Ik vind de Imacs ook eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Maar je betaald inprincipe voor het all in 1 design, en dat design heeft ook zijn nadelige kanten. Onder andere; dat er mobile onderdelen gebruikt worden i.p.v. desktop onderdelen.--MeAngry-- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:49:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verhouding van een iMac met de MacBooks ook wel erg krom vind tegenwoordig. Zeker de normale MacBooks kunnen nu aardig concurreren met hedendaagse laptops. (Sommige laptops hebben in dat prijssegment wel een betere grafische chip, maar veelal minder features dan een MB. Daarnaast vind ik de schermen van goedkope laptops toch lang niet zo goed als van m'n MB, om over de batterijduur van goedkope laptops nog maar niet eens te beginnen...)
Een iMac daarentegen heeft een belabberd scherm, een verouderde grafische kaart, een relatief langzame C2D, weinig RAM, kleine HDD. etc. Het enige wat deze weer voor heeft zijn de Apple features en een mooi samengesteld ontwerp, maar die zaken alleen rechtvaardigen voor mij de prijs toch niet als ik voor hetzelfde geld een C2Q met 4GB ram, 8800 videokaart en even groot scherm kan kopen. Het verschil is té groot.
[...]
Lol
Ik ben in mei jarig trouwens, krijg ik dan een iMac van je?Liefst een nieuwe versie natuurlijk.
Verwijderd
Wat is dan eigenlijk het nadeel van het gebruik van mobile onderdelen?CerandoX.nl schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:33:
[...]
Ik vind de Imacs ook eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Maar je betaald inprincipe voor het all in 1 design, en dat design heeft ook zijn nadelige kanten. Onder andere; dat er mobile onderdelen gebruikt worden i.p.v. desktop onderdelen.
Dat vind ik dan eigenlijk weer een van de voordelen van de iMac: laag stroomverbruik (ongeveer 100watt bij normaal gebruik) en stil(!!). In afwachting van mijn onderdelen ben ik mijn pc wat gaan isoleren en ik zit nu niet ver van de iMac af qua geluid, maar dat was toch wel de overtreffende trap.CerandoX.nl schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:33:
[...]
Ik vind de Imacs ook eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Maar je betaald inprincipe voor het all in 1 design, en dat design heeft ook zijn nadelige kanten. Onder andere; dat er mobile onderdelen gebruikt worden i.p.v. desktop onderdelen.
Ze presteren meestal niet zoals de desktop variant, er is een rede waarom die zoveel energie slurpen. Normaal zijn ze wel leuk om te overclocken als je ze in een desktop PC doet, maar dat kan ook niet met de Imac.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:38:
[...]
Wat is dan eigenlijk het nadeel van het gebruik van mobile onderdelen?
En guess what?! De gemiddelde iMac-gebruiker kan het geen flikker schelen. Als mensen willen prutsen, tweaken en overclocken moeten ze lekker goedkoop een PC'tje in elkaar schroeven. Je hebt mensen die constant aan hun auto sleutelen maar je hebt meer mensen die er gewoon mee rijden. De meest Apple-gebruikers zijn letterlijk gebruikers die geen zin hebben om constant met hun kop onder de motorkap te liggen. Iets met doelgroep enzo.CerandoX.nl schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:25:
Ze presteren meestal niet zoals de desktop variant, er is een rede waarom die zoveel energie slurpen. Normaal zijn ze wel leuk om te overclocken als je ze in een desktop PC doet, maar dat kan ook niet met de Imac.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Exirion heeft helemaal gelijk. Macs worden hier op Tweakers voornamelijk afgekraakt omdat tweakers er niks mee kunnen. Wat meer mensen niet zien (of niet willen zien) is dat tweakers ook he-le-maal de doelgroep van Apple niet is. Apple mikt op mensen die gewoon een apparaat willen dat zonder problemen doet wat het moet doen: werken. Niks tweaken, niks instellingen, niks klooien. Geen omslachtige re-installs zoals bij Windows, waarbij je elke keer nog een shitlading aan drivers moet installeren. Geen lompe hardware in meer kastjes dan nodig is. Gewoon een net apparaat dat je da het uitpakken alleen hoeft in te pluggen met 1 of 2 kabeltjes en dat dan 100% werkt. Voor veel mensen is dit ideaal. Ik weet bijvoorbeeld echt wel hoe ik aan mijn drivers moet komen en hoe ik Windows kan customizen. Ik heb er alleen geen zin in. Dat was één van de redenen van de aanschaf van een Mac. Ja, Macs kosten veel geld. Ja, de prijs/techspecs verhouding van Macs is lager dan bij PC's. Wat je niet moet vergeten is de bundel erg goed afgestelde en doordachte software, alle extra's en een mooi design. Of je dat wilt is weer het doelgroepprobleem. Heeft geen fuck te maken met de kwaliteit van het product an sich. Macs afkraken mag je van mij met alle plezier doen, maar doe het dan alsjeblieft op zo'n manier dat je niet je eigen domheid bewijst door ze af te kraken met argumenten die nergens op slaan.
Zo bedoel ik dat helemaal niet, ik ben het overclocken etc om meer 3D Mark te krijgen ook al een hele lange tijd onstegen. Ik bedoel dat alleen om aan te geven wat nu één van de nadelen van een Imac is, zoals hierboven aan mij gevraagt werd. En voordat de vraag kwam waarom er dan heel veel mensen toch mobile chips willen hebben, heb ik het antwoord daar alvast bijgezet en dat was omdat ze goed te oc'en zijn. Sommige mensen zien bepaalde dingen gelijk als een aanval richting "hun" apparaat. Ik ga niet voor niets ook mijn PC de deur uit doen en een Imac kopen ergens in Mei, ik vind de iMac een heel mooi apparaat. En ben windows en vooral vista meer dan zat, ik wil ook gewoon een kant en klaar systeem hebben met hardware dat goed aansluit op het OS kwa optimalisatie, waar de optimalisatie in hardware bij de PC gewoon veel minder is omdat de hardware wel heel veel van elkaar kan verschillen. Maar dat is geen reden om niet één van de nadelen van een all-in-one design aan te geven.Exirion schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:28:
[...]
En guess what?! De gemiddelde iMac-gebruiker kan het geen flikker schelen. Als mensen willen prutsen, tweaken en overclocken moeten ze lekker goedkoop een PC'tje in elkaar schroeven. Je hebt mensen die constant aan hun auto sleutelen maar je hebt meer mensen die er gewoon mee rijden. De meest Apple-gebruikers zijn letterlijk gebruikers die geen zin hebben om constant met hun kop onder de motorkap te liggen. Iets met doelgroep enzo.
Even voor de kopers, die wachten op een imac update. Blijf vooral niet wachten op een vernieuwde ati videokaart. Een upgrade van de dezelfde 2000 naar 3000 versie zal weinig prestatiewinst leveren en zelfs meer stroomverbruik. En die 0,2 to 0,4 Ghz processorverschil zal je ook niet merken. Enige mogelijk verschil is RAM en harde schijf geheugen. En daar kun je zelf ook iets aan doen in de toekomst.
Ik heb niet gewacht en ben al enkele weken zeer blij met mijn imac.
SSE4 lijkt me toch een belangrijke improvement.. Ik heb nu SSE2 en mis regelmatig SSE3...Trunksmd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:06:
Even voor de kopers, die wachten op een imac update. Blijf vooral niet wachten op een vernieuwde ati videokaart. Een upgrade van de dezelfde 2000 naar 3000 versie zal weinig prestatiewinst leveren en zelfs meer stroomverbruik. En die 0,2 to 0,4 Ghz processorverschil zal je ook niet merken. Enige mogelijk verschil is RAM en harde schijf geheugen. En daar kun je zelf ook iets aan doen in de toekomst.
http://www.NUiPhone.nl/
hmm ik ben voor 99% definitief afgehaakt...
dingen die voor mij onacceptabel zijn bij de imac:
- te duur (misschien met een cpu&gpu upgrade opgelost)
- als ik mijn mac over 3 jaar ga vervangen gooi ik een 24" scherm weg waar ik niks meer mee kan omdat apple niet eens een vga of dvi in erop wil bouwen
(hoezo milieuvervuiling)
- kwaliteit van het huidge 24" scherm is belabberd (heb nog geen 1 exemplaar gezien dat mij tevreden kan stellen)
- glossy toplaag op het scherm
- weinig aansluitmogelijkheden
daarom ga ik maar weer voor een upgrade van mijn pc met een 24" dell tft die veeeel beter beeld heeft en ook wel wat langer mee kan als ik ooit een nieuwe pc/mac ga kopen
dingen die voor mij onacceptabel zijn bij de imac:
- te duur (misschien met een cpu&gpu upgrade opgelost)
- als ik mijn mac over 3 jaar ga vervangen gooi ik een 24" scherm weg waar ik niks meer mee kan omdat apple niet eens een vga of dvi in erop wil bouwen
- kwaliteit van het huidge 24" scherm is belabberd (heb nog geen 1 exemplaar gezien dat mij tevreden kan stellen)
- glossy toplaag op het scherm
- weinig aansluitmogelijkheden
daarom ga ik maar weer voor een upgrade van mijn pc met een 24" dell tft die veeeel beter beeld heeft en ook wel wat langer mee kan als ik ooit een nieuwe pc/mac ga kopen
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
mijn scherm is, en ik ben echt kritisch goed, de glossy 'toplaag' (glazen plaat gewoon) is soms ergerlijk, maar meestal goed. Het contrast van het scherm is heel goed..
Ik denk dat sowieso voor jou, als je dan wil upgraden, tsja.. dan is dit niet de computer voor jou..
Die Dell 24" is niet echt 'beter'..
Misschien een idee dat de mensen die elke keer afhaken 't niet hier posten, krijgen we weer van die nutteloze discussies..
Ik denk dat sowieso voor jou, als je dan wil upgraden, tsja.. dan is dit niet de computer voor jou..
Misschien een idee dat de mensen die elke keer afhaken 't niet hier posten, krijgen we weer van die nutteloze discussies..
|>
nou ik post hier omdat ik graag de mening hoor van mensen die er wel tevreden over zijn.Simon schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:02:
mijn scherm is, en ik ben echt kritisch goed, de glossy 'toplaag' (glazen plaat gewoon) is soms ergerlijk, maar meestal goed. Het contrast van het scherm is heel goed..
De 24" Dell die ik bedoel is de nieuwe 2408. Tot nu toe lijkt ie overal goed in te zijn, heeft alleen input lag maar dat maakt mij niet uit want gamen doe ik nooit op een pc.
En upgraden doe ik alleen omdat ik dus niet voor een Mac ga. Mijn behuizing en voeding zijn nog goed, de rest kan ik vervangen voor 600 euro. Voor 700 euro een tft erbij en dan ben ik voor 800 euro minder klaar en heb een veeeeel snellere pc. Ik mis dan wel OS X, maar of dat mij 800 euro waard is, plus de loss in performance.
Ik heb bij alle 24" iMacs nog het probleem gezien van het brightness verschil aan beide kanten van het scherm, plus relatief veel dode pixels. Qua scherm ben ik gewoon echt heel kritisch. Op het werk heb ik een Eizo en zelfs daar ben ik niet helemaal tevreden over.
Ik ben absoluut kritisch, helemaal als fotograaf wil je toch geen verschil in brightness hebben.. Daar heb ik geen last van.. En ik ben absoluut kritisch. Het contrast is beter dan de nieuwe 2408, daar ben ik erg tevreden mee. Glossy is wel opletten waar je zit, maar gaat erg goed..
Volgens mij ben jij niet de iMac/Mac doelgroep. OS X, plus het iMac gemak is mij veel geld waard.. Als dat niet zo is ben jij gewoon niet de doelgroep..
Volgens mij ben jij niet de iMac/Mac doelgroep. OS X, plus het iMac gemak is mij veel geld waard.. Als dat niet zo is ben jij gewoon niet de doelgroep..
|>
nee ik denk dat je gelijkt hebt... ik ben eerder voor een Mac Pro. Maar ja die zijn gewoon te duurder.Simon schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:20:
Ik ben absoluut kritisch, helemaal als fotograaf wil je toch geen verschil in brightness hebben.. Daar heb ik geen last van.. En ik ben absoluut kritisch. Het contrast is beter dan de nieuwe 2408, daar ben ik erg tevreden mee. Glossy is wel opletten waar je zit, maar gaat erg goed..
Als ze nou es een Mac Pro uitbrachten of hoe je em dan ook wil noemen, van 1500 euro met minder absurde specs dan was ik de eerste die er een kocht. Maar ja Apple is lekker arrogant dus dat zit er zeker niet in.
Nee, Apple is niet arogant. Het heeft met marketing te maken. Apple weet dat ze meer kunnen verdienen met een niche, dat zijn trouwere klanten..
|>
Komt gewoon dat er LG.Philips schermen inzitten, ik ben zoiezo niet te spreken over de kwaliteit van dat LCD bedrijf. Als ze nu Sharp LCD of S-LCD (Samsung/Sony) gebruiken dan weet ik bijna zeker dat de schermen een heel stuk beter worden, vooral het in europa ondergewaderde Sharp heeft hele goede schermen, ook de grootste van Azie net voor Sony.Phusebox schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:11:
[...]
Ik heb bij alle 24" iMacs nog het probleem gezien van het brightness verschil aan beide kanten van het scherm, plus relatief veel dode pixels. Qua scherm ben ik gewoon echt heel kritisch. Op het werk heb ik een Eizo en zelfs daar ben ik niet helemaal tevreden over.
Van dat gezeik over die schermen wordt ik ook een beetje moe. Ik heb nu al diverse schermen gezien van 20 en 24 inch en geen 1 had last van de bekende gele vlekken. Ik ga er vannuit dat Apple hier ondertussen wel wat aanpassingen aan heeft gedaan, maar dit alleen niet bekend maakt want anders wil iedereen een ander scherm.
Ik wil mijn iMac gaan verkopen, het is een Intel maar nog zo'n witte en ik wil een alu gaan kopen met meer schijfruimte. Maar ik heb even 2 vragen:
-Ik wil mijn data die nu op me iMac staat behouden en dus even back-uppen op een externe HDD. Moet ik dan handmatig alle mappen kopiëren en plakken of kan ik mijn Mac dit zelf laten doen op een of andere manier?
-Ik wil mijn iMac zou zetten dat als mijn koper hem aanzet hij doet alsof hij voor de eerste keer aangaat, dus weer dat beginscherm enz.. Als ik hem opnieuw installeer en dan gewoon niet opstart, dan is dat zo voor elkaar?
-Ik wil mijn data die nu op me iMac staat behouden en dus even back-uppen op een externe HDD. Moet ik dan handmatig alle mappen kopiëren en plakken of kan ik mijn Mac dit zelf laten doen op een of andere manier?
-Ik wil mijn iMac zou zetten dat als mijn koper hem aanzet hij doet alsof hij voor de eerste keer aangaat, dus weer dat beginscherm enz.. Als ik hem opnieuw installeer en dan gewoon niet opstart, dan is dat zo voor elkaar?
Je kunt hem time machinen en dan gewoon bij de installatie van Leopard aangeven dat hij de time machine backup moet bakken? Tegenwoordig kun je het ook overzetten via firewire meen ik tijdens de installatie. Het is in ieder geval erg simpel
Tja, waar gebruik jij dan SSE4. Ik ben een doorsnee gebruiker. De enige keer waarbij ik zag dat SSE een voordeel had was bij het omzetten van video. Hangt dan ook weer van het programma af.Diaboluzzz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:33:
[...]
SSE4 lijkt me toch een belangrijke improvement.. Ik heb nu SSE2 en mis regelmatig SSE3...
Voor zover ik weet zijn er, zeker op de Mac, vrijwel geen SSE4 applicaties, dus ik weet niet of dat wel zo'n groot voordeel is.
Ik heb in december een iMac 24" gekocht. Bewust met 1gb geheugen wegens het aanbod van Kingston wat een boel geld scheelt.
Nu vraag ik me af welk type geheugen ik moet hebben, de website van Kingston geeft dit duidelijk weer. Maar als ik dan zoek in webshops staat er bij de omschrijving dat het voor de Apple mini / notebook is.
Bij deze zoek ik dus even een bevestiging. De iMac welke Apple op dit moment levert, heb ik toch dit geheugen nodig:
KTA-MB667K2/4G (ja ik wil 4gb).
Nu vraag ik me af welk type geheugen ik moet hebben, de website van Kingston geeft dit duidelijk weer. Maar als ik dan zoek in webshops staat er bij de omschrijving dat het voor de Apple mini / notebook is.
Bij deze zoek ik dus even een bevestiging. De iMac welke Apple op dit moment levert, heb ik toch dit geheugen nodig:
Gewoon 2GB PC5300 voldoet, kost je iets van 35 euro per module.
Ik heb die exacte set gekocht voor 82 euro excl. verzendkosten, werkt prima. En die 1GB uit de iMac kon ik weer gebruiken voor mijn laptop, toch een nette upgradeStevie_ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:50:
Know Thyself
Waar hebben jullie dat geheugen besteld? Het lijkt erop dat het overal uitverkocht is (als ik zo rondklik vanuit de pricewatch)
Ik heb het begin januari gekocht. Daarna was het ineens slecht leverbaar en ook wat duurder geworden. Het is in ieder geval officieel OEM spul van Kingston voor Apple. Mijn iMac draait perfect met die 4GB erin.TangLeFuzZ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:25:
Waar hebben jullie dat geheugen besteld? Het lijkt erop dat het overal uitverkocht is (als ik zo rondklik vanuit de pricewatch)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Sorry ben vergeten te vertellen dat ik Tiger heb! Nogmaals de vragen aangezien ze nu alweer op de vorige pagina staan:neographikal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:25:
Je kunt hem time machinen en dan gewoon bij de installatie van Leopard aangeven dat hij de time machine backup moet bakken? Tegenwoordig kun je het ook overzetten via firewire meen ik tijdens de installatie. Het is in ieder geval erg simpel
Verwijderd
Hey Ik ben een wellicht een potentiële maccer
Mijn laptop is onlangs stuk gegaan en nu wil ik graag een desktop computer. Wat ik er o.a mee doe is office/mail/internetten/muziek/fotos/videos bekijken en soms bewerken. Ik speel geen games.
Nu zit ik te twijvelen tussen:
1. De goedkoopste Imac: 2,0-GHz 1 GB geheugen 128mb videokaart =
1.100 euro (studentenkorting)
2. Een dell compkast: met:
- Intel® Viiv™ Core™ 2 Duo E8400 processor (3.00GHz, 1333MHz, 6MB cache)
- 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024]
- 640 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
- 256 MB ATI® Radeon™ HD 2400 XT grafische kaart=
kost 800 euro ( en daarnaast zal ik nog een beeldscherm moeten kopen van rond de 300 euro)
Dus totaal ook 1.100
De dell is op papier een grote winnaar. Maar in de realiteit wil dit nog wel is tegenvallen. ( en heb ik al deze snelle onderdelen wel nodig?) En wat betreft de Imac, is de 128 mb videokaart van imac wel voldoende? Wat vinden jullie de beste keuze?
(* Meer geld dan 1.100 wil/kan ik beslist niet besteden)
Dan kan ik volgende week een prima keuze maken
Mijn laptop is onlangs stuk gegaan en nu wil ik graag een desktop computer. Wat ik er o.a mee doe is office/mail/internetten/muziek/fotos/videos bekijken en soms bewerken. Ik speel geen games.
Nu zit ik te twijvelen tussen:
1. De goedkoopste Imac: 2,0-GHz 1 GB geheugen 128mb videokaart =
1.100 euro (studentenkorting)
2. Een dell compkast: met:
- Intel® Viiv™ Core™ 2 Duo E8400 processor (3.00GHz, 1333MHz, 6MB cache)
- 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024]
- 640 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
- 256 MB ATI® Radeon™ HD 2400 XT grafische kaart=
kost 800 euro ( en daarnaast zal ik nog een beeldscherm moeten kopen van rond de 300 euro)
Dus totaal ook 1.100
De dell is op papier een grote winnaar. Maar in de realiteit wil dit nog wel is tegenvallen. ( en heb ik al deze snelle onderdelen wel nodig?) En wat betreft de Imac, is de 128 mb videokaart van imac wel voldoende? Wat vinden jullie de beste keuze?
(* Meer geld dan 1.100 wil/kan ik beslist niet besteden)
Dan kan ik volgende week een prima keuze maken
128mb is voor het systeem meer dan genoeg en je kan er ook lichte games op spelen. Wat ben jij er allemaal van plan mee te doen?
Het scherm van de iMac is volgens mij wel meer dan 300 Euro waard, dus de vergelijking is niet helemaal volledig. Verbaast me verder wel dat die Dell zulke dikke specs heeft. Maargoed, een Mac koop je voornamelijk voor het systeem, niet voor de specs.
Extra ram voor de Mac kan je trouwens zelf los kopen voor 30 a 40 Euro per 2GB
Het scherm van de iMac is volgens mij wel meer dan 300 Euro waard, dus de vergelijking is niet helemaal volledig. Verbaast me verder wel dat die Dell zulke dikke specs heeft. Maargoed, een Mac koop je voornamelijk voor het systeem, niet voor de specs.
Verwijderd
Thnx, Ik ben niet van plan games te spelen maar misschien wel een video lichtjes te bewerken.Mei schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:28:
128mb is voor het systeem meer dan genoeg en je kan er ook lichte games op spelen. Wat ben jij er allemaal van plan mee te doen?
Ik werd gek van me laptop door de vele vastlopers etc, al het gezeik. Om deze reden is de Imac bij mij in beeld gekomen. Ik vraag me nu alleen nog af of ik vloeiend 720p films zou kunnen afspelen? ( niet bewerken) Dat is denk het zwaarste werk wat ik er mee zou willen doen.
Is dan zon Imac + upgrade van 2 gig RAM aan te raden? bedankt voor je tips!
*ps Deze configuratie kan je samenstellen op de site van dell.
720P? Op je sloffen, geen enkel probleem. En gewoon 4GB erin knallen, kost geen klap
TN schermen kosten niet veel, ik denk dat het afspelen van 720p films geen problemen gaan vormen voor de iMac, dat speelde zelfs mijn macbook probleemloos af.
Geheugen upgrade naar 4GB is zeker aan te raden, 2GB kan ook, maar omdat geheugen tegenwoordig vrij betaalbaar is zou ik gelijk naar 4GB upgraden.
Bij dell moet je er nog een euro of 200 - 250 bijtellen voor je scherm, 90 euro aan verzendkosten en dan kom je meer in de buurt.
De keuze is dus aan jou, een compacte computer met alles in 1 of een computer met misschien een klein beetje extra kracht, die makkelijk te upgraden is en gebruik maakt van het Windows besturingssysteem.
Geheugen upgrade naar 4GB is zeker aan te raden, 2GB kan ook, maar omdat geheugen tegenwoordig vrij betaalbaar is zou ik gelijk naar 4GB upgraden.
Bij dell moet je er nog een euro of 200 - 250 bijtellen voor je scherm, 90 euro aan verzendkosten en dan kom je meer in de buurt.
De keuze is dus aan jou, een compacte computer met alles in 1 of een computer met misschien een klein beetje extra kracht, die makkelijk te upgraden is en gebruik maakt van het Windows besturingssysteem.
TN schermen kosten niks nee, maar in een iMac zit ook geen TN
Ik zei ook al dat het geen volledige vergelijking was. Zo'n paneel van een iMac koop je niet voor 300 Euro.
Wil je een bak zonder gezeik, mooi, stil, etc: de iMac. Daar betaal je voor, maar je krijgt wat moois terug. Een PC voor het geld van de iMac wint het qua specs, maar niet qua OS, stroomverbruik en design. Zoals ik al eerder postte ben ik van de iMac afgestapt en ga ik voor een PC (Q9300, 8GB, 9600GT en een los 24" scherm. Rent rondjes rond de iMac voor minder, maar dat is niet fair, zelfbouw). Toch zal ik het concept missen, want het was wel een machtig mooie machine.
Vraag is dus wat je wilt
Wat meer betalen en een nette mooie bak zonder gezeik en een erg goed OS. iMac halen 
Je zult er gewoon vrede mee moeten hebben dat je wat meer betaalt, maar je krijgt er een mooi concept voor terug. Simple
Vraag is dus wat je wilt
Actually, de 20" is een TN en ik heb nu een 24" scherm voor 350 in bestelling staan. Wat ik aan reviews heb gevonden is het erg positiefMei schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:50:
TN schermen kosten niks nee, maar in een iMac zit ook geen TNIk zei ook al dat het geen volledige vergelijking was. Zo'n paneel van een iMac koop je niet voor 300 Euro.
[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 01-03-2008 23:58 ]
Verwijderd
Goed om te horen dat 720p smooth gaat
Dus ik ga voor de imac met extra 4gb geheugen. Mn laatste vraag: Waar kan ik dat geheugen het best/goedkoopst bestellen? Alle twee bedankt! Zal het laten horen als het beestje in mn kamer staat.
Dus ik ga voor de imac met extra 4gb geheugen. Mn laatste vraag: Waar kan ik dat geheugen het best/goedkoopst bestellen? Alle twee bedankt! Zal het laten horen als het beestje in mn kamer staat.
Verwijderd
klinkt goed: 'een bak zonder gezeik, mooi, stil, etc: de iMac.'neographikal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:56:
Wil je een bak zonder gezeik, mooi, stil, etc: de iMac. Daar betaal je voor, maar je krijgt wat moois terug. Een PC voor het geld van de iMac wint het qua specs, maar niet qua OS, stroomverbruik en design. Zoals ik al eerder postte ben ik van de iMac afgestapt en ga ik voor een PC (Q9300, 8GB, 9600GT en een los 24" scherm. Rent rondjes rond de iMac voor minder, maar dat is niet fair, zelfbouw). Toch zal ik het concept missen, want het was wel een machtig mooie machine.
Vraag is dus wat je wiltWat meer betalen en een nette mooie bak zonder gezeik en een erg goed OS. iMac halen
En tja als je zelf goed kunt sleutelen zal je het vast en zeker winnen van de imac maar dat kan ik niet.En nu blijkt dat de imac mijn computer bezigheden prima aan kan ga ik voor apple. fijne avond!
Huidige 20" = TN, huidige 24" = S-IPS.Mei schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:50:
TN schermen kosten niks nee, maar in een iMac zit ook geen TNIk zei ook al dat het geen volledige vergelijking was. Zo'n paneel van een iMac koop je niet voor 300 Euro.
[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 02-03-2008 00:31 ]
Kun je niet wachten met verkoop totdat je de nieuwe iMac hebt? Volgens mij kun je dan je oude Mac in Target Mode opstarten (dus met de T ingedrukt) en vervolgens kun je in de migratieassistent aangeven welke dingen je over wil zetten.FerdiV schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:28:
[...]
Sorry ben vergeten te vertellen dat ik Tiger heb! Nogmaals de vragen aangezien ze nu alweer op de vorige pagina staan:
Vervolgens kun je de harde schijf even goed wipen en Tiger opnieuw installeren via de meegeleverde CD-ROMs van je witte iMac. Dan krijgt jouw koper ook gewoon dat welkomstschermpje te zien.
S-IPS is niet minder dan VA hoor.. volgens mij is 't door 't glas een H-IPS paneel, de goedkopere 20"ers hebben wel een TN paneel.. puur om 't goedkoop te houden in 't budget modelMei schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:45:
Huh? Dacht dat iMacs op z'n minst een VA panel hadden.
|>
Handigste is wat rclahsen al aangeeft: met een FireWirekabel overzetten. Anders kan je eens kijken naar het programma iBackup.FerdiV schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:28:
[...]
Sorry ben vergeten te vertellen dat ik Tiger heb! Nogmaals de vragen aangezien ze nu alweer op de vorige pagina staan:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
"op z'n minst"Simon schreef op zondag 02 maart 2008 @ 08:27:
[...]
S-IPS is niet minder dan VA hoor.. volgens mij is 't door 't glas een H-IPS paneel, de goedkopere 20"ers hebben wel een TN paneel.. puur om 't goedkoop te houden in 't budget model
Pff lees u overal berichten dat er toch wel een goede update aan zit te komen, ik denk dat ik maar even wacht met het verkopen van mijn huidige iMac.
Ik neem aan dat dat een vorige generatie is? Ik zou die maar alvast verkopen omdat ie nog minder waard is als ie van 2 generaties terug is.FerdiV schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:30:
ik denk dat ik maar even wacht met het verkopen van mijn huidige iMac.
Verwijderd
Jah misschien morgen meer nieuws van apple over de update van de imac.
Macrumors
Macrumors
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 20:23 ]
Ach ja, helaas geen update het was natuurlijk ook iets te mooi om waar te zijn
. Toch lijkt het mij logisch dat het deze maand nog gaat gebeuren, zeker gezien de geruchten dat Intel Apple naar penryn pushed
.
Heeft de iMac wel al Santa Rosa trouwens? De huidige revisie is nog voordat de MacBook SR (in november?) op de markt kwam.ronwiel schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:21:
Ach ja, helaas geen update het was natuurlijk ook iets te mooi om waar te zijn. Toch lijkt het mij logisch dat het deze maand nog gaat gebeuren, zeker gezien de geruchten dat Intel Apple naar penryn pushed
.
Know Thyself
Mmm zo ik heb binnenkort mijn iMac verkocht. Ik wacht nog wel even met het kopen van een nieuwe, aangezien er toch binnen een maand wel een update aan lijkt te komen.
http://www.macrumors.com/...nd-mac-mini-updates-soon/
Misschien koop ik wel eerst een MacBook ofzo.
http://www.macrumors.com/...nd-mac-mini-updates-soon/
Misschien koop ik wel eerst een MacBook ofzo.
Verwijderd
Bij het doorlezen van dit topic zag ik dit ook. Is dat bij Apple winkels (MacMe) ook zo? Dan kan je hem dus ook terugbrengen met een dode pixel?Martijn schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:02:
[...]
Binnen twee weken na ontvangst kan je iMac zonder opgaaf van redenen retour en kun je je geld terug krijgen.
Is het mogelijk om bij de huidige modellen van de iMac de wifi functies/verbinden compleet uit te schakelen net als bij een laptop (ivm straling enzo)?
Als je de magnetron aanzet of gewoon binnen of buiten zit dan komt er meer straling op je af dan de "extra straling" van wanneer je voor je Macje met wifi zit...ronwiel schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:18:
(ivm straling enzo)?
Ach ja zal best, maar aangezien ik toch een wired netwerk heb wil ik die straling zo veel mogelijk voorkomen. Het is namelijk toch weer een extra ding naast je telefoon, tv enz. En ik heb zelf toch het idee dat zo min mogelijk straling het gezondst isExirion schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:25:
[...]
Als je de magnetron aanzet of gewoon binnen of buiten zit dan komt er meer straling op je af dan de "extra straling" van wanneer je voor je Macje met wifi zit...
Na dit topic te hebben doorgespit ben ik ook vanzin een iMac te kopen. Is het nu verstandig om nog even te wachten op een nieuwe versie of kan dit nog lang duren ? Zouden er veel veranderingen zijn in de nieuwe versie ? Ik weet dat dit allemaal nog speculaties zijn maar toch
Als er binnenkort veranderingen komen, dan is dat waarschijnlijk puur een processorupgrade. Niks groots in ieder geval.
ok,daar ga ik niet op wachtenMei schreef op maandag 10 maart 2008 @ 07:35:
Als er binnenkort veranderingen komen, dan is dat waarschijnlijk puur een processorupgrade. Niks groots in ieder geval.
bedankt voor de info
Ik zie het opzich ook best gebeuren dat de hogere modellen 2GB RAM standaard krijgen, net als de MacBooks.
1GB extra is tegenwoordig een kwestie van 2 tientjes.... Daar hoef je ook niet voor te gaan wachten.Frietsaus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:31:
Ik zie het opzich ook best gebeuren dat de hogere modellen 2GB RAM standaard krijgen, net als de MacBooks.
Ik heb op het dieptepunt van de prijzen m'n iMac voor minder dan 70 euro kunnen uitrusten met 4GB Kingston spul.
ik betaal nu 80 euro voor 4gig (60 + 5 admin kosten + 15 verzenden nr belgie)Exirion schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:16:
[...]
1GB extra is tegenwoordig een kwestie van 2 tientjes.... Daar hoef je ook niet voor te gaan wachten.
Ik heb op het dieptepunt van de prijzen m'n iMac voor minder dan 70 euro kunnen uitrusten met 4GB Kingston spul.
En what about Full HD (1080p)? (@ 24")neographikal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:46:
720P? Op je sloffen, geen enkel probleem. En gewoon 4GB erin knallen, kost geen klap
Dat is ook geen probleem
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De superdrive van mijn half-jaar-oude iMac is dood
Anderhalve week geleden voor het laatst gebruikt, nu wil 'ie geen schijfjes meer inladen en System Profiler zegt "No burning device was found".
Nou ja... dan maar terugbrengen naar de Apple Store, maar dan ben ik hem vast een paar weken kwijt... *snif* moet ik het doen zonder mijn Apple...
(de iMac is nog mijn enige Apple, ik was wel van plan een macbook te kopen, maar nog niet gedaan).
Wie wil me troosten?
Nou ja... dan maar terugbrengen naar de Apple Store, maar dan ben ik hem vast een paar weken kwijt... *snif* moet ik het doen zonder mijn Apple...
Wie wil me troosten?
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:27:
iets anders aangaande het tunen van je mac
kan je deze schijf in je imac steken? wel een mooi prijsje: $ 259,99 = € 167,9848
apple biedt ze aan voor $ 400
hier verschepen ze hem gratis.
Kan gewoon niet zonder breken. Zijn iMacs niet op ontworpen. Het beste kan je gewoon een externe schijf halen. Mijn keuze zou een Western Digital Mybook zijn, gebaseerd op ervaringen van anderen. Die dingen hebben ook geen externe voeding, dus ze gaan gewoon netjes uit als je computer uit gaat (wat mijn frickin' Lacie Porsche niet kanVerwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:35:
[...]
wel jammer dan... iemand zekerheid? in de treath die aangehaald wordt vind ik er niets over
Verwijderd
mmmm weer iets bijgeleerd dan...
interne hd is eigenlijk hetzelfde als externe, vermits je een imac toch meestal op je bureau laat staan
jammer dat er voor macs in zijn geheel geen site is over hem zelf te tunen. rammekes, harde schijven, alles per model. ik ga daar eens een siteje voor opzetten. vrijwilligers?
wat ik me trouwens juist afvroeg: is dit het grootste Nederlandstalige apple forum?
interne hd is eigenlijk hetzelfde als externe, vermits je een imac toch meestal op je bureau laat staan
jammer dat er voor macs in zijn geheel geen site is over hem zelf te tunen. rammekes, harde schijven, alles per model. ik ga daar eens een siteje voor opzetten. vrijwilligers?
wat ik me trouwens juist afvroeg: is dit het grootste Nederlandstalige apple forum?
't Is groot hier en 't is een Apple subforum, maar of het is wat jij bedoelt, dat weet ik niet 
Veel valt er niet te tunen aan Macs. Zijn ze ook niet voor bedoeld. Ram kan je vaak verwisselen, HDD ook nog wel eens (hangt van model Mac af) en bij de Pro kan je ook de PCI insteekkaarten (Airport, Bluetooth, graka) vervangen, maar dat kan alleen met spul dat voor Macs gemaakt is.
Veel valt er niet te tunen aan Macs. Zijn ze ook niet voor bedoeld. Ram kan je vaak verwisselen, HDD ook nog wel eens (hangt van model Mac af) en bij de Pro kan je ook de PCI insteekkaarten (Airport, Bluetooth, graka) vervangen, maar dat kan alleen met spul dat voor Macs gemaakt is.
Verwijderd
I know, maar voor sommigen is het gewoon onbetaalbaar om een lekker mac beestje samen te stellen. er bestaan mogelijkheden om het zelf te doen, model per model, maar er is geen verzamelplaats waar alle info staat
dat wilde ik gewoon even aanklagen...
even de cijfers:
onemorething: 1.182.394 berichten
forum tweakers: Apple Talk - 6261 onderwerpen - 168.797 berichten
iphoneclub: 7.389 onderwerpen - 74.631 berichten
macfreak: 35.486 berichten
macwereld: 3.827 onderwerpen - 23.155 berichten
de vraag is welk forum het meeste kwaliteit en overzicht heeft?
even de cijfers:
onemorething: 1.182.394 berichten
forum tweakers: Apple Talk - 6261 onderwerpen - 168.797 berichten
iphoneclub: 7.389 onderwerpen - 74.631 berichten
macfreak: 35.486 berichten
macwereld: 3.827 onderwerpen - 23.155 berichten
de vraag is welk forum het meeste kwaliteit en overzicht heeft?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 20:56 ]
Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met de iMac 2G. Verder is het iets heel persoonlijks, kijk gewoon een beetje rond en blijf hangen op het forum waar je je thuis voelt
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
en als je voor 1TB wil gaan?Western Digital Mybook zijn, gebaseerd op ervaringen van anderen. Die dingen hebben ook geen externe voeding, dus ze gaan gewoon netjes uit als je computer uit gaat (wat mijn frickin' Lacie Porsche niet kan)
Verwijderd
zal ik het dan ook verplaatsenHoedje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:58:
Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met de iMac 2G. Verder is het iets heel persoonlijks, kijk gewoon een beetje rond en blijf hangen op het forum waar je je thuis voelt.
ik ben een grote applefan, maar verzuip in alle Nederlandstalige websites...
Mijn My Book schijf heeft wel een externe voeding, maar hij gaat wel automatisch uit zodra ik m'n Mac uitzet.Mei schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:39:
[...]
[...]
Kan gewoon niet zonder breken. Zijn iMacs niet op ontworpen. Het beste kan je gewoon een externe schijf halen. Mijn keuze zou een Western Digital Mybook zijn, gebaseerd op ervaringen van anderen. Die dingen hebben ook geen externe voeding, dus ze gaan gewoon netjes uit als je computer uit gaat (wat mijn frickin' Lacie Porsche niet kan)
Verwijderd
dus dat is ideaal 
is er een groot verschil tss externe harde schijven met voeding of rechtstreeks ingeplugd en zonder voeding op de imac?
is er een groot verschil tss externe harde schijven met voeding of rechtstreeks ingeplugd en zonder voeding op de imac?
Ik was zo tevreden over het scherm van mijn 24" iMac van 2 maanden oud maar volgens mij is er nu toch iets goed mis..
Plaatje zegt meer dan woorden dus bij deze: (Klik voor grote versie)

Die dikke lijnen dus...het is echt van binnen (geen stof dus of dergelijke) en goed zichtbaar als ie uitstaat of op zwarte achtergrond.
Apple bellen ?

Die dikke lijnen dus...het is echt van binnen (geen stof dus of dergelijke) en goed zichtbaar als ie uitstaat of op zwarte achtergrond.
Apple bellen ?
lijkt op hetzelfde wat je krijgt al je heel hard op je scherm druktArmo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:13:
Ik was zo tevreden over het scherm van mijn 24" iMac van 2 maanden oud maar volgens mij is er nu toch iets goed mis..
[afbeelding]
Apple bellen ?
lijkt me niet helemaal gezond
Heb je kaarsen in de buurt of rook je? Want ik meen me iets te herinneren dat dit bij sommige iMacs voorkwam in deze situaties.
Ik heb geen kaarsen maar er wordt wel gerookt hierFrietsaus schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:10:
Heb je kaarsen in de buurt of rook je? Want ik meen me iets te herinneren dat dit bij sommige iMacs voorkwam in deze situaties.

Jaloers broertje in de buurt misschien?Frietsaus schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:10:

De glasplaat is waarschijnlijk niet goed afgedicht waardoor er allerlei rotzooi aan de achterkant kan komen. Op het forum van Apple (discussions.apple.com) komt het probleem ook vaker voor en de boosdoeners zijn meestal kaarsen of sigarettenrook, maar echt helemaal zeker hierover is niemand volgens mij.
Maar goed, dat wordt een telefoontje naar Apple want het moet natuurlijk wel even gefixt worden.
Maar goed, dat wordt een telefoontje naar Apple want het moet natuurlijk wel even gefixt worden.
Nee dat niet, ik rook zelf maar het zou stom zijn als je bij wwn iMac niet mocht roken want het is gewoon een defect van de iMac zelf.
Zal na paasdagen Apple eens bellen
Ik heb dezelfde banen achter mijn scherm ... En hier word ook gerookt.
Zo heb mijn witte iMac verkocht. Nu heb ik geen Mac meer. Ik wil nu een iMac 20"/2.4GHz/750GB en een MacBook Air 1.6 GHz/80GB HHD. Maar ik wacht nog even met de iMac omdat er binnenkort toch een update aan komt en ik ook niet echt zin heb om nu even snel 3000 euro uit te geven.
Misschien neem ik de Air alvast, mmm.
Maargoed binnenkort voor mij dus een nieuwe iMac!
UPDATE: Ik wil nu alvast een Air kopen en over een maand of 2 een iMac. Ik wil de iMac als primaire Computer gebruiken. Kan het dan kwaad dat ik de Air eerder heb? Zijn er bijvoorbeeld dingen die syncen tussen de iMac en Air die niet meer gaan werken om dat de Air al een tijd in gebruik is?
Kortom zal ik die Air alvast maar bestellen?
Misschien neem ik de Air alvast, mmm.
Maargoed binnenkort voor mij dus een nieuwe iMac!
UPDATE: Ik wil nu alvast een Air kopen en over een maand of 2 een iMac. Ik wil de iMac als primaire Computer gebruiken. Kan het dan kwaad dat ik de Air eerder heb? Zijn er bijvoorbeeld dingen die syncen tussen de iMac en Air die niet meer gaan werken om dat de Air al een tijd in gebruik is?
Kortom zal ik die Air alvast maar bestellen?
[ Voor 31% gewijzigd door FerdiV op 24-03-2008 19:51 ]
Kicken mag niet binnen 24 uur en dus niet 2,4 uur
[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 24-03-2008 21:39 ]
Ferdi,
Zelf heb ik hetzelfde probleem. Ik heb nu eerst de Air besteld en ik zie later wel. Ik kan niet wachten tot de Air komt.
Zelf heb ik hetzelfde probleem. Ik heb nu eerst de Air besteld en ik zie later wel. Ik kan niet wachten tot de Air komt.
Verwijderd
Ik sta op het punt om mijn windows bak te verkopen en hiervoor een iMac aan te schaffen. Ik heb al een MacBook en het bevalt me erg goed. Alleen nu speel ik af en toe wel een spel op mijn windows machine( waar op het moment een X1800XT 512mb in zit. )
Het gaat me eigenlijk vooral om Counterstrike Source. Heeft iemand wat ervaringen met een iMac+Ati 2600 Pro en css? Loopt dit een beetje?
Het gaat me eigenlijk vooral om Counterstrike Source. Heeft iemand wat ervaringen met een iMac+Ati 2600 Pro en css? Loopt dit een beetje?
Op google afbeeldingen kwam ik dit tegen toen ik op iMac zocht. De site waar het plaatje hoort te staan is alleen down. Heeft iemand enig idee wie dit maakt?, het is een geweldige oplossing om je iMac op te zetten met gelijk ruimte voor je toetsenbord en USB hub. Bedankt alvast!

[ Voor 9% gewijzigd door jatmoos op 16-04-2008 18:44 ]
Ik ga denk ik ook een iMac 24" aanschaffen. Werk nu nog met een Windowscomputer die ik in 2001 eens in elkaar heb geet. Werk verder goed, maar af en toe slaat hij vast, en het wordt nu toch wel wat trager.
Heb lang overwogen om een Mini aan te schaffen, maar de iMac wint het qua specificaties weer.
Ik heb alleen eerder een paar keer voorbij horen komen dat er een update aan zit te komen. Iemand enig idee wat ik daarvan mag verwachten. op macrumors heb ik hier nog vrij weinig over gelezen. Wél staat daar dat de Mac Mini een update mee gaat maken, maar de iMac kan ik niets over vinden.
Heb lang overwogen om een Mini aan te schaffen, maar de iMac wint het qua specificaties weer.
Ik heb alleen eerder een paar keer voorbij horen komen dat er een update aan zit te komen. Iemand enig idee wat ik daarvan mag verwachten. op macrumors heb ik hier nog vrij weinig over gelezen. Wél staat daar dat de Mac Mini een update mee gaat maken, maar de iMac kan ik niets over vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 16-04-2008 19:48 ]
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Mooi ding he. Ik ben deze een tijdje geleden tegen gekomen op TUAW. Je kan hem kopen bij Macessity voor $60 (ongeveer 38 euro nu).basicbeat schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:44:
Op google afbeeldingen kwam ik dit tegen toen ik op iMac zocht. De site waar het plaatje hoort te staan is alleen down. Heeft iemand enig idee wie dit maakt?, het is een geweldige oplossing om je iMac op te zetten met gelijk ruimte voor je toetsenbord en USB hub. Bedankt alvast!
[afbeelding]
De LowKey.basicbeat schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:44:
[afbeelding]
De iMac kan ook wel een update gebruiken , dus die komt waarschijnlijk binnenkort ook aan de beurt. Echter weet niemand wanneer of wat. Zelfde geldt voor de Mini.Calitomnication schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:48:
Ik ga denk ik ook een iMac 24" aanschaffen. Werk nu nog met een Windowscomputer die ik in 2001 eens in elkaar heb geet. Werk verder goed, maar af en toe slaat hij vast, en het wordt nu toch wel wat trager.
[ Voor 43% gewijzigd door carfreak02 op 16-04-2008 19:52 ]
Die Lowkey is nog wel een geinig dingetje, helaas zitten die USB poorten aan de voorkant en niet aan de achterkant.
bedankt voor de reacties. Inderdaad die USB hub aan de voorkant daar valt over te twisten, maar goed.
Hier nog een overstapper die wacht op een iMac update, soortgelijk verhaal als Calitomnication hierboven. Idd jammer dat er nog geen nieuws is.
Ben benieuwd of ze alleen de nieuwe Penryn erin knikkeren. Een ietsje grotere harddisk in het goedkoopste model (320 ipv 250gb) en evt. een iets betere videokaart zou toch ook mooi (en slim) zijn. Zou me niks verbazen als de specs van het duurdere 20" model (met de 2600pro) gaan verschuiven naar de goedkoopste 20"...
Op macrumors buyer's guide staat dat de gemiddelde tijd tussen iMac updates al is overschreden met bijna 50 dagen. Kom op met die update Apple. *pakt spandoek*
Ben benieuwd of ze alleen de nieuwe Penryn erin knikkeren. Een ietsje grotere harddisk in het goedkoopste model (320 ipv 250gb) en evt. een iets betere videokaart zou toch ook mooi (en slim) zijn. Zou me niks verbazen als de specs van het duurdere 20" model (met de 2600pro) gaan verschuiven naar de goedkoopste 20"...
Op macrumors buyer's guide staat dat de gemiddelde tijd tussen iMac updates al is overschreden met bijna 50 dagen. Kom op met die update Apple. *pakt spandoek*
Een nieuwe videokaart is best mogelijk, er is namelijk ondersteuning voor de Radeon HD 34x0 en de 3650 in 10.5.3. 
http://netkas.org/?p=60
http://netkas.org/?p=60
Weet iemand wanneer er een update verwacht wordt van de iMAC?
Hoe lang is het geleden dat de laatste versie uitkwam misschien?
Sterk aan het overwegen om er één aan te schaffen...
ik hoop dat ze toch wel met een Montevina update gaan komen ja, maar dan nog weet ik niet of ik niet beter op Nehalem kan wachten.
Dan maag je pas echt een sprongetje vooruit. Anders is je iMac na 6 maanden alweer verouderd.
Dan maag je pas echt een sprongetje vooruit. Anders is je iMac na 6 maanden alweer verouderd.
Macrumors heeft daar een mooi overzicht van.ClarkNova schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:24:
Weet iemand wanneer er een update verwacht wordt van de iMAC?
Ik zit met een dilemma. Ik ben ook van plan om binnenkort een iMac 24" aan te schaffen, met studentenkorting. Opzich kan ik nog best even wachten tot de iMac een upgrade krijgt, maar de gehele maand april heeft SurfSpot een actie dat studenten en docenten 14% korting krijgen in de apple-store. De studentenkorting is normaal 'maar' 6%.
Zal ik heb eind april kopen, of toch wachten op een update?
Waarschijnlijk wordt het alleen een speedbump en geen grote upgrade. Of zal er een blu-ray speler/brander inkomen?
Waarschijnlijk wordt het alleen een speedbump en geen grote upgrade. Of zal er een blu-ray speler/brander inkomen?
Verwijderd
Ik had precies hetzelfdeSuperhuuper schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:09:
Ik zit met een dilemma. Ik ben ook van plan om binnenkort een iMac 24" aan te schaffen, met studentenkorting. Opzich kan ik nog best even wachten tot de iMac een upgrade krijgt, maar de gehele maand april heeft SurfSpot een actie dat studenten en docenten 14% korting krijgen in de apple-store. De studentenkorting is normaal 'maar' 6%.
Verwijderd
Idd een mooi ding. Ik vind het geen probleem dat de USB aansluitingen voor zitten. Mooi voor een usb stick of af en toe iets aansluiten. Gaat makkelijker als iedere keer aan de achter kant te prutsen.basicbeat schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:44:
[afbeelding]
Jammer dat ze het alleen in de US verkopen of in Europa voor het dubbele bedrag. Als iemand weet waar je zoiets tegen een redelijke prijs (in NL) kan kopen houdt ik me aanbevolen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.