Ik heb van usenet een aantal dingen gedownload voor de apple. Met PAR was dit allemaal netjes te repareren, maar de files hebben allemaal een extensie als 0aa, 0ab, 0ac, etc. Met welk programma open ik dit. Het zal wel iets als een compressie programma zijn.
Jep, met mijn voorganger. Als Mac-mensen ook nog een keer leren posten kun je het ook 3x sneller op een PC downen en ff fixen naar bv een dmg of iso. Maar wat heb ik me daar aan geirriteerd. Voegt wellicht weinig toe aan het topic maar hoop dat er wat mensen meelezen die eindelijk zorgen voor een intelligent en normaal programma voor Mac icm newsgroups
MacPAR vind ik echt om te janken; het is echt bizar traag vergeleken met de commandline par2.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Eerlijk gezegd gebruik ik usenet nog op mijn laptop, is zijn enige functie trouwens. Maar ik vind het usenet gebeuren gewoon bagger voor mac.
MacPar is idd echt super sloom
Hoe werkt de commandline par2 dan?
Usenet op de mac werkt idd niet zso goed als op pc, maar toch ben ik er tevreden over.
Unison is een goed programma met goede snelheid, je moet het programma gewoon ff leren kennen en gebruiken.
Usenet op de mac werkt idd niet zso goed als op pc, maar toch ben ik er tevreden over.
Unison is een goed programma met goede snelheid, je moet het programma gewoon ff leren kennen en gebruiken.
Verwijderd
Hoe bedoel je dat, zou je dat eens uit willen leggen? Als nieuwsgroepgebruiker ben ik nieuwsgierig naar wat je bedoelt.OzBoz schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:02:
...Als Mac-mensen ook nog een keer leren posten kun je het ook 3x sneller op een PC downen en ff fixen naar bv een dmg of iso.... eindelijk zorgen voor een intelligent en normaal programma voor Mac icm newsgroups....
ik download gewoon nzb filetjes en die open ik weer met unison. Met de laatste versie (1.71) heb ik geen problemen.
Macpardeluxe is idd super sloom al kan unrarx ook overweg met par files als ik het goed heb...
Macpardeluxe is idd super sloom al kan unrarx ook overweg met par files als ik het goed heb...
doe maar geen Unison, iGrabNews heeft meer functies en is makkelijker in gebruik
PSN: djmurcielago
dat is dan ook het enige waar ik m'n pc voor gebruik...(en voor het branden van dvdtjes).
m.a.w. downloaden door middel van nieuwsgroepen werkt gewoon niet lekker imho met m'n Mac.
m.a.w. downloaden door middel van nieuwsgroepen werkt gewoon niet lekker imho met m'n Mac.
[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 13-12-2005 09:16 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Usenet is idd niet zo fijn als op de PC (windows), maar met een beetje handwerk is het best heel goed te doen.
Mijn setup for the moment is een .nzb binnenhalen en deze door iGrabNews te laten downloaden (zonder de par2 check die iGrabNews biedt). Dan het downloadmapje in en de .bad-size. bestanden renamen (waarom iGrabNews dit doet is me onduidelijk, al was het maar configureerbaar...).
Vervolgens een terminal openen, en par2 r *filename*.par2, even wachten en dan een unrar x *filename*.rar.
De par2 op de commandline is zoveel sneller dat ik het geduld voor macpar (die wel netjes de uitgepakte .rar's weggooit) niet kan opbrengen.
Mijn setup for the moment is een .nzb binnenhalen en deze door iGrabNews te laten downloaden (zonder de par2 check die iGrabNews biedt). Dan het downloadmapje in en de .bad-size. bestanden renamen (waarom iGrabNews dit doet is me onduidelijk, al was het maar configureerbaar...).
Vervolgens een terminal openen, en par2 r *filename*.par2, even wachten en dan een unrar x *filename*.rar.
De par2 op de commandline is zoveel sneller dat ik het geduld voor macpar (die wel netjes de uitgepakte .rar's weggooit) niet kan opbrengen.
Bedankt voor de uitleg chem, ik zal het commandline gebeuren eens proberen. Nu heb ik gewoon een Windows 2003 servertje draaien waarbij ik een licentie heb gekocht van Newsleecher. Momenteel, sla ik nzb files op een directory waarbij de AutoImport functie van Newsleecher aan de gang gaat. Dus ik kan makkelijk vanaf m'n PC (ik heb nóg een pc) en of m'n Powerbook via een netwerkshare alle nzbtjes dumpen in die folder. Newsleecher download alles, zet PAR's automatisch op pauze, en ik heb verder een tooltje (DLDone) die de download directory monitort. Deze tool verified alle bestanden met PAR2 bestanden, pakt alles uit en gooit rar bestanden weg.
Ik weet ik ben erg lui
Momenteel heb ik alleen 1 dvd brander (die zit in m'n pc), als ik een Superdrive zou hebben, zou ik m'n Powerbook ook hiervoor gebruiken. Meestal gaat m'n pc even aan om iso's te branden en daarna gelijk weer uit. Werken, surfen, klooien doe ik op m'n Powerbook. Misschien is een Superdrive aanschaffen een goed idee
Ik weet ik ben erg lui
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 13-12-2005 10:25 ]
Verwijderd
Ik weet dat dit een oud topic is maar...ik heb die par2 binnen op mijn macbook. Alleen om par2 overal te benaderen moet die wel in een $path dir staan toch? Dit lukt me dus niet omdat ik niet in /usr/bin kan schrijven. Wie kan me vertellen waaar die dan wel moet?chem schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:18:
Usenet is idd niet zo fijn als op de PC (windows), maar met een beetje handwerk is het best heel goed te doen.
Probeer in een terminal eens:Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:48:
[...]
Ik weet dat dit een oud topic is maar...ik heb die par2 binnen op mijn macbook. Alleen om par2 overal te benaderen moet die wel in een $path dir staan toch? Dit lukt me dus niet omdat ik niet in /usr/bin kan schrijven. Wie kan me vertellen waaar die dan wel moet?
code:
1
2
| $ sudo cp /pad/naar/par2 /usr/bin/par2 <je wachtwoord> |
Voor de liefhebbers voor een eenvoudig tooltje (dat download, part en rart) kun je dit eens porberen...
http://www.hellanzb.com/trac/
Ik gebruik het zelf op mijn linux bak, maar het heeft ook een OS X versie...
http://www.hellanzb.com/trac/
Ik gebruik het zelf op mijn linux bak, maar het heeft ook een OS X versie...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Er is zelfs een widget voor 
Installatie is wel "lastig":
installeer je devtools indien nodig
installeer darwinports;
doen in de terminal: ports install hellanzb
daarna je config in /opt/local/etc/hellanzb.conf aanpassen
en vv hellanzb op starten in je terminal met "hellanzb.py -D"

Installatie is wel "lastig":
installeer je devtools indien nodig
installeer darwinports;
doen in de terminal: ports install hellanzb
daarna je config in /opt/local/etc/hellanzb.conf aanpassen
en vv hellanzb op starten in je terminal met "hellanzb.py -D"
Verwijderd
En daar erger ik mij weer aan...OzBoz schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:02:
Maar wat heb ik me daar aan geirriteerd.
UnrarX kan ook PAR2 bestanden lezen, dus eerst PARren en dan unrarren. Doe ik ook en gaat supergoed. Je sleept gewoon het PAR2 bestand naar UnrarX en die doet de rest, dus je hoeft niet eerst commandline PARren en dan met UnrarX nog eens unrarren, dat gaat allemaal tegelijk in één batch.
Daarnaast maak ik gebruik van MT-Newswatcher 3.4, een beetje een obscure nieuwslezer, maar vooral de functionaliteit van het zoeken op een server door de server zelf (één van de X.... commando's volgens mij) vind ik wel makkelijk. Volgens mij kunnen Unison en iGrabNews dit niet.
Daarnaast gebruik ik iGrabNews om mbv de .nzb te downloaden en dus UnrarX om de boel te parren en unrarren.
Verder heb ik UnrarX "ge-update" door de laatste PAR2 en RAR binaries in de package te plakken, maar dat is niet echt nodig voor de juiste werking van het programma. Het zorgt er echter vaak wel voor dat het geheel wat sneller gaat.
Daarnaast maak ik gebruik van MT-Newswatcher 3.4, een beetje een obscure nieuwslezer, maar vooral de functionaliteit van het zoeken op een server door de server zelf (één van de X.... commando's volgens mij) vind ik wel makkelijk. Volgens mij kunnen Unison en iGrabNews dit niet.
Daarnaast gebruik ik iGrabNews om mbv de .nzb te downloaden en dus UnrarX om de boel te parren en unrarren.
Verder heb ik UnrarX "ge-update" door de laatste PAR2 en RAR binaries in de package te plakken, maar dat is niet echt nodig voor de juiste werking van het programma. Het zorgt er echter vaak wel voor dat het geheel wat sneller gaat.
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
ok, ik heb een vraagje...
Ik probeer Hellanzb te installeren.
Ik heb xtools al geinstalleerd, darwinports, darwinports geupdate, .. vervolgens de aanwijzingen die op deze site staan:
http://www.macbookfan.eu/...unrar-all-in-one-for-osx/
en dan nog krijg ik de volgende foutmelding... heeft iemand een idee wat ik nog moet doen om het werkend te krijgen? Hellanzb lijkt me echt een heel relaxed programmatje, maar het installeren kost nogal wat moeite...
foutmelding:
---> Building par2 with target all
Error: Target com.apple.build returned: shell command "cd "/opt/local/var/db/dports/build/_opt_local_var_db_dports_sources_rsync.rsync.darwinports.org_dpupdate_dports_archivers_par2/work/par2cmdline-0.4" && make all" returned error 2
Command output: par2fileformat.h:86: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEVERIFICATIONPACKET::fileid'
par2fileformat.h:87: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'FILEVERIFICATIONENTRY FILEVERIFICATIONPACKET::entries [0u]'
par2fileformat.h:101: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::fileid'
par2fileformat.h:102: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::hashfull'
par2fileformat.h:103: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::hash16k'
par2fileformat.h:131: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash MAINPACKET::fileid [0u]'
par1fileformat.h:41: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEHEADER::controlhash'
par1fileformat.h:42: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEHEADER::sethash'
par1fileformat.h:56: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEENTRY::hashfull'
par1fileformat.h:57: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEENTRY::hash16k'
reedsolomon.cpp:54: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:54: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:54: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:83: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(u32)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:83: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(u32)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:83: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:104: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois8>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:104: error: template-id 'Process<>' for 'bool ReedSolomon<Galois8>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:104: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:192: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:192: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:192: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:236: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(u32)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:236: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(u32)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:236: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:270: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois16>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:270: error: template-id 'Process<>' for 'bool ReedSolomon<Galois16>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:270: error: invalid function declaration
make[1]: *** [reedsolomon.o] Error 1
make: *** [all] Error 2
Error: The following dependencies failed to build: par2 py-twisted py-zopeinterface python24 shorten unrar
Error: Status 1 encountered during processing.
