Ik heb ook geupgrade naar 2 gB maar wat is die witte zooi aan die oude geheugen modules?
Verwijderd
Als ik mij niet vergis glijmiddel.Gamebytes schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:16:
Ik heb ook geupgrade naar 2 gB maar wat is die witte zooi aan die oude geheugen modules?
Glijmiddeltje idd. Dat is normaal.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Op mail-a-mac zijn 1gb van kingston in de aanbieding. Maar er staat dat ze zijn voor macbook core duo... Dan werken ze toch ook gewoon goed op core 2 duo??
linkje:
http://www.mailamac.nl/in...tId=MBP15216160&sid=robot
linkje:
http://www.mailamac.nl/in...tId=MBP15216160&sid=robot
Verwijderd
Degene wiens vendorcode met een 3 begint is echter totaal het verkeerde zie ik net, aangezien dat SDRAM isdonaldo schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:55:
[...]
Tsja, volgens mij voldoen beide vendorcodes aan de juiste specificaties. Die ene die ik al heb (die goed werkt) en degene die ik nu besteld heb zijn beide reepjes met een 4 aan het begin. Overigens zijn ze nu al weer in backorder. Ik kreeg een mailtje dat de verwachte levertijd ipv 2-5 dagen meer iets van 7 werkdagen wordt.

488
388
Zijn er mensen die al langere tijd werken met Kingston ValueRAM (KVR667D2S5) reepjes in een MacBook? Geen problemen?
De 1GB versie is nu voor rond de €50 te vinden, dus dat is wel erg aantrekkelijk. Het speciale Apple geheugen van Kingston kost zo'n €75, dat vind ik toch wel een flink prijsverschil.
De 1GB versie is nu voor rond de €50 te vinden, dus dat is wel erg aantrekkelijk. Het speciale Apple geheugen van Kingston kost zo'n €75, dat vind ik toch wel een flink prijsverschil.
Verwijderd
Vandaag 2stuks KVR667D2S5/1G gehaald voor in de macbook, heb het net ingebouwd en werkt al 5 minuten...ludo schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:15:
Zijn er mensen die al langere tijd werken met Kingston ValueRAM (KVR667D2S5) reepjes in een MacBook? Geen problemen?
iemand nog interesse in 2x Hynix 256mb geheugen
Ik zou het houden , je krijgt er niets meer voor want iedereen wil ervanaf .Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:07:
[...]
Vandaag 2stuks KVR667D2S5/1G gehaald voor in de macbook, heb het net ingebouwd en werkt al 5 minuten...
iemand nog interesse in 2x Hynix 256mb geheugenmoet ik daar nu weer mee???
Als het dan een keer misgaat , heb je altijd je orginele nog
Ik heb vandaag zelf mn RAM van de MBP geupdate naar
2x Kingston KVR667D2S5/1G werkt als een trein.
Maar ook wat anders, misschien dat iemand het hier weet.
Ik heb er in de iBook G4 1,2Ghz er een reepje van 256mb Kingston KVR333X64SC25/256 in geduwd.
En nu lijkt het erop dat de iBook sinds de upgrade niet meer in de slaap stand wil.
Als je hem dichtklapt ' snurkt' 'ie een keer. Dan slaat de cd-drive een tik aan en wordt ' ie weer wakker, om dan na twee tellen weer in de slaapstand te gaan.
Und so weiter...
2x Kingston KVR667D2S5/1G werkt als een trein.
Maar ook wat anders, misschien dat iemand het hier weet.
Ik heb er in de iBook G4 1,2Ghz er een reepje van 256mb Kingston KVR333X64SC25/256 in geduwd.
En nu lijkt het erop dat de iBook sinds de upgrade niet meer in de slaap stand wil.
Als je hem dichtklapt ' snurkt' 'ie een keer. Dan slaat de cd-drive een tik aan en wordt ' ie weer wakker, om dan na twee tellen weer in de slaapstand te gaan.

Verwijderd
Ik heb een mischien domme vraag, maar kon het in dit topic niet vinden.
Nu heb ik 2 reepjes geheugen van flashman in mijn macbook pro.
Nu was 1 reepje kapot (en na 4 maanden sukkelen en wat verzondkosten) en is inmiddels gerepareerd. Nu is de ander ook kapot gegaan! Dus wat wil ik doen:
1 reepje van apple kopen (a 1 gig)
en het andere reepje van flashman (a 1 gig) erin doen.
Kunnen deze 2 dan ook gewoon dual channel? of moet het echt precies het zelfde geheugen zijn dan? En wat heeft dat voor consequentie's voor mijn snelheid?
Nu heb ik 2 reepjes geheugen van flashman in mijn macbook pro.
Nu was 1 reepje kapot (en na 4 maanden sukkelen en wat verzondkosten) en is inmiddels gerepareerd. Nu is de ander ook kapot gegaan! Dus wat wil ik doen:
1 reepje van apple kopen (a 1 gig)
en het andere reepje van flashman (a 1 gig) erin doen.
Kunnen deze 2 dan ook gewoon dual channel? of moet het echt precies het zelfde geheugen zijn dan? En wat heeft dat voor consequentie's voor mijn snelheid?
Verwijderd
Tip:
Koop bij crucial.com/eu. Daar kun je selecteren op type computer, en je krijgt dat 2 modules van dezelfde fabricage datum. Zo heb je gerarandeerd een goede dual-channel setup. En mocht 1 v/d modules kapot zijn, dan mag je ze beide terug sturen ,en dan krijg je weer 2 dezelfde terug.
Op moment van schrijven betaal je €117,50 voor 2x1GB. Komt nog wel €7 verzendkosten bij.
Koop bij crucial.com/eu. Daar kun je selecteren op type computer, en je krijgt dat 2 modules van dezelfde fabricage datum. Zo heb je gerarandeerd een goede dual-channel setup. En mocht 1 v/d modules kapot zijn, dan mag je ze beide terug sturen ,en dan krijg je weer 2 dezelfde terug.
Op moment van schrijven betaal je €117,50 voor 2x1GB. Komt nog wel €7 verzendkosten bij.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 14:08 ]
Verwijderd
Zij hebben een UK based logistieke afdeling, geen invoerrechten dus 
Ik heb over de jaren 4x geheugen bij ze besteld, nog nooit problemen mee gehad
Vandaag 2x1GB voor de Macbook ontvangen, werkt perfect
Ik heb over de jaren 4x geheugen bij ze besteld, nog nooit problemen mee gehad
Ik wilde net de link naar het Crucial geheugen posten. 2x1Gb voor €117 + €7 verzendkosten is niet echt veel voor goed merk geheugen met garantie
.
