[Mem-ervaringen] Intel Mac Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hey ik weet al waarom hij om mijn CC gegevens vroeg: ik had niet genoeg geld op mn paypal account, maar het rare is, als ik via paypal zelf wil betalen, kan ik wel 'rood staan' tot ongeveer 500 euro. Naja daarnet pas is het geld op mijn paypal terecht gekomen et voila, direct geen problemen meer. Weer een kleine ebay/paypal ervaring rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
Lijkt me erg sterk dat je rood kunt staan bij Paypal eigenlijk. Ze hebben immers geen 100% garantie dat jij bent wie je zegt dat je bent. Er is geen onderpand :)

Als je geen CC invoert heb je allerlei limitaties op je paypal account, en ik geloof inderdaad ook iets van dat je maximaal 500 euro mag verzenden. Maar daarmee bedoelen ze dus het verzenden van geld dat je er eerst op gezet hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:53
Ik heb vandaag een 1 gig reepje geplaatst in mijn Macbook. Het is van Corsair(ja ik weet dat dit een onstabiel systeem kan opleveren maar ik kon zo snel niks anders krijgen). Na het plaatsen (alles volgens het boekje voor de verandering ;) ) van het reepje wilde de macbook niet meer aan. Ik dacht dat dit aan het nieuwe reepje geheugen lag dus deze heb ik vervolgens weer verwijdert en heb de oude weer terug geplaatst. Helaas deed hij het toen ook niet. De macbook reageert helemaal niet meer.

Ik ben ten einde raad en redelijk onervaren als het op macs aankomt (pc's hebben normaal gesproken geen geheimen voor mij). Heeft iemand misschien nog suggesties of wordt het toch echt een RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 16:54
Ik heb vandaag mijn 1gb geheugenreepje binnengekregen van 4launch. Na stevig duwen zit hij netjes geinstalleerd in mijn MacBook. Tot nu toe gaat alles goed. :)

Een aanradertje dus, want ik heb in totaal € 82,50 betaald. € 75 euro voor het reepje (zie net dat het € 77 euro is geworden) en € 7,50 euro verzendkosten. Netjes verpakt. Zondag besteld en direct geld overgemaakt (Postbank), vandaag in huis.

Hier kun je hem vinden: http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=022420

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

pokeran schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:05:
eigenlijk wel erg dat ik dit vraag: Maargoed ik heb net besteld via eBay bij flashman852, maar als ik verder klik (dus inloggen op paypal) dan vraagt ie op een gegeven moment om CC gegevens? kan ik hier het venster gewoon afsluiten? Ik heb namelijk al een mail gehad van flashman852 en zijn paypal email.

(heb net pas via internetbankieren het geld overgemaakt naar mijn paypal account, dus kan pas over een paar dagen echt betalen)

naja wat ik dus wil weten: als het geld eenmaal op mijn account sta, hoe moet ik dan betalen? Dit is trouwens ook gewoon echt mijn eerste aankoop via eBay. En als ik wil betalen via de eBay link, MOET ik gewoon CC gegevens opgeven die ik dus niet heb.
Als je niet voldoende centjes op je PayPal account zal hij om je CC vragen, dit gaat weg als je genoeg geld erop hebt staan.

Ik raad je overigens aan eerst het geld naar je PayPal over te maken en het daarna pas het product te kopen, want sommige verkopers vinden het niet zo leuk als het zo lang duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Op 4Launch staat ook dit geheugen van Cosair:
Type:
VS1GSDS667D2
EAN/Vendorcode:
VS1GSDS667D2

Artikelnummer:
019179

Kenmerken:

* Soort: DDR2 SODIMM
* Capaciteit: 1GB
* Snelheid: PC5300
* CAS Latency: 5.0

Omschrijving:
Features the new, ultra-fast DDR2 technology.

Prijs:
€ 88.50 (incl. BTW)
Is dit ook goed geschikt of is Cosair echt een 'B' merk? :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Xevox schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:06:
Op 4Launch staat ook dit geheugen van Cosair:

[...]

Is dit ook goed geschikt of is Cosair echt een 'B' merk? :)
Of dit geheugen geschikt is voor de MacBook/MacBook Pro kan ik je niet vertellen.
Ik verwacht eigelijk van wel.

Ik kan je wel zeggen dat Corsair zeker geen 'B' merk is.
Ik heb dit geheugen jaren in mijn servers en workstations gehad en ook de consumenten producten zijn altijd van geweldige kwaliteit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Niek.NET schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:41:
Ik heb vandaag een 1 gig reepje geplaatst in mijn Macbook. Het is van Corsair(ja ik weet dat dit een onstabiel systeem kan opleveren maar ik kon zo snel niks anders krijgen). Na het plaatsen (alles volgens het boekje voor de verandering ;) ) van het reepje wilde de macbook niet meer aan. Ik dacht dat dit aan het nieuwe reepje geheugen lag dus deze heb ik vervolgens weer verwijdert en heb de oude weer terug geplaatst. Helaas deed hij het toen ook niet. De macbook reageert helemaal niet meer.

Ik ben ten einde raad en redelijk onervaren als het op macs aankomt (pc's hebben normaal gesproken geen geheimen voor mij). Heeft iemand misschien nog suggesties of wordt het toch echt een RMA?
Beter aandrukken. Je moet het geheugen echt doordrukken totdat je hem hoort/voelt klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128

Xandrios schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:17:
[...]

Beter aandrukken. Je moet het geheugen echt doordrukken totdat je hem hoort/voelt klikken.
ja ik had hetzelfde probleem, kreeg hem ook niet meer opgestart en werd een beetje heel gek :)
ik vond van mijzelf dat ik hem echt stevig had ingeduwd, maar het was nog niet stevig genoeg...je moet inderdaad een klik horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Als ik dit alles lees, ben ik best blij dat ik mijn dealertje zijn paar euro +2*256mb winst op geheugen heb gegund en em gewoon met 2gb besteld.

Ik geef niet vaak veel geld uit aan zoiets duurs en banaals (en iets waar ik zovreselijk niet zonder kan) als een computer dat ik gewoon in 1 keer van alle gezeur af wil zijn.

Maar aan alle thuishobbyisten en 'voor een dubbeltje op een klapstoeltje willen zitten'-tweakers veel succes!

:Y)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 21:59
Ik zit nu met 768mb ipv 1gig.
Maandag even terug naar de winkel en hopen dat ze er weer 512mb van maken, want 75 euro voor 256mb extra (ze hebben een reep van 256 vervangen voor 512) vind ik wel erg veel. Dan koop ik ergens anders wel een keer 2x 512mb.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:53
Xandrios schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:17:
[...]

Dit was inderdaad ook mijn eerste vermoeden maar zoals gezegd heb ik maar 1 module vervangen. Bij het plaatsen van de module voelde ik inderdaad een klik maar het ging allemaal niet even lekker. Het nieuwe bankje zat even diep in de Macbook als het origineel, ook na meerdere keren proberen en aan drukken.

Ik vrees dat er bij het verwijderen van de originele module iets stuk is gegaan binnen in de Macbook. Het voelde allemaal niet helemaal lekker maar het was de eerste keer dat ik bij een laptop geheugen plaatste dus ik nam het voor lief en ging er van uit dat het normaal was.

Je moet volgens mij wel heel wild doen wil je binnen iets beschadigen tijdens het plaatsen van een geheugen module. Als er echter met het verwijder mechanisme iets mis is kun je wel degelijk het binnenste beschadigen met behulp van de hendel. Ik ga er wel vanuit dat, mocht dit het geval zijn, het om een productie fout gaat.

Ik heb inmiddels contact gehad met Apple en zij hebben mij doorverwezen naar een Service Center. Ik wacht nog op antwoord van het Service Center (Card Services Zwolle om precies te zijn) en zal hier na afloop nog even mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een reepje van 512MB in mijn MBP erbij gezet wat ik gehaald had bij de lokale PC boer. Het bleek van CSX te zijn, maar wel met de goede specs (667MHz PC5300 DDR2):

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.com/Computer/_MG_2189.jpg

Werkt gewoon goed. Komt misschien ook door die 'Kompatible zu Macbook Pro' sticker :)

/edit: dit reepje is wel een stuk kleiner dan het Hynix reepje wat al in mijn MBP zat.

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 30-06-2006 22:52 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109248

VincentG schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:11:
Ik zit nu met 768mb ipv 1gig.
Maandag even terug naar de winkel en hopen dat ze er weer 512mb van maken, want 75 euro voor 256mb extra (ze hebben een reep van 256 vervangen voor 512) vind ik wel erg veel. Dan koop ik ergens anders wel een keer 2x 512mb.
lol? Dus jij hebt er 512mb extra bijgekocht??? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb een berichtje gehad van onze vriend in HK dat mijn geheugen gepost is. Alleen heb ik nu een heel eenvoudige vraag.
ik heb namelijk 2 keer 1 GB besteld en betaald, maar nergens in die mail kom ik tegen dat ik er twee heb besteld. Is dit normaal en hadden jullie (de mensen die ook 2x 1GB hebben besteld) het ook? hier een copy paste van het mailtje
Item title: 1GB ADATA DDR2 667 SODIMM R-PC5300 1 GB Laptop RAM New
Web Address: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=320000333327
Item number: 320000333327
Buyer User ID: randy_tsie
Seller User ID: flashman852
Total: EUR 135.96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Had ik inderdaad ook, wordt niet duidelijk aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Anoniem: 109248 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:53:
[...]

lol? Dus jij hebt er 512mb extra bijgekocht??? :/
Had eerst gebeld en gezegt dat ik er ipv 512mb wat er standaard in zit 1gig wilde hebben. Daar aangekomen nog even aangegeven dat er bij die 512mb nog wel 512mb extra in moet. Gezien het feit dat het 2x256 is, ging ik er vanuit dat ze wel snappen dat het 2x512 moest worden, net zoals je op de site kon kiezen. Maar goed, ze hebben gewoon een reepie vervangen ipv twee (die 512mb koste wel maar liefst 75 euro).
Vrijdag even opgebeld en vandaag even langsgeweest. Was inderdaad miscommunicatie en normaal gesproken zouden ze dan eerder 1gig + 256mb doen dan 256mb + 512mb, maar werd er netjes uitgehaald en weer terug gezet naar 512mb (2x256).
Koop als ik terug ben via eBay of een online shop wel 2x 512mb of 2x 1gig, die ik er dan zelf even inzet.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Is elk item dat wordt verkocht door Flashman852 op Ebay met de titel
1GB ADATA DDR2 667 SODIMM R-PC5300 1 GB Laptop RAM New
geschikt voor de macbook pro?

[ Voor 3% gewijzigd door SvenZ op 05-07-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

SvenZ schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:34:
Is elk item dat wordt verkocht door Flashman852 op Ebay met de titel
1GB ADATA DDR2 667 SODIMM R-PC5300 1 GB Laptop RAM New
geschikt voor de macbook pro?
Jup

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
De eindtijd is al over 4 uur. :o
Heb nog geen PayPal en ook nog geen eBay gebruikt, dus bestel het wel als ik terug kom na de vakantie.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 10-06 12:03
A-380 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:49:
Ik heb vandaag mijn 1gb geheugenreepje binnengekregen van 4launch. Na stevig duwen zit hij netjes geinstalleerd in mijn MacBook. Tot nu toe gaat alles goed. :)
[/url]
Sjeez da's inderdaad ook een mooie deal, dan ben je voor 151 euro (2gb) + eventuele verzendkosten klaar. Woon in de buurt bij 4launch, dus het scheelt mij maar 15 piek ten opzichte van ebay (136 all-in, zie bovenstaande orderbevestiging). Bovendien koop ik het op de zaak, dus dat scheelt me ook nog eens de BTW. Super!

Ben alleen benieuwd of dat PQI geheugen een beetje te vertrouwen is. Het prijsverschil met andere merken (TwinMOS, Corsair, Kingston, Transcend) is niet bijster groot. Ik neem overigens aan dat PC5400 op de 4launch site een foutje is.

Een andere vraag: merk je veel verschil tussen CAS Latency 4.0 (duurder) en 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

oscar schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:20:
[...]

Sjeez da's inderdaad ook een mooie deal, dan ben je voor 151 euro (2gb) + eventuele verzendkosten klaar. Woon in de buurt bij 4launch, dus het scheelt mij maar 15 piek ten opzichte van ebay (136 all-in, zie bovenstaande orderbevestiging). Bovendien koop ik het op de zaak, dus dat scheelt me ook nog eens de BTW. Super!

Ben alleen benieuwd of dat PQI geheugen een beetje te vertrouwen is. Het prijsverschil met andere merken (TwinMOS, Corsair, Kingston, Transcend) is niet bijster groot. Ik neem overigens aan dat PC5400 op de 4launch site een foutje is.

Een andere vraag: merk je veel verschil tussen CAS Latency 4.0 (duurder) en 5.0?
Ja cl van 4 is onstabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

oscar schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:20:
[...]

Het enige 'jammere' is dat je nog 2 weken kunt wachten bij 4launch gezien de modules staan gebackordered bij hun leverancier. Beetje jammer dat ze dat niet even melden, maargoed om een alternatief gevraagd:

TwinMOS 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0

Ik denk dat ik het ga doen.

/edit

De verkoper haakte af met zijn alternatief, hij was toch niet zeker van de compatibiliteit.
Ik ga nu maar ergens anders kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door 33999 op 06-07-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109248

Welke CL waarde heeft het standaard Apple geheugen?

Mijn MDT geheugen is binnen. Vanavond thuis even installen. Op mijn werk zijn alle schroevendraaiers te groot :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86619

Ik heb sinds gister ook 1 gig MDT geheugen naast de standaard 512mb van apple zitten in mn macbook pro. Werkt als een tierelier. Volgens mij is het geheugen in de pro makkelijker te installeren dan in de standaard macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 86619 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:46:
Ik heb sinds gister ook 1 gig MDT geheugen naast de standaard 512mb van apple zitten in mn macbook pro. Werkt als een tierelier. Volgens mij is het geheugen in de pro makkelijker te installeren dan in de standaard macbook.
Klopt :Y). Het is wel een gekloot als je een reepje van 1GB in je MacBook wil stoppen, omdat het EMI shield dan niet meer netjes in het slot valt. Je moet wat rommelen met een platte schroevendraaier om het er netjes in te krijgen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Weet iemand hoelang het duurt voordat een bestelling uit Hong Kong binnen is via eBay?
Dacht ergens iets gelezen te hebben van 11 dagen na betaling.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

wel, ik heb maandag een (automatisch?) mailtje gekregen van flashman853 dat mn geheugen verstuurd is, ik HOOP dat hij morgen binnenkomt, (ik weet ook niet waar ik het gevoel dat ie morgen binnenkom vandaan heb), maar zodra ik het binnen heb, laat ik het je weten. Ik had het geheugen btw vorige week betaald, ik geloof woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Het duurt zeker 10 dagen voordat het geheugen bij je is. Bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ok.
Ga zelf zaterdag op vakantie en kom na ruim anderhalve week op donderdag terug. Die vrijdag wil ik waarschijnlijk ook wat extra ram bestellen bij hem.
Wordt mn eerste keer op eBay. :+

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181350

Nou het geheugen zit erin, enne... :| hij is f*cking snel :o 8) zeker value for money ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Wannapuf schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:33:
Het duurt zeker 10 dagen voordat het geheugen bij je is. Bij mij iig wel.
damn daar gaat mn (valse) hoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:24

4POX

Everybody is wired

Nouja.. Ik een paypal account aanmaken.. Met veel beleid twee maal een wachtwoord ingevoerd. werkt het niet.

Kan ik tot morgen wachten om paypal te bellen..

Mijn macbook is soms niet vooruit te branden als ik te veel programma's heb draaien.. 512 is gewoon te weinig.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

Ik heb het geheugen op 16 juni besteld en betaald, maar heb nog steeds niks ontvangen.
Vind het nu wel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 109248 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:42:
Welke CL waarde heeft het standaard Apple geheugen?
CL5.
Anoniem: 86619 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:46:
Is ook enigszins zo. In de pro zitten namelijk gewoon standaard SO-DIMM slots zoals we ze allemaal gewend zijn van laptops. De MacBook non-pro's hebben een speciale constructie die op zich wel makkelijk is maar waar je niet kunt zien wat je doet, en waar je echt ongeloveloos hard de latjes moet aandrukken. Ik had de 1e keer puur geluk dat 't goed ging (dwz dat 't herkend werd) want 't stak wel iets verder uit dan de standaardlatjes (metalen dingetje stond ook wat bol daardoor), de 2e keer kreeg ik knipperende lampjes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 123921 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:36:
Ik heb het geheugen op 16 juni besteld en betaald, maar heb nog steeds niks ontvangen.
Vind het nu wel lang duren.
Al wel een mail gehad dat hij ze verzonden heeft?
Anders moet je hem eventjes een mail sturen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
33999 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:44:
Het enige 'jammere' is dat je nog 2 weken kunt wachten bij 4launch gezien de modules staan gebackordered bij hun leverancier. Beetje jammer dat ze dat niet even melden, maargoed om een alternatief gevraagd
Goed nieuws, de website van 4launch laat weten dat ze weer op voorraad zijn... nou ja, 1 tot 5 dagen levertijd. Ze zijn momenteel telefonisch in gesprek, heb er maar een mail aan gewaagd.

Inmiddels ook een reactie, de reepjes worden besteld bij hun leverancier (voor 15.00 bestellen is volgende werkdag in huis bij 4launch). Da's wat mij betreft prima, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze in een MacBook goed werken! 4launch geeft namelijk ook aan dat ze de reepjes (bij incompatibiliteit) niet terug nemen.

Specs van het geheugen staan hier, is <1.25 inch dus het zou moeten passen. 4launch geeft 2 jaar geheugen, maar volgens mij geeft PQI standaard 5 jaar. Europees hoofdkantoor zit in Den Bosch by the way.

Heeft alleen A-380 ervaringen met PQI geheugen in een MacBook, of zeggen jullie dat ik die gok wel kan nemen :?

[ Voor 41% gewijzigd door oscar op 07-07-2006 13:23 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:44:
[...]

TwinMOS 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0

Ik denk dat ik het ga doen.

/edit

De verkoper haakte af met zijn alternatief, hij was toch niet zeker van de compatibiliteit.
Ik ga nu maar ergens anders kijken.
Dit heb ik erin zitten en het werkt naar mijn weten gewoon goed, nog 0 kernell panics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

oscar schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:02:
[...]

Inmiddels ook een reactie, de reepjes worden besteld bij hun leverancier (voor 15.00 bestellen is volgende werkdag in huis bij 4launch). Da's wat mij betreft prima, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze in een MacBook goed werken! 4launch geeft namelijk ook aan dat ze de reepjes (bij incompatibiliteit) niet terug nemen.
dat vind ik wel ERG on-netjes van 4launch. Maar gewoon een goede reden verzinnen anders om het te ruilen. Bij een goede winkel mag je binnen 8 dagen ruilen om wat voor reden dan ook. Mits deze natuurlijk nog wel in zeer goede staat is. Naja lijk me niet dat je geheugen al slijtageplekken heeft op de pinnetjes na 1 a 2x erin duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pokeran schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:22:
[...]

dat vind ik wel ERG on-netjes van 4launch. Maar gewoon een goede reden verzinnen anders om het te ruilen. Bij een goede winkel mag je binnen 8 dagen ruilen om wat voor reden dan ook. Mits deze natuurlijk nog wel in zeer goede staat is. Naja lijk me niet dat je geheugen al slijtageplekken heeft op de pinnetjes na 1 a 2x erin duwen.
Dat kan bij alle winkels. Wet koop op afstand heet dat.

Either way, als je incompatibel geheugen koopt ben je gewoon een prutser. De specs staan duidelijk vermeld online dus als je dan het verkeerde koopt, eigen schuld. Als je het goede soort geheugen gekocht hebt en het werkt niet (kleine kans, maar kan wel) kun je 't echt nog wel ruilen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja ik geloof ook wel dat je het kan ruilen, je staat soweiso in je recht. Maar het is gewooon triest van 4launch dat ze tegen oscar zeggen dat ie het niet kan ruilen als het incompatible zou zijn.

btw tis wel ERG kort door de bocht om iedereen prutser te noemen als hij/zij incompatible geheugen koopt. Sowieso leveren specificaties geen garanties. (wel een zekere zekerheid ofcourse, maar dat zegt ook niet alles).
veel mensen hebben problemen met corsair geheugen dat ook binnen de specificaties zit van wat de macbook 'eist'. Maar toch werkt het niet altijd.
(ook vaak met moederborden/chipsets dat ze met bepaalde geheugenmerken niet lekker werken terwijl deze wel volgens de specificaties zouden moeten werken)

offtopic: damn je zit gewoon bij mij op school gast :P

[ Voor 6% gewijzigd door randje op 07-07-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je geheugen niet goed werkt krijg je toch kernell panics? Ik heb nu wel al een x gehad dat warcraft niet wou stoppen (ik moest het via force quit doen), dit is toch niet geheugen gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik hoop dat het geheugen snel binnen is. Met 512MB kun je gewoon niet fatsoenlijk met iPhoto en iMovie HD werken. Anderhalf uur film (15GB, 480P DV-PAL) met 260 fragmenten inladen duurt gewoon 5 minuten lang, en in die 5 minuten kan ik niet eens met Safari aan de gang. Ik hoorde zelfs mijn Macbook fan aanslaan..

Spinning ball :r

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 07-07-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb nog 2x 1GB DDR2 533MHz sodimm's van m'n Windows notebook. Zou dat werken in een MacBook totdat het geheugen van flashman852 binnen is?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Canaria schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:44:
Ik heb nog 2x 1GB DDR2 533MHz sodimm's van m'n Windows notebook. Zou dat werken in een MacBook totdat het geheugen van flashman852 binnen is?
Waarschijnlijk niet. Maar afaik heeft dat evenveel pinnetjes e.d. dus 't zal niet kapot gaan als je het probeert. Maar ik acht de kans iig klein.
pokeran schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:12:
btw tis wel ERG kort door de bocht om iedereen prutser te noemen als hij/zij incompatible geheugen koopt. Sowieso leveren specificaties geen garanties. (wel een zekere zekerheid ofcourse, maar dat zegt ook niet alles).
veel mensen hebben problemen met corsair geheugen dat ook binnen de specificaties zit van wat de macbook 'eist'. Maar toch werkt het niet altijd.
(ook vaak met moederborden/chipsets dat ze met bepaalde geheugenmerken niet lekker werken terwijl deze wel volgens de specificaties zouden moeten werken)
Wat ik bedoel is, als er staat 'DDR2, 667MHz (PC5300)', en je koopt vervolgens iets dat niet aan die specs voldoet maar bijvoorbeeld 533MHz is (ik zeg maar wat) dat je dan een prutser bent en pech hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
CyBeR schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:56:Dat kan bij alle winkels. Wet koop op afstand heet dat.

Either way, als je incompatibel geheugen koopt ben je gewoon een prutser. De specs staan duidelijk vermeld online dus als je dan het verkeerde koopt, eigen schuld. Als je het goede soort geheugen gekocht hebt en het werkt niet (kleine kans, maar kan wel) kun je 't echt nog wel ruilen hoor.
Toch even de reactie van 4launch erbij pakken dan:
Wij zijn geen gewone winkel waar u zo iets kunt uitproberen. Wij zijn
echt een webshop. Wij kunnen geen geopende producten terugnemen daar wij
deze niet kunnen verkopen. U kunt het beste even navragen of dit
geheugen compatible is bij apple voordat u het aankoopt.
Even in de voorwaarden gekeken en daar wordt de 7 werkdagen afkoelperiode genoemd, maar ook dan worden producten alleen teruggenomen in ongeopende verpakking, of zou je die reepjes zonder verpakking krijgen >:)

En nee, ik ben absoluut geen prutser, ben liever zeker van mijn zaak dan dat ik mijn MacBook verkloot. Damn wat blijft ie heet; alleen Parallels open staan met outlook en een browser: 69oC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181350

Nou ik had gister mijn 2 gig geheugen geplaatst.Tot nu toe zeer tevreden! Het opstarten gaat niet sneller?! maar in OSX zelf merk ik een duidelijk verschil. Het openen en dergelijk gaat gewoon veel vlotter. Hij heeft niet eerst even na te denken.

Vandaag ook Parallels geinstalled. Werkt perfect! Windows XP is supersnel.

Dus ik zeg het nog maar een keer. 2 gig is zeer zeker een aanrader als je het geld hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

oscar schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:59:
[...]

Toch even de reactie van 4launch erbij pakken dan:

[...]

Even in de voorwaarden gekeken en daar wordt de 7 werkdagen afkoelperiode genoemd, maar ook dan worden producten alleen teruggenomen in ongeopende verpakking, of zou je die reepjes zonder verpakking krijgen >:)
Verpakking is een beetje afhankelijk van de fabrikant, maar die van Corsair zijn hersluitbaar. Zijn niet gesealed namelijk. En again: ik heb het niet over geheugen dat niet werkt, maar over het verkeerde soort geheugen. (Is dat verschil nou zo moeilijk te begrijpen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben hier ook mensen problemen met het ontvangen van het geheugen.
Dat van mij is nu al zo'n 3/4 weken onderweg, en nog niks gehoord of ontvangen.
Ik heb met flashman gemaild, en hij zou het onderzoeken, maar dat was vorige week donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik hoor trouwens mensen zeggen dat het ong. 10 dagen duurt dat ontvangen, maar 10 dagen vanaf welk moment? Het liefst zou ik het moment horen vanaf de mail wordt ontvangen dat flashman het geheugen heeft verstuurd.
Vorige week maandag had ik die mail gekregen, dus ik kan denk ik nog niets zeggen dat er problemen zijn met het ontvangen ervan. Ik hoop zo erg dat ik deze week het geheugen ontvang. (512MB voor mn MB is toch wel erg krap en dat merk je als er 3 a 4 programma's open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ok, ik heb het ff nagelopen allemaal. Ik heb op 13 juni een mailtje gekregen van hem dat hij het verstuurd had. In dat mailtje stond ook dat het 11 werkdagen zou kunnen duren.

Uiteindelijk is de postbode al op 21 juni bij mij aan de deur geweest met het geheugen maar ik was niet thuis. Ik heb het op 23 juni opgehaald bij het postkantoor. Bij mij duurde het dus 8 dagen. Misschien had ik gewoon mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay ik kan het nu bevestigen, TwinMos geheugen werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het 16 juni besteld en betaald, maar nog niks ontvangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 16:54
oscar schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:02:
[...]
Heeft alleen A-380 ervaringen met PQI geheugen in een MacBook, of zeggen jullie dat ik die gok wel kan nemen :?
Tot nu toe nog 0 kernel panics. Het geheugen werkt echt goed. Ik ben van plan om aan het einde van de maand nog een 1gb reepje erbij te halen (Ik zie nu dat hetzelfde reepje € 73 euro is!). Ik wil het geheugen verder nog wel testen, maar ik weet niet welk programma ik daar voor moet gebruiken?

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 20:23

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb het reepje MDT dat binnen 24 uur geleverd zou zijn nog altijd niet binnen. Wel een mailtje dat het vandaag (4 dagen na bestelling dus) eindelijk ingepakt en verstuurd is... Dikke minpunten voor Alternate dus :(

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

pokeran schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:50:
ik hoor trouwens mensen zeggen dat het ong. 10 dagen duurt dat ontvangen, maar 10 dagen vanaf welk moment? Het liefst zou ik het moment horen vanaf de mail wordt ontvangen dat flashman het geheugen heeft verstuurd.
Vorige week maandag had ik die mail gekregen, dus ik kan denk ik nog niets zeggen dat er problemen zijn met het ontvangen ervan. Ik hoop zo erg dat ik deze week het geheugen ontvang. (512MB voor mn MB is toch wel erg krap en dat merk je als er 3 a 4 programma's open zijn.
Ik heb ook vorige week maandag dat mailtje gehad.
Nu afwachten wie ze het eerst binnen heeft :P

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mud.Starrr schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 01:13:
[...]

Ik heb ook vorige week maandag dat mailtje gehad.
Nu afwachten wie ze het eerst binnen heeft :P
* Canaria doet mee met afwachten :)
Ik heb ook maandag een mailtje ontvangen...

[edit]
Zojuist bezorgd!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ab12618bf8b33d72fb2ee70614a82af0/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Canaria op 11-07-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hey van mij ook vandaag binnen, helaaas was er niemand thuis dus morgen gaat mn moeder ze ophalen :)

btw waar heb jij 4 modules voor nodig? je eigen MB en....
(nieuwsgierigheid :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Weeeh die van mij zijn nog niet binnen :'(

offtopic:
Dit is mijn 3e mac, en ik begin te vergeten waarom ik nog een windhoos bak heb staan.
Hij staat eigenlijk nooit meer aan.

[ Voor 67% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-07-2006 18:21 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 20:23

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

zooooo vanmorgen 1GB OCZ PC5400 binnen gehad. Werkt als een trein. Al de hele dag zonder reboots :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

pokeran schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:48:
hey van mij ook vandaag binnen, helaaas was er niemand thuis dus morgen gaat mn moeder ze ophalen :)

btw waar heb jij 4 modules voor nodig? je eigen MB en....
(nieuwsgierigheid :+)
Als reserve :+

Nee, voor de MB van vriendje :)
Ik had het geheugen al besteld toen hij z'n MB al had en ik nog niet en nog niet eens 100% zeker wist of ik er wel een zou kopen, maar ik dacht: anders raak ik het wel weer kwijt, genoeg mensen zonder geduld, Paypal of vertrouwen in internationale verkopers etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb mijn geld teruggekregen na een klacht bij paypal, met de mededeling dat mijn adres niet klopt.
Terwijl dat gewoon mijn creditcards (gecontroleerd) is.

Nogmaals besteld vandaag op aanraden van flashman.
Hopelijk gaat het dit keer wel goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mud.Starrr schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:17:
Weeeh die van mij zijn nog niet binnen :'(

offtopic:
Dit is mijn 3e mac, en ik begin te vergeten waarom ik nog een windhoos bak heb staan.
Hij staat eigenlijk nooit meer aan.
Daar zijn ze dan :)
Straks even de buik van mijn MB Pro openschroeven.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ook even mijn ervaringn posten, zondag bij Alternate 2GB MDT geheugen besteld. Betaald via iDeal en dinsdag is de TPG aan de deur geweest maar was er niemand. Vandaag het geheugen toch binnen gekregen. Installatie ging vrij vlot, alleen wat moet je hard drukken. MacBook werkt nu een stuk vlotter mischien dat ik vanmiddag nog een mem test laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

En hup, met 2 GB verder.
Installatie was een eitje, in een MB pro hoef je blijkbaar niet aan te drukken.
Werkt allemaal prima, korte memtest gedaan en alles loopt goed.

Gaat btw over 2GB Adata uit hongkong, van Flashman852.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pros hebben normale sloten idd. Alleen de MacBooks hebben meer PCI-achtige sloten die wat krap sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Ik heb een Mac Mini Intel. Is dit anders dan de besproken (Intel) laptops of zijn ze gewoon hetzelfde? Waar ik geen duidelijk andwoord op kan vinden is het volgende: moet je twee keer hetzelfde geheugen hebben of kan je bijvoorbeeld 1x 256MB en 1x1024MB erin stoppen? Dan bestel ik namelijk de standaard uitvoering van de Mac Mini en vervang ik een 256 bankje door een 1024 bankje.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Dat kan inderdaad. Het maakt theoretisch wel verschil. Met twee gelijke DIMMs werkt de chipset in dual-channel mode. Bij de MBP en iMac maakt dat geen zier uit, omdat de processorbus niet snel genoeg is om van de extra bandbreedte gebruik te maken. Bij een Macbook of Mac Mini heb je ook nog de GMA grafische chip, die geheugenbandbreedte wegsnoept. Dus in theorie zou de performance van 3D grafics dan iets beter moeten zijn. Of dat in de praktijk zo is weet ik niet :o

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ook net pas mijn geheugen in mijn MB gezet, eigenlijk is er niets moeilijks aan.
De drie 'lastigste' dingen even op een rijtje gezet:

- Dat je hard moet duwen is wel vaker, je voelt ook wel als hij er niet goed inzit. Het enige irritante is dat je vingers niet optimaal kunnen duwen, en volgens mij kan het lastig zijn als je dikke vingers heb.
- Het L-stukje niet meer goed krijgen is een kwestie van kijken, je ziet al direct dat de kussentjes in het dimgaatje moeten, dus bij het opnieuw zetten van het L-stuk gewoon met een klein ding. (ik deed het met de schroevendraaier) de kussentjes van links naar rechts in het gaatje duwen en hoppa het L-stukje past als gegoten :)
- het gebruik van een hele korte schroevendraaier is aan te raden omdat je anders schuin gaat draaien. Ik had alleen 'moeite' met het meest rechter schroefje.

maargoed, waar ik dan wel een kluns mee ben...
ik heb mn geheugen erin, doe mn MB aan en gewoon een kwartier over gedaan om te zoeken waar ik kan zien hoeveel geheugen er in je MB zit
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
De prijsen van Apple zijn niet veel hoger dan dat je het los koopt. 2x512MB kost los rond de 80 euro en bij Apple 100 euro, een vershil van 20 euro. Dit vindt ik niet echt de moeite maar bij 2gb is het vershil wel 140 euro! Ik kan het grote vershil echt niet verklaren maar als je niet meer als 1GB nodig hebt en je geen risico wilt lopen haal het dan gewoon bij Apple.

(Mocht iemand 1GB goedkoper dan 80 euro vinden dan hoor ik het graag, geen Ebay)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, nee. In feite kost 1x 512 100 euro extra. D'r zit standaard al 512 in, namelijk. Dus als je los een dimm van 512MB haalt (a een euro of 40), ben je 60 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mento schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:14:
De prijsen van Apple zijn niet veel hoger dan dat je het los koopt. 2x512MB kost los rond de 80 euro en bij Apple 100 euro, een vershil van 20 euro. Dit vindt ik niet echt de moeite maar bij 2gb is het vershil wel 140 euro! Ik kan het grote vershil echt niet verklaren maar als je niet meer als 1GB nodig hebt en je geen risico wilt lopen haal het dan gewoon bij Apple.

(Mocht iemand 1GB goedkoper dan 80 euro vinden dan hoor ik het graag, geen Ebay)
Naast wat CyBer zegt is er ook vrijwel geen risico.
Je mag officieel zelf het geheugen uitbreiden zonder nadelige gevolgen voor de garantie.
En het is ook absoluut niet moeilijk om te doen, al helemaal niet bij een MBpro

Edit:
O, ik zie net dat de gewone MB wel 2 losse dimms heeft, dus 2x256.
Dus CyBeR, dat verhaal gaat in geval van de MB niet op (en de mini mischien ook niet ivm GMA chip?)

[ Voor 12% gewijzigd door Mud.Starrr op 13-07-2006 02:03 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 18:01
Ik heb 2x Kingston KTA-MB667/1G en ben er niet tevreden mee. Had het speciaal gekocht vanwege de Apple-compatibiliteit, maar alle Rosetta apps crashen steevast (ze halen de launch niet eens). Het rare is dat Universal binaries perfect werken, en de extended Hardware Test en Memtest OS X ook geen problemen geven.

Ga 't hoe dan ook toch inruilen. Hebben jullie ervaring met V-Data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mud.Starrr schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 02:01:
[...]

Naast wat CyBer zegt is er ook vrijwel geen risico.
Je mag officieel zelf het geheugen uitbreiden zonder nadelige gevolgen voor de garantie.
En het is ook absoluut niet moeilijk om te doen, al helemaal niet bij een MBpro

Edit:
O, ik zie net dat de gewone MB wel 2 losse dimms heeft, dus 2x256.
Dus CyBeR, dat verhaal gaat in geval van de MB niet op (en de mini mischien ook niet ivm GMA chip?)
De MacBook en Mac mini hebben idd twee SO-DIMMs. Dat maakt 't geheel wat sneller en is dus ook aan te raden om zo te houden (maar niet verplicht). Mijn voorbeeld ging idd alleen direct op voor de pro, hoewel het principe ook geldig is voor de mini en de non-pro.

Je betaalt daar namelijk ook 100 euro extra voor 1GB ipv 512. Maar een DIMM van 1GB kost ongeveer 80 euro (give or take). Twee keer 512 iets soortgelijks. Maar je betaalt in essentie nog steeds voor die 512 die er al inzat: die 100 euro is niet echt het verschil tussen wat 512 kost en wat 1GB kost, dat is gewoon wat 1GB kost + extra (marge, arbeidsloon, etc.). Dus voor 80 euro kun je er 1.25GB in hebben zitten vs 100 euro voor 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37
roderickvd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:14:
Ik heb 2x Kingston KTA-MB667/1G en ben er niet tevreden mee. Had het speciaal gekocht vanwege de Apple-compatibiliteit, maar alle Rosetta apps crashen steevast (ze halen de launch niet eens). Het rare is dat Universal binaries perfect werken, en de extended Hardware Test en Memtest OS X ook geen problemen geven.

Ga 't hoe dan ook toch inruilen. Hebben jullie ervaring met V-Data?
Hmm dit heb ik dus ook, eveneens met 2x Kingston KTA-MB667/1G geheugen. Zou het dan toch het geheugen zijn dat problemen geeft? memtestosx gaf na een hele nacht draaien geen problemen, in single user mode. Daarom was ik al elders aan het zoeken naar een oorzaak.

[ Voor 36% gewijzigd door nicxz op 14-07-2006 11:14 ]

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
Toch lijkt de 2x Kingston KTA-MB667/1G het probleem niet bij mij; net de meegeleverde 512 MB dimm weer teruggezet, en de applicaties die problemen opleveren, doen het nog steeds niet.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je toevallig met een app als Monolingual powerPC code weggehaald? Want als je dat doet werkt Rosetta niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
Heb ondertussen een reinstall van OSX gedaan, en nu lijkt het wel te werken. Met name de freenx client, die ik echt nodig heb, doet het nu wel, ipv een kernel error te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
nicxz schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:55:
Heb ondertussen een reinstall van OSX gedaan, en nu lijkt het wel te werken. Met name de freenx client, die ik echt nodig heb, doet het nu wel, ipv een kernel error te geven.
Hoe precies heb je een reinstall gedaan? Archive & Install of Erase & Install? En had je de installatie gecustomized?

Ik zou ook wel willen reinstallen, maar krijg m'n beestje met 2x Kingston KTA-MB667/1G maar niet door de installatie heen... ;( (Alleen met stock 512 MB RAM)

[ Voor 5% gewijzigd door roderickvd op 14-07-2006 16:37 . Reden: Met 512 MB fabrieksgeheugen lukt installatie wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
Ik heb vanaf de meegeleverde CD's een Erase & Install gedaan. Heb de notebook toch nog maar 2 dagen, dus niet veel instellingen verloren. Omdat alles nu naar behoren lijkt te werken, is het waarschijnlijk dat ik per ongeluk ergens aan heb gezeten waar ik af had moeten blijven ;)

Wat voor foutmelding krijg je bij de installatie? Heb je de modules los (1 tegelijk) geprobeerd? Misschien zit er 1 slechte tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd

Heb de SODIMMs omgewisseld en werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Heb nu 2 GB van flashman in me MacBook, alles draait prima en sneller. Frontrow opstarten gaat lekker snel en alles is gewoon vlotter. Voor 130/135 euro is het een goeie deal, raad het iedereen aan. Of tenminste 1GB, dan heb je 1,25 in je MacBook. 512 is echt te weinig om soepel te draaien imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Inmiddels ook 2gb in mijn MacBook zitten, TwinMOS aangeschaft bij 4launch. Geen geld en 5 jaar garantie. Werkt als een speer (nu een week in gebruik, nog geen kernel panics oid)!

Ook hier zweten geblazen bij het inbouwen (of is dat het warme weer?). Heb het al honderden keren gedaan bij pc's en laptops, maar dit was toch een zware bevalling. Heb uiteindelijk de achterkant van een tang gebruikt, om zo gelijkmatige druk te kunnen zetten. De geisoleerde handgrepen beschadigen bovendien de geheugenmodules niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:24

4POX

Everybody is wired

Wat is de gemiddelde tijd die de gotters hebben tussen het moment dat flashman een mailtje stuurt dat je bestelling onderweg is het het moment dat je het ontvangt?

Ik kan namelijk niet wachten. flash en photoshop zijn nu niet vooruit te branden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens het mailtje kan het 11 werkdagen duren. Bij mij duurde het maar 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Ik heb mijn 2Gig via ebay van kaseller_hk gekocht voor 127 euro incl verzenden.
In 10 werkdagen was het binnen.

Nu de Macbook nog :)

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
blimmel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:48:
Ik heb mijn 2Gig via ebay van kaseller_hk gekocht voor 127 euro incl verzenden.
In 10 werkdagen was het binnen.

Nu de Macbook nog :)
Bij hem (kaseller_hk) had ik het ook besteld, binnen 10 dagen geleverd. Helaas moet ik het nog ophalen (3 dagen later), pakketpost en werken gaan niet samen.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

4POX schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:19:
Wat is de gemiddelde tijd die de gotters hebben tussen het moment dat flashman een mailtje stuurt dat je bestelling onderweg is het het moment dat je het ontvangt?

Ik kan namelijk niet wachten. flash en photoshop zijn nu niet vooruit te branden.
Ik heb 2 keer bij hem besteld.
Beide duurde 8 dagen vanaf betaling.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
roderickvd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:51:

Heb de SODIMMs omgewisseld en werkt nu perfect!
Ging toch kuren vertonen, en getraced naar een defect linkerslot. Is nu weg naar garantie bij de Mexpert. Nog nooit zo vriendelijk geholpen trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139602

Ik heb in m'n MacBook gelijk in de winkel er 2x512mb in laten zetten.

Kreeg ik nog korting voor de terugname van de 2x250mb die erin zaten. :)

1gig is voldoende als je er niet te zware programma's mee draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
roderickvd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:44:
[...]

Ging toch kuren vertonen, en getraced naar een defect linkerslot. Is nu weg naar garantie bij de Mexpert. Nog nooit zo vriendelijk geholpen trouwens!
OK, scrap that. Zojuist opgehaald. Ze hebben het logic board vervangen, maar het probleem is niet verholpen. And worse: ze hebben een 1.83 GHz in een zwarte MacBook gezet. What were they thinking?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
Het wordt nu echt eens tijd om geheugen te gaan bestellen, Photoshop is zo nu en dan een drama van de traagheid... maar door al die bomen zie ik het bos niet echt meer... ik wil het gaan bestellen bij 4launch.
Mogelijke opties:

Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 €99,50
TwinMOS 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 €87,50
OCZ 1GB DDR2 SODIMM PC5400 CL5.0 €92,-
Corsair 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 Value €88,50

Ehm...help? welke kan ik het beste nemen? ik heb echt geen flauw idee...ik zie geen verschil in specificaties...alleen in merk (en dan ook gelijk in prijs) wie kan mij advies geven? :P

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Xevox schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:30:
Het wordt nu echt eens tijd om geheugen te gaan bestellen, Photoshop is zo nu en dan een drama van de traagheid... maar door al die bomen zie ik het bos niet echt meer... ik wil het gaan bestellen bij 4launch.
Mogelijke opties:

Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 €99,50
TwinMOS 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 €87,50
OCZ 1GB DDR2 SODIMM PC5400 CL5.0 €92,-
Corsair 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 Value €88,50

Ehm...help? welke kan ik het beste nemen? ik heb echt geen flauw idee...ik zie geen verschil in specificaties...alleen in merk (en dan ook gelijk in prijs) wie kan mij advies geven? :P
Maakt niet uit welke je neemt, ze voldoen allemaal aan de eisen. Alleen de PC5400 wordt teruggeschaald naar PC5300.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
Daedalus schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:10:
[...]
Maakt niet uit welke je neemt, ze voldoen allemaal aan de eisen. Alleen de PC5400 wordt teruggeschaald naar PC5300.
Dan wordt het Corsair :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

Als je dit topic doorbladerd, dan blijken de Corsair modules niet altijd te werken met MacBooks. Ik zou nog eerder een "B" merk nemen (lees A-Data, PQI), waarmee nog geen slechte ervaringen zijn, dan een A merk waarmee het al vaker mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle Corsair reepjes die ik in Macs gestoken hebt (en aangezien ik altijd Corsair koop omwille van de prijs zijn dat er niet weinig) werken perfect. Zowel in PPC als Intel macs.

Ik heb nog maar een keer last gehad van crashes met Corsair geheugen, en dat was gewoon een brak reepje. Teruggestuurd, nieuwe gekregen, niets meer aan de hand.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 22-07-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

Ik heb eerlijk gezegd ook niks dan goede ervaringen met Corsair (typ dit vanaf een met Corsair gevulde G5) , maar ik heb het los van dit forum in meerdere fora gezien (altijd i.c.m. MacBooks) dat het misgaat. Dan stap ik liever voor een keer van Corsair af om het risico te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik heb zojuist twee stuks "PQI SODIMM DDR2 PQI 1Gb 667 CL5.0" in m'n MacBook gezet, werkt prima. Memtest met vier iteraties gedraaid, allemaal ok.

Drie weken geleden bij obcs.nl besteld, en ondanks dat ze toen volgens de website op voorraad waren duurde het dus drie weken voordat er werd geleverd :( Prijs is in die drie weken overigens 23 euro p/s gestegen (nu 95 euro per GB) , dus ik denk niet dat het nog interessant is hier te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Hier ook vorige week 2 reepjes van 1gb bij flashman besteld en in mn macbook pro gezet.
Deze week begon mijn macbook af en toe spontaan te herstarten. Of dit door het warme weer of door het geheugen komt weet ik niet.

Memtest aangezet, en bij de eerste run herstart hij elke keer na een tijdje.

What's wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik zou denken, maar ik ben maar een domme leek, dat als je memtest progje crasht er iets met je geheugen aan de hand is.. maar dat is mijn leken mening hoor

blup

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste