[Mem-ervaringen] Intel Mac Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• sjoweb
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 11:31
Zou dit kloppen? Ik denk het haast wel, aangezien ze al problemen hebben meegemaakt. Heeft iemand hier ander geheugen dan het KTA-MB667 wat al een aantal maanden goed werkt of?
Hmm, das niet zo goed nieuws. Heb zelf de KVR667D2S5/1G er al een week of 2 in zitten en werkt prima, maar ga het voor de zekerheid toch even navragen hoe het zit.

[edit] Reactie van Kingston terug (binnen een paar uurtjes, hulde!):

Dear Customer

The memory module with the part number KVR667D2S5/1G is a ValueRAM generic memory module. These modules are manufactured according to general technical specifications of motherboards and meet the JEDEC standard. But they are not tested on any motherboard. Therefore we cannot guarantee compatibility of these modules with a specific system. However the specification of the memory module match the technical specification the motherboard Apple Macbook 13".

Although technical specification are quite similar we do not recommend to use the module on an Apple, so we will not provide you with nor technical support nor replacement.

------
Geen directe afwijzing dus, maar ook geen support...

[ Voor 52% gewijzigd door sjoweb op 14-09-2006 11:16 ]

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41
sjoweb schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:51:
[...]

Hmm, das niet zo goed nieuws. Heb zelf de KVR667D2S5/1G er al een week of 2 in zitten en werkt prima, maar ga het voor de zekerheid toch even navragen hoe het zit.

[edit] Reactie van Kingston terug (binnen een paar uurtjes, hulde!):

*knip*

------
Geen directe afwijzing dus, maar ook geen support...
Oke, dan ga ik denk ik toch maar voor het iets duurdere MB geheugen, liever 20 euro extra dan dat er na 2 maanden iets mee gebeurd :/.

Hoop voor jou dat het gewoon blijft werken, moet zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind omdat de technische specs precies hetzelfde zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 14:00

Apache

amateur software devver

K'heb hier net de kingston kvr667D2S5/1G liggen voor in m'n toekomstige MacBook, op de site van de leverancier werden ze zelfs gepromoot als mac compatible, lijkt me sterk mocht het geheugen "kapot" gaan door ze in een macbook te steken. Tech specs gelijk, chipset standaard intel, lijkt me dan sterk dat er nog iets is, buiten andere stroom specificaties oid zou zijn dat het kan laten "kapot" gaan.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

NiTiN schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:32:
Stel: Ik koop nu een standaard witte macbook.

Waar zou ik dan 2gb geheugen kunnen kopen. Want de genoemde ebayers (flashman en die andere) kan ik niks vinden.

Beter gezegd: wat past sowieso, en wat is mijn optie via ebay en anders via webwinkel NL of gewone shop in NL
Met deze vraag zit ik ook in mn maag. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Anoniem: 42080 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:00:
[...]

Met deze vraag zit ik ook in mn maag. Anyone?
Toen ik mijn MacBook kocht bij A-Mac in Utrecht, werd me gelijk verteld dat ik altijd langs kon komen om het geheugen te laten upgraden.

2 x 512mb kwam op 120 Euro geloof ik, 2 x 1GB op 240. Prijzen kunnen iets afwijken, maar in die richting moet je denken. Ze zetten het er voor je in enzo, dat vind ik ook wel fijn.

Het is alleen wat duurder dan al die e-bay verkopers . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170057

Gaan deze werken in mijn Macbook ?

http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=190437

1024MB DDR2 SO-DIMM PC5400 DDR667
• MDT (Assembled in Germany)
• 1024MB
• PC5400
• DDR667
• CL 4
• 16 chips • 2 Bank 512M Chip (64x8)
• Garantie 10 jaar

Ik weet niet precies hoe dat zit met het PC5400 of PC4200 en al die andere PC.... nummers.

En geldt dat ook voor de iMAC met deze:

1024 MB DDR2-RAM PC5400/DDR667
• 1024MB • DDR2 • 240 pins
• PC5400 • DDR667 • CL 4
• Garantie 10 jaar

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 170057 op 15-09-2006 22:32 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 170057 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:04:
Gaan deze werken in mijn Macbook ?

http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=190437

1024MB DDR2 SO-DIMM PC5400 DDR667
• 1024MB
• PC5400
• DDR667
• CL 4
• Garantie 10 jaar

Ik weet niet precies hoe dat zit met het PC5400 of PC4200 en al die andere PC.... nummers.

En geldt dat ook voor de iMAC met deze:

1024 MB DDR2-RAM PC5400/DDR667
• 1024MB • DDR2 • 240 pins
• PC5400 • DDR667 • CL 4
• Garantie 10 jaar
Ik heb geen idee in hoeverre dit van invloed is op de bruikbaarheid van deze DIMMS, maar het geheugen in een Intel Mac heeft vaak een CAS latency van 5:
...The MacBook supports a CAS latency of 5...
Dus of CL4 geheugen gaat werken weet ik niet. De overige specs zijn wel ok.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dat PC5400 is ook geen probleem ? Aangezien er nu PC5300 in zit.
Dan zou het enige mogelijke probleem die CL4 zijn.

Iemand die mij uitsluitsel kan geven ?

Vraagje:

Werk nu op een standaard MacBook met 512mb geheugen. Wil er extra geheugen in gaan zetten. Hoe groot is het verschil tussen 1 en 2GB? Kan ik het beste gelijk voor 2GB gaan, of is 1GB voorlopig meer dan voldoende?

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik heb ook gehoord dat je eigenlijk altijd de 2 rams tegelijk moet vervangen.
Dus niet in de ene 256 en de andere 512. of 1024 en 512 etc.
Maar dat beide sloten gelijk moeten zijn, anders veroorzaakt dat problemen.

Klopt dit??

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
RobbieB schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:21:
Ik heb ook gehoord dat je eigenlijk altijd de 2 rams tegelijk moet vervangen.
Dus niet in de ene 256 en de andere 512. of 1024 en 512 etc.
Maar dat beide sloten gelijk moeten zijn, anders veroorzaakt dat problemen.

Klopt dit??
Niet perse problemen, maar qua snelheid wel beter doordat geheugentoegang sneller wordt bij modules van gelijke grote.

De 1 Gig geheugenmodules zijn onwijs in prijs gestegen ofzo ? Iets meer dan een maand geleden waren ze nog voor onder de 90 euro overal te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151145

Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:11:
Vraagje:

Werk nu op een standaard MacBook met 512mb geheugen. Wil er extra geheugen in gaan zetten. Hoe groot is het verschil tussen 1 en 2GB? Kan ik het beste gelijk voor 2GB gaan, of is 1GB voorlopig meer dan voldoende?
Voor de snelheid en toekomst is het beter 2 x 1Gb te kopen. Als je eerst 2 x 512 Mb neemt, ben je in totaal duurder uit als je de modules later toch wilt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169750

Mensen, een tip:

Ik wilde laatst 2 maal 1GB bij macstuff.nl bestellen, de 2 kingston modules die in de startpost staan aangeschreven. Na een belletje kon de medewerker mij vertellen dat ze niet op voorraad waren en dat de levertijd 3 weken was, ik kon daar niet op wachten i.v.m. een reis en ze gaf aan dat ze nog genoeg geheugen had liggen van "lifetime", ze verzekerde mij dat dit ook speciaal voor de macbook was.

Dit geheugen zit er al 2 weken in, heeft 0 problemen gegeven. Voor dezelfde prijs als 2x 1GB kingston, ong 220 euro all-in en het lag binnen 24 uur voor mijn deur.

Echt een aanrader in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 169750 op 18-09-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 170057 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:36:
De 1 Gig geheugenmodules zijn onwijs in prijs gestegen ofzo ? Iets meer dan een maand geleden waren ze nog voor onder de 90 euro overal te krijgen..
Yup.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 10:26
Op ebay staat deze als de voordeligste.

http://cgi.ebay.nl/1GB-DD...80202QQrdZ1QQcmdZViewItem

en ook in pakketje van 2 te bestellen.

http://cgi.ebay.nl/2GB-2x...80202QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik heb al gemeeld en wacht op reactie op wat voor emrk gebeugen het is.

Nou vraag ik me af of dit een beetje betrouwbaar en goed geheugen is? Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Zonet mijn nieuwe 2gig in mijn macbook gestopt. Besteld via sallandautomatisering. (woensdag besteld) toen was het nog 95e per bankje, vandaag is datzelfde bankje 130e. Let dus wel op de prijswisselingen van geheugen momenteel. Kon het 3 weken geleden nog via flashman voor 60e per bankje bestellen. is nu ook al meer dan 100e..

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

belachelijk die prijsschommelingen.. meestal heb je het over een paar euro maar dit is bijna het dubbele in zo'n korte tijd! Beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er iemand ervaring met het geheugen van Lifetime ?

http://www.macstuff.nl/pr...ad5bc79ba168dfdf744ff2c80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
The FLow schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:49:
[...]
Zonet mijn nieuwe 2gig in mijn macbook gestopt. Besteld via sallandautomatisering. (woensdag besteld) toen was het nog 95e per bankje, vandaag is datzelfde bankje 130e. Let dus wel op de prijswisselingen van geheugen momenteel. Kon het 3 weken geleden nog via flashman voor 60e per bankje bestellen. is nu ook al meer dan 100e..
Op hun site hebben ze ook mushkin voor een zeer redelijke prijs. Maar ik zie aan de prijs dat jij kingston hebt? Op google vind ik dat iemand problemen had met zijn macbook en dit geheugen.

Iemand anders ervaring met dit geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje uit je doppen kijken kan geen kwaad ;)

5 posts boven je:

Mensen, een tip:

Ik wilde laatst 2 maal 1GB bij macstuff.nl bestellen, de 2 kingston modules die in de startpost staan aangeschreven. Na een belletje kon de medewerker mij vertellen dat ze niet op voorraad waren en dat de levertijd 3 weken was, ik kon daar niet op wachten i.v.m. een reis en ze gaf aan dat ze nog genoeg geheugen had liggen van "lifetime", ze verzekerde mij dat dit ook speciaal voor de macbook was.

Dit geheugen zit er al 2 weken in, heeft 0 problemen gegeven. Voor dezelfde prijs als 2x 1GB kingston, ong 220 euro all-in en het lag binnen 24 uur voor mijn deur.

Echt een aanrader in mijn ogen.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

mijn kingston geheugen werkt tot dusver uitstekend. Macbook 2dagen veel in werking, parallels/Virtue volledig in gebruik en 0 problemen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 14:00

Apache

amateur software devver

The FLow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:38:
mijn kingston geheugen werkt tot dusver uitstekend. Macbook 2dagen veel in werking, parallels/Virtue volledig in gebruik en 0 problemen.
Het kingston mb667 geheugen of de kvr reeks?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• The Flow

The Flow

I am the greatest

valueram 667Mhz..

Macstuff.nl had 2gig van Kingston voor 215 euro. Maar de beschrijving was vaag dus ik mailde of ze ook voor de Macbook waren.. Even later mailtje terug, met daarin de info dat het idd ook voor de MB is. Hebben ze blijkbaar de hele info veranderd, INCL de prijs.. van 215 naar 308. Beetje jammer.

http://www.macstuff.nl/pr...1592ae62e922a1b7a35a36a0b

Als ik niet had gemailed was het vast niet veranderd..

Anoniem: 170057 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:23:
Macstuff.nl had 2gig van Kingston voor 215 euro. Maar de beschrijving was vaag dus ik mailde of ze ook voor de Macbook waren.. Even later mailtje terug, met daarin de info dat het idd ook voor de MB is. Hebben ze blijkbaar de hele info veranderd, INCL de prijs.. van 215 naar 308. Beetje jammer.

http://www.macstuff.nl/pr...1592ae62e922a1b7a35a36a0b

Als ik niet had gemailed was het vast niet veranderd..
Je moet die Lifetime modules pakken. Schijnen prima te werken . . . en zijn €109 / 1GB.

• aequitas
Anoniem: 124681 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:39:
[...]
Je moet die Lifetime modules pakken. Schijnen prima te werken . . . en zijn €109 / 1GB.
Die zijn onderhand ook al aardig wat in prijs gestegen. 123,95 euro.

Echt belachelijk zeg die prijsstijging, ik wilde dus die lifetime modules gaan halen maar nu zijn die ook ineens bijna 15 euro duurder.. Beetje jammer van Macstuff.nl..

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 170057 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:07:
Echt belachelijk zeg die prijsstijging, ik wilde dus die lifetime modules gaan halen maar nu zijn die ook ineens bijna 15 euro duurder.. Beetje jammer van Macstuff.nl..
Overal zijn de prijzen van geheugenmodules gestegen, dus het ligt niet zozeer aan Macstuff.nl.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• aequitas
Zo is het toch altijd met geheugen. Gaat op en neer.

Jammer dat er niet veel mac geheugen in de pricewatch te vinden is.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

aequitas schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:36:
Zo is het toch altijd met geheugen. Gaat op en neer.

Jammer dat er niet veel mac geheugen in de pricewatch te vinden is.
Je hebt heus geen speciaal Mac geheugen nodig in een Apple tegenwoordig. Vroeger kon het nog wel 'ns problemen geven, maar zolang de geheugenfabrikant zich netjes aan de JEDEC standaard houd, is er niks aan de hand. Zie de RAM Expansion Developer Note voor de exacte specificaties waar het geheugen aan moet voldoen.

• aequitas
Dat is zo. Maar zelfs van het compatible geheugen is niet veel te vinden. Niet zoveel als ik gehoopt had iig.

En het schijnt nog wel zo te zijn dat sommige modules niet werken. Zo heeft salland een mushkin module te koop voor 92 euro die niet compatible is met macbook, een pro in dit geval linkje

Anoniem: 69526

Ik heb helaas volgens mij het eerste defecte geheugenbankje te pakken van A-Data.

Mijn Apple heeft een tijd perfect ermee gewerkt (vanaf het begin eigenlijk) maar ging de laatste tijd spontaan uit en wilde dan ook niet meer opstarten. Pas na tig-keer proberen lukte dat weer.
Hij ging vaak al uit zichzelf uit 5 sec na het indrukken, dus moest het wel hardware zijn.
Ik heb de bankjes geprobeerd (had 2gb) en de eerste gaf hetzelfde resultaat, met de tweede werk ik nu alweer ruim een half uur, langer dan de afgelopen week is gelukt.

Als ik weer thuis ben (ben nu onderweg) eens kijken of ik hem eventueel kan retourneren. Iemand een idee hoe ik nog verder kan testen of het geheugen inderdaad defect is?

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:18
Anoniem: 69526 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:20:
Ik heb helaas volgens mij het eerste defecte geheugenbankje te pakken van A-Data.

Mijn Apple heeft een tijd perfect ermee gewerkt (vanaf het begin eigenlijk) maar ging de laatste tijd spontaan uit en wilde dan ook niet meer opstarten. Pas na tig-keer proberen lukte dat weer.
Hij ging vaak al uit zichzelf uit 5 sec na het indrukken, dus moest het wel hardware zijn.
Ik heb de bankjes geprobeerd (had 2gb) en de eerste gaf hetzelfde resultaat, met de tweede werk ik nu alweer ruim een half uur, langer dan de afgelopen week is gelukt.

Als ik weer thuis ben (ben nu onderweg) eens kijken of ik hem eventueel kan retourneren. Iemand een idee hoe ik nog verder kan testen of het geheugen inderdaad defect is?
Kijk eens of memtest fouten kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aequitas schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:53:
[...]

Die zijn onderhand ook al aardig wat in prijs gestegen. 123,95 euro.
Nu al weer gezakt naar 118 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb begrepen dat je beter niet 2 verschillende modules erin kan hebben ivm de snelheid die dan niet optimaal is, maar als ik maar 1 module van bijvoorbeeld 1 gig erin zet moet dat toch niet uitmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 69526 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:20:

Dit is gewoon het overbekende macbook "random shutdown problem". Belletje naar apple en/of naar de apple store en het mainboard wordt vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190295

Heeft iemand nog een module van 512Mb liggen welke niet gebruikt wordt ?
Dan heb ik wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 170057 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:34:
Ik heb begrepen dat je beter niet 2 verschillende modules erin kan hebben ivm de snelheid die dan niet optimaal is, maar als ik maar 1 module van bijvoorbeeld 1 gig erin zet moet dat toch niet uitmaken ?
Een module van 2 GB geeft hetzelfde effect als twee verschillende modules erin. Het gaat er nl. om dat er twee dezelfde modules in de computer zitten, zodat er gebruik gemaakt kan worden van dual-channel. In dat geval is de data doorvoer tussen het geheugen en de memory controller effectief verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er ervaringen met Transcend geheugen?

Bij 4 launch hebben ze 2 modules die erg op elkaar lijken?

Kandidaat 1

Kandidaat 2

Prijsverschil is heel groot, maar wat specs betreft zie ik geen verschil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Anoniem: 124681 schreef op zondag 24 september 2006 @ 09:43:
Zijn er ervaringen met Transcend geheugen?

Bij 4 launch hebben ze 2 modules die erg op elkaar lijken?

Kandidaat 1

Kandidaat 2

Prijsverschil is heel groot, maar wat specs betreft zie ik geen verschil :?
ehh.. het zijn dezelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, krijg die links niet voor elkaar. Dan maar een screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1vt0.png

Het gaat dus om die 1GB repen . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antwoord van 4 Launch:

De duurdere versie is een nieuwere versie, nog niet goed leverbaar, die een stukje betere chips erin heeft zitten. De goedkopere werkt voor uw macbook gewoon net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681 schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:47:
Antwoord van 4 Launch:

De duurdere versie is een nieuwere versie, nog niet goed leverbaar, die een stukje betere chips erin heeft zitten. De goedkopere werkt voor uw macbook gewoon net zo goed.
"Stukje BETERE chips

werkt net zo goed"

Euhmm ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190546

Je kunt ook een behoorlijke 2dehands iBook G4 doen. Stop er 1 gb ram in. 1.33 ghz. En je bent klaar. En je bent nog goedkoper uit ook. tevens zijn de iBook's wat betrouwbaarder dan de Macbook. Ik had gehoord dat de Macbook's kans hebben op uitval. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit alles is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190546 schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:30:
Je kunt ook een behoorlijke 2dehands iBook G4 doen. Stop er 1 gb ram in. 1.33 ghz. En je bent klaar. En je bent nog goedkoper uit ook. tevens zijn de iBook's wat betrouwbaarder dan de Macbook. Ik had gehoord dat de Macbook's kans hebben op uitval. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit alles is verholpen.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic ;)

Over dat geheugen: tja, ik weet het ook niet . . . misschien toch maar voor kingston of lifetime gaan dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117695