Overigens, ook interessant om te lezen voor mensen die eraan denken om over te stappen op meer geheugen is dit artikel. Als je te lui bent om het door te lezen, even een samenvattende quote:
.
Overigens, ook interessant om te lezen voor mensen die eraan denken om over te stappen op meer geheugen is dit artikel. Als je te lui bent om het door te lezen, even een samenvattende quote:
Hieruit concluderend, 2e kwartaal 2007 zal het geheugen hoogstwaarschijnlijk op zijn dal zitten qua prijs. Daarna in het 3e of 4e kwartaal zal de vraag weer toenemen omdat Vista meer in gebruik genomen gaat worden. Dus, nu en de komende maand is de beste tijd om geheugen te kopenElpida president and CEO Yukio Sakamoto was cited by a Chinese-language Economic Daily News (EDN) report in predicting that DRAM prices are likely to bottom in the second quarter of 2007.
Inotera Memories (...) Company president Charles Kau commented that it is still uncertain to judge whether DRAM pricing will hit the bottom in the second or third quarter, saying that it will take about one to two quarters for demand for Windows Vista to warm up.
Verwijderd
wow EUR117 is wel erg weinig, kom bijna in de verleiding om van 2x 512mb naar 2x1 te gaan...misschien nog even wachten tot leopard
Verwijderd
Ik heb dat geheugen van crucial ook gezien, en zit er ok hard aan te denken om dit aan te schaffen.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:29:
Zij hebben een UK based logistieke afdeling, geen invoerrechten dus
Ik heb over de jaren 4x geheugen bij ze besteld, nog nooit problemen mee gehadVandaag 2x1GB voor de Macbook ontvangen, werkt perfect
Zo laag is de prijs van geheugen voor de macbook nog niet geweest volgens mij.
Nu is mijn vraag is dit geheugen geschikt voor de macbook, en is het ook gecertificeerd door apple? Is dit nodig om het goed te laten werken?
Dan nog een vraag. Is het een erg groot verschil tussen 1gb wat ik nu heb of 2gb? Ik maak vooral gebruik van adobe programma's cs2. Zou het ook nodig zijn bij de nieuwe cs3.
alvast bedankt.
Apple certificeert geen geheugen. Je kunt gewoon een willekeurig reepje SO-DIMM PC5300 kopen en 't in je macbook (pro) of macmini proppen. Uiteraard is een goed merk altijd wel aan te raden. Ik heb zelf goede ervaringen met zowel Kingston als Corsair. Dane-Elec is ook goed (iig zover zij gewoon Hynix reepjes gebruiken, welke Apple er zelf ook in doet
)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Transcend 1GB PC5300 CL5.0 JM488Q643A-6 maal 2.
Works like a charm
Wauw wat is dit super! Werkt gelijk herkend, draait als een speer! Gewoon mega geweldig dit, en dat voor 51 euro per latje! (www.4launch.nl)
Works like a charm
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:19:
Transcend 1GB PC5300 CL5.0 JM488Q643A-6 maal 2.
Works like a charmWauw wat is dit super! Werkt gelijk herkend, draait als een speer! Gewoon mega geweldig dit, en dat voor 51 euro per latje! (www.4launch.nl)
Nog even een ervaring voor mensen die twijfelen over dit geheugen. Die tweede van die van mij is nu ook al een paar dagen binnen. Werkt ook prima. Ook nog even memtest gedraaid, gaf geen foutmeldingen. 2GBdonaldo schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:55:
[...]
Tsja, volgens mij voldoen beide vendorcodes aan de juiste specificaties. Die ene die ik al heb (die goed werkt) en degene die ik nu besteld heb zijn beide reepjes met een 4 aan het begin. Overigens zijn ze nu al weer in backorder. Ik kreeg een mailtje dat de verwachte levertijd ipv 2-5 dagen meer iets van 7 werkdagen wordt.
Verwijderd
donaldo, echt enorm bedankt voor de tip! Ik zat al langer te twijvelen of ik het zou doen, en ik kan het iedereen aanraden. Zo snel is hij nu
Verwijderd
2x 51 euro is idd ook niet verkeerd,
Hmm nou begin ik tog te twijfelen tussen die crucial of die transcend reepjes.
Moet dus beide werken?
Wat als het nou niet werkt? kan ik mijn macbook dan beschadigen of kapot maken door dit geheugen?
Of krijg ik alleen de zogenaamde kenelpanics?
Hmm nou begin ik tog te twijfelen tussen die crucial of die transcend reepjes.
Moet dus beide werken?
Wat als het nou niet werkt? kan ik mijn macbook dan beschadigen of kapot maken door dit geheugen?
Of krijg ik alleen de zogenaamde kenelpanics?
Verwijderd
Ik heb zo net 2 * 1GB Kingston (KVR---) latjes besteld van Azerty hardware voor 54€/stuk
Nu kan ik eindelijk 1gb toekennen aan die f*ucking Parallels
Ik ben toch maar gegaan voor de Kingston, degelijke naam, hoewel die andere ook wel zullen werken.
Mac OSX is vrij geheugen intensief, 2Gb zal dus altijd beter zijn dan 1Gb, vooral bij zware programma's als Photoshop etc. Daarnaast lijkt het mij zo dat vooral bij langere uptimes (mijn MacBook gaat altijd in sleep en soms heeft ie uptimes van meer dan 2 weken) je Mac minder 'afremt' maar gewoon zo snel blijft als een paar minuten na een reboot. Dus dat je praktisch nooit meer hoeft te rebooten.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:50:
[...]
Ik heb dat geheugen van crucial ook gezien, en zit er ok hard aan te denken om dit aan te schaffen.
Zo laag is de prijs van geheugen voor de macbook nog niet geweest volgens mij.
Nu is mijn vraag is dit geheugen geschikt voor de macbook, en is het ook gecertificeerd door apple? Is dit nodig om het goed te laten werken?
Dan nog een vraag. Is het een erg groot verschil tussen 1gb wat ik nu heb of 2gb? Ik maak vooral gebruik van adobe programma's cs2. Zou het ook nodig zijn bij de nieuwe cs3.
alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb nu ook 2gb in mijn macbook. 2x 1gb van transcend. Werkte gelijk. Nog geen problemen mee gehad. Heb ze nu 3 dagen in gebruik. Dus zal ook wel goed blijven werken.
Is echt een aanrader. 51 euro per reepje.
Ik heb alleen nog geen echte snelheidswinst gemerkt tussen 1 gb en 2 gb.
Is echt een aanrader. 51 euro per reepje.
Ik heb alleen nog geen echte snelheidswinst gemerkt tussen 1 gb en 2 gb.
Ik heb mijn macbook(c2d) geupgrade naar 2gb(transcend).
Veel verschil met XP in parallels, vooral met multitasking tussen osx en xp programma's.
In OSX is het wel te merken maar het verschil is minimaal.
Ik ben dan ook geen grafisch ontwikkelaar maar gebruik programmeer omgevingen(netbeans, vs2005). Photoshop met grote files zal waarschijnlijk wel veel soepeler werken.
Nu kan ik eindelijk mijn bootcamp parititie weggooien.
Echt een aanrader voor wie vaak parallels gebruikt.
Veel verschil met XP in parallels, vooral met multitasking tussen osx en xp programma's.
In OSX is het wel te merken maar het verschil is minimaal.
Ik ben dan ook geen grafisch ontwikkelaar maar gebruik programmeer omgevingen(netbeans, vs2005). Photoshop met grote files zal waarschijnlijk wel veel soepeler werken.
Echt een aanrader voor wie vaak parallels gebruikt.
Je bootcamp partitie kan je toch ook via parallels benaderen, is soms wel eens handig om native te werken in windows..ismael86 schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:59:
Verwijderd
Ik merk wel een groot verschil tussen 1GB & 2GB, op een MB core duo hoor.. alles werkt ZO SNEL
dit werkt gewoon in een macbook of niet?
Crucial DDR2 SO-DIMM 1024MB CL5 Non-ECC, 1.8V, 128Mx64, 200p DDR2 PC2-5300
Verwijderd
Op hun website kun je gewoon selecteren op je macbook versie, dan werkt het gegarandeerd.
Via een search kwam ik dit topic tegen, ik zocht op 'KVR667D2S5'. Inmiddels is mijn ervaring: uitstekend. Werkt prima in mijn mac mini.Q schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:53:
Er is al een topic speciaal over geheugen en apple-producten. Op basis van de ervaringen daarzo heb ik gewoon valueram gekocht voor mijn mini en dat staat nu in bestelling. Nog geen ervaring mee.
Ik heb 2 GB kingston Apple RAM in mijn macbook.
KTA-MB667/1G (en dat 2 maal).
Werkt perfect, ik laat alleen voor de zekerheid mn standaardlatjes nog even in het laatje liggen.
Ik heb er in elk geval een goeie ervaring mee.
KTA-MB667/1G (en dat 2 maal).
Werkt perfect, ik laat alleen voor de zekerheid mn standaardlatjes nog even in het laatje liggen.
Ik heb er in elk geval een goeie ervaring mee.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Ja, en 2 keer zoveel betalen zeker 
Ik was 162,44 kwijt voor mn 2GB (zie post boven je voor specs), terwijl ik bij Apple maar liefst 330 euro kwijt zou zijn voor 2 GB...
Dan weet ik het wel
Ik was 162,44 kwijt voor mn 2GB (zie post boven je voor specs), terwijl ik bij Apple maar liefst 330 euro kwijt zou zijn voor 2 GB...
Dan weet ik het wel
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Verwijderd
Just to be sure? Apple geheugen bestaat niet, als je naar een Apple winkel gaat om geheugen te halen stoppen ze er ook gewoon Kingston of iets anders in.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:50:
persoonlijk zou ik ook voor de standaard apple geheugen kiezen. just to be sure!
Neem ook eens een kijkje in: \[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro / Mac mini
Voor een 1GB reepje ben je +/- €50,- kwijt, you do the math.
EDIT @ hierboven:
Dat is nu dus een hoop geld, weet niet wanneer je dat gekocht hebt maar voor 100 Euro ben je nu klaar (2 x 1GB). Neem bijv. Transcend, dat werkt prima, en kost geen drol.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 21:18 ]
Insteken en als het memtest-stable is (en geen vage dingen gebeuren), dan werkt het. Je kan met je computer bij elke hardwareboer langs gaan om latjes te testen totdat je een goeie vind, vandaar bestaat er zoiets als Apple-geheugen (doodgewoon geheugen met een "Apple-certified" stickertje erop) die zeker en vast wel moeten werken.
[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 30-04-2007 00:03 ]
Nog even voor de duidelijkheid, dit verhaal ging dus om van 1 gb naar 2 GB intern te gaan. De typeaanduiding KVR667D2S5 staat voor 1 latje van 1 GB. Die vind je momenteel, April 2007 voor 45 euro inclusief (of misschien nog wel minder) in de winkel, dus het kost echt geen drol meer.
Apple-geheugen is flauwekul, bespaar je zelf die paar honderd euro.
Apple-geheugen is flauwekul, bespaar je zelf die paar honderd euro.
Ik heb een paar wegen geleden twee MacBooks van collega's voorzien van 1GB reepjes Value RAM. Werkt als een tiet. Ik zou gewoon Value RAM halen en morgen op het terras extra genieten van het geld wat je daardoor overhoudt
Ik heb Kingston Apple geheugen vs normaal Kingston geheugen gemerged met dit topic, omdat één topic over ervaringen met geheugen wel genoeg is
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Hee Allemaal!
Ik heb gisteravond mijn Mac Mini 1.66 Core Duo (nieuw model, combodrive) geupgrade van de standaard 512MB naar 2GB. Ik heb daarvoor 2 Transcend reepjes gebruikt (model TS1GAP667S), speciaal voor Apple. Ik heb deze gevonden via de memory configurator op www.shop4memory.com (deze zitten in Ierland net als ikzelf).
Ik was blij dat alles werkte toen ik opnieuw opstartte en de 2GB wordt herkend, maar met het nieuwe geheugen krijg ik elke paar minuten opeens een zwart scherm gedurende 2 seconden. Het gebeurt vrij onregelmatig, soms 10 minuten niet en soms 2x achter elkaar.
Ik moet nog proberen het oude geheugen terug te zetten. Maar ik vroeg me af of iemand anders dit probleem ook heeft gehad. Ik neem aan dat het aan het geheugen ligt omdat ik verder niks veranderd heb en het een shared-mem gpu is. Bovendien moet het aan de hardware liggen want het gebeurt zowel in Windows (bootcamp) als in Mac OS X...
Ik laat het wel weten als ik meer weet maar ik zou dus in elk geval geen TS1GAP667S van Transcend bestellen tot ik duidelijk weet of die het probleem veroorzaken.
Edit: Bedankt voor de tips over de memtest en rember, ga ik vanavond proberen!!
Ik heb gisteravond mijn Mac Mini 1.66 Core Duo (nieuw model, combodrive) geupgrade van de standaard 512MB naar 2GB. Ik heb daarvoor 2 Transcend reepjes gebruikt (model TS1GAP667S), speciaal voor Apple. Ik heb deze gevonden via de memory configurator op www.shop4memory.com (deze zitten in Ierland net als ikzelf).
Ik was blij dat alles werkte toen ik opnieuw opstartte en de 2GB wordt herkend, maar met het nieuwe geheugen krijg ik elke paar minuten opeens een zwart scherm gedurende 2 seconden. Het gebeurt vrij onregelmatig, soms 10 minuten niet en soms 2x achter elkaar.
Ik moet nog proberen het oude geheugen terug te zetten. Maar ik vroeg me af of iemand anders dit probleem ook heeft gehad. Ik neem aan dat het aan het geheugen ligt omdat ik verder niks veranderd heb en het een shared-mem gpu is. Bovendien moet het aan de hardware liggen want het gebeurt zowel in Windows (bootcamp) als in Mac OS X...
Ik laat het wel weten als ik meer weet maar ik zou dus in elk geval geen TS1GAP667S van Transcend bestellen tot ik duidelijk weet of die het probleem veroorzaken.
Edit: Bedankt voor de tips over de memtest en rember, ga ik vanavond proberen!!
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 18-05-2007 13:41 ]
Als je opstart met de Apple Hardware Test (eerste installatie DVD, opstarten met 'd' ingedrukt) kun je het geheugen laten testen. Kun je ook gelijk zien welke DIMM problemen veroorzaakt.
Eventueel kun je nog kijken of het geheugen er wel goed inzit en misschien eruit halen en weer opnieuw inbouwen. Maar het is ook best mogelijk dat de DIMM gewoon stuk is.
Eventueel kun je nog kijken of het geheugen er wel goed inzit en misschien eruit halen en weer opnieuw inbouwen. Maar het is ook best mogelijk dat de DIMM gewoon stuk is.
Verwijderd
Je kan ook het tooltje Rember laten draaien, dat is een soort Memtest voor windows, maar dan voor de mac. En is persoonlijk veel beter dat de ingebouwde mem-test van osxDaedalus schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:25:
Als je opstart met de Apple Hardware Test (eerste installatie DVD, opstarten met 'd' ingedrukt) kun je het geheugen laten testen. Kun je ook gelijk zien welke DIMM problemen veroorzaakt.
Je moet maar googlen naar "rember +osx"
Bij HTX in Arnhem wisten ze mij te vertellen dat als je geen apple approved geheugen gebruikt, maar de standaard type dat je dan veel problemen kunt krijgen met je macbook. Veel crashes e.d.
ik ga dus mooi voor 2x KTA-MB667/1G van Kingston... ben volgens de pricewatch ongeveer 175euro kwijt...
ik ga dus mooi voor 2x KTA-MB667/1G van Kingston... ben volgens de pricewatch ongeveer 175euro kwijt...
Verwijderd
Problemen kunt krijgen. Zelf heb ik met mijn el-cheapo Transcend geheugen geen enkel probleem
175 euro? Dat is duur? Volgens mij is dat met de pricewatch wel ergens goedkoper te vinden?
Anyway, als het goed is bezorgt UPS over ongeveer één uur mijn 2x1GB van http://crucial.com/eu. Voor zo'n 105 euro zou ik dan ook geheugen moeten hebben dat gegarandeerd werkt in mijn MacBook
Anyway, als het goed is bezorgt UPS over ongeveer één uur mijn 2x1GB van http://crucial.com/eu. Voor zo'n 105 euro zou ik dan ook geheugen moeten hebben dat gegarandeerd werkt in mijn MacBook
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dat je dat je ook geen problemen moet gaan zoeken wanneer er geen aanwijzingen zijn dat er iets niet goed werkt...
Zo'n memtest-programma's vinden vaak fouten die je nooit merkt wanneer je de computer normaal gebruikt (zelfs met zware belasting), en dan zit je met de gedachte dat 't geen goed geheugen is e.d.
Ik gebruik 'm zoals vroeger en bij langdurge zware belasting geen probleem dus mij is't allemaal best
.
Zo'n memtest-programma's vinden vaak fouten die je nooit merkt wanneer je de computer normaal gebruikt (zelfs met zware belasting), en dan zit je met de gedachte dat 't geen goed geheugen is e.d.
Ik gebruik 'm zoals vroeger en bij langdurge zware belasting geen probleem dus mij is't allemaal best
ik zie dat ik bij een van mijn "vaste" leveranciers voor 108euro klaar kan zijn
nee dat kan niet! ze moeten in pair erin zitten... dus 2x 512 of 2x1gig. Daarbij komt dat de max van een macbook 2gb geheugen is. Dus 3 is onmogelijk tenzij je een pro hebt
Heb MacBook Pro.stef-o schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:55:
nee dat kan niet! ze moeten in pair erin zitten... dus 2x 512 of 2x1gig. Daarbij komt dat de max van een macbook 2gb geheugen is. Dus 3 is onmogelijk tenzij je een pro hebt
Dus alleen 2x2Gb en dat maakt dan 3Gb.
En je kan wel naast het bestaande Apple geheugen van 1Gb een Kingston 1Gb latje doen.
ik zeg alleen dat je ze in pair moeten zetten... 2 verschillende merken geheugen werkt wel, maar is niet verstandig! het beste is 2 dezelfde strips erin te zetten.
Maar waarom zou je er 4gig instoppen om vervolgens toch maar 3 te krijgen. Zonde van je geld...
Maar waarom zou je er 4gig instoppen om vervolgens toch maar 3 te krijgen. Zonde van je geld...
In een MacBook Pro hoef je het geheugen niet in paren te plaatsen. Er kan gewoon een 1 GB en een 2 GB module in geplaatst worden. Voor dual channel zou je het geheugen in paren kunnen installeren, het bied je alleen geen snelheidsvoordeel op. Zie ook Apple's MacBook Pro: Using it as a Mac and a PC.
Zelfs in een Macbook (ondanks de GMA950) maakt het eigenlijk weinig tot niets uit: Upgrading Memory
in your MacBook: "To Pair or Not to Pair".
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Beetje aan de late kant voor Nero85, maar misschien voor anderen:Nero85 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:18:
dit werkt gewoon in een macbook of niet?
Ik heb nu ongeveer een maand 2x bovenstaande module in mijn MacBook C2D zitten, tot nog toe geen enkel probleem tegengekomen.
NB: Omdat de memoryselector van crucial zelf met dit type op de proppen komt als je aangeeft een MacBook C2D te hebben had ik eigenlijk ook niet anders verwacht trouwens.
Ik zou nog even weten hoe het is gegaan sinds de geheugen test. Ik heb zowel de Apple diagnostics en Rember geprobeerd, maar beide konden geen fouten vinden. Ik heb sindsdien vreemd genoeg ook geen problemen meer gehad met uitvallend beeld.
Misschien kwam het door mijn gepruts met Bootcamp en Half-Life 2, ik wilde namelijk weten of de GMA950 snel genoeg was voor HL2 en Counterstrike (helaas absoluut niet). Dat was het eerste dat ik probeerde na de geheugen upgrade en de GMA950 deed toen nogal raar in DirectX 9 mode
Ik had hem sindsdien niet uit gehad maar wel gereset. Dus ik dacht niet dat het daar aan lag vanwege het resetten maar blijkbaar toch wel... Het geheugen lijkt het prima te doen, ook als ik Rember meerdere tests achter elkaar laat draaien. Bedankt voor de tips in elk geval!!!
Misschien kwam het door mijn gepruts met Bootcamp en Half-Life 2, ik wilde namelijk weten of de GMA950 snel genoeg was voor HL2 en Counterstrike (helaas absoluut niet). Dat was het eerste dat ik probeerde na de geheugen upgrade en de GMA950 deed toen nogal raar in DirectX 9 mode
Ik had hem sindsdien niet uit gehad maar wel gereset. Dus ik dacht niet dat het daar aan lag vanwege het resetten maar blijkbaar toch wel... Het geheugen lijkt het prima te doen, ook als ik Rember meerdere tests achter elkaar laat draaien. Bedankt voor de tips in elk geval!!!
Ik heb vorige week een macbook pro gekocht met 1gb. Nu, 1week later, wil ik denk ik toch wat extra geheugen , aangezien het nu zeer goedkoop is. Is het nu beter om 2latjes kopen van 1gb zodat ze ge'paired' zijn of kan ik gewoon 1gb erbij doen? Uit een link is gebleken dat dual channel op een macbook pro geen verschil uitmaakt vergeleken met 2x 1gb (niet identiek).
Heeft iemand ervaring hiermee?
Heb je een standaarduitvoering van de MBP? Standaard zit hier 2x512MB in en dan kun je dus niet een module van 1GB er 'bij' prikken. De MBP heeft namelijk maar 2 geheugensloten.kenny89 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:57:
Ik heb vorige week een macbook pro gekocht met 1gb. Nu, 1week later, wil ik denk ik toch wat extra geheugen , aangezien het nu zeer goedkoop is. Is het nu beter om 2latjes kopen van 1gb zodat ze ge'paired' zijn of kan ik gewoon 1gb erbij doen? Uit een link is gebleken dat dual channel op een macbook pro geen verschil uitmaakt vergeleken met 2x 1gb (niet identiek).
Over het nut van dual channel lopen de meningen sterk uiteen. Het is in ieder geval niet noodzakelijk - zoals al meerdere keren in dit topic vermeld is - maar Apple raadt het wel aan. In de meeste tests blijkt het performanceverschil in de meeste gevallen nihil te zijn. Voor meer informatie hierover moet je even door dit topic zoeken of Google gebruiken.
ben ik nou gek , of heeft mijn macbook pro 1x 1gb geheugen ? Dat dacht ik in ieder geval. Maar dan kan ik net zo goed voor 50 euro extra een reepje 1gb kopen zodat ik 2gb bruikbaar heb zonder dual channel , aangezien dat niet veel uitmaakt.
Sorry, je hebt inderdaad gelijkkenny89 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:51:
ben ik nou gek , of heeft mijn macbook pro 1x 1gb geheugen ? Dat dacht ik in ieder geval. Maar dan kan ik net zo goed voor 50 euro extra een reepje 1gb kopen zodat ik 2gb bruikbaar heb zonder dual channel , aangezien dat niet veel uitmaakt.
Maar dan zou ik inderdaad gewoon nog een reepje van 1GB er bij kopen, als je geluk hebt dan draait het in dual channel. En anders heb je gewoon 2GB geheugen, wat ook al erg leuk is.
Wat denken jullie, is dit te mooi om waar te zijn? Deze seller (Qualityrams) krijgt goede feedback.
€96 voor een module van 2GB
€96 voor een module van 2GB
hmm das idd wel een schijntje, hou me ff op de hoogte als je daar wat gaat bestellen!
edit: las ff 69,- ipv 96
dan valt de prijs wel mee (komt nog 13,- USD verzendkosten bij). In de pricewatch is de laagste prijs 107,- euro
edit: las ff 69,- ipv 96
dan valt de prijs wel mee (komt nog 13,- USD verzendkosten bij). In de pricewatch is de laagste prijs 107,- euro
[ Voor 46% gewijzigd door amahusu op 22-05-2007 15:59 ]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
toch nog maar even voor de zekerheid, deze gaan gewoon werken, ondanks dat ze niet apple certified zijn?
Description: 1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM
Detailed Specifications: Standard 128M X 64 Non-ECC 667MHz 200-pin Unbuffered SODIMM (SDRAM-DDR2, 1.8V, CL5)
Mfgr's System P/N's: N/A
Form Factor: Memory Module
Pieces/Unit: 1
Warranty: Lifetime
Description: 1GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM
Detailed Specifications: Standard 128M X 64 Non-ECC 667MHz 200-pin Unbuffered SODIMM (SDRAM-DDR2, 1.8V, CL5)
Mfgr's System P/N's: N/A
Form Factor: Memory Module
Pieces/Unit: 1
Warranty: Lifetime
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Oeps, sorry! De laaste keer dat ik op zoek was naar 2GB modules kostte die dingen nog €300+, vandaar mijn ongeloofamahusu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:53:

ghehe 
heb sinds 10 minuten 2x Transcend JM667QSJ-1G erin hangen, loopt als een trein! En dat vervangen is nog makkelijker dan op een pc
heb sinds 10 minuten 2x Transcend JM667QSJ-1G erin hangen, loopt als een trein! En dat vervangen is nog makkelijker dan op een pc
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Vandaag een reep Kingston Valueram er in gepropt en werkt tot nu toe perfect. Helaas hadden ze maar 1GB liggen in de winkel dus zit nu met 1,25GB aan geheugen. Volgende week nog maar een reepje bij halen.
Ik heb net deze besteld, voor 35 euromacpaddy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:20:
Nu het ram bij macstuff opeens 20,= duurder is ben ik maar ens weer rond gaan kijken en kwam bij Alternate uit, die nu in het assortiment heeft,
1 reep 1GB Buffalo Ram voor € 59,=.
Helaas kan ik geen enkele info op het net vinden van Buffalo icm een C2D Macbook, wie heeft wel ervaringen of kent iemand met dit merk?
[...]
Zeg het voort, ik bedoel € 59,= is geen geld ivm een A-merk (een wat op de markt bekendere naam).
PriceWatch geeft 2 euro verschil, maar hiervan weet ik nu 100% zeker dat het werkt in mijn MacBook & hopelijk ook iMac.
De ervaringen zal ik uiteraard delen.
Mod: Kan de topic titel aangepast worden?
Verwijderd
ik heb direct 2GB in me macbook laten zetten in de apple store.. kost wat
(170 eur) maar vooruit geen gekloot goede mem. en het word voor je getest.
wat mij betreft top!
wat mij betreft top!
Verwijderd
en je hebt onderop je macbook bij je specs 2x1GB staan nuVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:20:
ik heb direct 2GB in me macbook laten zetten in de apple store.. kost wat(170 eur) maar vooruit geen gekloot goede mem. en het word voor je getest.
wat mij betreft top!
(staat een stukje netter)
ik vind het ronduit schandalig dat ze die prijzen al zo lang zo hoog houden, zelfs nu de geheugenprijzen bijna een dieptepunt hebben bereikt. De toegevoegde waarde is er nauwelijks, het is poepsimpel om het zelf te doen (kost je minder dan 5 minuten en het staat goed en duidelijk beschreven in de manual) en je behoudt gewoon je garantie.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:20:
ik heb direct 2GB in me macbook laten zetten in de apple store.. kost wat(170 eur) maar vooruit geen gekloot goede mem. en het word voor je getest.
wat mij betreft top!
Ik denk dat ik zelf een mem-upgrade service ga starten voor macbooks, ik doe het voor 85,- ;P
Verwijderd
Voor dat bedrag per computer wil ik zelfs nog wel een upgrade service beginnen voor mac mini's (ongeveer 15 minuten werk).
daarbij houdt de applestore natuurlijk alle 512 reepjes die ze ongetwijfeld zelf weer doorverkopen of in andere macbookjes zet.
al met al maken ze belachelijk veel winst op dat geheugen inbouwen.
Ja, en wat kost inbouwen?amahusu schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:05:
daarbij houdt de applestore natuurlijk alle 512 reepjes die ze ongetwijfeld zelf weer doorverkopen of in andere macbookjes zet.
Juust: 0,0
Bij het monteren van auto onderdelen is de verdeel sleutel als volgt:
Marge artikelen: 70%
Inbouwkosten: 50 euro uurloon monteur.
Jammer, ga ik wel naar youMac, die doen het voor 20,-Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:55:
Voor dat bedrag per computer wil ik zelfs nog wel een upgrade service beginnen voor mac mini's (ongeveer 15 minuten werk).
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Verwijderd
Ik heb onlangs een latje Kingston RAM gekocht voor in een iMac G4 op het MOBO (ik weet t niet echt ontopic maar toch ...). Gekocht via exell.be, snelle levering, vlotte service, etc. Latje had de juiste specs, alles nagekeken op de website van Kingston, ...
Levering was na een dag of twee, latje was correct, maar bleek niet te werken. iMac liep vast na enkele minuten.
Kingston mailtje gestuurd, ze sturen je (na verificatie of de fout niet bij jou ligt) een speciaal formulier door, dat stuur je samen met je latje op naar hen in Engeland (betaling dr bestemmeling). Weekje later had ik een nieuw latje, dat perfect werkte, in de bus!
Dus het is een A-merk, je geeft er wat geld aan uit, maar als het niet werkt kan je ook een goede service verwachten! Op mails krijg je binnen 1 à 2 uur een antwoord, ze willen je zelfs bellen als je dat liever hebt. Nog niet vaak zo'n goede customer service meegemaakt in het IT-wereldje (tenzij je ervoor moet betalen).
Als je een nieuwe MB of MBP koopt, kijk dan eerst eens naar de prijzen op crucial. 230€ (levering incl.) voor een latje van 2GB voor een MBP 17", dat is meer dan 50% goedkoper dan bij Apple.
Levering was na een dag of twee, latje was correct, maar bleek niet te werken. iMac liep vast na enkele minuten.
Kingston mailtje gestuurd, ze sturen je (na verificatie of de fout niet bij jou ligt) een speciaal formulier door, dat stuur je samen met je latje op naar hen in Engeland (betaling dr bestemmeling). Weekje later had ik een nieuw latje, dat perfect werkte, in de bus!
Dus het is een A-merk, je geeft er wat geld aan uit, maar als het niet werkt kan je ook een goede service verwachten! Op mails krijg je binnen 1 à 2 uur een antwoord, ze willen je zelfs bellen als je dat liever hebt. Nog niet vaak zo'n goede customer service meegemaakt in het IT-wereldje (tenzij je ervoor moet betalen).
Als je een nieuwe MB of MBP koopt, kijk dan eerst eens naar de prijzen op crucial. 230€ (levering incl.) voor een latje van 2GB voor een MBP 17", dat is meer dan 50% goedkoper dan bij Apple.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 16:24 ]
inderdaad, heb het ook besteld (2x) voor mn iMacje.. hopen dat ie het doet.. en anders.. ach.. zo duur is het niet:D
Voldoet de iBood aanbieding aan de specificatie's voor mac? En waarom staat transcend niet genoemd als mogelijkheid op de frontpage? De iBood aanbieding is inderdaad zeer aantrekkelijk, maar wil wel dat het dan ook echt werkt..
edit: Ik zie via de link op de frontpage dat bij simcity het kingston geheugen ook nog maar 45euro kost. Deze hebben een veel betere service dan iBood, je betaald echter wel wat meer.
edit: Ik zie via de link op de frontpage dat bij simcity het kingston geheugen ook nog maar 45euro kost. Deze hebben een veel betere service dan iBood, je betaald echter wel wat meer.
[ Voor 29% gewijzigd door fabulaus op 30-05-2007 09:04 ]
zoals vaker aangegeven in deze thread werkt transcend gewoon goed in een mac. Heb zelf ook 2 transcend reepjes van een gig en nog nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
Salland automatisering (levert Kingston) is nog goedkoper dan DSP memory in Duitsland met geheugen voor de Apple computers. Voor 3GB scheelde het zo'n €40,- , op een totaal van €170 inclusief verzendkosten.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 23:02 ]
Verwijderd
net 2x 1gb kingston KVR667 ingestopt, wat moet je hard duwen zeg om de dimms er in te krijgen, de 1e keer startte mijn MB dan ook niet op 
maar wow, wat een verschil tov 1gb! iPhoto is nu plotseling een programma wat bruikbaar is, MS Word & Excel springen meteen aan en PS3 ook! woohoo, absoluut aan te raden, zeker voor de prijs nu!

maar wow, wat een verschil tov 1gb! iPhoto is nu plotseling een programma wat bruikbaar is, MS Word & Excel springen meteen aan en PS3 ook! woohoo, absoluut aan te raden, zeker voor de prijs nu!
ik wil in mijn macbookje mijn 2x512Mb graag vervangen door 2x1Gb, is dit het juiste type en een goede prijs? zo niet, waar kan ik het dan beter aanschaffen?
http://empc.nl/index.php?...tie&ProdId=13250&OldId=31
Florisson, waar heb jij t gehaald?
http://empc.nl/index.php?...tie&ProdId=13250&OldId=31
Florisson, waar heb jij t gehaald?
[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 02-06-2007 00:48 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik heb 2 KVR667 reepjes besteld bij Azerty voor 32,08 per stuk. Wat zijn die prijzen gedropt zeg
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=10012

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=10012
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik heb gisteren mijn Kingston KVR667 2GB module ontvangen en geïnstalleerd in mijn iMac C2D.
Deze module draait nu naast een 1 GB module van Flashman, en tot nu toe foutloos. En voor mij is het verschil tussen 2GB en 3GB merkbaar in positieve zin!
Deze module draait nu naast een 1 GB module van Flashman, en tot nu toe foutloos. En voor mij is het verschil tussen 2GB en 3GB merkbaar in positieve zin!
Verwijderd
Ik heb vandaag bij informatique 2 stuks PC5300 SO-DIMM van kingston gehaald voor in mijn 1.66 intel mini. De apple hardware test claimt geen problemen en het lijkt tot dusver ook prima te werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 01:53 ]
Even een vraagje : Ik ben van plan binnen een paar weken mijn MacBook Pro wat uit te breiden.(250gig harde schijf en extra RAM). Nu heb ik een MacBook Pro Core Duo 2Ghz(de vorige serie dus), nu was mijn vraag of ik hier ook 3gb in kan stoppen zoals bij de nieuwe?
Ik heb voor mijn MacBook 2x 1 GB van MDT gekocht bij Alternate.
Specs:
Linkje: http://www.alternate.nl/h...=IANEUF&showTechData=true
Ik kocht het op 20 april, voor in totaal (all-incl.) 120 euro.
1 chip bleek niet te werken, teruggestuurd naar Alternate, bleek een defecte chip te zijn, dus er is kosteloos een andere chip opgestuurd.
Werkt tot nu toe naar behoren, en ben ik zeer over te spreken. Met de nu (belachelijk) lage prijzen (35 euro ipv 60 ofzo toendertijd) zéér zeker aan te raden !!
Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Totaalcapaciteit: 1024 MB Bouwvorm: SO-DIMM Type: DDR2 - 667 (PC2 - 5300) Fully Buffered: Ja Timings: CAS Latency (CL) 4 RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 4 RAS-Precharge-Time (tRP) 4 Row-Active-Time (tRAS) 8 Aansluiting: 200-pins Spanning: 1,8 Volt Garantieperiode: 24 maanden |
Linkje: http://www.alternate.nl/h...=IANEUF&showTechData=true
Ik kocht het op 20 april, voor in totaal (all-incl.) 120 euro.
1 chip bleek niet te werken, teruggestuurd naar Alternate, bleek een defecte chip te zijn, dus er is kosteloos een andere chip opgestuurd.
Werkt tot nu toe naar behoren, en ben ik zeer over te spreken. Met de nu (belachelijk) lage prijzen (35 euro ipv 60 ofzo toendertijd) zéér zeker aan te raden !!
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
Uiteraard kan dat, de limitering in de hoeveelheid te gebruiken RAM wordt veroorzaakt door de chipset en die is bij de C2D-modellen identiek aan de CD-modellen.JeroenRo schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:07:
Even een vraagje : Ik ben van plan binnen een paar weken mijn MacBook Pro wat uit te breiden.(250gig harde schijf en extra RAM). Nu heb ik een MacBook Pro Core Duo 2Ghz(de vorige serie dus), nu was mijn vraag of ik hier ook 3gb in kan stoppen zoals bij de nieuwe?
Verwijderd
Hallo, ik keek net eventjes op Alternate voor geheugen, maar nu zag ik daar een verklarende woordenlijst waaruit ik een concluie weg kan nemen.
zoals ik lees in fora's is de CAS Latency hoe hoger hoe beter op je geheugen..
echter als je dit doorneemt blijkt dit weer anders:
Wat is CAS Latency ?
CAS latency is de tijd die het geheugen nodig heeft om te reageren op het commando dat gegeven wordt. Specifiek gezien is het de ratio tussen het commando en het lezen van de data en het weer wegschrijven daarvan.
De CAS latency wordt berekend in klok cycli. CL2 is twee keer de klok cyclus, CL3 is dus drie keer de klok cyclus. Hoe lager de CAS latency is hoe sneller het geheugen wordt.
de link naar alle andere dingen staan is:
http://www.alternate.nl/h.../022&treeName=MyALTERNATE
misschien handig om die onderdelen in de openingspost te zetten...?
zoals ik lees in fora's is de CAS Latency hoe hoger hoe beter op je geheugen..
echter als je dit doorneemt blijkt dit weer anders:
Wat is CAS Latency ?
CAS latency is de tijd die het geheugen nodig heeft om te reageren op het commando dat gegeven wordt. Specifiek gezien is het de ratio tussen het commando en het lezen van de data en het weer wegschrijven daarvan.
De CAS latency wordt berekend in klok cycli. CL2 is twee keer de klok cyclus, CL3 is dus drie keer de klok cyclus. Hoe lager de CAS latency is hoe sneller het geheugen wordt.
de link naar alle andere dingen staan is:
http://www.alternate.nl/h.../022&treeName=MyALTERNATE
misschien handig om die onderdelen in de openingspost te zetten...?
Verwijderd
even een klein vraagje, je kan in een gewone MacBook C2D (1,83ghz) toch ook 3Gb ram stoppen terwijl dit niet op de apple site staat?
is max 2 gb dacht ik
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
idd max 3 gig, is ook getest, echter heb je dan niet de volledige dualchannel maar scheen even snel te zijn...
Er zitten toch maar 2 geheugenslots in je macbook?
kan er nu wel 3 gig in?

Heb dus sinds een paar dagen 2 x 1gb kingston geheugen voor mijn macbook.
Nu dacht ik laat ik het eens testen. Hiervoor heb ik in totaal 3 verschillende programma's gebruikt:
- Rember, 2 x laten draaien en vond geen fouten
- memtestosx, 3 passes laten draaien en vond ook geen fouten
- Memtest86+ on Intel Mac, als laatste heb ik een aangepaste versie van Memtest86+ voor de mac gedraaid. Deze vond achter elkaar fouten.
Nu weet ik niet of ik Memtest86+ voor de mac kan vertrouwen? Ik twijfel omdat het originele programma ontwikkeld is voor computers met een bios en een mac heeft efi (dat geheugen anders adresseert?) Ook staat er dit op die site vermeld:
Dus zijn me nieuwe reepjes geheugen nou kapot?
Nu dacht ik laat ik het eens testen. Hiervoor heb ik in totaal 3 verschillende programma's gebruikt:
- Memtest86+ on Intel Mac, als laatste heb ik een aangepaste versie van Memtest86+ voor de mac gedraaid. Deze vond achter elkaar fouten.
Nu weet ik niet of ik Memtest86+ voor de mac kan vertrouwen? Ik twijfel omdat het originele programma ontwikkeld is voor computers met een bios en een mac heeft efi (dat geheugen anders adresseert?) Ook staat er dit op die site vermeld:
Ik heb nu mijn oude geheugen (2 x 512 origineel apple) terug geplaatst en hierbij vind Memtest86+ voor de mac geen enkele fout. Dit maakt me ook heel erg aan het twijfelen.The BIOS emulation (boot camp) on Intel Macs seems to give the wrong memory map, so some low memory areas are erroneously tested. In general, I think that errors with an address below or right near 0x100000 are to be expected, but anything much above that could indicate suspect memory.
...
Wat zegt de MEMtest van de OSX Cd?Xe0n schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:00:
Heb dus sinds een paar dagen 2 x 1gb kingston geheugen voor mijn macbook.
[...]
Ik heb nu mijn oude geheugen (2 x 512 origineel apple) terug geplaatst en hierbij vind Memtest86+ voor de mac geen enkele fout. Dit maakt me ook heel erg aan het twijfelen.
Werkt het geheugen nu wel of niet?• Get out the disc(s) that came with your Mac and look for Apple Hardware Test. With recent Macs, it’s on the Install and Restore DVD. With older Macs, it’s on a separate Hardware Test CD. To access Apple Hardware Test from the DVD, insert the DVD and restart your Mac while holding down the option key. A screen will appear, listing all bootable volumes. One of them should be named Apple Hardware Test. Select it and click on the right-arrow button to launch the utility. You will have a choice of a Quick Test or an Extended Test. Choose Extended Test.
One advantage of Hardware Test is that you can use it even if you can’t launch OS X. But if your intermittent problem is intermittent enough, Hardware Test may not test long enough to detect it.
maw : start je Mac nu gewoon op en krijg je gekke fouten?
het moet zijn "mijn" ipv "me"
"Zijn mijn geheugen reepje nu stuk"
[ Voor 24% gewijzigd door weeraanmelden op 04-06-2007 17:16 ]
Ga ik nu gelijk proberen..Wat zegt de MEMtest van de OSX Cd?
Mijn mac start gewoon op en werkt zo ver ik kan zien gewoon goed, dus geen gekke fouten.Werkt het geheugen nu wel of niet?
maw : start je Mac nu gewoon op en krijg je gekke fouten?
Stomme spellings check van wordhet moet zijn "mijn" ipv "me"
"Zijn mijn geheugen reepje nu stuk"
...
Verwijderd
ik heb geheugen gekocht van kingston bij Azerty **ff zoeken op google**
2 reepjes van 1 gig voor nog geen 70 euro, ex verzendkosten...
woon je in de buurt, dan kun je het ook ophalen
2 reepjes van 1 gig voor nog geen 70 euro, ex verzendkosten...
woon je in de buurt, dan kun je het ook ophalen
azerty heeft de prijs flink omhoog gejaagd.. toevallig sinds ze in dit topic werden besproken.. t kost daar nu € 42,05.. en is niet eens op vooraad. ik heb t daarom net bij alternate besteld voor € 35.00 p/s ben benieuwd!! hoe maak ik mn MB eigenlijk veilig open?
http://manuals.info.apple...ok_13inch_RAMdoor_DIY.pdf
[ Voor 22% gewijzigd door dadj op 05-06-2007 20:49 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm