Hij lijkt niet zo heel veel groter eigenlijk.Eswip schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:43:
[...]
27" naast een 24": http://www.christography.ca/images/imac/8.jpg
Het is ook 'maar' 8cm meer breedte, verder maakt het fysiek weinig uit. Je hebt natuurlijk wel meer ruimte door de hogere resolutie en de kleinere kin.Tom schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:55:
[...]
Hij lijkt niet zo heel veel groter eigenlijk.
Het was me al opgevallen dat ze in hoogte niet toenamen en de kin kleiner is geworden. Hij is wel breder geworden en hij lijkt optisch nog breder doordat er geen zilvere rand meer omheen zit.
Ik ben benieuwd naar jullie verwachting in hoeverre de ATI Radeon HD 4850 overweg kan met de monsterlijke resolutie van 2560 x 1440 bij de 27".
Ben nou niet echt een die-hard gamer, maar wil zo af en toe misschien WoW doen, en dan zou het wel leuk zijn om hem op de native resolutie te draaien.
Volgens mij komt die dan wat GPU kracht tekort, ofniet?
Niet dat hier mijn keuze vanaf zal hangen, maar het is wel iets wat ik meeneem in mijn overweging of het nou misschien eens tijd wordt om een desktop Mac te kopen naast mijn 3 jaar oude MBP.
Ben nou niet echt een die-hard gamer, maar wil zo af en toe misschien WoW doen, en dan zou het wel leuk zijn om hem op de native resolutie te draaien.
Niet dat hier mijn keuze vanaf zal hangen, maar het is wel iets wat ik meeneem in mijn overweging of het nou misschien eens tijd wordt om een desktop Mac te kopen naast mijn 3 jaar oude MBP.
Voor wow is dat echt RUIM voldoende. Pas bij COD oid kom je kracht tekort. Overigens draait de 4850 COD4/5 ook behoorlijk goed op 1920*1200.rob1n schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:28:
Ik ben benieuwd naar jullie verwachting in hoeverre de ATI Radeon HD 4850 overweg kan met de monsterlijke resolutie van 2560 x 1440 bij de 27".
Ok, maar hoe hoger de resolutie, hoe meer de videokaart een rol gaat spelen i.v.m. de processor. 2560*1440 is toch 1.6x zoveel pixels als 1920*1200 en zal dus een stuk zwaarder zijn voor de videokaart, als is WoW niet echt een zwaar spel.Jay-v schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:31:
[...]
Voor wow is dat echt RUIM voldoende. Pas bij COD oid kom je kracht tekort. Overigens draait de 4850 COD4/5 ook behoorlijk goed op 1920*1200.
Kijk, nu is het mij duidelijk waarom de 24" verdwenen is. Ik was net bij de MM en daar zag ik weer hoe groot de 24" was en dacht hoe groot zal de 27" dan wel niet zijn. De verhouding van de 27" vind ik mooier. Ik denk dat ik toch voor de 27" ga.Eswip schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:43:
[...]
27" naast een 24": http://www.christography.ca/images/imac/8.jpg
Op de Apple website geeft het plaatje aan dat de hoogte van het scherm (27") zonder voet 51,7cm is. Ik weet (opgemeten in de winkel, ik heb nog geen iMac) dat de hoogte van de 24" inclusief voet 52,5 cm is.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:25:
27-inch iMac
Height: 51.7 cm
Width: 65.0 cm
Depth: 20.7 cm
24-inch IMac
Hoogte: 52,0 cm
Breedte: 56,9 cm
Diepte: 20,7 cm
Gezien de foto van de 24 en 27 naast elkaar zou dat betekenen dat het plaatje met de afbeeldingen op de Apple site niet correct is. Denkt iemand hier anders over?
Klopt, plaatje is niet correct.. die lijn moet helemaal tot aan de onderkant doorlopen..Brando schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:56:
[...]
Op de Apple website geeft het plaatje aan dat de hoogte van het scherm (27") zonder voet 51,7cm is. Ik weet (opgemeten in de winkel, ik heb nog geen iMac) dat de hoogte van de 24" inclusief voet 52,5 cm is.
Gezien de foto van de 24 en 27 naast elkaar zou dat betekenen dat het plaatje met de afbeeldingen op de Apple site niet correct is. Denkt iemand hier anders over?
Verwijderd
Die nieuwe 27" spreekt mij echt heel erg aan. Het ziet er gewoon erg mooi uit.
Voor de studenten onder ons: via www.surfspot.nl is de 27" al te bestellen vanaf 1320 euro (afhankelijk van onderwijsinstelling kan deze prijs nog wat verschillen).
Voor de studenten onder ons: via www.surfspot.nl is de 27" al te bestellen vanaf 1320 euro (afhankelijk van onderwijsinstelling kan deze prijs nog wat verschillen).
Iemand op MacRumors heeft nu een delivery date van 3 tot 6 november voor zijn 27" i7.. Bij mij is de statuspagina nog steeds niet bereikbaar..
Als je een 27" 3.06GHz met HD4670 bestel dan heb je hem over 3-5 werkdagen. Wil je een HD4850 dan moet je wachten tot november. Een i5 en i7 hebben standaard de HD4850.
Ik ga voor de 27" i5 met 8GB, maar ik wacht nog even met bestellen tot het moment dat ze leverbaar zijn.
Ik ga voor de 27" i5 met 8GB, maar ik wacht nog even met bestellen tot het moment dat ze leverbaar zijn.
Verwijderd
Time to tear that iMac down: http://www.ifixit.com/Teardown/iMac-Intel-27-Inch/1236/
Slim ontwerp kan niet anders zeggen..
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 15:34 ]
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar is de videokaart de mobiele of desktop versie?
Ik zou er graag op willen/kunnen gamen op een beetje mooie resolutie. Voldoet de 4670 hier aan? of is het beter om voor 125 extra een 4850 te halen?
Ik zou er graag op willen/kunnen gamen op een beetje mooie resolutie. Voldoet de 4670 hier aan? of is het beter om voor 125 extra een 4850 te halen?
Mobiel spul. Desktop past ook niet in een iMac.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:47:
Misschien een domme vraag, maar is de videokaart de mobiele of desktop versie?
Zeker de 4850 als je gaat gamen! Die enorme resolutie heeft aardig wat power nodig. Als je het geld hebt zal je daar zeker geen spijt van krijgen.Ik zou er graag op willen/kunnen gamen op een beetje mooie resolutie. Voldoet de 4670 hier aan? of is het beter om voor 125 extra een 4850 te halen?
Verwijderd
Ik vroeg het me af omdat de processor (i5 en i7 iig) wel desktop class zijn (volgens macrumors). Jammer van de videokaart, want nu zit ik toch wel te twijfelen. De upgrade is nog vrij duur voor mobiele performance. Naja, ik wacht wel op de eerste tests om te beslissen of de 4850 het geld waard is.Cubix schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:06:
[...]
Mobiel spul. Desktop past ook niet in een iMac.
[...]
Zeker de 4850 als je gaat gamen! Die enorme resolutie heeft aardig wat power nodig. Als je het geld hebt zal je daar zeker geen spijt van krijgen.
linkje? Er zijn nog geen i5/i7 modellen geleverd, dus ik denk dat dat allemaal nog maar de vraag is. Tot nu toe zijn het altijd mobiele versies geweest in de Intel iMacs.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:25:
[...]
Ik vroeg het me af omdat de processor (i5 en i7 iig) wel desktop class zijn (volgens macrumors). Jammer van de videokaart, want nu zit ik toch wel te twijfelen. De upgrade is nog vrij duur voor mobiele performance. Naja, ik wacht wel op de eerste tests om te beslissen of de 4850 het geld waard is.
Launching containers into space
Verwijderd
LinkjeWhieee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:30:
[...]
linkje? Er zijn nog geen i5/i7 modellen geleverd, dus ik denk dat dat allemaal nog maar de vraag is. Tot nu toe zijn het altijd mobiele versies geweest in de Intel iMacs.
Intel brengt gewoon mobiele versies van de Core i5 en i7 uit, dus de conclusie in het macrumors artikel is nogal voorbarig, al zou je de conclusie aan de hand van de kloksnelheden wel kunnen trekken. We zullen het zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Whieee op 22-10-2009 17:43 ]
Voor zover ik weet bestaat er op dit moment maar één Core i5, namelijk de i5 750:
http://www.intel.com/Cons...Desktop/corei5-detail.htm
Dat is een desktop-class CPU.
http://www.intel.com/Cons...Desktop/corei5-detail.htm
Dat is een desktop-class CPU.
Net ff gespeeld met de 21" en de 27" bij A-Mac, Den Bosch.
Eerste indruk: prachtige apparaten! De 27" met die hoge resolutie is een grote update tov van mijn 24" iMac qua scherm. Achterkant is nu ook echt erg mooi.
Ik heb ook geluid gehoord van de 21" over de ingebouwde speakers. Het klinkt zeker beter dan het geluid van mijn 24".
De Magic Mouse heb ik ook mogen proberen. Het scrollen werkt erg fijn. Back en foreward wat minder. Voor mijn grote hand is de muis wel te plat
Eerste indruk: prachtige apparaten! De 27" met die hoge resolutie is een grote update tov van mijn 24" iMac qua scherm. Achterkant is nu ook echt erg mooi.
Ik heb ook geluid gehoord van de 21" over de ingebouwde speakers. Het klinkt zeker beter dan het geluid van mijn 24".
De Magic Mouse heb ik ook mogen proberen. Het scrollen werkt erg fijn. Back en foreward wat minder. Voor mijn grote hand is de muis wel te plat
Ik ben ook van plan m'n eerste iMac te gaan halen, maar ik ken er niet genoeg van om de juiste keuze te maken. De quadcore processor spreekt me erg aan, gewoon omdat dit de "beste" versie is.
Programma's die ik gebruik zijn CS4 en een programma om HD video's te bewerken. Verder gebruik ik het ding enkel om te surfen, films en muziek te beluisteren. Heb ik dan een quadcore processor nodig of is de 3.06GHz IC 2 Duo hiervoor voldoende? Ga je dan veel verschil in snelheid merken? Tevens kan je een upgrade nemen naar 3.33Ghz, de moeite of niet voor 180 euro?
Ook twijfel ik aan het ramgeheugen, is 4 gb voldoende of zou ik beter opteren om 8 gig er in te laten plaatsen? 16 gig is me wat te prijzig
Programma's die ik gebruik zijn CS4 en een programma om HD video's te bewerken. Verder gebruik ik het ding enkel om te surfen, films en muziek te beluisteren. Heb ik dan een quadcore processor nodig of is de 3.06GHz IC 2 Duo hiervoor voldoende? Ga je dan veel verschil in snelheid merken? Tevens kan je een upgrade nemen naar 3.33Ghz, de moeite of niet voor 180 euro?
Ook twijfel ik aan het ramgeheugen, is 4 gb voldoende of zou ik beter opteren om 8 gig er in te laten plaatsen? 16 gig is me wat te prijzig
Ik ben vanmiddag ook even langs Amac Amersfoort geweest en daar hadden ze alleen het 27" model staan. Ook de Magic Mouse heb ik er nog niet gezien, maar ik heb enkele weken terug al een Logitech Bluetooth Mouse M555b heb gekocht.Cubix schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:57:
Net ff gespeeld met de 21" en de 27" bij A-Mac, Den Bosch.
Het verschil tussen de C2D en de QC is volgens mij wel erg groot.. ik zou dus wel voor een i5 gaan.. En als je nog niet zeker weet hoeveel ram, bestel gewoon met standaard 4GB, je kan altijd zelf nog 4GB bij prikken zodat je alsnog 8GB hebt..Racingboy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:26:
Ik ben ook van plan m'n eerste iMac te gaan halen, maar ik ken er niet genoeg van om de juiste keuze te maken. De quadcore processor spreekt me erg aan, gewoon omdat dit de "beste" versie is.
Op een C2D (3.06Ghz) draaien die programma's prima, maar het ligt er wel aan hoe erg zwaar je aan het bewerken gaat natuurlijk. Je hebt bewerken en je hebt bewerkenRacingboy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:26:
Meer geheugen kan leuk zijn en ik zou eerder er 8GB in stoppen dan voor de kleine stap van 3.06 naar 3.33GHz gaan, want dat verschil ga je niet merken. Als je echt veel grotere projecten aan het doen bent (of gaat doen), dan zou ik sowieso voor een i5 of i7 gaan met zoveel mogelijk geheugen erin
Voor wat jij met je Mac wilt gaan doen volstaat een c2d prima of je moet HD bewerking voor je beroep doen en dan is tijd geld.Racingboy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:26:
Waarschijnlijk kun je beter de meerprijs gebruiken voor een paar fw800 scratch hard disks, dat maakt het gebruik een stuk soepeler.
Nee, is zeker niet voor m'n beroep. Ik wil gewoon dat de iMac soepel draait en toch wel enkele jaren meegaat. Niet dat ik binnen een jaar problemen heb met programma's dat de computer niet aan kan.
Verwijderd
Waar ik benieuwd naar ben is de kwaliteit van het nieuwe LED scherm. Is het vergelijkbaar met de LED ACD24inch?
Ik zie dat er normale 1TB schijf in zit, zou het nu ook mogelijk zijn om deze te vervangen met SSD (eventueel laten passen met een bracket). Iemand hier ideeen/ervaringen mee ? Bij de apple store zelf zie ik de optie niet meer terug komen, misschien via een handige reseller ?Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:31:
Time to tear that iMac down: http://www.ifixit.com/Teardown/iMac-Intel-27-Inch/1236/
[afbeelding]
Dat staat in de tear-down vermeld. Je zou er een SSD in kunnen zetten.
Ik heb de 27" net opgehaald, wat een beauty! Ik ben erg blij, morgenmiddag maar eens inrichten.
Ik heb de 27" net opgehaald, wat een beauty! Ik ben erg blij, morgenmiddag maar eens inrichten.
Ik doe redelijk wat foto bewerking en AVCHD videobewerking. Is een Quad core dan serieus verschil qua snelheid?
Nice geniet ervan! Wij willen foto's ;)!RobB_W schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:00:
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 22-10-2009 22:08 ]
als je software veel losse simultane threads gebruikt kan een quadcore zeker zijn voordelen hebben. Met encoden kan het dus ook zeker zijn waarde hebben. Je zou ter referentie eens kunnen kijken naar benchmarks van de Mac Pro, als die ooit gebenchmarkt is met de software die jij gebruikt.lapino schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:03:
Ik doe redelijk wat foto bewerking en AVCHD videobewerking. Is een Quad core dan serieus verschil qua snelheid?
Loop eens een Apple reseller store binnen (iCentre, bijvoorbeeld) en ga is met een C2D Mac spelen. Het is zelfs mogelijk om daar ter plaatse wat videobewerking te doen met je eigen camera als je het vraagt aan 1 van de medewerkers. Dan zul je merken dat het systeem heel anders aanvoelt dan een Windows pc.Racingboy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:56:
Nee, is zeker niet voor m'n beroep. Ik wil gewoon dat de iMac soepel draait en toch wel enkele jaren meegaat. Niet dat ik binnen een jaar problemen heb met programma's dat de computer niet aan kan.
Ja, want ik ben "reageert niet" beu gezien.
Ik heb in Mediamarkt al een persoon van Apple een video weten te bewerken, maar dat was een video die al op de iMac stond, dus denk ik dat de video niet groot was.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de i5 processor, of toch maar de i7 processor? Wat is het grootste verschil tussen de 2?
Ik heb in Mediamarkt al een persoon van Apple een video weten te bewerken, maar dat was een video die al op de iMac stond, dus denk ik dat de video niet groot was.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de i5 processor, of toch maar de i7 processor? Wat is het grootste verschil tussen de 2?
@ Racingboy:
Serenity schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:25:
[...]
Geen Benchmarks, maar dit stukje legt mooi duidelijk uit wat precies de verschillen zijn tussen de i5 en i7.
Verwijderd
Weet iemand al of het SD slot in de 27" modellen ook met class 6 kaarten voor AVCHD beelden overweg kan ?
Bij mijn weten is de class-aanduiding enkel een snelheidsaanduiding, niet zoiets als het verschil tussen sdhc en gewoon sd. Dit zou dus gewoon moeten werken.
Ik ben niet zo heel erg thuis meer in het Intel gebeuren, maar volgens mij is een belangrijk verschil dat de i7 ook hyperthreading doet per core. De i5 heeft gewoon logisch gezien enkelvoudige cores.Racingboy schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:50:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
>Bij mijn weten is de class-aanduiding enkel een snelheidsaanduiding, niet zoiets als het verschil tussen sdhc en gewoon sd.
Nou ik werk met die kaartjes maar moet wel een adaptor gebruiken ,als ik die niet gebruik dan werkt het kaartje niet via het "gewone" SD slotje .
Nou ik werk met die kaartjes maar moet wel een adaptor gebruiken ,als ik die niet gebruik dan werkt het kaartje niet via het "gewone" SD slotje .
Laat ik het zo zeggen: als een "gewone" sdhc kaart werkt, werkt een class 6 ook. Blijkbaar accepteert jouw gewone SD slotje geen sdhc. Voor een mini- of microsd heb je uiteraard een "verloopje" nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:45:
>Bij mijn weten is de class-aanduiding enkel een snelheidsaanduiding, niet zoiets als het verschil tussen sdhc en gewoon sd.
Verwijderd
ben ik de enige die niet weet wat 'de tear-down' is?RobB_W schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:00:
Verwijderd
>Blijkbaar accepteert jouw gewone SD slotje geen sdhc.
Precies maar weet iemand nou of die SD slotjes op de 27" IMac wel SDHC accepteert ?
Precies maar weet iemand nou of die SD slotjes op de 27" IMac wel SDHC accepteert ?
Natuurlijk, als het ding geen SD kaartjes groter dan 2GB (vanaf 4GB is het SDHC) aankan zou het wel een behoorlijke tegenvaller zijnVerwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:14:
>Blijkbaar accepteert jouw gewone SD slotje geen sdhc.
Sorry, eerder in het topic wordt een plaatje van ifixit.com gegeven. Zij hebben al een tear-down van de iMac gedaan. D.w.z. hoe haal je 'm uit elkaar (en hoe kan je de HD vervangen). Kijk maar eens bij hun op de siteVerwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:58:
[...]
ben ik de enige die niet weet wat 'de tear-down' is?
@ Jay-V : foto's komen er dit weekend aan!
[ Voor 9% gewijzigd door RobB_W op 23-10-2009 11:41 ]
Maar er zit waarschijnlijk 2x2Gb in waardoor je dan alsnog 2x4gb moet aanschaffen, of niet?Eswip schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:39:
[...]
Het verschil tussen de C2D en de QC is volgens mij wel erg groot.. ik zou dus wel voor een i5 gaan.. En als je nog niet zeker weet hoeveel ram, bestel gewoon met standaard 4GB, je kan altijd zelf nog 4GB bij prikken zodat je alsnog 8GB hebt..
Ik vind de 4850 eerlijk gezegd een bare minimum. Als ik deze site mag geloven, en dat doe ik omdat de benchmarks in lijn zijn met mijn eigen ervaringen in onderstaand systeem dan zit je nu met games als CoD4 al aan de minimum framerates die acceptabel zijn op de resolutie van de 27 inch. Met Crysis is het al sappelen.DarkShadow schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:09:
[...]
Ik wil ook een 27/i5, daar zit een hd4850 bij. Die moet er van mij in vanwege games als diablo 3. Natuurlijk trekt die dat. Ik heb op het moment een hd4850 in mijn pc zitten en het is een uitstekende kaart, elke game draait hier soepel op high settings terwijl ik er een brakke e4300 proc naast heb lopen en slechts 2gb geheugen. Het enige wat zorgen baart is de resolutie, ik denk niet dat gamen op die resolutie een mogelijkheid is. Maargoed, dan maar een stukje lager, 1920 bij 1080 zou wel moeten kunnen.
Nu is Diablo in de traditie van Blizzard waarschijnlijk geen super krachtpatser, maar ik zou me toch niet helemaal future proof voelen met een 4670 op 21,5 inch of een 4850 op de 27 inch. Als de 4850 op de 21,5 inch beschikbaar was dan had ik wat rustiger geademd.
N.b. ik geloof niet dat je met een 4850 en een 4300 alles op high soepel draait. Mijn 4870 en 8400 hebben al moeite met Crysis op 1680x1050 op high, dan heb ik al te maken met minimum framerates van rond de 25 en dat is wat mij betreft niet acceptabel in een fps.
[ Voor 63% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-10-2009 11:50 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Er kan max 16GB in dus er zullen wel 4 geheugen bankjes zijn dit keer vermoed ik.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:41:
[...]
Maar er zit waarschijnlijk 2x2Gb in waardoor je dan alsnog 2x4gb moet aanschaffen, of niet?
Ja, da's juist!Jay-v schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:43:
[...]
Er kan max 16GB in dus er zullen wel 4 geheugen bankjes zijn dit keer vermoed ik.
Edit: Ik vanochtend toen ik wakker werd m'n iMac aangezet en wat zie ik? Het batterijniveau (Duracell Plus) staat van de ene op de andere dag van 91% ineens op 60%! Dus of het metertje is niet goed (lijkt me stuk, maar goed), of het toetsenbord is defect (da's hoogstwaarschijnlijk het geval).
[ Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 23-10-2009 11:58 ]
@Dr Strangelove:
iedereen ervaart games anders. Een aantal jaar geleden speelde ik nog _erg_ intensief MoH:AA (wereldtop csports), en ik kon absoluut niet spelen op de PC van een vriend van me, die op hetzelfde niveau speelde. Ik werkte met een overgeklokte AthlonXP (2.8GHz OC), 1GB RAM, en een Geforce 4 Ti4600, en hij met een Duron 1300, 256MB RAM en een Geforce2MX. Hij kon uitstekend overweg me die machine.
Het kan dus best zijn dat iemand met een 4850 met een E4300 alles op high draait, en daar prima tevreden mee is.
iedereen ervaart games anders. Een aantal jaar geleden speelde ik nog _erg_ intensief MoH:AA (wereldtop csports), en ik kon absoluut niet spelen op de PC van een vriend van me, die op hetzelfde niveau speelde. Ik werkte met een overgeklokte AthlonXP (2.8GHz OC), 1GB RAM, en een Geforce 4 Ti4600, en hij met een Duron 1300, 256MB RAM en een Geforce2MX. Hij kon uitstekend overweg me die machine.
Het kan dus best zijn dat iemand met een 4850 met een E4300 alles op high draait, en daar prima tevreden mee is.
Kan best, maar het houdt niet over, je hebt het dan over gemiddelde framerates van 20fps en lows onder de 10 in zware hedendaagse games. In een fps vind ik dat persoonlijk onspeelbaar.
Met de 4850 op 27 inch gaat het over gemiddelde framerates van hooguit 30fps in spellen die al een jaar oud zijn. Dat geeft mij reden om te twijfelen over de performance van deze kaart in spellen die over pakweg een jaar uitkomen, maar dat is inderdaad persoonlijk.
Met de 4850 op 27 inch gaat het over gemiddelde framerates van hooguit 30fps in spellen die al een jaar oud zijn. Dat geeft mij reden om te twijfelen over de performance van deze kaart in spellen die over pakweg een jaar uitkomen, maar dat is inderdaad persoonlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-10-2009 12:35 ]
Is het bij de iMac mogelijk spellen in een lagere resolutie te spelen, maar met zwarte balken eromheen? Dus een vlak van bijv. 1920x1080 op de 27" i.p.v. uitgerekt over het volledige scherm. Dan heb je het én scherp, én het zal minder vragen van de videokaart, waardoor het vast wel weer een stukje sneller gaat. Nu zal gamen op de volledige 27" resolutie mooier zijn, maar stel dat je de nieuwste game wilt spelen over een jaar dan zou zoiets nog altijd een alternatief zijn.
Weet iemand of je bij een apple service center (?) een andere harddisk/ssd in je imac kan laten zetten?
Vandaag ff met de nieuwe iMac zitten stoeien wat al opviel was-
-Bovenkant warmer dan vorige alu iMac model
-En de glasplaat zat er wat scheef op.
Die glasplaat constructie is mooier op het vorige alu model, daar zit een randje alu, nu zie je vooral vanaf de zijkant een beetje raar verloop.
Die glasplaat constructie is mooier op het vorige alu model, daar zit een randje alu, nu zie je vooral vanaf de zijkant een beetje raar verloop.
Toen ik de foto's van de nieuwe iMac zag vroeg ik me meteen al af of dit niet gevoelig voor inval van stof is geworden. Bij de oude heb je nog de opstaande alu-rand om de glasplaat heen waardoor er moeilijk iets tussendoor naar binnen kan vallen.dolby schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:34:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nog warmer? De 20" en 24" werden al gloeiend heet..dolby schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:34:
Vandaag ff met de nieuwe iMac zitten stoeien wat al opviel was-
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoi, heb een aantal vragen
Ik heb een Imac met osx leopard met windows xp gestalleerd via bootcamp. Er zijn nu dus 2 partities.
Mijn volgende vraag is of als ik nu een snowleopard installeer, wordt mijn windows partitie dan ook verwijderd?
Is het btw ook mogelijk om de leopard eraf te gooien (clean install) en de windows xp partitie te behouden? Zodat ik bij een nieuwe installatie gewoon de partitie van windows weer kan gebruiken via bootcamp?
Ik heb een Imac met osx leopard met windows xp gestalleerd via bootcamp. Er zijn nu dus 2 partities.
Mijn volgende vraag is of als ik nu een snowleopard installeer, wordt mijn windows partitie dan ook verwijderd?
Is het btw ook mogelijk om de leopard eraf te gooien (clean install) en de windows xp partitie te behouden? Zodat ik bij een nieuwe installatie gewoon de partitie van windows weer kan gebruiken via bootcamp?
Ja en ja.fong06 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:49:
Hoi, heb een aantal vragen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Op welke vragen zeg jij nou ja en ja? Op de eerste is het antwoord toch echt nee, na installatie van SL over mijn Leopard installatie was mijn XP partitie nog prima in orde.
Ik overweeg misschien ook een iMacje te kopen, het eenvoudigste 27" model. Kan iemand die er al eentje heeft misschien iets zeggen over de geluidsproductie (als hij een tijdje aanstaat) en t stroomverbruik (idle en onder load)? Ik ben wel benieuwd of de energieconsumptie bijvoorbeeld echt significant lager ligt door t LED scherm.
Even tussen al het nieuwe iMac geweld door... 
Ik wilde even melden dat het vervangen van de hd in de iMac Alu best wel meevalt
Ik zag er eerst tegenop maar het viel me erg mee. Ik heb wel eens de hd van een Powerbook 12" vervangen, en dat was aanzienlijk meer werk!
Time machine is nu lekker bezig m'n backup terug te zetten naar de nieuwe 1TB schijf
Ik wilde even melden dat het vervangen van de hd in de iMac Alu best wel meevalt
Time machine is nu lekker bezig m'n backup terug te zetten naar de nieuwe 1TB schijf

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Vast wel, in windows sowieso (dmv driver instellingen), ik speel eigenlijk altijd met zwarte balken eromheen aangezien mijn pc geen 2560*1600 aan kan. En de meeste mac compatible games kan hij waarschijnlijk toch wel in die resolutie aan, dus ik denk niet dat dat zo'n groot probleem wordt.Serenity schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:00:
Is het bij de iMac mogelijk spellen in een lagere resolutie te spelen, maar met zwarte balken eromheen? Dus een vlak van bijv. 1920x1080 op de 27" i.p.v. uitgerekt over het volledige scherm. Dan heb je het én scherp, én het zal minder vragen van de videokaart, waardoor het vast wel weer een stukje sneller gaat. Nu zal gamen op de volledige 27" resolutie mooier zijn, maar stel dat je de nieuwste game wilt spelen over een jaar dan zou zoiets nog altijd een alternatief zijn.
hoelang duurde het bij jouw? om het te installerenDr. Strangelove schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:03:
Op welke vragen zeg jij nou ja en ja? Op de eerste is het antwoord toch echt nee, na installatie van SL over mijn Leopard installatie was mijn XP partitie nog prima in orde.
Ik was tussen de middag even in een Apple winkel, daar hadden ze de nieuwe iMacs staan, zowel het 21,5-inch als het 27-inch model.
Ze zien er beide werkelijk fantastisch uit, het beeldscherm is echt prachtig met een mooie hoge resolutie, op beide modellen.
Ik zou er zo één willen kopen, maar ik heb dit jaar al genoeg computers gekocht...
(waaronder een MacBook Pro).
De iMacs waren al mooi, maar de nieuwe modellen zijn echt weer een sprong voorwaarts.
Ze zien er beide werkelijk fantastisch uit, het beeldscherm is echt prachtig met een mooie hoge resolutie, op beide modellen.
De iMacs waren al mooi, maar de nieuwe modellen zijn echt weer een sprong voorwaarts.
[ Voor 11% gewijzigd door jj71 op 23-10-2009 16:46 ]
Verwijderd
OOk even naar de Apple winkel geweest maar vindt de 27" voor mij te groot , ik heb nu mn oog laten vallen op een 24" ,3.06 van 1 maand oud met bon .Hoe kom ik er achter of dit een eerlijke machine is bon hoeft ook niet alles te zeggen ... Apple heeft toch een telefoonnummer waar je dat kan checken , zou iemand mij dit kunnen geven ?
Met zuignappen? Ik heb nu een SSD en dat bevalt me te goed om terug te gaan naar zon ouderwetse draaitafel...Nitai schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:26:
Even tussen al het nieuwe iMac geweld door...
Ik wilde even melden dat het vervangen van de hd in de iMac Alu best wel meevaltIk zag er eerst tegenop maar het viel me erg mee. Ik heb wel eens de hd van een Powerbook 12" vervangen, en dat was aanzienlijk meer werk!
Time machine is nu lekker bezig m'n backup terug te zetten naar de nieuwe 1TB schijf![]()
he lowfi, ja gewoon de zuignap van de houder van m'n TomTom gebruikt
Ja de accountant thuis (m'n vrouw) vond een SSD iets te gortig aan de prijs. Dus ik wacht denk ik nog af tot eind dit jaar of begin volgend jaar. Dan komt hij er gelijk met een Mac Pro die hoog op m'n verlanglijstje staat.
Ja de accountant thuis (m'n vrouw) vond een SSD iets te gortig aan de prijs. Dus ik wacht denk ik nog af tot eind dit jaar of begin volgend jaar. Dan komt hij er gelijk met een Mac Pro die hoog op m'n verlanglijstje staat.
Weet iemand hoeveel cm vanaf de voet/je bureau het beeld zelf begint bij de 27"? Dus de eerste rij pixels, niet het begin van de 'onderkin'.
Vandaag is mijn nieuwe iMac geleverd, dus ik heb hem net helemaal netjes neergezet en toen aangezet...Helaas werkt mijn iMac niet naar behoren. Er komt een tikkend geluid uit en dmv smcfancontrol heb ik ook gehoord wat dat veroorzaakte.. De fan van de CPU is niet goed.
Morgen maar apple bellen om een nieuwe te vragen.
Ben teleurgesteld.
Daniel
Morgen maar apple bellen om een nieuwe te vragen.
Ben teleurgesteld.
Daniel

Verwijderd
Ik ben na het vervangen van mijn Nokia N97 voor een Iphone 3GS helemaal omgeslagen en ook mijn Sony laptop wordt vervangen voor een IMac ... Heb de 27 Inch I7 op het oog met een Memory upgrade naar 8 Gig. Nog even geduld dus.
Mijn vraag betreft het streamen van media naar mijn Pioneer Receiver (SC-LX71). Momenteel heb ik een gehackte NAS aan mijn router hangen ... op de NAS heb ik Twonky Media geinstalleerd en zodoende stream ik mijn audio (Flac) bestanden naar mijn Pioneer receiver. De Pio receiver heeft zijn eigen interface (HMG) via welke ik muziek kan kiezen en afspelen. Ook is de receiver bekabeld, maw er loopt een ethernet kabel naar mijn router.
Ik wil dus een IMac + een Time Capsule (2 TB) en de NAS en Wireless router gaan eruit. Ik weet dat er ethernet poorten op de Time Capsule zitten dus zou ik mijn media gewoon weer kunnen streamen naar mijn receiver of heb ik nog iets anders nodig ?
Ook vraag ik me af welk lossless muziek formaat ik moet hanteren ... mijn bron is nu Flac ... en ik gebruik Apple Lossless (ALAC) op mijn IPOD die in mijn auto is ingebouwd ... op mijn IPhone gebruik ik MP3 ... dat zijn 3 formaten. Nieuwe CDs rip ik nu met EAC onder windows naar Flac bestanden ... wat is een goede werkwijze op de Mac ?
Hoop dat iemand wat zinnings over bovengenoemde zaken kan zeggen ... bij voorbaat alvast mijn dank daarvoor :-)
Mijn vraag betreft het streamen van media naar mijn Pioneer Receiver (SC-LX71). Momenteel heb ik een gehackte NAS aan mijn router hangen ... op de NAS heb ik Twonky Media geinstalleerd en zodoende stream ik mijn audio (Flac) bestanden naar mijn Pioneer receiver. De Pio receiver heeft zijn eigen interface (HMG) via welke ik muziek kan kiezen en afspelen. Ook is de receiver bekabeld, maw er loopt een ethernet kabel naar mijn router.
Ik wil dus een IMac + een Time Capsule (2 TB) en de NAS en Wireless router gaan eruit. Ik weet dat er ethernet poorten op de Time Capsule zitten dus zou ik mijn media gewoon weer kunnen streamen naar mijn receiver of heb ik nog iets anders nodig ?
Ook vraag ik me af welk lossless muziek formaat ik moet hanteren ... mijn bron is nu Flac ... en ik gebruik Apple Lossless (ALAC) op mijn IPOD die in mijn auto is ingebouwd ... op mijn IPhone gebruik ik MP3 ... dat zijn 3 formaten. Nieuwe CDs rip ik nu met EAC onder windows naar Flac bestanden ... wat is een goede werkwijze op de Mac ?
Hoop dat iemand wat zinnings over bovengenoemde zaken kan zeggen ... bij voorbaat alvast mijn dank daarvoor :-)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 21:51 . Reden: aanpassing ]
Ik gebruik Max; dat ript op ongeveer dezelfde manier als EACVerwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:47:
Nieuwe CDs rip ik nu met EAC onder windows naar Flac bestanden ... wat is een goede werkwijze op de Mac ?
Je hebt gelijk hoor, ik had erbij moeten vermelden dat ik slechts een 19 inch monitor heb met een resolutie van 1440 bij 920. Nu maakt het mij niet uit om het op een 27 inch allemaal wat lager in te stellen of gewoon de resolutie te veranderen naar 1920 bij 1080 of zelfs nog lager.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:33:
Kan best, maar het houdt niet over, je hebt het dan over gemiddelde framerates van 20fps en lows onder de 10 in zware hedendaagse games. In een fps vind ik dat persoonlijk onspeelbaar.
Het gaat er mij om dat je er uberhaupt een spelletje mee kan spelen, een gamemachine wordt het toch nooit, maar daar gebruik ik mijn pc ook niet voor. Juist voor dingen als WoW, diablo 3 en Dragon Age is het leuk. Shooters doe ik wel op mn xbox360
Hier ben ik ook benieuwd naar?IceOnFire schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:14:
Ik overweeg misschien ook een iMacje te kopen, het eenvoudigste 27" model. Kan iemand die er al eentje heeft misschien iets zeggen over de geluidsproductie (als hij een tijdje aanstaat)
Geluidsproductie zal wel meevallen, m'n iMac hoor ik ook nooit. Het valt gewoon op als ik de laptop van m'n werk aan heb staan of als de NAS bezig is. Hij is heerlijk stil, ook na 6 uur aanstaan. Soms wilde hij nog wel eens blazen als ik een paar uurtjes Wow had gespeeld of als ik HD materiaal aan het bewerken ben, maar het is een wereld van verschil met een PC.
Verwijderd
Ben net erachter gekomen dat de 3.06 core2 ook een desktop versie is. Te lezen in de ifixit tear down. Dit is zeker een plus. Nu gaan er geruchten rond dat de 4850 misschien ook een desktop versie is. Een paar hints zijn de latere levertijden, hogere upgradeprijs itt de vorige generatie 4850, de grote heatsink. Wishful thinking, maja bljf hopen.
Dat bedoel ik..sorry niet goed opgelet. Maar je Bootcamp partitie blijft gewoon staan.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:03:
Verwijderd
Sinds gisteren heb ik weer Windows met bootcamp. Dit keer Windows 7, de vorige keren had ik telkens Windows XP. Maar het geluid toen ik Windows XP had, was heel erg lelijk. Het leek net of het geluid uit een goedkope radio kwam. Ik dacht dat dit aan Windows XP lag, en besteedde er verder geen aandacht aan. Maar nu ik Windows 7 heb, is het het zelfde verhaal. Ik heb heel erg lelijk geluid. Terwijl ik met OS X gewoon normaal geluid heb. Ik heb geprobeerd dingen aan te passen in de geluidskaart (HD Realtek dacht ik). Ik heb er vooral Windows op om games te spelen. Maar zo kan ik beter geen games spelen, want het is heel erg storend. Het gaat trouwens om een 24'' iMac 2008.
Waarom wil je zo graag warmere, meer wattage cpu's/ videokaarten ipv koelere, zuinige mobiele varianten in een compacte behuizing zoals de iMac?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:57:
Ben net erachter gekomen dat de 3.06 core2 ook een desktop versie is. Te lezen in de ifixit tear down. Dit is zeker een plus. Nu gaan er geruchten rond dat de 4850 misschien ook een desktop versie is. Een paar hints zijn de latere levertijden, hogere upgradeprijs itt de vorige generatie 4850, de grote heatsink. Wishful thinking, maja bljf hopen.
Verwijderd
De energieverbruik maakt mij helemaal niets uit. Ik speel graag games, en van zo'n dure machine verwacht ik wel dat ik de nieuwste games een beetje leuk kan draaien. Ik heb nu een 20" en ik vind het erg meevallen qua hitte. Ik kan me daarom wel voorstellen dat het in een grotere behuizing als die van de 27" makkelijk een desktop processor past. Er zitten tevens grotere koelblokken geinstalleerd, dus ik verwacht dat het hitte in de 27" ook wel mee zal vallen.dolby schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:42:
[...]
Waarom wil je zo graag warmere, meer wattage cpu's/ videokaarten ipv koelere, zuinige mobiele varianten in een compacte behuizing zoals de iMac?
Kan, alleen de prijzen verschillen. Na wat rondbellen was de HTR Veenendaal bereid om het klusje te klaren voor 45 euro. A-mac vroeg voor hetzelfde geintje 85 euro.lowfi schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:35:
Weet iemand of je bij een apple service center (?) een andere harddisk/ssd in je imac kan laten zetten?
Ik vind dat Apple wel een schandalig zuinig HD beleid heeft.
Vandaag even gespeeld met een 27" versie. Wat een prachtig scherm is me dat! Gaat moeilijk zijn om te wachten op de quadcore processors...
Helaas heb ik nog niet met de mighty mouse kunnen spelen, was te druk in de shop.
Helaas heb ik nog niet met de mighty mouse kunnen spelen, was te druk in de shop.
daar bedoel je natuurlijk magic mouse.Racingboy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:53:
Vandaag even gespeeld met een 27" versie. Wat een prachtig scherm is me dat! Gaat moeilijk zijn om te wachten op de quadcore processors...
Ik weet niet of je de iFixit tear-down hebt gezien, maar daarin is te zien dat de videokaart een losse module is die hoogstwaarschijnlijk ook niet door Apple ontworpen is en dus off-the-shelf ingekocht is. En gezien het compacte formaat doet het sterk aan MXM denken. En dat zou dus - helaas voor jou - wijzen op een mobiele variant van de videokaart.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:57:
Edit:
Op deze website kun je zien dat de MXM 3.0 Type A specificatie overeenkomt met de module die uit de 27" iMac is gehaald. Je ziet een foto van een recente ATi module met precies dezelfde connector.

[ Voor 14% gewijzigd door Digistorm op 24-10-2009 15:37 . Reden: Extra info ]
Hier stond achterhaalde informatie…
Je moet wel even je Snow Leopard dvd erin zetten als je geboot bent in Windows 7. Dan de Bootcamp installer draaien, dan worden alle nieuwste drivers geinstalleerd. Windows 7 draait op m'n Macbook als een zonnetje, alles wordt herkend en geluid is gewoon net zoals in OSX.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:16:
Sinds gisteren heb ik weer Windows met bootcamp. Dit keer Windows 7, de vorige keren had ik telkens Windows XP. Maar het geluid toen ik Windows XP had, was heel erg lelijk. Het leek net of het geluid uit een goedkope radio kwam. Ik dacht dat dit aan Windows XP lag, en besteedde er verder geen aandacht aan. Maar nu ik Windows 7 heb, is het het zelfde verhaal. Ik heb heel erg lelijk geluid. Terwijl ik met OS X gewoon normaal geluid heb. Ik heb geprobeerd dingen aan te passen in de geluidskaart (HD Realtek dacht ik). Ik heb er vooral Windows op om games te spelen. Maar zo kan ik beter geen games spelen, want het is heel erg storend. Het gaat trouwens om een 24'' iMac 2008.
Verwijderd
Ik heb geen Snow Leopard. Maar ik heb disc 1 van de 2 DVD's erin gestopt, die ik bij mijn iMac kreeg. En ik kreeg geen optie om drivers te installeren. Alleen CD en DVD ondersteuning en OS X op afstand installeren. Maar met Windows XP heb ik dit ook gedaan, en toen installeerden alle drivers wel, maar het geluid was nog steeds belabberd.
Zou dit een hardware fout kunnen zijn? Of hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Zou dit een hardware fout kunnen zijn? Of hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Voordeel is dus wel dat de videokaart vervangen kan worden? Ik hoef ook niet echt crysis te spelen of zo, maar diablo 3 en af en toe een rpg in de native res moet wel kunnen en ik twijfel er ook aan of dat lukt met deze kaart...Digistorm schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:33:
[...]
Ik weet niet of je de iFixit tear-down hebt gezien, maar daarin is te zien dat de videokaart een losse module is die hoogstwaarschijnlijk ook niet door Apple ontworpen is en dus off-the-shelf ingekocht is. En gezien het compacte formaat doet het sterk aan MXM denken. En dat zou dus - helaas voor jou - wijzen op een mobiele variant van de videokaart.
Edit:
Op deze website kun je zien dat de MXM 3.0 Type A specificatie overeenkomt met de module die uit de 27" iMac is gehaald. Je ziet een foto van een recente ATi module met precies dezelfde connector.
[afbeelding]
Hmm.. ik realiseer me net dat als ik een 27" iMac koop vrijwel al m'n huidige wallpapers waardeloos zijn
.
Dat ben je snel vergeten als je nieuwe op volledige resolutie op 27 inch formaat worden weergegeven.Serenity schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:49:
Hmm.. ik realiseer me net dat als ik een 27" iMac koop vrijwel al m'n huidige wallpapers waardeloos zijn.
Ik ben van plan om een nieuwe iMac 27"i7 te gaan kopen. Graag zou ik daar ook Windows 7 via Bootcamp op installeren. Kan dit met een OEM versie van Windows 7?
Ja, dat probleem daar stond ik ook voor toen ik 'm aangezet had. Gelukkig had ik nog flink wat vakantiefoto's die uitgesneden in 16:9 formaat prima uit de verf komen!Serenity schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:49:
Hmm.. ik realiseer me net dat als ik een 27" iMac koop vrijwel al m'n huidige wallpapers waardeloos zijn.
Maar het internet afstruinen voor leuke wallpapers is wel een flink stuk lastiger geworden..
Maar dit schijnt onder de categorie luxeprobleem te vallen
[ Voor 6% gewijzigd door RobB_W op 24-10-2009 17:58 ]
Zal wel snel inburgeren op bijvoorbeeld Interfacelift.com, daar zijn de eerste 2560x1440 wallpapers al te vinden. Maar er zijn ook altijd nog de 2560x1600 wallpapers die je eventueel kunt bijsnijden.
Als het onder OSX goed functioneert dan is het toch geen hardware foutVerwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:20:
Ik heb geen Snow Leopard. Maar ik heb disc 1 van de 2 DVD's erin gestopt, die ik bij mijn iMac kreeg. En ik kreeg geen optie om drivers te installeren. Alleen CD en DVD ondersteuning en OS X op afstand installeren. Maar met Windows XP heb ik dit ook gedaan, en toen installeerden alle drivers wel, maar het geluid was nog steeds belabberd.
Je kan de drivers ook gewoon downloaden hoor:
http://www.apple.com/support/bootcamp/
Hoe zit het trouwens met die nieuwe remote? Is de (inmiddels) oude niet meer te gebruiken? Ik heb genoeg van die witte liggen namelijk; beetje zonde om zo'n zilveren te kopen als die oude ook gewoon werken.
Oude werken ook heb ik ergens gelezen.
Kan met elke versie!tommy6 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:37:
Ik ben van plan om een nieuwe iMac 27"i7 te gaan kopen. Graag zou ik daar ook Windows 7 via Bootcamp op installeren. Kan dit met een OEM versie van Windows 7?
Je kunt alleen net zo goed een ISO downloaden want OEM versies mogen alleen door PC bouwers meegeleverd worden met een PC en daarna niet voor een andere computer gebruikt worden
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik heb hier het imac 24 inch model 2009 (net 4 weken oud) en ook hierbij het geluid nog prut onder windows Vista Ultimate (Bootcamp, Via VirtualBox is het geluid wel prima, gek he ;-) )Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:20:
Ben wel eens met de effecten bezig geweest, maar wat je ook instel, het blijft klinken alsof het geluid uit een potje komt, waar dan ook nog het deksel erop gedraaid zit. (ben me nu net aan het bedenken hoe het via de hoofdtelefoon zal klinken, ga het gelijk even proberen nu)
Uitgeprobeerd:
Met hoofdtelefoon klinkt het prima, ook zonder geluidseffecten. Met de ingebouwde speakers klinkt het nog steeds voor geen meter, maar met de equalizer ingesteld op Krachtig, komt het nog het meeste in de buurt, van zoals het behoort te klinken
[ Voor 11% gewijzigd door ReBr op 24-10-2009 23:01 ]
Verwijderd
Thanks - dat helpt ... heb het gegoogled en het voldoet aan al mijn eisen !Exirion schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:53:
[...]
Ik gebruik Max; dat ript op ongeveer dezelfde manier als EACDie kan ook meteen naar FLAC en/of MP3 encoderen tijdens het rippen.
Wat betreft het streamen via de Time Capsule ben ik ook verder ... dit werkt niet. Ik zie voor mijzelf twee opties ... een 1 TB TC om backups van de IMac te maken = geen omkijken naar verder. Media blijf ik streamen via een NAS.Ik wil dus een IMac + een Time Capsule (2 TB) en de NAS en Wireless router gaan eruit. Ik weet dat er ethernet poorten op de Time Capsule zitten dus zou ik mijn media gewoon weer kunnen streamen naar mijn receiver of heb ik nog iets anders nodig ?
Tweede Optie is de Airport extreme met een USB disk .. data kan ik dan van de USB disk streamen naar mijn hifi ... werkt dat zo ? En kan je de Mac time machine software ook gebruiken om backups te maken naar een ander medium als een TC ?
Verwijderd
Ik weet niet hoe die dingen eruit horen te zien, maar als dat echt zo is dan vind ik het toch erg vreemd. De upgrade van 4670 naar 4850 kost 150 dollar, terwijl bij de vorige generatie de upgrade van Nvidia 130m naar 4850 slechts 50 dollar kostte. En dit terwijl de 4670 qua performance beter is dan de 130m.Digistorm schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:33:
[...]
Ik weet niet of je de iFixit tear-down hebt gezien, maar daarin is te zien dat de videokaart een losse module is die hoogstwaarschijnlijk ook niet door Apple ontworpen is en dus off-the-shelf ingekocht is. En gezien het compacte formaat doet het sterk aan MXM denken. En dat zou dus - helaas voor jou - wijzen op een mobiele variant van de videokaart.
Edit:
[afbeelding]
Hier staat sinds vanmiddag een 27" (Best) model. Eerste mac voor mij dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind het er fantastisch uitzien en ook vooralsnog een wonder van eenvoud in vergelijking met een nieuw windows-systeem. De magic mouse is wel even wennen. Het toetsenbord ook (als je zoals ik een typisch PC- toetsenbord gewend bent). Ik heb hem nog niet echt het vuur aan de schenen gelegd maar vooralsnog produceert hij hoegenaamd geen geluid.
Software (CS4, Office for Mac) is onderweg (leve surfspot!). Dus ik ben good to go!
Software (CS4, Office for Mac) is onderweg (leve surfspot!). Dus ik ben good to go!
Dit topic is gesloten.