[Mem-ervaringen] Intel Mac Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

dadj schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:43:
azerty heeft de prijs flink omhoog gejaagd.. toevallig sinds ze in dit topic werden besproken.. t kost daar nu € 42,05.. en is niet eens op vooraad. ik heb t daarom net bij alternate besteld voor € 35.00 p/s ben benieuwd!!
Het Alternate geheugen werkt prima in mijn:
iMac 17" 1,83 Ghz Intel Core Duo
MacBook 1,83 Ghz Intel Core Duo 2

Het geheugen is namelijk gelijk aan het geheugen wat ik bij de Apple Centre MacHouse in Hilversum kon kopen.

Ik had 2x 512 MB in mijn iMac zitten & 2x256 in mijn MacBook.
Nu zit er in beide machines 1,5 GB geheugen.
(1x 512 MB uit de iMac, 1 GB nieuw & 1GB nieuw & 512MB oud in de MacBook)

Over een jaartje haal ik wel weer nieuw geheugen, nu kan ik fluitend op beide machine's aan de slag met Aperture, Logic Pro & GarageBand
Maar hoe maak ik mn MB eigenlijk veilig open? :) http://manuals.info.apple...ok_13inch_RAMdoor_DIY.pdf
Staat ook gewoon in je handleiding van je MacBiij
Bladzijde 35

En van je iMac:
blz 69

:P

Edit: Gelijk topic rename aangevraagd naar iMac erbij : )

[ Voor 19% gewijzigd door weeraanmelden op 05-06-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
scheelt 1GB vs. 2GB nog veel? Ben eerder al overgestapt van 512Mb naar 1Gb en dat was een wereld van verschil maar vind het nu toch allemaal wat te traag gaan eerlijk gezegd..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
gisteren 2x 1GB Kingston MB-KTA667 stripjes besteld voor nog geen 100euro inclusief verzendskosten :D macbook komt vandaag binnen, dus volgende week @ 2GB intern :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
En waarom dan niet bijv. deze:

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=25516&ref=2

Lijkt me nog een stuk goedkoper..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
om de simpele reden dat het geen apple certified geheugen is! ik wil zeker zijn dat ik er geen problemen mee krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

stef-o schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:45:
om de simpele reden dat het geen apple certified geheugen is! ik wil zeker zijn dat ik er geen problemen mee krijg!
als er iets goed is t wel kingston en vergeet niet dat je nu met intel hardware te maken hebt dat is allemaal een stuk makkelijker dan het powerpc gelazer gedoe. maar goed, als je je daar beter bij voelt, vooral doen.

[ Voor 9% gewijzigd door dadj op 06-06-2007 11:11 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
dadj schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:57:
[...]

als er iets goed is t wel kingston en vergeet niet dat je nu met intel hardware te maken hebt dat is allemaal een stuk makkelijker dan het powerpc gelazer gedoe. maar goed, als je je daar beter bij voelt, vooral doen.
Daar heb je wel gelijk in, maar voor 30 euro meer weet ik zeker dat ik er geen gezijk mee krijg omdat ze gefabriceerd zijn voor de mac :) Daarbij komt dat ik niet struikel over die 30euro. Ik heb hiermee al 80euro bespaard door er geen ram in te laten zetten bij apple ;)

meteen even een vraagje... wat nou als ik mijn macbook moet opsturen/afgeven voor reparatie/garantie werk... is het dan verstandig om de originele stripjes erin te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door steffex op 06-06-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil je niet uit je droom helpen hoor, maar ik heb ook standaard " apple geheugen" nu.. 1 gig..

dat is net zulk geheugen van kingston hoor, er staat geneens een appeltje op oid..
zij verkopen gewoon ook een merk, weet niet mer welke.. maar het is allmaal bullshit, gewoon kingston kopen, dan weet je zeker dat je goed zit..

en het verschil tussen 1 en 2 gig hoop ik wel te merken, ik mrk nu sinds mijn macbook voller is dat 1 gig eigenlijk te wensen overlaat...

als het goed is vanmiddag mijn 2 gig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Laat even weten wat voor verschil het geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:35:
ik wil je niet uit je droom helpen hoor, maar ik heb ook standaard " apple geheugen" nu.. 1 gig..

dat is net zulk geheugen van kingston hoor, er staat geneens een appeltje op oid..
zij verkopen gewoon ook een merk, weet niet mer welke.. maar het is allmaal bullshit, gewoon kingston kopen, dan weet je zeker dat je goed zit..
ik weet dat ze er standaard een merk instoppen... maar ik ga geen 180euro betalen voor een geheugen upgrade! :P Mijn punt is dat ik er geen standaard fabrikatie geheugen (naam ff kwijt) in wil stoppen maar geheugen dat speciaal voor de macs is gemaakt! Tijdens het maken van standaard fabrikatie geheugen wordt er aan een aantal richtlijnen/eisen gehouden. Dit garandeerd niet de werking in een macbook o.i.d. (wat uit dit topic soms blijkt!) Dat doet het geheugen wat voor macs gemaakt is dus wel, dat is de reden dat ik dit geheugen koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

:(

Lees gewoon het topic door: Je moet geen Apple geheugen in je PC stoppen.
Je geheugen moet aan de SO-DIMM DDR PC 5300 667 Mhz standaard voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Dit geheugen lijkt mij ook niet heel duur! Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Kun je je nieuwe MBP goedkoop van 4GB geheugen voorzien :o

Beter dan 710 euro bij Apple.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
drensenbrink schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:51:
Dit geheugen lijkt mij ook niet heel duur! Klik!
Dat is wel heel erg goedkoop inderdaad.. addertje onder t gras ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Wie koopt het even, en vertelt hier of het goed werkt ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MintyDoerak schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:21:
[...]

Dat is wel heel erg goedkoop inderdaad.. addertje onder t gras ergens?
Je koopt voor €65,86 al 2 x Kingston KVR667D2S5/1G bij Nederlandse shops (zie pricewatch) dus zo bijzonder lijkt me deze ebay-aanbieding niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Deephouse op 06-06-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Deephouse schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:53:
[...]

Je koopt voor €65,86 al 2 x Kingston KVR667D2S5/1G bij Nederlandse shops (zie pricewatch) dus zo bijzonder lijkt me deze ebay-aanbieding niet.
Ja, maar 2x1GB neemt 2 bankjes in beslag, en 1x2GB maar een bankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
weeraanmelden schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:05:
[...]

Ja, maar 2x1GB neemt 2 bankjes in beslag, en 1x2GB maar een bankje ;)
Klopt natuurlijk, maar als je even naar beneden scrollt zie je dat de verkoper eigenlijk 2 x 1GB aanbiedt (of kijk ik nu echt met mijn neus :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Ja beetje wazig. Want er staan ook los 1GB reepjes van hem, die kosten 30e.

nur org Transcend 2X 1GB 1 Modul SO PC5300/667 CL5 200Pin,abwärtskompatibel SO PC533/4200 30 Jahre Herstellergarantie

2x 1GB, maar zie daarachter weer 1 Modul staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit dat bij jullie allemaal trouwens? hebben jullie allemaal toevallig een Torx sleutelsetje om je mb open te maken?

ik heb er niet 1 namelijk... ook nog een alternatief voor de torxloze mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een kruiskopschroevendraaier (en een muntje) is alles wat je nodig hebt om het geheugen in je MacBook te vervangen. Staat ook netjes in de installatiehandleiding beschreven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik kan aanraden een Philips #1 te gebruiken (of aan te schaffen), want kapot gedraaide schroeven wil je zeker niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iMac Core 2 Duo 20" (half jaar oud). Hier zit 2*512 mb in.
Nu wil ik gaan upgraden, maar in plaats van 2 reepjes van 1gb te kopen, leek het mij handiger om 1 reepje van 2gb te kopen en dan 1 van 512mb in de iMac te laten zitten.

Hierdoor krijg ik dan 2,5gb intern geheugen wat toch weer leuker is dan 2gb :).
Ik weet niet of dit kwaad kan? Misschien zie ik iets over het hoofd, want iedereen doet er 2x 1gb in terwijl mij dit handiger lijkt (je hebt immers 512mb meer ruimte, en de prijs is bijna hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:56:
Ik heb een iMac Core 2 Duo 20" (half jaar oud). Hier zit 2*512 mb in.
Nu wil ik gaan upgraden, maar in plaats van 2 reepjes van 1gb te kopen, leek het mij handiger om 1 reepje van 2gb te kopen en dan 1 van 512mb in de iMac te laten zitten.

Hierdoor krijg ik dan 2,5gb intern geheugen wat toch weer leuker is dan 2gb :).
Ik weet niet of dit kwaad kan? Misschien zie ik iets over het hoofd, want iedereen doet er 2x 1gb in terwijl mij dit handiger lijkt (je hebt immers 512mb meer ruimte, en de prijs is bijna hetzelfde).
Omdat een dual core processor met 2 processoren werkt, gebruikt ook iedere processor zijn eigen ram geheugen. Daarom word er altijd geupgrade met 2 gelijke groote's om uit iedere processor hetzelfde maximale vermogen te halen. Als je de configuratie zoals jij voor ogen hebt aan houd dan werkt 1 processor maar op een fractie van de kracht die hij heeft, je kan beter het maximale uit beide halen. Ik ben een behoorlijke noob maar ik raad je gewoon aan om 2 x 1 gig in te bouwen en ik denk dat andere tweakers dit kunnen beaamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Ik heb zojuist het Transcend geheugen via iBood er in geplugd en het werk prima, totale kosten: €54,- inclusief verzending.
Inbouwen is echt een fluitje van een cent met de handleiding van apple en ik kan het dan ook echt iedereen aan raden met de lage geheugen prijzen op het moment om te gaan up graden. Ik ben absoluut niet technisch aangelegd o.i.d. maar dit had je buurvrouw zelfs nog kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ga denk ik dit weekend ook maar even 2x1GB in mijn MB prutsen. Als ik iDVD ff zwaar laat werken loopt mijn pageins toch wel aardig op.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
fabulaus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:42:
[...]

Omdat een dual core processor met 2 processoren werkt, gebruikt ook iedere processor zijn eigen ram geheugen. Daarom word er altijd geupgrade met 2 gelijke groote's om uit iedere processor hetzelfde maximale vermogen te halen. Als je de configuratie zoals jij voor ogen hebt aan houd dan werkt 1 processor maar op een fractie van de kracht die hij heeft, je kan beter het maximale uit beide halen. Ik ben een behoorlijke noob maar ik raad je gewoon aan om 2 x 1 gig in te bouwen en ik denk dat andere tweakers dit kunnen beaamen.
Ik denk dat je beter even naar deze pagina kunt kijken als je wilt weten hoe ddr2-geheugen werkt, en waarom het handig kan zijn om het in gelijke paren te installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fabulaus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:42:
[...]

Je hebt wel gelijk dat je een noob bent, No offence hoor, maar wat je zegt klopt totaal niet :P
Als je dual-channel draait kan er uit 2 latjes geheugen tegelijk gelezen of geschreven worden. Hierdoor verdubbeld je totale geheugenbandbreedte. Beide cores kunnen allebei de dimm's aanspreken natuurlijk. Je geheugen werkt gewoon dubbel zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

haha, okay ik ben al stil.. :+
Het idee dat ik toch nog wel een heeeel klein beetje technisch inzicht heb is nu volledig weg genomen

[ Voor 69% gewijzigd door fabulaus op 07-06-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

fabulaus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:46:
Ik heb zojuist het Transcend geheugen via iBood er in geplugd en het werk prima, totale kosten: €54,- inclusief verzending.
Inbouwen is echt een fluitje van een cent met de handleiding van apple en ik kan het dan ook echt iedereen aan raden met de lage geheugen prijzen op het moment om te gaan up graden. Ik ben absoluut niet technisch aangelegd o.i.d. maar dit had je buurvrouw zelfs nog kunnen doen.
Beetje offtopic, maar het inbouwen in een HP / Dell / Acer / vreemd merk laptop is ook een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ok... maar is het nou beter om 2*1gb te laten werken in dual-channel of 1*2gb bijkopen en er dan 2gb + 512mb intern geheugen van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
2*1Gb zal beter werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen ervaring, tests op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Algemeen bekend

2x1GB is stabieler en een gelijkere verdeling van het ram.. Bovendien ook ooit zelf ondervonden maar dan in een Windows PC..

Normaal heb je 2x1 = 2Gb dual, jij hebt 2x0,5 = 512..

Zo werkt het helemaaaaaaaaaaaal niet weet ik ook maar misschien kan het je een beetje inzicht geven. je hebt gewoon minder ram voor handen dat je dual channel kunt gebruiken omdat er in een van de slots maar 512mb zit.. Minder bandbreedte / minder snelheid..

Zeg ik dat zo goed??

[ Voor 94% gewijzigd door LaZZ op 07-06-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil even mijn 2 gb ervaring melden.

hiervoor 2 x 512 mb geheugen van de apple store(merk klinkt cheap ass)

nu ik mijn 2 keer 1 gb heb, dus 2 gig start zelfs microsoft messenger op mac weer snel op, itunes gaat weer wat harder, en ooooh wat gaat het heerlijk soepel :)

hiervoor had ik mijn opstartschijf vrijwel vol, en veel programma's geinstalleerd.

nu is het net alsof hij net geinstalleerd is qua snelheid, alleen staat de macbook bomvol :)

dus DOEN voor die 70 eurotjes op dit moment!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Nice ik ga het doen... Alleen bijna nergens op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:03:
Nice ik ga het doen... Alleen bijna nergens op voorraad...
Heb afelopen maandag nog 2 reepjes Buffalo van 1GB voor het gigantische bedrag van €70 gekocht, zat op voorraad bij Alternate.

Toen aan de slag met het plamuurmes, eerst nog even deze video gekeken http://www.123macmini.com/videos/video/102.html, en het viel me allemaal heel erg mee om het zelf te doen.
Wel even opletten met de Airport antenne en het stekkertje aan de voorkant van de drive unit ! (En niet zoals ik dat laatste stekkertje vergeten terug te zetten voordat je hem weer dicht maakt)

Boel weer dichtgemaakt, aangezet en draaien !! En draaien als een tierelier, ongeloofelijk WAT een verschil !! De beste 70 euro die ik aan mijn Mac Mini besteed heb !!! Het verschil is met name gigantisch bij iPhoto, maar ook bij Word en Excel, en verder eigenlijk overal bij.

Als je een Mac Mini als je hoofdcomputer gebruikt zoals ik dan hoef je je echt geen 2 keer te bedenken, halen dat geheugen ! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb toch besloten an verschillende reviews te lezen om een 2gb kingston reepje te kopen bij salland automatisering (90euro) :).

Heb dan straks 2,5gb intern, dat moet toch aardig werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

lees even boven je eigen post; dat is handig. Als je twee verschillende modules plaatst, is je geheugen minder goed bruikbaar; zie Satch in "\[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro ..."

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
echt ongelooflijk hoe de geheugenprijzen de laatste tijd zijn gedaald. 4 maanden geleden nog kostte 2 ram ong. 250..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn geheugen ervaring:

Ik heb net mijn MacBook ge-upgrade van 1GB standaard naar 2GB Kingston KVR667D2Sg (2x 1GB)
geheugen vervangen was echt super simpel! En hij draait nu echt als een trein!

En dat voor slechts 34,84 per reepje (bij azerty)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:14:
lees even boven je eigen post; dat is handig. Als je twee verschillende modules plaatst, is je geheugen minder goed bruikbaar; zie Satch in "\[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro ..."
Het werkt anders bij een iMac want een imac heeft een videokaart met eigen geheugen.
Idd, met een macbook kun je beter dualchannel hebben ivm videokaart die dan ook sneller gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Als ik iSync opstart, kan ik syncen met mijn W800I. Mijn IPOD Nano zou daar ook bij moeten staan.. dat is niet het geval. Is dit een instelling? (google won't say anything)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Geheugen is besteld.. :)

Hopelijk zaterdag in huis.. Alleen wat is het verschil tussen KVR en KTA geheugen??? Heb nu KVR besteld maar kon eigenlijk niet echt verschillen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:21:
[...]

Het werkt anders bij een iMac want een imac heeft een videokaart met eigen geheugen.
Idd, met een macbook kun je beter dualchannel hebben ivm videokaart die dan ook sneller gaat werken.
Euhmz... Sorry maar je lult echt uit je nek.. Heeft helemaal niks met elkaar te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:27:
[...]

Euhmz... Sorry maar je lult echt uit je nek.. Heeft helemaal niks met elkaar te maken..
Hoezo lul ik uit mn nek. Een macbook DEELT het interne geheugen met de cpu, de videokaart in de iMac heeft z'n EIGEN geheugen.

Ofwel, als je in een macbook het geheugen paired, dan heeft de videokaart van de macbook ....

ach laat ook maar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:42:
[...]

Hoezo lul ik uit mn nek. Een macbook DEELT het interne geheugen met de cpu, de videokaart in de iMac heeft z'n EIGEN geheugen.

Ofwel, als je in een macbook het geheugen paired, dan heeft de videokaart van de macbook ....

ach laat ook maar... :/
Je hebt ook Imacs (de goedkoopste) ZONDER "videokaart" maar met "on-board" video net zoals bij de Mac Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Maakt niet uit maar de videokaart verminderd het effect van dual channel echt niet.. 2x1GB zal nog altijd beter werken dan 1x 2GB en 1x 512mb ram..

Misschien is het verschil op een Macbook groter maar je vroeg of het verstandig was dat te doen en dat is het niet.. 2x dezelfde hoeveelheid geheugen in dual channel is gewoon beter. No offense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Lazz schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:12:Maakt niet uit maar de videokaart verminderd het effect van dual channel echt niet.. 2x1GB zal nog altijd beter werken dan 1x 2GB en 1x 512mb ram..
Hoe kom je aan die wijsheid..? Recente tests hebben toch echt uitgewezen dat dat niets uitmaakt in het geval van imac's/macbook's.
whitehouse schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:08:
Als ik iSync opstart, kan ik syncen met mijn W800I. Mijn IPOD Nano zou daar ook bij moeten staan.. dat is niet het geval. Is dit een instelling? (google won't say anything)
Volgens mij zit je in t verkeerde topic:D

[ Voor 37% gewijzigd door MintyDoerak op 08-06-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor benchmarks -> http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

voor die link boven mij: daar staat bij:
" If you have an iMac G5 (iSight) or an iMac (Early 2006), the configuration of memory is different in your computer and these instructions don't apply."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Standaard zat er 1gb in m'n MacBook Pro, en ik heb nu een Kingston KVR667D2S5/2G erbij gekocht (een reepje van 2gb dus) om samen 3gb te maken. Maar... Beide reepjes werken los wel, maar niet samen. MacBook Pro start dan namelijk niet op (scherm blijft zwart, geen startup sound maar wel een ratelende CD-rom speler). Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles goed aangedrukt als ze er beide inzitten?
Kom nogal precies namelijk.

Haal ze er weer even uit, en doe ze er opnieuw in.
(hoewel je dit neem ik aan zelf al hebt geprobeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:07:
Alles goed aangedrukt als ze er beide inzitten?
Kom nogal precies namelijk.

Haal ze er weer even uit, en doe ze er opnieuw in.
(hoewel je dit neem ik aan zelf al hebt geprobeerd?)
Heb ik idd zelf ook al geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabulaus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:46:
Zelfde hier, was binnen 10 minuten gepiept; alles werkt voor zover ik weet prima en snel. En dat voor iets meer dan 50 euro. Op youtube kan je ook filmpjes vinden over hoe het geheugen te vervangen als je echt de weg kwijt bent.

Er zaten trouwens origineel 2x 512MB Samsung geheugen in, MacBook komt van A-Mac. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
gister mijn 2x Kingston KTA-MB667/1GB binnengekregen.
Nadat ik het erin had gezet en mijn macbook deed opstarten, merkte ik al meteen een verschil. Het laden van macosx gaat een stuk sneller... Vooral het laatste gedeelte waarin finder e.d. geladen wordt.
ook het laden van firefox en safari gaat lekker snel.

Installeren is echt makkelijk en is goed te doen voor een niet-zo-tweaker :P

Ik had er 2x 512 hynix reepjes inzitten, macbook komt uit de apple online store :)

@wace: al geprobeerd de positie van de strips om te draaien? :)

[ Voor 6% gewijzigd door steffex op 09-06-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

stef-o schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:10:
Nadat ik het erin had gezet en mijn macbook deed opstarten, merkte ik al meteen een verschil. Het laden van macosx gaat een stuk sneller... Vooral het laatste gedeelte waarin finder e.d. geladen wordt.
ook het laden van firefox en safari gaat lekker snel.

Installeren is echt makkelijk en is goed te doen voor een niet-zo-tweaker :P

Ik had er 2x 512 hynix reepjes inzitten, macbook komt uit de apple online store :)

@wace: al geprobeerd de positie van de strips om te draaien? :)
Same here, gister kingston er in gezet. MS Word is voor t eerst bruikbaar en start erg snel op nu voor het eerst!

na 2 mem upgrades heb ik nu wel 2x512 en 2x 256 liggen waar ik niets mee kan...

[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 09-06-2007 09:27 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind je op dit moment het goedkoopste 1Gb ram voor de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

waarschijnlijk in de pricewatch :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stef-o schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:10:
...
Waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:18:
waarschijnlijk in de pricewatch :)
Maar naar welke type nummers moet ik dan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Maar naar welke type nummers moet ik dan zoeken?
pff, man ik welk topic ben je nu :O

kijk naar de ervaringen van mensen, welk type ze gebruiken etc..

(kort gezegd: kingston 667mhz sodimm geheugen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:13:
En waarom dan niet bijv. deze:

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=25516&ref=2

Lijkt me nog een stuk goedkoper..
Heb jij deze in je Mac? werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

@viper337: elke so-dimm van 667mhz zou moeten werken, voor wat merken waarvan je zekerheid hebt dat ze draaien moet je ff paar pagina's terug bladeren :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:48:
Waar vind je op dit moment het goedkoopste 1Gb ram voor de MacBook?
het staat gewoon in de post BOVEN jouw post chap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
ik heb mijn setje bij zercom.nl vandaan... die is aardig goedkoop met dat geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Mijn geheugen werd zaterdag aangeboden maar ik was helaas niet thuis.. Vandaag ben ik ook niet thuis, hopelijk kunnen ze het bij de buren afgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
LaZZ schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:18:
Mijn geheugen werd zaterdag aangeboden maar ik was helaas niet thuis.. Vandaag ben ik ook niet thuis, hopelijk kunnen ze het bij de buren afgeven..
Maar wat moeten wij met deze info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Goeie vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff 10 tot 20 werkdagen levertijd zit er op het geheugen bij Salland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Azerty heeft het op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
mmm heb 5 dagen geleden besteld bij Salland.. hoef nog maar 15 dagen te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook gisteren besteld bij salland, dus ook nog 20 dagen wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Iemand al ervaring met 2GB reepjes?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke winkel heeft KVR667D2S5/1G op vooraad ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kunnen we het weer hebben over de ervaringen met geheugen in Intel Macs? Waar je het goedkoopste geheugen kunt halen is te vinden via de Pricewatch. Daarnaast is het melden van je bestelstatus niet interessant en voegt het niks toe aan de discussie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Wat een kleine #()&)&$ schroefjes moet je loshalen om het geheugen te kunnen vervangen.. Ik had alleen een schroevendraaier met platte kop die klein genoeg was..

Maar goed, het is gelukt.. Toen ik hem opnieuw opstartte leek alles eerst langzamer te gaan, maar bij eigenschappen stond wel gewoon 2Gb ram.. Nog een keer gereboot en toen wel aanmerkelijk sneller. Zeker als ik naast OSX ook nog in Parallels werk, dit is echt een enorm verschil..!

Al met al blij dat ik het ram gekocht heb, zeker voor het geld.. Kan mijn Macbook weer een tijd mee, no need for a Macbook Pro anymore.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
ik merk goed dat er nu 2gig inzit... parallels en een cs3-product gaan prima samen :)
Safari en Firefox starten supersnel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:11:
Iemand al ervaring met 2GB reepjes?
net 2 besteld bij mailamac....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

2x 2 gig? max dat je macbook aankan is toch 3gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:28
Ik heb twee maal 1 gb in mijn (nieuwste model) iMac geplaatst van Transcend, werkt perfect tot op heden!

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:34:
ja, het werkt dan gewoon met 3gb.. (je kunt dus beter 1x2 + 1x1 nemen idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb 4x de KVR667D2S5/1G bij Simmcity besteld, ligt daar gewoon op voorraad, zijn inclusief verzendkosten het goedkoopst.

Gisteren in de macbooks gepropt, werkt goed. Nu de hynixen nog verkopen..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 10:59
Heb 3 weken geleden en MacBook gekocht en de dag erna gelijk 2x MDT 1 GB DDR2-667 gehaald. Werkt allemaal vlekkeloos. Kan alleen niet zeggen hoeveel sneller het is dan met 1GB geheugen omdat ik nog geen 24 uur met 1 GB heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:34:
De nieuwe mbp's ondersteunen toch wel 4 gig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Wat ik interessanter vind ..
kan iemand niet ff een review maken van zijn MB die eerst op 2x1GB loopt en daarna op 1x2GB en 1x1GB ? ;)

de mijne loopt nu op 2x1GB (dit weekend ge-upgrade). Merk soms wat performance verschil. Daarnaast krijg ik geen page-outs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een macbook pro aanschaffen en wil deze graag uitbreiden van 2gig naar 4gig geheugen.

2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)

Nu wou ik 2 van deze reepjes aanschaffen.
Doe ik hier goed aan of heeft iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:51:
Ik ga binnenkort een macbook pro aanschaffen en wil deze graag uitbreiden van 2gig naar 4gig geheugen.

2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)

Nu wou ik 2 van deze reepjes aanschaffen.
Doe ik hier goed aan of heeft iemand anders nog tips?
Ik heb 2 van die units in mijn iMac zitten en ze werken prima (ook al is er slechts 3GB beschikbaar :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar passen deze in de macbook pro?
Is het geen geheugen wat in een desktop moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Nope (check de specs op apple.com ;) ). Zowel in de Macbooks als de Imacs gaan SO-DIMMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:39:
Kunnen we het weer hebben over de ervaringen met geheugen in Intel Macs? Waar je het goedkoopste geheugen kunt halen is te vinden via de Pricewatch. Daarnaast is het melden van je bestelstatus niet interessant en voegt het niks toe aan de discussie.
Pricewatch is toch niet altijd up to date? Bovendien, welke discussie blijft er dan over? Geheugen met de juiste specs werkt toch nagenoeg altijd...
En enkel melden dat een mac na een upgrade sneller wordt is m.i. ook maar oninteressant?

Ik meld het maar omdat ikzelf ergens goedkoper gevonden heb dan er in de prijswatch stond op dat moment... geheugen was de laatste tijd nogal volatief.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:39:
Daarnaast vind ik het ook wel prettig om te weten dat als ik ergens bestel het vlot geleverd word, en op een goede manier... of dat het lang duurt en het nergens naar lijkt..

lijkt mij toch wel een dochterdraadje wat hier toch wel binnen hoort.

en nee, niet dat iedereen dat moet doen, maar zo nu en dan zo'n melding stoor ik me niet aan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/5x95q1c.png

Sinds gisteren van 1 GB naar 2 GB ram.... werkt als een tiet..!
2 latjes van 1 GB - Kingston KTA-MB667/1G PC5300 DDR2 SO-DIMM
Wilde eerst de value-editie bestellen, maar las negatieve erover op het net, dus ben maar voor safety gegaan. Waren inclusief verzending net 100 euro.

Besteld bij Zercom, binnen 4 dagen in huis (moesten besteld worden).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:12:
[...]
Pricewatch is toch niet altijd up to date?
Je kunt zelf ook prijzen toevoegen aan de pricewatch, als ze niet up-to-date zijn.
Bovendien, welke discussie blijft er dan over? Geheugen met de juiste specs werkt toch nagenoeg altijd...
Dit topic was opgezet in de eerste instantie om ervaringen te delen met het inbouwen van geheugen en welke geheugen modules er nu wel of niet werkte. Als het inderdaad zoals dat al het geheugen met de juiste specs nagenoeg altijd werkt, dan heeft dit topic inderdaad weinig functie meer en kan het op slot.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:57:
[...]
Daarnaast vind ik het ook wel prettig om te weten dat als ik ergens bestel het vlot geleverd word, en op een goede manier... of dat het lang duurt en het nergens naar lijkt..
En daar hebben we de Shopreviews voor.

Maar als het inderdaad zo is dat men geen heil meer ziet in dit topic en het z'n functie heeft verloren, dan wil ik het best op slot zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:29:
[afbeelding]

Vandaag 2 latjes van 1 GB - Kingston KTA-MB667/1G PC5300 DDR2 SO-DIMM gehaald.
waren nu 39 euro per stuk, moet zeggen dat ik het wel merk bij bepaalde programma's die nu sneller opstarten.

en je moet ze inderdaad wel goed indrukken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door silentwaves_ op 23-06-2007 22:04 ]

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik wil binnenkort een iMac gaan kopen en ik zit te twijfelen of ik er 2GB of meer in zal gooien (mag toch hopen dat Apple die dingen binnenkort update met een nieuwe geheugencontroller die 4GB ondersteunt). Aangezien de geheugenprijzen momenteel alleen maar hoger worden, wilde ik alvast het geheugen bestellen. Heeft meer dan 2GB echt nut of is dat puur overkill? Ik draai onder Windows nu vaak veel tegelijk. Nou zullen deze programma's (Photoshop, IM, mailclient, editor, browser of games) waarschijnlijk geen 2GB tegelijk verbruiken, maar ik weet niet hoeveel OS X allemaal cachet in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt af van je computergebruik... Als je van plan bent om fotoshop intensief te gebruiken en 'm continu in sluimer te laten staan en misschien met gebruikersaccounts werkt dan is het zeker geen slecht idee om er veel geheugen in te stoppen... Toch, ik kom met 2 gb toe bij zo'n gebruik (niet al teveel page-outs (geswap) dus). Indien hij begint te swappen dan is het maar zo dan, niet zo storend vergeleken met 512 of 1024...

In praktijk is er qua prestatie niet veel verschil (en moest het zo zijn, vanuit het geheugen is sowiezo supersnel) tussen gepairde of enkele geheugenmodules (je hebt het over games dus ik neem aan dat je een niet-GMA imac denkt te kopen?), dus je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld nu een module van 2 gig te kopen, en later wanneer de prijzen nog verder gezakt zijn (wegens sneller geheugen op de markt ofzo) er nog eentje bij te kopen...

Toch, persoonlijk zou ik voor 4 gig gaan.

offtopic:
Daedalus, heb geen feedbacktopic meer gevonden (?) dus zet ik 't eventjes hier neer... (het zal de laatste keer zijn).
Ik wou je er gewoon op wijzen dat een slotje in dit geval niet de enige oplossing hoeft te zijn, er is immers wel duidelijk animo voor dit topic...
Voor de rest is dat paternalistische (overal waarschuwingen met strikte regels en dergelijke) hier voor mij de reden om hier zo weinig mogelijk te posten. Ik heb al menig goedlopend en 'gezellig' topic (voor gezelligheid zit je niet op een forum, akkoord) op slot weten gaan vanwege 'niet nuttig' en vind dit veel jammerder dan een pak offtopic geslowchat ofzo...
Nuja, mijn 2 cent... het was constructief bedoeld...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik gebruik photoshop de laatste tijd steeds intensiever (maar nog niet zoveel dat ik op drukwerkformaten werk, alhoewel dat misschien nog komt :P ), maar ik draai dus voornamelijk veel tegelijk. Nou kan ik onder Windows het wel af met 2GB, maar omdat OS X veel cachet weet ik niet wat een handige hoeveelheid is om daar ook goed gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een klein vraagje.
Welk geheugen kan ik nu het beste erin stoppen voor mijn nieuwe macbook pro.
Ik had deze 2 modules gevonden.

2x 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G) € 89,87

of

2x 2GB PC5300 So-DIMM (Kingston KTH-ZD8000B/2G) € 106,72

Wat is hier nu het verschil mee eigenlijk? Kon het namelijk niet echt op internet vinden want zoals ik het zie voldoen ze allebij aan de eisen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:18:
Ik had nog een klein vraagje.
Welk geheugen kan ik nu het beste erin stoppen voor mijn nieuwe macbook pro.
Ik had deze 2 modules gevonden. [...[
Lees dit topic nou eerst eens...
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste