Dit topic gaat over usenet op de Mac en dus niet over invites voor bepaalde websites.
[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 09-05-2008 17:06 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 09-05-2008 17:06 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat programma heeft nog wel een zeer lange weg te gaan, zeker op de Mac (GTK, brr).Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:16:
NNTPGrab gaat richting de kant op van Altbinz/Newsleecher. Het is van dezelfde maker als OpenFTD
Tja waarom worden er GUI's geschreven als het ook met een command line of webinterface kan? Dat is natuurlijk altijd enigzins discutabel. Ik zelf vind het handiger/fijner om vanuit een icoontje in mijn menubar SAbBnzbd te bedienen dan met de webinterface (en met mij zo'n 900 andere mensen tot nu toe), maar dat is natuurlijk persoonlijk.Kaspers schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:46:
Wat voor leuke features ?
Ik vind dit echt een doelloze app.
Peace is not simply the absence of war.
Er zitten inderdaad nog een paar glitches in. De huidige versie is dan ook nog een beta versie. Heb momenteel geen tijd om nog nieuwe features toe te voegen. Ik zal wel binnenkort de bekende bugjes nog even fixen.KroeT schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:19:
Ik ben een van die 900 mensen, en ik kan het programma best waarderen. Ik kan namelijk in een oogopslag zien of er gedownload wordt en hoe snel. Alleen het vinkje "Do not show web interface" (oid, je begrijpt wat ik bedoel), werkt net als het vinkje "Start GUI at computer startup" (wederom oid, ben aan het werk) niet. Hij onthoudt de instelling niet, en start de GUI niet automatisch op. Heb er nog weinig aandacht aanbesteed hoor, misschien vind ik nog wel een oplossing. Verder in ieder geval een handig en volgens mij licht stukje software.
[ Voor 5% gewijzigd door pascalw op 16-05-2008 10:09 ]
Beta's voor OSX kun je hierrrr downloaden.Bigg Balls schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:47:
Hoe installeer ik de beta van sabnzbd? Ik wil graag een ssl verbinding ivm chello die knijpt maar in versie 0.34 wordt het niet ondersteund. Het schijnt dat de beta versie het wel ondersteund alleen kan ik daar een tar.gz oid downloaden.
Hoempapaaa Holladiejeej.
Geweldig!!! Ik ga het direct proberen.
In retrospect, it was inevitable
Die regel heeft helemaal niets met het al dan niet functioneren van SABnzbd te maken (hooguit met de webinterface).-Cyril- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:28:
OpenFTD werkt bij mij dus ook bagger.. Helaas niks nieuws dus..
Voorlopig dan maar binsearch.net..
Maar nu werkt sabnzbd ook weer is niet, ik krijg de foutmelding:
WARNING IPV6 has priority on this system, potential Firefox issue.
Die schijnt in IE verholpen te zijn, krijg hetzelfde in Safari. Op internet alleen maar Windows oplossingen of de nieuwste versie downloaden, die ik dus heb..
[ Voor 21% gewijzigd door Jungian op 21-05-2008 13:40 ]
0.0
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 20:16 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Kaspers op 20-08-2008 13:00 ]
Bedankt voor je reactie, ik heb ook al een jaar SABnzbd en daarna SABnzbdplus in gebruik, het is echter zo dat hij tegenwoordig vastloopt tijdens het unrarren en ik er niet achter kan komen wat de oorzaak is. Dat is de reden dat ik wilde overstappen. Heb me al helemaal gek gezocht in de forums, verschillende vragen geteld maar alles zonder resultaat, heb jij een idee ???lowfi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:37:
Hella is dood. Project staat al bijna 2 jaar stil
Meeste mensen zijn overgestapt op sabnzbd waar je tenminste geen devtools etc voor hoeft te installen. Gewoon app drag n drop apple-style
Ja dat lijkt goed te gaan,lowfi schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:27:
Je kan de binary in de sab.app vervangen door een nieuwere. Rar 3.8 is bv net uitgekomen. Par gaat wel goed?
Ik weet ook niet eerlijk gezegd.
[ Voor 3% gewijzigd door Fluefiske op 02-10-2008 21:36 ]
Verwijderd
[ Voor 69% gewijzigd door Daedalus op 03-10-2008 18:21 ]
Thnxlowfi schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:01:
rar kan je wel bij macupdate.com downloaden
daarna:
SABnzbd+.app > show package contents (right click) > content > resources > macosx > unrar
Ik gebruik Hellanzb met plezier, het doet wat het moet doen plus alles is netjes te zien in terminal.lowfi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:37:
Meeste mensen zijn overgestapt op sabnzbd waar je tenminste geen devtools etc voor hoeft te installen. Gewoon app drag n drop apple-style
Verwijderd
Geen idee wat het betekent, kan je alleen wel zeggen dat ik die melding ook wel eens heb gehad. Had alleen geen gevolgen voor m'n downloads en/of uitpakacties.Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:13:
Mijn sabnzb download eeneens niks meer. Ik krijg de volgende foutmelding:
2008-10-04 10:12:27,918
ERROR
[assembler] Disk error on creating file /Users/stefannordkamp/downloads/bla.rar
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Verwijderd
Ow, bij mij download hij het wel, maar zet het vervolgens nergens neer lijkt wel.Blaffeh schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:53:
[...]
Geen idee wat het betekent, kan je alleen wel zeggen dat ik die melding ook wel eens heb gehad. Had alleen geen gevolgen voor m'n downloads en/of uitpakacties.
Nu heb ik sabnzbd+ eens geprobeerd, maar dat vind ik een redelijk fiasco - waar hellanzb altijd 100% van m'n verbinding gebruikt (2mb/s) doet sabnzbd+ maar 60-70% (1.4-1.6mb/s).lowfi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:37:
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
waar kan ik die vinden? Ik ben nog niet zo bekend met OSXlowfi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:32:
de ini staat in ~/.sabnzbd
gebruik sabnzbd.. doe je alles gewoon via webinterface.. super makkelijk..Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:52:
Ik ga volgende week een nieuwe iMac ophalen. Nu download ik ook regelmatig vanaf usenet, maar ik begrijp dat dat met een Apple iets minder makkelijk gaat. Als ik straks die iMac heb, dan heb ik ook nog steeds een Windows bak ernaast staan.. Nu is de vraag; kan ik op die pc mac software downloaden, op een USB drive zetten en op de iMac installeren... Lijkt mij gewoon te werken, maar weet dit niet zeker
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
het is gelukt! dank dank dank!lowfi schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:50:
shift cmd g in finder en dat erin copieren
Deze error krijg ik ook op mijn ubujntu download-doos, volgens mij sinds de laatste release pas want ik gebruik het toch al een aantal maanden. Op mijn macbook doe ie het echter nog vrolijk...Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:13:
Mijn sabnzb download eeneens niks meer. Ik krijg de volgende foutmelding:
2008-10-04 10:12:27,918
ERROR
[assembler] Disk error on creating file /Users/stefannordkamp/downloads/bla.rar
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Verwijderd
Ik had het opgelost om de verborgen config filetjes op te zoeken en die te verwijderen. Daarna werkte hij weer.Mon schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:06:
[...]
Deze error krijg ik ook op mijn ubujntu download-doos, volgens mij sinds de laatste release pas want ik gebruik het toch al een aantal maanden. Op mijn macbook doe ie het echter nog vrolijk...
Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar als ik iets uitvind hoor je het.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verwijderd
je kan beter 666 doen.FirePuma142 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:55:
Ik gebruik naar bijna volle tevredenheid Sabnzbd maar het uitvoeren van postprocessingscripts krijg ik maar niet aan de praat. Als ik in de log kijk staat er nice: $map$ permission denied.
Ik heb de rechten in de tijdelijke map, de completed map en van het script zelf al aangepast en de completed downloads volledige rechten (777) meegegeven. Dit helpt echter allemaal niet.
Ik gebruik overigens een Mac Mini PPC 1.42 met OSX 10.4.11 en volledige updates.
Na het een en ander aanprutsen met o.a. Unison en NZB Drop ben ik uitgekomen bij SABnzbd+. Het is wennen in het begin, maar het werkt super simpel. Ik gebruik het nu in combinatie met het bovengenoemde SABnzbdX.dangerpaki schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:26:
Hello mensen,
ook ik ben sindskort gebruiker van een mac, en heb voorheen op windows gretig gebruik gemaakt van newsleecher. maar jullie zien het al aankomen dat dit dus niet kan op een mac (native).
ik ben op zoek naar een programma die newsleecher voor mij kan vervangen zonder al teveel van mn resources op te vreten. die alle functionaloteit heeft van newsleecher (behalve supersearch dat gebruik ik niet zo). wel automatisch checken en uitpakken van bestanden natuurlijk.
zijn er nog programmas die aangeraden kunnen worden. ik heb de bekende lijst al doorgekeken maar dat zijn dus met name resource vretende of halve programmas.
zijn er mensen die newsleecher met wine gebruiken op mac? en is dit lekker te doen zonder al te veel resource hog??
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Wat mis je dan nog aan SAB? Ik wellicht die zoek opties, maar daar gebruik ik gewoon FTD voor.Vanitas schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:31:
[...]
Na het een en ander aanprutsen met o.a. Unison en NZB Drop ben ik uitgekomen bij SABnzbd+. Het is wennen in het begin, maar het werkt super simpel. Ik gebruik het nu in combinatie met het bovengenoemde SABnzbdX.
Ik vraag me wel af waarom er nog geen native usenet client is voor OS X. In ieder geval geen goede die een beetje vergelijkbaar is met newsleecher. Lijkt me toch wel een gat in de markt
Nou niks eigenlijk, maar ik vind een webinterface niet echt ideaal. Zoeken doe ik altijd gewoon via newzleech.comronwiel schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:53:
[...]
Wat mis je dan nog aan SAB? Ik wellicht die zoek opties, maar daar gebruik ik gewoon FTD voor.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 10:30 ]
RSS feed? Vertel is wat meer, wat/waar is dat?Gh0sty schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:17:
Ik maak gebruik van sabnzbd. Echt ideaal download part en rart wat iedereen al zegt. Daarnaast maak ik ook sinds kort gebruik van de rss feed wat weer een hoop werk scheelt met het zoeken naar series enzo. Daarbij komt ook nog eens dat het hernoemen van de tv series ook handig en goed werkt in mijn geval.
Verder gebruik ik websites om de rest te zoeken i.c.m ftd.
Ik kijk altijd 1 release; die neem ik dan ook op.lowfi schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:44:
Ik snap niet hoe je met de fss feeds tegen gaan dat van een serie bv 4x dezelfde wordt gedownload. Van bv een populaire serie als Lost komen wel eens 5x dezelfde aflevering in een feed voorbij
[ Voor 12% gewijzigd door borstel op 31-03-2009 00:22 ]
Verwijderd
dit heb ik ook sinds gister ontdekt. Het is errug handig.The - DDD schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:39:
[...]
RSS feed? Vertel is wat meer, wat/waar is dat?
De rss feed van tvnzb.com is erg handig. Daar komen per versie, dus x264, HDTV/xVid, maar eentje voor. Alle series die geupload worden naar die site komen er in voor dus je moet degene eruit filteren die je wilt hebben.lowfi schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:44:
Ik snap niet hoe je met de fss feeds tegen gaan dat van een serie bv 4x dezelfde wordt gedownload. Van bv een populaire serie als Lost komen wel eens 5x dezelfde aflevering in een feed voorbij
Je kan het gewoon via de webclient doen, in de config.borstel schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:21:
Een vraagje over SABnzbd+. Hoe kan ik de download path veranderen, zodat het mogelijk is om naar een externe disk te downloaden? Heb op het moment geen 13GB vrij, nieuwe grotere laptop hardeschijf komt eind deze week pas binnen.
Moet ik dit handmatig in de .sabnzbd/sabnzbd.ini aanpassen?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Bedankt! Dat /volumes/ moest ik weten.Nitai schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:59:
[...]
Je kan het gewoon via de webclient doen, in de config.
Je moet wel je externe schijf of netwerk schijf gemount hebben en dan vul je dit in bij je complete folder e.d.:
Mijn netwerkschijf (NAS) heet Volume_2 dus dan wordt het:
/volumes/Volume_2/complete/
Dit kun je oplossen op de volgende manier:Yorick81 schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:49:
Nu dat de nzb knop in openFTD ook verdwenen is ben ik opzoek naar een goed alternatief (als koala search), heeft iemand een goede suggestie?
Het werktKrieky schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:45:
[...]
Dit kun je oplossen op de volgende manier:
- zorg dat je OpenFTD 1.1.1 én 1.2.0 heb.
- OpenFTD 1.2.0 - toon pakketinhoud - ga naar Contents -> Resources -> lib
- Kopieer alle files naar OpenFTD 1.1.1 -> Contents -> Resources -> lib
Klaar, je 1.1.1 update weer gewoon en je heb je oude NZB knop nog
Hulde! Kudos voor jou!Krieky schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:45:
[...]
Dit kun je oplossen op de volgende manier:
- zorg dat je OpenFTD 1.1.1 én 1.2.0 heb.
- OpenFTD 1.2.0 - toon pakketinhoud - ga naar Contents -> Resources -> lib
- Kopieer alle files naar OpenFTD 1.1.1 -> Contents -> Resources -> lib
Klaar, je 1.1.1 update weer gewoon en je heb je oude NZB knop nog
Ik kan je geen PM sturen jammergenoeg.mtenbos schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:05:
[...]
Het werkt
Super bedankt
voor diegene die openftd niet meer heeft pm me maar
www.baskoole.com
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Das wel heel snel ergens van uit gaan dat er geen update meer komt?De ontwikkelaar kan ook wel eens wat anders doen ?kibber schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:32:
Wie heeft er een goed alternatief voor SabNZBdx in de aanbieding? Sinds de laatste versie van SabNZBd werkt deze niet meer omdat je nu een speciale key moet invoeren in je third part addon. Maar aangezien er nog geen update van SabNZBdx is ga ik er vanuit dat die ook niet meer komt.
Ik heb SabNZBgui gevonden, maar de laatste versie is van februari 2008
[ Voor 4% gewijzigd door SaURoN op 21-04-2009 10:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
SabnzbdX doet het in iedergeval wel (http://osx.boiboite.net/)Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:00:
ik heb een vraag mbt sabnzbd die misschien al een keer is langsgekomen maar dan heb ik hem over het hoofd gezien.
is het mogelijk om een nzb direct te openen in sabnzbd wanneer ik erop dubbelklik? nu doe ik het via 'choose file' en 'add', maar dit vind ik een beetje omslachtig om iedere keer te doen.
Ik ben gewoon een ongeduldig en vervelend mannetje *zucht*SaURoN schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:36:
[...]
Das wel heel snel ergens van uit gaan dat er geen update meer komt?De ontwikkelaar kan ook wel eens wat anders doen ?
Hij is nu wel uit hoor
Icoontjes zijn trouwens ook een stuk strakker nu
Upgraden betekend wel dat je geen NZB knop meer hebtChangelog:
Bugfixes in de webinterface (door Rene Lux / Flex1986) :
* Het aanklikken van afbeeldingen onder Opera en IE zorgde voor een kader van maar 1px breed. Fixed
* De configuratie en cache bestanden van OpenFTD worden vanaf nu in een aparte map bewaard in plaats van ~/.openftd
OpenFTD bugfixes:
* Indien van de GtkHTML renderer gebruik gemaakt wordt en een afbeelding op een externe website niet bereikbaar is kan het programma crashen. Fixed
* Vanaf nu werken de toetsen Apple+C, Apple+X, Apple+V en Apple+A zoals verwacht onder Mac OS X omgevingen
* Compile fixes voor omgevingen met een versie van GLib ouder dan 2.10.0 (CentOS 4)
* Kleine optimalisatie toegevoegd aan de database waardoor het samenstellen van de lijst iets sneller zou moeten gaan dan voorheen. Hiervoor wordt het aanbevolen om het bestand ~/.openftd/openftd.ftddb te verwijderen
* HTTP Auth plugin voor 64bit CentOS 4 omgevingen toegevoegd (zou ook onder Debian Etch moeten werken)
* Een overbodige geheugen allocatie geschrapt uit de SQLite code. Hierdoor zou het updaten en samenstellen van overzichten iets sneller moeten gaan. Lost ook mogelijk een crash op onder Mac OS X omgevingen
* Nieuwe optie toegevoegd aan openftd_console: -d / --config-directory. Hiermee kan een aangepaste locatie opgegeven worden om de OpenFTD configuratie en cache bestanden in te bewaren
* Extra optie toegevoegd aan het configuratievenster om de spots van de afgelopen 250 dagen bij te houden (het vorige maximum was 125 dagen)
* In de diverse overzichten wordt vanaf nu ook het jaartal bij elke spot vermeld
Alstublieft.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:47:
Heeft iemand nog een link voor 1.1.1? De truc van eerder werkt niet meer (link eigenschappen) en pm's sturen lijkt wel onmogelijk op Tweakers. Zou iemand hem kunnen uploaden op Rapidshare oid? Thx:)
Verwijderd
Sorry, misschien. heel dom, maar ik weet niet wat je bedoelt, krijg het niet voor elkaar .kibber schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:28:
Voor de mensen die versie 1.1.1 van OpenFTD zoeken om de tweak van Krieky toe te passen: ga eens naar de download pagina van OpenFTD en vraag de eigenschappen van de download link op en haal een stukje weg
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq