Racingboy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:30:
Man man, bel eerst naar Apple, deze schakelen mij door naar technical support. Daar sturen ze mij naar de winkel.
Ze willen eerst weten als ze het kunnen herstellen. Heb de Apple medewerker gezegd dat ik binnen de 14 werkdagen kan terug sturen en hij wist dit niet. Als het niet via herstel lukt, stuur ik hem gewoon terug en zal ik er wel eens over nadenken als ik terug een Apple bestel! Als ze het kunnen herstellen, zoveel te beter natuurlijk.
Ik heb een case nummer gekregen, straks terug bellen naar Apple om toch te vragen dat ze het via UPS of zo regelen.
De medewerker van Apple zo: Dit is de eerste keer dat ik hier van hoor, er zijn geen problemen gemeldt van een gele waas in het scherm, yeah right!
Deze avond, na mijn werk maar eens terug bellen, heb nu mijn hele middagpauze aan de lijn gehangen..
Ik ben in eerste instantie (zaterdag 28 november) ook doorverwezen naar de dichtstbijzijndste Apple premium reseller met m'n online gekochte iMac i7 met gele waas en geflikker. De medewerker die ik sprak beweerde nooit van de problemen gehoord te hebben. Nadat hij een hele tijd in zijn mail had gezocht beweerde hij dat hij iets gevonden had dat de problemen 'in onderzoek' waren - maar hoe betrouwbaar dat was zou ik niet weten.
In eerste instantie ging ik hiermee akkoord, maar maandag 30 november besloot ik dat ik absoluut geen zin had om met de iMac te gaan slepen en dat ik gewoon direct een goede wilde. Teruggebeld, dit verteld en het was geen probleem om direct een nieuwe te verzenden zonder de reseller ernaar te laten kijken. Overigens beweerde ook deze medewerker nooit eerder van de problemen gehoord te hebben.
Ik werd doorverbonden met de after sales afdeling en die hebben de vervangende bestelling in orde gemaakt. Een paar uur na dat gesprek kreeg ik een nieuwe bestelbevestiging in mijn mail met hetzelfde bestelnummer als de originele, verwachte verzenddatum 14 december.
De volgende dag werd ik gebeld door UPS om een afspraak te maken om de oude op te halen. Deze afspraak heb ik op 14 december gepland. De verzenddatum van de nieuwe. Ik ging er ook vanuit dat de iMac - net als bij de originele bestelling - wel een paar dagen eerder zou komen. (De oorspronkelijke verwachte leverdatum was 9 december, hij kwam op 26 november

) Helaas zijn de levertijden opgelopen en ziet het ernaar uit dat hij echt pas 14 december wordt verzonden (of later als ik pech heb).
Overigens is het zo dat de vervangende bestelling niet zichtbaar is in je account, ookal staat er een 'orderstatus' linkje in de bevestigingsmail. Wanneer je daarop klikt zie je alleen de oorspronkelijke bestelling. Het schijnt dat hij wel verschijnt zodra hij verzonden is, maar zover ben ik nog niet