[1080p] goeie player hiervoor

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Topicstarter
Ik gebruik nu voor het afspelen van HD content VLC media player, maar op me MBP slaat me CPU dan gauw uit naar 80%, met andere woorden het is nog veeels te buggy, want een C2D 2,2Ghz moet dit zeker meer dan soepel af kunnen spelen, aangezien ik nu soms zelfs een hickup heb !

wat gebruik jij dus als HD speler ? 720 of 1080p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48
wat voor videokaart, welke compressie hebben die bestanden?

Iets meer info mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 15:38
Ik heb (maar) een HD-ready tv, dus ik gebruik voor 720P gewoon Perian. Het voordeel daarvan vind ik, is dat je gewoon Front Row kunt blijven gebruiken. De CPU belasting is wel aardig hoog, nog hoger dan VLC (plus dat ie eerst moet laden), dus het is waarschijnlijk geen goed alternatief :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Het is misschien een beetje jammer, maar met alleen een goede processor trek je het niet altijd.

Ik snap je vraag eigenlijk ook niet, want ''het werkt toch''. Ik bedoel hiermee te zeggen dat als je een oplossing hebt, welke verre van ideaal is. Maar het werkt wel.

Ik geloof niet dat je (zonder hardware veranderingen) een lagere cpu belasting krijgt omdat HD beeld gewoon heel erg zwaar is voor je systeem. Welk programma je ook instaleert.

[ Voor 14% gewijzigd door deugtniet op 18-11-2007 16:53 . Reden: ik zag niet dat het apple talk was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 08:51

chem

Reist de wereld rond

Wat voor HD content speel je af? .evo-files? Want die krijg ik met noch vlc, noch mplayer aan de praat...

Zelf speel ik vooral 720p .264 rips, aangezien de beamer slechts 720p is, en vlc doet dat op z'n gemak. Je zou eens kunnen proberen of het overstappen naar Quartz Video of OpenGL als output-module helpt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hardware
De mac waar het om gaat is een MacBook Pro 15" 2,2Ghz met 4GB 667 geheugen en een 160GB 5400RPM harddisk. de harddisk waar ik het vanaf speelde was een WD elements 500GB 7200RPM door middel van USB2 aangesloten. de videokaart is gewoon een Nvidia 8600M GT met 128MB geheugen

software
VlC is versie 0.8.6c, de laatste versie voor de mac dus. en het betreft films van het .mkv formaat, varierent van rond de 8 tot 20 GB. het scherm waar het op afgespeelt wordt is een full hd tv van 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179627

Probeer het eens af te spelen vanaf je interne HD.

Misschien werkt dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Ik draai op m'n MBP (2,4 ghz model met 4 GB ram) en gebruik eigenlijk altijd VLC hiervoor. Ik heb zelf nooit problemen maar zal (als ik thuis ben) de load bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruik altijd Quicktime met Perian voor m'n HD spul, voornamelijk 720p aangezien 1080p nogal kansloos is op een 1440x900 scherm. Dat speelt uit .mkv files gewoon vloeiend af.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Hangt zeer waarschijnlijk af van wat voor compressie/container je gebruikt.
Zijn het de Full HD trailers van Apple? Die zijn gewoon goed af te spelen binnen Quicktime. Er is nog geen goede speler (volgens mij) om 1080p MKV bestanden af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
Anoniem: 140651 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:23:
VlC is versie 0.8.6c, de laatste versie voor de mac dus. en het betreft films van het .mkv formaat, varierent van rond de 8 tot 20 GB. het scherm waar het op afgespeelt wordt is een full hd tv van 40".
Niet zo gek dat die staat te blazen. De hoge compressie van Matrouska zorgt daarvoor. De processor staat vooral de data stream te unencoden en natuurlijk de videostream te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Jochem schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:45:Niet zo gek dat die staat te blazen. De hoge compressie van Matrouska zorgt daarvoor. De processor staat vooral de data stream te unencoden en natuurlijk de videostream te bouwen.
_/-\o_ Je weet totaal niet waar je het over hebt zo te zien ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 07:10
Jochem schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:45:
[...]
Niet zo gek dat die staat te blazen. De hoge compressie van Matrouska zorgt daarvoor. De processor staat vooral de data stream te unencoden en natuurlijk de videostream te bouwen.
Matroska is de container waar de video en audio streams in zitten, het lezen van de container zal niet zoveel cpu belasting veroorzaken. De compressor die hoogstwaarschijnlijk gebruikt wordt voor de video stream is X264, en die vraagt redelijk wat cpu power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Ik heb hier een nieuwe prerelease build van vlc >:) , namelijk de 0.8.6d
Met deze kan ik 1080p mkv's bekijken. Deze build ondersteund volgens mij dual core?

linkje

suc6 ermee!

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De container (mkv) heeft er niks mee te maken, het gaat om de codec die gebruikt wordt. Met het afspelen van x264 (wat o.a. veel voor 720p TV-rips wordt gebruikt) heeft VLC geen moeite, maar veel 1080p rips gebruiken de AVC1 codec en die functioneert niet bepaald optimaal in VLC (of eigenlijk ffmpeg, want daar komt de codec vandaan).

Bij het afspelen van avc video in VLC gebruikt hij ook maar 1 core. Er wordt wel aan gewerkt weet ik uit de VLC forums, maar het zal nog wel ff duren. Ik heb nog geen alternatief kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
sunstream schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:44:
Ik heb hier een nieuwe prerelease build van vlc >:) , namelijk de 0.8.6d
Met deze kan ik 1080p mkv's bekijken. Deze build ondersteund volgens mij dual core?

linkje

suc6 ermee!
Er werd wel gevraagd die link niet overal neer te plempen ;) Verder zou deze versie afaik geen verbetering op moeten leveren op het gebied van decodeersnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 07:11
misschien moet je media player classic is proberen, speelt ook heel veel af. En is nog super klein en licht ook! (hoef je niet eens te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
jochemh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:20:
misschien moet je media player classic is proberen, speelt ook heel veel af. En is nog super klein en licht ook! (hoef je niet eens te installeren)
En voor windows :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je hebt ook een heeeeele oude versie voor mac os opzich hoor, echter wil je die dus echt niet op je mac :+ .

verder heb ik nu die vlc 0.8.6d inderdaad geinstalleert, het lijk hier inderdaad wel beter mee te gaan eigenlijk ! de CPU loopt idle tussen de 8 en 40 procent. evengoed niet echt heel erg veel over voor een core 2 duo 2,2Ghz, had hier wel iets meer van verwacht. als dit echt zo slecht is kijk ik toch wel richting een MBP 2.6Ghz C2D moet ik zeggen hoor :'( . want ik wil gewoon verd*mme die HD films minimaal soepel af kunnen spelen :P

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 20-11-2007 18:11 ]

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik wil hier even op inhaken. Ik probeer nu al een tijdje een 1080p filmpje te draaien (MKV .264) en ondervind wat problemen. De HDtrailertjes van apple.com draaien natuurlijk gewoon super maar als ik mijn film wil spelen in VLC heb ik toch behoorlijk last van framedrops. Het is gewoon nèt niet soepel. Open ik in Quicktime met perian of Mplayer dan is het wel soepel maar dan is er geen geluid. :? Sterker nog, in MPlayer is het geluid een grote ruis, ik schrok me rot want het geluid stond best hoog :P. Er moet toch iets aan te doen zijn denk ik? Ik bedoel, als het wel soepel kan maar zonder geluid en de ander kan het niet soepel maar met geluid...

* Josh wordt een beetje gek.

Edit:
nog even een edit. Quicktime doet 50% CPU belasting, VLC doet net iets minder (40%) en MPlayer maar wat me bij MPlayer wel opvalt is dat ik er vloeiend door de film kan skippen.

Dit alles op een MBP 2,33 gHz.

Edit2: Het lijkt erop dat die 0.8.6.d heeft geholpen! Nog sporadisch een framedrop maar niet storend. Hij loopt heerlijk nu.

[ Voor 19% gewijzigd door Josh op 22-11-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik vind het wel gaar dat quicktime eerst heel dat filmpje moet bufferen voordat het normaal draait. heb een mkv 720p filmpje die niet meteen lekker loopt bij het opstarten in quicktime. in vlc doet ie het wel goed zodra je hem opent. kun je dat niet instellen bij quicktime, dat ie niet heel dat bestand gaat lopen inlezen.

edit: MBP 2,2 met 4gb en 7200rpm 160gb @ Leopard.

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 23-11-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Executor16 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:21:
ik vind het wel gaar dat quicktime eerst heel dat filmpje moet bufferen voordat het normaal draait. heb een mkv 720p filmpje die niet meteen lekker loopt bij het opstarten in quicktime. in vlc doet ie het wel goed zodra je hem opent. kun je dat niet instellen bij quicktime, dat ie niet heel dat bestand gaat lopen inlezen.
Nee, dat ligt ook meer aan Perian dan quicktime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

probeer niceplayer eens. werkt hier prima op mn macmini met HD materiaal. ik gebruik als backup vaker mplayer als vlc trouwens, is wat stabieler.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

dadj schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:41:
probeer niceplayer eens. werkt hier prima op mn macmini met HD materiaal. ik gebruik als backup vaker mplayer als vlc trouwens, is wat stabieler.
Tja niceplayer is gewoon Quicktime dus als je met Quicktime + perian zonder problemen HD materiaal af kan spelen heb je niceplayer niet nodig

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18

B2

wa' seggie?

Josh schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:07:
Ik wil hier even op inhaken. Ik probeer nu al een tijdje een 1080p filmpje te draaien (MKV .264) en ondervind wat problemen. De HDtrailertjes van apple.com draaien natuurlijk gewoon super maar als ik mijn film wil spelen in VLC heb ik toch behoorlijk last van framedrops. Het is gewoon nèt niet soepel. Open ik in Quicktime met perian of Mplayer dan is het wel soepel maar dan is er geen geluid. :? Sterker nog, in MPlayer is het geluid een grote ruis, ik schrok me rot want het geluid stond best hoog :P. Er moet toch iets aan te doen zijn denk ik? Ik bedoel, als het wel soepel kan maar zonder geluid en de ander kan het niet soepel maar met geluid...

* Josh wordt een beetje gek.

Edit:
nog even een edit. Quicktime doet 50% CPU belasting, VLC doet net iets minder (40%) en MPlayer maar wat me bij MPlayer wel opvalt is dat ik er vloeiend door de film kan skippen.

Dit alles op een MBP 2,33 gHz.

Edit2: Het lijkt erop dat die 0.8.6.d heeft geholpen! Nog sporadisch een framedrop maar niet storend. Hij loopt heerlijk nu.
Ik gebruik hier ook de .d versie (Apple Remote onder Leopard werkt hier ook weer in), maar heb bij een 720p x264 toch 70% cpu belasting van vlc. Vrij veel vind ik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
B2 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:29:
[...]

Ik gebruik hier ook de .d versie (Apple Remote onder Leopard werkt hier ook weer in), maar heb bij een 720p x264 toch 70% cpu belasting van vlc. Vrij veel vind ik zelf...
Hebben jullie nooit last van crashes met mkv in VLC? Van mij crasht vaak als ik door de movie heen navigeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Executor16 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:59:
[...]

Hebben jullie nooit last van crashes met mkv in VLC? Van mij crasht vaak als ik door de movie heen navigeer.
Heel vaak idd. Daarom gebruik ik tegenwoordig qt player. Dan maar even wachten voor ik begin met spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

[...]

Zie boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

[...]

In MPlayer kon ik echt vloeiend door 1080p HD materiaal surfen, stond er behoorlijk verbaasd van want het leek wel een avi. Heb VLC alleen nog nooit laten crashen door het navigeren. Wel ooit een hele rotte 1080p aflevering had die niet wilde maar ik denk dat het kwam door het bestand zelf.

Ik ben er in ieder geval wel achter dat het behoorlijk ligt aan hoe je MKV in elkaar zit. Hoe hij encoded is enzo. Heb enorm rotte 1080p's gehad maar ook files die niet eens het tweede frame wilde laten zien. Het CPUgebruik zal daardoor dus ook enorm verschillen. Met 70% is niets mis, zolang het vloeiend loopt. Of wil je een film kijken en Photoshoppen tegelijk ofzo? :P

[ Voor 26% gewijzigd door Josh op 23-11-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 23:41
Mwa als je op een Macbook kijkt (zoals ik) is dat niet fijn omdat die dan zo gaat blazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Met meer dan 1TB aan 720p x264 mkv rips ben ik inmiddels expert op het gebied hiervan.

Mijn ervarigen tot nu toe:

Er is geen enkele player op de Mac die 1080p foutloos zonder enige ergernis afspeelt.

De enige twee kandidaten zijn Quicktime met Perian en VLC.
Op de Mac Mini kun je 1080p vergeten in beide proggies.
Gewone MacBook idem.
Op de iMac pakt VLC wel 1080p door de grafische kaart, zelfs op het instapmodel.

Ergernis 1 van VLC: het is buggy en al helemaal de Nightly Builds.
Ergernis 2 van VLC: de stroperigheid van het beels bij .wmv bestanden

Ergernis 1 van Quicktime: laadtijden tot wel 12 minuten voor het laden van een 8GB film.
Ergernis 2 van Quicktime: geen DTS!

Kortom, binnenkort Bootcamp installeren met Windows Mediaplayer Classic en CoreAVC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 21:40
Ja, mediaspelers op mac zijn echt een drama. VLC is wel ok voor het meeste maar verre van goed, zeker voor fancy .mkv bestanden enzo.
Het enige duitje dat ik nog in dit topic kan doen is een relatief recent gemaintainde versie van mplayer voor mac op de AnimeSuki forums: thread, directe link naar .dmg. Hiervoor heb je X11 nodig omdat dit lichter blijkt te zijn dan output via Core (Video?). Je kan deze versie eens proberen; lees ook even de instructies in die thread.
Alle andere versies van mplayer voor mac zijn hopeloos verouderd (als in: laatste update uit 2005). En dat terwijl het eigenlijk zo ideaal lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Volgens mij gebruikt die MPlayer eerder X11 omdat MPlayer dat op andere platforms ook gebruikt.. scheelt port werk dus. Ik kan me niet voorstellen dat het verschil tussen X11 en Core Video output prestatiewinst oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik kan ernaast zitten, maar volgens mij wordt op deze site MPlayer nog steeds doorontwikkeld. Er staan in elk geval recente Mac OS X builds.

Edit: op deze website staan de laatste SVN builds.

[ Voor 24% gewijzigd door Digistorm op 24-11-2007 06:59 . Reden: link naar SVN builds toegevoegd ]

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik heb het opgegeven om .mkv dingen te bekijken. Met visualhub zet ik ze om naar .mp4 en dat loopt wel vloeiend. Duurt wel een tijdje maar dan kan ik ze alleszins ook op mijn AppleTV afspelen.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt toch allemaal aan de software en niet aan de harware dat onze Macs zoveel moeite hebben?
Het moet toch voor een Core Solo 1.5 technisch mogelijk zijn om 720p x264 mkv's af te spelen?
Met Perian en Quicktime kwam ik op mijn 1.5 al een redelijk eind.

Elke Core Duo is zeker in staat om elke 720p film vlekkeloos af te spelen, zelfs zonder behoorlijke grafische kaart. En dan zegt mijn gevoel dat elke Core Duo vanaf 2.0 ook in staat moet zijn elke 1080p film af te spelen.

Wie heeft ervaringen met Bootcamp op zijn Mac en wil die delen?
Dus vermeld je systeem, je OS (XP/Vista/MC) en welke Mediaplayer je hebt gebruikt en of die 720p/1080p mkv x264 pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19:24
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:09:
Het ligt toch allemaal aan de software en niet aan de harware dat onze Macs zoveel moeite hebben?
Het moet toch voor een Core Solo 1.5 technisch mogelijk zijn om 720p x264 mkv's af te spelen?
Met Perian en Quicktime kwam ik op mijn 1.5 al een redelijk eind.

Elke Core Duo is zeker in staat om elke 720p film vlekkeloos af te spelen, zelfs zonder behoorlijke grafische kaart. En dan zegt mijn gevoel dat elke Core Duo vanaf 2.0 ook in staat moet zijn elke 1080p film af te spelen.
Hangt helemaal van de bitrate van je 720p files af. Is deze rond de 5-8 (zoals bij de vele rips op internet ;)) dan gaat het best. Pak je HDDVD/Bluray (dus ook de perfecte rips), kun je rekenen op 10-15, soms 20 mbit. Dat trekt een 1.5 Solo zeker niet, en ook een Duo moet stevig in zijn schoenen staan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brent schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:00:
[...]

Hangt helemaal van de bitrate van je 720p files af. Is deze rond de 5-8 (zoals bij de vele rips op internet ;)) dan gaat het best. Pak je HDDVD/Bluray (dus ook de perfecte rips), kun je rekenen op 10-15, soms 20 mbit. Dat trekt een 1.5 Solo zeker niet, en ook een Duo moet stevig in zijn schoenen staan.
De 720p rips die ik heb gezien komen niet boven de 8Mbs uit. De .EVO en .ts bestanden zelf (originele) liggen uiteraard hoger maar omdat die minder complex gecomprimeerd zijn moeten die juist makkelijker af te spelen zijn.

Een MPEG met 40 Mbps pakt mijn Core Duo 1.83/2.0 zonder slag of stoten, zelfs in OS X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666

ik wil best helpen met dit topic, maar we moeten in ieder geval allemaal dezelfde file testen, anders hebben we er nog niks aan. weet iemand een goede 'demo' file, en een link hiernaar? (geen copyrighted materiaal).
btw vlc dropte soms frames terwijl de belasting onder de 40% bleef, dus cpu gebruik is misschien niet helemaal te 'vertrouwen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218886

Vraag me af hoe lang het nog duurt voor er echt een fatsoenlijke mediaplayer voor OS X komt die alle formaten vloeiend afspeelt... Het is verbazend dat zoiets er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 237666 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:52:
ik wil best helpen met dit topic, maar we moeten in ieder geval allemaal dezelfde file testen, anders hebben we er nog niks aan. weet iemand een goede 'demo' file, en een link hiernaar? (geen copyrighted materiaal).
btw vlc dropte soms frames terwijl de belasting onder de 40% bleef, dus cpu gebruik is misschien niet helemaal te 'vertrouwen'?
Jij slaat de spijker op z'n kop. Het ligt niet perse aan de player maar vaak ook aan de af te spelen film, de bitrate, hoe hij gecodeerd is en nog een aantal andere dingen. Bovendien is de Apple hardware van tegenwoordig zeker in staat om theoretisch gezien perfect af te spelen maar helaas is er nog geen enkele software geoptimaliseerd voor de hardware in combinatie met alle verschillende HDformaten waarvan .mkv toch wel het populairst is. De enige macs die het goed lijken doen zijn de nieuwere iMacs met grafische hardwarematige HDversnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Welke player gebruikt die hardwarematige HD versnelling dan? VLC in ieder geval zeker niet.

En nogmaals.. mkv is slechts een container. Het gaat om de codec die erin zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Bigs op 25-11-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Josh schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:56:
De enige macs die het goed lijken doen zijn de nieuwere iMacs met grafische hardwarematige HDversnelling.
(De rest van je post skippend : matroska is een containerformaat, meer niet)
Jungian in "Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie"
Quicktime biedt het voor zover ik heb gezien ook nog niet aan.
Bigs schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:00:
Welke player gebruikt die hardwarematige HD versnelling dan? VLC in ieder geval zeker niet.
Geen. Afaik kun je alleen onder Windows nu de UVD aanspreken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jungian op 25-11-2007 11:16 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die pre release van VLC versie d kunnen ze ook door het toilet flushen, 5 korte films gecheckt, 3 x random crashes. :N
En ik vraag me af of ze beide cores gebruiken, hij had net zoveel moeite met mijn 1080p rip van die ' cartoon ' met Johnny Depp als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49
Anoniem: 87302 schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:28:
Die pre release van VLC versie d kunnen ze ook door het toilet flushen, 5 korte films gecheckt, 3 x random crashes. :N
En ik vraag me af of ze beide cores gebruiken, hij had net zoveel moeite met mijn 1080p rip van die ' cartoon ' met Johnny Depp als voorheen.
Nee dus - heb gisteren ook eens zitten kijken en van de 4 cores werd er 1 maar deels belast.
Een 1080p met DTS5.1 ging vooruit als een slak berg op. Crashen deed ie wel niet en het geluid bleef spelen maar behoorlijk veel moment waarop het beeld gewoon zwart werd.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 87302 schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:28:
Crashen en VLC zijn niet vreemd van elkaar :X

Met een klein beetje geskip wil hij meestal al vast slaan. En vaak krijg ik ook van die foutmelding als ik een filmpje open. Soms kan hij doorgaan, andere keren knalt hij er gewoon direct uit. Ik gebruik nu altijd een custom build van MPlayer OS X (niet dat ding van 2005 :X ). Deze werkt wel goed, en is stukken stabieler. Maar je kan er niet zo veel aan instellen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dot.K schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:50:
[...]

Nee dus - heb gisteren ook eens zitten kijken en van de 4 cores werd er 1 maar deels belast.
Een 1080p met DTS5.1 ging vooruit als een slak berg op. Crashen deed ie wel niet en het geluid bleef spelen maar behoorlijk veel moment waarop het beeld gewoon zwart werd.
Ik ben best wel bereid om $30 te betalen voor een enkele Mediaplayer die *alles* pakt, Waarom springt geen enkel commercieel bedrijf hierin? Ze zullen toch wel enkele tienduizenden licensies kunnen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-06 21:32
Ik heb een tijdje geleden ook zitten klooien met afspelen van HD content (mkv en wmvhd) op mijn
MBP (2,2Ghz). Het blijft gewoon een feit dat je voor mkv en wmvhd beter een Windows PC kan gebruiken dan een Mac (nog wel).

Elke keer is er wat niet goed, audio loopt niet sync met video, geen dolby of dts, geen video maar wel audio en ga zo maar door....

En hardware versnelling ? Zover ik weet werkt dat net een beetje op windows (pure video bv) maar lang niet op mac.

[ Voor 37% gewijzigd door Armo op 25-11-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Welke player kan ik goed gebruiken om 1080p avc1 content in Windows af te spelen? Misschien dat ik maar gewoon Boot camp moet gaan gebruiken als het daarin wel werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-06 21:32
Bigs schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:32:
Welke player kan ik goed gebruiken om 1080p avc1 content in Windows af te spelen? Misschien dat ik maar gewoon Boot camp moet gaan gebruiken als het daarin wel werkt..
Voor HD-DVD en Blu-Ray (AVC1) kun je PowerDVD 7,3 gebruiken. Voor mkv's en wmvhd's kun je het beste Media Player Classic gebruiken icm met Combined Community Codec Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Gebruikt PowerDVD of MP Classis dan wel meerdere cores??

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ik hoop dat dit strax wel wat is:
http://coreplayer.com/content/view/31/44/

Maar zal nog eventjes duren: http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=570.0
Volgens mij zijn zij ook de makers van TCPMP.
Dus daar is een beetje m'n hoop op gevestigd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik speel al een tijdje 1080p via mn xbox360 met Vista Mediacenter extender er achter. Met Mediacenter XP kon ik ook TS streamen maar ik heb nog geen zin gehad om dat op VIsta te regelen. AVI divx komt hoogstwaarschijnlijk ook naar de 360 met (een van) de volgende update(s) maar dat zijn nog geen MKV's. Die zet ik op dit moment om met FFmpegX naar AVI's maar dat werkt niet altijd even lekker, afhankelijk van de video/audio stream die er in die Mkv zit.

Al het andere stream ik op dit moment via mn Pinnacle showcenter 200 (1080i) vanaf een qnap ts-101 NAS maar omdat geen van beide MKVs streamed (of HD divx for that matter) zit ik al een tijdje over mn toetsenbord te kwijlen voor een TViX M-5100SH Multimedia Center (te vinden op Pricewatch, de link die ik heb werkt niet rechtstreeks) maar dat ding speelt dus echt bijna alles, inclusief MKV's (mits de codec gesupport word, maar hij leest ze iig) en wordt regelmatig geupdate met nieuwe codecs.

Persoonlijk ben ik van mening dat een dergelijk standalone streaming apparaatje de beste oplossing is, zelfs al ondersteunt tie niet alle codecs die je zou willen. Het gemak *en* de beeld kwaliteit kan menig htpc (of look-a-like) oplossing een puntje aan zuigen ... been there done that :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

InflatableMouse schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:57:
Ik speel al een tijdje 1080p via mn xbox360 met Vista Mediacenter extender er achter. Met Mediacenter XP kon ik ook TS streamen maar ik heb nog geen zin gehad om dat op VIsta te

<knip>

... been there done that :O
En de relate met Mac OS X is...

[ Voor 58% gewijzigd door Q op 26-11-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ck2000nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:22:
Gebruikt PowerDVD of MP Classis dan wel meerdere cores??
That's a negative afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Anders beperk je jezelf even zwaar met een extender (nog meer dan met de crappy mediaplayers die te verkrijgen zijn voor OS X). Als je dan toch een MC-bak heb staan, gebruik die dan. Je kunt mij niet wijsmaken dat een degelijke videokaart slecht beeld produceert.

CoreAVC Pro heeft SMP support (tot 4 cores). Met Mediaplayer Classic en elke andere mediaplayer die gebruik maakt van DirectShow kun je deze codec gebruiken.

Maar als je een UVD hebt is dat allemaal niet boeiend meer (dan gebruik je de PowerDVD DirectShow codec in welke player je ook wilt). :)

[ Voor 47% gewijzigd door Jungian op 26-11-2007 22:59 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F-X schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:25:

Maar zal nog eventjes duren: http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=570.0
Volgens mij zijn zij ook de makers van TCPMP.
Dus daar is een beetje m'n hoop op gevestigd....
Over 7 weken een aankondiging. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Anoniem: 140651 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:31:
Ik gebruik nu voor het afspelen van HD content VLC media player, maar op me MBP slaat me CPU dan gauw uit naar 80%, met andere woorden het is nog veeels te buggy, want een C2D 2,2Ghz moet dit zeker meer dan soepel af kunnen spelen, aangezien ik nu soms zelfs een hickup heb !

wat gebruik jij dus als HD speler ? 720 of 1080p .
Ik vind dat erg vaag. Ik heb wel eens, omdat ik het F9 gevoel wilde ervaren, een aantal HD1080p filmpjes van de apple trailer site getrokken. Drie of vier gelijktijdig afgespeelt in expose stand en echt geen enkel probleem. Een enkele speelt gewoon keurig fullscreen af.

Dat was met quicktime+perian op een iMac24" met een iets mindere proc en de helft aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:22:
[...]

Ik vind dat erg vaag. Ik heb wel eens, omdat ik het F9 gevoel wilde ervaren, een aantal HD1080p filmpjes van de apple trailer site getrokken. Drie of vier gelijktijdig afgespeelt in expose stand en echt geen enkel probleem. Een enkele speelt gewoon keurig fullscreen af.

Dat was met quicktime+perian op een iMac24" met een iets mindere proc en de helft aan geheugen.
Da's iets te snel door de bocht.Je hebt 1080p en jeb hebt 1080p. Een 1080p mov bestandje is wat makkelijker af te spelen dan een 1080p x264 mkv bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb hier nooit problemen met afspelen van HD materiaal en ik heb alleen een mac mini en een macbook. ik gebruik over het algemeen niceplayer met mplayer en vlc als backup progs..
mn mac mini staat direct op mn tv aangesloten via dvi>hdmi maar ik kan me nog herrinneren dat ik in het begin wel problemen had met HD maar volgens mij gebeurde dat als ik de resolutie op 1024x768 instelde of op SD tv resolutie.. nu draait ie op native 720p (1280x720) en heb ik nooit problemen meer. (op 1 slechte mkv na ooit)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 20-06 10:11
dadj schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:36:
ik heb hier nooit problemen met afspelen van HD materiaal en ik heb alleen een mac mini en een macbook.
Dat is dan vast geen 1080p wat je afspeelt?

720p is hier ook geen probleem voor mijn MacBook (1e gen. 2GHz) en VLC. Maar met 1080p x264 mkv'tjes is het kansloos, dat hapert als een gek (ook met de nieuwste VLC versie d). Alleen m'n Mac Pro speelt het allemaal soepel af, dankzij waarschijnlijk z'n brute kracht. Alleen ga ik echt niet m'n Mac Pro telkens de trap op en af slepen om een 1080p op mijn TV te zien 8)7

Voor bootcamp heb ik weer te weinig ruimte op m'n MB HDD, anders zou ik dat eens proberen. In ieder geval extreem vervelend dat er geen fatsoenlijke afspeelsoftware is voor OS X.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Abbadon schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:41:
[...]

Dat is dan vast geen 1080p wat je afspeelt?

720p is hier ook geen probleem voor mijn MacBook (1e gen. 2GHz) en VLC. Maar met 1080p x264 mkv'tjes is het kansloos, dat hapert als een gek (ook met de nieuwste VLC versie d). Alleen m'n Mac Pro speelt het allemaal soepel af, dankzij waarschijnlijk z'n brute kracht. Alleen ga ik echt niet m'n Mac Pro telkens de trap op en af slepen om een 1080p op mijn TV te zien 8)7

Voor bootcamp heb ik weer te weinig ruimte op m'n MB HDD, anders zou ik dat eens proberen. In ieder geval extreem vervelend dat er geen fatsoenlijke afspeelsoftware is voor OS X.
ltns abbadon,

grootste deel is idd 720p maar download regelmatig 1080p trailers in quicktime of.ts en dat gaat prima hoor.. mn macbook hangt trouwens aan een 24" ws lcd en speelt alles echt prima af op native res.. apart..wat voor aansluiting gebruik je dan?
vlc gebruik ik eigenlijk steeds minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dadj schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:33:
[...]

ltns abbadon,

grootste deel is idd 720p maar download regelmatig 1080p trailers in quicktime of.ts en dat gaat prima hoor.. mn macbook hangt trouwens aan een 24" ws lcd en speelt alles echt prima af op native res.. apart..wat voor aansluiting gebruik je dan?
vlc gebruik ik eigenlijk steeds minder..
de mac mini pakt heel veel in 1080p maar dus niet als het .x264 .mkvs zijn. Die trailers van Apple zijn niet zo moeilijk af te spelen nee. De Mac Mini kan 40 mbps mpegjs ook zonder moeite weergeven maar met een 10 mbps mkv die die moet omrekenen, nee, dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 20-06 10:11
Ik gebruik een DVI-HDMI aansluiting tussen MacBook en plasma TV (maar ook op eigen scherm is het effect hetzelfde). 1080p Quicktime trailers afspelen is ook geen issue, het zijn de x264 mkv's die moeilijk doen.
Nu is 720p voldoende voor m'n TV qua resolutie maar veel films zijn er gewoon alleen in 1080 te krijgen i.p.v. 720. Ik ben dan ook een simpele HTPC aan het overwegen (hoef ik ook niets steeds m'n MacBook aan te sluiten).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245238

Abbadon schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:53:
Ik gebruik een DVI-HDMI aansluiting tussen MacBook en plasma TV (maar ook op eigen scherm is het effect hetzelfde). 1080p Quicktime trailers afspelen is ook geen issue, het zijn de x264 mkv's die moeilijk doen.
Nu is 720p voldoende voor m'n TV qua resolutie maar veel films zijn er gewoon alleen in 1080 te krijgen i.p.v. 720. Ik ben dan ook een simpele HTPC aan het overwegen (hoef ik ook niets steeds m'n MacBook aan te sluiten).
Ik heb ook hetzelfde probleem bij leopard, alleen werkte het bij mij onder windows vista perfect ( macbook pro 2.4 ghz en geforce8600gt 256mb). Het probleem bij leopard is dat er geen goede programma/codec is. Onder vista gebruikte ik media player classic en de x264codec van powerdvd, welke hardware acceleration ondersteunt. Een ander alternatief was coreavc, die had weliswaar geen hw acc maar is wel een hele snelle software decoder. Onder leopard is geen van beide mogelijk en kan je alleen vlc of perian gebruiken, beide kunnen geen 40 mbit 1080p mkv's zonder haperen afspelen.

Een misvatting bij veel mensen is dat wanneer men een 1080p filmpje van de applesite kan afspelen je alles zou kunnen afspelen. Dat is zeker niet zo! Die filmpjes hebben vaak een lagere bitrate en een mindere compressie. Ook zouden 720p mkv bestanden een gouden standaard zijn, maar besef wel dat 1080p meer dan tweemaal zoveel pixels heeft. Ikzelf gebruik een 1080p mkv van de vogelscene van planet earth (40mbit/sec) om te testen. Tot nu is het afspelen zonder happeren alleen onder vista, met bootcamp, gelukt :( . Misschien brengt apple zelf een update uit (ondersteuning voor bluray) of moeten we wachten op een betere decoder. Het wordt wachten of bootcamp gebruiken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

tijdens de CES komt COREAVC met mac nieuws :) aka coreavc voor de mac
aka "the worlds fastest h264 software video decoder" -met dual core support .....YEEEY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk weer wat vooruitgang. Een aantal mensen hebben een port van xbmc gemaakt voor mac osx, te vinden op http://www.osxbmc.com/. Ik weet niet welke decoder ze gebruiken, maar het is een andere dan perian en vlc (misschien gebruiken ze ffmpeg). Het is zeker nog niet super, maar ze zijn pas een paar weken bezig en een 2,0 ghz mac mini kan vrij goed 1080p draaien. Ik heb in ieder geval goede hoop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Sinds vandaag is ffmpeg in OSXBMC SMP! Een Mac Mini 2.0 Ghz kan vrijwel elk stukje 1080p x264 afspelen! Nog een paar weken en het is een zeer volwassen media center/player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
Wanneer komt coreplayer nou eindelijk uit voor osx? al iets meer bekend?

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

zAo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:13:
Sinds vandaag is ffmpeg in OSXBMC SMP! Een Mac Mini 2.0 Ghz kan vrijwel elk stukje 1080p x264 afspelen! Nog een paar weken en het is een zeer volwassen media center/player.
Toch jammer dat dit dan weer zo'n uitgebreide, onoverzichtelijke interface moet hebben...
Ik gebruik veel Front Row.

Eventueel wil ik nog wel eens VLC of MPlayer gebruiken. Jammer dat je daar nog niet alle 1080p MKV bestanden op kan afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zAo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:13:
Dat is echt goeie zaak.
Ik heb op dit moment XBMC op ubuntu draaien, maar een mooie mac mini naast de tv staat toch beter ipv zo grote logge pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:51:
[...]

Toch jammer dat dit dan weer zo'n uitgebreide, onoverzichtelijke interface moet hebben...
Ik gebruik veel Front Row.

Eventueel wil ik nog wel eens VLC of MPlayer gebruiken. Jammer dat je daar nog niet alle 1080p MKV bestanden op kan afspelen...
Er bestaat een skin die gebaseerd is op frontrow, genaamd xtv. En de developers zijn nog bezig met het ontwikkelen voor de ondersteuning van de Apple Remote. Dus dat wordt binnenkort m'n xbox wegdoen en een mac mini kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad gecheckt en ik kan een 1080p filmpje dat niet afspeelbaar is in VLC wel afspelen in OSXBMC! Op een 1.83 Core Duo, echt knap. Die Mac Mini is de perfecte computer, stil, snel, compact en over een paar weken is het de ultieme mediabox. En die gasten van CoreAVC kunnen naar hun centen fluiten, want dit is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:08:
Inderdaad gecheckt en ik kan een 1080p filmpje dat niet afspeelbaar is in VLC wel afspelen in OSXBMC! Op een 1.83 Core Duo, echt knap. Die Mac Mini is de perfecte computer, stil, snel, compact en over een paar weken is het de ultieme mediabox. En die gasten van CoreAVC kunnen naar hun centen fluiten, want dit is gratis :)
Inderdaad, als OSXBMC volledig uit ontwikkeld is kan het zeer goed op een mini draaien. De xTV skin maakt het trouwens helemaal af :) Krijg alleen het AppleTV intro filmpje nog niet helemaal draaiend.
Hopen dat ze snel met een 'analoge audio uit' want op dit moment krijg ik nog geen geluid uit mn Macbook Pro bij het afspelen van een x264 mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
B2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Inderdaad, als OSXBMC volledig uit ontwikkeld is kan het zeer goed op een mini draaien. De xTV skin maakt het trouwens helemaal af :) Krijg alleen het AppleTV intro filmpje nog niet helemaal draaiend.
Hopen dat ze snel met een 'analoge audio uit' want op dit moment krijg ik nog geen geluid uit mn Macbook Pro bij het afspelen van een x264 mkv.
Hetzelfde hier, wel mooie 1080p maar geen geluid. Alleen gezoem. Werkt dus blijkbaar nog niet optimaal. Plus de interface is een nachtmerrie.

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

OSXBMC gooit er DTS uit. Als je een DTS decoder hebt, heb je dus wel geluid.

coreplayer komt 6 PST USA tijd.... nog een paar uurtjes!!

sunstream schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:28:
[...]

Hetzelfde hier, wel mooie 1080p maar geen geluid. Alleen gezoem. Werkt dus blijkbaar nog niet optimaal. Plus de interface is een nachtmerrie.
Speel de film af en druk op de RETURN knop van je tobo. Dan kun je via het geluidsicoontje je sound op analoog instellen en dan doet ie het meestal wel weer.

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 192470 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:41:
Voorlopig alleen leuk als je alleen hardsubbed content kijkt, of films in een taal die je perfect beheerst. Subs kun je vergeten namelijk. :')

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

0.0

• sunstream
Anoniem: 192470 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:41:
Hoe kom je aan die informatie? link?

MBP 5,1

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

sunstream schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:05:
Hoe kom je aan die informatie? link?
Wat zou je zeggen van hun forum ? :+

0.0

coreavc forum/community ,

en uh? ja zal nog wel geen ondertitel support bij zitten... maar gelukkig beheer ik perfect de engelse taal :)

maar serieus de meeste amerikaanse films series zijn ook te volgen met een redelijk goede engelse taal beheersing... (die ondertitels zitten vaak ook vol met fouten)

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 192470 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:10:
coreavc forum/community ,

en uh? ja zal nog wel geen ondertitel support bij zitten... maar gelukkig beheer ik perfect de engelse taal :)

maar serieus de meeste amerikaanse films series zijn ook te volgen met een redelijk goede engelse taal beheersing... (die ondertitels zitten vaak ook vol met fouten)
Ik heb het over Koreaans, Japans en Chinees. Ik leef alleen op GoT en op m'n blog niet in het Engels. Nederlandse subs (en dubs) kots ik op. :r Engelse dubs trouwens ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 21-02-2008 23:15 ]

0.0

ja, ik loop ook wat achter met mn koreaans...

offtopic, david gillmoure . die van de Wii? en de overbuurvrouw :P

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 192470 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:18:

Wikipedia: David Gilmour
offtopic:
Posting spree

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 21-02-2008 23:20 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:18:

The very same :)
pas op! VAPORWARE! Na 3 maanden praten over de release is er nog niks uit. Duke Nukem Forever Core AVC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat xbmc voor osx werkt best lekker, alleen is er nog geen AC3 support voor mensen zonder digitale 5.1 set :/ maarja dat heeft coreplayer als het ooit uitkomt ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:46:
pas op! VAPORWARE! Na 3 maanden praten over de release is er nog niks uit. Duke Nukem Forever Core AVC....
Na de magere featurelijst gezien te hebben behoorlijk wat manen terug was ik al niet meer van plan dit aan te gaan schaffen. Alles wat ik niet af kan spelen met MPlayer speelt m'n Xbox 360 wel af. XBMC is totaal niet mijn ding.

Voor "noodgevallen" heb ik hier ook nog een Acer Aspire 5630 staan (met een T5200 erin (1,6 GHz)), waar sinds vanavond Windows XP + CoreAVC Pro (the latest and greatest) op staat. Performance++ 8)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jungian schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:51:
[...]

Na de magere featurelijst gezien te hebben behoorlijk wat manen terug was ik al niet meer van plan dit aan te gaan schaffen. Alles wat ik niet af kan spelen met MPlayer speelt m'n Xbox 360 wel af. XBMC is totaal niet mijn ding.

Voor "noodgevallen" heb ik hier ook nog een Acer Aspire 5630 staan (met een T5200 erin (1,6 GHz)), waar sinds vanavond Windows XP + CoreAVC Pro (the latest and greatest) op staat. Performance++ 8)
heb je xbmc wel met de xtv skin geinstalleerd? echt een wereld van verschil, schitterende interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

VLC - een mogelijke oplossing voor non-DTS video's

Bron: http://forum.videolan.org...0&st=0&sk=t&sd=a&start=60

Schakel het loopback filter uit voor de x264 codec.

Voorkeuren --> invoer / Codecs --> Video codecs --> x264 --> Skip loop filter aanvinken

Bij mij lijkt dit in eerste instantie goed te helpen. De eerste BBC Planet Earth aflevering in 1080p MKV speelt vooralsnog goed af.

Helaas, bij 'drukke' beelden houdt mijn Macbook het iig niet bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 23-02-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Met 'skip loop filter' houdt mijn MBP het wel bij, maar dan lever je echt een hoop aan beeldkwaliteit in. Dan kun je net zogoed een SD rip van hetzelfde filmpje kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Mac Mini CD/MacBook CD kan alleen 720p afspelen in VLC. In XBMC schijnt veel 1080p te kunnen maar ik heb geen DTS receiver dus ik gebruik dat alleen bij analoge geluidsbronnen en dat zijn er weinig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb XBMC gedownload maar als ik een mkv bestand wil kiezen zie ik in de browser helemaal geen bestanden? Hoe doen jullie dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

map toevoegen...

tjah AC3 5.1 downsamspling naar stereo zijn ze wel mee bezig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik vind dat XBMC zwaar onhandig. Het mist totaal de integratie met OS X, met iLife enzo. Kan er nog niet warm voor lopen. Ik hou het voorlopig dan maar bij een trage FrontRow... ;(

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

DiGiSTORM_ schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:44:
Ik vind dat XBMC zwaar onhandig. Het mist totaal de integratie met OS X, met iLife enzo. Kan er nog niet warm voor lopen. Ik hou het voorlopig dan maar bij een trage FrontRow... ;(
tja, xbmc is versie 0.1.3, tov van OSX ? Dit is net een paar maanden in de maak; het is niet van deze planeet hoe snel de development gaat, erg judgemental if you ask me.

Dit word een mediacenter dat vanuit rar files, iso's etc 720p/1080p's kan gaan afspelen op een macmini, dat zie ik frontrow nog niet doen. Nog even los van alle andere (gigantische berg) features, inclusief scripts, fotos, muziek. Op de xbox is het al super, op de mac kan het alleen maar beter worden vanwege de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:36:
heb je xbmc wel met de xtv skin geinstalleerd? echt een wereld van verschil, schitterende interface.
De skin heb ik geen problemen mee, het hele mediacenter gebeuren wel (:+). Ik hou geen filmverzameling bij, maar download iets, kijk het en gooi het vaak weg. Ik zou de "Connect360 oplossing" kunnen gebruiken (alles wat ik af wil spelen dumpen in het Movies mapje), maar als trotse (?) bezitter van een SR MacBook krijg je alleen een mooi roze beeld te zien bij het afspelen van video's. :D

Gelukkig krijgt één van devs binnenkort iets met een X3100 erin, dat helpt aanzienlijk bij het troubleshooten lijkt mij. :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

DiGiSTORM_ schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:44:
Tja, als het de enige oplossing is om 1080p af te spelen, dan hoor je mij niet klagen. Ik kan al bevestigen dat het inderdaad die 1080p afspeelt op een macbook (zonder geluid helaas, heb geen dts)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jungian schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:36:
[...]

De skin heb ik geen problemen mee, het hele mediacenter gebeuren wel (:+). Ik hou geen filmverzameling bij, maar download iets, kijk het en gooi het vaak weg. Ik zou de "Connect360 oplossing" kunnen gebruiken (alles wat ik af wil spelen dumpen in het Movies mapje), maar als trotse (?) bezitter van een SR MacBook krijg je alleen een mooi roze beeld te zien bij het afspelen van video's. :D
Dus jij download een 1080p filmpje van 10 gig, kijkt het en gooit het weg :| . Ik zou zeggen installeer winxp met bootcamp en speel het af met mediaplayer classic. De meeste mensen die 1080p willen zien op osx zullen wel een filmverzameling hebben, met als ultieme doel een mac mini die 1080p probleemloos kan afspelen. Daar is osxbmc een geweldige oplossing voor.
Pagina: 1 2 3 Laatste