Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18
Frietsaus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:51:
1. Crashes zijn opgelost met een update.
2. De hele machine (ex. randapparatuur zoals toetsenbord en muis) moeten terug.
Overigens na 3 maanden 3 dode pixels doen ze hoogstwaarschijnlijk niks aan. :)
Ook niet in i.c.m. Apple Care? Ik verwacht geen dode pixels maar het is natuurlijk niet leuk als je het overkomt.
Brr. hopelijk overkomt het mij niet als ik binnenkort mijn iMac aanschaf O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
2. De hele machine (ex. randapparatuur zoals toetsenbord en muis) moeten terug.
Maar dat vind ik nu een vet nadeel, al mijn persoonlijke dingen staan dan op die harddisk.
Ik wil absoluut niet dat mijn harddisk ergens naartoe gaat.

Vet nadeel dus eigenlijk, alles in 1 scherm. (oke het is ook 1 product, maar toch)

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
GC-Martijn schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:56:
[...]

Maar dat vind ik nu een vet nadeel, al mijn persoonlijke dingen staan dan op die harddisk.
Ik wil absoluut niet dat mijn harddisk ergens naartoe gaat.

Vet nadeel dus eigenlijk, alles in 1 scherm. (oke het is ook 1 product, maar toch)
Dan maak je een TimeMachine backup op een externe schijf voor een paar tientjes en formateer je de schijf/herinstalleer OS X ondanks de 3 dode pixels o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:27:
[...]
Brr. hopelijk overkomt het mij niet als ik binnenkort mijn iMac aanschaf O-)
Vraag bij de aanschaf in de winkel even of je hem even mag uitpakken en aanzetten. Zodat je hem kan controleren op dode pixels en dergelijke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders breng je hem dezelfde dag nog terug en vraag je je geld terug.
Zeg dat je de verkeerde hebt en grote winkels doen niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:12:
En anders breng je hem dezelfde dag nog terug en vraag je je geld terug.
Lekkere mentaliteit. Bespreek op z'n minst met de winkel waar je bang voor bent en wat je wilt.
Zeg dat je de verkeerde hebt en grote winkels doen niet moeilijk.
Jah, dat is ook echt lekker geloofwaardig. "Oeps, ik gaf 1500 euro uit maar heb niet goed gekeken of het wel het juiste apparaat was wat ik meenam" 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
Vraag bij de aanschaf in de winkel even of je hem even mag uitpakken en aanzetten. Zodat je hem kan controleren op dode pixels en dergelijke
Nou dat mag dus echt niet, ja misschien als je betaald hebt. maar dan ben je je geld al kwijt.
Maar zit er eigenlijk wel pixel garantie op ofzo ? of is het gewoon een gok ?

Welke winkel zou ik hem gaan halen ?
Of beter gezegt, waar kan ik vertrouwen op support ingeval van hardware errors. (geen gezeik, maar direct een andere etc)

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:45
Mijn iMac heb ik gekocht bij MediaMarkt. Ik had enorm veel pech, de eerst iMac had één dode pixel. Ik ben hiermee terug gegaan naar MediaMarkt, kon deze zonder problemen omruilen. Helaas had de tweede ook een dode pixel, ook hiermee teruggegaan, ik heb toen ter plekke gekeken of de nieuwe iMac ook een dode pixel had, hier zat ook één in.... ze hebben ter plekke drie iMac uitgepakt om te checken of er dode pixels inzaten, ik heb geen dode pixels tot nu toe. Hulde aan MediaMarkt Almere.

[ Voor 10% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 12-08-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
Zou ik bijna 80KM gaan rijden om hem daar te gaan halen Iedereen op naar MediaMarkt Almere :)
(ik bel dan eerst of ik hem mag uitpakken/checken alvorens ik hem ga kopen)

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GC-Martijn schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:54:
Zou ik bijna 80KM gaan rijden om hem daar te gaan halen Iedereen op naar MediaMarkt Almere :)
(ik bel dan eerst of ik hem mag uitpakken/checken alvorens ik hem ga kopen)
Zoals ik al vertelde heb ik dezelfde ervaring met MM Eindhoven...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 21:29
Frietsaus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

Zitten die pixels vlak bij elkaar of verspreid? En gewoon doorhameren dat je het niet accepteert, dat het je erg stoort etc. Soms willen ze wel een uitzondering voor je maken. Blijf vooral bellen met AppleCare en niet met het bedrijf in Woerden.
De pixels zitten over het scherm heen verspreid.. Heb hem gelukkig nu bij MacHouse in Rotterdam kunnen inleveren nu maar hopen dat ze alles gaan maken :D.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Robert1989 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:15:
De pixels zitten over het scherm heen verspreid.. Heb hem gelukkig nu bij MacHouse in Rotterdam kunnen inleveren nu maar hopen dat ze alles gaan maken :D.
Dode pixels kunnen nog altijd optreden, zelfs nu de produktie van die panelen zoveel beter is geworden, maar ik vind dat een premium merk als Apple gewoon 100% pixelgarantie zou moeten geven. O.a. Asus en Philips verkopen ook schermen/laptops waar ze die garantie geven.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Over je persoonlijke bestanden. Ga ik er vanuit dat niet al je bestanden staatsgeheimen zijn, maar anders zet je je belangrijke bestanden op een externe hardeschijf en werk je vanaf daar ermee. Kan makkelijk.

• GC-Martijn
CoiLive schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:11:
Over je persoonlijke bestanden. Ga ik er vanuit dat niet al je bestanden staatsgeheimen zijn, maar anders zet je je belangrijke bestanden op een externe hardeschijf en werk je vanaf daar ermee. Kan makkelijk.
Nee, maar ik werk veel met dreamweaver/photoshop voor klanten, ik heb geen zin dat dit in handen komt van derde. Ik ga er maar vanuit dat er niks gaat gebeuren. en dat het geheugen bijv. ook niet kapot gaat. (positief denken :)

// - bla la

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:05
Een hele tijd geleden heb ik gezegd dat ik problemen had met de koeling van mijn imac. De cpu ging tot boven 90°C en de fan bleef mooi aan 1200RPM draaien. De fan voor de hdd bleef ook draaien aan 1200RPM, terwijl de hdd al aan 65°C zat... maximum volgens de specificaties is 60°C.

Gisteren heb ik er dan maar eens men werk van gemaakt. Alles gekuist met onyx, alles wat betreft fan control programma's dat ik gebruikte verwijderd en eens gezocht naar overbodige bestanden. Daarna de SMC gereset door de stroom er een tijdje van te halen en tijdens de eerste boot de PRAM gereset, 2 keer. Resultaat: na een uurtje sims 3 te spelen, draaide de hdd fan aan 2300RPM, odd aan een stuk of 1200 en de cpu fan aan 2000RPM (alles +-).

Bleek dus toch dat er iets verkeerd was met de fan controller. Een reset van de PRAM heeft dit opgelost. Hoe weet ik dat dit niet een restje is van Fan control for imac? Deze had een minimum van 900RPM voor de odd, tijdens boot en idle draait deze aan 700 :)

Conclusie: me happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
@ShaneV: netjes!

mijn nieuwe 24" mac heeft ook een probleem. Gister geprobeerd via bootcamp windows xp sp2 te instaleren, wat tot 2x toe niet lukte (na het instaleren wilde de mac herstarten en bleef hij hangen bij een zwart scherm. tot 2x toe ook de partitie met windows verwijderd. Echter nu wil mijn mac amper meer opstarten.

Het scherm blijft wit, voor ongeveer een minuut en wordt dan zwart met 1 knipperend witte underscore. Enkel als ik tijdens dat witte scherm zo'n 30 seconden de options key ingedrukt houdt, verschijnt er een mac HD incoontje in beeld waarmee ik de pc kan opstarten.

Kan ik dit simpel herstellen of moet ik osx opnieuw instaleren? (hij is 2 dagen oud :'( )

me = wanhopig

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Enzo Dizono schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:52:
@ShaneV: netjes!

mijn nieuwe 24" mac heeft ook een probleem. Gister geprobeerd via bootcamp windows xp sp2 te instaleren, wat tot 2x toe niet lukte (na het instaleren wilde de mac herstarten en bleef hij hangen bij een zwart scherm. tot 2x toe ook de partitie met windows verwijderd. Echter nu wil mijn mac amper meer opstarten.

Het scherm blijft wit, voor ongeveer een minuut en wordt dan zwart met 1 knipperend witte underscore. Enkel als ik tijdens dat witte scherm zo'n 30 seconden de options key ingedrukt houdt, verschijnt er een mac HD incoontje in beeld waarmee ik de pc kan opstarten.

Kan ik dit simpel herstellen of moet ik osx opnieuw instaleren? (hij is 2 dagen oud :'( )

me = wanhopig
Mijn Imac is van dec 2008 en heb dit ook 1x gehad en daarna nooit meer, wat ik toen gedaan heb is. De stroom eraf, alle aansluitingen verwijderd (USB, netwerk etc) even gewacht en opnieuw opgestart en toen kwam ik weer tot het inlog-scherm en toen pas alles weer aangesloten. Je weet maar nooit.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
dank, ik ga het gelijk even proberen!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Enzo Dizono schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:12:
dank, ik ga het gelijk even proberen!
** Gevonden op Apple Tips ( nooit zelf gedaan dus meer als dit stukje tekst kan ik je niet geven, geheel op eigen risico)

**
Naar alle waarschijnlijk zal je een reset van het NVRAM nooit nodig hebben, maar voor het geval dat je rare problemen ondervind met je Mac bied het soms de oplossing. Een andere gelegenheid kan zijn de verkoop van je Mac, door een NVRAM reset uit te voeren wordt dit stukje geheugen naar fabrieks instellingen terug gebracht.

Je kunt de inhoud van het NVRAM bekijken doormiddel van het Terminal commando:

sudo nvram -x -p

Het resetten van het NVRAM doe je door tijdens het opstarten Command + Option + O + F ingedrukt te houden, door deze toets combinatie start je Mac op in ‘Open Firmware’ mode.

Geef in deze ‘Open Firmware 0>’ mode de commando’s:

reset-nvram
reset-all

Hierna herstart je Mac en is de NVRAM gereset naar de Fabrieksinstellingen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een Intel Mac heeft EFI en geen Open Firmware, de combinatie cmd+optiobn+o+f zal daarom niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Frietsaus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:55:
Een Intel Mac heeft EFI en geen Open Firmware, de combinatie cmd+optiobn+o+f zal daarom niet werken.
Het is niet voor mij maar bedankt. Wie weet is er een andere oplossing voor de vraagsteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Overigens wat betreft dat probleem zou ik even controleren of de opstartschijf goed geconfigureerd is in Systeemvoorkeuren. Als de iMac dan weer goed opstart verwijder je de partitie met Boot Camp Assistent of met Schijfhulpprogramma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Frietsaus was recht, dat was inderdaad het probleem, alleen kon ik jullie, door wachtende frietjes, niet meer tijdig van verwittigen. Door het gekloot van/met botcamp was de interne HD niet meer de standaard bootable device. Even aanklikken en herstarten en het probleem was opgelost. Toch jammer dat ik niet meteen rationeel kon nadenken toen mijn 2 dagen oude mac al kuren had 8)7

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
*knip*

On topic nu weer, een vriend van me heeft zojuist een 24" iMac gekocht en het lijkt er op dat het beeldscherm niet van bijzonder goede kwaliteit is. Als je het scherm in 3 gelijke verticale delen zou opdelen dan geeft het middelste deel de kleuren zuiver weer, maar over de delen links en rechts daarvan hangt een soort gelige waas. Is dit een bekende kwaal bij de huidige 24" iMac? Verandering van het gamma van 1.8 naar 2.2 gaf wel iets verbetering maar ik zie het nog steeds.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 22-08-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Lounge Deluxe schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:45:
Als je het scherm in 3 gelijke verticale delen zou opdelen dan geeft het middelste deel de kleuren zuiver weer, maar over de delen links en rechts daarvan hangt een soort gelige waas. Is dit een bekende kwaal bij de huidige 24" iMac?
Ik zie alleen soms de afwijkingen in helderheid, vooral als ie net aan staat. Verder heb ik nooit last gehad van kleurverschillen zoals jij nu schetst. De 24" van m'n vriendin, die 1.5 jaar later is gekocht, heeft ook geen problemen met de kleurweergave. Het lijkt erop dat er nogsteeds regelmatig exemplarische problemen met displays zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Alle reacties over het toetsenbord met extra's van een-niet-nader-te-noemen-persoon-die-bij-jullie-zeer-bekend-is zijn verwijderd. Daarbij wil ik een aantal mensen graag wijzen op Het algemeen beleid #reageren. Als je een post ziet die volgens jou fout is, maak dan een topicreport aan en reageer niet in het topic. Dank :)

* Hoedje gaat weer terug naar de hangmat 8)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@ hoedje,

Ik begrijp je beslissing alleen vond ik, en met mij vele anderen, het nodig om die persoon wat fatsoen bij te brengen. Over onrecht of egoisme kan ik niet zo goed.

Iedereen wist dat ze officieel niet meer moesten reageren na een waarschuwing maar het 'algemeen belang' (om het zo maar ff te noemen) kreeg voorrang.

Om toch maar ff een vraag te stellen. Is het mogelijk om een hardwarematige encoder/decoder te activeren in mijn Nvidea8800GS (iMac 8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een iMac koopt bij de Appleshop in Eindhoven (in de Media Markt) krijg je iWork of Office 2008 voor €1,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 12-09 19:39
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:12:
Als je nu een iMac koopt bij de Appleshop in Eindhoven (in de Media Markt) krijg je iWork of Office 2008 voor €1,-
Die keuze lijkt me niet al te lastig :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zijn er mensen die last hebben van een zoemend/brommend geluid uit de iMac? Die van mij is nu bijna 2 jaar oud en de laatste tijd merk ik een hinderlijk brom. Het is niet hard maar voldoende om te irriteren. Ik heb gemerkt dat het even weg is als ik het scherm van hoek verander. Blijkbaar ben ik niet de enige:
I've had mine for 2 months, I was silent until a week or 2 ago.

Every now and then then i can hear a buzzing sound coming from the hardrive, when i adjust the screen angle is stops. Then the sound might start again 10 minutes later, so i have to adjust the angle of the screen again to stop it.

Not sure if i should bring it to the Apple store or just leave it.
Ik weet niet wat ik hiermee moet. M'n iMac is altijd doodstil geweest en ik vermoed dat de harddisk de brom veroorzaakt en dat ik verder een rotte fan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb je al gezien dat er firmware updates zijn voor je Imac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vhond schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:36:
Heb je al gezien dat er firmware updates zijn voor je Imac ?
Software gaat natuurlijk geen hardwaremankementen fixen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ik dacht het wel (althans qua zoemen/brommen)

http://support.apple.com/kb/HT3744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn iMac is van eind 2007 dus is dit niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 08:39
Graag even een bevestiging.....

Kan ik op de "standaard" 20 inch IMac (model 2009) ook zelf een geheugen uitbreiding plaatsen ?

Heb hierop gezocht maar ik kom niet verder dan het 2008 model waarop dit mogelijk is, ik ga er dus vanuit dat dit op het 2009 model ook wel kan, maar ik zou dit graag even bevestigd willen hebben.

Zo ja, is het dan misschien verstandig om er bv 2x2 gb. er in te stoppen ivm. Snow Leopard, 64 bit ?

Oftewel vervang ik dan het standaard ram of die ik hierin de uitbreiding zodat ik op 6 gb uitkom ?

[ Voor 10% gewijzigd door Crawl NL op 02-09-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:50:
Graag even een bevestiging.....

Kan ik op de "standaard" 20 inch IMac (model 2009) ook zelf een geheugen uitbreiding plaatsen ?

Heb hierop gezocht maar ik kom niet verder dan het 2008 model waarop dit mogelijk is, ik ga er dus vanuit dat dit op het 2009 model ook wel kan, maar ik zou dit graag even bevestigd willen hebben.

Zo ja, is het dan misschien verstandig om er bv 2x2 gb. er in te stoppen ivm. Snow Leopard, 64 bit ?

Oftewel vervang ik dan het standaard ram of die ik hierin de uitbreiding zodat ik op 6 gb uitkom ?
Dat staat gewoon in de bijgeleverde handleiding:
http://manuals.info.apple.com/nl_NL/iMac_Early2009_UG_N.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Duidelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb vanochtend een nieuwe iMac 20" 2,66GHz 2gb gekocht bij de A-mac. Hij bevalt me erg goed, maar wat me wel erg irriteert is dat als ik een drive wil loskoppelen dat 'ie erg vaak zegt dat het al in gebruik is terwijl dat vaak niet zo is. Ik heb wel al gelezen dat dit bij Snow Leopard verholpen wordt :). Het overzetten van bestanden vanaf mijn laptop naar mijn nieuwe iMac werkte erg slecht. Eerst probeerde ik het via het lokale netwerk over te zetten, maar na 2 uur wachten stond ie pas op 25mb. Toen heb ik het via Dropbox geprobeerd, een programmaatje om bestanden cross-OS met elkaar uit te wisselen; dat werkte niet goed, daarna via een ouderwetse USB stick van 1GB; dat ging gelukkig wel goed :P. Ook een minpunt was dat ik na de eerste keer opstarten software updates deed, wat uiteindelijk meer dan 1 uur duurde; met glasvezel.

Verder werkt 'ie perfect en snel.

[ Voor 44% gewijzigd door SpaceK33z op 02-09-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Kees Kluskens schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:12:
Ik heb vanochtend een nieuwe iMac 20" 2,66GHz 2gb gekocht bij de A-mac. Hij bevalt me erg goed, maar wat me wel erg irriteert is dat als ik een drive wil loskoppelen dat 'ie erg vaak zegt dat het al in gebruik is terwijl dat vaak niet zo is. Ik heb wel al gelezen dat dit bij Snow Leopard verholpen wordt :). Het overzetten van bestanden vanaf mijn laptop naar mijn nieuwe iMac werkte erg slecht. Eerst probeerde ik het via het lokale netwerk over te zetten, maar na 2 uur wachten stond ie pas op 25mb. Toen heb ik het via Dropbox geprobeerd, een programmaatje om bestanden cross-OS met elkaar uit te wisselen; dat werkte niet goed, daarna via een ouderwetse USB stick van 1GB; dat ging gelukkig wel goed :P. Ook een minpunt was dat ik na de eerste keer opstarten software updates deed, wat uiteindelijk meer dan 1 uur duurde; met glasvezel.

Verder werkt 'ie perfect en snel.
- Om te checken welk programma een drive in gebruik heeft en voorkomt dat je hem los mag koppelen: What's Open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Had nog 1 vraagje over de koeling van de IMac 20''. Gebeurt dit allemaal passief of zitten er fans in de Imac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:05:
Had nog 1 vraagje over de koeling van de IMac 20''. Gebeurt dit allemaal passief of zitten er fans in de Imac ?
Er zitten (zeer stille) fans in een iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik gebruik mijn mighty mouse van mijn imac gewoon zonder muismat op mijn buro.
Het buroblad is een beetje glimmend.

Ik heb soms bij het gebruik van de muis dat de cursor naar een heel andere plek op het scherm schiet.
Is dit normal of werkt mijn muis niet zo goed (muismat?).

Het is een bedraade muis via het toetsenbord.

ik had hier met mijn oude logitech laser muis nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Dat is "normaal" ja want alleen de draadloze Mighty Mouse heeft een laser sensor, de bedrade heeft een ouderwetse optische sensor die om onbegrijpelijke redenen niet geupgrade wordt :o

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Mijn optische muis van Dell had er zelfs geen last van 8)7

• Erhnam
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Exirion schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:46:
Zijn er mensen die last hebben van een zoemend/brommend geluid uit de iMac? Die van mij is nu bijna 2 jaar oud en de laatste tijd merk ik een hinderlijk brom. Het is niet hard maar voldoende om te irriteren. Ik heb gemerkt dat het even weg is als ik het scherm van hoek verander. Blijkbaar ben ik niet de enige:

[...]

Ik weet niet wat ik hiermee moet. M'n iMac is altijd doodstil geweest en ik vermoed dat de harddisk de brom veroorzaakt en dat ik verder een rotte fan hoor.
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn iMac is ook ongeveer bijna 2 jaar oud. Als ik het scherm aan de achterkant vastpak en het plastic even induw is het weg, maar na een paar minuten komt het weer terug. Erg irritant!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Erhnam schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:37:
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn iMac is ook ongeveer bijna 2 jaar oud. Als ik het scherm aan de achterkant vastpak en het plastic even induw is het weg, maar na een paar minuten komt het weer terug. Erg irritant!
Het enige dat me tegenhoudt is de angst voor stof achter de glasplaat. Anders zou ik 'm gewoon zelf openmaken en een nieuwe harddisk of een SSD plaatsen :) Ik heb er nu wel minder last van nu ik m'n nieuwe bureau beter gedempt heb.

• Montana

Montana

Exirion schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:14:
[...]

Het enige dat me tegenhoudt is de angst voor stof achter de glasplaat. Anders zou ik 'm gewoon zelf openmaken en een nieuwe harddisk of een SSD plaatsen :) Ik heb er nu wel minder last van nu ik m'n nieuwe bureau beter gedempt heb.
Ik heb een IMac gekocht in december 2008 en had er ook een stofje achter de glasplaat zitten, echter ik heb het zelf wel gedaan. Zo'n gootsteen ontstopper gekocht ( en die ligt nu apart alleen voor de IMac voor het geval dat) en ik heb zo'n kunststof plumeau gekocht. Glasplaat er afgehaald, en met een zachte microvezel doek de binnen kant van de glasplaat afgenomen. En ook de kant van het LCD scherm. De plumeau goed statisch gemaakt en toen de glasplaat eerst aan de onderzijde er ingezet, toen de plumeau er tussen door gehaald en snel en netjes de glasplaat erop gezet. En echt waar er zit geen stofje achter. Kosten een paar euro en ben niet afhankelijk van Apple. Zit er morgen een vlekje of een stofje achter waar ik last van heb. Dan doe ik het zo gelijk weer.

• THE_BASE
  • Niet online

[...]

Ook sinds Snow Leopard? ;-) Hier wel.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:56:
[...]

Ik heb een IMac gekocht in december 2008 en had er ook een stofje achter de glasplaat zitten, echter ik heb het zelf wel gedaan. Zo'n gootsteen ontstopper gekocht ( en die ligt nu apart alleen voor de IMac voor het geval dat) en ik heb zo'n kunststof plumeau gekocht. Glasplaat er afgehaald, en met een zachte microvezel doek de binnen kant van de glasplaat afgenomen. En ook de kant van het LCD scherm. De plumeau goed statisch gemaakt en toen de glasplaat eerst aan de onderzijde er ingezet, toen de plumeau er tussen door gehaald en snel en netjes de glasplaat erop gezet. En echt waar er zit geen stofje achter. Kosten een paar euro en ben niet afhankelijk van Apple. Zit er morgen een vlekje of een stofje achter waar ik last van heb. Dan doe ik het zo gelijk weer.
Statische electriciteit in je imac ;) heel slim ja, maar niet heus. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:47:
[...]

Statische electriciteit in je imac ;) heel slim ja, maar niet heus. :X
Niet mee eens, er zit nog een folie tussen het LCD scherm en het andere is alleen de glasplaat.
Dus het kan nergens heen. Daarbij is het zo laag dat het alleen stof aantrekt. Maar dat is mijn mening.
En waar het wel mee in aanraking komt is het metale frame van de Imac. En die raak je sowieso al vaker aan met mogelijke statische geladen handen.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Gisteren mijn nieuwe iMac binnen gekregen (24" 3,06Ghz). Ik ben 3 maanden geleden overgestapt van Windows en werkte de eerste maanden op een iMac 20" uit 2007. Mijn grootste commentaar op de iMac was de kwaliteit van het output geluid vergeleken met een Creative X-FI, en aan de boxen ligt het bepaald niet gezien die van erg goede kwaliteit zijn. Maar ik ben erg tevreden over het geluid wat nu uit de nieuwe iMac komt, lijkt er erg op dat dit kwalitatief echt veel beter is. Zit hierin een verschil?
Het scherm is op alle punten beter. Een hele investering maar absoluut het geld waard.
Erg prettig is natuurlijk het migreren van je data naar een nieuwe iMac..... onder Windows kost je het 2 dagen om alles weer een beetje als voorheen te krijgen, nu is het 75 minuten wachten en je programma's en instellingen staan exact terug, scheelt toch weer veel werk.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Nico111
Ik ben zelf ook heel erg te spreken over het geluid uit de nieuwe imac. Had hier voor een dell en dan was het geluid achter af toch best wel slecht.

• rhodium
  • Laatst online: 05:33
Denk dat ik mijn iMac 20" van oktober 2008 moet opsturen. Opstarten duurt bijna 5min en daarna nog 8 min totdat alle iconen terug zijn. Dit is pas sinds een paar dagen en ben bang dat het niet software related is :(

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

rhodium schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:06:
Denk dat ik mijn iMac 20" van oktober 2008 moet opsturen. Opstarten duurt bijna 5min en daarna nog 8 min totdat alle iconen terug zijn. Dit is pas sinds een paar dagen en ben bang dat het niet software related is :(
Heb je toevallig een upgrade naar Snow Leopard gedaan? Ik had namelijk ook een vreselijk trage iMac nadat ik een gewone upgrade had uitgevoerd. Een schone installatie verhelpt dat. Zie meer mensen die een dergelijk probleem hebben na de upgrade, dus ik zou een nieuwe installatie zeker overwegen om software problemen uit te sluiten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 20:43
Vandaag mijn iMac binnen gekregen *O*. Kom ik er alleen achter dat mijn mini dvi->VGA kabel er niet op aangesloten kan worden -O-.

Geen probleem, had ik me maar beter in moeten lezen...

Alleen kan ik op de Apple site niet de juiste kabel vinden voor mn externe (VGA) monitor... Weet iemand welke kabel wel werkt?

BTW: de nieuwe iMacs worden met SL geleverd. Erg jammer, aangezien mijn vriendin nog een paar dingen in Leopard wilde testen en wij de DVD's met de oude iMac hebben weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57

• MC Taz Man

• rhodium
  • Laatst online: 05:33
OkselFris schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:33:
[...]

Heb je toevallig een upgrade naar Snow Leopard gedaan? Ik had namelijk ook een vreselijk trage iMac nadat ik een gewone upgrade had uitgevoerd. Een schone installatie verhelpt dat. Zie meer mensen die een dergelijk probleem hebben na de upgrade, dus ik zou een nieuwe installatie zeker overwegen om software problemen uit te sluiten.
Was de enige waarop nog geen snow leopard draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Al een tijdje mn iMac binnen en ben vol op bezig om deze geheel naar mijn hand te zetten. Duurt altijd lang, ben veeleisend ;)

Gisteren viel me echter op dat ik een dode pixel heb in mn scherm :'(. Links onder en tot nu toe slechts 1. Ik vroeg me af wat de policy van Apple is bij net nieuwe Macs... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ik heb een 24"iMac, die grijze vlakken heeft in het scherm: bij een egale achtergrond zie je een enorm verloop in de kleur. Inmiddels zit er binnen de garantieperiode een derde scherm in, maar nog steeds niet egaal.

wat kan ik nu het beste doen?
- weer niet akkoord zijn met de reparatie
- Apple een brief sturen dat ik ontevreden ben?

zijn er meerdere ervaringen met dit scherm en soortgelijke vervangingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ik herken wel 'grijze horizontale banen' op egale achtergronden (waarschijnlijk lamp gerelateerd..)

Tsja wat ermee te doen...

Apple is ook niet altijd even makkelijk met hun pixelgarantie, laat staan de LCD lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Vhond schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:24:
Apple is ook niet altijd even makkelijk met hun pixelgarantie, laat staan de LCD lampen...
Heb je tips?

[edit]
Net ff met de lokale dealer gebeld. Die wilde en kon geen uitspraken doen, aangezien ik de iMac bij Apple heb gekocht. Toen ik aangaf waar de pixel zit (links-onderin), met de verwachting dat Apple daar waarschijnlijk niet heel erg coulant mee om zou gaan, gaf hij me wel gelijk :'(. Met het sterke advies om Apple zelf ook nog te bellen.

Hopelijk ben ik op tijd thuis om dit vandaag nog te doen, anders woensdag.

[ Voor 49% gewijzigd door MC Taz Man op 28-09-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

Nitai

Live the life you love.

Moet volgens mij geen probleem zijn hoor Taz Man, scherm van m'n zus die een dode pixel had en last van kleurverschil is onder garantie vervangen. Gewoon even bellen naar Apple, dan weet je dit het snelst.

Dode pixels blijven altijd lastig omdat veel fabrikanten 3(?) dode pixels als geaccepteerde norm hanteren.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Nitai schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:23:
Moet volgens mij geen probleem zijn hoor Taz Man, scherm van m'n zus die een dode pixel had en last van kleurverschil is onder garantie vervangen. Gewoon even bellen naar Apple, dan weet je dit het snelst.

Dode pixels blijven altijd lastig omdat veel fabrikanten 3(?) dode pixels als geaccepteerde norm hanteren.
Zou fantastisch zijn als Apple idd zo makkelijk is, maar je geeft zelf al aan dat het minimum vaak 3 is.

Helaas heb ik geen zin om mobiel te bellen naar het 0900-nummer, dus moet ik dat thuis doen na mn werk. Wordt wss woensdag (vrij *O*)

• MC Taz Man
Net met Apple gesproken. Na wat heen en weer overgeven van gegevens en uitleggen wat er aan de hand is, kreeg ik een aardige mevrouw van After Sales aan de lijn. Het netto resultaat: Aangezien dit probleem binnen 2 weken na binnenkomst van de computer is geconstateerd, wordt er een nieuwe iMac opgestuurd en de "oude" wordt opgehaald. Beide op een dag van mijn keuze. *O*

Enige "nadeel" aan deze procedure is, dat dit volledig via TNT en UPS gaat. Er was helaas geen mogelijkheid om de iMac om te ruilen bij een locale reseller. Volgens de AS mevrouw, komt dit doordat de Apple store volledig onafhankelijk werkt van de resellers.

Een betere samenwerking met de resellers op dit punt zou ik wel leuker gevonden hebben, aangezien we er 1 in de buurt hebben zitten. Maar goed, deze service is natuurlijk ook fantastisch.

Dus: _/-\o_ Apple After Sales _/-\o_

Nu maar hopen dat TNT en UPS net zo goed leveren en ophalen als ik gewend ben van hun.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

MC Taz Man schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:26:
Net met Apple gesproken. Na wat heen en weer overgeven van gegevens en uitleggen wat er aan de hand is, kreeg ik een aardige mevrouw van After Sales aan de lijn. Het netto resultaat: Aangezien dit probleem binnen 2 weken na binnenkomst van de computer is geconstateerd, wordt er een nieuwe iMac opgestuurd en de "oude" wordt opgehaald. Beide op een dag van mijn keuze. *O*

Enige "nadeel" aan deze procedure is, dat dit volledig via TNT en UPS gaat. Er was helaas geen mogelijkheid om de iMac om te ruilen bij een locale reseller. Volgens de AS mevrouw, komt dit doordat de Apple store volledig onafhankelijk werkt van de resellers.

Een betere samenwerking met de resellers op dit punt zou ik wel leuker gevonden hebben, aangezien we er 1 in de buurt hebben zitten. Maar goed, deze service is natuurlijk ook fantastisch.

Dus: _/-\o_ Apple After Sales _/-\o_

Nu maar hopen dat TNT en UPS net zo goed leveren en ophalen als ik gewend ben van hun.
Geheel logisch, de Apple resellers zijn zelfstandige stores. Zie het als een MacDonalds; krijgt de spullen wel allemaal aangeleverd van MacDonalds maar als je een hamburger bij de ene toko koopt kan je die niet ruilen (voor zover iemand dat zou willen) bij de MacDo verder op. Puur omdat die andere MacDo dan alleen maar de "rotzooi" heeft.

Voor mij overigens nooit meer een Apple reseller; deze verwezen mij vrolijk door naar Apple telefoon service bij problemen (2 maal).

Hier staat wat

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

MC Taz Man schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:03:
[...]

Zou fantastisch zijn als Apple idd zo makkelijk is, maar je geeft zelf al aan dat het minimum vaak 3 is.

Helaas heb ik geen zin om mobiel te bellen naar het 0900-nummer, dus moet ik dat thuis doen na mn werk. Wordt wss woensdag (vrij *O*)
Idd vaak, maar bij Apple had m'n zus dit dus niet, getuige je post die je later maakte. Hopen dat je een goede binnenkrijgt nu ;)

• MC Taz Man
Flappiewappie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:35:
[...]

Geheel logisch, de Apple resellers zijn zelfstandige stores. Zie het als een MacDonalds; krijgt de spullen wel allemaal aangeleverd van MacDonalds maar als je een hamburger bij de ene toko koopt kan je die niet ruilen (voor zover iemand dat zou willen) bij de MacDo verder op. Puur omdat die andere MacDo dan alleen maar de "rotzooi" heeft.

Voor mij overigens nooit meer een Apple reseller; deze verwezen mij vrolijk door naar Apple telefoon service bij problemen (2 maal).
Ik snap heel goed dat het 2 onafhankelijk opererende bedrijven zijn, maar het zou voor klanten makkelijker kunnen zijn om de keuze te bieden om hun defecte producten om te ruilen bij zo'n reseller. Vind het dus niet raar dat Apple kiest voor de manier van werken zoals ik al omschreef, maar vind het gewoon wat jammer dat de keuze er niet is (binnen 2 weken na levering, na 2 weken ben je aangewezen op een reseller).

• MC Taz Man
Nitai schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:36:
[...]

Idd vaak, maar bij Apple had m'n zus dit dus niet, getuige je post die je later maakte. Hopen dat je een goede binnenkrijgt nu ;)
Ik had, zeer beperkt, wat vooronderzoek gedaan en werd niet vrolijk van de pixel policy pagina van Apple. Deze service kwam als een zeer welkome verrassing :o

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

[...]

Ik heb hier de laatste tijd ook soms last van, maar ik weet niet zeker of jij het zelfde gebrom bedoelt als mij. Mijn iMac 20" heb ik pas 1,5 maand en er staat nog Leopard op. Ik hoor dit maar heel soms gelukkig, maar 1x hoorde ik het geluid echt heel hard, toen heb ik hem snel uitgezet :P. Daarna hoorde ik niks meer. Ik zag wel dat een boxje van mijn verouderde geluidsset tegen de iMac stond (de geluidsset stond niet aan trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft er iemand een tip voor de volgende situatie:

Ik heb via een usb aansluiting een externe hardeschijf aangesloten die ook wordt uitgeschakeld als de computer uitgaat. Maar als ik deze zelfde schijf aansluit via firewire gebeurt dit niet en blijft de hardeschijf draaien en het ledje branden.

Is er ergens een optie om ook de apparatuur via firewire geen stroom te geven als de computer uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ff een update over mijn omruilactie... Gisteren heeft UPS (een dag te vroeg) de nieuwe iMac geleverd. TNT kwam (zoals afgesproken) 's middags langs. Apple vertelde mij dat de oude eerste ingeleverd moest worden, voor ik de nieuwe zou krijgen. Terecht natuurlijk.

Ben benieuwd hoe Apple zal reageren hierop.

Aangezien ik zelf niet thuis was, nam mijn vriendin de honneurs waar. Ze heeft de oude iMac in de nieuwe verpakking teruggestuurd. Ik heb dus mijn "oude" tobo & muis nog hier staan.

_/-\o_ voor UPS & TNT voor de snelle levering & Apple voor het omruilen an sich, ook al laat de pixel-policy weinig hoop achter bij de lezer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
MC Taz Man schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:17:
ff een update over mijn omruilactie... Gisteren heeft UPS (een dag te vroeg) de nieuwe iMac geleverd. TNT kwam (zoals afgesproken) 's middags langs. Apple vertelde mij dat de oude eerste ingeleverd moest worden, voor ik de nieuwe zou krijgen. Terecht natuurlijk.

Ben benieuwd hoe Apple zal reageren hierop.

Aangezien ik zelf niet thuis was, nam mijn vriendin de honneurs waar. Ze heeft de oude iMac in de nieuwe verpakking teruggestuurd. Ik heb dus mijn "oude" tobo & muis nog hier staan.

_/-\o_ voor UPS & TNT voor de snelle levering & Apple voor het omruilen an sich, ook al laat de pixel-policy weinig hoop achter bij de lezer :+
Je hoeft helemaal niet eerst de oude in te leveren. Denk je dat UPS dat gaat controleren of handhaven. Dat zou hen een worst wezen.

Ik had mijn afspraak met UPS juist expres ver na de leverdatum van de vervanging geplanned zodat ik zeker weten niet zonder zou zitten. Toen heb ik 3 weken lang 2 iMacs op mijn bureau gehad.

Alleen mijn vriendin vond het minder dat UPS die ene toch nog kwam ophalen :D Ze was gewend dat ze ook (even) een iMac had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Ik heb nu een SSD in me Macbook Pro dus heb een beetje ruimte te kort. Nu heb ik wel een router waar ik linux op heb draaien en een asrock ion als mediacenter maar toch kan ik nog niet fatsoenlijk me itunes ergens opzetten. Dit staat nu op een externe harddisk maar dit vind ik ook niet ideaal.

Ik ben erg verliefd op de iMac G4, echt een super mooi ding vind ik dat. Nu kan ik er (met factuur) een G4 700mhz krijgen met 384mb geheugen en 40gb harddisk.
De harddisk is gewsoon ATA en kan ik vervangen...

Maar zal dit beetje een beetje goed zijn als MP3 pc? Dus itunes installeren en die laten delen?? Daarnaast beetje als showmodel laten draaien?

Liefst draai ik natuurlijk Leopard erop maar denk dat dit te zwaar zal zijn...? Of kan ik beter kijken naar een 1,25ghz omdat deze dan ook USB2.0 heeft (deze volgens mij niet)

De specs precies:
iMac G4 700 15"
Processor: G4 - 700 MHz Geheugen: 384 MB Harddisk: 40 GB
Poorten: USB FireWire VGA UTP

- Combo Drive
- Toetsenbord en Muis
- 3 Maanden Garantie
- Levering met BTW factuur
Kosten 199 euro incl BTW. Ik heb een zaak waar ik hem denk ik wel op kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat nog een hoop geld!
Kan je niet beter kijken naar 1 van de eerste Intel MacMini's, en dan een 1TB externe disk eraan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou iets verder kijken, op tweedehandsmac.nl en dat soort sites. Want voor iets meer geld kun je al een 1.25GHz model scoren met 17" of misschien zelfs 20" scherm als je geluk hebt. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
SyS_ErroR schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:48:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat nog een hoop geld!
Kan je niet beter kijken naar 1 van de eerste Intel MacMini's, en dan een 1TB externe disk eraan oid?
Ik vind die versie iMac zomooi.. dat ik itunes ermee kan delen is mooi meegenomen..

EDIT:

* 1.25GHz PowerPC G4 Processor
* 512MB of PC2700 (333MHz) DDR SDRAM Memory
* 80GB Ultra ATA/100; 7200 rpm Hard Drive
* 4x SuperDrive (DVD-R/CD-RW)
* AirPort Extreme ready ( not included)
* Built-in 10/100BASE-T Ethernet and 56K V.92 modem
* Two FireWire 400 ports, three USB 2.0 ports on computer, two USB 1.1 ports on keyboard, VGA output port (2), S-video and composite video output (2), headphone jack, Apple speaker minijack, audio line-in jack
* NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra with 64MB of DDR SDRAM
* 17-inch (viewable) widescreen TFT active-matrix LCD, 1440 by 900 pixels, millions of colors
* USB Keyboard and mouse included
* Pre loaded OS 10.5
* Pre Owned

http://www.dvwarehouse.co...---Pre-Owned-p-32980.html

Dit alles voor 249 dollar komt 103 tot 114 bij voor verzendkosten.
Totaal dan 363 Dollar = 245 euro.

Is dit wat?

[ Voor 68% gewijzigd door Daros op 08-10-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Volgens mij is 'ie nog niet gepost in dit topic:

http://www.vergelijk.nl/super_dagdeal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vorige week heb ik de batterijen van m'n Apple Wireless Keyboard in iets meer dan 3 maanden tijd voor de tweede keer verwisseld. Eerst zaten de meegeleverde batterijen erin (die gingen nog het langste mee), daarna zaten er batterijen van ikea in (die gingen minder lang mee) en ten sloten zaten er weer batterijen van ikea in (die gingen slechts 1 week mee). Is dit normaal? Zou ik het toetsenbord misschien elke keer moeten uitzetten?

[ Voor 28% gewijzigd door syltheboy op 10-10-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:52:
Vorige week heb ik de batterijen van m'n Apple Wireless Keyboard in iets meer dan 3 maanden tijd voor de tweede keer verwisseld.
Ik heb een Logitech S530 set waarvan de muis 3 maanden met 1 AA batterij doet en in het keyboard heb ik in 3.5 jaar tijd 2 keer een nieuwe batterij gedaan. In de muis gebruik ik ook IKEA batterijen, dus die zijn zeker niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:33:
[...]

Ik heb een Logitech S530 set waarvan de muis 3 maanden met 1 AA batterij doet en in het keyboard heb ik in 3.5 jaar tijd 2 keer een nieuwe batterij gedaan. In de muis gebruik ik ook IKEA batterijen, dus die zijn zeker niet slecht :)
Oké, zou er dan iets mis zijn met m'n toetsenbord? En valt dit onder de garantie? Ik zou hem best om willen wisselen voor een ander exemplaar bij de APR waar ik m'n aankoop heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

MIsschien ligt het aan de batterijen? Ik heb beneden in de woonkamer ook een Appel Wireless keyboard voor m'n Mini en daar heb ik pas na 1 jaar de batterijen van hoeven te vervangen (ook IKEA batterijen :+)

Bij m'n iMac gebruik ik ook net als Exirion de S530, hier heb ik sinds de aanschaf nog geen batterijen van hoeven te verwisselen.

Ik zou het proberen met goede batterijen en dan kijken hoe lang de keyboard het vol houdt.

Heb je trouwens meer bluetooth apparaten aan je iMac hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 11-10-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nitai schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:00:
MIsschien ligt het aan de batterijen?
Die IKEA batterijen kwamen gewoon net uit de verpakking en zijn pas enkele weken geleden aangeschafd. ;)
[b][message=32719021,noline]Ik zou het proberen met goede batterijen en dan kijken hoe lang de keyboard het vol houdt.

Heb je trouwens meer bluetooth apparaten aan je iMac hangen?
Ja, de Logitech Bluetooth Mouse M555b. ;) Ergens volgende week zal ik eens VARTA batterijen proberen om te kijken hoe lang die het volhouden. Vanmiddag probeer ik het eens met oplaadbare batterijen van Panasonic (3000 mAH).

[ Voor 55% gewijzigd door syltheboy op 11-10-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Is er een externe Blu Ray brander verkrijgbaar voor de iMac?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
cdl schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:25:
Is er een externe Blu Ray brander verkrijgbaar voor de iMac?
LaCie d2 External Blu-ray burner? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:25:
Ergens volgende week zal ik eens VARTA batterijen proberen om te kijken hoe lang die het volhouden.
Ik weet niet meer waar, maar een paar jaar terug las ik een test van batterijen. IKEA batterijen scoorden daar bovengemiddeld goed. En... het blijkt dat ze gewoon uit de Varta fabrieken komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

syltheboy schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:36:
[...]

LaCie d2 External Blu-ray burner? :?
Zijn er ook goedkopere modellen?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
cdl schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

Ik heb geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
cdl schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

USB Blu-Raybranders in de Pricewatch

goedkoopste is €209,-

(ervan uitgaande dat een Mac met elke externe brander overweg kan, wat mij logisch lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met de 'rumors' over nieuwe iMac modellen? Het schijnt dat er nieuwe uitkomen die dunner zijn? Ik heb dit van macrumors.com en vroeg me af of iemand hier meer van weet op tweakers. Ik zit namelijk te denken om een imac aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
zenith schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:23:
Weet iemand hoe het zit met de 'rumors' over nieuwe iMac modellen? Het schijnt dat er nieuwe uitkomen die dunner zijn? Ik heb dit van macrumors.com en vroeg me af of iemand hier meer van weet op tweakers. Ik zit namelijk te denken om een imac aan te schaffen.
Zie [Geruchten] iMac redesign? Dag Mighty Mouse?. Men verwacht misschien morgen iets, maar er staat nog niks vast. In ieder geval is het aan te raden even te wachten op 't moment als je er niet direct een nodig hebt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Serenity schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Zie [Geruchten] iMac redesign? Dag Mighty Mouse?. Men verwacht misschien morgen iets, maar er staat nog niks vast. In ieder geval is het aan te raden even te wachten op 't moment als je er niet direct een nodig hebt :) .
Tnx! Ik hou dat topic ff in de gaten en wacht ook eventjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:43:
[...]

Ik weet niet meer waar, maar een paar jaar terug las ik een test van batterijen. IKEA batterijen scoorden daar bovengemiddeld goed. En... het blijkt dat ze gewoon uit de Varta fabrieken komen ;)
Gistermiddag heb ik er 3 oplaadbare Panasonic (3000 mAH) ingestopt en het batterijniveau stond meteen al op 55%. Net keek ik weer naar het batterijniveau en die stond nu alweer op 50%. Dat zou dus betekenen dat de batterijen na 11 dagen vervangen moeten worden.

Van de week zal ik eens VARTA batterijen proberen en als dat niet werkt dan ga ik deze week waarschijnlijk nog naar Amac Amersfoort om m'n toetsenbord om te wisselen (als ze niet moeilijk gaan lopen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
syltheboy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:27:
[...]

Gistermiddag heb ik er 3 oplaadbare Panasonic (3000 mAH) ingestopt en het batterijniveau stond meteen al op 55%. Net keek ik weer naar het batterijniveau en die stond nu alweer op 50%. Dat zou dus betekenen dat de batterijen na 11 dagen vervangen moeten worden.

Van de week zal ik eens VARTA batterijen proberen en als dat niet werkt dan ga ik deze week waarschijnlijk nog naar Amac Amersfoort om m'n toetsenbord om te wisselen (als ze niet moeilijk gaan lopen doen).
Toetsenborden worden niet direct omgewisseld. Je toetsenbord wordt bij Amac opgestuurd naar hun eigen Service Centre en daar onderzoeken ze de klacht. Na ongeveer 1,5 week krijg je dan een vervangend toetsenbord (als de klacht (h)erkend is) en kun je weer lekker aan het werk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:27:
[...]

Volgens mij is het normaal met oplaadbare batterijen dat ze snel leeg zijn, aangezien deze een vrij grote zelfontlading hebben. Met 1750mAh oplaadbare batterijen deed ik in mijn mighty mouse drie tot vier dagen. Nu heb ik er al meer dan een maand gewone batterijen in en die zijn nog steeds niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:00:
[...]

Volgens mij is het normaal met oplaadbare batterijen dat ze snel leeg zijn, aangezien deze een vrij grote zelfontlading hebben. Met 1750mAh oplaadbare batterijen deed ik in mijn mighty mouse drie tot vier dagen. Nu heb ik er al meer dan een maand gewone batterijen in en die zijn nog steeds niet leeg.
Hmja, bovendien geven ze een lager voltage af, en aangezien het voltage het enige is dat het toetsenbord kan meten, zal het toetsenbord wellicht denken dat de accu's bij aanvang al niet helemaal vol zijn. Bovendien moeten de accu's harder werken door het lagere voltage dat ze afgeven (om dezelfde hoeveelheid energie te leveren) dus heb je ook minder aan je mAh's dan bij een alkaline of lithium batterij met dezelfde mAh rating (daarom zijn watt-uren soms handiger om te vergelijken).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Rox_NL schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:01:
[...]

Toetsenborden worden niet direct omgewisseld. Je toetsenbord wordt bij Amac opgestuurd naar hun eigen Service Centre en daar onderzoeken ze de klacht. Na ongeveer 1,5 week krijg je dan een vervangend toetsenbord (als de klacht (h)erkend is) en kun je weer lekker aan het werk :).
Oké, dus dan zou ik hem ongeveer 1,5 kwijt zijn. :S Dat wil ik niet. :'(
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:00:
[...]

Oké, dan weet ik dat! ;) De batterijen van m'n Apple Wireless Mighty Mouse (is nu vervangen door de Logitech Bluetooth Mouse M555b) heb ik nog geen een keer hoeven vervangen. Ik had hem circa 3 maanden gebruikt.

Edit: Ik heb er nu VARTA High Energy batterijen ingedaan en het batterijniveau stond meteen al op 94% (of staat het batterijniveau nooit helemaal op 100%?). :?

[ Voor 46% gewijzigd door syltheboy op 13-10-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een foto van een 24 inch iMac die is opgehangen?

Is de poot eronder uit te schroeven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Jazeker is ie er onder vandaan te halen...

Zie bv http://paulstamatiou.com/review-ilift-vesa-arm

(dit is met een oude iMac)

En hier met een ALU variant

http://img142.imageshack.us/img142/4218/deskya4.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Vhond op 15-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:18:
Jazeker is ie er onder vandaan te halen...

Zie bv http://paulstamatiou.com/review-ilift-vesa-arm

(dit is met een oude iMac)

En hier met een ALU variant

http://img142.imageshack.us/img142/4218/deskya4.jpg
Thnx m8! Ziet er goed uit.

Dat wordt binnenkort een iMac aanschaffen en hem ophangen!
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.