[Mem-ervaringen] Intel Mac Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
ik sta op het punt om 2x1GB te kopen voor mijn MB. Helaas zijn de geheugenprijzen niet echt gedaald de laatste tijd, maar begin me nu toch echt te ergeren aan 512mb..

Bij progress verkopen ze twee verschillende reepjes, nl:
- Transcend JetRam 1Gb SO-DIMM DDR2 667 € 126.29
- Transcend 1GB SO-DIMM DDR2 533 (64Mx8) € 92.40

kan weinig vinden over wat de toevoeging "jetram" betekent. volgend een forumpost ergens kan ik zelfs beter voor het niet-jetram geheugen gaan, en het scheelt toch aardig in prijs:
I decided to go with the proprietary Transcend instead of the Jetram.

To save a buck, Jetram uses generic DRAM chips Transcend purchases from multiple vendors. This is necessary to keep up with demand as their proprietary line is maxed out to 100% capacity and can't be produced quickly enough.

I'd rather pay an extra $10 for actual Transcend RAM instead of generic stuff.
vanochtend progress gemaild, geen reactie gehad nog... Iemand ervaring met deze modules?

Zie trouwens net dat ze ook deze verkopen:
- Transcend 1GB DDR2 667 Memory Module voor APPLE MacBook pro en iMac € 106.40
zou ik dan deze moeten hebben, is er mooi tussenin geprijsd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15
die goedkopere modules zijn trager, maar ik weet niet of je dat echt gaat merken in dual channel mode. Die laatsgenoemde zijn sowieso goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 02:15
Damsplaat schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:31:
ik sta op het punt om 2x1GB te kopen voor mijn MB. Helaas zijn de geheugenprijzen niet echt gedaald de laatste tijd, maar begin me nu toch echt te ergeren aan 512mb..

kan weinig vinden over wat de toevoeging "jetram" betekent. volgend een forumpost ergens kan ik zelfs beter voor het niet-jetram geheugen gaan, en het scheelt toch aardig in prijs:

[...]

vanochtend progress gemaild, geen reactie gehad nog... Iemand ervaring met deze modules?

Had je al bericht toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Heb nu ook Transcend Jetram, en het werkt perfect nog geen problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Ik heb 2 x 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM Kingston, KVR667D2S5/1G in mijn Mac Mini Intel gezet, en dat werkt al 2 weken zonder problemen.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Kai-Hugo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:07:
[...]

Had je al bericht toevallig?
Heb geen bericht gehad, maar toch gewoon besloten het macbook transcend geheugen te kopen. Helaas kreeg ik na twee dagen bericht dat de prijs p de site niet klopte, moest 125 euro per gb zijn. Ik wou niet langer wachetn, en weer naar een andere winkel overstappen, dus ik ben maar akkoord gegaan. Overigens boden ze mij een compensatie van zes euro per reepje.
Ik baalde er alleen van dat ze eerst op mijn reactie wachtten, (was een paar dagen weg), voordat ze zouden doorbestellen. Uiteindelijk heb ik gister mijn geheugen binnen gehad, geinstalleerd (fluitje van een cent) en werkt heb nu naar behoren. Vooral in MacOS is het echt een wereld van verschil. (overigens vind ik het typisch dat Apple standaard zo weinig geheugen leverd dat hu eigen besturingssysteem niet echt werkt, photoshop onder bootcamp XP was met grote foto's eerder tien dan twee keer sneller dan onder MacOS. Rosetta op de swap file is niet echt een fijne ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een belachelijke startpost, je kan heus wel andere merken gebruiken voor je macbook, ram latten zijn universeel, zolang je het juiste type hebt... dus enkel & alleen kingston is gewoon dikke bullshit hoor, en ik kan het weten, ik werk namelijk in een pcshop. Patriot, Transcend, GEIL, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:36
Heb nu 2 weken 2 GB Transcend DDR2-667 200 pins SO-DIMM (JM488Q643A) erin zitten en nog geen problemen ondervonden. Heb ze gekocht bij 4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Damsplaat schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:31:

Ene is PC5300, ander PC4200. DDR2-667 vs DDR2-533. Je moet PC5400 hebben.
Die zou ik nemen idd, is op zich hetzelfde als die JetRam, maar dan goedkoper idd :P
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:18:
Wat een belachelijke startpost, je kan heus wel andere merken gebruiken voor je macbook, ram latten zijn universeel, zolang je het juiste type hebt... dus enkel & alleen kingston is gewoon dikke bullshit hoor, en ik kan het weten, ik werk namelijk in een pcshop. Patriot, Transcend, GEIL, etc....
Dat werkt allemaal prima idd. Er was in het begin ook wat weerstand tegen Corsair ValueRAM want dat zou niet goed werken. Nou ik weet niet, maar in al mijn computers zit ValueRAM en dat werkt prima :P

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2006 18:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nog ergens 1GB latjes voor 36 pond kopen? Ik word er een beetje moe van dat bv. Spotlight er 8 seconde over doet om te initialiseren, en en nog zeker een halve minuut over doet om iets te vinden (in het geval van dat het dus niet meer in het actieve geheugen staat, dat dan weer wel).

Echt belachelijk van Apple om Macbooks standaard met 512MB geheugen te leveren. iTunes + Safari + Word, en alles gaat bij mij baggertraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:18:
Klopt opzich wat je zegt, maar de chipset die de Macs gebruiken zijn erg kieskeurig.
Bepaalde reepjes doen het perfect, maar sommige zijn toch niet helemaal stabiel.
Het hele verhaal over macs die zomaar rebooten komt door macs met niet compateble geheugen.
Je moet gewoon even zoeken wat goed werkt (net als bij andere chipsets waar niet alles vlekkeloos werkt).

En ook telt het natuurlijk mee dat Apple geen ondersteuning geeft bij problemen indien je niet 'officieel compatable' geheugen in je mac hebt zitten.
Dus ook van kingston moet je de kingston for Apple reepjes hebben wil je ondersteuning krijgen van Apple (bij problemen die met geheugen te maken kunnen hebben).

PS: in de startpost wordt ook Adata genoemd.
Wat zeker niet voor de Mac bedoeld is, maar blijkbaar bij de meeste mensen prima werkt.

(lose opmerking: ik kan het weten want ik werk ik een MAC winkel)

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 24-11-2006 12:42 . Reden: PS toegevoegd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levert die kerel van Hong Kong nog ram latjes via Ebay...? Kom op dodelijke link als ik erop klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:37:
Levert die kerel van Hong Kong nog ram latjes via Ebay...? Kom op dodelijke link als ik erop klik
Ja moet je even zoeken naar zijn naam op ebay, of naar die Adata reepjes.
Dan vindt je hem wel (hij is wel ietsje duurder geworden).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:40:
[...]

Ja moet je even zoeken naar zijn naam op ebay, of naar die Adata reepjes.
Dan vindt je hem wel (hij is wel ietsje duurder geworden).
Ietsjes? Hij levert het nu voor 74 - 80 euro :{

Vroeger was dat met verzendkosten iets van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu ook 2 reepjes 1GB TwinMos erin gezet, besteld bij Zercom (100 euro p/s). Ik moet zeggen dat het best wel een stuk lekkerder werkt tov 1 GB die ik voorheen erin had zitten. Vooral het switchen tussen apps is sneller. Voorheen sloot ik ook altijd de pass helemaal af (applete-Q), maar nu doe ik dat niet meer :)

Volgns mij werken alle reepjes, als het maar PC5300 of 5400 is met een CL van 5. Volgens mij zijn die Corsair reepjes die niet zouden werken CL4.

Memtest kost nu idd geld, 1.11 euro om precies te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door zonoskar op 25-11-2006 19:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik had dit bericht ook in dit topic kwijt gekund bedenk ik me nu.
zonoskar schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:19:
Memtest kost nu idd geld, 1.11 euro om precies te zijn. Kingston KTA-MB667/1G x2 werkt perfect in mijn MacBook Core Duo.
Het downloaden kost geld ;) Beetje mierenneukerig, maar jij mag de (GPL gelicensieerde) boel gewoon verder verspreiden naar bv. een vriend zonder credit card.

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 25-11-2006 20:20 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:51:
[...]
Ietsjes? Hij levert het nu voor 74 - 80 euro :{

Vroeger was dat met verzendkosten iets van 60 euro.
Hier ongeveer 70 euro ex verzendkosten. Wil ook 2GB in mn MB, ben nu aan het uitzoeken bij welke verkoper ik het beste kan bestellen (eBay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
vorige week vrijdag 2GB gekocht bij macstuff
ze noemen het lifetime geheugen, en het zou dezelfde kwaliteit moeten hebben als kingston
apple zou het ook ondersteunen. Niet duur in elk geval, en het is leverbaar.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na een hoop gezeik met Ebay aankopen (1x kwijt en 1x niet willen opsturen vanwege onbevestigd adres, wat niet kan als je in Nederland woont) uiteindelijk gewoon gekozen voor een upgrade bij de Mac Store. Heb aardig wat van de prijs weten te praten en geniet nu dus eindelijk van 2GB RAM! Iedereen met 512MB kan ik zeggen: het is de investering meeeeer dan waard! Nu heb ik echt een snelle machine. Word is ook geen ramp meer om te openen om maar even een voorbeeldje te noemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar bij Macstuff 2 x 1GB reepjes gekocht. Wel 50 euro meer betaald dan wat ik op eBay kwijt zou zijn maar wel een hoop gezeik af. Had ze binnen 2 dagen (iDeal betaling) binnen en ze werken lekker in mijn MacBook C2D 2Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:12:
Ik heb ook maar bij Masstuff 2 x 1GB reepjes gekocht. Wel 50 euro meer betaald dan wat ik op eBay kwijt zou zijn maar wel een hoop gezeik af. Had ze binnen 2 dagen (iDeal betaling) binnen en ze werken lekker in mijn MacBook C2D 2Ghz :)
Heb je misschien een linkje naar die webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:21:
[...]
Heb je misschien een linkje naar die webshop?
http://www.macstuff.nl/ :P

€ 108,50 voor Lifetime 1 Gb DDR2 PC2-5300 so-dimm's

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, was het zo simpel :P

Ik zat al te googlen, mass stuff, masstuff, mas stuff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie allemaal met die 2 256 MB reepjes die je overhoudt na de verbouwing? Zijn die nog ergens geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:10:
Wat doen jullie allemaal met die 2 256 MB reepjes die je overhoudt na de verbouwing? Zijn die nog ergens geld waard?
Nee :+

Ik bewaar ze gewoon, je krijgt er toch geen drol voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Mac Store gooien ze zelfs weg hebben ze me verteld. Heb gezegd dat ik ze in dat geval wel mee naar huis nam haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:10:
Bij mij zijn het 2 x 512 MB, daar krijg ik gelukkig wel wat voor terug (hoop ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:46:
[...]

Bij mij zijn het 2 x 512 MB, daar krijg ik gelukkig wel wat voor terug (hoop ik) :)
Daar krijg je nog wel €75,- oid voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wel meer denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iets meer heb je ze al nieuw, dus ik denk het niet. Daarnaast zou ik ze ivm. de garantie gewoon lekker bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:00:
[...]
Voor iets meer heb je ze al nieuw, dus ik denk het niet. Daarnaast zou ik ze ivm. de garantie gewoon lekker bewaren.
Hmm, daar heb je denk ik wel gelijk in alleen hebben ze straks helemaal geen waarde meer. Zal Apple dan RMA niet aannemen als de reepjes niet van hun afkomen ? Lijkt me wel sterks aangezien je wel zelf mag upgraden zonder dat de garantie vervalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Apple dan heel simpel zegt: Je probleem komt door het user-replaced geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Officieel mag je zelf het geheugen veranderen.
Maar je hebt kans dat ze er moeilijk over doen als het niet 'speciaal mac' geheugen is, zoals de speciale kingston reepjes 'for Apple'.
Maar dan alleen bij problemen die met geheugen te maken kunnen hebben.
Hangt zoiezo een beetje van het service centre af, de een is wat makkelijker dan de ander.

[ Voor 33% gewijzigd door Mud.Starrr op 08-12-2006 00:02 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag het geheugen inderdaad zelf vervangen, maar als je met een defecte Macbook aan komt waar je "eigen" geheugen in zit, dan kunnen ze toch echt weigeren de Macbook aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:09:
Je mag het geheugen inderdaad zelf vervangen, maar als je met een defecte Macbook aan komt waar je "eigen" geheugen in zit, dan kunnen ze toch echt weigeren de Macbook aan te nemen.
Is het dan geen oplossing om een 256 MB apple reepje voor een tientje ofzo te kopen en die bewaren voor het geval je mac kapot gaat ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alleen als jouw geheugenupgrade het defect veroorzaakt heeft. Als jij met geweld de dimms verkeerdom in de slots geramd hebt is dat jouw probleem. Als je echter met een zelf-geupgrade macbook aankomt waarvan de optische drive niet meer werkt gaan ze die nog gewoon repareren. Zo geldt dat eigenlijk voor alles wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 01:32:
[...]

Alleen als jouw geheugenupgrade het defect veroorzaakt heeft. Als jij met geweld de dimms verkeerdom in de slots geramd hebt is dat jouw probleem. Als je echter met een zelf-geupgrade macbook aankomt waarvan de optische drive niet meer werkt gaan ze die nog gewoon repareren. Zo geldt dat eigenlijk voor alles wel.
Dat lijkt me wel logisch ja als je zelf je mac sloopt maar het gaat meer om problemen die niet direct zichbaar zijn, denk aan vastlopen / uitvallen / hitte en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

ik heb nu al ff het OWC (Other World Computing) geheugen via www.macsales.com, werkt perfect!! (2x 1gb, pc5300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Nee dat is niet waar, als je geheugen hebt dat speciaal voor apple bedoeld is zoals het eerder genoemde kingston geheugen nemen ze hem gewoon aan.
Dit omdat als je hem in de winkel laat upgraden er ook dat soort geheugen ingezet wordt.
Ze kunnen niet zien of jij of de winkel dat heeft gedaan, daarom moeten ze hem officieel gewoon aan nemen.
Indien je geheugen wat niet speciaal voor de mac bedoeld is erin hebt, dan weten ze dat dat niet door de winkel is gedaan (want die mogen dat niet doen).
En dan heb je wel kans dat ze hem niet aan nemen als er een probleem mee is wat met het geheugen te maken kan hebben. (maar zelfs dan doen ze daar niet altijd moeilijk over).

PS, Ik ben een van die gene die daar niet moeilijk over doet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mud.Starrr op 08-12-2006 11:19 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:04
Ik heb geheugen bij flashman besteld op ebay. 180 euro incl verzenden.

Duurde een halve week voor het verstuurd werd en nog een bijna 1,5 week voor het hier was.

