Handige software voor nieuwsgroepen/binaries/usenet

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 35.680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Voor de SABnzbd gebruikers, kijk ook eens op http://www.pwsoftwareproductions.nl voor SABnzbdGUI. Dit is een native Cocoa GUI voor SABnzbd met een aantal leuke features. Het is overigens freeware.

[shameless self-advertising :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Wat voor leuke features ?
Ik vind dit echt een doelloze app :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
Kaspers schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:46:
Wat voor leuke features ?
Ik vind dit echt een doelloze app :P.
Tja waarom worden er GUI's geschreven als het ook met een command line of webinterface kan? Dat is natuurlijk altijd enigzins discutabel. Ik zelf vind het handiger/fijner om vanuit een icoontje in mijn menubar SAbBnzbd te bedienen dan met de webinterface (en met mij zo'n 900 andere mensen tot nu toe), maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Verder is 'handig' meer het keyword voor de features waar ik op doelde dan 'leuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27

KroeT

[...]

Ik ben een van die 900 mensen, en ik kan het programma best waarderen. Ik kan namelijk in een oogopslag zien of er gedownload wordt en hoe snel. Alleen het vinkje "Do not show web interface" (oid, je begrijpt wat ik bedoel), werkt net als het vinkje "Start GUI at computer startup" (wederom oid, ben aan het werk) niet. Hij onthoudt de instelling niet, en start de GUI niet automatisch op. Heb er nog weinig aandacht aanbesteed hoor, misschien vind ik nog wel een oplossing. Verder in ieder geval een handig en volgens mij licht stukje software.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
KroeT schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:19:
Ik ben een van die 900 mensen, en ik kan het programma best waarderen. Ik kan namelijk in een oogopslag zien of er gedownload wordt en hoe snel. Alleen het vinkje "Do not show web interface" (oid, je begrijpt wat ik bedoel), werkt net als het vinkje "Start GUI at computer startup" (wederom oid, ben aan het werk) niet. Hij onthoudt de instelling niet, en start de GUI niet automatisch op. Heb er nog weinig aandacht aanbesteed hoor, misschien vind ik nog wel een oplossing. Verder in ieder geval een handig en volgens mij licht stukje software.
Er zitten inderdaad nog een paar glitches in. De huidige versie is dan ook nog een beta versie. Heb momenteel geen tijd om nog nieuwe features toe te voegen. Ik zal wel binnenkort de bekende bugjes nog even fixen.
Het is inderdaad een licht stukje software.

[ Voor 5% gewijzigd door pascalw op 16-05-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Hoe koppel je eigenlijk met SAbBnzbd?

Ik weet dat Hellanzb een XML-RPC servertje draait, maar SAbBnzbd heb ik nog niet naar kunnen kijken. Aangezien Cocoa/Python nu ondersteund wordt door Apple, lijkt het me niet zo moeilijk om Cocoa GUI te maken op basis van wat code uit:
http://www.gtk-apps.org/c...php/myHella?content=69738

Dat is myHella een GTK Python front-end voor Hellanzb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Hoe installeer ik de beta van sabnzbd? Ik wil graag een ssl verbinding ivm chello die knijpt maar in versie 0.34 wordt het niet ondersteund. Het schijnt dat de beta versie het wel ondersteund alleen kan ik daar een tar.gz oid downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:19
Bigg Balls schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:47:
Hoe installeer ik de beta van sabnzbd? Ik wil graag een ssl verbinding ivm chello die knijpt maar in versie 0.34 wordt het niet ondersteund. Het schijnt dat de beta versie het wel ondersteund alleen kan ik daar een tar.gz oid downloaden.
Beta's voor OSX kun je hierrrr downloaden. :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

nipro schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Beta's voor OSX kun je hierrrr downloaden. :)
Geweldig!!! Ik ga het direct proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

@ nipro,

Thanks! Het werkt met ssl en nu is het helemaal ideaal voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:58
Wat voor programma gebruiken jullie als newsreader? Zoals FTD.. Ik kan met ftd of nieuwsreader zoekopdrachten hier in Apple Talk geen recente posts binnen een jaar vinden..

Unison werkt totaal niet vergelijkbaar.. de FTD voor Mac heeft een zwaar zuigende zoekfunctie want die laad meteen een post die zo heet, bij mij dan en zodra ik dan maar op titel ga ordenenen toont hij niet meer dan posts met een naam tot en met M..

