Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 12:19
Woensdag 23/12 komen ze mijn oude ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Racingboy schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:10:
Woensdag 23/12 komen ze mijn oude ophalen.
Gekocht op apple.nl/store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Toch denk ik dat het probleem veel groter is dan je denkt. Want het is inderdaad waar dat mensen vooral naar de fora komen als er een probleem is. Dat heeft dus een vertekent beeld. Aan de andere kant zullen er ook genoeg mensen zijn die zonder hun probleem op één van de fora te melden direct naar Apple gaan. Maar ik denk dat het overgrote deel van de mensen die recentelijk een iMac hebben gekocht de fout simpelweg niet in de gaten heeft. Het probleem is veel groter dan een paar procent. Dat moet wel want mensen die de proef op de som nemen en in een winkel showmodellen bekijken vinden bijna altijd een probleem. Ze moeten vaak de verkoper er op wijzen. Als je een willekeurige Apple verkooppunt binnen stapt en dan al meteen zo veel foute modellen eruit kan halen dan is de foutmarge een heel stuk groter dan 2%. Ik gok eerder op 25 tot misschien wel 50%. Als mensen er echt op gaan letten komen nog veel meer gevallen aan het licht. Aan de andere kant, als het je niet opvalt zonder er extra op te letten is er ook geen probleem voor die mensen. Helaas gaat het ze pas opvallen dik nadat die 14 dagen termijn voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

Ik kreeg net een verrassende mail: nieuwe wordt niet 29dec maar opeens overmorgen al geleverd???
Ben erg benieuwd en ga nu alvast op mijn knietjes voor een probleemloze vervanging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 17:09
vorige week donderdag ook mijn Imac binnen gekregen. Maar nu ik lees dat er nogal wat schermen problemen hebben met de gele tinten op het scherm zal ik er vanavond is goed naar kijken.

Is het probleem van de schermen nu voornamelijk bij het 27" model of ook bij 21,5 inch? Want in eerste instantie merk ik er tot op heden nog weinig van(eerlijk gezegd ook niet echt op gelet)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ja via Apple Online Store.

@mistraldk: Goed nieuws, enig idee waarom het zo vervroegd is? Kan je online de status van je nieuwe en hopelijk correct werkende, iMac checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racingboy schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:11:
[...]

Ja via Apple Online Store.

@mistraldk: Goed nieuws, enig idee waarom het zo vervroegd is? Kan je online de status van je nieuwe en hopelijk correct werkende, iMac checken?
Keine ahnung waarom. bij apple hadden ze ook geen idee en op mijn bestelpagina is een tweede pagina verschenen met informatie en zelfs al een ups track&trace vanaf china...vandaag verstuurd met super advanced express saving extra en overmorgen in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koentjuh1987 schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:09:
Is het probleem van de schermen nu voornamelijk bij het 27" model of ook bij 21,5 inch? Want in eerste instantie merk ik er tot op heden nog weinig van(eerlijk gezegd ook niet echt op gelet)
zover ik kan nagaan bestaan de problemen in elke uitvoering van de nieuwe lijn. Dus bij elk type kan wel iets mis zijn met het scherm. Ik volg de discussies goed want ik wil graag een i7 bestellen maar alleen als ik zeker weet dat de kinderziektes eruit zijn gehaald.

Op dit moment is Apple met nog geen enkele officiële verklaring gekomen (doen ze trouwens ook bijna nooit). Wat ik op dit moment eruit kan halen is dat het een fout is die in het lcd scherm zit. Het heeft mogelijk niets te maken met de grafische kaart maar puur met het scherm en de kabel van het scherm. Mensen die hun mac gerepareerd hebben gekregen (dus geen swap) schijnen goede resultaten te hebben met het vervangen van het lcd scherm en de kabel. Ook zijn er aanwijzingen dat het flikkeren van jeu beeldscherm mogelijk een software issue is. Maar goed het is allemaal speculatie tot Apple zelf met iets komt en dan nov zullen ze niet snel toegeven dat het allemaal bekende hardware problemen waren in verband met mogelijke juridische gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Nieuws: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen

Blijkbaar is er toch echt wat aan de hand... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alhoewel dat artikel op veel misverstanden lijkt te berusten.
zie discussions.apple.com en macrumors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ja, ik zie aan een aantal commentaren in bij het artikel dat Apple officieel helemaal niets gezegd heeft :? en dat dit is gebaseerd op wat leveranciers zeggen (staat ook in het artikel, maar het is opgeschreven alsof Apple echt zelf heeft gezegd dat ze de levering opschorten). Er is blijkbaar dus niet "officieel" een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad Apple heeft officieel helemaal niets gezegd en dit is afkomstig van resellers. Maar ik denk dat zij redelijk dicht op het vuur zitten. Officeel laat Apple zogenaamd nooit iets los, ook niet aan resellers maar ik neem aan dat zij wel een aantal lijntjes naar binnen weten. Officieel zal je er ook niets over horen want het probleem is beperkt. Daar bedoelen ze nooit mee dat het probleem klein is maar dat de impact relatief klein is. Het enige moment waarop veel fabrikanten naar buiten zullen komen is op het moment dat het product echt gevaarlijk is voor de consument. Alleen dan zal er een recall plaatsvinden en een aankondiging in kranten en dergelijke. Dan is het risico van peperdure letseladvocaten te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69311

In de VS lijkt het er echt op alsof Apple levering van de 27 inch iMacs tijdelijk heeft opgeschort:
http://www.appleinsider.c...iting_display_issues.html

Er is nu ook een reactie van Apple:
http://www.appleinsider.c...imac_shipment_delays.html

Ik stond op punt op er een te gaan bestellen, maar nu wacht ik toch maar even tot deze problemen zijn verholpen (met een andere grafische kaart wellicht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264313

Ik zit net nog eens naar de verkoopvoorwaarden te kijken en ik kom dit tegen:

"7.5 Producten die tussen 31 oktober 2009 en 24 december 2009 zijn gekocht kunnen tot 8 januari 2010 worden geretourneerd."

Is dit dan een uitzondering op die 14 kalenderdagen ? Weet iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70458

Ik heb die van mij net binnen. en alles gecheckt en getest, maar ik heb er blijkbaar geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb die van mij ook net binnen, alles gechecked en getest. Alles doet het, geen geel en de machine is vooralsnog stil (lees: Stil!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Controleer ook even of hij goed blijft werken als je de helderheid van het scherm aanpast. Toen begon bij mij het gezeur.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Delerium schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:30:
Ik heb die van mij ook net binnen, alles gechecked en getest. Alles doet het, geen geel en de machine is vooralsnog stil (lees: Stil!).
Moet je win7 in bootcamp eens opstarten, dan lijkt het of de fans op 100% gaan :9
Maar onder osx zijn ze normaal niet hoorbaar en onder load heel iets. De HDD hoor je echter wel wat kreunen. Maarja dat hoort er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264313

Zware Unit schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:31:
Controleer ook even of hij goed blijft werken als je de helderheid van het scherm aanpast. Toen begon bij mij het gezeur.
Want bij jou begon het op max helderheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Daar gaat mijn trouwe ervaring met mijn 24" iMac er loopt een horizontale lichtgekleurde streep van van begin tot einde over mijn scherm. Morgen maar eens bellen x_x jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Anoniem: 264313 schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:55:
[...]

Want bij jou begon het op max helderheid ?
Het begon toen ik de helderheid verlaagde van 100% tot 95-90%.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem altijd op 100% staan waarom zou ik gaan klagen als me scherm niet top is op 90% :s

maar idd. als je windows installeerd steigt hij bijna op.
maar op mac niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54
Hmmm ik heb nu een oude 23" ACD al op 40% staat. Ik snap niet dat jullie (vooral savonds) achter zon TL bak kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah joh. gaat prima ;) ik zit niet als een geek zonder lampen aan in een pik donkere kamer hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54
Sharpness op je tv staat zeker ook op 100%? ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
lowfi schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:42:
Hmmm ik heb nu een oude 23" ACD al op 40% staat. Ik snap niet dat jullie (vooral savonds) achter zon TL bak kunnen zitten?
Second that. Ik zit hier achter een 24 inch iMac op de laagste stand qua helderheid en dat vind ik 's avonds al eigenlijk net iets te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88433

Ben benieuwd hoe erg het gaat zijn.

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 88433 op 15-12-2009 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:42:
Inderdaad. Schermen met brightness op 100% is enorm irritant. Alleen in de felle zon handig, echter zeker 's avond onder de 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant is wel te weten welke iMacs (serienummer) van een goede partij zijn. Met name bij de dozen die in winkels staan weet je zo op het oog niet of het een exemplaar is van de 'eerste generatie' (probleemgevallen) of van de 'tweede generatie' (vanaf het moment dat Apple er iets aan heeft gedaan, laten we zeggen gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn 24" iMac stond altijd op 100% helderheid, nooit last van gehad. Sterker nog, ik vind het niet eens mooi als de helderheid laag is omdat wit dan al snel niet meer zo mooi helder is.

[ Voor 45% gewijzigd door Frietsaus op 15-12-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Anoniem: 69311 schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:47:
In de VS lijkt het er echt op alsof Apple levering van de 27 inch iMacs tijdelijk heeft opgeschort:
http://www.appleinsider.c...iting_display_issues.html

Er is nu ook een reactie van Apple:
http://www.appleinsider.c...imac_shipment_delays.html

Ik stond op punt op er een te gaan bestellen, maar nu wacht ik toch maar even tot deze problemen zijn verholpen (met een andere grafische kaart wellicht?).
Ja, maar het is alleen maar speculatie, en het enige wat Apple heeft gezegd is dat de leveringen vertraging hebben opgelopen omdat de nieuwe iMac zo'n groot succes is. Apple heeft helemaal niets gezegd over een mogelijk probleem en dus ook niet dat de leveringen vertraagd zijn omdat ze een probleem aan het oplossen zijn. Dat Apple zou overwegen om een andere grafische kaart in de iMac te zetten heeft iemand uit z'n duim gezogen als een plausibel klinkend verhaal, maar het kan net zo goed helemaal niet waar zijn.

Maar goed, als ik er één zou willen bestellen dan zou ik ook even een paar weken wachten totdat er meer duidelijkheid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik kan van iemand voor 500 euro een 24" imac 2.8 GHz Core2Duo overkopen
* 2gb (667MHz)
* 500 GB
* Ati Radeon HD 2600
* Snow Leopard
* Apple Remote
* Bedraad toetsenbord + muis

In perfecte staat.
Ik kan dat maximaal dat bedrag uitgeven, dus een nieuwe imac halen lukt financieel niet.

Is dit een marktconforme prijs?
De vraagprijzen op marktplaats vind ik vaak nergens op slaan, dus daarom vraag ik het hier even ;)

[ Voor 5% gewijzigd door funk-e op 15-12-2009 12:20 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
offtopic:
Denk dat 500 euro een nette prijs is voor een 24 inch imac, weet verder ook niks van ouderdom etc.. maar voor 500 euro had ik het ook gedaan ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:23
Klinkt als een érg goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

[b][message=33106945,noline]
Is dit een marktconforme prijs?
De vraagprijzen op marktplaats vind ik vaak nergens op slaan, dus daarom vraag ik het hier even ;)
Nee, nee, dat is echt een slechte prijs, niet doen.
Oh, kun je me even een telefoonnummer geven van die persoon?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anoniem: 78415 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:39:
[...]

Nee, nee, dat is echt een slechte prijs, niet doen.
Oh, kun je me even een telefoonnummer geven van die persoon?

;)
Haha, grappenmaker. :9 500 euro is inderdaad niet duur voor een 24" iMac 2.8GHz, want de meesten vragen 800 euro en da's op zich al een nette prijs. ;) Daarbij geld ook de leeftijd van de iMac. Je moet je natuurlijk wel afvragen of de iMac helemaal in orde is, want niemand doet hem niet zo gauw voor die prijs weg.

[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 15-12-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 11:17
Een aantal berichten zijn naar Levertijd Apple producten - Deel 7 verplaatst. Dat topic is er niet voor niets ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Giant87
Tjonge jonge ik hoop dat het aan SnowLeopard ligt, maar wat een hoop beachballs continue. Vooral als ik een "open/browse" dialoog kies of op de finder klik. Heel random, maar veel te vaak.

Ook al 2x een volledige crash gehad: scherm wordt van boven naar onder donker en er komt iets te staan van "please hold down de power button to shutdown, and after that click the power button again to restart."

Leopard was een stuk stabieler...

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Giant87 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:17:
Tjonge jonge ik hoop dat het aan SnowLeopard ligt, maar wat een hoop beachballs continue. Vooral als ik een "open/browse" dialoog kies of op de finder klik. Heel random, maar veel te vaak.

Ook al 2x een volledige crash gehad: scherm wordt van boven naar onder donker en er komt iets te staan van "please hold down de power button to shutdown, and after that click the power button again to restart."

Leopard was een stuk stabieler...
Heb je de laatste updates geinstalleerd?
Ik had namelijk ook een hoop strandballen en die kwamen elke keer dat mijn externe hardeschijf aan het opspinnen was (timemachine). Hij doet het nog steeds soms, maar niet hinderlijk.

• Giant87
Hm ja volgens software update zijn er geen nieuwe updates meer..

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:42
Na de update zijn die beachballs bij mij ook niet helemaal weg. Inderdaad elke keer bij het accessen van de externe HD. Tergend vervelend.

PSN: Sluuz

• koentjuh1987
sinds paar weken hebben we thuis voort 2 imac's. Pracht apparaten en werken prima. Echter hebben beide imac af en toe wel is het probleem, wanneer ze uit de sluimerstand komen, een foutmelding te geven waardoor een restart noodzakelijk is aangezien niks meer werkt.

Heeft iemand hier ook last van?
In de foutmelding staan geen specifieke codes of woorden dus mijn excuus als het te globaal is..

...

• Crawl NL
  • Laatst online: 19:29
Sluuz schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:09:
Na de update zijn die beachballs bij mij ook niet helemaal weg. Inderdaad elke keer bij het accessen van de externe HD. Tergend vervelend.
Toch niet verwonderlijk als de ex.hdd in sleepmode staat.....of is dit niet het geval ?

• Frietsaus
  • Niet online
Het vervelende is dat mijn slapende externe HD op de meest vreemde momenten wordt aangesproken, waarom is mijn externe HD nodig om een webpagina te openen in Safari? Ik heb daarom maar ingesteld dat m'n externe schijf niet mag sluimeren want ik werd helemaal gek van de beachballs.

Anoniem: 193933

koentjuh1987 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:02:
sinds paar weken hebben we thuis voort 2 imac's. Pracht apparaten en werken prima. Echter hebben beide imac af en toe wel is het probleem, wanneer ze uit de sluimerstand komen, een foutmelding te geven waardoor een restart noodzakelijk is aangezien niks meer werkt.

Heeft iemand hier ook last van?
In de foutmelding staan geen specifieke codes of woorden dus mijn excuus als het te globaal is..
Normaal gezien betekent dat scherm een kernel panick en kan dit van alles betekenen, zowel hardware als software. Aangezien ze het allebei hebben zou ik eerst eens gaan kijken wat voor 3rd party software je hebt geïnstalleerd op beide en kijken of daar een probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 22:53

ratz

Gadgetgeek

Net 5 dagen in het bezit van een 27" iMac i7 - 8Gb - 1 TB HDD - HD 4850 512 Mb.
Niets gemerkt van problemen met het beeldscherm; geen flikkeringen of gele randen opgemerkt. Probreemloze transfer van alle settings, files en ook programma's van m'n macbook pro.

Aangezien de iMac ook voor games gebruikt gaat worden heb ik ook nog Win7 nodig. Inmiddels met wat moeite ook Windows 7 onder Bootcamp geinstalleerd (installatie werkt pas als je handmatig via de repair functie tijdens setup de standaard videocard driver wist via command in DOS box - atikmdag.sys in de system32 directory) en uiteindelijk ook met moeite parallels met Win 7 aan de praat gekregen (bleef in een startup repair bug hangen, welke pas verholpen werd door het programma MacDrive te installeren).

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Anoniem: 193933 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:57:
[...]

Normaal gezien betekent dat scherm een kernel panick en kan dit van alles betekenen, zowel hardware als software. Aangezien ze het allebei hebben zou ik eerst eens gaan kijken wat voor 3rd party software je hebt geïnstalleerd op beide en kijken of daar een probleem in zit.
op mijn eigen imac staat ook parallels geinstalleerd aangezien ik nog wel is autocad gebruik voor mijn opleiding. Mijn broertje daarintegen gebruikt de standaard software en heeft alleen call of duty modern warfare 1 geinstalleerd (mac editie). Beide imac krijgen af en toe zo'n foutmelding.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Crawl NL schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:01:
[...]

Toch niet verwonderlijk als de ex.hdd in sleepmode staat.....of is dit niet het geval ?
Wel verwonderlijk, aangezien mijn HDD's niet in sleepmode staan. (ik neem aan dat je doelt op Systeemvoorkeuren > Energiestand > Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk)

Dat vinkje staat dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:02

Nitai

Live the life you love.

Heb je ook netwerk shares gemount Sluuz? Bij mij hoor je m'n nas ook vaak opspinnen als ik iets wil opslaan.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
bij mij spinnen de externe schijven ook aan ook al start ik safari op. Heb nu het vinkje ook uitgezet dat mijn schijven in slaapstand zet. Vind het niet erg dat ze actief zijn. Ben dan zelf ook actief achter de imac ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Probleem is dat ik ook die beachballs krijg wanneer er geen externe hdd/usb stick/sd card aangesloten is..
Moet wel zeggen dat het alleen voorkomt als ik zwaardere taken run zoals cinema4d of photoshop etc. Dus niet tijdens normaal surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88433

Net mijn iMac 27" binnen. Geen geflikker of iets dergelijks. Wel een heel klein beetje een gelige tint links onderin, maar dan moet je wel je best doen. Ben benieuwd of het me überhaupt opgevallen zou zijn als ik er niet op bedacht was geweest.

Ik denk niet dat het de moeite van het hele omruil gedoe waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 88433 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:03:
Net mijn iMac 27" binnen. Geen geflikker of iets dergelijks. Wel een heel klein beetje een gelige tint links onderin, maar dan moet je wel je best doen. Ben benieuwd of het me überhaupt opgevallen zou zijn als ik er niet op bedacht was geweest.

Ik denk niet dat het de moeite van het hele omruil gedoe waard is.
Maar meestal als je eenmaal weet dat het er zit ga je er je juist aan ergeren.

Dat heb ten minste.

Voor de prijs die je er voor betaald hebt hoort het helemaal goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332509

Gisteren arriveerde thuis mijn 27" Core i5, en vandaag keerde ik dan ook weer terug naar het ouderlijk huis voor de kerst. En wauw, wat een machine. Nu ik al de hele avond met OSX aan het klooien ben lijkt het zo raar dat ik dat al die jaren gemist heb. :P
Apple heeft er i.i.g. weer een tevreden klant bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 18-06 22:31
Nog paar dagen wachten en dan bestel ik mijn 27" ook wel denk ik. Heb nog wat twijfel of ik niet beter gewoon scherm koop voor mijn Macbook Pro maar die 27" lijkt ZO aantrekkelijk voor fotobewerking (zeker die resolutie) en een 27" LED voor minder geld vind ik toch niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Heeft er iemand ervaring met het opsturen van een iMac 24" aangezien ik hem naar winkel moet brengen en ik waarschijnlijk een nieuwe ga krijgen verwacht ik. Hoelang de tijden wel niet kunnen zijn anders krijgen ze hem pas na kest :"D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335939

Vrijdag 11 december was m'n iMac 27" i5 aangekomen.
Ik was echter op een werk tripje, dus deze vrijdag heb ik pas alles kunnen uitpakken.

Eerste conclusie was echt wauw! Echt een super mooi scherm :)
Gelijk alles getest, geen dode pixels maar wel die lelijke gele tinten onderaan het scherm. :(

Vandaag direct Apple gebeld:
Serienummer opgegeven, mevrouw aan de andere kant van de lijn was niet bepaalt verrast over het probleem, ze vroeg geen eens door.
Ze vroeg me maandag nog een keer te bellen, dan is de klantenservice afdeling aanwezig en zou ik een nieuwe iMac kunnen ontvangen. (oftewel dit probleem is nu wel bekend bij Apple)

Eerst dacht ik: laat maar zitten, weer gezeik om alles terug te sturen etc. maar voor 1800 euro verwacht ik gewoon een mac zonder gebreken. (met webdesign/photoshop/fotobewerking ga je er echt aan irriteren, ook in iTunes zie je gewoon duidelijk kleurverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou.. Mijn vervangende iMac gaat ook weer terug. Ook deze heeft een gele tint onderin het scherm en daarbovenop behoorlijke backlight bleeding rechtsbovenaan. De gele tint is wel iets minder dan de eerste, maar nog steeds heel erg storend.

In tegenstelling tot de vorige keer waren ze nu helemaal niet verbaasd over de problemen en gaven onmiddelijk - zelfs zonder dat ik er naar vroeg - toe dat het een bekend probleem is waar aan gewerkt wordt of wat zelfs al de afgelopen dagen verholpen is.

De service bij Apple is echt uitstekend :) Maar de nieuwe hardware van de nieuwe iMac begin ik minder vertrouwen in te krijgen - eerst de volgende vervanging maar eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Dus als ik dat hoor, zouden iMacs die nu besteld worden wél zonder dat probleem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
lapino schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:16:
Dus als ik dat hoor, zouden iMacs die nu besteld worden wél zonder dat probleem zitten?
Tja, een grote kans van niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

lapino schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:16:
Dat ligt er aan of je een 21 of 27 wilt bestellen.

Ik heb net een 21 inch binnen en ben er echt tevreden mee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
volgens mij komt het probleem van de gele waas voornamelijk voor bij het 27 inch model...
mijn imac (21,5 inch) werkt prima

ben blij dat ik de overstap het gemaakt naar apple (nu mij laptop nog kwijt dan kan de macbook er ook bij en ben ik compleet:P en windows af ;) )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Mijn 27" werkt gewoon helemaal perfect en ik heb geen last van de bovengenoemde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nu even een gok als je een nieuwe iMac koopt. Ik heb nog geen berichten gelezen van een batch die volkomen vrij van fouten is. Aan de andere kant is Apple op zich wel schappelijk met ruilen en retouren dus je risico is op zich laag. Ik wacht nog wel even. Ik hoop ook stiekem nog op een update van de grafische kaart want deze is (in mijn ogen) echt niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
Vandaag maar weer eens gebeld met de apple aftersales.
Krijg nu mijn vierde 27inch imac, hopen dat deze wel goed is
nr. 1 dode pixels en een gelig scherm
nr. 2 dode pixel en flikkerend scherm, deze was niet gelig
nr. 3 geen dode pixels, maar wel weer een gelige waas aan de onder rechterkant van het scherm.

minpunten: 3 slechte imacs
pluspunten: super helpdesk, technische dienst en aftersales bij Apple. _/-\o_ _/-\o_

Mensen van Apple blijven relaxed, voel me zelf wel een beetje een zeikerd als je weer moet bellen, maar ik vind dat ze gewoon een goed model moeten kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Een vraag over het volgende model imac:
  • 24" iMac 2,8 GHz intel Core 2 duo
  • 2 gb 667 MHz DDR2 SDRAM
  • 500GB HDD
  • ATI Radeon HD2600
Kan ik hieruit opmaken uit welk jaar dit model komt?
Als ik op deze wikipedia pagina kijk dan kom ik er niet uit.
Volgens dat overzicht moet het qua processor een 2008 model zijn, maar de 667 MHz SDRAM wijst weer op een 2006 model. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 10:06
lapino schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:02:
die 27" lijkt ZO aantrekkelijk voor fotobewerking (zeker die resolutie) en een 27" LED voor minder geld vind ik toch niet echt.
Heb er vrijdagavond de hele avond op zitten foto-bewerken in Lightroom en Photoshop. Wat een verademing in vergelijking met m'n MBP 15" qua beeldoppervlak en snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

funk-e schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:20:
Een vraag over het volgende model imac:

[...]

Kan ik hieruit opmaken uit welk jaar dit model komt?
Als ik op deze wikipedia pagina kijk dan kom ik er niet uit.
Volgens dat overzicht moet het qua processor een 2008 model zijn, maar de 667 MHz SDRAM wijst weer op een 2006 model. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Volgens mij lijkt het 't meest op een Mid-2007 model? (zie licht-grijze "optional" 2.8GHz processor)
En anders is het een early-2008 met zelf uitgebreid geheugen naar 2GB met 667-Mhz chips?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78415 op 21-12-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Nitai schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:30:
Heb je ook netwerk shares gemount Sluuz? Bij mij hoor je m'n nas ook vaak opspinnen als ik iets wil opslaan.
Ik heb een HDX1000 (mediaplayer) en die mount ik in de Finder via SMB. Deze staat in de linker "shortcut" balk maar is niet altijd gemount (dat eject tekentje staat er niet altijd). Als ik hem aanklik, gaat hij ook pas verbinding maken gezien de wachttijd. Maar dus ook die strandballen tijdens dat die HDX1000 niet is gemount.

Wel hebben mijn vriendin en ik allebei een eigen profiel, en hebben we "snel wisselen" aanstaan zodat beide profielen tegelijk geladen kunnen zijn. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 78415 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:37:
[...]

Volgens mij lijkt het 't meest op een Mid-2007 model? (zie licht-grijze "optional" 2.8GHz processor)
En anders is het een early-2008 met zelf uitgebreid geheugen naar 2GB met 667-Mhz chips?
Volgens mij is het gewoon een early-2008. Ik heb namelijk hetzelfde model, maar dan het geheugen uitgebreid naar 4 GB en een harddisk van 320 GB. ;)

Edit: Ik heb het net even nagecheckt en het model is sinds 28 April 2008 te koop. Het is dus inderdaad een early-2008. :P

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 21-12-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:48:
[...]

Ik heb een HDX1000 (mediaplayer) en die mount ik in de Finder via SMB. Deze staat in de linker "shortcut" balk maar is niet altijd gemount (dat eject tekentje staat er niet altijd). Als ik hem aanklik, gaat hij ook pas verbinding maken gezien de wachttijd. Maar dus ook die strandballen tijdens dat die HDX1000 niet is gemount.

Wel hebben mijn vriendin en ik allebei een eigen profiel, en hebben we "snel wisselen" aanstaan zodat beide profielen tegelijk geladen kunnen zijn. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
M'n vader heeft ook een HDX1000, maar vaak kan ik hem boven op m'n iMac niet eens benaderen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Woensdag gaat mijn defecte iMac dus terug naar Apple. Hoe kan ik makkelijk alles verwijderen op de harde schijf van instellingen, foto's, ...

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Racingboy schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:22:
Woensdag gaat mijn defecte iMac dus terug naar Apple. Hoe kan ik makkelijk alles verwijderen op de harde schijf van instellingen, foto's, ...

Thx
Je cd erin en herstellen lijkt mij ik moet dit ook nog doen maar ik zoek dat niet om dit in de vakantie weg te brengen aangezien ik gebruik wil maken nu van men iMac en niet zonder wil gaan zitten weken lang ofzo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
syltheboy schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:40:
[...]

M'n vader heeft ook een HDX1000, maar vaak kan ik hem boven op m'n iMac niet eens benaderen. :(
Dan doe je wat fout, want ik kan hem wel altijd benaderen. Daar heb ik ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En mijne gaat ook wederom terug..
mijn tweede...
de eerste ging niet meer aan na de eerste keer opstarten (en had een overduidelijk geel scherm die ene keer)
Deze tweede knippert en heeft een geel scherm. gdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:59:
[...]

Dan doe je wat fout, want ik kan hem wel altijd benaderen. Daar heb ik ook geen problemen mee.
Oke, maar hoe zou het anders moeten. Ik ben er gewoon met een wachtwoord ingekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
syltheboy schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:04:
[...]

Oke, maar hoe zou het anders moeten. Ik ben er gewoon met een wachtwoord ingekomen. ;)
Dat is hier offtopic, en zonder te weten "hoe het nu is", kan ik ook niet zeggen "hoe het anders moet" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 21:06
Anoniem: 2356 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:55:
En mijne gaat ook wederom terug..
mijn tweede...
de eerste ging niet meer aan na de eerste keer opstarten (en had een overduidelijk geel scherm die ene keer)
Deze tweede knippert en heeft een geel scherm. gdvd.
Fuck zeg.. ik wacht nog even een paar maanden totdat alle problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vooralsnog geen enkel probleem.

Command & Conquer 3 draait via Bootcamp vlekkeloos op 2560 bij 1440 en alles op high, dat dan weer wel. En niet alleen dat, de geluidsproductie van het systeem blijft zo goed als nul.
Verder heb ik via bootcamp WIndows7 OEM geinstalleerd maar de grote vraag was of een install via WMWare qua licentie problemen zou opleveren: Nee dus, dus op dezelfde machine laat windows7 zich wel installeren.

De Core i5 met Radeon 4850 dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 21-12-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 21:06
Delerium schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:42:
Vooralsnog geen enkel probleem.

Command & Conquer 3 draait via Bootcamp vlekkeloos op 2560 bij 1440 en alles op high, dat dan weer wel. En niet alleen dat, de geluidsproductie van het systeem blijft zo goed als nul.
Verder heb ik via bootcamp WIndows7 OEM geinstalleerd maar de grote vraag was of een install via WMWare qua licentie problemen zou opleveren: Nee dus, dus op dezelfde machine laat windows7 zich wel installeren.
Je hebt een i5 ofnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Toch zeer jammer te lezen dat mensen hier hun iMac tot 2 of 3 keer toe moeten terugsturen. Is enige reden waarom ik er nog altijd geen heb besteld, zit nochtans enorm te wachten op zo'n groot scherm want mijn MBP 1440x900 begint tegen te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook niets meer in bestelling staan, ik heb al eens iets soortgelijks meegemaakt met een MacBook (3x terug daarna pas goed) en een 24" iMac (2x terug en de 3e kreeg later problemen). Heb ik niet weer zin in eigenlijk. Ik heb eigenlijk maar één Mac gehad die vanaf het begin perfect was en nooit problemen gaf, m'n 17" Core 2 Duo iMac.

Maar ik zit wel met hetzelfde probleem als hierboven, ik werk nu langer dan een jaar op 1280x800 @ 13" en dat werkt zeer vervelend als je er lang achter moet zitten. Daarbij is mijn MacBook grafisch echt dra-ma-tisch (Intel GMA950)... dus ik wil eigenlijk wel graag een nieuwe computer.

Zal er nog even verder over nadenken.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 21-12-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wordt voor mij 3x is scheepsrecht denk ik, nieuw jaar nieuwe kansen en anders nieuw jaar geld terug...

I'd like to love it but at the moment I can't...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Anoniem: 2356 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:23:
Het wordt voor mij 3x is scheepsrecht denk ik, nieuw jaar nieuwe kansen en anders nieuw jaar geld terug...

I'd like to love it but at the moment I can't...
echt rot voor je! Juist mijne uitgepakt en is een week 51 toestel. Ben benieuwd zo als ik hem aan zet. Eerst even de oude resetten en terug in de doos duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zeker laten weten hoe het nu zit met die nieuwere. Op macforums staan er toch ook alweer mensen met problemen met iMac van week 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Juist de 2 testen gedaan die op Macrumors staan. Ik ben blij! Geen dode pixels, het scherm is een grote verbetering tov de vorige. De gelige schijn is er nog, maar het is zo weinig dat ik hem ga houden (als het na enkele dagen niet gaat verergeren, of scherm gaat flikkeren, ...) Op de vorige iMac was het geel veel meer aanwezig dan deze. Bvb bij de vorige merkte ik het gewoon bij het surfen op dit forum, dit is nu helemaal niet meer het geval.

Vandaag en morgen wat meer testen doen, maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik de vorige terug gestuurd heb.

Ik had bang om een slechtere versie te ontvangen dan mijn vorige, maar dit is gelukkig niet zo. Deze ga ik ook houden (behalve als er iets verergerd of zo) omdat ik vrij zeker ben dat ik geen betere kan krijgen dan deze.

I'm happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Firmware update voor schermflikkeringen (Radeon HD 4670/4850)

http://support.apple.com/kb/DL984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaladert
  • Laatst online: 18-05 18:47
Ik heb de firmwareupdate geinstalleerd op mijn 27"-i7.

Ben benieuwd of de flikkeringen over zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heeft iemand een idee hoe je de flikkeringen kunstmatig kan veroorzaken. Ze gebeuren zo sporadisch dat het lastig te beoordelen is of deze firmware update de problemen oplost. Vreemd genoeg heeft Apple mij inmiddels een nieuwe 27" i7 gestuurd. Duurt nog wel 9 dagen voordat de nieuwe er is. Tot die tijd kan ik de oude blijven gebruiken. Als de oude het goed blijft doen, kan de nieuwe ongeopend retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:20
Zonder dat je er om gevraagd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is mooi voor je!
Bij mij is het met deze (week 50) net of ik een aan een krant begin bovenaan scherp en goed en dan tegen de tijd dat ik onderaan ben is t een oude krant...en rechts is t ook erger dan links.
(en ik heb nog een vingerafdruk aan de binnenkant van het scherm gevonden, niet hinderlijk maar t viel me opeens op en t is natuurlijk wel behoorlijk dom)
Het grootste probleem bij de volgende wordt voor mij om gewoon vertrouwen te hebben denk ik, met beschrijvingen dat zelfs na 9 dagen opeens knipperende schermen etc. voorkomen...
We shall see.
Racingboy schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:56:
Juist de 2 testen gedaan die op Macrumors staan. Ik ben blij! Geen dode pixels, het scherm is een grote verbetering tov de vorige. De gelige schijn is er nog, maar het is zo weinig dat ik hem ga houden (als het na enkele dagen niet gaat verergeren, of scherm gaat flikkeren, ...) Op de vorige iMac was het geel veel meer aanwezig dan deze. Bvb bij de vorige merkte ik het gewoon bij het surfen op dit forum, dit is nu helemaal niet meer het geval.

Vandaag en morgen wat meer testen doen, maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik de vorige terug gestuurd heb.

Ik had bang om een slechtere versie te ontvangen dan mijn vorige, maar dit is gelukkig niet zo. Deze ga ik ook houden (behalve als er iets verergerd of zo) omdat ik vrij zeker ben dat ik geen betere kan krijgen dan deze.

I'm happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
t1mmy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:19:
Zonder dat je er om gevraagd hebt?
Tuurlijk heb ik de helpdesk gebeld en gevraagd om een nieuwe iMac. Vreemd is dat het probleem dat ik had blijkbaar kan worden opgelost door een nieuwe firmware. Betere het zekere voor het onzekere.

Misschien wel even leuk om beide iMac's naast elkaar te zetten en kijken welke de beste monitor heeft (geen backlight bleeding, kleur verloop, etc). Ook leuk als dual-screen setup _/-\o_

Alle scherm problemen die ik boven opnoem komen trouwens ook voor bij professionele schermen. Mijn vorige Eizo monitor (1.250 Euro) had ook deels last van backlight bleeding en zelfs tijdelijk een dode subpixel.

[ Voor 16% gewijzigd door Zware Unit op 22-12-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me dat Apple echt eens hardere afspraken moet maken met hun bouwers en kwaliteitskrant controle eens flink opschroeven. Vingerafdrukken aan de binnenkant gaat natuurlijk helemaal nergens over. Dat is gewoon slechte montage en een werknemer die geen handschoenen draagt. Leuk voor de winst al die goedkope producenten in het verre oosten maar het wordt er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Anoniem: 188434 schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:14:
Het is nu even een gok als je een nieuwe iMac koopt. Ik heb nog geen berichten gelezen van een batch die volkomen vrij van fouten is. Aan de andere kant is Apple op zich wel schappelijk met ruilen en retouren dus je risico is op zich laag. Ik wacht nog wel even. Ik hoop ook stiekem nog op een update van de grafische kaart want deze is (in mijn ogen) echt niet meer van deze tijd.
Als dr een i5 of i7 met HD5XXX was geweest, had ik hem meteen gekocht... Nu zit ik in de eeuwige twijfel, of een iMac of zelf een PC in elkaar zetten. Wil hem vooral gebruiken voor foto's en zo nu en dan de nieuwste games. En dan heb ik wel graag DirectX 11 support.

offtopic:
Wacht op de eerste DIY mod waarin men zelf een HD5XXX in zijn iMac zet ipv een HD4850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Kan je ben ik bang lang wachten want die mod gaat er niet komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Frietsaus schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:16:
Firmware update voor schermflikkeringen (Radeon HD 4670/4850)

http://support.apple.com/kb/DL984
Bij mij zei de computer dat de update niet nodig was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dan heb je vast een nieuwere iMac waar de update mogelijk al op toegepast is, dat kun je controleren door de stappen onder 'Additional Information' na te lopen in dit artikel.

http://support.apple.com/kb/TS3181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Frietsaus schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:47:
Dan heb je vast een nieuwere iMac waar de update mogelijk al op toegepast is, dat kun je controleren door de stappen onder 'Additional Information' na te lopen in dit artikel.

http://support.apple.com/kb/TS3181
Ja inderdaad. Heb de nieuwere versie.

Daarnet de "oude" iMac ingepakt en nu werken op een deftige versie. Nog steeds top deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik heb misschien een vreemde vraag,
maar ik moet morgen een 24" imac vervoeren in de trein.
Ik heb alleen geen doos erbij.

Hoe kan ik hem het beste vervoeren?
Ik dacht er zelf aan om de imac in een dekentje te wikkelen en daarna in zo'n grote stevige albert heyn tas te doen. Is de voet te demonteren? Anders zou ik hem op zijn kop moeten vervoeren.

Iemand hier ervaring mee? / Iemand tips?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 01:00

Asitis

Dus.

Ik heb ooit eerder iemand zijn imac zien vervoeren met deken en boodschappentas. Het past ideaal en dat ging allemaal goed. Je moet alleen wel voorzichtig zijn met nat weer/stoten e.d. maar dat is logisch :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.