Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:50
Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer
Neem aan dat dit loopt via de 3.5mm jack. Welke kabel heb ik hier voor nodig dat er gewoon toslink uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
TerminalNL schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:26:
[...]

Neem aan dat dit loopt via de 3.5mm jack. Welke kabel heb ik hier voor nodig dat er gewoon toslink uit komt?
http://www.tvcables.co.uk.../108-100.html?id=5y43dJ7N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Unknown schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:00:
[...]

http://store.apple.com/Ap...4N/A&authenticate=entitle

hier kan je je aanmelden voor apples die je in de store hebt gekocht
Dat weet ik, maar als ik daar alles heb ingevult (soort computer, datum van aankoop, serienummer (van 'about this mac) plaats van aankoop, plaats en provincie) dan blijft mijn winkelmandje leeg en ik krijg verder ook niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:19:
[...]

Bij activiteitenweergave kan je zien hoeveel page-ins en page-outs je hebt (tab systeemgeheugen). page-in is het inlezen van hdd naar ram, page-out is het omgekeerde en kan wijzen op een tekort aan ram (bron: http://support.apple.com/kb/HT13420). Hoe groter de verhouding page-ins/page-outs, hoe beter. Wat nu de grens vormt tussen een goede en een slechte waarde, is moeilijk. Sommigen vinden 5:1 al goed, anderen gaan voor 10:1 of nog groter.
Page in is 750 mb en page out 20mb. Ik kan dus wel even vooruit met mijn 2 GB :)

Vandaag mijn kortingsaanvraag aangetekend op de post gedaan, maar wat een omslachtig werk zeg.

EDIT

ik zit lekker te speuren op het internet om mij beter te verdiepen in mijn mac. Nu kwam ik ook antivirus programma's tegen voor mac. Is dit nu nodig of is het alleen een verkopers truc. Ik dacht altijd dat je voor de mac geen virusscanner nodig had of is dat al achterhaald?
Ik kwam ook een gratis scanner tegen met een goede review
http://antivirus.about.co...p%3A//www.iantivirus.com/

Is het dus nodig, ja of nee?

[ Voor 26% gewijzigd door Nico111 op 02-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Na m'n herkansing Wiskunde kreeg ik vanochtend dan eindelijk te horen dat ik geslaagd was. Ik lag nog te slapen en toen maakte m'n moeder me wakker met de mededeling dat ik geslaagd was. Da's nog eens lekker wakker worden dacht ik zo! :P

M'n 17" laptop van Toshiba met Windows Vista heb ik ook maar meteen verkocht aan m'n neef, omdat ik vrijdagmiddag samen met m'n vader naar de stad ga om m'n 24" iMac 2.8GHz op te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:17:
Na m'n herkansing Wiskunde kreeg ik vanochtend dan eindelijk te horen dat ik geslaagd was. Ik lag nog te slapen en toen maakte m'n moeder me wakker met de mededeling dat ik geslaagd was. Da's nog eens lekker wakker worden dacht ik zo! :P

M'n 17" laptop van Toshiba met Windows Vista heb ik ook maar meteen verkocht aan m'n neef, omdat ik vrijdagmiddag samen met m'n vader naar de stad ga om m'n 24" iMac 2.8GHz op te halen. ;)
Wat goed man! :)
We verwachten nu wel een review van je iMac incl foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:22:
[...]

Wat goed man! :)
We verwachten nu wel een review van je iMac incl foto's ;)
Ik weet niet of ik meteen een review ga maken, want alles is dan nog nieuw voor me. Ik moet er namelijk eerst aan wennen, voordat ik kan oordelen. :P Wel plaats ik zo snel mogelijk een foto van m'n setup in Het grote "Show je Apple computer" topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48

Gefeliciteerd man :)

Zal het topic ff in de gaten houden voor je foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

Nitai

Live the life you love.

syltheboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:37:
[...]

Ik weet niet of ik meteen een review ga maken, want alles is dan nog nieuw voor me. Ik moet er namelijk eerst aan wennen, voordat ik kan oordelen. :P Wel plaats ik zo snel mogelijk een foto van m'n setup in Het grote "Show je Apple computer" topic. ;)
Goh het eind is in zicht 8) (van je blogposts hier ;))

Gefeliciteerd overigens!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Gefeliciteerd man! Je hebt nog ff flink moet zweten, en misschien was dat ook wel goed voor je, maar het is dan toch nog gelukt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nitai schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:38:
[...]

nee dat begint nu pas echt :+

Gefeliciteerd syltheboy! Veel plezier met je nieuwe iMac :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd syltheboy!.. heb je ook al diplomauitreiking gehad? Ik heb dat gisteravond gehad, daarna gala :D

Misschien ook wel iets om hier te vermelden:
nieuws: 'Apple gaat prijzen iMacs verlagen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ja het is alleen maar een gerucht dus juich niet te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
fabianspoelman schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:08:
[...]

Gefeliciteerd man :)

Zal het topic ff in de gaten houden voor je foto's!
Nitai schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:38:
[...]

Gefeliciteerd overigens!
Exirion schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:10:
[...]

Gefeliciteerd man! Je hebt nog ff flink moet zweten, en misschien was dat ook wel goed voor je, maar het is dan toch nog gelukt ;)
Canaria schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:26:
[...]

nee dat begint nu pas echt :+

Gefeliciteerd syltheboy! Veel plezier met je nieuwe iMac :)
Iedereen bedankt voor de felicitaties! :P
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:51:
Gefeliciteerd syltheboy!.. heb je ook al diplomauitreiking gehad? Ik heb dat gisteravond gehad, daarna gala :D

Misschien ook wel iets om hier te vermelden:
nieuws: 'Apple gaat prijzen iMacs verlagen'
Jij trouwens ook bedankt voor de felicitatie. :P Ik heb nog geen diplomauitreiking gehad, want dat is vanmiddag om 16.30 pas. ;)

Het zal best dat Apple de prijzen van iMacs gaat verlagen, maar ik heb al zo lang naar uitgekeken om een iMac te kopen dat ik echt niet meer kan wachten. Bovendien is het nu nog zomervakantie en kan ik er volop van genieten.

Nou, bij Amac Amersfoort hadden ze gisteren nog 4 op voorraad, dus ik neem aan dat ze hem morgenmiddag ook nog wel op voorraad hebben.

Toen ik gisteren belde, wilden ze hem niet eens voor me reserveren. Zal ik vandaag voor de zekerheid maar even bellen, zodat ze hem voor me appart leggen. Of is dat niet nodig?

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 02-07-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:37:
Toen ik gisteren belde, wilden ze hem niet eens voor me reserveren. Zal ik vandaag voor de zekerheid maar even bellen, zodat ze hem voor me appart leggen. Of is dat niet nodig?
Gewoon bellen... kan geen kwaad lijkt me.
syltheboy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:37:
Het zal best dat Apple de prijzen van iMacs gaat verlagen, maar ik heb al zo lang naar uitgekeken om een iMac te kopen dat ik echt niet meer kan wachten. Bovendien is het nu nog zomervakantie en kan ik er volop van genieten.
Zou ik ook doen in jouw geval, als ik wou stond hier nu ook al wel een iMac. Helaas heeft mijn school aangeraden om nog geen (Apple) computer te kopen. Dus ik zal nog 2/3 maand moeten wachten...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:04:
[...]

Gewoon bellen... kan geen kwaad lijkt me.
Oké, ik heb net gebeld en kreeg nu iemand anders aan de lijn. Hij heeft hem al voor me klaar gezet, dus nu hoef ik me daar in ieder geval niet druk over te maken. Morgenmiddag ga ik hem ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:35:
Oké, ik heb net gebeld en kreeg nu iemand anders aan de lijn. Hij heeft hem al voor me klaar gezet, dus nu hoef ik me daar in ieder geval niet druk over te maken. Morgenmiddag ga ik hem ophalen!
Fuck die diplomauitreiking joh. Ga gewoon lekker zometeen je iMac halen en dat diploma haal je morgen wel op :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:41:
[...]

Fuck die diplomauitreiking joh. Ga gewoon lekker zometeen je iMac halen en dat diploma haal je morgen wel op :P
Haha, een diploma is veel belangrijker dan een iMac. :P Ik heb er nu al zo lang op gewacht, dus dan kan die ene dag er ook nog wel bij lijkt me. ;) Morgenmiddag staat hij in ieder geval op m'n bureau. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik zit nu op 1,84 GB Page in en 72 KB Page out. Blijkbaar was upgraden naar 4 GB geheugen toch een goede keus :+
Nico111 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:33:
[...]

Page in is 750 mb en page out 20mb. Ik kan dus wel even vooruit met mijn 2 GB :)

Vandaag mijn kortingsaanvraag aangetekend op de post gedaan, maar wat een omslachtig werk zeg.

EDIT

ik zit lekker te speuren op het internet om mij beter te verdiepen in mijn mac. Nu kwam ik ook antivirus programma's tegen voor mac. Is dit nu nodig of is het alleen een verkopers truc. Ik dacht altijd dat je voor de mac geen virusscanner nodig had of is dat al achterhaald?
Ik kwam ook een gratis scanner tegen met een goede review
http://antivirus.about.co...p%3A//www.iantivirus.com/

Is het dus nodig, ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
Deviruchi schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:50:
Ik zit nu op 1,84 GB Page in en 72 KB Page out. Blijkbaar was upgraden naar 4 GB geheugen toch een goede keus :+

[...]
Iets van PC-Tools is nooit nodig :P

Maar serieus, als je er zeker van wilt zijn dat je Mac helemaal schoon is zou je het kunnen gaan draaien, maar je kan er in principe zonder virusscanner ook wel zeker van zijn dat je Mac schoon is..

Echte schadelijke dingen zullen toch om je root-pass vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
fabianspoelman schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:30:
[...]

Echte schadelijke dingen zullen toch om je root-pass vragen.
O dan laat ik een virusscanner wel achterwegen. Ik zal mijn paswoord dan nog wel even wijzigen, want ik hoef nu alleen maar op enter te drukken. Lijkt me niet heel veilig of maakt dat niet uit voor virussen? Ik vind het namelijk nogal lastig om steeds bij het instaleren van iets een wachtwoord te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Nico111 op 02-07-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Nico111 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:32:
[...]

O dan laat ik een virusscanner wel achterwegen. Ik zal mijn paswoord dan nog wel even wijzigen, want ik hoef nu alleen maar op enter te drukken. Lijkt me niet heel veilig of maakt dat niet uit voor virussen? Ik vind het namelijk nogal lastig om steeds bij het instaleren van iets een wachtwoord te gebruiken.
Dat wachtwoord hoef je alleen maar in te typen bij 'zwaardere' installaties. Bij kleine programma's is het alleen maar een kwestie van naar je applicatie folder slepen. Daarbij komt ook dat; Je installeerd al je programma's en hoe vaak installeer je daarna nog iets? Het is niet zo dat je elk jaar Mac Os er opnieuw opzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Media Markt heb je de iMac 2.8 ghz dus de MB325 nu te koop voor 1099. Scheel toch weer 100 euro met A Mac in Amersfoort.. Misschien wel de moeite waard daar iets voor om te rijden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gefeliciteerd syltheboy, de iMac is een mooie machine en je zal er vast veel plezier aan hebben (nouja, dat weet ik wel zeker ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 03-07-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:24:
Bij Media Markt heb je de iMac 2.8 ghz dus de MB325 nu te koop voor 1099. Scheel toch weer 100 euro met A Mac in Amersfoort.. Misschien wel de moeite waard daar iets voor om te rijden:)
Gister bij MM 1049 incl iLife 2009 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:24:
Ik heb hem al gereserveerd bij Amac Amersfoort en ga hem daar vanmiddag ophalen. ;) Ik laat er toch maar 4 GB geheugen in zetten, ondanks dat ik het ook zelf kan doen (wat goedkoper is). :P Ook doe ik er maar een draadloze muis en een draadloos toetsenbord bij. :)
Frietsaus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:57:
Gefeliciteerd syltheboy, de iMac is een mooie machine en je zal er vast veel plezier aan hebben (nouja, dat weet ik wel zeker ;))
Ja, dankjewel! :P Ik heb gisteren m'n diplomauitreiking gehad en zoals ik al zei ga ik m'n iMac vanmiddag ophalen. ;)
dolby schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:56:
[...]

Gister bij MM 1049 incl iLife 2009 :)
Da's inderdaad ook een mooie prijs, maar ik haal hem gewoon bij Amac Amersfoort. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 03-07-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:57:
Ook doe ik er maar een draadloze muis en een draadloos toetsenbord bij. :)
Neem dan niet het Apple spul. Het wireless keyboard is erg klein en de mighty mouse is een kreng vind ik :P Als het grote keyboard van Apple wireless te krijgen was zou ik die wel meteen kopen. Voorlopig zweer ik nog bij m'n Logitech S530 set :) (3 jaar inmiddels)

Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2006/1/logitech-s530.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:00:
[...]

Neem dan niet het Apple spul. Het wireless keyboard is erg klein en de mighty mouse is een kreng vind ik :P Als het grote keyboard van Apple wireless te krijgen was zou ik die wel meteen kopen. Voorlopig zweer ik nog bij m'n Logitech S530 set :) (3 jaar inmiddels)

[afbeelding]
Da's inderdaad ook mooi! :P Maar ja, ik probeer gewoon de draadloze muis en de draadloos toetsenbord van Apple en dan zie ik wel hoe het loopt. Ik kan altijd nog overstappen op Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
syltheboy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:12:
[...]

Da's inderdaad ook mooi! :P Maar ja, ik probeer gewoon de draadloze muis en de draadloos toetsenbord van Apple en dan zie ik wel hoe het loopt. Ik kan altijd nog overstappen op Logitech.
Wel een duur geintje als het je niet bevalt....... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:12:
Gebruik dan gewoon een tijdje de standaard keyboard en muis die bij de iMac zitten. Als je het oude model koopt krijg je er nog het grote keyboard bij (fijn) en bij de nieuwe het kleintje. Dat kleintje is ook de versie die je draadloos kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het bij een APR koopt kun je ook gewoon kiezen voor de bedraade met of zonder numeriek. Zelfs nog voor US layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik wil dus overstappen naar mac reden is dat ik op mijzelf ga en het er erg stylish uit vind zien in mijn huiskamer. en dat ik het leuk vind om wat nieuws te hebben (leercurve nieuw OS etc)

Maar mijn vraag is alleen, vind het altijd wel leuk om te spelen met Premiere beetje editten van eigen opgenomen film met mijn HD camera. Aangezien ik liever een vast systeem heb ipv een laptop is een Imac dat een aanrader?? Mac pro is weer zo mega duur.. en denk ook dat het een beetje overrated is met wat ik van plan ben

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SOCO_cola schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:50:
Maar mijn vraag is alleen, vind het altijd wel leuk om te spelen met Premiere beetje editten van eigen opgenomen film met mijn HD camera. Aangezien ik liever een vast systeem heb ipv een laptop is een Imac dat een aanrader??
Dat kan de iMac op z'n sloffen. In principe kan elke moderne PC dat tegenwoordig prima.

Wel met de nodige GB's RAM uiteraard ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 03-07-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb sinds vanmiddag eindelijk m'n 24" iMac 2.8GHz met 4 GB geheugen in huis! :D Ik heb het gewoon laten doen, dus nu hoef ik daar in ieder geval zelf niet aan te prutsen. Ook heb ik er een draadloos toetsenbord en een draadloze muis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
syltheboy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:05:
Ik heb sinds vanmiddag eindelijk m'n 24" iMac 2.8GHz met 4 GB geheugen in huis! :D Ik heb het gewoon laten doen, dus nu hoef ik daar in ieder geval zelf niet aan te prutsen. Ook heb ik er een draadloos toetsenbord en een draadloze muis bij.
Goed man, gefeliciteerd met je eerste Mac!

Ik ben benieuwd naar je foto's in het grote "Show je Apple Computer"-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
fabianspoelman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:21:
[...]

Goed man, gefeliciteerd met je eerste Mac!

Ik ben benieuwd naar je foto's in het grote "Show je Apple Computer"-topic!
Haha, dat komt binnenkort heus nog wel. :P Eerst moet ik alles eens goed uittesten. ;)

Edit: Ik had gistermiddag m'n Logitech Z-4 (2.1 speakers) op m'n iMac aangesloten en ze klinken echt veel beter dan toen ik ze op m'n Toshiba laptop had aangesloten. :P Ze gaan nu ook veel harder. :*)

[ Voor 23% gewijzigd door syltheboy op 04-07-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Een vriend van mij heeft een 24" iMac, maar die kon ineens niet meer opstarten. Een check op het filesysteem gaf aan dat de inodetabel corrupt was. Vreemd genoeg kon ik de schijf nog wel read-only mounten vanaf de commandline. De meeste data heb ik zodoende weten op te slaan.

Ik dacht dat er wellicht iets vreemds was gebeurd, dus maar een frisse Leopard installatie gedaan. Dit ging aanvankelijk goed maar spontaan rebootte de iMac bij het overzetten van data van de USB schijf naar de iMac. Daarna werkte het systeem schijnbaar weer even. Na een half uur weer een crash.

Ik heb het volgende geprobeerd:
  • Geheugenmodules gewisseld voor de originele set (zitten ook stevig vast).
  • SMART status van de harde schijf gecontroleerd (staat op verified).
Ik verwacht dat de iMac klaar is voor een retourtje Apple, maar misschien dat hier nog iemand tips heeft. De machine is een half jaar oud en dus nog in garantie. Oh ja... Hoe lang zou een reparatie gemiddeld duren?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42
Het lijkt erop dat de harde schijf het heeft begeven. Dat wordt dus inderdaad een retourtje Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:05:
[...]

Edit: Ik zag toevallig op internet hele mooie bijpassende 2.1 speakers (Focal XS Hi End) voor bij de iMac met een ingebouwd dock voor de iPod.
[afbeelding]
Dat zijn cker vette speakers, alleen doet de prijs wel pijn :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:40:
[...]

Dat zijn cker vette speakers, alleen doet de prijs wel pijn :s
Ja, vind ik ook! :P En da's nou het jammere ervan. :S Maar ja, ik ben blij met m'n Logitech Z-4 (2.1 speakers) en die passen er ook heel goed bij. ;)

Edit: Weet iemand hier toevallig een mooie bijpassende USB-hub met ingebouwde cardreader voor bij m'n iMac?

Ik heb er namelijk een Apple Wireless Keyboard bij genomen en heb nog maar een USB-poort over, maar daar kom je heel moeilijk bij met het aansluiten van een USB-stick of iets dergelijks.

Ik weet dat Trust ze heeft (zonder ingebouwde cardreader), maar zijn er ook nog andere oplossingen? Het moet wel een beetje betaalbaar blijven.

[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 06-07-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Wat zou een gelijkwaardig scherm zijn tegenover het 24" iMac scherm ?? Kan iemand mij iets aanraden?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

syltheboy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:19:
[...]

Ja, vind ik ook! :P En da's nou het jammere ervan. :S Maar ja, ik ben blij met m'n Logitech Z-4 (2.1 speakers) en die passen er ook heel goed bij. ;)

Edit: Weet iemand hier toevallig een mooie bijpassende USB-hub met ingebouwde cardreader voor bij m'n iMac?

Ik heb er namelijk een Apple Wireless Keyboard bij genomen en heb nog maar een USB-poort over, maar daar kom je heel moeilijk bij met het aansluiten van een USB-stick of iets dergelijks.

Ik weet dat Trust ze heeft (zonder ingebouwde cardreader), maar zijn er ook nog andere oplossingen? Het moet wel een beetje betaalbaar blijven.
Ik heb deze naast m'n MacBook Pro, weliswaar zonder card-reader, m'n digicam gaat toch via usb.

Van Belkin issie overigens, kostte destijd iets van 27 eurotjes en bevalt uitstekend!

Afbeeldingslocatie: http://www.mrgadget.com.au/catalog/images/belkin_usb2_7port_hub.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 12-09 15:26
Ik heb een extra 1TB sata HDD die ik graag in een usb behuizing zou willen zetten. Weet er iemand eentje die mooi naast een iMac staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Ruffzz schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:37:
Beste tweakers,

Wat zou een gelijkwaardig scherm zijn tegenover het 24" iMac scherm ?? Kan iemand mij iets aanraden?

Thx
ajb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Zijn er meer iMac gebruikers hier die een Hitachi P7K500 als harde schijf hebben?
Dit schijfje is voor mij een openbaring, ik gebruik normaal WD/Seagate maar deze Hitachi werkt heerlijk in een iMac.
Geen vibraties, lage temperatuur, super stil, de WD 640 die in mijn Mac Pro zit maakt veel meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:20:
Zijn er meer iMac gebruikers hier die een Hitachi P7K500 als harde schijf hebben?
Dit schijfje is voor mij een openbaring, ik gebruik normaal WD/Seagate maar deze Hitachi werkt heerlijk in een iMac.
Geen vibraties, lage temperatuur, super stil, de WD 640 die in mijn Mac Pro zit maakt veel meer lawaai.
In mijn iMac zit een Hitachi HDS721075KLA360. Deze is redelijk stil, maar erg warm. Bij een beetje surfen en mailen is de temperatuur al snel ergens tussen de 56 en 58 graden. Start je Windows in Parallels, gaat het over de 60 graden en gaat de hard drive fan ook sneller draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dolby schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:20:
In mijn iMac van 2007 zit een WD 320GB en die hoor ik echt totaal niet. Geen gezoem en geen geratel. Zelfs als de harddisk bij het opstarten volop bezig is hoor ik helemaal niks. Alleen als ik met m'n oor tegen de behuizing aan ga hangen hoor ik zachtjes iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik heb de knoop doorgehakt, wanneer de imac's standaard voorzien worden van snow leopard ga ik een 24' imac halen. Mijn huidige Vaio laptop(3,5j oud) is voor mij wel afgeschreven :p

Volgens macrummors buyingguide is het niet de verwachting dat er spoedig updates zullen zijn. Product schijnt in mid-life cycle te zitten. Toch had ik begrepen dat Apple iets wilde doen aan "te hoge" prijzen. Bij de macbook(inmiddels Pro) hebben ze dit al gedaan. Enig advies van mac volgelingen hier wat te doen?
Zelf ben ik niet zo heel moeilijk in die zin dat ik niet ga wachten om het wachten, vanaf snow leopard release wil ik max 2 maanden wachten. Dus ergens November is dan toch wel de grens, dit wordt mede veroorzaakt door een laptop die met de dag brakker en brakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 05:33
Miki schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:14:
Ik heb de knoop doorgehakt, wanneer de imac's standaard voorzien worden van snow leopard ga ik een 24' imac halen. Mijn huidige Vaio laptop(3,5j oud) is voor mij wel afgeschreven :p

Volgens macrummors buyingguide is het niet de verwachting dat er spoedig updates zullen zijn. Product schijnt in mid-life cycle te zitten. Toch had ik begrepen dat Apple iets wilde doen aan "te hoge" prijzen. Bij de macbook(inmiddels Pro) hebben ze dit al gedaan. Enig advies van mac volgelingen hier wat te doen?
Zelf ben ik niet zo heel moeilijk in die zin dat ik niet ga wachten om het wachten, vanaf snow leopard release wil ik max 2 maanden wachten. Dus ergens November is dan toch wel de grens, dit wordt mede veroorzaakt door een laptop die met de dag brakker en brakker wordt.
Worden ze al, alleen zit het er nog niet op. Je kan voor prikkie cdtje aanvragen dan als die uitgekomen is. Staat op de website van apple zelf, heb afgelopen weekend er eentje gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 21:29
Ik heb sinds enkele dagen aan de boven kant op mijn scherm van mijn iMac 24" een licht grijze streep staan, deze is te zien tijdens het opstarten maar ook tijdens het werken.

Het gekke is dat deze grijze streek ongeveer of helemaal gelijk zit met de rand die ergens aan de bovenkant van de achterkant van de iMac zit.. Ik neem aan dat dit een ventilatie plek..

Wat kan je hier tegen doen? of is er totaal niks tegen te doen?

Alvast bedankt..

Ps ik kan er geen foto van maken want het is op een foto niet duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zijn het niet toevallig de contouren van een venster dat vaak openstaat? Ik heb dit (of iets soortgelijks) ook gehad op mijn 24" iMac, het waren lijnen van het Safari venster dat zowat de hele dag open stond. Het is een vorm van image persistence. Volgens Apple is het een defect en kun je je scherm laten vervangen als je nog garantie hebt.

Niet mijn foto, maar zo zag het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2609/3673536410_452ffe7d2e.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 30-07-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Dit zou wel heel goed kunnen kloppen want me vensters staan altijd tot daar open (dus volledig)..
Maar dat is al wel heel snel zeker na te gaan dat ik mijn iMac pas sinds begin april heb en er nou nog niet echt veel uren heeft aan gestaan..

Maar ik heb gelukkig Apple Care dus dat zal wel geen probleem zijn om het te laten maken..
Weet je toevallig nog hoelang je je iMac dan ongeveer kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik was hem 2 weken kwijt. Kan verschillen per APR/AASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Laatste vraag dan nog :+ Raak ik alles kwijt wat op de HD staat?
Zo nee, hoe kan ik mijn agenda en contact personen opslaan op me externe harddisk?
Alvast bedank

[ Voor 34% gewijzigd door Robert1989 op 30-07-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de schijf doen ze niets als dit het probleem is. Maak anders voor de zekerheid even een backup met Time Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Hmm nu mijn iMac kwijt :( vandaag vertoonde die opeens 3 horizontale strepen en 2 verticale strepen..
Hopelijk krijgt AppleCare niet gelijk en ben ik hem dus niet langer dan een maand kwijt ;(
Er zou volgens die man aan de telefoon een wachtrij staan voor het bestellen van de schermen:S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken ook een iMac, maar sinds vorige week wil deze wel een spontaan uitvallen. Soms gebeurt dit na 5 minuten, maar soms ook pas na een paar uur.

Heb gisteren de hardware check uitgevoerd, maar die geeft aan dat alles in orde is.

De winkel gemailed en die zeggen dat het met de voeding te maken kan hebben.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:11:
Nee, maar het kan vanalles zijn. Breukje in een print, slechte aansluiting, defecte thermosensor waardoor ie zichzelf uitschakelt of inderdaad de voeding die rot is. Gewoon garantie claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Een beetje off topic.. Maar kan ik mijn externe harddisk die ik onder mijn iMac altijd als Time Machine heb gebruikt openen op windows 7? :o Al mijn bestanden staan daar op en tja ik heb ehm even tijdelijk niet en had daar niet echt bij stil gestaan 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
@TS:

Voor de geheugen upgrade stappenplan :)

http://support.apple.com/kb/HT1432?viewlocale=nl_NL

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
Robert1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:51:
Een beetje off topic.. Maar kan ik mijn externe harddisk die ik onder mijn iMac altijd als Time Machine heb gebruikt openen op windows 7? :o Al mijn bestanden staan daar op en tja ik heb ehm even tijdelijk niet en had daar niet echt bij stil gestaan 7(8)7
MacDrive op Windows installeren.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Als ik in een mirror-display setup de iMac 20" aansluit op een 32" LCD TV, waar de resolutie 720p is (en dus lager dan die van de iMac) dan schaalt het scherm van de iMac terug naar dezelfde lage resolutie.

Hoe is dit te voorkomen? (ik gebruik trouwens al SwitchResX dus misschien is het daar een setting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is niet te voorkomen, je doet immers een mirror (kloon) en dan moet de resolutie gelijk zijn. Aangezien de lcd tv geen 1680x1050 aan kan gaat de resolutie van het scherm van de iMac omlaag.

Als je onafhankelijke resoluties wil moet je juist geen kloon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Frietsaus schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:20:
Dat is niet te voorkomen, je doet immers een mirror (kloon) en dan moet de resolutie gelijk zijn. Aangezien de lcd tv geen 1680x1050 aan kan gaat de resolutie van het scherm van de iMac omlaag.

Als je onafhankelijke resoluties wil moet je juist geen kloon gebruiken.
Hmm hij kan dus geen scaling uitvoeren bij mirroring...
Naar een 24" iMac of een 1080x1050 LCD tv dan maar? ;)
Of dan maar een Mac Mini erbij die die functie gaat vervullen ipv de iMac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wat wil je precies bereiken, Front Row op de lcd tv zonder dat de resolutie van de iMac omlaag gaat?

In dat geval kun je TV Row gebruiken, dan opent Front Row op het gekozen scherm. Dan heb je ook geen kloon nodig en kun je dus onafhankelijke resoluties instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:19:
Oké, lang dit topic gevolgd. Vorige week dan de knoop doorgehakt!
Aanschouw hier mijn rommel, maar vooral mijn Macbook Pro 2.6 :-).
Tof beestje, even wennen. (Ook nieuwe user hier, even wennen ^-^)
[afbeelding]
[afbeelding]
Firefox >:)

Even vraag over inrichting met appels tussendoor :P

Bestaat er een wall-mount voor een iMac 24" ?

Hij hoeft niet meer te kunnen bewegen maar gewoon aan de muur te hangen (plat).

[ Voor 16% gewijzigd door Clementine op 03-08-2009 11:30 ]

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Laatst online: 14:40
remcokatz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:28:
[...]

Firefox >:)

Even vraag over inrichting met appels tussendoor :P

Bestaat er een wall-mount voor een iMac 24" ?

VESA-montageadapterkit voor 24-inch iMac en LED Cinema Display

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
Perfect!

Zijn er hier nog mensen die een iMac hebben opgehangen?

Zou ik graag willen zien dan :)

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

remcokatz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:42:
[...]

Perfect!

Zijn er hier nog mensen die een iMac hebben opgehangen?

Zou ik graag willen zien dan :)
Volgens mij zag ik dat laatst voorbij komen in het iMac forum...
even zoeken maybe vind ik het nog...

Edit, niet gevonden maar wel deze via google van onemorething.nl
Ziet er overigens mooi uit hoe die persoon dat heeft opgehangen met die beugel van Vogel's.
Jammer alleen van dat prijskaartje van 270 eurie

[ Voor 36% gewijzigd door Underworld op 03-08-2009 13:04 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

remcokatz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:28:
Als dat de enige vereiste is kun je beter zelf een paar latjes schuin door zagen. 1 stuk aan de monitor bevestigen en 1 aan de muur. Dan hang je zo je iMac op. Heb ik ook met mijn plasma TV gedaan, werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: http://88.159.127.209/gallery/2009/thuis/content/bin/images/large/IMG_1896.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 03-08-2009 14:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ehm, sorry dat ik hier even inbreek maar ik kan nergens antwoord op mijn vraag vinden. Ik fotografeer heel veel en uit mijn Canon 5D komen raw's van 30mb+ rollen. kan een standaard imac 24" Lightroom 2 en photoshop cs4 een beetje soepel draaien (en nog het liefste naast elkaar)?

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat dat een probleem moet zijn, ik denk wel hoe meer geheugen des de beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Frietsaus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:10:
Wat wil je precies bereiken, Front Row op de lcd tv zonder dat de resolutie van de iMac omlaag gaat?

In dat geval kun je TV Row gebruiken, dan opent Front Row op het gekozen scherm. Dan heb je ook geen kloon nodig en kun je dus onafhankelijke resoluties instellen.
Ik gebruik Plex ipv frontrow, maar je hebt me op de goede weg gewezen!

Het blijkt er ook voor Plex te zijn! http://sites.google.com/site/robijnx/products

Vanavond even testen of het werkt wat ik doe (oa effect bij geen 2e scherm aan enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hehe, dat wist ik niet dat dat er ook was voor Plex. Ik hoop dat dat werkt voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, ruim een maand geleden kocht ik m'n iMac en nu heb ik een bestelling geplaatst voor de upgrade naar Mac OS X Snow Leopard. ;) Ik heb gekozen voor bankoverschrijving, omdat dat de enige mogelijkheid is voor mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:29:
Nou, ruim een maand geleden kocht ik m'n iMac.....
En na een maand hebben we nog steeds geen foto's gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

A joh welles ;) Slechts eentje maar goed. Misschien moet Syltheboy nu gaan sparen voor een digitale camera en elke 5 minuten een bericht posten op het fotografie forum :P ;) :+

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
syltheboy schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:29:
Nou, ruim een maand geleden kocht ik m'n iMac en nu heb ik een bestelling geplaatst voor de upgrade naar Mac OS X Snow Leopard. ;) Ik heb gekozen voor bankoverschrijving, omdat dat de enige mogelijkheid is voor mij. :P
Dude.. :|

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sorry, dat gaat niemand hier iets aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het gaat er niet om of het iemand iets aangaat..het gaat erom of het iemand iets interesseert! ;)
Maar zo is het bij 90% van jouw posts, dat mensen denken: so what!?

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 07-08-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:47:
Het gaat er niet om of het iemand iets aangaat..het gaat erom of het iemand iets interesseert! ;)
Maar zo is het bij 90% van jouw posts, dat mensen denken: so what!?
Ja, da's waar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:11:
Ik heb sinds twee weken ook een iMac, maar sinds vorige week wil deze wel een spontaan uitvallen. Soms gebeurt dit na 5 minuten, maar soms ook pas na een paar uur.

Heb gisteren de hardware check uitgevoerd, maar die geeft aan dat alles in orde is.

De winkel gemailed en die zeggen dat het met de voeding te maken kan hebben.

Sorry voor de late reactie, maar ik heb dit probleem ook gehad. Ik had het al meteen toen ik mijn iMac had. De ene keer viel hij na 5 minuten uit en de andere keer na bijvoorbeeld een paar uur.

Ik heb toen Apple gebeld en ze zeiden dat ik de stroom er af moest halen en even tijdje wachten en dan mijn imac weer aanzetten. Dan werd, geloof ik, het PRAM gereset.

Dat werkte niet en dus zou ik een ander krijgen. Volgens mij is er niks aan te doen en moet je echt een andere iMac hebben.

Even Apple bellen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels een leen-mac voor me staat...

Had vantevoren meerdere malen met youmac contact gehad en eergisteren wisten ze me te vertellen dat ik de mac gewoon binnen twee weken in had kunnen leveren en dat ik een nieuwe had gekregen... maar toen was het dus al weer drie weken geleden en kon dit helaas niet meer.

Het kwam er op neer dat ik zonder mac zou zitten totdat deze gerepareerd zou zijn (ik had zelf ook al de hardware check gedaan en de smc gereset, maar dat mocht niet baten).

Als oplossing om niet zonder computer te zitten heb ik een showroom model meegekregen (na enig aandringen).

Dus al met al een goede oplossing. En nu maar hopen dat m'n mac wel snel gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

zijn er gebruikers die een SSD in hun iMac hebben laten bouwen? Zelf lijkt het mij een prettige vervanging van mijn huidige HD.

En mocht je een SSD ingebouwd hebben, hoe bevalt die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:06:
zijn er gebruikers die een SSD in hun iMac hebben laten bouwen? Zelf lijkt het mij een prettige vervanging van mijn huidige HD.
Waarom zou je in godsnaam je huidige HD vervangen voor een SSD? :? Als het om een MacBook gaat dan kan ik het begrijpen, maar een iMac staat toch maar op een plek. ;) Maar ja, het heeft natuurlijk altijd wel wat voordelen. Zo wordt hij een stuk stiller (wat hij eigenlijk al is) en minder warm. Overigens zijn SSD's nog aardig aan de prijs en meestal ga je er qua opslag op achteruit, dus kun je beter nog een tijdje wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 09-08-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Snelheid anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Oh ja, je iMac wordt er waarschijnlijk ook sneller op. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 09-08-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

snelheid zou voor mij de reden zijn! De overige redenen zijn voor mij verwaarloosbaar want dat verschil zal ik in de praktijk amper merken. Maar ik verwacht dat de SSD een stuk sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Ik heb vandaag mijn iMac weer terug gehaald zit een nieuw scherm in :D wat blijkt nu zitten er 4 dode pixels in ;( Nu kan die weer terug naar de dealer.. Komt dit vaker voor dat je spullen kapot terug krijgt? Ook van de originele doos van de iMac is na vervoer door hun niet heel veel meer over:( jammer.
Wat zijn je rechten nu (heb apple care)? Moet ik nu weer een week (dat was gelukkig wel snel) zonder computer zitten? Of mag je hem ook voor een ander exemplaar ruilen, het is een early 2008..
Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Robert1989 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:43:
Ik heb vandaag mijn iMac weer terug gehaald zit een nieuw scherm in :D wat blijkt nu zitten er 4 dode pixels in ;( Nu kan die weer terug naar de dealer.. Komt dit vaker voor dat je spullen kapot terug krijgt? Ook van de originele doos van de iMac is na vervoer door hun niet heel veel meer over:( jammer.
Wat zijn je rechten nu (heb apple care)? Moet ik nu weer een week (dat was gelukkig wel snel) zonder computer zitten? Of mag je hem ook voor een ander exemplaar ruilen, het is een early 2008..
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ah da's balen voor je, zeg! :| Ik zou echt niet weten of je hem ook voor een ander exemplaar kunt ruilen, maar ik hoop voor je dat het mag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Doorgaans kun je niet ruilen, mocht ik ook niet toen ik mijn iMac terugkreeg met een kras aan de voorkant en stof en vet achter de glasplaat. Apple wil meestal pas van machine verwisselen als je 3 keer een reparatie hebt gehad aan hetzelfde onderdeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 10-08-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Hmm oke wel stom dat ze dat niet in woerden waar die naar toe gestuurd is bekijken. Mmmja dan nog maar een keer 10 dagen zonder mijn iMac zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Robert1989 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:31:
Hmm oke wel stom dat ze dat niet in woerden waar die naar toe gestuurd is bekijken. Mmmja dan nog maar een keer 10 dagen zonder mijn iMac zitten |:(
Ach ja er zijn ergere dingen, maar het is wel balen voor je en je neemt er natuurlijk geen genoegen mee. ;) Ik zou er ook geen genoegen mee nemen, maar dat doet waarschijnlijk niemand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
syltheboy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:18:
[...]

Ach ja er zijn ergere dingen, maar het is wel balen voor je en je neemt er natuurlijk geen genoegen mee. ;) Ik zou er ook geen genoegen mee nemen, maar dat doet waarschijnlijk niemand. :P
Dat klopt er zijn ergere dingen. Morgen maar weer is terug gaan en gaan kijken wat ze er aan gaan doen :P zolang maar op mijn ouwe windows bak computeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Vandaag contact gehad met AppleCare en het bedrijf dat in Woerden mijn iMac scherm vervangen heeft, krijg ik daar te horen dat 4 dode pixels niet onder de garantie vallen:'(
Ik krijg dus geen nieuw scherm en moet maar wachten tot er meer pixels kapot gaan ;(
Iemand een idee wat ik nog kan doen? Of is er een Apple service center in de buurt van Rotterdam dat dit zelf zou kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Even wat pixels gaan slopen dus! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Robert1989 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:04:
Vandaag contact gehad met AppleCare en het bedrijf dat in Woerden mijn iMac scherm vervangen heeft, krijg ik daar te horen dat 4 dode pixels niet onder de garantie vallen:'(
Ik krijg dus geen nieuw scherm en moet maar wachten tot er meer pixels kapot gaan ;(
Iemand een idee wat ik nog kan doen? Of is er een Apple service center in de buurt van Rotterdam dat dit zelf zou kunnen vervangen?
Zitten die pixels vlak bij elkaar of verspreid? En gewoon doorhameren dat je het niet accepteert, dat het je erg stoort etc. Soms willen ze wel een uitzondering voor je maken. Blijf vooral bellen met AppleCare en niet met het bedrijf in Woerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
GS2K1 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

Ik gebruik Plex ipv frontrow, maar je hebt me op de goede weg gewezen!

Het blijkt er ook voor Plex te zijn! http://sites.google.com/site/robijnx/products

Vanavond even testen of het werkt wat ik doe (oa effect bij geen 2e scherm aan enzo)
Frietsaus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:30:
Hehe, dat wist ik niet dat dat er ook was voor Plex. Ik hoop dat dat werkt voor je. :)
Da's echt een super handig programma, man! :D Hij heeft veel meer functies dan frontrow. Het is alleen jammer dat de mediatoetsen op m'n Apple Wireless Keyboard er niet in werkt, want nu kan ik alleen m'n Apple Remote gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Hallo,

Na jaren windows te draaien (vanaf win 95 :S) ga ik waarschijnlijk toch een Imac 24" (2009 versie) halen voor in de huiskamer.

Echter wat vragen:
1. ik lees op internet over crashes in combinatie met de ati videokaart, klopt dit of is er niks aan de hand.

2. Stel ik zet al mijn fotos/muziek etc op de mac en na 3 maanden ineens:
- 3 dode pixels midden in het scherm
- of geheugen kapot
- of beeldscherm werkt niet meer
- of iets anders

Hoe is dan de procedure ?
Momenteel kan ik bij mijn pc gewoon het defecte onderdeel eruit halen en daarmee terug gaan.

Ik vraag dit omdat al mijn prive gegevens dan op de mac staan, en met 3 dode pixels het hele apparaat dan terug moet. of wordt dit anders opgelost ?

Zou ik om deze rede het in een winkel kopen of via de website van apple ?

Alvast bedankt voor de info.

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
1. Crashes zijn opgelost met een update.
2. De hele machine (ex. randapparatuur zoals toetsenbord en muis) moeten terug.
Overigens na 3 maanden 3 dode pixels doen ze hoogstwaarschijnlijk niks aan. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 12-08-2009 17:52 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.