[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Superhuuper schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:09:
Ik zit met een dilemma. Ik ben ook van plan om binnenkort een iMac 24" aan te schaffen, met studentenkorting. Opzich kan ik nog best even wachten tot de iMac een upgrade krijgt, maar de gehele maand april heeft SurfSpot een actie dat studenten en docenten 14% korting krijgen in de apple-store. De studentenkorting is normaal 'maar' 6%.
Zal ik heb eind april kopen, of toch wachten op een update?
Waarschijnlijk wordt het alleen een speedbump en geen grote upgrade. Of zal er een blu-ray speler/brander inkomen? :9~
Gewoon lekker kopen, ook als hij geupgrade wordt heb je er veel plezier van. Die korting is IMO intressanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Superhuuper schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:09:
Ik zit met een dilemma. Ik ben ook van plan om binnenkort een iMac 24" aan te schaffen, met studentenkorting. Opzich kan ik nog best even wachten tot de iMac een upgrade krijgt
Ik heb in december een iMac 24" gekocht en ook toen al waren er "hardnekkige geruchten" dat ie elk moment geupgrade kon worden. Nu 4 maanden later is er nogsteeds niks gebeurd en hij bevalt echt super. Als je de heren op fora moet geloven is er nooit een geschikt moment om een Apple computer te kopen want er is altijd wel een vermoeden dat er "binnen 2 maanden iets aan zit te komen". Als jij het ding goed vindt zoals ie nu verkocht wordt, en het geld ervoor over hebt, gewoon kopen. Moet wel eerlijk zeggen dat de kans steeds groter wordt dat er op korte termijn een upgrade komt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Exirion schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 07:59:
[...]

Als je de heren op fora moet geloven is er nooit een geschikt moment om een Apple computer te kopen want er is altijd wel een vermoeden dat er "binnen 2 maanden iets aan zit te komen".
Inderdaad, je kunt altijd wel blijven wachten op iets mooiers, je moet gewoon tevreden zijn met wat je nu koopt!

Hoe weet je trouwens dat die korting alleen voor de maand april geldt? Als dat klopt, is het eigenlijk wel een goed argument om er nu eentje aan te schaffen (toch paps en mams? :P)

edit: Juist... aanbieding geldt inderdaad alleen voor april (staat toch gewoon op surfspot 8)7 ) dus ik heb de 24" met 2 GB besteld!

[ Voor 10% gewijzigd door Rijk Lemming op 23-04-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dan hoop ik voor jou dat je niet te vroeg hebt bestelt.
Het zijn maar speculaties en natuurlijk moet je tevreden zijn met hetgeen wat je koopt.. Maar het is wel zuur als je een iMac koopt en een week later is er een update...
Ik wacht het in ieder geval nog even af.. Heb ook niet zo'n haast met 'n nieuwe computer..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dat van die iPhone heb ik inderdaad gelezen. Het is zeker een mooie update van Apple. Toegeven, de iPhone is een leuke, mooie en zéér nette phone. Hij heeft alleen nog een paar verbeterpunten waar de Windows Mobile phones hem op voorbij zijn gestreefd

Ik ga de Apple site de komende dagen nauwlettend in de gaten houden

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net veel gezocht maar kan nog niet echt iets eenduidigs vinden. Ik wil namelijk in dezer dagen een iMac 20" kopen met daarbij een externe harde schijf. Liefst en modelletje van 750 Gb / 1TB oid.
Wat ik belangrijk vind:
- Stilte
- Snelheid
- Design
Eigenlijk best veel dus :) Iemand een ding thuis staan die aan al deze drie punten voldoet?
Maw; wie is er echt tevreden met zijn harde schijf bij zijn iMac?

(linkje naar een topic hierover is ook prima, ik kon het iig niet vinden :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik gister mijn 24" iMac ontvangen. Ook via de actie van Surfspot. Dit verschil is gewoon te groot om te wachten op de update. Ik wist dat het kwam en bleef zolang mogelijk wachten. Maarja, ik heb hem nu en ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:48:
Net veel gezocht maar kan nog niet echt iets eenduidigs vinden. Ik wil namelijk in dezer dagen een iMac 20" kopen met daarbij een externe harde schijf. Liefst en modelletje van 750 Gb / 1TB oid.
Wat ik belangrijk vind:
- Stilte
- Snelheid
- Design
Eigenlijk best veel dus :) Iemand een ding thuis staan die aan al deze drie punten voldoet?
Maw; wie is er echt tevreden met zijn harde schijf bij zijn iMac?

(linkje naar een topic hierover is ook prima, ik kon het iig niet vinden :S)
Western Digital Book series? Wil je pure snelheid, dan moet je wel de Firewire versie van een schijf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wilde even weten hoe het staat met de kwaliteit van de geluidskaart van de iMac. Ik heb namelijk hiervoor een creative audigy 2 (5 jaar oud) geluidskaart gehad in me pc en hier was ik erg tevreden over. Daarnaast gebruik ik ze icm monitor's om een beetje te klooienin reason/logic, zou het in dat geval veel schelen als ik een externe geluidskaart ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

ronwiel schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:31:
Ik wilde even weten hoe het staat met de kwaliteit van de geluidskaart van de iMac. Ik heb namelijk hiervoor een creative audigy 2 (5 jaar oud) geluidskaart gehad in me pc en hier was ik erg tevreden over. Daarnaast gebruik ik ze icm monitor's om een beetje te klooienin reason/logic, zou het in dat geval veel schelen als ik een externe geluidskaart ga gebruiken?
Je kan ook een optische plug gebruiken. In dit geval komt het geluid digitaal naar buiten en is het aan de versterker/receiver te bepalen hoe het geluid klinkt.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Calitomnication schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:22:

Ik ga de Apple site de komende dagen nauwlettend in de gaten houden
Apple Store is op 't moment down, dus zou zo maar een update kunnen betekenen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
En de update is er doe mij de top of the line 24 inch maar met een 8800GS begint bijna op een echte grafische kaart te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:29
20"
2.4GHz Intel Core 2 Duo
1GB memory
250GB hard drive1
8x double-layer SuperDrive
ATI Radeon HD 2400 XT with 128MB memory
Ships: Within 24 hours
Free Shipping
€ 999

2.66GHz Intel Core 2 Duo
2GB memory
320GB hard drive1
ATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB memory
Free Shipping
€ 1299

24"
2.8GHz Intel Core 2 Duo
2GB memory
320GB hard drive1
ATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB memory
Free Shipping
€ 1599

3.06GHz Intel Core 2 Duo
2GB memory
500GB hard drive1
NVIDIA GeForce 8800 GS with 512MB memory
Ships: 1-3 business days
Free Shipping
€ 1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 15:04
De apple store is terug te bereiken.
Er is een Imac update.
Heb wel een beetje spijt ervan nu dat ik een maand geleden mijn imac gekocht heb. (had toen wel geen keuze, oude pc was kapot en had een nieuwe nodig toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
Wij hebben vandaag de 24" iMac 2,4 Ghz binnengekregen en nu is de update.
Ach, het enige verschil is de processor die van 2,4 naar 2,8 is gegaan. De upgrade van het geheugen maakt niet uit, omdat we sowieso 4GB ipv 2GB erin zullen zetten.
Het is misschien een beetje zuur, maar heb hem sowieso met 14% korting gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

A-star schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:48:
De apple store is terug te bereiken.
Er is een Imac update.
Heb wel een beetje spijt ervan nu dat ik een maand geleden mijn imac gekocht heb. (had toen wel geen keuze, oude pc was kapot en had een nieuwe nodig toen)
Dan was het onzinnig dat je nu spijt hebt, je had er gewoon een nodig. B.t.w. macrumors heeft een buyers guide met een indicatie of je een bepaald model moet kopen of niet ivm updates.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
* carfreak02 heeft de OP aangepast.

[ Voor 15% gewijzigd door carfreak02 op 28-04-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Superhuuper schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:52:
Wij hebben vandaag de 24" iMac 2,4 Ghz binnengekregen en nu is de update.
Ach, het enige verschil is de processor die van 2,4 naar 2,8 is gegaan. De upgrade van het geheugen maakt niet uit, omdat we sowieso 4GB ipv 2GB erin zullen zetten.
Het is misschien een beetje zuur, maar heb hem sowieso met 14% korting gekocht.
Hmm, zie net dat de iMac ook €150 goedkoper is geworden.. Dat maakt het wel een beetje zuur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Processor heeft een FSB van 1066 MHz tegenover 800 MHz van de vorige (Montevina), DDR2 800 MHz, en ook nog eens een 8800 GS. Ik heb lang gewacht (4 maanden denk ik) maar dit was echt wel het wachten waard voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
Superhuuper schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:03:
[...]

Hmm, zie net dat de iMac ook €150 goedkoper is geworden.. Dat maakt het wel een beetje zuur :/
1066 mhz fsb + 800mhz geheugen maken het verschil toch wel groter dan "een paar ghz..."
via web 7dagen ruilen zonder opgaaf he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS2K1 schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:10:
[...]

1066 mhz fsb + 800mhz geheugen maken het verschil toch wel groter dan "een paar ghz..."
via web 7dagen ruilen zonder opgaaf he ;)
Hmm, heb mijn 24" iMac ook vorige week besteld en vrijdag binnengekregen met de 14% korting. Op zich scheelt het wel weer 150 euro al zou ik het terugsturen en weer opnieuw bestellen...Alleen probleem is, ik kan niet binnen 2 dagen geld op mijn rekening krijgen--> Kan niet nog eens bestellen dus in deze maand, en dan is de actie af.

Misschien dat ik zo maar even met Apple ga bellen en vragen of ik iets kan regelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:17:
[...]

Hmm, heb mijn 24" iMac ook vorige week besteld en vrijdag binnengekregen met de 14% korting. Op zich scheelt het wel weer 150 euro al zou ik het terugsturen en weer opnieuw bestellen...Alleen probleem is, ik kan niet binnen 2 dagen geld op mijn rekening krijgen--> Kan niet nog eens bestellen dus in deze maand, en dan is de actie af.

Misschien dat ik zo maar even met Apple ga bellen en vragen of ik iets kan regelen:)
Als je zegt dat je wilt omruilen zullen ze volgens mij wel moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:17:
[...]

Mocht je wat kunnen regelen met Apple, zou je dat dan even kunnen laten weten hier?
Ik denk dat ik zo anders ook maar even moet gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met de Apple Store:

Ik vroeg of ik dus kon ruilen--> oude versie voor de nieuwe. De man zei dat er helemaal geen nieuwe versie van de iMac was, waarop ik hem dus wees op de Apple store...
Hij vertelde mij dat ik dan opnieuw een bestelling moest doen en de oude kon terugsturen. Maar dus ook opnieuw geld overmaken. Ik vroeg hem of die 14% korting dan bleef staan, want binnen 2 dagen kan ik geen geld op mijn rekening krijgen. Ze gaan echter geen uitzondering maken met de 14% korting, dus die is echt nog maar 2 dagen geldig. Hmm, beetje pech dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:47:
Net gebeld met de Apple Store:

Ik vroeg of ik dus kon ruilen--> oude versie voor de nieuwe. De man zei dat er helemaal geen nieuwe versie van de iMac was, waarop ik hem dus wees op de Apple store...
Hij vertelde mij dat ik dan opnieuw een bestelling moest doen en de oude kon terugsturen. Maar dus ook opnieuw geld overmaken. Ik vroeg hem of die 14% korting dan bleef staan, want binnen 2 dagen kan ik geen geld op mijn rekening krijgen. Ze gaan echter geen uitzondering maken met de 14% korting, dus die is echt nog maar 2 dagen geldig. Hmm, beetje pech dan.
Weet jij toevallig hoe het zit als ik zo Apple bel om de iMac te retouren, en hem dan gewoon weer via SurfSpot (14% korting) bestel? Zou dit wel kunnen/mogen? Het is nog geen eind april, tot woensdag zou ik nog een nieuwe kunnen bestellen..
Ik kan ze nu nog niet bellen, mijn vader is er niet, het is zijn iMac, en ik heb zijn creditcard niet.
Ben ook benieuwd hoe het dan zit met de printer-actie.
Welk nummer heb jij trouwens gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan bestel je hem toch onder vooruitbetaling en dan maak je het later over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je perse willen ruilen? Zo groot is de upgrade niet, en als 'ie voor de upgrade goed genoeg was, is 'ie dat nu ook nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:30:
Waarom zou je perse willen ruilen? Zo groot is de upgrade niet, en als 'ie voor de upgrade goed genoeg was, is 'ie dat nu ook nog steeds...
Wat dacht je van het prijs verschil ? En sowieso is het niet fijn om een oud model te kopen voor de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Ziezo :D men imac is besteld :)

3 GHZ
2 GB ram
500 GB HDD
8800 GS kaartje

Vanavond overschrijven :) hopelijk volgende week aan de deur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Het is niet zozeer de upgrade waarom mijn vader hem graag zou willen ruilen, het is meer ook het feit dat ie €150 goedkoper is. (Dat hij daarbij ook nog eens sneller is, is alleen maar mooi meegenomen)

Edit:
Zie net dat er ook sneller geheugen ingaat. Mochten we de iMac omruilen, zal ik dus ook ander geheugen moeten aanschaffen. (Had 4GB besteld)

[ Voor 14% gewijzigd door Superhuuper op 28-04-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen voor die update zou ik het ook niet doen. Ben erg tevreden met mijn iMac. Alleen er is nu een verschil van 224 euro.( Met mijn config )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik heb er nu ook zin in.

Ik wil hem gebruiken internet en om parralels te draaien en dacht aan het instapmodel met twee gig. intern geheugen.
heb ik dan die 256 videokaart ook nodig of is 128 genoeg?
250 gig HD is voor mij meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Superhuuper schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:48:
[...]

Het is niet zozeer de upgrade waarom mijn vader hem graag zou willen ruilen, het is meer ook het feit dat ie €150 goedkoper is. (Dat hij daarbij ook nog eens sneller is, is alleen maar mooi meegenomen)

Edit:
Zie net dat er ook sneller geheugen ingaat. Mochten we de iMac omruilen, zal ik dus ook ander geheugen moeten aanschaffen. (Had 4GB besteld)
Mijn vader heeft aan het eind van de middag even gebeld met de klantenservice van Apple. De medewerker zou regelen dat de iMac wordt omgewisseld voor het nieuwe model, maar voor het prijsverschil moeten we bij SurfSpot zijn. Morgen Surfspot maar even bellen, mochten die niet meewerken, dan maar een nieuwe bestellen via SurfSpot en de iMac die we nu hebben staan alleen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superhuuper schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:04:
[...]

Mijn vader heeft aan het eind van de middag even gebeld met de klantenservice van Apple. De medewerker zou regelen dat de iMac wordt omgewisseld voor het nieuwe model, maar voor het prijsverschil moeten we bij SurfSpot zijn. Morgen Surfspot maar even bellen, mochten die niet meewerken, dan maar een nieuwe bestellen via SurfSpot en de iMac die we nu hebben staan alleen retourneren.
Hmm. dat is toch weer anders dan wat er bij mij werd gezegd..Beetje vaag.
Naja, als het je morgen lukt met surfspot moet je het hier maar even posten. Dan zal ik ook nog maar 1x bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:22:
[...]

Hmm. dat is toch weer anders dan wat er bij mij werd gezegd..Beetje vaag.
Naja, als het je morgen lukt met surfspot moet je het hier maar even posten. Dan zal ik ook nog maar 1x bellen.
Ja, ik kon op de site van surfspot geen telefoonnr. vinden, alleen een email-adres. Hier heb ik vanavond een mailtje naartoe gestuurd. Ik kreeg echter meteen een mailtje dat het een drukke periode is, en dat ze waarschijnlijk niet binnen een dag zullen antwoordden.
Ik heb toen nog even verder gezocht (KvK-nummer) en kwam toen op surfdiensten.nl (voor zover ik kan zien is dat het moeder-bedrijf van surfspot. Op deze site sond wel een nummer, welke mijn vader morgen even zal bellen. Mocht dit niet worden, dan zal hij weer contact opnemen met Apple.

Ik zal hier laten weten hoe of wat er gaat gebeuren met onze iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Damn, hier is dan de update waar ik zo lang op heb zitten wachten.
Ik ga voor de "3e versie" denk ik. 256MB VGA, 2gig, pas allen de HDD aan naar 500GB (€40,- meer is te verwaarlozen) Voor de rest laat ik hem zoals hij is.
Ik ben een Mac instapper en dit is een zéér mooi beginsetje denk ik..

Kunnen ze bij de MediaMark ook een "upgrade" uitvoeren of schuiven die alleen met dozen?

[ Voor 13% gewijzigd door Calitomnication op 28-04-2008 20:04 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MediaMarkt is een echte dozenschuiver. Denk dat maar weinig resellers een iMac voor je op maat maken, denk dat je daarvoor bij Apple zelf moet zijn (CTO optie). Ram is een verwisselbaar onderdeel, HDD is een stukje lastiger. Maar, dat is een gokje. MediaMarkt kun je iig schudden ;)

[ Voor 1% gewijzigd door lhoBas op 28-04-2008 20:19 . Reden: onderwerp > onderdeel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoals verwacht nog geen Bluray drives dus. Wel lagere prijzen en betere specs, dus een aardige upgrade moet ik zeggen :) Maar aangezien ik voor gaming een PS3 heb staan vind ik m'n huidige 24" beestje met 4GB/2.4GHz voorlopig nog helemaal tha bomb :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Bij een Apple Premium Reseller kun je hem wel zoals je wilt bestellen. Maar via de Apple Store online is sneller. Mediamarkt niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

carfreak02 schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:44:
[...]

Wat dacht je van het prijs verschil ? En sowieso is het niet fijn om een oud model te kopen voor de nieuwprijs.
Stelletje zeikerige gierigaards zijn jullie ook he? Toen je hem hebt besteld vond je het ding gewoon het geld waard. Dat ze nu geupgrade zijn is niemand zijn probleem; misschien die van jullie, maar dat komt doordat jullie het je eigen probleem maken. Als deze upgrade je niet zint, dan moet je misschien maar een mental note maken dat je bij de volgende aanschaf van een willekeurig product eens wat research moet doen. Ga in ieder geval nou eens niet zo zitten zeiken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosign, wat een verzameling achterlijk gezaag... 8)7

Betalen ze 1500 euro voor een iMac, zitten ze moeilijk te doen over 150 euro (op een totaalprijs van 1500 euro, 10% of zo). Al dat rondbellen en extra gezeur zou mij nog eens geen 150 euro waard zijn. Kan je in die tijd beter nuttige dingen doen...

Maar ja, als rasechte Nederlander kunnen ze het natuurlijk niet verkroppen dat ze net 150 klinkende eurootjes zijn misgelopen... Triest gewoon (en dat bij de aankoop van luxe-artikelen no less). En 'net' is dan nog relatief, want het betreft hier soms nog een twee weken/een maand 8)7 . Wat mij betreft mag apple keihard zijn met dat soort aanvragen (maar dat kunnen ze zich in Nederland waarschijnlijk niet veroorloven)

Toen ik een tijdje geleden m'n mac mini kocht (ondertussen al weer verkocht) was die twee maand later maar liefst 210 euro in prijs gedaald zo ongeveer. Shit happens...

Een iMac zal het sowieso prima doen, of het nu voor of na deze marginale update is. Meer zelfs, met een iMac koop je een lifestyle pc, geen bundeltje specs op een papiertje. Mensen moeten echt eens leren abstractie te maken van de inhoud en de specs en enkel naar het apparaat te kijken. Anno 2008 waar werkelijk elke computer goed genoeg is voor 95% van de mensen lijkt het me daarvoor wel al de tijd geworden. Bij consoles gaan we toch ook niet lopen miepen over Ghz, Mb ram en FSB? Je koopt een ps3/xbox/iMac/iPod, als apparaat...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Zo! Zojuist de snelste iMac aangeschaft met als optie 4GB ipv 2GB (Ja, ik weet dat het goedkoper kan als je het zelf er zelf in stopt.)

Viel me eigenlijk nog mee. 1780 met 14% korting en 4GB als optie. Blijft een hoop geld, maar moet ook een hoop plezier opleveren natuurlijk :). Ik ben echt benieuwd hoe Aperture hierop gaat draaien. Tot nu toe vond ik de performance erg slecht op m'n MacBook Pro. Dus ben benieuwd hoe het op deze iMac gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb inmiddels ook een iMac 20" (met 500gig hardeschijf ipv. 250gig) gekocht! Momenteel het instapmodel met name omdat ik een vaste computer wilde, en 24" toch iets te groot momenteel.Mooi met de 14% korting actie van Surfspot. 780euro ex. BTW. Nette prijs.

Het scherm is hopelijk wel beter dan die van MBP van November 2006 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:08
Toen ik een tijdje geleden m'n mac mini kocht (ondertussen al weer verkocht) was die twee maand later maar liefst 210 euro in prijs gedaald zo ongeveer. Shit happens...
En vandaag weer...

De Mac mini is vandaag in de Apple Store ook geupdate.

Maar alleen wat betreft de prijs: van €599,- resp €779,- naar €499,- resp €699,-

Geen spoedige hardware-update voor de mini lijkt me dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm ik ben aan het twijfelen. Wilde eerst het tweede model kopen maar nu de update er is is het ineens een stuk goedkoper. Zou nu wel voor het 3e model willen gaan maar ben bang dat het scherm te groot voor mijn bureau is. Heeft iemand een idee of tip of website zodat ik kan bepalen of 24 inch te groot is voor het oppervlak van mij bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bestellen en indien het niet bevalt terugsturen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
FerdiV schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:31:
[...] Heeft iemand een idee of tip of website zodat ik kan bepalen of 24 inch te groot is voor het oppervlak van mij bureau?
24-inch iMac
Height: 20.5 inches (52.0 cm)
Width: 22.4 inches (56.9 cm)
Depth: 8.1 inches (20.7 cm)
Weight: 25.4 pounds (11.5 kg)

[ Voor 19% gewijzigd door Z-Dragon op 28-04-2008 23:40 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm ja thnx zal ff gaan meten enzo :)

Zijn er anders mensen met een 24 inch imac die hun bureau maten kunnen geven? Dan kan ik kijken of ik daar bij in de buurt zit :P

[ Voor 64% gewijzigd door FerdiV op 28-04-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de tijd dat mensen nog 'creatief' konden nadenken. (hoewel dit niet eens meer creatief te noemen is)...

Je snijdt een karton uit ter grootte van 24" + marges en kijk of het past? 8)7

Alleen daarom iets laten komen wat je misschien weer terug zal sturen. (verzendkosten op kosten van de besteller, wachten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

lh-Online.nl schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:17:
MediaMarkt is een echte dozenschuiver. Denk dat maar weinig resellers een iMac voor je op maat maken, denk dat je daarvoor bij Apple zelf moet zijn (CTO optie). Ram is een verwisselbaar onderdeel, HDD is een stukje lastiger. Maar, dat is een gokje. MediaMarkt kun je iig schudden ;)
Elke Apple Premium Reseller is ook Authorized Service Provider en kan in theorie elke hardware uitbreiding (behalve de 8800GS - dat is een ander logicboard) doen, echter zal het in veel gevallen slimmer zijn om voor een harddisk upgrade voor een CTO model te gaan. De harddisk-upgrade is bij een iMac behoorlijk arbeidsintensief, en gebeurt dus hoogstwaarschijnlijk niet gratis. CTO duurt misschien wat langer, maar is wel goedkoper ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de harddisk upgrade kan je met wat geduld ook zelf wel doen... al moet helaas wel het halve apparaat er voor uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Net een 20inch Imac 2.4 ghz besteld (is me snel zat) voor 859 euro, het is toch wel mooi om student te zijn! :)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo, de update heeft de iMac opeens wel weer echt aantrekkelijk gemaakt.
Ga vandaag de 24" 2.8 met 8800GS bestellen om mijn mini van bijna 2 jaar te vervangen. Volgens mij gaat het een groot feest worden 8).

Maar de update is groter dan ik verwacht had. De processors zijn flink sneller en de videokaart optie voor de 24" is voor Apple echt een flinke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
mwah toch niet de update die ik gehoopt had helaas, maar goed had eigenlijk al besloten te wachten tot 2009 als de nieuwe stap bij cpu's wordt gemaakt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Dan blijf je wachten kerel. Als je gewoon nu graag een nieuwe computer wil, doe dat dan. Zodra het 2009 is en ze nieuwe processors hebben, dan komt er binnen een half jaar weer een update van het design of de videokaart of het scherm of... Zo blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Laatst online: 13-12-2024
Calitomnication schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:01:
Dan hoop ik voor jou dat je niet te vroeg hebt bestelt.
Het zijn maar speculaties en natuurlijk moet je tevreden zijn met hetgeen wat je koopt.. Maar het is wel zuur als je een iMac koopt en een week later is er een update...
Ik wacht het in ieder geval nog even af.. Heb ook niet zo'n haast met 'n nieuwe computer..
Pfff wat een mazzel, Apple is zo aardig om me toch nog te laten profiteren van de nieuwe upgrades en prijsverlaging terwijl ik al besteld had! Net even gebeld met de Applestore. Mijn oude order is gecancelled, het geld blijft staan en wordt overgeboekt naar mijn nieuwe order. Krijg nu de 24" 2,8 GHz, 2GB met NVIDIA 512MB en 500 GB harde schijf... En het mooiste komt nog: ik krijg nog 67,83 euro terug ook omdat ie goedkoper is dan mijn oorspronkelijke bestelling!
Dat noem ik nog eens een goed begin van de overstap van PC naar Mac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mei schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:29:
Dan blijf je wachten kerel. Als je gewoon nu graag een nieuwe computer wil, doe dat dan. Zodra het 2009 is en ze nieuwe processors hebben, dan komt er binnen een half jaar weer een update van het design of de videokaart of het scherm of... Zo blijf je bezig.
ja sorry, ik wil echt wel een nieuwe computer, trust me, mijn huidige windowsbak is al bijna 5 jaar oud... en wil zeer zeker overstappen op mac maar een paar dingen houden me steeds tegen.

Eentje is dat ik een verleden heb van kapotte harde schijven, en je dat bij deze mac dus niet zelf kunt vervangen. Ik verslijt ca. 2 hdd's per jaar :S vraag me niet waarom. Dit is al een jaar of 8 zo. En mijn pc staat niet eens veel aan (max 2u per dag gemiddeld).

Daarnaast heb ik standaard 1 terabyte nodig, maar die is veel te duur in de imac. En om nou steeds een stapel externe schijven ernaast te leggen, zeker met het gebrek aan usb poorten gaat me wat ver.

Daarnaast, afgeprijsd of niet... ik vind het nog steeds veel geld voor iets wat je na 4/5 jaar weggooid, omdat je de monitor niet kunt hergebruiken.

Ik weet het, ik val in herhaling. Volgens mij is dit ook gewoon de moeilijkste beslissing in mijn leven, ik wil al 3 jaar overstappen :'( |:(

Niet alleen zit ik dan met de hoge prijs van de mac maar ook met alle licenties die ik opnieuw moet aanschaffen; Office, Creative Suite... kost me ook weer zeker 1500 euro waar ik NIKS extra's voor terug krijg

*zucht* ik wordt al moe van mezelf haha.

Helaas mis ik persoonlijk gewoon een mac in hun line-up...
mac mini : te zwak
macbook: te zwak
imac: perfect; maar met vast scherm dat niet aan te sluiten is op andere dingen
macbook pro: te duur
mac pro: overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Man, als je over wilt, gaan. Als dit de moeilijkste beslissing in je leven is, dan kun je nog wel even :P Ik vind de update ook niet bijster spannend, zeker niet gezien de prijsdalingen van de componenten de afgelopen tijd, maar als je een Mac wilt is het imo een van de beste deals.

Is 'ie eindelijk geupdate - hopelijk met gefixte schermen - loop je nog te mekkeren 8)7 Scoor jezelf dan voor het geld een PC met 24" monitor, kun je alles aan vervangen wat los en vast zit. Maar als je een Mac wilt, dan zie ik niet in waarom je weer moet wachten. Die problemen met die harde schijven blijf je houden, hoelang je ook wacht, 't zit hem in het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Externe schijven sluit je natuurlijk aan op de FireWire poorten. Dan hou je de USB poorten nog vrij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
neographikal schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:53:
Man, als je over wilt, gaan. Als dit de moeilijkste beslissing in je leven is, dan kun je nog wel even :P Ik vind de update ook niet bijster spannend, zeker niet gezien de prijsdalingen van de componenten de afgelopen tijd, maar als je een Mac wilt is het imo een van de beste deals.

Is 'ie eindelijk geupdate - hopelijk met gefixte schermen - loop je nog te mekkeren 8)7 Scoor jezelf dan voor het geld een PC met 24" monitor, kun je alles aan vervangen wat los en vast zit. Maar als je een Mac wilt, dan zie ik niet in waarom je weer moet wachten. Die problemen met die harde schijven blijf je houden, hoelang je ook wacht, 't zit hem in het concept.
ik denk serieus, hoe lullig het ook is, dat het gewoon een pc wordt met een universele mac hack erop...
dan ben ik maar 1100 euro kwijt ofzo voor een snellere machine (tov een €1800 mac) en beter scherm (geen glossy gelukkig dan)

en ik heb nog nergens gelezen dat de schermen ook geüpdate zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 29-04-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het enige dat ik heb vernomen is dat de helderheid van de 24" iMac een klein beetje is verhoogd (380 nits naar 385 nits).

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 29-04-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frietsaus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:10:
Het enige dat ik heb vernomen is dat de helderheid van de 24" iMac een klein beetje is verhoogd (380 nits naar 385 nits).
de berichten omtrent de schermen wil ik sowieso afwachten, want misschien hebben ze er juist nog meer op bezuinigd om de prijs omlaag te krijgen

en de helderheid verhoogd? dat ding was toch al veel te helder bij de vorige versie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:14:
de berichten omtrent de schermen wil ik sowieso afwachten, want misschien hebben ze er juist nog meer op bezuinigd om de prijs omlaag te krijgen
Ik vermoed ernstig dat ze nu meer marge pakken dan toen ze net geintroduceerd werden. De geheugenprijzen zijn absurd laag, de harde schijven kosten werkelijk geen klap meer (83 euro voor 750GB en ze durven er nog 320GB in te zetten....), R&D kosten zijn al uitgesmeerd, etc :)

Het zou nogal stupide zijn om het probleem met de schermen - waar Apple zich van bewust is - niet aan te pakken als je toch je productielijn omgooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:02:
[...]

ik denk serieus, hoe lullig het ook is, dat het gewoon een pc wordt met een universele mac hack erop...
dan ben ik maar 1100 euro kwijt ofzo voor een snellere machine (tov een €1800 mac) en beter scherm (geen glossy gelukkig dan)[...]
Als jij het jezelf aan wilt doen om zo veel geld uit te geven en dan nog niet de echte Mac-ervaring te hebben, moet je dat zeker doen. Je kunt er in elk geval de donder op zeggen dat je problemen tegen gaat komen die je met een echte Mac niet zou hebben. Zelf heb ik ook even 'Hackintosh' gedraaid op m'n pc, terwijl ik al een MacBook had. De zorgeloosheid die OS X normaal gesproken brengt, ontbreekt daar in grote mate bij. Macs zijn bovendien een stuk waardevaster dan pc's. Als je over drie jaar besluit weer eens wat anders te nemen, is je pc nog maar een paar honderd waard. Je iMac levert je dan minstens het dubbele op.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Z-Dragon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:26:
[...]
Als jij het jezelf aan wilt doen om zo veel geld uit te geven en dan nog niet de echte Mac-ervaring te hebben, moet je dat zeker doen. Je kunt er in elk geval de donder op zeggen dat je problemen tegen gaat komen die je met een echte Mac niet zou hebben. Zelf heb ik ook even 'Hackintosh' gedraaid op m'n pc, terwijl ik al een MacBook had. De zorgeloosheid die OS X normaal gesproken brengt, ontbreekt daar in grote mate bij. Macs zijn bovendien een stuk waardevaster dan pc's. Als je over drie jaar besluit weer eens wat anders te nemen, is je pc nog maar een paar honderd waard. Je iMac levert je dan minstens het dubbele op.
mwah ik zie ook de absurde prijzen voor een 2ehands mac, maar welke idioot betaald dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Hoe maken jullie jullie iMac eigenlijk schoon van stof?

Had laatst een hitte probleem en gelukkig is dat bij een pc makkelijk te verhelpen, maar ben toch wel bang hoe dat dan moet met een iMac, omdat deze moeilijk open te maken is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:14:
[...]

en de helderheid verhoogd? dat ding was toch al veel te helder bij de vorige versie...?
In Amerika zijn de prijzen gewoon nog gelijk, dus de prijzen zijn in Europa alleen verlaagd vanwege de wisselkoersen. Dit is al eerder met allerlei andere modellen gebeurd. Dus de prijsverlaging hoeft niet "bekostigt" te worden uit bijv. lagere kwaliteit van componenten. Alhoewel Apple dat eigenlijk nooit doet. De prijs blijft altijd gelijk, alleen krijg je er meer voor :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:36:
[...]

mwah ik zie ook de absurde prijzen voor een 2ehands mac, maar welke idioot betaald dat?
Mijn ervaring is dat zelfs de oudjes nog heel hard gaan qua verkoop. Laatst nog een G3 dual usb iBookje verkocht voor mijn richtprijs en binnen twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Phusebox, doe ons een lol. Koop die iMac nou eindelijk nu de update er eindelijk is, of zwijg voor altijd met dat gezeik. Je blijft met hetzelfde gemekker aankomen; je lijkt wel een wijf :X En als dit de moeilijkste beslissing in je leven is dan vrees ik voor de rest van je leven :+ Misschien moet je je ook eens afvragen hoe stabiel je computer staat als jij harddisks bijna letterlijk vreet. Ik heb nog nooit een HD crash gehad, in alle 19 jaar dat ik met een PC met harddisk werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Exirion, dat is wel erg op de man gespeeld. Het gebeurt hiervoor ook al, maar dit gaat echt te ver. Laten we hierover ophouden (dus Phusebox stopt met zeuren en de rest stopt met zeuren over Phusebox) en het hier gewoon hebben over de iMac.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 22:27
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:36:
Je zou ze de kost moeten geven... zelfs voor een iBook G4 kun je nog 500 euro vragen (en krijgen).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Er zit nu toch een ander geheugen in de iMac? Ik wil graag 4GB maar zit te twijfelen of ik hem er meteen bij doe of er zelf 4 van moet maken... Is het trouwens zo dat het geheugen die als je via apple besteld erbij hebt beter is dan van een andere fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het is niet per definitie beter, het werkt wel gegarandeerd goed.

Ik zit er over na te denken een setje als deze in te gooien achteraf (waarschijnlijk het 3,06 GHz model).

[ Voor 58% gewijzigd door Frietsaus op 29-04-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
FerdiV schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:23:
Er zit nu toch een ander geheugen in de iMac? Ik wil graag 4GB maar zit te twijfelen of ik hem er meteen bij doe of er zelf 4 van moet maken... Is het trouwens zo dat het geheugen die als je via apple besteld erbij hebt beter is dan van een andere fabrikant?
Beter? Ze stoppen er het merk in wat het goedkoopst aangeboden wordt. Dat kan dus per iMac verschillen. Alleen is het zo dat het dus wel zeker werkt. Maar goed geheugen moet je nooit bij Apple kopen want voor het prijsverschil kun je betere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Is het trouwens zo dat het geheugen die als je via apple besteld erbij hebt beter is dan van een andere fabrikant?
Nee, maar je weet bij Apple-goedgekeurd geheugen iig zeker dat het compatible is met de hardware. Maar bijvoorbeeld Kingston verkoopt modules die ook door Apple worden ingekocht, dus zo heb ik eind vorig jaar m'n iMac voor 65 euro met 4GB Kingston spul vol kunnen gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Superhuuper schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:43:
[...]

Ja, ik kon op de site van surfspot geen telefoonnr. vinden, alleen een email-adres. Hier heb ik vanavond een mailtje naartoe gestuurd. Ik kreeg echter meteen een mailtje dat het een drukke periode is, en dat ze waarschijnlijk niet binnen een dag zullen antwoordden.
Ik heb toen nog even verder gezocht (KvK-nummer) en kwam toen op surfdiensten.nl (voor zover ik kan zien is dat het moeder-bedrijf van surfspot. Op deze site sond wel een nummer, welke mijn vader morgen even zal bellen. Mocht dit niet worden, dan zal hij weer contact opnemen met Apple.

Ik zal hier laten weten hoe of wat er gaat gebeuren met onze iMac.
Onze iMac zal van de week worden opgehaald! Men vader werd vanmorgen teruggebeld door Apple, hoe het nou precies zat, en of hun een nieuwe moesten bestellen voor ons. Mijn vader heeft toen in overleg afgesproken dat Apple deze iMac van de week op komt halen, en dat wij bij SurfSpot een nieuwe bestellen.
Vanmorgen dus een nieuwe iMac besteld via Surfspot. :)
Ik heb zojuist gewoon 2x2GB van Kingston besteld. Ik had vanmorgen 2x2GB Kingston 'speciaal voor Apple getest' geheugen binnengekregen, maar vanwege het omruilen van de iMac voor een nieuwe heb ik sneller geheugen nodig (800mhz ipv 667mhz)
Kingston heeft nog geen 'speciaal voor Apple getest' geheugenop 800mhz dus heb ik het 'gewone' geheugen besteld.
Ik ga ervan uit dat dit verder geen problemen oplevert.

[ Voor 52% gewijzigd door Superhuuper op 29-04-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Superhuuper schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:10:
[...]

Onze iMac zal van de week worden opgehaald! Men vader werd vanmorgen teruggebeld door Apple, hoe het nou precies zat, en of hun een nieuwe moesten bestellen voor ons. Mijn vader heeft toen in overleg afgesproken dat Apple deze iMac van de week op komt halen, en dat wij bij SurfSpot een nieuwe bestellen.
Vanmorgen dus een nieuwe iMac besteld via Surfspot. :)

[...]

Ik heb zojuist gewoon 2x2GB van Kingston besteld. Ik had vanmorgen 2x2GB Kingston 'speciaal voor Apple getest' geheugen binnengekregen, maar vanwege het omruilen van de iMac voor een nieuwe heb ik sneller geheugen nodig (800mhz ipv 667mhz)
Kingston heeft nog geen 'speciaal voor Apple getest' geheugenop 800mhz dus heb ik het 'gewone' geheugen besteld.
Ik ga ervan uit dat dit verder geen problemen oplevert.
Zoiets als dit zou moeten passen toch? http://azerty.nl/producte...ddr2-non-ecc-cl5-sod.html
Ik heb idd ook ff surfspot gebruikt, net een Mac Mini aan een ander overgedaan, vandaar...

(whoops, eerste link was normale dimms, nu sodimm) tnx frietsaus.

[ Voor 8% gewijzigd door jopiek op 29-04-2008 20:43 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Er gaat SODIMM geheugen in, geen gewone DIMMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om de 512 MB videokaart in de iMac 20" te krijgen?
Vind 24" namelijk echt te groot maar zit nou niet bepaald op dat radeon kaartje van 256 MB te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus als ik het goed begrijp gaat in de (nieuwe) iMac SO-DIMMS. Heb zojuist een iMac besteld en wil er graag extra geheugen in zetten. Op de Kingston site is te vinden dat in de nieuwe versie van de iMac het volgende geheugen geinstalleerd dient te worden: KTA-MB800K2/4G

Maar op diverse sites is enkel de Kingston KVR800D2S5K2/4G te vinden; 4GB (2x2GB) PC2-6400 DDR2 (SODIMM). Nu is mijn vraag, gaat dit ook passen, of moet ik echt de versie hebben die genoemd wordt door de Kingston site? Bovendien; werkt de iMac met ECC of Non-ECC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Non-ECC. Dat Kingston geheugen heb ik nog niet kunnen vinden, maar volgens mij is dat best een duur setje. Ik zat zelf te kijken naar een setje van OCZ voor 79 euro, ik vertrouw er op dat dat gewoon werkt want zo extreem kieskeurig zijn Macs volgens mij niet meer.

