Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 21:12
syltheboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:31:
[...]

Haha, ik bedoelde die 300 euro als grapje! :9 Nee, ik zeg gewoon dat hij bij Media Markt 50 euro goedkoper is. ;) Kun je bij Amac wel handelen, eigenlijk= :P
Kan uit eigen ervaring eigenlijk geen positieve dingen meegeven over de Amac in Amersfoort, het verkopend personeel daar is totaal niet op service gericht. Dus een verlaging in de prijs kun je waarschijnlijk vergeten.

Aan de positieve kant; de iMac is het zeker waard, prachtige machines en ze zijn net zoals alle recente Macs ontzettend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
107mb schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:33:
[...]

Het lijkt me wel grappig om te horen dat je niet bent geslaagd. >:)
maanden kwijlen en spammen over die 24" iMac zo in één keer overboord... hehehe

maarre, ik hoop wel voor je dat je geslaagd bent.... Ik zou iig blijer zijn met het papiertje, dan met de toestemming om een computertje te mogen kopen ;)
Grappig? :'( Dan moet ik het hele jaar weer over doen! :( Maar ja, ik weet bijna zeker dat ik geslaagd ben. :) Laten we daar dus maar op hopen! :P Mij gaat het ook helemaal niet om die iMac, want met een diploma kun je veel meer en je hebt er je hele leven wat aan. Bovendien kan ik me dan gaan richten op m'n toekomstige beroep. :*) Met een iMac zou je maar 5 jaar kunnen doen, ofzo. ;)
Deviruchi schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:48:
[...]

Kan uit eigen ervaring eigenlijk geen positieve dingen meegeven over de Amac in Amersfoort, het verkopend personeel daar is totaal niet op service gericht. Dus een verlaging in de prijs kun je waarschijnlijk vergeten.

Aan de positieve kant; de iMac is het zeker waard, prachtige machines en ze zijn net zoals alle recente Macs ontzettend snel.
Oké, m'n vader is in ieder geval niet bereid om naar Utrecht te rijden ondanks de 50 euro die ik dan bespaar. Hij zegt dat je dan met het gekloot zit met garantie, dat je niet zo makkelijk terug kan gaan en ik geef hem wel gelijk. ;) Mocht ik die 50 euro in Amersfoort er niet afkrijgen, dan betaal ik gewoon die 1249 euro. :P Ik ga dan eerst nog wel even langs of ik die 50 euro bij Dynabyte of Dixons er wel af kan krijgen en anders haal ik hem gewoon bij Amac.

[ Voor 36% gewijzigd door syltheboy op 10-06-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deviruchi schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:48:
[...]

Het is wat off-topic, maar wat vind je niet goed aan de winkel? Ik kom er regelmatig en word er eigenlijk altijd eigenlijk prettig geholpen. Ook met het repareren van mijn topcase totaal geen problemen gehad.

Ik heb inderdaad wel gemerkt dat je niet hoeft te onderhandelen, het zijn vaste prijzen..

Maar ik ben ook super tevreden met mijn iMac! Echt een geweldige machine en voor mij echt meer dan snel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Rox_NL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:49:
[...]

Het is wat off-topic, maar wat vind je niet goed aan de winkel? Ik kom er regelmatig en word er eigenlijk altijd eigenlijk prettig geholpen. Ook met het repareren van mijn topcase totaal geen problemen gehad.

Ik heb inderdaad wel gemerkt dat je niet hoeft te onderhandelen, het zijn vaste prijzen..

Maar ik ben ook super tevreden met mijn iMac! Echt een geweldige machine en voor mij echt meer dan snel genoeg!
Bij elke winkel zijn er mensen die een bepaalde winkel niet goed vinden, maar je hebt ook mensen die een bepaalde winkel juist wel goed vinden. :) Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke ervaring(en) iemand bij een bepaalde winkel heeft gehad. ;)

Dat van dat onderhandelen snap ik eigenlijk ook wel, want het zijn gewoon vaste prijzen die ze hanteren. Ik koop m'n iMac alsnog het liefst bij Amac Amersfoort. :P

[ Voor 0% gewijzigd door syltheboy op 11-06-2009 12:47 . Reden: typ foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Ik zag ergens een 2e hands iMac met deze specs;
Intel C2D 2,4ghz
4gb DDR2 (Kingston upgrade)
250gb harddisk
Superdrive
20" scherm
ATI 2400XT
Is dat wat? En hoe is deze videokaart?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bellerophon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:15:
Ik zag ergens een 2e hands iMac met deze specs;

[...]

Is dat wat? En hoe is deze videokaart?
Deze videokaart is natuurlijk minder goed dan de RadeonHD2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

syltheboy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:23:
[...]

Deze videokaart is natuurlijk minder goed dan de RadeonHD2600.
Die kaart zit toch in het nieuwste model?
Maar stel, een spel als The Sims 3, draait dat nog een beetje op zo'n pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
In de nieuwe zit een 9400M van NVIDIA. Ik denk niet dat Sims 3 heel erg soepel zal spelen, tenminste niet op 1680x1050 met alle opties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

osc4r schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:38:
In de nieuwe zit een 9400M van NVIDIA. Ik denk niet dat Sims 3 heel erg soepel zal spelen, tenminste niet op 1680x1050 met alle opties aan.
Hmm ben namelijk met twee mensen aan het praten over een 2e hands iMac

De ene is 800 euro, die heeft eerder genoemde kaart
En de andere is 850 en heeft een Ati kaart erin van 128 mb (max resolutie 1680 x 1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
osc4r schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:38:
Maar wel op de nieuwe standaard 24" iMac 2.66GHz?

Edit: Ik zag toevallig op internet hele mooie bijpassende 2.1 speakers (Focal XS Hi End) voor bij de iMac met een ingebouwd dock voor de iPod.
Afbeeldingslocatie: http://www.lintcoat.com/wp-content/uploads/2009/02/essai-web1.jpg

Edit: Ik weet echt niet hoe ik dit plaatje kleiner kan maken. Ik heb het al geprobeerd met Adobe Photo Shop CS3, maar ik krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 11-06-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:50:
[...]

Haha, in ieder geval al heel wat maanden. :P Over anderhalve week is het 'hopenlijk' al zover. M'n vader zou best naar Media Markt in Utrecht willen rijden, maar als het ook hier in Amersfoort kan dan doen we dat natuurlijk liever. ;) Kan ik hem bij Media Markt in Utrecht eigenlijk ook voor 1199 euro meekrijgen? Dan is het wel de moeite waard, aangezien ik dan weer 50 euro bespaar. :9
Ik zat net weer te kijken op de site van Amac en ik zag dat ze de standaard 24'' iMac 2.8GHz (model uit 2008) 50 euro goedkoper hebben gemaakt. :P De dag dat ik m'n iMac mag aanschaffen is al bijna in zicht, dus dat komt goed uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Nadat ik een iBook G4 en Macbook heb gehad en veel geswitched ben... van windows, naar ibook, naar dikke game Pc, weer naar macbook, weer naar dikke game pc, naar super simpele goedkope laptop (and typing ;)) ga ik binnenkort toch weer een mac kopen. Dit keer wordt het een iMac nieuwste modoel, 2,93 GH en Ati 4850 videokaart. De reden?

Ik vind een mac ongelovelijk fijn werken, maar ben erg impulsief. Daarbij komt dat ik wel perioden heb dat ik flink wil gamen. Nadat ik een paar youtube filmpjes heb gezien waarbij op de iMac (die ik wil kopen) de laatste games super goed lopen op de hoogste instellingen ga ik er maar weer voor. Binnenkort de eerste iMac review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
CoiLive schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:21:
Nadat ik een iBook G4 en Macbook heb gehad en veel geswitched ben... van windows, naar ibook, naar dikke game Pc, weer naar macbook, weer naar dikke game pc, naar super simpele goedkope laptop (and typing ;)) ga ik binnenkort toch weer een mac kopen. Dit keer wordt het een iMac nieuwste modoel, 2,93 GH en Ati 4850 videokaart. De reden?

Ik vind een mac ongelovelijk fijn werken, maar ben erg impulsief. Daarbij komt dat ik wel perioden heb dat ik flink wil gamen. Nadat ik een paar youtube filmpjes heb gezien waarbij op de iMac (die ik wil kopen) de laatste games super goed lopen op de hoogste instellingen ga ik er maar weer voor. Binnenkort de eerste iMac review :)
Zelf stap ik voor het eerst over van Windows naar Mac. :P Ik heb nu een 17" laptop van Toshiba met Windows Vista, maar die gaat binnenkort naar m'n neef. ;)

Edit: Ik zei vandaag tegen m'n vader dat de standaard 24'' iMac 2.8GHz (model uit 2008) nu 50 euro goedkoper is geworden bij Amac Amersfoort en dat ik hem beter meteen kon reserveren voor de dag erna als ik geslaagd ben. Hij zei dat ik beter kon wachten tot hij nog goedkoper wordt, maar ze hebben een beperkte voorraad. Wat kan ik het beste doen?

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 11-06-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
syltheboy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:27:
[...]

Zelf stap ik voor het eerst over van Windows naar Mac. :P Ik heb nu een 17" laptop van Toshiba met Windows Vista, maar die gaat binnenkort naar m'n neef. ;)

Edit: Ik zei vandaag tegen m'n vader dat de standaard 24'' iMac 2.8GHz (model uit 2008) nu 50 euro goedkoper is geworden bij Amac Amersfoort en dat ik hem beter meteen kon reserveren voor de dag erna als ik geslaagd ben. Hij zei dat ik beter kon wachten tot hij nog goedkoper wordt, maar ze hebben een beperkte voorraad. Wat kan ik het beste doen?
Wanneer hoor je de uitslag? Volgens mij kun je een aanbieding maar een dag laten reserveren namelijk (vandaag bellen, tot morgen einde van de dag apart). En voor alle aanbiedingen geldt natuurlijk wel op=op ;).

Je vroeg volgens mij eerder ook of de nieuwe 24" 2.66 met 9400m de sims goed draait. Hiervan hoef je volgens mij niet te verwachten dat hij dit op 1920x1200 doet, maar het zal als het goed is, redelijk lopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Rox_NL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:44:
[...]

Wanneer hoor je de uitslag? Volgens mij kun je een aanbieding maar een dag laten reserveren namelijk (vandaag bellen, tot morgen einde van de dag apart). En voor alle aanbiedingen geldt natuurlijk wel op=op ;).

Je vroeg volgens mij eerder ook of de nieuwe 24" 2.66 met 9400m de sims goed draait. Hiervan hoef je volgens mij niet te verwachten dat hij dit op 1920x1200 doet, maar het zal als het goed is, redelijk lopen :).
Maar de de iMac die ik wil doet dit wel op 1920x1200? Aankomende woensdag krijg ik de uitslag te horen, dus als ik geslaagd ben dan wil ik hem wel meteen reserveren. De dag erna is het koopavond, dus dan zouden we hem in principe op kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

syltheboy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:27:
[...]

Ik zou zeker niet wachten, en wel om de volgende redenen:
[1] Dan moeten we hier nog langer jouw verhalen aanhoren ;)
[2] Ze zijn altijd uitverkocht als je te lang wacht
[3] Goedkoper worden ze toch niet, zie punt [2]

Wat betreft punt [1] verwacht ik wel dat iedereen in dit topic wordt uitgenodigd op je eindexamenparty. Na jou minstens een half jaar advies te hebben gegeven over de aanschaf van een iMac, heeft iedereen in dit topic wel een paar liter bier verdiend! We horen wel wanneer het feest is, cheers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:37:
[...]

Ik zou zeker niet wachten, en wel om de volgende redenen:
\[1] Dan moeten we hier nog langer jouw verhalen aanhoren ;)
\[2] Ze zijn altijd uitverkocht als je te lang wacht
\[3] Goedkoper worden ze toch niet, zie punt \[2]

Wat betreft punt \[1] verwacht ik wel dat iedereen in dit topic wordt uitgenodigd op je eindexamenparty. Na jou minstens een half jaar advies te hebben gegeven over de aanschaf van een iMac, heeft iedereen in dit topic wel een paar liter bier verdiend! We horen wel wanneer het feest is, cheers O-)
Haha! :P Je hebt wel gelijk dat ze altijd zijn uitverkocht als je te lang wacht, dus is het verstandig hem meteen te reserveren zodra ik geslaagd ben. Ik heb er sowieso minstens een half jaar op gewacht en het is ten slotte vakantie, dus ik kan er lekker een paar maanden goed van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Iemand trouwens enig idee of ik een 2,93GHz met Ati 4850 (voor de rest standaard) ergens in Nederland in een winkel kan vinden? Eigenlijk wil ik hem morgen al in huis hebben, maar aangezien het een custom build is. En anders gaat morgen het geld naar Apple toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:19:
Haha! :P Je hebt wel gelijk dat ze altijd zijn uitverkocht als je te lang wacht, dus is het verstandig hem meteen te reserveren zodra ik geslaagd ben. Ik heb er sowieso minstens een half jaar op gewacht en het is ten slotte vakantie, dus ik kan er lekker een paar maanden goed van genieten.
Straks blijkt als je 'm eenmaal hebt nog dat je het een enorm kutding vindt en dat we nog een jaar jouw rants op Apple moeten aanhoren tot je het kreng verkoopt :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Breng hem nou niet op ideeen ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:25:
[...]

Straks blijkt als je 'm eenmaal hebt nog dat je het een enorm kutding vindt en dat we nog een jaar jouw rants op Apple moeten aanhoren tot je het kreng verkoopt :+
Tja, het kopen van zo'n ding is interessanter dan het verkopen van zo'n ding. ;) Ik heb Amac trouwens gemaild om te vragen wat het kost als ik een 24" iMac 2.8 GHz bij hun koop met 2 GB extra geheugen. Het geheugen kost normaal gesproken 140 euro, maar ik krijg 50 euro korting. :P Dan ben ik alsnog 40 euro duurder uit dan dat ik het zelf doe, maar dan kan er niks misgaan. :)

Edit: Ik heb Amac weer terug gemaild om te vragen of er voor 30 euro extra ook een Apple Wireless Keyboard bij kan en dat kan gewoon, terwijl er op de website staat dat dit niet kan.

[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 12-06-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:33:
Dan ben ik alsnog 40 euro duurder uit dan dat ik het zelf doe, maar dan kan er niks misgaan. :)
Goeie deal. En nou willen we er niks meer over horen totdat dat ding op je bureau staat >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:37:
[...]

Goeie deal. En nou willen we er niks meer over horen totdat dat ding op je bureau staat >:)
Oké, da's prima! :P Als ik zeker weet of ik wel of niet geslaagd ben, dan vertel ik dat wel. :) Is dit niet zo, dan zal ik het er verder niet meer over hebben en wordt het heel lang sparen. :'( Als ik het geld dan bij elkaar heb, dan praten we wel weer verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Mmm ik denk ik stop even een paar maanden met GoT, maar dan nog staat elk topic volgepropt met syltheboy posts |:(

Maar wow die MacBooks hebben updates gehad zeg :O Voor de iMac krijg je normaal gesproken veel voor je geld, maar dat is langzamerhand ook wel bij de MacBooks.

[ Voor 41% gewijzigd door FerdiV op 12-06-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:22
FerdiV schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:00:
Mmm ik denk ik stop even een paar maanden met GoT, maar dan nog staat elk topic volgepropt met syltheboy posts |:(
Inderdaad, ik erger me er kapot aan... Kan die kerel nou niet gewoon 5 minuten géén onzinnige post maken?
Ik heb ook anderhalfjaar gewacht met het kopen van een iMac, puur omdat ik al een MBP had en eerst mijn pc helemaal wou afschrijven. Maar ik heb daar ook geen 18 maanden lang iedere dag een post over gemaakt.

Syltheboy, koop je iMac, plaats 1 bericht in het "Show je Apple computer"-topic, en verder wil ik er echt niks meer over lezen. Je verziekt ieder topic met je geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:40
Wacht maar totdat hij 'm heeft, dan komen de vragen "hoe en wat" :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik lach me dan weer rot om al die mensen die zich er zo aan ergeren :P

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 18:14
Ik kan mijn ergeren over hele andere dingen.
Wat gebeurd er trouwen als je 8gb in een imac early 2008 prikt?
iemand dat wel eens getest?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als iedereen is uitgergerd, kunnen we dan weer ontopic gaan en het over de iMac gaan hebben :) syltheboy zal niet meer posten, totdat hij z'n iMac heeft. Toch syltheboy?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Had dit dan weggelaten, sukkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Daedalus schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:39:
Als iedereen is uitgergerd, kunnen we dan weer ontopic gaan en het over de iMac gaan hebben :) syltheboy zal niet meer posten, totdat hij z'n iMac heeft. Toch syltheboy?
Ja, ik beloof het! :P Ik zal in ieder geval geen nutteloze reacties meer plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:13
Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier wel eens met de back to school actie ook een iPod erbij heeft gekocht (bijv. 165 eu korting op een nano). Als je die op marktplaats gooit heb je zo 150 eu korting op je iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik bied mijn iMac 20" te koop aan en mijn baas zou hem wel willen kopen, met één voorwaarde:

De Mac moet Windows Vista kunnen draaien en een VPN-verbinding kunnen leggen met een Exchange Server.

Iemand een idee? Lijkt me dat, wanneer je Boot Camp gebruikt, dit gewoon moet kunnen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
THE_BASE schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:
Ik bied mijn iMac 20" te koop aan en mijn baas zou hem wel willen kopen, met één voorwaarde:

De Mac moet Windows Vista kunnen draaien en een VPN-verbinding kunnen leggen met een Exchange Server.

Iemand een idee? Lijkt me dat, wanneer je Boot Camp gebruikt, dit gewoon moet kunnen?
Ja, dat is geen enkel probleem. Onder Vista gaat dit gewoon werken. Wil je Exchange support onder OS X, dan zal je moeten wachten op Snow Leopard (in September)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Na lang wikken en wegen heb ik toch de nieuwe 24" 9400M besteld. Ik ben niet iemand die veel spelletjes speelt en ik vind de meerprijs van de 120GT of 130GT het niet waard. Dat is namelijk nog steeds niet echt een gaming monster en dan kun je volgens mij beter een xbox oid erbij kopen.
De reden dat ik niet voor het oude model ben gegaan is eigenlijk de studentenkorting deal van apple. Ik krijg nu voor 1310 euro de iMac en voor 25 euro een iPod nano 16GB erbij. Daarnaast heeft de nieuwe iMac meer (en volgens mij ook sneller (DDR3)?) geheugen, een grotere HD, iLife '09 en 20 eu korting op snow leopard.
Al met al een leuke vervanging van de mac mini 1.66 core duo die ik nu als main desktop heb. Deze gaat de rest van zijn dagen slijten als media station aan mijn tv :) Ik ga nog even bedenken of ik die iPod zelf ga houden of dat ik hem weer doorverkoop, maar die 165 eu korting kon ik niet laten liggen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Iemand die mij kan vertellen vanaf wanneer de FireWire 400 poort eruit is gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
En zojuist heeft nog een GoTer een 24" iMac aangeschaft. Instapmodel 24" tesamen met een wireless toetsenbord en de wireless MM. Ben nog niet zeker of ik de MM ga gebruiken, anders komt daar een MX Revolution (ofzo) voor in de plaats.

Voor 35,- extra (studentenkorting) een iPod Touch 8GB besteld voor het dinnetje, leuk afstudeercadeautje :)

* hexagram is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Laatst online: 24-05 11:47
Biggg schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:25:
Na lang wikken en wegen heb ik toch de nieuwe 24" 9400M besteld. Ik ben niet iemand die veel spelletjes speelt en ik vind de meerprijs van de 120GT of 130GT het niet waard. Dat is namelijk nog steeds niet echt een gaming monster en dan kun je volgens mij beter een xbox oid erbij kopen.
De reden dat ik niet voor het oude model ben gegaan is eigenlijk de studentenkorting deal van apple. Ik krijg nu voor 1310 euro de iMac en voor 25 euro een iPod nano 16GB erbij. Daarnaast heeft de nieuwe iMac meer (en volgens mij ook sneller (DDR3)?) geheugen, een grotere HD, iLife '09 en 20 eu korting op snow leopard.
Al met al een leuke vervanging van de mac mini 1.66 core duo die ik nu als main desktop heb. Deze gaat de rest van zijn dagen slijten als media station aan mijn tv :) Ik ga nog even bedenken of ik die iPod zelf ga houden of dat ik hem weer doorverkoop, maar die 165 eu korting kon ik niet laten liggen :p.
Ik las op de site dat snow leopard pas in september komt op de imac's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Nico111 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:53:
[...]

http://macwereld.nl/nieuw...n_korting_op_snow_leopard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Nico111 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:53:
[...]

Als je na het WWDC je iMac heb besteld kan je voor 9,- SL bijkopen op de dag dat hij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
edit

[ Voor 96% gewijzigd door Ruffzz op 14-06-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Dan kijk je echt niet goed genoeg. Gewoon op de iMac pagina kan je de 2e 24" versie customizen met een 4850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
mklkhanou schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:39:
Iemand die mij kan vertellen vanaf wanneer de FireWire 400 poort eruit is gehaald?
Sinds de early 2009 update. Er zat een FW400 en een FW800 poort op, nu alleen nog maar een FW800 poort (en een extra USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ahhhh perfect. Nog een rede minder om nu geen imac aan te schaffen.

Ik zou eerst een 20" imac via mijn werk kopen voor 970 euro. Maar ik ben ook nog student dus kan hem ook kopen met studenten korting voor 1030. Als ik hier voor 35 euro een ipod touch bij koop en die voor minimaal 150 euro verkoop. Dat heb ik mooi in 20" voor 915 euro.

Ik heb nog wel een prima printer alleen die heeft zo'n brede stekker maar ik zag op de site dat je er voor 10 euro een usb printer bij heb, dus dat probleem is dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:10:
[...]

Ahhhh perfect. Nog een rede minder om nu geen imac aan te schaffen.

Ik zou eerst een 20" imac via mijn werk kopen voor 970 euro. Maar ik ben ook nog student dus kan hem ook kopen met studenten korting voor 1030. Als ik hier voor 35 euro een ipod touch bij koop en die voor minimaal 150 euro verkoop. Dat heb ik mooi in 20" voor 915 euro.

Ik heb nog wel een prima printer alleen die heeft zo'n brede stekker maar ik zag op de site dat je er voor 10 euro een usb printer bij heb, dus dat probleem is dan ook opgelost.
Gewoon de Mac doen man, groot beeldscherm, wireless toetsenbord en muis erbij, klaar! :*)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
THE_BASE schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:10:
[...]

Gewoon de Mac doen man, groot beeldscherm, wireless toetsenbord en muis erbij, klaar! :*)
Ik ben er helemaal uit :9~ Ik ga hem morgen bestellen. Het mooie is dat mijn vriendin ook de helft mee betaald. Ze geeft nooit geld uit aan elektronica, maar ze was de windows pc nu helemaal zat :)

Ik heb voor de ipod al een koper, dus dat ik ook geregeld. Nu morgen even bellen naar apple voor de duidelijk over de aktie van de printer en de ipod hoe het allemaal werkt met het comvbineren. Wat werkt het allemaal omslachtig geef gewoon meteen de korting.
Het is opzich wel duidelijk maar ik dubbel check altijd alles, vooral bij een dure aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 11:41
Syltheboy? Het is 17 juni! Vertel ons alles over je iMac! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fusajiro_x schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:06:
Syltheboy? Het is 17 juni! Vertel ons alles over je iMac! :P
Alles wat wij nog niet weten that is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:30:
[...]

Ik ben er helemaal uit :9~ Ik ga hem morgen bestellen. Het mooie is dat mijn vriendin ook de helft mee betaald. Ze geeft nooit geld uit aan elektronica, maar ze was de windows pc nu helemaal zat :)

Ik heb voor de ipod al een koper, dus dat ik ook geregeld. Nu morgen even bellen naar apple voor de duidelijk over de aktie van de printer en de ipod hoe het allemaal werkt met het comvbineren. Wat werkt het allemaal omslachtig geef gewoon meteen de korting.
Het is opzich wel duidelijk maar ik dubbel check altijd alles, vooral bij een dure aankoop.
Uiteraard, niets mis mee! Ik was de laatste week ook bezig me voorbereiden voor de aanschaf van een MacBook Pro. Aangezien mijn iMac pas anderhalf jaartjes is en nog 6 jaar mee moet, doe ik het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
THE_BASE schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:59:
[...]

Uiteraard, niets mis mee! Ik was de laatste week ook bezig me voorbereiden voor de aanschaf van een MacBook Pro. Aangezien mijn iMac pas anderhalf jaartjes is en nog 6 jaar mee moet, doe ik het niet. :P
Ik heb hem net besteld en ik kan niet wachten tot hij op mijn buro staat te shine'nen 8) . Alleen jammer dat ik moet wachten tot 30 juni voor de levering.

Heb hem met mijn CC betaald want dan scheelt het weer een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:17:
[...]

Alles wat wij nog niet weten that is :P
Ik moet jullie mededelen dat ik helaas ben gezakt met drie vijven. :'( Aankomende maandag of dinsdag (het ligt eraan welk vak) zal ik dus een van de drie vakken herkansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
syltheboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:03:
[...]

Ik moet jullie mededelen dat ik helaas ben gezakt met drie vijven. :'( Aankomende maandag of dinsdag (het ligt eraan welk vak) zal ik dus een van de drie vakken herkansen.
Ah that sucks :/

Hopen dat het maandag wel goed gaat, ik zou er als ik jou was even goed aan trekken.
Dan ben je er vanaf en heb je je papiertje.

Leuke bijkomstigheid is dat je dan ook je iMac kan halen, maar het meest voorname is natuurlijk het diploma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:03:
Da's wel knap klote, 3 maal een 5. Heb je genoeg compensatie om het met 2 stuks te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik ben ook uitermate tevreden over mijn (eerste) iMac 24. Heb hem bij Icentre gekocht omdat daar ook de studentenkorting geldt en je kreeg er een gratis printer bij. Bovendien kon je daar, net als bij apple, het toetstenbord (gratis ->numeriek) en de muis (tegen bijbetaling->draadloos) omruilen...

Wat een stil apparaat vergeleken bij mijn luidruchtige HP laptop. Voor mij vanaf nu alleen nog maar apple...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:09:
[...]

Da's wel knap klote, 3 maal een 5. Heb je genoeg compensatie om het met 2 stuks te redden?
Ja, ik had voor maatschappijleer net een 6,6 wat naar een 7 werd afgerond. :) Dus met twee vijven red ik het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:21:
Ja, ik had voor maatschappijleer net een 6,6 wat naar een 7 werd afgerond. :) Dus met twee vijven red ik het wel. ;)
Nou, ga maar gauw leren voor je her dan :P Je kunt het ons niet aandoen om het niet te halen en weer een jaar op de iMac te moeten wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Ik zat al een tijdje na te denken om een nieuwe pc aan te schaffen. Ik wou dan ook gelijk groots uitpakken door een i7 systeem samen te stellen. Aangezien ik al een tijdje op mijn stage met osx werk ben ik er achter gekomen dat dit een verademing is ten aanzien van windows. Daarom wil ik een mac computer gaan kopen.

Nu vroeg ik me af of een mac pro het geld echt waard is? (overkill)De dingen die ik doe op de computer zijn muziek maken ( FL studio, ben bereid over te gaan naar Logic) surfen , films kijken , af en toe gamen, photoshop, after effects(vrij weinig).

De gedachte dat ik bij een mac pro de mogelijkheid heb om te kunnen uitbreiden spreekt mij ook zeer aan. Zeker omdat je een betere video kaart eventueel later er bij kan steken, en gamen op bootcamp wel te doen is. Voor de duidelijkheid , ik ben absoluut geen hardcore gamer.

Wat is jullie advies?

[ Voor 5% gewijzigd door Ruffzz op 17-06-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Nou, ga maar gauw leren voor je her dan :P Je kunt het ons niet aandoen om het niet te halen en weer een jaar op de iMac te moeten wachten :+
Ik moet er eerst nog even over nadenken welk vak ik ga herkansen. Waarschijnlijk wordt het Engels of Wiskunde. ;) Morgen voor 12 uur 's middags moet het rond zijn en om 9.45 ga ik even naar school om nog even te oefenen met een van de twee leraren. ;)

Dat wachten zal geen jaar worden, maar hoogstens een half jaar. Als ik echt gezakt ben, dan ga ik in ieder geval vakantiewerk doen.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 17-06-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ga voor de iMac. Zelfs Mac Pro eigenaren zeggen dat de Mac Pro generatie van nu duur is vergeleken met het model van 2 a 3 jaar geleden dat toen nog concurrerend geprijsd was. Zeker als je geen die-hard gamer bent zou ik voor de iMac kiezen. Ik heb die keuze zelf ook bewust gemaakt en ik gebruik een PS3 voor af en toe een avondje gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:37:
[...]

Ga voor de iMac. Zelfs Mac Pro eigenaren zeggen dat de Mac Pro generatie van nu duur is vergeleken met het model van 2 a 3 jaar geleden dat toen nog concurrerend geprijsd was. Zeker als je geen die-hard gamer bent zou ik voor de iMac kiezen. Ik heb die keuze zelf ook bewust gemaakt en ik gebruik een PS3 voor af en toe een avondje gamen :)
Ok duidelijk. Dat gevoel had ik zelf ook een beetje. Is het de 135 euro waard om een gt 130 te nemen in plaats van een 120? Veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ruffzz schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:57:
Ok duidelijk. Dat gevoel had ik zelf ook een beetje. Is het de 135 euro waard om een gt 130 te nemen in plaats van een 120? Veel verschil?
http://www.macworld.com/a...macs_2009_benchmarks.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
M'n vader is aardig tegen me tekeer gegaan toen hij hoorde dat ik niet geslaagd was. :'( Hij zei dat ik maar alvast een baantje moest zoeken, omdat ik volgens hem toch niet meer zou kunnen slagen. Maar ja, er is een grote kans dat ik wel slaag en m'n vader doet er heel negatief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
syltheboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:03:
M'n vader is aardig tegen me tekeer gegaan toen hij hoorde dat ik niet geslaagd was. :'( Hij zei dat ik maar alvast een baantje moest zoeken, omdat ik volgens hem toch niet meer zou kunnen slagen. Maar ja, er is een grote kans dat ik wel slaag en m'n vader doet er heel negatief over.
Ach, vaders kijken meestal ook niet verder dan hun neus lang is :P

Ik zou zeggen een mooie gelegenheid om zijn ongelijk te bewijzen, hij zal er mooi van staan kijken als hij hoort dat je toch nog geslaagd bent.

Als je dan ook alsnog een vakantiebaantje neemt is je vader helemaal in zijn nopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Fusajiro_x schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:24:
[...]

Ach, vaders kijken meestal ook niet verder dan hun neus lang is :P

Ik zou zeggen een mooie gelegenheid om zijn ongelijk te bewijzen, hij zal er mooi van staan kijken als hij hoort dat je toch nog geslaagd bent.

Als je dan ook alsnog een vakantiebaantje neemt is je vader helemaal in zijn nopjes :)
Ik ga echt m'n uiterste best doen om alsnog te slagen. :) Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welk vak ik ga herkansen. Op het examen had ik voor Engels een 5,7 moeten hebben, maar ik had een 5,5. Voor Wiskunde had ik een 5,2 moeten hebben, maar ik had een 4,6. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 14:57
Ik ga even met mijn iMac uitrekenen hoeveel punten je dan te weinig had O-)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fusajiro_x schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:24:
Laat dat nou precies de bedoeling van zijn vader zijn ;) Hij wil 'm ff flink laten zweten, en misschien ook wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 18:14
Ruffzz schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:27:
Ik zat al een tijdje na te denken om een nieuwe pc aan te schaffen. Ik wou dan ook gelijk groots uitpakken door een i7 systeem samen te stellen. Aangezien ik al een tijdje op mijn stage met osx werk ben ik er achter gekomen dat dit een verademing is ten aanzien van windows. Daarom wil ik een mac computer gaan kopen.

Nu vroeg ik me af of een mac pro het geld echt waard is? (overkill)De dingen die ik doe op de computer zijn muziek maken ( FL studio, ben bereid over te gaan naar Logic) surfen , films kijken , af en toe gamen, photoshop, after effects(vrij weinig).

De gedachte dat ik bij een mac pro de mogelijkheid heb om te kunnen uitbreiden spreekt mij ook zeer aan. Zeker omdat je een betere video kaart eventueel later er bij kan steken, en gamen op bootcamp wel te doen is. Voor de duidelijkheid , ik ben absoluut geen hardcore gamer.

Wat is jullie advies?
ik gebruik logic, final cut pro, shake, after affects cs4, photoshop cs4, illustrator cs4 en nog meer van dit soort programma's probleemloos op mijn imac 24" early 2008 met 4 gb internet geheugen.

misschien helpt dit in je keuze voor de ideale mac voor jouw

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664

@syltheboy,
Jij weet tenminste al of je geslaagd bent, mijn school laat morgen pas weten of ik geslaagd ben. De meeste VMBO scholen doen het tenminste wel normaal vandaag, maar de mijne niet ......

Volgende week donderdag even naar mijn nieuwe school toe voor een bijeenkomst. Krijg ik waarschijnlijk mijn pasje en dan kan ik mijn iMac ophalen. Toch weer mooi 6% korting met zo'n pasje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 282664 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:16:
@syltheboy,
Jij weet tenminste al of je geslaagd bent, mijn school laat morgen pas weten of ik geslaagd ben. De meeste VMBO scholen doen het tenminste wel normaal vandaag, maar de mijne niet ......

Volgende week donderdag even naar mijn nieuwe school toe voor een bijeenkomst. Krijg ik waarschijnlijk mijn pasje en dan kan ik mijn iMac ophalen. Toch weer mooi 6% korting met zo'n pasje :D
Nou, als ik een dag later had moeten wachten en dan wel geslaagd zou zijn dan had ik daar anders geen bezwaar tegen gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we het hier bij de iMac houden :) Discussies over eindexamens mogen in Themaforum: Examens. Discussies over bijbaantjes mogen in Werk en Inkomen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Shit! Nu hoef je bij dynabyte drie dagen geen btw te betalen en kost de standaard 24" iMac 2.8GHz maar 966 euro. Maar ja, ik kan hem pas kopen als ik ben geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
*knip* maak een topicreport aan als een reactie je niet bevalt, maar ga niet lopen flamen.

[ Voor 75% gewijzigd door Daedalus op 18-06-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Het was sarcastisch bedoeld ;)
Aangezien iedereen hier weet dat hij hem pas krijgt als die geslaagd is en dat hij nu flink moet gaan zweten + de reactie boven hem zei dat er niet meer over gepraat mocht worden. goed;
Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

syltheboy schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:07:
Nu hoef je bij dynabyte drie dagen geen btw te betalen en kost de standaard 24" iMac 2.8GHz maar 966 euro.
Kijk, dat is nou een nuttige bijdrage aan dit topic ;)
Mooie aanbieding! Ik had toevallig net besloten om toch een nieuw model te kopen, als ik een iMac koop. De grafische kaarten in de nieuwe iMacs zijn wat beter voorbereid op Snow Leopard. Anders had ik deze uit de aanbieding al voor 1200 euro bij MediaMarkt gehaald en zou ik nu enorm balen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664

Canaria schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Kijk, dat is nou een nuttige bijdrage aan dit topic ;)
Mooie aanbieding! Ik had toevallig net besloten om toch een nieuw model te kopen, als ik een iMac koop. De grafische kaarten in de nieuwe iMacs zijn wat beter voorbereid op Snow Leopard. Anders had ik deze uit de aanbieding al voor 1200 euro bij MediaMarkt gehaald en zou ik nu enorm balen.
De aanbieding op de dynabyte site gaat over de oude 2008 versie. Niet over de nieuwe 2009 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 282664 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:11:
De aanbieding op de dynabyte site gaat over de oude 2008 versie. Niet over de nieuwe 2009 versie.
Daar gaat het bij Canaria ook over. De oude kost bij de MM 1199 euro. De nieuwe is sowieso duurder; ik meen 1399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Exirion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:24:
[...]

Daar gaat het bij Canaria ook over. De oude kost bij de MM 1199 euro. De nieuwe is sowieso duurder; ik meen 1399.
idd :)
Ik ga zelf voor de 2,93GHz met GeForce GT130, met korting voor medewerkers via Surfspot en de iPod van de Back To School lol >:) actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Canaria schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:37:
[...]

idd :)
Ik ga zelf voor de 2,93GHz met GeForce GT130, met korting voor medewerkers via Surfspot en de iPod van de Back To School lol >:) actie.
Waarom geen 4850 erin? Kost iets meer erbij, maar het is wel een onderdeel dat je niet zelf kunt vervangen. Deze zal op een gegeven moment de bottleneck worden. Tenzij je natuurlijk helemaal nooit games speelt, maar dan is een 120 toch ook voldoende? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CoiLive schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:01:
[...]
Waarom geen 4850 erin? Kost iets meer erbij, maar het is wel een onderdeel dat je niet zelf kunt vervangen. Deze zal op een gegeven moment de bottleneck worden. Tenzij je natuurlijk helemaal nooit games speelt, maar dan is een 120 toch ook voldoende? :)
Ik heb de afgelopen dagen heel veel gezocht naar ervaringen met de GT120, GT130 en 4850 en daaruit concludeerde ik dat de GT130 wel goed genoeg is voor de games die ik speel zoals Sims 3, SimCity, AoE, Civilization etc.
De GT120 is misschien nu nog wel goed genoeg, maar ik kies toch liever de 'betere' kaart.

Nvidia in plaats van Ati omdat hun producten me meer aanspreken, ook vanwege CUDA (ik ben zelf developer). De kans is groot dat ik helemaal niets met CUDA ga doen, maar het is wel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Canaria schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:26:
Nvidia in plaats van Ati omdat hun producten me meer aanspreken, ook vanwege CUDA (ik ben zelf developer). De kans is groot dat ik helemaal niets met CUDA ga doen, maar het is wel mogelijk :)
Effe wat hardcore medical imaging algoritmen parallelliseren en door de GPU heen jagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Dit is nergens voor nodig. Hij post n.b. een nuttige tip.

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 19-06-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Dit is nog steeds het iMac topic, niet een...

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 19-06-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik kreeg net een mail dat mijn bestelling in de wacht stond. Ze konden het geld niet van mijn CC afschrijven.
Wat bleek, mijn limiet was te laag 8)7

had ik natuurlijk moeten weten. Ik gebeld en ze konden heel snel mijn bestelling omzetten. De verkoper vroeg mij op welke school ik zat en wat bleek, omdat ik op het Windesheim in Zwolle zit kreeg ik nog eens 20 euro extra koring :P

Dat scheelt toch weer even. Nu na verkoop van ipod heb ik nu de imac met printer voor 905 :*)

Trouwens goede en snelle verkoop service.

[ Voor 4% gewijzigd door Nico111 op 18-06-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83443

syltheboy schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:07:
Shit! Nu hoef je bij dynabyte drie dagen geen btw te betalen en kost de standaard 24" iMac 2.8GHz maar 966 euro. Maar ja, ik kan hem pas kopen als ik ben geslaagd.
Net een bestelling geplaatst bij dynabyte, maakt voor mijn ouders niet uit of het nu het 2008 of het 2009 model is... De helpdeskmedewerker vertelde dat er wel nog een aantal iMacs op voorraad waren, misschien kan je na afloop van de actie alsnog dezelfde voorwaarden bedingen Syltheboy? Uiteindelijk moeten ze ooit van die iMacs af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 14:04

NvM

Ironie is het inderdaad, jullie gaan immers net zo hard offtopic.

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 19-06-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ook offtopic.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 19-06-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:56
Zullen we het hier over de iMac hebben? Nu is het middel immers erger dan de kwaal.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Handig voor de mensen die vanaf 8 juni een iMac hebben gekocht: Snow leopard voor 8,95 euro... http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ Aanmelden moet binnen 90 dagen...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Weet iemand hoe lang het draadloos toetsenbord met zijn batterijen doet? Hoeveel weken / maanden / jaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Hotel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 09:24
Menno1234 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:36:
Handig voor de mensen die vanaf 8 juni een iMac hebben gekocht: Snow leopard voor 8,95 euro... http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ Aanmelden moet binnen 90 dagen...
Heb m gekocht! Al voordat mn iMac binnen was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 21:12
CoiLive schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:13:
Weet iemand hoe lang het draadloos toetsenbord met zijn batterijen doet? Hoeveel weken / maanden / jaren? :)
Half jaar haal je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Donderdag avond bij Media Markt in Den Haag 15% op apple producten. ... http://www.shoppingnight.nl/

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 13:37
Bedankt!

Heb hem maar meteen even besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Om de een of andere reden blijft mijn winkelmandje leeg?
Volgens mij heb ik alles goed ingevult. Als je hem bij de online store gekocht hebt (de iMac), wat moet je dan invullen bij store en plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Mijn iMac (24", 9400M) is sinds 2 dagen binnen. Helemaal geweldig! Het scherm is een ware beauty, en het ding is razend snel. Het geluid wat standaard uit de interne boxen komt is ook heel goed te pruimen. Enige min was de muis, ik heb toch maar mijn logitech aangesloten. Verder moest ik wel weer een beetje wennen aan OSX. In de afgelopen 3 jaar had ik mijn vorige mac toch wel redelijk gecustomized en sinds je een mac niet ieder half jaar opnieuw installeert (sterker nog, ik heb dit nog nooit bij een mac gedaan), was ik toch wel redelijk vergeten waar alles ook al weer in te stellen viel en welke apps toch wel de must haves waren. Maar inmiddels heb ik de boel wel redelijk zoals ik dat graag wil en ben ik helemaal happy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Zo vandaag mijn 20' imac neergezet. Hij werd 3 dagen eerder geleverd dan de planning was :)

Wat een prachtig ding is het. De maat is voor mij ook groot genoeg. Ik ben er heel tevreden over deze aankoop.

Ik heb nu 2 Gb in mijn imac. Met de activiteiten weergave zag ik dat ik bij gebruik nog 80/ 120 mb overhad. (normaal gebruik). Ik was dus even aan het rondkijken naar uitbreiding naar 4 gb zodat mijn imac helemaal af is. Ik kwam terecht op

http://www.mailamac.nl/in...8516a8c365bd3c24cdc990281

Maar maakt het nog uit of je geheugen merkloos of van kingston koopt?

Jammer dat je voor die 2 x 1GB bijna niks meer krijgt. Zag ze zelfs te koop staan beide voor 15 euro :(

[ Voor 7% gewijzigd door Nico111 op 30-06-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Nico111 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:35:
Zo vandaag mijn 20' imac neergezet. Hij werd 3 dagen eerder geleverd dan de planning was :)

Wat een prachtig ding is het. De maat is voor mij ook groot genoeg. Ik ben er heel tevreden over deze aankoop.

Ik heb nu 2 Gb in mijn imac. Met de activiteiten weergave zag ik dat ik bij gebruik nog 80/ 120 mb overhad. (normaal gebruik). Ik was dus even aan het rondkijken naar uitbreiding naar 4 gb zodat mijn imac helemaal af is. Ik kwam terecht op

http://www.mailamac.nl/in...8516a8c365bd3c24cdc990281

Maar maakt het nog uit of je geheugen merkloos of van kingston koopt?

Jammer dat je voor die 2 x 1GB bijna niks meer krijgt. Zag ze zelfs te koop staan beide voor 15 euro :(
In Mas OS wordt er anders met het geheugen om gegaan dan onder Windows. Mac OS zal altijd zoveel mogelijk geheugen in beslag nemen, omdat het anders gewoon weg zonde is en het werkt hierdoor sneller. Meer geheugen erin zetten zal dus eigenlijk helemaal niks uitmaken, tenzij je inderdaad heel erg veel programma (of een paar grote) hebt open staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
O dan is het dus moeilijk om te bepalen of je het nu wel of niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown
  • Niet online
CoiLive schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:20:
[...]

Om de een of andere reden blijft mijn winkelmandje leeg?
Volgens mij heb ik alles goed ingevult. Als je hem bij de online store gekocht hebt (de iMac), wat moet je dan invullen bij store en plaats?
http://store.apple.com/Ap...4N/A&authenticate=entitle

hier kan je je aanmelden voor apples die je in de store hebt gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83443

Nico111 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:46:
O dan is het dus moeilijk om te bepalen of je het nu wel of niet nodig hebt.
Bij activiteitenweergave kan je zien hoeveel page-ins en page-outs je hebt (tab systeemgeheugen). page-in is het inlezen van hdd naar ram, page-out is het omgekeerde en kan wijzen op een tekort aan ram (bron: http://support.apple.com/kb/HT13420). Hoe groter de verhouding page-ins/page-outs, hoe beter. Wat nu de grens vormt tussen een goede en een slechte waarde, is moeilijk. Sommigen vinden 5:1 al goed, anderen gaan voor 10:1 of nog groter.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.