Kan er niet beter een topic worden geopend voor mensen die niet tevreden zijn over hun scherm? Dit topic begint zo imho waardeloos te worden, de een vind dit de andere dat. De een heeft 5 iMacs gehad en waren niet goed de andere 6. Het gaat niet meer over het product, maar een deel daarvan. De schermen zijn nou eenmaal niet perfect, als je perfectie wilt als fotograaf zijnde koop dan een Eizo scherm, maar ga hier niet iMac bashen omdat jij vind dat het scherm beter zou moeten bij een duur en kwalitatief hoogstaand product. Een Audi TT is ook een dure auto, maar het is nog steeds geen Ferrari.
EensLoeiOrdinair schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:34:
Kan er niet beter een topic worden geopend voor mensen die niet tevreden zijn over hun scherm? Dit topic begint zo imho waardeloos te worden, de een vind dit de andere dat. De een heeft 5 iMacs gehad en waren niet goed de andere 6. Het gaat niet meer over het product, maar een deel daarvan. De schermen zijn nou eenmaal niet perfect, als je perfectie wilt als fotograaf zijnde koop dan een Eizo scherm, maar ga hier niet iMac bashen omdat jij vind dat het scherm beter zou moeten bij een duur en kwalitatief hoogstaand product. Een Audi TT is ook een dure auto, maar het is nog steeds geen Ferrari.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zeker eens!!
Ik ga nu zéér binnenkort ook een iMac bestellen. Langzaam draai ik door van mijn huidige systeem welk 4 keer per dag blijft hangen.
De iMac blijft toch een consumentenmachine hé.. Voor het echte werk koop je een Mac Pro met zo'n Apple Cinema display. Dán ga je voor perfectie.
Ik ga nu zéér binnenkort ook een iMac bestellen. Langzaam draai ik door van mijn huidige systeem welk 4 keer per dag blijft hangen.
De iMac blijft toch een consumentenmachine hé.. Voor het echte werk koop je een Mac Pro met zo'n Apple Cinema display. Dán ga je voor perfectie.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Sorry, maar als een TN-scherm van een 350 euro duidelijk egaler is (helaas weer andere problemen met o.a. de kijkhoek), dan vind ik niet dat je perfectie eist eigenlijk. Reken voor het scherm in de iMac een 700 euro en dan mag je toch echt meer verwachten dan een scherm vlekken en bleeding vertoont. Als een Dell of Samsung het kan voor dat geld, dan mag je dat van Apple imo ook gewoon verwachten, je wilt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Apple helpt hier trouwens zelf gewoon aan mee, als je naar de aanprijzingen op de website kijkt.
Ik snap trouwens niet zo goed dat men het er hier niet over wil hebben: het zijn ervaringen en voor de rest wordt er weinig gebabbeld over het ding
Ik snap trouwens niet zo goed dat men het er hier niet over wil hebben: het zijn ervaringen en voor de rest wordt er weinig gebabbeld over het ding
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 18-06-2008 10:21 ]
Mee eens, ik ga binnenkort een nieuwe iMac bestellen en als het scherm me niet aanstaat gaat de machine per direct weer terug. 
Mijn huidige 17-inch iMac (TN) heeft ook geen last van rare helderheidsverlopen, ik heb niet zo'n zin in een downgrade van mijn scherm.
Mijn huidige 17-inch iMac (TN) heeft ook geen last van rare helderheidsverlopen, ik heb niet zo'n zin in een downgrade van mijn scherm.
[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 18-06-2008 10:14 ]
Anoniem: 81539
Ben ik het mee eens, bij ons in de winkel heb ik het ook nog nooit opgemerkt...CerandoX.nl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:19:
Wat een hoop gezeur over die schermen zeg. Het is dat jullie het erover hebben dat ik er nu net op let bij mijn Samsung 205BW, en dat die heeft het dus idd ook, als ik wat met mijn hoofd heen en weer beweeg....in geen twee jaar is dat mij opgevallen. Volgens mij maken jullie elkaar een beetje gek hier ook hoor,
Zojuist gewonnen op Macdiscount. Een 24" standaard iMac voor 1487 all-in. Niet éél spectaculair, maar toch nog altijd €110,- onder de Apple prijs.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Zo kogel is door de kerk, zojuist een nieuwe 20" iMac besteld om mijn 2e mac te vervangen (mac mini 1.5 ppc 1,25 GB). Die was echt aan het eind, os draaide nog best, maar zodra er een paar programma's openstonden gingie hikken.
Heb de goedkoopste 20" gekocht (900 euris met studentenkorting) en direct 4-GB Kingston gescoord voor 85 euri's, ik vond het prijsverschil met de 2e 20" niet te rechtvaardigen, 270 euri's (studentenstore prijs), voor een iets snellere proc, 70 Gb grotere harde schijf, iets betere videokaart, en 2Gb geheugen wat er toch weer uit moet! Nu heb ik voor minder dan 1000 euris een 20" staan met 4 GB erin.
iMac gaat gebruikt worden voor, het standaard surfwerk, af en toe een (simpele) game, en (vandaar de 4 GB) Photoshop en iMovie.
24" is ook heel mooi, maar vind hem te groot (voor op de plek waar hij komt te staan). en je krijgt die 24" ook niet voor niks.......
(edit: en al die ellende die ik over die 24" schermen lees hierboven)
Heb de goedkoopste 20" gekocht (900 euris met studentenkorting) en direct 4-GB Kingston gescoord voor 85 euri's, ik vond het prijsverschil met de 2e 20" niet te rechtvaardigen, 270 euri's (studentenstore prijs), voor een iets snellere proc, 70 Gb grotere harde schijf, iets betere videokaart, en 2Gb geheugen wat er toch weer uit moet! Nu heb ik voor minder dan 1000 euris een 20" staan met 4 GB erin.
iMac gaat gebruikt worden voor, het standaard surfwerk, af en toe een (simpele) game, en (vandaar de 4 GB) Photoshop en iMovie.
24" is ook heel mooi, maar vind hem te groot (voor op de plek waar hij komt te staan). en je krijgt die 24" ook niet voor niks.......
(edit: en al die ellende die ik over die 24" schermen lees hierboven)
[ Voor 4% gewijzigd door Peentje op 21-06-2008 17:17 . Reden: scherm. ]
Dell Latitude E7450
Ik zit op het moment ook te denken aan een iMac 20". Op MacDiscount stond al voor de 2e keer een 2.66GHz model met 4GB ram en 750GB HDD voor onder de 1300 euro, dat is best een aardige prijs.
Ik wil over tot de overstap omdat ik momenteel zit te prutsen met OSX86 op m'n GamePC, en door m'n PS3 en Wii gebruik ik m'n PC vrijwel niet meer om te gamen.
Echter komt binnenkort Spore uit, en af en toe houd ik wel van een spelletje C&C 3, en ik vraag me af of zo'n HD2600 Pro dat wel trekt op 1680x1050 onder OS X.
Ik weet dat dit op een Windows-PC nog redelijk gaat, maar hoe staat het met de OS X versies van deze games? (Iemand die de Creature editor bijvoorbeeld al gebruikt op een iMac?) Momenteel gebruik ik een 8800GTS met 640MB, dus die HD2600 Pro is wel een stap achteruit, maar als alles wat ik wil spelen (WoW, C&C en Spore) gewoon draait, vind ik het prima.
