[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.646 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01
Na vele ipods, vanaf gen 2, een Touch, een iPhone heb ik een aantal weken terug een macbook gekocht, ook omdat WinXP ondersteund wordt maar draai nu vooral onder OSX, voor wat ik ermee doe, voornamelijk VNC en browsen, werkt dit fantastisch,

Ben er via de Macbook ook achter gekomen dat XBMC draait onder OSX dus nu is mn oude vertrouwde XBOX vervangen door een Mini als HTPC, dit vooral omdat de mini ook HDTV draait.

Nu zit ik te hikken tegen de aankoop van een iMac, als vervanging van mn huidige pc, omdat de iMac mooi en compact is, kan ik eindelijk een burootje nemen waar geen plaats hoeft te zijn voor een miditower en omdat ze zo stil is. Ga op deze Apple dan wel XP draaien, omdat ik hiermee kan lezen en schrijven en omdat Newsleecher, imo het fijnste usenetleechprogramma ooit, niet onder OSX draait. Omdat downloaden en in mindere mate streamen, heb een fijne stille MyBook externe HDD, de hoofdzaak zal zijn wat deze computer zal gaan doen.

Vraag is nu, neem ik het instapmodel, leuk ik deze wat op met meer mem (van Apple of zelf) en een grotere HDD of neem ik het tweede model as is? Lijkt mij dat ik de videokaart en de snellere processor niet ten volle ga benutten met wat ik met de computer ga doen.

Hoop dat jullie er een lichtje op kunnen schijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dezeppo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:45:
Ga op deze Apple dan wel XP draaien, omdat ik hiermee kan lezen en schrijven en omdat Newsleecher, imo het fijnste usenetleechprogramma ooit, niet onder OSX draait.
OS X niet gebruiken om Newsleecher? One word: Sabnzbd. Draait overigens ook onder Windows, dus je kunt ermee spelen.
Hoop dat jullie er een lichtje op kunnen schijnen...
Als je werkelijk XP wilt gaan draaien, dan zou ik never nooit een iMac kopen om heel eerlijk te zijn. Neem dan een flink compacte kast, schuif die onder een bureau en gooi er een nette 24" monitor op. OS X is imo eigenlijk de enige reden om de significante meerprijs van de iMac te kunnen verantwoorden, de rest valt op andere manieren op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

dezeppo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:45:
Vraag is nu, neem ik het instapmodel, leuk ik deze wat op met meer mem (van Apple of zelf) en een grotere HDD of neem ik het tweede model as is?
Geheugen upgraden is 2 minuten werk en spotgoedkoop momenteel. Een harddisk zelf upgraden is lastiger, want om de iMac te openen moet je het glas van het scherm lostrekken. Dat zit met magneetjes vastgeklemd dus opzich niet moeilijk. Het probleem is alleen dat je dan al snel stof achter het glas krijgt, en dat betekent dat je beeld daarna misschien niet meer helemaal strak en stofvrij is. Als je Apple dat laat doen is het beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Het is geen kwestie van komt er een iMac of niet, ik weet dat het een dure machine is om doze op te draaien maar het oog en oor wil ook wat. Ik weet dat er leuke kleine pc's zijn en ook wel all in ones a la iMac maar misschien zet ik Paralels of Vmware erop en laat ik Newsleecher in een VM lopen, dat is eigenlijk mn favoriete opstelling, de voordelen van OSX met de mogelijkheden om programma's in een VM te laten draaien. Ik neem aan dat als ik een VM laat draaien dat alle extra processorkracht meegenomen is.

[ Voor 9% gewijzigd door dezeppo op 07-05-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dan zou ik dat nog eerder doen. Juist OS X is een van de key selling points van de Mac's, geniaal OS, zonde om het niet te gebruiken :) Als je dan zo aan Newsleecher hangt (wat ik me na sabnzbd nauwelijk voor kan stellen, maar dat terzijde), dan zou ik dat inderdaad in een VM draaien. Ik zou op een Mac alleen nooit Windows als hoofd OS gaan gebruiken :P

Gooi er dan wel 4GB geheugen in trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
neographikal schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:50:
[...]

OS X is imo eigenlijk de enige reden om de significante meerprijs van de iMac te kunnen verantwoorden
Sorry hoor maar dit moet ik even kwijt…. Altijd dat ‘gezeur’ dat een vergelijkbare PC goedkoper zou zijn of een iMac te duur is… NEE!

Mijn mening is dat je :D appels met appels moet vergelijken. Een iMac is een volledige PC incl. monitor op een voet. Je kunt hem dus alleen echt vergelijken met andere All in One PC’s. Bekijk de volgende maar eens :

Dell One
http://www.dell.com/conte...one?c=us&l=en&s=dhs&cs=19

Sony Vaio LT HD PC/TV VGC-LT19U
http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921665224923

Gateway One
http://www.gateway.com/programs/one/index.php

Bekijk de prijzen hier maar eens van, dan is de iMac een prima prijs - prestatie verhouding!

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
simmayor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:20:
[...]

Sorry hoor maar dit moet ik even kwijt…. Altijd dat ‘gezeur’ dat een vergelijkbare PC goedkoper zou zijn of een iMac te duur is… NEE!
Chill?
Mijn mening is dat je :D appels met appels moet vergelijken. Een iMac is een volledige PC incl. monitor op een voet.

Je kunt hem dus alleen echt vergelijken met andere All in One PC’s. Bekijk de volgende maar eens :
Als je daar echt aan gebonden bent: doen. Anders zijn er goedkopere alternatieven, maar is het nou nodig om er op deze manier op in te hakken? Ik draag een alternatief aan, niet meer en niet minder: een HTPC-achtige kast direct onder je bureau schroeven kan bijv ook een optie zijn die behoorlijk goedkoper uitvalt. Maar dat hangt van je eisen af :)

Ik vind OS X juist een van dé grootste pre's van de Mac, zonde als je er geen gebruik van maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Laatst online: 14-09-2023
neographikal schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:25:
[...]

Chill?

[...]

Als je daar echt aan gebonden bent: doen. Anders zijn er goedkopere alternatieven, maar is het nou nodig om er op deze manier op in te hakken?
;) Was niet agressief bedoeld hoor!

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
* Hoedje houdt bordje omhoog --> Usenet met apple.

Om de discussie hier vooral om de iMac te laten gaan, is het handiger om de discussie over nieuwsgroepen voort te zetten in het al bestaande topic :).

Edit: Ik heb de berichten maar even verplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 07-05-2008 16:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ben op zoek naar een zo klein mogelijke USB Hub voor mijn iMac. Tot nu toe heb ik deze op het oog. Maar kan ik hier ook mijn iPods mee opladen en zal de USB poort ernaast er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
FerdiV schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:10:
Ben op zoek naar een zo klein mogelijke USB Hub voor mijn iMac. Tot nu toe heb ik deze op het oog. Maar kan ik hier ook mijn iPods mee opladen en zal de USB poort ernaast er last van hebben?
Nee. Dan moet je een hub hebben met een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb mijn iMac toch ontvangen terwijl de verwachte leverdatum 13 mei zou zijn. Vreemd kreeg ook geen orderstatus updates. Naja, hij is er! Ik moet zeggen dat de muis en toetsenbord echt ondingen zijn. Welke idioot die dingen heeft ontworpen moeten ze ontslaan. Ik heb nu gewoon een zere arm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ah joh, daar wen je wel aan. Je vingers gaan vanzelf krom groeien.

Nee lol. Ik heb nergens last van hoor. Gewoon een kwestie van wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:02
BaSsDruM schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Besteld eergisteren via 1dayfly.nl voor 45 euro incl verzendkosten. iMac vanmiddag opgehaald, voor iemand die vroeg of het wel nieuwe waren: ja, gewoon nieuw in doos, perfect gewoon! Foto's komen later als ik mijn 500XL ipod headphones speakers binnen heb :)
Net die speakers via ThinkGeek binnen gekregen.
Geinige dingetjes, geluid is ook wel redelijk!

Nu nog een iMac :P

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

neographikal schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:25:
Ik vind OS X juist een van dé grootste pre's van de Mac, zonde als je er geen gebruik van maakt :)
Opzich is dat wel zo hoor, maar de iMac is qua vormgeving precies mijn smaak en de afmetingen zijn ongeevenaard voor wat er in zit. Al met al toch een vrij uniek apparaatuur dus, zelfs als je Windows en/of Linux draait :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

alienfruit schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:34:
Ik heb mijn iMac toch ontvangen terwijl de verwachte leverdatum 13 mei zou zijn. Vreemd kreeg ook geen orderstatus updates. Naja, hij is er! Ik moet zeggen dat de muis en toetsenbord echt ondingen zijn. Welke idioot die dingen heeft ontworpen moeten ze ontslaan. Ik heb nu gewoon een zere arm :(
Muis zou ik me wat bij kunnen voorstellen, maar wat is het probleem met het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo, vandaag ook mijn iMac binnen gekregen. Een 24" 2.8, 320gb en een 8800GS, met 4GB ram (niet bij Apple zelf besteld natuurlijk). Mijn eerste ervaringen zijn toch wel bijzonder positief :D. Had verwacht dat het systeem echt lomp groot was om achter te werken, maar deze werkruimte is toch wel ideaal. En hij is ook wel verrekte snel, maar dat moet natuurlijk ook wel.

Ik weet nu alleen zeker dat ik de Mighty Mouse niet ga gebruiken. Ik vind het gewoon niet prettig werken op deze resolutie (zelfs na het aanpassen van de snelheid van de aanwijzer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Gisteren mijn iMac binnengekregen. Had de 24" met 3,06 processor besteld. Het beeldscherm heeft weer dezelfde klachten als de vorige serie en ik baal daar best wel weer van.

Ik denk dat ik hem nu maar hou maar wel met enige tegenzin.

Het draadloos toetsenbord dat Apple erbij leverde deed het trouwens niet. Direct een nieuwe gekocht in de Apple store en het aankoop bedrag krijg ik teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bigg Balls schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:27:
Het beeldscherm heeft weer dezelfde klachten als de vorige serie en ik baal daar best wel weer van.

Ik denk dat ik hem nu maar hou maar wel met enige tegenzin.
De eerste paar dagen ging ik er constant op letten. Sowieso viel me op dat het scherm er minder last van heeft als het een tijdje aan staat, en na een paar dagen let je nergens meer op en is het gewoon een heerlijke machine :) Geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Exirion schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:59:
[...]

De eerste paar dagen ging ik er constant op letten. Sowieso viel me op dat het scherm er minder last van heeft als het een tijdje aan staat, en na een paar dagen let je nergens meer op en is het gewoon een heerlijke machine :) Geen moment spijt van gehad.
Dat hoop ik ook. Ik werk vaak met meerdere Documenten naast elkaar (Word of Pages) en dan valt het telkens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Laatst online: 08:46
Bigg Balls schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Dat hoop ik ook. Ik werk vaak met meerdere Documenten naast elkaar (Word of Pages) en dan valt het telkens op.
Welke problemen? Heb je het op de oneven belichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

ShaneV schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:54:
[...]

Welke problemen? Heb je het op de oneven belichting?
Ja, dat heb ik ook gehad bij mijn vorige iMac. Die is toen twee keer omgeruild en toen was het probleem nog niet over. Ik dacht dat bij deze het misschien verholpen was maar helaas is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bigg Balls schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:57:
Ja, dat heb ik ook gehad bij mijn vorige iMac. Die is toen twee keer omgeruild en toen was het probleem nog niet over. Ik dacht dat bij deze het misschien verholpen was maar helaas is dat niet zo.
Ik raad je aan 'm gewoon te gaan gebruiken. Kans is klein dat je je er over een tijdje nog druk over maakt. De machine is verder helemaal perfect (en stil!) en het 'probleem' stoort me niet. En dat terwijl ik altijd een idioot ben die zich om de kleinste imperfecties druk maakt ;) Een dode pixel is erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Exirion schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:55:
[...]

Ik raad je aan 'm gewoon te gaan gebruiken. Kans is klein dat je je er over een tijdje nog druk over maakt. De machine is verder helemaal perfect (en stil!) en het 'probleem' stoort me niet. En dat terwijl ik altijd een idioot ben die zich om de kleinste imperfecties druk maakt ;) Een dode pixel is erger.
Zo denk ik er nu ook over. De witte iMac c2d heb ik destijds verkocht om een nieuw aluminium iMac te nemen. Nadat deze meerdere keer het probleem van het slechte scherm had heb ik besloten om mijn geld terug te vragen en te wachten tot er een update kwam. Nu blijkt de update hetzelfde probleem te hebben maar hou ik hem inderdaad maar.

Ik werkte namelijk een tijdje op een oude Macbook en een Macbook Air en ik miste de iMac toch wel. Ik heb nu ook de snelste variant dus dat is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
voor diegene die goedkoop een Imac willen aanschaffen heeft MediaMarkt deze reclame die alleen vandaag geld, maar het zal wel de oude Imac zijn , maar toch een koopje :)

Afbeeldingslocatie: http://hooverae.com/upload/files/090508/2310841.jpeg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
absrnd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:26:
voor diegene die goedkoop een Imac willen aanschaffen heeft MediaMarkt deze reclame die alleen vandaag geld, maar het zal wel de oude Imac zijn , maar toch een koopje :)

[afbeelding
Er zit een fout in de advertentie: "met OsX 10.4 Leopard" :p

Sowieso lelijk taalgebruik (i'Life en OsX), niet bepaald een Appleaar die de advertentie gemaakt heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door MarkvE op 09-05-2008 13:57 ]

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Is inderdaad het oude model. Maar wel een prima prijs :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds donderdag een iMac 24" 2.8 GHz op m'n bureau staan...en man wat een heerlijk apparaat! De oneven verlichting is bij mij overigens ook wel aanwezig, maar zo minimaal dat ik er absoluut geen last van heb, ondanks m'n fotografie werkzaamheden.

Ik was met m'n Macbook Pro al grotendeels over, maar nu kan ook de windows bak de deur uit en is het 100% Mac OS X voor mij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Heb sinds gister mijn iMac 20", ben er erg blij mee. Geen idee of ik last van fouten in het scherm heb. Zal wel niet zo erg zijn dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je het niet zeker weet niet verder naar op zoek gaan. Anders gaat het misschien alleen maar irriteren zodra je er wel achter komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
Zit er eigenlijk nou daadwerkelijk veel verschil tussen de 2 20" modellen. Wil er een aanschaffen maar twijfel nog een beetje...

Wat ik doe met de Mac:
- Site ontwerp
- Photoshop (amateur)
- School (word, excel etc)
- Usenet
- HD Films kijken op externe monitor (720p, 1080i/p)
- Standaard werk (mail internet etc)
- Geen games

Ik ga het geheugen zowiezo upgraden naar 4GB, en een externe HD kopen voor films ed.

Het enige verschil is dan de processor, en de videokaart...

Processor is niet zo heel boeiend, maar de videokaart. Gaat de ATI HD 2400 XT 1080p films trekken?

Graag jullie mening.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
Onder OS X doet de GPU niets aan versnelling voor HD video. Kaart maakt dus niets uit. 1080p h.264 materiaal is misschien met OSXBMC wel af te spelen (zelf geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
1080p? Die resolutie haalt de 20 inch toch niet? Ten minste, dat denk ik als je bedenk dat 1080p een resolutie van 1080 bij 1920 heeft en de iMac 20" een resolutie van 1680 bij 1050 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:22:
1080p? Die resolutie haalt de 20 inch toch niet? Ten minste, dat denk ik als je bedenk dat 1080p een resolutie van 1080 bij 1920 heeft en de iMac 20" een resolutie van 1680 bij 1050 heeft.
het is niet dat een scherm een lagere resolutie (1024*768,1280*1024,1680*1050) heeft, dat da geen beelden op 1080p kan weergeven. Het geeft da beeld gewoon weer, maar op een andere grootte
Het decoderen van 1080p beelden hangt af van de gpu en de cpu, maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord of de ati hd 2400/2600 de beelden vloeiend kunnen weergeven

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

En S2801 geeft aan het op een externe monitor te willen bekijken dus de resolutie hoeft niet op de iMac getoond te worden :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Dat zou met iSync (meegeleverd programma) moeten lukken.

Zie trouwens net dat je voor iSync .Mac nodig hebt. Jammer, dacht het mooi te kunnen gebruiken voor als ik mijn Macbook heb deze zomer, maar ik ga dus geen.Mac aanschaffen voor zoiets basics :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
http://www.softobe.com/products/flsy/pp.html

Dit niks?

[ Voor 82% gewijzigd door Frietsaus op 10-05-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Mei schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:38:

Zie trouwens net dat je voor iSync .Mac nodig hebt. Jammer, dacht het mooi te kunnen gebruiken voor als ik mijn Macbook heb deze zomer, maar ik ga dus geen.Mac aanschaffen voor zoiets basics :S
Ik kan anders perfect mijn N73 met contacten en agendaitems synchroniseren via iSync met iCal en het Adresboek, zonder .Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Mei schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:38:

Nee, je kan ook iSyncen met .Mac. Bij Nokia kan je gewoon op de site de juiste plugin/driver voor je telefoon vinden en iSync werkt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
Met de 2.4 GHz Penryn gaat 1080p (24 Hz?) prima. Wat betreft de interne schijf, ook al is de upgrade overprijsd, toch doen! Nooit genoeg schijfruimte en zelf inbouwen is niet eenvoudig.

[ Voor 58% gewijzigd door Gluten Parody op 11-05-2008 12:04 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik binnen 1-2 weken een iMac 20" binnen. Op dit moment heb ik een XP desktop PC die via een ethernet kabel aangesloten is op het netwerk in mijn huis.
Mijn plan is als volgt: met die iMac draadloos inloggen op mijn netwerk en dan de bestanden van mijn XP PC rechtstreeks kopieëeren naar mijn iMac. Is dit 1-op-1 kopieëeren gewoon mogelijk als ik op de XP PC de mappen deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:19:
Als het goed is krijg ik binnen 1-2 weken een iMac 20" binnen. Op dit moment heb ik een XP desktop PC die via een ethernet kabel aangesloten is op het netwerk in mijn huis.
Mijn plan is als volgt: met die iMac draadloos inloggen op mijn netwerk en dan de bestanden van mijn XP PC rechtstreeks kopieëeren naar mijn iMac. Is dit 1-op-1 kopieëeren gewoon mogelijk als ik op de XP PC de mappen deel?
Als het goed is wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Eindelijk is mijn eerste mac binnen en ik ben er echt dik tevreden over. Er is alleen een ding waar ik niet helemaal aan uitkom, wat wel in windows werkte.

Ik had namelijk op mijn oude pc mijn monitors (boxen) aangesloten (deze zijn al versterkt dus er is geen losse versterker) zodat ik hierover al het geluid hoorden. Daarnaast had ik mijn mixer van mijn dj set aangesloten op de lijningang van mijn geluidskaart.

Hierdoor kon ik als ik mijn pc aan had staan gewoon draaien en opnemen tegelijk, ideaal dus. Deze zelfde opstelling probeer ik dus ook werkend te krijgen op mijn imac. De boxen werken al, er komt ook geluid van mijn mixer in de lijningang binnen (zoals te zien is in systeemvoorkeuren) alleen komt dat geluid dus niet over mijn boxen. Hoe fix ik dit? Want ik heb dus echt geen zin in het aanschaffen van een losse versterker voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bestaan er ook een draaibare voet voor de iMac?
Liefst aluminiumkleur.

Zoiets, maar dat je scherm dan ook nog draaibaar is, lijkt me mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.macessity.com/images/product_images/SKStand1_tnail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
De enige draaibare voet die ik ken voor de iMac is de i360.

Op zich wel een leuk / mooi ding, ook in aluminium te verkrijgen, maar best wel prijzig, rond de 50 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

Macdiscount.nl heeft voor de geïnteresseerden weer een nieuwe veiling lopen voor een imac (speciaal voor phusebox deze :))

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aanbieding van de Media markt (oude imac 20" met 2GB) is nog steeds te koop voor 950 bij de MM EIndhoven. Daar staat hij inderdaad met Leopard.

Ben ook zwaar aan het twijfelen. Doe niet heel veel met 3D, echter als volgend jaar GTAIV voor de PC uitkomt, wil ik die toch wel kunnen spelen op mijn Bootcamp.
Heb nu een Macbook, die uitstekend bevalt, maar merk toch dat bijvoorbeeld met Google Earth dat hij het (bijvoorbeeld centrum van EIndhoven met aantal 3d gebouwen) erg moeilijk heeft.

Aangezien mijn 1,5 oude C2D PC nog goed voldoedt, denk ik dat ik toch nog een upgrade ronde wacht en hoop dat in de toekomstige imacs (ook goedkopere modellen) iets meer GPU power zit

Aan de andere kant, als ik al die buro`s zie in het topic 'post hier je mac opstelling' begin ik toch te watertanden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zijn er al mensen die goede ervaringen hebben met het uitbreiden van hun geheugen? Is de nieuwe iMac kieskeurig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn 2,66 Ghz 4 GB Ram 500 GB 20" iMac binnen gekregen... wat een heerlijk apparaat!! En wat een ding zeg, ik dacht echt dat hij op zou stijgen toen hij eenmaal stond. wat een nice ding!!!

Alleen 1 vraagje; wil nu de bestanden van mijn oude PC naar deze kopieeeren via het netwerk maar dat lukt niet :S Ik zie mijn oude pc (XP) wel in het netwerk en kan ook gewoon mijn films map in. Vervolgens selecteer ik de bestanden, doe ik edit -> copy. Heb een mapje op mijn bureaublad gemaakt van mijn iMac, maar daarin kan ik niet edit -> paste kiezen :/
Er staat dat ik ingelogd ben op het netwerk als guest, heeft dat er iets mee te maken?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

ronwiel schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:53:
Zijn er al mensen die goede ervaringen hebben met het uitbreiden van hun geheugen? Is de nieuwe iMac kieskeurig of niet?
\[Mem-ervaringen] Intel Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 08:44

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:05:
Heb vandaag mijn 2,66 Ghz 4 GB Ram 500 GB 20" iMac binnen gekregen... wat een heerlijk apparaat!! En wat een ding zeg, ik dacht echt dat hij op zou stijgen toen hij eenmaal stond. wat een nice ding!!!

Alleen 1 vraagje; wil nu de bestanden van mijn oude PC naar deze kopieeeren via het netwerk maar dat lukt niet :S Ik zie mijn oude pc (XP) wel in het netwerk en kan ook gewoon mijn films map in. Vervolgens selecteer ik de bestanden, doe ik edit -> copy. Heb een mapje op mijn bureaublad gemaakt van mijn iMac, maar daarin kan ik niet edit -> paste kiezen :/
Er staat dat ik ingelogd ben op het netwerk als guest, heeft dat er iets mee te maken?

Alvast bedankt!!
Doe eens sleur-en-pleur. Copy/Paste voor bestanden gebruik ik echt nooit op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-07 18:04
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:05:

Alvast bedankt!!
Neem dat je XP NTFS geformateerd is, dan kan je met je Mac alleen maar lezen.
Je hebt op je Mac software nodig om bestanden tussen je Mac en een Windows NTFS partitie bestanden te kunnen uitwisselen, zoals Paragon NTFS bijvoorbeeld (http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Knuppel58 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:19:
[...]

Neem dat je XP NTFS geformateerd is, dan kan je met je Mac alleen maar lezen.
Je hebt op je Mac software nodig om bestanden tussen je Mac en een Windows NTFS partitie bestanden te kunnen uitwisselen, zoals Paragon NTFS bijvoorbeeld (http://www.paragon-software.com/).
In een netwerk maakt het geen zak uit hoe je HDD is geformatteerd. Het netwerk protocol handelt alles af. Dus daar hoef je niet moeilijk om te doen. Iig, ik neem aan de je een UTP kabel tussen beide machines hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
DoctorV64 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:25:
Macdiscount.nl heeft voor de geïnteresseerden weer een nieuwe veiling lopen voor een imac (speciaal voor phusebox deze :))
haha thanks gezien. Helaas niet echt interessant qua prijs

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

matthijst schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:11:
Bestaan er ook een draaibare voet voor de iMac?
Liefst aluminiumkleur.

Zoiets, maar dat je scherm dan ook nog draaibaar is, lijkt me mooi:
[afbeelding]
Ik vraag me af hoe vaak je je scherm draait? Thuis staat mijn imac zeg maar tegen de muur.
Een standaard lijkt me wel wat om mijn wired keyboard eronder te schuiven als ik niet bezig ben.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DoctorV64 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:23:
Ik vraag me af hoe vaak je je scherm draait? Thuis staat mijn imac zeg maar tegen de muur.
Een standaard lijkt me wel wat om mijn wired keyboard eronder te schuiven als ik niet bezig ben.
Moet er nog 1 halen, maar het idee was om de eettafel met de korte kant op de muur te zetten. iMac daarop met zijn rug tegen de muur. En dat ie dan draaibaar is zodat je ofwel aan de ene kant vd tafel kunt zitten om bv. te internetten, of aan de andere kant om bv. TV kunt kijken tijdens koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Vandaag voor me de volgende configuratie klaargemaakt:

2.66GHZ INTEL CORE 2 DUO
4GB 800MHZ DDR2 SDRAM - 2x2GB
750GB SERIAL ATA DRIVE
APPLE WIRELESSS MIGHTY MOUSE
WIRED KYBD & USER'S GUIDE-N
COUNTRY KIT,IMAC 20-NLD

Weet net nog steeds eigenlijk niet wat ik met het OS ga doen. Ben 'bang' dat ik er gewoon XP of eventueel Vista op ga draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
*knip* we houden het wel netjes

Maar goed, ik krijg een 2GB binnen en maak er zelf 4GB van. Maar had er laatst al een opengemaakt en wow (!) wat zitten die krengen vast. Ben bang dat ik de 2GB er niet uitkrijg :P

[ Voor 37% gewijzigd door Daedalus op 16-05-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

dezeppo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:28:
Weet net nog steeds eigenlijk niet wat ik met het OS ga doen. Ben 'bang' dat ik er gewoon XP of eventueel Vista op ga draaien.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
Moeilijk afstand doen van het vertrouwde zeker. Durf te wennen dat als je eenmaal aan OS X hebt geproefd dat je het steeds meer gaat gebruiken :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Mag ik jullie vragen wat voor geheugen jullie gebruiken in deze nieuwe serie van de iMac. Ik wil namelijk graag 4GB hebben. Ik kan nu wel 4GB kopen 63euro bij Ingram Micro. Alleen ik heb eerder slechte ervaringen gehad toen ik geheugen kocht voor mijn Powerbook. Zijn de huidige Intel Macs ook zo kieskeurig?

VMWare en 1gig is namelijk niet vooruit te branden :)

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 16-05-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

staat trouwens ook in de topicstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Het is inderdaad belachelijk vertrouwd, XP, maar OSX is ook niet zo heel moeilijk, net even wennen. Ben ook 'het diepe' nog niet in geweest qua OSX. Maar ik doe niet zoveel op de computer anders dan downloaden, uitpakken en streamen, ga de discussie van nieuwszuigers (leechers) neit opnieuw opstarten. Maar denk dat ik 15 dagen VMWare Fusion ga proberen, merk ik nou dat ik OSX dan niet zo vaak gebruik kan ik net zo goed XP of Vista er op boot campen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje; heb zojuist mijn TV op mijn iMac aangesloten. Heb geen mirroring dus de TV verlengt mijn desktop als het ware. Nu heb ik alleen probleempje. Als ik een venster van VLC naar mijn TV sleep en ik dubbelklik voor fullscreen dan gaat hij fullscreen op mijn iMac. Hoe stel ik het in dat het fullscreen gaat op mijn TV, dus dat ik daar gewoon rlxt filsm op kan kijken?

Tia!

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:31:
Klein vraagje; heb zojuist mijn TV op mijn iMac aangesloten. Heb geen mirroring dus de TV verlengt mijn desktop als het ware. Nu heb ik alleen probleempje. Als ik een venster van VLC naar mijn TV sleep en ik dubbelklik voor fullscreen dan gaat hij fullscreen op mijn iMac. Hoe stel ik het in dat het fullscreen gaat op mijn TV, dus dat ik daar gewoon rlxt filsm op kan kijken?

Tia!
Door de TV als hoofdmonitor te gebruiken. Even de rangschikking wijzigen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Èèèèn ze is binnen. Mooie machine, ben nu bezig de gegevens van de macBook te kopieeren, 16.1 gig aan programma's denk dat meteen de windows xp VM meegekopieerd wordt. Sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carfreak02 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:13:
[...]

Door de TV als hoofdmonitor te gebruiken. Even de rangschikking wijzigen dus.
Of je lost het simpeler op door in VLC in te stellen dat hij fullscreen op de TV moet openen. Ik heb geen Mac bij de hand, maar het zit hem ergens in de menubalk, onder "Video".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:54
Is het beeld van films wat ok op een imac 24"? Of is een 32" tv beter?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry Tower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:48:
Is het beeld van films wat ok op een imac 24"? Of is een 32" tv beter?
Dat ligt natuurlijk ook aan de TV. De iMac 24" heeft qua beeld het beste wat er te krijgen is, zowel qua resolutie als het gebruikte panel. Als je het vergelijkt met een 32" HD-Ready beeldscherm, is de iMac uiteraard beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik weet niet of iedereen het daarmee eens is, zeker niet wanneer de problemen van de vorige serie nog niet zijn opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:04:
Ik weet niet of iedereen het daarmee eens is, zeker niet wanneer de problemen van de vorige serie nog niet zijn opgelost :P
Ik zeg niet dat ze probleemvrij zijn, ik zeg enkel dat in deze categorie het panel wel het best geproduceerde panel is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
dezeppo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:32:
Èèèèn ze is binnen. Mooie machine, ben nu bezig de gegevens van de macBook te kopieeren, 16.1 gig aan programma's denk dat meteen de windows xp VM meegekopieerd wordt. Sweet!
Feli! Nu nog een paar foto's als bewijs ;)

Krijg die van mij eind volgende week, als me examens voorbij zijn. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marcusso op 20-05-2008 18:57 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Da's het jammere aan Macs (net zoals alle nieuwe leuke dingen)... In het begin is het gaaf en super en sweeeeeet. Na een tijdje raak je er aan gewend (verwend? :+ ) en is het jammergenoeg lang niet zo speciaal meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
alienfruit schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:14:
Mag ik jullie vragen wat voor geheugen jullie gebruiken in deze nieuwe serie van de iMac. Ik wil namelijk graag 4GB hebben. Ik kan nu wel 4GB kopen 63euro bij Ingram Micro. Alleen ik heb eerder slechte ervaringen gehad toen ik geheugen kocht voor mijn Powerbook. Zijn de huidige Intel Macs ook zo kieskeurig?

VMWare en 1gig is namelijk niet vooruit te branden :)
Kijk even op Central Point. Daar hebben ze een mooie wizard die precies aangeeft wat je hebben moet voor welk Apple product. Zo heb ik 4Gb voor mijn Imac gekocht, de ene laatste versie iMac dan wel. Werkt super!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Als ik bestanden/folders verwijder/verplaats moet ik continu mn wachtwoord invullen. Is er enige manier om dit te veranderen, het is behoorlijk irritant! De mevrouw van Apple zei dat het niet veranderd kon worden maar dat lijkt me sterk. STFW heb ik al gedaan maar zo snel niets kunnen vinden. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik heb sinds een paar dagen mijn imac ontvangen, maar heb een probleem. Ik heb Logic Studio 8 geinstalleerd maar was tegen een probleem aangelopen en besloot hem te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar blijkbaar heb ik meer weggehaald dan nodig was, want ik heb ook Compressor, Apple Qmaster en Apple Qadministrator verwijderd en deze kwamen niet terug na de nieuwe installatie :(

Wat kan ik doen? Moet ik nu mijn hele iMac weer opnieuw installeren met de bijgeleverde disc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik zou apple even bellen, want je hebt gewoon support op Logic studio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Mei schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:45:
Da's het jammere aan Macs (net zoals alle nieuwe leuke dingen)... In het begin is het gaaf en super en sweeeeeet. Na een tijdje raak je er aan gewend (verwend? :+ ) en is het jammergenoeg lang niet zo speciaal meer :P
Mwah, elke keer als ik van m'n werk thuis kom vind ik m'n iMac toch wel weer een verademing hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Exirion schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:43:
[...]

Mwah, elke keer als ik van m'n werk thuis kom vind ik m'n iMac toch wel weer een verademing hoor :Y
Ik zit de laatste tijd bijna nergens anders meer achter de computer (op school hoeft het ook niet meer), dus bij mij valt dat wel tegen :P

Blijft natuurlijk nog steeds een heerlijk ding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen goede ervaringen....

Heb nu zo'n 3.06 GHz 24" geval met alle toeters en bellen eraan in bestelling.

De eerste had een groene pixel die maar aan bleef midden in het scherm.
De tweede had een mooie gradiënt in helderheid van het scherm van links naar rechts.

Wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Die gradients zijn (helaas...) bekend. Bij normaal gebruik merk je er eigenlijk niks van. (Heb het zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mei schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:15:
Die gradients zijn (helaas...) bekend. Bij normaal gebruik merk je er eigenlijk niks van.
Ik merkte het wel degelijk, met name bij schermen waarbij veel wit aanwezig was. Zelfs in mail.app (+-50% van het scherm benut) zag je al dat de helderheid verliep. Of je er last van hebt is voornamelijk afhankelijk van hoe kritisch je bent, maar merkbaar is het imo zeker.

Het is trouwens geen gradient (kleurenschakering), maar gewoon een verloop in helderheid. Van gradients had ik verder geen last :)

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 22-05-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb sinds begin deze maand een 24" Imac in bestelling staan en mijn collega vertelde me dat ik zo'n twee tot drie weken moet wachten voordat deze, schijnbaar vanuit China, overkomt.

Eind deze maand of de eerste week van juni zal mijn nieuwe computer waarschijnlijk binnenkomen. Dit wordt ook tevens mijn eerste Mac: 3,06 Ghz, 2GB, 1TB, GF8800 GS en draadloos machtig muisje :*) Ik breid zelf wel het geheugen uit naar 4GB.

Vorig jaar zomer nog gekeken of het niet beter was om er een mee te nemen uit de V.S., maar daar heb ik vanaf gezien .. teveel gedoe. Ik hoop dat alles goed gaat, pixels e.d. Ik kan alvast niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:15:
Die gradients zijn (helaas...) bekend. Bij normaal gebruik merk je er eigenlijk niks van. (Heb het zelf ook)
Als ik mijn scherm op wit zette was het dermate ernstig dat ik een return wel op z'n plek vond. Als je een webpagina met als achtergrond wit had zag je het al duidelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcusAuyrelius schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:22:
Ik heb sinds begin deze maand een 24" Imac in bestelling staan en mijn collega vertelde me dat ik zo'n twee tot drie weken moet wachten voordat deze, schijnbaar vanuit China, overkomt.

Eind deze maand of de eerste week van juni zal mijn nieuwe computer waarschijnlijk binnenkomen. Dit wordt ook tevens mijn eerste Mac: 3,06 Ghz, 2GB, 1TB, GF8800 GS en draadloos machtig muisje :*) Ik breid zelf wel het geheugen uit naar 4GB.

Vorig jaar zomer nog gekeken of het niet beter was om er een mee te nemen uit de V.S., maar daar heb ik vanaf gezien .. teveel gedoe. Ik hoop dat alles goed gaat, pixels e.d. Ik kan alvast niet wachten :P
Ze komen uit Tsjechië!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
Sinds wanneer? Ik dacht dat Shanghai in China lag. Althans, gisteren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 05:56:
Als ik mijn scherm op wit zette was het dermate ernstig dat ik een return wel op z'n plek vond. Als je een webpagina met als achtergrond wit had zag je het al duidelijk. :(
Alleen zo uit de doos getrokken getest? Of heb je 'm wel een tijdje aan gehad? Als ze net aan staan hebben ze er allemaal last van en na een tijdje is het nauwelijks nog een serieus probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:23:
[...]

Alleen zo uit de doos getrokken getest? Of heb je 'm wel een tijdje aan gehad? Als ze net aan staan hebben ze er allemaal last van en na een tijdje is het nauwelijks nog een serieus probleem.
Ja, net uit de doos getest. Evenals de eerste, die dit probleem uit de doos niet had. Een computer moet het bij mij meteen doen, niet dat ik 'm "eventjes in moet laten branden" of dat soort onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 07:44:
[...]

Sinds wanneer? Ik dacht dat Shanghai in China lag. Althans, gisteren wel.
Ik heb al 2 iMac's gehad en ze kwamen beiden bij Foxconn uit Tsjechië vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:42:
[...]

Ik heb al 2 iMac's gehad en ze kwamen beiden bij Foxconn uit Tsjechië vandaan :)
Typisch, ik heb er ook 2 gehad, en beiden kwamen met het vliegtuig uit Shanghai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

neographikal schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Ik merkte het wel degelijk, met name bij schermen waarbij veel wit aanwezig was. Zelfs in mail.app (+-50% van het scherm benut) zag je al dat de helderheid verliep. Of je er last van hebt is voornamelijk afhankelijk van hoe kritisch je bent, maar merkbaar is het imo zeker.

Het is trouwens geen gradient (kleurenschakering), maar gewoon een verloop in helderheid. Van gradients had ik verder geen last :)
Gradient/helderheidsprobleem/whatever :P Ik ben iig flink kritisch, maar ondanks dat-ie er nu nog een beetje zit heb ik er in de praktijk geen last van. Nog geen andere iMacs van dit type gezien, dus kan er niet veel meer over oordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:41:
Ja, net uit de doos getest. Evenals de eerste, die dit probleem uit de doos niet had. Een computer moet het bij mij meteen doen, niet dat ik 'm "eventjes in moet laten branden" of dat soort onzin.
Sja, elke monitor/TV moet even aanstaan om in volle glorie weer te geven. Elke keer weer, en da's niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand al echte benchmarks van de nieuwe 3.06 iMac en mooie GPU?
Ben wel benieuwd hoe die presteert met bijv. gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tha BasZ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:31:
Ik heb speciaal Windows geïnstalleerd om wat games te testen (nog niet echt van gekomen, maar goed ;)). Ik heb een 24" 2.8, 4gb ram en de 8800GS, dus de 3.06 zal nog wel iets beter zijn...

Heb het getest met Company of Heroes: Opposing Fronts en ik kan het gewoon vloeiend spelen of 1920x1200 met alle details op high/ultra. Het enige wat ik niet heb aangezet is AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Tha BasZ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:31:
UT2004/Quake 4 loopt extreem soepel, alles op max ingesteld. Ga zondag nog even Prey en COD2 proberen. Prey is denk ik wel interessant. Ik zal mijn bevindingen nog wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:00:
[...]

Sja, elke monitor/TV moet even aanstaan om in volle glorie weer te geven. Elke keer weer, en da's niks nieuws.
Dan was mijn eerste geval daarop een uitzondering. Gevalletje snel glorie. Ik heb ook een iMac 20" G5 en heb nog nooit last gehad van gradiënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

neographikal schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:17:
[...]

De vorige serie iMacs had ik net als jij ook meerdere malen terug moeten sturen. Bij deze is het probleem weer maar nu neem ik er maar genoegen mee. Ik wist ditmaal dat de kans zeer groot is dat het nog niet opgelost is en voor de rest werkt de iMac goed (op de DVD brander na, die is erg langzaam en maakt veel lawaai).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik vraag me af hoeveel winst Apple wel niet maakt op een 24" Imac.

Ik heb zojuist nog even bij de Amerikaanse Applestore gekeken en daar zou ik voor m'n configuratie ($2469 * 1,065 (VAT Florida))= $2629,485 moeten betalen. Met de huidige koers, grofweg (1/1,57)=0.6369, zou ik €1674,72. Dit is grofweg 3 euro meer dan wat ik ga betalen voor hetzelfde systeem. Dus aangezien Apple in Dollars natuurlijk ook al winst maakt.... Ik vraag me af of ze niet grofweg 40% - 50% marge maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:07:
Ik vraag me af hoeveel winst Apple wel niet maakt op een 24" Imac.

Ik heb zojuist nog even bij de Amerikaanse Applestore gekeken en daar zou ik voor m'n configuratie ($2469 * 1,065 (VAT Florida))= $2629,485 moeten betalen. Met de huidige koers, grofweg (1/1,57)=0.6369, zou ik €1674,72. Dit is grofweg 3 euro meer dan wat ik ga betalen voor hetzelfde systeem. Dus aangezien Apple in Dollars natuurlijk ook al winst maakt.... Ik vraag me af of ze niet grofweg 40% - 50% marge maken.
En hier hebben we weer zo'n specsgeile zeikerd... Sorry hoor, maar als je puur specs voor je geld wil, dan moet je als de duvel maken dat je hier uit APL wegkomt en een PC met Linux gaan kopen. Kost het minst, krijg je de meeste hardwarespecs voor terug.

Je koopt geen Mac om de specs, je koopt een Mac omdat-ie lekker werkt. Je betaalt voor het OS, je betaalt voor het design, je betaalt voor de kwaliteit van het materiaal. Misschien heeft Apple een dikke vette marge, maar so what? Je wil graag een Mac en je bent bereid het geld ervoor neer te leggen of je bent dat niet, maar dan moet je ook niet lopen zeuren, want tot nu toe heeft geen enkele andere fabrikant een dergelijk concept succesvol weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
Mei schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:47:
[...]

En hier hebben we weer zo'n specsgeile zeikerd... Sorry hoor, maar als je puur specs voor je geld wil, dan moet je als de duvel maken dat je hier uit APL wegkomt en een PC met Linux gaan kopen. Kost het minst, krijg je de meeste hardwarespecs voor terug.

Je koopt geen Mac om de specs, je koopt een Mac omdat-ie lekker werkt. Je betaalt voor het OS, je betaalt voor het design, je betaalt voor de kwaliteit van het materiaal. Misschien heeft Apple een dikke vette marge, maar so what? Je wil graag een Mac en je bent bereid het geld ervoor neer te leggen of je bent dat niet, maar dan moet je ook niet lopen zeuren, want tot nu toe heeft geen enkele andere fabrikant een dergelijk concept succesvol weten te maken.
Juist !

.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.