Ik heb nu 2 x 1 gig PQI geheugen in mijn macbook zitten en zonder prolemen, ik heb memtest ook foutloos gedraaid dus het lijkt goed te gaan voor 86,- euro per reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117695 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:37:
Ik heb nu 2 x 1 gig PQI geheugen in mijn macbook zitten en zonder prolemen, ik heb memtest ook foutloos gedraaid dus het lijkt goed te gaan voor 86,- euro per reepje.
Waar vandaan gehaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
Vraag ik me ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
Anoniem: 190546 schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:30:
Tevens zijn de iBook's wat betrouwbaarder dan de Macbook. Ik had gehoord dat de Macbook's kans hebben op uitval. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit alles is verholpen.
Lekker belangrijk zeg. Elk apparaat heeft kans op uitval.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Is het waar dat in de Macbook 2 modules erin moeten en dat je bijvoorbeeld 1x1GB niet kan doen omdat anders je videokaart niet gaat werken? Dat is wat ze zeiden bij een Apple center. Zeg geen naam, want dat boeit niet... Maar wou het even weten voor ik iets ga kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 157155 op 26-09-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 157155 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:20:
Is het waar dat in de Macbook 2 modules erin moeten en dat je bijvoorbeeld 1x1GB niet kan doen omdat anders je videokaart niet gaat werken? Dat is wat ze zeiden bij een Apple center. Zeg geen naam, want dat boeit niet... Maar wou het even weten voor ik iets ga kopen.
Nee, dat is niet waar.
Wel is het zo dat de videokaart mogelijk minder presteerd omdat er minder bandbreedte beschikbaar is.
Bij 2 modules kun je namelijk gebruik maken van Dual Channel, wat voor extra bandbreedte zorgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-09-2006 18:29 . Reden: Patsmode weggehaald ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Ok maar met 1x 1GB module zou alles moeten werken, alleen niet optimaal, aangezien ik binnen een maand een 2e 1GB zou halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 157155 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:40:
Ok maar met 1x 1GB module zou alles moeten werken, alleen niet optimaal, aangezien ik binnen een maand een 2e 1GB zou halen...
Dan moet je er wel voor zorgen dat die 2e GB precies dezelfde is.
Anders wil dual channel soms niet werken.
Mag verder niet veel uitmaken.
Dit geld overgens niet bij de MB pro, die heeft een grafische kaart met eigen geheugen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Misschien niet helemaal eerlijk maar ik werk bij een automatiserings bedrijf en heb ze voor inkoop prijs gekregen.

• aequitas
Anoniem: 117695 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:51:
[...]

Misschien niet helemaal eerlijk maar ik werk bij een automatiserings bedrijf en heb ze voor inkoop prijs gekregen.
Mooi, doe er mij dan ook maar 2 als je er zo goedkoop aan kan komen.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 21:27
Waarom zijn de ram prijzen de laatste weken zo gestegen? Is de vraag opeens zo ontzettend groot?

Werkt dit geheugen ook goed: http://www.jetram.com.tw/product/Pdf/JM488Q643A-6_2162.pdf ?

[ Voor 72% gewijzigd door .NCK op 27-09-2006 18:50 . Reden: aangevuld ]

aequitas schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:21:
[...]

Mooi, doe er mij dan ook maar 2 als je er zo goedkoop aan kan komen.
Idd, anders hebben wij vrij weinig aan die informatie :)

nickvd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:33:
Waarom zijn de ram prijzen de laatste weken zo gestegen? Is de vraag opeens zo ontzettend groot?
En dat precies wanneer ik ze wil kopen.. Paar weken terug heeft mn broer nog gewoon 2 kingston reepjes voor 80 euro per stuk kunnen halen. Nu zijn die nergens meer goedkoper dan 150 euro ofzo, das +75% oid.. Ik wacht dus nog even

Anoniem: 170057 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:46:
[...]

Idd, anders hebben wij vrij weinig aan die informatie :)
Ik wilde eigenlijk alleen met de boodschap zeggen dat bij mij PQI geheugen perfect werkt en misschien voor andere mensen met ook weinig bestedingsruimte een zeer goed alternatief is. O-)

Anoniem: 117695 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:26:
[...]

Ik wilde eigenlijk alleen met de boodschap zeggen dat bij mij PQI geheugen perfect werkt en misschien voor andere mensen met ook weinig bestedingsruimte een zeer goed alternatief is. O-)
Mijn bestedingsruimte is 2 x 86 euro ;)

• aequitas
Anoniem: 117695 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:26:
[...]

Welk bedrijf werk je dan? Als de inkoop al zo goedkoop is zal de verkoop ook niet zo veel zijn. Of als je er nog 2 voor inkoop kan krijgen hoeveel wil je er dan voor hebben?

• .NCK
Zijn de reepjes ook werkend in de macbook? Transcend heeft namelijk ook aparte reepjes voor de macbook, ze zijn echter een stuk duurder.

http://www.progress.nl/sh...5-47BF-816A-73A6E4C654C7}

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hier toch nog steeds problemen met Adata geheugen.
Draait gewoon goed, ook lang achter elkaar.
Alleen niet bij zware apps.
Ook met memtest gaat het fout.
Zolang memtest draait geeft hij geen foutmeldingen, maar hij reboot gewoon soms zomaar.
Nu in totaal bij 3 Macbook Pro's getest, zowel 15" als 17" modellen.

PMS Reset gedaan, helpt niet.
Iemand nog een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 28-09-2006 17:02 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 14:40

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Zou ik met mijn zelf gekochte kingston geheugen naar de apple shop kunne gaan en het daar laten plaatsen?

Het gaat hier om het plaatsen van 2x1gb in een Mac Mini Intel

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
Me_dusa schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:48:
Zou ik met mijn zelf gekochte kingston geheugen naar de apple shop kunne gaan en het daar laten plaatsen?

Het gaat hier om het plaatsen van 2x1gb in een Mac Mini Intel
Het is op zich goed zelf te doen. Het vergt enige handigheid met een plamuurmes maar dan is ie ook zo open. Is wel je garantie er af dus dat is het risico wat je neemt. Applecentre wil vast wel geheugen erin doen voor je. Nadeel kost wat, voordeel garantie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
Mud.Starrr schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:00:
Hier toch nog steeds problemen met Adata geheugen.
Draait gewoon goed, ook lang achter elkaar.
Alleen niet bij zware apps.
Ook met memtest gaat het fout.
Zolang memtest draait geeft hij geen foutmeldingen, maar hij reboot gewoon soms zomaar.
Nu in totaal bij 3 Macbook Pro's getest, zowel 15" als 17" modellen.

PMS Reset gedaan, helpt niet.
Iemand nog een idee?
Waarom neem je niet contact op met de verkoper (dit is het eBay geheugen toch?). Ik zou gewoon om garantie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135795

Ik vond deze:

Transcend JetRam 1Gb SO-DIMM DDR2 667

Na kijken op de site lijken ze volgens mij aan de eisen voor een MacBook te voldoen, toch? Iemand misschien ervaring? Voor €89.11 incl btw lijkt met me een goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Anoniem: 135795 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:50:
Ik vond deze:

Transcend JetRam 1Gb SO-DIMM DDR2 667

Na kijken op de site lijken ze volgens mij aan de eisen voor een MacBook te voldoen, toch? Iemand misschien ervaring? Voor €89.11 incl btw lijkt met me een goede koop.
precies wat ik me ook afvroeg...

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

jimbim schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:39:
[...]
Waarom neem je niet contact op met de verkoper (dit is het eBay geheugen toch?). Ik zou gewoon om garantie vragen.
Ik heb 2 reepjes gekocht.
Het lijkt mij heel toevallig als ze alle 2 kapot zijn.

Overgens heb ik ze ook maar eens getest in een HP en ook een Toshiba laptop.
Daarin werken ze prima, memtest blijft ook gewoon goed draaien.

Het lijkt compatibiliteit te zijn, maar toch hoor ik er hier verder weinig klachten over :S

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er ervaringen met Transcend ? Ik zie een reepje van 1 gig voor 90 euro.. Dat vind ik wel aantrekkelijk, maar kan geen ervaringen vinden in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga denk ik de gok maar nemen, en 2 repen PQI geheugen bestellen. Heb gelezen dat het bij iemand goed werkte, dus nu maar hopen dat ik ook geen problemen heb. Net boven de €100,- per GB, dus valt mee ;)

Als ik het binnen heb zal ik uiteraard mijn bevindingen posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

aequitas schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:05:
[...]

Het is op zich goed zelf te doen. Het vergt enige handigheid met een plamuurmes maar dan is ie ook zo open. Is wel je garantie er af dus dat is het risico wat je neemt. Applecentre wil vast wel geheugen erin doen voor je. Nadeel kost wat, voordeel garantie blijft.
wat een klets... je garantie gaat er niet af bij het vervangen van het geheugen! Apple heeft het nu juist zo gemaakt dat het zelf te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 26-06 15:58
Mud.Starrr schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:36:
[...]

Ik heb 2 reepjes gekocht.
Het lijkt mij heel toevallig als ze alle 2 kapot zijn.

Overgens heb ik ze ook maar eens getest in een HP en ook een Toshiba laptop.
Daarin werken ze prima, memtest blijft ook gewoon goed draaien.

Het lijkt compatibiliteit te zijn, maar toch hoor ik er hier verder weinig klachten over :S
Ik draai ook adata ram, en het is rockstabiel ;)

In het begin wel stabiliteitsproblemen gehad, maar, dat kwam omdat het ram niet goed aangedrukt was. Na het opnieuw plaatsen met brute force werkte het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

MellyVille1 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:31:
[...]
wat een klets... je garantie gaat er niet af bij het vervangen van het geheugen! Apple heeft het nu juist zo gemaakt dat het zelf te doen is...
Dit ging over een Mac mini, bij de mac mini mag je niet zelf het geheugen vervangen.
Garantie vervalt dan dus wel!
Xandrios schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:52:
[...]

Ik draai ook adata ram, en het is rockstabiel ;)

In het begin wel stabiliteitsproblemen gehad, maar, dat kwam omdat het ram niet goed aangedrukt was. Na het opnieuw plaatsen met brute force werkte het perfect :)
Tja, dat is bij de Macbook.
Bij de Pro hoef je het niet aan te duwen.
Natuurlijk heb ik dat wel geprobeerd, met een schroevendraaier tussen de rand en het geheugen.
Maar dat hielp helaas ook niet.

Ik ga het verkopen aan iemand met een niet Mac laptop (want daarin werkt het wel).
En dan haal ik op mijn werk wel de juiste geheugen reepjes.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Intussen zit het Adata geheugen in een Toshiba, werkt als een zonnetje.
En Kingston geheugen in de MB pro, werkt ook perfect.

Gek dat ik daar blijkbaar als enige last van had, maar het is nu opgelost.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Het lifetime geheugen op macstuff.nl is overigens duurder dan het kingston geheugen op mailamac.nl, zie hier.

Lifetime 1GB DDR2 PC5300 - €129,19
Kingston 1 GB DDR2 PC5300 - €121

Ik denk dat ik vandaag een kingston reepje ga halen, en dan later nog een :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hercul3s schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:57:
Het lifetime geheugen op macstuff.nl is overigens duurder dan het kingston geheugen op mailamac.nl, zie hier.

Lifetime 1GB DDR2 PC5300 - €129,19
Kingston 1 GB DDR2 PC5300 - €121

Ik denk dat ik vandaag een kingston reepje ga halen, en dan later nog een :).
Die prijs van het Kingston reepje is exclusief BTW. Vergis je daar niet in ;)

- - - -

Ik heb er zelf voor gekozen om toch maar even naar een Apple store te gaan, en daar mn geheugen te halen. Was voor €269.- klaar, en het werd er direct ingezet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 08-10-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Iemand hier ervaringen met simmcity.nl ?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133926

Ik heb hier al aardig wat gelezen, maar toch heb ik nog een vraag.

Ik heb nu een standaard MacBook (met dus 2x256mb intern). Ik wil daar 1gb intern geheugen bijprikken zodat ik dan dus 1024 + 256 = 1280mb intern geheugen heb. Alleen lees ik nu dat dat geheugen het beste gelijk moet zijn. Als ik dat niet doe (dus 1gb + 256mb) loopt het dan wel gewoon een stuk sneller? Of is dat gelijk plaatsen wel echt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Anoniem: 133926 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:03:

Ik heb nu een standaard MacBook (met dus 2x256mb intern). Ik wil daar 1gb intern geheugen bijprikken zodat ik dan dus 1024 + 256 = 1280mb intern geheugen heb. Alleen lees ik nu dat dat geheugen het beste gelijk moet zijn. Als ik dat niet doe (dus 1gb + 256mb) loopt het dan wel gewoon een stuk sneller? Of is dat gelijk plaatsen wel echt aan te raden?
1280mb is natuurlijk een stuk sneller.. maar als het dual channle (in gelijke paren) is, loopt het grafisch (veel) sneller.. Het is maar net wat je wil. Ik ben zelf voor 2x 512mb gegaan. In de stores raden ze in paren upgraden ook aan. Dus heb me daar maar aan gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 25-06 11:57
ddr2 667mhz geheugen is toch even snel als de FSB van de core duo. Maakt het dan echt nog uit dat dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
heuker schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:22:
ddr2 667mhz geheugen is toch even snel als de FSB van de core duo. Maakt het dan echt nog uit dat dual channel?
Er is een benchmark gedaan om te kijken naar het verschil in prestatie (weet niet meer waar te vinden, in 1 van de MacBook topics ;)) en er kwam uit dat spellen er redelijk tot veel baat bij hebben en applicaties eigenlijk niet zo veel. Dit komt zoals gezegd door de video kaart die geheugen neemt van het systeem.

Ik zit er zelf ook over te denken om eerst 1Gb te kopen en daarna pas nog een extra 1Gb reepje erin te zetten. Ik denk dat ik een dezer dagen ga bestellen, dan kan ik mijn MacBook eindelijk "helemaal" gebruiken, met Parallels e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

heuker schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:22:
Ja, het geheugen wordt zowel door de Processor als door de videokaart aangesproken.
De extra bandbreedte die dual channel bied is wel degelijk merkbaar.
Dit is ook met verschillende benchmarks getest en bewezen, al is het verschil niet gigantisch
Anoniem: 133926 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:03:

2x 512mb zal dus in gevallen waarbij de videokaart belangrijk is sneller zijn.

Edit: wat Hercul3s zegt dus.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand uitsluitsel geven over de geheugen modules van Transcend ?

Productbeschrijving Transcend JetRAM geheugen - 1 GB - SO DIMM 200-pins - DDR II
Opslagcapaciteit 1 GB
Technologie DDR II SDRAM
Model SO DIMM 200-pins
Geheugensnelheid 667 MHz
CAS-latentie CL5

http://www.progress.nl/sh...C-412C-84C0-287F6869B45D}

Zover ik kan zien voldoen ze aan alle eisen. Iemand die ervaring hier mee heeft of mij zekerheid kan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 25-06 11:57
via google zie je dat het goed schijnt te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 18:06

Setragasj

is using radars to communicate

Ik heb net 2x de Transcend JetRAM geheugen - 1 GB - SO DIMM 200-pins - DDR II besteld via progress.nl.
De shopsurvey heeft een goede rating en ik heb goeie ervaringen over de dimmetjes gelezen.

Morgen wordt mijn Macbook geleverd en zodra ik de dimmetjes binnen heb zal ik mijn ervaringen hier posten..

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee 1Gb reepjes van TwinMOS via 4Launch.nl

Hij gaat eigenlijk niet meer aan en als ie aan gaat valt ie binnen een minuut weer uit. Kheb al een knal geel scherm gehad en en vol strepen. Aangezien iemand anders ze hier ook via 4Launch had heb ik het idee dat ze defect zijn ipv niet compatible..

Memtest osx downloaden heeft ook geen zin want dat is ineens niet meer gratis..

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 170057 op 13-10-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj

Setragasj

Goed, ik heb vandaag mn macbook binnen gekregen ( evenals de 2 Transcend JetRAM reepjes van 1 gb ) en heb ze er net ingewisselt voor de 2x256 reepjes.
Hij starte eerst niet op, maar ik kwam er achter dat het gewoon écht goed moet worden aangeduwd tot je een klik! hoort.
Opnieuw opgestart en het werkt allemaal perfect. Ik heb nog geen zware applicaties gedraaid enzo, maar OS X is in ieder geval nog stabiel. ;)

Trouwens woensdagavond ( viel wel mee, 20:30 ofzo) laat bij Progress besteld en nu vrijdag binnen... Dus echt SUPERSNEL!

[ Voor 4% gewijzigd door Setragasj op 13-10-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb ze allebei apart getest, blijk dat er 1 gewoon defect is. 1 reepje volstaat de memtest ook met 100% dus ik denk dat ik gewoon pech heb met een kapot reepje. RMA dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj

Setragasj

Ik heb nu dit hele weekend met die twee Transcend JetRAM dimmetjes gewerkt en hij is nog steeds helemaal stabiel. Dus voor degene die over deze dimmetjes twijfelen, in een Macbook werken ze perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Setragasj schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:58:
Ik heb nu dit hele weekend met die twee Transcend JetRAM dimmetjes gewerkt en hij is nog steeds helemaal stabiel. Dus voor degene die over deze dimmetjes twijfelen, in een Macbook werken ze perfect!
Hoeveel was je kwijt voor 2GB? Misschien interessant voor mensen die twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
De prijs is van 89,11 naar 125,50 gestegen... niet echt interresant aangezien kingston goedkoper is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj

Setragasj

Ik had afgelopen inderdaad 2x90 euro betaald.. Echt naar dat al die prijzen omhoog gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik had besteld, maar aangezien ik nog even wilde wachten op macbook nog niet betaald.. donderdag annuleerde progress automatisch de bestelling en ging de prijs direct stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@Setragasj: Wat voor chips zitten er op het geheugen? Bekend merk of gewoon Jetram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj

Setragasj

Dan moet ik ze er helemaal uit halen om te checken.. Ik neem aan dat het gewoon Jetram is.. En ik haal het liefste niet opnieuw de dimmetjes eruit om alleen te kijken welke chipset erop staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
ah k, zou ik ook niet doen hoor. Eruit halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj

Setragasj

Ja ik ben een beetje schijterig dat ie het hierna opeens niet meer doet en dan moet ik jou de schuld geven... ;)

Misschien dat deze pdf je iets meer kan helpen: http://www.jetram.com.tw/product/Pdf/JM488Q643A-6_2162.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Het staat ook niet bij over deze mac?

Ik heb ze namelijk ook besteld bij progress :)
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste