[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mei schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:47:
[...]

En hier hebben we weer zo'n specsgeile zeikerd... Sorry hoor, maar als je puur specs voor je geld wil, dan moet je als de duvel maken dat je hier uit APL wegkomt en een PC met Linux gaan kopen. Kost het minst, krijg je de meeste hardwarespecs voor terug.

Je koopt geen Mac om de specs, je koopt een Mac omdat-ie lekker werkt. Je betaalt voor het OS, je betaalt voor het design, je betaalt voor de kwaliteit van het materiaal. Misschien heeft Apple een dikke vette marge, maar so what? Je wil graag een Mac en je bent bereid het geld ervoor neer te leggen of je bent dat niet, maar dan moet je ook niet lopen zeuren, want tot nu toe heeft geen enkele andere fabrikant een dergelijk concept succesvol weten te maken.
Volgens mij bedoelt ie juist dat in verhouding de Apple producten veel duurder zijn dan in de VS.
Dat zou er dan op kunnen duiden dat Apple in Europe veel meer winst maakt.

Maar ik kan het mis hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Chaser2600 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:41:
[...]

Volgens mij bedoelt ie juist dat in verhouding de Apple producten veel duurder zijn dan in de VS.
Dat zou er dan op kunnen duiden dat Apple in Europe veel meer winst maakt.

Maar ik kan het mis hebben ;)
Wow lol, wat een heftige reacties haha. Ik bedoelde het idd ook meer in die richting ja. Ik werk zelf in een winkel waar we meer op die marges moeten letten en ja lol, dan let je misschien meer op de specificaties en prijs omdat je er wat bewuster van wordt. Begrijp me niet verkeerd ik vind het knap als Apple zulke hoge marges kan behalen. Ik probeer Apple ook helemaal niet te bashen ofzo.

@ Mei

Tuurlijk, als ik alleen voor de specs en het geld had gegaan dan had ik wel een pc uitgekozen, maar ik ga meer voor het gemak en omdat ik wat nieuws wil, all-in-one enzo. Ben verder nog een OSX Noob of hoe jullie dat ook noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-10 12:31
Iemand nog tips over hoe ik goed kan VNC-en of RDP-en naar de iMac? Het lukt me wel maar ik kan alleen nog maar inloggen via VNC en dan alleen als ik alle kleuren kies, het geheel wordt dan bijzonder traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

MarcusAuyrelius schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:53:
[...]

Wow lol, wat een heftige reacties haha. Ik bedoelde het idd ook meer in die richting ja. Ik werk zelf in een winkel waar we meer op die marges moeten letten en ja lol, dan let je misschien meer op de specificaties en prijs omdat je er wat bewuster van wordt. Begrijp me niet verkeerd ik vind het knap als Apple zulke hoge marges kan behalen. Ik probeer Apple ook helemaal niet te bashen ofzo.

@ Mei

Tuurlijk, als ik alleen voor de specs en het geld had gegaan dan had ik wel een pc uitgekozen, maar ik ga meer voor het gemak en omdat ik wat nieuws wil, all-in-one enzo. Ben verder nog een OSX Noob of hoe jullie dat ook noemen :)
Excuses voor de heftige reactie :) Was beetje sjachie gisterenavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
Mei schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Excuses voor de heftige reactie :) Was beetje sjachie gisterenavond :+
Alrighty no problemo, heb ik ook wel eens ^o^. Aahhh, heerlijk, het is weer zaterdagavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Tha BasZ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:31:
Iemand al echte benchmarks van de nieuwe 3.06 iMac en mooie GPU?
Ben wel benieuwd hoe die presteert met bijv. gaming.
Op www.barefeats.com vind je een aantal verrassende benchmarks van de nieuwe iMac. Zo presteert de 3.06 met de NVIDIA GeForce 8800GS een stuk beter in games dan de 2.8 met de ATI Radeon HD 2600 Pro. Bij het gebruik van alledaagse applicaties als iDVD en iMovie is de 2.8 met de Radeon verrassend genoeg een stuk sneller. Men is er nog niet uit of dit een driver-probleem is of een tekortkoming in de NVIDIA-chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Laten we hopen dat dit een driver probleem is...
Neem aan dat de 8800GS toch wel beter kan!

Maar bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 12:54

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

mh1956 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:47:
[...]

Op www.barefeats.com vind je een aantal verrassende benchmarks van de nieuwe iMac. Zo presteert de 3.06 met de NVIDIA GeForce 8800GS een stuk beter in games dan de 2.8 met de ATI Radeon HD 2600 Pro. Bij het gebruik van alledaagse applicaties als iDVD en iMovie is de 2.8 met de Radeon verrassend genoeg een stuk sneller. Men is er nog niet uit of dit een driver-probleem is of een tekortkoming in de NVIDIA-chip.
Is idd vreemd ja, heb de bron nu even niet bij me maar op de Mac Pro's zijn de Ati kaarten ook sneller met renderen in Motion.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Tha BasZ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:01:
Laten we hopen dat dit een driver probleem is...
Neem aan dat de 8800GS toch wel beter kan!

Maar bedankt voor de link!
Volgens mij is er echt iets mis met de drivers van de 8800GS. COD2 loopt namelijk voor geen meter. Instellingen op laag en nog hapert het beeld. COD2 moet daarentegen gewoon op de hoogste instellingen speelbaar zijn, zo'n grafisch hoogstandje is het spel nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En na de 1e met stuck pixel en de 2e met ongelijke belichting gaat ook de 3e iMac terug vanwege een te losse standaard en bleeding in de hoeken.

Gut gut gut, wat is Apple toch een kutbedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:59:
Ik heb niks te klagen over ze. Na een beetje aandringen werd mijn enige defect met een Apple apparaat buiten de garantie uit coulance gratis gerepareerd. M'n iMac bevalt mij super en wees blij dat ze zo makkelijk zijn met omruilen. Dat is bij veel bedrijven anders.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-10 12:31
Heh, en ik ben goed blij met mn iMac. Of ik slechte pixels heb of ongelijke belichting; geen idee! Het is me in ieder geval niet opgevallen. Ze is ook oorverdovend stil (iig ivm met mn pc) en staat er heel mooi te zijn. De schema''s voor sluimerstand en de sluimerstand zelf bevallen me ook goed.

Het is nog wel steeds behelpen met beheer op afstand maar dat gaat nu ipv tergend langzaam langzaam. En via een paar workarounds is er redelijk mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:59:
En na de 1e met stuck pixel en de 2e met ongelijke belichting gaat ook de 3e iMac terug vanwege een te losse standaard en bleeding in de hoeken.

Ja ik zou ook een Dell of andere PC gaan kopen. Want daar hebben ze alles 100% voor elkaar en komen er geen enkele defecten voor. Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carfreak02 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Ja ik zou ook een Dell of andere PC gaan kopen. Want daar hebben ze alles 100% voor elkaar en komen er geen enkele defecten voor. Doen!
LOL @ carfreak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe, ik zit inmiddels aan m'n derde Dell 2408 scherm :+ Je raadt het nooit: productiefout. Ik trek het aan ofzo 8)7 Het enige voordeel is dat je de keuze hebt qua componenten: ik ga nu voor een ander type scherm. Bij een iMac zit je aan het geheel van de machine vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld me hier ook even, ben nu twee weken in bezit van een iMac, 899€ bij Dynabyte. Heb voor 20€ het geheugen nog even opgeschroeft naar 2gb, en ben er heeel blij mee! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

.....

[ Voor 99% gewijzigd door LoeiOrdinair op 22-06-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen 14 dagen ruilen ze sowieso om geloof ik, meteen bellen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:14:
Binnen 14 dagen ruilen ze sowieso om geloof ik, meteen bellen dus. :)
Ik werk zelf in een APR winkel, maar dan weet ik dat voor morgen. Is dat een Apple regel ofzo? Ik ben geen AASP-r, lees: ik weet niks van garantie-dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Returns are subject to Apple's Sales and Refunds Policy. You have up to 14 days from the time you receive your item(s) to initiate a return. A 10% restocking fee will be assessed for opened items. Shipping fees are not refundable.
Bij mij deden ze in ieder geval niet moeilijk bij het omruilen van m'n iMacs (gekocht in de onlineApple store) :) Gewoon om een ruil vragen, met ondertekening van een formuliertje kun je zelfs je oude mac even houden om de boel over te zetten (kan ook met Time Machine natuurlijk).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
Ik krijg m'n CTO Imac hoogstwaarschijnlijk maandag binnen. :) Zit er nu al bijna 3 weken op te wachten :9~ Ik hoop wel dat m'n scherm geen vervelende narigheidjes heeft. CTO's schijn ik niet te kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online besteld? Koop op afstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:23:
Online besteld? Koop op afstand. :)
Nee in de winkel, maar ik ga er wel vanuit dat het goed zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een defect kan ik mee leven, maar ik geloof dat je de triestheid van deze zaak over het hoofd ziet.

Ik heb al eerder een iMac ter vervanging getracht te bestellen en Apple heeft me nu dus vijf defecte machines achter elkaar geleverd, allemaal met het defect van het begin af aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:21:
Ik krijg m'n CTO Imac hoogstwaarschijnlijk maandag binnen. :) Zit er nu al bijna 3 weken op te wachten :9~ Ik hoop wel dat m'n scherm geen vervelende narigheidjes heeft. CTO's schijn ik niet te kunnen ruilen.
Kan wel, ik ben er al een maand zoet mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:12:
Klotezooi#%(@%(&@#, zit dus met een dode pixel (een witte). Ongeveeer (vanuit de rechter boven hoek) boven 6cm, rechts 12cm. Niet extreem storend, maar wel klote. Heb de iMac nu net 2 weken... Iemand bekend met de pixelpolicy van Apple? Heb al wat zitten zoeken, maar niks gevonden....
http://support.apple.com/kb/HT1721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Nee in de winkel, maar ik ga er wel vanuit dat het goed zal zijn :)
cosmetische gebreken, zoals Apple dat noemt, vallen onder garantie mits ze binnen 2 weken gemeld zijn. Dus gewoon meteen in de telefoon klimmen :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

CTO? Variant van de afkorting BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:01:
[...]

Een defect kan ik mee leven, maar ik geloof dat je de triestheid van deze zaak over het hoofd ziet.

Ik heb al eerder een iMac ter vervanging getracht te bestellen en Apple heeft me nu dus vijf defecte machines achter elkaar geleverd, allemaal met het defect van het begin af aan...
Je oude iMacs hebben allemaal een ander probleem dus van 'het defect' kun je niet spreken. Daarnaast vraag ik me af waarom je dan iMacs blijft bestellen ? Vraag je geld terug en koop iets anders. Maar het slaat dan nergens op als jij een probleem hebt met Apple , dat Apple gelijk een slecht bedrijf is. Dat zegt dan denk ik meer over jezelf. Ik snap sowieso niet waarom je een Mac aanschaft als je het een 'kutbedrijf' vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het slaat dan nergens op als jij een probleem hebt met Apple , dat Apple gelijk een slecht bedrijf is. Dat zegt dan denk ik meer over jezelf.
Ze laten het op sommige punten wel afweten. De beeldschermproblemen van de iMacs zijn bekend, maar het fixen of toegeven wordt niet gedaan. Daar maken meer bedrijven zich schuldig aan, maar ik snap z'n standpunt wel: vrolijk word je er niet van.
Ik snap sowieso niet waarom je een Mac aanschaft als je het een 'kutbedrijf' vindt.
Ik begrijp hem heel goed: in principe is het de enige mogelijkheid om OS X te draaien, met name als de Mac Mini je te licht is en je geen 2-3K neer wilt tellen voor een Mac Pro. De iMac is een mooie middenweg qua kosten en specificaties :)

Een andere optie is om een PC samen te stellen met componenten die geen problemen opleveren met OS X, maar dat zal denk ik niet de bedoeling zijn (ik draai het nu trouwens wel zo, tot grote tevredenheid en zonder gezeur) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17

Maximus

There is no substitute

Mei schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:30:
CTO? Variant van de afkorting BTO?
CTO en BTO worden door elkaar gebruikt

Custom To Order
Built To Oorder

Eigenlijk beide hetzelfde :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in twee generaties bestellingen geplaatst en steeds hetzelfde model. Steeds betreft het defecten aan het beeldscherm. Weliswaar andere problemen, maar het is voor mij onvoorstelbaar dat Apple maar defecte units blijft leveren. Ben ik zo kritisch dat die dingen mij opvallen?

Dat ik blijf bestellen is omdat ik een Apple wil (ik kan niet werken met die Windowsdingen) en omdat ik ook een contact binnen Apple heb die volgens mij tot meer in staat is (ze heeft me aangegeven dat mocht de derde ook defect zijn "er toch maar eens gekeken moet worden wat hier mis gaat"). De argumentatie van neographikal klopt volledig: wanneer je de Mac Pro enerzijds uitkleed, anderzijds upgrade naar gelijke specificaties kom ik te duur uit en een Mac Mini is nooit een optie geweest (bovendien zit ik eigenlijk niet te wachten op zo'n enorme kast onder m'n bureau).

Het blijft een mooi bedrijf maar laten we zeggen dat de quality control over de productielijn zeer bedroevend is. Punt is dat ik nu wekenlang bezig ben met inpakken, uitpakken, afspraken maken met de TNT en ik heb eigenlijk ook nog wel andere dingen aan m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Kan je niet eens naar een Apple Store gaan? Daar kan je jouw exemplaar gewoon uittesten. Is-ie niet goed, dan vraag je een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:49:
Ik heb in twee generaties bestellingen geplaatst en steeds hetzelfde model. Steeds betreft het defecten aan het beeldscherm. Weliswaar andere problemen, maar het is voor mij onvoorstelbaar dat Apple maar defecte units blijft leveren. Ben ik zo kritisch dat die dingen mij opvallen?
Strict genomen is het helemaal geen defect. Het is een afwijking die binnen de tolerantie valt, maar niet binnen jouw afwijkingsnormen. Voor mij doet het geen afbreuk aan de iMac als geheel, want het blijft een geweldig apparaat om naar te kijken en mee te werken. Een kleine groep gebruikers wil topkwaliteit schermen en die kunnen beter voor een Powermac met monitor gaan. Het is niet anders.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, bovendien zit hier in de buurt geen Apple-dealer (of je moet de Media Markt bedoelen). Bovendien zit er dan niet de 14% onderwijskorting van april op. Het is inderdaad een fantastische machine om mee te werken en afgezien van het beeldscherm heb ik ook niets te klagen, maar zoals men mij gisteren (bij een AASP!) meldde: je koopt de Mercedes onder de computers. Dan mag je ook Mercedes-kwaliteit verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:25:
Ik meld me hier ook even, ben nu twee weken in bezit van een iMac, 899€ bij Dynabyte. Heb voor 20€ het geheugen nog even opgeschroeft naar 2gb, en ben er heeel blij mee! :-)
Hoe kom je aan 10% korting dan?
Of werk je dr...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
matthijst schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:31:
[...]

Hoe kom je aan 10% korting dan?
Of werk je dr...
EOL waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wij hadden ze dit weekend ook in de winkel voor 899 met 2GB geheugen en een printer. Het ging wel om de MA876, EOL dus. Dit model is in vele winkels aangeboden voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een iMac te kopen, echter woon ik in een nogal inbraakgevoelig deel van Amsterdam. Daarom wil ik de iMac aan het bureau vastmaken met een staalkabel. Ik dacht dat te doen met zo'n Kensington-kabel die veel bij notebooks worden gebruikt, maar de iMac heeft helaas niet zo'n Kensington-sleuf (uit esthetisch oogpunt volkomen te begrijpen). Heeft iemand een tip voor een mooie/niet al te lelijke kabel waarmee ik de iMac via de voet 'op slot' kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Of je het mooi vind is een tweede en ik weet ook niet hoe stevig die poot aan het scherm zit maar hier hebben ze wel wat. Gewoon [google=imac lock] :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tryten.com/images/products/iMac/imac-main-picture.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:43:
Ik ben van plan een iMac te kopen, echter woon ik in een nogal inbraakgevoelig deel van Amsterdam. Daarom wil ik de iMac aan het bureau vastmaken met een staalkabel. Ik dacht dat te doen met zo'n Kensington-kabel die veel bij notebooks worden gebruikt, maar de iMac heeft helaas niet zo'n Kensington-sleuf (uit esthetisch oogpunt volkomen te begrijpen). Heeft iemand een tip voor een mooie/niet al te lelijke kabel waarmee ik de iMac via de voet 'op slot' kan zetten?
Mijn witte iMac heeft wel een gaatje voor een Kensington slot hoor, volgens mij is dat bij de Alu iMac niet anders. Hij zit onder de voedingsconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Yup, er zit op de alu mac gewoon een sleuf voor een Kensington-kabel, onder de voedingskabel.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:47:
Of je het mooi vind is een tweede en ik weet ook niet hoe stevig die poot aan het scherm zit maar hier hebben ze wel wat. Gewoon [google=imac lock] :)

[afbeelding]
Oke, ik was misschien wat onduidelijk, maar zoeken naar 'imac lock' heb ik uiteraard wel gedaan. Ik kom dan de meest lelijke sloten/kabels tegen. Daarom was mijn vraag ook 'Heeft iemand een tip voor een mooie/niet al te lelijke kabel..'. Dus bijvoorbeeld iemand die zelf al een mooie kabel heeft. Jullie hoeven in ieder geval niet voor mij te googlen, dat kan ik zelf wel. En uiteraard is een kabel nooit mooi, maar volgens mij is een gestolen iMac nog minder mooi en zoals ik al zei, er wordt hier nogal veel ingebroken. Dus dan moet je wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:58:
Yup, er zit op de alu mac gewoon een sleuf voor een Kensington-kabel, onder de voedingskabel.
Nou dat is dan helemaal mooi. Het vreemde is dat dat niet staat vermeld op de Apple-site, terwijl ze dat wel bij de MacBooks zetten. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost na snellere posts

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Muthas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:47:

[afbeelding]
Links van de poot zie je drie gaten. De bovenste twee zijn ongeveer even groot. Dit zijn een fan intake en de stroomaansluiting. Dat kleine stipje daaronder is je Kensington lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:04

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb problemen met de Dockbar op mijn nieuwe iMac. Soms is er sprake van verdwijnende iconen in de balk op zo'n manier dat je alleen nog de slagschaduw er achter ziet. Iemand enig idee of dit een bekend probleem is en/of hoe dit op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:37:
Ik heb problemen met de Dockbar op mijn nieuwe iMac. Soms is er sprake van verdwijnende iconen in de balk op zo'n manier dat je alleen nog de slagschaduw er achter ziet. Iemand enig idee of dit een bekend probleem is en/of hoe dit op te lossen valt?
Ik heb hier ook nog sporadisch last van, maar een stukje minder sinds 10.5.2 / graphics update. Ook loopt ie soms vast bij het spelen van een grafisch intensief spel, maar het is zeer moeilijk te reproduceren :(. Ik ben benieuwd of deze problemen ook bij jou voorkomen. Ikzelf heb een 24" model.

Het probleem met je Dock kun je oplossen door 'killall Dock' in je terminal uit te voeren. Je Dock wordt dan opnieuw gestart en de problemen zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 02:04

alienfruit

the alien you never expected

Nou ik speel zelf niet zo veel spelletjes, maar ik ben bezig met de laatste Tomb Raider. Alleen dat houd ik nooit lang genoeg vol waarschijnlijk om tegen zulke problemen aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Mijn eerste iMac had zo'n duidelijke gradient dat ik hem omgeruild heb. Sinds donderdag de tweede binnen, en de gradient is wel aanwezig, maar zo minimaal dat er mee te leven is.

Waar ik me nu wel erg aan stoor zijn twee balken aan beide zijkanten van het scherm van ongeveer 1cm breed die een gele gloed geven. Voor zover ik weet had mijn vorige iMac dit niet.

Ben ik gewoon te kritisch voor dit scherm?! Of heb ik gewoon veel pech met twee mindere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vranqz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:27:
Waar ik me nu wel erg aan stoor zijn twee balken aan beide zijkanten van het scherm van ongeveer 1cm breed die een gele gloed geven. Voor zover ik weet had mijn vorige iMac dit niet.

Ben ik gewoon te kritisch voor dit scherm?! Of heb ik gewoon veel pech met twee mindere modellen?
De mijne heeft dat ook en volgens mij hebben ze het allemaal. Gewoon niet op letten en het apparaat lekker gaan gebruiken. Je gaat toch niet de hele dag met je neus op alle hoeken van het scherm liggen om te kijken of het overal wel helemaal egaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vranqz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:27:
Mijn eerste iMac had zo'n duidelijke gradient dat ik hem omgeruild heb. Sinds donderdag de tweede binnen, en de gradient is wel aanwezig, maar zo minimaal dat er mee te leven is.

Ik zal eens goed opletten met de 4e iMac die ik binnenkort krijg >:)

Overigens, in de pixeltest met wit op mijn 3e kan ik me niet herinneren zoiets te hebben gezien. Dus denk niet dat ze het allemaal hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe een stuk of vijf 24" iMacs gezien en twee thuis ontvangen: ze hadden stuk voor stuk last van die helderheidsverschillen en de daarbij horende kleurverschillen. De vraag is of je je er druk om moet maken zoals Exirion terecht aanhaalt. Voor sommigen zal het geen probleem zijn, voor anderen wel. Voor mij was het een probleem en om het je eerlijk te zeggen verwacht ik voor zo'n bak geld ook domweg iets goeds, niet iets wat wel okay is.

Als je je monitor wilt testen, dan kun je van deze site gebruik maken: http://www.lagom.nl/lcd-test/all_tests.php Het enige probleem is dat je je browser niet fullscreen krijgt onder OS X. De meeste tests boeien niet en het is vrij genadeloos, maar het kan je helpen om eens goed te kijken :)

Inmiddels ben ik overgestapt op een Dell monitor, maar ook de nieuwe 24" schermen van Dell hadden last van kleurverschillen. Nu werk ik op een 27" variant en die is domweg goed, dus het kan wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Exirion schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:37:
[...]

De mijne heeft dat ook en volgens mij hebben ze het allemaal. Gewoon niet op letten en het apparaat lekker gaan gebruiken. Je gaat toch niet de hele dag met je neus op alle hoeken van het scherm liggen om te kijken of het overal wel helemaal egaal is.
Maar in wat voor mate heeft die van jou gele banden aan de zijkanten? Valt het je gelijk op wanneer je bijvoorbeeld apple.com in safari over de gehele breedte zet!? Of moet je er echt naar op zoek!? Wanneer alle modellen dit hebben ga ik het apparaat zeker lekker gebruiken, maar je zou toch gek zijn als je een mindere houdt terwijl er betere zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:24:
[...]

Ik heb hier ook nog sporadisch last van, maar een stukje minder sinds 10.5.2 / graphics update. Ook loopt ie soms vast bij het spelen van een grafisch intensief spel, maar het is zeer moeilijk te reproduceren :(. Ik ben benieuwd of deze problemen ook bij jou voorkomen. Ikzelf heb een 24" model.

Het probleem met je Dock kun je oplossen door 'killall Dock' in je terminal uit te voeren. Je Dock wordt dan opnieuw gestart en de problemen zijn weg.
Werkt bij mij niet. Mijn Dock is vaak buggy als mijn Mac uit Sleep gekomen is. De eerste paar keer Sleep gaat goed, maar daarna ineens doet mijn Dock raar. Killall lost het probleem ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een probleem met m'n nieuwe iMac (begin 2008). Het is namelijk zo dat het scherm niet helder meer is.

Het is net als of de backlight niet meer volledig aan gaat. Als je je mac ff niet gebruikt, schakelt ie altijd die backlight gedeeletijk uit voor dat de screensaver aangaat, maar nu blijft ie daar dus op hangen.

Iemand een oplossing, of misschien een manier om dit te resetten?

Helderheid stond helemaal uit :S...

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 04-06-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-10 13:51
Ik heb sinds kort een 20" iMac van Juni 2008 (verleden week woensdag in Tsjechie gebouwd ;) ) alleen heb ik nu een probleempje. Heb vandaag een Mini-dvi naar VGA adapter gekocht om mijn LCD TV aan mijn iMac te hangen, alleen krijg ik de resolutie van de TV niet op 1366x768 (native)

Die resolutie staat gewoon niet in het rijtje erbij, ik sta nu te draaien op 1024x768, op zich prima beeld. Maar wil eigenlijk gewoon 1366x768 hebben.

Weet iemand een oplossing?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Synchrone weergave uitzetten? Via Systeem voorkeuren > Beeldschermen.

[ Voor 40% gewijzigd door carfreak02 op 04-06-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
S2801 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:19:
Ik heb sinds kort een 20" iMac van Juni 2008 (verleden week woensdag in Tsjechie gebouwd ;) ) alleen heb ik nu een probleempje. Heb vandaag een Mini-dvi naar VGA adapter gekocht om mijn LCD TV aan mijn iMac te hangen, alleen krijg ik de resolutie van de TV niet op 1366x768 (native)

Die resolutie staat gewoon niet in het rijtje erbij, ik sta nu te draaien op 1024x768, op zich prima beeld. Maar wil eigenlijk gewoon 1366x768 hebben.

Weet iemand een oplossing?
Wat voor televisie is het? Ik weet bijvoorbeeld van Philips dat zij een aantal typen HD-ready schermen hebben die via de vga-input niet boven de 1024x768 uitkomen. Dat is een van de redenen dat ik geen philips scherm heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
carfreak02 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:29:
Synchrone weergave uitzetten? Via Systeem voorkeuren > Beeldschermen.
Staat uit.
Rox_NL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:07:
[...]
Wat voor televisie is het?
Het gaat om de Samsung LE26M51B. Via windows kon ik wel altijd gewoon 1360x768 selecteren, dus de TV kan het aan.

EDIT: Na een reboot doet hij het wel. :X

Kom ik meteen op een volgens probleem, hoe kan ik Front Row op mijn TV krijgen? Full-screen video afspelen met VLC lukt me nu wel, alleen ik kan in Front-Row nergens een optie vinden om het weer te geven op me TV..

[ Voor 22% gewijzigd door Marcusso op 04-06-2008 19:40 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Dan moet je je TV als hoofdmonitor zetten.

Dus weer Systeemvoorkeuren > Beeldschermen en dan de menubalk slepen naar de andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Weer wat geleerd. Bedankt! :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probleempje, ik heb mijn HP 2408h via de mini-dvi-->dvi-->hdmi aangesloten, maar het beeld lijkt een beetje wazig wanneer ik deze vergelijk met de imac monitor. ik heb een 24" model. de resolutie en Hz zijn goed ingesteld. ook blijkt de pixel pitch van beide schermen gelijk te zijn.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? andere mensen met hetzelfde probleem?
met wazig bedoel ik..een heel klein verschil, maar genoeg dat je ogen zich moeten corrigeren.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

lama

[ Voor 113% gewijzigd door LoeiOrdinair op 22-06-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:52:
[...]

Voor de gene met het zelfde probleem. Ik heb even contact gehad met een technicus en kan het scherm zonder problemen laten vervangen :) Geen gezeur.
Apple's policy gaat uit van minimaal 5 dode/bright pixels. Als jij een manier weet om dat te omzeilen hoor ik het graag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:07
Ik zit eraan te denken een iMac aan te schaffen en wel het 24'' model. Echter staat op de site dat de disk space (harde schijf) is uit te breiden tot maximaal 1 TB. Nu vraag ik mij af of dat inhoudt dat de hardeschijf vervangen dient te worden, of dat je er een harde schijf bij kunt plaatsen (wat natuurlijk via USB altijd kan, maar ik bedoel echt fysiek in de iMac zelf).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Mono
  • Laatst online: 23-10 11:23
Sluuz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:02:
Ik zit eraan te denken een iMac aan te schaffen en wel het 24'' model. Echter staat op de site dat de disk space (harde schijf) is uit te breiden tot maximaal 1 TB. Nu vraag ik mij af of dat inhoudt dat de hardeschijf vervangen dient te worden, of dat je er een harde schijf bij kunt plaatsen (wat natuurlijk via USB altijd kan, maar ik bedoel echt fysiek in de iMac zelf).
De harde schijf moet hiervoor vervangen worden. Je kunt het ook zelf doen, maar dat is nogal veel werk, aangezien je dan je halve iMac uit elkaar moet halen. Er zijn op internet tutorials en filmpjes te vinden hoe je dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
Zo eindelijk! Ik heb mijn Imac 24" eindelijk binnen hahaha wooot :*) , ik ben zo verschrikkelijk blij ... net een klein kind :P 30 Zit nu een berichtje te typen. Zo eerst maar eens de troep opruimen lol. Dat wordt laat naar bed gaan 's nachts.... hmm morgen alleen wel vroeg op om te gaan werken... :) Wat zal ik nou eerst doen... keuzes keuzes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obi1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11-2014
van harte joh, ik weet precies wat je meemaakt...enjoy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er over aan het twijfelen of ik een iMac 24inch ga kopen. Lijkt me perfect ding alleen heb ik op verschillende forums gelezen dat het scherm van deze 24inch slecht is?

Ik ga hem o.a. gebruiken voor webdesign (Photoshop). Is het scherm goed om goed te kunnen Photoshoppen zonder dat de kleuren er totaal anders uitzien dan op een ander scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:05:
Ik ga hem o.a. gebruiken voor webdesign (Photoshop). Is het scherm goed om goed te kunnen Photoshoppen zonder dat de kleuren er totaal anders uitzien dan op een ander scherm?
Er zijn vooral klachten over de verdeling van het licht van de backlight. Naar rechts toe loopt de helderheid een heel klein beetje af. Bij normaal gebruik is dit niet echt merkbaar en verder is de kwaliteit van het scherm prima. Kleurweergave en contrast zijn gewoon goed, ook voor foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik had bij de aankoop van mn iMac 2 dode sub-pixels en "bleeding backlight".
Ben gister naar de Technische Dienst van iCenter in Uitgeest geweest.
En heb vandaag alweer een nieuw scherm erin :D

Top service daaro.
Bleeding backlight heb ik nog steeds een beetje last van, wel minder.
Maar ze vertelde me daar dat de nieuwe iMac met opzet mindere schermen hebben gekregen.
Zodat fotografen voor een Mac Pro i.c.m Cinema Display gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
mbliek schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:14:
Ik had bij de aankoop van mn iMac 2 dode sub-pixels en "bleeding backlight".
Ben gister naar de Technische Dienst van iCenter in Uitgeest geweest.
En heb vandaag alweer een nieuw scherm erin :D

Top service daaro.
Bleeding backlight heb ik nog steeds een beetje last van, wel minder.
Maar ze vertelde me daar dat de nieuwe iMac met opzet mindere schermen hebben gekregen.
Zodat fotografen voor een Mac Pro i.c.m Cinema Display gaan.
Jij hebt geluk. Ben na problemen met scherm iMac twee weken kwijt geweest en heb nu nieuw moederbord. 1 nadeel is dat ik nu wel geen geluid meer heb. Enkel via bluetooth gaat het nog. heb ik geluk dat mijn vader op zijn iMac een USB audio adapter heeft waardoor ik tijdelijk toch geluid heb met behulp van mijn oude boxen.

Moet morgen bellen om te zien wanneer hij weer binnen mag. Zullen zien wanneer ik hem het minst lang moet missen. Na al deze troubles heb ik maar alvast AppleCare aangeschaft zodoende dat ik in het vervolg ook kan bellen als er weer iets fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik ben al een hele tijd op zoek naar de tv reclamen van de nieuwe iMac, vond hem erg vet. Heb ook van een hoop andere producten de ads staan, gewoon leuk om nog eens te bekijken. Nou kan ik die van de iMac alleen niet meer vinden in .mov, alleen op YouTube heb ik hem gevonden, maar dat is natuurlijk crappy kwaliteit. Iemand die hem toevallig heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:21
Zojuist mijn 24" imac mogen ontvangen. Uiteraard direct uitgepakt, geplaatst en aangezet. Ook ik voelde me meteen als een klein kind in een speelpaleis,

Helaas viel mij, direct na het bezoeken van GoT, ook op dat er bij een witte pagina een duidelijk verloop is te zien van wit naar flink gebroken wit (bijna nicotine geel) wat van links naar rechts loopt.

Pro Warehouse meteen even een mailtje gestuurd, beniewd wat zij hier mee doen.

Overigens wil ik deze wel even een schouderklopje geven voor de snelle verzending, het pakket inclusief upgrades (wireless desktop, 2 -> 4GB, 320 -> 500GB) stond dezelfde dag nog klaar voor verzending.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft de 4e iMac opgehaald en bekeken en mij verteld dat zij niet kunnen garanderen dat een volgende wel goed is. :X

Dat wordt dus kiezen: de Mac Pro nu, de Mac Pro een andere keer, welke specificaties, of tot in de eeuwigheid blijven doormodderen op m'n iMac uit 2005. :P

Gisteren in Amsterdam geweest, bij MacHouse hadden van de 2 iMac's eentje (oude generatie) een zeer zware gradiënt en de tweede bleeding, bij iCentre ook wat bleeding op het model wat daar stond.

"Briljant scherm
Foto's, films, games, video's en programma's met paletten. Alles wat je op het glanzende breedbeeldscherm van 20 of 24 inch ziet, wordt tot op de pixel nauwkeurig weergegeven. Het flat-panel lcd-beeldscherm van iMac met een resolutie van 1680 x 1050 (20 inch) of 1920 x 1200 (24 inch) biedt ongelooflijk levendige kleuren en een adembenemende helderheid."

:/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:42:
Apple heeft de 4e iMac opgehaald en bekeken en mij verteld dat zij niet kunnen garanderen dat een volgende wel goed is. :X

Dat wordt dus kiezen: de Mac Pro nu, de Mac Pro een andere keer, welke specificaties, of tot in de eeuwigheid blijven doormodderen op m'n iMac uit 2005. :P

....

"Briljant scherm
Foto's, films, games, video's en programma's met paletten. Alles wat je op het glanzende breedbeeldscherm van 20 of 24 inch ziet, wordt tot op de pixel nauwkeurig weergegeven. Het flat-panel lcd-beeldscherm van iMac met een resolutie van 1680 x 1050 (20 inch) of 1920 x 1200 (24 inch) biedt ongelooflijk levendige kleuren en een adembenemende helderheid."

:/
Wat je daar dikgedrukt hebt aangegeven klopt natuurlijk zelfs bij de modellen die jij niet goed genoeg vindt. Dat heeft niets te maken met bleeding en verloop ;). Jij zou je eerder moeten storen aan de tekst dat alles tot op de pixel nauwkeurig wordt weer gegeven.

Ik krijg een beetje het idee dat je jezelf aan het aanpraten bent dat het nooit goed genoeg is. Heb sinds de beschikbaarheid van de 24" ontzettend veel van die schermen gezien en het is misschien niet bedoeld om professioneel foto-werk op te doen (wil je dan niet al een Mac Pro?), maar zo ernstig als jij de situatie met de schermen voorstelt is het echt niet.

Mijn eigen 24" iMac verloopt ook iets naar de hoeken toe, maar hinderlijk is het absoluut niet. Ik heb het niet eens in de gaten als ik gewoon aan het werk ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt exact op mijn verhaal :P Ook bij mij erkende de helpdesk het probleem en gaven daarop aan dat de kans op een goed scherm nihil zou zijn.

D'r is alleen geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om 2.2-2.5K op een simpele mac pro stuk te slaan. Ja, hij is het in principe gewoon waard, maar in absolute termen is het mij teveel. Daarnaast heb ik geen behoefte aan 2xquad Xeon waardoor de rest van de componenten erg duur zijn. Ik heb het daarom ook opgegeven en heb een nieuwe PC in elkaar gezet met een 27" scherm en -nu vloek ik in de kerk- OS X in de vorm van een Hackintosh. Quadcore core2, 8GB, Geforce 8800GT en gaan met die banaan.

Ik mis het design en de compactheid van de iMac zeker, maar een goed werkende machine weegt zwaarder voor me. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Kan ik een iMac voor iemand anders kopen met mijn studentenkorting? Het liefst zo dat diegene dan ook gekoppeld staat aan de iMac. Ik bedoel dus de adresgegevens of iets dergelijks zodat er bij garantie en/of ophalen geen problemen zullen zijn?

Dus eigenlijk, iemand koopt een Mac met mijn korting.

Of kan ik gewoon een Mac kopen en hem aan diegene geven en is er ook niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
1e lijkt me fraude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Laatst online: 02:21
Ik vind het echt belachelijk, 1599 betalen voor een "24 inch iMac" waarvan ze niet kunnen garanderen dat die 24" probleemloos is...

Vandaag heeft pro warehouse aangeboden mijn iMac op te halen en 't scherm te vervangen. Super! Nu maar hopen dat het komende scherm wel doet wat ik verwacht...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pimsaint schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:40:
Ik vind het echt belachelijk, 1599 betalen voor een "24 inch iMac" waarvan ze niet kunnen garanderen dat die 24" probleemloos is...
Ze bedoelen waarschijnlijk: u bent zo een zeikerd dat we betwijfelen of er wel een 24" iMac is die uw goedkeuring zal krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:46:
[...]

Ze bedoelen waarschijnlijk: u bent zo een zeikerd dat we betwijfelen of er wel een 24" iMac is die uw goedkeuring zal krijgen :P
Er zijn zat TN-schermen die stukken egaler zijn dan die schermen in de 24". Die hebben zo weer hun eigen problemen met o.a. de kijkhoek, maar voor dit geld is het belachelijk dat Apple hiermee akkoord gaat.

't Is niet alsof je een pc haalt van twee knaken. Iemand die dit storend vind voor een zeikerd uitmaken vind ik vreemd... Eerder andersom: ik heb letterlijk een paar mensen in m'n omgeving horen zeggen "tja, klote, maar er is niks anders en ik wil een Apple".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Maar hoe komt dit nu eigenlijk? Het probleem van deze schermen is toch al erg lang aan de gang? Kunnen ze niet gewoon de productie stopzetten en een nieuwere versie uitbrengen met een goed scherm? Zal wel niet zo simpel liggen maar toch...

Ze lossen 't in ieder geval deftiger op dan Microsoft met hun xbox-krasjesprobleem, die gewoon zeggen dat het probleem 'niet voorkomt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickvdB schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:40:
Ze lossen 't in ieder geval deftiger op dan Microsoft met hun xbox-krasjesprobleem, die gewoon zeggen dat het probleem 'niet voorkomt'.
Ze zeggen niks hoor, alleen de helpdeskmedewerkers bevestigen het, maar een officiele mededeling is niet gedaan. Wat dat betreft doen ze dus niks anders dan MS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Hoe kan Apple garanderen dat het scherm 100% goed is , want wat voor Apple 100% goed is , kan voor de koper weer heel anders zijn dusja.

[ Voor 48% gewijzigd door carfreak02 op 16-06-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmm. Jammer dat dit met de schermen een "probleem" bij de iMac's is. Mijn eigen PC blijft nu constant hangen (Model 2001 ;) ), dus het word tijd voor vernieuwing in de hut.
Ben al een tijd aan het loeren voor een iMac 24", maar nu die problemen zich zo voordoen weet ik niet of ik hem nu haal, of een "versie" wacht.
Aan de andere kant, hoe vaak (procentueel) doet het conflict zich met de schermen voor en is het echt storend in gebruik.
Ik heb op een paar iMavs gewerkt en heb het euvel nog nooit gezien. Kan ook zijn omdat mijn ogen me redelijk in de steek laten ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik vroeg me af of dit scherm probleem zich ook voordoet bij de 20inch versie? Op mijn school hebben ze er namelijk een aantal staan en het is me nog niet opgevallen (wist toen nog niet van het probleem). Morgen nog maar eens voor de zekerheid kijken... :)

Ik wil het goedkoopste model kopen en voorzien van 4GB geheugen en 1TB harddisk. Videokaart boeit me niet veel. In het verleden (G5 tijdperk) had ik wel eens problemen met bepaalde merken van geheugen en/of types die niet geslikt werden door de Imac. Hoe zit dat nu? Kan ik 2x 2gb kingston er zonder problemen in zetten? (zijn zoveel verschillende types geheugen, zie door de bomen het bos niet meer... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Good Fella schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:45:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar de tv reclamen van de nieuwe iMac, vond hem erg vet. Heb ook van een hoop andere producten de ads staan, gewoon leuk om nog eens te bekijken. Nou kan ik die van de iMac alleen niet meer vinden in .mov, alleen op YouTube heb ik hem gevonden, maar dat is natuurlijk crappy kwaliteit. Iemand die hem toevallig heeft liggen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Reb87 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:55:
Ik vroeg me af of dit scherm probleem zich ook voordoet bij de 20inch versie? Op mijn school hebben ze er namelijk een aantal staan en het is me nog niet opgevallen (wist toen nog niet van het probleem). Morgen nog maar eens voor de zekerheid kijken... :)

Ik wil het goedkoopste model kopen en voorzien van 4GB geheugen en 1TB harddisk. Videokaart boeit me niet veel. In het verleden (G5 tijdperk) had ik wel eens problemen met bepaalde merken van geheugen en/of types die niet geslikt werden door de Imac. Hoe zit dat nu? Kan ik 2x 2gb kingston er zonder problemen in zetten? (zijn zoveel verschillende types geheugen, zie door de bomen het bos niet meer... :'( )
Heb je al gezien dat bij het goedkoopste model de schijf bij Apple maar ge-upgrade kan worden naar 500GB? Wil je zelf een TB-schijf er in stoppen? Ik weet niet of dat handig is omdat je dan in principe je garantie kwijt bent...

Wat betreft het geheugen moet je gewoon voor Apple getest geheugen kiezen (KTA-MB....) of andere merken die garanderen dat het met Apple werkt. Op het geheugen moet je niet gaan bezuinigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:09:
Hmm. Jammer dat dit met de schermen een "probleem" bij de iMac's is. Mijn eigen PC blijft nu constant hangen (Model 2001 ;) ), dus het word tijd voor vernieuwing in de hut.
Ben al een tijd aan het loeren voor een iMac 24", maar nu die problemen zich zo voordoen weet ik niet of ik hem nu haal, of een "versie" wacht.
Aan de andere kant, hoe vaak (procentueel) doet het conflict zich met de schermen voor en is het echt storend in gebruik.
Ik heb op een paar iMavs gewerkt en heb het euvel nog nooit gezien. Kan ook zijn omdat mijn ogen me redelijk in de steek laten ;)
Het ligt heel erg aan jezelf of je het als storend ervaart, mijn imac heeft het ook. 1cm aan de zijkant verkleurt een heel klein beetje, ik zie het eigenlijk pas als ik er echt naar ga kijken. In het dagelijkse gebruik is het voor mij echt niet storend.

Als je zoals je zelf zegt al op imacs hebt gewerkt en het niet is opgevallen, dan zal het waarschijnlijk ook geen probleem voor jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Rox_NL schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:55:
[...]

Heb je al gezien dat bij het goedkoopste model de schijf bij Apple maar ge-upgrade kan worden naar 500GB? Wil je zelf een TB-schijf er in stoppen? Ik weet niet of dat handig is omdat je dan in principe je garantie kwijt bent...

Wat betreft het geheugen moet je gewoon voor Apple getest geheugen kiezen (KTA-MB....) of andere merken die garanderen dat het met Apple werkt. Op het geheugen moet je niet gaan bezuinigen..
Ja, in principe ben ik mijn garantie dan kwijt, maar heb opzich wel redelijke ervaring met Imac's open schroeven, dus het moet niet echt een probleem zijn voor mij om alles weer naar de oude staat terug te zetten. ;) Bedankt voor de tip over "KTA-MB". Daar heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Reb87 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:32:
dus het moet niet echt een probleem zijn voor mij om alles weer naar de oude staat terug te zetten. ;)
Weet wat je zegt. Om de iMacs open te krijgen moet je de glasplaat loshalen om bij de electronica te komen. Dat betekent dat als je dat zonder de juist maatregelen uitvoert, je met een berg stof achter je glaasplaat blijft zitten. Apple ziet dat en jij ziet dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Reb87 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:55:

Ik weet niet waar je je iMac voor gaat gebruiken. Maar ik kwam zojuist op de site van Centralpoint nog een paar "oude" iMacs tegen.
Misschien is dit ook een optie voor je.

[ Voor 13% gewijzigd door Calitomnication op 17-06-2008 12:00 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Calitomnication schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet waar je je iMac voor gaat gebruiken. Maar ik kwam zojuist op de site van Centralpoint nog een paar "oude" iMacs tegen.
Misschien is dit ook een optie voor je.
Bedankt voor de link, maar door een actie bij Slim kan ik een standaard uitvoering Mac (nieuw model) voor 918 euro kopen. :)

@Exirion: Daar heb je wel gelijk in. Ik doe het natuurlijk liever niet. Maar volgens mij kan ik dan vet lang gaan wachten op m'n Imac als ik er door hun een harddisk in laat zetten. Misschien dan maar een externe harddisk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Reb87 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:26:
Maar volgens mij kan ik dan vet lang gaan wachten op m'n Imac als ik er door hun een harddisk in laat zetten. Misschien dan maar een externe harddisk... 8)7
Waarom? Dit soort configuraties worden bij Apple vaak de volgende dag al verstuurd. Zo bijzonder is een grotere harddisk en/of extra geheugen natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 12-10 13:09

CerandoX.nl

Vides

Wat een hoop gezeur over die schermen zeg. Het is dat jullie het erover hebben dat ik er nu net op let bij mijn Samsung 205BW, en dat die heeft het dus idd ook, als ik wat met mijn hoofd heen en weer beweeg....in geen twee jaar is dat mij opgevallen :P. Volgens mij maken jullie elkaar een beetje gek hier ook hoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik heb het vandaag bij mij op school ook gezien. 20inch Merom model. Het heeft volgens mij helemaal niets met de backlights te maken, maar meer met de kijkhoek. Als je je hoofd iets beweegt is de kleur wel gewoon hetzelfde. In mijn ogen een beetje ver opgeblazen verhaal dus. Het is aanwezig, maar in de mate zoals sommige mensen beweren.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
De problemen waar men het over heeft spelen alleen bij het 24" model en die heeft een veel betere kijkhoek. Het is dus echt een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CerandoX.nl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:19:
Wat een hoop gezeur over die schermen zeg. Het is dat jullie het erover hebben dat ik er nu net op let bij mijn Samsung 205BW, en dat die heeft het dus idd ook, als ik wat met mijn hoofd heen en weer beweeg....in geen twee jaar is dat mij opgevallen :P. Volgens mij maken jullie elkaar een beetje gek hier ook hoor,
TN-panel, daarbij is het logisch en de prijs is ernaar. Maar neem van mij aan dat je het verschil ziet tussen een TN-panel en een SIPS/SPVA/MVA panel :) Jij doelt op de kijkhoeken en daar heeft de 24" geen problemen mee, het zit hem ergens anders in :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 19:22 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.