Doe mij maar 720p. Dat is mooi zat op een plasma van een meter en liever 4GB dan een 8/10 GB film. Nu kan ik er 200 kwijt op mijn 1TB schijf, da's voorlopig voldoende.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:10:
[...]
Dus jij download een 1080p filmpje van 10 gig, kijkt het en gooit het weg. Ik zou zeggen installeer winxp met bootcamp en speel het af met mediaplayer classic. De meeste mensen die 1080p willen zien op osx zullen wel een filmverzameling hebben, met als ultieme doel een mac mini die 1080p probleemloos kan afspelen. Daar is osxbmc een geweldige oplossing voor.
Ik zou zeggen dat dat heel zonde is van m'n HDD-space. Ook ga ik niet om de haverklap rebooten om een film te kijken.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:10:
Ik zou zeggen installeer winxp met bootcamp en speel het af met mediaplayer classic.
De meeste films heb je na één keer wel gezien en aangezien het internet hier elke maand even veel kost (ook ik download ik een film voor de 555e keer) zie ik niet in waarom ik al die pulp zou bewaren. Ik zou anders aan een NAS mogen gaan denken, aangezien ik nu op 1,3 TiB (zonder backups[.. De rest van TSMOTW's reactie ..]
* Jungian
[ Voor 7% gewijzigd door Jungian op 25-02-2008 15:32 . Reden: Usenet <3 ]
0.0
Zo daar is coreplayer voor osx v1.2 voor nog geen 10 eurotjes.
http://www.mobihand.com/product.asp?id=16794
wie durft?
wie durft?
MBP 5,1
Verwijderd
De topic gaat over 1080p, zie de titel.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:49:
[...]
Doe mij maar 720p. Dat is mooi zat op een plasma van een meter en liever 4GB dan een 8/10 GB film. Nu kan ik er 200 kwijt op mijn 1TB schijf, da's voorlopig voldoende.
Voor een film van anderhalf tot twee uur zou ik toch wel even rebooten naar xp om het zonderen haperen te zien. Je kunt ook wachten tot er ooit software voor osx uitkomt, dan hoef je niet te rebootenJungian schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:55:
[...]
Ik zou zeggen dat dat heel zonde is van m'n HDD-space. Ook ga ik niet om de haverklap rebooten om een film te kijken.
Nou ja, voor ieder wat wils. Ik zou het zonde van de tijd vinden om een 10 gig film te downloaden en het daarna weg te kieperen (10 gig duurt bij mij 2 uur om te downloaden). Met dvdprijzen rond 30 cent per stuk brand ik ze op 2, 2,5 of 3 dvd's weg. Als ik het ooit nog wil zien kan ik het altijd vinden, met usenet moet je het geluk hebben dat het de afgelopen 100 dagen is gepost.[...]
De meeste films heb je na één keer wel gezien en aangezien het internet hier elke maand even veel kost (ook ik download ik een film voor de 555e keer) zie ik niet in waarom ik al die pulp zou bewaren. Ik zou anders aan een NAS mogen gaan denken, aangezien ik nu op 1,3 TiB (zonder backups) zit.
* Jungianusenet.
Ik wacht helemaal nergens op. Lees het gedeelte over die Acer even.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:45:
Voor een film van anderhalf tot twee uur zou ik toch wel even rebooten naar xp om het zonderen haperen te zien. Je kunt ook wachten tot er ooit software voor osx uitkomt, dan hoef je niet te rebooten(kun je nog maanden/jaren wachten, maar dan hoef je niet te rebooten!!).
edit:
Om dat gedeelte ook maar meteen aan te vullen : ik share nu m'n Movies folder via samba :
Om dat gedeelte ook maar meteen aan te vullen : ik share nu m'n Movies folder via samba :
120Als ik het ooit nog wil zien kan ik het altijd vinden, met usenet moet je het geluk hebben dat het de afgelopen 100 dagen is gepost.
Het lijkt er overigens wel op dat we een tikkeltje off-topic gaan nu.
[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 25-02-2008 18:07 ]
0.0
Wazig.. Waarom wordt dat verkocht op een site voor mobiele software?sunstream schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:33:
Zo daar is coreplayer voor osx v1.2 voor nog geen 10 eurotjes.
wie durft?
En hoezo ATi Imageon support? Dat is een mobiele GPU.. net als de rest die erbij staat volgens mij.
Verwijderd
heel dat bedrijf is wazig....
AC3?, ja dat hebben we wel af maar dat brengen we nog lang niet uit.....
corecodec voor quicktime?, ja dat hebben we al lange tijd af, maar dat gaan we nog lang niet uitbrengen...
corecodec voor quicktime?, ja dat hebben we al lange tijd af, maar dat gaan we nog lang niet uitbrengen...
VLC speelt hier gewoon prima 1080p mkv bestanden af
Ben ongeveer 1,5 jaar geleden naar Mac overgegaan en ik mis Media Player Clasic. Gewoon geen gezeur, super stabiel, snel en toch veel mogelijkheden. VLC is ook wel aardig, maar zo verschrikkelijk buggy.
Ben ongeveer 1,5 jaar geleden naar Mac overgegaan en ik mis Media Player Clasic. Gewoon geen gezeur, super stabiel, snel en toch veel mogelijkheden. VLC is ook wel aardig, maar zo verschrikkelijk buggy.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Verwijderd
Een uitermate irritant bedrijf met hun vooraankondiging voor het aankondigen van wanneer iets uit gaat komen. En dan zowel de aankondiging als de release niet op de toegezegde datum uitbrengen. En dan nog $20 voor het proggie vragen wat VLC en OSXBMC ook doen. Ik paypal liever 20 euro naar de XBMC makers dan dat ik dit proggie koop.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:36:
heel dat bedrijf is wazig....
