Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:14:
Ik bestel morgen een 27inch i7 iMac. Nu wil ik graag de 8gig variant nemen alleen vraag ik me af in hoeverre dit te merken is in Snow Leopard. Heb nu een Macbook Pro met 4 gig. Wanneer ik veel Adobe pakketten open heb staan merk ik regelmatig dat m'n laptopje het zwaar krijgt, is dit met 8 gig verleden tijd, of is dit ook afhankelijk van de processor?
Ik heb zelf ook de 8GB (hint, niet bij Apple zelf bestellen want dan betaal je de hoofdprijs), en merk wel dat de volgende bottleneck gewoon de harddisk is. Je merkt het wel, zeker met veel programma's die open staan (zelf ook altijd veel Adobe programma's)

Moderator: dubbelpost was niet de bedoeling... kunnen jullie hem mergen?

[ Voor 5% gewijzigd door Nielsvr op 12-01-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:49
Yes - Ik ga morgen langs mijn verkooppunt om dit probleem aan te kaarten.. Ik hoop voor de mensen die hem binnen gaan krijgen dat ze geen problemen gaan ondervinden want het is natuurlijk zuur dat wanneer je en er extra lang op heb gewacht door de leveringsproblemen dat er ook een defect blijkt te zijn. Ik zie het somber in voor mijn Imacje want na herinstallatie heb ik weinig succes behaald wat betreft het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:38:
Denk dat je harde schijf daar veel rol speelt. Heb een SSD in mijn MBP zitten en zelfs met 2gb vliegt laptopje hier. Zit ook te twijfelen tussen 24" scherm kopen of een 27" IMac. Hoe zit het nu eigenlijk met de problemen? Volgens de Apple stores zijn alle nieuwe Macs ok. Maar ja...
Ik zou me weinig zorgen maken! De Switch van Gent heeft een goede klantendienst mocht er toch wat fout gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
badbadpresident schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:37:
Yes - Ik ga morgen langs mijn verkooppunt om dit probleem aan te kaarten.. Ik hoop voor de mensen die hem binnen gaan krijgen dat ze geen problemen gaan ondervinden want het is natuurlijk zuur dat wanneer je en er extra lang op heb gewacht door de leveringsproblemen dat er ook een defect blijkt te zijn. Ik zie het somber in voor mijn Imacje want na herinstallatie heb ik weinig succes behaald wat betreft het beeld.
Heb je de firmware patch van apple erop zitten?

http://support.apple.com/kb/TS3181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde ook een 21.5 inch versie aan gaan schaffen, maar als ik die problemen lees, denk ik dat ik beter even kan wachten tot een revisie niet?

Enig idee, het het oog op de toekomst, of het lang gaat duren tot een eventuele revisie (met misschien wel quad-core in de 21.5 inch modellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:50:
ik wilde ook een 21.5 inch versie aan gaan schaffen, maar als ik die problemen lees, denk ik dat ik beter even kan wachten tot een revisie niet?

Enig idee, het het oog op de toekomst, of het lang gaat duren tot een eventuele revisie (met misschien wel quad-core in de 21.5 inch modellen)?
Om even de verhoudingen van goede/slechte exemplaren een klein beetje gelijk te trekken: mijn tweede iMac 27" i7 vertoont geen enkele van de defecten.

Natuurlijk lees je hier voornamelijk de probleemgevallen, maar hoeveel 27" iMac's zullen er wel niet verkocht zijn? Ik denk dat het percentage behoorlijk meevalt... desalniettemin mag er wel gesproken worden van een hoger dan gemiddeld uitvalspercentage.

Ik zou je echter niet al te veel laten hinderen door de verhalen hier: als iedereen die een goed exemplaar heeft gekregen hier ook zou posten zouden we inmiddels bij deeltje 12 beland zijn. ;)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de problemen meevallen nu ik al 3 'fouten' achter elkaar heb mogen ontvangen.
Vandaag zelfs contact gehad met de 'executive relations' en ze wilden heel graag specifiek mijn iMac hebben om naar het 'lab in the USA' te sturen. Ze waren er dus nog niet achter wat de oorzaak van de problemen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
Na 5 slechte imacs wil ik ook niet over een percentage praten dat meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SerialThrillaZ schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:22:
[...]

Ik zou je echter niet al te veel laten hinderen door de verhalen hier: als iedereen die een goed exemplaar heeft gekregen hier ook zou posten zouden we inmiddels bij deeltje 12 beland zijn. ;)
het is op zich een ervaringentopic dus ik zou t graag zien dat er veel positieve ervaringen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Bij deze :) Mijn 1e exemplaar lijkt helemaal goed te zijn. Hij draait als een tierelier en zou (op dit moment) nooit meer anders willen :)

De magic mouse is wel even wennen en qua snelheid wat te traag. Door het installeren van een stukje software is het beter, maar heb het idee dat ik nog wel eens terug ga vallen op mijn logitech muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Welke versie gekocht? En wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranq schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:27:
Bij deze :) Mijn 1e exemplaar lijkt helemaal goed te zijn. Hij draait als een tierelier en zou (op dit moment) nooit meer anders willen :)
Inderdaad, welke versie heb je gekocht?

En ik lees net dit http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4979, misschien is de quad-core voor de "kleinere" toch niet zover weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:20

'Good artists copy, great artists steal' (Picasso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Het betreft een iMac 27" (i7). Ik heb hem vorige week opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ook ik heb een 27" (de goedkoopste uitvoering) en ervaar geen van de hier genoemde problemen. Alleen het iets tragere opstarten, maar dat is allang opgelost door nog even de HDD aan te wijzen als opstartdisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Ik heb een 21.5" zonder problemen. Nu weet ik wel dat de 21.5" sowieso minder problemen had, maar ik denk ik meld het toch maar even voor de mensen die twijfelen.

Ik kan het wel iedereen aanraden om de switch te maken. Ik heb ook lang gedacht dat ik het niets zou vinden, maar het bevalt uitstekend.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
Van die gizmondo link die ergens gepost is:

"Simple. Take your custom elsewhere. If they're not prepared to sort this shit out then you shouldn't pander to them by patiently waiting until they do so. Were this any other company you'd be calling for their heads and recommending not buying from them. While at least you have the sense not to accept a faulty product you (and from the comments I've read quite a few other people) are prepared to sit and wait in mild annoyance until Apple gives you an excuse to hand over your money again. I'm betting that even if they keep this shit up for 52 weeks before fixing it you'll be ready and waiting to buy one. Then you'll shortly forget all about this.

Seriously no matter who it is if a company is ignoring issues and treating their customers like ass you shouldn't put up with this. Apple are particularly bad for this though because a large portion of its user base are devoted sheeple."

En opzich heeft die gast helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in een filmpje over de werking van de Dr Bott Digital Video Link zie youtube filmpje hier:

Te koop bij onder andere www.atstore.nl voor 130 eu ex verzendkosten :)
Ik ben er blij mee zoals jullie kunnen zien :D

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 14-01-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:54:
Te koop bij onder andere www.atstore.nl voor 130 eu ex verzendkosten :)
Ik ben er blij mee zoals jullie kunnen zien :D
Wouw dat is duur! Ik wilde eigenlijk een ander verloopkabeltje bestellen, eerder voor de omgekeerde weg: van iMac minidisplayport -> HDtv HDMI, zou dat ook niet omgekeerd werken (xbox HDMI -> minidisplayport)?

zie link: http://kabeltje.com/mini-...bel-020-meter-p-1778.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:47:
[...]

Wouw dat is duur! Ik wilde eigenlijk een ander verloopkabeltje bestellen, eerder voor de omgekeerde weg: van iMac minidisplayport -> HDtv HDMI, zou dat ook niet omgekeerd werken (xbox HDMI -> minidisplayport)?

zie link: http://kabeltje.com/mini-...bel-020-meter-p-1778.html
Gaat niet werken op die manier. Andersom van mini-DP naar HDMI zal wel een goedkopere variant voor zijn, maar van HDMI naar mini-DP voor xbox heb je toch echt een soortgelijke adapter nodig. Maar 130 euro duur, ja tis veel geld, maar een nieuw fullhd pc monitor kost toch minstens net zoveel, en de kwaliteit van het iMac scherm gebruik ik er toch liever voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 19:01
.

[ Voor 183% gewijzigd door SyS_ErroR op 14-01-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Apple :( :( :(

Ik was er al niet zeker van maar ik heb die gele band dus ook, het valt nu helemaal op nu het wat donker is en de helderheid wat lager staat.

Nu heb ik het nogal druk gehad en geen tijd gehad om daar goed naar te kijken.

Dus ik denk bel maar even want het lijkt idd wel slechter te worden.

Tja 30 dec opgehaald, poos niets aan gedaan (nogal druk geweest)

Antwoord van Apple, ja u zit buiten de 14 dagen, omruil is er niet meer bij :(

15 dagen notabene :( :( :( en dan lees ik hier goede service 8)7
Moet ik hem inleveren (ben ik hem dus kwijt, na eerst weeeeeken aan het lijntje gehouden te zijn voor dat ik hem geleverd kreeg)
Wordt hij gerepareerd......

Morgen maar eens met iCentre bellen ...
edit gebeld, die doen ook al niets voor je, te laat voor de omruil gerantie ;(

Nu heb ik helemaal geen redenen meer om daar te kopen, store is net zo handig, ook de service is gelijk

[ Voor 14% gewijzigd door frank_b op 14-01-2010 19:34 . Reden: iCentre gebeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem laten repareren, inmiddels is het niet gegarandeerd dat er een goede geleverd wordt wanneer het omgeruild wordt (helaas). Nu heb je nog de kans dat er iemand naar kijkt voor je hem terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:34:
Ik zou hem laten repareren, inmiddels is het niet gegarandeerd dat er een goede geleverd wordt wanneer het omgeruild wordt (helaas). Nu heb je nog de kans dat er iemand naar kijkt voor je hem terug krijgt.
Yep, laat ik ook doen, maar het is niet zo hinderlijk, zeker niet wanneer de helderheid wat hoger staat.

Ik wacht wel tot alle problemen zijn opgelost en bied hem dan wel ter reparatie aan.
Verder doet hij het goed dus ik kan er gewoon mee werken.

Dat wordt dus wachten tot ik geen klachten meer hoor. Het zal toch ooit wel opgelost worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank_b schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:36:
[...]

Yep, laat ik ook doen, maar het is niet zo hinderlijk, zeker niet wanneer de helderheid wat hoger staat.

Ik wacht wel tot alle problemen zijn opgelost en bied hem dan wel ter reparatie aan.
Verder doet hij het goed dus ik kan er gewoon mee werken.

Dat wordt dus wachten tot ik geen klachten meer hoor. Het zal toch ooit wel opgelost worden :?
Het lijkt me inderdaad niet dat ze hun kop in het zand kunnen blijven steken. Maf is dat toch, iedere keer zijn er mensen die adviseren tegen het kopen van een Rev-A machine en het is nog waar ook. Apple is zoals eerder genoemd te kostenbesparend bezig geweest en valt goed door de mand. Hopelijk leren ze ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik heb alvast besloten er geen te kopen, jammer maar geld lag klaar. Ga nog beetje met Macbook verder blijven werken en extern scherm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
lapino schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:46:
Ik heb alvast besloten er geen te kopen, jammer maar geld lag klaar. Ga nog beetje met Macbook verder blijven werken en extern scherm kopen.
Same here.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
iemand toevallig nog nieuw nieuws of het nou eindelijk een keer opgelost is .. of een reactie van apple... dit kan toch niet langer.. .. is de ombudsman niet weer op tv ^^ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
Ja die heb ik er op gezet het rare is - dat nadat ik het erop had gezet leek er niks aan de hand maar toen ik er vandaag weer op zat was het flikkerende scherm alweer terug met ook af en toe een blackout van 1 a 2 seconden. Nu na een herstart lijkt alles weer oke. Naar mijn idee lijkt het samen te hangen met het gebruik, ben je langer en intensiever bezig = meer problemen. Maar dit kan ik nog niet 100 procent zeker zeggen, ik heb overigens nog niet de kans gehad om langs Icentre te gaan spoedig maar eens heen gaan voordat het alweer te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
Het is jammer dat tweakers news er geen aandacht aan besteed en andere news sites over de wereld .. misschien dat het teruglopen van orders een reden is om wel een goed product op de markt te brengen ... zeker met de komst van 2 nieuwe producten kunnen ze dit echt niet gebruiken :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
@ badbadpresident .. kwam net dit tegen op een site.. misschien scheelt het je de volgende keer een reboot

"If you go to Settings, click on Expose & Spaces, and locate the Active Screen Corners portion of Expose, you’ll have an option to set one of the corners of your screen to “Put Display to Sleep.” Set one corner to do this. The next time your screen starts flickering, activate this hot corner and put your display to sleep for a few seconds. When it comes back on, it should be okay (for at least several hours in my experience)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Inmiddels de eerste 14 dagen goed doorgekomen met m'n Imac I7. Nog geen problemen ondervonden.
2 keer iets gezien van wat ik dacht flikkering van het scherm, 1x zomaar, en ik dacht iets te zien onder VMware. Maar geen zwart scherm of zo gehad. Nu moet ik het natuurlijk ook niet over mij afroepen.
Maar ik volg het natuurlijk wel allemaal en ook op de diverse forums. Daar heb ik het volgende gevonden en dat deel ik maar met jullie.
Vanaf een week gebruik ik regelmatig " OnyX" om de iMac schoon te maken en dat "help". Tja hard maken kan ik het niet maar je weet maar nooit. ( gevonden op het Appel Support Forum)

OnyX en dan specifiek het gedeelte schoonmaken / system

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
Ik raad iedereen aan ook deze test even uit te voeren op deze site

http://imac.squeaked.com/test.php

Hier kun je makkelijk zien of je scherm wel consistent is qua kleur, zo kwam ik er zelf achter dat er een lichte gele waas zit over mijn scherm aan de onderkant.

Als dit al gepost is dan sorry daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
volgens mij kan deze test niet genoeg gepost worden :) .. tis jammer dat apple m niet als default homepage set in safari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Ik heb gelukkig nergens last van, ben er blij van :o, niet te hopen dat het pas later komt oid :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:11:
Ik heb een 21.5" zonder problemen. Nu weet ik wel dat de 21.5" sowieso minder problemen had, maar ik denk ik meld het toch maar even voor de mensen die twijfelen.
Is dat zo? Heeft de 21.5" niet dergelijke problemen? Of de 24" in het begin van zijn cyclus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
De 21,5" heeft volgens mij relatief nauwelijks problemen. Ik heb ook een prima 21,5". Ook op andere fora / bronnen van gebruikerservaringen is er weinig over te vinden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Ik heb afgelopen maandag mijn 5e 27 inch iMac ontvangen met wederom een gele gloed onderaan het scherm.

Sinds ik problemen heb gehad met mijn 4e iMac, die overigens een schitterend scherm had maar een ventilatorprobleem, mail ik rechtstreeks met Apple Ierland. Gisteren veel contact gehad, mijn 5e iMac gaat vandaag met DHL naar Ierland naar de technische dienst. Volgens mijn contactpersoon daar zouden de problemen met de schermen opgelost moeten zijn en ze willen dan ook onderzoeken hoe het komt dat er toch nog iMacs met slechte schermen geleverd zijn.
Ik hoop dat mijn "probleem" bijdraagt aan de kwaliteitscontrole van apple, ik snap niet dat ik 5 iMacs met problemen heb ontvangen. 3 daavan met een gele waas, 2 met een goed scherm maar met ventilator problemen.

Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Jeroen Smolders schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:25:
Ik heb afgelopen maandag mijn 5e 27 inch iMac ontvangen met wederom een gele gloed onderaan het scherm.

Sinds ik problemen heb gehad met mijn 4e iMac, die overigens een schitterend scherm had maar een ventilatorprobleem, mail ik rechtstreeks met Apple Ierland. Gisteren veel contact gehad, mijn 5e iMac gaat vandaag met DHL naar Ierland naar de technische dienst. Volgens mijn contactpersoon daar zouden de problemen met de schermen opgelost moeten zijn en ze willen dan ook onderzoeken hoe het komt dat er toch nog iMacs met slechte schermen geleverd zijn.
Ik hoop dat mijn "probleem" bijdraagt aan de kwaliteitscontrole van apple, ik snap niet dat ik 5 iMacs met problemen heb ontvangen. 3 daavan met een gele waas, 2 met een goed scherm maar met ventilator problemen.

Wordt vervolgd.....
Petje af voor je uithoudingsvermogen! Aan de andere kant heb je ook weinig keus... je wil nou eenmaal een Imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dagelijkse bel-afspraak met Ierland ;)
bij mij is het 'pas' mijn derde en ik heb niet echt veel trek in wachten op een nieuwe. Ben aan het onderhandelen voor een 'tijdelijke' macbook en dan later (als alle problemen zijn opgelost) evt. opnieuw een bestelling doen.
Tegen mij zeiden ze ook dat de problemen opgelost zouden moeten zijn máár ze willen ook héél graag de iMac die ik nu nog heb naar Ierland hebben. Dit is een beetje tegenstrijdig: als ze de problemen hebben opgelost, waarom willen ze deze dan nog bekijken?
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik ben in ieder geval goed teleurgesteld in de crap-kwaliteit (of quality control) die ze leveren. De klantenservice daarentegen vind ik tot nu toe nog uitmuntend.

Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Dat was bij mij ook en ik wil daar best aan meewerken als zo problemen in de toekomst opgelost worden voor andere gebruikers. Ik wil uiteraard zelf ook een perfecte iMac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:39:
[...]

Is dat zo? Heeft de 21.5" niet dergelijke problemen? Of de 24" in het begin van zijn cyclus?
de 21.5" wordt veel minder in verband gebracht met deze problemen. Op sommige websites zie je wel af en toe melding van een probleem, maar ik heb wel het idee dat het veel minder is.

Natuurlijk is de ervaring van 1 gebruiker niet voldoende om te kunnen zeggen dat de problemen met de 21.5" minder zijn.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje

Wordt vervolgd.....
Is de gele gloed bij jou dan heel erg duidelijk ? Of nauwelijks zichtbaar ? :)
Gewoon benieuwd, misschien moet ik dan toch maar eens iemand anders laten kijken zodat ik voor de inruilgarantie evt. een nieuwe kan krijgen, zelf ik kan ik niet echt iets ontdekken namelijk :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
SanderPS3 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:59:
[...]

Is de gele gloed bij jou dan heel erg duidelijk ? Of nauwelijks zichtbaar ? :)
Gewoon benieuwd, misschien moet ik dan toch maar eens iemand anders laten kijken zodat ik voor de inruilgarantie evt. een nieuwe kan krijgen, zelf ik kan ik niet echt iets ontdekken namelijk :)
Dit soort dingen kan ik dus niet begrijpen he. Als voor JOU de iMac dus perfect is, waarom zou je dan iemand anders moeten laten kijken... 99% van de yellow tinge retours komen volgens mij van mensen die het NOOIT was opgevallen als er niet specifiek op een forum over gekletst werd met allerlei DIY tests....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Voor de statistieken: Hier ook een perfecte 21,5". Die van mij is van week 49 (2009).

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
eeeh ... das leuk en aardig maar het is toch gewoon niet goed dat er producten op de markt komen die defect zijn .. :P .. vindt het erg goed dat er zoveel aandacht aan besteed wordt.. misschien leren ze dan weer om producten te maken waar apple om bekend staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Bij deze is de gele gloed minder dan bij de vorige, maar wat ik erger vind is dat er aan de onderkant een grijzige streep loopt die vervaagt aan de randen. Net of het scherm niet helemaal strak staat.
De gele gloed is er wel degelijk en vooral zichtbaar met de diverse testen die eerder genoemd zijn.

Er zijn mensen die ermee kunnen leven maar ik heb twee keer een ander scherm gehad dat echt perfect was (had toen weer andere problemen met ventilatoren die continue 5000 rpm draaiden)
Dus ze zijn er wel de perfecte schermen waarover Apple rept op zijn website.
Quote website apple:

IPS-technologie
Vanuit welke hoek je het beeldscherm van iMac ook bekijkt, de beeldkwaliteit is altijd verbluffend. Daarvoor zorgt de zogeheten IPS-technologie (in-plane switching). Of je nu recht voor het beeldscherm zit of links of rechts van het scherm staat, iMac biedt een perfecte beeldkwaliteit met consistente kleuren en zonder enig detailverlies.

Dat is dus niet van toepassing op het scherm wat ik nu heb, echt geen consistente kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hmm ja dat is zo :) Maar ik doel meer op het feit dat ik lees op fora dat het na enkele weken erger word, dan zit ik dus buiten die omruil garantie. Ik heb hem bij de media markt weg en kan daar binnen 14 dagen het product direct omruilen voor een nieuwe, na die 14 dagen moet ik hem opsturen voor garantie, en dan word het wat vervelender :) Om te voorkomen dat het straks erger word wil ik het dus zsm weten of mijn iMac het ook heeft. Ik heb er echter zelf geen last van dus ik zie het nog gewoon eventjes aan :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
preciess.. binnen die 14 dagen moet je het gewoon testen ja.. het was netjes geweest van apple als ze die test site als startpagina hadden gezet :P .. .wat een geluk zeg dat het daar wel helemaal goed is... ik ben in afwachting van mijn 2e :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Volgens mij is een scherm dat goed is gewoon goed en gaat het niet na een paar weken geel worden.
Als dat zo is heb je gewoon garantie en zal de iMac gerepareerd moeten worden.

Ik heb dat zelf ook al een paar keer aangeboden om een ander scherm er in te laten zetten, maar apple zelf wil het liefst nieuwe imacs sturen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
het viel mij eigenlijk pas op toen ik eve ging spelen op high en daarna mijn imac echt super warm werd echt 90 graden gpu ofzo ... ben echt benieuwd of ze er ooit nog een keer naar buiten mee komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
90 Graden voor een GPU is niet extreem hoor, mijn eerder PC had een HD4870, en ik hoefde niet op te kijken als die 90 graden werd ;) Zijn geen extreme temperaturen in elk geval !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
nee klopt helemaal mee eens .. mijn vorige pc had 2x een 4870 .. en ging ook snel naar de 80 .. maar daar zaten ze redelijk vrij in .. omdat ik een imac alles opgepropt zit zullen andere dingen misschien ook wel last hebben van die hitte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

We staan op het punt om 2x 27inch iMacs te kopen maar als ik lees dat er nog steeds mensen gele banden hebben in hun scherm, zelfs in nieuwe iMacs. Begin ik toch te twijfelen. Vooral omdat Apple zijn service sh*t is! Tenzij je applecare neemt.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Apple service is niet shit, ze vervangen je iMac meteen nadat je aangeeft dat hij niet goed is. Het gele tint probleem is herkend door apple en word dus kosteloos vervangen :). Het beste wat je kan doen is gewoon ophalen in de winkel, beide iMac's uit de doos halen voordat je betaalt, om ze daar even grondig te inspecteren. Zijn ze goedgekeurd neem je ze mee, als ze gele tint vertonen neem je ze niet mee ;) simpel zat toch ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
multipasser schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:37:
We staan op het punt om 2x 27inch iMacs te kopen maar als ik lees dat er nog steeds mensen gele banden hebben in hun scherm, zelfs in nieuwe iMacs. Begin ik toch te twijfelen. Vooral omdat Apple zijn service sh*t is! Tenzij je applecare neemt.
Mwah, in het eerste jaar is de service van Apple prima, en ik neem aan dat je die gele banden wel ziet in het eerste jaar als ze er zijn... ;-)

Ik zou zelf wel AppleCare nemen, zeker als je ze zakelijk koopt (weet niet of dat het geval is?), want je weet dan gewoon zeker dat je 3 jaar een goede machine hebt, zonder gezeik over garantie enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Ik heb in november bij Dixons een 21.5 inch mac gekocht. Ik heb ook last van een gele waas onderin het scherm. Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat dat pas later is opgetreden. Sommigen beweren dat het pas na een OSX software update zou zijn ingetreden. Hoe dan ook, ik heb eens bij Dixons in de winkel gekeken. Daar stond een 21.5 inch die een werkelijk schitterend egaal wit beeld presenteerde. Daarna wordt je toch wel kwaad; waarom levert Apple zo'n wanprestatie? Omdat ik de imac al een paar maanden heb, is omruil geen optie. Dixons had overigens nog nooit van gele schermen gehoord!!??!! Speelt deze keten hetzelfde spelletje mee met Apple die hierover tot nu toe officieel niets heeft gemeld of toegegeven?
Ik kon mijn scherm aanbieden voor reparatie. Maar nu komt mijn vraag aan dit forum:
Ik heb tot nu toe nooit het resultaat van een dergelijke reparatie vernomen. Ook buitenlandse fora geven hierover geen info. Zijn er hier mensen die het gele scherm met succes hebben laten repareren?
Ik wil hierover eerst zekerheid hebben, voordat ik hem laat repareren. Wie weet maakt zo'n reparatie het probleem misschien alleen nog maar groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Alexandro schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:05:
volgens mij kan deze test niet genoeg gepost worden :) .. tis jammer dat apple m niet als default homepage set in safari :P
De meest simpele test is: ga naar "bureaublad", vervolgens naar "effen kleuren", kies wit. Als het scherm goed is dan zie je een strak en egaal wit scherm. Als je een fout scherm hebt (zoals ik), dan zie je direct (vooral aan de onderkant) een gele waas. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
met een lichte grijs tint zie je het nog beter, scherm kleurt een beetje oker op aan de onderzijde

[ Voor 36% gewijzigd door Jeroen Smolders op 15-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
@wat ik bedoelde Eivissa, dat apple nou eindelijk het probleem erkent en zelf "pro actief" wat mee doet ... dat zou wel netjes zijn ... maarja volgens mij zijn ze dan bang dat 95% van de imacs terug gaat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
kan iemand zien op deze foto of mijn iMac een gele vloed heeft ?
Het lijkt er op dat ik heeeeel licht iets zie, maar vind het zelf onduidelijk.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Exirion

Gadgetfetisjist

SanderPS3 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:15:
kan iemand zien op deze foto of mijn iMac een gele vloed heeft ?
Het lijkt er op dat ik heeeeel licht iets zie, maar vind het zelf onduidelijk.
Op foto's is zoiets altijd lastig. En als jij tevreden bent met het beeld, wat maakt het dan uit wat andere mensen zien/vinden?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Exirion schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:16:
[...]

Op foto's is zoiets altijd lastig. En als jij tevreden bent met het beeld, wat maakt het dan uit wat andere mensen zien/vinden?
Zonder meer waar, alleen hetgeen wat mij dwars zit is dat het straks erger word. Dat is niet te hopen. Zelf ben ik zeker tevreden met het beeld, ik kan niets opmerken zo 123. Alleen als iemand zegt van : Ja ik zie wat, is het iets om in de gaten te houden zodat het niet evt. erger word :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Exirion schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:16:
[...]

Ja duidelijk te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Wat is duidelijk te zien ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Zoals ook op mijn Mac: aan de onderkant een gele onregelmatige waas. Of anders gezegd: geen strak uniform egaal en spierwit wit. Duidelijker kan ik het niet zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door eivissa100 op 15-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
@SanderPS3

Ik ben het met eivissa100 eens, duidelijk een gevaltje gelige waas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Thanks :) En @ Elvissa, evt ook Jeroen (als je een imac hebt :P) Wat doen jullie ermee ? :) Houden, of gaan jullie er mee terug ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
zie mijn bericht van vandaag van 11.49 uur: als ik geen garantie heb dat het daadwerkelijk en voor 100% wordt gerepareerd (en dus niet dat het probleem erger wordt), laat ik het helaas zitten.
Wat hebben we hiervan geleerd? Wat bijna voor alle nieuwe producten geldt: wacht minstens een half jaar of meer totdat de kinderziektes zijn opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Goed plan inderdaad ;). Omruilen voor een nieuwe kun je natuurlijk altijd proberen, mits dixons dat ook heeft :) maar opsturen resulteert in het terugkrijgen van een refurbished iMac ( iig, dat is over het algemeen wel zo :) )

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
Mijn 5e iMac gaat zometeen met DHL naar Ierland voor nader onderzoek....
Van mij mogen ze er een ander scherm inzetten of een nieuwe sturen... als hij maar goed is...

btw Bij mij is de waas erger....met een grijzige streep onderin

Je kan met kalibreeren van je scherm een hoop weg krijgen (systeemvoorkeuren, beeldscherm, kleuren, kalibreren)

[ Voor 34% gewijzigd door Jeroen Smolders op 15-01-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga m zsm terugsturen en een macbook (met goeie korting) er voor in de plaats bestellen!
Dan als alle problemen zijn opgelost bestel ik over een half jaar wel de geupgrade versie.

iMac: teleurstellend tot nu toe
klantenservice: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:42:
ik ga m zsm terugsturen en een macbook (met goeie korting) er voor in de plaats bestellen!
Dan als alle problemen zijn opgelost bestel ik over een half jaar wel de geupgrade versie.
Ja ik begin ook te twijfelen of ik nu gelijk een iMac moet bestellen. Wacht ook beter nog even tot een geupgrade versie (god weet hoe lang...)

Over die MacBook, de MB pro's worden binnenkort geupdate, is het gerucht:

http://buyersguide.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Ik heb mijn iMac gekalibreerd en heb nergens meer last van :o. Heel vreemd, zo lijkt het toch een software probleem haast, in Windows (bootcamp) heb ik ook nergens last van :o. Apart, maar ben blij dat ik er geen last meer van heb :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Laatst online: 15:08
Vandaag toch maar de grote gok genomen;

15" MBpro verkocht nog snel voordat er updates komen en een 27" i7 besteld, dus ik wacht in spanning af:

Op de zaak hebben we afgelopen week 30 i7's besteld die komende week worden geleverd, die moeten we dus allemaal even snel uit de doos halen en testen, zal wel even posten hoeveel er niet goed waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Ook gekalibreerd, helaas, blijft er gewoon inzitten -O-

[ Voor 4% gewijzigd door frank_b op 15-01-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:45:
[...]

Ja ik begin ook te twijfelen of ik nu gelijk een iMac moet bestellen. Wacht ook beter nog even tot een geupgrade versie (god weet hoe lang...)

Over die MacBook, de MB pro's worden binnenkort geupdate, is het gerucht:

http://buyersguide.macrumors.com/
I know, maar deze macbook raak ik over 6 maandne nog wel voor deze prijs kwijt. Dan koop ik dan wel een iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik vraag me af hoe mensen erbij komen dat de service van Apple shit is?! Ik heb zelf ook een nieuwe iMac 27". Deze is tot 2x toe vervangen, dus zit nu met nummer 3 te werken. Deze is perfect in orde en heb van Apple nog EUR65 kado gekregen. Totaal nul slechte ervaring, daar ze niet moeilijk doen over vervanging. 100 punten voor Apple dus!

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
lol Service en helpdesk is echt super... heb ik nog nooit meegemaakt dat mensen aan de helpdesk zo aardig bleven en aangaven dat er probleem wass en omruilen zo simpel is .. het is alleen zoooo jammer dat de kwaliteit waar apple altijd voor staat (tnx Wozz) .. met zoveel problemen een beetje in gedrang komt ....

ik snap dat het om veel geld gaat maar geef dan zonder dat iemand eerst moet aangeven dat er iets gecompenseerd moet worden een waardebon om het ruilen een beetje te compenseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
@mph_rbi , moest je daar nog moeite voor doen voor die 65 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
en ze moeten ook wel snel markt pakken .. anders is er strax geen apple meer .. ze doen het juist zo goed in de markt ze snoepen steeds meer weg van ms

[ Voor 8% gewijzigd door Alexandro op 15-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
mph_rbi schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:57:
Ik vraag me af hoe mensen erbij komen dat de service van Apple shit is?! Ik heb zelf ook een nieuwe iMac 27". Deze is tot 2x toe vervangen, dus zit nu met nummer 3 te werken. Deze is perfect in orde en heb van Apple nog EUR65 kado gekregen. Totaal nul slechte ervaring, daar ze niet moeilijk doen over vervanging. 100 punten voor Apple dus!
Zeker binnen 14 dagen :? anders kun je op de kop gestaan maar omruilen is er niet meer bij.
niks nieuwe niks 65 eur

gewoon imac kwijt :(

belde op de 15de dag, niks coulance oh ja ook nog applecare erbij. :(

service dus helemaal niet goed en de coulance 0, zeker voor een bekend probleem, zocht nog naar een klacht email adres op de site van apple.nl
Gebruik dat ding voor mijn bedrijf en wil hem niet zomaar kwijt en die klacht zit er echt wel in vanaf dag 1.

Ben nog aan het zoeken
Wel 17 resultaten in itunes op liedjes 8)7 :')

oh ja 100 punten voor Apple terwijl je al aan je derde Mac zit, dat betekend dat je tweemaal achter elkaar en foute Mac gehad hebt. -100 zou ik zeggen.
Hoef ik niet mee aan te komen bij mijn klanten, oh foutje doe het wel opnieuw, oh weer foutje maar ik doe het wel opnieuw..... tja.......

Apple heeft mooi spul en ik gebruik het veel, echter laten ze de laatste tijd veel steken vallen, het wordt er zeker niet beter op.

[ Voor 17% gewijzigd door frank_b op 15-01-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens! Ze laten helaas steeds meer steken vallen. Gek, juist toen ze zich steeds meer van MS onderscheden, in producten, maar ook zeker in prijs (veeeel duurder), was de kwaliteit uitmuntend. Nu de prijzen 'schappelijker' worden, want 1099 euro voor een geintegreerde computer met 21,5"LED-scherm met deze specificaties is totaal niet TE duur, blijken de problemen ook steeds meer de kop op te steken. Jammer van de kwaliteit en exclusiviteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:13:
Eens! Ze laten helaas steeds meer steken vallen. Gek, juist toen ze zich steeds meer van MS onderscheden, in producten, maar ook zeker in prijs (veeeel duurder), was de kwaliteit uitmuntend. Nu de prijzen 'schappelijker' worden, want 1099 euro voor een geintegreerde computer met 21,5"LED-scherm met deze specificaties is totaal niet TE duur, blijken de problemen ook steeds meer de kop op te steken. Jammer van de kwaliteit en exclusiviteit
Er zijn echt niet zoveel problemen als jij beweert zeker niet meer dan vorige modellen. Het grootte verschil nu is dat er veeeel meer imacs verkocht worden. Elk probleem wordt ook enorm opgeblazen. Ik werk zelf bij een apple reseller dus ik zie ook wel dat er maar heel weinig terug komen met defecten. Niet meer dan andere jaren.
De kwaliteit is nog steeds beter dan andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dionys0s schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:46:
[...]

Er zijn echt niet zoveel problemen als jij beweert zeker niet meer dan vorige modellen. Het grootte verschil nu is dat er veeeel meer imacs verkocht worden. Elk probleem wordt ook enorm opgeblazen. Ik werk zelf bij een apple reseller dus ik zie ook wel dat er maar heel weinig terug komen met defecten. Niet meer dan andere jaren.
De kwaliteit is nog steeds beter dan andere fabrikanten.
´andere` fabrikanten gebruiken net als apple ook bijv foxconn moederbordjes of seagate schijfjes.
En in het power pc tijdperk waren er ook problemen, ik had bijv last van een defecte waterkoeling in een Power Mac, defecte iMac G5, defecte iBook G3.
Maar de gebruikers van een (i)Mac verwachten gewoon terecht meer ivm de aanschaf waarde, een 500euro desktop systeem die wat meer lawaai maakt of een 1600euro iMac die stil hoort te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
SanderPS3 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:24:
Ik heb mijn iMac gekalibreerd en heb nergens meer last van :o. Heel vreemd, zo lijkt het toch een software probleem haast, in Windows (bootcamp) heb ik ook nergens last van :o. Apart, maar ben blij dat ik er geen last meer van heb :)
Sander, ik stel het zeer op prijs als je precies aangeeft hoe je dat hebt gedaan. Ik heb ook wat geprobeerd te kalibreren, maar de gele waas blijft. Ik vraag me af of het een softwarematig probleem is, zoals jij zegt. Het lijkt me meer de (verkeerde) manier hoe de LED-lampen zijn geplaatst (ruimte tussen scherm en lampen b.v.)
Hebben anderen daarover een mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Ik ben bang dat het probleem van de gele schermen nog heel lang gaat duren. Interressant stukje gelezen op Appel's forum (zie hieronder). Volgens Apple zou het om een slechte videokaart gaan, maar volgens "kenners" gaat het om het scherm en de schermkabel. De mensen waarbij de videokaartis vervangen blijven met het probleem zitten....

vintagehero, I hear you loud & clear. But people should not just jump on here & tell us this Forum is doing no good. Through this Forum, we have found the Fix. Screen & Screen Cable replacement. When you call Apple, they say the Video Card is the fix. Apple is clearly wrong & why they don't take notice that some of their stores are repairing these iMacs in the above manner successfully is beyond me. I said this 50X. Two completely different video cards can not be bad and causing the same symptoms. These are simple troubleshooting measures a young child could have figured out. Maybe Apple doesn't want to admit it's the screens, because in order to give everyone a new screen, it will cost them a lot more money rather than replacing a video card. But they have to get real. All the people who had their video cards replaced are coming back with the same problems. That should tell them right there. STOP REPLACING VIDEO CARDS! It's not The Fix! REPLACE THE SCREEN & SCREEN CABLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
mph_rbi schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:57:
Totaal nul slechte ervaring, daar ze niet moeilijk doen over vervanging. 100 punten voor Apple dus!
Totdat je buiten die termijn van 14 dagen na aflevering valt, dan kan er ineens niets meer omgewisseld worden en krijg je te maken met repair centers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Raar dat mensen verwachten dat je zelfs na 15 dagen nog zonder problemen zou kunnen omruilen voor een compleet nieuwe iMac. Of een product is DOA, of niet. Als je daar na 15 dagen nog niet achter bent... Hele duidelijke grens, dat je zelf pas na 15 dagen (waarschijnlijk na dit forum) ziet dat er een probleem is, is jammer. Maar kennelijk was het je niet eerder opgevallen. Realiseer je wel dat ook die fantastische service gewoon wordt doorberekend in de prijs. Dus hoe langer Apple de termijn maakt waarbinnen zonder problemen omgeruild kan worden, hoe duurder de producten zullen worden. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het consumentenrecht, dat vrijwel nooit het recht op een NIEUW product garandeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mn IMac nu sinds woensdag en nog geen problemen mee gehad!
geen dode pixels geen flickering echt totaal niks!

maar wat een beest 27inch quadcore damn!!!
soms heb ik het idee dat ik naar een raam aan het staren ben.

wat mij betreft niet meer wachten maar bestellen jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
joepert schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:50:
Raar dat mensen verwachten dat je zelfs na 15 dagen nog zonder problemen zou kunnen omruilen voor een compleet nieuwe iMac.
Dat hangt helemaal af van de aard van het gebrek.
joepert schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:50:
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het consumentenrecht, dat vrijwel nooit het recht op een NIEUW product garandeert.
Wie heeft het dan over garantie? Je kunt met het leerstuk conformiteit en consumentenkoop vele kanten op.

Mijn comment sloeg uitsluitend op de feitelijke houding van Apple als je je op dag 15 na aflevering meldt met een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Ze moeten toch ergens een grens trekken. Als ze bij jou zeggen dat 15 dagen ook prima is, zal een volgende die jouw bericht heeft gelezen zeggen : Ja maar luister, iemand die ik "ken" had na 15 dagen nog een nieuwe, ik zit op de 16e dag, dat is 1 dag verschil, wat maakt dat uit :S ? Maar dan zit je toch inmiddels 2 dagen verder, maar gezien van jouw dag is dat maar 1 dag verschil! Oftewel, grenzen grenzen grenzen ..

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Bij een probleem wat zo vaak voorkomt mogen ze best wat sneller ingrijpen.

Zoek eens op internet, dit speelt al vanaf het begin en blijft nog steeds plaats vinden.

Daarnaast is een computer die het niet doet vrij duidelijk, ik kreeg hem op 30 dec voor mijn zaak.
Lekker oud en nieuw gedaan, daarnaast een week dat ding niet aan gehad (met een zaak heb je wel wat anders te doen in het begin)
Daarnaast zie ik het idd moeilijk omdat ik maar met 1 oog kijk, anderen zien het wel direct.

Is dat dan mijn schuld die 15 dagen, ja deels wel.

Moet ik dan niet zeuren omdat ik het toch bijna niet zie :? Natuurlijk wel, ik heb flink betaald voor een goede computer en die behoort dan ook goed te zijn. Je verkoopt ook geen blauwe auto aan een kleurenblind iemand die een rode besteld 8)7

Ik werd flink afgestopt aan de telefoon door Apple, 15 dagen voorbij niet zeuren wegwezen, arrogant en niet vriendelijk. Misschien trof ik de verkeerde muts, dat zou kunnen.
Maar ik blijf het slecht vinden.

Ik had van Apple meer verwacht en ik vind het raar dat er nog een hele meute aanhangers van mensen zijn die helemaal op tilt gaan wanneer je wat negatiefs over Apple zegt 8)7
Het is gewoon een commercieel bedrijf met aparte producten, meer niet hoor, wordt wakker.

Daarnaast heb ik wel Apple care en ik heb gevonden dat ze dan ook naar je thuislocatie komen 8) maandag bellen en dan komen ze maar naar mij toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 19:01
Thuisservice is alleen indien mogelijk. Ik gok erop dat dat bij het vervangen van het scherm niet het geval zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Begrijp me goed: Apple moet er zorg voor dragen dat het probleem wordt opgelost. Alleen de service (en het is echt service, niets anders) dat je eigenlijk zonder veel soesa je iMac kunt omruilen voor een andere, die kan natuurlijk niet heel lang geldig blijven. Daarbij mogen ze er wat mij betreft inderdaad vanuit gaan dat je binnen 14 dagen wel zult zien of er gebreken zijn of niet. Verhaal over eigen zaak: zou mij precies zo kunnen gebeuren, maar als iemand zo onverschillig is als het om een investering in dit soort dure machines gaat, dan moet je niet het verhaal omdraaien en zeggen dat Apple (of welke andere fabrikant dan ook) zich naar die onverschilligheid moet voegen.

Na die termijn van 14 dagen moeten ze je apparaat wel nog steeds repareren binnen garantie natuurlijk.
Ik ben verder volstrekt geen Apple-adept (heb enkel een iMac, verder niks van Apple doe het al jaren met een Sony MP3-speler, Nokia telefoon, heb meerdere PC's in huis), probeer alleen aan te geven dat mensen die het slechte service vinden dat ze na een bepaalde termijn niet rucksiglos een nieuwe krijgen even iets langer moeten nadenken over wat reële verwachtingen zijn op dit vlak.

Voor onbeschofte telefonisten is geen excuus. Ook als de boodschap is dat je niet krijgt wat je wilt, kan dit op een heel beschaafde manier worden afgehandeld (ervanuitgaand dat jij ook je fatsoen hebt gehouden :))

Er zijn vast fabrikanten die een coulanter beleid hebben, maar er zijn er ook die heel wat minder toeschietelijk zijn hoor. Van wat ik hier lees, vind ik het allemaal zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Ik ga best een heel eind met je mee,

maar (er is altijd een maar 8) )

Het is nooit zwart-wit in het leven, zo ook hier niet (mijn bescheiden mening)
Stuk is idd stuk - helder.

Echter we praten hier over een echte fout in deze machines die er vanaf het begin in zit.

Het zal duidelijk zijn dat een grafisch ontwerper (noem maar iets) dit ziet bij het opstarten van de machine, anderen zal het echter niet of nauwelijks opvallen.

Apple weet dit (al zeggen ze er officieel niets over, ook slecht) Daarom is mijn persoonlijke mening dat ze in het geval van gele displays best wel wat soepeler met hun klanten mogen omgaan.
Je kunt ook wat meedenken met je klanten waar je tenslotte afhankelijk van bent. (het staat zo in de regels dus het is niet anders wordt al veel te vaak gebruikt. In mijn ogen moeten regels een leidraad zijn voor goed functioneren van een bedrijf / overheid)

Dat dit Apple dan veel geld zal kosten, tja dat valt onder bedrijfsrisico, zorg er dan voor dat je hardware goed is. Test het van te voren goed en let daarna goed op feedback van je klanten.
Stop het productieproces wanneer je veel klachten krijgt en los het probleem op voordat je verder gaat.
De prijs is dermate veel hoger dan vergelijkbare losse machines dat je als klant ook hogere eisen van het product mag verwachten met een bijbehorende service. (waar je nog voor moet bijbetalen)

Dit alles gebeurd niet, sterker Apple zit nog steeds in "denial" en de klanten blijven toch wel komen, dus wat maakt het uit :?

In mijn ogen ben je dan flink verkeerd bezig, zeker in deze tijden. Communicatie is nog nooit zo snel geweest en dit probleem zingt over het internet (daar zit wel je doelgroep)
Dit geeft hoe dan ook flinke naamschade en daar kun je in de toekomst best flink last van krijgen.

Ik ga in ieder geval goed nadenken over mijn volgende aanschaf als dat nog wel weer een Apple wordt.
(duurt nog even. maar toch)

We zullen het wel niet eens worden, niet erg dat mag, niet iedereen hoeft er hetzelfde over te denken.
Mijn tevredenheid over Apple heeft in ieder geval een flinke deuk opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook een mooie en vooral goeie stand voor de iMac zodat je de hoogte kunt verstellen. Heb alleen iets gezien waar je het keyboard onder kunt zetten met usb hub. Maar daarmee is de hoogte niet variabel instelbaar. Uiteraard is een stapel boeken een optie waarmee een boek meer of minder de hoogte variabel instelbaar maakt maar niet echt mooi ;)

En dit gaat me ietsje te ver http://andyfranck.com/blog/?p=181

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Gewoon zoeken naar een normale monitor-stand. Daar zijn er veel van te krijgen die ook in hoogte verstelbaar zijn, bijvoorbeeld met draaipootjes of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Mijn iMac start sinds net niet meer op, het volgende is er gebeurd:
- Paar keer crashen van de videokaart tijdens spel spelen maar restarte de videokaart wel goed waardoor ik na 10 seconden door kon gaan met game (gebeurde steeds sneller achter elkaar) in Windows 7 (bootcamp)
- Na het eten teruggekomen op computer maar: zwarte streepjes in het scherm en computer vastgelopen
- Nu start hij ook op met streepjes en na het proberen te bootten van Mac OS X krijg ik een error scherm dat ik de mac opnieuw moet opstarten
- Apple Hardeware Test (Versie 3.3.1) geeft geen problemen gevonden.
Dit zie je nu bij het opstarten na een tijdje:
- http://www.vilog.nl/IMAG0040.jpg
- http://www.vilog.nl/IMAG0041.jpg

Iemand bekend met dit probleem?
ps. stroom er al een tijd afgehaald maar mocht niet baten

[ Voor 19% gewijzigd door bop op 17-01-2010 19:45 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:57:
Gewoon zoeken naar een normale monitor-stand. Daar zijn er veel van te krijgen die ook in hoogte verstelbaar zijn, bijvoorbeeld met draaipootjes of zoiets.
Thx. Inderdaad krijg ik nu wel meer hits als ik niet specifiek zoek met het trefwood ' iMac' . Nu even zoeken naar iets dat qua stijl past bij de iMac :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.