Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ga toch echt terug met m'n Apple Wireless Keyboard, want afgelopen dinsdag heb ik er VARTA batterijen ingestopt en het batterijniveau stond toen nog op 94%. De dag daarop stond hij op 93% en 2 dagen later stond hij nog maar op 34%.

Edit: Ik ben vanmiddag even naar Amac Amersfoort geweest en heb hem daar afgegeven. Daar gaan ze hem repareren, of misschien krijg ik gewoon een nieuwe.

Het gaat in ieder geval ongeveer 2 weken duren, dus nu gebruik ik voor nood een lawaaierig toetsenbord van Logitech (LX300). Nu weet ik pas echt hoe fijn een Apple toetsenbord is.

Dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.hibox.vn/images/Logitech%20CordlessDesktop%20LX300.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door syltheboy op 17-10-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb nu op mijn imac met leopard 10.5.8 een aflevering van een serie staan die uit meerdere .rar bestanden bestaan.
Deze wil ik uitpakken en ik las dat het met Stuffit Expander moet kunnen.
Ik wou dit programma downloaden bij de apple site. Toen ik het aanklikte zag ik dat ik het al kon uitpakken met stuffit expander.

Het programma staat dus al op mijn iMac maar als ik de .rar bestanden aan klik moet ik nog een programma kiezen, maar ik kan nergens in mijn lijst met programma's en hulpprogramma's geen stuffit expander vinden.

Ook als ik het in spotlight in voer krijg ik geen vondsten.

Wie weet de oplossing. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Nog een keer downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Maar het programma werk wel, want ik kan .zip wel unzippen met Shuffit Expander?

Dit is toch raar?

Als ik het nu op nieuw download en instaleer staat het er dan niet twee keer op? Of wordt het er dan overheen gezet?

Deze imac is mijn eerste Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je niet toevallig een DMG geopend? Die moet je zien als een soort ISO bestand welke gemount worden in je bestandssysteem, ze verschijnen dan op je bureaublad. Vaak staat daar het programmabestand in, en deze moet je dan nog naar je Programma's map slepen, dat is alles wat nodig is om een programma te installeren, als het tenminste niet in een PKG zit. :)

Deze manier zorgt ervoor dat alle apps lekker schoon zijn. Wil je een app weer verwijderen? Dan sleep je hem vanuit programma's weer naar je prullenbak, en klaar ben je.

Trouwens, als je Stuffit naar je apps folder sleept, en het vervolgens opent, kun je in het Stuffit menu (langs het appeltje, bovenin, dat is het programmamenu) onder Voorkeuren (preferences) volgens mij instellen aan welke bestandstypen Stuffit zich moet koppelen.

[ Voor 39% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-10-2009 23:24 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb op jullie aanraden maar Suffit weer gedownload en geïnstalleerd. Het was een .zip en die heb ik uitgepakt met Stuffit 8)7 Het staat nu wel tussen mijn programma's en ik kan het nu gebruiken voor het uitpakken van .rar bestanden.

Bedankt voor de hulp
--MeAngry-- schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:21:
Trouwens, als je Stuffit naar je apps folder sleept, en het vervolgens opent, kun je in het Stuffit menu (langs het appeltje, bovenin, dat is het programmamenu) onder Voorkeuren (preferences) volgens mij instellen aan welke bestandstypen Stuffit zich moet koppelen.
Ik heb nu alleen .zip en .rar gekoppelt, maar is het handig om Stuffit Expander te koppelen aan alle bestanden, want ik ken namelijk de rest niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Nico111 op 20-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:01

KSH

Ik heb sinds 2 weken mijn eerste Mac gekocht. Het is een iMac 2009 20 inch en ik vermoed dat ik problemen heb met mijn draadloze netwerkadapter.

Ik heb thuis een draadloos netwerk (sitecom router) en een abo bij ziggo (20 mbit). Ik haalde altijd met 3 laptops in huis een vrij hoge snelheid (draadloos rond de 1000 a 1500 kb/sec)

Met mijn iMac haal ik snelheden van 100 a 200 kb/sec. (downloaden via nieuwsgroepen nntp grab en sabnzb). Als ik de iMac vlakbij bij de router zet, dan blijft de snelheid laag.

Ik heb uiteraard ook nog geprobeerd hoe snel het is als ik kies voor een bedrade verbinding, maar dan heb ik geen problemen (snelheden van rond de 2300kb/sec).

Iemand die dit herkent en/of een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KSH schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:29:
Ik heb sinds 2 weken mijn eerste Mac gekocht. Het is een iMac 2009 20 inch en ik vermoed dat ik problemen heb met mijn draadloze netwerkadapter.

Ik heb thuis een draadloos netwerk (sitecom router) en een abo bij ziggo (20 mbit). Ik haalde altijd met 3 laptops in huis een vrij hoge snelheid (draadloos rond de 1000 a 1500 kb/sec)

Met mijn iMac haal ik snelheden van 100 a 200 kb/sec. (downloaden via nieuwsgroepen nntp grab en sabnzb). Als ik de iMac vlakbij bij de router zet, dan blijft de snelheid laag.

Ik heb uiteraard ook nog geprobeerd hoe snel het is als ik kies voor een bedrade verbinding, maar dan heb ik geen problemen (snelheden van rond de 2300kb/sec).

Iemand die dit herkent en/of een oplossing heeft?
Ik heb/had dit probleem ook. De oplossing voor mij is om Airport uit te schakelen (rechtsboven het radar-icoon) en deze direct weer aan te zetten. Hierna werkt het als een zonnetje 8) Het probleem komt bij mij vaak voor nadat ik de iMac in sluimerstand heb gezet en deze hierna weer aanzet. Het lijkt erop dat Sitecom problemen geeft met de iMac. Laat even weten of dit voor jou ook gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe iMacs: LED based 21,5" en 27". Bron: http://www.businessweek.c...9/10/apple_announces.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/imac/images/overview_hero1_20091020.png

Ik zal de TS zsm updaten.

[ Voor 14% gewijzigd door JottemJ op 20-10-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Wil iemand toevallig mijn oude iMac kopen? Ik wil de nieuwe!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveO
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-03-2020
Apple sites ook ge-updated inmiddels. Het is dus waar :o , nieuwe Magic Mouse, iMacs en Mini's een flinke update. iMac krijgt (groter) LED-scherm op minimaal full HD, MacBook (white) een unibody. :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand nog een 24" iMac kopen met 1tb en 4gb + ati kaart :D

Tering vet zeg die Quad Core!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij gebruikt de iMac nu desktop cpu's (i5 i7), ben benieuwd hoe de koeling van de iMac is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Nu maar hopen dat apple weer eens komt met bijpassende Cinema LED Displays om een mooie 2 scherm setup te maken. De huidige LED display van 24" pas niet (mooi) naast de nieuwe iMacs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Okee, morgen ga ik een high end 27 inch kopen.. alleen nog 1 probleem.. core i5 of core i7? Scheelt met studentenkorting zo'n 165 euro.. Iemand hier een gedachte over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveO
Eswip schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:02:
Okee, morgen ga ik een high end 27 inch kopen.. alleen nog 1 probleem.. core i5 of core i7? Scheelt met studentenkorting zo'n 165 euro.. Iemand hier een gedachte over?
tja, wat ga je met je iMac doen?

Ik begin overigens al enigszins jaloers op je te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
SteveO schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

tja, wat ga je met je iMac doen?

Ik begin overigens al enigszins jaloers op je te worden :P
Ik doe veel photoshop, illustrator.. wil ook wat videobewerking gaan doen (after effects) en verder het standaard verhaal.. Ook misschien nog wel een beetje gamen.. (al dan niet via bootcamp/vmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wow, die nieuwe 27". Die resolutie is wel apart, maar bijna hetzelfde als mijn 30" 2560*1600.

Volgende week maar even in het echt bekijken, maar klinkt vooralsnog erg goed en €1500 is ook niet extreem veel geld of zo.

Zie ook dat je met studentenkorting nog eens €100 minder betaald, geldt dat ook in de apple winkels?

Wel grappig, dat ik voordat ik over de nieuwe imacs las absoluut niet van plan was up te graden en nu moet het allemaal zo snel mogelijk ;).

[ Voor 36% gewijzigd door StephaN900 op 20-10-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Apple Store staat voor de quad-cores alleen wel dat ze pas worden verzonden in november. Ik weet niet of ze hier bij de resellers ze al wel op voorraad hebben. Hoop het voor je.

Of misschien bedoel je wel, bestellen in de online-store :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveO
Eswip schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:10:
[...]

Ik doe veel photoshop, illustrator.. wil ook wat videobewerking gaan doen (after effects) en verder het standaard verhaal.. Ook misschien nog wel een beetje gamen.. (al dan niet via bootcamp/vmware)
Ik denk dat je voor PS/IL niet veel zal hebben aan dat beetje extra van de i7. Met videobewerking zal er vast wel verschil zitten in bijvoorbeeld rendertijd. Ik zou persoonlijk denk ik gewoon voor de i5 gaan, het zal niet enorm veel schelen. Maar als je het geld makkelijk kunt missen is het natuurlijk nooit verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Nu je een extern apparaat (xbox360) kan aansluiten op de displaypoort ben ik serieus aan het overwegen om mijn 37 inch tv te vervangen. Mijn huiskamer is niet al te groot en de verkoop van de tv doet direct een flinke duit in het zakje om de aanschaf te versnellen... Tevens kan ik dan mijn popcornhour verkopen.

alleen die 10 inch he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit:
ATI Radeon HD 4670 graphics with 256MB
een sterke videokaart? Ik ben helemaal uit de running van benchmarcs enzo... Is het echt een respectabel ding of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Eswip schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:02:
Ik zit hier ook over te twijfelen. Ik las op MacRumors dat het de Core i5 750 en de i7 860 betreffen. Op Hardware.info vond ik de volgende benchmarks. Ik weet niet of ik daar die 165 euro wel voor over heb.

Ik denk dat ik zelf de i5 pak. :) Verschil is wel dat ik niet met video bezig ben, wel wat amateur Photoshop en in het weekend even een game doen vind ik ook wel leuk. Denk persoonlijk dat met mijn werkzaamheden het verschil klein is, maar als jij veel aan videobewerking doet zal het misschien een wat groter verschil zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 20-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Frietsaus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:26:
[...]

Ik zit hier ook over te twijfelen. Ik las op MacRumors dat het de Core i5 750 en de i7 860 betreffen. Op Hardware.info vond ik de volgende benchmarks. Ik weet niet of ik daar die 165 euro wel voor over heb.

Ik denk dat ik zelf de i5 pak. :) Verschil is wel dat ik niet met video bezig ben, wel wat amateur Photoshop en in het weekend even een game doen vind ik ook wel leuk. Denk persoonlijk dat met mijn werkzaamheden het verschil klein is, maar als jij veel aan videobewerking doet zal het misschien een wat groter verschil zijn.
Videobewerken is ook maar hobby.. :) Maar ik denk dat ik idd ook voor een i5 ga.. Ik ging eigenlijk uit van iets van 2000 euro voor een nieuwe iMac, dus hou nu flink wat over.. Misschien een Time Capsule erbij en daarna dan een DSLR halen :)

Ik ga denk ik morgen het standaard high end model bestellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen niet terugvinden of je er een PS3 op aan kunt sluiten op het 27" imac scherm?

"The Mini DisplayPort lets you connect an external display, including the Apple LED Cinema Display, to your iMac. On the 27-inch iMac, the same port offers input, too. So you can connect any external source that has DisplayPort output — including a MacBook or MacBook Pro — and use your iMac as a display."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:38:
Ik kan alleen niet terugvinden of je er een PS3 op aan kunt sluiten op het 27" imac scherm?

"The Mini DisplayPort lets you connect an external display, including the Apple LED Cinema Display, to your iMac. On the 27-inch iMac, the same port offers input, too. So you can connect any external source that has DisplayPort output — including a MacBook or MacBook Pro — and use your iMac as a display."
ja dat gaat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:38:

Dat gaat dus niet.

Er is inderdaad een adapter van mini-DisplayPort naar DVI, HDMI en VGA. De display driver in de iMac 27" slikt echter alleen het pure DisplayPort protocol, welke niet compatible is met het TDMS protocol! Over DisplayPort is wel DVI/HDMI en VGA te sturen maar dat slikt die iMac dus niet.

Er staat ook elke DisplayPort output en de PS3 heeft geen DisplayPort output...

[ Voor 36% gewijzigd door 0fbe op 20-10-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Hoe zit het trouwens met de grafische kaart, is deze ook zelf te wijzigen? En het geheugen en de processor?

Ben ook wel benieuwd wat ervaringen zijn van imac gebruikers wiens moederboard het begaf na de garantie periode, wat voor kosten zijn daar aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik ben heel blij met mijn imac, maar ik baal toch wel een beetje dat er snel na de vorige update een nieuwe versie is gekomen.
Een groter scherm, meer geheugen, grotere HD, LED backlight, snellere processor en nieuwe muis.
Dit is toch wel erg veel verandering binnen een paar maandjes.

Gelukkig is er aan het design niet veel verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou ik snap niet waarom ik nog AppleCare koop :) 4 maandjes oude iMac staat op alweer op MP!

Ik vind het wel een geslaagde update zeg. Vooral dat er echt eindelijk Quad Core in de iMac komt. Ook relaxed dat de ATI nu standaard is ipv die gt120 kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Eswip schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:31:
[...]

Videobewerken is ook maar hobby.. :) Maar ik denk dat ik idd ook voor een i5 ga.. Ik ging eigenlijk uit van iets van 2000 euro voor een nieuwe iMac, dus hou nu flink wat over.. Misschien een Time Capsule erbij en daarna dan een DSLR halen :)

Ik ga denk ik morgen het standaard high end model bestellen.. :)
FWIW: Ik ben net voor de standaard i5+Apple Remote gegaan. Kijk er al naar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:42
Frietsaus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:09:
[...]

FWIW: Ik ben net voor de standaard i5+Apple Remote gegaan. Kijk er al naar uit. :)
Heb net de iMac Quad i7 besteld :D Helaas wordt het pas in november verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik zit nog te twijfelen heb op het moment een windows quad core, maar vraag mij af of ik nou zo veel verschil merk tussen een quad core en een dual core.

Aan de andere kant het is 200 euro extra en je hebt dan gelijk die gpu upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het is niet alleen het verschil tussen dual en quad, de i5 en de i7 zijn ook gebaseerd op een moderne architectuur als de Core 2 Duo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:44
Frietsaus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:52:
Het is niet alleen het verschil tussen dual en quad, de i5 en de i7 zijn ook gebaseerd op een moderne architectuur als de Core 2 Duo's.
Inderdaad, en aangezien de core i7 er volgens mij ook al een klein jaartje is, is 200 euro voor een GPU upgrade, quadcore CPU en de nieuwste architectuur toch wel een hele mooie deal. Iig iets wat je later niet meer kan upgraden, en al helemaal niet voor 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomashje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-10-2023
Heeft de nieuwe Imac niet een slechtere processor in verhouding?

Het heeft nu een 3MB gedeeld L2 cache en om dus een 6MB gedeeld L2 cache te krijgen moet je hem upgraden.

Bij mijn weten waren de 2,66 GHz processors van de vorige iMac direct 6MB gedeeld Cache. In tegenstelling tot de 2,66 Ghz van de huidige (oktober 2009) iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Waarschijnlijk een typefout, maar het momenteel niet mogelijk om een US wireless keyboard te bestellen bij een iMac.

Bij de duo cores staat er tweemaal "Apple Wireless Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Engels)" en bij de quad core staat er "Apple Wireless Keyboard Z OS and USER GUIDE".

Welke zou het zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Vanmorgen heel hard staan godver'n: MacBookPro heeft het begeven dus die mag richting LJS (lees: 1,5 jaar extreem intens gebruik + misschien wel 100.000km in het vliegtuig in totaal) voor reparatie.

Nou zit ik tegenwoordig alleen achter mijn bureau met de machine dus... Ik ga maar stout zijn en de 27" met i7 / 8GB / 1TB bestellen; vond mijn 24" soms NET te klein worden :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 11-09 19:31
Naar aanleiding van deze introductie zullen de 2e hands prijzen van imacs wel flink moeten zakken.

De nieuwe zijn een veel beter aanbod, dan de vorige generatie imacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Heb gisteravond de 27"/i5 besteld, nu maar hopen dat ze begin november beschikbaar komen ipv eind november. Iemand al ergens wat gelezen over een mogelijke releasedate?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Uit ervaring moet je maar uit gaan van laatste week november; meestal bij "top consumenten" producten bij Apple duurt het 5 - 6 weken na aankondiging dat het leverbaar is.

Overigens is dat ook per land verschillend.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:04
Ik vraag me af hoelang Ivy nou werkelijk aan dit ontwerp heeft gezeten..... 5 minuten?
Maar dat is wel goed te compenseren met de uren/weken/maanden dat hij bezig was met de Magic Mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik denk ook dat de prijzen voor oude imac's flink gaan dalen. Ik zat er even aan te denken om mijn 20 inch weer te koop te zetten, maar zie er toch maar van af. Mijn vriendin ziet mij aankomen en ik moet ook maar eens tevreden zijn :) wat ik nog steeds erg ben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
kx22 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:12:
Ik vraag me af hoelang Ivy nou werkelijk aan dit ontwerp heeft gezeten..... 5 minuten?
Maar dat is wel goed te compenseren met de uren/weken/maanden dat hij bezig was met de Magic Mouse.
Maar is die magic mouse ergonomisch wel ok, niet dat je na 2 weken rsi hebt? Ik zie daar namelijk niks over terug op de site.

Zelf nog even over de 27/i5 nagedacht, zit alleen nog met een paar punten:
1. de meerprijs t.o.v. de 30"desktop setup die ik nu heb en die makkelijk up te graden is
2. ik game niet veel, maar wil eigenlijk nog diablo 3 spelen als die uit is en ik weet niet of deze setup dat redt...

Maar goed ik heb nog een maand om erover na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:57:
De nieuwe zijn een veel beter aanbod, dan de vorige generatie imacs.
Dat was ook wel nodig :) Mijn 2 jaar oude 24" heeft weinig concurrentie van updates gehad. Nu pas wordt het echt de moeite waard om te gaan upgraden maar ik wacht nog een jaartje want ik heb m'n geld momenteel voor andere dingen harder nodig ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 13-09 19:16
StephaN900 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:26:
[...]

Maar is die magic mouse ergonomisch wel ok, niet dat je na 2 weken rsi hebt? Ik zie daar namelijk niks over terug op de site.

Zelf nog even over de 27/i5 nagedacht, zit alleen nog met een paar punten:
1. de meerprijs t.o.v. de 30"desktop setup die ik nu heb en die makkelijk up te graden is
2. ik game niet veel, maar wil eigenlijk nog diablo 3 spelen als die uit is en ik weet niet of deze setup dat redt...

Maar goed ik heb nog een maand om erover na te denken :)
Ik wil ook een 27/i5, daar zit een hd4850 bij. Die moet er van mij in vanwege games als diablo 3. Natuurlijk trekt die dat. Ik heb op het moment een hd4850 in mijn pc zitten en het is een uitstekende kaart, elke game draait hier soepel op high settings terwijl ik er een brakke e4300 proc naast heb lopen en slechts 2gb geheugen. Het enige wat zorgen baart is de resolutie, ik denk niet dat gamen op die resolutie een mogelijkheid is. Maargoed, dan maar een stukje lager, 1920 bij 1080 zou wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
StephaN900 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:26:
[...]

Ze zullen er inderdaad opzetten:

Na 2 weken werken met de Magic Mouse heb je RSI!

8)7

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kx22 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:12:
Ik denk dat je je daar flink vergist. Er lijkt niet veel veranderd aan het ontwerp van de iMac, maar structureel is er toch weer aardig wat veranderd. Ik vermoed dat hier toch wel de nodige tijd in gegaan is.

Ik ga in ieder geval maar eens wat geld verzamelen om binnenkort mijn mid-2007 MacBook Pro van een desktop-opvolger te voorzien :) De MBP werkt nog prima, maar soms wil ik toch net even iets meer paardenkrachten en schermruimte ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:48
Whieee schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat je je daar flink vergist. Er lijkt niet veel veranderd aan het ontwerp van de iMac, maar structureel is er toch weer aardig wat veranderd. Ik vermoed dat hier toch wel de nodige tijd in gegaan is.

Ik ga in ieder geval maar eens wat geld verzamelen om binnenkort mijn mid-2007 MacBook Pro van een desktop-opvolger te voorzien :) De MBP werkt nog prima, maar soms wil ik toch net even iets meer paardenkrachten en schermruimte ;)
Tuurlijk, want een 27" Dell is te klein.. ;)
Kerel, nofi, maar jij rekent echt met twee maatstaven. Die voor jezelf, en die voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
simplendi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:49:
[...]

[...]

Dat gaat dus niet.

Er is inderdaad een adapter van mini-DisplayPort naar DVI, HDMI en VGA. De display driver in de iMac 27" slikt echter alleen het pure DisplayPort protocol, welke niet compatible is met het TDMS protocol! Over DisplayPort is wel DVI/HDMI en VGA te sturen maar dat slikt die iMac dus niet.

Er staat ook elke DisplayPort output en de PS3 heeft geen DisplayPort output...
Waarom lees ik dan op gizmodo het volgende stukje
The iMac has a new trick, too—its DisplayPort can turn it into a second screen, receiving video (and audio, pending availability of 3rd party adapters) input from DVD players or a MacBook. Apple said it was HDCP compliant so it should be fine for watching Blu-rays on, via the port, via a separate player.
http://gizmodo.com/5385841/apple-imac-hands-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG... Als dit waar is het... HDCP, dat zou zo abnormaal vet zijn.

Zijn er mensen die ff op en neer kunnen rijden naar een Apple store om het na te vragen ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Zojuist een iMac 27" core i5 met remote besteld.. meteen een TimeCapsule 1TB en een printer voor 9,95 erbij gedaan.. nu maar wachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, na lang op de update gewacht te hebben ga ik mij eindelijk mijn eerste iMac aanschaffen, het wordt een 21.5 inch daar 27 wel veel te groot is.Ik ken niks van grafische kaarten, en reviews hebben mij niks wijzer gemaakt, daarom vraag ik aan de kenners wat ze ervan vinden. Gebruik, internetten, heel waarschijnlijk iphoto , imovie enz... en misschien schaf ik mij cs4 aan (hangt af of ik die via werk aan prijsje kan hebben) of anders wordt het photoshop elements. GEEN games, daarvoor heb ik ps3, geen zware videobewerkingen, enkel wat kan met imovie, muziek beheren, Comic Life zie ik wel zitten, Dus:
Instapmodel 21.5" met GeForce9400m of de 250 euro duurdere met ATI Radeon 4670.
Wat zijn de verschillen en is dit de meerprijs waard.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:49:
hallo, na lang op de update gewacht te hebben ga ik mij eindelijk mijn eerste iMac aanschaffen, het wordt een 21.5 inch daar 27 wel veel te groot is.Ik ken niks van grafische kaarten, en reviews hebben mij niks wijzer gemaakt, daarom vraag ik aan de kenners wat ze ervan vinden. Gebruik, internetten, heel waarschijnlijk iphoto , imovie enz... en misschien schaf ik mij cs4 aan (hangt af of ik die via werk aan prijsje kan hebben) of anders wordt het photoshop elements. GEEN games, daarvoor heb ik ps3, geen zware videobewerkingen, enkel wat kan met imovie, muziek beheren, Comic Life zie ik wel zitten, Dus:
Instapmodel 21.5" met GeForce9400m of de 250 euro duurdere met ATI Radeon 4670.
Wat zijn de verschillen en is dit de meerprijs waard.
Bedankt
Voor simpel CS4 werk kun je prima uit met een 9400 en is de 250 euro duurdere 4670 voor jouw taken geen meerwaarde. :) (Spreek uit ervaring op me MacBook Pro met 9400M en 9600M GT, CS4 gaat prima op de 9400M)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dat hoor ik graag, als er nog een paar dit bevestigen kan ik mijn bestelling plaatsen...( de cs4 is vooral omdat de vrouw illustrator "nodig" heeft en ik vindt die niet appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik vraag me af hoeveel de 2.8GHz i7 Quad core sneller is dan m'n huidige Core 2 Duo 3.06 GHz. Het "2x zo snel" op de Apple site is natuurlijk klinkklare onzin, maar ben wel benieuwd wat de benchmarks zeggen. Zodra iemand een linkje heeft, hoor ik het graag :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 13-09 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:58:
ok, dat hoor ik graag, als er nog een paar dit bevestigen kan ik mijn bestelling plaatsen...( de cs4 is vooral omdat de vrouw illustrator "nodig" heeft en ik vindt die niet appart.
Ik kan bevestigen dat dit prima draait op de 9400m (met een iMac en MacBook) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Eswip schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:47:
Zojuist een iMac 27" core i5 met remote besteld.. meteen een TimeCapsule 1TB en een printer voor 9,95 erbij gedaan.. nu maar wachten.. :)
Via de Online Store of anders? Ik zoek die 9,95-printer namelijk, maar zie ze alleen vanaf 79,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, anders bekeken, op mijn oude windoos van 8 jaar heb ik een Nvidea GeForce FX5200 met 128 mb en hierop heb ik geen problemen met wat ik doe en ook niet met CS2..;dus denk ik dat zo'n 9400m wel vele malen beter is en dus bijgevolg geen probs moet opleveren met wat ik van plan ben te doen en met cs4, niet? Alvast bedankt, de bestelling is nabij...

effe iets anders, met welke kabel +/- 10 meter kan ik die iMac rechtstreeks op mijn versterker aansluiten om zo mp3 collectie via itunes door mijn speakers horen. ik kan ofwel via audio tulp of toslink aansluiten op versterker. heb hier nog niet naar gezocht, sorry, komt plots in mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:45:
leuk, anders bekeken, op mijn oude windoos van 8 jaar heb ik een Nvidea GeForce FX5200 met 128 mb en hierop heb ik geen problemen met wat ik doe en ook niet met CS2..;dus denk ik dat zo'n 9400m wel vele malen beter is en dus bijgevolg geen probs moet opleveren met wat ik van plan ben te doen en met cs4, niet? Alvast bedankt, de bestelling is nabij...

effe iets anders, met welke kabel +/- 10 meter kan ik die iMac rechtstreeks op mijn versterker aansluiten om zo mp3 collectie via itunes door mijn speakers horen. ik kan ofwel via audio tulp of toslink aansluiten op versterker. heb hier nog niet naar gezocht, sorry, komt plots in mij op.
Ik zeg: Airport Express 8)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik vind dat 't wel eens tijd wordt dat die 4GB SO-DIMMen goedkoper gaan worden. Ik wil m'n Early 2009 iMac met 4GB ook wel upgraden naar 8GB, maar meer dan €300 per reepje vind ik ietwat overdreven. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 21-10-2009 15:54 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airport express? de naam zeg me wel iets maar weet nie wa het is. ik heb geen netwerk thuis, alles is bedraad. Ik ga me hierin later verdiepen, 1 ding tegelijk of mijn vrouw wordt zot...eerst die grafische kaart kwestie, dan kan ik bestellen, en pas dan verdiep ik me in de rest...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Eswip schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:47:
Nice! Ik heb behoorlijk lang gewacht op de nieuwe iMac, wel jammer dat het wachten nu nog niet over is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Sorry maar ik kon het niet laten met die nieuwe macs ;(

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/n3lmpl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:55:
airport express? de naam zeg me wel iets maar weet nie wa het is. ik heb geen netwerk thuis, alles is bedraad. Ik ga me hierin later verdiepen, 1 ding tegelijk of mijn vrouw wordt zot...eerst die grafische kaart kwestie, dan kan ik bestellen, en pas dan verdiep ik me in de rest...lol
Dat is jammer, je kan een hele hoop draadloos doen. Dat is ook veel mooier. Geen kabels. Ik denk dat je je daar inderdaad op moet verdiepen. ( Je hebt er alleen een beetje geld voor nodig. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>Zojuist een iMac 27" core i5 met remote besteld.. meteen een TimeCapsule 1TB en een printer voor 9,95 erbij gedaan..

Bij welke winkel of site was dat dan ,ik zie die aanbieding nergens .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Edit: zie hieronder

[ Voor 114% gewijzigd door Frietsaus op 21-10-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Serenity schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:41:
[...]

Via de Online Store of anders? Ik zoek die 9,95-printer namelijk, maar zie ze alleen vanaf 79,95.
Online store.. je betaalt eerst de 79 euro, maar kan als je alles binnen hebt 70 euro terugkrijgen..

http://www.apple.com/nl/promo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Frietsaus schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:58:
[...]

Nice! Ik heb behoorlijk lang gewacht op de nieuwe iMac, wel jammer dat het wachten nu nog niet over is. :P
Ja ik ook.. wacht al sinds juli ongeveer.. had verwacht dat er in september/oktober een update kwam en had nog wel tijd om te wachten. Blij dat ik het gedaan heb: ben ontzettend tevreden met de update.

Ik wilde graag LED backlit en i5 of i7.. dat het scherm nog groter is vind ik alleen maar relaxed. Verder ben ik nu ook nog eens goedkoper uit.. BluRay zit er niet in, maar dat zou ik toch nooit gebruiken. Films kijken doe ik toch niet op mijn Mac.. hoewel hij nu met 27inch wel groter is dan mijn 26 inch tv.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>Online store

Ok bedankt ,

Om AVCHD beelden te bewerken is dan de 27" quad core altijd stabieler dan de andere goedkopere 27" met eventueel een aangepaste configuratie ,en welke configuratie zou dan een optie zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Eswip schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

Ja ik ook.. wacht al sinds juli ongeveer.. had verwacht dat er in september/oktober een update kwam en had nog wel tijd om te wachten. Blij dat ik het gedaan heb: ben ontzettend tevreden met de update.

Ik wilde graag LED backlit en i5 of i7.. dat het scherm nog groter is vind ik alleen maar relaxed. Verder ben ik nu ook nog eens goedkoper uit.. BluRay zit er niet in, maar dat zou ik toch nooit gebruiken. Films kijken doe ik toch niet op mijn Mac.. hoewel hij nu met 27inch wel groter is dan mijn 26 inch tv.. :P
LED backlit was voor mij eigenlijk ook wel een vereiste ja, ik hoop ook dat dat die bruinige/gelige randen waar sommige 24" iMacs last van hadden oplost. Die resolutie is natuurlijk ook helemaal top. Ik ben echt zeer benieuwd naar de kwaliteit van het nieuwe model. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Zijn er eigenlijk vergelijkbare windowsdesktops die de Core 2 Duo, i5 en i7 vergelijken? Ben erg benieuwd naar benchmarks voordat ik een maand ga wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:55:
Ik zeg, Apple TV. Hier

Even voor de duidelijkheid: Je hebt geen netwerk, maar alles is bedraad?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 11-09 13:28
wace schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:29:
Zijn er eigenlijk vergelijkbare windowsdesktops die de Core 2 Duo, i5 en i7 vergelijken? Ben erg benieuwd naar benchmarks voordat ik een maand ga wachten.
Ik heb er vanmiddag naar gezocht, De i5 en i7 verschillen nauwelijks van elkaar ( in games enkele fps), met de C2d's verschilt het wel een hoop.
Zal kijken of ik het nog terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Giant87 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:11:
[...]
Ik heb er vanmiddag naar gezocht, De i5 en i7 verschillen nauwelijks van elkaar ( in games enkele fps), met de C2d's verschilt het wel een hoop.
Zal kijken of ik het nog terug kan vinden.
Geen Benchmarks, maar dit stukje legt mooi duidelijk uit wat precies de verschillen zijn tussen de i5 en i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb vanochtend een mailtje van Amac Amersfoort gekregen dat ze geen defect konden constateren bij m'n Apple Wireless Keyboard en ben vanmiddag even langs geweest om het toetsenbord op te halen. M'n vader en ik hadden een hele discussie gevoerd met de verkoper, maar dit haalde niets uit. De verkoper zei dat ik de verkeerde batterijen gebruikte.

In 3 maanden tijd heb ik de volgende soorten batterijen geprobeerd:

Energizer (standaard bij het toetsenbord meegeleverd)
IKEA
Oplaadbare batterijen van Panasonic
VARTA

Hij zei dat ik maar eens Duracell batterijen moest proberen, omdat die volgens hem "aardig lang" meegaan. Ik ben dus naar de Blokker gegaan en heb daar 8 AA batterijen van Duracell gekocht. Nu zitten er dus Duracell batterijen in en het is even afwachten of deze wel lang mee zullen gaan. Anders sta ik binnen 2 weken weer bij hun op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Vreemd hoor. Is er misschien apparatuur in de buurt dat stoort met je bluetooth verbinding? Of heb je andere bluetooth apparatuur aangesloten?

Misschien dat je wat aan tips in dit topic hebt: http://discussions.apple....ssageID=10392038&tstart=0
Met name dit stukje:
I decided to remove the plastic door that was on the underside of the keyboard (maybe that voids the warranty, so be careful!!) When I looked inside I noticed one of the wires had a bare spot where you could see the wiring under the plastic! That could cause a short and drain the batteries. So I put the newly charged batteries and tried them in my digital camera and, sure enough, they were dead!! So now I was sure there was a short in the keyboard. I tried pushing the wire with the bare spot to a place it wouldn't touch anything and put more new batteries inside. Now the keyboard is working again! However, I don't know if that's the only short, or if the wiring will move around again when I'm using it.
En anders zou ik Apple zelf bellen, vaak krijg je dan een nieuw keyboard en nemen ze oude gewoon in.

Ook is er een aluminium folie truckje dat voor veel mensen helpt:
well i just write this because im so happy that my keyboard is working again with the aluminium foil!
(beetje pauper, maar dan weet je waar het aan ligt natuurlijk.)

[ Voor 60% gewijzigd door Nitai op 21-10-2009 18:17 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nitai schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:14:
Vreemd hoor. Is er misschien apparatuur in de buurt dat stoort met je bluetooth verbinding? Of heb je andere bluetooth apparatuur aangesloten?
Alleen m'n Logitech Bluetooth Mouse M555b.
Nitai schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:14:
En anders zou ik Apple zelf bellen, vaak krijg je dan een nieuw keyboard en nemen ze oude gewoon in.

Ook is er een aluminium folie truckje dat voor veel mensen helpt:

[...]
(beetje pauper, maar dan weet je waar het aan ligt natuurlijk.)
Ik kijk eerst even hoe lang die Duracell batterijen mee zullen gaan en als ze weer snel leeg zijn ga ik nog een keer terug naar de winkel. En anders bel ik Apple zelf wel even, maar Amac Amersfoort zou hem eigenlijk op moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Eerste shipping dates van de QC macs zijn 18 november, te vinden op macrumors.com/forum.

Ik heb mijn iMac i5 met een bankoverschrijving gisteravond betaald om 23:30. Kreeg vanmorgen een email "Uw Apple bestelling XXX wordt verwerkt ". Betekent dat dat ze mijn betaling al ontvangen hebben?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacecowboy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

Ik zeg, Apple TV. Hier

Even voor de duidelijkheid: Je hebt geen netwerk, maar alles is bedraad?
ooftopic. met netwerk versta ik meerdere computers en randapparatuur die met elkaar verbonden zijn via wifi of zoiets. Ik heb enkel 1 pc met daaraan mijn printer, thats it. en inernet is via een draad aan de pc. Ik veronderstel dat dit geen netwerk is. Wel zou ik dus grrag die iMac aan mijn versterker aansluiten, eerst dacht ik dat dit met een kabel moest, van minijack naar rca tulp of toslink. blijkbaar bestaan er andere alternatieven. ik zoek dit uit.

On topic, het is zo goed als beslist, ik ga voor de basis21.5" met de nvidea 9400m, de 250 euro meerprijs voor de andere kaart vind ik teveel. Hopelijk heb ik daar geen spijt van. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt het als je je keyboard opnieuw paired met de iMac. Zorg even voor een usb-keyboard en verwijder je Apple keyboard uit de bluetooth verbindingen in systeemvoorkeuren. Maak dan weer opnieuw verbinding. Het lijkt me sterk dat dit iets oplost, maar je weet maar nooit ;)
[FrEEzEr] schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:50:
Ik heb mijn iMac i5 met een bankoverschrijving gisteravond betaald om 23:30. Kreeg vanmorgen een email "Uw Apple bestelling XXX wordt verwerkt ". Betekent dat dat ze mijn betaling al ontvangen hebben?
Nee. Zie verder Levertijd Apple producten - Deel 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:04:
[...]

Misschien helpt het als je je keyboard opnieuw paired met de iMac. Zorg even voor een usb-keyboard en verwijder je Apple keyboard uit de bluetooth verbindingen in systeemvoorkeuren. Maak dan weer opnieuw verbinding. Het lijkt me sterk dat dit iets oplost, maar je weet maar nooit ;)
Ik heb je raad opgevolgd, dus "heel misschien" is het probleem opgelost. Ik had trouwens geen usb-keyboard nodig, want ik kon alles met m'n muis doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:09:
[...]

Ik wil ook een 27/i5, daar zit een hd4850 bij. Die moet er van mij in vanwege games als diablo 3. Natuurlijk trekt die dat. Ik heb op het moment een hd4850 in mijn pc zitten en het is een uitstekende kaart, elke game draait hier soepel op high settings terwijl ik er een brakke e4300 proc naast heb lopen en slechts 2gb geheugen. Het enige wat zorgen baart is de resolutie, ik denk niet dat gamen op die resolutie een mogelijkheid is. Maargoed, dan maar een stukje lager, 1920 bij 1080 zou wel moeten kunnen.
Mja, ik game nu meestal ook in 1920*1200 omdat mijn pc de 2560*1600 res niet trekt (wel met driver instellingen zo dat ik gewoon een zwarte rand om het beeld heb en niet dat het uitgerekt wordt), maar wil eigenlijk toch als ik upgrade wel gelijk op die resolutie kunnen spelen. Uiteraard zal hij diablo 3 kunnen draaien in een 1280*1024 res (blizzard heeft niet zulke super hoge systeemeisen denk ik?), maar dat zou ik dan weer zonde vinden.
Maar misschien maar genoegen nemen met met 1920*1200...

Zal zeker wel de mobiele versie zijn van de 4850, lijkt mij dat ze voor de desktopvariant te weinig ruimte hebben.

Oh en die printer deal is ook wel mooi, kan ik eindelijk mijn canon i320 vervangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Dit zal je altijd zien als je net 4 weken een 24" iMac hebt :/ Maargoed, 27" wordt wel erg groot en 21,5" is te klein :Y) Het is alleen wel zonde van die mooie hardware upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
struul schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:44:
Dit zal je altijd zien als je net 4 weken een 24" iMac hebt :/ Maargoed, 27" wordt wel erg groot en 21,5" is te klein :Y) Het is alleen wel zonde van die mooie hardware upgrades.
Je had het kunnen weten! 8)7 Ik heb mijn 24" iMac net 3 maanden en had ook kunnen weten dat er een nieuwe uit zou komen. Maar ja, zelf vind ik 24" een mooie maat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

Tuurlijk, want een 27" Dell is te klein.. ;)
Kerel, nofi, maar jij rekent echt met twee maatstaven. Die voor jezelf, en die voor een ander.
Tja, niet iedereen sleurt graag een 27" LCD van de woonkamer naar de werkkamer elke dag ;) En FYI: ik werk op 20" in de werkkamer, aangezien ik 27" @1920x1200 niet echt heel nuttig vond (als desktop). De 27" staat in de woonkamer, aan het mediacenter, en daar blijft ie prima staan.

Dus ik weet niet wat je probleem nou precies is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
syltheboy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:49:
[...]

Je had het kunnen weten! 8)7 Ik heb mijn 24" iMac net 3 maanden en had ook kunnen weten dat er een nieuwe uit zou komen. Maar ja, zelf vind ik 24" een mooie maat. ;)
Hoe had je het dan kunnen weten als ik vragen mag. Natuurlijk wordt er om de zoveel maanden een update uitgevoerd, maar dat er een (ver)nieuw(d)e iMac uit zou komen kan je toch niet weten. Voor het zelfde geld was het pas over een jaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nico111 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:02:
[...]

Hoe had je het dan kunnen weten als ik vragen mag. Natuurlijk wordt er om de zoveel maanden een update uitgevoerd, maar dat er een (ver)nieuw(d)e iMac uit zou komen kan je toch niet weten. Voor het zelfde geld was het pas over een jaar geweest.
er zit een zekere regelmaat in de updates, en de vorige iMac was natuurlijk alweer even geleden. Bovendien was het de hoogste tijd om iets op de markt te brengen waarmee ze wat aandacht op konden eisen tussen al het gebral over Windows 7 (en DSB :+ ). Verder zitten de feestdagen eraan te komen, dus het was weer een prima moment om de consumentenlijn een opfrisser te geven. Ik zie het stiekem ook nog wel gebeuren dat er over een paar weken een specbump voor de MacBook Pro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Jah, maar met de nieuwe had de keuze geweest tussen 21,5 en 27. Voor 27 moet ik een aanbouw doen volgens mij en had ik voor de 21,5 gekozen. Nu heb ik een 24" die trouwens nog steeds erg goed bevalt. Groot zat voor mijn bureau!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Saturn de "oude" 24" 3.06 voor 1379euro .

Zit er veel verschil in de praktijk tussen de oude 24"3.06 en de nieuwe 27"quadqore
het is voor foto bewerking met Elements en HD video beelden bewerken niet voor Pro gebruik puur om eigen opnames te monteren en branden ?

Vindt 400 verschil een aardig bedrag om eventueel toch die 24"te nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:14:

Zit er veel verschil in de praktijk tussen de oude 24"3.06 en de nieuwe 27"quadqore
het is voor foto bewerking met Elements en HD video beelden bewerken niet voor Pro gebruik puur om eigen opnames te monteren en branden ?

De 24 is daar ruim voldoende voor hoor! Ook al een prachtige machine, maar het scherm van de 27 is gewoon een stukje mooier, groter en scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:14:

Ja maar de basic 27" is ook al een stuk beter dan de 24" vooral het grotere en betere kwaliteit beelscherm.
en die is 1499 dat is dus 110 euro duurder en mijn inziens de moeite waard.

Die 24" moet echt onder de 1200 om interessant te worden mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die 27" nog niet "live"kunnen zien maar ben bang dat dat wel erg groot gaat worden ,hij staat bij in mn woonkamer op tafel ,zit er zo,n 1 meter van af .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:39:
Heb die 27" nog niet "live"kunnen zien maar ben bang dat dat wel erg groor gaat worden ,hij staat bij in mn woonkamer op tafel ,zit er zo,n 1 meter van af .....
27" naast een 24": http://www.christography.ca/images/imac/8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

In dat geval is het simpel: heb je aan 1920x1080 genoeg, koop de 21.5" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

:9~ Hij lijkt helemaal niet zoveel groter. Weet iemand hoeveel breder hij precies is? (ivht 24")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:39:
Heb die 27" nog niet "live"kunnen zien maar ben bang dat dat wel erg groot gaat worden ,hij staat bij in mn woonkamer op tafel ,zit er zo,n 1 meter van af .....
Heb zelf een 27" Dell scherm die ik onder andere gebruik in combinatie met m'n Macbook Pro. Dit scherm staat op m'n bureau waar ik amper een meter vanaf zit, en het werkt erg fijn dit formaat. In het begin lijkt het heel groot, maar na 2 weken ben je het helemaal gewend en wil je niet meer anders! Ook erg lekker met filmpje kijken, of 2 browsers naast elkaar gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

27-inch iMac

Height: 51.7 cm
Width: 65.0 cm
Depth: 20.7 cm

24-inch IMac

Hoogte: 52,0 cm
Breedte: 56,9 cm
Diepte: 20,7 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:32:
[...]

Ja maar de basic 27" is ook al een stuk beter dan de 24" vooral het grotere en betere kwaliteit beelscherm.
en die is 1499 dat is dus 110 euro duurder en mijn inziens de moeite waard.

Die 24" moet echt onder de 1200 om interessant te worden mijn inziens.
Yep. Gisteren in de A-Mac in Utrecht geweest en de 'gewone' 27" heeft min of meer dezelfde specs als de beste 24" van de vorige lichting. Alleen de videokaart van die nieuwe basic 27" (ATI Radeon HD 4670 graphics
met 256MB) is misschien iets minder dan die van de beste 24" (NVIDIA GeForce GT 130 met 512 MB geheugen).

Vooral het grotere scherm is (imho) dan toch wel meerwaarde. Het prijsverschil is dan inderdaad vrij klein.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.