Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264313

Albert Heijn tassen zijn errug goed ... zeker om al die lekkere Albert Heijn spullen in te vervoeren, en ik heb Appie hoog zitten maar zou toch nimmer nooit mijn IMac in zijn tassen vervoeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224078

Anoniem: 264313 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:00:
Albert Heijn tassen zijn errug goed ... zeker om al die lekkere Albert Heijn spullen in te vervoeren, en ik heb Appie hoog zitten maar zou toch nimmer nooit mijn IMac in zijn tassen vervoeren :-)
Hij bedoelt denk ik de grote stevige tassen (van 1,50 :P ) Die zijn erg stevig, dus ik denk dat je hem daar makkelijk in kunt vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Anoniem: 224078 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:20:
[...]

Hij bedoelt denk ik de grote stevige tassen (van 1,50 :P ) Die zijn erg stevig, dus ik denk dat je hem daar makkelijk in kunt vervoeren.
Haha ja inderdaad,
Ik denk ook niet dat hij in die plastic tasjes gaat passen :p

Maar AH-tas wordt het dan maar :o

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Asitis schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:08:
Ik heb ooit eerder iemand zijn imac zien vervoeren met deken en boodschappentas. Het past ideaal en dat ging allemaal goed. Je moet alleen wel voorzichtig zijn met nat weer/stoten e.d. maar dat is logisch :)
Dat gaat je met een 24" echt niet lukken :D Die doos is gigantisch en past echt niet in een AH tas, en ook niet zo'n grote stevige.

Oeps... zonder doos lees ik nu :$

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 23-12-2009 01:22 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Exirion schreef op woensdag 23 december 2009 @ 01:21:
[...]

Dat gaat je met een 24" echt niet lukken :D Die doos is gigantisch en past echt niet in een AH tas, en ook niet zo'n grote stevige.

Oeps... zonder doos lees ik nu :$
Ja, als ik de doos had gehad...
;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Als echte MacNoob liep ik met mijn nieuwe iMac tegen een probleem aan. Ik poste dat (met verse foto's van mijn iMac) in het Show je Apple topic. Daar kwam ook een oplossing. Ik plaats het hier voor het geval anderen tegen hetzelfde aanlopen.

Probleem:
Enige 'grote' probleem wat ik nu heb is dat Ethernet niet lekker werkt. De ene keer heb ik wel verbinding en dan plotseling weer niet. Het lampje op mijn switch gaat dan ook uit. Hier moet ik maar eens induiken.
Oplossing:
Whieee schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:59:Dat klinkt als een link negotiation probleem, of een slechte kabel. Link negotiation problemen doen zich nogal eens voor met goedkope hubs/switches. De ethernet-adapter in je Mac staat standaard op 'auto-negotiate', en zal zich instellen op de maximale instellingen die je hub/switch ondersteunt, mits deze te detecteren zijn. Zo niet, dan pakt de adapter de maximale instellingen; in dit geval dus 1000baseT full-duplex met flow control. Je kan de link-settings handmatig instellen in: System Preferences - Network - Ethernet - Advanced - Ethernet.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat was dan precies de oplossing?

Andere kabel? Andere hub/switch of andere instellingen (en welke instelling dan?) in Systeemvoorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:18
Frietsaus, lees de quote van Whieee eens, daar staat het letterlijk beschreven! ;) Enige aanpassing is, is dat hij een Engelse OS X gebruikt. System Preferences wordt dus Systeemvoorkeuren (logisch). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, ik ging er al van uit dat het de instelling was in de Systeemvoorkeuren, maar het mag wel wat duidelijker als je het mij vraagt.

Welke instelling heeft het probleem opgelost? Je kunt kiezen uit 10BaseT/UTP, 100BaseTX etc. Ik vraag het niet eens voor mezelf, maar voor anderen met mogelijk hetzelfde probleem. Een forum is zo geweldig vanwege de vele kennis die aanwezig is, het werkt m.i. dan ook het beste als oplossingen zo duidelijk mogelijk worden beschreven. Het was ook geen aanval of iets dergelijks, gewoon een vraag ter verduidelijking.

Daarbij staat in die quote ook dat het probleem kan optreden met goedkope hubs dus misschien heeft hij de hub wel vervangen door een beter exemplaar...? Ook kan het liggen aan een slechte kabel dus wie weet is de kabel wel vervangen?

[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 23-12-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Hier een 21,5 iMac in huis die sinds vanochtend niet meer boot. net apple gebeld en de iMac wordt vervangen, volgende week krijgen we een nieuwe opgestuurd en de oude moeten we retourneren. opzich prima geregeld, ik ben alleen zo stom geweest om geen backups te maken van het systeem. Gevlog is nu dat we alle foto's kwijt zijn vanaf de zomer. Heb al geprobeerd of apple ze na eventuele reparatie op kan sturen oid, maar dit is niet mogelijk. Ik kan natuurlijk de iMac uit elkaar halen en de harde schijf eruit halen, aansluiten op PC etc, maar dit is een behoorlijke klus. Iemand nog een ander idee om de data te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien werkt de firewire target disk mode nog wel. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
come again? :S
Heb ik nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Koppelen aan een andere Mac (je vervangende eventueel) via FireWire en dan opstarten met de 't' ingedrukt. Als Target disk dan nog werkt, dan boot ie op als een soort externe schijf en hij wordt dan ook als zodanig zichtbaar op de andere Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Ik heb weleens dat wanneer mijn iMac (i7 net Snow Leopard 10.6.2) uit de slaapstand komt hij netwerk folders op Windows pc's niet meer wil openen. Hij ziet de pc's nog wel, maar kan er geen verbinding mee maken. Wanneer ik de Mac daarna af wil sluiten of opnieuw op wil laten starten dan doet hij dit niet (waarschijnlijk door de netwerk verbinding). Is iemand hiermee bekend en is er evt een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door tommy6 op 23-12-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
Mikey NL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:13:
Koppelen aan een andere Mac (je vervangende eventueel) via FireWire en dan opstarten met de 't' ingedrukt. Als Target disk dan nog werkt, dan boot ie op als een soort externe schijf en hij wordt dan ook als zodanig zichtbaar op de andere Mac.
kijk naar zoiets was ik op zoek! Heb hier nog een iMac 24 inch staan dus morgen even firewire kabeltje halen en proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
funk-e schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:05:
Ik heb misschien een vreemde vraag,
maar ik moet morgen een 24" imac vervoeren in de trein.
Ik heb alleen geen doos erbij.

Hoe kan ik hem het beste vervoeren?
Ik dacht er zelf aan om de imac in een dekentje te wikkelen en daarna in zo'n grote stevige albert heyn tas te doen. Is de voet te demonteren? Anders zou ik hem op zijn kop moeten vervoeren.

Iemand hier ervaring mee? / Iemand tips?
OK Tip:
Een iMac 24" past niet in een Albert Heyn-tas :/

Mijn iMac is inmiddels vervoerd, maar hij heeft wel wat deukjes op de rand opgelopen :'(
Ik ben wel ontzettend blij met mijn ' beestje ' ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Hmmm nu af en toe ook al reboots vanuit het niets. Klinkt alsof de stroom eruit knalt (echt zo plotseling, klik zwart scherm) waarna hij gewoon weer vanzelf opstart, maar dat is niet het geval want de rest van mijn apparaten blijven gewoon werken.

Vreemd OS dat 10.6.2. Of toch: vreemd apparaat die iMac... Hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Frietsaus schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:36:
Ja, ik ging er al van uit dat het de instelling was in de Systeemvoorkeuren, maar het mag wel wat duidelijker als je het mij vraagt.
System Preferences - Network - Ethernet - Advanced - Ethernet. Als je het hiermee niet kan vinden wil ik best screenshots maken ;)
Welke instelling heeft het probleem opgelost? Je kunt kiezen uit 10BaseT/UTP, 100BaseTX etc. Ik vraag het niet eens voor mezelf, maar voor anderen met mogelijk hetzelfde probleem. Een forum is zo geweldig vanwege de vele kennis die aanwezig is, het werkt m.i. dan ook het beste als oplossingen zo duidelijk mogelijk worden beschreven. Het was ook geen aanval of iets dergelijks, gewoon een vraag ter verduidelijking.
Er is niet specifiek 1 instelling die het probleem voor iedereen oplost. Er zijn verschillende 'link modes' in de Ethernet specificatie, en verscheidene mogelijkheden voor duplex en flow control. Wat er bij The_Bash mis ging was dat auto-negotiation niet werkte. Wanneer je 2 apparaten met een netwerkkabel met elkaar verbindt (in dit geval een Mac en een switch), zullen ze samen uit moeten vinden volgens welke afspraken er gecommuniceerd wordt; hoe snel, door welke aderen, etc.

Een apparaat dat op 'auto-negotiation' staat gaat proberen er samen met 'de andere kant' uit te komen, wat dus wel eens mis kan gaan. Je zal je voor kunnen stellen dat het niet gaat werken als de ene kant op 1000Mbit full duplex met flow control wil werken, terwijl de andere kant bijvoorbeeld op 10Mbit half duplex zonder flow control wil werken. In een dergelijk geval zal je merken dat de netwerkverbinding voortdurend wegvalt (elke seconde bijvoorbeeld).

De oplossing: je Mac handmatig instellen op de instellingen waarmee 'de andere kant' werkt.

Vroeger waren dergelijke configuratiestappen noodzakelijk, maar de laatste jaren is het uitzonderlijk als dit nog nodig is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Whieee schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:07:
[...]
System Preferences - Network - Ethernet - Advanced - Ethernet. Als je het hiermee niet kan vinden wil ik best screenshots maken ;)
Het 'duidelijker' gedeelte van mijn post had betrekking op de oplossing in zijn geheel, niet waar de instelling te vinden is want dat stond al duidelijk genoeg in de quote van jouw post. :)

Ik weet niet of jullie (zowel jij als SyS-Error) mijn post hadden begrepen, maar toen ik vroeg naar welke instelling ging dat specifiek over welke keuzes gemaakt zijn in het tabblad 'Ethernet', niet waar deze instelling te vinden is en al helemaal geen verzoek om vertaling van het woord 'System Preferences'. :P

Maar bedankt voor je duidelijke antwoord, het is me nu duidelijk en misschien heeft iemand er nog wat aan in de toekomst.

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 23-12-2009 23:39 ]

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Net vanochtend binnen gekregen: iMac 27" / 16GB geheugen / i7 2.8Ghz... geen problemen met video of beeldscherm tot zover. Bakbeest werkt supersnel.. zoals ik al verwacht had. Helemaal happy. Grote verbetering tegenover mijn 13" MacBook (letterlijk en figuurlijk).

• Giant87
Giant87 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:40:
Hmmm nu af en toe ook al reboots vanuit het niets. Klinkt alsof de stroom eruit knalt (echt zo plotseling, klik zwart scherm) waarna hij gewoon weer vanzelf opstart, maar dat is niet het geval want de rest van mijn apparaten blijven gewoon werken.

Vreemd OS dat 10.6.2. Of toch: vreemd apparaat die iMac... Hoop het niet.
Lijkt aan Safari(+Flash?) te liggen, altijd als hij reboot ben ik aan het browsen en dit staat dan een flink aantal keer in de system.log..

com.apple.WebKit.PluginAgent[574]: Debugger() was called!

//edit, Safari gereset en cache geleegd, daarna repair permissions uitgevoerd en kijk:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2bwewk.png

..

[ Voor 10% gewijzigd door Giant87 op 24-12-2009 16:53 ]

Anoniem: 78415

Giant87 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:40:
[...]

Lijkt aan Safari(+Flash?) te liggen, altijd als hij reboot ben ik aan het browsen en dit staat dan een flink aantal keer in de system.log..

com.apple.WebKit.PluginAgent\[574]: Debugger() was called!

//edit, Safari gereset en cache geleegd, daarna repair permissions uitgevoerd en kijk:
..
Ehm... dat Safari + Flash niet lekker werkt was bij mij ook zo, had dezelfde errors in de log, maar daarvan ging ie niet spontaan rebooten.. (24" early 2009). Ben benieuwd of het wegblijft....

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:45
zojuist ook melding gekregen van safari dat flash weer een foutenrapportje waard was.. blijkbaar kan safari nog niet goed omgaan met flash...

...

• SyS_ErroR
koentjuh1987 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:27:
zojuist ook melding gekregen van safari dat flash weer een foutenrapportje waard was.. blijkbaar kan safari nog niet goed omgaan met flash...
Sterker nog, ik heb nog nooit een Mac in mn handen gehad waarop Flash wél lekker werkte..

Anoniem: 193933

Zojuist bij m'n vader z'n i5 geplaatst. Perfect apparaat, geen gele tint, flitsen of iets. Misschien dat het mensen weer wat gerust stelt. :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:35:
[...]

Sterker nog, ik heb nog nooit een Mac in mn handen gehad waarop Flash wél lekker werkte..
Flash is onder OSX een dusdanig baggerproduct dat het zelfs een 48-core Mac Pro met 256GB RAM op z'n knieën zou kunnen helpen. Dat komt overigens niet alleen door de waardeloze prog-skills bij Adobe, maar voor een groot deel ook door vreselijk luie developers die nog nooit van optimalisatie gehoord hebben waardoor een simpele flash animatie met een poppetje dat heen en weer wiebelt al snel je halve Mac opvreet |:(

Launching containers into space

• Giant87
SyS_ErroR schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:35:
[...]

Nou het rare is, ik merk er verder niks van. Flash filmpjes werken allemaal perfect. Maar toch opeens een spontane reboot. Overigens zojuist weer dus het ligt denk ik toch nog ergens anders aan..?

//edit, Fullscreen Youtube HD filmpje (toy story 3 trailer) vreet 12% cpu power, valt mee toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Giant87 op 24-12-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sinds kort hebben ze de 24" iMac 2,66GHz inclusief draadloze muis en toetsenbord voor maar € 1050,- bij Dixons. Da's op zich wel een mooie actie, dacht ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

syltheboy schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:39:
Sinds kort hebben ze de 24" iMac 2,66GHz inclusief draadloze muis en toetsenbord voor maar € 1050,- bij Dixons. Da's op zich wel een mooie actie, dacht ik zo. :)
Dat is nu de standaard prijs voor die modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 14:55
Anoniem: 193933 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:40:
[...]

Dat is de standaardprijs met bedraad tobo en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 193933 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:40:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Bij Amac zijn ze in elk geval € 50,- duurder en zonder draadloze toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70458

Giant87 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:41:
[...]

Nou het rare is, ik merk er verder niks van. Flash filmpjes werken allemaal perfect. Maar toch opeens een spontane reboot. Overigens zojuist weer dus het ligt denk ik toch nog ergens anders aan..?

//edit, Fullscreen Youtube HD filmpje (toy story 3 trailer) vreet 12% cpu power, valt mee toch?
Licht dit wel aan flash/mac combo?
ik heb het gevoel of het een mac/flash/firefox combo is. Flash werkt top op safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 21:08
Shit nog steeds geen problemen met mijn i7. Wat saai. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 00:30

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Heb je geen problemen of juist wel of je bent gewoon nieuwsgierig en in afwachting van je eigen nieuwe Imac dan is hier een site waar alles wordt bijgehouden. En ja..... helaas weten we dat het "nog" niet allemaal positief is. Maar ook dat komt goed. http://imac.squeaked.com/index.php . Laat ik het zo zeggen ik heb er vertrouwen in en ook al zal het nog even duren voordat mijn Imac i7 via de reseller wordt uitgeleverd.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Hier hadden we een klein probleempje met een iMac, er zaten zwarte vlekken/strepen door het beeld, niet heel storend, maar toch hoort het niet. We zijn hiermee langs een Apple store gegaan, om hem te laten repareren, dit zou zo'n 2 weken duren. Waarschijnlijk zou het scherm vervangen moeten worden. Nu ruim 4 weken later nog steeds niks gehoord, net gebeld en ze "gaan er achteraan"...

Duurt lekker lang dus.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:41

Nitai

Live the life you love.

Welke iMac versie heb je het dan over?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Nitai schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:30:
Welke iMac versie heb je het dan over?
Vorige generatie 24", 10,1 als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe komt het dat de installatie van Snow Leopad op een imac rond de 4,5 gb zit en op een macbook rond de 8 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb toch maar een ticket met Apple geopened voor de zeer lichte gele waas die ik heb. Ga nu geen stappen ondernemen maar je kan maar een referentie punt hebben dacht ik zo. Zeer vriendelijk geholpen en er werd mij verzekerd dat Apple hard aan het werk is, nog geen oplossing heeft maar hoopt dit dmv een firmware release te adreseren ... dus wie weet. Hij zei trouwens ook dat sommige mensen het probleem sinds de laatste update hebben. Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:38
Ben er net achter gekomen dat ik een probleem heb. Ik ben eind november overgestapt van een windows laptop naar een iMac. Werkt prachtig allemaal, maar er is 1 probleem: De opstart tijd. Deze is namelijk behoorlijk lang voor een MAC.

Ik heb het vanochtend geklokt met mijn telefoon en daar komen de volgende resultaten uit:

Mijn iMac (late 2009, 21.5", 3,06ghz, 4gb, ATI HD4670): 1:07 min
iMac van mijn ouders (early 2009, 20", basismodel): 0:39 min

Zijn dit normale resultaten? Verder werkt de iMac perfect en snel, maar hij doet wel erg lang over het opstarten, vooral in vergelijking met het model dat mijn ouders hebben. (destijds het goedkoopste model). En ik heb juist omdat wat meer snelheid te hebben een duurder model gekocht.

Ik heb natuurlijk de laatste updates geinstallleerd op beide MAC's en ze draaien beide op 10.6.2

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 00:30

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

rusman schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:10:
Ben er net achter gekomen dat ik een probleem heb. Ik ben eind november overgestapt van een windows laptop naar een iMac. Werkt prachtig allemaal, maar er is 1 probleem: De opstart tijd. Deze is namelijk behoorlijk lang voor een MAC.

Ik heb het vanochtend geklokt met mijn telefoon en daar komen de volgende resultaten uit:

Zijn dit normale resultaten? Verder werkt de iMac perfect en snel, maar hij doet wel erg lang over het opstarten, vooral in vergelijking met het model dat mijn ouders hebben. (destijds het goedkoopste model). En ik heb juist omdat wat meer snelheid te hebben een duurder model gekocht.

Ik heb natuurlijk de laatste updates geinstallleerd op beide MAC's en ze draaien beide op 10.6.2

Dit wil nog wel eens helpen:

http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=nl_NL
(oja, eerst lezen!)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Blijft het scherm lang grijs?
Externe firewire/usb drives aangesloten?
Startup disk opnieuw ingesteld?
Permissions al gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 11:17

Je moet even de opstartschijf toewijzen. Ga daarvoor naar Systeemvoorkeuren --> Opstartschijf en selecteer de Mac OS X schijf. Vervolgens zal het opstarten een stuk sneller gaan :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Het PRAM en NVRAM resetten is de oplossing inderdaad. Het viel me op dat voor de reset het ongeveer 40 seconden duurde voordat het Apple logo verscheen in het witte/grijs scherm. De rest ging allemaal heel snel. Grijs/wit scherm verscheen redelijk snel en doorstarten ging ook snel.

Heeft het toewijzen van de opstartschijf nog extra snelheids winst? Of heeft dit hetzelfde effect als de reset van PRAM en NVRAM?

En is het resetten een tijdelijk work-around of is een eenmalig iets en komt het probleem dan nooit meer terug?

Edit: opstarten gaat nu wel lekker snel met zo'n 28 seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door rusman op 29-12-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan iemand met een 27" iMac even de breedte en hoogte van het scherm voor me opmeten? Ik kan deze info nergens vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Lounge Deluxe schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:10:
Kan iemand met een 27" iMac even de breedte en hoogte van het scherm voor me opmeten? Ik kan deze info nergens vinden namelijk.
Kon je die echt niet vinden nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:02
Lounge Deluxe schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:10:
Kijk eens hier

[ Voor 4% gewijzigd door Flatwhite op 29-12-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Soms kan een verificatie geen kwaad... En ja, het klopt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:41

Nitai

Live the life you love.

rusman schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:31:
Het PRAM en NVRAM resetten is de oplossing inderdaad. Het viel me op dat voor de reset het ongeveer 40 seconden duurde voordat het Apple logo verscheen in het witte/grijs scherm. De rest ging allemaal heel snel. Grijs/wit scherm verscheen redelijk snel en doorstarten ging ook snel.

Heeft het toewijzen van de opstartschijf nog extra snelheids winst? Of heeft dit hetzelfde effect als de reset van PRAM en NVRAM?

En is het resetten een tijdelijk work-around of is een eenmalig iets en komt het probleem dan nooit meer terug?

Misschien offtopic, maar waarom schakel je je iMac uit? Slaapstand is ideaal! Ik doe m'n iMac alleen uit als ik een weekendje weg ben of iets dergelijks, anders gaat hij in de avond gewoon in slaapstand.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het ging me om de afmetingen van uitsluitend het scherm, niet de buitenafmetingen van het gehele apparaat. Maar iedereen bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Lounge Deluxe schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:55:
[...]

Het ging me om de afmetingen van uitsluitend het scherm, niet de buitenafmetingen van het gehele apparaat. Maar iedereen bedankt voor de input!
27" 16:9 beeldverhouding.
Hier kan je toch super easy de lengte en hoogte uit halen? :P Nooit opgelet tijdens Wiskunde zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:20
Voor de mensen die willen testen of het beeldscherm geel is .. kwam vanmorgen op deze site een test tegen >>

http://gizmodo.com/543644...forts-so-i-need-your-help

Geel test >> http://tapplox.com/imac-led.html

ben zelf ergg benieuwd of ik er last van krijg. Mijn imac komt de 18e januari binnen (op papier) . en ik kan niet wachten :D

[ Voor 7% gewijzigd door Alexandro op 30-12-2009 09:10 ]

'Good artists copy, great artists steal' (Picasso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn iMac i7 soms toch hapert.
Ik heb nu bijvoorbeeld firefox en vmware met bootcamp draaien. Als ik kijk naar mijn activity monitor wordt mijn cpu echt maar met 1,5 blokje gebruikt (in de graph)
% user: 1.93
% system: 2.85
% idle: 95.63

Processes: 79
Threads: 452

Memory (4 GB)
801 inactive.

Disk activity zit op een peak van maximaal 7 mb/s
maar gemiddeld rond de 2 mb read/sec

Is toch vreemd. ik heb echt de gekste dingen gedaan. als ik een film aan het renderen ben, een library in aperture aan het loaden ben en daarnaast staat mijn usenet download met 12 mb/s te pompen komt mijn cpu nieteens over een kwart heen. maar toch wordt hij dan langzaam. waar zit de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Anoniem: 70458 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:11:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn iMac i7 soms toch hapert.
Ik heb nu bijvoorbeeld firefox en vmware met bootcamp draaien. Als ik kijk naar mijn activity monitor wordt mijn cpu echt maar met 1,5 blokje gebruikt (in de graph)
% user: 1.93
% system: 2.85
% idle: 95.63

Processes: 79
Threads: 452

Memory (4 GB)
801 inactive.

Disk activity zit op een peak van maximaal 7 mb/s
maar gemiddeld rond de 2 mb read/sec

Is toch vreemd. ik heb echt de gekste dingen gedaan. als ik een film aan het renderen ben, een library in aperture aan het loaden ben en daarnaast staat mijn usenet download met 12 mb/s te pompen komt mijn cpu nieteens over een kwart heen. maar toch wordt hij dan langzaam. waar zit de bottleneck?
Ik denk toch op je harddisk, gezien dat je allemaal taken aan het doen bent die redelijk intensief met je harddisk bezig zijn. Dat je gemiddelde disk activity niet boven de 2MB (niet mb gok ik) uitkomt, komt waarschijnlijk omdat je HD constant staat te switchen tussen de verschillende taken (dan weer stukje usenet wegschrijven, dan weer stukje library ophalen, etc) en dat is niet bevorderlijk voor de snelheid.

Ik weet niet of je nog een externe disk hebt ofzo, anders zou je kunnen proberen een deel van je activiteiten daarop te doen, zodat je de load een beetje verdeeld over meerdere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja, dat vraag ik me dus af.
gisteren had ik peaken van 96mb/s
dat zijn hele andere getallen dat dit.
verder gaat alles gewoon snel maar het hapert gewoon een beetje af en toe.
terwijl ik nog zoveel resources over heb. kortom er zit is wat het allemaal tegenhoud. maar idd mogelijk de hd.
ik krijg vd week iig 4 extra gb geheugen. die zit 9 vd 10 keer wel aardig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

[miereneukersmodus] Pas op met de afkortingen. Mb en MB zijn 2 verschillende termen ;). enkel kilobit/byte (kb/kB)schrijf je met een kleine beginletter[/miereneukersmodus]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
@ kayintveen .. welke geheugen merk heb je erin gegooid .. kan ik het meteen bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alexandro schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:40:
@ kayintveen .. welke geheugen merk heb je erin gegooid .. kan ik het meteen bestellen :D
http://www.informatique.n...ston-kta-mb1066k2/4g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Nitai schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:42:
[...]

Misschien offtopic, maar waarom schakel je je iMac uit? Slaapstand is ideaal! Ik doe m'n iMac alleen uit als ik een weekendje weg ben of iets dergelijks, anders gaat hij in de avond gewoon in slaapstand.
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet.. Meer een gewoonte uit het Windows tijdperk.. Ja daar wordt een machine langzaam als hij meerdere dagen achter elkaar aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ik gebruik op mijn iMac ook nooit de sluimerstand, omdat ik 's avonds geen elektronica aan wil laten staan. Dus de hele stekkerdoos gaat dan gewoon uit.

Op mijn MBP gebruik ik echter wel de slaapstand, super handig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
struul schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:49:
Hier een 21,5 iMac in huis die sinds vanochtend niet meer boot. net apple gebeld en de iMac wordt vervangen, volgende week krijgen we een nieuwe opgestuurd en de oude moeten we retourneren. opzich prima geregeld, ik ben alleen zo stom geweest om geen backups te maken van het systeem. Gevlog is nu dat we alle foto's kwijt zijn vanaf de zomer. Heb al geprobeerd of apple ze na eventuele reparatie op kan sturen oid, maar dit is niet mogelijk. Ik kan natuurlijk de iMac uit elkaar halen en de harde schijf eruit halen, aansluiten op PC etc, maar dit is een behoorlijke klus. Iemand nog een ander idee om de data te redden?
Nog even een reactie op mijn eigen vraag;

Had een Firewire 800 kabel besteld om de firewire doelschijfmodus te proberen, die kreeg ik dus vandaag binnen, iMac naast mijn eigen iMac 24" gezet en alles aangesloten. Ik zet de boel aan en tot mijn grote verbazing start de iMac 21,5" gewoon weer op! Prachtig natuurlijk, gelijk alle foto's op schijf gebrand en er wordt nu een time machine backup naar mijn iMac 24" gedraaid zodat alles straks weer het oude is.

Alleen nu even dit: Er is een nieuwe iMac 21,5" onderweg hiernaartoe, dit gaat ook gewoon door want hij vertoont wel meer problemen (spontane vastlopers etc). Maar ik wil ivm privacy redenen eigenlijk alles wel verwijderen, is hier een snelle manier voor? Kan natuurlijk handmatig even alle foto's, cachebestanden van safari, geschiedenis en mails wissen, maar ik zie wellicht wat over het hoofd en mss is er wel gewoon een alles-in-één-command oid :)
Of is het eigenlijk niet echt nodig, met andere woorden, gaat apple betrouwbaar om met vertrouwelijke informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Maak een nieuwe admin account aan, log daarmee in. Verwijder vervolgens je oude useraccount, en ga naar "schijfhulpprogramma". Daar kan je de zogeheten vrije-ruimte wissen, kies voor 7maal (dat is zat), en tadaa je bent klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
rusman schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:31:

Iemand nog antwoord op bovenstaande vraag? Opstart snelheid blijft nu inderdaad rond 28 seconden, maar blijft dit nu eeuwig zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:20
rusman schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:52:
[...]

Iemand nog antwoord op bovenstaande vraag? Opstart snelheid blijft nu inderdaad rond 28 seconden, maar blijft dit nu eeuwig zo?
Eeuwig is wat lang. Mijn MBP van bijna 2 jaar start ook nog steeds in 30 sec. op. Dus het blijft wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
sander_dr schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:20:
[...]

Eeuwig is wat lang. Mijn MBP van bijna 2 jaar start ook nog steeds in 30 sec. op. Dus het blijft wel zo.
Nou het gaat mij er meer om dat ik niet iedere maand mijn NVRAM en PRAM moet resetten. Want als dat wel zo is lijkt mij dat meer een fout van Apple dan.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
Zijn er ook mensen die een iMac kopen om op te gamen? Ik heb nu een vrij oude PC (amd x64 3400 met een geforce 8800gts) en daar kan ik de meeste zaken nog net mee doen. COD6 single player hangt alleen al halverwege de single player campaign en ik was benieuwd of er mensen zijn die hun i5/i7 al eens met windows 7 uitgerust hebben en zich aan de wat zwaardere games gewaagd hebben.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Frietsaus schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:01:
Wat was dan precies de oplossing?

Andere kabel? Andere hub/switch of andere instellingen (en welke instelling dan?) in Systeemvoorkeuren?
Om nog even aan te geven wat bij mij de exacte oplossing was: Het ging inderdaad om het genoemde 'link negotiation' probleem. Ik heb de snelheid op 100baseTX ingesteld. Automatisch pakte hij 1000baseT (wat wel door mijn netwerk wordt ondersteund) en dat werkt niet. Met deze setting werkt het in ieder geval stabiel.

Mijn router is trouwens de Dlink DIR655 en daar staat op zolder een Linksys SD2005 tussen. Deze laatste zorgt waarschijnlijk voor het 'probleem' dat ik mijn netwerk niet op 1000mbit kan draaien, maar de kabel is te kort om door te trekken naar de mac. Ik ga het later nog een keer testen.

Edit: Andere kabel is waarschijnlijk de oplossing om van de volle snelheid gebruik te kunnen maken. Er ligt nu CAT5 naar de zolder. Hieronder een geval waarin ook gebruik wordt gemaakt van de SD2005.
NielsTn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:18:
Okay thanks voor de toelichting.
Ik kan nu officieel bevestigen dat het vervangen van CAT5 UTP kabel door CAT5e UTP kabel de gigabit-faciliteit nu WEL vlekkeloos werkt tussen Mac en NAS.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Bash op 31-12-2009 13:25 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielsnoek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 08:33
kramon schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:53:
Zijn er ook mensen die een iMac kopen om op te gamen? Ik heb nu een vrij oude PC (amd x64 3400 met een geforce 8800gts) en daar kan ik de meeste zaken nog net mee doen. COD6 single player hangt alleen al halverwege de single player campaign en ik was benieuwd of er mensen zijn die hun i5/i7 al eens met windows 7 uitgerust hebben en zich aan de wat zwaardere games gewaagd hebben.
met een i5 en windows 7 geïnstalleerd loopt bijvoorbeeld mw2 vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336780

kramon schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:53:
De oudere iMacs (20", C2D , 4GB en 2,26 GHZ) hier kunnen de singleplayer van MW2 op de meeste stukken vloeiend spelen, dit zou bij de nieuwe iMacs dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Thanks, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
offtopic:
als je puur een imac aanschaft om spellen te kunnen spelen... moet je eerder bedenken wat je er dan nog meer wil mee doen..
Ik heb paar weken geleden ook een imac aangeschaft, mooi apparaat en het werkt heerlijk met osx sl. Maar om dan alleen bootcamp en windows te gebruiken voor games... vindt ik eerlijk gezegd beetje overdreven. Maargoed ieder zijn punt

als ik mijn imac in sluimerstand zet en dan na aantal uur/ of dag later wil laten ontwaken loopt het geheel bij me vast. Mijn WD externe schijf blijft branden maar verder geen activiteit. Meer mensen met dit probleem? bij opstarten krijg ik ook een foutenrapport.

EDIT:
Als het weer voorkomt zal ik dit rapport ook hier is posten.. Want weet eerlijk gezegd nog niet waar het aan kan liggen. Eerder is gemeld software probleem... maar heb er niks speciaals op staan.

[ Voor 17% gewijzigd door koentjuh1987 op 01-01-2010 15:12 . Reden: toevoeging ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik zal er voornamelijk op gaan ontwikkelen (webdevelopment). Het is gewoon mijn thuiswerk-computer. Op kantoor werk ik al met een 24" iMac en thuis zit ik nog met een macbookje, maar ik heb liever een iets groter scherm :) De vraag of je erop kan gamen is meer iets wat meeweegt in de beslissing om de pc weg te gooien ;)

Wij hebben ook een paar van die WD dingen op kantoor en dat zijn echt rotdingen (vind ik dan). Het kan soms wel even duren voordat ze het weer gaan doen. Misschien dat hij conflicteerd met de slaapstand functie... Zou mij niks verbazen. Misschien eens proberen die WD eruit te halen en dan in slaapstand te gaan? Of de WD eraf halen en dan pas uit slaapstand gaan en dan weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik zal het is proberen. Gebruik momenteel de WD voor timemachine. ik ga de slaapstand zo is proberen en kijken of het goed werkt anders zla ik het foutenrapport even posten misschien dat een van jullie hier iets uit kan halen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Anoniem: 336780 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:21:
[...]

De oudere iMacs (20", C2D , 4GB en 2,26 GHZ) hier kunnen de singleplayer van MW2 op de meeste stukken vloeiend spelen, dit zou bij de nieuwe iMacs dus geen probleem moeten zijn.
eigenlijk wel, de oude betere imac 20inches hadden betere grafische kwaliteiten als de huidige 9400m chipset modellen, een ati 2600 is sneller. Ik zou me er alleen aan wagen als er een ebtere Ati grafische kaart in je Imac zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336780

Sn0wblind schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:22:
[...]

eigenlijk wel, de oude betere imac 20inches hadden betere grafische kwaliteiten als de huidige 9400m chipset modellen, een ati 2600 is sneller. Ik zou me er alleen aan wagen als er een ebtere Ati grafische kaart in je Imac zit.
Mijn model heeft een 9400M, augustus 2009 aangeschaft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Anoniem: 336780 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:32:
[...]

Mijn model heeft een 9400M, augustus 2009 aangeschaft. :)
dan staan de settings wel enorm laag, want ik heb het op me macbook pro niet erg vlotjes met de 9400M, in ieder geval geen native resolutie met op z'n minst alles op normal. dat kan die bij verre niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddefrenne
  • Laatst online: 21-02 14:13
Gisteren iMac 27" toegekomen, geen problemen gehad tot dat ik vanavond thuiskwam en hem uit slaapstand haalde. Vanaf dan maakt mijn harde schijf geregeld geluid als van een maag die honger heeft. Online gekeken en blijkbaar zijn er veel met dit probleem, maar het komt voor bij zowel de Seagate (wat ik heb en vooral bij hen), de WD en Hitachi blijkbaar. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dan? Het is tamelijk irritant. Ben aan het denken om hem terug te sturen. Voor de rest nog geen problemen met deze iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224411

Hallo ik ben vrij nieuw hier dus a.u.b enige coulance,
Ik heb een iMac 24" En sinds een week doet mijn DVDspeler heel vreend,wanneer ik er een DVD in doet spuwd hij hem er na enige ogenblikken weer uit.
Ook gebeurd het af en toe dat hij begin te tikken en na een tijdje er ook weer uitgooid.
Heb al verschillende keren met installatie disk geprobeerd om de hele zaak opnieuw te installeren maar ja...
Dit zijn de gegevens :
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac8,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,8 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 4 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.30f1
Serienummer (systeem): YM8312NJZE4
Hardware-UUID: 1E9B5453-EB51-5623-974B-5EC05D4E0A63

ATA-bus:

OPTIARC DVD RW AD-5630A:

Model: OPTIARC DVD RW AD-5630A
Revisie: 1AHN
Serienummer:
Externe eenheid: Nee
Protocol: ATAPI
Eenheidnummer: 0
Sockettype: Intern
Low power polling: Ja
Stroomtoevoer uit: Nee
Ben ten einde raad en weet het ook niet meer,misschien iemand van jullie met een dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
Try this:

How to fix the CD player

1. Go to System/Library/Caches and trash the folder com.apple.kernelcaches
2. Go back to System/Library and trash the file Extensions.kextcache
3. Restart.
If that doesn't work, try trashing this file:
~Home/Library/Preferences/CD Info.cidb
That is the way its done

Bron : http://discussions.info.a...1644860&tstart=0&start=45

bij sommige mensen werkt het niet .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Same here zal nog eens een paar andere fora checken en anders vrees ik dat er niets anders op zit dan om naar de winkel terug te gaan.
En ben dan benieuwd waar ze mee komen om het op te lossen,hij is 9 maandeen oud dus ik ben benieuwd.Thx voot nu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
kun je verder nix in de logs zien over het probleem ...:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
mm lees voornamelijk op forums dat hij toch vervangen moet worden ...:(

had je dit toevallig al geprobeerd

PRAM en NVRAM resetten

*Schakel de computer uit.
*Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Command, Option, P en R. U dient deze toetsen tegelijk ingedrukt te houden in stap 4.
*Schakel de computer in.
*Houd de toetsen Command, Option, P en R tegelijk ingedrukt. U moet deze toetsencombinatie indrukken voordat het grijze scherm verschijnt.
*Houd de toetsen ingedrukt totdat de computer opnieuw opstart en u het opstartgeluid de tweede keer hoort.
*Laat de toetsen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

[b][message=33200611,noline]Ik heb een iMac 24" En sinds een week doet mijn DVDspeler heel vreend,wanneer ik er een DVD in doet spuwd hij hem er na enige ogenblikken weer uit.
Kan het zijn dat de drive vies is? Ik heb al 1 referentie gevonden dat het probleem weg was nadat er een cleaner-cd in de drive was geweest (en er moeilijk uitkwam, maar MET een boel stof). Nou zou ik niet meteen aanraden om er een in te stoppen want de kans is groot dat hij vast komt te zitten, Apple zegt zelfs dat het niet kan. Maar misschien beginnen met wat blazen en/of een spuitbusje lucht proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat Alexandro voorslaat heb ik al eens geprobeerd maar misschien hield ik de toetsen niet lang genoeg ingdrukt dus probeerik het nog maar eens,heb momenteel een verjaardagsfeestje hier dus het duurt allemaal wat langer.
Zal het. ook eens proberen met een spuitbusje met lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
Ben benieuwd ... heb je verder nix meer gevonden in de system logs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Blijkbaar is mijn vervangende iMac tijdens mijn vakantie bij de buren afgeleverd... 8)

Heb op de valreep nog even een test gedaan van het oude scherm en direct een foto gemaakt. Het oude scherm heeft duidelijk een gele waas aan de rechterkant (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://files.me.com/maartendevries/w9hgrh

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09
hier inmiddels ook een imac i5 aan het werk. Geweldig apparaat zonder manco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
Nicee.. wat was de levertijd vanaf dat hij klaar was ? ..de imac i7 die ik besteld heb (26-12) zou 12-1 naar mij toe komen en volgens planning de 18e binnen zijn ... en ik ben natuurlijk enorm benieuwd.. of het momenteel al sneller gaat. Kan echt niet wachten om dit beest te temmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zware Unit schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:30:
Blijkbaar is mijn vervangende iMac tijdens mijn vakantie bij de buren afgeleverd... 8)

Heb op de valreep nog even een test gedaan van het oude scherm en direct een foto gemaakt. Het oude scherm heeft duidelijk een gele waas aan de rechterkant (zie foto).
En je nieuwe is nu goed zonder issues ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Anoniem: 264313 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:44:
[...]

En je nieuwe is nu goed zonder issues ?
Yep, nieuwe werkt prima. Zelfs geen gele waas. Ook bevat hij standaard al de laatste ATI firmware.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zware Unit schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Yep, nieuwe werkt prima. Zelfs geen gele waas. Ook bevat hij standaard al de laatste ATI firmware.
Mooi - Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Afbeeldingslocatie: http://files.me.com/maartendevries/pg0ip3
Links de oude en recht de nieuwe. 2 x 27" is echt teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 19:35
Op de foto zie je vrij weinig verschil ;p alleen lijken de kleuren op de rechter iets scherper/feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
iMick schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:38:
Op de foto zie je vrij weinig verschil ;p alleen lijken de kleuren op de rechter iets scherper/feller.
Ja, inderdaad. Dat merkte ik ook al op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
Wel balen van dat krasje op je nieuwe scherm.. neem aan dat je dat al gemeld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddefrenne
  • Laatst online: 21-02 14:13
syltheboy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:16:
[...]

Ja, inderdaad. Dat merkte ik ook al op. :P
Kan dit niet gewoon aan de helderheid van het linkerscherm liggen? Het rechter is net opgestart duidelijk aangezien de taal nog gekozen moet worden, terwijl de linker al geconfigureerd is. Geen idee of het effectief zo is, zou me alleen verbazen dat er zo een duidelijk verschil in kleur zou zijn tussen 2 dezelfde schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Beide schermen werken prima. Het linker scherm heeft een gele waas die je alleen kan zien bij een witte achtergrond. Op de foto kan je er niets van zien. Het linker scherm staat op ongeveer 80% helderheid. Dit had ik nog niet ingesteld op het rechter scherm, vandaar het verschil. De standaard 100% is echt verblindend 8)...

[ Voor 7% gewijzigd door Zware Unit op 04-01-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 19:35
Het is vast al vaak gevraagd, maar wil er iemand met een iMac (liefst i5, met gewoon die standaard videokaard). Een foto maken van zijn scherm met need for speed/cod ofzo? Want wil af en toe wel een gamepje kunnen pakken ;p. En op die apple site ziet NFS er wel heel mooi uit (:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Alexandro schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:27:
Wel balen van dat krasje op je nieuwe scherm.. neem aan dat je dat al gemeld hebt
Dat lijkt mij een reflectie van zijn macbook..
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.