Ik ben van plan om in mijn Mac Mini 2 x 512 te gaan plaatsen. Klopt het dat de prijzen nu weer aan het stijgen zijn? Begin juni was de goedkoopste aanbieding nog die iBood, 2 x 1GB voor 54 euro inc verzend. Voor die prijs krijg je dat nergens meer, ook niet op ebay.
ja ook wel intresse in hoe snel de prijzen weer gaan stijgen..., ik ga namelijk maandje op vakantie (waar ik het geld ook hard voor nodig heb)Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:30:
Ik ben van plan om in mijn Mac Mini 2 x 512 te gaan plaatsen. Klopt het dat de prijzen nu weer aan het stijgen zijn? Begin juni was de goedkoopste aanbieding nog die iBood, 2 x 1GB voor 54 euro inc verzend. Voor die prijs krijg je dat nergens meer, ook niet op ebay.
gaan de prijzen nou echt 100% omhoog, of word het gewoon een tientje duurder? want voor dat tientje kan ik heb beter even investeren in mijn vakantie.
Hier staat wat
Even een kort vraagje.
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe MPB gekocht (het "oudere" model dat nu bij velen in de aanbieding is). Als ik in de system profiler kijk zie ik dat slechts een slot gebruikt wordt en daar 1x 1gb van 667mhz. in zit.
Als ik nou zo'n Kingston KTA-MB667/1G bestel en er zelf bijprik, zit ik dan goed?
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe MPB gekocht (het "oudere" model dat nu bij velen in de aanbieding is). Als ik in de system profiler kijk zie ik dat slechts een slot gebruikt wordt en daar 1x 1gb van 667mhz. in zit.
Als ik nou zo'n Kingston KTA-MB667/1G bestel en er zelf bijprik, zit ik dan goed?
http://www.last.fm/user/ceynox/
Ja. Alhoewel 'niet-Apple' geheugen vaak net zo goed werkt.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik gebruik sinds kort in mijn MacBookPro 15" 2x 1gb crucial en dat werkt helemaal prima en kan ik aan iedereen aanbevelen!!!!
Ik weet dat het geen verkooptopic is. Maar ik zit nog met een origineel Apple SO-DIMM van een gig opgescheept.
En ik vind het zo zonde om 'm hier te laten verstoffen. Aangezien iedereen tegenwoordig twee dezelfde wil.
Stuur een mailtje anders, dan komen we er wel uit. Hoef niet veel te kosten.
En ik vind het zo zonde om 'm hier te laten verstoffen. Aangezien iedereen tegenwoordig twee dezelfde wil.
Stuur een mailtje anders, dan komen we er wel uit. Hoef niet veel te kosten.
Check even je mail..
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Verwijderd
yaaay ik heb vandaag voor me macbook 2gb geheugen gekocht (2x1GB) van kingston 667 DDR2
doet het gelijk goed en start snel op joh!
doet het gelijk goed en start snel op joh!
Dag mensen,
Vorige week vrijdag had ik bij Crucial (In hun EU-webshop) een 2GB DDR2 PC2-5300 SODIMM besteld voor in mijn MacBook Pro Core 2 Duo (Napa).
Vrijdag (s'avond) besteld en betaald met de creditcard en dinsdag namiddag geleverd. Toen 138 EUR inclusief verzendkosten.
Gezien de prijzen nogal schommelen moet je dus goed uitkijken. Maar ik ben tevreden want het werkt,... zéér stabiel (24 uur Stress Prime 2004 in Windows XP (Met evenwicht van de test natuurlijk naar meer naar het RAM), dus je moet niet vragen
)
EDIT: Ze verkopen ook per computermerk, maar die latjes hebben exact dezelfde prijs als de 'gewone' latjes, dus ik denk dat ze dan ook identiek zijn. Dus je hoeft niet per se het Apple approved geheugen te nemen. Maar aangezien het maar een paar extra stappen zijn om te volgen kun je dat misschien beter doen, als je 100% zeker wilt zijn over het geheugen.
Vorige week vrijdag had ik bij Crucial (In hun EU-webshop) een 2GB DDR2 PC2-5300 SODIMM besteld voor in mijn MacBook Pro Core 2 Duo (Napa).
Vrijdag (s'avond) besteld en betaald met de creditcard en dinsdag namiddag geleverd. Toen 138 EUR inclusief verzendkosten.
Gezien de prijzen nogal schommelen moet je dus goed uitkijken. Maar ik ben tevreden want het werkt,... zéér stabiel (24 uur Stress Prime 2004 in Windows XP (Met evenwicht van de test natuurlijk naar meer naar het RAM), dus je moet niet vragen
EDIT: Ze verkopen ook per computermerk, maar die latjes hebben exact dezelfde prijs als de 'gewone' latjes, dus ik denk dat ze dan ook identiek zijn. Dus je hoeft niet per se het Apple approved geheugen te nemen. Maar aangezien het maar een paar extra stappen zijn om te volgen kun je dat misschien beter doen, als je 100% zeker wilt zijn over het geheugen.

[ Voor 25% gewijzigd door 6129(15) op 07-07-2007 12:57 . Reden: Vaagheidje verduidelijkt. ]
Heb net het topic doorgekeken en kwam eigenlijk niet tot een antwoord op mijn vraag, dus bij deze (sorry als het er toch in staat, heb ik er overheen gelezen)
Ik heb een MBP besteld (2.2ghz Santa Rosa), nu wil ik daar het geheugen upgraden van 2GB naar 4GB, dus zal ik de SODIMM's die erin zitten moeten vervangen, alleen weet ik dus niet zeker welk geheugen er in deze nieuwe MBP's moet.
Zal dit geheugen goed werken?
2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)
(pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G))
Ik heb een MBP besteld (2.2ghz Santa Rosa), nu wil ik daar het geheugen upgraden van 2GB naar 4GB, dus zal ik de SODIMM's die erin zitten moeten vervangen, alleen weet ik dus niet zeker welk geheugen er in deze nieuwe MBP's moet.
Zal dit geheugen goed werken?
Voor de hand liggende oplossing: ga naar de site van Kingston en je zult het wetenizzo schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:20:
[...] Zal dit geheugen goed werken?
Ik heb bij Dane Elec 2x 1gb besteld voor m'n mbp en vandaag binnengekregen. 't Zijn 2 modules met een Hy... nummertje er op, daarmee neem ik de gok dat 't Hynix zal wezen.
Ik heb 't er net in geprikt en draai al 5 minuten zonder problemen
Sneller is ie er niet van (kom van 2x512mb), maar als hij nu maar met meer programma's deze snelheid behoudt vind ik 't goed.
Ik heb 't er net in geprikt en draai al 5 minuten zonder problemen
Sneller is ie er niet van (kom van 2x512mb), maar als hij nu maar met meer programma's deze snelheid behoudt vind ik 't goed.
Verwijderd
22726 Kingston KTA-MB667/1G 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4, Non-ECC
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=22726&ref=2
is deze geheugen geschikt voor mijn macbook pro 17inch 2.4 ghz santa rosa
en kan ik 2 van de reepjes erin drukken zonder stabiliteit ?
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=22726&ref=2
is deze geheugen geschikt voor mijn macbook pro 17inch 2.4 ghz santa rosa
en kan ik 2 van de reepjes erin drukken zonder stabiliteit ?
Ehm in je MBP 17" zit toch al standaard 2 gig?
Als je 4 gig wilt zal je twee reepjes van 2GB moeten bestellen.
Als je 4 gig wilt zal je twee reepjes van 2GB moeten bestellen.
Bedoel je dat je op één been staat terwijl je de geheugenreepjes installeertVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:59:
[...] en kan ik 2 van de reepjes erin drukken zonder stabiliteit ?
Typenummer klopt voor jouw MBP, en ze zijn trouwens ook geschikt voor MB's en intel Mini's.
Ik weet niet wat voor mac je hebt, maar mijn iMac 20" heeft maar twee gleuven, MBP denk ik ook. Je kunt dus niet zomaar extra mem erin prikken en de oude 2 GB (waarschijnlijk 2 x 1 GB) laten zitten. Als je 4 GB zou willen zul je waarschijnlijk 2x 2GB moeten bestellen en je huidige 2 GB moeten vervangen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:09:
maar kan ik er zo 2gb bij drukken ? want ik heb nu ook al 2gb
[ Voor 34% gewijzigd door Kluus op 24-07-2007 00:17 ]
Verwijderd
Ik heb nu een macbook met 1gb geheugen, maar ik ga binnenkort op vakantie naar China. Ik wil dus me Macbook uitbreiden naar 2 gb geheugen. Iemand ervaring met geheugen uit Hong Kong? Welke merk kan ik het beste nemen?
Ik draai nu Windows op mijn Macbook, hij gaat nu (met 1gb) vrij snel...is het aan te raden om 2gb erin te doen?
Bvd
Ik draai nu Windows op mijn Macbook, hij gaat nu (met 1gb) vrij snel...is het aan te raden om 2gb erin te doen?
Bvd
Verwijderd
Ik ben van plan de nieuwe iMac te kopen. De 24 inch versie. Het geheugen wil ik dan zelf gaan uitbreiden. Ik heb nu her en der gezocht naar wat voor geheugen er in moet.
Ik kom op deze uit:
http://www.mailamac.nl/in...9528e1cf19825b0e752163c4f
Ik twijfel nog een beetje of dit de goede is, omdat op de site nog de oude iMac genoemd wordt als geschikt. Als ik 2 van deze reepjes koop, passen die dan in de nieuwe iMac?
bvd
Ik kom op deze uit:
http://www.mailamac.nl/in...9528e1cf19825b0e752163c4f
Ik twijfel nog een beetje of dit de goede is, omdat op de site nog de oude iMac genoemd wordt als geschikt. Als ik 2 van deze reepjes koop, passen die dan in de nieuwe iMac?
bvd
Ik heb deze besteld: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=325699 Overigens heb ik er dinsdag 123 euro voor betaald aldaar.
Wel veel duurder dan die reepjes die jij laat zien. Op het forum van Macrumors wordt Crucial wel als zeer goed gezien. Dus daar betaal ik liever dan wat meer voor.
Wel veel duurder dan die reepjes die jij laat zien. Op het forum van Macrumors wordt Crucial wel als zeer goed gezien. Dus daar betaal ik liever dan wat meer voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Blaffeh op 11-08-2007 14:47 ]
Verwijderd
Weet iemand of deze: http://www.mailamac.nl/in...d191ce703e92abedae1fdfca0 ook gewoon werkt in de nieuwe iMac 24" 2,4 of 2,8?
Thanks!
Thanks!
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 06:37 ]
Crucial geheugen is heel ok, kan ik beamen! Er zit ondertussen al ruim een maand een latje van 2 GB in m'n MacBook Pro en alles draait als een tierelier!Blaffeh schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:46:
Ik heb deze besteld: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=325699 Overigens heb ik er dinsdag 123 euro voor betaald aldaar.
Als je bij Crucial zelf besteld kun je ook rekenen op supersnelle leveringen. Meestal is alles binnen de 48 uur geleverd.
Link isch kaputtVerwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:24:
Weet iemand of deze: http://www.mailamac.nl/in...9528e1cf19825b0e752163c4f ook gewoon werkt in de nieuwe iMac 24" 2,4 of 2,8?
Thanks!
Verwijderd
welke geheugen adviseren jullie mij voor me nieuwe macbook pro 17inch 2.4ghz
en waar ik het best kan bestellen en welke merken
die moet werken volgens de site van Kingston!Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 06:37:
[...]
geedit... dit is de goede:
http://www.mailamac.nl/in...d191ce703e92abedae1fdfca0

klik
Fotonerd
Verwijderd
je mag wel wat zelf doen hoorVerwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:06:
welke geheugen adviseren jullie mij voor me nieuwe macbook pro 17inch 2.4ghz

www.google.nl ?
Vandaag nieuw geheugen besteld voor mijn MacBook C2D, komt waarschijnlijk morgen binnen.
2x Transcend JetRam 1GB DDR2-667 CL5
Typenummer: JM667QSJ-1G
Ben benieuwd naar de werking in mijn MB, maar volgens enkele ervaringen in dit topic zal dat wel goed zitten
Edit: misschien handig om even te vermelden waar ik het besteld heb en voor welke prijs.
Besteld bij Azerty Hardware voor € 34,09 per stuk.
2x Transcend JetRam 1GB DDR2-667 CL5
Typenummer: JM667QSJ-1G
Ben benieuwd naar de werking in mijn MB, maar volgens enkele ervaringen in dit topic zal dat wel goed zitten
Edit: misschien handig om even te vermelden waar ik het besteld heb en voor welke prijs.
Besteld bij Azerty Hardware voor € 34,09 per stuk.
[ Voor 22% gewijzigd door XtremeDesign op 24-08-2007 19:54 ]
Verwijderd
hij vraagt om advies googlen kan hij zelf ook wel maar aangezien dit een ervaringen topic is vraagt hij naar ervaringen. als je nu gezegd had "topic lezen kan je zelf ook wel"...Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:00:
[...]
je mag wel wat zelf doen hoor!
www.google.nl ?
Tip: http://www.stebis.nl
Kun je zo je type PC/Mac/Server/etc selecteren en dan krijg je de mogelijke uitbreidingen en welke voorwaarden er gelden voor 't plaatsen..
Kun je zo je type PC/Mac/Server/etc selecteren en dan krijg je de mogelijke uitbreidingen en welke voorwaarden er gelden voor 't plaatsen..
Mijn geheugen ligt, als de TNT meewerkt, morgen ochtend in mijn postbus
En dus...?XtremeDesign schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:12:
Mijn geheugen ligt, als de TNT meewerkt, morgen ochtend in mijn postbus

Dit topic gaat over ervaringen mét dat geheugen, dus laat dat nog even weten.
Dus..... nu heb ik het er in zitten en zijn mijn ervaringen erg goed, draait lekker stabiel tot nu toe!Deephouse schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:59:
[...]
En dus...?
Dit topic gaat over ervaringen mét dat geheugen, dus laat dat nog even weten.
Daar hebben we V&A voor.
[ Voor 77% gewijzigd door Daedalus op 25-08-2007 14:20 ]
Ok, wellicht een overbodige vraag, maar zekerheid is wel fijn voordat ik bestel. Na het lezen van de verschillende mac+ram topics ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor een MacBook G4 13" dit geheugen kan bestellen:
Kingston KTA-MB667K2/2G
Correct, toch?
Kingston KTA-MB667K2/2G
Correct, toch?
Er zijn geen G4 macbook's gemaakt, maar inprincipe zou dat geheugen in alle macbooks moeten werken. in iBooks werkt het niet.QuarK schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:20:
Ok, wellicht een overbodige vraag, maar zekerheid is wel fijn voordat ik bestel. Na het lezen van de verschillende mac+ram topics ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor een MacBook G4 13" dit geheugen kan bestellen:
Kingston KTA-MB667K2/2G
Correct, toch?
Hier staat wat
Oops, my mistake. Is ook niet mijn notebook. Het blijkt een PowerBook G4 15" te zijn.Flappiewappie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:32:
[...]
Er zijn geen G4 macbook's gemaakt, maar inprincipe zou dat geheugen in alle macbooks moeten werken. in iBooks werkt het niet.
Hrm, volgens mij hebt ik dan ander geheugen nodig: PC2700 of PC4200?
[ Voor 12% gewijzigd door QuarK op 29-08-2007 15:57 ]
Mmm, op tweakers wordt eigenlijk ook wel verwacht dat je zelf eerst wat moeite doet en voldoende info geeft om je probleem zo goed mogelijk op te lossen (bovendien hoort een Powerbook G4 niet in dit topic thuis). Maar goed, klik op het appeltje linksboven en dan 'over deze mac', dan kun je zien welke G4 processor er precies inzit. Vervolgens kun je bij onderstaande link de specificaties van die notebook opzoeken (inclusief geheugengegevens):QuarK schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:46:
[...]
Oops, my mistake. Is ook niet mijn notebook. Het blijkt een PowerBook G4 15" te zijn.
Hrm, volgens mij hebt ik dan ander geheugen nodig: PC2700 of PC4200?
http://support.apple.com/specs/index_1.html
Ik zie net dat het trouwens met het serienummer kan, dan weet je zeker dat je in één keer de juiste specs hebt. Voor het serienummer: appeltje linksboven -> over deze Mac -> meer info
[ Voor 10% gewijzigd door donaldo op 29-08-2007 17:29 ]
Ik werk nu met 1 GB in mijn macbook C2D en zit ook te denken aan een upgrade. Heel dit forum door gespit maar ik vind maar weinig over mensen die echt 3 GB gebruiken.
Ik doe er vaak grafische dingen mee zoals PS, Illustrator, Indesign, etc.
Als ik deze benchmark mag geloven (is al vaker gepost). Is het verschil tussen 2GB en 3 GB bijna 30% in PS. Verder als je de helft in een Ramdisk zet kun je een verschil van 71% halen tussen 2 en 3 GB.
Dat zijn toch best grote verschillen. Echter vroeg ik me af of er mensen waren die hier echt reallife evaring mee hebben. Het zou jammer zijn nu 2x 1GB te bestellen en er daarna weer één te gaan vervangen voor de 2GB variant.
Weet iemand verder of er straks met OSX 10.5 (64 bits) nog voor /nadelen zitten aan wel / geen gelijke bankjes?
Ik doe er vaak grafische dingen mee zoals PS, Illustrator, Indesign, etc.
Als ik deze benchmark mag geloven (is al vaker gepost). Is het verschil tussen 2GB en 3 GB bijna 30% in PS. Verder als je de helft in een Ramdisk zet kun je een verschil van 71% halen tussen 2 en 3 GB.
Dat zijn toch best grote verschillen. Echter vroeg ik me af of er mensen waren die hier echt reallife evaring mee hebben. Het zou jammer zijn nu 2x 1GB te bestellen en er daarna weer één te gaan vervangen voor de 2GB variant.
Weet iemand verder of er straks met OSX 10.5 (64 bits) nog voor /nadelen zitten aan wel / geen gelijke bankjes?
[ Voor 7% gewijzigd door Maartenvs op 29-08-2007 23:36 ]
Volgens mij kunnen er maximaal twee 1gb modules in een macbook en geen 2gb modules.
hmm.... volgens jouw benchmark link welk
hmm.... volgens jouw benchmark link welk
[ Voor 26% gewijzigd door XtremeDesign op 29-08-2007 23:42 ]
In een C2D macbook kun je 3GB proppen. Een CD kan maar 2GB aan. (Dat mag best met een reepje van 2GB zijn echter, zolang 't maar 't enige reepje is dan.)
Anyway, Maartenvs: nee. Daar heeft 10.5 of 64-bitheid geen invloed op. Een 32-bits OS kan namelijk ook prima 3GB geheugen addresseren.
Anyway, Maartenvs: nee. Daar heeft 10.5 of 64-bitheid geen invloed op. Een 32-bits OS kan namelijk ook prima 3GB geheugen addresseren.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb het geheugen van mijn Macbook vervangen door 2 x 1 GB. Nu vraag ik mij af, of ik het oude geheugen moet bewaren voor een eventuele reparatie. Ik weet dat de garantie niet vervalt als het geheugen vervang. Maar moet de Macbook bij een repartie terug worden gebracht naar de originele staat? Bij HP is dit namelijk zo. En mocht mijn Macbook vervangen worden door een ander exemplaar, krijg ik dan de 2 GB terug?
Verwijderd
heeft iemand ervaring met het bestellen van zijn geheugen bij macstuff.nl?
Ik heb een Macbook core 2 cpu @2.00 ghz en wil graag me geheugen uitbreiden tot 2 gb
.
mvg
Ik heb een Macbook core 2 cpu @2.00 ghz en wil graag me geheugen uitbreiden tot 2 gb
mvg
Ik heb straks daar even opgehaald (woon er vlakbij). Moest alleen gelijk weg, maar kan straks wel even melden of m'n 2 x 2 gb voor m'n nieuwe iMac goed werkt. Ik heb ze maandag gebeld, toen waren die reepjes op. Ik kreeg als advies dat ik ze het beste kon bestellen via de website. Vervolgens waren ze gisteren al binnengekomen, alleen had ik vandaag pas tijd.
Gisteren geheugen besteld daar (1x1GB en 1x2GB) en vandaag al in huis dus sneller kan haast nietVerwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:47:
heeft iemand ervaring met het bestellen van zijn geheugen bij macstuff.nl?
Ik heb een Macbook core 2 cpu @2.00 ghz en wil graag me geheugen uitbreiden tot 2 gb.
mvg
Ik zou zelf nog even reageren over de update naar 3GB. Tijdens het booten merk je idd wel het verschil. De balk schiet gewoon in een keer van links naar rechts wat eerst bij 1GB nog wel eens 5 seconden of langer kon duren. Ook gaat het taskswitchen van lightroom -> indesign -> PS CS3 e.d. gewoon super vloeiend en is de cpu de bottleneck voortaan. Benchmarks heb ik wel een paar gedraaid maar aangezien ik soms maar 1441 punten haalde en vervolgens naar een reboot weer ineens 2600+ heb ik me er niet verder meer in verdiept. Ik kan alleen zeggen dat alles toch weer tandje sneller gaat en het langzaam opbouwen van pagina's e.d. verleden tijd is
Sinds kort heb ik de zwarte MacBook 2,16GHz met 1GB intern en nu vraag ik mij af hoe het kan dat ik met het runnen van de volgende applicaties bijna de volledige 1GB benut:
- Finder
- Dashboard
- Mail
- Safari (1 tekst site open)
- Adium X
- Plaknotities
iStat Pro geeft het volgende namelijk weer:
Memory:
Wired 239MB
Active 505MB
Inactive 255MB
Free: 23MB
Iemand enig idee of dit normaal is?
- Finder
- Dashboard
- Safari (1 tekst site open)
- Adium X
- Plaknotities
iStat Pro geeft het volgende namelijk weer:
Memory:
Wired 239MB
Active 505MB
Inactive 255MB
Free: 23MB
Iemand enig idee of dit normaal is?
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Is heel normaal :-) Je komt zeker van Windows? OS X cachet namelijk heel veel, waardoor gewoon al je geheugen altijd benut wordt. Zodra een programma meer geheugen nodig heeft, dan gaat dit van de cache af. Door deze manier van werken kunnen programma's die niet gebruikt worden in de cache staan en de volgende keer sneller starten.
Yep! Ik kom inderdaad van Windows afMei schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:16:
Is heel normaal :-) Je komt zeker van Windows? OS X cachet namelijk heel veel, waardoor gewoon al je geheugen altijd benut wordt. Zodra een programma meer geheugen nodig heeft, dan gaat dit van de cache af. Door deze manier van werken kunnen programma's die niet gebruikt worden in de cache staan en de volgende keer sneller starten.
Bevalt overigens goed, OS X!
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Verwijderd
topMaartenvs schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:56:
[...]
Gisteren geheugen besteld daar (1x1GB en 1x2GB) en vandaag al in huis dus sneller kan haast niet
Ik zou zelf nog even reageren over de update naar 3GB. Tijdens het booten merk je idd wel het verschil. De balk schiet gewoon in een keer van links naar rechts wat eerst bij 1GB nog wel eens 5 seconden of langer kon duren. Ook gaat het taskswitchen van lightroom -> indesign -> PS CS3 e.d. gewoon super vloeiend en is de cpu de bottleneck voortaan. Benchmarks heb ik wel een paar gedraaid maar aangezien ik soms maar 1441 punten haalde en vervolgens naar een reboot weer ineens 2600+ heb ik me er niet verder meer in verdiept. Ik kan alleen zeggen dat alles toch weer tandje sneller gaat en het langzaam opbouwen van pagina's e.d. verleden tijd is

Ik heb ondertussen ook mijn geheugen van MacStuff erin gezet en het werk allemaal prima. Zit nu met in totaal 4 gb wat me 210 euro armer heeft gemaakt (105 euro per reepje van 2gb).top. Heb je ook die Macbook met dezelfde specs als ik? Ik zit te twijfelen aan de 2gb of 3gb, zoals jij. Hoeveel heb je totaal betaald voor de 3gb
? Site is een beetje down op dit moment
Ik heb zelf een macbook rev 2.1 2Ghz dus dezelfde als jou neem ik aan. Ik heb voor mijn 3 Gb €162,- betaald incl. verzenden.jackbauerr schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:32[/message]:
[...]
top. Heb je ook die Macbook met dezelfde specs als ik? Ik zit te twijfelen aan de 2gb of 3gb, zoals jij. Hoeveel heb je totaal betaald voor de 3gb
? Site is een beetje down op dit moment
Verwijderd
Klopt, ik heb dezelfde specs. Waar heb jij ze gekochtMaartenvs schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:23:
[...]
Ik heb zelf een macbook rev 2.1 2Ghz dus dezelfde als jou neem ik aan. Ik heb voor mijn 3 Gb €162,- betaald incl. verzenden.
Even 7 posts naar boven kijkenjackbauerr schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 01:02[/message]:
[...]
Klopt, ik heb dezelfde specs. Waar heb jij ze gekocht?
Verwijderd
Ja, dacht ik alMaartenvs schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:13:
[...]
Even 7 posts naar boven kijkenals reply op jou post. (bij macstuff dus)
Als je de reviews moet geloven is dat niet echt een top combinatie. Hoe groter het verschil tussen de bankjes hoe minder de prestaties worden. Echter zijn die tests ook maar relatief dus wie weet is meer geheugen zoiezo al sneller als 2x 512.
Verwijderd
Ik heb een MacBook Pro van laat 2006. Volgens deze tabel (http://support.apple.com/...acBook_Pro_Late_2006.html) zit daar dus 1GB (single SO-DIMM) 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) in. Nu had ik graag 2GB bijgestoken. Ik vond dit latje op tones.be: "DDR2 2048MB 667Mhz PC5400 Value Series SODIMM PREMIUM Valueram" aan een redelijke prijs van € 150 incl BTW. Is die PC5400 een probleem? En in combinatie met het PC5300 latje wat er al insteekt?
Bedankt voor de hulp
Bedankt voor de hulp
Zoek even op Kingston KTAMB667/2G of Kingston KVR667D2S5/2G, beide zijn 2GB modules die met de MBP werken en een stuk goedkoper zijn dan de door jou genoemde module.Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 02:03:
Ik heb een MacBook Pro van laat 2006. Volgens deze tabel (http://support.apple.com/...acBook_Pro_Late_2006.html) zit daar dus 1GB (single SO-DIMM) 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) in. Nu had ik graag 2GB bijgestoken. Ik vond dit latje op tones.be: "DDR2 2048MB 667Mhz PC5400 Value Series SODIMM PREMIUM Valueram" aan een redelijke prijs van € 150 incl BTW. Is die PC5400 een probleem? En in combinatie met het PC5300 latje wat er al insteekt?
Bedankt voor de hulp
En wat minder vette tekst mag ook wel

Verwijderd
ok, bedankt doe ik
vette tekst was gewoon een kwestie duidelijk te maken wat belangrijke info is ... webwriting noemen ze dat ..
vette tekst was gewoon een kwestie duidelijk te maken wat belangrijke info is ... webwriting noemen ze dat ..
Macbook 2.16 Ghz: G.Skill F2-5400PHU2-2GBSA (2x1GB) werkt prima en is betaalbaar
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Hij wil er juist 2GB bijsteken. Dan heb je niks aan 2x1GBvoodooless schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:47:
Macbook 2.16 Ghz: G.Skill F2-5400PHU2-2GBSA (2x1GB) werkt prima en is betaalbaar
Ik denk zelf dat die van Kingston goed zijn en ook betaalbaar.
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met de Macbook Core 2 om de geheugen uit te breiden naar 2.5 Gig. Dat wil zeggen 512mb erin laten en een module van 2gig erbij te zetten? Of zal ik gwn 1 module van 1gig + 2gig erbij doen
Hold that though! Nu merk ik dat in random crashed krijg in apps. Running memtest atm...voodooless schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:47:
Edit: multi user mode liet geen errors zien, running single user mode nu, 3 tests... tot nu toe niets...
Edit: Na 3 tests in single user mode nog steeds geen fouten.. Vreemd..
[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 10-09-2007 13:46 ]
Verwijderd
Moet je zelf een beetje zien. Meer geheugen is altijd sneller dan minder, of het nu gepaard of niet is. De vraag is nu gewoon of je 2,5 of 3 wil volgooien. (vroeg of laat krijg je toch page-outs, en ik persoonlijk kan mij moeilijk voorstellen dat het nog sneller wordt dan 2 gig).Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:50:
Heeft er iemand ervaring met de Macbook Core 2 om de geheugen uit te breiden naar 2.5 Gig. Dat wil zeggen 512mb erin laten en een module van 2gig erbij te zetten? Of zal ik gwn 1 module van 1gig + 2gig erbij doen
Heeft er hier iemand ervaring met 't Kingston geheugen:
KTA-MB667/2G
2x 2gb
in een iMac 24", nieuwste generatie?
Heb zelf af en toe last van een Kernel als ik uit de schermbeveiliging kom. (dus niet vanuit sleep). Na een brainstormpje bedacht ik me, dat 't misschien hier aan kan liggen. Iemand een soort gelijke ervaring?
KTA-MB667/2G
2x 2gb
Heb zelf af en toe last van een Kernel als ik uit de schermbeveiliging kom. (dus niet vanuit sleep). Na een brainstormpje bedacht ik me, dat 't misschien hier aan kan liggen. Iemand een soort gelijke ervaring?
Fotonerd
Verwijderd
Ik heb iets vreemds..
Ik heb vandaag mijn iMac 24" ontvangen. Ik probeer nieuw geheugen erin te gooien, 1 latje is geen probleem, maar ik kan die andere er niet uit halen. Er zit geen "lipje" aan. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb er nu 3GB in. Is dit nauwelijks er meer uit te halen?
Ik heb vandaag mijn iMac 24" ontvangen. Ik probeer nieuw geheugen erin te gooien, 1 latje is geen probleem, maar ik kan die andere er niet uit halen. Er zit geen "lipje" aan. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb er nu 3GB in. Is dit nauwelijks er meer uit te halen?
Ik ben erg benieuwd of het hier aan ligt ! Ik heb namelijk net ook precies hetzelfde geheugen besteld en ik krijg ook precies dezelfde imac (24") .....Xilantof schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:57:
Heeft er hier iemand ervaring met 't Kingston geheugen:
KTA-MB667/2G
2x 2gb
Weet je al meer ?
Die KTA-reepjes zijn dé reepjes voor Intel-Macs.
Als je problemen hebt is er gewoon eentje stuk
en kun je 'm omruilen. Memtest al gedraaid?
[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 12-09-2007 09:19 ]
Ik heb ook problemen met mijn macbook. Soms crashen finder, itunes, ical, en andere apps. Ik heb dus al meerdere malen memtest gedraaid, maar daar wordt helemaal niets gevonden. Ik vind het een vreemde zaak. Misschien ligt het wel helemaal niet aan het geheugen... Ik wacht nog even rustig af. Volgende week eens het oude memory terug gooien en nog eens kijken.
Verwijderd
Reclame maken doe je maar ergens anders...
[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 12-09-2007 16:56 ]
Deze heb ik nog niet gedraaid. Ik heb hem niet eens. Ik neem aan dat google ook hierin mijn vriend is?Gluten Parody schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:19:
Die KTA-reepjes zijn dé reepjes voor Intel-Macs.
edit:
een test gevonden en gedraaid: ik heb er 2x2gb inzitten. Dit waren de resultaten:
Vraag me af wat "available memory: 1209 MB" inhoud? Want daarvoor wordt wel 4096 genoemd?Memtest version 4.13 (32-bit)
Copyright (C) 2004 Charles Cazabon
Copyright (C) 2004, 2005 Tony Scaminaci (Macintosh port)
Licensed under the GNU General Public License version 2 only
MacOS X (Darwin) running in multiuser mode
POSIX version 200112
Pagesize is 4096
Requested memory: 1209MB (1267740672 bytes)
Available memory: 1209MB (1267740672 bytes)
Allocated memory: 1209MB (1267740672 bytes) at local address 0x02008000
Attempting memory lock... locked successfully
Creating test buffers...
Buffer A: 604MB (633870336 bytes) at local address 0x02008000
Buffer B: 604MB (633870336 bytes) at local address 0x27c89800
Running 1 test sequence...
Test sequence 1 of 1:
Stuck Address : setting 1 of 16ok
Random Value : ok
Compare XOR : ok
Compare SUB : ok
Compare MUL : ok
Compare DIV : ok
Compare OR : ok
Compare AND : ok
Sequential Increment: ok
Solid Bits : setting 1 of 64 Block Sequential : setting 1 of 256 Checkerboard : setting 1 of 64 Bit Spread : setting 1 of 64 Bit Flip : setting 1 of 256 Walking Ones : setting 1 of 64ok
Walking Zeroes : setting 1 of 64ok
All tests passed.
Iemand?
[ Voor 71% gewijzigd door Xilantof op 12-09-2007 17:53 ]
Fotonerd
Blijkbaar heb je allerlei zooi in je geheugen staan
waardoor er maar 1209 MB beschikbaar is om mee
te testen. Eventjes uit- en aanloggen, geen progjes
starten maar meteen memtest draaien geeft je meer
beschikbaar geheugen. Suc6!
waardoor er maar 1209 MB beschikbaar is om mee
te testen. Eventjes uit- en aanloggen, geen progjes
starten maar meteen memtest draaien geeft je meer
beschikbaar geheugen. Suc6!
Ik wil voor mijn intel imac (begin 2006) binnenkort ook wat meer geheugen kopen. Nu wordt er gezegd dat er er eigenlijk redelijk 'gewoon' geheugen in gaat. Als ik echter op de Apple info page (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084) kijk zie ik staan dat er speciaal unbuffered geheugen in moet:
Alleen... unbuffered is toch juist vrij zeldzaam? Als ik een beetje rondkijk bij diverse winkels (alternate, mycom, etc) dan is eigenlijk het meeste buffered. Weet iemand of er een speciale reden is dat Apple hier afwijkt?You can use small-outline dual inline memory modules (SO-DIMMS) of 512 MB or 1 GB that meet all of these criteria:
* PC2-5300
* unbuffered
* nonparity
* 200-pin
* 667 MHz DDR2 SDRAM
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Het is juist andersom: het meeste geheugen is unbuffered. Juist het buffered geheugen is speciaal en is bij Alternate dus een aparte categorie. Zie ook het stukje hierover in de PMG FAQ:flowerp schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:36:
Ik wil voor mijn intel imac (begin 2006) binnenkort ook wat meer geheugen kopen. Nu wordt er gezegd dat er er eigenlijk redelijk 'gewoon' geheugen in gaat. Als ik echter op de Apple info page (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084) kijk zie ik staan dat er speciaal unbuffered geheugen in moet:
[...]
Alleen... unbuffered is toch juist vrij zeldzaam? Als ik een beetje rondkijk bij diverse winkels (alternate, mycom, etc) dan is eigenlijk het meeste buffered. Weet iemand of er een speciale reden is dat Apple hier afwijkt?
[...]
Een standaard huis- tuin en keuken DIMM is niet van registers voorzien en die noemen we dan ook unbuffered DIMM.
[...]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Die buffered categorie bij alternate is natuurlijk voor full size dimms. Bij de so-dimms zijn ze bijna allemaal buffered, of het staat niet aangegeven, zie b.v. deze http://www.alternate.nl/h...1046772&showTechData=trueDaedalus schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:42:
[...]
Het is juist andersom: het meeste geheugen is unbuffered. Juist het buffered geheugen is speciaal en is bij Alternate dus een aparte categorie. Zie ook het stukje hierover in de PMG FAQ:
[...]
En als je bij Mycom kijkt dan is juist "unbuffered" een feature (die geen enkele module van hun schijnt te hebben), zie http://www.mycom.nl/Produ...r_1024MB_DDR2/111149.aspx (click op meer voor de unbuffered info)
edit:
't zou kunnen zijn dat bij mycom het kruisje bij unbuffered niet klopt, of dat het "buffered" moet zijn. Dit type geheugen (Corsair VS1GSDS667D2) blijkt namelijk expliciet gesupport voor de iMac:
http://www.corsair.com/co...tem_results.aspx?id=56589
[ Voor 15% gewijzigd door flowerp op 15-09-2007 00:24 ]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Dit is in het algemeen bedoelt maar het valt me op dat bar weinig nieuwe posters in dit topic de moeite nemen om eerst eens het (gehele) topic door te lezen alvorens met een beginnersvraag te komen die nu juist in dit topic al tig keer gevraagd en beantwoord is.flowerp schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:36:
Ik wil voor mijn intel imac (begin 2006) binnenkort ook wat meer geheugen kopen. Nu wordt er gezegd dat er er eigenlijk redelijk 'gewoon' geheugen in gaat. Als ik echter op de Apple info page (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084) kijk zie ik staan dat er speciaal unbuffered geheugen in moet: Alleen... unbuffered is toch juist vrij zeldzaam? Als ik een beetje rondkijk bij diverse winkels (alternate, mycom, etc) dan is eigenlijk het meeste buffered. Weet iemand of er een speciale reden is dat Apple hier afwijkt?
Zo blijft er van Mem-ervaringen weinig over, er worden alleen maar vragen gesteld alsof het hier een helpdesk is. Als Tweaker moet je nu eenmaal wat meer moeite doen voordat je een vraag mag stellen, zo is mijn mening. Of sta ik daar alleen in? Je verandert er overigens weinig aan
Hmmprrf... zoek maar eens in dit topic naar 'buffered' of 'unbuffered'. Er is niet echt een discussie over gaande geweest. Of eigenlijk echt niet. Je komt de term 'unbuffered' een paar keer tegen in een spec lijstje, maar dat is het dan wel.Deephouse schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:11:
[...]
Dit is in het algemeen bedoelt maar het valt me op dat bar weinig nieuwe posters in dit topic de moeite nemen om eerst eens het (gehele) topic door te lezen alvorens met een beginnersvraag te komen die nu juist in dit topic al tig keer gevraagd en beantwoord is.
Ik neem overigens aan dat de MyCom info gewoon fout is. "unbuffered - X" moet waarschijnlijk zijn "buffered - X". Dat is veel logischer aangezien (fully) buffered bij gewoon geheugen idd een speciale feature is.
De opmerking dat MyCom het door corsair aangeraden geheugen biedt klopt overigens niet. De 667 variant is niet een SO-DIMM. Voor SO-DIMM 1GB gaan ze maar tot 533, wat net even te langzaam is voor zelfs een iMac uit begin 2006.
Nee maar ik denk dat er wel meer dan 100 keer genoemd wordt welk merk en type geheugen je wel en niet moet hebben voor je Mac, en zelfs wordt er af en toe genoemd waar je het kunt verkrijgen en voor welke prijs.flowerp schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:42:Hmmprrf... zoek maar eens in dit topic naar 'buffered' of 'unbuffered'. Er is niet echt een discussie over gaande geweest. Of eigenlijk echt niet. Je komt de term 'unbuffered' een paar keer tegen in een spec lijstje, maar dat is het dan wel. [...]
Wat doet jouw vraag over unbuffered er dan nog toe, je was immers op zoek naar welk geheugen je nodig hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Deephouse op 15-09-2007 15:04 ]
Anders dan (klaarblijkelijk) jij ben ik niet alleen geïnteresseerd in -dat- iets werkt, maar ook -waarom- iets werkt (of niet).Deephouse schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:47:
[...]
Wat doet jouw vraag over unbuffered er dan nog toe, je was immers op zoek naar welk geheugen je nodig hebt
Ik heb 4 GB RAM van Crucial in mijn 24" iMac, nieuw model, gezet. Werkt tot nu toe prima!
Het gaat om deze reepjes: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=325699
Het gaat om deze reepjes: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=325699
Op iBood.com staat nu een "1x Transcend 1GB DDR2 667mhz" voor 22 euro. Gaat dit werken in een 24" iMac waar maar 1gb in zit? En is het beter meteen twee van dezelfde modules te bestellen ivm snelheid en combinatie of maakt dat niet uit? Iemand ervaring of mening?
http://www.xbmcfreak.nl/
@ Erhnam: ik heb ze besteld voor mijn Macmini. Als het werkt heb je goedkoop geheugen, en goed (Transcend is geen slechte naam).
Werkt het niet dan heb je 2Gb SODIMM over... voor 50 euro kan je dat ook weer verkopen op MP.
Werkt het niet dan heb je 2Gb SODIMM over... voor 50 euro kan je dat ook weer verkopen op MP.
Is het geheugen wat ze vandaag in de aanbieding hebben op iBood te gebruiken in de MacBook? Ik meende dat hier PC-5300 in moest, en dat die op iBood PC-5400 is. Kan ik deze wel gebruiken in een MacBook? Anders is het best de moeite waard om daar wat geheugen bij te bestellen
Zo. Dat is geen geld. Maar is het handiger om er twee tegelijk aan te schaffen? In verband met snelheid o.i.d. ? En kan 5400 wel?Red schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:14:
@ Erhnam: ik heb ze besteld voor mijn Macmini. Als het werkt heb je goedkoop geheugen, en goed (Transcend is geen slechte naam).
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Vergeet het maar, dit is 240 pins, en jij hebt 200 pins nodig. Dat geldt ook voor een MacMini.VeeGee schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:37:
Kan ik deze wel gebruiken in een MacBook?
[ Voor 6% gewijzigd door torp op 17-09-2007 13:07 ]
Gaat dus wel werken, zowel in de MacBook als in de MacMini# Merk: Transcend
# Intern geheugen voor laptops
# 1GB DDR2 667mhz= (ddr5400)
# Model: 200-pin SODIMM
# Hoeveelheid geheugen: 1024 MB
# Data breedte: 64 Bit
# Snelheid (Mhz): 667 Mhz
# CAS Latency: CL5
# Kloksnelheid bus: 667 Mhz
# ECC: ECC
# Module configuratie: 128M x 64
# Intern geheugen technologie: DDR2-SDRAM
# Lead plating: Gold
# Input voltage: 1.8 V
Prijs: € 21,95
[ Voor 48% gewijzigd door Red op 17-09-2007 13:21 ]
Verwijderd
koel daar ga ik me vriendinnetje mee verassen, is dit een beetje betrouwbaar geheugen of kan ik dan toch maar beter mac certified geheugen nemen voor de dubbele prijs?
Kun je zo kopen. Misschien kunnen we mem-ervaringen
beter ombouwen tot een lijst van de types die het niet
doen in de Intel Macs. Volgens mij werkt vrijwel alles,
als Apple zelf al elcheapo Nanya modules meelevert...
beter ombouwen tot een lijst van de types die het niet
doen in de Intel Macs. Volgens mij werkt vrijwel alles,
als Apple zelf al elcheapo Nanya modules meelevert...
Verwijderd
ja zeg dat wel daar was ik idd ook wel van verbijsterd, die nanya modules die uit mijn mbp kwamen... viel me een beetje tegen van apple
Want? Boeit mij het als klant nou wat voor geheugen er gebruikt wordt? Het moet gewoon werken volgens de specs die gesteld zijn, en als ze kapot gaan moeten ze vervangen worden. Klaar.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:53:
ja zeg dat wel daar was ik idd ook wel van verbijsterd, die nanya modules die uit mijn mbp kwamen... viel me een beetje tegen van apple
Verwijderd
Ik vind wel als je 2400 euro voor een A merk laptop betaald dat je dan ook best wel kingston of een ander A merk geheugen mag verwachten.
Want PC5300 Kingston geheugen werkt beter/sneller/harder dan PC5300 Nanya geheugen?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:01:
Ik vind wel als je 2400 euro voor een A merk laptop betaald dat je dan ook best wel kingston of een ander A merk geheugen mag verwachten.
Ik heb zojuist 2x 2GB Kingston KTA-reepjes besteld. Totaal 211 euro. Maar hoop dat ik dan het uiterste haal uit mijn iMac Intel G5.
Ze hadden het niet in voorraad, binnen 2 weken leverbaar. Ze wilden me wel nog een 'A-merk geheugen' uit Duitsland verkopen, maar ga toch liever voor de goede recensies van Kingston!
Ze hadden het niet in voorraad, binnen 2 weken leverbaar. Ze wilden me wel nog een 'A-merk geheugen' uit Duitsland verkopen, maar ga toch liever voor de goede recensies van Kingston!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
tuurlijk werkt het wel gelijk maar onder een jaguar ga je toch ook geen rotte simpele banden leggen bijvoorbeeld? Dan hadden ze de prijs wel eens was naar beneden kunnen doen als er dan toch cheap value ram in zit.
Ik ben van plan 2GB geheugen voor mijn nieuwe MacBook te gaan kopen en kwam uit op Kingston KVR667D2S5/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz (http://azerty.nl/producte.../10012/kvr667d2s5-1g.html)
Ik heb even gezocht over dit geheugen en kwam dingen van leveranciers tegen die vertellen dat het geheugen stuk gaan en zelfs je MacBook stuk kan gaan... Het lijkt me sterk dat dit waar is want zo speciaal is een MacBook niet van binnen.
Want als ik de prijs vergelijk met dit reepje geheugen: € 34,83 tegenover het zogenaamde "MacBook geheugen van Kingston dat een whopping € 83,54 moet opbrengen. Ga ik natuurlijk voor het gewone geheugen.
Werkt het KVR geheugen van die mensen in dit topic nog steeds zoals het hoort?
Ik heb even gezocht over dit geheugen en kwam dingen van leveranciers tegen die vertellen dat het geheugen stuk gaan en zelfs je MacBook stuk kan gaan... Het lijkt me sterk dat dit waar is want zo speciaal is een MacBook niet van binnen.
Want als ik de prijs vergelijk met dit reepje geheugen: € 34,83 tegenover het zogenaamde "MacBook geheugen van Kingston dat een whopping € 83,54 moet opbrengen. Ga ik natuurlijk voor het gewone geheugen.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Je hoort gewoon erg veel positieve ervaringen over Kingston. Vandaar dat ik liever even wacht.Saeverix schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:09:
Ik ben van plan 2GB geheugen voor mijn nieuwe MacBook te gaan kopen en kwam uit op Kingston KVR667D2S5/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz (http://azerty.nl/producte.../10012/kvr667d2s5-1g.html)
Ik heb 2x2GB Kingston ValueRam in mijn Mini zitten en deze combi werkt naar volle tevredenheid.Saeverix schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:09:
Deze modules hebben overigens ook al eens probleemloos een aantal maanden in een iMac C2D gewerkt.
Die 2 zinnen bij elkaar snap ik niet helemaalTHE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:48:
[...]
Je hoort gewoon erg veel positieve ervaringen over Kingston. Vandaar dat ik liever even wacht.
Positieve ervaringen & Liever even wachten... ???
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Jah, postieve reacties over Kingston, die zijn nu niet leverbaar, dus wacht ik even tot ze op voorraad zijn! ;-)Saeverix schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:40:
[...]
Die 2 zinnen bij elkaar snap ik niet helemaal![]()
Positieve ervaringen & Liever even wachten... ???