Ik ben van de week nog even wezen kijken bij een tante met een 24" Dell. Geen verkleuringen, geen helderheidsverschillen ala de iMac. Marginale vignettering in de hoeken, maar dan ook echt marginaal
Niets wat hierop leek
Ja het gaat er steeds meer op lijken dat Apple lekker goedkoop een paar containers B-keus 24 inch LCD's op de kop heeft kunnen tikken.
Anoniem: 230988
Vreemd dat opeens iedereen zoveel last heeft bij een 24" iMac. Ik heb er ook ééntje staan (zit nu op een oude Windows-bak & een Belinea schermpje) en voor zover ik weet heb ik geen last van het verschil licht<->donker dat neographikal beschreef. En ik gebruik hem ook voor foto's te bewerken
Ik ben dus nog steeds zéér tevreden over eerste mac ooit
Ik heb hier ook een 20" staan, nergens last van. Niet íedereen heeft het hoor, maar iedereen schijt in zijn broek om zo'n apparaat aan te schaffen.
De 20" schijnt wel wat problemen te vertonen, maar andere problemen dan de 24" heeft wat ik heb begrepen
Anoniem: 88064
Zoals wat voor andere problemen dan wel? 
Ik wil namelijk denk ik de 20' imac aanschaffen als mijn eerste imac.
Ik wil namelijk denk ik de 20' imac aanschaffen als mijn eerste imac.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 08-12-2007 20:32 ]
http://www.tomshardware.c...isplay_problems_reported/
Daar staat wat Tomshardware heeft geschreven over de problemen
Daar staat wat Tomshardware heeft geschreven over de problemen
Ik heb zoals eerder ook last van een scherm met de rechterkant geler dan de linkerkant. Ik heb hem wel in augustus gekocht (21e ontvangen), maar ben er later pas achter gekomen. Het liefst wil ik wachten totdat het probleem bij de Macs verholpen is en dan een nieuwe krijgen. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen bij Apple? Zo ja, hoe?
Daarvoor heb ik m'n iMac 3 keer ter reparatie moeten brengenMei schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:43:
Ik heb zoals eerder ook last van een scherm met de rechterkant geler dan de linkerkant. Ik heb hem wel in augustus gekocht (21e ontvangen), maar ben er later pas achter gekomen. Het liefst wil ik wachten totdat het probleem bij de Macs verholpen is en dan een nieuwe krijgen. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen bij Apple? Zo ja, hoe?
De vervangende panelen waren dus van bedroevende kwaliteit. De man bij het reparatiecentrum vertelde mij dat Apple voor reparaties gerecyclede onderdelen gebruikt. Het kan dus best zijn dat je bij vervanging van je lcd paneel een paneel erin krijgt, die door een ander ook al retour is gestuurd vanwege defecten. Met andere woorden: vaak wordt er gewoon gekeken of je ook tevreden bent met afgedankte troep. Verder zei die man dat het regelmatig voorkomt dat ze meerdere malen moeten bestellen voordat ze een GOED onderdeel binnenkrijgen van Apple. Het is ronduit waanzin dat Apple zo bedroevend omgaat met afgekeurde onderdelen. Waar is die hoge kwaliteit die Apple claimt te produceren?
[ Voor 30% gewijzigd door Blaffeh op 08-12-2007 22:55 ]
Nouja, over het algemeen worden problemen bij Apple wel redelijk netjes opgelost als ik alles zo lees. Dit is echter iets wat door moet dringen tot hogerhand daar (als in: ze moeten de boel gewoon fiksen) en daar wil ik juist op wachten voordat ik de boel terugstuur, heb geen zin in gezeik van telkens weer een nieuwe, want ik hoor te veel dat dat gebeurt.Blaffeh schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:43:
[...]
Daarvoor heb ik m'n iMac 3 keer ter reparatie moeten brengenAlle 4 de schermen waren slecht (gele waas, 15 dode pixels en/of bromtoon inverter) Daarna geld terug ontvangen, mocht ook kiezen voor een nieuwe iMac. Ik heb m'n geld teruggevraagd, even gewacht, en weer een nieuwe besteld. Ook deze heeft een gele waas en backlight bleeding.
De vervangende panelen waren dus van bedroevende kwaliteit. De man bij het reparatiecentrum vertelde mij dat Apple voor reparaties gerecyclede onderdelen gebruikt. Het kan dus best zijn dat je bij vervanging van je lcd paneel een paneel erin krijgt, die door een ander ook al retour is gestuurd vanwege defecten. Met andere woorden: vaak wordt er gewoon gekeken of je ook tevreden bent met afgedankte troep. Verder zei die man dat het regelmatig voorkomt dat ze meerdere malen moeten bestellen voordat ze een GOED onderdeel binnenkrijgen van Apple. Het is ronduit waanzin dat Apple zo bedroevend omgaat met afgekeurde onderdelen. Waar is die hoge kwaliteit die Apple claimt te produceren?
Groot gelijk, het is dé reden dat deze iMac niet eerder de reparatie ingaat dan dat het probleem erkend wordt door Apple.Mei schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:12:
[...]
Nouja, over het algemeen worden problemen bij Apple wel redelijk netjes opgelost als ik alles zo lees. Dit is echter iets wat door moet dringen tot hogerhand daar (als in: ze moeten de boel gewoon fiksen) en daar wil ik juist op wachten voordat ik de boel terugstuur, heb geen zin in gezeik van telkens weer een nieuwe, want ik hoor te veel dat dat gebeurt.
Nou, net AppleCare gesproken. Refund gekregen, geen probleem. De vriendelijke dame zei me dat Apple op de hoogte is van het probleem en dat ze bezig zijn met het zoeken naar een oplossing. Op zich positief dus... Ik ben in ieder geval de eerste die er weer een besteld als alles opgelost is...Erhnam schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:59:
[...]
LOL![]()
![]()
Laat even weten of je je geld terug krijgt.
Idem hier, retourprocedure verliep keurig. Apple laat TNT je bellen: wanneer kan het opgehaald worden? Vanmiddag al? Okay, top, doe maar. Postbode aan de deur, krabbel op formulier krijgen en terug ermee. Heel netjes
Werd vanmiddag gebeld door de MacMe Groningen dat mijn 24" iMac er eindelijk is (3,5 week wachten!). Morgen maar eens ophalen, nadat ik nagevraagd heb of ik hem zonder problemen kan terugbrengen als ik vind dat het beeld niet goed is. Ben benieuwd
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Hoe zijn jullie ervaringen met de videokaart van de iMac? Kan hij een beetje recente games spelen of is het brak? Ik wil heel graag mijn PC vervangen door een iMac, daar zit nu een GeForce 7950GT in. Die kan op zich nog wel heel wat aan met goede performance. Niet dat ik zo veel zit te gamen, maar wil wel graag eens een nieuw spelletje kunnen uitproberen.
Ik kan natuurlijk ook de PC nog ernaast bewaren, maar ja bij voorkeur wil ik m'n bureau en daaronder lekker leeg maken zonder zo'n joekel van een kast
Ik kan natuurlijk ook de PC nog ernaast bewaren, maar ja bij voorkeur wil ik m'n bureau en daaronder lekker leeg maken zonder zo'n joekel van een kast
Er van uitgaande dat je voor een iMac gaat met een ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB, denk ik dat het wel wat gaat tegenvallen. Als je alleen al van de prijs uitgaat, jouw huidige kaart is 3 x zo duur. Check hier wat test resultaten @ http://www.hardware.info/...GRkZ5iSmJjK,bGRkZZibmJPK/DaFrenk schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:52:
Hoe zijn jullie ervaringen met de videokaart van de iMac? Kan hij een beetje recente games spelen of is het brak? Ik wil heel graag mijn PC vervangen door een iMac, daar zit nu een GeForce 7950GT in. Die kan op zich nog wel heel wat aan met goede performance. Niet dat ik zo veel zit te gamen, maar wil wel graag eens een nieuw spelletje kunnen uitproberen.
Ik kan COD2 op 1920*1200 met alle settings op Max, behalve Anti Aliasing (2*AA in plaats van 4*AA) goed spelen. Alleen bij extreem gebruik van smoke grenades merk ik dat het lichtjes hapert.
Thanks voor de link. Ik had geen idee dat mijn videokaart nog zoveel geld waard is. Ik zie @ pricewatch dat hij voor meer dan 200 over de toonbank gaat. Toch niet mis 
Hoe dan ook, het is dus geen monsterkaart. Maar wel een DX10 kaart, wat dus voor de toekomst op zich wel fijn is. Hoe draait hij bijvoorbeeld Crysis? Niet dat ik behoefte heb om die game te spelen, maar als ik het zou willen..
Hoe dan ook, het is dus geen monsterkaart. Maar wel een DX10 kaart, wat dus voor de toekomst op zich wel fijn is. Hoe draait hij bijvoorbeeld Crysis? Niet dat ik behoefte heb om die game te spelen, maar als ik het zou willen..
Tussen alle posts over LCD schermen en refunds door even een vraag over het geheugen.
Ik wil begin volgend jaar een iMac aanschaffen, met name voor mail, internet, fotobewerking en af en toe een filmpje monteren. Standaard zit er 1GB in een Mac, heeft het zin om er bijvoorbeeld 4GB in te zetten? Als je het zelf doet met het juiste geheugen hoef je het om de prijs niet te laten.
Bij Windows geldt dat hoe meer hoe beter, maar hoe zit dat bij een iMac?
Ik wil begin volgend jaar een iMac aanschaffen, met name voor mail, internet, fotobewerking en af en toe een filmpje monteren. Standaard zit er 1GB in een Mac, heeft het zin om er bijvoorbeeld 4GB in te zetten? Als je het zelf doet met het juiste geheugen hoef je het om de prijs niet te laten.
Bij Windows geldt dat hoe meer hoe beter, maar hoe zit dat bij een iMac?
Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info
Ik heb besloten om mijn geld terug te vragen, wat overigens geen probleem was. Na 3 keer ruilen is het mij wel welletjes geweest en wacht ik wel totdat er een verbeterd systeem is.
edit: met goed scherm dus.
edit: met goed scherm dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Bigg Balls op 12-12-2007 18:50 ]
Ok, mijn 24 incher is eindelijk binnen 
Ik heb natuurlijk goed naar het scherm zitten kijken, maar ik moet zeggen dat het contrastverschil wel meevalt. Ik zie wel dat de rechterkant ietsjes donkerder is in een donkere kamer met contrast op minimum met een compleet grijze achtergrond, maar dat zal niet een situatie zijn waarin ik de boel ga gebruiken, dus ik vind het geen probleem.
Een groter probleem was om Leopard geinstalleerd te krijgen zonder freeze: die ene firmware update was nog niet geinstalleerd namelijk. Dat had ik beter gelijk in Tiger nog even kunnen doen.
Ook een raar verhaal trouwens: deze mac is in week 47 geproduceerd (3 weken terug dus) en toch staat er nog Tiger op. Zit wel keurig een Leopard DVD bij vanuit de fabriek, maar waarom zetten ze dat er niet direct op?
Ik heb natuurlijk goed naar het scherm zitten kijken, maar ik moet zeggen dat het contrastverschil wel meevalt. Ik zie wel dat de rechterkant ietsjes donkerder is in een donkere kamer met contrast op minimum met een compleet grijze achtergrond, maar dat zal niet een situatie zijn waarin ik de boel ga gebruiken, dus ik vind het geen probleem.
Een groter probleem was om Leopard geinstalleerd te krijgen zonder freeze: die ene firmware update was nog niet geinstalleerd namelijk. Dat had ik beter gelijk in Tiger nog even kunnen doen.
Ook een raar verhaal trouwens: deze mac is in week 47 geproduceerd (3 weken terug dus) en toch staat er nog Tiger op. Zit wel keurig een Leopard DVD bij vanuit de fabriek, maar waarom zetten ze dat er niet direct op?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Moartn,
Leuk dat je iMac je bevalt en dat jij geen probleem heb met het scherm. De hoekjes onderin is normaal en dat heeft bijna elk scherm. Echter een veel voorkomend probleem is dat de ene helft lichter is dan de andere en als je daar hinder van ondervindt in programma's is dat onhandig. Gelukkig voor jou heb jij daar geen last van.
Wat betreft Leopard. Dat is nog niet standaard geinstalleerd op de iMac's. Waarom Apple dat niet direct heeft gedaan weet ik ook niet maar that's the way it is.
Veel plezier met je iMac.
Leuk dat je iMac je bevalt en dat jij geen probleem heb met het scherm. De hoekjes onderin is normaal en dat heeft bijna elk scherm. Echter een veel voorkomend probleem is dat de ene helft lichter is dan de andere en als je daar hinder van ondervindt in programma's is dat onhandig. Gelukkig voor jou heb jij daar geen last van.
Wat betreft Leopard. Dat is nog niet standaard geinstalleerd op de iMac's. Waarom Apple dat niet direct heeft gedaan weet ik ook niet maar that's the way it is.
Veel plezier met je iMac.
Mijn laatste kwam out of the box met een Leopard installBigg Balls schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:00:
Vreemd dat niet alle systemen dat dan hadden. Al mijn vervangende systemen waren met een extra leopard cd.neographikal schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:54:
[...]
Mijn laatste kwam out of the box met een Leopard install
Trouwens, wacht jij nu ook tot opdat de problemen definitief over zijn? Of heb jij onderhand een goed exemplaar?
Ik heb na twee keer proberen de boel laten annuleren op aanraden van Apple en ik wacht nu op het geld. Zeer waarschijnlijk komt er op 15 januari een minor-update ivm de Penryn's die eraan komen - althans, ik verwacht het wel. Hopelijk is dat een goed moment om gelijk deze problemen aan te pakken... Service was verder keurig, netjes opgehaald en ze deden nergens moeilijk over 
Ik weiger in ieder geval met een halfbakken scherm te zitten voor deze smak geld. Dus het wordt afwachten
Ik weiger in ieder geval met een halfbakken scherm te zitten voor deze smak geld. Dus het wordt afwachten
[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 13-12-2007 01:12 ]
er moet in ieder geval IETS geupdate worden, zoveel klachten en fora vol over dit probleemneographikal schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:09:
Ik heb na twee keer proberen de boel laten annuleren op aanraden van Apple en ik wacht nu op het geld. Zeer waarschijnlijk komt er op 15 januari een minor-update ivm de Penryn's die eraan komen - althans, ik verwacht het wel. Hopelijk is dat een goed moment om gelijk deze problemen aan te pakken... Service was verder keurig, netjes opgehaald en ze deden nergens moeilijk over
en daarbij gelden alle acties/kortingen tot 14 januari. toeval?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
My thought exactly, ik wacht de eerste forumberichten na de Penryn update af en als die positief zijn is mijn order direct gemaaktneographikal schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:09:
En als er nieuwe zouden komen , is daar weer iets mis mee . Dus dan zou ik lekker een Dell met Vista kopen want die hebben nooit problemen en zijn perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door carfreak02 op 13-12-2007 10:12 ]
Anoniem: 38875
Hier ook binnen en ook weinig problemen...heb deze test ook gedaan en 't scherm is aan de linkerkant ietsje donkerder, een strook van 2/3 cm...ga vanav even uitgebreid testen maar volgens mij ga ik er weinig last van krijgen..Moartn schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:48:
maar kosten minder, dus ook minder verwachtingecarfreak02 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:07:
En als er nieuwe zouden komen , is daar weer iets mis mee . Dus dan zou ik lekker een Dell met Vista kopen want die hebben nooit problemen en zijn perfect.
Mag ik je vragen welke firmware update? ik krijg binnenkort ook een imac 24" binnen en wil graag meteen de boel installeren.Moartn schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:48:
Ok, mijn 24 incher is eindelijk binnen
zou iemand mij hier meer duidelijkheid over kunnen verschaffen?
Kwestie van linksboven op het appeltje klikken, updates aanklikken en laten draaien. Klaar is hij
Gister een 24" besteld ervan uitgaande dat apple producten voor 100% werken.
Thuis gekomen ga ik dit topic lezen en zie dat er wat problemen zijn met de 24" schermen.
Hopelijk heb ik een goed scherm want heel veel mogelijkheden tot omruilen heb ik niet,
4 januari zal ik namelijk verhuizen naar Thailand.
Ik ben benieuwd
Thuis gekomen ga ik dit topic lezen en zie dat er wat problemen zijn met de 24" schermen.
Hopelijk heb ik een goed scherm want heel veel mogelijkheden tot omruilen heb ik niet,
4 januari zal ik namelijk verhuizen naar Thailand.
Ik ben benieuwd
Meteen een retour aanvragen als hij niet goed is
Ze zijn vlot zat om dat voor 4 januari geregeld te hebben denk ik
Ik verwacht niet dat de iMacs al zo snel een update krijgen. Ze verkopen nog veel te goed en ik denk dat Apple de Penryn eerder gebruikt om de inmiddels verouderde en bloeddure Mac Pros een update te geven waardoor ze weer meerwaarde krijgen tov een iMac. Het zou niet handig zijn als ze de iMacs ook meteen van Penryns voorzien.neographikal schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:09:
Zeer waarschijnlijk komt er op 15 januari een minor-update ivm de Penryn's die eraan komen - althans, ik verwacht het wel.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het lijkt me dat dat inderdaad nog voor de 4e te regelen is maar kun je meteen naar een refund vragen of komt er eerst een vervangend exemplaar ?
Binnen twee weken na ontvangst kan je iMac zonder opgaaf van redenen retour en kun je je geld terug krijgen.NefeliM schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:12:
Het lijkt me dat dat inderdaad nog voor de 4e te regelen is maar kun je meteen naar een refund vragen of komt er eerst een vervangend exemplaar ?
Bedankt, toch wel een prettige gedachte te weten dat hij altijd retour kan.
Nu maar hopen dat er niets mis is met het scherm (of de iMac),
dat maakt het verhuizen van mijn computer gerelateerde zaken een stuk makkelijker !
Nu maar hopen dat er niets mis is met het scherm (of de iMac),
dat maakt het verhuizen van mijn computer gerelateerde zaken een stuk makkelijker !
Je kunt natuurlijk ook even je OS op een externe schijf draaien.
Dat heb ik ook gedaan toen ik 5 gebrekkige iMac G5's op een rij
kreeg; schijf aankoppelen en testen maar!
Dat heb ik ook gedaan toen ik 5 gebrekkige iMac G5's op een rij
kreeg; schijf aankoppelen en testen maar!
Penryn is wel goedkoper te maken voor Intel en een stukkie koeler wat weer prettig is voor Apple. Dus een eventuele update zou best goed in januari kunnen plaatsvinden.Exirion schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:09:
[...]
Ik verwacht niet dat de iMacs al zo snel een update krijgen. Ze verkopen nog veel te goed en ik denk dat Apple de Penryn eerder gebruikt om de inmiddels verouderde en bloeddure Mac Pros een update te geven waardoor ze weer meerwaarde krijgen tov een iMac. Het zou niet handig zijn als ze de iMacs ook meteen van Penryns voorzien.
Op de site van MAC rumors is een buyersguide opgezet. Daar staat per Apple produkt wanneer hun verwachten dat er een product update komt.
http://buyersguide.macrumors.com/
Bij de iMac is de gemiddelde product update cycle 185 dagen en de teller staat u op 129. Als je uitgaat van 15 januari (dat is nog 32 dagen) kom je op 161 dagen. Zo bekeken is een product update van de iMac niet waarschijnlijk.
Als je dan de MacPro bekijkt, die is al lang aan een product update toe. Mij lijkt het ook waarschijnlijker dat Apple de nieuwe Intel processoren eerst in de MacPro gaat toepassen en pas in februari/maart de iMac een update geeft.
Bij de iMac is de gemiddelde product update cycle 185 dagen en de teller staat u op 129. Als je uitgaat van 15 januari (dat is nog 32 dagen) kom je op 161 dagen. Zo bekeken is een product update van de iMac niet waarschijnlijk.
Als je dan de MacPro bekijkt, die is al lang aan een product update toe. Mij lijkt het ook waarschijnlijker dat Apple de nieuwe Intel processoren eerst in de MacPro gaat toepassen en pas in februari/maart de iMac een update geeft.
Eerst zal de MBP voorzien worden denk ik. Een maandje later de iMac.simmayor schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:58:
Op de site van MAC rumors is een buyersguide opgezet. Daar staat per Apple produkt wanneer hun verwachten dat er een product update komt.
vandaag nog een iMac getest in MM E'hoven. 24" was echt dramatisch. Rechts en links was echt een wereld van verschil in helderheid.
Je overdrijft enorm. Dit soort berichten voeden alleen maar de 'hype' rondom dit issue. Ik heb beide 24" machines in Eindhoven bekeken en bij normale helderheid van het scherm is er prima mee te werken. Het zal geen topscherm van 24" en xxx euro evenaren, maar het blijft als geheel een mooi apparaat. Wie een topscherm wil moet gewoon een losse monitor en systeemkast kopen.Phusebox schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:36:
vandaag nog een iMac getest in MM E'hoven. 24" was echt dramatisch. Rechts en links was echt een wereld van verschil in helderheid.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dus je wilt zeggen dat een scherm met kleurverschillen normaal is? Dat jij het probleem niet ziet, wil nog niet zeggen dat het probleem er niet is. Misschien heb jij wel andere criterea dan een ander, maar om dan te zeggen dat iemand enorm overdrijft past ook niet.Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:14:
[...]
Je overdrijft enorm. Dit soort berichten voeden alleen maar de 'hype' rondom dit issue. Ik heb beide 24" machines in Eindhoven bekeken en bij normale helderheid van het scherm is er prima mee te werken. Het zal geen topscherm van 24" en xxx euro evenaren, maar het blijft als geheel een mooi apparaat. Wie een topscherm wil moet gewoon een losse monitor en systeemkast kopen.
Ik geef kapitalen aan audio en TV-spul uit en word meestal juist als overdreven kritisch gezien. Ik blijf echter wel realistisch. Ga kijken wat je voor een losse Mac en Apple display betaalt en vergelijk dan met de iMac.Ik denk dat de dikte van de iMac ook een beperkende factor is. Het is heel moeilijk om een ultraplat scherm te maken dat 24" groot is en volledig egaal verlicht is. Het probleem waar we het hier over hebben komt overigens ook bij genoeg losse monitoren voor, en ik meen me te herinneren dat er in de iMac panels van LG.Philips gebruikt worden. Niet de beroerdste.Blaffeh schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:26:
Dus je wilt zeggen dat een scherm met kleurverschillen normaal is? Dat jij het probleem niet ziet, wil nog niet zeggen dat het probleem er niet is. Misschien heb jij wel andere criterea dan een ander
Helemaal mee eens. Ik heb tot nu toe bijna geen enkele 24"+ scherm gezien die perfect is, maar die dingen gaan toch als warme broodjes over de toonbank. Maar bij iMac lijkt het alsof mensen nét iets kritischer er tegenaan kijken. Puur om de boehoe-ik-heb-ook-een-kut-scherm-te-pakken berichten en puur omdat ze iets meer verwachten van apple.
ik ben ook uberkritisch, ben grafisch vormgever en verwacht geen wonderen van een iMac. Maar toch, als ik een samsung 245b of hp 2408 (ofzoiets) ernaast zet dan zie ik toch degelijk dat die beter zijn. En ze kosten maar rond de 450 euro. Trek dat af van de 2000+ die ik uitgeef aan een imac blijft er nog 1600 euro over voor een veredelde laptop in een andere behuizing. Moet toch voldoende zijn denk ik zo.Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:45:
[...]
Ik geef kapitalen aan audio en TV-spul uit en word meestal juist als overdreven kritisch gezien. Ik blijf echter wel realistisch. Ga kijken wat je voor een losse Mac en Apple display betaalt en vergelijk dan met de iMac.Ik denk dat de dikte van de iMac ook een beperkende factor is. Het is heel moeilijk om een ultraplat scherm te maken dat 24" groot is en volledig egaal verlicht is. Het probleem waar we het hier over hebben komt overigens ook bij genoeg losse monitoren voor, en ik meen me te herinneren dat er in de iMac panels van LG.Philips gebruikt worden. Niet de beroerdste.
Bovendien werk ik bijna altijd op de lagere brightness instellingen omdat het beeld anders totaal f*d up is. Dus voor mij is het wel degelijk zeer storend. Vooral de machine in eindhoven die richting de balie staat: achtergrond op grijs, backlight naar beneden en zelfs een doorsnee consument ziet het.
totale perfectie lukt niet, maar duidelijke verkleuringen zijn gewoon belachelijk op machines met deze prijzen. Ik heb het in mijn geval over duidelijk herkenbare vlekken, met name als LR opstartte en er geen foto in beeld was waardoor je tegen LR's eigen grijzige achtergrond aankijkt. Het viel zelfs m'n moeder en vriendin op zonder heel specificiek te hinten - die zijn toch een stuk minder kritischLiquid schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:42:
Ik heb tot nu toe bijna geen enkele 24"+ scherm gezien die perfect is,
Voor deze bak geld verwacht ik beter, zeker omdat (zoals Phusebox al terecht aanhaalt) het voor 400 euro voor een scherm wel goed kan.
Aha...ik maak eerst €1600,- over, ga vervolgens voor m'n lol dat ding op laten halen om daarna hetzelfde geintje met nummer twee uit te halen, daarna de helpdesk bellen voor nummer drie en te horen krijgen dat het een bekend probleem is. Nu zit ik te wachten op m'n geld zonder machine die verder perfect beviel en dat allemaal omdat ik Apple wil afzeikenLiquid schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:42:
Puur om de boehoe-ik-heb-ook-een-kut-scherm-te-pakken berichten en puur omdat ze iets meer verwachten van apple.

[ Voor 43% gewijzigd door neographikal op 15-12-2007 11:34 ]
Jij misschien niet, maar het is wel een beetje opvallend dat er over Apple-produkten in verhouding veel wordt geklaagd omdat mensen irreeele verwachtingen hebben. Nog een voorbeeld: iedere boeren lul weet dat LCD's nooit volledig zwart zijn maar bij de iPod Touch lopen mensen ineens te mekkeren omdat het ding bij een volledig zwart scherm niet helemaal diep zwart is als ze ermee in het donker zitten. Like... duhneographikal schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:23:
Nu zit ik te wachten op m'n geld zonder machine die verder perfect beviel en dat allemaal omdat ik Apple wil afzeiken

True, het moet wel realistisch blijven. Maar wat Liquid deed waren de mensen hier met een geretourneerd scherm in het hokje bovenmatig kritisch plaatsen. Om er vervolgens ook nog een verwijt achteraan te gooien dat men het erom zou doen. Dat vind ik niet terecht en ook niet echt sociaal naar de mensen hier die gewoon balen dat ze het zonder iMac moeten stellen.
Vertrouw me, ik baal er echt gruwelijk van, ik heb gisternacht flink lopen schelden op die Windowsbak van me omdat de USB-stack de boel weer eens verneukte. USB-reader niet herkennen om hem vervolgens op USB1 te laten lopen én m'n Wacom uit te schakelen
Twee keer herstarten om je foto's te kunnen uitleveren om 04:30 's nachts....doe mij de iMac maar
Vertrouw me, ik baal er echt gruwelijk van, ik heb gisternacht flink lopen schelden op die Windowsbak van me omdat de USB-stack de boel weer eens verneukte. USB-reader niet herkennen om hem vervolgens op USB1 te laten lopen én m'n Wacom uit te schakelen

Twee keer herstarten om je foto's te kunnen uitleveren om 04:30 's nachts....doe mij de iMac maar
[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 15-12-2007 11:45 ]
Jeetje, keep an open mind... besef je wel dat hier ook mischien mensen met verschillende eisen zijn?Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:14:
[...]
Je overdrijft enorm. Dit soort berichten voeden alleen maar de 'hype' rondom dit issue. Ik heb beide 24" machines in Eindhoven bekeken en bij normale helderheid van het scherm is er prima mee te werken. Het zal geen topscherm van 24" en xxx euro evenaren, maar het blijft als geheel een mooi apparaat. Wie een topscherm wil moet gewoon een losse monitor en systeemkast kopen.
Voor emailen en wordprocessen en een beetje gamen zijn die schermen prima, maar voor fotobewerking zou ik ze niet moeten hebben. Waarom is mijn 3 jaar oude 20" wel netjes egaal verlicht? Dan is het toch normaal dat ze het nu ook nog kunnen? 3 jaar ontwikkeling in een heftig ontwikkelende productlijn...
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ach ja, het was niet mijn bedoeling om iemand op z'n tenen te trappen. Maar in mijn omgeving heb ik dus mensen die al een tijdje vol trots met de imac werken. En in elk sociale community zit er wel een tweaker tussen. Die komt dan eventjes de brightness omlaag zetten en even laten zien dat het niet helemaal egaal is 
Dan kan iets wat eigenlijk nog binnen normenvalt toch een ongelofelijk doorn in het oog zijn. Net als een dooie pixel die je nog nooit heb gezien en dan opeens ontdekt.
Maar goed, Ronald zegt het al. Verschillende mensen, verschillende eisen. Als grafisch ontwerper eis ik ook wel wat meer dan een doorgaans computer/mac gebruiker, maar ik blijf wel een beetje realistisch.
Dan kan iets wat eigenlijk nog binnen normenvalt toch een ongelofelijk doorn in het oog zijn. Net als een dooie pixel die je nog nooit heb gezien en dan opeens ontdekt.
Maar goed, Ronald zegt het al. Verschillende mensen, verschillende eisen. Als grafisch ontwerper eis ik ook wel wat meer dan een doorgaans computer/mac gebruiker, maar ik blijf wel een beetje realistisch.
ze? ik heb wel een goede... niet _elk_ scherm is slecht, de kans is wel daadwerkelijk aanwezig dat er een kutte tussen zit, en das niet zoals het hoort. Helemaal niet bij een product van een dergelijke prijs.Ronald schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:44:
[...]
Jeetje, keep an open mind... besef je wel dat hier ook mischien mensen met verschillende eisen zijn?
Voor emailen en wordprocessen en een beetje gamen zijn die schermen prima, maar voor fotobewerking zou ik ze niet moeten hebben. Waarom is mijn 3 jaar oude 20" wel netjes egaal verlicht? Dan is het toch normaal dat ze het nu ook nog kunnen? 3 jaar ontwikkeling in een heftig ontwikkelende productlijn...
|>
Komt misschien ook wel door Apple zelf! Ze maken reclame alsof hun product vele malen beter is dan de concurrentie. Ook Steve Jobs hoor je tijdens zijn presentaties alleen maar fantastic en dat soort woorden zeggen (kan even niet op zijn woord komen).Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:40:
[...]
Jij misschien niet, maar het is wel een beetje opvallend dat er over Apple-produkten in verhouding veel wordt geklaagd omdat mensen irreeele verwachtingen hebben. Nog een voorbeeld: iedere boeren lul weet dat LCD's nooit volledig zwart zijn maar bij de iPod Touch lopen mensen ineens te mekkeren omdat het ding bij een volledig zwart scherm niet helemaal diep zwart is als ze ermee in het donker zitten. Like... duh
Kwaliteit is het vershil tussen een verwachting en opgedane ervaring. Dus als Apple hele hoge verwachtingen schept dan moeten ze die ook na komen, anders ben je teleurgesteld!
Zit wel wat inBigg Balls schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:19:
Komt misschien ook wel door Apple zelf! Ze maken reclame alsof hun product vele malen beter is dan de concurrentie. Ook Steve Jobs hoor je tijdens zijn presentaties alleen maar fantastic en dat soort woorden zeggen (kan even niet op zijn woord komen).
Kwaliteit is het vershil tussen een verwachting en opgedane ervaring. Dus als Apple hele hoge verwachtingen schept dan moeten ze die ook na komen, anders ben je teleurgesteld!
Anoniem: 122457
Ik durf nu ook eerlijk te zeggen dat ik me wel genaaid voel met het scherm. Ik heb een 20 inch en vind de kwaliteit gewoon best wel bagger. Bij een gradient in bijv photoshop zie je allemaal kringen als het ware omdat hij het niet lekker kan weergeven. Ik weet niet of jullie daar ook last van hebben? Ik zie dat vaak bij goedkopere schermen. Punt is dat je een top prijs betaald.
Volgens mij heeft dat gewoon met je gradient te maken hoorAnoniem: 122457 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:06:
Ik durf nu ook eerlijk te zeggen dat ik me wel genaaid voel met het scherm. Ik heb een 20 inch en vind de kwaliteit gewoon best wel bagger. Bij een gradient in bijv photoshop zie je allemaal kringen als het ware omdat hij het niet lekker kan weergeven. Ik weet niet of jullie daar ook last van hebben? Ik zie dat vaak bij goedkopere schermen. Punt is dat je een top prijs betaald.
Komt dit niet omdat die schermen maar 6 bit kleurdiepte per kleur kunnen weergeven? Dus eigenlijk 18 bit kleurdiepte? Dat zal die kleurovergangen wel zichtbaar maken..Anoniem: 122457 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:06:
Ik ben vanmiddag naar de Machouse in Hilversum gegaan, info gevraagd. Ik vroeg ook naar de slechte schermen (vlekken enz). De verkoper zei dat in het begin de schermen inderdaad wat kuren hadden, maar dat apple hier het eea mee heeft gedaan en dat ze er nu geen last meer van hebben. Volgens mij is dit gelul..
Ik wil over een paar maanden wel een Imac kopen, maar zit er nu eerder aan te denken om een macbook te nemen en er dan een fatsoenlijk extern scherm bij te halen. Hardware van de macbook is wel wat minder, maarja een baggerscherm zit ik ook niet op te wachten. Vooral niet als je ook nog wat met fotografie doet..
gewoon ff wachten, binnen nu en 3 maanden moet er toch zeker wel een update komen, als er dan geen betere schermen inzitten ben ik weg naar een zelfbouw pc met goed scherm en knal ik zelf wel leopard erop als het zo moet[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:00:
[...]
Komt dit niet omdat die schermen maar 6 bit kleurdiepte per kleur kunnen weergeven? Dus eigenlijk 18 bit kleurdiepte? Dat zal die kleurovergangen wel zichtbaar maken..
Ik ben vanmiddag naar de Machouse in Hilversum gegaan, info gevraagd. Ik vroeg ook naar de slechte schermen (vlekken enz). De verkoper zei dat in het begin de schermen inderdaad wat kuren hadden, maar dat apple hier het eea mee heeft gedaan en dat ze er nu geen last meer van hebben. Volgens mij is dit gelul..
Ik wil over een paar maanden wel een Imac kopen, maar zit er nu eerder aan te denken om een macbook te nemen en er dan een fatsoenlijk extern scherm bij te halen. Hardware van de macbook is wel wat minder, maarja een baggerscherm zit ik ook niet op te wachten. Vooral niet als je ook nog wat met fotografie doet..
van mij mogen ze ook beste een imac uitbrengen met een kwalitatief goed scherm tegen een premium prijs, heb er best 200-300 euro meer voor over
Uitgesloten is het niet. Ik heb gesproken met een verkoper die voor Apple werkt (zegt ie) en die zei dat ze momenteel slecht leverbaar zijn omdat Apple 'ergens mee bezig is'. Op mijn vraag of ze het probleem dan erkend hebben wilde hij niks zeggen maar hij gaf impliciet aan dat Apple met het probleem bezig is.[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:00:
De verkoper zei dat in het begin de schermen inderdaad wat kuren hadden, maar dat apple hier het eea mee heeft gedaan en dat ze er nu geen last meer van hebben. Volgens mij is dit gelul..
Dan zit je met een macbook non-pro + extern non-apple scherm niet duurder dan een premium imac, levert alleen wat in op de mogelijkheden van geheugen extra er in frutten geloof ik...Phusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:07:
[...]
van mij mogen ze ook beste een imac uitbrengen met een kwalitatief goed scherm tegen een premium prijs, heb er best 200-300 euro meer voor over
Geeft je gelijk ook een zeer knappe laptop...
[ Voor 18% gewijzigd door Ronald op 16-12-2007 14:05 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Voor dik 1700 euro moet dat zát kunnen ookal worden er laptoponderdelen gebruikt. Als ik op deze bedragen ook nog éxtra moet betalen voor een goed scherm, dan mogen ze hem steken waar het licht niet schijntPhusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:07:
Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat die dingen niet in prijs zakken. Dwz, in de VS betaal je nu $1199 voor de iMac, hier in nederland hetzelfde in euro's. Das een factor 1,4 duurder als je wisselkoersen bekijkt! Volgens mij prijzen ze zichzelf zo wel uit de markt, aangezien je voor bijna de helft van de prijs van een macbook al een nieuwe dell laptop hebt..
Is met bijna alles zo. In de VS en hier in Nederland kosten producten hetzelfde in cijfertjes, de munteenheid is alleen anders.
Huh? Je begrijpt het niet helemaal geloof ik. Een Apple is niet alleen een PC of laptop (Hardware), het is een Apple. Het design en de software is bij Apple net zo belangrijk. Dat maakt een Apple anders dan een Dell of HP. Daarom kan Apple ook meer vragen voor zijn producten dan andere fabrikanten. Dat hebben ze altijd gedaan en zullen ze altijd blijven doen.[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:19:
Volgens mij prijzen ze zichzelf zo wel uit de markt, aangezien je voor bijna de helft van de prijs van een macbook al een nieuwe dell laptop hebt..
Als je het extreem bekijkt is dat zelfs hun bestaansrecht, als ze deze koers niet zouden varen moeten ze op prijs concurreren met HP en Dell.
Je vergeet de sales tax in de VS erbij te tellen.[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:19:
Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat die dingen niet in prijs zakken. Dwz, in de VS betaal je nu $1199 voor de iMac, hier in nederland hetzelfde in euro's. Das een factor 1,4 duurder als je wisselkoersen bekijkt!
Ik citeer de apple.com website:
"In accordance with state and local law, your Apple Online Store purchases will be taxed using the applicable sales tax or seller’s use tax rate for your shipping address. If the tax rate changes before your purchase is shipped, the rate in effect at the time your order ships will apply."
Meer info: http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States
[ Voor 35% gewijzigd door Blaffeh op 16-12-2007 15:51 ]
Ik heb de tax rates even opgezocht op wikipedia :Blaffeh schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:49:
[...]
Je vergeet de sales tax in de VS erbij te tellen.
Ik citeer de apple.com website:
"In accordance with state and local law, your Apple Online Store purchases will be taxed using the applicable sales tax or seller’s use tax rate for your shipping address. If the tax rate changes before your purchase is shipped, the rate in effect at the time your order ships will apply."
Meer info: http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States
http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States
Per Staat verschillen de percentages, van 0% tot 10%. Laten we uitgaan van een gemiddelde van 5%. $1199 voor een iMac 20" + 5% = $1199 + $ 59,95 = $1258,95. Een iMac inclusief belasting kost in Amerika dus ongeveer $1258,95!
Als je dat gaat omrekenen naar Euros delen we het bedrag door 1,45 (Dollar/EURO koers) en dan kom je uit op EUR 868,24.

Poeh! Dat is een verschil van EUR 330,76 op de verkoop prijs in Europa!
Man, je wil niet weten hoevaak deze discussie al gevoerd issimmayor schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:58:
Poeh! Dat is een verschil van EUR 330,76 op de verkoop prijs in Europa!

ach ik wacht nog af tot mid januari, als er dan geen update komt of wordt aangekondigd zet ik zelf wel iets in elkaar voor paar honderd euro wat vele male sneller is en dan zet ik daar wel leopard op. Staat er ergens in de user agreement dat het alleen op Apple hardware mag draaien?
OS X is volgens mij OEM software. Ergo: je mag het alleen draaien op het systeem waarbij je het gekocht hebt. In de praktijk draait OS X meestal niet 100% soepel op non-Apple hardware, doordat je gewoon slechte driver-support hebt.Phusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:06:
ach ik wacht nog af tot mid januari, als er dan geen update komt of wordt aangekondigd zet ik zelf wel iets in elkaar voor paar honderd euro wat vele male sneller is en dan zet ik daar wel leopard op. Staat er ergens in de user agreement dat het alleen op Apple hardware mag draaien?
Moet je wel een topic in Complete Systemen en Laptops openen met:Phusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:06:
De perfecte Mac PC
Ja, officieel is het niet toegestaan. Wat ik trouwens niet vat is dat mensen eerst lopen te geilen op een iMac en het geld er zo voor neer willen tellen, en vervolgens bij een probleem met een Apple-product meteen gaan lopen bashen en de prijsstelling van Apple ineens in twijfel trekken. Als jij liever een PC'tje van een paar honder euro in elkaar jast dan moet je dat gewoon lekker doenPhusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:06:
Staat er ergens in de user agreement dat het alleen op Apple hardware mag draaien?
Toch kan ik het wel begrijpen. Behalve OS X is er geen alternatief voor Windows wat fatsoenlijk werkt (hoewel Ubuntu in de buurt komt) met kleurmanagement en PS/LR. Als je kijkt naar rauwe specs, dan kan ik inderdaad voor minder geld een veel snellere bak in elkaar schroeven.Exirion schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:15:
Niemand verplicht je om een Apple te kopen.
De iMac biedt alleen meer, waar ik de meerwaarde ook van ben gaan inzien. Erg goed scherm (mits je een goede hebt), snel, stil, zuinig en met een updatebare OS X. Het eerste kun je met een normale PC prima oplossen, de laatste aspecten echter niet tot amper. Dat is de reden dat ik toch het geld over heb voor een iMac...
Je wordt dus -als je iets werkbaars wilt- gedwongen richting een vrij prijzige machine te gaan. Wat ik anders zou willen is er net niet. Een Mac Mini die wel enigzins uitbreidbaar is, Core2Duo Q6600 erin en gaan met die banaan. Maarja, je kunt er lang over praten of kort: het is er niet.
Ik begrijp best dat mensen gaan mekkeren als blijkt dat een dure iMac niet aan de verwachtingen voldoet. En laten we eerlijk zijn, voor dat geld verwacht je gewoon iets wat goed is. Dus als je scherm ineens bagger blijkt te zijn lijkt me dit reden genoeg om te klagen.
Maar hoe is de kwaliteit nu eigenlijk van een iMac scherm (van een goeie dus)? Ik hoor hier en daar dat je bij subtiele kleurovergangen deze overgangen gewoon kan zien. Ook zouden de kleuren behoorlijk veranderen afhankelijk van de kijkhoek. In hoeverre is dit nou waar? En hoe verhoudt zo'n scherm zich met een fatsoenlijk los 20" scherm van zeg 300,-?
Maar hoe is de kwaliteit nu eigenlijk van een iMac scherm (van een goeie dus)? Ik hoor hier en daar dat je bij subtiele kleurovergangen deze overgangen gewoon kan zien. Ook zouden de kleuren behoorlijk veranderen afhankelijk van de kijkhoek. In hoeverre is dit nou waar? En hoe verhoudt zo'n scherm zich met een fatsoenlijk los 20" scherm van zeg 300,-?
Anoniem: 138092
Zo, weer ff tijd voor wat positiefs over de iMac.
Ik heb zaterdag na een paar weken wachten mijn 24" iMac opgehaald, en tot op heden ben ik alleen maar postief. Schitterend apparaat en geen klachten over de kwaliteit van het scherm. Ja, hele lichte verkleuringen in de hoeken, maar hey, 24" is een enorme lap LCD, mag het!?
Ik doe ook regelmatig e.e.a. met webdesign en fotografie en stel dus ook wel wat eisen. Maar tot op heden gewoon een prachtig apparaat. Voorheen altijd op windows gewerkt, maar joh, wat een verademing, dat OSX.
Ik heb 'm gekocht bij een bekende reseller uit het midden/oosten van het land, en heb daar ook uitvoerig gesproken over de kwaliteit van de schermen (beide formaten). Tot op heden hebben ze er relatief weinig retour gehad. Dus als dat werkelijk zo is, dan lijkt het allemaal nog wel mee te vallen. Zeker als je kijkt naar de aantallen die verkocht worden.
Anyweg, ik ben happy.
Ik heb zaterdag na een paar weken wachten mijn 24" iMac opgehaald, en tot op heden ben ik alleen maar postief. Schitterend apparaat en geen klachten over de kwaliteit van het scherm. Ja, hele lichte verkleuringen in de hoeken, maar hey, 24" is een enorme lap LCD, mag het!?
Ik doe ook regelmatig e.e.a. met webdesign en fotografie en stel dus ook wel wat eisen. Maar tot op heden gewoon een prachtig apparaat. Voorheen altijd op windows gewerkt, maar joh, wat een verademing, dat OSX.
Ik heb 'm gekocht bij een bekende reseller uit het midden/oosten van het land, en heb daar ook uitvoerig gesproken over de kwaliteit van de schermen (beide formaten). Tot op heden hebben ze er relatief weinig retour gehad. Dus als dat werkelijk zo is, dan lijkt het allemaal nog wel mee te vallen. Zeker als je kijkt naar de aantallen die verkocht worden.
Anyweg, ik ben happy.
Hier inmiddels ook een nieuwe 24" iMac maar ik vrees dat ik 'm weer ga terugbrengen, met pijn in het hart
Aanvankelijk was ik blij omdat er geen pixeldefecten zijn. En het is een grandioos mooi apparaat, fluisterstil en bloedsnel, maar het scherm is voor mij toch niet acceptabel voor die prijs. Zou het scherm iets beter zijn dan was ie elke cent waard.
Het is nu als je een windowtje van links naar rechts schuift net alsof je 'm van de zon een beetje in de schaduw zet. Kleuren verbleken ietsje en het wordt zichtbaar donkerder. Jammer, maar ik denk dat ik m'n geld terugvraag en over een paar maanden nog eens probeer.

Het is nu als je een windowtje van links naar rechts schuift net alsof je 'm van de zon een beetje in de schaduw zet. Kleuren verbleken ietsje en het wordt zichtbaar donkerder. Jammer, maar ik denk dat ik m'n geld terugvraag en over een paar maanden nog eens probeer.
Na een tijdje aangestaan te hebben is het beeld beter. Afgezien van het gradient issue is het scherm erg fijn en is het voor de rest gewoon een grandioos ding. Heb net dus maar de knoop doorgehakt en besloten 'm te houden. Zometeen Windows en Linux er nog bij en ik ben blij
Klopt, het lijkt er bij mij ook sterk op dat als de CCFL's opgewarmd zijn, het probleem minder zichtbaar is.Exirion schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:11:
Na een tijdje aangestaan te hebben is het beeld beter. Afgezien van het gradient issue is het scherm erg fijn en is het voor de rest gewoon een grandioos ding. Heb net dus maar de knoop doorgehakt en besloten 'm te houden. Zometeen Windows en Linux er nog bij en ik ben blij
Probeer ook eens te calibreren, dat heeft bij mij al iets gescheeld, wie weet voor jou ook.
Systeemvoorkeuren - Beeldschermen - tabblad Kleur - Kalibreer
Calibratie had ik gisteren meteen al gedaan omdat ik de Gamma curve op 2.2 altijd een stuk mooier vind. En net weer gemerkt: als ie net aan staat is de rechter kant relatief donker maar nu na een klein kwartiertje is het een stuk minder. Nu nog ff 2 reepjes van 2 GB bestellen want dat kost echt geen drol momenteelBlaffeh schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:46:
Klopt, het lijkt er bij mij ook sterk op dat als de CCFL's opgewarmd zijn, het probleem minder zichtbaar is.
Probeer ook eens te calibreren, dat heeft bij mij al iets gescheeld, wie weet voor jou ook.
Wie kan me helpen?, ik ben bezig om transport te regelen voor mijn iMac 24".
Kan iemand me vertellen wat de afmetingen zijn van de doos waar de 24" iMac in zit.
Ontzettend bedankt voor de moeite !!
Kan iemand me vertellen wat de afmetingen zijn van de doos waar de 24" iMac in zit.
Ga je hem importeren oid? Morgen zal ik even kijken voor je (de doos staat beneden in een hok in het trappenhuis)NefeliM schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:22:
Wie kan me helpen?, ik ben bezig om transport te regelen voor mijn iMac 24".
Ik ga verhuizen naar Thailand en heb last minute een iMac besteld (die nog niet binnen is).
Dit om het verhuizen van mijn pc gerelateerde zaken makkelijker te maken,
nu neem ik namelijk alleen de iMac mee naar Thailand.
Bedankt voor je reactie !
Dit om het verhuizen van mijn pc gerelateerde zaken makkelijker te maken,
nu neem ik namelijk alleen de iMac mee naar Thailand.
Bedankt voor je reactie !
is een imac niet goedkoper daar? of in singapore bestellen en naar thailand versturen?
Dat was inderdaad ook een mogelijkheid geweest.
Prijsverschil valt trouwens wel mee hoor.
Op het een of ander forum heb ik de afmetingen van de 24" doos gevonden :
688 x 623 x 253mm
Toch bedankt Bigg Balls!!
Prijsverschil valt trouwens wel mee hoor.
Op het een of ander forum heb ik de afmetingen van de 24" doos gevonden :
688 x 623 x 253mm
Toch bedankt Bigg Balls!!
[ Voor 73% gewijzigd door NefeliM op 20-12-2007 00:53 ]
Ik ben de mighty muis echt helemaal zat! Ik zit steeds op de verkeerde kant te klikken. Ik heb hem omgeruild voor dit exemplaar en ik heb het idee dat ik nu echt twee keer zo efficient aan het klikken ben!

[ Voor 70% gewijzigd door Erhnam op 20-12-2007 18:14 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Geef je zoveel geld aan een iMac uit en dan zo'n gedrocht van een muis ernaastErhnam schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:12:
Ik ben de mighty muis echt helemaal zat! Ik zit steeds op de verkeerde kant te klikken. Ik heb hem omgeruild voor dit exemplaar en ik heb het idee dat ik nu echt twee keer zo efficient aan het klikken ben!
[afbeelding]
Er zijn ook wel mooiere muizen in het wit hoor.
Heb je voorbeeldenExirion schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:56:
[...]
Geef je zoveel geld aan een iMac uit en dan zo'n gedrocht van een muis ernaast
Er zijn ook wel mooiere muizen in het wit hoor.
http://www.xbmcfreak.nl/
Nou, wel een complete desktop die ik met m'n iMac gebruik:

De Logitech S530 is dat. Ik gebruik 'm nu bijna 1.5 jaar en hij bevalt erg goed
Anoniem: 43491
Beste tweakers,
het is waarschijnlijk al een keer langs gekomen, maar omdat ik totaal niet thuis ben in videokaarten, games, ed. wil ik het nog een keer vragen:
In hoeverre is het mogelijke om met de "eenvoudigste" imac 20" hedendaagse games te spelen? Het hoeft allemaal niet op hoogste resolutie etc.
Alvast bedankt!
het is waarschijnlijk al een keer langs gekomen, maar omdat ik totaal niet thuis ben in videokaarten, games, ed. wil ik het nog een keer vragen:
In hoeverre is het mogelijke om met de "eenvoudigste" imac 20" hedendaagse games te spelen? Het hoeft allemaal niet op hoogste resolutie etc.
Alvast bedankt!
De videokaart is niet high-end, maar je zei dat je geen hoogste resolutie hoeft te draaien. Hedendaagse games draaien verder prima. Maar je moet niet denken aan extreem zware games als Crysis. De videokaart is ongeveer te vergelijken met een high-end kaart van 1,5 -2 jaar geleden. Iets wat ruim voldoende is om een game, ook hedendaagse, nog voldoende te kunnen spelen.
Iemand aanwezig die recentelijk een iMac 24" gekocht heeft en geen problemen met het scherm ondervonden heeft?
Iemand aanwezig die recentelijk een iMac 24" gekocht heeft en geen problemen met het scherm ondervonden heeft?
[ Voor 22% gewijzigd door Abidan op 27-12-2007 09:27 ]
Blijft toch jammer, die schijtkaarten voor zo veel geld.
Een betere videokaart zou voor mij alle twijfel wegnemen.
Een betere videokaart zou voor mij alle twijfel wegnemen.
Die schijtkaart zorgt er wel voor dat er het energieverbruik ernstig laag is en dat de boel compact kan blijven zonder heftige koeling. Dit soort machines zijn niet gebouwd als echte gamemachines, ook omdat upgraden niet mogelijk is.
Sowieso zou dat de economische levensduur gruwelijk verkorten: 75% van de upgradewensen komen voornamelijk vanuit de gaminghoek. Alleen daar neemt de behoefte aan rekenkracht nog ernstig toe, voor normaal consumentengebruik is dit amper het geval.
Sowieso zou dat de economische levensduur gruwelijk verkorten: 75% van de upgradewensen komen voornamelijk vanuit de gaminghoek. Alleen daar neemt de behoefte aan rekenkracht nog ernstig toe, voor normaal consumentengebruik is dit amper het geval.
[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 27-12-2007 14:16 ]
nog maar ca. 2.5 week tot Mac Expo... ben echt benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Als ze het probleem van de schermen dan nog niet aankaarten/met een oplossing komen is het voor mij echt voor de komende 5 jaar exit apple
Ze gaan het probleem daar niet toegeven. Apple moet daar positief in de schijnwerkers komen en ze willen niet dat de pers over de 'slechte' schermen gaat schrijven.Phusebox schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:39:
nog maar ca. 2.5 week tot Mac Expo... ben echt benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Als ze het probleem van de schermen dan nog niet aankaarten/met een oplossing komen is het voor mij echt voor de komende 5 jaar exit apple
Natuurlijk niet, maar als ze de boel toch al aan moeten passen omdat er dingen veranderen, dan heb je een goede kans dat een probleemonderdeel ook gelijk wordt aangepakt
Ik heb 'm nu 1.5 week staan en ben er eigenlijk erg tevreden over. Mijn eerste neiging was om het ding terug te brengen maar nu merk ik dat het scherm zo goed als egaal verlicht is als de backlight een tijdje heeft kunnen opwarmen. Verder is de totale beeldkwaliteit gewoon erg goed en heb ik een panel zonder pixelfouten dus mij hoor je niet klagenDarkPriest schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:26:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.