Frustreeeeerend.. Ik wil sabnzbd gaan gebruiken maar goed moet ik wel eerst mooie nzbtjes kunnen vinden.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:38

Superflip

*pwiet*

OpenFTD en binsearch.net in combinatie met SabNZBd... Werkt super anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ik ga geen discussie starten: maar hier heb je open ftd http://www.openftd.org/site/. het app is bij mij ERG onstabiel, heeft nooit goed gewerkt eigenlijk. FTD is het enige waar ik windows nog voor opstart. (vmware fusion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
OpenFTD werkt bij mij dus ook bagger.. Helaas niks nieuws dus..

Voorlopig dan maar binsearch.net.. :)

Maar nu werkt sabnzbd ook weer is niet, ik krijg de foutmelding:
WARNING IPV6 has priority on this system, potential Firefox issue.

Die schijnt in IE verholpen te zijn, krijg hetzelfde in Safari. Op internet alleen maar Windows oplossingen of de nieuwste versie downloaden, die ik dus heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

-Cyril- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:28:
OpenFTD werkt bij mij dus ook bagger.. Helaas niks nieuws dus..

Voorlopig dan maar binsearch.net.. :)

Maar nu werkt sabnzbd ook weer is niet, ik krijg de foutmelding:
WARNING IPV6 has priority on this system, potential Firefox issue.

Die schijnt in IE verholpen te zijn, krijg hetzelfde in Safari. Op internet alleen maar Windows oplossingen of de nieuwste versie downloaden, die ik dus heb..
Die regel heeft helemaal niets met het al dan niet functioneren van SABnzbd te maken (hooguit met de webinterface).
offtopic:
Denken dat er iets verholpen wordt in Internet Explorer. :')

-Cyril- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:01:
Je offtopic opmerking vindt ik wel sneu trouwens :)

Je hebt helemaal gelijk. Internet Exporer is inderdaad de opperbrowser die zich aan alle standaarden houdt en vrijwel nooit speciale wijzigingen vereist. Ook de speciale foutenoplosmodule voor daemons/services is geweldig. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Jungian op 21-05-2008 13:40 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Hmmm, cool! Alle hits die ik kreeg met deze foutmelding vermeldden ook het niet functioneren ervan. En ik werk niet graag met programmas die foutmeldingen geven dus ging ik maar op zoek naar de oplossing..

Je offtopic opmerking vindt ik wel sneu trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpenFTD werkt hiet wel. Je moet soms wel wat rare handelingen uithalen om op bijv. tabbladen te klikken! maar het is wel te doen :)

/edit: Gelijk even geupdate naar Versie 1.1.0. en tabbladen werken nu ook goed. Zie nu geen problemen meer!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

OpenFTD raakt alleen soms van slag, vervolgens heb je allemaal gezeik over de focus. Moet je even op de desktop klikken en dan terug naar OpenFTD en dan werkt het weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende week een nieuwe iMac ophalen. Nu download ik ook regelmatig vanaf usenet, maar ik begrijp dat dat met een Apple iets minder makkelijk gaat. Als ik straks die iMac heb, dan heb ik ook nog steeds een Windows bak ernaast staan.. Nu is de vraag; kan ik op die pc mac software downloaden, op een USB drive zetten en op de iMac installeren... Lijkt mij gewoon te werken, maar weet dit niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Jazeker kan dat, je zal totaal geen problemen tegenkomen. Makkelijker is misschien nog een netwerkje te maken, maar goed :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:56
Ik gebruik OpenFTD in combinatie met Sabnzbd++.
Werkt prima, OpenFTD is niet zo stabiel als je zou wensen, maar je kan er prima mee werken.

Verder gebruik ik Hazel om gedownloade nzb's naar een speciale folder te verplaatsen, Sabnzbd pakt automatisch alle nzb's in deze folder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Of je geeft gewoon in SABnzbd de downloadfolder van je browser op om nzb's te scannen..

[ Voor 12% gewijzigd door Kaspers op 20-08-2008 13:00 ]

• Mibber
  • Laatst online: 01-09 17:56
Dat is hetzelfde idee, alleen ruim ik die download folder op met Hazel.
Films en muziek worden automatisch naar folders verplaatst, net als de NZB's.
Die komen in een subfolder van mijn nieuwsgroepenfolder.

Ik houd ervan als die folder een beetje overzichtelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluefiske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Hallo allen,

Ik heb hellanzb draaiende maar krijg met geen mogelijkheid zussaweb aan de praat. Ik krijg het login scherm, vul de login gegevens in en dat werkt maar dan komt er een blanco pagina te voorschijn ?

Enige hulp wordt gewaardeerd,

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Hella is dood. Project staat al bijna 2 jaar stil

Meeste mensen zijn overgestapt op sabnzbd waar je tenminste geen devtools etc voor hoeft te installen. Gewoon app drag n drop apple-style ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluefiske
lowfi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:37:

Meeste mensen zijn overgestapt op sabnzbd waar je tenminste geen devtools etc voor hoeft te installen. Gewoon app drag n drop apple-style ;)
Bedankt voor je reactie, ik heb ook al een jaar SABnzbd en daarna SABnzbdplus in gebruik, het is echter zo dat hij tegenwoordig vastloopt tijdens het unrarren en ik er niet achter kan komen wat de oorzaak is. Dat is de reden dat ik wilde overstappen. Heb me al helemaal gek gezocht in de forums, verschillende vragen geteld maar alles zonder resultaat, heb jij een idee ???

Thnx,

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan de binary in de sab.app vervangen door een nieuwere. Rar 3.8 is bv net uitgekomen. Par gaat wel goed?

Ik weet ook niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluefiske
lowfi schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:27:
Je kan de binary in de sab.app vervangen door een nieuwere. Rar 3.8 is bv net uitgekomen. Par gaat wel goed?

Ik weet ook niet eerlijk gezegd.
Ja dat lijkt goed te gaan,

Stage Download
[Time-Taken]: 6 seconds
[Avg-Speed]: 437kB/s
Stage Par2
[PAR-INFO] ANYDVD_KUIKENTJES.rar: => Verified in 3.8s, all files correct
[DEL-INFO] ANYDVD_KUIKENTJES.rar: => Deleted 2 file(s)

Maar dan bij extracting gaat het fout daar blijft ie hangen en log file geeft ook geen reden :?

Goeie tip ik zal kijken of ik de unrar app kan vervangen en kijken of het dan werkt.

Ka je ook aangeven waar ik die kan vinden ???

Thnx again

[ Voor 3% gewijzigd door Fluefiske op 02-10-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
rar kan je wel bij macupdate.com downloaden

daarna:

SABnzbd+.app > show package contents (right click) > content > resources > macosx > unrar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dit is niet de plek om te bedelen voor een invite

[ Voor 69% gewijzigd door Daedalus op 03-10-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluefiske
lowfi schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:01:
rar kan je wel bij macupdate.com downloaden

daarna:

SABnzbd+.app > show package contents (right click) > content > resources > macosx > unrar
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Ik gebruik Hellanzb met plezier, het doet wat het moet doen plus alles is netjes te zien in terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sabnzb download eeneens niks meer. Ik krijg de volgende foutmelding:

2008-10-04 10:12:27,918
ERROR
[assembler] Disk error on creating file /Users/stefannomp/downloads/bla.rar

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:13:

ERROR
[assembler] Disk error on creating file /Users/stefannordkamp/downloads/bla.rar

Geen idee wat het betekent, kan je alleen wel zeggen dat ik die melding ook wel eens heb gehad. Had alleen geen gevolgen voor m'n downloads en/of uitpakacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:53:
[...]

Geen idee wat het betekent, kan je alleen wel zeggen dat ik die melding ook wel eens heb gehad. Had alleen geen gevolgen voor m'n downloads en/of uitpakacties.
Ow, bij mij download hij het wel, maar zet het vervolgens nergens neer lijkt wel.

Ik ga hem er is compleet afgooien, en er hem er clean weer op zetten. Misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Nu heb ik sabnzbd+ eens geprobeerd, maar dat vind ik een redelijk fiasco - waar hellanzb altijd 100% van m'n verbinding gebruikt (2mb/s) doet sabnzbd+ maar 60-70% (1.4-1.6mb/s).

sabnzbd heeft zeker leuk features, maar ik zou wel willen weten hoe ik hem net zo snel als hella krijg :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik alleen maar NZBDrop, perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik heb ook Sab geïnstalleerd. Alles werkt alleen wil nu mij server aanpassen. en elke keer als ik hem opsstart wilt hij naar de localhost gaan. Hier moet ik echter een wachtwoord en username invullen... Bij de configuratie heb ik deze niet aangegeven? Weet iemand hoe dit kan? Of hoe ik alles kan verwijderen en nogmaals instellen en dan wel een wachtwoord meegeven.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
de ini staat in ~/.sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

waar kan ik die vinden? Ik ben nog niet zo bekend met OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
shift cmd g in finder en dat erin copieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:52:
Ik ga volgende week een nieuwe iMac ophalen. Nu download ik ook regelmatig vanaf usenet, maar ik begrijp dat dat met een Apple iets minder makkelijk gaat. Als ik straks die iMac heb, dan heb ik ook nog steeds een Windows bak ernaast staan.. Nu is de vraag; kan ik op die pc mac software downloaden, op een USB drive zetten en op de iMac installeren... Lijkt mij gewoon te werken, maar weet dit niet zeker
gebruik sabnzbd.. doe je alles gewoon via webinterface.. super makkelijk.. ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

lowfi schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:50:
shift cmd g in finder en dat erin copieren
het is gelukt! dank dank dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:13:

ERROR
[assembler] Disk error on creating file /Users/stefannordkamp/downloads/bla.rar

Deze error krijg ik ook op mijn ubujntu download-doos, volgens mij sinds de laatste release pas want ik gebruik het toch al een aantal maanden. Op mijn macbook doe ie het echter nog vrolijk...

Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar als ik iets uitvind hoor je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mon schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:06:
[...]

Deze error krijg ik ook op mijn ubujntu download-doos, volgens mij sinds de laatste release pas want ik gebruik het toch al een aantal maanden. Op mijn macbook doe ie het echter nog vrolijk...

Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar als ik iets uitvind hoor je het.
Ik had het opgelost om de verborgen config filetjes op te zoeken en die te verwijderen. Daarna werkte hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Wacke sh*t dan...

Ik heb vandaag Sabnzbd 0.4.5 op een compleet andere machine met OpenSolaris geinstalleerd en die begint sinds vanavond dezelfde errors te geven. Volgens mij is het dan toch een probleem met een van de laatste releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Bij mij werkt SABnzbd-0.4.5 Final prima. Gebruik zelf altijd alleen binsearch(.info in mijn geval :P), geen FTD nodig.
De webinterface is wat wennen, maar deze kun je gewoon afsluiten terwijl hij door download. Ik zie dus niet echt een probleem in de webinterface (als skin "Plush WebUI" is geselecteerd althans!). Erg makkelijk dat hij zelf .nzb files pakt uit een watchdir, automatisch PARed en RARed, en RAR/PAR files verwijderd, veel meer hoeft hij van mij niet te doen ;)

Enige waar ik nog niet achter ben is hoe ik Growl aan de gang krijg... Ze zeggen dat het als een post-process script ingesteld moet worden en de downloads vervolgens +s moeten mee krijgen, whatever that means.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja dat script kun je automatisch aan je downloads koppelen, check de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik moet leren lezen...!

Hier had ik niet de folder ingesteld, maar direct het .sh script... Dat gaat dus niet lukken he ;)
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/23w8mmg.png

Zo staat hij dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik gebruik naar bijna volle tevredenheid Sabnzbd maar het uitvoeren van postprocessingscripts krijg ik maar niet aan de praat. Als ik in de log kijk staat er nice: $map$ permission denied.
Ik heb de rechten in de tijdelijke map, de completed map en van het script zelf al aangepast en de completed downloads volledige rechten (777) meegegeven. Dit helpt echter allemaal niet.
Ik gebruik overigens een Mac Mini PPC 1.42 met OSX 10.4.11 en volledige updates.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:55:
Ik gebruik naar bijna volle tevredenheid Sabnzbd maar het uitvoeren van postprocessingscripts krijg ik maar niet aan de praat. Als ik in de log kijk staat er nice: $map$ permission denied.
Ik heb de rechten in de tijdelijke map, de completed map en van het script zelf al aangepast en de completed downloads volledige rechten (777) meegegeven. Dit helpt echter allemaal niet.
Ik gebruik overigens een Mac Mini PPC 1.42 met OSX 10.4.11 en volledige updates.
je kan beter 666 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor mensen die geen Growl gebruiken, of die een alternatief willen:
SABnzbdX
Afbeeldingslocatie: http://osx.boiboite.net/wp-content/uploads/2008/11/sabnzbdx12.png

Edit:
Wie heeft ionice aan de praat onder OSX?

[ Voor 10% gewijzigd door zAo op 01-02-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 14-09 21:33
Hello mensen,

ook ik ben sindskort gebruiker van een mac, en heb voorheen op windows gretig gebruik gemaakt van newsleecher. maar jullie zien het al aankomen dat dit dus niet kan op een mac (native).

ik ben op zoek naar een programma die newsleecher voor mij kan vervangen zonder al teveel van mn resources op te vreten. die alle functionaloteit heeft van newsleecher (behalve supersearch dat gebruik ik niet zo). wel automatisch checken en uitpakken van bestanden natuurlijk.

zijn er nog programmas die aangeraden kunnen worden. ik heb de bekende lijst al doorgekeken maar dat zijn dus met name resource vretende of halve programmas.

zijn er mensen die newsleecher met wine gebruiken op mac? en is dit lekker te doen zonder al te veel resource hog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Unison?
edit; Hello _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door ochoch op 10-03-2009 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sabnzbd+ gebruik ik nu bijna een jaar naar volle tevredenheid. Gebruikt de volledige snelheid van mijn ADSL (gewoon even aantal connecties en de poort goedzetten bij config). Daarnaast werkt ook het repareren en uitpakken perfect.

Daarnaast is het ook prettig dat alle onnodige files zoals nfo en sfv files direct worden verwijderd, althans als je dit zo hebt ingesteld. Ik vindt het echt een fantastisch gratis alternatief voor newsleecher!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
dangerpaki schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:26:
Hello mensen,

ook ik ben sindskort gebruiker van een mac, en heb voorheen op windows gretig gebruik gemaakt van newsleecher. maar jullie zien het al aankomen dat dit dus niet kan op een mac (native).

ik ben op zoek naar een programma die newsleecher voor mij kan vervangen zonder al teveel van mn resources op te vreten. die alle functionaloteit heeft van newsleecher (behalve supersearch dat gebruik ik niet zo). wel automatisch checken en uitpakken van bestanden natuurlijk.

zijn er nog programmas die aangeraden kunnen worden. ik heb de bekende lijst al doorgekeken maar dat zijn dus met name resource vretende of halve programmas.

zijn er mensen die newsleecher met wine gebruiken op mac? en is dit lekker te doen zonder al te veel resource hog??
Na het een en ander aanprutsen met o.a. Unison en NZB Drop ben ik uitgekomen bij SABnzbd+. Het is wennen in het begin, maar het werkt super simpel. Ik gebruik het nu in combinatie met het bovengenoemde SABnzbdX.

Ik vraag me wel af waarom er nog geen native usenet client is voor OS X. In ieder geval geen goede die een beetje vergelijkbaar is met newsleecher. Lijkt me toch wel een gat in de markt :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Vanitas schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:31:
[...]

Na het een en ander aanprutsen met o.a. Unison en NZB Drop ben ik uitgekomen bij SABnzbd+. Het is wennen in het begin, maar het werkt super simpel. Ik gebruik het nu in combinatie met het bovengenoemde SABnzbdX.

Ik vraag me wel af waarom er nog geen native usenet client is voor OS X. In ieder geval geen goede die een beetje vergelijkbaar is met newsleecher. Lijkt me toch wel een gat in de markt :)
Wat mis je dan nog aan SAB? Ik wellicht die zoek opties, maar daar gebruik ik gewoon FTD voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
ronwiel schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:53:
[...]

Wat mis je dan nog aan SAB? Ik wellicht die zoek opties, maar daar gebruik ik gewoon FTD voor.
Nou niks eigenlijk, maar ik vind een webinterface niet echt ideaal. Zoeken doe ik altijd gewoon via newzleech.com

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort Unison, en dat werkt opzich prima :)
Voor de pars heb ik MacPar Deluxe, en ook dat gaat prima.

Maar wat ik wel mis in Unison is dat ik nergens een totale snelheid kan zien van mijn downloads.

Ik kan wel per draadje zien hoe snel die gaat, maar ik zie liever de totale snelheid van alle 8 mijn draadjes.

Ik ben nog gewend aan Grabit op PC, en daar zie je dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik nog altijd Unison van Panic. Ik vind het niet de meest gebruiksvriendelijke interface die er bestaat, maar hij haalt wel het maximale uit mijn verbinding. NZB Drop pakt om één of andere reden maar 1/3e of zelfs 1/2e van mijn verbinding. Denk dat het aan het feit ligt dat Unison gewoon één lijntje per bestand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik maak gebruik van sabnzbd. Echt ideaal download part en rart wat iedereen al zegt. Daarnaast maak ik ook sinds kort gebruik van de rss feed wat weer een hoop werk scheelt met het zoeken naar series enzo. Daarbij komt ook nog eens dat het hernoemen van de tv series ook handig en goed werkt in mijn geval.

Verder gebruik ik websites om de rest te zoeken i.c.m ftd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 14-09 21:33
bedankt voor jullie advies,

op advies van een vriend die ook een mac heeft heb ik NNTPgrab een try gegeven. eerlijk is eerlijk, de GUI is uberlelijk, maar het is voor zover ik weet wel de enige reader voor mac die simpel installeert, en zonder al te veel resources te gebruiken downloadt en checkt voor errors. voor het uitpakken moet ik dan maar unarchier gebruiken.

vandaag ook even unison geprobeerd en de GUI daar zag er een stuk gelikter uit. jammer dat ze geen par2 en uitpak functie hebben. zou het echt een mooie vervanger van newsleecher op mac maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch maar een programma wat je nodig hebt met een mac om te downloaden.
SABNZB+
Ik heb nu 5 jaar een mac en vind het het beste programma wat ik tot nu ben toegekomen. Daarvoor veel newsleecher gebruikt. Het was in het begin even lastig omschakelen maar als je er eenmaal aan gewend bent!!!
HULDE aan de makers!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Gh0sty schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:17:
Ik maak gebruik van sabnzbd. Echt ideaal download part en rart wat iedereen al zegt. Daarnaast maak ik ook sinds kort gebruik van de rss feed wat weer een hoop werk scheelt met het zoeken naar series enzo. Daarbij komt ook nog eens dat het hernoemen van de tv series ook handig en goed werkt in mijn geval.

Verder gebruik ik websites om de rest te zoeken i.c.m ftd :).
RSS feed? Vertel is wat meer, wat/waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik snap niet hoe je met de fss feeds tegen gaan dat van een serie bv 4x dezelfde wordt gedownload. Van bv een populaire serie als Lost komen wel eens 5x dezelfde aflevering in een feed voorbij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

lowfi schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:44:
Ik snap niet hoe je met de fss feeds tegen gaan dat van een serie bv 4x dezelfde wordt gedownload. Van bv een populaire serie als Lost komen wel eens 5x dezelfde aflevering in een feed voorbij :S
Ik kijk altijd 1 release; die neem ik dan ook op.

Overigens zou er formeel maar 1 release uit mogen komen van een afleveringen in een bepaald formaat (met resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
Een vraagje over SABnzbd+. Hoe kan ik de download path veranderen, zodat het mogelijk is om naar een externe disk te downloaden? Heb op het moment geen 13GB vrij, nieuwe grotere laptop hardeschijf komt eind deze week pas binnen.

Moet ik dit handmatig in de .sabnzbd/sabnzbd.ini aanpassen?

[ Voor 12% gewijzigd door borstel op 31-03-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:39:
[...]

RSS feed? Vertel is wat meer, wat/waar is dat?
dit heb ik ook sinds gister ontdekt. Het is errug handig.

zie deze link

http://forums.sabnzbd.org...on=printpage;topic=1176.0

Nu kan ik de series die ik kijk in een rss feed zetten waardoor ik per dag te zien krijg of de serie al gepost is (in hd natuurlijk). Sabnzb kan de rss feed oppakken en automatisch met downloaden beginnen. Ik hoef dus niet meer zelf te zoeken maar dit gebeurt automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
lowfi schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:44:
De rss feed van tvnzb.com is erg handig. Daar komen per versie, dus x264, HDTV/xVid, maar eentje voor. Alle series die geupload worden naar die site komen er in voor dus je moet degene eruit filteren die je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

borstel schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:21:
Een vraagje over SABnzbd+. Hoe kan ik de download path veranderen, zodat het mogelijk is om naar een externe disk te downloaden? Heb op het moment geen 13GB vrij, nieuwe grotere laptop hardeschijf komt eind deze week pas binnen.

Moet ik dit handmatig in de .sabnzbd/sabnzbd.ini aanpassen?
Je kan het gewoon via de webclient doen, in de config.

Je moet wel je externe schijf of netwerk schijf gemount hebben en dan vul je dit in bij je complete folder e.d.:
Mijn netwerkschijf (NAS) heet Volume_2 dus dan wordt het:

/volumes/Volume_2/complete/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Nu dat de nzb knop in openFTD ook verdwenen is ben ik opzoek naar een goed alternatief (als koala search), heeft iemand een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
Nitai schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:59:
[...]

Je kan het gewoon via de webclient doen, in de config.

Je moet wel je externe schijf of netwerk schijf gemount hebben en dan vul je dit in bij je complete folder e.d.:
Mijn netwerkschijf (NAS) heet Volume_2 dus dan wordt het:

/volumes/Volume_2/complete/
Bedankt! Dat /volumes/ moest ik weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
Yorick81 schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:49:
Nu dat de nzb knop in openFTD ook verdwenen is ben ik opzoek naar een goed alternatief (als koala search), heeft iemand een goede suggestie?
Dit kun je oplossen op de volgende manier:

- zorg dat je OpenFTD 1.1.1 én 1.2.0 heb.
- OpenFTD 1.2.0 - toon pakketinhoud - ga naar Contents -> Resources -> lib
- Kopieer alle files naar OpenFTD 1.1.1 -> Contents -> Resources -> lib

Klaar, je 1.1.1 update weer gewoon en je heb je oude NZB knop nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@Krieky

Da's een mooie oplossing, ware het niet dat ik 1.1.1 al heb verwijderd. Iemand een linkje waar ik deze nog vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23
Krieky schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:45:
[...]

Het werkt
Super bedankt
voor diegene die openftd niet meer heeft pm me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Krieky schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:45:
[...]

Hulde! Kudos voor jou! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
mtenbos schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:05:
[...]

Het werkt
Super bedankt
voor diegene die openftd niet meer heeft pm me maar ;)
Ik kan je geen PM sturen jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
Haha nou ik wilde dus gaan uitzoeken welk bestand er voor nodig was om het updaten weer werkend te krijgen in 1.1.1.
Tot mijn grote verbazing werkte het al meteen toen ik alles had gekopieerd :p

Weet er iemand toevallig waar de user-files staan van openftd?
Appdelete kan bij mij niets vinden, dus als ik de .app upload hebben jullie volgens mij meteen mijn gebruikersinfo/categorieën, klopt dat?

ps. ga deze oplossing niet posten op FTD, want ze hebben niet voor niets die NZB-knop eruit gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Laatst online: 22-06 15:31
Voor de mensen die versie 1.1.1 van OpenFTD zoeken om de tweak van Krieky toe te passen: ga eens naar de download pagina van OpenFTD en vraag de eigenschappen van de download link op en haal een stukje weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@kibber; bedankt, werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Hele goeie tip!

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

Japie.G

Colour Classic

thanks! Eenvoud dient de mensch, toch wel fijn die NZB knop, scheelt weer een paar muisklikken :P

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Wie heeft er een goed alternatief voor SabNZBdx in de aanbieding? Sinds de laatste versie van SabNZBd werkt deze niet meer omdat je nu een speciale key moet invoeren in je third part addon. Maar aangezien er nog geen update van SabNZBdx is ga ik er vanuit dat die ook niet meer komt.
Ik heb SabNZBgui gevonden, maar de laatste versie is van februari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
SABnzbdX is vandaag geüpdate. Ik vind 5 dagen echt niet zo lang om een update te voorzien trouwens. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
kibber schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:32:
Wie heeft er een goed alternatief voor SabNZBdx in de aanbieding? Sinds de laatste versie van SabNZBd werkt deze niet meer omdat je nu een speciale key moet invoeren in je third part addon. Maar aangezien er nog geen update van SabNZBdx is ga ik er vanuit dat die ook niet meer komt.
Ik heb SabNZBgui gevonden, maar de laatste versie is van februari 2008
Das wel heel snel ergens van uit gaan dat er geen update meer komt?De ontwikkelaar kan ook wel eens wat anders doen ? :P
Hij is nu wel uit hoor ;)

Icoontjes zijn trouwens ook een stuk strakker nu :P

[ Voor 4% gewijzigd door SaURoN op 21-04-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een link voor 1.1.1? De truc van eerder werkt niet meer (link eigenschappen) en pm's sturen lijkt wel onmogelijk op Tweakers. Zou iemand hem kunnen uploaden op Rapidshare oid? Thx:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag mbt sabnzbd die misschien al een keer is langsgekomen maar dan heb ik hem over het hoofd gezien.

is het mogelijk om een nzb direct te openen in sabnzbd wanneer ik erop dubbelklik? nu doe ik het via 'choose file' en 'add', maar dit vind ik een beetje omslachtig om iedere keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:00:
ik heb een vraag mbt sabnzbd die misschien al een keer is langsgekomen maar dan heb ik hem over het hoofd gezien.

is het mogelijk om een nzb direct te openen in sabnzbd wanneer ik erop dubbelklik? nu doe ik het via 'choose file' en 'add', maar dit vind ik een beetje omslachtig om iedere keer te doen.
SabnzbdX doet het in iedergeval wel (http://osx.boiboite.net/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
SaURoN schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:36:
[...]

Das wel heel snel ergens van uit gaan dat er geen update meer komt?De ontwikkelaar kan ook wel eens wat anders doen ? :P
Hij is nu wel uit hoor ;)

Icoontjes zijn trouwens ook een stuk strakker nu :P
Ik ben gewoon een ongeduldig en vervelend mannetje *zucht* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Er is overigens wel weer een nieuwe versie van OpenFTD.
Changelog:

Bugfixes in de webinterface (door Rene Lux / Flex1986) :

* Het aanklikken van afbeeldingen onder Opera en IE zorgde voor een kader van maar 1px breed. Fixed
* De configuratie en cache bestanden van OpenFTD worden vanaf nu in een aparte map bewaard in plaats van ~/.openftd

OpenFTD bugfixes:

* Indien van de GtkHTML renderer gebruik gemaakt wordt en een afbeelding op een externe website niet bereikbaar is kan het programma crashen. Fixed
* Vanaf nu werken de toetsen Apple+C, Apple+X, Apple+V en Apple+A zoals verwacht onder Mac OS X omgevingen
* Compile fixes voor omgevingen met een versie van GLib ouder dan 2.10.0 (CentOS 4)
* Kleine optimalisatie toegevoegd aan de database waardoor het samenstellen van de lijst iets sneller zou moeten gaan dan voorheen. Hiervoor wordt het aanbevolen om het bestand ~/.openftd/openftd.ftddb te verwijderen
* HTTP Auth plugin voor 64bit CentOS 4 omgevingen toegevoegd (zou ook onder Debian Etch moeten werken)
* Een overbodige geheugen allocatie geschrapt uit de SQLite code. Hierdoor zou het updaten en samenstellen van overzichten iets sneller moeten gaan. Lost ook mogelijk een crash op onder Mac OS X omgevingen
* Nieuwe optie toegevoegd aan openftd_console: -d / --config-directory. Hiermee kan een aangepaste locatie opgegeven worden om de OpenFTD configuratie en cache bestanden in te bewaren
* Extra optie toegevoegd aan het configuratievenster om de spots van de afgelopen 250 dagen bij te houden (het vorige maximum was 125 dagen)
* In de diverse overzichten wordt vanaf nu ook het jaartal bij elke spot vermeld
Upgraden betekend wel dat je geen NZB knop meer hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:47:
Heeft iemand nog een link voor 1.1.1? De truc van eerder werkt niet meer (link eigenschappen) en pm's sturen lijkt wel onmogelijk op Tweakers. Zou iemand hem kunnen uploaden op Rapidshare oid? Thx:)
Alstublieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kibber schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:28:
Voor de mensen die versie 1.1.1 van OpenFTD zoeken om de tweak van Krieky toe te passen: ga eens naar de download pagina van OpenFTD en vraag de eigenschappen van de download link op en haal een stukje weg ;)
Sorry, misschien. heel dom, maar ik weet niet wat je bedoelt, krijg het niet voor elkaar .
Help ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:15:
[...]

Sorry, misschien. heel dom, maar ik weet niet wat je bedoelt, krijg het niet voor elkaar .
Help ?
Ik heb de link naar de eerdere versie gevonden. Maar als ik nu 1.2.0 open, hoe kom ik dan bij toon pakketinhoud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Wel nice dat hij zo snel met een update ervoor is gekomen. Eigenlijk heeft SABnzbd dit gewoon standaard al nodig, ze zouden het gewoon moeten koppelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:14:
[...]

Wel nice dat hij zo snel met een update ervoor is gekomen. Eigenlijk heeft SABnzbd dit gewoon standaard al nodig, ze zouden het gewoon moeten koppelen. :)
ik krijg op een of ander vaag manier sabnzbx niet aan de praat. Misschien komt dit doordat ik gister toch al brak achter mijn beeldscherm zat.

Hebff verder gekeken en in sabnzbd+ kun je instellen dat ie je downloads map elke paar seconden scant op nieuwe nzb's. Als ie deze vind, start ie de download en gooit hij de nzb automatisch weg. Zo kan het dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Laatst online: 13-07 12:46
Sinds versie 0.9 van sabnzb zit ik te klooien met de key.
Ik heb gisteren de laatste versie van sabnzbX gedownload en als ik daar de key invoer en vervolgens weer klik op sabnzbX en kies voor start sabnzb dan kom ik niet via mijn web browser in sabnzb.
Sterke nog er gebeurd niets.

Kan iemand toelichten wat er niet goed gaat.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:07:
[...]

Ik heb de link naar de eerdere versie gevonden. Maar als ik nu 1.2.0 open, hoe kom ik dan bij toon pakketinhoud ?
Niet de app openen, maar rechtermuisknop erop > Toon pakketinhoud.
Dan die map die genoemd is uit 1.2.0 slepen naar 1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik probeer de sabnzb+ uit maar krijg er niets uit. Ik heb wel de osx versie.
De dmg file kunnen downloaden.
Programma in de applicatie map gecopieerd. Nadien zie ik niets.

Waarschijnlijk ligt het gewoon aan mezelf. er staat een gele pijl met SAB op.
Verder doet het niets. Moet er geen interface zijn ofzo?

Vervolgens heb ik SABnzbX gedownload. Hierkomt bovenaan een klein vierkantje op.
Via localhost 8080 krijg ik niks te zien. Ook als ik mijn newserver ingeef gebeurt er niks.

Iemand intresse om mij wat extra uitleg te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Open Safari en typ:

http://localhost:8080/sabnzdb/
Pagina: 1 2 3 4 Laatste