[Mem-ervaringen] Intel Mac Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49

4POX

Everybody is wired

Geheugen besteld bij flashman. Gaat dat door de brievenbus. Of moet ik dat ophalen van het postkantoor.

Ik heb vrijdag 2 weken geleden het geheugen besteld. Ik begin nu wel een beetje bang. Een goede vriend van mij heeft opdezelfde dag flashkaarten besteld. En die kon hij dinsdag al ophalen. Ik heb tot heden nog niets gezien. enge shit

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

het komt in een bruine envelop en de sodimms zitten in een hardplastic verpakking. Je kan hem altijd mailen referend naar je betaling en object nr. Hij replyde bij mij erg snel en mn reepjes had ik na 8dagen al.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

Ik heb mijn 2 gig van flashman binnen gehad(na 9 dagen), en deze via de applestore in st. niklaas (belgie) in mijn mac mini laten zetten.
Ik merk niet echt verschil moet ik eerlijk zeggen, maar ging vreemde vertoningen.
Behalve 1, sinds dat ze het geheugen erbij hebben gezet, krijg ik geen verbinding meer met m'n draadloos netwerk!

Mischien dat ze iets mis hebben gedaan met de antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik wil gewoon via A-mac 2 gb erin zetten kost me 299, is dat raadzaam want ik las in dit topic(dacht ik) dat ze zeer hardhandig zijn bij het bijzetten.

Maar betekent het dat die doos wordt opengemaakt en bijgeplaatst in de winkel,

maar het valt tog in de garantie als ze hem slopen :9.

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Planet op 23-07-2006 20:15 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Anoniem: 510 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:54:
Als je dit topic doorbladerd, dan blijken de Corsair modules niet altijd te werken met MacBooks. Ik zou nog eerder een "B" merk nemen (lees A-Data, PQI), waarmee nog geen slechte ervaringen zijn, dan een A merk waarmee het al vaker mis is gegaan.
Van al die reepjes kies ik de verkeerde :P ik heb 4Launch even een mail gestuurd met de vraag of ze mijn bestelling kunnen wijzigen voor 2 TwinMOS reepjes. Iets meer zekerheid dat het goed werkt als ik dit topic zo door lees.

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

4POX schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:34:
Geheugen besteld bij flashman. Gaat dat door de brievenbus. Of moet ik dat ophalen van het postkantoor.

Ik heb vrijdag 2 weken geleden het geheugen besteld. Ik begin nu wel een beetje bang. Een goede vriend van mij heeft opdezelfde dag flashkaarten besteld. En die kon hij dinsdag al ophalen. Ik heb tot heden nog niets gezien. enge shit
Hoewel de verpakking door de brievenbusopening past, moet je toch tekenen voor ontvangst, dus als je niet thuis bent, moet je naar het postkantoor :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Ik ga zo 2 reepjes van MDT halen hier in Duitsland, hier kosten ze 80 euro per stuk :D scheelt toch weer een tientje dan bij Alternate NL :) Had alleen een vraagje: maakt het uit of ze dubbelzijdig bestukt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
blimmel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:48:
Ik heb mijn 2Gig via ebay van kaseller_hk gekocht voor 127 euro incl verzenden.
In 10 werkdagen was het binnen.

Nu de Macbook nog :)
Ik vond het waardeloos verpakt; geen esd zakje, niet waterdicht en de envelop was gesloten met een lullig touwtje.. :(
Wel snelle service en allerbelangrijkst; het werkt 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door nilski op 24-07-2006 09:53 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

nilski schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:51:
Ik vond het waardeloos verpakt; geen esd zakje, niet waterdicht en de envelop was gesloten met een lullig touwtje..
Echt geen ESD zakje? Ik dacht dat hier al gemeld was dat er een hard plastic doosje omheen zat. Die zijn vaak ook ESD safe. Of zaten de DIMMs gewoon los in de envelop?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

zonoskar schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:52:
[...]

Echt geen ESD zakje? Ik dacht dat hier al gemeld was dat er een hard plastic doosje omheen zat. Die zijn vaak ook ESD safe. Of zaten de DIMMs gewoon los in de envelop?
Nee, netjes in het doosje.
Was niks mis mee, zo krijg je zo ook vaak uit de winkel.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 07:47
nilski schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:51:
[...]

Ik vond het waardeloos verpakt; geen esd zakje, niet waterdicht en de envelop was gesloten met een lullig touwtje.. :(
Wel snelle service en allerbelangrijkst; het werkt 8)7
Bij mij was het ook zo knullig verpakt (besteld bij kaseller_hk), ik schrok me kapot en was benieuwd of ze het overleefd hadden... :/ dat hadden ze gelukkig ook 8)7, prima geheugen btw. :D

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
zonoskar schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:52:
[...]

Dat zal dan wel bij flashman geweest zijn. Die van kaseller zaten in bubbletjesplastic gewikkeld.

[ Voor 3% gewijzigd door nilski op 24-07-2006 17:42 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

ik snap niet dat mensen voor 300 euro 2GB kopen.

voor 135 euro stuurt die flashman het naar je toe. betalen met paypal met je cc.
binnen 8 dagen in huis. het is verzekerd en aangetekend dus er kan niks mis gaan.
een schroevedraaier van 1 euro kopen (meeste mensen hebben deze al in huis)
3 schroefjes open draaien. 2 schuifjes trekken. 2 kaartjes insteken.

klaar.

wie nog twijfelt mag me mailen, ik kom voor 299 euro naar je toe en installeer alles voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

Hebben jullie bij kaseller_hk trouwens normale airmail of registered gedaan? Ik kreeg een bevestiging dat ze m'n geld hadden, en dat ze het op gingen sturen met normale airmail, maar ik heb gevraagd of ze het aangetekend / registered kunnen doen. Of doen ze dat sowieso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:18
Anoniem: 87302 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:37:

voor 135 euro stuurt die flashman het naar je toe. betalen met paypal met je cc.
binnen 8 dagen in huis. het is verzekerd en aangetekend dus er kan niks mis gaan.
een schroevedraaier van 1 euro kopen (meeste mensen hebben deze al in huis)
3 schroefjes open draaien. 2 schuifjes trekken. 2 kaartjes insteken.

klaar.

wie nog twijfelt mag me mailen, ik kom voor 299 euro naar je toe en installeer alles voor je ;)
Ja maar alles moet op 1 bon staan, omdat het via werk gaat, |:( , Anders had ik al LANG via flashman gehaald. maar anders moet ik het uit eigenzak betalen, nou waarom dan moeilijk doen als je werk alles betaald :*)

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:51
En als je geen cc hebt? :o

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

is een cc vereist voor paypal, kun je dan geen geld storten of zo via je bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

cc regelen? handige dingen hoor.

En voor paypal is 't idd niet verplicht, hoewel 't dingen wel sneller maakt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:34:

Bij deze wil ik mijn postbode bedanken voor het brengen van het pakketje bij de buren. Maar gooi dan voortaan een briefje bij mij door de bus dat ik het pakketje kan ophalen bij de buren. Is een kleine moeite en zou mij veel rust geven. Maar goed. Ik weet nu wie mijn buurvrouw is :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Anoniem: 87302 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:10:
[...]

is een cc vereist voor paypal, kun je dan geen geld storten of zo via je bank?
kan, duurt alleen wat langer

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 07:47
Anoniem: 510 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:58:
Hebben jullie bij kaseller_hk trouwens normale airmail of registered gedaan? Ik kreeg een bevestiging dat ze m'n geld hadden, en dat ze het op gingen sturen met normale airmail, maar ik heb gevraagd of ze het aangetekend / registered kunnen doen. Of doen ze dat sowieso?
Dat doet hij idd sowieso.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Anoniem: 87302 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:37:
Ik wel hoor. ik heb mijn macBookie gewoon af-dealer met 2gb besteld.
Die dealer hebben we op het werk ook nog wel eens nodig en die helpt altijd netjes en vriendelijk. Aangenaam Veel Service en om dat zo te houden heb ik de beste man zijn marge gegund op het geheugen van mijn (privé) macBook.

Ik hoef nu dus ook niet met zwetende handjes my precioussssss open te schroeven en daarna met nog klammere handjes memtestjes te doen. Ik wil gewoon de komende 4 jaar (mijn ibook g3-600 is bijna 5!) probleemloos werken en 1 aanspreekpunt hebben (ook op mijn privé toelie).

Als ik sleutelen en zo goedkoop mogelijk uit wil zijn, dan koop ik wel elk los onderdeel bij de goedkoopste webshop, maar laat ik nou net van dat (PC-) geneuzel afwillen, maar ieder zijn eigen ding ...
:)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Een macbookje openschroeven vin'k niet zo heel boeiend en mijn gebruik kwalificeert ook wel zo'n beetje als memtest :P Maar dan nog haal ik liever hier voor 185 euro Corsair stokjes bij 4launch dan voor 135 euro een B-merk bij een of andere obscure e-bay dealer in .hk. Heb ik gewoon de zekerheid voor dat 't komt en mocht er iets mis mee zijn dat ik 't heel simpel terug kan sturen en dat ik dan een nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:55:
Mja. Een macbookje openschroeven vin'k niet zo heel boeiend en mijn gebruik kwalificeert ook wel zo'n beetje als memtest :P Maar dan nog haal ik liever hier voor 185 euro Corsair stokjes bij 4launch dan voor 135 euro een B-merk bij een of andere obscure e-bay dealer in .hk. Heb ik gewoon de zekerheid voor dat 't komt en mocht er iets mis mee zijn dat ik 't heel simpel terug kan sturen en dat ik dan een nieuwe krijg.
Een eBayer met meer dan 100 duizend positieve feedback is echt geen obscure handelaar hoor :X
Verder komt jouw Corsair 'A-merk' geheugen ook uit die regio, het is alleen zo dat daarop in het westen ook nog verschillende partijen verdienen, waardoor het voor de koper duurder is.
De eBay kopersbescherming is ook groot: komt het geheugen niet, dan krijg je je geld terug. Maar ik heb van niemand gehoord dat het geheugen uiteindelijk niet is gekomen. De meesten hier hadden het binnen 10 dagen in huis.
Bovendien zijn op de verschillende fora nog geen structurele problemen met geheugen van flashman852 langsgekomen (mensen die niet-werkend geheugen hadden gekregen, konden dat zonder problemen retourneren, waarna het vervangen werd, maar dat waren uitzonderingen), tegenover een grote hoeveelheid problemen met Corsair geheugen, die men wel structureel zou kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Canaria schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:04:
[...]

Een eBayer met meer dan 100 duizend positieve feedback is echt geen obscure handelaar hoor :X
Iemand die via ebay verkoopt is imo per definitie minder credible dan een winkel waar ik m'n product op kan halen. Ik heb hier ontzettend veel 'komt 't nog wel?' meldingen gezien en die onzekerheid wil ik niet.
Verder komt jouw Corsair 'A-merk' geheugen ook uit die regio, het is alleen zo dat daarop in het westen ook nog verschillende partijen verdienen, waardoor het voor de koper duurder is.
Het geheugen zelf wel ja. Maar ik koop graag bij handelaren die ik vertrouw.
De meesten hier hadden het binnen 10 dagen in huis.
Versus 2 dagen voor mij.
Bovendien zijn op de verschillende fora nog geen structurele problemen met geheugen van flashman852 langsgekomen (mensen die niet-werkend geheugen hadden gekregen, konden dat zonder problemen retourneren, waarna het vervangen werd, maar dat waren uitzonderingen), tegenover een grote hoeveelheid problemen met Corsair geheugen, die men wel structureel zou kunnen noemen.
Ik heb nog nooit problemen ondervonden met Corsair geheugen die niet op te lossen waren door 't reepje te vervangen door een nieuwe (en dat is ook nog maar 1x gebeurd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

[message=26190229,noline]Ik heb hier ontzettend veel 'komt 't nog wel?' meldingen gezien en die onzekerheid wil ik niet.
Plus nog de meldingen die dan daarna komen:
"Het is eindelijk binnen, snel er inprikken en kijken of het wel werkt, snel een mem-testje draaien!" "Memtest draait nu al 4 dagen zonder crashen!"

Laat mij dan maar gewoon 1 complete doos afsturen door mijn dealer (=aanspreekpunt).

Waar ik werk worden we al genoeg gebeld voor service op zaken die in de verste verte nog nooit door ons geleverd zijn, maar waar we wel de standaardopmerking "is het geen garantie dan?" op krijgen.....

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:19:
Ik heb nog nooit problemen ondervonden met Corsair geheugen die niet op te lossen waren door 't reepje te vervangen door een nieuwe (en dat is ook nog maar 1x gebeurd.)
Dat een product of zelfs merk goede ervaringen kent, wil niet zeggen dat het altijd goed werkt. De MacBook staat er op verschillende fora om bekend nogal 'picky' te zijn voor wat betreft het geheugen, en Corsair wordt in dat verband regelmatig in negatieve zin genoemd.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met de nVidia nForce4 chipset in combinatie met Maxtor harde schijven: beide zijn gerenommeerde merken, maar in combinatie gebruikt, kwamen er veel problemen mee voor.
Ik heb zelf in mijn pc's altijd Corsair geheugen gehad, maar afgaande op de slechte verhalen heb ik deze keer voor m'n MacBook een ander merk gekozen (in combinatie met m'n moederbord met nForce4 chipset ben ik destijds ook afgeweken van jarenlange voorkeur voor Maxtor).
Ik heb ook geen enkele memtest gedraaid of wat dan ook. Het geheugen in m'n MacBook gezet en verder gaan werken. Het werkt perfect.
En ja als geld geen rol zou spelen, had ik het ook wel bij een Nederlandse webshop besteld, alleen om het iets eerder in huis te hebben, maar dan had ik zeker nog steeds geen Corsair genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Tja, waar de een goede ervaringen mee heeft, kan de ander minder goede ervaringen mee hebben. Zo vond ik WD als HDD lekker stil, maar die gaan snel dood. Maxtor gaat een flinke tijd mee, maar maakt weer een takkeherrie. Zo vind de een Acer als laptop geweldig, terwijl de ander alleen maar negatieve verhalen hoort (ik bijv). Ga zelf wel eerders wat bij Flashman bestellen, moet alleen nog even kijken hoe ik kan betalen, aangezien ik geen cc heb.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

VincentG schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:11:
Tja, waar de een goede ervaringen mee heeft, kan de ander minder goede ervaringen mee hebben. Zo vond ik WD als HDD lekker stil, maar die gaan snel dood. Maxtor gaat een flinke tijd mee, maar maakt weer een takkeherrie. Zo vind de een Acer als laptop geweldig, terwijl de ander alleen maar negatieve verhalen hoort (ik bijv). Ga zelf wel eerders wat bij Flashman bestellen, moet alleen nog even kijken hoe ik kan betalen, aangezien ik geen cc heb.
offtopic:
En daarom heb ik samsung HD's, die hebben het beste van beide werelden.
Ze zijn alleen weer een tikje langzamer.

[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-07-2006 18:26 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Canaria schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:22:
[...]

Dat een product of zelfs merk goede ervaringen kent, wil niet zeggen dat het altijd goed werkt. De MacBook staat er op verschillende fora om bekend nogal 'picky' te zijn voor wat betreft het geheugen, en Corsair wordt in dat verband regelmatig in negatieve zin genoemd.

Ik heb zelf in mijn pc's altijd Corsair geheugen gehad, maar afgaande op de slechte verhalen heb ik deze keer voor m'n MacBook een ander merk gekozen (in combinatie met m'n moederbord met nForce4 chipset ben ik destijds ook afgeweken van jarenlange voorkeur voor Maxtor).

...

maar dan had ik zeker nog steeds geen Corsair genomen.
Tsja. Gezien het gezeik dat er al is om de macbooks wat compleet overtrokken is, ben ik niet heel erg geneigd dergelijke ervaringen van anderen al te serieus te nemen. Het is hier precies hetzelfde: duizenden verkochte macbooks, waarvan een heel aardig deel voorzien wordt van corsair geheugen, en een paar mensen die een probleem hebben.

Mijn eigen ervaring is dat corsair geheugen altijd goed gewerkt heeft, zo ook in mijn macbook pro en in enkele macbooks. Ik heb er nog maar een keer een probleem mee gehad (in m'n G4 Mac mini) en dat was gewoon een brak latje. Kan gebeuren. Terug sturen, nieuwe krijgen, geen probleem meer hebben.

Simpel gezegd vind ik mijn eigen ervaringen in deze zwaarder wegen dan wat een stel potentiele sensatiezoekers op internet roept. Bij hen is een tweetal gevallen al vaak hetzelfde als 'het gebeurt overal en bij iedereen!'. Bij mij niet.

Oh en als geld geen rol speelde had ik 'm geBTO't met 2GB :P Maar dat gaat me toch iets te ver qua prijs.

Oh, hier mijn punt even mooi geïllustreerd:
Xandrios schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:01:
Corsair is in ieder geval heel erg af te raden. Iedereen di dat geprobeerd heeft, kwam op een instabiel systeem.
Ik merk daar zelf nogal weinig van in meerdere macbooks en -pro's. Dus ik zou graag deze statements als 'onzin' verklaren.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101445

Topicstarter
Anoniem: 123921 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:08:
Ik heb het 16 juni besteld en betaald, maar nog niks ontvangen :'(
Ik heb besteld, 3dagen later (na mailtje gestuurd te hebben, want was eerste aankoop via ebay) betaald. en binnen de week zou het er zijn. hij heeft nog 3dagen :) maar ik vermoed dat alles in orde is. heb via mail alle details gekregen vh transport...

-----------
update
-----------

heb de rammetjes via air mail (prior) op 27/07 aangekregen. kortom: betalingsaanvrag gehad op 13 juli, diezelfde dag nog betaald. op de 27e aangekomen. exact 2 weken heeft het dus geduurd. in het totaal was ik 87 britse pond kwijt. Om en bij de 127.36937 Euro.

alles was verpakt in bruine envelop, dichtgemaakt met cool koordjessysteem en er staat op een groen kaartje GIFT op. de rammetjes zelf zaten in bollekes plastiek :)

installatie verliep vlot. goed trekken aan de hendeltjes, dan de oude rammetjes er uit trekken. de nieuwe er juist in steken. wel heeeel goed duwe, dat als je van boven uit naar benede kijkt, je de rammetjes niet ziet zitten. vervolgens L er terug tegen geschroefd en gaan met die banaan!

tot nog toe geen enkel probleem met herkenning of vastlopen.

ik houd jullie op de hoogte!

MVG

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 101445 op 31-07-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

Ik zit er sterk aan te denken om volgende maand (hopelijk een vernieuwde) MPB aan te schaffen. Ik heb alleen een vraagje mbt het geheugen:

Als ik zo alle replies doorlees, lijkt t of er alleen subjectieve informatie is te vinden over de betrouwbaarheid en snelheid van geheugen merken. Is dit ook zo? Of zijn er ook objectieve, feitelijke cijfers e.d. bekend?

Subjectieve informatie is nuttig, natuurlijk, maar het zou fijn als er daadwerkelijk reviews/tests/results zijn over andere geheugen merken in de M(P)B dan van Apple zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 88062 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:59:
Subjectieve informatie is nuttig, natuurlijk, maar het zou fijn als er daadwerkelijk reviews/tests/results zijn over andere geheugen merken in de M(P)B dan van Apple zelf!
Apple maakt geen geheugen. Ze proppen er zelf meestal Hynix in. En hoewel hier mensen zijn die zeggen dat Corsair niet goed werkt kan ik dat zelf niet onderschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:04:
[...]

Apple maakt geen geheugen. Ze proppen er zelf meestal Hynix in. En hoewel hier mensen zijn die zeggen dat Corsair niet goed werkt kan ik dat zelf niet onderschrijven.
ja oke bedankt.. maar feitelijke informatie moet me schuldig blijven dus.. was te verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ik wil dus ook wat extra geheugen bestellen, 2x 1gig. Aangezien ik geen cc/paypal hebt wordt het bij een (NL) webwinkel. Er zijn diverse webwinkels, waaronder Alternate en uit de startpost van dit draadje. De een zegt dat Corsair goed is, de ander heeft er minder goede ervaringen over gehoord en speelt op safe. Zelf wil ik best voor Corsair gaan, maar zag die zo snel niet op Alternate staan. Iemand die een goede/betrouwbare webwinkel weet (het liefst met directe link), waar ik 2x 1gig kan bestellen, zo voordelig mogelijk (zal waarschijnlijk ongeveer 90 euro zijn denk ik)?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-06 09:43
Net deze reep:

pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

bijgeprikt in m'n MBP en alles draait als een zonnetje :) 1GB is gewoon wat te krap als je redelijk wat Firefox tabs/windows open hebt, een flinke mailbox hebt in Thunderbird, Parallels wilt draaien, etc, etc. Erg goede investering geweest lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb ook 2x 1gig reepie besteld bij HardwareTotaal.nl.
Weet alleen niet wat de levertijd is, maar verwacht een paar dagen na ontvangst betaling.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Mijn 2gb geheugen van Flashman zit er nu 2 weken in. Mijn Macbook Pro is in die tijd ongeveer 8 keer opnieuw opgestart.

Ik kwam op de volgende site: http://www.macintouch.com...macbookpro/topic4139.html

Hier staan soort gelijke problemen met die van mij. De meeste zeggen dat het door het slechte geheugen komt:
The random shutdown is due to bad ram. Apple laptops has always been very picky about RAM modules. I had the same problem with my MacBook Pro randomly shutting down. At first, I purchased two 1 gigabyte Techworks RAM from OWC. The machine was extremely unstable due to the bad RAM. It shut down over 10 times in one hour. After talking with Apple rep. I returned the RAM and purchased two sticks of Corsair ValueRAM from ZipZoomFly. Everything is working fine now.
Ik zit nu dus mooi met 2 reepjes geheugen die niet goed werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SvenZ schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:13:
Mijn 2gb geheugen van Flashman zit er nu 2 weken in. Mijn Macbook Pro is in die tijd ongeveer 8 keer opnieuw opgestart.

Ik kwam op de volgende site: http://www.macintouch.com...macbookpro/topic4139.html

Hier staan soort gelijke problemen met die van mij. De meeste zeggen dat het door het slechte geheugen komt:

[...]

kun je ze niet trugbrengen of ruilen? 2 weken is toch niet zo'n lange tijd..

En blijkt hieruit dat Corsair geheugen gewoon altijd een goede optie is voor je MPB? Of zijn er ook mensen die zelfs met Corsair slechte ervaringen hebben? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Net 2x twinmos er in gegooit... 2gb totaal. Ik vond het dood en dood eng dat geheugen erin prutten :') moest echt hard drukken...

Het werkt darintegen wel als een tierelier :P

[ Voor 15% gewijzigd door Xevox op 31-07-2006 18:46 ]

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:58

Heb ik een korte periode ook last van gehad. Oplossing: Rammetjes anders om plaatsen (in het andere slot) en extreeem goed aandrukken. Waarschijnlijk ligt het eraan dat ze toch niet helemaal lekker in het slot zitten. Ook is het erg belangrijk even de powerunit-reset te doen na het wisselen: Batterij en AC power los, en 10 sec de powerbutton indrukken.

Sindsdien draai ik alweer tijden stabiel iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Zojuist ook bij flashman besteld en betaald via paypal. Ben benieuwd hoe snel het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Status bij hardwaretotaal voor mn reepies is ook nog niet veranderd. :(

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
VincentG schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:33:
Status bij hardwaretotaal voor mn reepies is ook nog niet veranderd. :(
Leve flashman!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb geen CC, dus toen moest ik het bestellen bij een webshop. Ben wel iets duurder uit, maar uiteindelijk heb ik het wel sneller. Heb reactie gehad en hoop het morgen binnen te hebben.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Laatst online: 10:26
Weet iemand hoe het zit met de batterij-duur ten opzichte van de prestatiewinst.

Ik zit te twijfelen om 2x512 of 2x1G voor een macbook te nemen. Ik hoorde geruchten dat 2 gig de batterijduur verkort.Maar in hoeverre merk je dat? Minuten of een half uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Tja, ligt er denk ook aan wat je ermee doet.
Zojuist ook even 2gig in mn Macbook gezet.
Simpeler dan simpel, je klikt ze er zo in en job done.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

VincentG schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:09:
[...]

Heb geen CC, dus toen moest ik het bestellen bij een webshop. Ben wel iets duurder uit, maar uiteindelijk heb ik het wel sneller. Heb reactie gehad en hoop het morgen binnen te hebben.
Voor ebay heb je geen CC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:59:
[...]

Voor ebay heb je geen CC nodig.
Paypal account aanvragen, geld via bankoverschrijving erop storten en gaaaaaaan met die banaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184217

Ik heb een vraag, ik heb dit topic een beetje doorgelezen & ik ga binnekort een Macbook bestellen. Ik wil totaal aan 2GB geheugen hebben (via eBay flashman852).
Is het dan de bedoeling dat ik de 512 MB 667 DDR2 - 2x256 MB SO-DIMMs versie Macbook koop en dan via flashman852 twee keer "1GB ADATA DDR2 667 SODIMM R-PC5300 1 GB Laptop RAM New" koop en dat er zeflf inbouw? Dat is dus de voordeligste en een goede keuze?

Edit: dus wat zijn nu eigenlijk ook de pro's & cons?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 184217 op 04-08-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Jup.
Via Apple Store of Apple winkel ben je veel duurder uit dan via flashman852 of menig (online) winkel.

+
Goedkoper

-
Je moet het zelf doen
Eventuele extra wachttijd op je geheugen bestelling

Het installeren is een fluitje van een cent. 2 Minuten werk en je bent klaar.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke bedankt dan, nog iets, ik hou dus die 2 x 256MB van m'n Macbook over? Daarvoor in de plaats komen dus die 2 x 1GB wat uiteraard 2GB maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 184217 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:18:
Oke bedankt dan, nog iets, ik hou dus die 2 x 256MB van m'n Macbook over? Daarvoor in de plaats komen dus die 2 x 1GB wat uiteraard 2GB maakt?
ja. die 2 keer 256 kan je verkopen, maar krijg je niets meer voor :) kan niemand iets mee doen; houd die maar bij voor het geval dat misschien ooit je nieuwe rammetjes de geest geven :p :p wat ik ten zeerste betwijfel, maar zeg nooit nooit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Edit: dus wat zijn nu eigenlijk ook de pro's & cons?
alleen maar pro's :)
10dagen wachten en 150 euro uitsparen, das in evenwicht zou ik zo denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okaay, bedankt iig beide, dat wachten is geen probleem want dan bestel ik het geheugen gewoon eerder dan m'n macbook en dan hoef ik er niet op te zitten gaan wachten, ik spaar er nu toch nog 2 weekjes ofzo voor dus dat komt wel goed!

Anoniem: 163173

Kan er iemand bevestigen dat hetvolgende geheugen werkt in een MBP 17"?
Omdat dit voor mij (particulier) in Belgie het goedkoopste is:
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=102860
KINGSTON DDR2 1024MB 667MHZ Sodimm 115EUR

Als het werkt kan het misschien mee in de startpost, aangezien daar enkel een aanbieding staat voor bedrijven...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 163173 op 17-08-2006 15:07 ]

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Oef! Da's een end fietsen om je geheugen om te ruilen voor minder bad geheugen...
Leve flashman? Leve mijn AAS! Mijn macBook wil alleen opnieuw opstarten bij een software update...
:)

Wat kost het geheugen bij een Mail-a-mac of macstuff oid.. dat zijn bedrijven die niet alleen geheugen verkopen, maar ook macs.... Misschien ben ik eigenwijs hoor, maar ik zou me er een stuk zekerder voelen als ik geheugen kocht bij een bedrijf dat ook een beetje verstand heeft van mijn dierbare appeltje....
My preciousssssssssssssss!!!!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

heb net een 1 gig kaartje geplaatst in mn macbook. werkt perfect! Twinmos geheugen van salland, 93 euro zoiets. je merkt het verschil echt wel! nu nog een prijsdaling in de 7200rpm schijven, en ik ben blij

ik snap trouwens niet waarom iedereen geheugen uit Hongkong wil, hoe onbetrouwbaar kan zoiets wel niet zijn. voor die paar euro, kun je net zo goed iets bij een vertrouwde reseller wat kopen

[ Voor 32% gewijzigd door johnneman op 17-08-2006 16:38 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
johnneman schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:32:
ik snap trouwens niet waarom iedereen geheugen uit Hongkong wil, hoe onbetrouwbaar kan zoiets wel niet zijn. voor die paar euro, kun je net zo goed iets bij een vertrouwde reseller wat kopen
De Macbook zelf komt ook uit China hoor :+. En ach, als iedereen positieve ervaringen met die man heeft, waarom dan niet? :)

🌞🍃

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

californie toch?:o grapje

edit; robin, smartass :P

[ Voor 35% gewijzigd door johnneman op 17-08-2006 19:59 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Robin
  • Niet online
Dit staat er op de stikker die op de doos van min MacBook Pro is geplakt:
Designed by Apple in California

Assembled in China

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Vorige week vrijdag m'n geheugen binnen gekregen (8 dagen dus vanuit hongkong).

Was alleen niet thuis. Van de week opgehaald bij het postkantoor.

Wat een ontzettend gepruts om het geheugen er goed in te krijgen! Op de een of andere manier zit het er telkens scheef in bij mij, waardoor het niet goed werkt. Een chip zit er nu goed in en werkt perfect. Als ik de 2e erbij prik hangt de macbook zodra hij veel geheugen wilt gebruiken (hij start wel op en herkent het geheugen, maar zodra m'n vrije geheugen onder de 1024 mb dreigt te raken blijft hij hangen).

Binnekort een manier verzinnen om het er goed recht in te krijgen :/ Nu eerst op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:06:

Als het werkt kan het misschien mee in de startpost, aangezien daar enkel een aanbieding staat voor bedrijven...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

xilebo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:51:
Binnekort een manier verzinnen om het er goed recht in te krijgen :/ Nu eerst op vakantie.
Hard aandrukken. Heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107885

Anoniem: 163173 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:06:

Gskill 1GB DDRII PC5400 SODIMM (F2-5400PHU1-1GBSA)

Staan nu aan 90 EUR op www.jaha.be

(Ik heb ze nog gekocht aan 88 EUR, naja )

Ze liggen hier nu bij mij, maar ik heb voor het moment geen goede schroevendraaier liggen, dus morgen test ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Ik wil hierbij bevestigen dat mijn in Duitsland aangeschaft reepjes van MDT (double-sided) prima werken in mijn zwarte MacBook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107885 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:17:
[...]

Gskill 1GB DDRII PC5400 SODIMM (F2-5400PHU1-1GBSA)

Staan nu aan 90 EUR op www.jaha.be

(Ik heb ze nog gekocht aan 88 EUR, naja )

Ze liggen hier nu bij mij, maar ik heb voor het moment geen goede schroevendraaier liggen, dus morgen test ik ze.
Maar tones.be is hier vlakbij...
Kan er gewoon iemand bevestigen of het geheugen dat ik hier aanhaalde werkt in een MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens mij moet het geheugen CAS5 zijn, dan werkt het (mits ook nog PC5300 DDR2, 667MHz). Maar als het zo dichtbij is, waarom haal je ze dan niet en probeer ze. Wel afspreken dat je ze mag terug brengen als ze niet werken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:32:
[...]
Maar tones.be is hier vlakbij...
Kan er gewoon iemand bevestigen of het geheugen dat ik hier aanhaalde werkt in een MBP?
k sry dan :)

Jaha.be is echter wel nie duur voor verzending. Maar soit :)

Heb mijn 2 latjes ingestoken, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:58:
waarom haal je ze dan niet en probeer ze.
Omdat ze dat geheugen enkel op bestelling hebben...
Uiteindelijk mensen van Jaha.be gemaild over hun voorraadstatus, hoop snel antwoord te krijgen dat ik eens deftig kan gaan Photoshoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:32:
[...]

Omdat ze dat geheugen enkel op bestelling hebben...
Uiteindelijk mensen van Jaha.be gemaild over hun voorraadstatus, hoop snel antwoord te krijgen dat ik eens deftig kan gaan Photoshoppen...
Als je wil kan ik u de msn geven van de eigenaar van jaha.be

voeg me desnoods toe: rada36(at)hotmail.com

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107885 op 19-08-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107885 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:29:
[...]

Als je wil kan ik u de msn geven van de eigenaar van jaha.be

voeg me desnoods toe: rada36(at)hotmail.com
added!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ook maar bij JAHA besteld, omdat Tones na 5 dagen nog altijd niet had geantwoord op een mailtje van me.
94EUR voor 1Gb incl. verzendingskosten!
Waren net uit stock, dus met wat geluk deze week nog in de bus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

kwam net op www.supermemory.nl een mooie aanbieding tegen:

1gb SO-DDR2 667Mhz (PC5300) kost daar 69,95 excl verzendkosten...

gaat die werken in mijn macbook? thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
Naar weer vele spontane herstarts ben ik maar de Service Centre van Youmac Eindhoven gegaan.
Daar hebben ze wat testen gedaan en daar kwam uit dat mijn Flashman geheugen dus echt niet goed werkt met mijn Macbook Pro.

Ze raden mij aan om terug te gaan naar de leverancier (heb niet verteld dat het van eBay hongkong komt) om nieuwe reepjes te halen.

Weet iemand of dit mogelijk is bij Flashman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hij zegt van wel, maar ik zou me 3 keer bedenken voor het geheugen terug te sturen. Liever eens kijken of het echt kapot is, en zo niet, verkopen op marktplaats oid. Heb je een grotere kans je geld terug te zien ;)

Moet zeggen, ik heb ook spontane reboots gehad met het flashman geheugen. Totdat ik het geheugen opnieuw plaatste, extra stevig aangedrukt, en een powerunit-reset heb gedaan. Sindsdien nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
Xandrios schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:08:
Hij zegt van wel, maar ik zou me 3 keer bedenken voor het geheugen terug te sturen. Liever eens kijken of het echt kapot is, en zo niet, verkopen op marktplaats oid. Heb je een grotere kans je geld terug te zien ;)

Moet zeggen, ik heb ook spontane reboots gehad met het flashman geheugen. Totdat ik het geheugen opnieuw plaatste, extra stevig aangedrukt, en een powerunit-reset heb gedaan. Sindsdien nergens meer last van :)
Insurance & Warranty Flashman
Claims for loss or damage will require insurance paid for. Insurance is through 3rd Party and value does not appear on package so Customs will not assess any VAT. If the card ever stops working within one year, send it back for a replacement. We will send you the replacement! (shipping / handling costs apply).
Ik zal aan de technicus wel vragen of het geheugen defect is, of dat het gewoon niet wil werken samen met mijn Macbook Pro. Anders kan ik het dus nog altijd verkopen op Marktplaats.

Opnieuw plaatsen kan ik proberen, maar wat is een powerunit-reset? Op hoop van zegen dat het dan allemaal soepel loopt...

[ Voor 17% gewijzigd door SvenZ op 22-08-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Powerunit-reset is zonder voeding & zonder accu de start-button 10 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok voor de mensen uit Belgie die willen bestellen raadt ik http://www.jaha.be/ aan!
Zondag besteld, waren niet in stock, meteen betaald, maandag namiddag waren de latjes terug in voorraad en deze voormiddag (dinsdag) om 10u waren ze bij mij!
Ik wist niet eens dat de Belgische Post zo snel werkte :D
Ook vriendelijke service en support!

Anoniem: 112065

Zou een E-bay koper contact met mij willen opnemen zodat we samen het geheugen kunnen bestellen? Ik wil 1 GB bestellen en heb geen Paypal. Verzendkosten kunnen we dan delen :D.

Alvast bedankt!

• Xandrios
Volgensmij zijn de eBay prijzen afgelopen maand flink omhoog gegaan, als in: Je kunt voor hetzelfde geld gewoon bij een webshop bestellen?

Anoniem: 165438

Flashman ziet gouden bergen lijkt het idd.. Maar kijk ook even naar de advertenties van Kasent, ofwel KASeller.. Daar kost 2GB (2x 1GB) rond de 130 euro inclusief verzendkosten en verzekering..

http://search.ebay.nl/_W0QQsassZkasentQQhtZ-1

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:28
Ik heb ook geheugen van Flashman en ik wilde net me iBook ( :X bedoel MacBook) gaan gebruiken. Hij stond de hele nacht in slaapstand. Toen ik hem openklapte duurde het ongeveer een minuut voordat hij uitviel. Daarna kreeg ik hem niet meer langer dan 1 seconde aan. Echt super irritant.

Dus het geheugen er maar uitgehaald en het originele geheugen terug geplaatst en nu dus nergens meer last van, voorlopig. Ik ga dit een paar dagies aan kijken en het flashman geheugen weer een keer terug plaatsen. Maar hier wordt je toch niet vrolijk van.

Hij heeft het ondertussen toch al 2 maanden goed gedaan met flashman's geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Hoi,

ik ben van plan een macbook pro te bestellen via apple.nl. Ik hoor van meerdere kanten dat het sowieso een heel goed idee is om een geheugen upgrade te doen. Maar zoals bekend is van 1 naar 2 gig, nogal een prijsverschil bij apple.nl.

Ik vraag me nu af, wanneer ik nu een MBP bestel met 1 latje van 1 gig bij apple, en vervolgens 1 ander latje van 1 gig (besteld via mailamac.nl) bijplaats, kan ik dan problemen verwachten? Omdat deze latjes dus mogelijk niet van hetzelfde merk zijn oid?

Het liefst zou je denk ik een MBP bestellen bij apple.nl, zonder enig geheugen, maar die optie biedt apple niet aan.

Graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
Xandrios schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:58:
Powerunit-reset is zonder voeding & zonder accu de start-button 10 seconden ingedrukt houden.
Verlies ik hierdoor gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

douweh schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:42:
Ik vraag me nu af, wanneer ik nu een MBP bestel met 1 latje van 1 gig bij apple, en vervolgens 1 ander latje van 1 gig (besteld via mailamac.nl) bijplaats, kan ik dan problemen verwachten? Omdat deze latjes dus mogelijk niet van hetzelfde merk zijn oid?
Geen problemen, alleen maar voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah, dit is echt zwaar ruk, die prijzen van flashman zijn van 57nogwat naar 90 (!!) euro gegaan, nu is het niet meer voordelig (n), iemand die een andere verkoper op ebay weet met een beetje lage prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164477

Heb mijn reepjes bij kaseller gekocht, maar die heeft de reepjes heelmaal niet meer in de aanbieding, de enige die ik kon vinden die op et eerste geicht aan de specificaties voldoet was deze, ook nog een iets bekender merk:

http://cgi.ebay.co.uk/SAMSUNG-1GB-D...QrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164477 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:05:
Heb mijn reepjes bij kaseller gekocht, maar die heeft de reepjes heelmaal niet meer in de aanbieding, de enige die ik kon vinden die op et eerste geicht aan de specificaties voldoet was deze, ook nog een iets bekender merk:

http://cgi.ebay.co.uk/SAMSUNG-1GB-D...QrdZ1QQcmdZViewItem
ah thanks, jammer dat het er maar een is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Even een schop en advies nodig :)

Is dit een goede koop voor in mijn G4 mac mini?

http://cgi.ebay.co.uk/NEW...2QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

Al nieuwe shops gespot met goedkope Macbook (Pro) ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88433

Ik zat mij af te vragen of het zinnig is om voor mijn macbook een reepje van 1Gig te kopen en deze naast 256MB te plaatsen. Het is dan wel niet symetrisch, maar is dit echt een probleem? En als ik dan later (als de financien het weer toelaten) een tweede reep van 1Gig koop, is het dan erg als deze twee repen eventueel niet van dezelfde fabrikant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151145

Anoniem: 88433 schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:31:
Ik zat mij af te vragen of het zinnig is om voor mijn macbook een reepje van 1Gig te kopen en deze naast 256MB te plaatsen. Het is dan wel niet symetrisch, maar is dit echt een probleem? En als ik dan later (als de financien het weer toelaten) een tweede reep van 1Gig koop, is het dan erg als deze twee repen eventueel niet van dezelfde fabrikant zijn?
Niet verstandig, want dan heb je geen dual channel geheugen meer en verlies je dus snelheid... Omdat het geheugen van de macbook ook door de videokaart wordt gebruikt, is dat meer nodig dan bij de macbook pro die een videokaart met eigen geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 00:25

Tom Yam

(>'.')>

Stel: Ik koop nu een standaard witte macbook.

Waar zou ik dan 2gb geheugen kunnen kopen. Want de genoemde ebayers (flashman en die andere) kan ik niks vinden.

Beter gezegd: wat past sowieso, en wat is mijn optie via ebay en anders via webwinkel NL of gewone shop in NL

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88433

Dus gewoon zorgen dat ik twee reepjes in een keer vervang. Dan rest echter nog de vraag of ik moet kiezen voor 1GB of 2GB. Ik vind het heel lastig een reele schatting te maken over wat ik eventueel nodig ga hebben. Op dit moment merk ik dat ik telkens tegen de grens aanloop. Wat zijn de ervaringen van andere mensen met betrekking tot de hoeveelheid benodigd geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 88433 schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:49:
Dus gewoon zorgen dat ik twee reepjes in een keer vervang. Dan rest echter nog de vraag of ik moet kiezen voor 1GB of 2GB. Ik vind het heel lastig een reele schatting te maken over wat ik eventueel nodig ga hebben. Op dit moment merk ik dat ik telkens tegen de grens aanloop. Wat zijn de ervaringen van andere mensen met betrekking tot de hoeveelheid benodigd geheugen?
OSX heeft de neiging om veel geheugen te gebruiken.
Met fotobewerking (raw files) zit ik gauw over de gig heen.
Hangt er dus een beetje vanaf wat je doet.

Overgens kun je in de winkel ook soms een geheugen upgrade doen dat is vaak een stuk goedkoper dan via de mac site.
Ik weet niet wat de Amac stores rekenen, maar bij ons (zal geen naam noemen) is 2 gig 250 euro (nog duur, maar goedkoper dan mac online).

[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-09-2006 10:23 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoweb
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 11:31
Heb afgelopen week het geheugen van 1 naar 2gb ge-updated (Kingston), maar heb het idee dat de temp wel wat omhooggelopen is. Met gewoon serven waarbij mail ook openstaat schommelt het continu rond de 57 graden. De fan slaat eerder aan en blaast er lustig op los tijdens 'normaal' gebruik.

• Hercul3s
  • Laatst online: 19:41
Hoi allemaal,

Ik was van plan 1Gb extra geheugen in mijn MacBook te zetten omdat hij nu met een aantal programma's open (zeker iets als Azereus) minder goed loopt. Nu wilde ik bij M&M 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) kopen, voor de zekerheid had ik erbij gezet dat het voor mijn MacBook was waarop ik de volgende reactie kreeg:
Het is maar goed dat je in de opmerkingen zet dat dit geheugen voor je nieuwe MacBook bestemd is, want zo kan ik je waarschuwen dat dit geheugen hiervoor niet geschikt is. Misschien dat de module een poosje werkt, maar daarna gaat hij stuk en als u pech heeft gaat dan ook een bepaald onderdeel van uw MacBook stuk, wij hebben dit onlangs een aantal keren achter elkaar meegemaakt helaas.

Voor uw MacBook moet u deze module hebben : KTA-MB667/1G , één en ander kunt u nazien op http://www.ec.kingston.co...urer=APP&WildCard=macbook.
Toen ik vroeg wat het verschil er tussen was aangezien ze qua specs gelijk zijn kreeg ik het volgende antwoord:
Het is hetzelfde qua specificaties qua snelheid e.d. , alleen de ene is speciaal gemaakt voor de Apple MacBooks en laatste Intel Core Duo desktops, en de andere is een ValueRam 'standaard' geheugen.
Kingston heeft eigenlijk 2 lijnen geheugenmodules, de ValueRam modules, en de systeem-specifieke geheugens voor merken als Apple, Dell, Acer , Hp/Compaq e.d. die niet/niet goed/niet lang op de standaard modules draaien.
Zou dit kloppen? Ik denk het haast wel, aangezien ze al problemen hebben meegemaakt. Heeft iemand hier ander geheugen dan het KTA-MB667 wat al een aantal maanden goed werkt of?

Anoniem: 165438

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op Flashman en/of KAseller geheugen...? Heb nog niks ontvangen..
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste