 genomen. :D

[ Voor 59% gewijzigd door ElmarNieser op 10-08-2008 20:25 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
De 2,6 heeft naar mijn weten het zelfde scherm maar heeft meer geheugen, een betere procssor, een betere videokaart en een grotere harde schijf. Goede keus dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Even tussendoor; is het in te stellen dat als je op de aan/uit knop drukt je een scherm te zien krijgt (zoals bij de MacBook's) welke keuze je wilt gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Kan iemand mij misschien helpen..

Via Windows had ik de knop aan de zijkant van mijn muis ingesteld met de functie terug (bv 1 pagina terug in Firefox). Nu heb ik lopen zoeken, maar ik kan dit binnen muiseigenschappen geen mogelijkheid vinden om dit in te stellen. Iemand een idee..

Verder vraag ik me af of de muis en het toetsenbord van Apple wel ergonomisch verantwoord zijn.. Heb behoorlijke pijn in mijn handen als ik een stuk tekst tik of een tijd met de muis heb gewerkt... Meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Terug instellen op de Mighty Mouse kan niet zonder third party software voor zover ik weet. Of je last krijgt van het toetsenbord of de muis verschilt per persoon, ik heb nergens last van met het toetsenbord in elk geval. Muis kan ik niet over oordelen want ik gebruik de MM momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

M@cer schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:16:

Via Windows had ik de knop aan de zijkant van mijn muis ingesteld met de functie terug (bv 1 pagina terug in Firefox). Nu heb ik lopen zoeken, maar ik kan dit binnen muiseigenschappen geen mogelijkheid vinden om dit in te stellen. Iemand een idee..

Verder vraag ik me af of de muis en het toetsenbord van Apple wel ergonomisch verantwoord zijn.. Heb behoorlijke pijn in mijn handen als ik een stuk tekst tik of een tijd met de muis heb gewerkt... Meer mensen hier last van??
SteerMouse, kost helaas $20...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een hele rare vraag, maar bestaan er ook speciale "folies" voor een imac zodat je de gloss er afhaalt en hij dus als het ware matte word?
Heb zelf een MBP(matte), maar mijn broertje de iMac maar hij heeft nogal last van het zien van zichzelf tijdens het computeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

M@cer schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:16:

* Underworld vraagt zich dat ook af...

En dat andere, tja... je hebt daar ook hulpstukken voor, zo'n pols- en muis steun.
Kost niet veel paar tientjes ofzo.
Heb er zelf niet zo'n last van trouwens maar ik heb dan ook zo'n polssteun O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Heej jongens heb nu mijn Imac binnen en ben erg entausiast. Ik zou dolgraag 100% willen overstappen maar hellaas is dat door software en mijn werk niet mogelijk. Ik vroeg me af of er ergens meer informatie te vinden is over het installeren/draaien van windows xp op de Imac. Of is dit alleen mogelijk doormiddel van een emulator die je in OSX draait?

Ook zou ik later natuurlijk wel de mogeijkheid willen hebben gewoon alleen Leopard te draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door ElmarNieser op 13-08-2008 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Steermouse geïnstalleerd (bedankt voor de tip) en dan kan je tenminste alles instellen zoals je zelf wilt.. Wel raar dat dit standaard niet tot de mogelijkheden behoord. Zeker als je ziet wat voor loze functies je de knoppen kan geven..

@Elmarnieser. Er zit in OSX een programma bootcamp. Hiermee kan je zover ik weet Windows naast je OSX laten draaien op een aparte partitie.

[ Voor 27% gewijzigd door M@cer op 13-08-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

M@cer schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:43:
Steermouse geïnstalleerd (bedankt voor de tip) en dan kan je tenminste alles instellen zoals je zelf wilt.. Wel raar dat dit standaard niet tot de mogelijkheden behoord. Zeker als je ziet wat voor loze functies je de knoppen kan geven..

@Elmarnieser. Er zit in OSX een programma bootcamp. Hiermee kan je zover ik weet Windows naast je OSX laten draaien op een aparte partitie.
Ja sorry ik had iets verder moeten kijken dan me neus lang is 8)7. Ik vindt het erg spijtig dat ik toch vista moet gaan draaien aangezien ik gelijk ben verkocht aan OSX. Misschien komt Autodesk ooit een keer tot zijn zinnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Is het mogelijk om via je de airport kaart in je imac, de wii verbinding te laten maken met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Jop: System Preferences > Sharing > Internet Sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
ElmarNieser schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:27:
[...]

Ja sorry ik had iets verder moeten kijken dan me neus lang is 8)7. Ik vindt het erg spijtig dat ik toch vista moet gaan draaien aangezien ik gelijk ben verkocht aan OSX. Misschien komt Autodesk ooit een keer tot zijn zinnen _/-\o_
Je kunt ook paralels aanschaffen en vista binnen osx draaien. Je kunt er dan beter wel iets meer geheugen in prikken omdat het wel wat geheugen slurpt, maar dan hoef je niet steeds opnieuw op te starten. Er zijn dus meer opties dan bootcamp. Bootcamp is natuurlijk gratis en paralels betaal je 80 euro voor. The choice is up to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188121

Ik zelf gebruik ook Paralles in samenwerken met BOOTCAMP. Krijg je gewoon 1 installatie met 2 hardware profielen zodat je hem native kan booten en als virtual machine.

VirtualBox is gratis als ik het goed heb. Prima alternatief, heb daar echter nog geen ervaring mee.
http://www.virtualbox.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266252

Hallo,

Ik weet niet of dit exact het goede topic is om mijn vraag te posten, zonee, wijs me hier dan even op s.v.p.

Graag had ik jullie mening over een bepaalde zaak. Ik ga nu naar het 4e jaar van mijn VMBO opleiding, en hierna volgt een grafische opleiding (waarschijnlijk wordt dat een opleiding tot webdeveloper). Verder heb ik gehoord dat in de grafische sector veel Mac's worden gebruikt, is dit correct?

Verder heeft mijn gitaarleraar ook een iMac, en daar heb ik weleens mee mogen spelen, en het beviel me heel goed. Dus heb ik me thuis de prijs van een iMac opgezocht, en toen ik dat zag schrok ik wel een klein beetje, de goedkoopste iMac variant stond toch nog te koop voor een prijsje van €999. Ik heb ook meteen even mee over gekeken naar de Mac Mini, maarja, die variant van €699, daar zit nog geen stoer Apple scherm bij (wel een toetsenbord / Mighty Mouse?), en er zit minder aan specs in dan een iMac.

Dus is mijn vraag, omdat het toch wel even sparen is voor een 15-jarige, is een iMac mijn centjes waard voor in de grafische sector, of kan ik beter een Windows PC kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

-knip-

[ Voor 144% gewijzigd door Spinvis op 15-08-2008 12:05 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

afgezien van de grafische sector is de iMac zeker de moeite waard!

Geen toetsenbord of mighty mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus dat moet er ook nog bij, dan valt de Mini in ieder geval al af, want ik wil dan ook wel graag apple toetsenbord en muis, dus dan komt er nog eens 140 euro aan spullen bij, terwijl die bij de iMac al zitten.

"Bedoel je met agezien van de grafische sector is de iMac de moeite waard", dat hij niet goed is voor de grafische sector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Ik bedoelde daarmee te zeggen dat het sowieso een mooi apparaat is zonder dat je m gebruikt voor grafische toepassingen. Het gebruikersgemak op een iMac is zoveel beter dan bij een windows based systeem!

Op je vraag of een iMac juist wordt gebruikt in de grafische wereld kan ik je niet meer duidelijkheid verschaffen dan dat ik ook 'van horen zeggen' heb dat in de grafische wereld de iMac windows de baas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
(jarig!)
Anoniem: 266252 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:09:
Dus dat moet er ook nog bij, dan valt de Mini in ieder geval al af, want ik wil dan ook wel graag apple toetsenbord en muis, dus dan komt er nog eens 140 euro aan spullen bij, terwijl die bij de iMac al zitten.

"Bedoel je met agezien van de grafische sector is de iMac de moeite waard", dat hij niet goed is voor de grafische sector?
In 3 van de 3 grafische bedrijven die ik (goed) ken, werken ze uitsluitend met Mac's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, ok, dat is wel interessant, maar een Mac blijft toch wel duur. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
(jarig!)
Reken anders even uit hoeveel een vergelijkbare PC je kost en vergelijk de prijs daarvan met die van een iMac.

Neem in je vergelijk dan dus ook een 24'' (of 20'') monitor mee, keyboard, muis, webcam, draadloos kaartje, windows licentie (bahbah) enz. Is nog steeds goedkoper natuurlijk, maar gaat al meer richting de prijs van de Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

Precies Sluuz. En dan heeft Apple duurzame IPS panelen en pc vaak (gare) TN panelen. Bovendien mag er ook wel iets voor het prachtige design betaald worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 239407 op 15-08-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, daar hebben jullie beide een punt, maar hoe dan ook blijft het veel geld, hoe je het ook wendt of keert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Voordeel van Macs is dat ze relatief zeer waardevast zijn. Koop je nu een imac van 1500 euro, dan kan je er over 3 a 4 jaar zo nog 500 euro voor krijgen. Komt voor een groot deel doordat OS X niet steeds lomper wordt. Leopard draait gewoon op dergelijke oude Macs. Moet je met Vista niet willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Het vele geld is het dubbel en dwars waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239407

Vergeet niet dat achter een 'zorgeloos' systeem werken priceless is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het is het jaartje sparen en werken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Anoniem: 266252 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:14:
Zeker. Ik ben vorige zomer overgestapt op een iMac met praktisch geen ervaring. Ik had alleen veel gehoord van anderen. Heb er absoluut geen spijt van. Het werkt gewoon en het werkt prettig. Apple is zeker niet heilig, maar de formule van een systeem dat je gewoon niet hoeft te configureren bij elke hik is voor mij wel ideaal. Wil je tweaken, neem dan wat anders, maar als je gewoon je ding wil doen, dan is een Mac een goede keuze.

//edit: Ik was vorig jaar zomer ook nog maar 18 en heb het met bijbaantjes bij elkaar moeten schrapen. Het is in ieder geval zo goed bevallen dat ik voor mijn studie nu een Macbook erbij heb gekocht ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mei op 15-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
(jarig!)
Bij mij begon het bij de iPhone die ik in mei dit jaar uit Amerika had meegenomen (1st gen.). Het drong tot mij door dat er ongelooflijk goed over dat apparaat was nagedacht en dat ik binnen no time het ding had ingesteld naar mijn wensen. Tegenvaller was het dramatische functioneren van iTunes in Windows. Heb toen online wat dingen gelezen en las dat een Mac dus een soortgelijke reactie teweeg brengt, maar dan als computer (dat het zo lekker makkelijk werkt). Toen dus wat geld opzij gezet ervoor en een iMac gekocht.
Beste beslissing ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Weet iemand waarmee (met welk progragramma?) dit is gefilmd?

[ Voor 11% gewijzigd door Spinvis op 15-08-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Even een korte vraag..

Is er een manier om bij de Finder niet elke keer een nieuw scherm te laten openen als je van map/directory veranderd??? Heb me nu al wezeloos gezocht, maar kan het niet vinden. Er openen nu zo irritant veel schermen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Finder > cmd + , > General > "Always open folders in a new window".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:39
Anoniem: 239407 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:59:
...En dan heeft Apple duurzame IPS panelen en pc vaak (gare) TN panelen...
Ik ben meer dan tevreden met mijn Imac, maar het scherm is gewoon ronduit slecht. Er zit een kleurverloop in (van links normaal en erg helder naar rechts, waar het wat geler wordt) en hiervoor is hij al een keer terug naar de dealer geweest. Deze meldde mij het volgende
...De verkleuring van jouw scherm is niet vergelijkbaar met eerdere verkleuringen waar ooit een probleem mee is geweest in 2007.
Alle iMac 24" schermen hebben een zeer miniem kleurverloop van links naar rechts. Dit laatste is dus ook bij jouw iMac van toepassing. Omruilen heeft in dit geval dus geen nut. Het beeldscherm laten vervangen door Apple zal hier ook niets aan veranderen. Het is een product eigenschap...
Eigenlijk gewoon slecht op een apparaat van € 1600+

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correct me if I'm wrong maar een iMac is toch alleen een scherm met toetsenbord waar de hardware in het scherm zit ofniet?

En nog zoiets, zoals ik begrijp uit pagina 1 heeft een iMac geen ethernet aansluiting erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Poorten.jpg

nieuws: Apple viert tiende verjaardag van de iMac

Lees en bekijk en alles wordt duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Spinvis schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:28:
Weet iemand waarmee (met welk progragramma?) dit is gefilmd?
Ik zie een ScreenFlow icoontje in het Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik ben ook van plan een imac te gaan kopen omdat me macbook al heel erg goed bevalt.. echter wil ik deze gaan gebruiken voor het bewerken van foto's en vraag me af welk scherm daarvoor beter is... de 20 inch of de 24? En dan heb ik het niet specefiek over de resolutie maar puur op beeldkwaliteit?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Anoniem: 266252 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:14:
Kopen zo'n Mac, wordt de beste koop in je leven tot nu toe :P

Probeer trouwens te kijken of je studentenkorting hebt. De 999 euro is niet veel voor wat je er voor krijgt...

En als je nog hulpt nodig hebt bij Mac OS X Leopard dan kun je bijvoorbeeld gebruik maken van macnoob.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Ik ben ook van plan een imac te gaan kopen omdat me macbook al heel erg goed bevalt.. echter wil ik deze gaan gebruiken voor het bewerken van foto's en vraag me af welk scherm daarvoor beter is... de 20 inch of de 24? En dan heb ik het niet specefiek over de resolutie maar puur op beeldkwaliteit?
De 24 inch modellen hebben een beter scherm, de 20 inch modellen hebben een TN paneel, en de 24 inch modellen een IPS paneel, dit zou in de regel beter moeten zijn, maar naar wat ik heb gehoord maakt het niet erg veel uit. Wat bij het bewerken van foto's veel belangrijker is dan het soort paneel en de resolutie is de kleurechtheid. (naar mijn bescheiden mening dan) Als je zeker wilt weten dat je geen kleurverschil hebt zou ik voor het 24 inch model gaan en als je budget het niet toelaat zou ik voor het 20 model gaan. Zeker als je nog student bent kun je ook nog korting krijgen op de apple site. (gezien dat je 22 bent :P) Met studentenkorting heb je de 24 imac met standaard configuratie al voor 1500 euro, en als je je macbook nog zou verkopen kost je het natuurlijk nog veel minder.

[ Voor 16% gewijzigd door sergev op 17-08-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CaVeFiSh schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:58:
Mits je een goede krijgt: de 24" by far. Op 20" is de resolutie net te laag om foto's in portretstand lekker te bewerken en de 20" heeft een TN-scherm tov een S-IPS van de 24". Op de 24" kun je ook nog eens full hd afspelen en imo is de keuze dan snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Gozer... bedankt! dan gaan we voor de 24 inch. Dan kunnen we de windows bak de deur uit werpen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik zag op Alternate dat geheugen DDR2 800 ook te verkrijgen is in reepjes van 4 of zelfs 8 GB. Dat zou dus kunnen betekenen dat er in totaal 8 of 16 GB intern geheugen in de iMac kan. Is dit zo of zal mijn iMac (nieuwste, standaard 2GB intern) dat niet accepteren? Niet dat ik hem nu traag vind lopen oid, maar het is wel leuk voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
4GB is de max. van de chipset voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FerdiV schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:08:
[...]

Kopen zo'n Mac, wordt de beste koop in je leven tot nu toe :P

Probeer trouwens te kijken of je studentenkorting hebt. De 999 euro is niet veel voor wat je er voor krijgt...

En als je nog hulpt nodig hebt bij Mac OS X Leopard dan kun je bijvoorbeeld gebruik maken van macnoob.nl.
Hoe bedoel je studentenkorting, als ik die iMac ga halen, wat waarschijnlijk volgend jaar wordt, omdat ik hem nu nog niet nodig heb, en nog moet sparen :9 ben ik 16. Kom ik dan eventueel in aanmerking, en hoveel kan me dit schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ben je student? Nee? Geen korting. It's that simple :P Daarom heet het ook studentenkorting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
En even voor de duidelijkheid, MBO'ers vallen ook onder de studentenkorting, zolang je maar 18 jaar of ouder bent en het evt. kunt aantonen met een pasje van school. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 17-08-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184680

Mijn oog is gevallen op het 20"-model. Ik twijfel echter nog. Het RAM geheugen wordt zowiezo uitgebreid naar 4Gb. Harde schijf is geen issue, daar komt een 1Tb of 1,5Tb externe harde schijf bij. Het verschil in processor lijkt me ook te verwaarlozen, maar overtuig me als ik het gigantisch mis heb.

De twijfel zit 'm vooral in de videokaart. Wat ik echt wil draaien is Photoshop CS3. Verder géén videobewerking en géén ingewikkelde games. Is de 128Mb videokaart dan meer dan voldoende, of is de 256Mb nodig? Want ik vind €300,- prijsverschil voor alleen de videokaart nogal veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
(jarig!)
Anoniem: 184680 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:13:
Mijn oog is gevallen op het 20"-model. Ik twijfel echter nog. Het RAM geheugen wordt zowiezo uitgebreid naar 4Gb. Harde schijf is geen issue, daar komt een 1Tb of 1,5Tb externe harde schijf bij. Het verschil in processor lijkt me ook te verwaarlozen, maar overtuig me als ik het gigantisch mis heb.

De twijfel zit 'm vooral in de videokaart. Wat ik echt wil draaien is Photoshop CS3. Verder géén videobewerking en géén ingewikkelde games. Is de 128Mb videokaart dan meer dan voldoende, of is de 256Mb nodig? Want ik vind €300,- prijsverschil voor alleen de videokaart nogal veel...
verschil in processor mag je dan afdoen als "te verwaarlozen", de 300 euro extra gaat natuurlijk niet alleen naar die videokaart maar ook naar die processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je gelijk in, maar dat was redelijk zwart-wit gesteld omdat het me alleen om het verschil in videokaart gaat. Dat zou de enige reden voor mij zijn om voor de de duurdere 20" te kiezen. En dan is €300 verschil natuurlijk veel...

Nogmaals de vraag dan, uitgaande van 4Gb RAM: heb ik voor het draaien van Photoshop CS3 per sé de 256Mb videokaart nodig, of presteert de 128Mb videokaart ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Photoshop stelt nauwelijks eisen aan je videokaart, die paar pixels moeten altijd wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik wat aan ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270451

In september start ik een opleiding fotografie. Op deze opleiding werkt men voornamelijk met de iMac. Nu ben ik best te vinden voor de iMac 24" 3.06 maar toch heb ik nog een zetje nodig om de koop echt te doen.. De reden dat ik nog twijfel:

Als ik alle specificaties van een iMac 24" 3.06Ghz op een rijtje zet en vervolgens onderdelen uitzoek om zelf een gelijkwaardige Vista bak te maken, dan ben ik ca 1300 euro kwijt.

Mocht ik geen zin hebben om zelf een systeem te bouwen (en die kans is aanwezig! :) ), dan kan ik nog kiezen voor een aangepast Dell systeem (wederom met identieke specificaties) voor 1500 euro.

Kortom, waarom zou ik een iMac moeten kopen die 600 euro duurder is dan zelfbouw en 400 euro duurder is dan een Dell. Enig verschil zou dan het OS zijn (en standaard verhaal over stabiliteit en virussen bladiebla)? Nogal veel prijsverschil.. En dan ook nog eens niet te updaten in de toekomst...

Nog een kleine opmerking voor de duidelijkheid: Ik wil heel graag die iMac, maar ik krijg het niet verantwoord voor mezelf gezien bovenstaand verhaal... Graag jullie motivering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Waarom wil je die Mac? Als je het wil is het in mijn ogen al genoeg om er daadwerkelijk eentje te kopen (mits je dan niet in geldnood komt ;) )

Redenen waarom ik er eentje zou kopen gekocht heb: Hij is mooi, compact, alles in één. OS X werkt super. Elke keer als ik nu met Windows moet werken erger ik me weer aan hoe onlogisch het systeem in elkaar steekt (ik vraag me steeds meer af hoe ze het in Redmond voor elkaar krijg met al die mensen níemand met gezond verstand in dienst te nemen :+ ). Het gemak is ook een voordeel. Een herinstallatie is zo gedaan. Geen gezeur met drivers. Met Time Machine kan je met enkele klikken een uurlijkse backup laten maken en deze gemakkelijk (zelfs tijdens een installatie) weer terugzetten.

Trouwens, wat voor scherm heb je bij die alternatieve configs dan? Ik denk geen 24" 1920*1200px IPS scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mei schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:11:
Trouwens, wat voor scherm heb je bij die alternatieve configs dan? Ik denk geen 24" 1920*1200px IPS scherm ;)
Nee, dan heb ik inderdaad een Samsung Syncmaster 24" (TN panel), maar dan kan ik in de toekomst nog eens kiezen voor een 24" Eizo... En dan heeft die iMac toch weer het nakijken, al is die Eizo natuurlijk ook vreselijk duur! Maar ik heb in deze thread veel negatieve dingen gelezen over de 24" van Mac

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 270451 op 18-08-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Het enige negatieve is dat de rechterkant van het scherm iets een gelige waas heeft. Bij normaal werk merk je het niet, alleen als je een grafische die-hard bent zou ik me er druk om maken. In alle andere gevallen is het een geweldig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mn alternatieven upgrade net een PVA panel t.o.v. een TN panel, dan wordt het verschil idd een stuk kleiner... De Dell wordt dan duurder en de zelfbouw is nog maar 160 euri goedkoper. Kortom; genoeg reden om over te stappen naar de iMac! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Anoniem: 270451 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:00:
In september start ik een opleiding fotografie. Op deze opleiding werkt men voornamelijk met de iMac. Nu ben ik best te vinden voor de iMac 24" 3.06 maar toch heb ik nog een zetje nodig om de koop echt te doen.. De reden dat ik nog twijfel:

Als ik alle specificaties van een iMac 24" 3.06Ghz op een rijtje zet en vervolgens onderdelen uitzoek om zelf een gelijkwaardige Vista bak te maken, dan ben ik ca 1300 euro kwijt.

Mocht ik geen zin hebben om zelf een systeem te bouwen (en die kans is aanwezig! :) ), dan kan ik nog kiezen voor een aangepast Dell systeem (wederom met identieke specificaties) voor 1500 euro.

Kortom, waarom zou ik een iMac moeten kopen die 600 euro duurder is dan zelfbouw en 400 euro duurder is dan een Dell. Enig verschil zou dan het OS zijn (en standaard verhaal over stabiliteit en virussen bladiebla)? Nogal veel prijsverschil.. En dan ook nog eens niet te updaten in de toekomst...

Nog een kleine opmerking voor de duidelijkheid: Ik wil heel graag die iMac, maar ik krijg het niet verantwoord voor mezelf gezien bovenstaand verhaal... Graag jullie motivering!
Ik zou kijken of je via je opleiding in aanmerking komt voor een korting bij Apple. (lijkt me haast wel). Je hebt al de standaard korting als student, maar vaak heb je nog 1 of 2% meer korting via je school (afhankelijk van school). Dat kan vaak veel geld uitsparen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
Mei schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:59:
Het enige negatieve is dat de rechterkant van het scherm iets een gelige waas heeft. Bij normaal werk merk je het niet, alleen als je een grafische die-hard bent zou ik me er druk om maken. In alle andere gevallen is het een geweldig scherm.
das bij de jouwe zo..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien we alweer over de 1000 posts zitten, is het tijd voor deel 3. Als je het nieuwe deel wilt openen, neem dan contact op met ons, zodat er niet meerdere mensen aan het nieuwe deel werken :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Het is bij behoorlijk veel Macs het geval. Béétje inlezen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Daedalus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:46:
[mbr]Aangezien we alweer over de 1000 posts zitten, is het tijd voor deel 3. Als je het nieuwe deel wilt openen, neem dan contact op met ons, zodat er niet meerdere mensen aan het nieuwe deel werken :)[/]
Laat je het dan ook weten in dit topic als er iemand mee bezig is? :P O-)
Anyway, Ben nog steeds zeer content met mijn iMac + 4Gb geheugen, Heb even vergeleken qua snelheid met mijn MacBook 1GB en dan merk je pas echt het verschil met name met Photoshop en Vuze! jammer alleen dat je die 1GB van de standaard iMac niet aan de straatstenen kwijt raakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Underworld schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:29:
[...]

Als je een bericht stuurt dat je een nieuw deel wilt openen, dan krijg je snel genoeg te horen of iemand anders er al mee bezig is ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Underworld schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:29:
[...]

Anyway, Ben nog steeds zeer content met mijn iMac + 4Gb geheugen, Heb even vergeleken qua snelheid met mijn MacBook 1GB en dan merk je pas echt het verschil met name met Photoshop en Vuze! jammer alleen dat je die 1GB van de standaard iMac niet aan de straatstenen kwijt raakt. :+
Moet je een DM met mijn adres? :P Ik bedoel, als je het tóch kwijt moet, dan kan mijn Macbook nog wel wat gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Anoniem: 270451 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:15:
[...]

Nee, dan heb ik inderdaad een Samsung Syncmaster 24" (TN panel), maar dan kan ik in de toekomst nog eens kiezen voor een 24" Eizo... En dan heeft die iMac toch weer het nakijken, al is die Eizo natuurlijk ook vreselijk duur! Maar ik heb in deze thread veel negatieve dingen gelezen over de 24" van Mac
Als je toevallig de basisopleiding aan de fotovakschool gaat doen krijg je wel korting. Mijn meissie begint op 2 september aan deze opleiding aan de fotovakschool in Amsterdam en we hebben bij Icentre Amsterdam na vertoon van de studentenpas 5% korting gekregen.

Wij zijn trouwens voor het goedkoopste 24" model gegaan, de 300 euro meerprijs naar de duurdere versie is wat mij betreft niet te verantwoorden met wat ik er mee ga doen. De snellere processor is zowat te verwaarlozen en als je geen games speelt heb is de videokaart uit het goedkopere model snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Over korting gesproken: Je krijgt 8% als je in de Apple Store besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de Apple store (website) krijg ik 6%, misschien afhankelijk van de school?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 270451 op 19-08-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ja, is afhankelijk van de school. Zie hier bijvoorbeeld via de Haagse Hogeschool.

Afbeeldingslocatie: https://photos-3.getdropbox.com/i/l/8vQelR7ANs7vA5PbIAxVtRJ6cmoL8GGz4auDnowu2hk#3
Afbeeldingslocatie: https://photos-4.getdropbox.com/i/l/S1jfjWMnOvuBSFnUhvatm2ibr0p0deGQ5yuIKicsmyc#4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scheelt toch een hele hoop zo.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mei schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:55:
[...]

Het is bij behoorlijk veel Macs het geval. Béétje inlezen hoor ;)
Klopt mijne heeft het ook, de uiterste rechterkant is als je goed kijkt en een witte achtergrond instelt een beetje bruin/gelig. Bij normaal gebruik heb ik er geen last van, eigenlijk heb ik er bij een witte achtergrond ook geen last van. Ik ben allang blij dat ik geen dode/luie pixels heb. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 19-08-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Daedalus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:46:
[mbr]Aangezien we alweer over de 1000 posts zitten, is het tijd voor deel 3. Als je het nieuwe deel wilt openen, neem dan contact op met ons, zodat er niet meerdere mensen aan het nieuwe deel werken :)[/]
Als er zich verder nog niemand heeft aangeboden wil ik wel het nieuwe deel openen.