KVR800D2S5K2/4G (Kingston ValueRAM) past wel en is technisch gezien het juiste geheugen, maar het hoeft niet altijd goed te werken (al werkt het meestal gewoon goed). Ligt er een beetje aan welke chips Kingston er op heeft gezet.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 29-04-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:10:
Is het ook mogelijk om de 512 MB videokaart in de iMac 20" te krijgen?
Vind 24" namelijk echt te groot maar zit nou niet bepaald op dat radeon kaartje van 256 MB te wachten.
Nee. Staat ook wel op de Apple site, dus had je zo kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Frietsaus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:54:
Non-ECC. Dat Kingston geheugen heb ik nog niet kunnen vinden, maar volgens mij is dat best een duur setje. Ik zat zelf te kijken naar een setje van OCZ voor 79 euro, ik vertrouw er op dat dat gewoon werkt want zo extreem kieskeurig zijn Macs volgens mij niet meer.

KVR800D2S5K2/4G (Kingston ValueRAM) past wel en is technisch gezien het juiste geheugen, maar het hoeft niet altijd goed te werken (al werkt het meestal gewoon goed). Ligt er een beetje aan welke chips Kingston er op heeft gezet.
Nou ja, als het niet werkt dan sturen we het weer terug naar de leverancier he.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Iemand ervaring met een TV-kaart voor de iMac en zo ja: welk type? Zit eraan te denken om een iMac te kopen, maar zou dan ook gebruikt moeten kunnen worden om soms 's een keer TV op te kijken, via coax.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:54
De Elgate Eye-Tv schijnt wel goed te zijn. Diversity voor draadloos digitaal. Hybrid voor analoog en digitaal, en der is er nog eentje digitaal only ook. Zo te vinden op apple-site.

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Elgato is prima. ik heb zelf een Terratec met software matige tuner. Werkt echt perfect op m'n iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ding binnen, ziet er goed uit, alleen jammer dat m'n Cinema NIET (sorry ;)) op dezelfde hoogte staat.

[ Voor 8% gewijzigd door jopiek op 05-05-2008 15:14 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

jopiek schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:47:
Ding binnen, ziet er goed uit, alleen jammer dat m'n Cinema NIET (sorry ;)) op dezelfde hoogte staat.
Hey Johan :w Ook eindelijk aan de iMac? :+

Ik ben Xano van Lowlug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb de 'oude' 24" 2,4 Ghz besteld via macdiscount. Met 4 Gb ram en bluetooth keyboard en mighty mouse 1406 euro. Als ik de nieuwe met 4 Gb ram en bluetooth kb/mouse besteld had, was ik 1809 euro kwijt geweest in de apple store. Goede deal dus! Morgen ophalen in Amsterdam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Goede deal idd. Ik heb de iMac 20" 2,66 GHz met 2 GB RAM en 750 GB hardeschijf voor ongeveer 1250 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BaSsDruM schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:41:
Ik heb de 'oude' 24" 2,4 Ghz besteld via macdiscount. Met 4 Gb ram en bluetooth keyboard en mighty mouse 1406 euro. Als ik de nieuwe met 4 Gb ram en bluetooth kb/mouse besteld had, was ik 1809 euro kwijt geweest in de apple store. Goede deal dus! Morgen ophalen in Amsterdam!
damn had ik dat geweten, voor dat geld was ik er ook wel voor gegaan, scheelt toch wel ff heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 19:20
BaSsDruM schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:41:
Mooie prijs.
Zijn het splinternieuwe ?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:58:
[...]

damn had ik dat geweten, voor dat geld was ik er ook wel voor gegaan, scheelt toch wel ff heel wat.
De veilingen op MacDiscount in de gaten houden wellicht? Er komen zeker weten meer van dit soort veilingen vanwege overstock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

vandaag eindelijk 2x2 gig in mijn imac gedaan, had eerst 3 gig erin (2+1). Duidelijk te merken dat dual channel verhaal en 1 gig meer. Wisselen van spaces gaat erg rap nu. Deze week met video edit eens zien of dit ook performance verbetering geeft.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Geinige speakers, voor Apple fans:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/additional/large/supersize_earbuds_desk.jpg

Nu te koop: http://www.thinkgeek.com/computing/speakers/a254/

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Besteld eergisteren via 1dayfly.nl voor 45 euro incl verzendkosten. iMac vanmiddag opgehaald, voor iemand die vroeg of het wel nieuwe waren: ja, gewoon nieuw in doos, perfect gewoon! Foto's komen later als ik mijn 500XL ipod headphones speakers binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 19:20
BaSsDruM schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Besteld eergisteren via onedayfly.nl voor 45 euro incl verzendkosten. iMac vanmiddag opgehaald, voor iemand die vroeg of het wel nieuwe waren: ja, gewoon nieuw in doos, perfect gewoon! Foto's komen later als ik mijn 500XL ipod headphones speakers binnen heb :)
Nice, ik kan niet wachten op de fototjes 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb gisteren ook mijn Imac binnengekregen. Alles werkt zoals het hoort (had ook niet anders verwacht) Timemachine backup van m'n macbook erop gezet en hoefde niks meer te installeren! Daar kunnen ze in Redmond nog wat van leren.

Het enige probleem dat ik nu nog heb is de slechte videodriver van Boot Camp als je Vista gebruikt. Ik zie constant vage horizontale streepjes in m'n beeld, alsof je refresh rate niet hoog genoeg staat. Ik kan de refresh rate alleen nergens aanpassen. Standaard staat het op 60hz. In Leopard heb ik daar geen last van. Dus ik denk toch echt dat er iets vaags in de bootcamp Vista videodriver zit.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Op het eerste gezicht valt het niet zo op, maar op een grijze achtergrond zie je het wel als je met je neus op de monitor zit. Ik heb het goedkoopste ati 2400xt model met 128mb videogeheugen.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Als je een nieuwe iMac hebt moet je in Windows Vista met behulp van Apple Software Update even updaten naar de nieuwe versie van BootCamp, waarin nieuwe video-drivers zitten. Je probleem moet dan opgelost zijn ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.