[1080p] goeie player hiervoor

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik heb deze film nog niet gezien. Was IRL bij het concert... vandaar dat ik het "nog eens" wil zien :)

Maar ik vind het zo apart dat VLC wel heel even beeld geeft en Plex (en XBMC) grijs/scrambled

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
En wat doet Mplayer OSX Extended?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Goed beeld, maar haperend en haperend geluid. Getest op m'n iMac. CPU is nog ong 30 idle volgens activity monitor.
Maar deze heeft het beste resultaat tot nu toe

-= edit =- Met framedrop filter ge-enabled speelt hij wel af... natuurlijk wel met framedrops dus nog niet echt acceptable

[ Voor 15% gewijzigd door Martkrui op 28-10-2008 17:13 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
domi235 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:37:
Waarom dan niet gewoon XBMC gebruiken? XBMC Atlantis is momenteel in feature freeze voordat de final gereleased wordt, werkt native onder OS X en doet zijn werk erg goed moet ik zeggen :)
Deze gebruik ik op het moment ook. Boxee werkt alleen net allemaal wat mooier en heeft wat handige features zoals automatisch ondertitels downloaden. Dus ik ben benieuwd hoe de ontwikkelingen rond Boxee zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Hier wordt ik dan weer helemaal gek van....probeer je nog snel een film te kijken (8.1GB, mkv...volgens mij 720p), die het dan nergens doet. Op Plex speelt ie standaard op 2x speed af, heel raar. Is ook niet terug te krijgen.

MPlayer OSX doet het prima alleen hoor daar alleen de achtergrondgeluiden?:S Gesprekken zijn niet te horen, de bijbehorende knallen en schoten wel....

VLC doet het dan wel weer, maar vindt het nodig om er om de 20 min. uit te klappen waarna je helemaal opnieuw kan gaan zoeken naar waar je was. heb je dit gevonden dan klapt ie er nog 3x uit voordat ie hem wel een keer oppakt.

En ik moet en zal die film afzien vannacht!

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Merk wel dat de huidige VLC release veel stabieler is bij het afspelen en scrollen dan een paar maanden geleden. Heb met sommige MKV-bestanden nog wel eens een probleem, maar dit kort zelden voor.

Off topic: Weet iemand een goede MKV check en repareer applicatie voor OSX?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier hetzelfde. Ik heb een WMV bestand met 1080p. Van alles geprobeerd onder OSX maar met geen enkele speler loopt het vloeiend. Onder Windows (Bootcamp) daarintegen loopt het wel goed onder Media Player. Blijkbaar zitten er in Windows zoveel optimalisaties dat geen enkel programma er tegenop kan..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Clox schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 02:28:
MPlayer OSX doet het prima alleen hoor daar alleen de achtergrondgeluiden?:S Gesprekken zijn niet te horen, de bijbehorende knallen en schoten wel....
Zit je toevallig met 2.0 geluid te luisteren naar een 5.1 spoor die niet gedownmixed word?

Kijk eens in de instellingen of je je geluid dan wel op 2.0 (stereo) hebt staan, ik vermoed van niet namelijk aangezien alle stemmen via de center gaan en je dat juist niet horen kunt.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:07
Hier ook problemen, ik heb een nieuwe MPB (unibody), en ik heb een paar MKV bestanden die ik afspeel met VLC of met QT en de Perian codec pack. Af en toe blijft hij hangen alsof de harde schijf het niet bijbeent. Het zijn MKV bestanden met een H264 codec, 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik plex voor een 1080p die ik niet vloeiend kreeg onder mplayer en vlc. Plex doet het prima, zelfs op een dualscreensetup waar ik gewoon rustig kan internetten op het eerste scherm. Plex doet toch iets heel goed op de mac. Ik vond xbmc ook altijd al heel goed, dit doet er niets voor onder.

Wel jammer inderdaad dat onder bootcamp windows wel gewoon via een "normale player" kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Liquid op 28-11-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikt plex ... (support voor dualcore mkv..)

of boxee (maar de interface daarvan is ... uh minder :)

of xbmc voor osx....

Plex vind ik het fijnst (en is ook een variant van xbmc) maar de echte xbmc is ietsje krachtiger.
Kan ik zelfs bluray streams mee afspelen op een core duo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Hmm... Ik heb een film van 1080p in WMV. VLC is schokkerig, en Quicktime (met Perian) zegt dat het geen video-bestand is. d:)b

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Heb je geen Flip4Mac geïnstalleerd dan? Die is bedoeld voor WMV bestanden.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ik hoor hier eigenlijk weinig mensen praten over het effect van de gebruikte videokaart in combi met HD.
Het lijkt me dat die toch ook wel een belangrijke factor is bij het afspelen van video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
zover ik weet nog niet hoor. Nvidia (of vermoedelijk zelfs apple) heeft de api niet vrijgegeven om de gpu te kunnen gebruiken voor fullhdshizzle.

Meende dat momenteel alleen quicktimeX gebruik maakte van hardwarematige decodering (hetgeen meteen zou verklaren waarom apple die api niet vrijgeeft).

-grmbls, sorry voor de bump, datum niet gezien '-_- -

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 04-01-2010 15:10 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Helaas is die hardwaredecoding niet perfect, merkte ik. Ik heb een 1080p mkv die ik omgezet heb naar mp4 met aac zodat de hardware decoder 'm zou pakken, maar die genereert decoding errors. Dezelfde file door de software decoder heen (quicktime 7) doet 't wel..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 2 3 Laatste