En @ Nitai; dat is serieuze korting, dat verschilt schijnbaar toch wel flink per school, want ik heb toch een stuk minder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dat linkje is ook alleen beschikbaar via Surfspot. Als je naar de normale onderwijsstore gaat bij Apple, en je vult in Haagse Hogeschool en Den Haag, dan krijg je niet automatisch deze korting. Je moet echt via Surfspot inloggen en dan doorklikken naar de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Even een vraagje over de Time Machine functie. I wil namelijk een externe hd kopen om backups op weg te zetten.

Alleen twijfel ik een beetje over de grote, ik heb zelf een 500 gb hd in m'n mac zitten. Maar ik heb maar 40 a 60 gb aan bestanden die ik wil backuppen. Zou ik dan voldoende hebben aan een 250gb externe hd??

En als de externe schijf maar een snelheid heeft van 5400 rpm, merk ik dat dan als ik gewoon zit te surfen of wat dan ook???

[ Voor 16% gewijzigd door Ronwiel op 20-08-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

ronwiel schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:48:
Even een vraagje over de Time Machine functie. I wil namelijk een externe hd kopen om backups op weg te zetten.

Alleen twijfel ik een beetje over de grote, ik heb zelf een 500 gb hd in m'n mac zitten. Maar ik heb maar 40 a 60 gb aan bestanden die ik wil backuppen. Zou ik dan voldoende hebben aan een 250gb externe hd??

En als de externe schijf maar een snelheid heeft van 5400 rpm, merk ik dat dan als ik gewoon zit te surfen of wat dan ook???
Time Machine slaat zoveel mogelijk op. Hij maakt een initiële backup (bij jou dus ongeveer 60GB) en vervolgens voegt hij daar ieder uur alle nieuwe en gewijzigde bestanden aan toe. Als op een gegeven moment de schijf vol is, verwijdert Time Machine de oudste bestanden.

500GB zou dus ruim voldoende moeten zijn, tenzij je persé altijd een backup van drie jaar oud wil hebben ofzo.

Time Machine werkt op de achtergrond, dus 5400rpm is niet heel erg. In feite kopieert Time Machine gewoon bestanden van je interne HD naar je externe HD, niet bepaald een intensieve operatie ofzo ;) Aan de andere kant, waarom niet gewoon een van 7200rpm?

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 20-08-2008 12:11 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Waarom zou je zo weinig ruimte overwegen? Die schijven kosten werkelijk geen jota :P De externe schijven zijn in het geval van 3.5" gewoon 7200rpm's, maar hebben sowieso geen invloed op de snelheid van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Nou, van Freecom heb van je van die mooi kleine, fanless harde schijven. Alleen gaan die maar tot 250 gb en hebben ze maar een snelheid van 5400 rpm. En ik dacht waarom meer geld uitgeven aan iets wat k toch niet gebruik.

Zeker als ik maar tot 60 gb aan files heb, zal ik toch wel genoeg hebben aan 250 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

ronwiel schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:19:
Nou, van Freecom heb van je van die mooi kleine, fanless harde schijven. Alleen gaan die maar tot 250 gb en hebben ze maar een snelheid van 5400 rpm. En ik dacht waarom meer geld uitgeven aan iets wat k toch niet gebruik.

Zeker als ik maar tot 60 gb aan files heb, zal ik toch wel genoeg hebben aan 250 gb?
jep :) Lijkt me ook vrij logisch dat je hier meer dan genoeg toch aan hebt ? Ook de snelheid is meeeeeer dan voldoende :) zeg dat je via gigabit aangesloten bent (is via de AEBS een hopeloze 6MB hoor ik, nog geeneens 100mbit is dat |:( ) zeg dan dan dat externe 2,5" schijfje ongeveer een write heeft van 25MB. dus 25MB- 6MB = 19MB/s gebruik je niet (ongeveer dan dit he!) Van het rekensommetje klopt niets aangezien ik niet zeker weet hoe snel dat schijfje is, maar 25MB/s haalt hij zowiezo wel :) Gaat makkelijk lukken dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verder in [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3 :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 20-08-2008 19:58 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.