Ik heb xtools al geinstalleerd, darwinports, darwinports geupdate, .. vervolgens de aanwijzingen die op deze site staan:
en dan nog krijg ik de volgende foutmelding... heeft iemand een idee wat ik nog moet doen om het werkend te krijgen? Hellanzb lijkt me echt een heel relaxed programmatje, maar het installeren kost nogal wat moeite...
foutmelding:
---> Building par2 with target all
Error: Target com.apple.build returned: shell command "cd "/opt/local/var/db/dports/build/_opt_local_var_db_dports_sources_rsync.rsync.darwinports.org_dpupdate_dports_archivers_par2/work/par2cmdline-0.4" && make all" returned error 2
Command output: par2fileformat.h:86: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEVERIFICATIONPACKET::fileid'
par2fileformat.h:87: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'FILEVERIFICATIONENTRY FILEVERIFICATIONPACKET::entries [0u]'
par2fileformat.h:101: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::fileid'
par2fileformat.h:102: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::hashfull'
par2fileformat.h:103: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::hash16k'
par2fileformat.h:131: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash MAINPACKET::fileid [0u]'
par1fileformat.h:41: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEHEADER::controlhash'
par1fileformat.h:42: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEHEADER::sethash'
par1fileformat.h:56: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEENTRY::hashfull'
par1fileformat.h:57: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEENTRY::hash16k'
reedsolomon.cpp:54: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:54: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:54: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:83: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(u32)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:83: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois8>::SetInput(u32)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:83: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:104: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois8>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:104: error: template-id 'Process<>' for 'bool ReedSolomon<Galois8>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:104: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:192: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:192: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(const std::vector<bool, std::allocator<bool> >&)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:192: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:236: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(u32)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:236: error: template-id 'SetInput<>' for 'bool ReedSolomon<Galois16>::SetInput(u32)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:236: error: invalid function declaration
reedsolomon.cpp:270: error: explicit specialization of 'bool ReedSolomon<Galois16>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' must be introduced by 'template <>'
reedsolomon.cpp:270: error: template-id 'Process<>' for 'bool ReedSolomon<Galois16>::Process(size_t, u32, const void*, u32, void*)' does not match any template declaration
reedsolomon.cpp:270: error: invalid function declaration
make[1]: *** [reedsolomon.o] Error 1
make: *** [all] Error 2
Error: The following dependencies failed to build: par2 py-twisted py-zopeinterface python24 shorten unrar
Oplossing staat hier ergens op het forum, par2 handmatig installeren door dat bestand uit macpar te rippendeamion schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:34:
ok, ik heb een vraagje...
foutmelding:
<code>
[ Voor 71% gewijzigd door Timo op 15-01-2007 22:51 ]
maar nu wil ik posten.... rars en multi rar's maken.. help?... vooral die multi rar.
anders kan ik nog niet popsten.
anders kan ik nog niet popsten.
inno
Een PC gebruiken is denk ik de kortste klap...
die heb ik niet. en kan ik ook niet aan komen.. heb alle windows bakken het huis uit gegooid.AJ1815 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:20:
Een PC gebruiken is denk ik de kortste klap...
inno
Kan met CLI of met RarMe
Verwijderd
Ik gebruik Hellanzb icm Zussaweb. Werkt perfect.
Hellanzb is naar mijn mening toch wel de beste usenet grabber voor OSX.
http://www.aestetik.net/share/candybar.png
Rar me geeft me altijd problemen.. heb het nog niet aan de praat gekregen..
inno
Verwijderd
Damn hoe kom je aan de lekkere web interface..ik gebruik nu die oude widget maar dat is ook niet echt handig..kun je misschien uitleggen hoe je het zo hebt gekregen?Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:02:
edit:
Ok nice kheb Zussaweb in mijn webserver van osx gegooid en hij werkte instant...maar nu de vraag hoe ik aan die mooie skin van je kom
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 23:03 ]
Hoe krijg ik het zover dat hellanzb als login item draait *zonder* eerst terminal op te starten?
Met launchd? Met .login? met een shellscript? Help
Met launchd? Met .login? met een shellscript? Help
hellanzb.py -D (daemon)
Lees eens een handleiding.
Lees eens een handleiding.
ok, par2 is gelukt.. ben een heel end verder.. alleen nu krijg ikde volgende melding:fooker schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:51:
[...]
Oplossing staat hier ergens op het forum, par2 handmatig installeren door dat bestand uit macpar te rippenEn verder gaan met installatie.. Niet voor leken bedoeld. Wel erg fijn programmatje.
---> Verifying checksum(s) for shorten
Error: Target com.apple.checksum returned: Could not open file: /opt/local/var/db/dports/distfiles/shorten/shorten-3.6.0.tar.gz
Error: The following dependencies failed to build: shorten unrar
Ik heb al geprobeerd om de shorten file te downloaden en in de map te zetten die hierboven staat.. alleen blijf ik deze melding houden..
Ik ben nu dichtbij, maar kan iemand mij een tip geven voor het laatste stapje?
thanx
ik gebruik unison en unrarx/stuffit
heb nog nooit ook maar 1 keer een probleem gehad met usenet...
heb nog nooit ook maar 1 keer een probleem gehad met usenet...
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Zussaweb werkt. Alleen het uploaden van nzb's werkt niet. Heeft iemand hier een oplossing voor. Ik heb zussaweb op de standaard apache server draaien van Mac OS X.
Verwijderd
Een guide voor het installeren van Hellanzb in OSX kan je hier vinden:
ik gebruikte eerst ook unison maar dit is echt veel fijner en je hebt er bijna geen omkijken naar.
De Zussaweb interface heb ik dan net ontdekt en is erg fijn om je qeue te beheren.
Succes!
ik gebruikte eerst ook unison maar dit is echt veel fijner en je hebt er bijna geen omkijken naar.
De Zussaweb interface heb ik dan net ontdekt en is erg fijn om je qeue te beheren.
Succes!
Lukt het jouw wel om NZB's te laden via de web interface?
Hmmm erg mooi theme... Kan je ons is zeggen waar we dat kunnen halenVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:02:
Ik hecht nog steeds veel waarde aan Unison, een feature die ik erg handig vind is het real time beluisteren van audio tracks, ze worden dan wel gestreamed, maar het beluisteren start instantly.
Verwijderd
Voor de geïnteresseerden kan ik nog melden dat de makers van het welkbekende Hogwasher half december het programma NZB Drop hebben uitgebracht. Het doet eigenlijk hetzelfde als hellanzb maar dan met een fijne userface en zonder 'moeilijke' installatie. Daarnaast kan NZB Drop een bestand van meerdere nieuwsservers tegelijk downloaden.
Ik ben net overgeschakeld van NZB Drop naar HellaNZB. Het is nog steeds zo dat programma's zoals Unison en NZB Drop gigantisch veel load veroorzaken bij hoge snelheden (lees. 1,1Mb/sec) Het is zelfs zo dat Unison er steeds in slaagt vast te lopen bij lange queues.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:38:
Voor de geïnteresseerden kan ik nog melden dat de makers van het welkbekende Hogwasher half december het programma NZB Drop hebben uitgebracht. Het doet eigenlijk hetzelfde als hellanzb maar dan met een fijne userface en zonder 'moeilijke' installatie. Daarnaast kan NZB Drop een bestand van meerdere nieuwsservers tegelijk downloaden.
Met Hellanzb kan ik nog steeds alles doen ook bij hoge snelheden en lange queue's. Het voordeel is tevens dat men bij Hellanzb de NZB's beheert en niet de afzonderlijke bestanden binnen de NZB. (Hoewel sommigen dat lastiger zullen vinden).
Bij mij pakt NZB Drop niet automatisch de bestanden uit en dergelijke. Waar kan ik dat instellen dan?Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:38:
Verwijderd
Ik vond net deze nzb client:
http://www.techsono.com/supernzbosx/index.html
*edit* zit een connectie limiet aan vast van 2, $20 voor de volledige versie.
http://www.techsono.com/supernzbosx/index.html
*edit* zit een connectie limiet aan vast van 2, $20 voor de volledige versie.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 19:02 ]
Kan ik wel in mee gaan, ik heb een 50mbit glasvezel hier thuis en idd, unison slurpt redelijk veel resources op. Nu kan ik nog wel gewoon doorwerken maar ik merk het wel. En idd als de queue vol staat en ik gooi er nog een dvdtje bij wil hij nog welleens craschen. Behalve als ik alles op pauze zet. Dan add hij ze wel netjes..aik0n schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:11:
[...]
Ik ben net overgeschakeld van NZB Drop naar HellaNZB. Het is nog steeds zo dat programma's zoals Unison en NZB Drop gigantisch veel load veroorzaken bij hoge snelheden (lees. 1,1Mb/sec) Het is zelfs zo dat Unison er steeds in slaagt vast te lopen bij lange queues.
Met Hellanzb kan ik nog steeds alles doen ook bij hoge snelheden en lange queue's. Het voordeel is tevens dat men bij Hellanzb de NZB's beheert en niet de afzonderlijke bestanden binnen de NZB. (Hoewel sommigen dat lastiger zullen vinden).
Ik heb nu hallanzb geinstalleer maar ik krijg zussaweb niet werkend. Hoe doe ik dit?
Ik heb MAMP (soort van Apache + MySQL ding ineen) aangezien ik webdeveloper ben en heb die daar bij ingegooid. je moet van zussaweb wel de 'settings.php' even aanpassen. De username is 'hellanzb' en je pass is het pass dat je gekozen heb in de conf van hellanzb voor je RPC access. En dan zou het normaal moeten werken, anders mag je me altijd even PB'en.Pixxa schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:25:
[...]
Kan ik wel in mee gaan, ik heb een 50mbit glasvezel hier thuis en idd, unison slurpt redelijk veel resources op. Nu kan ik nog wel gewoon doorwerken maar ik merk het wel. En idd als de queue vol staat en ik gooi er nog een dvdtje bij wil hij nog welleens craschen. Behalve als ik alles op pauze zet. Dan add hij ze wel netjes..
Ik heb nu hallanzb geinstalleer maar ik krijg zussaweb niet werkend. Hoe doe ik dit?
Wat voor internet heb jij dan? Of zit je op een campus?Pixxa schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:25:
[...]
Kan ik wel in mee gaan, ik heb een 50mbit glasvezel hier thuis en idd, unison slurpt redelijk veel resources op. Nu kan ik nog wel gewoon doorwerken maar ik merk het wel. En idd als de queue vol staat en ik gooi er nog een dvdtje bij wil hij nog welleens craschen. Behalve als ik alles op pauze zet. Dan add hij ze wel netjes..
Anyway, ook een 20" iMac + xbox 360
Ik merkte het ook met unison vooral op mijn powerbook. Soms wel 60% cpu usage. Ook had een nachtje flink leechen geen zin omdat een groot deel van de downloads failden... En dan te bedenken dat ik unison braaf heb aangeschaft
Nee ik woon in Rotterdam Nesselande en dat is een nieuwe wijk. Ze hebben in de hele wijk glasvezel aangelegd. VandaarBigg Balls schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:44:
[...]
Wat voor internet heb jij dan? Of zit je op een campus?
Anyway, ook een 20" iMac + xbox 360
Zoek alleen nog iets beters dan unison. Het werkt wel maar daar is alles mee gezegd.
Gebruik Hellanzb en je wereld gaat openPixxa schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:47:
[...]
Nee ik woon in Rotterdam Nesselande en dat is een nieuwe wijk. Ze hebben in de hele wijk glasvezel aangelegd. Vandaar50mbit voor 50 euro is niet mis heh. En ik haal gewoon de volledige snelheid. zown goeie 6 Mb/s! ik gebruik dan ook giganews waar ik wel voor betaal maar daar krijg je 10 threads 90 dagen retentie en ongekapte snelheid.
Zoek alleen nog iets beters dan unison. Het werkt wel maar daar is alles mee gezegd.
Verwijderd
Ik raad je SABnzbd aan, doet alles exact hetzeflde, alleen download daarbij wel nog indien nodig PAR2-files, uiteraard exact evenveel als dat hij nodig heeft. Daarna krijg ik het gevoel dat hij de downloads "forced", waarbij het koste wat het kost alles download en uitpakt, itt tot Newsleecher.Nitai schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:24:
Bedankt voor de uitleg chem, ik zal het commandline gebeuren eens proberen. Nu heb ik gewoon een Windows 2003 servertje draaien waarbij ik een licentie heb gekocht van Newsleecher. Momenteel, sla ik nzb files op een directory waarbij de AutoImport functie van Newsleecher aan de gang gaat. Dus ik kan makkelijk vanaf m'n PC (ik heb nóg een pc) en of m'n Powerbook via een netwerkshare alle nzbtjes dumpen in die folder. Newsleecher download alles, zet PAR's automatisch op pauze, en ik heb verder een tooltje (DLDone) die de download directory monitort. Deze tool verified alle bestanden met PAR2 bestanden, pakt alles uit en gooit rar bestanden weg.
Ik weet ik ben erg luiMomenteel heb ik alleen 1 dvd brander (die zit in m'n pc), als ik een Superdrive zou hebben, zou ik m'n Powerbook ook hiervoor gebruiken. Meestal gaat m'n pc even aan om iso's te branden en daarna gelijk weer uit. Werken, surfen, klooien doe ik op m'n Powerbook. Misschien is een Superdrive aanschaffen een goed idee
Kleine dingetjes download ik op mijn Mac met iGrabnews + MacParDeluxe. iGrabnews crashed soms helaas wel als ik bv. 50 items unpause, maar dat vind ik eigenlijk niet zo ernstig. Wel vind ik het jammer dat als hij drie items gelijktijdig gaat encoden (bad timing), dat mijn Macbook dan stronttraag word. Als programmeur zijnde zou ik er zelf in programmeren dat hij slechts 1 item gelijktijdig encode, daarna de volgende. Dan doet hij waar hij nu 2 minuten over doet in slechts 5 seconden.
Dat hella beats alle giui-apps. Je flikkert een nzb in een dir en na verloop van tijd staat een volledig geprocessed download klaar voor gebruik. Geen gesodemieter met het zelf met de hand dingen door verschillene apps halen.
ik heb mn webserver (standaard van osx) aanstaan, ik heb de zussaweb files in 'sites' gegooid maar als ik nu naar mn url browse krijg ik de losse files te zien. Lijkt wel of php niet werkt..
Verwijderd
Heeft de standaard webserver van OS X uberhaupt wel PHP ondersteuning? Dat is eigenlijk namelijk wel zo'n beetje de rede dat ik MAMP gebruik
ah hij download nu, es zien waar die alles neergooit...
[ Voor 234% gewijzigd door Tristan op 21-01-2007 19:11 ]
Ik krijg nu wel mn .nzb's in de queue, ik kan via zussaweb wel mn nzb beheren en op 'download nu' clicken maar automatisch downloaden doet hij niet. Weten jullie waar ik dat kan fixxen?
Je moet in settings.php $disk en $download_nzb_path naar de goede plek wijze.
(repectievelijk je download dir van hellanzb en de queue map van hella) Daarna ga je naar die mappen. command+i dan bevoegd heden bij andere op lezen en schrijven zetten. Dan doet ie het.
(repectievelijk je download dir van hellanzb en de queue map van hella) Daarna ga je naar die mappen. command+i dan bevoegd heden bij andere op lezen en schrijven zetten. Dan doet ie het.
Verwijderd
Ik ben sinds deze thread ook maar overgestapt van nzb drop op hellanzb en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Nu heb ik enkel nog een vraagje over de bindto functie van de defineServer functie in hellanzb.conf. Ik werk op twee verschillende locaties en gebruik drie verschillende nieuwsservers: 1. Casema 2. Demon en 3. TU Delft. Die van de TU Delft werkt altijd maar voor die van casema en demon moet er naar het ip adres gekeken worden. Nu werkt het wel maar hellanzb checkt nu alleen het ip adres van de computer (192.168.1.100) en niet het externe ip adres. Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan passen zodat het programma aan de hand van het externe ip adres kan bepalen welke nieuwsservers in te schakelen? Simpelweg het externe ip adres intikken werkt niet.
Nog het stukje code waar het om gaat:
Nog het stukje code waar het om gaat:
code:
1
| bindTo = '192.168.1.100', # connect FROM this ip address |
en dan ga ik ook door, kom er niet uit. hij download niet automatisch.
dit is het stukje uit mn conf
dit is het stukje uit mn conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # Important locations Hellanzb.PREFIX_DIR = '/Users/pixxa/' # Where to put queued .nzb files Hellanzb.QUEUE_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'Desktop/' # Where the fully processed archives go Hellanzb.DEST_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'Downloads/' |
Op regel 5 staat:
Dus de queue is prefix+destop.
Hij download dus niet op je dekstop. Heb je dat door?
Zie beneden voor de code van mij. hellanzb.conf
Dit is mijn settings.php
Zo werkt het bij mij.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # Important locations Hellanzb.PREFIX_DIR = '/Users/pixxa/' # Where to put queued .nzb files Hellanzb.QUEUE_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'Desktop/' # Where the fully processed archives go Hellanzb.DEST_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'Downloads/' |
Dus de queue is prefix+destop.
Hij download dus niet op je dekstop. Heb je dat door?
Zie beneden voor de code van mij. hellanzb.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # Important locations Hellanzb.PREFIX_DIR = '/Users/Rens/Usenet/' # Where to put queued .nzb files Hellanzb.QUEUE_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'NzbDroppen/' # Where the fully processed archives go Hellanzb.DEST_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'Klaar/' |
Dit is mijn settings.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $disk = '/Users/Rens/Usenet/Klaar/'; $download_nzb_path = '/Users/Rens/Usenet/NzbDroppen/'; // Download settings $download_max_filesize = 3000000; $downloaded_allowed_types = array( "text/xml" => ".nzb", ); # these are only a few examples, you can add as many as you like ?> |
Zo werkt het bij mij.
heerlijk, precies zo geplaatst zoals jij het heb
en het werk. Hmm, ik snap wat ik fout gedaan heb
Tijdje terug, wil toch even weten waar je die interface vandaan heb!Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:02:
Hellanzb bleef af en toe hangen o.i.d. (vage error) sinds de update naar 0.12, dus dat was een mooie gelegenheid om SABnzbd op m'n macbook te installeren. SABnzb met de Nova Theme (screenshot) werkt prima en er is aardig wat in te stellen via de webinterface. Installatie is niet al te lastig.
Hang loose and let the funk ride...
Iemand die weet hoe je met osx een ipv6 tunnel graaft naar newszilla?
Bedankt Phrenic voor die template, werkt goed en ziet er leuk uit
Verwijderd
Opgelost via zussaweb, alleen wel een vieze interface zeg.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 16:43 ]
Misschien ook handig ik heb safari ingesteld om standaard files te downloaden in downloads, nu heb ik een folderwatch ingesteld:
on adding folder items to this_folder after receiving added_items
tell application "Finder"
repeat with aFile in added_items
if the name extension of aFile is "nzb" then
move aFile to folder "hardisknaam:Users:username:nzbqueue:"
end if
end repeat
end tell
end adding folder items to
Hiermee worden de nzb files automatisch in de hellanzb queue gedropt. (bovenstaande scriptje aan je eigen smaak aanpassen)
on adding folder items to this_folder after receiving added_items
tell application "Finder"
repeat with aFile in added_items
if the name extension of aFile is "nzb" then
move aFile to folder "hardisknaam:Users:username:nzbqueue:"
end if
end repeat
end tell
end adding folder items to
Hiermee worden de nzb files automatisch in de hellanzb queue gedropt. (bovenstaande scriptje aan je eigen smaak aanpassen)
Hoe kan je eigenlijk hellanzb makkelijk updaten? Laatste tijd komen er redelijk wat updates uit namelijk....
Gewoon met MacPorts? Enige nadeel is dat je dan beetje achterraakt op de releases. Maar het is geen Debian stable ofzo
Is er nou eigenlijk ook een n00b vriendelijke usenet client voor de Mac? Het liefst met SuperSearch of iets vergelijkbaars dat hetzelfde werkt. Niet alleen voor mezelf maar ook voor andere (sommige nieuwe) Apple gebruikers.
De enige reden dat ik nog Windows in Parallels draai is vanwege Newsleecher, heb een licentie speciaal voor SuperSearch. Rocked te hard namelijk
De enige reden dat ik nog Windows in Parallels draai is vanwege Newsleecher, heb een licentie speciaal voor SuperSearch. Rocked te hard namelijk
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
SupersearchEiríkr schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:28:
Is er nou eigenlijk ook een n00b vriendelijke usenet client voor de Mac? Het liefst met SuperSearch of iets vergelijkbaars dat hetzelfde werkt. Niet alleen voor mezelf maar ook voor andere (sommige nieuwe) Apple gebruikers.
Anyhow > Unison.
Sja weetje, als je iemand naar Hellanzb stuurt krijgt hij een .txt voor zijn ogen (http://hellanzb.com/hella.../INSTALL_hellanzb_OSX.txt) die als eerste stap beschrijft Apple's Xcode Developer Tools te installeren die niet zomaar voor iedereen te krijgen zijn.
Daarna moet je Darwinports installeren en wat truken uithalen met Terminal.app, dat is nogal wat voor iemand die net nieuw is met OS X maar op Windows wel altijd fijn Newsleecher gebruikte.
Overigens is Supersearch een prima functie.
Daarna moet je Darwinports installeren en wat truken uithalen met Terminal.app, dat is nogal wat voor iemand die net nieuw is met OS X maar op Windows wel altijd fijn Newsleecher gebruikte.
Overigens is Supersearch een prima functie.
Mwa de bekende nzb site (waar bestanden als post worden gemarkeerd) icm SABnzbd blijft toch de bom. Titel zoeken, het id van een post in SABnzb opgeven en de rest wordt voor je gedaan. Daar kan Supersearch niet tegenop vooral omdat veel postings debiele bestandsnamen hebben wil je eigenlijk niet daarop zoeken
Misschien een heel stom idee maar al eens gedacht aan Quickpar via Wine op de Mac?
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Waarom zou je Quickpar gebruiken? Voor de monitoring functie? Meer voordelen heeft het niet volgens mij tov UnrarX.
Weet iemand of er een DMG is van Hella? Ik geen zin om vanalles te gaan installeren namelijk
Weet iemand of er een DMG is van Hella? Ik geen zin om vanalles te gaan installeren namelijk
Sinds gister heb ik eindelijk mijn Orange 20 MBit/s aansluiting en om hier optimaal gebruik van te maken heb ik een Tweaknews 10MB abo genomen. Ik gebruik Unison (helaas heb ik het gekocht), maar om een of andere reden kom ik niet boven de 32 KB/s per connection (max. 4) uit. Met iGrabNews haal ik wel de beloofde 1200 KB/s, dus het ligt niet aan de router/verbinding.
Enig idee wat dit kan zijn? Ik gebruik toch liever Unison, vooral omdat ik hier voor betaald heb, maar vind het ook een vaag probleem.
Enig idee wat dit kan zijn? Ik gebruik toch liever Unison, vooral omdat ik hier voor betaald heb, maar vind het ook een vaag probleem.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Verwijderd
Als je er optimaal gebruik van wilt maken kun je imho beter Eweka met haar 20mbit verbinding pakken.
PS:

PS:

Als je in het betaalde newsserver topic kijkt zie je juist dat een boel mensen vanwege de snelheid/retentie weggaan bij eweka. Bovendien komt tweaksnews binnenkort met iets van 125dagen retentie en jij raadt dan eweka aan... beetje vaagVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:48:
Als je er optimaal gebruik van wilt maken kun je imho beter Eweka met haar 20mbit verbinding pakken.
PS:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan ergens in unison prefs de max snelheid opgeven... misschien zo simpel dat je er overheen hebt gekeken?
Dat staat gewoon netjes uitgevinktlowfi schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:50:
[...]
Je kan ergens in unison prefs de max snelheid opgeven... misschien zo simpel dat je er overheen hebt gekeken?
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ik gebruik ook Unison (ook gekocht), en ik kom wel degelijk sneller (zeker bij maar 1 thread, dan haal ik de volle 360kB/s op 1 thread). Dit op PowerPC. Dus het kan in elk geval wel!SerialThrillaZ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:38:
Sinds gister heb ik eindelijk mijn Orange 20 MBit/s aansluiting en om hier optimaal gebruik van te maken heb ik een Tweaknews 10MB abo genomen. Ik gebruik Unison (helaas heb ik het gekocht), maar om een of andere reden kom ik niet boven de 32 KB/s per connection (max. 4) uit. Met iGrabNews haal ik wel de beloofde 1200 KB/s, dus het ligt niet aan de router/verbinding.
Probeer eens een limiet in te stellen (van 10kB/s ofzo) en die dan weer aan/uit te vinken, ik heb wel eens eerder gehad dat Unison een veranderde instelling niet goed had opgeslagen. Probeer hem desnoods helemaal opnieuw te installeren (vergeet niet de .plist file te verwijderen uit ~/Library/Panic Software anders heb je nog steeds je oude instellingen). Het is zowiezo een vrij buggy programma helaas
Als dit niet helpt, kijk dan is met de activity monitor of er iets veel CPU staat te gebruiken (of dat er iets anders aan het downloaden staat, m.b.v. de network statistieken).
Heb je een Intel Mac? In 1.7.8 zat een bug die op Intel Macs de snelheid capte. Versie 1.7.9 heeft dat niet meer.SerialThrillaZ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:38:
WTF? Ik dus mailen met Unison en die gasten wisten totaal niet waar het aan kon liggen. Met de nieuwe versie gaat 't inderdaad perfect!zAo schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:54:
[...]
Heb je een Intel Mac? In 1.7.8 zat een bug die op Intel Macs de snelheid capte. Versie 1.7.9 heeft dat niet meer.
Dank!
Aaargh... wat doe ik fout. Mac software binnenhalen via Sabnzbd op een Windows machine levert alleen maar problemen op, dus nu eens Unison op mijn Mac geprobeerd.
Krijg nu uiteindelijk alleen maar bestandsnaam.zip.1.001 etc. bestanden binnen. Stuk voor stuk met Split&Concat samenvoegen lijkt me toch niet de juiste optie? Kan dit niet handiger? Of is het antwoord HellaNZB?
Krijg nu uiteindelijk alleen maar bestandsnaam.zip.1.001 etc. bestanden binnen. Stuk voor stuk met Split&Concat samenvoegen lijkt me toch niet de juiste optie? Kan dit niet handiger? Of is het antwoord HellaNZB?
Met al die losse progs heb ik geen ervaring (onder OS X dan) maar Hellanzb is heel comfortabel. Als je toch alleen nzb's gebruikt zie ik niet in waarom je iets anders zou moeten gebruiken
Enige puntje is dat je toch even bezig bent het op te zetten.
Enige puntje is dat je toch even bezig bent het op te zetten.
Verwijderd
ook mensen ervaring met het verschil tussen draadloos and usenet
of bedraad?
bij mij thuis op chello extreme icm een simpele sweex ........ bla bla turbo... haal ik volle 20mbit!
en dat draadloos, en stabiel! daar heeft bij mij nog geen enkele tot in de puntjes ingestelde linksys tegen op gekund!
ik dacht dit zal niks zijn, die router dan.. maar ik schrok me dood! echt supervet als je zo'n simpel ding zo goed ziet ploeeteren zonder packetloss enzo =D haha wicked :)!
of bedraad?
bij mij thuis op chello extreme icm een simpele sweex ........ bla bla turbo... haal ik volle 20mbit!
en dat draadloos, en stabiel! daar heeft bij mij nog geen enkele tot in de puntjes ingestelde linksys tegen op gekund!
ik dacht dit zal niks zijn, die router dan.. maar ik schrok me dood! echt supervet als je zo'n simpel ding zo goed ziet ploeeteren zonder packetloss enzo =D haha wicked :)!
Hier maakt het niet zo veel uit qua snelheid. Het probleem is alleen dat de draadloze muis van een computer naast het modem gaat flippen als ik op volle snelheid aan het downloaden benVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:49:
of bedraad?
(Windows though)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
haha dat heb ik met bluetooth op mijn telefoon, opzich voelt het wel ownagefsfikke schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:53:
[...]
Hier maakt het niet zo veel uit qua snelheid. Het probleem is alleen dat de draadloze muis van een computer naast het modem gaat flippen als ik op volle snelheid aan het downloaden ben
(Windows though)
Verwijderd
Toen ik ook nog Chello extreme had, haalde ik ook gewoon 20 mbit met een linksys wrt54g met standaard firmware.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:49:
of bedraad?
Wordt echt tijd voor een goede up-to-date tutorial voor het opzetten van HellaNZB inclusief de tools die je nodig hebt. Stap voor stap. Of gewoon een dmg 
En dan eigenlijk ook graag gelijk de beste sites erbij waar je de nzb's kunt halen. Ik ben zo gewend aan de uber SuperSearch van Newsleecher.....
En dan eigenlijk ook graag gelijk de beste sites erbij waar je de nzb's kunt halen. Ik ben zo gewend aan de uber SuperSearch van Newsleecher.....
MacPorts installen, vervolgens:Eiríkr schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:20:
Wordt echt tijd voor een goede up-to-date tutorial voor het opzetten van HellaNZB inclusief de tools die je nodig hebt. Stap voor stap. Of gewoon een dmg
- In een terminal:
- sudo port selfupdate
- sudo port install hellanzb
- sudo vim /opt/local/etc/hellanzb.conf // configuratie is een eitje
- hellanzb.py
4. hellanzb.py -D (daemon)
Verwijderd
Hiermee blijft hellanzb draaien las ik hier maar waar heb je de beschrijving van dat commando kunnen vinden? Ik zat door de readme te lezen maar dit stond er niet in.Q schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:21:
4. hellanzb.py -D (daemon)
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 03:14:
[...]
Hiermee blijft hellanzb draaien las ik hier maar waar heb je de beschrijving van dat commando kunnen vinden? Ik zat door de readme te lezen maar dit stond er niet in.
hellanzb.py --help
Verwijderd
Mijn ervaring met split & concat is heel anders - je hoeft enkel 1 bestand van de serie te openen en hij maakt er 1 groot bestand van. Je hoeft ze niet allemaal af te gaan.oscar schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:13:
Aaargh... wat doe ik fout. Mac software binnenhalen via Sabnzbd op een Windows machine levert alleen maar problemen op, dus nu eens Unison op mijn Mac geprobeerd.
Persoonlijk heb ik voor usenet gebruik genoeg aan Unison, MacPAR Deluxe en split & concat. Ik heb er pas echt plezier aan kunnen beleven toen ik m'n pb inruilde voor een mbp ivm de traagheid van het hele gebeuren op de pb.