[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Heb sinds kort (15-01-08) ook een iMac. Bevalt me prima en van de gradient in het scherm is zo goed als niets te merken; ook niet als het scherm een totaal witte vlakte is (inzoomen op terminal venster) en brightness laag staat. In het begin is er sprake van een donkere plek aan de zijnkant van het scherm, als het systeem uit heeft gestaan, maar dit is met 30sec verleden tijd...

Waar ik me wel een klein beetje aan erger is een soort van zoemgeluid. Ik snap niet helemaal waar het vandaan komt. Er zijn mensen die zeggen dat het van de inverter afkomt, maar dat snap ik niet helemaal, omdat je er dan geen last van zou moeten hebben als je scherm uit bzw. standby staat.
De fan(s) zijn ook niet de oorzaak, want die heb ik doorgetest met SMCFanControl, en of ik ze nou harder laat draaien of niet, er verandert niks aan de toonhoogte of het volume van het zoemgeluid.
Wat je ook wel leest is dat het komt opdagen als je externe speakers hebt, maar bij mij is het er ook als ik de interne speakers gebruik en ook de richting verandert dan niet. M'n fans draaien allemaal op de default speeds nu (CPU: 1200rpm, HDD: 1200rpm, ODD: 700rpm).
't Is niet echt storend meestal, behalve als het zwijmelt. Dan gaat 't in 'n soort van curve op en neer tussen hard en zacht. Wat me opvalt is dat ik er meer last van heb als ik m'n USB schijf aan heb staan dan wanneer die uit is.
Zou het iets van de PSU-fan kunnen zijn (als die er al is??)? In ieder geval stoort het geluid me meestal niet, behalve dan op die momenten wanneer ik achter me maccie zit en het muisstil is (is dus verder bijna nooit, heb altijd muziek op).
Als ik IETS verder van me mac zit is het geluid niet waarneembaar. Het geluid lijkt bij mij van links onder te komen. Iemand een idee?

[ Voor 0% gewijzigd door csteelooper op 27-01-2008 19:44 . Reden: sorry -- de lay-out was k* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klinkt als een brakke invertor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik zat net even te kijken weer op de Apple site toen ik attent werd gemaakt door iemand op een ander forum op de mediamarkt aktie van a.s. dinsdag. Je kunt dan een iMAC kopen zonder 19% btw.
Als ik het goed heb is de winkelprijs van 1749,- voor de 24" al 119%. Dus dan wordt de prijs die je dan betaalt bij de kassa 1749*0.84 = 1469,- euro. Toch best aantrekkelijk, de aanbieding geldt ook voor MB, MBP en andere iMAC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik zag het, best wel cool. Heb nu ook plannen om een 24" iMac te gaan halen.

Een vraagje though: hoe zit het daarbij met de voorraad? Moet ik gaan deurcampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Exirion

Gadgetfetisjist

basicbeat schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:37:
Ik zat net even te kijken weer op de Apple site toen ik attent werd gemaakt door iemand op een ander forum op de mediamarkt aktie van a.s. dinsdag. Je kunt dan een iMAC kopen zonder 19% btw.
Wie zegt dat de iMacs ook afgeprijsd zijn? Niet ALLES is afgeprijsd met dit soort acties bij Media Markt. Bovendien is MM nogal misleidend met de BTW-acties: de vorige keer dat ik ging kijken hadden ze tijdens de actie ineens alle prijzen _verhoogd_ zodat je zonder BTW nog maar een stukje goedkoper uit was. Maar afgezien daarvan, ik denk niet eens dat de Apple-artikelen bij deze aanbiedingen betrokken worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Ik las in dit topic dat iemand gebeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Could be, maarja... Is het dan niet zo dat a) het geen verschil zou moeten maken of er nou wel of geen USB power wordt getrokken en b) je het geluid niet zou moeten horen als je scherm uit danwel standby staat? Want a) is onwaar (het maakt dus wel verschil of je USB power trekt of niet) en b) is eveneeens onwaar (je horrt het ook als je scherm uit is). Ik bedoel -- de inverter is toch een onderdeel dat met het scherm samenhangt? Ik voel er bovendien zeer weinig tot niets voor om het ding weer te laten ophalen c.q. op te sturen.
Wat trouwens ook nog zo is: als ik de mac langer aan heb staan (actief -- hij wordt dus gebruikt) dan is het geluid ineens zo goed als weg ... meestal na ongeveer een half uurtje... En het zogenaamde zwijmelen is het enige dat me echt stoort: de intensiteit van het geluid varieert dan met zo'n 4dB... Da's dan dus als in zacht > fade > hard >fade zacht > fade ... etc, en dat eigenlijk weer heel regelmatig.
Weet iemand of je evt binnen 90 dagen naar élke apple reseller kunt gaan om een check te laten doen? Ik bedoel: ik heb online gekocht, maar er is ook een reseller hier in 's-Hertogenbosch, dus in princiepe kan ik daar heen. Maar mag dat van Apple? De reseller in kwestie (A-Mac) is ook een Apple Authorised Service Provider). Anders zou ik evt daarheen kunnen. Blijft rete-lastig want ik ben rolstoelgebonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Dinsdag is het inderdaad leuk voor diegene die van plan was om een Mac te kopen . Ik heb zelf ook bevestiging gekregen dat het inderdaad ook voor Macs geldt. 16% korting is altijd leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
hmm mediamarkt prijzen zijn dan idd wel leuk maar hoe zit het daar met pixel policy, en als je scherm zo'n gare backlight heeft?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de mediamakrt net ff gemailt met de vraag hoe het zit als ik het scherm na 2 dagen toch niet mooi zou vinden qua kleur of ik hem dan zonder problemen terug kan doen.

Ben benieuwd en hoop dat ze uiterlijk morgen nog reageren, want met die actie van 19% btw er af heb je voor een paar eurie meer al een 24' in plaast van een 20' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MediaMarkt Arnhem heeft ze voor zover ik heb kunnen zien niet staan. Ik sta er morgenochtend probably alsnog voor een nieuwe laptop op kosten van het stagebedrijf though :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Heb net de Apple Hardware Test gedraaid. Geeft geen problemen. Maar wat helemaal maf is: in AHT is de zoem COMPLEET verdwenen. Net als in Windows trouwens... Maf dat Leopard meer last heeft van dit issue dan Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Phusebox schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:13:
hmm mediamarkt prijzen zijn dan idd wel leuk maar hoe zit het daar met pixel policy, en als je scherm zo'n gare backlight heeft?
MM filialen zijn allemaal zelfstandige BV's, dus een generiek antwoord is er niet. Wel is het zo dat MM Eindhoven je de mogelijkheid geeft om binnen 14 dagen te ruilen, ook bij maar 1 pixelfout. Ik heb 'm zelf daar gekocht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Volgens mij is de MM over het algemeen best soepel met garantie. Je moet er niet heen gaan voor vakkennis, maar als er iets kapot is krijg je vaak zonder veel problemen een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
update: ik weet nie of het aan mij kan liggen, maar ik heb dde zoem eigenlijk alleenecht 'hinderlijk' als ik de externe schijf aan heb. Die heeft een fan. Ik heb net voor de gein eens éérst de schijf, en daarná pas de mac aan gezet. En wat bleek: EXACT dezelfde toon die ik dus dacht vanuit de mac te horen, weerklonk in mijn oortjes. Ik was dus blij en niet blij tegelijk, want ik dacht: eigenlijk kán het de inverter nu niet zijn; immers, die zou niet meten reageren als de mac helemaal uitstond. En ik heb dus nu de schijf iets verplaatst en 't scheelt inderdaad dag en nacht. Dus ik denk dat die twee een resonantie op precies dezelfde frequentie hebben waardoor ze elkaar afwisselend versterken en dan weer opheffen. Dat hoor je ook wel als er twee apparaten precies hetzelfde geluid produceren... Mja, even nog een shot van iStat die de snelheid van m'n fans in de gaten houdt. Lijkt me prima zo...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coen.steelooper/gotpics/istat.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Exirion schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:16:
[...]

Voor 65 euro heb je 4GB ;) Officieel Kingston spul voor Apple.
Kan iemand me vertellen waar ik op dit moment het beste 4GB kan kopen?

Alle shops die ik bel hebben OF helemaal geen 2gb reepjes, of ze zijn uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand bij de mediamakrt geweest om een imac te halen met die kosting van -19% btw?

bij de mediamarkt in enschede zeggen ze dat de mac' zijn uitgesloten van de actie??
klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:25:
is er al iemand bij de mediamakrt geweest om een imac te halen met die kosting van -19% btw?

bij de mediamarkt in enschede zeggen ze dat de mac' zijn uitgesloten van de actie??
klopt dat wel?
Dat klopt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Dat is per winkel verschillend. De MediaMarkt in Amsterdam doet wel aan korting op Macs, dus ik heb vanochtend de 24" iMac besteld (2.4). Ze hadden hem niet meer op voorraad, maar ik kreeg wel de korting. Het is mijn tweede Mac, een behoorlijke upgrade vanaf m'n 12" PowerBook kan ik wel zeggen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm mooi stom van enschede dan zullen ze het in hengelo ook wel niet doen als ze daar uberhaupt al apple's verkopen.

had mooi een 24' voor bijna de prijs van een 20' willen halen :|

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Heeft iemand een link van de presentatie van Steve Jobs over de nieuwe iMac (de aluminium) De filmpjes die ik vind zijn van die gemonteerde filmpjes die bestaan uit foto's. Maar ik zoek dus echt een registratie van die keynote.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Niet elke MM mocht inderdaad Macs verkopen met korting. MM Cruquius deed wel mee, maar had nog maar 1 iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Wat een #$#$^%#$%^& winkel MediaMarkt !

Vanmorgen 7 uur opgestaan en naar Arnhem gereden, daar aangekomen hadden ze nog maar 1 demomodel MacBook te koop. Verkoper verteld me dood leuk dat ze alles gister al verkocht hebben. WTF?!? Actie is toch vandaag ? 8)7

Toen dacht ik, ik bel Ede even maar je raad het al...bereikbaar vanaf 10 uur (normale openingstijd) dus toch maar heen gereden en daar verteld een verkoper mij dat ze helemaal geen macs verkopen en enige MM die macs (mag) verkopen is MM Amsterdam...SURE dacht ik dan !

3e MM was Utrecht. Wederom kon ik ze van tevoren niet bellen om te vragen dus weer heen gereden. Na 30 minuten wachten (hoop mensen die Acer en hp laptops wilden kopen) kreeg ik eindelijk iemand te pakken ! Volgens verkoper hadden ze nog 2 x 24" iMacs op voorraad maar nergens te vinden dus ging ie "beneden" kijken en daar ook niks.

En nu ? "Ja menneer, u kunt wel eentje reserveren dan kunt u hem komen ophalen zodra die binnen is en actie geldt dan nog steeds omdat u vandaag geserveerd !". Heb toen Rotterdam (centrum en Alexandrium) en Den haag gebeld maar daar hadden ze ook geen voorraad dus toch maar eentje gereserveerd (en aanbetaling gedaan) in Utrecht. Volgens verkoper kan ik hem deze week nog ophalen dus ben benieuwd !

Ik snap niet dat zo'n groot keten niet voor genoeg voorraad kan zorgen (sommige shops zelfs 0) en dat ze hun eigen actie voorwaarden niet nakomen (verhaal van Arnhem).

Wat die 19 % BTW betreft dan klopt dat niet ! Het is 15,97 %, net als bij Apple store als je kijkt naar prijzen ex BTW.

Weet iemand trouwens hoe de garantie loopt ? Via MM of kan ik ook rechtstreeks Apple bellen voor support ? Ben dat vergeten te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Heeft iemand een link van de presentatie van Steve Jobs over de nieuwe iMac (de aluminium) De filmpjes die ik vind zijn van die gemonteerde filmpjes die bestaan uit foto's.
Apple Special Event (aug 2007)
Weet iemand trouwens hoe de garantie loopt ? Via MM of kan ik ook rechtstreeks Apple bellen voor support ? Ben dat vergeten te vragen
Standaard 90 dagen telefoonsupport, 1 jaar pick up & return. Met AppleCare kun je dat uitbreiden tot 3 jaar voor beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
csteelooper schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:35:
Dus ik denk dat die twee een resonantie op precies dezelfde frequentie hebben waardoor ze elkaar afwisselend versterken en dan weer opheffen.
Dat had ik ook.

Ik heb twee externe LaCie drives naast mijn iMac staan en dat gaf ook een heel zacht golvende bromtoon (resonantie van de drives versterkt via het houten bureaublad). Op eenbepaald moment gaat dat flink storen.
Ik heb ze sinds een paar dagen op wat van dat bubbeltjes plastic gezet en nu resoneert het een heeeeel stuk minder en is het lekker stil :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obi1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11-2014
Gisteravond, na een telefoontje met MM in Den Haag, waren ze doodleuk begonnen met verkopen van computerspul incl. de Appeltjes (ze zouden vandaag eigenlijk starten...) Ben die avond gelijk naar MM in DH gegaan om de laatste 24" Imac te halen. Een kerel die achter me stond wilde er ook een, maar die moest h'm reserveren....Het was overigens een gekkenhuis, of het voor niets was, op straat was het beeld gevuld met dozen sjouwende mensen :)

btw: er lagen nog genoeg 20" iMac toen ik wegging (19.00 u)

[ Voor 6% gewijzigd door obi1 op 29-01-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grrr 2 Mediamarkten geweest; en ze verkopen geen Apple producten (behalve iPods)

nu kan het dus zeker nog lang duren voor ik eindelijk een Mac heb want in de wetenschap dat ik ca. 300 euro korting had kunnen krijgen ben ik niet geneigd snel de volle mep te betalen

[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 29-01-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Phusebox schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:19:
nu kan het dus zeker nog lang duren voor ik eindelijk een Mac heb want in de wetenschap dat ik ca. 300 euro korting had kunnen krijgen ben ik niet geneigd snel de volle mep te betalen
Kromme filosofie... Maar goed.

Ik heb sinds vorige maand een iMac en ben er nogsteeds even blij mee, al heb ik er meer voorbetaald dan mensen die er vandaag eentje met korting kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb mijn iMac gekocht via stagebedrijf. Dus heb ook geen BTW hoeven te betalen! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Roko schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:42:
[...]

Dat had ik ook.

Ik heb twee externe LaCie drives naast mijn iMac staan en dat gaf ook een heel zacht golvende bromtoon (resonantie van de drives versterkt via het houten bureaublad). Op eenbepaald moment gaat dat flink storen.
Ik heb ze sinds een paar dagen op wat van dat bubbeltjes plastic gezet en nu resoneert het een heeeeel stuk minder en is het lekker stil :*)
Hmmm... bedoel je wrapping plastic? Dat heb ik hier nog wel liggen. Ik ben er nu zeker van dat het de drives zijn. In Windows ff 'n spindown geforceerd en jahoor, nergens last meer van. dus 't is wel degelijk de drive. Das aan de andee kant maar goed ook -- gelukkig niet de inverter naar m'n overgrootmoeder toe... Ik heb 'n externe drive die gebaseerd is op precies hetzelfde type drive als de drive van de iMac (alleen dan maar 250GB en IDE/PATA based) en die draait dus op precies dezelfde frequentie. Als ik 'm lift terwijl-ie aanstaat heb ik geen golvende toon meer. Dan issie gewoon zoals-ie ook is als de externe drive uit is. En als ik de interne drive van de mac 'n dutje laat doen is er helemaal niks meer aan de hand; dan is de zoemtoon practisch verdwenen... Maar als-ie niet golgt is er toch niet echt veel aan de hand -- daar wen je wel aan. Het is alleen niet te hopen dat ik dadelijk met een limited lifetime zit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ben zo als wel meer, aan het denken over een iMac. Ik wil dan graag een 20". 24 is iets te groot naar mijn mening. Ben ook maar een simpele student. Nu kan ik alleen niet goed achterhalen wat nou de cruciale verschillen zijn tussen de twee versies van 20". Die 10% performance winst van de processor vind ik niet zo interessant, maar ik weet niet goed of de videokaarten nou echt zo veel verschillen.

Any replies? :P

Ben daarnaast een beginnend Tweakertje 8) dus weet van upgraden e.d. niet het preciese, maar hoe fout gevoelig is het plaatsen van ander geheugen? Moet je ook nog de BIOS in of zo (sorry ben nieuw met apple)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Je kan er gewoon nieuw geheugen in zetten en daarna zonder problemen opstarten. Allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mei schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:34:
Je kan er gewoon nieuw geheugen in zetten en daarna zonder problemen opstarten. Allemaal geen probleem.
En als je niet zo handig met computers bent moet je er zeker in de wintermaanden wel aan denken dat geheugenmodules niet zo goed tegen statische electriciteit kunnen. Zorg er dus voor dat je de modules zoveel mogelijk bij de randen tussen je vingers klemt en ze niet vastpakt als een plak kaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me inderdaad niet handig :) Heb je voor het kijken van films / beetje photoshoppen / beetje flash / website bouwen eigenlijk 256 mb videogeheugen nodig? Heb nu een HP laptop waar ik het zelfde op doe en dat draait allemaal perfect. Games zijn niet meer interessant (vanwege PS3 en Wii 8) ) voor de Mac dus ik denk dat de standaard video kaart dan genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:02:
Games zijn niet meer interessant (vanwege PS3 en Wii 8) ) voor de Mac dus ik denk dat de standaard video kaart dan genoeg is?
Meer dan genoeg zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Exirion schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:40:
[...]

Kromme filosofie... Maar goed.

Ik heb sinds vorige maand een iMac en ben er nogsteeds even blij mee, al heb ik er meer voorbetaald dan mensen die er vandaag eentje met korting kunnen scoren.
hoezo krom? ik zie het nu meer als 300 euro weggooien alleen omdat hier geen MM in de buurt was die Apple stuff verkocht.

Dan maar echt definitief uitstellen tot de volgende major update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Krom. Die dingen kosten nou eenmaal zoveel, dat de MM ze nu toevallig wil verkopen zonder winst kan niemand wat aan doen. Gewon kopen als je er graag eentje wil hebben of het niet doen (en dan ook niet miepen) als je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mei schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:56:
Krom. Die dingen kosten nou eenmaal zoveel, dat de MM ze nu toevallig wil verkopen zonder winst kan niemand wat aan doen. Gewon kopen als je er graag eentje wil hebben of het niet doen (en dan ook niet miepen) als je dat niet wilt.
Hij loopt al weken te miepen :P Eigenlijk vindt ie het scherm van de iMac kut en toch is de Mac Pro weer veels te duur, en eigenlijk is een iMac toch ook te duur, maar natuurlijk wel bloedje geil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Mei schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:56:
Joh, ze maken echt wel winst ;) vergis je daar niet in. Er zijn allerlei financiele constructies om dergelijke 'kortingen' op te vangen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De normale prijs is gewoon 119% dus de kortingsprijs is 100% en nog ruim binnen de marge! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Nitai schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Joh, ze maken echt wel winst ;) vergis je daar niet in. Er zijn allerlei financiele constructies om dergelijke 'kortingen' op te vangen.
Ze maken misschien wel winst maar niet direct op dat product, ongeacht wat voor constructie je bedenkt. De marges zijn laag en de MM doet dit soort acties voor de 'reclame' en in de hoop dat ze jou een shit load aan overpriced accessoires kan leveren zodat de korting zich weer terugverdient.

Zolang jij de winkel maar binnenkomt! Misschien neem je nog een dvd'tje mee als je toch voor de kassa staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:00:
[...]

Hij loopt al weken te miepen :P Eigenlijk vindt ie het scherm van de iMac kut en toch is de Mac Pro weer veels te duur, en eigenlijk is een iMac toch ook te duur, maar natuurlijk wel bloedje geil 8)7
Zo zitten er wel meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Mijn eerste post met mijn nieuwe 24" iMac !

Kon mijn eerder vandaag bestelde iMac bij MM Utrecht gaan ophalen (ze hadden er een gevonden die e in eerste instantie niet konden vinden) dus gedaan ! Tot nu toe tevreden maar ben nog niet naar defecten gaan zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Phusebox schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:14:
[...]

hoezo krom? ik zie het nu meer als 300 euro weggooien alleen omdat hier geen MM in de buurt was die Apple stuff verkocht.

Dan maar echt definitief uitstellen tot de volgende major update.
Hoe lang ben je nou al aan het twijfelen en miepen?

Misschien is het dan toch niks voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DjGeRo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 03:09:
[...]

Hoe lang ben je nou al aan het twijfelen en miepen?

Misschien is het dan toch niks voor je....
mieping is my middle name... al 2 jaar...

ik heb nou eenmaal geen 2000 euro liggen waarvan ik zeg; ach als de imac tegenvalt; so what, het was MAAR 2000 euro...

Ben nu eenmaal een kritische consument; als jij als bedrijf een perfect product beweert te hebben dan wil ik daar best voor betalen maar dan moet het ook perfect zijn.

Met Macworld zat ik hier klaar om mijn bestelling meteen te plaatsen als men ook maar iets had gezegd over een verbetering van de schermen in de iMacs, maar ja dat zit er voorlopig niet in dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:07
Armo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:23:
Mijn eerste post met mijn nieuwe 24" iMac !

Kon mijn eerder vandaag bestelde iMac bij MM Utrecht gaan ophalen (ze hadden er een gevonden die e in eerste instantie niet konden vinden) dus gedaan ! Tot nu toe tevreden maar ben nog niet naar defecten gaan zoeken :+
Heb je de 2,4 ghz of de 2,8 ghz bij de MM gekocht?

Weet je toevallig wat de 24" 2,8ghz bij de MM kost (zonder de BTW korting?

Ben zelf ook zeer geinteresseerd om eind februari een 2,8 ghz 24" imac aan te schaffen. (en eindelijk van het windows platform af te stappen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Phusebox schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:35:
Ben nu eenmaal een kritische consument; als jij als bedrijf een perfect product beweert te hebben dan wil ik daar best voor betalen maar dan moet het ook perfect zijn.
Niks is perfect in het leven, wen er maar aan. Dat geldt ook voor peperdure produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:54:
[...]

Niks is perfect in het leven, wen er maar aan. Dat geldt ook voor peperdure produkten.
Sorry, maar de afwijkingen die ik tot nu toe bij elke 24" imac heb gezien (stuk of 5) zijn voor een product van 1750 euro absurd en onacceptabel. Het varieert van helderheidsverschillen tot verkleuringen in het midden van het scherm met een duidelijk lichter linkeronderkwadrant.. Als je nou een cheapass Lidl-laptop haalt, ala, maar je hebt het hier over goed duur A-spul wat ook door Apple zo gepositioneerd wordt.

Dat men er alsnog genoegen mee neemt bij gebrek aan een fatsoenlijk alternatief is een tweede. Maar dat neemt niet weg dat de mensen die het onacceptabel vinden geen zeurpieten zijn. Dell kan het met een relatief goedkoop 24" scherm wel, dan mag je gewoon een goed product in deze klasse verwachten.

Dus nee, ik heb er ook geen goed woord voor over hoe Apple dit aanpakt. Terwijl de rest van de service werkelijk su-bliem is. Doodzonde dat ze het zo verpesten.

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 30-01-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ach ja laten we er maar over ophouden... ik hoop gewoon dat ze met een update komen van dit produkt; zo niet dan haal ik over een paar maanden maar weer een normale pc en kijk ik de komende 5 jaar maar weer tegen windows aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

neographikal schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:05:
Sorry, maar de afwijkingen die ik tot nu toe bij elke 24" imac heb gezien (stuk of 5) zijn voor een product van 1750 euro absurd en onacceptabel.
Je begrijpt mijn punt denk ik niet. Ik bagatelliseer het display issue niet en noem jou ook geen zeikerd, maar er zijn mensen die werkelijk irreeele verwachtingen van een produkt hebben. Diezelfde mensen hebben de neiging om hun iPod of GSM altijd in een hoesje te houden of er liefst een monsterlijk display folie overheen te plakken zodat ie niet beschadigd kan raken. Liever nog laten ze 'm thuis in de kast liggen zodat er niks mee gebeurt. Wedden dat zulke mensen wel weer een ander punt van kritiek vinden als het display helemaal perfect is?

Ik ben er aan gewend dat ik met alles wat ik koop wel weer een keer terug naar de winkel moet omdat het out-of-the-box niet goed functioneert. En ik ben bloedzuinig op m'n spullen maar heb vorig jaar een Breitling horloge moeten laten repareren en het jaar daarvoor twee audioapparaten die beide nog geen jaar oud waren en samen 3000 euro kostten. Koop een luxe auto en je zult ongetwijfeld ook daar minpunten en kwaliteitsproblemen tegenkomen.

Dat was mijn punt: hoe duur spullen ook zijn, niks is perfect en sommige mensen zullen altijd wel iets te miepen hebben. Daar gaat het mij dus om. Vind je iets te duur of niet goed genoeg, koop het dan niet maar ga niet lopen zeiken dat Apple eigenlijk kut is en er tegelijk stiekem op blijven geilen. Dat is namelijk een beetje irritant in topics zoals het iMac topic en het Mac Pro topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik houd mijn iPod Nano gewoon in het hoesje dat erbij geleverd zat omdat ik het zonde vind om krassen op de achterkant te krijgen! Het is namelijk nog de 1st Gen Nano dus met de spiegelachterkant. ;)

Puur en alleen omdat ik zuinig ben op mijn spullen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 30-01-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rivanov schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:37:
Ik houd mijn iPod Nano gewoon in het hoesje dat erbij geleverd zat omdat ik het zonde vind om krassen op de achterkant te krijgen! Het is namelijk nog de 1st Gen Nano dus met de spiegelachterkant. ;)

Puur en alleen omdat ik zuinig ben op mijn spullen.
Ik ben ook zuinig op mijn spullen en ben precies zoals jij geweest. Maar ik besefte op een gegeven moment dat je er niks aan hebt. Die bloedgeile iPod is binnen een paar jaar niks meer waard en wordt aan iemand weggegeven of voor een luttel bedrag verkocht. Of hij is ineens buiten de garantie kapot of wordt gejat. Plus dat het een heel gedoe is om steeds bezig te zijn met 'oh jee, als ie maar niet beschadigt'.

Een stuk relaxter is om een produkt gewoon te gebruiken zonder overdreven gedoe, en te accepteren dat er wel eens een krasje op kan komen: gebruikssporen waar een apparaatje door de jaren heen trots op mag zijn ;) Het scheelt een hoop gestress, en dat is me meer waard dan het voorkomen van een paar krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Klopt, dat heb ik met schoenen altijd de 1ste week en daarna niet meer. Maar met duur apparatuur heb ik dat toch wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denk dat het ook met geld te maken heeft; als je iets makkelijker kan betalen dan boeit het ook minder als er eens wat aan is of er krasjes opkomen. Je hecht er dan minder waarde aan.

Maar discussieren heeft weinig zin denk ik, en we gaan ook teveel offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Phusebox schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:52:
Denk dat het ook met geld te maken heeft; als je iets makkelijker kan betalen dan boeit het ook minder als er eens wat aan is of er krasjes opkomen. Je hecht er dan minder waarde aan.
Nou, ik was 5 jaar geleden ook nog maar een arm studentje hoor :P
Maar discussieren heeft weinig zin denk ik, en we gaan ook teveel offtopic
Eens. Maar goed, ik hoop dat je mijn punt snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En zo duur is een iPod Nano nou ook niet. Gaat me meer om het feit dat je zuinig moet zijn op je spullen..

Maargoed, we zullen maar weer ontopic gaan.

Wat is de iMac toch een geweldig apparaat! Maakt geen herrie zoals mijn straaljager HP Pavilion laptop! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:31:
[...]

Je begrijpt mijn punt denk ik niet. Ik bagatelliseer het display issue niet en noem jou ook geen zeikerd,
Zo pakte ik het ook niet op hoor :) No offence taken :)
maar er zijn mensen die werkelijk irreeele verwachtingen van een produkt hebben. Diezelfde mensen hebben de neiging om hun iPod of GSM altijd in een hoesje te houden of er liefst een monsterlijk display folie overheen te plakken zodat ie niet beschadigd kan raken. Liever nog laten ze 'm thuis in de kast liggen zodat er niks mee gebeurt. Wedden dat zulke mensen wel weer een ander punt van kritiek vinden als het display helemaal perfect is?
True
Ik ben er aan gewend dat ik met alles wat ik koop wel weer een keer terug naar de winkel moet omdat het out-of-the-box niet goed functioneert. En ik ben bloedzuinig op m'n spullen maar heb vorig jaar een Breitling horloge moeten laten repareren en het jaar daarvoor twee audioapparaten die beide nog geen jaar oud waren en samen 3000 euro kostten. Koop een luxe auto en je zult ongetwijfeld ook daar minpunten en kwaliteitsproblemen tegenkomen.
True, in m'n Aygo zat ook een rammeltje en ik had voortijdige slijtage in de bekleding zitten (keurig verholpen). Maar dat tast mijn gebruik van het product zelf niet echt aan, hij rijdt nog gewoon rond. Als hij niet goed zou starten en de garage zou het ontkennen, dan heb je dezelfde situatie als met Apple. Dat is iets waarvan ik niet begrijp dat ze het niet aanpakken :)
Dat was mijn punt: hoe duur spullen ook zijn, niks is perfect en sommige mensen zullen altijd wel iets te miepen hebben. Daar gaat het mij dus om. Vind je iets te duur of niet goed genoeg, koop het dan niet maar ga niet lopen zeiken dat Apple eigenlijk kut is en er tegelijk stiekem op blijven geilen. Dat is namelijk een beetje irritant in topics zoals het iMac topic en het Mac Pro topic.
Aan de ene kant heb je 100% gelijk, aan de andere kant valt het wel onder de ervaringen die mensen met het product hebben. Maar over de prijs an sich moet je verder niet zeuren: je wilt hem, of niet. In het laatste geval heb je hier dus idd niks te zoeken.

* neographikal zit met de vinger op de bestelknop zodra de update op de store staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Bigg Balls schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:09:
[...]

Ze maken misschien wel winst maar niet direct op dat product, ongeacht wat voor constructie je bedenkt. De marges zijn laag en de MM doet dit soort acties voor de 'reclame' en in de hoop dat ze jou een shit load aan overpriced accessoires kan leveren zodat de korting zich weer terugverdient.

Zolang jij de winkel maar binnenkomt! Misschien neem je nog een dvd'tje mee als je toch voor de kassa staat.
Het is de Aldi niet hoor ;) Budget van promotie is meestal vele malen groter, en dergelijke acties zijn vaak zelfs gunstiger dan het daadwerkelijk promoten van het product. Die BTW dragen ze gewoon af aan de overheid, er zit gewoon een korting in verwerkt die ze zelf op een bepaald niveau ook verdienen bij hun leveranciers. Zo heb ik m'n Mac via de Haagse Hogeschool met 12% korting gekocht bij de Apple Store. 2% of 3% erbij stelt niet zo heel veel voor. Het is een strategische beslissing, daar gaan leveranciers ook heel vaak in mee.

Hoe dan ook, het is een goede koop voor de consument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obi1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11-2014
Nitai schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:16:
[...]

Hoe dan ook, het is een goede koop voor de consument :)
Zeker waar, was al een tijdje aan het twijfelen (prijs!) .maar dit was voor mij een no-brainer :+

Nu 2 dagen in bezit, en tot nu toe geen klagen (scherm is prima). Al wat apps erop gezet o.a. Vmware om toch een beetje windhoos te draaien :0

[ Voor 49% gewijzigd door obi1 op 30-01-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

obi1 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:05:
Nu 2 dagen in bezit, en tot nu toe geen klagen (scherm is prima). Al wat apps erop gezet o.a. Vmware om toch een beetje windhoos te draaien :0
Ik heb triple-boot met OS X, Vista en Linux. Linux gebruik ik voor development regelmatig maar verder eigenlijk alleen OS X. Vista 1 keer gestart na de installatie een aantal weken terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
PeeGee81 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:51:
[...]

Heb je de 2,4 ghz of de 2,8 ghz bij de MM gekocht?

Weet je toevallig wat de 24" 2,8ghz bij de MM kost (zonder de BTW korting?

Ben zelf ook zeer geinteresseerd om eind februari een 2,8 ghz 24" imac aan te schaffen. (en eindelijk van het windows platform af te stappen!)
Heb zelf 2,4 Ghz versie gekocht. Meerprijs voor 400 Mhz vond ik te veel.

Wat prijzen betreft bij MM, gewoon same as Apple Store (zonder BTW actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Ik weet niet waar iedereen het allemaal over heeft, maar ik heb (misschien als een van de weinigen) absoluut nergens last van. Geen verkleuringen en geen andere issues met het scherm, zelfs niet met de brightness op 0 (nouja, zo laag mogelijk). En ook is er niks met de inverter aan de hand. Het enige wat ik merk is een zoem in de harde schijf. Als ik m'n externe schijf aan zet lijkt deze erger te worden. Dat ís echter niet zo: de externe schijf resoneert op dezelfde frequentie. En als ik die schijf aan heb, maar absoluut LOS van de mac, heb ik precies hetzelfde effect als wanneer-ie wel aan de mac hangt. Ik heb kunnen bevestigen dat het alleen de schijf is door een spindown van de schijf te forceren. Daarna had ik nergens last meer van. En in een schijf mag best een soort geluid zitten, zolang het de boel maar niet echt overheerst. Kom op! Het zijn en blijven bewegende onderdelen. Anders zou je een SSD moeten hebben, maar voor die aan de 500GB zijn lig ik op zo'n 7mtr diepte...

Nu even een hele andere vraag: ik kwam gisteren op een site die een plugin nodig had voor het MIME-type "application/x-clap". In Windows kan ik het ding gewoon openen, maar in Mac OS X lukt me het met geen enkele browser, ook niet met Firefox. Als ik google naar "application/x-clap" krijg ik een stuk of 4 franstalige hits. De meesten zeggen dat het een type is van RealPlayer, of tenminste dat het probleem wordt verholpen door RealPlayer te installeren. Eén van de sites zegt echter dat het "een onbekend type vam Google is." Ik zag geen enkele registratie op IANA.org, dus ik zou niet weten wat het is. Weet iemand misschien om welk type het gaat, zodat ik een plugin kann installeren (indien beschikbaar)? Even voor de duidelijkheid: het probleem doet zich hier, op de site van PrismaNet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Sjongejongejonge, dat geheugen lijkt overal wel uitverkocht te zijn.

Gisteren ergens besteld waarvan er op de site stond dat ze direct leverbaar waren, krijg ik ineens een mailtje dat er toch geen meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 09:37
Armo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 02:01:

Wat prijzen betreft bij MM, gewoon same as Apple Store (zonder BTW actie).
...dus wat heb je betaald Armo? ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Gluten Parody schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:27:
[...]

...dus wat heb je betaald Armo? ;)
€ 1.469,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik heb net een 20 inch imac aangeschaft (de versie met de ati 2600 pro) en totaal geen last van kleurverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
De 20" heeft hier ook geen problemen mee, want daar zit een ander panel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Als iemand nog interesse in een iMac 2,4GHz 24" met 2GB ram heeft, bij MacDiscount.nl loopt een aanbieding die nog duurt tot 12 uur vanavond. De prijs is inmiddels gezakt van 1889,- tot 1619,-

http://macdiscount.nl/ind...ion=com_p-offer&Itemid=28

[ Voor 14% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 08-02-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyco_nico
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 21:02
Jasper schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:58:
De 20" heeft hier ook geen problemen mee, want daar zit een ander panel in.
De 20" had toch juist last van kleurverschillen doordat er een TN-paneel inzit (mindere kijkhoek, dithering, enz.). Als dat niet zo is ga ik er meteen een kopen. De 24" heeft last van verschillen in helderheid en heeft een S-IPS paneel wat geloof ik over het algemeen juist wel mooie kleuren zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:04
Ik heb eindelijk mijn iMac (20" / 2.4 GHz) binnen :)

Heb er nu twee dagen mee gespeeld en het is een erg mooie machine. Toen ik hem voor het eerst aanzette schrok ik even, een paar dode pixels. Maar schijnbaar zijn het luie pixels geweest, na 2 dagen is het hele scherm perfect. Geen dode pixels, geen kleur of gradient verschillen, mooie kleuren (na kalibratie) en de reflectie valt me erg mee (in donkere kamer geen totaal geen reflectie).

Nu er nog 4GB geheugen inzetten want als ik een aantal programma's open heb wordt ie toch wel erg traag (veel schijfactiviteit). En trouwens, wat werkt MacOS lekker zeg :P geen windows meer voor mij. Het enige waar ik aan moest wennen zijn de sneltoetsen, deze zitten net op wat andere plekken.

Maar voor alle twijfelaars, gewoon kopen!

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje tussendoor, kun je bij die nieuwe allu keyboards de toetsen er ook gewoon uitwippen ? Er zijn er een paar hier waar iets van kruimels onder lijken te zitten of zoiets :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al direct sinds mijn aanschaf rare graphics artifacts bij mijn Dock (24", 2.4GHZ, 1GB). Spelletjes (Quake 3, e.d.) geven geen enkel probleem. Ik ging ervan uit dat de problemen met de recente Graphics update horende bij 10.5.2 wel verholpen zouden zijn. Niet dus.

Hier wat voorbeelden van hoe het eruit ziet:

http://www.phil.uu.nl/~tmarkus/appletrouble/1.png
http://www.phil.uu.nl/~tmarkus/appletrouble/2.png
http://www.phil.uu.nl/~tmarkus/appletrouble/3.png

Iemand suggesties? Is dit een software probleempje ergens en is dus herinstalleren een goed idee of is het een hardware probleem en moet ik bij apple gaan aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:22:
Ik heb al direct sinds mijn aanschaf rare graphics artifacts bij mijn Dock (24", 2.4GHZ, 1GB). Spelletjes (Quake 3, e.d.) geven geen enkel probleem. Ik ging ervan uit dat de problemen met de recente Graphics update horende bij 10.5.2 wel verholpen zouden zijn. Niet dus.

Hier wat voorbeelden van hoe het eruit ziet:

http://www.phil.uu.nl/~tmarkus/appletrouble/1.png
http://www.phil.uu.nl/~tmarkus/appletrouble/2.png
http://www.phil.uu.nl/~tmarkus/appletrouble/3.png

Iemand suggesties? Is dit een software probleempje ergens en is dus herinstalleren een goed idee of is het een hardware probleem en moet ik bij apple gaan aankloppen?
Mij lijkt het een hardware probleem. Het lijkt wel of je videokaart te warm wordt. Je ziet deze verschijnselen ook wel eens bij het overklokken. Ik zou toch maar contact met Apple opnemen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij een hardwareprobleem is het vaak niet te zien op een screenshot, ik zou zeggen dat het een software probleem is. Een herinstallatie is altijd te proberen lijkt mij, als je Apple belt gaan ze ook zeker weten aanraden dat eerst te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Zo, vandaag een eerste dode iMac (1 uit de 10) @ office. Probeerde hem aan te zetten maar niets. Stroom er een tijd af gehad en meer van dat soort foefjes, maar niets hielp. Heel apart.
Direct maar naar het iCentre in het centrum gebracht waar hij morgen bekeken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm ik wil binnenkort deze iMac aan gaan schaffen. 20" 2.4GHz met 750GB of 500GB. Ik zet er dan zelf 4GB in. Heb nu de voorganger, ik kocht het instapmodel maar vind de aluminium wel erg mooi en vind het fijn om een iets groter scherm en meer schijfruimte te hebben. Maar ben bang dat er binnenkort een update komt. Wanneer denken jullie dat de hele iMac vervangen gaat worden? Ik zelf denk januari 2009 maar er zal wel eerst een interne update komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
SoulWar1 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:23:
Ik heb eindelijk mijn iMac (20" / 2.4 GHz) binnen :)

Heb er nu twee dagen mee gespeeld en het is een erg mooie machine. Toen ik hem voor het eerst aanzette schrok ik even, een paar dode pixels. Maar schijnbaar zijn het luie pixels geweest, na 2 dagen is het hele scherm perfect. Geen dode pixels, geen kleur of gradient verschillen, mooie kleuren (na kalibratie) en de reflectie valt me erg mee (in donkere kamer geen totaal geen reflectie).
Hoe kalibreer je het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FerdiV schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:14:
Wanneer denken jullie dat de hele iMac vervangen gaat worden?
Voorlopig ECHT niet want hij is nog niet eens een halfjaar op de markt en is populair zat. De rest is pure speculatie dus als je er eentje wil hebben: gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
Exirion schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:57:
[...]

Voorlopig ECHT niet want hij is nog niet eens een halfjaar op de markt en is populair zat. De rest is pure speculatie dus als je er eentje wil hebben: gewoon kopen.
Mmm ok en er komt ook geen interne update? Ik bedoel de CPU wat omhoog of een ander scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wellicht binnenkort een Mobile Penryn processor maar ik weet niet of dat het wachten wel waard is, ik geloof hoogstens een winst van 6 tot 10%. Het grote voordeel van deze processor is dat hij zuiniger is, maar dat heeft dus alleen voordeel in de MacBooks. Ik was ook van plan te wachten, maar ik denk toch dat ik hem eind volgende week maar bestel (24").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik verwacht eigenlijk rond maart april een update naar Penryn processors, misschien een 3Ghz?
Daarnaast denk ik dat men de standaard HDD wel kan uppen naar 500gb en een fatsoenlijke grafische kaart erin. Deze is nu al 1,5 jaar uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
baldbelow schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:57:
[...]
Hoe kalibreer je het scherm?
Bij Systeemvoorkeuren -> Beeldscherm -> Kleur -> Kalibreer.
Precies waar ik hem zou verwachten ;)

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

SoulWar1 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Bij Systeemvoorkeuren -> Beeldscherm -> Kleur -> Kalibreer.
Precies waar ik hem zou verwachten ;)
Vind het beetje raar. Hoe laat je een egaal stuk een gestreepte achtergrond matchen, bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Koop gewoon een Colorspyder voor een euro of 80. Accurater en makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
Mei schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:21:
[...]
Vind het beetje raar. Hoe laat je een egaal stuk een gestreepte achtergrond matchen, bijvoorbeeld?
De eerste 2 keer lukte het me ook niet helemaal, de derde keer volgde ik de instructies beter ^^, namelijk: ogen dichtknijpen. Je zult zien als je ze goed dichtknijpt de gestreepte achtergrond ook egaal oogt, en je de kleur en contrast van de appel mooi kunt laten matchen. Wat ik erna heb gedaan is de brightness 3 blokjes lager gezet (F1 toets) want vol open vond ik te scherp voor mijn ogen. Nu vind ik het beeld zelfs mooier dan mijn mat scherm. :9~

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Als Apple newby heb ik na een paar weken met m'n iMac te hebben gespeeld toch een vraag waar ik niet uit kom.

Als oud XP gebruiker ben ik gewend aan een delete toets, op m'n iMac plank zit wel een (forward-) delete toets, maar die doet geen ruk als ik b.v. een file wil weggooien. Ik kan een file selecteren en in de Finder menubalk File -> Move to Trash doen en dat werkt natuurlijk, maar bij dat menu commando staat doodleuk een keyboard shortcut die ik niet kan vinden; Command toets + backward delete,

Waar in godesnaam zit de backward delete toets op het nieuwe iMac toetsenbord ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Backspace (Win/Linux) == Backward Delete (Mac)
Delete (Win/Linux) == Forward Delete (Mac)

Samengevat: dingen verwijderen is cmd + backspace :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Als je een bestand in Finder wilt weggooien moet je cmd + <-- doen (Command + Backspace) :)

Edit: With stupid ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Nitai op 27-02-2008 22:20 . Reden: Die Mei ook altijd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
Roko schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:17:
Waar in godesnaam zit de backward delete toets op het nieuwe iMac toetsenbord ? 8)7
Dat is de backspace, boven enter ;)

Edit: Goh we zijn er wel als de kippen bij ^^

[ Voor 9% gewijzigd door SoulWar1 op 27-02-2008 22:22 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ze kunnen nu toch niet lang wachten met een update; de instap macbook is nu nog sneller dan de 24" imac :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik had eigenlijk nu al een update verwacht met de update van de macbook. Mij zijn ze in ieder geval kwijt; vertrouwen in het product is weg door het uitblijven van een fix voor een bekend probleem. Ik heb inmiddels de onderdelen voor een nieuwe PC besteld. Helaas geen OS X, maar wel aanzienlijk sneller dan m'n iMac. You win some, you lose some. Helaas :)

• Phusebox
neographikal schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:07:
Ik had eigenlijk nu al een update verwacht met de update van de macbook. Mij zijn ze in ieder geval kwijt; vertrouwen in het product is weg door het uitblijven van een fix voor een bekend probleem. Ik heb inmiddels de onderdelen voor een nieuwe PC besteld. Helaas geen OS X, maar wel aanzienlijk sneller dan m'n iMac. You win some, you lose some. Helaas :)
same here. zodra de E8400 van intel op de markt is ben ik ook weg.
Voor 600 upgrade ik mijn pc dan naar een systeem dat in de buurt komt van een (single-cpu) Mac Pro

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik las van de week ergens een artikel (kan helaas geen bron meer vinden) waarin in werd vermeld dat het opvallend was dat de Macbook een update kreeg. Dit aangezien het nog niet eens zo heel lang geleden was dat deze een update had gehad.

Blijkbaar zou dit van Intel gemoet hebben omdat zij z.s.m. op de penryn willen overstappen. Als dit nou het geval is lijkt het mij dat de Imac ook op zeer korte termijn wordt geupdate, toch ?
MacNotes.de received unconfirmed word that new Penryn based iMacs would be seen next Tuesday, continuing Apple's pattern of weekly announcements since Macworld.

There's been no independant confirmation of such an announcement, but would be consistent with rumors that Apple is transitioning their Merom processor based Macs over to Penryn due to a planned phase out of Merom processors in the coming months.

[ Voor 33% gewijzigd door Ronwiel op 28-02-2008 10:03 ]

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ach ja, hoop dat hij ergens in Mei een update krijgt dan kan ik die 24" Imac in huis halen, heb nu nog niet genoeg geld ervoor, dus als ze nou effe wachten met die update :P

• Mei

Mei

U riep? :+

• Frietsaus
  • Niet online
Die update voor volgende week klinkt best logisch, de middelste MacBook heeft meer geheugen en is buiten de HD en de GPU iets sneller dan de 24" iMac, beetje vreemd niet? Laat in ieder geval de beste 20" en de 24" modellen standaard 2GB geheugen krijgen. Als het een beetje meezit upgraden ze de graphics naar de nieuwe Mobility HD 3000 series, maar Apple kennende zal dat niet gebeuren (bijna 2 jaar Radeon X1600 anyone? ;)).

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verhouding van een iMac met de MacBooks ook wel erg krom vind tegenwoordig. Zeker de normale MacBooks kunnen nu aardig concurreren met hedendaagse laptops. (Sommige laptops hebben in dat prijssegment wel een betere grafische chip, maar veelal minder features dan een MB. Daarnaast vind ik de schermen van goedkope laptops toch lang niet zo goed als van m'n MB, om over de batterijduur van goedkope laptops nog maar niet eens te beginnen...)

Een iMac daarentegen heeft een belabberd scherm, een verouderde grafische kaart, een relatief langzame C2D, weinig RAM, kleine HDD. etc. Het enige wat deze weer voor heeft zijn de Apple features en een mooi samengesteld ontwerp, maar die zaken alleen rechtvaardigen voor mij de prijs toch niet als ik voor hetzelfde geld een C2Q met 4GB ram, 8800 videokaart en even groot scherm kan kopen. Het verschil is té groot.
Lol :P

Ik ben in mei jarig trouwens, krijg ik dan een iMac van je? :+ Liefst een nieuwe versie natuurlijk. :P

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-02-2008 11:51 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Roko
  • Niet online
Mei schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:19:
Samengevat: dingen verwijderen is cmd + backspace :P
Nitai schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:20:
Als je een bestand in Finder wilt weggooien moet je cmd + <-- doen (Command + Backspace) :)

Edit: With stupid ^^
SoulWar1 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Dat is de backspace, boven enter ;)

Edit: Goh we zijn er wel als de kippen bij ^^
OMG! _/-\o_ Tja, het kon ook niet moeilijk zijn, 't is en blijft een Apple. En ik maar zoeken en zoeken naar dat backward delete tekentje. Zucht, kan wel merken dat het DOS/Win/PC gebeuren nog erg diep zit, toch een jaartje of 25 te lang mee gewerkt. ;)

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik wacht met aanschaffen op de pernyn, 45nm tegen 65nm productie EN SSE4 instructies. Dat is voor mij het wachten waard, ondanks de leuke aanbieding op macdiscount

http://www.NUiPhone.nl/

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.