Verschilt per usenet server
Overigens heb ik OSXBMC ook even geprobeerd. Hij speelt alles af, ook MKV, alleen het geluid doet het niet (hoge scherpe en irritante toon komt er dan uit). Ik begreep dat dit te maken had dat het nog geen stereo ondersteunt? Of moet ik iets instellen? (ik draai Leopard btw).
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Er is nog geen softwarematige mixing. Je moet dus een hardware matige decoder hebben voor zulke files (versterker bijvoorbeeld). Het komt er overigens wel gewoon aan.Nitai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:27:
[...]
Verschilt per usenet serverGiganews heeft bijv. 200 dagen retentie.
Overigens heb ik OSXBMC ook even geprobeerd. Hij speelt alles af, ook MKV, alleen het geluid doet het niet (hoge scherpe en irritante toon komt er dan uit). Ik begreep dat dit te maken had dat het nog geen stereo ondersteunt? Of moet ik iets instellen? (ik draai Leopard btw).
Thanks zAo, van het weekend de Mac maar eens aansluiten op m'n receiver.
Nitai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:27:
[...]
Verschilt per usenet serverGiganews heeft bijv. 200 dagen retentie.
offtopic:
Vertel mij wat
Ik gebruik overigens Eweka (120 dagen retentie dus). Giganews kost een beetje veel per maand. 
Vertel mij wat
Interessant voor X3100 eigenaars hier : http://www.osxbmc.com/2008/02/25/update-on-the-gma-x3100-issue/.
I now have the hardware in-house, and have confirmed that the problem appears to be with the ARB YUV-to-RGB conversion. If I enable software conversion (which takes a rather large hit on the CPU), things look fine. I’ll look some more later on tonight.
0.0
Bedankt nu kan ik de bestanden wel afspelen en Planet Earth 1080p draait inderdaad een stuk beter dan in VLC.
offtopic:
Giganews mag dan duurder zijn maar het werkt wel in Australie en rap
Giganews mag dan duurder zijn maar het werkt wel in Australie en rap
Ik heb dit ook met veel MKV bestanden. Lijkt net of m'n speakers verrot zouden knallen. Tering zeg, daar wordt je niet blij van als je speakers op zijn hardst staanNitai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:27:
[...]
Overigens heb ik OSXBMC ook even geprobeerd. Hij speelt alles af, ook MKV, alleen het geluid doet het niet (hoge scherpe en irritante toon komt er dan uit).

[ Voor 10% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 16:06 ]
Je zult er een receiver aan moeten hangen, zelf aan het coden moeten gaan, of wachten.Executor16 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:59:
Ik heb dit ook met veel MKV bestanden. Leek net of me speakers verrot zouden knallen. Tering zeg, daar wordt je niet blij van als je speakers op zijn hardst staan
Hoe krijg ik nou normale sound? Ik heb geen zin om er een versterken aan te hangen ofzo.
edit:
Het heeft ook niets met Matroska-containers te maken.
Het heeft ook niets met Matroska-containers te maken.
@ hieronder
DTS is hetzelfde verhaal, nietwaar ? Stereo geluid doet het (vanzelfsprekend) perfect.
[ Voor 36% gewijzigd door Jungian op 29-02-2008 13:11 ]
0.0
Verwijderd
alleen bij 5.1 (ac3)
ben nog aan het testen gegaan, en het werkt toch wel echt goed... bij video settings kan je beste nog vertical dinges aanzetten (iig bij FULLHD scherm)
weerbericht enzo werken ook perfect. + hij speelt zon beetje alles af iso, rar ,1080p etc..
als ac3 nu goed gaat werken en de remote word nog wat beter , vind ik het zeker al beter als VLC of frontrow, deinterlace en beeld instellingen zijn ook allemaal perfect aan te passen.
ben nog aan het testen gegaan, en het werkt toch wel echt goed... bij video settings kan je beste nog vertical dinges aanzetten (iig bij FULLHD scherm)
weerbericht enzo werken ook perfect. + hij speelt zon beetje alles af iso, rar ,1080p etc..
als ac3 nu goed gaat werken en de remote word nog wat beter , vind ik het zeker al beter als VLC of frontrow, deinterlace en beeld instellingen zijn ook allemaal perfect aan te passen.
Met versie 0.1.5 is ook downmixing van AC3 en DTS gefixed.
0.0
Wow, beter testen zoJungian schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:50:
Met versie 0.1.5 is ook downmixing van AC3 en DTS gefixed.
Audio output op analog en het werkt
Nu alleen nog embedded ASS-subs fixen, wat extra opties met betrekking tot subs (combinaties van audiostreams en substreams op kunnen geven, zoals dat bijvoorbeeld ook kan met de Haali Media Splitter) en een correcte plaatsing van ASS-subs en we zijn op niveau bezig
[ Voor 38% gewijzigd door Jungian op 07-03-2008 12:57 ]
0.0
Jep hier werkt het ook nu! eindelijk!Jungian schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:36:
[...]
Audio output op analog en het werktIk heb het getest met een aflevering van Jericho (AC3).
Nu alleen nog embedded ASS-subs fixen, wat extra opties met betrekking tot subs (combinaties van audiostreams en substeams op kunnen geven, zoals dat bijvoorbeeld ook kan met de Haali Media Splitter) en een correcte plaatsing van ASS-subs en we zijn op niveau bezig![]()
Weet iemand trouwens hoe ik door de film heen kan scrollen (klikken) met gewoon zo een horizontaal balkje als in WMP en dergelijke. Er komt rechts bovenin wel een bar als je de GUI laadt met M geloof ik. Maar je kan die niet gebruiken dmv klikken ofzo. Een heel overzichtje zou op zich ook wel handig zijn van alle keys.
Verwijderd
met de remote kan je met volume en rechts en links met stappen, en via menu(remote) op 4 8 16 32 speed...
Verwijderd
Dat OSXBMC is werkelijk geweldig. Zonet even een filmpje getest:
ViDEO.CODEC...: x264 L5.1
FRAMERATE.....: 23.976
BiTRATE.......: 9500 kbps
RESOLUTiON....: 1920x800
AUDiO.........: English DTS 5.1 1.5 mbit
op een Core Duo 1.83 en hij speelt dit af zonder een framedrop! Op een gewone Core Duo op een Mac Mini, dus geen C2D en gewoon de oude vertrouwde basis Intel chip.
ViDEO.CODEC...: x264 L5.1
FRAMERATE.....: 23.976
BiTRATE.......: 9500 kbps
RESOLUTiON....: 1920x800
AUDiO.........: English DTS 5.1 1.5 mbit
op een Core Duo 1.83 en hij speelt dit af zonder een framedrop! Op een gewone Core Duo op een Mac Mini, dus geen C2D en gewoon de oude vertrouwde basis Intel chip.
Mischien een beetje offtopic, maar ik probeer mijn 1080p .wvm files te spliten om ze ook zo op mijn PS3 af tge kunnen spelen. Weet iemand een programma om grote files te splitten in MAC os. Heb me redelijk suf gezocht op google.
Flip4Mac Studio Pro HD icm QuickTime Pro of Final Cut Pro.
[ Voor 43% gewijzigd door Sage op 16-03-2008 15:46 ]
Vandaag XBMC op m'n first gen MacBook (Core Duo 2GHz) getest, gaat prima met 1080p \o/. Alleen jammer dat ik enkele weken geleden al mijn 1080p materiaal heb weggegooid omdat ik het niet met m'n MacBook op de TV kon afspelen

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Is er ook een speler die een HDDVD_TS map slikt? Of een omweg om deze geripte HD DVD af te spelen?
Abbadon schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:30:
Vandaag XBMC op m'n first gen MacBook (Core Duo 2GHz) getest, gaat prima met 1080p \o/. Alleen jammer dat ik enkele weken geleden al mijn 1080p materiaal heb weggegooid omdat ik het niet met m'n MacBook op de TV kon afspelen

Volgens mij niet, maar ik ben zelf ook benieuwd.Erwin_Br schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:31:
Is er ook een speler die een HDDVD_TS map slikt? Of een omweg om deze geripte HD DVD af te spelen?
[ Voor 40% gewijzigd door Q op 16-03-2008 21:42 ]
Thanks Sage, probleem is dat quicktime eigenlijk eerst er een .mov file van maakt op moment van splitten, en die moet ik dan omzetten naar .wvm zodat de PS3 het pakt. En dat duurt 4uur op mijn macbook pro 2.5ghzSage schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:45:
Flip4Mac Studio Pro HD icm QuickTime Pro of Final Cut Pro.
Hoe kan ik ze rechtstreeks als .wvm files splitten?!
Nou vandaag voor het eerst een 1080p film met OSXMBC proberen te kijken
Dat viel dus tegen. Specs:
Film: Cars.2006.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA (AVC1 video, 1920x800, AC3 audio, MKV container)
Computer: Macbook Pro C2D 2.2GHz, 2GB RAM aangesloten op een Full HD TV
Software: XBMC 0.1.7
Het beeld hapert bij elke snelle beweging (die je in Cars nogal wat hebt) en bij echt drukke scenes begint zelfs het geluid te skippen. XBMC bakt er nauwelijks meer van dan VLC
Verder werkt XBMC wel prima, low-res XviD content speelt ie prima. Maar voor AVC1 content is het wmb nog geen verbetering.
Film: Cars.2006.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA (AVC1 video, 1920x800, AC3 audio, MKV container)
Het beeld hapert bij elke snelle beweging (die je in Cars nogal wat hebt) en bij echt drukke scenes begint zelfs het geluid te skippen. XBMC bakt er nauwelijks meer van dan VLC
Verder werkt XBMC wel prima, low-res XviD content speelt ie prima. Maar voor AVC1 content is het wmb nog geen verbetering.
Verwijderd
OSXBMC is niet te vergelijken met Buggy Crashy Software VLC. De 1080p mkv's die ik ermee draai pakt ie prima. Ik heb er maar een paar (Ice Age, Batman Returns, 300) maar die pakt ie prima zonder stotteren op mijn Core Duo 1.83 Mac Mini.Bigs schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:05:
Nou vandaag voor het eerst een 1080p film met OSXMBC proberen te kijken![]()
Vlc speelt bij mij prima 1080p bestanden af. op mijn 2.2ghz 2Gb mbp. de XBMC gui werkt veel te omslachtig.
MBP 5,1
waar vind ik een skin voor osxmbc en hoe instaleer ik deze ?B2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:32:
[...]
Inderdaad, als OSXBMC volledig uit ontwikkeld is kan het zeer goed op een mini draaien. De xTV skin maakt het trouwens helemaal afKrijg alleen het AppleTV intro filmpje nog niet helemaal draaiend.
Hopen dat ze snel met een 'analoge audio uit' want op dit moment krijg ik nog geen geluid uit mn Macbook Pro bij het afspelen van een x264 mkv.
Hoi,
Ik heb net ook XBMC even geinstalleerd, maar ik kan nergens een full-screen optie vinden.
Is er een toetsen combinatie voor ofziets?
Ik heb net ook XBMC even geinstalleerd, maar ik kan nergens een full-screen optie vinden.
De fullscreen optie moet je in de Settings instellen, ik dacht onder Video..hans schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:34:
Hoi,
Ik heb net ook XBMC even geinstalleerd, maar ik kan nergens een full-screen optie vinden.![]()
@Brimme: Skins kun je hier downloaden: http://xbmc.org/forum/forumdisplay.php?f=12. Installeren kun je door ze in de .app te kopieren.
[ Voor 3% gewijzigd door nipro op 06-04-2008 11:05 ]
Hoempapaaa Holladiejeej.
bedankt !
is gelukt, ik vind dat het allen niet helemaal goed loopt, hij flikkert soms in het midden van het beeld.
hebben jullie dat ook ? heb een MBP 2,0 gig 2gb
is gelukt, ik vind dat het allen niet helemaal goed loopt, hij flikkert soms in het midden van het beeld.
Klopt, daar kan je de vertical blank sync voor aanzetten, ergens in de preferences.Brimme schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:00:
bedankt !
bedankt ga het even proberen, super dat xmbc ook werkt i.c.m mijn airport extreme
Verwijderd
1080p werkt perfect coreduo "1" 2.0 macbook
deinterlacing werkt perfect en hij speelt zowat alles af....
heb alleen nog steeds dat ie heel soms een soort van "glitch" heeft , ook met die anti flicker optie...
en dan niet bij 1080p ofzo maar vooral bij dvds.... ,maar echt 3 x per uur ofzo...
deinterlacing werkt perfect en hij speelt zowat alles af....
heb alleen nog steeds dat ie heel soms een soort van "glitch" heeft , ook met die anti flicker optie...
en dan niet bij 1080p ofzo maar vooral bij dvds.... ,maar echt 3 x per uur ofzo...

Ik snap niet hoe iedereen hier goed 1080p kan afspelen met XMBC en een enkeling zelfs met VLC. Ik heb hier een CD 2.0 en C2D 2.2GHz MBP, beide met 2GB ram etc., maar ze trekken het allebei niet vloeiend. Ben ik nou gewoon kritischer of mis ik iets?
Heb je vlc 0.8.6f al gedownload?Bigs schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:07:
Ik snap niet hoe iedereen hier goed 1080p kan afspelen met XMBC en een enkeling zelfs met VLC. Ik heb hier een CD 2.0 en C2D 2.2GHz MBP, beide met 2GB ram etc., maar ze trekken het allebei niet vloeiend. Ben ik nou gewoon kritischer of mis ik iets?
heb meerdere 10GB+ 1080p op m'n 23'' cinema display vloeiend draaien.
MBP 5,1
woow de nieuwe vlc draait bij mij nu ook in een keer 1080p vloeiend af op mijn mbp 2.0
Verwijderd
het werkt iid wel beter maar kan nog geen 1080p draaien met een dualcore(1)Brimme schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:21:
woow de nieuwe vlc draait bij mij nu ook in een keer 1080p vloeiend af op mijn mbp 2.0
maar osx xbmc doet het wel perfect..
deze bijv: Sin.City.2005.1080p.HDTV.DTS.x264-ESiR kan ie gewoon goed afspelen....
Nou het stelt hier nog weinig voor.. bij een beetje beweging zit de CPU direct aan de 100% (met 1 core dan, meer gebruikt hij niet) en worden er frames gedropt. Rustige scenes gaan wel, maar die werken met oudere versies ook al.
(over VLC 0.8.6f)
(over VLC 0.8.6f)
[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 07-04-2008 09:50 ]
Hier ook onmisbaarVerwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:41:
OSXBMC is nu op versie 0.4 en is nu al het meest essentiele programma voor OS X, mag in de TS
En met de "xtv" skin is het subliem:
[afbeelding]
Verwijderd
Heb je de coverflow al bekeken? Er is toch niks mooiers dan 720p/1080p mkv films bekijken via de Coverflow?Executor16 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:03:
[...]
Hier ook onmisbaarsinds een paar dagen ook de 0.4, gaat erg hard daar. Standaard skin vind echter wel veel leuker
Top!! Dank je!Flydesign.nl schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:17:
[...]
Je kunt gewoon in Finder naar de map 'Bibliotheek' gaan. Vervolgens kies je de map 'Application Support'. Daarin maak je een nieuwe map 'SIMBL' aan, en in die map een map 'Plugins' (let op hoofdletter P). Daar kan je het Safari.Bundle bestand heen slepen. Geen console voor nodig
sorry voor de off topic..
[ Voor 4% gewijzigd door joeltje op 08-04-2008 10:19 ]
Ik heb niets te melden.
hoe krijg ik die skin geïnstalleerd dan? snapte er niets van...Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:41:
OSXBMC is nu op versie 0.4 en is nu al het meest essentiele programma voor OS X, mag in de TS
[afbeelding]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Wat zijn je bevindingen t.o.v. Frontrow?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:41:
[afbeelding]
Vandaag is versie 0.4.5 van XBMC on OS X uitgekomen.
Een van de features beantwoord de vraag van iemand die hierboven post:
You can now store your own skins in the Library/Application Support/XBMC/skin directory, to avoid having to move aside and reinstall skins
thank you! waar kan ik de laatste versie van de xtv vinden? :}Jasper schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:41:
Vandaag is versie 0.4.5 van XBMC on OS X uitgekomen.
[...]
volgens mij is dit m toch? http://savvygeek.com/xbmc_xtv/
nou.. best leuk maar best een hoop bugs helaas.. zou cool zijn als t echt perfect werkte..
een van de vervelendste bugs is dat ik niet terug naar het menu kan als ik een video afspeel en ook heel jammer dat hij de itunes playlist niet overneemt..
Alle aanwezige opties zijn wel erg cool, en ook dat ik de overscan van mn tv can compenseren!
Dit wordt nog wel wat!
[ Voor 39% gewijzigd door dadj op 08-04-2008 21:55 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Je kan niet terug naar het menu als je een video afspeelt? Met de standaard skin die mee geleverd wordt kan dat zeker wel. De toetsencombi weet ik niet, maar als je menu ingedrukt houdt op je remote dan ben je er.
Hoe compenseer jij de overscan van de tv in XBMC?
Hoe compenseer jij de overscan van de tv in XBMC?
[ Voor 72% gewijzigd door Jasper op 09-04-2008 08:07 ]
in de menus werkt de Menu knop ook heel vaak niet via de remote.. dus dan moet ik op een keyboard Esc gebruiken (of via Touchpad op de iPhone)Jasper schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:06:
Je kan niet terug naar het menu als je een video afspeelt? Met de standaard skin die mee geleverd wordt kan dat zeker wel. De toetsencombi weet ik niet, maar als je menu ingedrukt houdt op je remote dan ben je er.
youtube werkt ook niet hier trouwens.. hij crashde er zelfs op..
settings > appearance > skin zoom -6%Hoe compenseer jij de overscan van de tv in XBMC?
Tijdens het afspelen van video kan je dit in de opties daar ook voor video aangeven en als default instellen.
[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 09-04-2008 12:10 ]
Mh weird. De remote doet het hier (met de standaard skin!) perfect. Met xTv is het behoorlijk crappy inderdaad.
Thanks voor de overscan tip!
Thanks voor de overscan tip!
Verwijderd
Met 1080p en 720p wordt toch HD bedoelt? Zou iemand me dat eens uit kunnen leggen, want het scherm van een MacBook Pro is toch geen HD scherm?
Wikipedia: 720pVerwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:56:
Met 1080p en 720p wordt toch HD bedoelt? Zou iemand me dat eens uit kunnen leggen, want het scherm van een MacBook Pro is toch geen HD scherm?
Verwijderd
720p betekent een resolutie van 1280x720 progressive, 1080p betekent 1920x1080 progressive. Progressive betekent dat per frame alle beeldlijnen worden ververst, itt interlaced waarbij elk frame slechts de helft van de beeldlijnen wordt ververst.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:56:
Een HD scherm houdt in dat het scherm alle 1080 beeldlijnen kan weergeven. Het optionele HD-scherm bij de 17" MacBook Pro heeft een resolutie van 1920x1200 en kan dat dus.
Bij deze wil ik melden dat VLC verzie 0.8.6f Janus een film als Lost in Translation (MKV) in 1080P vloeiend afspeelt op het macbook[1] scherm. Daarvoor kon hij dat niet. Nu is de macbook hier niet ideaal voor omdat de ventilator gaat loeien, maar hij kan het wel.
[1] 2e ? generatie (lente/zomer 2007).
[ Voor 7% gewijzigd door Q op 16-05-2008 22:20 ]
Verwijderd
En voor de rest heeft dat ook geen zin omdat een Macbook alleen 720P kan weergeven. Of je vindt het leuk om alleen een deel van de film te zienQ schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:19:
Bij deze wil ik melden dat VLC verzie 0.8.6f Janus een film als Lost in Translation (MKV) in 1080P vloeiend afspeelt op het macbook[1] scherm. Daarvoor kon hij dat niet. Nu is de macbook hier niet ideaal voor omdat de ventilator gaat loeien, maar hij kan het wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 02:48 ]
Probeer ook eens KmPlayer. Niet een player met de meest zuivere compressie, maar beter als VLC en speelt alles af.
http://www.kde.nl/apps/kmplayer/
http://www.kde.nl/apps/kmplayer/
edit:
Oeps Apple Talk... niet gezien, maar is een Linux distri dus wellicht kan het
Oeps Apple Talk... niet gezien, maar is een Linux distri dus wellicht kan het
[ Voor 25% gewijzigd door MacDokie op 17-05-2008 03:22 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Misschien is het ook een goed idee als iedereen met het zelfde fragment gaat testen.
Ik heb namelijk '1080p' movjes gezien die bij lange na geen 1080 bij 1920 haalden.
Heeft er iemand een voorstel van een makkelijk down te loaden 1080p fragment, met snelle acties erin) (waarin het duidelijk te zien is of er framedrops zijn)
Verder maakt het ook nog uit of je op een intern scherm kijkt of extern.
Ik heb namelijk '1080p' movjes gezien die bij lange na geen 1080 bij 1920 haalden.
Heeft er iemand een voorstel van een makkelijk down te loaden 1080p fragment, met snelle acties erin) (waarin het duidelijk te zien is of er framedrops zijn)
Verder maakt het ook nog uit of je op een intern scherm kijkt of extern.
[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 17-05-2008 08:45 ]
Lieverd, je kunt de macbook ook op een extern scherm aansluiten, en om die reden is het wel of niet af kunnen spelen van 1080P wel interessant.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:46:
[...]
En voor de rest heeft dat ook geen zin omdat een Macbook alleen 720P kan weergeven. Of je vindt het leuk om alleen een deel van de film te zien
Dat het macbook scherm de resolutie niet haalt maakt voor de test niet uit, in het verleden lukte het de macbook niet om op zijn eigen resolutie 1080p af te spelen. Dan hoef je het op een extern scherm niet eens te proberen.
Een goede test is de 1080p versie van BBC's Planet Earth. Maar helaas, die doet het (nog) niet op de macbook met vlc. Het hangt dus toch erg af van de 1080p film die je toevallig te pakken hebt.
[ Voor 27% gewijzigd door Q op 17-05-2008 14:52 ]
Ik wou even kijken of ik HD-films kan afspelen op mijn computer dus ik heb even de eerste beste film die ik tegenkwam tot mijn computer verplaatst 
Dit staat er o.a. bij 1080p.DTh.x264-Rabomil
ik heb hier een paar vragen over..
- kun je deze dan alleen op 1080p afspelen? of bijvoorbeeld ook op 720p?
- ik heb VLC media player geinstalleerd. Als het kan, hoe stel je dan in dat je 720p wilt?
- kan ik uberhaubt wel hd-materiaal afspelen (zoals hd-films) want dit zijn mijn specs (laptop):
~~ Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
~~ 1024 MB (2*512 MB) intern geheugen
~~ ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
- ik heb VLC media player geinstalleerd. Als het kan, hoe stel je dan in dat je 720p wilt?
- kan ik uberhaubt wel hd-materiaal afspelen (zoals hd-films) want dit zijn mijn specs (laptop):
~~ ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
Je zit in het verkeerde topicIk_ben_Mark3 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:14:
Ik wou even kijken of ik HD-films kan afspelen op mijn computer dus ik heb even de eerste beste film die ik tegenkwam tot mijn computer verplaatst
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Een computer kan dit gewoon downscalenIk_ben_Mark3 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:14:
Gewoon afspelen en fullscreen zetten.- ik heb VLC media player geinstalleerd. Als het kan, hoe stel je dan in dat je 720p wilt?
Ipv dit verhaal te tikken had je het natuurlijk al kunnen proberen- kan ik uberhaubt wel hd-materiaal afspelen (zoals hd-films) want dit zijn mijn specs (laptop):
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
ik zag het inderdaad te laat van apple, ik had search gebruikt en er niet bij stil gestaan.. wou het net gaan editen
ja ik had het al geprobeerd maar hij blijft heel erg haperen. Dus ik dacht dat je misschien iets anders moest instellen voor 720p maar dat is dus niet zoRob schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:18:
[...]
Een computer kan dit gewoon downscalen
[...]
Gewoon afspelen en fullscreen zetten.
[...]
Ipv dit verhaal te tikken had je het natuurlijk al kunnen proberen
[ Voor 65% gewijzigd door Markos op 19-05-2008 00:20 ]
Dat moet zeker lukken. Ik heb een M750 1,6Ghz met zelfde soort kaart.Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:14:
Heb je de laatste VLC player geinstalleerd?
Verder is het natuurlijk belangrijk dat je een schoon en goedlopend systeem hebt.
Probeer eens een ander 1080p fragment, eentje zonder h264.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 19-05-2008 09:54 ]
Verwijderd
Ik heb een 1080p fragment x264.mkv.
VLC 0.8.6f Janus Intel bakt er niks van, het beeld blijft na enkele seconden steken (als een foto) en geeft de foutmelding: "ffmpeg: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)"
Hetzelfde fragment met Quicktime: laadt eerst de de hele film en speelt dan geheel af, met haperen en af en toe blokjes.
Hetzelfde fragment met OSXBMC: speelt met minimale hapering (nog wel irritant) de film af en vindt automatisch de ondertiteling. Kortom +1 punt voor OSXBMC en voor mij geen VLC.
VLC 0.8.6f Janus Intel bakt er niks van, het beeld blijft na enkele seconden steken (als een foto) en geeft de foutmelding: "ffmpeg: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)"
Hetzelfde fragment met Quicktime: laadt eerst de de hele film en speelt dan geheel af, met haperen en af en toe blokjes.
Hetzelfde fragment met OSXBMC: speelt met minimale hapering (nog wel irritant) de film af en vindt automatisch de ondertiteling. Kortom +1 punt voor OSXBMC en voor mij geen VLC.
Verwijderd
VLC. Een van de meest buggy stukjes software. Ben blij dat ik dat niet op mijn Apple meer hoef te draaien sinds OSXBMC. Die jongens die VLC programmeren kunnen beter hun tijd ergens anders aan besteden.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:17:
voor mij geen VLC.
Welke mac mini moet je minimaal hebben om met OSXBMC HD content af te spelen?
Zit er veel verschil tussen 720p en 1080p qua hardware minimum?
Tierelier
VLC heeft maar 1 bug waar ik ooit last van heb, en dat is het gebrekkige skippen van stukken film.
Verder ken ik geen enkele player die out of the box zo veel formaten afspeelt.
Maar goed, zo heeft ieder z'n smaak.
Het verschil tussen 720p en 1080p is erg groot. Elke intel Mini met 1GB mem kan 720p, maar alleen de allersnelste Mini's (C2D + min. 2GB) kunnen 1080p.jorisdekloris schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:35:
Welke mac mini moet je minimaal hebben om met OSXBMC HD content af te spelen?
Ik denk niet dat de hoeveelheid RAM hier echt een probleem zal zijn, 1080P is gewoon een kwestie van cpu-power
Behalve een heel belangrijke container en dat is MKV (x264 1080p). Toch wel hèt formaat van de toekomst dacht ik zo. Het is toch te belachelijk voor woorden dat een C2D 2,33 gHz MBP dit niet lekker afspeelt met VLC? In mijn ogen een heel groot gemis en als ze dit niet snel fixxen dan verliezen ze veel mac users in de toekomst. Want iedereen wil vooruitgang en HD, dat is vooruitgang.Philflow schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:39:
VLC heeft maar 1 bug waar ik ooit last van heb, en dat is het gebrekkige skippen van stukken film.
Wat ik overigens via dit topic tegen ben gekomen is XBMC en dit is het eerste programma dat zonder moeite 1080p afspeelt op mijn MBP!
Als je een player kent die out of the box meer formaten ondersteunt dan VLC hoor ik het graag.Josh schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:30:
[...]
Behalve een heel belangrijke container en dat is MKV (x264 1080p).
(o.a. mpeg, avi, xvid, divx, quicktime, mp4, 3gp, flac, asf, wmv en ondersteuning voor ondertitels)
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 20-05-2008 12:47 ]
Dat is het hele punt niet. Als je een schroevendraaiersetje koopt die 1000 en 1 soorten schroefjes aan kan draaien maar dat ene geweldige schroefje niet dan flikker ik het liever weg en koop ik een losse schroevendraaier die het wel kan. Dan maar schroevendraaiers wisselen, zo erg is dat toch niet? Ik vond VLC een puik programma, geweldig op windows ook. Maar ik ben er op afgeknapt tot ze goede ondersteuning geven voor 1080p x264 formaten in MKV containters.
Zolang ze de AC3/DTS passthrough op zowel Windows als OS X niet voor elkaar hebben houdt het voor mij nogal op met VLC. Ik heb niet voor niks een mooie HT-set staan
Nou ik vind het toch erg handig om een schroevendraaier te hebben die duizend soorten schroefjes aankan
En nee, niet als enige schroevendraaier, dat ben ik met je eens.
VLC speelt bij mij trouwens perfect 1080p af, maar dat terzijde.
VLC speelt bij mij trouwens perfect 1080p af, maar dat terzijde.
Maakt het dan nog uit of ik de 1.8 neem of de 2.0?zAo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:33:
[...]
Het verschil tussen 720p en 1080p is erg groot. Elke intel Mini met 1GB mem kan 720p, maar alleen de allersnelste Mini's (C2D + min. 2GB) kunnen 1080p.
Tierelier
Verwijderd
Gezien de nog gebrekkige ervaringen met zowel de 1,83 als de 2,0 zou ik voor de snelste gaan, de prijs is laatst 100 euro gezakt, dus daar hoef je het niet voor te laten. EDIT: of wachten (hoe lang?) op een volgende upgrade
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 11:33 ]
Schijnt dat op de WWDC een nieuwe lijn MBP word aangekondigd.
Ik heb een 2.2Ghz 4GB(atm 2gb, een bankje genseuveld) maar die speelt met 4GB alles zeer netjes af.
Ik heb een 2.2Ghz 4GB(atm 2gb, een bankje genseuveld) maar die speelt met 4GB alles zeer netjes af.
Ik heb een 2.4Ghz 24" Imac, 4GB ram.
1080p films (meeste in MKV x264) spelen zowel in VLC, als in XBMC, als in Quicktime (met Perian) prima af. Het enige nadeel van VLC is dat ie nog wel es wil crashen als je iets teveel probeert te zoeken in de video, zelfs bij gewoon afspelen crasht ie wel eens.
Absoluut hulde voor XBMC, maar ik vind de Apple Remote-interface nogal irritant, [EDIT: was ff in de war met xHub] en t feit dat ik via 2 menu's t prog moet afsluiten mag ook wel veranderen imho.
1080p films (meeste in MKV x264) spelen zowel in VLC, als in XBMC, als in Quicktime (met Perian) prima af. Het enige nadeel van VLC is dat ie nog wel es wil crashen als je iets teveel probeert te zoeken in de video, zelfs bij gewoon afspelen crasht ie wel eens.
Absoluut hulde voor XBMC, maar ik vind de Apple Remote-interface nogal irritant, [EDIT: was ff in de war met xHub] en t feit dat ik via 2 menu's t prog moet afsluiten mag ook wel veranderen imho.
[ Voor 4% gewijzigd door lackaday op 22-05-2008 15:36 ]
Dat 1080p op jouw iMac beter afspeelt heeft denk ik te maken met het feit dat een iMac op zijn videokaart de HD kan verwerken. Hardwarematig dus.lackaday schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:21:
Ik heb een 2.4Ghz 24" Imac, 4GB ram.
Werkt UVD inmiddels dan? Toen met die Radeon 2600 in m'n iMac kon ik dat wel vergeten. Niet dat de hoeveelheid CPU-power een probleem was
Volgens mij maken zowel VLC als XMBC en Perian geen gebruik van die mogelijkheid..Josh schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:43:
[...]
Dat 1080p op jouw iMac beter afspeelt heeft denk ik te maken met het feit dat een iMac op zijn videokaart de HD kan verwerken. Hardwarematig dus.
Verwijderd
iemand al meer ervaringen met de laatste XBMC en 1080P content in MKV?
ik ga Boxee proberen omdat ook die schijnbaar erg goed met deze content omgaat.
report later
ik ga Boxee proberen omdat ook die schijnbaar erg goed met deze content omgaat.
report later
1080p draait het meeste gewoon goed af icm met Plex (voorheen, OSXBMC) op een Mac Mini 1.83 met 3GB intern geheugen.
ik kan Boxee absoluut aanraden: http://boxee.tv/
speelt al mn HD materiaal (ook MKV) prima af op mn oude intel mac mini (1st gen).
(de onderliggende engine is trouwens die van XBMC)
Hij is nog in beta maar werkt al heel erg goed.. Een van de erg coole features is dat hij geschikte subtitels kan zoeken voor de film die je speelt en dat ik de overscan van mn tv kan corrigeren. Verder werkt de interface gewoon super
speelt al mn HD materiaal (ook MKV) prima af op mn oude intel mac mini (1st gen).
Hij is nog in beta maar werkt al heel erg goed.. Een van de erg coole features is dat hij geschikte subtitels kan zoeken voor de film die je speelt en dat ik de overscan van mn tv kan corrigeren. Verder werkt de interface gewoon super
[ Voor 14% gewijzigd door dadj op 25-10-2008 14:42 ]
Dat Boxee ziet er inderdaad erg goed uit. Beter dan Plex wat mij betreft. Als er gebruikt wordt gemaakt van die XBMC engine kan het wat mij betreft ook niet meer fout gaan. Heb gisteravond pas plex ontdekt toen VLC stopte met het afspelen van een 12 gig 1080p film op driekwart. Eindelijk normaal doorspoelen, en volgens mij geeft het zelfs een betere beeldkwaliteit (heb VLC en Plex naast elkaar bekeken).
Het enige wat wel fijn zou zijn is als er ook iets van een standalone player zou komen zodat je niet steeds een hele HTPC maakt als je een filmpje wil kijken.
Boxee is nog wel in een alpha stadium blijkbaar. Het downloaden gaat dan ook op invites, iets wat volgens de makers wel enkele weken kan duren.
Het enige wat wel fijn zou zijn is als er ook iets van een standalone player zou komen zodat je niet steeds een hele HTPC maakt als je een filmpje wil kijken.
Boxee is nog wel in een alpha stadium blijkbaar. Het downloaden gaat dan ook op invites, iets wat volgens de makers wel enkele weken kan duren.
[ Voor 11% gewijzigd door Clox op 25-10-2008 15:21 ]
Macbook Pro, 640 WD extern
Ik heb ook een vervelend probleem met VLC dat het elke keer stopt voor de film is afgelopen. Heb een aantal films gekeken zowel 720p als 1080p maar allemaal kappen ze ermee voordat de film is afgelopen. Zit ongeveer 10 tot 15 minuten voor de film is afgelopen. Dit is erg vervelend want het maakt sowieso VLC compleet onbruikbaar voor mij. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik gebruik het liefst VLC omdat Plex het tweede scherm niet verduisterd als ik fullscreen op mijn projector ga.
Ik gebruik het liefst VLC omdat Plex het tweede scherm niet verduisterd als ik fullscreen op mijn projector ga.
Boxee ziet er inderdaad goed uit. Zou je me een invite kunnen sturen?dadj schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:39:
ik kan Boxee absoluut aanraden: http://boxee.tv/
Terwijl je dat wel hebt ingesteld ?desune schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:33:
[...] omdat Plex het tweede scherm niet verduisterd als ik fullscreen op mijn projector ga.
0.0
Ik wist niet dat dat kon? Heb alle menu's afgelopen maar kon niks vinden. Tis ook verwarrend dat ze geen preferences hebben ofzo. Maar dat zal wel komen omdat het met de remote moet werken. Ik zal straks nog eens even kijken of ik het kan vindenTerwijl je dat wel hebt ingesteld ?
Die setting kun je wijzigen @
Configure the system -> Appearance -> Screen -> Display Blanking.
Vanaf versie 0.5.20 zet hij trouwens ook nog eens het backlight voor je uit.
Configure the system -> Appearance -> Screen -> Display Blanking.
Vanaf versie 0.5.20 zet hij trouwens ook nog eens het backlight voor je uit.
NEW: We now turn off the backlight on displays that are blanked, many thanks to James. I hear the sound of happy Mac users rejoicing.
0.0
Ik heb ondertussen boxee kunnen testen. Het ziet er erg veelbelovend uit, maar heeft nog wel wat bugs. Zo speelt het niet al mijn bestanden af en geeft het niet overal de goede titels bij. Ook heb ik al enkele crashes gehad.
Als ze echter zo doorgaan dan zal dit zeker de best werkende speler/mediacenter worden. Ik ben benieuwd.
Als ze echter zo doorgaan dan zal dit zeker de best werkende speler/mediacenter worden. Ik ben benieuwd.
Waarom dan niet gewoon XBMC gebruiken? XBMC Atlantis is momenteel in feature freeze voordat de final gereleased wordt, werkt native onder OS X en doet zijn werk erg goed moet ik zeggen
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Ik heb problemen met een BluRay "dump" van een concert. Volgens de info is het formaat : 1920x1080i @ 41Mbps AVC High@L4.1
VLC geeft 2 seconden beeld maar video stop daarna. geluid gaat door met heel af en toe een nieuw plaatje.
Plex geeft goed geluid alleen beeld is "scrambled" (grotendeels grijs)
Quicktime (met perian) kan de m2ts bestanden niet afspelen.
-= EDIT =-
XBMC for Mac Atlantis B2 : Zelfde als plex. goed geluid, scrambled/grijs beeld
Geprobeerd op iMac 2.4Ghz 3GB en mac Mini c2d 1GB.
En dit concert wil ik nu juist graag nog eens zien... Iemand nog tips wat ik kan proberen ?
VLC geeft 2 seconden beeld maar video stop daarna. geluid gaat door met heel af en toe een nieuw plaatje.
Plex geeft goed geluid alleen beeld is "scrambled" (grotendeels grijs)
Quicktime (met perian) kan de m2ts bestanden niet afspelen.
-= EDIT =-
XBMC for Mac Atlantis B2 : Zelfde als plex. goed geluid, scrambled/grijs beeld
Geprobeerd op iMac 2.4Ghz 3GB en mac Mini c2d 1GB.
En dit concert wil ik nu juist graag nog eens zien... Iemand nog tips wat ik kan proberen ?
[ Voor 8% gewijzigd door Martkrui op 28-10-2008 15:54 ]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Heb je die film voorheen dan wel ergens goed kunnen bekijken? maw, is het geen probleem in de film zelf?Martkrui schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:47:
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.