Geheugen werkt perfect en het is echt een verademing ten opzichte van het standaard 512. Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik word werkelijk helemaal gek van dat 512 geheugen en wil het gelijk goed doen. mn macbook is zooo onwijs traag en ik kan vaak niet eens twee zware programma's tegelijk draaien want dan krijg ik de foutmelding dat een van de twee onverwachts gestopt is (of kan dat ergens anders aan liggen?)
enfin. ik wou hier

http://www.informatique.n...i?M=I&A=130575&V=kingston

m'n externe HD kopen dus ik dacht dan kan ik wel gelijk 2gb (2x1) aan geheugen kopen. ik heb hier al heel veel vaker gekeken maar ben nooit echt tot het kopen overgegaan. is 123 euro per reepje een beetje goede prijs of is er iets veel goedkopers te vinden? + Kingston is na het doorlezen van dit topic toch wel het meest betrouwbare en het meest kwaliteitvolle of is er ook een goed alternatief?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:22:
Oke, ik word werkelijk helemaal gek van dat 512 geheugen en wil het gelijk goed doen. mn macbook is zooo onwijs traag en ik kan vaak niet eens twee zware programma's tegelijk draaien want dan krijg ik de foutmelding dat een van de twee onverwachts gestopt is (of kan dat ergens anders aan liggen?)
enfin. ik wou hier

m'n externe HD kopen dus ik dacht dan kan ik wel gelijk 2gb (2x1) aan geheugen kopen. ik heb hier al heel veel vaker gekeken maar ben nooit echt tot het kopen overgegaan. is 123 euro per reepje een beetje goede prijs of is er iets veel goedkopers te vinden? + Kingston is na het doorlezen van dit topic toch wel het meest betrouwbare en het meest kwaliteitvolle of is er ook een goed alternatief?

Alvast bedankt.
Ik heb nu ook alweer enkele weken Kingston geheugen erin zitten, 2GB. Werkt perfect! Gekocht bij simmcity.nl. De reepjes zijn daar momenteel weer iets van 110 euro geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar deze:

kan dus ook gewoon gebruikt worden?

want ze hebben deze ook (die heb ik gevonden door het productnummer KTAMB667 in te voeren bij de zoekfunctie):
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=140501

het scheelt toch wel weer 23 euro per reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Tsja dr staan bij dat apple geheugen verder ook geen specificaties, dus dat is wat lastig vergelijken. Maar als je iets omhoog scrollt zie je volgens mij nog wel linkjes naar goedkopere shops, waar mensen blijkbaar wel goede reepjes vandaan hebben.

Zelf heb ik een vraag aan de mensen die hebben geupgrade van 1 naar 2 GB geheugen. Merk je er nou echt veel van? Ik hoor iedereen dat 2g zo lekker is t.o.v. 512 mb, maar ik heb er dus al 1gb in zitten. anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had bij de aanschaf van mijn MBP meteen 1GB erin laten zetten. Mede omdat iedereen 512MB erg weinig vond. Op zich werkte het wel aardig, maar nu heb ik 2GB en dat werkt toch een stuk beter. Voorheen sloot ik altijd alles af met Appletje-Q (echt quit), maar nu laat ik alles openstaan. En nog voelt de computer vlotter aan dan voorheen. Vooral het schakelen tussen 2 applicaties is veel sneller, het opstarten is niet merkbaar sneller geworden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.macstuff.nl/ :P

€ 108,50 voor Lifetime 1 Gb DDR2 PC2-5300 so-dimm's met 5jaar garantie !

Werken prima in MacBooks ! Ik heb hier trouwens 1 van liggen omdat ik mijn MacBook verkocht heb en er komt een MPP met 1GB erin. Dus mocht je interesse hebben kun je me mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor hetzelfde geld heb je een kingston reepje.. Toch wel een A merkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Lifetime dan geen A-merk? Denk dat je gewoon een meerprijs betaalt voor de naam "Kingston" op zich niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:14:
Is Lifetime dan geen A-merk? Denk dat je gewoon een meerprijs betaalt voor de naam "Kingston" op zich niet..?
Ik dacht dat ze Lifetime zelfs boven Kingston verkozen. Lijkt me dus prima spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:55:
[...]

Ik dacht dat ze Lifetime zelfs boven Kingston verkozen. Lijkt me dus prima spul :)
"ze"?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze gevonden bij een Belgische verkoper op Ebay, maar volstaan deze wel?

Product Description Kingston ValueRAM memory - 1 GB - SO DIMM 200-pin - DDR II
Storage Capacity 1 GB
Upgrade Type Generic
Technology DDR II SDRAM
Form Factor SO DIMM 200-pin
Memory Speed 533 MHz ( PC2-4200 )
Data Integrity Check Non-ECC
CAS Latency CL4
Features Unbuffered
Supply Voltage 1.8 V
Manufacturer Warranty Limited lifetime warranty ( Germany, Austria and France - 10 years )

Of is het beter voor CL5 latjes te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet passen, je moet 667Mhz PC2-5300 latjes hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:17:
Gaat niet passen, je moet 667Mhz PC2-5300 latjes hebben...
Thx had er over gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Als ik zo een beetje door dit topic lees kom ik tot de conclusie dat jullie niet speciaal 'matched-pair' geheugen kopen. 2 latjes van hetzelfde merk en type volstaat dus? Ik ben zelf geneigd wel matched pair te kopen tenzij het verschil verwaarloosbaar is.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
je hoeft idd geen matched pair te kopen. ik draai nu enkele maanden 2x1 gb van een ebay verkoper uit hong kong en dat draait perfect.

ik heb geen idee of het qua snelheid scheelt maar verwacht het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
heuker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:56:
je hoeft idd geen matched pair te kopen. ik draai nu enkele maanden 2x1 gb van een ebay verkoper uit hong kong en dat draait perfect.