Ik wil over tot de overstap omdat ik momenteel zit te prutsen met OSX86 op m'n GamePC, en door m'n PS3 en Wii gebruik ik m'n PC vrijwel niet meer om te gamen.
Echter komt binnenkort Spore uit, en af en toe houd ik wel van een spelletje C&C 3, en ik vraag me af of zo'n HD2600 Pro dat wel trekt op 1680x1050 onder OS X.
Ik weet dat dit op een Windows-PC nog redelijk gaat, maar hoe staat het met de OS X versies van deze games? (Iemand die de Creature editor bijvoorbeeld al gebruikt op een iMac?) Momenteel gebruik ik een 8800GTS met 640MB, dus die HD2600 Pro is wel een stap achteruit, maar als alles wat ik wil spelen (WoW, C&C en Spore) gewoon draait, vind ik het prima.
[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-06-2008 16:38 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
WoW draait in elk geval soepel. Er staat op YouTube wel wat filmpjes van wat games op 1920x1200 op een 24" iMac met HD 2600 Pro graphics. Misschien kun je daar een conclusie uit trekken?
Vandaag heb ik mijn 24" iMac binnengekregen (2,8/500G/8800GS) en wat een monster van een computer. Erg mooi en groot, ik zie het gradient probleem op het scherm maar ik kan ermee leven. Wat ik erger vind is de beschadiging op de poot en de luie subpixels dus ik heb direct Apple gebeld of ze hem kunnen omruilen, dat was geen probleem en ik hoop dat de volgende even wat netter is.
Anoniem: 37864
Studentenkorting kan ik vergeten, aangezien ik geen student (meer) ben... Ik heb bij de keuze voor de 20" iMac daarom gewoon het vorige model gekocht, dus wel met 2.4Ghz processor, maar ook met de wat grotere disk en betere videokaart, voor dezelfde prijs als het nieuwste instapmodel... Wat er nou precies 'beter' is aan de nieuwe serie heb ik zo snel niet terug kunnen vinden...Peentje schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:15:
Volgens mij is de SuperDrive van m'n nieuwe iMac ook niet goed. Het wissen van een nieuwe CD-RW eindigt in:
Edit:
Deze error kreeg ik tijdens het branden van een Nashua DVD-RW.
Het branden naar dezelfde CD-RW gaat niet goed en het lezen van diverse CD's gaat ook niet goed. En dat zijn CD's die het op mijn oude iMac en mijn MacBook prima doen.Disk Utility: Erase sense: 4/09/01 Hardware Error, Tracking servo failure
Disk Utility: Erase error: 0x80020022 Het apparaat heeft niet op de juiste manier gereageerd. Herstellen of opnieuw proberen niet mogelijk.
Edit:
Deze error kreeg ik tijdens het branden van een Nashua DVD-RW.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 04-07-2008 19:39 ]
Als jouw exemplaar ook nog eens beschadigd is dan vrees ik dat je een gebruikte/gerepareerde iMac hebt ontvangenFrietsaus schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:28:
Volgens mij is de SuperDrive van m'n nieuwe iMac ook niet goed. Het wissen van een nieuwe CD-RW eindigt in:

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb de mijne bij de Media Markt gekocht en kreeg de garantie dat ik 'm bij een dode pixel, of wat dan ook, zo mocht omruilenFrietsaus schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:11:
Ja daar begint het wel op te lijken. Nouja, ik kan alleen maar hopen dat de volgende beter is.
Ik heb hem bij Apple besteld, even zo'n grote machine ophalen zit er voor mij niet in want ik woon niet in de buurt van een MM of een APR en een auto hebben we al een tijdje niet meer.
Er zit een handvat aan de doos...Frietsaus schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:46:
Ik heb hem bij Apple besteld, even zo'n grote machine ophalen zit er voor mij niet in want ik woon niet in de buurt van een MM of een APR en een auto hebben we al een tijdje niet meer.
En dan?
Met een 24" iMac de trein in? En als hij dan kapot is weer de trein in om hem terug te brengen? Nee, dan bestel ik wel online.
Kan je bij de Dynabyte, Dixons en MediaMarkt ook een iMac op maat bestellen dan? Of moet je dan voor de standaard modellen gaan?
MM Eindhoven heeft een Apple store en daar kun je ook op maat bestellen.CerandoX.nl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:25:
Kan je bij de Dynabyte, Dixons en MediaMarkt ook een iMac op maat bestellen dan? Of moet je dan voor de standaard modellen gaan?
Vandaag bij A-Mac in Utrecht (www.a-mac.nl) een iMac gekocht.
Gaat om eentje uit de eerste generatie intel iMacs. 24'', 2.8 GHz C2D, 320 GB enz. Ben er zeer tevreden mee!
Heb wel een vraagje: is het nog mogelijk later een grotere harde schijf erin te plaatsen? Desnoods via Apple ofzo? Of ben ik nu gedoemd te werken met externe disks?
Gaat om eentje uit de eerste generatie intel iMacs. 24'', 2.8 GHz C2D, 320 GB enz. Ben er zeer tevreden mee!
Heb wel een vraagje: is het nog mogelijk later een grotere harde schijf erin te plaatsen? Desnoods via Apple ofzo? Of ben ik nu gedoemd te werken met externe disks?
PSN: Sluuz
de eerste generatie intel imacs, zijn de witte, zelfde als de imac 5G ppc.Sluuz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:42:
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Een grotere disk gaat prima, als je niet te bang bent aangelegd en zorgvuldig werkt... Het hele apparaat moet er voor uit elkaar...Sluuz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:42:
Okay, dan bedoel ik de eerste serie die in het aluminium is uitgevoerd, my bad.Eastman schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:30:
[...]
de eerste generatie intel imacs, zijn de witte, zelfde als de imac 5G ppc.
Hmm, dat wordt dan misschien iets voor later. Ben niet zo bang aangelegd, maar als ik de halve computer ervoor uit elkaar moet halen vind ik dat toch wat riskanter.Anoniem: 37864 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:43:
[...]
Een grotere disk gaat prima, als je niet te bang bent aangelegd en zorgvuldig werkt... Het hele apparaat moet er voor uit elkaar...
Het is echt niet zo dat je de hele computer uit elkaar moet halen. Het gaat er om dat je de glasplaat van de voorkant met zuignappen er af haalt, dan de bezel, en dan het scherm.Hmm, dat wordt dan misschien iets voor later. Ben niet zo bang aangelegd, maar als ik de halve computer ervoor uit elkaar moet halen vind ik dat toch wat riskanter.
Dan kun je bij je hard disk komen. Het is trouwens zo dat je het echt wel in een stofvrije ruimte moet doen, en natuurlijk opletten dat je geaard bent. Als je nauwkeurig kunt werken is er niet zo heel veel aan. Wel zorgen voor een paar zuignappen en de juiste torx schroevendraaiers natuurlijk
Met de verbouwing die nu gaande is bij mij thuis is het vrij lastig de kamer stofvrij te krijgen. Dat met die zuignappen gaat me al iets te ver...
Ben daar toch iets te huiverig voor....ben ik nu tweaker-af
Ben daar toch iets te huiverig voor....ben ik nu tweaker-af
Tip: om je ruimte aardig stofvrij te krijgen, neem de douche
Ga goed warm douchen, hou de deuren en ramen dicht en zet geen ventilator aan. Door de hogere luchtvochtigheid zal het stof neerslaan, zo heb ik laatst ook weer een screenprotector op de PDA geplaatst
Dat is ook toevallig, ik heb de harde schijf van imac ook vervangen in de badkamer, exact ook om de reden dat daar het minste stof is!
Het nadeel aan een badkamer lijkt mij trouwens dat het veel vochtiger is, zeker als je net de douche een tijd aan hebt laten staan. Stof vs vocht ... Hmmm
sergev: de harde schijf van je iMac vervangen? Een aluminium iMac? Dan heb ik een HK-opmerking voor je:
PICS!!!
sergev: de harde schijf van je iMac vervangen? Een aluminium iMac? Dan heb ik een HK-opmerking voor je:

Zo, ik heb vandaag m'n vervangende iMac binnengekregen en ook deze is helaas niet goed. Als eerste kreeg ik de doos zo binnen:

Ook de buitenste bruine doos zag er zo uit. De stroomkabel lag er los in (normaal vast in het piepschuim) dus de doos zal wel een behoorlijke klap hebben gehad.
Nouja goed, geen probleem verder maar de iMac zelf werkt ook niet 100% goed. Het scherm flikkerde en er zit een berg stof (en een vingerafdruk in de hoek
) achter de glasplaat (en stof licht op door het scherm, dus het ziet er 'sprankelend' uit). Ik heb gebeld en ze gaan nogmaals een nieuwe machine opsturen. Ik heb foto's gemaakt van de beschadigingen en Apple gaat TNT hier op aanspreken. Het flikkeren is wel opgehouden na het telefoontje, maar het had sowieso niet mogen voorkomen lijkt mij.
Jammer hoor, want deze had gewoon geen gradient in het scherm en zag er zeer goed uit, in tegenstelling tot de vorige (en misschien wel de volgende?).
Weer wachten op de nieuwe dus.

Ook de buitenste bruine doos zag er zo uit. De stroomkabel lag er los in (normaal vast in het piepschuim) dus de doos zal wel een behoorlijke klap hebben gehad.
Nouja goed, geen probleem verder maar de iMac zelf werkt ook niet 100% goed. Het scherm flikkerde en er zit een berg stof (en een vingerafdruk in de hoek

Jammer hoor, want deze had gewoon geen gradient in het scherm en zag er zeer goed uit, in tegenstelling tot de vorige (en misschien wel de volgende?).
Weer wachten op de nieuwe dus.

Anoniem: 222931
Ik heb vandaag mijn nieuwe iMac binnengekregen. Echt een schitterende computer! Alleen ff een vraagje, Klopt het dat de aluminium zijkanten van de iMac wam wordt? Bij mij worden deze namelijk erg warm.
Ja, dat klopt. De bovenkanten van mijn iMacs werden zelfs heet. Mijn advies: gewoon niet aan komen.
[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 11-07-2008 19:22 ]
Vergeet niet dat aluminum een goeie thermische geleider is. Mijn iMac 2.4GHz wordt nooit echt heet. Hooguit wat warm aan de bovenkant en lauw aan de zijkanten. Is ook niet zo gek in zo'n compacte behuizing waar alles in gepropt zit. En zolang componenten niet te warm worden is er niks aan de hand. Electronica kan meer hebben dan veel koelfanatiekelingen denken.Anoniem: 222931 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:09:
Ik heb vandaag mijn nieuwe iMac binnengekregen. Echt een schitterende computer! Alleen ff een vraagje, Klopt het dat de aluminium zijkanten van de iMac wam wordt? Bij mij worden deze namelijk erg warm.
Drie vraagjes:
Over enkele maanden (als ik wat meer geld heb) wil ik een iMac gaan aanschaffen ter vervanging van mijn Vista-PC. Nu heb ik twee harde schijf gerelateerde vragen:
1 - Ik wil twee soorten backups gaan doen; de standaard Time Machine backups en een 'foldersync' met mijn muziekhardeschijf (dus via software die ervoor zorgt dat er steeds een exacte kopie is van al mijn muziek). Kunnen deze beiden backups op één HD, of eet Time Machine veel GB's en is het verstandiger om voor iedere backup een andere schijf te gebruiken?
2 - Naar wat ik op Google heb kunnen vinden, kan een Mac alleen NTFS lezen en niet schrijven. Echter, is het mogelijk om een NTFS schijf zonder dataverlies 'om te zetten' naar HFS+, of moet het persé via een format?
En een geheugen gerelateerde vraag:
3 - De iMac die ik ga kopen is een 'revisie D' (a.k.a. de nieuwste) en daar moet PC-6400 800Mhz geheugen in (anders dan de eerdere revisies). Ik wil er 4GB inzetten. Hebben er mensen ervaring met het volgende geheugen van Kingston?
- pricewatch: Kingston KVR800D2S5/2G
- pricewatch: Kingston KVR800D2S5K2/4G
Alvast dank voor de antwoorden
Verder zijn natuurlijk alle pre-overstap tips welkom
Over enkele maanden (als ik wat meer geld heb) wil ik een iMac gaan aanschaffen ter vervanging van mijn Vista-PC. Nu heb ik twee harde schijf gerelateerde vragen:
1 - Ik wil twee soorten backups gaan doen; de standaard Time Machine backups en een 'foldersync' met mijn muziekhardeschijf (dus via software die ervoor zorgt dat er steeds een exacte kopie is van al mijn muziek). Kunnen deze beiden backups op één HD, of eet Time Machine veel GB's en is het verstandiger om voor iedere backup een andere schijf te gebruiken?
2 - Naar wat ik op Google heb kunnen vinden, kan een Mac alleen NTFS lezen en niet schrijven. Echter, is het mogelijk om een NTFS schijf zonder dataverlies 'om te zetten' naar HFS+, of moet het persé via een format?
3 - De iMac die ik ga kopen is een 'revisie D' (a.k.a. de nieuwste) en daar moet PC-6400 800Mhz geheugen in (anders dan de eerdere revisies). Ik wil er 4GB inzetten. Hebben er mensen ervaring met het volgende geheugen van Kingston?
Alvast dank voor de antwoorden
Verder zijn natuurlijk alle pre-overstap tips welkom
[ Voor 22% gewijzigd door sjaakaq op 11-07-2008 22:14 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
1 - Dat moet lukken, ik doe iets soortgelijks en dat heeft voor mij nog altijd prima gewerkt. Als de schijf vol zit gaat time machine de oudste dingen weggooien, dus eigenlijk werkt het altijd. Mocht blijken dat het voor jou toch te weinig ruimte bied, kun je altijd nog een schijf aankoppelen 
2 - Naar mijn info kan dat alleen met een format. Je kunt alles eerst kopieren naar een diskimage op je interne schijf (van je toekomstige iMac) (als die groot genoeg is... dat kan ik zo niet inschatten), je (externe?) hdd formatteren en vervolgens de diskimage terugplaatsen.
3 - Geen idee, ik heb de revisie ervoor. Ik gebruik Transcend geheugen, 4GB en dat werkt prima. Zoek anders nog even naar het specifieke geheugentopic.
2 - Naar mijn info kan dat alleen met een format. Je kunt alles eerst kopieren naar een diskimage op je interne schijf (van je toekomstige iMac) (als die groot genoeg is... dat kan ik zo niet inschatten), je (externe?) hdd formatteren en vervolgens de diskimage terugplaatsen.
3 - Geen idee, ik heb de revisie ervoor. Ik gebruik Transcend geheugen, 4GB en dat werkt prima. Zoek anders nog even naar het specifieke geheugentopic.
Danklh-Online.nl schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:35:
1 - Dat moet lukken, ik doe iets soortgelijks en dat heeft voor mij nog altijd prima gewerkt. Als de schijf vol zit gaat time machine de oudste dingen weggooien, dus eigenlijk werkt het altijd. Mocht blijken dat het voor jou toch te weinig ruimte bied, kun je altijd nog een schijf aankoppelen
Die NTFS schijf die ik wilde omzetten bevat alleen mappen met mp3 bestanden dus een image maken lijkt me dan wat omslachtig
In het geheugen topic zag ik dat het RAM zou moeten werken
Ik zal BTW nog wel even geduld moeten hebben; eerst scriptie afschrijven en dan nog een maand werken om het geld bij elkaar te krijgen
leoaq.fm // Jeune Loop
Ah, okay
Opzich is een disk-image maken vaak wel praktisch. Je kunt dan alles tijdelijk wegzetten, comrpimeren en vervolgens weer restoren naar de schijf. Maar als het alleen om MP3's gaat, kun je het ook even kopieren in een map en dan terug plaatsen.
Succes met sparen... je weet in ieder geval waarvoor je het doet.
Succes met sparen... je weet in ieder geval waarvoor je het doet.
Sinds zaterdag het 20" instapmodel (voor in de keuken). Ziekelijk mooie apparaten zijn het ook 
Qua prijs valt het nog wel redelijk mee eigenlijk, als je kijkt naar wat je ervoor terugkrijgt.
Wel meteen Bootcamp erop gegooid, want Leopard is wel erg wennen
IEmand ervaring met aankopen van Applecare via Ebay (US)? En dan het liefst ook met claimen van garantie met een buitenlandse Applecare?
Qua prijs valt het nog wel redelijk mee eigenlijk, als je kijkt naar wat je ervoor terugkrijgt.
Wel meteen Bootcamp erop gegooid, want Leopard is wel erg wennen
IEmand ervaring met aankopen van Applecare via Ebay (US)? En dan het liefst ook met claimen van garantie met een buitenlandse Applecare?
Ah joh, Mac is ff een weekje wennen daarna wil je niet anders. Kijk anders op MacNoob.nl of macmiep.nl. MacNoob heeft alleen nog een update nodig (mijn eigen site), sinds iemand een nieuwe design voor me heeft gemaakt staat er nogal wat tekst verkeerd en er staan enkele spellingsfouten in, excuses.matthijst schreef op maandag 14 juli 2008 @ 08:15:
Sinds zaterdag het 20" instapmodel (voor in de keuken). Ziekelijk mooie apparaten zijn het ook
Wel meteen Bootcamp erop gegooid, want Leopard is wel erg wennen![]()
Ik heb aan mijn iMac een WD MyBook (1TB) hangen als externe harde schijf. Deze is nu FAT32 geformatteerd (vrij klote ivm dvd iso's). Om TimeMachine te kunnen gebruiken moet ik hem laten herformatteren naar een Mac format.
Vraag: is dit systeem ook compatible met een Windows pc?
Nee, dit systeem is Mac-gestructureerd en kan zonder omwegen niet in Windows gelezen worden.Sluuz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:04:
Ik heb aan mijn iMac een WD MyBook (1TB) hangen als externe harde schijf. Deze is nu FAT32 geformatteerd (vrij klote ivm dvd iso's). Om TimeMachine te kunnen gebruiken moet ik hem laten herformatteren naar een Mac format.
Anoniem: 234657
Ik heb ook zaterdag ook een Imac 20" instapper gekocht, Top apparaat natuurlijk ben er ook heel blij mee uiteraard.
Wat me opvalt is dat als ik mijn oor op de (vanaf de achterkant gezien ) linkerkant leg ik een resonatie hoor , fan? hdd?.
Je hoort het alleen als je in een totaal stille ruimte zit , maar het is wel vervelend, zet je muziek aan op je imac hoor je het niet meer , maarja, wel jammer.
Weet iemand hoe dit komt ? en wat te doen?
Verplaatsen op het bureau maakt niet uit, en viltjes enzo eronder werkt ook niet.
Het is niet zo dat heel mijn bureau resoneert, het is gewoon dat als ik mijn oor op de achterkant leg ik een zoem geluid op 1 toon hoor, en indien ik er verder weg van ga zitten hoor ik het nog , maar wel een stuk minder.
wat kan dit zijn ?
Wat me opvalt is dat als ik mijn oor op de (vanaf de achterkant gezien ) linkerkant leg ik een resonatie hoor , fan? hdd?.
Je hoort het alleen als je in een totaal stille ruimte zit , maar het is wel vervelend, zet je muziek aan op je imac hoor je het niet meer , maarja, wel jammer.
Verplaatsen op het bureau maakt niet uit, en viltjes enzo eronder werkt ook niet.
Het is niet zo dat heel mijn bureau resoneert, het is gewoon dat als ik mijn oor op de achterkant leg ik een zoem geluid op 1 toon hoor, en indien ik er verder weg van ga zitten hoor ik het nog , maar wel een stuk minder.
wat kan dit zijn ?
Heeft iemand een suggestie voor een 3,5'' externe SATAII harde schijf behuizing die niet vloekt met mijn iMac? Ik heb vrij lang gezocht, maar die conceptronic dingen zijn best lelijk en verder kan ik eigenlijk vrij weinig behuizingen vinden. Het gaat dus alleen om een behuizing, ik heb een harde schijf die erin moet.
Er zitten her en der wel ventilatoren in natuurlijk. Als ik mijn 24" aanzet, hoor ik drie keer "zoemmmmmmmm", en dan is het weer uit. Ik heb er verder geen last van, hoe vaak heb je nou een computer die zo stil is? En seriously, dat je je mac leuk vind oke, maar dat je m ook als kussen wil gebruikenAnoniem: 234657 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:35:
Ik heb ook zaterdag ook een Imac 20" instapper gekocht, Top apparaat natuurlijk ben er ook heel blij mee uiteraard.
wat kan dit zijn ?

Hoe denken jullie eigenlijk over dode/stuck pixels? Ik heb er nu 1 en vind het behoorlijk irritant, maar aan de andere kant is het misschien wat overdreven om hiervoor de machine terug te sturen (ik val nog binnen de 14-dagen regeling van Apple, maar het is al de derde iMac (niet omgeruild wegens pixels overigens) dus ze zullen me al zien aankomen
).
Ik wil minimaal 3 jaar doen met deze iMac en ik ben bang dat als ik nu zeg 'ach laat maar zitten' dat ik daar zeker spijt van ga krijgen.
Edit:
Ik heb Apple maar gebeld en het uitgelegd, omdat ruilen niet meer mogelijk is na de derde computer storten ze mijn geld terug. Ik werk voorlopig wel even op mijn MacBook en zie wel weer eens of ik nog een iMac aanschaf. Die dode pixel lijkt misschien overdreven, maar ik heb geen zin om daar 3 jaar lang tegen aan te moeten kijken.
Als ik een pixelgarantie kon aanschaffen bij Apple had ik het zo gedaan.
Ik wil minimaal 3 jaar doen met deze iMac en ik ben bang dat als ik nu zeg 'ach laat maar zitten' dat ik daar zeker spijt van ga krijgen.
Edit:
Ik heb Apple maar gebeld en het uitgelegd, omdat ruilen niet meer mogelijk is na de derde computer storten ze mijn geld terug. Ik werk voorlopig wel even op mijn MacBook en zie wel weer eens of ik nog een iMac aanschaf. Die dode pixel lijkt misschien overdreven, maar ik heb geen zin om daar 3 jaar lang tegen aan te moeten kijken.
[ Voor 62% gewijzigd door Frietsaus op 17-07-2008 17:08 ]
Werk hier met 4GB van dat type geheugen. Werkt perfect!leokennis schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:40:
http://www.xbmcfreak.nl/
Vandaag mijn nieuwe iMac 20" binnengekregen, besteld bij prowarehouse.nl met een 500GB HDD en 4GB RAM. Beestje is schitterend snel en geheugen is zonder littekens door prowarehouse geïnstalleerd. Daarnaast kosten het alles bij elkaar iets meer dan 1000 euro.
Had hiervoor een witte iMac en had het gevoel dat die toch meer lawaai maakte dan deze, dus dat is een plus punt. Daarnaast heerlijk dat het witte lampje verdwenen is, daar had ik een hekel aan als ik ging slapen. En hij is weer een stuk platter geworden
.
Had hiervoor een witte iMac en had het gevoel dat die toch meer lawaai maakte dan deze, dus dat is een plus punt. Daarnaast heerlijk dat het witte lampje verdwenen is, daar had ik een hekel aan als ik ging slapen. En hij is weer een stuk platter geworden
Ik heb dus last van dit probleem: http://discussions.apple....messageID=7071808#7071808. (Het loei hard draaien van de fan probleem)
Nu is de oplossing blijkbaar een geaard stopcontact + een goede uninterruptible power supply. Als ik dan op internet ga zoeken kom ik terecht bij van die mini kasjes, maar ik heb eigenlijk geen zin + ruimte om zoiets weg te zetten. Daarnaast vroeg ik me af of dit op te lossen valt met een geschikte stekkerdoos?
Nu is de oplossing blijkbaar een geaard stopcontact + een goede uninterruptible power supply. Als ik dan op internet ga zoeken kom ik terecht bij van die mini kasjes, maar ik heb eigenlijk geen zin + ruimte om zoiets weg te zetten. Daarnaast vroeg ik me af of dit op te lossen valt met een geschikte stekkerdoos?
Alsof de duivel ermee speelt...maar mijn Vista bak begint wel erg vaak te bsod'en. Zoveel dat ik daar mijn scriptie nog nauwelijks op durf te typen... Daarom ga ik maar een maandje (voor het eerst en nu het nog kan) geld lenen bij de ib-groep en rood staan bij de bank (wat na twee maanden weer positief moet zijn)...als die bkr check niet te lang duurt en de iMac snel wordt geleverd dus hopelijk over enkele weken in het bezit van de machine
leoaq.fm // Jeune Loop
Beetje late reactie maar goed, de douche of badkamer valt ook heel goed droog te krijgen, je moet er gewoon voor zorgen dat als je s'ochtends aan het badderen bent geweest eerst alles goed droogveegt en alles goed door laat luchten, en dan pas s' middags aan de slag gaat. Is bij mij alles kurkdroog en natuurlijk stofvrij.DRvDijk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 02:57:
Het nadeel aan een badkamer lijkt mij trouwens dat het veel vochtiger is, zeker als je net de douche een tijd aan hebt laten staan. Stof vs vocht ... Hmmm
sergev: de harde schijf van je iMac vervangen? Een aluminium iMac? Dan heb ik een HK-opmerking voor je:PICS!!!
Foto' s maken heb eigenlijk niet zo heel veel behoefte aan, want dat zoeu betekenen dat ik hem weer uit elkaar moet halen alleen om foto 's te maken. Ik zit eigenlijk toch wel te wachten op een 1,5 TB harde schijf met 3 platters van 500 GB. Zodra dat uitkomt wordt die er ook weer ingezet. Dan maak ik even een fotoshoot voor je
Wat dacht je van de coolermaster RX-360-STSE-GP, die in zilver.Sluuz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
Heeft iemand een suggestie voor een 3,5'' externe SATAII harde schijf behuizing die niet vloekt met mijn iMac? Ik heb vrij lang gezocht, maar die conceptronic dingen zijn best lelijk en verder kan ik eigenlijk vrij weinig behuizingen vinden. Het gaat dus alleen om een behuizing, ik heb een harde schijf die erin moet.
De icy box IB-390StUSD-B
De revoltec RS043
Staan allemaal best goed bij je imac, maar de gewone externe schijven zijn vaak stukken mooier.
Waarschijnlijk wordt dit vaker gevraagd, maar goed, weet iemand hoe het zit als je een imac besteld en er een (gratis)printer bij koopt?
Bij het eindbedrag word het namelijk gewoon erbij opgeteld, is het zo dat je later een "cash refund" krijgt? En het dus retour wordt gestort?
Bij het eindbedrag word het namelijk gewoon erbij opgeteld, is het zo dat je later een "cash refund" krijgt? En het dus retour wordt gestort?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Volgens mij is deze actie al lang voorbij.....Underworld schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:16:
Waarschijnlijk wordt dit vaker gevraagd, maar goed, weet iemand hoe het zit als je een imac besteld en er een (gratis)printer bij koopt?
Uhm, ja...Volgens mij is deze actie al lang voorbij.....
Daarom staat het ook groot en duidelijk op hun voorpagina. Omdat het voorbij is!
Logisch toch?

Knopje boven de 7.matthijst schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:17:
Hoe zet je numlock blijvend aan (bootcamp: XP)?
hey hey hey, niet zo uithalen he!sergev schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:49:
[...]
Uhm, ja...
Daarom staat het ook groot en duidelijk op hun voorpagina. Omdat het voorbij is!
Logisch toch?
hij zij: "volgens mij" he!
iemand anders misschien die het weet?

VoorwaardenDeze aanbieding geeft klanten die tussen 2 april 2008 en 29 juli 2008 een in aanmerking komende Apple computer (zoals gedefinieerd in artikel 4) samen met een in aanmerking komende printer (zoals gedefinieerd in artikel 4) kopen, het recht de in aanmerking komende printer te kopen voor de prijs zoals deze is vermeld in de Nederlandse online Apple Store voor consumenten, voor individuele klanten in het Onderwijs, voor Onderwijsinstellingen of voor het Midden- en Kleinbedrijf, en, via een kortingscoupon, het recht op een korting van € 90 per in aanmerking komende aankoop.[...]
[ Voor 51% gewijzigd door Underworld op 19-07-2008 23:08 ]
Ja ik weet het, ben soms een beetje te erg. Maar als mensen zo'n vraag beantwoorden en dan niet eens even op de site kijken kan ik me wel wat aan irriteren. De informatie staat ook op de site dus dat is wel handig. Dus tenzij je een eigen bedrijf hebt, een student bent, een leraar of je hebt ergens een kortingsbon gekregen kun je er helaas niet aan mee doen. En die actie loopt ook binnenkort af. Het is nog tot 29 juli en het is nu al de 20ste.
't is je vergevensergev schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:24:
Ja ik weet het, ben soms een beetje te erg. Maar als mensen zo'n vraag beantwoorden en dan niet eens even op de site kijken kan ik me wel wat aan irriteren. De informatie staat ook op de site dus dat is wel handig. Dus tenzij je een eigen bedrijf hebt, een student bent, een leraar of je hebt ergens een kortingsbon gekregen kun je er helaas niet aan mee doen. En die actie loopt ook binnenkort af. Het is nog tot 29 juli en het is nu al de 20ste.
Er is in Windows geloof ik een registersleutel voor die onafhankelijk van het fysieke knopje werkt...dus die zal in bootcamp ook wel werkenmatthijst schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:10:
[...]
Ja, maar ook dat ie na een reboot aan blijft?
Volgens mij werkt dat niet?
leoaq.fm // Jeune Loop
Thanks, zo s ff proberen. Voor anderen:leokennis schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:10:
[...]
Er is in Windows geloof ik een registersleutel voor die onafhankelijk van het fysieke knopje werkt...dus die zal in bootcamp ook wel werken
http://www.cybertechhelp....x-for-windows-xp-num-lock
Dankje! Had die Icy Boxen al ontdekt en er eentje besteld.sergev schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:02:
[...]
Wat dacht je van de coolermaster RX-360-STSE-GP, die in zilver.
De icy box IB-390StUSD-B
De revoltec RS043
Staan allemaal best goed bij je imac, maar de gewone externe schijven zijn vaak stukken mooier.
Klopt inderdaad dat gewone externe schijven mooier zijn, echter had ik deze harde schijf over, en scheelt dit een hoop knaken.
Als die printer-actie voorbij is, dan ben ik benieuwd wanneer die iPod actie nou eens komt die in de US al lang bezig is...
Ik heb een advies nodig... Wat zouden jullie doen...
De 20" 2.4Ghz iMac kopen en er 2Gb in zetten en een 500Gb HD. Of de 2,66Ghz kopen en zo laten (dus ook 2Gb en dan een 320Gb HD). De prijs komt dan ruwweg gelijk uit... alleen is de videokaart in de 2.66 beter (ATI Radeon HD 2600 PRO 256Mb vs. ATI Radeon HD 2400 XT 128Mb) . Weet iemand hoeveel dit daadwerkelijk uitmaakt?
De 20" 2.4Ghz iMac kopen en er 2Gb in zetten en een 500Gb HD. Of de 2,66Ghz kopen en zo laten (dus ook 2Gb en dan een 320Gb HD). De prijs komt dan ruwweg gelijk uit... alleen is de videokaart in de 2.66 beter (ATI Radeon HD 2600 PRO 256Mb vs. ATI Radeon HD 2400 XT 128Mb) . Weet iemand hoeveel dit daadwerkelijk uitmaakt?
Ik ben een paar weken terug gegaan voor de 2.4GHz instap Imac met een harddisk upgrade naar 500GB. Zelf heb ik er 2 reepjes van 2gb ingezet waarmee ik op een totaalprijs van 1080 euro kwam (studentenkorting). Als je totaal niet van plan bent games te gaan spelen lijkt me de instap Imac perfect. Als je dat wel van plan bent moet ik je eigenlijk beide opties afraden. Mijn broer heeft de Imac met 2600PRO. Deze is beter dan de videokaart in mijn Mac (2400xt) maar kan de nieuwste spellen niet met volledige glorie draaien...
Thanks... dit idee had ik ook... altijd fijn om bevestiging te krijgenReb87 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:33:
Ik ben een paar weken terug gegaan voor de 2.4GHz instap Imac met een harddisk upgrade naar 500GB. ....
Maar hij kan ze wel allemaal draaien, mischien niet op de volle resolutie maar als je wilt gamen ga je toch ook niet voor een 2600 pro. Dan schaf je toch een 8800 bij het instapmodel 24 inch aan, of je haalt een cheapass pc op die je elk half jaar upgrade voor 2 jaar, en dan dump je hem weer en schaf je een nieuwe aan. Dat is wat ik zou doen tenminste.Reb87 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:33:
Mijn broer heeft de Imac met 2600PRO. Deze is beter dan de videokaart in mijn Mac (2400xt) maar kan de nieuwste spellen niet met volledige glorie draaien...
Waarom gaat er eigenlijk niemand voor het "oude" 20 inch model met 2.4 Ghz? deze is bij veel retailers te krijgen met 2 GB geheugen voor 999.
Dat is dezelfde prijs als het nieuwe instap model met ook 2.4 Ghz (ja wel nieuwere processor, maar maakt dat nu zoveel verschil) alleen heb je dan 2GB, 2600Pro en 320GB HD. waarom doet haast niemand dat, zijn daar specifieke redenen voor?
(Ik zit hier zelf namelijk aan te denken, of zijn er echt nadelen?)
Dat is dezelfde prijs als het nieuwe instap model met ook 2.4 Ghz (ja wel nieuwere processor, maar maakt dat nu zoveel verschil) alleen heb je dan 2GB, 2600Pro en 320GB HD. waarom doet haast niemand dat, zijn daar specifieke redenen voor?
Fly or Die
Ik had 'm niet met 2gb, maar heb er toch zelf 4 in gezet, dus dat maakte niet uit... Ik ben dus voor het 'vorige' model gegaan, en hij bevalt me prima. Wat er technisch anders is heb ik niet echt opgezocht. Zo uit het hoofd is 't alleen de processor en daarmee dus een hogere FSB.N-E-R-D schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:56:
Waarom gaat er eigenlijk niemand voor het "oude" 20 inch model met 2.4 Ghz? deze is bij veel retailers te krijgen met 2 GB geheugen voor 999.
Het nieuwe model heeft ook 6MB cache ipv 4MB bij de processor. Maar ik wacht denk ik tot het volgende Intel platform beschikbaar komt. Op een HD2600 Pro zit ik eigenlijk niet zo te wachten, ik vind de 8800GS een stuk interessanter, maar heb weer niet zo'n behoefte aan 24".
Tesla Model Y RWD (2024)
ok bedankt voor de info, ik heb zelf inderdaad ook wel even het een en ander opgezocht, en denk dat ik ook voor het vorige model ga, met de betere videokaart, meer geheugen (standaard) en grotere harde schijf is die toch wat interessanter.Anoniem: 37864 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:41:
[...]
Ik had 'm niet met 2gb, maar heb er toch zelf 4 in gezet, dus dat maakte niet uit... Ik ben dus voor het 'vorige' model gegaan, en hij bevalt me prima. Wat er technisch anders is heb ik niet echt opgezocht. Zo uit het hoofd is 't alleen de processor en daarmee dus een hogere FSB.
Nu alleen nog kijken of het mogelijk is de harde schijf te laten upgrade naar 500GB, geheugen doe ik zelf wel maar harde schijf is me toch iets te veel werk.
Fly or Die
Ik heb sinds eergisteren ook een iMac. Eerste overstap van Windhoos naar Mac. Super content mee tot nu toe 
Ik heb het 2e model, dus 20inch, 320Gb HD, 2Gb geheugen. Ik had een vraag over het uitbreiden van geheugen. Hoeveel geheugenmodules kunnen er in de iMac? Ik heb 2Gb geheugen, is dat dan 2x1Gb of 1 module van 2Gb?
*edit*
http://www.apple.com/nl/imac/specs/
2x1Gb dus
Ik heb het 2e model, dus 20inch, 320Gb HD, 2Gb geheugen. Ik had een vraag over het uitbreiden van geheugen. Hoeveel geheugenmodules kunnen er in de iMac? Ik heb 2Gb geheugen, is dat dan 2x1Gb of 1 module van 2Gb?
*edit*
http://www.apple.com/nl/imac/specs/
2x1Gb dus
[ Voor 8% gewijzigd door cdl op 24-07-2008 14:27 ]
Dat zeg ik!
Dat zeg ik!
Maar dat is KVR. Het werkt meestal wel maar ik heb toch liever KTA, alleen dat kom je nog niet zoveel tegen... Voor pc5300 wel, maar voor pc6400 nog niet echt.
Heel leuk dat je kunt uitbreiden maar ik krijg die memory kaarten er dus echt niet uit, ik blijf maar 2 houden dan.
Ze zitten namelijk zo vast dat ik niet harder durf te trekken aan het plastic lipje, ben bang dat deze dan afbreekt o.i.d.
Ze zitten namelijk zo vast dat ik niet harder durf te trekken aan het plastic lipje, ben bang dat deze dan afbreekt o.i.d.
[ Voor 35% gewijzigd door FerdiV op 24-07-2008 18:16 ]
Je kunt er wel aardig hard aan trekken. Eventueel kun je proberen om dit met een tang te doen om meer grip te krijgen, of met een tang op de geheugenmodule. Ze zitten inderdaad soms behoorlijk vast.FerdiV schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:09:
Heel leuk dat je kunt uitbreiden maar ik krijg die memory kaarten er dus echt niet uit, ik blijf maar 2 houden dan.
En mocht je het niet aan durven kun je natuurlijk altijd langs gaan bij een AASP om hun het te laten op lossen
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Zolang je recht trekt en het lipje niet kan scheuren maakt het niet veel uit. Het zaakje zit idd aardig vast maar ineens schieten ze los. Kijk uit dat je niet uitschiet en iets beschadigt als ie eenmaal losraakt.FerdiV schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:09:
Mmm zal binnenkort dan maar 4GB bestellen en dat alsnog proberen...
Bedankt voor de tips iig!
Bedankt voor de tips iig!
Anoniem: 100771
Sinds twee weken ben ik over op een iMac. De 24" versie met 1Gb RAM extra. Ik moet zeggen, sommige dingen zijn even wennen, maar ik ben er zeer blij mee.
Aan de stilte moet ik nog wel een beetje wennen
M'n externe harde schijf maakt meer herrie!
Ik had nog wel een klein probleempje met deze schijf (iomega ultramax desktop 750Gb). De eerste keer dat ik deze aansloot via firewire400 liep m'n Mac vast! Steeds als ik opstarte zakte er zo'n zwart scherm naar beneden met de mededeling dat ik m'n Mac opnieuw moest opstarten!
Is inmiddels opgelost. De firewire800 (die ik ook eigenlijk wilde gebruiken) doet het prima en is sneller.
Het uninstallen op een Mac is echt een verademing en snel!
Ik had nog wel een klein probleempje met deze schijf (iomega ultramax desktop 750Gb). De eerste keer dat ik deze aansloot via firewire400 liep m'n Mac vast! Steeds als ik opstarte zakte er zo'n zwart scherm naar beneden met de mededeling dat ik m'n Mac opnieuw moest opstarten!
Is inmiddels opgelost. De firewire800 (die ik ook eigenlijk wilde gebruiken) doet het prima en is sneller.
Fijn dat je zo blij bent met je MacAnoniem: 100771 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:37:
Sinds twee weken ben ik over op een iMac. De 24" versie met 1Gb RAM extra. Ik moet zeggen, sommige dingen zijn even wennen, maar ik ben er zeer blij mee.
En die harde schijf, dat zou kunnen liggen aan dat het windows partities zijn misschien? Dat is NTFS dacht ik. Dan moet je hem even opnieuw formateren, maar dan ben je wel je data kwijt helaas. Dat formateren kan overigens (natuurlijk) gewoon de Mac zelf al.
Heb nu een aantal weken mijn iMac en kom steeds mooiere dingen tegen. In het begin was het inderdaad wennen en even behelpen met 1GB (nu gelukkig 4GB erin).
Vooral het installeren en de-installeren, het mounten van iso's en img's en algehele stabiliteit bevalt me goed.
Wel zit ik soms nog te klooien met de dock. Zo heb je soms Firefox afgesloten, maar blijft je download schermpje openstaan. In de dock staat dan een pijltje onder Firefox ten teken dat hij nog draait. Maar om je browser weer te zien te krijgen, moet je dus eerst je download schermpje afsluiten en dan opnieuw Firefox opstarten. Beetje gaar.
Ook toen ik erachter kwam dat je de slaapmodus van harde schijven uit kon zetten, was ik erg blij. Al m'n muziek staat op een externe HD (Firewire400) en dan is het best irritant als je een liedje wil starten en hij eerst helemaal uit zijn slaap moet ontwaken.
Vooral het installeren en de-installeren, het mounten van iso's en img's en algehele stabiliteit bevalt me goed.
Wel zit ik soms nog te klooien met de dock. Zo heb je soms Firefox afgesloten, maar blijft je download schermpje openstaan. In de dock staat dan een pijltje onder Firefox ten teken dat hij nog draait. Maar om je browser weer te zien te krijgen, moet je dus eerst je download schermpje afsluiten en dan opnieuw Firefox opstarten. Beetje gaar.
Ook toen ik erachter kwam dat je de slaapmodus van harde schijven uit kon zetten, was ik erg blij. Al m'n muziek staat op een externe HD (Firewire400) en dan is het best irritant als je een liedje wil starten en hij eerst helemaal uit zijn slaap moet ontwaken.
Het was een gloed nieuwe schijf. Stond nog niets op. Overigens had ik na de firewire400 eerst nog USB geprobeerd. Dat werkte goed, maar ik wilde perse firewire800 gebruiken i.v.m. de snelheid.FerdiV schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Fijn dat je zo blij bent met je MacHet is inderdaad even wennen, maar na een week wil je niet anders.
En die harde schijf, dat zou kunnen liggen aan dat het windows partities zijn misschien? Dat is NTFS dacht ik. Dan moet je hem even opnieuw formateren, maar dan ben je wel je data kwijt helaas. Dat formateren kan overigens (natuurlijk) gewoon de Mac zelf al.
Ook inderdaad prettig dat alle installaties (tot nu toe) altijd disk images zijn. Het installeren via de packages methode vind ik ideaal.
Voor de mensen die zelf hun imac naar 4 GB op willen krikken, staat er nu in de pricewatch ook pc6400 kingston KTA in plaats van alleen KVR. Het verschil in het geheugen is dat KTA voor apple getest is en dus gegarandeerd werkt. Het is wel hier het vermelden waard omdat de imacs tot nu de enigste zijn met PC6400 so-dimms erin.
ik heb er nog een van het oudere type, dus heb PC5300 erin zitten. Toch raar dat de prijzen daarvan hoger zijn dan die snellere...
Omdat er minder vraag naar is.Sluuz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:55:
ik heb er nog een van het oudere type, dus heb PC5300 erin zitten. Toch raar dat de prijzen daarvan hoger zijn dan die snellere...
Dat is de KTA-MB800K2/4G, neem ik aan? Zoja dan ga ik die bestellensergev schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:41:
Voor de mensen die zelf hun imac naar 4 GB op willen krikken, staat er nu in de pricewatch ook pc6400 kingston KTA in plaats van alleen KVR. Het verschil in het geheugen is dat KTA voor apple getest is en dus gegarandeerd werkt. Het is wel hier het vermelden waard omdat de imacs tot nu de enigste zijn met PC6400 so-dimms erin.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb een probleem met m'n iMac van een paar maanden oud. Het is namelijk zo dat als ik em aanzet de ene keer de fans gewoon normaal draaien (haast geruisloos) en de andere keer op 4000rpm zitten.
Ik heb de hardware test al gedaan en deze geeft aan dat er geen problemen zijn. Daarnaast heb ik dit topic ff gecheckt http://discussions.apple....messageID=7071808#7071808 en m'n mac op een geaard stopcontact aangesloten en gewoon via een single verlengkabel (geenswitchbox) op het stopcontact en nog steeds heb ik er last van!!!
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?? Ik heb wel na 1,5 maand ene m-audio firewire geluidskaart er bij gehaald en sindsdien lijkt het vaker voor te komen, echter was het daarvoor ook al.
Ik heb de hardware test al gedaan en deze geeft aan dat er geen problemen zijn. Daarnaast heb ik dit topic ff gecheckt http://discussions.apple....messageID=7071808#7071808 en m'n mac op een geaard stopcontact aangesloten en gewoon via een single verlengkabel (geenswitchbox) op het stopcontact en nog steeds heb ik er last van!!!
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?? Ik heb wel na 1,5 maand ene m-audio firewire geluidskaart er bij gehaald en sindsdien lijkt het vaker voor te komen, echter was het daarvoor ook al.
Waarschijnlijk sluit je dan alleen het Firefox venster en niet heel Firefox. Het op de goede manier afsluiten kan op een paar manieren:Sluuz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:51:
1. Druk op CMD + Q, met CMD + W sluit je alleen het actieve venster.
2. Houdt je muis even ingedrukt op het Firefox icoon in je Dock en kies dan uit het menu Quit. Dat menu kun je overigens ook krijgen door CTRL + muisklik te doen op het icoon in de Dock. Tenslotte kan je dat menu ook krijgen met je rechtermuis knop (als je die hebt ingesteld).
3. Gewoon in de menubalk op Firefox klikken en dan Quit kiezen.
Het blauwe lichtpuntje onder een icoon in de Dock geeft aan dat het programma draaiende is.
Ja, maar hoe is hij geformateerd? Is het een NTFS? Die geven nog wel eens problemen op een Mac omdat dat een windows formaat is. Dat kun je denk ik zien door er CTRL + muisklik op te doen op je desktop en dan te kiezen voor Get Info.Anoniem: 100771 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:29:
[...]
Het was een gloed nieuwe schijf. Stond nog niets op. Overigens had ik na de firewire400 eerst nog USB geprobeerd. Dat werkte goed, maar ik wilde perse firewire800 gebruiken i.v.m. de snelheid.
Ook inderdaad prettig dat alle installaties (tot nu toe) altijd disk images zijn. Het installeren via de packages methode vind ik ideaal.
Hmm...ik moet over een tijdje data van een paar NTFS schijven naar de HD van mijn mac kopiëren zodat ik die naar HFS kan formatteren...hopelijk dat dat goed gaat...FerdiV schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:38:
[...]
Waarschijnlijk sluit je dan alleen het Firefox venster en niet heel Firefox. Het op de goede manier afsluiten kan op een paar manieren:
2. Houdt je muis even ingedrukt op het Firefox icoon in je Dock en kies dan uit het menu Quit. Dat menu kun je overigens ook krijgen door CTRL + muisklik te doen op het icoon in de Dock. Tenslotte kan je dat menu ook krijgen met je rechtermuis knop (als je die hebt ingesteld).
Het blauwe lichtpuntje onder een icoon in de Dock geeft aan dat het programma draaiende is.
[...]
Ja, maar hoe is hij geformateerd? Is het een NTFS? Die geven nog wel eens problemen op een Mac omdat dat een windows formaat is. Dat kun je denk ik zien door er CTRL + muisklik op te doen op je desktop en dan te kiezen voor Get Info.
leoaq.fm // Jeune Loop
cmd+nSluuz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:51:
Heb nu een aantal weken mijn iMac en kom steeds mooiere dingen tegen. In het begin was het inderdaad wennen en even behelpen met 1GB (nu gelukkig 4GB erin).
(new window)
Macosx werkt wat dat betreft anders. Programma's blijven in de achtergrond draaien, zolang je niet cmd+q hebt gebruikt. Hij cached zeg maar de programma in het geheugen, zodat als je het weer naar voren wilt halen je niet lang hoeft te wachten. Windows daarentegen sluit alles volledig af en moet alles opnieuw opstarten. Wat dat betreft is macosx wat efficienter, maar of je het fijner vind is aan jezelf.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Als ik dat doe, dan zie ik 'Format: Mac OS Extended'. Lijkt me goed, toch?FerdiV schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:38:
[...]
Waarschijnlijk sluit je dan alleen het Firefox venster en niet heel Firefox. Het op de goede manier afsluiten kan op een paar manieren:
[...]
Ja, maar hoe is hij geformateerd? Is het een NTFS? Die geven nog wel eens problemen op een Mac omdat dat een windows formaat is. Dat kun je denk ik zien door er CTRL + muisklik op te doen op je desktop en dan te kiezen voor Get Info.
Ik heb mijn iphone sinds vandaag geupgraded naar de 2.0 versie, en wat me opvalt dat het lijkt of de programma's/menu's iets trager openen dan met de 1.1.4 firmware. Is daar wat aan te doen?
Sorry verkeerde topic, mag verwijderd worden
Sorry verkeerde topic, mag verwijderd worden
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 26-07-2008 21:47 ]
Jup dat is goed. En heb je daar dus problemen mee? Dat is je externe? Mmm als dat zo is, dan vind ik het wel vreemd.Anoniem: 100771 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:10:
[...]
Als ik dat doe, dan zie ik 'Format: Mac OS Extended'. Lijkt me goed, toch?
Mmm ik heb ook een keer zoiets moeten doen. Ik had toen 2 NTFS schijven en wilde daar Mac OS Format van maken. Wat ik toen heb gedaan is een andere schijf FAT32 maken (wat beide systemen goed lezen) en daar de data opzetten via een Windows computer. Vervolgens de andere 2 schijven Mac OS Format maken en dan via me Mac de data weer daar op zetten. Hoop dat je er wat aan hebt, maar een tussenweg met een Windows computer en een FAT32 schijf hebben mij enorm geholpen.leokennis schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 08:23:
[...]
Hmm...ik moet over een tijdje data van een paar NTFS schijven naar de HD van mijn mac kopiëren zodat ik die naar HFS kan formatteren...hopelijk dat dat goed gaat...
Deze dus?: pricewatch: Kingston KTA-MB800K2/4Gsergev schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:41:
moet wel eigenlijk maar toch ff checken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.