[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.640 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 20:21
BladePHQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:51:
Blijft toch jammer, die schijtkaarten voor zo veel geld.

Een betere videokaart zou voor mij alle twijfel wegnemen.
Tsja het is maar wat je een schijtkaart noemt. Ik had een Geforce 6600 in m'n desktop pc zitten voordat ik overschakelde naar iMac. Deze 6600 voldeed perfect voor alles wat ik speelde. De kaart die in de iMac zit is een stuk sneller dan de 6600.

Jij noemt de 'trage' iMac videokaart een schijtkaart. Ik noem gamers kaarten die 1 a 2 pci sloten extra in beslag nemen vanwege belachelijk grote koelers + enorm energieverbruik 'schijtkaarten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar heb je ook gelijk in. Ik ga ook waarschijnlijk na 18 jan een mac halen, dus het is niet dat ik van mac walg ofzo ;) Het is gewoon wennen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n nieuwe 24" iMac nu bijna 3 maanden. In het begin was het scherm helemaal top. Alleen lichte verkleuring in de hoekjes. Maar nu ineens ontstaat er een donkere band precies in het midden van het scherm over de gehele breedte.... Het is geen gezicht!

Baal hier enorm van. Het apparaat loopt verder fantastisch... Zie het helemaal niet zitten om hem om te ruilen voor een refurbished machine van iemand anders...

Blijkbaar kan een scherm dus ook na verloop van tijd slechter van kwaliteit worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Na 3 maanden krijg je volgens mij geen refurb machine meer maar wordt het desbetreffende onderdeel vervangen indien nodig. :) Als het je stoort zou ik gewoon even bellen met Apple.

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 28-12-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:39:
Blijkbaar kan een scherm dus ook na verloop van tijd slechter van kwaliteit worden!!!
Exact de reden waarom ik niet ben doorgegaan met m'n rondje Russisch roulette. Ik was bang dat het probleem mogelijk alsnog later op zou kunnen duiken :) Maar ik zou hem toch opsturen, een fucked scherm is ook weer zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Tipje: Media Markt Eindhoven heeft het model van 1749 euro momenteel staan voor 1699 euro. Kwam er toevallig vandaag achter, precies twee weken na aankoop, dus kreeg 50 euro terug :Y) Ze hebben overigens behoorlijk voorraad van de 24" modellen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04
Ey hoe groot is het verschil tussen een imac 20 inch, 2.0 ghz en een imac 20 inch 2.4 ghz... want ik wil binnenkort mijn pentium 4 1.8 ghz vervangen voor een IMac.. maar ik heb net genoeg geld voor een Mac met 2.0 ghz.

Ik wil mijn mac voornamelijk gebruiken voor grafische programma's; Photoshop CS3, Flash CS3, Cinema 4d en After Effects, en ik maak ook gebruik van Reason (muziek programma)..

Ik denk dat ik met elke imac een vooruit gang boek tov mij oude brakke p4 computer. Maar ik wou toch weten of die processoren van die 2 imacs zoveel van elkaar verschillen.

En die Macs bij mediamarkt Arena Boulevard (Amsterdam) zijn aanzienlijk goedkoper dan bij apple zelf..

Die imac die ik wil halen: Imac 20 inch, 2.0 ghz met 2gb ram.. kost bij mediamarkt 1199, terwiijl als ik die zelfde mac bij apple zou kopen zou ik er 1350 euro voor moeten neerleggen. !!! Best vreemd toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gewoon zelf het geheugen plaatsen, dan kun je af met het basismodel. Voor 70 euro heb je 4(!)GB geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sefaex schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:58:
Ey hoe groot is het verschil tussen een imac 20 inch, 2.0 ghz en een imac 20 inch 2.4 ghz... want ik wil binnenkort mijn pentium 4 1.8 ghz vervangen voor een IMac.. maar ik heb net genoeg geld voor een Mac met 2.0 ghz.
Zoals bij alle computers: 2.4 tov 2.0 GHz is geen dramatisch verschil. 20% hogere kloksnelheid en in de praktijk geen lineair schalende performance, dus je haalt misschien 10 to 15% winst in performance. Als dat jou het prijsverschil niet waard is zou ik gewoon de goedkoopste nemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
Gewoon zelf het geheugen plaatsen, dan kun je af met het basismodel. Voor 70 euro heb je 4(!)GB geheugen :)
Ow, dat klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Exirion schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:11:
Tipje: Media Markt Eindhoven heeft het model van 1749 euro momenteel staan voor 1699 euro. Kwam er toevallig vandaag achter, precies twee weken na aankoop, dus kreeg 50 euro terug :Y) Ze hebben overigens behoorlijk voorraad van de 24" modellen.
Verwachten ze soms upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
DaFrenk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:01:
[...]

Verwachten ze soms upgrades?
Nee, daar is altijd een hoop voorraad. Daarbij krijg je bij Apple best wel korting als je er duizenden inkoopt, dus is 50 euro korting geen bewijs van een aankomende update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

neographikal schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
Erm, laatste keer dat ik keek kwam ik uit op >200 euro voor 2*2GB SO-DIMMs en dat was een week of wat geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Geruchten over BluRay drives in Mac's! Eerst de Mac Pro en later mogelijk de andere modellen :) een 24" iMac met een BluRay drive is dan wel erg mooie combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we dit topic houden voor uitwisselen van ervaringen met de tweede generatie Intel iMac's en de geruchten laten voor wat ze zijn: geruchten?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Discussies én Ervaringen toch? O-)

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Indeed, dat dacht ik dus ook :) Zijn wel meer discussies en ervaring topics waar over geruchten gesproken wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DaFrenk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:21:
Geruchten over BluRay drives in Mac's!
http://www.digg.com/apple..._equipped_Macs_by_Febuary

Het was op 23 november 2006 al niet meer dan een gerucht dus laten we het maar gewoon afwachten. Want volgens het gerucht toen hadden ze er al onderhand al bijna een jaar moeten zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Net een upgrade gedaan van 1GB naar 4GB en wat zit het toch weer mooi in elkaar. Keurig design en afwerking enzo :) Geheugen was maar 69 euro voor 4GB geheugen dat voor de Apple machines bedoeld is (Kingston fabrikaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zou ik mogen vragen waar je dat geheugen hebt gekocht? :) En was het een kit of twee losse modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:35:
Zou ik mogen vragen waar je dat geheugen hebt gekocht? :) En was het een kit of twee losse modules?
Bij Zercom. Een kit van 2 modules: KTA-MB667K2-4G. Was binnen een dag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dankje, maar even de prijzen in de gaten houden. Wil het namelijk over een tijdje kopen samen met een nieuwe 24" iMac, maar ik weet niet of het dan nog zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:20:
Wil het namelijk over een tijdje kopen samen met een nieuwe 24" iMac, maar ik weet niet of het dan nog zo goedkoop is.
Ik denk niet dat de prijzen nu nog zullen dalen, eerder weer stijgen, dus ik zou 't maar gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, dat bedoelde ik, ik weet niet of het zo goedkoop blijft. Ik ga over een paar maanden waarschijnlijk m'n huidige 17" iMac weg doen en een 24" kopen, ik wil daar 4GB in doen maar alleen als het op dit prijsniveau blijft. Ik kan het nu wel kopen, maar nu heb ik er niet zoveel aan (deze iMac kan maar 3GB max) en ik weet niet of het zo is, maar is er wellicht een kans dat als er een nieuwe iMac komt in de komende maanden dat deze 800 MHz geheugen of iets dergelijks gaan gebruiken?

Edit: Ik zie dat de nieuwe Mobile Penryn processors gewoon dezelfde chipset blijven gebruiken dus nog steeds maximaal 667 MHz geheugen. Mocht de iMac nog geupdate worden in die tijd, dan kan er van uit gaan dat het geheugen niet te sloom is etc. Dan zal ik het binnenkort bestellen want dan heb ik het lekker goedkoop binnen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 05-01-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb een iMac 17 inch 2,0 GHz Intel Core 2 Duo. Het is nog zo'n witte, hij is ongeveer een half jaar oud.

Ik heb gelezen dat hij maximaal tot 3GB aan geheugen opgevuld kan worden. Ik wil 2 x 2GB erin doen omdat ik heb gelezen dat hij toch weer maximaal 3,3GB schijnt te zijn en dat dual channel beter is.

Ik wil ze gaan bestellen op deze website:

http://interngeheugen.com...8Late+2006%29&SysID=32659

Mijn vraag is nu of het wel klopt wat ik zeg over die 3,3 en dual channel, want anders kan ik net zo goed 1 x 1 en 1 x 2 nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Joh, 2x2GB kost je een 75 euro, maak je niet druk om die 700 MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
neographikal schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:20:
Joh, 2x2GB kost je een 75 euro, maak je niet druk om die 700 MB :)
Maar stel nou dat hij maar 3GB kan, wat gebeurt er dan als ik er 2 maal 2 in doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:31:
[...]

Maar stel nou dat hij maar 3GB kan, wat gebeurt er dan als ik er 2 maal 2 in doe?
Dan heb je gewoon 3gig werkgeheugen, that simple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:36:
[...]

Dan heb je gewoon 3gig werkgeheugen, that simple!
Ok thnx :) Zal gewoon maar voor de zekerheid 2 maal 2 GB nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn toetsenord werkt 1 letter niet meer kom ik net achter (net 3 maanden oud) Is er een mogenlijkheid om het toetsenord schoon te maken door middel van hem open te maken >?

Gaat om het oniewue model

EDIT:
Nu werkt de toets plotseling weer :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:39:
Op mijn toetsenord werkt 1 letter niet meer kom ik net achter (net 3 maanden oud) Is er een mogenlijkheid om het toetsenord schoon te maken door middel van hem open te maken >?

EDIT:
brood tussen de toetsen?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

EDIT:
Wat vaak helpt is hetvolgende:
Houdt het toetsenbord ondersteboven boven je bureau. Zorg dat je bureau leeg is omdat er straks veel rommel uit je toetsenbord gaat vallen. Schud nu je toetsenboerd hevig heen en weer totdat er geen rommel meet uit je toetsenbord valt.
En klaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
thijz schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:03:
[...]

Wat vaak helpt is hetvolgende:
Houdt het toetsenbord ondersteboven boven je bureau. Zorg dat je bureau leeg is omdat er straks veel rommel uit je toetsenbord gaat vallen. Schud nu je toetsenboerd hevig heen en weer totdat er geen rommel meet uit je toetsenbord valt.
En klaar! :)
Bij de meeste toetsenborden werkt dit prima. Spreek helaas uit ervaring, op mn werk hebben we van die lompe HP toetsenborden met gigantische ruimtes tussen de toetsen en je wilt niet weten wat daar tussen gaat zitten. 8)7
Maar bij de nieuwe Apple-toetsenborden is dit niet zo, en werkt bovenstaande verhaal niet echt. Maar ik denk dat je je vraag beter even kunt deponeren in dit topic:
aluminium Apple keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

EDIT:
Mjah, gelukkig werkt die toets weer, maar ik zou deze keyboard nooit uit elkaar halen. Hij zit namelijk vastgelijmd (aluminium deel aan de toetsen ;))

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urharm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 18:59
:D ik heb sinds eeuh 2 weken nu ook een iMac hier staan,
wat een mooi ding. Ik moet zeggen dat ik helemaal geen last heb van het probleem met het scherm. verder vind ik dat toetsenbord heel erg fijn. (nu zit ik op mijn win bakkie en dan krijg je wel heimwee :P).

[ Voor 6% gewijzigd door urharm op 12-01-2008 23:28 . Reden: vage taal.8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Het top model van de 24" (2.8 GHz) is discontinued? Zie http://store.apple.com/Ap...oreReentry.wo?family=iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Huh vage melding? Normaal halen ze het artikel dan gewoon helemaal offline. Bovendien kun je het gewoon nog selecteren en bestellen en dan staat er 3 dagen levertijd...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Ja heel apart. Op de .com is het product nog wel leverbaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
In andere Europese landen staat er ook 'discontinued'
Misschien stiekem toch nog een update ergens?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Een 24" met LED backlighting? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:50:
In andere Europese landen staat er ook 'discontinued'
Misschien stiekem toch nog een update ergens?
Zou niet eens zo gek zijn, het is immers al weer een hele tijd geleden dat er een update is geweest. En volgens die buy guide van macrumors zou er aan het einde van de maand wellicht wel iets kunnen worden ge-upgrade.

Edit: Je kan de mac ook nog gewoon toevoegen aan je mandje en afrekenen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ronwiel op 16-01-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
drie schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:26:
:D ik heb sinds eeuh 2 weken nu ook een iMac hier staan,
wat een mooi ding. Ik moet zeggen dat ik helemaal geen last heb van het probleem met het scherm. verder vind ik dat toetsenbord heel erg fijn. (nu zit ik op mijn win bakkie en dan krijg je wel heimwee :P).
Ik heb sinds vorige week vrijdag m'n iMac 20" 2,4! zit nu op stage op m'n windows vista laptop en kan ook niet wachten tot ik weer thuis ben! :9

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ronwiel schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:08:
Zou niet eens zo gek zijn, het is immers al weer een hele tijd geleden dat er een update is geweest.
Een hele tijd?! Man, de huidige iMac generatie is net een maand of 5 goed en wel op de markt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

En als je op de selecteer knop klikt dan staat er verzend klaar 3 dagen. Denk dat het gewoon een foutje op de website is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Ik wil binnenkort een 24" met 2,4Ghz gaan kopen en vraag me af of dat wel verstandig is. Zijn er al plannen / geruchten over updates ?

En weet iemand een adresje voor goedkope AppleCare ? Had ooit een Apple winkel gekocht gevonden die AppleCare veel goedkoper aanbod maar weet niet meer welke winkel dat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Armo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:23:
Ik wil binnenkort een 24" met 2,4Ghz gaan kopen en vraag me af of dat wel verstandig is. Zijn er al plannen / geruchten over updates ?
Geruchten zijn er altijd. De vraag is alleen hoeveel waarde je eraan moet hechten. Er waren bijvoorbeeld mensen die zeker wisten dat gisteren de iMacs een update naar Penryns zouden krijgen. Je kunt wel blijven wachte,n maar de iMac is al een prima machine, dus gewoon kopen als je 'm wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Armo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:23:

En weet iemand een adresje voor goedkope AppleCare ? Had ooit een Apple winkel gekocht die AppleCare veel goedkoper aanbod maar weet niet meer welke winkel dat was...
Een complete Apple winkel gekocht? Damn, geld teveel? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Exirion schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Geruchten zijn er altijd. De vraag is alleen hoeveel waarde je eraan moet hechten. Er waren bijvoorbeeld mensen die zeker wisten dat gisteren de iMacs een update naar Penryns zouden krijgen. Je kunt wel blijven wachte,n maar de iMac is al een prima machine, dus gewoon kopen als je 'm wil.
Bedankt voor je advies.
Rivanov schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:29:
[...]

Een complete Apple winkel gekocht? Damn, geld teveel? ;)
Ja, had geld teveel ! Heb nog paar pallets MacPro's staan, interesse ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nou..altijd leuk natuurlijk, naast m'n iMac!

Ontopic:

Ik zou 'm gewoon kopen! Geruchtenn heb je zoals hierboven gezegd is altijd..het is in zijn huidige configuratie ook gewoon een topapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ligt eraan waarvoor je em wil kopen, voor huis- tuin- en keukengebruik is ie perfect; wil je er foto's op bewerken of met grafische paketten werken dan zou ik even wachten tot ze met een nieuw scherm komen in de 24" ( de 20" valt voor die werkzaamheden sowieso af vanwege het TN paneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Heb Apple even gebeld en het is een fout op de website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:57:
ligt eraan waarvoor je em wil kopen, voor huis- tuin- en keukengebruik is ie perfect; wil je er foto's op bewerken of met grafische paketten werken dan zou ik even wachten tot ze met een nieuw scherm komen in de 24" ( de 20" valt voor die werkzaamheden sowieso af vanwege het TN paneel)
Ik kan anders prima uit de voeten met mijn 20" en grafische paketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na dik 20 jaar verschillende PC's te hebben versleten ben ik het helemaal zat en heb ik net een 24" iMac met 4Gb besteld bij Pro Warehouse in Amsterdam. Zij leveren die nog goedkoper dan de 1Gb versie op de online Apple shop. Er zit dan wel geen standaard Apple geheugen in maar dat boeit me helemaal niks, als het maar werkt ;)

Ik kan niet wachten dat ik hem hier heb staan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe lang is de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ze mailde dat hij mischien morgen al verstuurd gaat worden. Een paar dagen wachten maakt me ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Roko schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:08:
Er zit dan wel geen standaard Apple geheugen in maar dat boeit me helemaal niks,
als het maar werkt ;)
Maakt geen piep uit. Heb zelf ook alvast 4GB Kingston KTA (wel voor Apple) geheugen gescoord voor 50 euro. Apple vraagt er 800 euro voor ! Voor 800 euro koop ik 64GB aan geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Armo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:03:
[...]

Maakt geen piep uit. Heb zelf ook alvast 4GB Kingston KTA (wel voor Apple) geheugen gescoord voor 50 euro. Apple vraagt er 800 euro voor ! Voor 800 euro koop ik 64GB aan geheugen :P
Mag ik vragen waar je die (kit?) voor 50 euro hebt gehaald?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
DoctorV64 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Mag ik vragen waar je die (kit?) voor 50 euro hebt gehaald?
Overgenomen van iemand anders maar je kan ook 2 x deze kopen voor € 32,45 per/stuk, werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Roko schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:08:
Na dik 20 jaar verschillende PC's te hebben versleten ben ik het helemaal zat en heb ik net een 24" iMac met 4Gb besteld bij Pro Warehouse in Amsterdam. Zij leveren die nog goedkoper dan de 1Gb versie op de online Apple shop. Er zit dan wel geen standaard Apple geheugen in maar dat boeit me helemaal niks, als het maar werkt ;)

Ik kan niet wachten dat ik hem hier heb staan! :P
hmm ik zie het, ze hebben best leuke prijzen, maar toch zou ik er niet bestellen.
Zie nergens een Apple Reseller logo staan, en je moet je machine opsturen als er iets defect is.
Vind het maar een onbetrouwbare site, zo ziet ie eruit dan bedoel ik.

Maar ja als je in de buurt woont kun je wel ff langsgaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Er zit gewoon Apple garantie op (1 jaar + 3mnd pickup and return)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Roko schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:11:
Er zit gewoon Apple garantie op (1 jaar + 3mnd pickup and return)
en na die 3 maanden moet ik dus mijn imac opsturen? handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:12:
[...]

hmm ik zie het, ze hebben best leuke prijzen, maar toch zou ik er niet bestellen.
Zie nergens een Apple Reseller logo staan, en je moet je machine opsturen als er iets defect is.

Ik heb er al meerdere zaken besteld en het is altijd goed aangekomen en had persoonlijk contact met de verkopers (mobiel nr etc). Garantie heb ik gelukkig nog geen ervaringen mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:31:
[...]
en na die 3 maanden moet ik dus mijn imac opsturen? handig
Net als met de default garantie bij de Apple Store

[ Voor 64% gewijzigd door Roko op 17-01-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
owkee, voordeel bij apple is dan wel dat als mijn 24" problemen geeft met het scherm ik binnen 2 weken kan terugsturen, ook als zakelijke klant

en dat kan bij webshops niet

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 17-01-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
? Juist wel, Apple heeft bij de Applestore gewoon een twee weken retourgarantie in de voorwaarden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:07:
? Juist wel, Apple heeft bij de Applestore gewoon een twee weken retourgarantie in de voorwaarden staan.
-- onzin --

[ Voor 11% gewijzigd door Roko op 17-01-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Roko schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:11:
Da's wettelijk verplicht voor ALLE online aankopen in Nederland
Onzin. Wat jij bedoelt is 8 dagen en is eigenlijk minder soepel dan 'zonder reden en alles open gemaakt zomaar terugsturen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Je hebt gelijk, het is inderdaad geen 14 dagen, maar 7 (wetgeving kopen op afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
neographikal schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:07:
ik bedoelde andere webshops dan de Apple Store zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Phusebox schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:12:
[...]

Trek jij ff een bedrijf wat je totaal niet kent de afgrond in voor een groot publiek joh, echt subtiel ben je niet he. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Even een wat technischere vraag ik heb iMac van 2G met 1GB geheugen, dit zit in een geheugenslot, ik kan nu aan een geheugen komen van 512 MB deze is wel van de 1G, past deze dan in me andere geheugenslot? Ze zijn allebei van het type DDR2 SDRAM met snelheid 667MHz.

Weet iemand of dit kan of een plek waar meer informatie te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
Werkt prima.

[ Voor 0% gewijzigd door justincase op 17-01-2008 20:33 . Reden: sigh :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DjGeRo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:42:
[...]

Trek jij ff een bedrijf wat je totaal niet kent de afgrond in voor een groot publiek joh, echt subtiel ben je niet he. 8)7
het feit dat ze geen Apple 'keurmerk' hebben schrok me een beetje af, verder zei ik dat ik de site er onbetrouwbaar vond uitzien.

Snap niet dat men geen 1000 euro over heeft voor de vormgeving van een site als dat een hoop potentiele klanten (zoals mij) kan afschrikken.

IK zou er dus nooit bestellen als ik de site zag en verder niks wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Misschien ben je de doelgroep ook wel niet, misschien is de website niet gericht op de consument die graag wil worden ingepakt met verkooppraatjes en leuke plaatjes, misschien is de winkel wel gericht op no-nonsense klanten en hanteren ze lage prijzen, waardoor er niet een al te ruim budget is voor marketing en versiering.

Kom op he. Zullen we het weer over de iMac gaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik blijf maar uitstellen en afwachten...

enige dat ik nodig heb om mij over streep te trekken is een E8400 cpu en een ander paneel erin :)
(dromen mag he)

anders ga ik medio maart voor een mac pro met 24" dell 2408

edit:
offtopic:
@hieronder: nee joh, een site van een of andere apple reseller

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 19-01-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Phusebox schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:01:
[...]

het feit dat ze geen Apple 'keurmerk' hebben schrok me een beetje af, verder zei ik dat ik de site er onbetrouwbaar vond uitzien.

Snap niet dat men geen 1000 euro over heeft voor de vormgeving van een site als dat een hoop potentiele klanten (zoals mij) kan afschrikken.

IK zou er dus nooit bestellen als ik de site zag en verder niks wist.
Bedoel je de apple site? OMG, ik vind hem heel mooi en handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik las geruchten dat het 2.8 extreme 24"model "discontinued" wordt?

Wat me ook opvalt zijn de prijsverschillen, even googlen en scheelt zomaar honderden euro's.

Apple site met onderwijskorting:

Prijs: Eur 1.754,00
BTW: Eur 333,26
Subtotaal: Eur 2.087,26

Apple site gewone prijs:

Prijs: Eur 1.864,71
BTW: Eur 354,29
Subtotaal: Eur 2.219,00
EPP webshop international:
Prijs: €1808.77

1808 en 2219 is dus 411 euro goedkoper. Voor dat geld heb je een timecapsule, of veel ram, of ....... :o

[ Voor 9% gewijzigd door jatmoos op 19-01-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Bij die international shop is de prijs ex btw. Staat in hun algemene voorwaarden. Ze doen het echter niet helemaal netjes, want volgens mij zijn winkels voor consumenten verplicht om de prijzen inclusief BTW te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Laatst online: 27-06-2024
wow dat had ik nog niet gezien, bedankt voor het melden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
basicbeat schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:59:
Ik las geruchten dat het 2.8 extreme 24"model "discontinued" wordt?

Wat me ook opvalt zijn de prijsverschillen, even googlen en scheelt zomaar honderden euro's.

Apple site met onderwijskorting:

Prijs: Eur 1.754,00
BTW: Eur 333,26
Subtotaal: Eur 2.087,26

Apple site gewone prijs:

Prijs: Eur 1.864,71
BTW: Eur 354,29
Subtotaal: Eur 2.219,00
EPP webshop international:
Prijs: €1808.77

1808 en 2219 is dus 411 euro goedkoper. Voor dat geld heb je een timecapsule, of veel ram, of ....... :o
Grapjas, bij EPP zijn alle prijzen EXCL. BTW.
Edit: lamaar, spuit11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist Quake 4 geinstalleerd! Loopt als een trein met Details op High Quality! Jammer dat de resolutie 1600x1050 er niet in zit. Wel 1600x900..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
We kunnen er rustig vannuit gaan dat de iMac eind februari begin maart weer wordt ge-update. Waar gokken jullie op? Een nieuwe videokaart, beeld of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik hoop dat het geen grote updates zijn, heb een iMac 20" 2.4ghz zondag gekocht. Volgens de macrumors.com buyersguide zit er wel een update aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik gok op Mobile Penryn processors en een (Mobility) Radeon HD 3600 zou ook niet misstaan. :)

Ik ben van plan binnenkort mijn 17" iMac te vervangen door een 24" dus een update mag van mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
je weet het nooit met Apple, het ligt wel in de lijn der verwachtingen maar goed kan net zo goed nog tot mei duur.

Ik hoop ook op een cpu update en aanpassing aan het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bartjeee schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:20:
Volgens de macrumors.com buyersguide zit er wel een update aan te komen.
De vraag is alleen wanneer :+ Dat soort sites leven van de geruchten dus die houden ze altijd in stand of zuigen wat aan hun dikke duim. Soms komen er nuttige geruchten naar buiten maar ik zou me er niet al teveel van aantrekken wat die lui verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
ronwiel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:14:
We kunnen er rustig vannuit gaan dat de iMac eind februari begin maart weer wordt ge-update. Waar gokken jullie op? Een nieuwe videokaart, beeld of iets anders?
Uh okay, baseer je dat op de buying guide van macrumors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Ik heb besloten om nog een maandje of 2 te wachten met aanschaffen van een 24".

Hoop dat CPU, videokaart en vooral het scherm een update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Jasper schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Uh okay, baseer je dat op de buying guide van macrumors?
Uhhh ja? Daar wordt bijgehouden hoe lang het elke keer duurt voordat de iMac een update krijgt. En dat doen ze al een tijdje, dus ik ga er vannuit dat er wel een kern van waarheid in zit (de gemiddelde duur dan, Days Since Update 167 (Avg = 185))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ronwiel schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:01:
[...]

Uhhh ja? Daar wordt bijgehouden hoe lang het elke keer duurt voordat de iMac een update krijgt. En dat doen ze al een tijdje, dus ik ga er vannuit dat er wel een kern van waarheid in zit (de gemiddelde duur dan, Days Since Update 167 (Avg = 185))
toch kan het zijn dat er zomaar eens 3-6 maanden verschil in zit, het is slechts een inidicatie meer niet. Ze zijn daarin toch ook wel afhankelijk wat bijvoorbeeld een Intel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ronwiel schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:01:
[...]

De Mac Pro en de XServe hebben daar zeker een half jaar op don't buy - updates soon gestaan. :) Apple trekt echt zijn eigen schema, en ik vermoed dat de notebooklijn (MB(P)) eerder bijgewerkt worden dan de iMac. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18
Ik ben van plan een iMac te kopen maar twijfel nog een beetje over het scherm. Op het moment maak ik gebruik van een 19" matte LCD en zoals jullie weten heeft de iMac een Glossy scherm. Het showmodel bij de mediamarkt was erg slecht zichtbaar door het lage contrast en de weerspiegelingen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met het scherm zijn als het thuis is opgesteld en goed gecalibreerd. Een Mac Mini lijkt mij namelijk te zwak en de Mac Pro is mij te duur.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SoulWar1 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:06:
Ik ben van plan een iMac te kopen maar twijfel nog een beetje over het scherm. Op het moment maak ik gebruik van een 19" matte LCD en zoals jullie weten heeft de iMac een Glossy scherm. Het showmodel bij de mediamarkt was erg slecht zichtbaar door het lage contrast en de weerspiegelingen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met het scherm zijn als het thuis is opgesteld en goed gecalibreerd. Een Mac Mini lijkt mij namelijk te zwak en de Mac Pro is mij te duur.
Als je ergens niet over kunt klagen dan is het wel het contrast. Kleuren zijn ook prima. Maar wil je de 20" of de 24" kopen? De 20" heeft duidelijk een minder panel en mijn ervaringen gaan over de 24". Als je kunt leven met de niet volmaakte lichtverdeling op het panel heb je aan een iMac een heerlijke machine :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb de 20" en vind het scherm prima! Niets mis mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga de 20" (2.4 GHz) bestellen. :Y)
De 24" is voor mij te groot, zeker omdat ik er mijn 19" LCD naast ga zetten. Voor de lichtverdeling ben ik niet zo bang, zal wel meevallen. O-)

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Prima keuze! Heb 'm ook. Ik heb er wel direct een reepje van 1Gb bijgestoken. Gekocht op www.macstuff.nl voor 23euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rivanov schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:27:
Prima keuze! Heb 'm ook. Ik heb er wel direct een reepje van 1Gb bijgestoken. Gekocht op www.macstuff.nl voor 23euro.
Voor 65 euro heb je 4GB ;) Officieel Kingston spul voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Koop ik nog wel een keer. Heb de laatste tijd even genoeg uitgegeven! :9

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.