Dan ga ik straks zelf voor twee reepjes TwinMos van 1gb ( Twinmos 1024MB PC2-5300 / DDR2-667 200 Pin SoDimm | 001-667-TWI-200-U-16-H-5.0 ) via www.zercom.nl Ik zal jullie over een paar weken vertellen hoe het werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pavla op 30-01-2007 20:46 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
je moet er wel op letten dat het geheugen JEDEC-compatible is. Dat schijnt te moeten in apple's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

heuker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:59:
je moet er wel op letten dat het geheugen JEDEC-compatible is. Dat schijnt te moeten in apple's
Het punt is juist dat geheugen beter gekoeld moet worden dan de JEDEC standaard voorschrijft. Voor de standaard JEDEC heatspreader is een airflow van 3 tot 6 m/s nodig, dat terwijl de Mac Pro maximaal 2 m/s levert. Daarom moet er (officieel) een groter heatspreader op dan standaard. Zie ook Technical Note TN2156: Thermal considerations for Mac Pro FB-DIMMs.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Okey, weer wat geleerd :) Maar is het dan ook zo dat niet JEDEC geheugen een nog betere airflow nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

heuker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:15:
Okey, weer wat geleerd :) Maar is het dan ook zo dat niet JEDEC geheugen een nog betere airflow nodig heeft?
Kan, maar het geheugen wat je kunt kopen voldoet toch meestal wel aan de eisen van JEDEC (anders zou het in andere computers ook niet kunnen werken). Het punt is alleen dat de Mac Pro minder airflow heeft dan dat de JEDEC voorschrijft. Daarom moet het geheugen in de Mac Pro ook grotere heatsinks hebben om voldoende gekoeld te worden.

Overigens zijn er ook mensen die zonder problemen geheugen gebruiken met de standaard heatsinks. Zolang het geheugen niet te warm wordt is er niks aan de hand. Wil je safe zitten, dan is het wel aan te raden om 'Mac Pro' geheugen te nemen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 10:00
heuker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:56:

Maar de levering van deze 'leverancier' is goed? want voor 56 euri per reepje zit ik er ook zwaar aan te denken er 2 te kopen. (alhoewel ze nu in NL 90 per reepje zijn). Zijn er meer mensen die hun ervaringen hierover met mij willen delen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Echt perfect gegaan toen, die ebay-shop heeft ook een zeer hoge feedback-score. Je moet je wel realiseren dat verzendkosten per reepje gaan, dus je betaald 2 x 9 GBP verzendkosten uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om het volgende RAM te gebruik op een Macbook link (serienummer: KVR667D2S5/1G)

Description:
1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM
Standard 128M X 64 Non-ECC 667MHz 200-pin Unbuffered SODIMM (SDRAM-DDR2, 1.8V, CL5)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:51:
Is het mogelijk om het volgende RAM te gebruik op een Macbook link (serienummer: KVR667D2S5/1G)

Description:
1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM
Standard 128M X 64 Non-ECC 667MHz 200-pin Unbuffered SODIMM (SDRAM-DDR2, 1.8V, CL5)
Het kan wel maar de "speciale" MacBook reepjes: KTA-MB667/1G. Worden denk ik aangeraden. Er zijn wel veel mensen die goed draaien met andere reepjes dan Apple Certified dingen, ik ga binnenkort misschien voor de Kingston 1Gb KTA-MB667 bij Mail-a-Mac. Voor €95 is dat niet echt veel, levenslang garantie en minder risico omdat ze gemaakt zijn voor de MacBook.

Maar, het zou wel passen en daarnaast ook werken, ik weet alleen niet hoe dat op de lange duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hercul3s schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:35:
[...]

Het kan wel maar de "speciale" MacBook reepjes: KTA-MB667/1G. Worden denk ik aangeraden. Er zijn wel veel mensen die goed draaien met andere reepjes dan Apple Certified dingen, ik ga binnenkort misschien voor de Kingston 1Gb KTA-MB667 bij Mail-a-Mac. Voor €95 is dat niet echt veel, levenslang garantie en minder risico omdat ze gemaakt zijn voor de MacBook.

Maar, het zou wel passen en daarnaast ook werken, ik weet alleen niet hoe dat op de lange duur is.
Dankje wel Hercul3s, ik zal het gelijk bestellen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zo'n moeite doen voor al dat werkgeheugen nou eigenlijk? vertel niet hoe ik er aan kom maar apple store gebruikt zelf ook kingston namelijk: KTAMB667/1G. als je dit geheugen koopt heb je dus gewoon goed geheugen,,, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om mijn mac mini op te waarderen, graag wil ik er iets extra geheugen bij prikken, aangezien 512 echt te weinig is.

Nu is er apple geheugen, kingston KTAMB667K2/2 (2GB) voor 250 euro met deze specs:
Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - SO DIMM 200-pins - DDR II - 667 MHz / PC2-5300 - niet-gebufferd

En kingston KVR667D2S5/1G voor 2 maal 75 euro met deze specs:
Description: 1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM
Detailed Specifications: Standard 128M X 64 Non-ECC 667MHz 200-pin Unbuffered SODIMM (SDRAM-DDR2, 1.8V, CL5)

Tot zover ik lees zou het moeten werken, alleen heb ik geen idee wat voor cas snelheid en voltage echt apple geheugen heeft.

Heeft iemand een idee wat de cas tijd en voltage is van "echt" apple geheugen?

[ Voor 10% gewijzigd door Madcat op 03-02-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
waarom vind je dat eigenlijk zo belangrijk?

of wil je het gewoon zomaar weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je een Mac Mini hebt ga ik er vanuit dat je je niet bezig houdt met professionele zaken. Of het geheugen nu Kingston Apple (als dat al bestaat?) is of standaard Kingston geheugen, dat ga je echt niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

MintyDoerak schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:37:
waarom vind je dat eigenlijk zo belangrijk?

of wil je het gewoon zomaar weten?
Omdat het namelijk kan uitmaken.

Ik loop ook een beetje tegen hetzelfde. Ik wil mijn imac graag uitbreiden naar 2 gigabyte. Er zit jammer genoeg een goed prijs verschil tussen het normale het het 'apple' geheugen.

In mijn macbook zit hongkong geheugen wat ik met veel plezier gebruik. Ik overweeg misschien om het geheugen voor de imac dan ook uit Hongkong te bestellen.

Ik denk dat je het beste met je vraag naar het grote apple geheugen topic kunt gaan. Wat ik je alvast kan vertellen dat cas5 het beste is voor een Apple systeem.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn eigenlijk drie soorten geheugen van Kingston.

1. System specific memory
2. Value RAM (standaard)
3. HyperX

System specific is geheugen dat gegarandeerd werkt in het systeem waarvoor deze bedoeld is. Hiervoor worden testen voor gedaan. Dit geheugen wordt dus alleen maar getest voor A-merken zoals Dell, Apple, HP, IBM etc. Deze fabrikanten hebben namelijk standaard configuraties en daarvoor wordt het geheugen "op maat" gemaakt.

Value RAM is eigenlijk het geheugen dat je het meeste ziet. Dit geheugen kom je bij de pc-boer op de hoek tegen. Dit werkt gewoon goed wanneer je het juiste type hebt. Dit is ook wat goedkoper maar is niet minder slecht. Je hebt alleen niet de garantie van Kingston dat het ook in jouw configuratie gaat werken. Dit geheugen wordt op basis van een bepaalde specificatie gemaakt.

HyperX is voor extra performance en draait op hogere snelheden en kan beter gekoeld worden. Is extra duur en niet geschikt voor de Mac volgens mij.

Kortom gewoon ValueRAM kopen, dat gebruikt de Apple dealer ook en dat werkt gewoon. Bovendien kun je het overal kopen en is het goedkoper. Wanneer je zorgt dat je het juiste type hebt dan kan er niets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
SO-DIMM 1GB pc5300Kingston, KVR667D2S5/1G kost nu nog maar 66 euro volgens de pricewatch. Dieptepunt!! Nu wordt het wel heel aantrekkelijk om mn iMac te updaten naar 2gb. Ik was benieuwd of er hier mensen problemen hadden met dit geheugen icm een C2D iMac? Is het verstandig trouwens om nog even te wachten zodat de prijzen nog wat zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Wat is eigenlijk het verschil tussen KVR en KTA??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:48:
waarom zo'n moeite doen voor al dat werkgeheugen nou eigenlijk? vertel niet hoe ik er aan kom maar apple store gebruikt zelf ook kingston namelijk: KTAMB667/1G. als je dit geheugen koopt heb je dus gewoon goed geheugen,,, klaar :P
Dat zijn gewoon Apple Certified geheugenreepjes.
Nogal logisch dat ze die bij de Apple store gebuiken.

Edit: En vraag niet hoe je er aan komt? Daar doen ze echt niet geheim over.
Waar ik werk worden die reepjes overgens ook gebruikt voor apple, naast Samsung en Hynix (Apple Certified).

[ Voor 27% gewijzigd door Mud.Starrr op 04-02-2007 02:08 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Mud.Starrr schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:04:
[...]

Dat zijn gewoon Apple Certified geheugenreepjes.
Nogal logisch dat ze die bij de Apple store gebuiken.

Edit: En vraag niet hoe je er aan komt? Daar doen ze echt niet geheim over.
Waar ik werk worden die reepjes overgens ook gebruikt voor apple, naast Samsung en Hynix (Apple Certified).
je kan die KTA-reepjes ook gewoon uit de winkel halen (zie pricewatch). Ze zijn alleen wat duurder dan de KVR. De KVR is dus niet apple certified, maar dat wilt niet zeggen dat het niet werkt lijkt me. Vandaar mijn vraag of er mensen ervaring hebben met deze combi.

Bij 2 reepjes van 1 gig scheelt het toch al weer 50 euro namelijk.

Wat is de apple store trouwens belachelijk duur zeg. 2x1gb=360. terwijl je via de pricewatch op een bedrag van hooguit 200 uitkomt. (2x1gb KVR komt op ong 135 incl. verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

MintyDoerak schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:42:
[...]
je kan die KTA-reepjes ook gewoon uit de winkel halen (zie pricewatch). Ze zijn alleen wat duurder dan de KVR. De KVR is dus niet apple certified, maar dat wilt niet zeggen dat het niet werkt lijkt me. Vandaar mijn vraag of er mensen ervaring hebben met deze combi.

Bij 2 reepjes van 1 gig scheelt het toch al weer 50 euro namelijk.

Wat is de apple store trouwens belachelijk duur zeg. 2x1gb=360. terwijl je via de pricewatch op een bedrag van hooguit 200 uitkomt. (2x1gb KVR komt op ong 135 incl. verzendkosten)
Dat je ze ergens anders ook kunt kopen maakt toch niet uit? Apple staat ook toe dat je ze zelf upgrade.
Alleen krijg je bij de meeste reepjes geen ondersteuning van Apple meer als er iets niet goed werkt.
(Hangt ook weer van de persoon die je hebt af, maar ze hoefen niet te ondersteunen).
De KTA reepjes worden wel door Apple goedgekeurd, Apple blijft als je die hebt wel ondersteunen.

Waarom ze zo duur zijn bij Apple store, maar ook bij ons (ga geen naam noemen) snap ik ook niet.
Wij kopen ze ook erg duur in, het is zelfs intresanter om ze van internet winkel over te kopen.
(maar ja dat kan helaas niet, leverancies hebben teveel macht :( ).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Nu het ram bij macstuff opeens 20,= duurder is ben ik maar ens weer rond gaan kijken en kwam bij Alternate uit, die nu in het assortiment heeft,
1 reep 1GB Buffalo Ram voor € 59,=.
Helaas kan ik geen enkele info op het net vinden van Buffalo icm een C2D Macbook, wie heeft wel ervaringen of kent iemand met dit merk?
[size=9]net even gebeld met Alternate, een collega vande telefonist heeft ook een C2D Macbook en het schijnt zonder problemen te werken, dus ik denk dat ik de gok maar neem en twee reepjes ga bestellen[/size]
Zeg het voort, ik bedoel € 59,= is geen geld ivm een A-merk (een wat op de markt bekendere naam).

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met TakeMS reepjes?
heb het topic door gezocht maar kon niks vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik neem aan dat dit geheugen : Kingston KVR667D2S5 1 GB gewoon werkt in een 24" iMac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit topic gaat niet over de iMac, en bovendien gebruikt de iMac volgens mij gewoon DDR2 DIMMs, geen SO-DIMM (laptop geheugen). Die geheugen modules die je noemt zijn dat wel.

/edit: Ok, my bad. Misschien moet de topic titel aangepast worden?

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 11-02-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

carfreak02 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:23:
Ik neem aan dat dit geheugen : Kingston KVR667D2S5 1 GB gewoon werkt in een 24" iMac ?
Ik zou voor de KTA gaan ipv de KVR, maar in princiepe zou dat moeten werken.
zonoskar schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:46:
Dit topic gaat niet over de iMac, en bovendien gebruikt de iMac volgens mij gewoon DDR2 DIMMs, geen SO-DIMM (laptop geheugen). Die geheugen modules die je noemt zijn dat wel.
Nee hij heeft gelijk, het geheugen is exact hetzelfde als de MB/Pro.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 20:17
macpaddy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:20:
Nu het ram bij macstuff opeens 20,= duurder is ben ik maar ens weer rond gaan kijken en kwam bij Alternate uit, die nu in het assortiment heeft,
Helaas kan ik geen enkele info op het net vinden van Buffalo icm een C2D Macbook, wie heeft wel ervaringen of kent iemand met dit merk?

[...]

Zeg het voort, ik bedoel € 59,= is geen geld ivm een A-merk (een wat op de markt bekendere naam).
Ik heb inmiddels 1GB buffalo ram in mijn macbook zitten(totaal = 1,25) en het bevalt goed, Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:33:
Iemand ervaring met TakeMS reepjes?
heb het topic door gezocht maar kon niks vinden :|
ja, heb het nu in de vorm van pc4200 in mijn PB G4 zitten, werkt goed. alleen een hoge uitvals percentage. niet echt heel betrwoubaar geheugen, maar als het werkt wertkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macpaddy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:20:

[...]

Sinds twee dagen heb ik twee van deze modules in mijn macbook. Alles werkt naar wens. Mochten er nog opvallende dingen gebeuren, dan meld ik dat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik wil hier even op inspringen. Het klopt dat valueram van Kingston net zo goed werkt in een mac als de 'speciale' ram module?

Ik heb zelf namelijk een iMac C2D en wil het geheugen upgraden naar 2gig. Het liefst natuurlijk met valueram omdat het de helft goedkoper is.

Op verschillende fora's lees ik dat je het echte geheugen moet hebben en geen valueram en anderen zeggen weer dat het niks uit maakt.

weet iemand hoe het nu echt zit?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Er is al een topic speciaal over geheugen en apple-producten. Op basis van de ervaringen daarzo heb ik gewoon valueram gekocht voor mijn mini en dat staat nu in bestelling. Nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor gemengde verhalen van mensen die niet specifiek de apple variant hebben gekocht. Meestal werkt het zonder problemen als je het juiste type koopt. De Mac mini is niet zo kritisch in dat opzicht. Ik heb wel van horen zeggen dat de iMac wat gevoeliger is voor het geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

"Apple geheugen" of ander merkspecifiekgeheugen komt met de garantie dat het 100% in jouw systeem past.

Gewone ram is, zoals de naam het zegt gewone ram. Vooral laptops kunnen erg vaag doen met ram.
  • Mijn Toshiba laptop had default PC2100 ram cas 3, dus ook gewoon een 1GB latje van dat type ram erin doen. De laptop bios wilt perse cas 2,5 draaien, het werkt onder Windows XP wel, maar er zijn af en toe geheugenfouten.
  • Toen ik dat ram probeerde te verkopen, kwam ik een Sony Vaio tegen die slechts 445MB van de 1GB herkende.
Merkspecifieke zaken van geheugen voorzien doe je door "foemp and go". Stamp het latje ram in het apparaaat en betalen als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:53
Ik weet niet of er nog mensen zijn die 2x 1gb bij willen prikken, maar bij iBood is vandaag een aanbieding: Transcend geheugen. In de reacties is te lezen dat een aantal mensen deze modules al hebben besteld voor de MacBook. Het zou dus moeten werken.

Link: www.ibood.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:08

SambalBij

We're all MAD here

Jep vannacht meteen besteld :)
Hoop dat het werkt, maar volgens de specs zou het toch geen probleem moeten zijn.
Nou nog een leuk prijsje vangen voor de 2x 512MB die er straks uitkomen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Operations schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:57:
Jep vannacht meteen besteld :)
Hoop dat het werkt, maar volgens de specs zou het toch geen probleem moeten zijn.
Nou nog een leuk prijsje vangen voor de 2x 512MB die er straks uitkomen :)
ik heb mssn wel interesse. mail me maar ff, je kunt het adres vinden via mijn website (zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:53
Ik sta op het punt geheugen te kopen voor mijn MacBook (2 x 1gb).
Ik twijfel echter welk merk ik moet kopen. Ik twijfel tussen Kingston Valueram en MDT.
Wat is kwalitatief het beste geheugen, en wie heeft waar ervaring mee?
Ze kosten allebei nagenoeg hetzelfde (65 euro excl. verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zojuist in mijn intel mac mini core duo gestopt:

2x KVR667D2S5/1G

Bij salland. 2 gig geheugen is echt een wereld van verschil met de mini tov 1 Gb. Werkt al 5 minuten prima ;)

Het zou mij zeer verbazen als dit geheugen niet in een macbook (pro) of intel iMac zou werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Q op 15-03-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Een tip: bij 4launch zijn de 1GB SODIMM PC5300 van trancend nu 53,50 euro, wat volgens mij wel erg goedkoop is. Ik heb al zo'n module in mijn macbook zitten (nu in totaal 1,25GB) en die werkt al een paar weken prima. Ik heb in ieder geval er net nog maar eentje besteld om te upgraden naar 2GB. :)

link: www.4launch.nl

vendorcode geheugen: JM488Q643A-6, voor ervaringen van andere macbook gebruikers zoek even met google op JM488Q643A-6 macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic :P

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:02:
Een tip: bij 4launch zijn de 1GB SODIMM PC5300 van trancend nu 53,50 euro, wat volgens mij wel erg goedkoop is. Ik heb al zo'n module in mijn macbook zitten (nu in totaal 1,25GB) en die werkt al een paar weken prima. Ik heb in ieder geval er net nog maar eentje besteld om te upgraden naar 2GB. :)

link: www.4launch.nl

vendorcode geheugen: JM488Q643A-6, voor ervaringen van andere macbook gebruikers zoek even met google op JM488Q643A-6 macbook.
Zo, de drempel is voor mij eindelijk laag genoeg. Niet om te zeuren, maar moet de vendorcode niet JM388Q643A-6 zijn? Ik wil wel zeker weten dat het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

In principe zou elke DDR2-SODIMM (PC5300, 667 Mhz) moeten werken in je MBP, of niet?

Via eBay kan ik nu deze kopen, van Samsung. Had al gekeken in m'n MBP en er zit nu een Samsung reepje ook in (wel ander vendor#). Ik kan op het type nummer van dit ding verder op Google niks vinden, Yahoo geeft een Franse site met iemand waarbij het niet werkte, maar dat kon ook komen omdat dat reepje stuk was, zover ik begrijp.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:54:
[...]

Zo, de drempel is voor mij eindelijk laag genoeg. Niet om te zeuren, maar moet de vendorcode niet JM388Q643A-6 zijn? Ik wil wel zeker weten dat het goed is :P
Tsja, volgens mij voldoen beide vendorcodes aan de juiste specificaties. Die ene die ik al heb (die goed werkt) en degene die ik nu besteld heb zijn beide reepjes met een 4 aan het begin. Overigens zijn ze nu al weer in backorder. Ik kreeg een mailtje dat de verwachte levertijd ipv 2-5 dagen meer iets van 7 werkdagen wordt.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste