Dat rechtsboven het Apple logo niet toch? ;pGiant87 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:56:
[...]
Dat lijkt mij een reflectie van zijn macbook..
Apogee heeft een HDMI naar Mini Displayport converter ontwikkeld waarmee de 27" kan worden gebruikt als scherm voor bluray-speler, xbox 360 of PS3. Ik kan nog niet vinden waar je hem kan kopen (ook niet op de site van Apogee) maar dit is het bericht:
http://www.electronista.c...to.mini.displayport.link/
en
http://gizmodo.com/542718...0-and-ps3-on-your-imac-27
Zou wel tof zijn! Ik zou vooral graag een bluray-speler aansluiten, maar ondanks dat enkele fabrikanten volgens wikipedia al wel de displayport standaard hebben omarmd, zijn er nog geen spelers op de markt met een displayport uitgang, toch?
en
Zou wel tof zijn! Ik zou vooral graag een bluray-speler aansluiten, maar ondanks dat enkele fabrikanten volgens wikipedia al wel de displayport standaard hebben omarmd, zijn er nog geen spelers op de markt met een displayport uitgang, toch?
[ Voor 7% gewijzigd door joepert op 05-01-2010 11:34 ]
Denk het wel, ik kan ook zo'n reflectie reproduceren. Er zit een soort spiegelend laagje over het alu.iMick schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:21:
[...]
Dat rechtsboven het Apple logo niet toch? ;p
Verwijderd
Hallo ik had een vraagje. Want ik zit er sterk over te denken om een apple imac 27inch over een tijdje te kopen. Ik heb hiervoor altijd met microsoft gewerkt en ik wil wel is kijken hoe apple is.
Is het moeilijk om je aan te passen en gewend te raken?
Bij mij op school staan ze ook maar die zijn nogal traag door fout gebruik
. Ik wil er gewoon wat op internetten, msnen, muziek, filmpje en ook videos bewerken. en maybe photoshop.
En is een imac hier goed voor geschikt. Want ik hoor sommige mensen zeggen dat het alleen fijn is voor photoshop en video editing. En dat de rest niet zo fijn is.
Mischien een domme vraag maar ik wil het toch graag weten.
Ook aub goede argumenten geven.
Bij mij op school staan ze ook maar die zijn nogal traag door fout gebruik
En is een imac hier goed voor geschikt. Want ik hoor sommige mensen zeggen dat het alleen fijn is voor photoshop en video editing. En dat de rest niet zo fijn is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 23:27 ]
Zojuist een nieuwe 21,5" binnen gekregen ter vervanging, blijkt dat ik toch de muis en toetsenbord bij de andere retour had moeten doen geloof ik
Dacht dat echt alleen de iMac zelf opgestuurd moest worden naar Apple, maar heb nu extra magic mouse, tobo en netsnoer. Even afwachten maar of ik er wat van hoor, anders heb ik zelf een mooie magic mouse voor bij mn 24"

Ik heb zelf sinds drie weken een iMac. Hiervoor heb ik altijd gewerkt met Windows en verschillende linux distro's. De iMac bevalt mij ontzettend goed. Zeker voor de standaardzaken (e-mail, internet, tekstdocumenten, administratie bijhouden, foto's sorteren) werkt OSX erg intuitief. Installeren van software (en verwijderen) gaat ontzettend makkelijk en het verzamelen en sorteren van je foto's is erg makkelijk met bijvoorbeeld iPhoto en bovendien gewoon leuk. Ik heb sinds drie weken weer plezier in het achter de computer zitten. Voor technische argumenten verwijs ik je ook naar de FAQ.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:14:
Hallo ik had een vraagje. Want ik zit er sterk over te denken om een apple imac 27inch over een tijdje te kopen. Ik heb hiervoor altijd met microsoft gewerkt en ik wil wel is kijken hoe apple is.
Bij mij op school staan ze ook maar die zijn nogal traag door fout gebruik. Ik wil er gewoon wat op internetten, msnen, muziek, filmpje en ook videos bewerken. en maybe photoshop.
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Verwijderd
Ik begon met mijn Nokia N97 in te ruilen voor een IPhone - Geweldig!Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:14:
Bij mij op school staan ze ook maar die zijn nogal traag door fout gebruik. Ik wil er gewoon wat op internetten, msnen, muziek, filmpje en ook videos bewerken. en maybe photoshop.
Snel daarna heb ik een I7 27" IMac gekocht. Was even wennen maar met google en dit forum kom je een heel eind, en wennen ach het voelt al heel snel heel vertrouwd!
Het is snel, soepel, stabiel en intuïtief - het is mooi en groot. Buiten dat is het leuk om eens wat anders te proberen en vastlopers etc is iets uit het verleden. Ik heb er geen moment spijt van gehad en het zal ook niet lang duren voor er nog een MacBook bij staat.
De dingen die jij er op wil doen, doe ik al en ook dat werkt allemaal vlekkeloos - alles wat ik daarvoor op windows gebruikte heb ik ook voor de Mac gevonden, ben alleen nog op zoek naar het beste pakket om mijn MPEG bestanden te converten, maar ook daar is er genoeg om uit te kiezen!
@Iwan M, wat gebruik je dan voor MSN? ;p. Want er is niks dat msn groepen ondersteund (Windows Live Groepen).
Is er trouwens iemand met een 27 inch iMac (lieft i5) die een foto kan maken van een game? Zoals COD4/5 en NFS.
Is er trouwens iemand met een 27 inch iMac (lieft i5) die een foto kan maken van een game? Zoals COD4/5 en NFS.
[ Voor 34% gewijzigd door iMick op 06-01-2010 20:32 ]
Wat heb je aan een foto als ik vragen mag? Heb je niet meer aan bijvoorbeeld een filmpje?
Ik heb een Sony DCR HC24 videocamera. Daarop zit een firewire 400 4-pins aansluiting. Die probeer ik aan te sluiten op de firewire 800 9-pins aansluiting van m'n iMac 27" (simpele versie dus niet de quad-core). Maar er gebeurt helemaal niets. Is dit een probleem in compatibiliteit of zou m'n firewire-ingang stuk kunnen zijn? Ik heb verder geen apparaten om dat mee te testen...
Voor zover ik weet hoef ik geen aanvullende software te installeren.
Verwijderd
Ik gebruik nu aMSN - werkt voor mij perfect behalve webcam. Ik heb ook Adium gebruikt was ook prima. Verder heb ik Skype voor eventuele webcam gesprekken al moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk nooit doe. Msn gebruik ik eigenlijk ook niet echt veel.iMick schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:29:
@Iwan M, wat gebruik je dan voor MSN? ;p. Want er is niks dat msn groepen ondersteund (Windows Live Groepen).
staat je camera aan als je hem aansluit?joepert schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:04:
Ik heb een Sony DCR HC24 videocamera. Daarop zit een firewire 400 4-pins aansluiting. Die probeer ik aan te sluiten op de firewire 800 9-pins aansluiting van m'n iMac 27" (simpele versie dus niet de quad-core). Maar er gebeurt helemaal niets. Is dit een probleem in compatibiliteit of zou m'n firewire-ingang stuk kunnen zijn? Ik heb verder geen apparaten om dat mee te testen...
Ja, de camera staat aan. Als ik hem, met een 4pins naar 6pins kabel, aansluit op m'n PC doet-ie het gewoon.dionys0s schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:29:
[...]
staat je camera aan als je hem aansluit?
Heb je dan wel een kabel met aan de ene kant een 9-pins fw800 connector en aan de andere kant de juiste 6 of 4-pins fw400 connector? Kijk ook eens of je in System Profiler onder Firewire die camera ziet staan, weet je in ieder geval of OS X wat ziet.
Ja, ik heb wel de juiste kabel (die ze overigens bijna nergens verkopen, maar dat terzijde). OS X ziet niks.
Nou, ik heb de sprong toch ook maar eens gewaagd. Wel af en toe eens met een mac gewerkt, maar nooit substantieel genoeg om echt te kunnen wennen. Nu een 21.5" gekocht. Heb de 27"zien staan, maar die was naar mijn mening echt veel te groot.
Dinsdag heb ik hem besteld, en vandaag heb ik bericht gekregen dat de bestelling verwerkt wordt (en dat ze dus mijn betaling hebben ontvangen). Leverdatum staat nu op 8 - 12 januari. Ik ben dus erg benieuwd.
Dinsdag heb ik hem besteld, en vandaag heb ik bericht gekregen dat de bestelling verwerkt wordt (en dat ze dus mijn betaling hebben ontvangen). Leverdatum staat nu op 8 - 12 januari. Ik ben dus erg benieuwd.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Loop anders effe een apple-reseller binnen, heb ik ook gedaan.Is er trouwens iemand met een 27 inch iMac (lieft i5) die een foto kan maken van een game? Zoals COD4/5 en NFS.
Alles wat je wilt gaan doen op je iMac kunnen ze daar live demonstreren, ook COD.
Zou Media Markt over 3 weken weer beginnen haar BTW-dagen (net als de voorgaande 2 jaren)? De standaard 27" iMac kost dan namelijk nog maar € 1.259,66.
[ Voor 26% gewijzigd door syltheboy op 07-01-2010 16:13 ]
Dan moet ik 1.5 uur reizen ;p. En aangezien ik nog maar 14 benThinkAboutIt schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:24:
[...]
Loop anders effe een apple-reseller binnen, heb ik ook gedaan.
Alles wat je wilt gaan doen op je iMac kunnen ze daar live demonstreren, ook COD.
Werkt ander firewire spul wel goed op die fw800 poort? Kan zijn dat je kabeltje niet lekker is.joepert schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:03:
Ja, ik heb wel de juiste kabel (die ze overigens bijna nergens verkopen, maar dat terzijde). OS X ziet niks.
Hoop het wel! Dat is een stuk beter dan de 6% studentenkorting die ik normaal kan krijgensyltheboy schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:04:
Zou Media Markt over 3 weken weer beginnen haar BTW-dagen (net als de voorgaande 2 jaren)? De standaard 27" iMac kost dan namelijk nog maar € 1.259,66.
Ja, en volgens mij krijg jij nog 6% extra korting omdat je student bent.Retpics schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:00:
[...]
Hoop het wel! Dat is een stuk beter dan de 6% studentenkorting die ik normaal kan krijgen(Ik ga namelijk overstappen van Windows op Mac!
)
Verwijderd
Ik heb een iMac i5 27" met 4gb ram, gewoon de standaard configuratie.
Deze heb ik al laten vervangen door verschillende kernel panics.
Nu begint mijn nieuwe iMac ook alweer kernel panics te geven @ random, soms bij booten, soms als ik bezig ben noem maar op. Ook zonder aangesloten rand apparatuur doet hij dit.
Kan het iets te maken hebben met de timemachine backup die ik heb terug gezet (alleen user bestanden, geen programma's) vanuit mijn G5 imac?
Hebben meerdere mensen die kernel panics? Of juist probleemloos bestanden vanaf hun G5 over gezet?
Deze heb ik al laten vervangen door verschillende kernel panics.
Nu begint mijn nieuwe iMac ook alweer kernel panics te geven @ random, soms bij booten, soms als ik bezig ben noem maar op. Ook zonder aangesloten rand apparatuur doet hij dit.
Kan het iets te maken hebben met de timemachine backup die ik heb terug gezet (alleen user bestanden, geen programma's) vanuit mijn G5 imac?
Hebben meerdere mensen die kernel panics? Of juist probleemloos bestanden vanaf hun G5 over gezet?
Vandaag de derde iMac binnengekregen (tweede vervanger). Bij deze was de gele tint nog erger dan de eerste twee.
Voor nu blijf ik de tweede gebruiken - ook een gele tint - maar vergeleken met de derde een verademing. Hij zou dinsdag opgehaald worden, maar in plaats daarvan gaat de derde meteen terug (na overleg met AppleCare). Ik ga het nog 1 keer proberen - anders misschien toch maar een refund - al zal dat vermoedelijk ook betekenen dat ik terug naar een PC moet om een vergelijkbare machine te krijgen.
Kortom: De gele tint is dus zeer zeker *niet* opgelost in de nieuwste iMac's. Deze was van week 02.
Voor nu blijf ik de tweede gebruiken - ook een gele tint - maar vergeleken met de derde een verademing. Hij zou dinsdag opgehaald worden, maar in plaats daarvan gaat de derde meteen terug (na overleg met AppleCare). Ik ga het nog 1 keer proberen - anders misschien toch maar een refund - al zal dat vermoedelijk ook betekenen dat ik terug naar een PC moet om een vergelijkbare machine te krijgen.
Kortom: De gele tint is dus zeer zeker *niet* opgelost in de nieuwste iMac's. Deze was van week 02.
Verwijderd
Hier de eerste vervanger binnen gekregen (iMac 27" i5, 4gb) en weer dezelfde gele tint.
Boven neigt het scherm meer naar blauw (koel), onder naar geel (warm).
Wat een drama!
Boven neigt het scherm meer naar blauw (koel), onder naar geel (warm).
Wat een drama!
Hoe duidelijk kun je het zien ... heb vandaag mijn 27/i7 binnengekregen maar op het eerste gezicht zie ik nix...
wat wel echt niet normaal is dat als ik eve-online speel op high .. mijn gpu gewoon 90 graden wordt... kan bijna mijn verwarming uitzetten in de kamer
wat wel echt niet normaal is dat als ik eve-online speel op high .. mijn gpu gewoon 90 graden wordt... kan bijna mijn verwarming uitzetten in de kamer
'Good artists copy, great artists steal' (Picasso)
Ja. Dat komt vrij veel voor. Het beste is gewoon even een clean install.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:39:
...
....
Verwijderd
Doe eens voor de grap deze test:Alexandro schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:15:
Hoe duidelijk kun je het zien ... heb vandaag mijn 27/i7 binnengekregen maar op het eerste gezicht zie ik nix...
http://tapplox.com/imac-led.html
Rek je browser dan even uit over je hele scherm.
Als het goed is moet de kleur van de balken onderaan identiek zijn als die bovenaan.
Kan je je resultaat posten?
Hier zie je het echt overduidelijk, zelfs op een website met een witachtige background of in iTunes.
Laat staan hoe ik hier behoorlijk foto's op kan nabewerken.
lol ... tis een zuper ding maar dat wordt morgen gewoon bellen ...1 dode pixel + een duidelijk verschil ... beneden in beeld is het veel warmer... zal wel door de gele waas komen 
dammm nou dat is nr 1
...
dammm nou dat is nr 1
Verwijderd
Hoe duidelijk? Net zag je het nog niet he 
Als die gele waas er echt is en je irriteert je er aan dan zal ik zeker morgen direct bellen.
Hier nog een test (dezelfde test + een dode pixel test).
http://imac.squeaked.com/test.php
Als die gele waas er echt is en je irriteert je er aan dan zal ik zeker morgen direct bellen.
Hier nog een test (dezelfde test + een dode pixel test).
http://imac.squeaked.com/test.php
nee het viel me vanmiddag al een beetje op en wou het gewoon niet geloven
... hoop dat ik deze wel mag houden voor dat de nieuwe er is ... anders kan ik weer 2 weken voor de deur camperen
je ziet het echt duidelijk genoeg met deze test... en trouwens ook op tweakers forum hier... boven moooi scherp en rustig... beneden veel warmer..
ben erg benieuwd hoe de service is
moooie test die laatste.. je zou bijna zeggen dat die van google zelf is .. .2 pixels
.. maar volgens mij is dat gewoon pech .. maar die waaas is echt vreselijk nu ik m zie
je ziet het echt duidelijk genoeg met deze test... en trouwens ook op tweakers forum hier... boven moooi scherp en rustig... beneden veel warmer..
ben erg benieuwd hoe de service is
moooie test die laatste.. je zou bijna zeggen dat die van google zelf is .. .2 pixels
het is helemaal duidelijk als je deze test gebruikt >> http://tapplox.com/imac-led.html en dan eerst de balke tegen elkaar aan zetten en dan steeds verder uit elkaar rekken..
Probleem is dat geen ander firewirespul heb, dus ik moet even iets zien te lenen van iemand anders ofzo. Kabeltje is gloednieuw maar ja is natuurlijk niet uitgesloten dat-ie brak is.ppl schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:58:
[...]
Werkt ander firewire spul wel goed op die fw800 poort? Kan zijn dat je kabeltje niet lekker is.
Ik zie het alleen als ik echt van boven op het scherm kijk. Als ik gewoon mijn hoofd in het midden van het scherm hou is het prima.
Vandaag mijn 27" i7 binnen. Alle testjes gedaan en alleen onder en bovenaan zo pietluttige verkleuring dat alleen opvalt als je met je oog op het scherm gaat zitten. Het kan ook nog gezichtsbedrog zijn. In de Media Markt zag ik tevens een versie met erge verkleuring. Dat heb ik totaal niet.
Probeer het een paar weer en als het mij dan niet meer opvalt ga ik hem niet ruilen. Mijn vorige 24" imac gaat wel terug. Overal donkere strepen door het scherm
.
Probeer het een paar weer en als het mij dan niet meer opvalt ga ik hem niet ruilen. Mijn vorige 24" imac gaat wel terug. Overal donkere strepen door het scherm

Verwijderd
Zou het wel loggen bij Apple. Ik heb dat ook gedaan maar nog niet geruild of laten maken. Just in case though!rhodium schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:02:
Vandaag mijn 27" i7 binnen. Alle testjes gedaan en alleen onder en bovenaan zo pietluttige verkleuring dat alleen opvalt als je met je oog op het scherm gaat zitten. Het kan ook nog gezichtsbedrog zijn. In de Media Markt zag ik tevens een versie met erge verkleuring. Dat heb ik totaal niet.
Probeer het een paar weer en als het mij dan niet meer opvalt ga ik hem niet ruilen. Mijn vorige 24" imac gaat wel terug. Overal donkere strepen door het scherm.
Verwijderd
Tja, die van mij loopt er ook lekker doorheen, een hele beperkte afwijking vind ik OK.
Ik ben toch heel blij met mijn masjientje
Ik ben toch heel blij met mijn masjientje
Verwijderd
Sinds deze week werk ik ook op een 27" iMac. Geen dode pixels, geen knipperend scherm, alleen die verkleuring... Soms vind ik zoals vele anderen dat het beeld onderaan wat vergeeld is. Kantel ik mijn scherm wat of ga ik wat minder rechtop zitten aan mijn bureau, dan krijg ik de indruk dat de kijkhoek de (mede-?) schuldige is. Wie nog nooit van de problemen met iMac-schermen gehoord heeft, zal hoogstwaarschijnlijk niets abnormaals zien aan mijn iMac. Mij hoor je alvast niet klagen
Waar ik overigens wel last van heb (nou ja, "last"...) is een zacht, continu gezoem wanneer de helderheid van het scherm lager staat dan 85%. Ik heb de indruk dat het gezoem tijdelijk ophoudt wanneer de cpu intens belast wordt (bijvoorbeeld in iPhoto). Het is hetzelfde gezoem/gebrom dat bij sommige iMacs van de vorige generaties voorkomt (linkerbovenhoek van het scherm). Op internet las ik wat over een slechte power supply unit, eens horen wat de Apple reseller weet te vertellen.
Waar ik overigens wel last van heb (nou ja, "last"...) is een zacht, continu gezoem wanneer de helderheid van het scherm lager staat dan 85%. Ik heb de indruk dat het gezoem tijdelijk ophoudt wanneer de cpu intens belast wordt (bijvoorbeeld in iPhoto). Het is hetzelfde gezoem/gebrom dat bij sommige iMacs van de vorige generaties voorkomt (linkerbovenhoek van het scherm). Op internet las ik wat over een slechte power supply unit, eens horen wat de Apple reseller weet te vertellen.
vandaag gebeld met apple .. hebben het echt zuper druk maar nog steeds zuper netjes aan de telefoon ... mag mijn imac houden tot de nieuwe er is .. moet wel een contract tekeken dat ik hem binnen 5 dagen terugstuur.. als de nieuwe binnen is //... .vervelend van het yellow syndroom maar petje af voor de service
.. nou hopen dat ze het tegen die tijd opgelost hebben...
Ik zou zelf mijn petje op houden en wensen dat de kwaliteitscontrole beter wordt bij Apple.
Ik heb ooit een 24" iMac gehad die uit de doos ook zo'n gele waas vertoonde over de onderste helft van het scherm. Dat kon je direct al zien nadat ik hem voor het eerst aanzette, in het welkom- en aanmeldscherm. iMacs met een dergelijke fout mogen de fabriek niet verlaten naar mijn mening.
eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in .. maar volgens mij komen er zoveeel uit de fabriek zetten dat het allemaal weer een rekensom is wat betreft kosten ... het draait allemaal weer om geld .. . ben wel ergg benieuwd wanneer het nou helemaal over is dit probleem
Zoiets ? http://www.youtube.com/wa...yH1XGFFck&feature=related. Kwam het net toevallig tegen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:04:
Nou, dit is mijn eerste post met de nieuwe mac. Moet nog wel redelijk wennen aangezien ik een switcher ben. Ik kom van Linux af, dus de unix achtergrond is niet zo'n probleem. Ik moet alleen nog een beetje wennen aan de OS X interface en er weer een beetje handig in worden. Komt goed
Ik ben bij met mijn machine.
Atlona is een andere speler. Met de DP200 werkt het ook, die is 150 dollar meen ik, maar met verzendkosten erbij zou je op meer uit kunnen komen.joepert schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:33:
Apogee heeft een HDMI naar Mini Displayport converter ontwikkeld waarmee de 27" kan worden gebruikt als scherm voor bluray-speler, xbox 360 of PS3. Ik kan nog niet vinden waar je hem kan kopen (ook niet op de site van Apogee) maar dit is het bericht:
en
Ik weet niet wat die Apogee moet gaan kosten? Maar een nederlandse webwinkel, atstore.nl, verkoopt een adapter van Dr. Bott. ( link: http://www.atstore.nl/pro...27-inch-iMac-EU-230V.html ) Ik heb gemaild om te vragen of ik de adapter terug mag sturen als hij mij niet bevalt. Ik krijg net een mailtje waarin gemeld is dat de versie voor de 24" LED Display gelijk is aan de versie voor de 27" iMac. Alleen zit er een verschil in de bijgeleverde kabels. Dan vind ik 30 euro alsnog wel een groot verschil als je het mij vraagt. Ik ga eens nadenken of ik hem ga bestellen of niet! En zodra ik hem bestel zal ik wel even info geven als in screenshots en dergelijke
Verwijderd
Jup, inderdaadMichielsnoek schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:22:
[...]
Zoiets ? http://www.youtube.com/wa...yH1XGFFck&feature=related. Kwam het net toevallig tegen.

Ben ondermeer via dit filmje te weten gekomen dat het probleem zich wel vaker voordoet. Benieuwd of het makkelijk kan opgelost worden (psu vervangen).
Problemen blijven precies duren. En ondertussen maar twijfelen of ik de 27" nu zou bestellen of niet...
Nou, ik zou het gewoon doen. Wanneer een product echt vaak verkocht wordt, en dat wordt de 27" iMac, dan komen er altijd vaker meer problemen aan het licht.lapino schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:00:
Problemen blijven precies duren. En ondertussen maar twijfelen of ik de 27" nu zou bestellen of niet...
LaCie maakt bijvoorbeeld externe harde schijven. Ik heb op een TD gewerkt bij Paradigit en gevoelsmatig kwamen voor de TD mensen die schijven wel heel veel terug. Maar wij zien alleen de reparatiecijfers en niet direct de verkoopcijfers. Als je deze naast elkaar legt zag je dat het toch procentueel gezien echt niet meer uitval had dan andere merken. Dat wil dus zeggen dat het niet zo heel veel uitmaakt dat er mensen zijn die problemen er mee hebben, want het is maar gewoon het percentage dat altijd last heeft ervan.
Goed, heb die van mij net een avondje draaien, maar tziet er wel gewoon uit zoals het hoort.
Verwijderd
Ik zou onmiddellijk opnieuw een iMac kopen hoor! Geen problemen met het scherm en enkel dat zachte geluid... Van zodra mijn externe harde schijf werkt, ik naar muziek luister of er wat verkeer is buiten, hoor je het niet eens meerlapino schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:00:
Verwijderd
Wat ik wel ontzettend slecht vindt is dat we nu twee maanden verder zijn en er kennelijk nog steeds slechte Macs van de productieband lopen. Je zou toch denken dat Applebhet probleem nu wel achterhaald zou hebben en er iets aan zou doen. Maar nog steeds rollen er Macs van de band met dode pixels, zoemende beeldschermen en verkleuringen. Natuurlijk kan er altijd iets fout gaan maar ik bestel voorlopig helemaal niets. Dit soort zaken zijn totaal onacceptabel bij een machine van meer als 2000 euro. Ik ben best bereid om de hoofdprijs voor een mac te betalen maar dan moet de prijs/kwaliteit wel in orde zijn. Heb nu het idee dat er een prachtige buitenkant omheen zit (van prima kwaliteit) maar dat op de interne inderdelen flink bezuinigd is. En de kwaliteitscontrole bij de fabriek is ook treurig. Deze tests zijn makkelijk te doen in een fabriek.
Verwijderd
Overdrijven is natuurlijk ook een sport... Een machine van meer dan 2000 euro wordt al moeilijk, met een basisconfiguratie van het duurste model (i7) aan 1799 euro (zonder korting). Lopen er nog slechte iMacs van de band? Net zoals er van haast elk product af en toe een slecht product gemaakt wordt.
Ik heb een iMac van de voorlaatste week productieweek van 2009 (week 52), (wat het scherm betreft) probleemvrij. Kijk er de statistieken op na op http://imac.squeaked.com/results.php en je ziet dat het aantal gemelde probleemgevallen aanzienlijk is teruggelopen. Natuurlijk, zeker niet iedereen meldt problemen op die site, maar er worden ook meer dan enkele 100'en iMacs verkocht.
Kwaliteitscontrole zou niet alles oplossen. Voor het gezoem moet je de helderheid al naar beneden halen om het te "ontdekken". Bovendien: bij hoeveel procent van de verkochte iMacs treedt dit op? Dode pixels worden tot op een zekere hoogte getolereerd bij zowat alle producenten. Waar ik je wel volledig in volg, is in de controle op verkleuringen en flikkerende beeldschermen. Er mochten nooit zoveel iMacs met die problemen de fabrieken verlaten hebben
Ik heb een iMac van de voorlaatste week productieweek van 2009 (week 52), (wat het scherm betreft) probleemvrij. Kijk er de statistieken op na op http://imac.squeaked.com/results.php en je ziet dat het aantal gemelde probleemgevallen aanzienlijk is teruggelopen. Natuurlijk, zeker niet iedereen meldt problemen op die site, maar er worden ook meer dan enkele 100'en iMacs verkocht.
Kwaliteitscontrole zou niet alles oplossen. Voor het gezoem moet je de helderheid al naar beneden halen om het te "ontdekken". Bovendien: bij hoeveel procent van de verkochte iMacs treedt dit op? Dode pixels worden tot op een zekere hoogte getolereerd bij zowat alle producenten. Waar ik je wel volledig in volg, is in de controle op verkleuringen en flikkerende beeldschermen. Er mochten nooit zoveel iMacs met die problemen de fabrieken verlaten hebben

Toch valt niet te ontkennen dat er, zeker in vergelijking met voorgaande iMacs, wel veel probleemgevallen zijn. Het geld voor een iMac staat klaar, maar ik wacht toch even tot de problemen drastisch afnemen, het 4x ruilen verhaal heb ik al meerdere malen meegemaakt, geen zin meer in.
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Het is natuurlijk heel vervelend als je een nieuw apparaat hebt gekocht.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:32:
Wat ik wel ontzettend slecht vindt is dat we nu twee maanden verder zijn en er kennelijk nog steeds slechte Macs van de productieband lopen. Je zou toch denken dat Applebhet probleem nu wel achterhaald zou hebben en er iets aan zou doen. Maar nog steeds rollen er Macs van de band met dode pixels, zoemende beeldschermen en verkleuringen. Natuurlijk kan er altijd iets fout gaan maar ik bestel voorlopig helemaal niets. Dit soort zaken zijn totaal onacceptabel bij een machine van meer als 2000 euro. Ik ben best bereid om de hoofdprijs voor een mac te betalen maar dan moet de prijs/kwaliteit wel in orde zijn. Heb nu het idee dat er een prachtige buitenkant omheen zit (van prima kwaliteit) maar dat op de interne inderdelen flink bezuinigd is. En de kwaliteitscontrole bij de fabriek is ook treurig. Deze tests zijn makkelijk te doen in een fabriek.
Maar dat zo iets niet op een duur apparaat zou mogen voor komen is natuurlijk is natuurlijk onzin. Foutjes zijn zijn nooit helemaal uit te sluiten. Als ze de problemen maar goed oplossen is er toch eigenlijks geen probleem.
Hier een apparaat dat veel duurder is als jou imac. De prijs bepaald dus niet of er fouten kunnen voorkomen,
http://www.autoblog.nl/ar...n-430-scuderia-lopen-leeg
leuke link
.. echt slecht van ze
... problemen heb je altijd in elk nieuw product .. wat dan heel belangrijk is dat je een goede service hebt ... en ik vindt dat ze dat hebben .. ze erkennen netjes het probleem .en geven een geschikte oplossing .en of je nou een huis / auto of een mp3 speler koopt het maakt niet uit.. overal zitten fouten in daar ontkom je gewoon niet aan .. je moet snel dingen op de markt zetten anders verlies je veel geldd .. en dan wordt het gewoon een rekensom hoeveel ze schatten dat er terugkomen.. // en petje af voor de helpdesk van apple ... 30/40 mensen in de wacht en nog steeds gewoon aardig en serieus blijven !!! .. dus ik hoop zelf dat mijn 2e beter is .. en anders wacht ik gewoon de 3e of 4e af.. zolang ik maar iets heb om mee te werken vindt ik het allemaal meevallen ...
Vandaag mijn 27" i7 opgehaald bij macme in leeuwarden. Zo te zien geen problemen met gele waas en dode pixels dus erg tevreden 
Nu eerst de boel maar eens goed configureren
Nu eerst de boel maar eens goed configureren
Verwijderd
Die statistieken zeggen natuurlijk niks, je hebt een heel groot percentage mensen dat zich niet meldt op die website. Daarnaast heb je ook mensen die de gebreken niet opvallen of er maar genoegen meenemen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:57:
Kijk er de statistieken op na op http://imac.squeaked.com/results.php en je ziet dat het aantal gemelde probleemgevallen aanzienlijk is teruggelopen. Natuurlijk, zeker niet iedereen meldt problemen op die site, maar er worden ook meer dan enkele 100'en iMacs verkocht.
Dat zegt hij toch ook niet.
Hij zegt dat je ziet dat het aantal gemelde probleem toestellen terug loopt.
Verwijderd
True
maar wat zegt dat?
a. Apple is goed bezig, er zijn minder problemen.
b. Er worden minder iMac's verkocht dan in de eerste maand (dus minder fouten -> dus minder meldingen_
c. Mensen melden hun probleem niet meer.
a. Apple is goed bezig, er zijn minder problemen.
b. Er worden minder iMac's verkocht dan in de eerste maand (dus minder fouten -> dus minder meldingen_
c. Mensen melden hun probleem niet meer.
ik mis optie d nog ... alle bovenstaande dingen
..
Een vraag ik krijg volgende week een nieuwe iMac van Apple hoe kan ik zien of dit al een gebruikte is?
Ik neem namelijk aan dat iMac begin 2008 niet meer leverbaar zal zijn?
Verwijderd
Zoals ik zei: slechts een beperkt aantal iMac-gebruikers bezoekt de site en slechts een beperkt aantal daarvan geeft testgegevens in.
Bij gebrek aan verdere informatie, maak ik enkele assumpties (is eigen aan inschattingen):
- de site wordt steeds vaker bezocht (eerste maanden na productlancering, user base neemt fors toe, site wordt gepost op diverse sites, ...)
- de bezoekers met een defecte iMac (al dan niet al op de hoogte voor het uitvoeren van de test) klagen iedere productieweek relatief gezien evenveel (onderschatting, in werkelijk zullen mensen een "wij-gedrag" vertonen en zich sneller laten horen naarmate ze merken dat anderen klagen/eveneens een slechte iMac hebben) = optie C valt af
- de bezoekers met een goed functionerende iMac klagen relatief gezien minder vaak ("oef, mijn iMac werkt" => browser sluiten)
Bekijk dan de gegevens per productieweek, rekening houdend met het feit dat de data van de voorbije 2-3 weken (nog) minder representatief is omdat niet iedereen onmiddellijk naar de site surft. Je ziet dat het aandeel "perfecte iMacs" (= perfecte iMacs + iMacs met dode pixels, wat binnen een bepaalde marge toelaatbaar is) gestaag stijgt (met onregelmatigheden in de laatste 3 weken): 25% (w46) 22% (w47), 25% (w48), 36% (w49), 38% (w50), 43% (w51), 21% (w52), 8% (w53), 57% (w01). Kijk even naar de input per productieweek (laatste weken opnieuw buiten beschouwing gelaten), en je merkt dat er steeds tussen de 170 en de 350 data entries waren = optie B valt af.
Aangezien de kans bijna 1 op 2 was om een goede iMac te hebben (op basis van de site) op het moment dat ik de mijne wilde bestellen, gezien het feit dat er nog steeds zoiets is als garantie mocht er toch iets fout zijn en rekening houdend met de bovenstaande veronderstelling dat de site het aantal goede iMacs onderschat, vond ik de tijd rijp om over te gaan tot de aankoop.
Ik ga dus voor optie A...
Verwijderd
Indien het om een teruggenomen (refurbished) iMac gaat, wordt het serienummer (soms) gewijzigd en/of is de doos verzegeld met een speciale tape. Zie http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=209662 en http://forums.macresource.com/read.php?1,848011,848017Robert1989 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:57:
Een vraag ik krijg volgende week een nieuwe iMac van Apple hoe kan ik zien of dit al een gebruikte is?
Mijn iMac wordt door een koerier ingenomen en krijg dan direct een volgens die Amerikaan van Apple aan de telefoon een nieuwe..Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:13:
[...]
Indien het om een teruggenomen (refurbished) iMac gaat, wordt het serienummer (soms) gewijzigd en/of is de doos verzegeld met een speciale tape. Zie http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=209662 en http://forums.macresource.com/read.php?1,848011,848017
Klopt het dat je ook met de nieuwste iMacs nog steeds niet kan schrijven naar een NTFS-geformateerde externe harde schijf?
Ik ben hier een beetje gek aan het worden, kan voor mijn gevoel "ineens" mijn externe harde schijf alleen nog maar als "alleen lezen" gebruiken. Durf er echter geen vergif op in te nemen dat ik al eerder iets vanaf m'n iMac heb geprobeerd naar deze externe HD te schrijven, dus misschien valt het me nu pas voor het eerst op.
Ik ben hier een beetje gek aan het worden, kan voor mijn gevoel "ineens" mijn externe harde schijf alleen nog maar als "alleen lezen" gebruiken. Durf er echter geen vergif op in te nemen dat ik al eerder iets vanaf m'n iMac heb geprobeerd naar deze externe HD te schrijven, dus misschien valt het me nu pas voor het eerst op.
Ik heb een probleempje met m'n 21,5 iMac (het huidige instapmodel, met o.a. een Nvidia videokaart). Als de helderheid van m'n scherm laag staat, dat kan zijn door 'm handmatig laag te zetten of als het scherm gedimd wordt bij inactiviteit, flikkert het beeld.
Ik heb de PRAM en NVRAM al gereset en alle updates zijn geïnstalleerd. Ook onder een andere gebruikersaccount blijft het flikkeren. Na een extended hardware test blijkt dat er geen hardwareproblemen zijn. Omdat het een nieuwe iMac is, heb ik nog recht op telefonische support. Die heb ik gebeld en de medewerker gaf aan dat de iMac ingenomen kan worden. Omdat het probleem (nog) niet storend is, ik heb de helderheid hoog genoeg staan, wilde ik eerst weten of er meer 21,5 inch bezitters zijn met hetzelfde probleem. Zoeken op flickering iMac geeft genoeg hits, maar het gaat dan uiteraard over de 27 inch-modellen met ATI-kaart.
Ik heb de PRAM en NVRAM al gereset en alle updates zijn geïnstalleerd. Ook onder een andere gebruikersaccount blijft het flikkeren. Na een extended hardware test blijkt dat er geen hardwareproblemen zijn. Omdat het een nieuwe iMac is, heb ik nog recht op telefonische support. Die heb ik gebeld en de medewerker gaf aan dat de iMac ingenomen kan worden. Omdat het probleem (nog) niet storend is, ik heb de helderheid hoog genoeg staan, wilde ik eerst weten of er meer 21,5 inch bezitters zijn met hetzelfde probleem. Zoeken op flickering iMac geeft genoeg hits, maar het gaat dan uiteraard over de 27 inch-modellen met ATI-kaart.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Joepert, ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ben geswitched van Linux/Windows naar de Mac en ik had alvast een externe harde schijf gekocht voor het overzetten en bewaren van mijn data. (500GB is helaas toch echt te weinig voor een computer)
Aangezien ik ook onder Windows die schijf wilde kunnen aanspreken moest ik hem wel op NTFS laten staan. Kom er nu net, nu ik twee dagen mijn Mac heb achter dat NTFS schrijven dus niet werkt...
Ben nu bezig om van alles weer van die externe harde schijf af te halen en op andere schijven te zetten zodat ik de externe harde schijf kan formatteren en gebruiken op de Mac. Wel jammer dat ik hem daarna niet meer op mijn Windows laptop aan kan sluiten. Linux zou wel overweg moeten kunnen met HFS+ geloof ik, dus dat scheelt al iets.
Waar ik zelf nog een beetje mee zit is dat ik zelf een ander toetsenbord heb aangesloten omdat ik het meegeleverde toetsenbord niet fijn vind werken. Ik heb een toetsenbord indeling met de tilde (˜) naast de 1, maar onder de mac geeft hij § & ± als tekens voor naast de 1. Wat is de juiste toetsenbordlayout die ik moet kiezen? Ik heb hem nu op US international staan omdat ik in staat wil zijn om accentjes op letters te kunnen zetten.
Aangezien ik ook onder Windows die schijf wilde kunnen aanspreken moest ik hem wel op NTFS laten staan. Kom er nu net, nu ik twee dagen mijn Mac heb achter dat NTFS schrijven dus niet werkt...
Ben nu bezig om van alles weer van die externe harde schijf af te halen en op andere schijven te zetten zodat ik de externe harde schijf kan formatteren en gebruiken op de Mac. Wel jammer dat ik hem daarna niet meer op mijn Windows laptop aan kan sluiten. Linux zou wel overweg moeten kunnen met HFS+ geloof ik, dus dat scheelt al iets.
Waar ik zelf nog een beetje mee zit is dat ik zelf een ander toetsenbord heb aangesloten omdat ik het meegeleverde toetsenbord niet fijn vind werken. Ik heb een toetsenbord indeling met de tilde (˜) naast de 1, maar onder de mac geeft hij § & ± als tekens voor naast de 1. Wat is de juiste toetsenbordlayout die ik moet kiezen? Ik heb hem nu op US international staan omdat ik in staat wil zijn om accentjes op letters te kunnen zetten.
eeeh .. er staat me iets van bij dat er een tool is om naar ntfs te kunnen schrijven
kan alleen nog zo snel op de naam komen .
MacFUSE
http://code.google.com/p/macfuse/
gebruik de tool ook om mijn ntfs disk de gebruiken op mac & ms.
gebruik de tool ook om mijn ntfs disk de gebruiken op mac & ms.
Verwijderd
Zoals ik eerder aangaf ben ik zeer tevreden met mijn Imac 27", gelukkig ook geen problemen en ik vind de gebruikers vriendelijkheid perfect en ben van plan ook nog een Macbook aan te schaffen en mijn Asus laptop te verkopen. Ik blijf echter met een (in mijn ogen) groot probleem zitten. Ik heb nog een 2 tal PC's en een 2-tal externe schijven staan die ik wil gebruiken als back up. Maar hets chrijven op deze schijven en andere machines lukt dus niet. Hoe moet ik dat nu voor elkaar krijgen. Macfuse heb ik nu geinstalleerd maar daar schiet ik ook niet veel mee op. Hoe krijg ik het voor elkaar om bestanden van mijn Imac naar een externe schijf te schrijven ?
Draai je op 32 of 64 bit? en kijk eens of je met NTFS-3G verder kan wat het schrijven betreft naar NTFS.Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:50:
Zoals ik eerder aangaf ben ik zeer tevreden met mijn Imac 27", gelukkig ook geen problemen en ik vind de gebruikers vriendelijkheid perfect en ben van plan ook nog een Macbook aan te schaffen en mijn Asus laptop te verkopen. Ik blijf echter met een (in mijn ogen) groot probleem zitten. Ik heb nog een 2 tal PC's en een 2-tal externe schijven staan die ik wil gebruiken als back up. Maar hets chrijven op deze schijven en andere machines lukt dus niet. Hoe moet ik dat nu voor elkaar krijgen. Macfuse heb ik nu geinstalleerd maar daar schiet ik ook niet veel mee op. Hoe krijg ik het voor elkaar om bestanden van mijn Imac naar een externe schijf te schrijven ?
Beide werken niet op SL 64 bit!
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Je externe schijven onder OSX opnieuw formatteren...Hoe krijg ik het voor elkaar om bestanden van mijn Imac naar een externe schijf te schrijven ?
[ Voor 7% gewijzigd door B___MAN op 10-01-2010 21:25 ]
Volgens mij zijn dit de problemen die er momenteel zijn :
1)Screen - Stuck/Dead pixels
2)Screen - Flickering screen, with brief blackouts
3)Screen - Yellow smudge at the bottom/elsewhere
4)Screen - LED backlight bleeding through in corners when screen is dark/black
5)Screen - High pitch whine from screen at max brightness after 30 minutes; also after turning down brightness by 30%
6)Screen - Dust or fingerprints trapped behind the monitor glass
7)iSight - Dead pixels
8)iMac as external monitor function not working
9)Noisy HDD - clicking or whirring, rumbling and whining
10)Constantly running fans at high volume
11)Intermittent hiss from external speakers hooked up
12)Frequent beachballs, despite not many programs running
13)Slow boot up
14)Random self generated restarts while using Firefox
15)Airport problems
16)Bad USB ports
iemand nog een toevoeging ? ..
1)Screen - Stuck/Dead pixels
2)Screen - Flickering screen, with brief blackouts
3)Screen - Yellow smudge at the bottom/elsewhere
4)Screen - LED backlight bleeding through in corners when screen is dark/black
5)Screen - High pitch whine from screen at max brightness after 30 minutes; also after turning down brightness by 30%
6)Screen - Dust or fingerprints trapped behind the monitor glass
7)iSight - Dead pixels
8)iMac as external monitor function not working
9)Noisy HDD - clicking or whirring, rumbling and whining
10)Constantly running fans at high volume
11)Intermittent hiss from external speakers hooked up
12)Frequent beachballs, despite not many programs running
13)Slow boot up
14)Random self generated restarts while using Firefox
15)Airport problems
16)Bad USB ports
iemand nog een toevoeging ? ..
Hoi mensen,
Ik volg dit topic al enige tijd omdat ik binnenkort zelf een imac ga aanschaffen. Ik ga deze computer voor mijn schoolwerk gebruiken, ik zit op de PABO dus geen heftige programma's enzo, hoogstens een spel zoals warcraft 3 wat ik nog graag speel. Nu wilde ik voor het 21.5 inch model gaan met grafische kaart (voor de spellen), deze kost mij 1270 euro. Gisteren kreeg ik te zien dat bij onze lokale macdealer het early 2009 model in de aanbieding is. Dit is de 20 inch 2.66 ghz, 2 gb ram en de nvidea 9400m voor 800 euro. Een flink prijsverschil vind ik zelf.
Nu is mijn vraag, zou deze goedkopere imac voor mij als "eenvoudige computer student" ook snel genoeg zijn? En voor de games?
Waarvoor ik het ga gebruiken:
mailen, surfen, tekstverwerken, presentaties maken, af en toe een game (warcraft 3, age of empires 3 en als het gaat in de toekomst diablo 3).
Als er suggesties zijn hoor ik die uiteraard graag.
Alvast bedankt en hopelijk heb ik dit in het juiste topic geplaatst.
Edit: hier een link naar de goedkope en de duurdere.
http://www.ambridge.nl/gc/sub/376
http://www.macwinkel.nl/p...roduct?productid=MC413N/A
Ik volg dit topic al enige tijd omdat ik binnenkort zelf een imac ga aanschaffen. Ik ga deze computer voor mijn schoolwerk gebruiken, ik zit op de PABO dus geen heftige programma's enzo, hoogstens een spel zoals warcraft 3 wat ik nog graag speel. Nu wilde ik voor het 21.5 inch model gaan met grafische kaart (voor de spellen), deze kost mij 1270 euro. Gisteren kreeg ik te zien dat bij onze lokale macdealer het early 2009 model in de aanbieding is. Dit is de 20 inch 2.66 ghz, 2 gb ram en de nvidea 9400m voor 800 euro. Een flink prijsverschil vind ik zelf.
Nu is mijn vraag, zou deze goedkopere imac voor mij als "eenvoudige computer student" ook snel genoeg zijn? En voor de games?
Waarvoor ik het ga gebruiken:
mailen, surfen, tekstverwerken, presentaties maken, af en toe een game (warcraft 3, age of empires 3 en als het gaat in de toekomst diablo 3).
Als er suggesties zijn hoor ik die uiteraard graag.
Alvast bedankt en hopelijk heb ik dit in het juiste topic geplaatst.
Edit: hier een link naar de goedkope en de duurdere.
http://www.ambridge.nl/gc/sub/376
http://www.macwinkel.nl/p...roduct?productid=MC413N/A
[ Voor 10% gewijzigd door SneakyChipmunk op 11-01-2010 09:27 ]
Verwijderd
Ik ben ondertussen aan mijn 4e...iMac toe. De eerste bleef zwart, de tweede knipperde als een disco en was geel, de derde (week 02 fab.) is echt heel geel aan de onderzijde.
Ondertussen weet ik niet meer zo goed wat ik moet doen. Aan de telefoon zei een senior persoon me dat ze per telefonist ca. 5 27 inches retour krijgen per dag! echt heel veel!
Mijn opties zijn alleen een beetje beperkt: weer een replacement of geld terug en iets anders kopen.
Iemand een suggestie?
Ondertussen weet ik niet meer zo goed wat ik moet doen. Aan de telefoon zei een senior persoon me dat ze per telefonist ca. 5 27 inches retour krijgen per dag! echt heel veel!
Mijn opties zijn alleen een beetje beperkt: weer een replacement of geld terug en iets anders kopen.
Iemand een suggestie?
Hier hetzelfde dilemma. Hoorde net dat de vierde iMac besteld is. Ben erg geschrokken van de derde, week 02, waarbij de gele tint nog veel erger was dan de eerdere twee.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:24:
Ik ben ondertussen aan mijn 4e...iMac toe. De eerste bleef zwart, de tweede knipperde als een disco en was geel, de derde (week 02 fab.) is echt heel geel aan de onderzijde.
Iemand een suggestie?
M'n case is (nadat ik een mailtje aan sjobs@apple.com gestuurd had) overgenomen door de "Executive Relations Department" - wat in ieder geval een hoop tijd en gedoe aan de telefoon scheelt - maar zij kunnen net zo min voor een goede iMac zorgen als de NL support. Sterker nog - het enige wezenlijke verschil is dat zij contact opnemen met de After Sales in plaats van dat je het zelf moet doen. Ontzettend vriendelijk en begripvol zijn ze allemaal - maar uiteindelijk verandert dat niets aan het feit dat er een slecht product op mijn bureau staat waar ik 2000,- voor betaald heb.
M'n contactpersoon daar heeft me zelfs al aangeraden om voor een refund te gaan omdat ze niet kunnen garanderen dat het probleem ooit opgelost zal worden. Niet hoopgevend. De engineering department zou niet weten wat de oorzaak is. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet geloof - ik vermoed dat het gewoon een gevalletje te ver doorgevoerde kostenbesparing is.
Hmm... hoop dat het ooit volledig wordt opgelost want zolang de schermen hier last van hebben waag ik het er niet op.
[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 11-01-2010 12:55 ]
Ja, zo denk ik er ook over. Als ik nu hoor dat zelfs iMacs uit de tweede week van jan nog problemen opleveren, dan wacht ik mooi nog even.
Toch raar hoor, we hebben ongeveer een jaar geleden 3 24" iMac's gekocht en geen 1 van de 3 had een probleem. Enige verschil: die 24" is geen LED, toch? Of misschien is 27" teveel van het goede en kan dat niet met LED gedaan worden of is de foutmarge veeel te hoog in de productie...
Toch raar hoor, we hebben ongeveer een jaar geleden 3 24" iMac's gekocht en geen 1 van de 3 had een probleem. Enige verschil: die 24" is geen LED, toch? Of misschien is 27" teveel van het goede en kan dat niet met LED gedaan worden of is de foutmarge veeel te hoog in de productie...
XPENG G9 Performance 2024
Iemand die de optical drive uit z'n iMac 27" heeft vervangen voor een caddy +SSD? Heb gister deze besteld via Ebay. Daar ga ik een Intel X25-M 40/80GB inzetten als bootdrive en dan heb ik de interne HDD voor /Users.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Verwijderd
Tsja, Ik weet t ook niet meer.
Ik krijg nu 100 euro terug, cash als ik nr. 4 houd of in de vorm van korting als ik een andere aanschaf. Maarja, ik vind 750 voor een macbook nog steeds te veel en de macbook pro's zijn al overdue om vervangen te worden. Heb jij nog iets aangeboden gekregen?
Het liefst heb ik eigenlijk mijn geld terug maar ik weet ook zo gauw niet echt een redelijke vervanger en ik heb wel echt mijn pc nodig.
Zou je misschien nog je mail aan sjobs willen posten (of evt. aan mij mailen? mistraldk apenst. hotmail thanks!)
Ik krijg nu 100 euro terug, cash als ik nr. 4 houd of in de vorm van korting als ik een andere aanschaf. Maarja, ik vind 750 voor een macbook nog steeds te veel en de macbook pro's zijn al overdue om vervangen te worden. Heb jij nog iets aangeboden gekregen?
Het liefst heb ik eigenlijk mijn geld terug maar ik weet ook zo gauw niet echt een redelijke vervanger en ik heb wel echt mijn pc nodig.
Zou je misschien nog je mail aan sjobs willen posten (of evt. aan mij mailen? mistraldk apenst. hotmail thanks!)
Longbowh schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:25:
[...]
Hier hetzelfde dilemma. Hoorde net dat de vierde iMac besteld is. Ben erg geschrokken van de derde, week 02, waarbij de gele tint nog veel erger was dan de eerdere twee.
M'n case is (nadat ik een mailtje aan sjobs@apple.com gestuurd had) overgenomen door de "Executive Relations Department" - wat in ieder geval een hoop tijd en gedoe aan de telefoon scheelt - maar zij kunnen net zo min voor een goede iMac zorgen als de NL support. Sterker nog - het enige wezenlijke verschil is dat zij contact opnemen met de After Sales in plaats van dat je het zelf moet doen. Ontzettend vriendelijk en begripvol zijn ze allemaal - maar uiteindelijk verandert dat niets aan het feit dat er een slecht product op mijn bureau staat waar ik 2000,- voor betaald heb.
M'n contactpersoon daar heeft me zelfs al aangeraden om voor een refund te gaan omdat ze niet kunnen garanderen dat het probleem ooit opgelost zal worden. Niet hoopgevend. De engineering department zou niet weten wat de oorzaak is. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet geloof - ik vermoed dat het gewoon een gevalletje te ver doorgevoerde kostenbesparing is.
Ik heb vandaag een iMac 21,5" (met ATI) opgehaald bij de APR nabij, kom ik thuis... dode pixel, subpixel en stof onder het scherm
Kon ik weer terug om te ruilen... laatste exemplaar wat ze nog hadden had ook 2 dode pixels ARGH! Ik dacht dat eigenlijk bijna alle problemen in de 27" variant zitten?
dat is echt super balen ... als het goed is kom bij mij de 2e 27" over 3 weken .. ben benieuwd..
Dit zijn niet specifiek 27" problemen, stof achter het glas en dode pixels heb ik ook op een 24" alu model gehad. Kan dus op elke iMac voorkomen.JottemJ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:16:
Ik heb vandaag een iMac 21,5" (met ATI) opgehaald bij de APR nabij, kom ik thuis... dode pixel, subpixel en stof onder het schermKon ik weer terug om te ruilen... laatste exemplaar wat ze nog hadden had ook 2 dode pixels ARGH! Ik dacht dat eigenlijk bijna alle problemen in de 27" variant zitten?
Ik heb gisteren Imac nr 5 binnengekregen, na de belofte van Apple Ierland dat dit wel een goede zou zijn.
Het scherm is wel oke, maar niet helemaal goed, er zit een donkere rand aan de onderzijde. Gisteren JScreen een tijdje gedraaid en ik heb het idee dat het minder is geworden. (http://www.jscreenfix.com)
Kijk het nog even aan, anders gaat deze ook terug en wil ik deze keer wel mijn geld terug.
Maar ook een aantal vervelende stofjes aan de binnenzijde van het glas, dacht eerst dat het dodepixels waren.
Met een beetje beleid trek je met je nagels het voorscherm zo los. Het scherm en het voorscherm voorzichtig schoongemaakt met zo'n speciale duster (wel even je mac uitzetten). Ik had wel het idee dat het voorscherm niet van glas is maar een soort plastic maar weet het niet zeker. Maar het ging eigenlijk zo eenvoudig dat me dat wel hoop geeft voor de toekomst voor als er nog eens wat stof tussen komt.
Thuis proberen op eigen risico....
Het scherm is wel oke, maar niet helemaal goed, er zit een donkere rand aan de onderzijde. Gisteren JScreen een tijdje gedraaid en ik heb het idee dat het minder is geworden. (http://www.jscreenfix.com)
Kijk het nog even aan, anders gaat deze ook terug en wil ik deze keer wel mijn geld terug.
Maar ook een aantal vervelende stofjes aan de binnenzijde van het glas, dacht eerst dat het dodepixels waren.
Met een beetje beleid trek je met je nagels het voorscherm zo los. Het scherm en het voorscherm voorzichtig schoongemaakt met zo'n speciale duster (wel even je mac uitzetten). Ik had wel het idee dat het voorscherm niet van glas is maar een soort plastic maar weet het niet zeker. Maar het ging eigenlijk zo eenvoudig dat me dat wel hoop geeft voor de toekomst voor als er nog eens wat stof tussen komt.
Thuis proberen op eigen risico....
5e .. pff hebben ze geen beleid bij apple dat als je er al zoveel hebt gehad een mooie bonus krijgt ofzo .. binnenkort komt mijn 2e binnen .. maar als ik het zo hoor kan het nog een lange weg zijn voor ik een goeie heb. 
tip) .. haal Woz weer binnen en ga weer voor perfect spul
.. zeker voor die prijs..
tip) .. haal Woz weer binnen en ga weer voor perfect spul
Echt erg! Mijn 2de versie is wel goed. Er zijn dus nog goede exemplaren in omloop. Zou het ook moeilijk vinden om een alternatief te vinden omdat het zo'n goede computer is.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:24:
Iemand een suggestie?
Succes in ieder geval!
Bonus? Ik mocht blij zijn dat ik nog een 5e kreeg, wilde ze eerst niet doen en gewoon mijn geld teruggeven.Alexandro schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:31:
5e .. pff hebben ze geen beleid bij apple dat als je er al zoveel hebt gehad een mooie bonus krijgt ofzo .. binnenkort komt mijn 2e binnen .. maar als ik het zo hoor kan het nog een lange weg zijn voor ik een goeie heb.
tip) .. haal Woz weer binnen en ga weer voor perfect spul.. zeker voor die prijs..
in principe moet het toch niet uitmaken of je nu voor de 3de of 4de keer een nieuwe imac krijgt opgestuurd. het product moet gewoon deugen en niet voorzien zijn van allerlei ongemakken zoals er de afgelopen weken voorbij zijn gekomen.
Het is alleen vervelend dat het bij de 5de keer hopelijk wel goed is en dat beide partijen er hoop tijd en moeite in moeten steken. Maar nu gebeurt het bij 1 klant anders had apple misschien 4 verschillende klanten gehad.
Ach hopelijjk is 5x scheepsrecht
Het is alleen vervelend dat het bij de 5de keer hopelijk wel goed is en dat beide partijen er hoop tijd en moeite in moeten steken. Maar nu gebeurt het bij 1 klant anders had apple misschien 4 verschillende klanten gehad.
Ach hopelijjk is 5x scheepsrecht

...
Verwijderd
ik kreeg 100e terug, zou daar zéker gewoon om vragen!Jeroen Smolders schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:09:
[...]
Bonus? Ik mocht blij zijn dat ik nog een 5e kreeg, wilde ze eerst niet doen en gewoon mijn geld teruggeven.
Goeie tip .. ga ik zeker doen
..
Verwijderd
laat maar weten wat ze er op zeggen, bij mijn eerste replacement mocht ik voor 60e iets uitzoeken in de store, maar na nr 2 en 3 is dat er niet veel meer op geworden dus. Je krijgt t ook pas al alles volledig is afgehandeld volgens mij.
Ik bestel morgen een 27inch i7 iMac. Nu wil ik graag de 8gig variant nemen alleen vraag ik me af in hoeverre dit te merken is in Snow Leopard. Heb nu een Macbook Pro met 4 gig. Wanneer ik veel Adobe pakketten open heb staan merk ik regelmatig dat m'n laptopje het zwaar krijgt, is dit met 8 gig verleden tijd, of is dit ook afhankelijk van de processor?
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Denk dat je harde schijf daar veel rol speelt. Heb een SSD in mijn MBP zitten en zelfs met 2gb vliegt laptopje hier. Zit ook te twijfelen tussen 24" scherm kopen of een 27" IMac. Hoe zit het nu eigenlijk met de problemen? Volgens de Apple stores zijn alle nieuwe Macs ok. Maar ja...
Je bedoeld de rpm van mijn hdd. Die zijn idd 5400rmp en geen 7200.lapino schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:38:
Denk dat je harde schijf daar veel rol speelt. Heb een SSD in mijn MBP zitten en zelfs met 2gb vliegt laptopje hier. Zit ook te twijfelen tussen 24" scherm kopen of een 27" IMac. Hoe zit het nu eigenlijk met de problemen? Volgens de Apple stores zijn alle nieuwe Macs ok. Maar ja...
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Hallo allemaal,
Ik heb nu dus ook last van dat flickerende beeld.
Ik ben zelf in het bezit van een I7 die ik gister heb opgehaald.
Dag 1 - gister dus had ik voor zover ik weet nergens last van.
Vandaag start ik hem op en ik heb constant om 1 a 2 minuten een flikkerend scherm.
Het is een mooi apparaat maar dat flikkerende scherm irriteert echt enorm.
Wat kan ik nu het beste doen en krijg ik nog een nieuw model of een refund?
Vandaag start ik hem op en ik heb constant om 1 a 2 minuten een flikkerend scherm.

Wat dacht je van eerst eens even contact op te nemen met Apple?badbadpresident schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:22:
Hallo allemaal,
Dit topic is gesloten.