[Mem-ervaringen] Intel Mac Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101445

Topicstarter
Even kort, maar bondig 'zeveren' over de RAMMETJES van de nieuwe macbooks...
Buiten het feit dat er veel vraag naar is, wil iedereen op de koop toe zijn rammekes zelf vervangen, vandaar deze topic:

't gaat over de MACBOOK / MACBOOK PRO / INTEL MAC MINI

zo installeer je hem in de MACBOOK:
http://www.ifixit.com/Guide/86.0.0.html
of
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303721

aan deze eisen moet het RAMMETJE voldoen:
- SDRAM
- DDR SO-DIMM
- 1.25 inch or smaller
- 200-pin
- PC2-5300 DDR2 667 MHz Type RAM

de mogelijkheden:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • KINGSTON / KTA-MB667 (A-merk)
  • A-DATA (B-merk, maar geen problemen gekend -ebay-)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hier kan je hem kopen als belg:
http://www.bechtle.be/bec...0_nodechip_id=F1177&sid=8

hier kan je hem kopen als nederlander:
http://www.simmcity.nl/?mod=3225&art=740617089929
http://www.mailamac.nl/in...geNr=1&productId=IMI1024P
http://www.macstuff.nl/pr...1592ae62e922a1b7a35a36a0b
http://www.vlasveld-shop....-pro-intel-mac-mini-intel

hier als je over een paypall account beschikt:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=6887931523

!!!!! gem. levertijd bij gewone verzending 14 dagen: je kan bij bestelling ook super snelle levering vragen, dan betaal je iets meer. quote van de verkoper "Registered Airmail to SpeedPost. And the shipping cost will need to pay more GBP 12.5" !!!!!

ik maak even een vergelijk voor 2 GIG ram in je MB:
- bechtle 233,80 EUR - exclusief 21% BTW / verzending
- simcity 204,72 EUR - exclusief 19% BTW / verzending
- mailamac 198 EUR - exclusief 19% BTW / verzending (6,5EUR)
- macstuff 259,08 EUR - exclusief 19% BTW / verzending
- vlasveld shop 243 EUR - exclusief 19% BTW / verzending
- ebay 127,00 EUR - all in !!

pro's en contra's op een rijtje:
- bechtle: service / 7 dagen wachten, of zelf geen halen (in voorraad)
- simcity: service / 7 dagen wachten, of zelf gaan halen (in voorraad)
- mailamac: in voorraad
- macstuff: in voorraad
- vlasveld shop: binnen de 2 dagen geleverd
- ebay: snelle service / snelle betalingsafhandeling / indien direct bestellen/betalen gem. 14 dagen wachten / paypall garantie

garantie:
- deze vervalt niet, ook al vervang je de RAMMETJES zelf bij MB & MB pro
- deze vervalt wel (nog niet bevestigd), als je de RAMMETJES zelf bij de INTEL MAC MINI vervangt

graag nieuwe ervaringen, ideeën, voorstellen,... zodat iedereen op het einde vh topic weet waar, hoe en tegen welke prijs hij zijn MBtje 'veilig' kan uptunen :)

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 101445 op 31-07-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Gaat de garantie eraf als je het ram verandert?
Ik dacht altijd van wel, maar bij de Macbook zat er geen verzegeling op wat ik ervan gezien heb, dus ik wet het niet :?

Die bovenste link werkt niet BTW

[ Voor 10% gewijzigd door Kul op 06-06-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:54
Nee, garantie gaat er niet vanaf. Je mag het RAM verwisselen. Onthoud wel dat veel problemen kunnen worden veroorzaakt door cheap ram. Een a-merk is altijd aan te raden.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eiríkr schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:47:
Nee, garantie gaat er niet vanaf. Je mag het RAM verwisselen. Onthoud wel dat veel problemen kunnen worden veroorzaakt door cheap ram. Een a-merk is altijd aan te raden.
is kingston dan geen A merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Kingston is zeker een A merk, dit was gewoon ff een tip aangezien dit over mem-ervaringen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok :)

andere betaalbare A merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Corsair en Twinmos wellicht? Ik heb zelf voornamelijk ervaringen met Kingston. Zij hebben ook "speciaal" geheugen voor de MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zie juist trouwens dat onze hongkongse ebayer weg is... of ben ik verkeerd?
kunnen de mensen die er besteld hebben, even de juiste link posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eiríkr schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:
Corsair en Twinmos wellicht? Ik heb zelf voornamelijk ervaringen met Kingston. Zij hebben ook "speciaal" geheugen voor de MacBook.
dus dan hebben we het over de KTA-MB667 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 10:40
Anoniem: 101445 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:ik zie juist trouwens dat onze hongkongse ebayer weg is... of ben ik verkeerd?
kunnen de mensen die er besteld hebben, even de juiste link posten?
Nee hoor, hij is er nog steeds. Zie hier

Bij mij werkt het geheugen overigens nog altijd uitstekend. Nadat ik het op eBay gevonden had was ik iets terughoudend om het te bestellen, maar de hoge feedback, PayPal-garantie (aankoop tot €500 gedekt) en snelle reacties van de verkoper zorgden ervoor dat ik uiteindelijk toch de gok gewaagd heb. Heb er zeker geen spijt van, en geloof dat de ervaringen degenen die na mij besteld hebben ook prima was.

Dit geheugen zou trouwens uiteraard ook moeten werken in de MBP.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Bovenstaande geldt uiteraard ook voor de intel mac mini, aangezien de chipsets en de processors gelijk zijn (uit dezelfde familie komen)

Echter, ik denk dat je bij de mini wel de garantie verliest als je het zelf doet. Want door moet toch wel wat meer gedaan worden dan alleen maar de batterij eruit halen en memcarrd gewijs je ram in een slot plaatsen.

Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Dan heb ik toch nog een vraagje over onze goede vriend uit HongKong. Ik weet dat er in China ook veel nep spul wordt gemaakt, zeker mbt chips (kijk maar op inkoopacties). Hoe zeker weet je dat wat je besteld ook echt is.
Want dit ziet er erg aantrekkelijk uit, en de rest van de shop zeker ook. Vooral de prijzen zijn bijzonder laag.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30

vooghel

Cunning linguist

Ik heb bij Mailamac een Kingston reepje van 1 GB besteld voor €99,= excl. BTW. om in mijn MBP bij te plaatsen. Dit gaat echt enorm simpel, alleen kan ik er geen instructies van vinden op de Apple site.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vooghel schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:57:
Ik heb bij Mailamac een Kingston reepje van 1 GB besteld voor €99,= excl. BTW. om in mijn MBP bij te plaatsen. Dit gaat echt enorm simpel, alleen kan ik er geen instructies van vinden op de Apple site.
in de oorspronkelijke post staat de link naar de apple site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eiríkr schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:
Is A-DATA ook een A merk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het niet zo dat je bij de Mac mini gewoon je garantie behoudt als je netjes werkt en niets sloopt?
Ik ben in ieder geval blij dat ik het niet zelf gedaan heb, ze zijn toch nog wel een dik uur bezig geweest om alles aan de praat te krijgen @apple centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 21:11
Corsair is in ieder geval heel erg af te raden. Iedereen di dat geprobeerd heeft, kwam op een instabiel systeem.

A-Data zou ik geen a-merk noemen. However, als je de reviews leest op internet (zijn er een aantal van normaal pc2700 ram oid), zijn die allemaal zeer positief.
Mede wegens het feit dat het dus eigenlijk geen A-merk is, zou ik ook niet bang zijn voor 'fake' a-data...denk niet dat dat zal bestaan ;)

a-data is overigens officieel alleen voor de Aziatische markt...wordt dus ook niet verkocht in de US of Europa. Mischien dat dat ook iets te maken heeft met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 17:54
Arthur schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:09:
[...]

Nee hoor, hij is er nog steeds. Zie hier

Bij mij werkt het geheugen overigens nog altijd uitstekend. Nadat ik het op eBay gevonden had was ik iets terughoudend om het te bestellen, maar de hoge feedback, PayPal-garantie (aankoop tot €500 gedekt) en snelle reacties van de verkoper zorgden ervoor dat ik uiteindelijk toch de gok gewaagd heb. Heb er zeker geen spijt van, en geloof dat de ervaringen degenen die na mij besteld hebben ook prima was.

Dit geheugen zou trouwens uiteraard ook moeten werken in de MBP.
Hoe werkt die PayPal garantie dan? Stel dat het geheugen niet werkt of aankomt, dan krijg je je geld gewoon weer terug van PayPal zonder gezeik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 15:19

oscarvdb

and like that...

Ik heb hier al 2x 512MB liggen voor m'n Macbook die vandaag aankomt.
Besteld bij Mailamac.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik kon me gisteren niet bedwingen en was naar IT-PRO in Antwerpen vertrokken om een macbook in men armen te sluiten.

Toen de verkoper me vermelde dat MacOSX gebaseerd was op Unix, dacht ik, knikken en zwijgen.

Het leuke was wel dat de voor +/- 250 Euro 2 GB RAM konden steken. Ik dacht zo van, och waarom niet eigenlijk. Dan moet ik het zelf niet meer doen.

Maar eerlijk, hoe ik die verkoper zag klooien met men laptop, ik bestierf het bijna (+ hij had de doos geopend voor mij :'(). Als je het zelf kan installeren, en je zo een miereneuker bent zoals ik als het aankomt op first touch :D, raad ik het aan om de extra optie te negeren :D.

[ Voor 53% gewijzigd door chaos.be op 07-06-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
aranea schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:33:
Toen de verkoper me vermelde dat MacOSX gebaseerd was op Unix, dacht ik, knikken en zwijgen.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Whoops, geluk dat ik enkel aan het knikken was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 15:40
http://www.macstuff.nl heeft ook erg betaalbaar geheugen voor de intel macs, 102 euro incl. btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Tuvow schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:11:Hoe werkt die PayPal garantie dan? Stel dat het geheugen niet werkt of aankomt, dan krijg je je geld gewoon weer terug van PayPal zonder gezeik?
Ja, mits de verkoper niet bereid is het probleem zelf op te lossen (hetgeen niet zo waarschijnlijk is bij deze kerel - gezien hoge feedback)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
Arthur schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:16:
[...]

Ja, mits de verkoper niet bereid is het probleem zelf op te lossen (hetgeen niet zo waarschijnlijk is bij deze kerel - gezien hoge feedback)
Ja ok, maar stel dat je geheugen na een jaartje naar de knoppen gaat. Dan heb je toch wel een probleem lijkt me zo. Terugsturen enzo lijkt me niet echt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
2 x 1gb modules gekocht bij Vlasveld Apple Centre, werkt prima.

120 euro excl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
MvanLeeuwen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:37:
2 x 1gb modules gekocht bij Vlasveld Apple Centre, werkt prima.

120 euro excl.
In totaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
p.st. excuses voor onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tuvow schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:33:
[...]

Ja ok, maar stel dat je geheugen na een jaartje naar de knoppen gaat. Dan heb je toch wel een probleem lijkt me zo. Terugsturen enzo lijkt me niet echt werken.
De vraag is of je dat bij een andere cheapass webshop wel lukt. Tsja..

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb vandaag mijn geheugen binnen gekregen van alternate. 85euro voor 1 gig.
Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Bij een macbook of mini moet je toch 2 dezelfde reepjes hebben?

Ik zou in principe bij een mini/book 1GB van Apple bestellen, maar als ik voor 150% van de prijs 2GB kan krijgen is dat wel het sparen waard :) (300€ is afzetterij IMO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178631

Hoi hoi,

ik heb nu iets meer dan een jaar mijn Ibookje, 12inch, 512mb en 60Gig. Ik zit te denken om deze te verkopen en een Macbook te nemen maar hoorde nb van een verkoper van een apple store dat hij het afraadt omdat er teveel 'kinderziektes' in zouden zitten. Kan iemand dat bevestigen of weerleggen? Moet ik dan maar nog een jaartje mijn ibookje houden? Vind die zwarte echt gaaaaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 178631 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:44:
Hoi hoi,

ik heb nu iets meer dan een jaar mijn Ibookje, 12inch, 512mb en 60Gig. Ik zit te denken om deze te verkopen en een Macbook te nemen maar hoorde nb van een verkoper van een apple store dat hij het afraadt omdat er teveel 'kinderziektes' in zouden zitten. Kan iemand dat bevestigen of weerleggen? Moet ik dan maar nog een jaartje mijn ibookje houden? Vind die zwarte echt gaaaaf...
verkeerd topic, of wil je alleen mem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:30

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 101445 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:33:
[...]

in de oorspronkelijke post staat de link naar de apple site
En die link gaat over het plaatsen van geheugen in een MacBook; in een MacBook Pro gaat het ietsje anders.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 20-04 21:11
Arthur schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:16:
[...]

Voor zover ik weet geldt die regeling alleen voor Amerikaanse kopers. Dat was wel altijd zo althans. Daarnaast is er volgensmij altijd nog het probleem dat de verkoper het geld nog op zijn paypal account moet hebben staan. Als dat niet het geval is dan geloof ik niet dat paypal nog iets kan/wil doen.

Maargoed, over het algemeen kun je best iets kopen bij iemand met zo'n feedback-score. Is mij eigenlijk nog nooit echt slecht bevallen.

Het a-data geheugen loopt ook bij mij lekker stabiel overigens! Heb nog geen vastloper gehad, en het systeem heeft toch wel zeker 12 uur gelopen al denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonDüren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06-2021
Als Belg kan je ook geheugenlatjes krijgen bij tones.be
op het eerste zicht zijn ze daar nog wel bij prijs.
Ik heb er zelf nog geen besteld aangezien ik m'n MacBook nog moet bestellen.

vD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148722

Ik ben ook van plan om mijn geheugen uit te breiden, heb nu een intel mac mini met 512mb, wil eigenlijk naar 1gb. De prijs van het geheugen op ebay bevalt me eigenlijk wel. Maar zou het ook mogelijk zijn om mijn geheugen via ebay te bestellen, en het dan ergens (professioneel) erin te laten zetten, want wil dit eigenlijk liever niet zelf doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176519

hoi, m'n macbook komt er stilletjes aan, en ga ineens 2x1gig kopen.. ik zat te denken aan tones.be; grote belgische webshop,maar ik vroeg me af als ik bij hun geheugen ga kijken kan ik kiezen tss laptop & gewoon ddr2 geheugen, nu vroeg ik me af of er wel 'n verschil is ? dit staat bvb bij laptop mem :

DDR2 1024MB 667Mhz PC5400 Value Series SODIMM TRANSCEND voor 109€ incl btw.

tov bvb dit bij 't gewone geheugen:

CORSAIR TWINX Matched DDR2 2048MB (2x1024MB) XMS5400 HSP €269,00 incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 07:31

4POX

Everybody is wired

Laptop geheugen is een stuk kleiner

Afbeeldingslocatie: http://www.gepbolt.hu/ii/kingston-ddr2-sodimm_big.jpg

dan normaal geheugen

Afbeeldingslocatie: http://images.gfx.no/21/21826/XMS2ProSeries-Twin.jpg

Een SO-DIMM is de helft smaller dan een normale reep geheugen. Het gaat zeker niet passen als dat je vraag is. Zelf niet met een hamer.

Ik verwacht mijn Macbook deze week. Ik denk erover om het geheugen bij flashman-hongkong te gaan bestellen. Maar aan de andere kant twijfel ik nog over de garantie. Ook worden er hier te weinig ervaringen gepost. Ik wil iedereen oproepen die a-data in zijn Apple heeft zitten om hier toch een positieve reactie te plaatsen. Anders overweeg ik toch maar om extra geld uit te geven voor een paar repen uit de regio.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:50
Ik heb het afgelopen vrijdag besteld. Heb ook al reactie gehad dat het zal worden opgestuurd. Ben dus zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:16
vandaag 2 x 1GB reepjes binnengekregen van alternate (die van 85 euro) ziet er tot nu toe goed uit en parallels gaat nu als een trein :) kan ik bootcamp er ook lekker afkwakken (daar ik windows op het moment alleen voor FTD en Newsleecher gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176519

vandaag 2 x 1GB reepjes gekregen van transcend.. jammer genoeg met die macbook nog aankomen dus nog ff wachten geblazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Donnie Darko schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:53:
vandaag 2 x 1GB reepjes binnengekregen van alternate (die van 85 euro) ziet er tot nu toe goed uit en parallels gaat nu als een trein :) kan ik bootcamp er ook lekker afkwakken (daar ik windows op het moment alleen voor FTD en Newsleecher gebruik).
Dat is dit dus?

SO-DIMM 1 GB
Bulk , MDTSO2667/1024

2x 85 = 170, ik denk dat je daarvoor niet helemaal in honkong zou hoeven te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
HongKong is nog altijd 50 euro goedkoper. Scheelt dus zo'n 30 procent. Dat is een gratis hoes voor je MacBook. Of een 80GB HD ipv 60.

[ Voor 10% gewijzigd door Arthur op 14-06-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 07:31

4POX

Everybody is wired

Alternate is cas4 geheugen. Dat is toch niet zo fijn voor de macbook ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109248

4POX schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:08:
leg dat is uit svp :)
Op de site van MDT, staat Apple wel als partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:16
4POX schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:08:
als je gelijke reepjes houdt maakt het voor het moederboord volgens mij weinig uit of je nou cas 2 of cas 4 erin trapt als je het maar niet door elkaar gaat gooien dat wil nog wel eens problemen geven tot nu toe nog nergens last van gehad loopt allemaal als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

En als je ongelijke reepjes gebruikt? :? Gaat de performance dan echt achteruit? (Ik heb zoiets gelezen...)

Ik heb nl. net mijn MacBook Pro binnen 8) _/-\o_ met 512Mb en nu dacht ik bij bijv. Macstuff.nl een reepje van 1 Gig te bestellen...

Aan te raden of niet? (Die ebayer kan natuurlijk ook voor 2 Gig in keer, dan weet je zeker dat ze gepaired zijn :*)

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Die Hong Kong-reepjes zijn briljant. Vier uur memtesten zonder problemen. Tof.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb juist belgisch paypall account gemaakt; kan echter geen geld overschrijven op de rekening. uiteraard heb ik geen credit card. wat nu doen? wil zoooooooo graag die hongkongse ebay rammetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
je kunt geen geld storten op je paypal-rekening? zou wel moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

nm

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 15-06-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:10
Ik heb eergisteren ook mijn via ebay gekochte geheugen (user flashman852) binnen gekregen. 2x 1 GB modules om precies te zijn.
Na het installeren, wat iets lastiger ging dan ik had verwacht (maar dat hadden al meer mensen ervaren), ben ik meteen aan het testen geslagen. Het geheugen werd gelukkig zonder problemen herkend. Vervolgens heb ik Rember 4x keer het geheugen laten testen. Dit is een gui voor memtest.
Het programma is echter een beetje buggy, zo rapporteerde het programma toen het klaar was dat er 1 loop voltooid was. Volgens het log waren het opgegeven aantal loops echter wel uitgevoerd.
Maar gelukkig werden er geen fouten gevonden. Omdat ik het programma niet helemaal vertrouw heb ik de echte memtest ook nog maar 3 loops laten uitvoeren. Deze kon ook geen fouten vinden.
Nadeel van beide programma's is echter dat ze naast het besturingsysteem draaien en dus niet de volledige hoeveelheid geheugen konden testen. Memtest heeft nu 1650 MB getest.

Verder heb ik nu ongeveer 16 uur met het geheugen gewerkt en het lijkt goed te werken.
2 GB ram werkt duidelijk fijner dan 512 MB, zeker na een tijdje gewerkt te hebben. Nadeel is dat je je MacBook helemaal niet meer wilt afsluiten omdat je de hele cache dan weer kwijt bent :P

Wat mij betreft is dit geheugen dus zeker een aanraden, al is mij onduidelijk of dit geheugen een kortere levensduur heeft omdat A-Data nou niet echt een A-merk is.

[ Voor 8% gewijzigd door tweak_dude op 15-06-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

tweak_dude schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:12:
Vervolgens heb ik Rember 4x keer het geheugen laten testen. Dit is een gui voor memtest. Memtest heeft nu 1650 MB getest.
Waarom draai je hem niet in single user mode, dan kan memtest vrijwel alles testen (bij mij iets van 1917 MB)
Verder heb ik nu ongeveer 16 uur met het geheugen gewerkt en het lijkt goed te werken.
2 GB ram werkt duidelijk fijner dan 512 MB, zeker na een tijdje gewerkt te hebben. Nadeel is dat je je MacBook helemaal niet meer wilt afsluiten omdat je de hele cache dan weer kwijt bent :P
Mijn MacBook gaat nooit uit. Klep dicht en meenemen. Klep open en verder werken.
Wat mij betreft is dit geheugen dus zeker een aanraden, al is mij onduidelijk of dit geheugen een kortere levensduur heeft omdat A-Data nou niet echt een A-merk is.
Bij mij ook, maar dan in tweede instantie. Ik merkte dat het veel makkelijker is om de modules te wisselen als je MacBook een tijdje heeft gedraaid. Ik weet niet of het aan de warmte ligt, maar de nieuwe modules gaan er een stuk makkelijker in. Dat was de eerste keer dus niet goed gebeurd waardoor ik rare fouten kreeg. Ene module in het slot van de anderen en vice versa en sindsdien is die niet meer uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 109248 op 15-06-2006 20:13 . Reden: blaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

ahm als er mensen zijn die geheugen in hun Mac willen prikken:
Je hoeft niet perse het geheugen wat ze in de Applestores verkopen aan te schaffen
zeker als je weet dat je daar een godsvermogen betaalt ivg andere zaken.
Je kunt ook gewoon naar een goeie PC boer gaan en daar een reepje kopen
voor een lagere prijs als je maar de juiste gegevens even doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 17:51
kan iemand de specificaties van het Hongkong geheugen uit de etalage van flashman852 posten? Ik zie door de bomen op zijn website het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dekeizer schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:29:
kan iemand de specificaties van het Hongkong geheugen uit de etalage van flashman852 posten? Ik zie door de bomen op zijn website het bos niet meer.
Heb je de topicstart wel gelezen. Daar staat een directe link
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=6887931523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Laatst online: 22-04 17:51
Die werkt niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
http://stores.ebay.com/Fl...subZ17QQftidZ2QQpZ2QQtZkm
Het lijkt erop dat hij het goedkope mem niet meer heeft. Goedkoopste is nu 77,43 euro dollar.

[ Voor 4% gewijzigd door Murcielago op 18-06-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:57
kan je dan niet beter voor 75€ 1 gig bij alternate ofzo bestellen? of werkt die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 11:15
Dane-Elec heeft ook speciaal macbook geheugen, het is Samsung geheugen in een eigen doosje, en werkt perfect. Let wel op dat je geheugen voor de Macbook Pro bestelt en geen standaard dimmetje 667 DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 15:48

airliner

Swell

als je deze link nou aanhoudt voor dat ebay geheugen: http://search.ebay.nl/sea...+R-PC5300+1+GB+Laptop+RAM

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
Tja wat kan je zeggen over Adata......... Klinkt mij niet echt bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 15:48

airliner

Swell

GoEV6 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:45:
[...]

maarja dat zijn dus de ebay reepjes waar iedereen het hier over heeft, en welke tot heden nog perfect functioneren bij verschillende got'ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoEV6 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:45:
[...]

ADATA is geen A-merk, maar wel een B+ merk. In de de algemene macbook topic bleek trouwens dat adata ram geen enkel probleem geeft. iedereen was tevreden. geen slechte revieuws gezien. dus daar kan je in principe van op aan. je moet zelf de keuze maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

Anoniem: 101445 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:54:
[...]

ADATA is geen A-merk, maar wel een B+ merk. In de de algemene macbook topic bleek trouwens dat adata ram geen enkel probleem geeft. iedereen was tevreden. geen slechte revieuws gezien. dus daar kan je in principe van op aan. je moet zelf de keuze maken. :)
Adata is een goed merk, ik heb geen idee of je het echt een B-merk kunt noemen is maken toch goede OC modules, het zelfde geld voor twinmos deze komen vaak nog beter uit de bus dan kingston/corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
Dus het geheugen van EUR 36,39 is gewoon goed en werkt in de Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86619

GoEV6 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:20:
Dus het geheugen van EUR 36,39 is gewoon goed en werkt in de Macbook?
Volgens mij wel en volgens de site van de verkoper ook (staat een faq van 2 vragen ergens geloof ik)

Let er wel op dat er nog verzendkosten van GBP 17,00 bij komen en dan wordt de totaalprijs 61,20 ongeveer.

Waar ik over zat te twijfelen:
Mocht je later willen uitbreiden naar 2 gig, is het dan niet verstandig om nu meteen 2 gig te bestellen ivm beschikbaarheid van hetzelfde merk/type in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb vandaag het geheugen uit Hongkong opgehaald bij het postkantoor en zojuist in m'n MacBook geprikt. Alles lijkt prima te werken.

Zit ik alleen met dat ijzeren strippie. Hoe plaats je dat in godsnaam netjes terug? Die zachte kussentjes willen maar niet terugvallen in de sleuf van dat geheugen. Gevolg is dat het hele plaatje een beetje bol komt te staan. Beetje stom systeem vind ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:10
Wannapuf schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:13:
Ik heb vandaag het geheugen uit Hongkong opgehaald bij het postkantoor en zojuist in m'n MacBook geprikt. Alles lijkt prima te werken.

Zit ik alleen met dat ijzeren strippie. Hoe plaats je dat in godsnaam netjes terug? Die zachte kussentjes willen maar niet terugvallen in de sleuf van dat geheugen. Gevolg is dat het hele plaatje een beetje bol komt te staan. Beetje stom systeem vind ik hoor.
Dat gebeurde bij mij ook. De accu past echter nog prima. Maar helemaal netjes is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik dacht dat ik de enige was die ermee zat te kutten.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hey washet bij bij de mac duidelijk merkbaar als je meer geheugen had dat hij ' sneller' aanvoelt? (ik heb vaak veel dingen tegelijkertijd openstaan, en dan merk je wel dat hij trager wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen (zit op werk). Maar het opstarten gaat in ieder geval minstens 2 keer zo snel. En het werken binnen Mac OS is ook een heel stuk snappier voor het gevoel. Maar zoals ik al zei, ik heb nog niet echt ermee kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ok maar je hebt nu al in die korte periode verbetering aangevoeld :) dat is dus een goed teken.

ik ga denk ik ook maar van flashman bestellen, enige probleem is, ben niet zo bekend met e-bay, er zijn kleine prijsverschillen, maar dat ligt denk ik aan de advertenties voor het land waar ze bedoeld voor zijn?
(Vb. van flashman, de bekende UK, dat is dan 4 GBP verzendkosten voor worldwide, maar er is ook eentje van flashman die is 3.99 euro voor italie en 5,49 euro voor de rest van de wereld. T scheelt maar een paar euro, maar toch wil je het het goedkoopst mogelijk (als je toch hetzelfde ervoor krijg)

(btw is het geheugen duurder geworden? ik kom nu uit op 138 euro voor 2*1GB)

[ Voor 7% gewijzigd door randje op 23-06-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is eenvoudig. Pak een kleine platte schroevendraaier en duw de strip zo dicht mogelijk tegen zijn oorspronkelijke plek aan. Met de schroevendraaier druk je nu zachtjes van links naar rechts het kussentje naar beneden terwijl je gelijktijdig tegen de strip drukt. Eerst het linkerslot, en dan de rechter. Het kussentje glijdt dan naar zijn oorspronkelijke plaats

Ik heb het nu een paar keer gedaan en je moet er even handigheid in krijgen.
pokeran schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:19:
ok maar je hebt nu al in die korte periode verbetering aangevoeld :) dat is dus een goed teken.

ik ga denk ik ook maar van flashman bestellen, enige probleem is, ben niet zo bekend met e-bay, er zijn kleine prijsverschillen, maar dat ligt denk ik aan de advertenties voor het land waar ze bedoeld voor zijn?
(Vb. van flashman, de bekende UK, dat is dan 4 GBP verzendkosten voor worldwide, maar er is ook eentje van flashman die is 3.99 euro voor italie en 5,49 euro voor de rest van de wereld. T scheelt maar een paar euro, maar toch wil je het het goedkoopst mogelijk (als je toch hetzelfde ervoor krijg)

(btw is het geheugen duurder geworden? ik kom nu uit op 138 euro voor 2*1GB)
Het maakt niet uit. eBay werkt met nationale websites en flashman adverteert overal. Kies gewoon de goedkoopste en let even op of die aanbieding ook naar Europa wordt verzonden. Paypal rekent ook niet met briljante koersen, dus daar verlies je ook nog iets als je niet in euro's besteld

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 23-06-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ah thxs, hier heb ik wat aan (al zou het met logisch nadenken ook tot zoiets komen :P)
euh wat is eigenlijk aan te raden? eerst geld overmaken naar je paypal account, paar dagen wachten en dan pas bestellen. Of gewoon bestellen en daarna pas geld overmaken naar paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pokeran schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:12:
ah thxs, hier heb ik wat aan (al zou het met logisch nadenken ook tot zoiets komen :P)
euh wat is eigenlijk aan te raden? eerst geld overmaken naar je paypal account, paar dagen wachten en dan pas bestellen. Of gewoon bestellen en daarna pas geld overmaken naar paypal.
geen idee, maar dat zal wel bij op de paypal website te vinden zijn. Ik heb mijn creditcard aan m'n paypal account gekoppeld. Dan kun je direct aan de slag - zij het de eerste tijd wel met een beperkte bestedingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482

2GB eBay geheugen binnengekregen en werkt als een tierelier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Vakantie geld is binnen en heb de vakantie al een maandje geleden betaald dus heb wat over :7 PayPal is alleen voor creditcard en die heb ik niet.. dus moet ik het maar 'gewoon' bestellen... maar nu heeft MailAmac ze niet meer :{ moet ik het ergens anders vandaan halen... 512mb is leuk maar ik wil wel photoshop en iPhoto tegelijk kunnen draaien en dat gaat nu wat stroef :P

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xevox schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:08:
Vakantie geld is binnen en heb de vakantie al een maandje geleden betaald dus heb wat over :7 PayPal is alleen voor creditcard en die heb ik niet.. dus moet ik het maar 'gewoon' bestellen... maar nu heeft MailAmac ze niet meer :{ moet ik het ergens anders vandaan halen... 512mb is leuk maar ik wil wel photoshop en iPhoto tegelijk kunnen draaien en dat gaat nu wat stroef :P
Alternate heeft 1 gig geheugen voor 85 euro.
Moet je even kijken. Van MDT ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 18-04 16:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 109248 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:10:
[...]

Alternate heeft 1 gig geheugen voor 85 euro.
Moet je even kijken. Van MDT ofzo.
1GB (2x 512MB) kost 70 euro
2GB (2. 1GB) kost 170 euro

* Whieee gaat binnenkort ook wat MDT bestellen :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Xevox schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:08:
nee hoor, alleen is het zo dat als je je CC koppelt aan paypal dat je dan een verified user bent. Ik zelf heb geen CC dus ben ook geen verified user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Whieee schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:24:
[...]

1GB (2x 512MB) kost 70 euro
2GB (2. 1GB) kost 170 euro

* Whieee gaat binnenkort ook wat MDT bestellen :)
En dat MDT is qualitatief wel leuk spul? mn MacBook gaat niet op zn muil als ik dit er in stop? :P Prijs is namelijk wel netjes :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xevox schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:24:
[...]

En dat MDT is qualitatief wel leuk spul? mn MacBook gaat niet op zn muil als ik dit er in stop? :P Prijs is namelijk wel netjes :)
Mwa... het zal niet een A merk zijn, daar is de prijs ook niet naar. Een kerel hier op GoT heeft het ook, en die heb ik nog niet horen klagen. Ik ga het sowieso wel bestellen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyT85
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09-2019
ik heb de 2x 1gig geplaatst, maar krijg de macbook nu niet meer opgestart :s witte ledje blijft pinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Moet je ff één module eerst proberen. Je moet zo ook erg stevig aandrukken. Ik had namelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyT85
ik heb ze heel erg stevig aangedrukt, maar het werkt nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyT85 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:38:
ik heb ze heel erg stevig aangedrukt, maar het werkt nog steeds niet...
:| erhm.... *wacht in spanning af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
En ook al per stuk geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyT85
ja, werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyT85
als ik de macbook aanzet, maakt ie even zo'n geluid en dan begint het witte ledje te flikkeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyT85
als ik de 2x256mb terug plaats start ie ook niet meer op :( help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyT85
ok hehe het is gelukt, fiew :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyT85
Maar nu brandt 1 van de 2 groene lichtjes naast webcam permanent, hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
MikeyT85 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:01:
druk de volgende keer gewoon op edit, dit is echt te lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

eigenlijk wel erg dat ik dit vraag: Maargoed ik heb net besteld via eBay bij flashman852, maar als ik verder klik (dus inloggen op paypal) dan vraagt ie op een gegeven moment om CC gegevens? kan ik hier het venster gewoon afsluiten? Ik heb namelijk al een mail gehad van flashman852 en zijn paypal email.

(heb net pas via internetbankieren het geld overgemaakt naar mijn paypal account, dus kan pas over een paar dagen echt betalen)

naja wat ik dus wil weten: als het geld eenmaal op mijn account sta, hoe moet ik dan betalen? Dit is trouwens ook gewoon echt mijn eerste aankoop via eBay. En als ik wil betalen via de eBay link, MOET ik gewoon CC gegevens opgeven die ik dus niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MikeyT85 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:01:
Wie weet heb je je moederbord gefrituurd.. En nu de edit knop gebruiken!

offtopic:
Vage vogel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
pokeran schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:05:
eigenlijk wel erg dat ik dit vraag: Maargoed ik heb net besteld via eBay bij flashman852, maar als ik verder klik (dus inloggen op paypal) dan vraagt ie op een gegeven moment om CC gegevens? kan ik hier het venster gewoon afsluiten? Ik heb namelijk al een mail gehad van flashman852 en zijn paypal email.

(heb net pas via internetbankieren het geld overgemaakt naar mijn paypal account, dus kan pas over een paar dagen echt betalen)

naja wat ik dus wil weten: als het geld eenmaal op mijn account sta, hoe moet ik dan betalen? Dit is trouwens ook gewoon echt mijn eerste aankoop via eBay. En als ik wil betalen via de eBay link, MOET ik gewoon CC gegevens opgeven die ik dus niet heb.
je moet pas jee cc gegevens invullen als je boven de 750 euro gaat betalen, dacht ik toch.. je moet gewoon even alles goed op de pagina van paypal lezen.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste