Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCML
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 10:05
Anoniem: 264313 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:53:
Om te chatten heb ik inmiddels Adium geïnstalleerd en dit werkt prima voor MSN ... Ik kan echter niet de web cam gebruiken met Adium :( Kent iemand een programma waar dat wel kan ?
Met aMSN kan je wel je webcam gebruiken.

http://www.amsn-project.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:46
Het kon tot snow leopard met AMSN, maar die werkt nu niet meer. Ik weet zo gauw alleen nog Mercury te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Als het goed is kun je met de aMSN beta wel gewoon de webcam functies gebruiken:

http://www.notjustanothermacuser.com/?p=beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264313

Ok dank - Zie dat aMSN inmiddels geen beta meer is - maar ehhh, wat gebruiken jullie zelf dan ?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 264313 op 02-12-2009 22:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 12:19
Ik heb vorige week een Remote besteld van Apple en vroeg me af als hij gewoon zo kan samenwerken met de iMac of heb ik hier iets extra voor nodig, een dock of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Volgens mij zal hij gewoon werken, maar anders kan je hem syncen met je imac.
Moet je ff rondneuzen bij systeeminstellingen.

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Die werkt gewoon samen met de iMac, werkt uit de doos meteen en je kunt ervoor kiezen bij "beveiliging" onder Systeemvoorkeuren om de Remote te koppelen zodat je Mac alleen met deze werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 193933 op 03-12-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Misschien dat jullie dit eens kunnen testen, maar hebben jullie ook last van Backlight bleeding aan de bovenkant van het 27" scherm?

Het is niet heel erg aanwezig, maar had dit toch niet verwacht van z'on duur scherm. Ik wil graag weten of dit alleen aan mijn exemplaar ligt, dan kan ik deze omruilen namelijk.. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 264313 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:14:
Ok dank - Zie dat aMSN inmiddels geen beta meer is - maar ehhh, wat gebruiken jullie zelf dan ?
Ik gebruik alleen nog Adium. Werkt prima, zolang je geen webcam hoeft/wilt gebruiken. Anders kun je altijd nog Windows via bootcamp draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Typ dit vanop mijn imac! Wat een geweldig apparaat. Op het eerste zicht geen dode pixels en alles lijkt normaal te werken!

I'm happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 22:49
Ik twijfel nog altijd om mijn order (27" i5 te cancellen) en te wachten tot die problemen van die "yellow tinge" wat zijn opgelost. Het is voor mijn situatie sowieso veel geld en dan ben je denk ik wat meer picky.

Heb ook een 20" imac waar ik met plezier aan werk maar die de gekende gradient probleem heeft en dat is eigenlijk het enige waar ik mij echt aan stoorde.

Het scherm (die zo schitterend zou moeten zijn) is zelf de grootste reden waarom ik deze nieuw mac zou kopen.

Zoveel twijfels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
simplicidad schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:59:
Ik twijfel nog altijd om mijn order (27" i5 te cancellen) en te wachten tot die problemen van die "yellow tinge" wat zijn opgelost. Het is voor mijn situatie sowieso veel geld en dan ben je denk ik wat meer picky.

Heb ook een 20" imac waar ik met plezier aan werk maar die de gekende gradient probleem heeft en dat is eigenlijk het enige waar ik mij echt aan stoorde.

Het scherm (die zo schitterend zou moeten zijn) is zelf de grootste reden waarom ik deze nieuw mac zou kopen.

Zoveel twijfels :)
Eeuh, sorry? Welk probleem?? Ik ben 100% tevreden met mijn i5 iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Ik wil graag ook Apple gaan kopen... Alleen ben erg aan het twijfelen tussen een MBP of een iMac.
Ze hebben allemaal voor - nadelen.
Echter als ik een laptop koop en ik koop er een fullhd scherm bij ban 24",(Philips) heb ik veel verlies kwa beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:00
Eswip schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:13:
[...]

Sommige 27" schermen hebben last van een gele waas onderin het scherm. Ook veel besproken in dit topic http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=824940

Ik heb er zelf helaas ook last van met mijn iMac i7 en ik verwacht deze week mijn vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Eswip schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:13:
[...]

http://discussions.apple....threadID=2218213&tstart=0

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=812180

Of wel moet ik gewoon op mijn eigen ogen vertrouwen, kan hem toch binnen de 14 dagen retourneren ?
Ik heb er zelf helaas ook last van met mijn iMac i7 en ik verwacht deze week mijn vervanger.
Kun je ons op de hoogte houden ? Mijn iMac wordt pas volgende week verstuurd dus ben eens benieuwd of dat bij diegene die hem deze week ontvangen dat probleem nog altijd aanwezig is.

[ Voor 26% gewijzigd door simplicidad op 07-12-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jieve schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:15:
Ik wil graag ook Apple gaan kopen... Alleen ben erg aan het twijfelen tussen een MBP of een iMac.
Ze hebben allemaal voor - nadelen.
Echter als ik een laptop koop en ik koop er een fullhd scherm bij ban 24",(Philips) heb ik veel verlies kwa beeld kwaliteit?
Wil je mobiel werken? ->laptop
Wil je perse Apple hardware? ->als het alleen om osx gaat kun je ook een alternatief merk kiezen.

Voordeel van een los scherm is dat je veel meer met je scherm kunt doen en de kwaliteit van bijv een Dell Ultrasharp of Eizo Coloredge is zeer goed, zoniet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
dolby schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:30:
[...]

Wil je mobiel werken? ->laptop
Wil je perse Apple hardware? ->als het alleen om osx gaat kun je ook een alternatief merk kiezen.

Voordeel van een los scherm is dat je veel meer met je scherm kunt doen en de kwaliteit van bijv een Dell Ultrasharp of Eizo Coloredge is zeer goed, zoniet beter.
Ja wil ook mobiel kunnen werken.
Wil eens wat anders, heb hier op kantoor achter een apple van een collega even gezeten, dat beviel me goed. Ook omdat je er ook via bootcamp Windows op kan draaien.

Ok, heb namelijk een paar schermen gezien. En zoals je zegt kan je idd met een scherm van een ander merk wat meer dan dat ik een scherm van Apple neem. Dit zijn ook vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

astonmbp schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:17:
[...]

Sommige 27" schermen hebben last van een gele waas onderin het scherm. Ook veel besproken in dit topic http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=824940

Is het bij jou ook zichtbaar tijdens normaal gebruik ? Ik zag het op mijn I7 eigenlijk pas nadat ik de "grey bar method" gebruikte die in de MacRumor thread staat. Ik was dus ook niet van plan om hem terug te sturen aangezien ik er echt geen last van heb, sonmige mensen een slechter exemplaar terug kregen na vervanging en ik Applecare heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 264313 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:53:
[...]

Is het bij jou ook zichtbaar tijdens normaal gebruik ? Ik zag het op mijn I7 eigenlijk pas nadat ik de "grey bar method" gebruikte die in de MacRumor thread staat. Ik was dus ook niet van plan om hem terug te sturen aangezien ik er echt geen last van heb, sonmige mensen een slechter exemplaar terug kregen na vervanging en ik Applecare heb.
Ik heb er ook last van (27" i7). Bij mij is het duidelijk zichtbaar bij normaal gebruik, een irritante gele vlek/waas onderin het scherm. In het midden onderin is het het ergst. Heel erg storend. Daarbij heb ik ook flikker/uitval-probleem, maar de gele waas alleen is al erg genoeg om hem terug te sturen.

Volgende week maandag komt UPS hem ophalen en als het goed is wordt die dag ook de vervanger verzonden dus hopelijk zit ik niet heel lang zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Ik las er ook over inderdaad. Heb zelf even gekeken en heb nergens last van. Dacht eerst van wel maar dat was mijn bureau (oranje/bruin hout) wat weerspiegelde... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 21:35
Ik heb sinds een week een iMac 21.5" maar zit met een bekend probleem namelijk dat de monitor bij bepaalde brightness instellingen piept (waarschijnlijk iets met de inverter van de leds oid.) Is o.a. ook hier besproken

Het is zo'n +-19khz piep dus amper hoorbaar maar bezorgt wel koppijn enz. Nu wil ik eigenlijk wel ruilen maar het schijnt bij heel veel, zo niet alle nieuwe imac's voor te komen.

Wat zouden jullie doen, wachten tot Apple er een oplossing voor heeft? of nu al proberen het gefixt te krijgen?
(ik heb Applecare dus zou evt gebruik kunnen maken van pick up & return)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287347

Ook dit probleem, binnen gebracht bij reseller & wachten op een nieuwe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ik vermoed dat ik ook een gelere schijn heb onderaan mijn scherm, maar het stoort me niet, ik merk het niet tijdens gewoon gebruik. Ik moet er al op letten.

Kan dit kwaad in de toekomst? Zou het kunnen verergeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

Racingboy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:58:
Typ dit vanop mijn imac! Wat een geweldig apparaat. Op het eerste zicht geen dode pixels en alles lijkt normaal te werken!

I'm happy :)
I'm not. Die van mij is dood en gaat retour :(
Begon vrijdag meteen met korte knipper, daarna scherm dat 'verkeerd' ging (alsof het hele scherm 10cm verkeerd stond, met de dock etc bovenin dus...) daarna probleem met afsluiten en sinds gisteren doet het scherm helemaal niks meer.

Voor iedereen die een vervanger verwacht: je kan je oude gewoon houden tot de nieuwe binnen is. Gewoon even naar vragen, sturen ze je een contract waarin staat dat je de oude binnen 5 dagen na ontvangst van de nieuwe moet laten ophalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 08-12-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
Anoniem: 2356 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:04:
[...]
Voor iedereen die een vervanger verwacht: je kan je oude gewoon houden tot de nieuwe binnen is. Gewoon even naar vragen, sturen ze je een contract waarin staat dat je de oude binnen 5 dagen na ontvangst van de nieuwe moet laten ophalen.
Dit kan alleen als je een credit card hebt, anders moet je zelf een afspraak maken met de speciale afdeling voor Apple zendingen van tnt express. Als je het goed doet kan je de ophaal afspraak plannen als je de nieuwe verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
Anoniem: 264313 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:53:
[...]

Was mij in het begin niet opgevallen, maar nu zie ik het ook duidelijk bij lichte safari vensters. Daarbij komt ook dat ik mijn (Seagate) hardeschijf veel geluid vind maken. Waarschijnlijk krijg ik morgen mijn vervanging en ga ik die eerst goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Ik heb gecanceld en ga hem volgende maand of de maand erop bij mijn reseller gewoon kopen. Het is des te makkelijker als ik dan problemen heb en hem moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

astonmbp schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:55:
[...]

Was mij in het begin niet opgevallen, maar nu zie ik het ook duidelijk bij lichte safari vensters. Daarbij komt ook dat ik mijn (Seagate) hardeschijf veel geluid vind maken. Waarschijnlijk krijg ik morgen mijn vervanging en ga ik die eerst goed testen.
Ik zit ook te twijfelen nu :( eigenlijk baal ik ervan want ik had het waarschijnlijk zelf nooit gezien ... als je zo iets eenmaal weet blijft het toch aan je knagen. Morgen is voor mij dag 14 sinds de levering dus ik moet heel snel besluiten. Wat mij tegen houdt is het feit dat ik nog geen enkel verhaal heb gelezen waar een replacement wel goed was. Lastig in te schatten of dit erger gaat worden of niet ... gewoon k*t eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijne wordt vandaag opgehaald.
29 december......de nieuwe ontvangen. nu 3 weken doorkomen op een netbook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:25:
Mijne wordt vandaag opgehaald.
29 december......de nieuwe ontvangen. nu 3 weken doorkomen op een netbook ;)
Moest jij langs een Apple winkel met je IMac ? Ik heb net eens gebeld en ik moest "even" langs de winkel met mijn IMac ... dacht het niet, ben gekke Henkie niet. Anway na mijn verzet werd ik gevraagd om een serienummer maar dat heb ik niet, zit op werk. Dus vanavond maar weer terug bellen. Ze zijn in ieder geval niet bekend met een "probleem" en hadden er nog nooit van gehoord. Echt vriendelijk of snugger was de dame in kwestie ook al niet. Het feit dat ze zeggen niet te weten dat er een probleem is maakt het allemaal wel lastiger, voor hetzelfde geld krijg je dan weer eens scherm wat dit verschijnsel heeft, of wellicht nog erger :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 20:23
Hallo,

Even een klein vraagje tussendoor?

Ik heb nu windows via bootcamp geinstalleerd en daarna de OSX cd erin gedaan dit installeerde hij allemaal maar ik heb en krijg er geen geluid op (windows).

Heb al opnieuw geprobeerd te installeren de drivers maar dat baat niks.

- Roel C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Racingboy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:06:
Ik heb vorige week een Remote besteld van Apple en vroeg me af als hij gewoon zo kan samenwerken met de iMac of heb ik hier iets extra voor nodig, een dock of zo?
Skype kan dit probleem ook verhelpen. Of als de persoon aan de andere kant van de lijn ook een mac bezit, kan je gebruik maken van iChat.

En als we adium mogen geloven, komt er wel A/V support aan in hun nieuwe versie. Maar wanneer deze uitkomt is momenteel nog onbekend natuurlijk.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Zijn er ook nog mensen die geen problemen ondervinden. Ik word nu zo onderhand een beetje bang van al die negatieve berichten hier (h)

Als het goed is wordt nl mijn imac a.s. vrijdag bezorgd en ik hoop dat alles "normaal" is :P

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Wilde ook rond dez tijd een i7 bestellen maar begin nu ernstig te twijfelen. Zijn er hier mensen die op het forum die de gele tint met een nieuwe 27" i7 100% zeker niet hebben? Het lijkt wel of de eerste batch van deze iMacs barsten van de productiefouten. Natuurlijk klagen mensen waarbij iets mis is sneller op een forum dan mensen waarbij hij perfect is. Misschien kan er een poll gemaakt worden voor de mensen die nu nog met smart zitten te wachten op hun i7 of er iets mis is met hun mac. Kunnen we een betere inschatting maken of dit nu echt een structureel probleem is of dat het relatief weinig machines er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ik heb sinds vrijdag een i7 en merk inderdaad een heel lichte gele schijn onderaan het scherm. Zeker met de balken wat op macrumors staan. Nu een gele schijn heb ik ook op mijn iphone en ik stoor me er niet aan.

Het scherm is gewoon prachtig van de iMac, zeker als je er foto's op bekijkt. Met de foto's merk ik de gele schijn helemaal niet.
Voor de rest werkt alles zoals het moet. Snel opstarten, toestel is heel stil, ...

Mijn enige zorg is dat de gele tint in het scherm niet erger wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 21:10

siemenz

Koetje

Racingboy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:44:
Ik heb sinds vrijdag een i7 en merk inderdaad een heel lichte gele schijn onderaan het scherm. Zeker met de balken wat op macrumors staan. Nu een gele schijn heb ik ook op mijn iphone en ik stoor me er niet aan.

Het scherm is gewoon prachtig van de iMac, zeker als je er foto's op bekijkt. Met de foto's merk ik de gele schijn helemaal niet.
Voor de rest werkt alles zoals het moet. Snel opstarten, toestel is heel stil, ...

Mijn enige zorg is dat de gele tint in het scherm niet erger wordt...
kan je eens een foto maken van die gele streep?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is bij mij ook heel licht ... niet zichtbaar bij foto's etc ... ook is het maar net hoe je naar het scherm kijkt, dichtbij, ver, recht voor, van boven af etc etc dat het echt zichtbaar is ... verder is mijn I7 100% top, ik ga dit dus maar "vergeten" denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ik zal straks eens zien, maar ik denk niet dat je het kan zien op de foto's. Het is heel licht.
Met de grijze balken zie je het goed, zeker hoe het uitgelegd staat op Macrumors.

Als ik een foto heb, waar je het op merkt, zal ik ze posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racingboy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:39:
Ik zal straks eens zien, maar ik denk niet dat je het kan zien op de foto's. Het is heel licht.
Met de grijze balken zie je het goed, zeker hoe het uitgelegd staat op Macrumors.

Als ik een foto heb, waar je het op merkt, zal ik ze posten.
Wat ga jij doen dan, ruilen of negeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Ik heb mijn iMac 24" tijdens de back to school actie en nog geen problemen mee gehad. Merk hier dat er veel problemen zijn met de nieuwe lijn van de iMac's wat wel zonde is en het vertrouwen erop achteruit gaat.

Wel een tijd een luie pixel gehad op een plek die je niet snel ziet alleen nu is hij weer verdwenen als ik weer kijk. Gelukkig maar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
DannyBevers schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:41:
Merk hier dat er veel problemen zijn met de nieuwe lijn van de iMac's wat wel zonde is en het vertrouwen erop achteruit gaat
Welnee, het gezever over stukkende LCD's, banding, pixels, slechte quality check en weetiknietwat is niet meer dan normaal. Mensen die een normaal functionerende iMac hebben zal je niet horen, laat dat dan 99,994% van de verkochte iMac's zijn, dan is dat kleine groepje mensen dat continu op fora aan het verkondigen is dat Apple producten achteruit gaan echt minimaal.

Normaal gesproken ga je gewoon terug naar de dealer met je defecte product, en niet een half forum afstruinen met vragen en foto's. Wanneer je dat doet vindt iedereen elkaar, komen alle slachtoffers bij een, en lijkt het ineens een wereldwijd probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Anoniem: 264313 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:40:
[...]

Wat ga jij doen dan, ruilen of negeren ?
ik ga nog een week afwachten. Heb nog tot volgende week vrijdag om hem terug te sturen.
Straks ook eens aan andere mensen vragen of ze het merken.

Op dit moment zou ik zeggen, ik hou hem want hij werkt perfect voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Net een foto getrokken, maar daar zie je het absoluut niet op...

• Racingboy
Deze nacht wakker gelegen van wat ik ga doen. Ik ga straks toch een Apple bellen. Als ik op dit forum surf, merk ik zelfs dat er verschil is van kleur. Moest ik het niet weten, zou het niet opgevallen zijn. Nu begin ik me echter er meer en meer aan te storen.

Ik hoop dat ik de huidige mag houden tot de nieuwe versie aankomt. Iemand ervaring daarmee?

Racingboy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:00:
Deze nacht wakker gelegen van wat ik ga doen. Ik ga straks toch een Apple bellen. Als ik op dit forum surf, merk ik zelfs dat er verschil is van kleur. Moest ik het niet weten, zou het niet opgevallen zijn. Nu begin ik me echter er meer en meer aan te storen.

Ik hoop dat ik de huidige mag houden tot de nieuwe versie aankomt. Iemand ervaring daarmee?
Antwoord op eerdere vraag: ik hoefde niet langs een apple winkel. werd wel voorgesteld maar nadat ik zei dat ik daar geen behoefte aan had werd dat geaccepteerd en werd meteen aan een oplossing gewerkt.

voor jou Racingboy: ruilen dat ding! ik accepteer nul komma nul afwijkingen van een perfect exemplaar. come on, je betaald een enorm bedrag! Ik snap precies waarom je twijfelt, zelfs met mijn knipperende scherm twijfelde ik of ik t niet moest aanzien. Ik was zó blij om m eindelijk te hebben. die van mij is gisteren opgehaald...als ik (in januari...) de nieuwe ontvang dan gaat ie ook terug als ie niet pérfect is!

Je kan deze ook houden tot de nieuwe is afgeleverd. was bij mij ook mogelijk, sturen ze je een contract waarin staat dat je de oude binnen 5 dagen moet terugsturen na ontvangst van de nieuwe of deze wordt ook in rekening gebracht. Had voor mij geen zin want 'mijn' iMac was onbruikbaar.

• Racingboy
Straks eens bellen om te horen wat ze er over te zeggen hebben.

• astonmbp
Mijn vervangende iMac i7 heeft helaas ook de gele waas, dus die gaat ook weer terug. De Apple medewerker kon mij wel vertellen dat het probleem was wat wel vaker voorkwam. Kijken of het voor mij 3x scheepsrecht is

• Racingboy
Man man, bel eerst naar Apple, deze schakelen mij door naar technical support. Daar sturen ze mij naar de winkel.
Ze willen eerst weten als ze het kunnen herstellen. Heb de Apple medewerker gezegd dat ik binnen de 14 werkdagen kan terug sturen en hij wist dit niet. Als het niet via herstel lukt, stuur ik hem gewoon terug en zal ik er wel eens over nadenken als ik terug een Apple bestel! Als ze het kunnen herstellen, zoveel te beter natuurlijk.
Ik heb een case nummer gekregen, straks terug bellen naar Apple om toch te vragen dat ze het via UPS of zo regelen.

De medewerker van Apple zo: Dit is de eerste keer dat ik hier van hoor, er zijn geen problemen gemeldt van een gele waas in het scherm, yeah right!

Deze avond, na mijn werk maar eens terug bellen, heb nu mijn hele middagpauze aan de lijn gehangen..

Is het 14 werkdagen of 14 dagen ?

• Racingboy
Sorry 14 dagen...

Lijkt me erg sterk als ze het opeens kunnen herstellen, geloof daar helemaal niks van.
Racingboy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:30:
Man man, bel eerst naar Apple, deze schakelen mij door naar technical support. Daar sturen ze mij naar de winkel.
Ze willen eerst weten als ze het kunnen herstellen. Heb de Apple medewerker gezegd dat ik binnen de 14 werkdagen kan terug sturen en hij wist dit niet. Als het niet via herstel lukt, stuur ik hem gewoon terug en zal ik er wel eens over nadenken als ik terug een Apple bestel! Als ze het kunnen herstellen, zoveel te beter natuurlijk.
Ik heb een case nummer gekregen, straks terug bellen naar Apple om toch te vragen dat ze het via UPS of zo regelen.

De medewerker van Apple zo: Dit is de eerste keer dat ik hier van hoor, er zijn geen problemen gemeldt van een gele waas in het scherm, yeah right!

Deze avond, na mijn werk maar eens terug bellen, heb nu mijn hele middagpauze aan de lijn gehangen..

• Racingboy
Inderdaad, misschien een nieuw scherm erin plaatsen. Het is niet evident voor me om naar een reseller te gaan, anders had ik hem daar ook wel gekocht.

Straks maar eens terug bellen. Hopelijk krijg ik het dan ook gedaan om de mijne te houden en als ik de nieuwe ontvang, het 'defecte' exemplaar terug sturen.

• simplicidad
Vreemd ik was altijd in de veronderstelling dat je een nieuw toestel kreeg als er binnen de 14 dagen een defect optrad.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Racingboy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:30:

Ik ben in eerste instantie (zaterdag 28 november) ook doorverwezen naar de dichtstbijzijndste Apple premium reseller met m'n online gekochte iMac i7 met gele waas en geflikker. De medewerker die ik sprak beweerde nooit van de problemen gehoord te hebben. Nadat hij een hele tijd in zijn mail had gezocht beweerde hij dat hij iets gevonden had dat de problemen 'in onderzoek' waren - maar hoe betrouwbaar dat was zou ik niet weten.

In eerste instantie ging ik hiermee akkoord, maar maandag 30 november besloot ik dat ik absoluut geen zin had om met de iMac te gaan slepen en dat ik gewoon direct een goede wilde. Teruggebeld, dit verteld en het was geen probleem om direct een nieuwe te verzenden zonder de reseller ernaar te laten kijken. Overigens beweerde ook deze medewerker nooit eerder van de problemen gehoord te hebben.

Ik werd doorverbonden met de after sales afdeling en die hebben de vervangende bestelling in orde gemaakt. Een paar uur na dat gesprek kreeg ik een nieuwe bestelbevestiging in mijn mail met hetzelfde bestelnummer als de originele, verwachte verzenddatum 14 december.

De volgende dag werd ik gebeld door UPS om een afspraak te maken om de oude op te halen. Deze afspraak heb ik op 14 december gepland. De verzenddatum van de nieuwe. Ik ging er ook vanuit dat de iMac - net als bij de originele bestelling - wel een paar dagen eerder zou komen. (De oorspronkelijke verwachte leverdatum was 9 december, hij kwam op 26 november :)) Helaas zijn de levertijden opgelopen en ziet het ernaar uit dat hij echt pas 14 december wordt verzonden (of later als ik pech heb).

Overigens is het zo dat de vervangende bestelling niet zichtbaar is in je account, ookal staat er een 'orderstatus' linkje in de bevestigingsmail. Wanneer je daarop klikt zie je alleen de oorspronkelijke bestelling. Het schijnt dat hij wel verschijnt zodra hij verzonden is, maar zover ben ik nog niet :)

En ik helaas ook nog lang niet.. :(
Nu hopen dat de nieuwe wél perfect is...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Even voor de statistiek; ik lees tot nu toe veel klachten over de iMac, maar vrijwel altijd in combinatie met de i7. Komt die bug niet voor bij de i5 iMac of geven gewoon erg veel mensen een foutief typenummer aan?

In het eerste geval is de aankoop van een i5 de beste garantie voor een hoop problemen en scheelt het ook 180 euro.

• Koetjeboe
  • Laatst online: 19-06 10:41

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

We hebben hier @work een 27" iMac i5 staan, en hij werkt perfect, op 1 dode pixel links boven na, maargoed, die nemen we maar voor lief.

Voor de rest wel een heerlijk apparaat, ook al is hij niet voor mij bedoeld (Hoef hem alleen maar te betalen :P)

Anoniem: 26121

Delerium schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:52:
Even voor de statistiek; ik lees tot nu toe veel klachten over de iMac, maar vrijwel altijd in combinatie met de i7. Komt die bug niet voor bij de i5 iMac of geven gewoon erg veel mensen een foutief typenummer aan?
Of wordt de i5 minder verkocht dan de i7? Of hebben de kopers van i7 hogere verwachtingspatronen dan i5 kopers, en klagen daarom vaker? Het is - zacht uitgedrukt - lastig om aan de hand van berichten op internet betrouwbare statistieken op te stellen.

• Giant87
Delerium schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:52:

In het eerste geval is de aankoop van een i5 de beste garantie voor een hoop problemen en scheelt het ook 180 euro.
Het komt in alle versies voor. Mijn i7 werkt prima. Op macrumors waren er hier en daar al wat problemen bekend voordat de i5/i7 versies leverbaar waren.. Dus ook een klein aantal c2d versie heeft er last van. (het zijn tenslotte dezelfde 27" panelen).

[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 10-12-2009 17:47 ]

• Racingboy
Rond 17 uur nog eens gebeld met enkel de verkoopsdienst. Ze ging voor mij een nieuwe i7 bestellen. Ik zou dit per mail bevestigd krijgen en ook binnenkort telefoon om deze terug te sturen.

Hopelijk geen gele schijn bij de nieuwe.

Tot hier toe wel nog geen mail ontvangen. Hopelijk volgt deze snel.

• Racingboy
En nog steeds geen mail gekregen. Zal voor morgen zijn denk ik. Anders nog maar eens terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 12:20
Vandaag eens bij een apple store gaan kijken naar een 27" imac. Toen ik de verkoper vertelde dat ik het ding voor fotografie wilde gebruiken vertelde hij me dat die schermen daar niet echt geschikt voor zijn, en dat ik beter een eizo kon kopen (of een cinema display). Ik geloofde er natuurlijk geen bal van, waarop de beste man op elke imac die in de winkel stond (welgeteld 2) de achtergrond op een grijs kleurtje zetten. Mijn mond klapperde van verbazing zo ver open dat mijn kaak haast op de grond hing. Beide imacs hadden een behoorlijke verkleuring in het panel zitten. de ene hoek gelig, de hoek er schuin tegenover blauw. Zijn verklaring 'ja die imacs zijn consumentenmachines he, met een consumenten scherm.' Ik moest maar beter een mac pro kopen met een goed scherm.

Is dat nou werkelijk normaal? Ik lees hier regelmatig verhalen van mensen met het zelfde probleem, maar ik lees ook dat er mensen zijn die nergens last van hebben. Zou dit een truukje zijn dat ze expres een paar slechte imacs in de winkel zetten om meer cinema displays/eizo's te pushen (die hij ook grijs liet zien, en waar het effect niet/nouwelijks aanwezig was)?

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:02

Nitai

Live the life you love.

Ligt er maar net aan hoe serieus je fotografie wilt gebruiken? Je ontkomt er niet aan om het scherm te kalibreren met een spyder ofzo. Maar een Eizo, ja dat is meer als je het professioneel gebruikt. Dan wil je geen kleurverschillen zien wanneer het afgedrukt of iets dergelijks moet worden.

Ik ken genoeg fotografen die prima uit de foto kunnen met een iMac. Vaak hangt er dan een tweede monitor er aan (Cinema Display of iets dergelijks).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 10:06
Tenzij je inderdaad professioneel aan de gang gaat en je baan ervan af hangt dat wat er uit je printer komt exact hetzelfde is als wat er op je scherm staat kwa kleuren is een speciale Eizo monitor wel behoorlijke overkill. Er zijn niet heel veel mensen die ook hun printer (kunnen) calibreren.

Het iMac scherm is 'gewoon' een 8 bit kleurenscherm (16M kleuren), wat al vele malen beter is dan de meeste schermen van de merken als Dell en Acer die vaak 6 bits zijn (65k kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Juist nog even gebeld. Ze zeggen dat het doorgegeven is en dat ik deze avond of ten laatste morgen de bevestiging ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
markclausing schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:24:
Het iMac scherm is 'gewoon' een 8 bit kleurenscherm (16M kleuren), wat al vele malen beter is dan de meeste schermen van de merken als Dell en Acer die vaak 6 bits zijn (65k kleuren).
6 bits per kanaal = 3 x 6 = 18 bits totaal = 2^18 = 262.144 (256k) kleuren, niet 65k kleuren. (Maar dat is inderdaad nog steeds niet ideaal voor fotografie).

[ Voor 7% gewijzigd door jj71 op 11-12-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Juist 24u na mijn laatste telefoontje een mail gekregen dat hij 28/12 verzonden wordt en 4/1 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Nitai schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 06:37:
Ligt er maar net aan hoe serieus je fotografie wilt gebruiken? Je ontkomt er niet aan om het scherm te kalibreren met een spyder ofzo. Maar een Eizo, ja dat is meer als je het professioneel gebruikt. Dan wil je geen kleurverschillen zien wanneer het afgedrukt of iets dergelijks moet worden.

Ik ken genoeg fotografen die prima uit de foto kunnen met een iMac. Vaak hangt er dan een tweede monitor er aan (Cinema Display of iets dergelijks).
Maar dan nog is ook weer elke printer /druk machine anders dus heb je nog steeds geen 1op1 resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
markclausing schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:24:
Tenzij je inderdaad professioneel aan de gang gaat en je baan ervan af hangt dat wat er uit je printer komt exact hetzelfde is als wat er op je scherm staat kwa kleuren is een speciale Eizo monitor wel behoorlijke overkill. Er zijn niet heel veel mensen die ook hun printer (kunnen) calibreren.

Nouja, kalibreren kan ik wel, en leven met een kleurtje of wat minder misschien ook wel (alles is zo'n beetje beter dan het scherm van mijn macbook nu ;), Op mijn macbook is een grijze achtergrond trouwens wel egaal) wat mij betreft hoeft deze discussie daar dan ook niet over te gaan. (kwestie van goed kalibreren van monitor en printer)

Wat de mijnheer in de winkel me liet zien was dat het scherm met een egale achtergrond, op de ene plek, een andere kleurafwijking had dan op een andere plek. dus bv links onder geel en rechts boven blauw. Dan is een scherm ook niet te kalibreren, en word het wel heel erg lastig om een goede kleurbalans te vinden in een foto, als die kleuren afhankelijk zijn van de plek waar je de foto op het scherm neer zet.

Aangezien die mijnheer me vertelde dat dit bij alle Imacs zo is, kom ik hier vragen of hij gelijk had, of dat het een uitermate naar en gemeen verkoop techniekje is om fotografen naar duurdere apperatuur te sturen (zelfs de duurste Imac is een stuk goedkoper dan de eizo en mac pro die hij me aanraadde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Het is sowieso bij lange na niet bij alle iMacs het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En er is natuurlijk ook een reden dat schermen met een hoge 'kleurechtheid' zoals de duurdere schermen van Eizo, niet van het glossy-type zijn. Is de iMac daarom niet al per definitie ongeschikt voor serieuze fotografie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70458

Ik weet dat heel veel fotografen gewoon een imac of vergelijkbare system gebruiken (macpro + ACD)

Ik denk dat je met calibreren en kennis van je eigen hardware heel ver kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 70458 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:44:
Ik weet dat heel veel fotografen gewoon een imac of vergelijkbare system gebruiken (macpro + ACD)

Ik denk dat je met calibreren en kennis van je eigen hardware heel ver kan komen.
Het probleem van (sommige) iMac schermen is dat ze geen egale kleurweergave hebben. Dan kun je simpelweg niet calibreren, omdat dezelfde kleur anders wordt weergeven op verschillende plaatsen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
Anoniem: 70458 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:44:

Eizo > ACD

ACD zien er ontzettend strak uit, maar voor het echte werk kun je beter een eizo kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ach ik ben al bij aardig wat reclame bureau's geweest en ik zie vrij weinig echt dure (Eizo etc) schermen staan, vaak gewoon iMacs of ACD's (of "gewone" pc schermen zoals HP-Dell). Bij de drukkerij/DTPer staat vast beter spul maar voor een fotograaf of wat dan ook is het tegenwoordig veel minder een issue.
Waar dat door komt, ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
eizo's zijn gemaakt om voor een langere tijd en onder elke situatie (ook met licht op het scherm) een perfecte kleur weergave te hebben. hier betaal je dan ook voor. hier om hebben de meeste bedrijven ze dus niet staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Mja prijs valt nog wel mee, niet duurder dan een ACD iig. Tenzij je hele grote formaten neemt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
Giant87 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:59:
Mja prijs valt nog wel mee, niet duurder dan een ACD iig. Tenzij je hele grote formaten neemt natuurlijk.
dan kijk je waarschijnlijk naar de flexscan serie, dat is de "consumer"reeks van eizo :)

ik doelde meer op de professionele coloredge serie

maar goed, dit gaat weer helemaal offtopic, back to iMacs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256512

Giant87 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:59:
http://www.lacie.com/nl/products/range.htm?id=10016

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Helaas moet ik maandag Apple gaan bellen, want mijn nieuwe iMac is niet lekker ;(

Check het filmpje dat ik heb gemaakt met mijn iPhone (link)

[ Voor 7% gewijzigd door Zware Unit op 12-12-2009 23:11 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hmm lijkt op symptomen van een kapotte (interne) kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Het vreemde is dat het gebeurt op de meest vreemde momenten. Nu net toen ik alleen een beetje aan het browsen was. Gisteren nog 2 uur zitten gamen (W7 onder Bootcamp) en nergens last van gehad.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Zware Unit schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:06:
Helaas moet ik maandag Apple gaan bellen, want mijn nieuwe iMac is niet lekker ;(
Dit is overduidelijk het bekende "screen flickering" probleem. Er loopt een zeer uitgebreide thread op het Apple forum over dit issue, evenals op MacRumors.

[ Voor 15% gewijzigd door r5d op 13-12-2009 01:49 ]

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Foto's van mijn iMac en gele tint. Het valt wel op dat het ene dag erger zichtbaar is dan andere dagen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2640/4180760061_fb6c24bb81_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2584/4180755717_fb65ec3fb1_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2630/4181520162_e1d873750e_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2762/4181521294_f8f316f6b7_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2793/4181522334_446d963a75_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Nasty...

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de 27inchers vrij zijn van deze kwalen...

Tot die tijd wacht ik liever gerust even wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De flikkeringen zullen uiteindelijk wel opgelost worden, maar de gele vlekken, hmm.. weet niet of dat wordt opgelost. Veel (niet alle) 24" aluminium modellen hadden ook last van van bruine/gele randen op het scherm en helderheidsverlopen, voor zover ik weet is dat ook nooit 100% opgelost.

Ik had er zelf ook last van op mijn 24". Het Safari venster aan de rechterkant was prachtig helder wit, terwijl mijn Adium contactlijst er kleurloos en bruinachtig uitzag.

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 13-12-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die gele tinten zijn natuurlijk totaal onacceptabel. Dit pik je toch van geen enkele monitor en al helemaal niet van een Apple van minimaal €1400. Er zit gewoon een heel ernstige productiefout in de eerste nieuwe lijn. Een verkoper die dergelijke fouten afdoet als 'een consumentenproduct' is gewoon belachelijk. Zover ik weet zijn er ook iMac's geleverd die het probleem niet hebben. Een monitor van een dergelijke computer zou zonder problemen een mooi gelijkmatig beeld moeten kunnen leveren. Dat niet 100% kleurechtheid beloofd kan worden is tot daar aan toe maar dit is gewoonweg belachelijk. Apple lijkt het probleem ook te erkennen want ze nemen iMac's zonder moeilijk te doen terug en sturen een nieuwe. Lijkt dus een echt probleem en niet iets wat je maar te accepteren hebt.

Ik ben wel teleurgesteld in de kwaliteit van de productie van deze Macs. Natuurlijk is het een probleem tussen Apple en de producent en ik denk dat daar nog wel wat harde noten over gekraakt zullen worden. Misschien moet Apple zich wat minder druk maken over het halen van 30% marge en wat meer over het leveren van kwaliteit. Ik ben best bereid 30% tot 40% meer te betalen voor een mac in vergelijking met een pc met gelijke specificaties maar dan mag je wel een topproduct verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
Anoniem: 188434 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:32:
Een verkoper die dergelijke fouten afdoet als 'een consumentenproduct' is gewoon belachelijk.
Dat was dus ook mijn eerste gedachte, dat kan toch niet echt waar zijn? Maar wat voor verkoper zet er dan ook een duidelijk slecht exemplaar in zijn etalage?

edit: bij de imac in de apple store was het effect erger dan op de foto's van Racingboy. note to self: niet meer naar de apple reseller in Tilburg gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door fotoklaasje op 13-12-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem lijkt veel groter te zijn dan ik aanvankelijk dacht. Een behoorlijk aantal nieuwe iMac's lijkt last te hebben van een waslijst aan problemen. Het forum bij Apple loopt aardig vol momenteel en er is ook al een website gestart om de problemen te inventariseren: http://www.listenupsteve.com/fixtheimac/

Meeste problemen die ik tegen kwam was de gele tint, fluitende harde schijven/fans, barsten in schermen en beeldschermen die uitvallen en/of dode pixels hadden. Ik vind dit toch echt wel zorgelijk.

Ik wacht nog even met bestellen tot er behoorlijk wat mensen zijn met latere productieweken die kunnen bevestigen dat de problemen zijn opgelost of in ieder geval stukken minder. Op zich hoef je je niet heel druk te maken want Apple doet niet moeilijk met vervanen binnen 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racingboy schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:16:
Foto's van mijn iMac en gele tint. Het valt wel op dat het ene dag erger zichtbaar is dan andere dagen.
Denk dat mijne net een tikkie minder is ... ik heb mij er in ieder geval bij neer gelegd dat weinig in het leven perfect is maar soms in de buurt komt. Mijn Imac is zo'n soms gevalletje en ik geniet er met volle teugen van, geweldig apparaat en ik ga dus niet ruilen. Ben wel erg benieuwd of jouw nieuwe dit probleem niet kent. Succes iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 21:06
Anoniem: 264313 schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:06:
[...]

Denk dat mijne net een tikkie minder is ... ik heb mij er in ieder geval bij neer gelegd dat weinig in het leven perfect is maar soms in de buurt komt. Mijn Imac is zo'n soms gevalletje en ik geniet er met volle teugen van, geweldig apparaat en ik ga dus niet ruilen. Ben wel erg benieuwd of jouw nieuwe dit probleem niet kent. Succes iig !
Apparaat van ik-weet-niet-hoeveel geld moet goed werken, punt. Je koopt toch ook geen nieuwe auto met een heel klein krasje? Ik zou me echt nogeens bedenken voordat ik me hierbij zou neerleggen.

I.i.g. viel spass met je imac! Ik ben jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Frietsaus schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:49:
De flikkeringen zullen uiteindelijk wel opgelost worden, maar de gele vlekken, hmm.. weet niet of dat wordt opgelost. Veel (niet alle) 24" aluminium modellen hadden ook last van van bruine/gele randen op het scherm en helderheidsverlopen, voor zover ik weet is dat ook nooit 100% opgelost.

Ik had er zelf ook last van op mijn 24". Het Safari venster aan de rechterkant was prachtig helder wit, terwijl mijn Adium contactlijst er kleurloos en bruinachtig uitzag.
Deze fouten (flikkeringen en gele vlekken) zitten niet in de kleinere 21,5 inch (en eerder de 20 inch)?

Edit: zie nu die site met probleemmeldingen. Staat de 21,5 inch ook bij en die heeft deze problemen soms ook. Wellicht minder vaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 13-12-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Anoniem: 264313 schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:06:
[...]

Thx! Ik ben ook heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me wel af hoeveel % van de verkochte iMacs probleemloos functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Anoniem: 248577 schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:16:
Ik vraag me wel af hoeveel % van de verkochte iMacs probleemloos functioneert?
Ik denk veel. I'll say it once and say it again. Fora zitten vol met mensen die iets komen vermelden op moment dat er is niet goed gaat of is met een product.

Mijn 27" i7 is 100000% goed. Bij deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 07:32
Ibix schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:26:
[...]

Ik denk veel. I'll say it once and say it again. Fora zitten vol met mensen die iets komen vermelden op moment dat er is niet goed gaat of is met een product.

Mijn 27" i7 is 100000% goed. Bij deze!
Sluit me hierbij aan... In totaal tel ik een kleine 430 klachten (wereldwijd). Dat zijn er natuurlijk 430 teveel echter hoeveel Imax zullen er intussen al zijn uitgeleverd. Bij een geschat aantal van 20.000 (volkomen gok) is dat maar 2%. Overigens voor die 2% is het natuurlijk wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:01
@ bert-nl: Mijn nieuwe 21,5" werkt (tot nu toe) ook probleemloos.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

driedees schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:13:
@ bert-nl: Mijn nieuwe 21,5" werkt (tot nu toe) ook probleemloos.
Goed te horen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 14-12-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 248577 schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:10:
[...]

Deze fouten (flikkeringen en gele vlekken) zitten niet in de kleinere 21,5 inch (en eerder de 20 inch)?

Edit: zie nu die site met probleemmeldingen. Staat de 21,5 inch ook bij en die heeft deze problemen soms ook. Wellicht minder vaak.
Hier een 21,5" met flikkeringen. Van gele strepen e.d. heb ik geen last, alleen van dat flikkeren. Dit speelt alleen als de brightness onder de 100% komt. (wat ik 's avonds wel eens doe zou willen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

camelrulez schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:26:
[...]

Hier een 21,5" met flikkeringen. Van gele strepen e.d. heb ik geen last, alleen van dat flikkeren. Dit speelt alleen als de brightness onder de 100% komt. (wat ik 's avonds wel eens doe zou willen doen)
Balen. Ik zou er mee terug gaan.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.