Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Zaterdag mijn 3e iMac 21,5" (ATI) opgehaald, deze keer wel perfect in orde :) Kost wat moeite maar de APR heeft het prima opgelost. Prachtige bak en met 8GB wil ie wel vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:57:
Gewoon zoeken naar een normale monitor-stand. Daar zijn er veel van te krijgen die ook in hoogte verstelbaar zijn, bijvoorbeeld met draaipootjes of zoiets.
http://www.spore.com.au/monitor_stand.php nog 1 gevonden speciaal voor de iMac. Niet met draaibare pootjes maar ziet er ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
orange.x schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:54:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in een filmpje over de werking van de Dr Bott Digital Video Link zie youtube filmpje hier:

[video]

Te koop bij onder andere www.atstore.nl voor 130 eu ex verzendkosten :)
Ik ben er blij mee zoals jullie kunnen zien :D
Werkt deze ook niet? http://www.drbottkg.com/prod/miniDPHDMIPro.html

//edit nvm is output only, niet imput.

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 17-01-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is verstandiger, je mac via apple.com of via retailer aanschaffen? Binnenkort ook de overstap naar Mac, maar collega van me is met een defecte Mac lang heen en weer gestuurd tussen retailer en apple voor 't allemaal opgelost was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Zelf heb ik de mac gekocht via de online mac store. Het enige wat mij daar niet beviel was de manier waarop je kon betalen. Ze bieden alleen creditcard of overboeking aan. Zelf had ik liever iDeal gezien.

Ik heb van horen zeggen dat de support van Apple beter is wanneer je het bij een apple store (online of niet) koopt. Opzich is dat ook wel logisch omdat je dan een partij minder hebt waarmee je te maken hebt. Garantie heb je namelijk per definitie bij de winkel waar je een product hebt gekocht. Winkels zijn het daar alleen niet altijd mee eens waardoor je nog wel eens het kastje - muur verhaal kan krijgen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:24:
Zelf heb ik de mac gekocht via de online mac store. Het enige wat mij daar niet beviel was de manier waarop je kon betalen. Ze bieden alleen creditcard of overboeking aan. Zelf had ik liever iDeal gezien.

Ik heb van horen zeggen dat de support van Apple beter is wanneer je het bij een apple store (online of niet) koopt. Opzich is dat ook wel logisch omdat je dan een partij minder hebt waarmee je te maken hebt. Garantie heb je namelijk per definitie bij de winkel waar je een product hebt gekocht. Winkels zijn het daar alleen niet altijd mee eens waardoor je nog wel eens het kastje - muur verhaal kan krijgen.
Dat was mijn idee ook, en 't lijkt mij dat de kans op een nieuwer productiemodel bij de apple store online ook groter is maar da's een gevoel. Dichtsbijzijnde apple retailer is in groningen, macme. geen idee wat de ervaringen met die winkel zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Nog even vervolg op het "gele display"

Vandaag eens goed opgelet, maar tijdens de boot zie ik het niet (grijze opstartscherm)
Wanneer de iMac net aanstaat is het ook bijna niet te zien.

Wanneer hij echter steeds warmer wordt is het ook steeds duidelijker zichtbaar, op dit moment is echt de hele onderkant van het scherm voorzien van een gele band.
Probleem is bij mij iig warmte gerelateerd.

Anderen dezelfde ervaring?
(belde net met Apple is het nummer al weer dicht, morgen maar weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:20
yep .. dat lijkt een beetje op mijn ervaring ... het viel mij pas op na het starten van eve-online op high gpu werd 90 graden .. en daarna viel me het pas op ... en het zit er nog steeds :P .. 90 graden is normaal niet z`n heel groot probleem maar alles zit zo op elkaar geplakt ....

'Good artists copy, great artists steal' (Picasso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:28:
[...]

Dat was mijn idee ook, en 't lijkt mij dat de kans op een nieuwer productiemodel bij de apple store online ook groter is maar da's een gevoel. Dichtsbijzijnde apple retailer is in groningen, macme. geen idee wat de ervaringen met die winkel zijn ..
Duur, met name de jongere verkopers zijn nogal wisselend van eehm..kwaliteit :/
Verkopen, iig qua ipoddock etc. veel oude rotzooi en vragen overal de maximale prijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:45:
[...]

Duur, met name de jongere verkopers zijn nogal wisselend van eehm..kwaliteit :/
Verkopen, iig qua ipoddock etc. veel oude rotzooi en vragen overal de maximale prijs voor.
ok, dank je, ga m gewoon via apple.nl bestellen en fingers crossed dat ie gewoon in orde is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Vervolg service.

Vandaag maar weer eens gebeld met de mededeling dat ik een klacht wil indienen.

Ik kreeg zowaar een hele vriendelijke mijnheer aan de lijn. (zal maar aannemen dat die muts van de vorige keer net ruzie met haar baas gehad heeft)

Oh mijnheer dat is lullig net buiten de 14 ik ga kijken als ik nog wat kan doen :)
Na een poos gewacht te hebben kreeg ik antwoord van aftersales:

We wilden hem nog wel omruilen maar we zien net dat u helemaal niet online gekocht hebt maar via een reseller, dan kunnen we helaas niets voor u doen maar dan moet u bij uw reseller zijn. :( :(

Ik uitleggen dat dat toch ook Apple is :? nee hoor echt niet gewoon een concurrent van de onlinestore :X :? 8)7 Het zal wel licht uit bij mij.
Weer uitleggen dat de reseller ook geen nieuwe i7 heeft liggen en ze ook zeer moeilijk krijgt van Apple, tja dat is het probleem van de reseller -O-

Lekkere houding naar de resellers eigenlijk, ben blij dat ik geen reseller ben.

Weer uitleggen dat ik al extra moest wachten en nu weer genaaid wordt, maakt niets uit ze konden niets doen, ook niet ondanks de Applecare. (dubbel genaaid houd beter zal ik maar zeggen)

Ja aanbieden ter reparatie kan altijd, via hun of reseller, ja dat snap ik ook. ;( Netjes een case aangemaakt over het gele display en dat ik niet tevreden was over het Apple product en daar hield het dan mee op.

Conclusie, ik breng hem wel een keer weg, ze willen ook wel bij huis komen maar waarschijnlijk kan het thuis niet gerepareerd worden. Ik wacht wel even tot alle problemen verholpen zijn.

Wel grappig dat Apple een zeer afhoudende houding heeft ten opzichte van resellers en die als concurent ziet.

Ik had dit al eerder beslist maar ik koop nooit meer bij een reseller, er zitten dus geen voordelen aan of je moet een computer analfabeet zijn. Wanneer je weet wat je wilt koop online.

In mijn geval was hij alsnog omgeruild en nu heb ik pech.
(En ik liep de store in bestelde hem en liep weer weg, nog geen 10 minuten, stom stom stom)

aanvullend: Ik ben zeer netjes geholpen door iCentre Almere _/-\o_ en ze deden er ook alles aan, ik heb echt niks tegen deze reseller. Maar ze worden goed in de steek gelaten door Apple, het enige product wat ze verkopen. Wat een situatie zeg, mij zijn ze kwijt en ze kunnen er zelf niets aan doen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb een early imac 20 inch 2.66 duo core 2gb 9400m. Nu heb ik de game spore gekocht en deze loopt op low/medium. Bij de activiteitenweergave van de imac geeft het grootte vg: 144. Ik neem aan dat dit het VG geheugen is. Dit geeft hij ook onder spore weer, terwijl apple beweert dat hij 256mb moet hebben.
Nu vraag ik mij af: als ik upgrade naar 4gb wordt mijn videogeheugen dan 512 mb, omdat die bij 2gb 256 is? En merk ik dit terug in de grafische prestaties bij games?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
frank_b schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:12:
Vervolg service.

Vandaag maar weer eens gebeld met de mededeling dat ik een klacht wil indienen.

Ik kreeg zowaar een hele vriendelijke mijnheer aan de lijn. (zal maar aannemen dat die muts van de vorige keer net ruzie met haar baas gehad heeft)

Oh mijnheer dat is lullig net buiten de 14 ik ga kijken als ik nog wat kan doen :)
Na een poos gewacht te hebben kreeg ik antwoord van aftersales:

We wilden hem nog wel omruilen maar we zien net dat u helemaal niet online gekocht hebt maar via een reseller, dan kunnen we helaas niets voor u doen maar dan moet u bij uw reseller zijn. :( :(

Ik uitleggen dat dat toch ook Apple is :? nee hoor echt niet gewoon een concurrent van de onlinestore :X :? 8)7 Het zal wel licht uit bij mij.
Weer uitleggen dat de reseller ook geen nieuwe i7 heeft liggen en ze ook zeer moeilijk krijgt van Apple, tja dat is het probleem van de reseller -O-

Lekkere houding naar de resellers eigenlijk, ben blij dat ik geen reseller ben.

Weer uitleggen dat ik al extra moest wachten en nu weer genaaid wordt, maakt niets uit ze konden niets doen, ook niet ondanks de Applecare. (dubbel genaaid houd beter zal ik maar zeggen)

Ja aanbieden ter reparatie kan altijd, via hun of reseller, ja dat snap ik ook. ;( Netjes een case aangemaakt over het gele display en dat ik niet tevreden was over het Apple product en daar hield het dan mee op.

Conclusie, ik breng hem wel een keer weg, ze willen ook wel bij huis komen maar waarschijnlijk kan het thuis niet gerepareerd worden. Ik wacht wel even tot alle problemen verholpen zijn.

Wel grappig dat Apple een zeer afhoudende houding heeft ten opzichte van resellers en die als concurent ziet.

Ik had dit al eerder beslist maar ik koop nooit meer bij een reseller, er zitten dus geen voordelen aan of je moet een computer analfabeet zijn. Wanneer je weet wat je wilt koop online.

In mijn geval was hij alsnog omgeruild en nu heb ik pech.
(En ik liep de store in bestelde hem en liep weer weg, nog geen 10 minuten, stom stom stom)

aanvullend: Ik ben zeer netjes geholpen door iCentre Almere _/-\o_ en ze deden er ook alles aan, ik heb echt niks tegen deze reseller. Maar ze worden goed in de steek gelaten door Apple, het enige product wat ze verkopen. Wat een situatie zeg, mij zijn ze kwijt en ze kunnen er zelf niets aan doen. -O-
Hier ben ik toen tegen aan gelopen met mijn iPod Touch, de was ook kapot en zelfde verhaal wat jij had. De resellers hebben gewoon helemaal niets te maken met de online store. Ik kreeg ook te horen dat ze gewoon concurrenten van elkaar waren. Ik stond echt even te kijken zo van : Oke, dat is raar .. Ik werd zelfs door Apple zelf naar een reseller gestuurd terwijl ik hem online had besteld 8)7 helemaal bizar. De vrouw aan de telefoon zei tegen mij : Daarvoor moet U naar een apple winkel. Ik er heen, kreeg dus dat verhaal te horen. Weer terug gebeld, gelukkig dezelfde dame aan de telefoon, alles uitgelegd. Zegt ze vervolgens : Nee je moet naar een echte Apple Store, ik : waar zit die dan ? " Niet in Nederland" kreeg ik te horen, nou echt toen brak mijn klomp 8)7 .

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Sja resellers zijn nu eenmaal geen onderdeel van Apple. Gekocht bij een reseller? Garantie bij een reseller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
SneakyChipmunk schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:14:
Ik heb een early imac 20 inch 2.66 duo core 2gb 9400m. Nu heb ik de game spore gekocht en deze loopt op low/medium. Bij de activiteitenweergave van de imac geeft het grootte vg: 144. Ik neem aan dat dit het VG geheugen is. Dit geeft hij ook onder spore weer, terwijl apple beweert dat hij 256mb moet hebben.
Nu vraag ik mij af: als ik upgrade naar 4gb wordt mijn videogeheugen dan 512 mb, omdat die bij 2gb 256 is? En merk ik dit terug in de grafische prestaties bij games?

Dank
Nee, voor zover ik weet blijft dat gewoon maximaal 256 MB.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
M.b.t. resellers vs online winkel.
Enerzijds kan ik me de frustratie voorstellen, maar probeer toch even realistisch te blijven. Stel je koopt een broek van Esprit bij de Bijenkorf. Thuisgekomen blijkt de ene pijp langer dan de andere. Balen. Je neemt kontakt op met de Esprit online winkel. Dan is het toch logisch dat die zeggen: breng de broek terug waar je hem hebt gekocht?
Ik wijs nogmaals op het consumentenrecht: je hebt een overeenkomst met de winkel waar je iets koopt. Die winkel is dus eerst en voor alles waar je moet zijn met klachten over het product. Dat het makkelijker is om Apple te bellen dan met je iMac onder je arm naar de reseller te lopen, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Helemaal eens wanneer ik een broek bij de bijenkorf koop.

En ik weet dat het consumentenrecht begint bij de verkopende partij. Ondertussen is de situatie ook helemaal duidelijk vwb resellers, iCentre is weer een andere keten als bv Macme.

Dat weet ik nu, maar het was mij echt niet duidelijk in het begin. Er wordt alleen Apple verkocht, de naam iCentre doet ook echt Apple vermoeden. Er is een Apple style. De Macme ziet er ook hetzelfde uit als een iCentre enz enz.

Wanneer je er koopt zegt ook niemand dat het een concurent van Apple is, netjes Applecare aangesmeerd kunt u rustig het supportnummer bellen. |:(

Kortom, volgens mij wordt je als consument redelijk op een dwaalspoor gezet in deze. Het ziet er uit als een eend, loopt als een eend en kwaakt als een eend dus zal het wel een eend zijn. Nou niet dus.

Maar OK situatie duidelijk. Zoals ik al zei, ik kom er niet meer bij de resellers en kan het ook echt niemand aanbevelen, er is geen meerwaarde of je moet heldere uitleg over het product willen hebben.

Reparatie is iig geen probleem, wanneer ik het wat rustiger heb breng ik hem wel weg. Eerst maar even afwachten tot de problemen voorbij zijn.

En het feit dat er nog steeds veel iMacs met gele schermen zijn is natuurlijk ook van de zotte, gewoon je klant de eindcontrole laten doen :X en nog wel bij een zgn high-end product. Dat is gewoon slecht van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
frank_b schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:16:
Wanneer je er koopt zegt ook niemand dat het een concurent van Apple is, netjes Applecare aangesmeerd kunt u rustig het supportnummer bellen. |:(
Voor softwaresupport, ik weet niet of ze dat er ook hebben bij verteld. Zou wel zo netjes zijn geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
frank_b schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:16:
...
Maar OK situatie duidelijk. Zoals ik al zei, ik kom er niet meer bij de resellers en kan het ook echt niemand aanbevelen, er is geen meerwaarde of je moet heldere uitleg over het product willen hebben.
...
Soms hebben resellers wel een meerwaarde hoor! Zo koop ik altijd mijn Macs bij iCentre, omdat ik weet dat wanneer m'n mac ermee uitschijt en voor reparatie moet, dat ik dan netjes een leenmachine krijg, meestal ook met m'n eigen harde schijf erin!

Dus ik zou iedereen van harte aanbevelen om bij een reseller te kopen, enige nadeel is dat Apple echt heel slecht doet leveren aan de resellers, maar voor de extra service wacht ik wel even extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wel spijtig dat je 3 weken moet wachten op je 'custom' imac, via apple store.
Hopelijk geen fouten in het scherm anders is het weer 4 weken minimum wachten.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:18
Na het volgen van de laatste reacties komt er deze vraag bij mij op: Stel ik koop mijn iMac bij de mediamarkt (het ziet er toch naar uit dat de "btw-actie" gaat komen) en ik koop vervolgens via apple.com (of ebay) applecare er bij.

Heb ik dan wel de hardware garantie van drie jaar via Apple? Of moet ik daarvoor ook bij de reseller (MM) zijn en is het enige voordeel van de AppleCare dat ik kan bellen over "technische vragen" vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retpics schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:11:
Na het volgen van de laatste reacties komt er deze vraag bij mij op: Stel ik koop mijn iMac bij de mediamarkt (het ziet er toch naar uit dat de "btw-actie" gaat komen) en ik koop vervolgens via apple.com (of ebay) applecare er bij.

Heb ik dan wel de hardware garantie van drie jaar via Apple? Of moet ik daarvoor ook bij de reseller (MM) zijn en is het enige voordeel van de AppleCare dat ik kan bellen over "technische vragen" vragen?
Telefonische ondersteuning is niet het enige voordeel. AppleCare verlengt namelijk ook de garantie van een jaar drie jaar.

Overigens is over de verlengde garantie enige discussie: volgens consumentenorganisaties zou extra garantie bijkomen helemaal niet nodig zijn, omdat je er redelijkerwijs vanuit mag gaan dat een dergelijk apparaat drie jaar zonder defecten functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:20:
[...]

Telefonische ondersteuning is niet het enige voordeel. AppleCare verlengt namelijk ook de garantie van een jaar drie jaar.

Overigens is over de verlengde garantie enige discussie: volgens consumentenorganisaties zou extra garantie bijkomen helemaal niet nodig zijn, omdat je er redelijkerwijs vanuit mag gaan dat een dergelijk apparaat drie jaar zonder defecten functioneert.
Ja oke, ik bedoelde met mijn vraag meer dit: Als er iets kapot gaat, moet ik wanneer ik AppleCare heb gekocht aankloppen bij Apple zelf, of weer terug gaan naar de MediaMarkt?

Ik ben overigens op de hoogte van jou tweede punt en ik zou via Apple zelf ook geen AppleCare kopen (prijs is naar mijn mening veel te hoog voor iets dat door de wet eigenlijk al gedekt wordt), maar als ik voor 50-70 euro op Ebay een code kan verkrijgen dan ben ik bereid dat te betalen om mezelf het werk van aangetekende brieven, uren aan de telefoon hangen e.d. te voorkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Met Applecare ben je gewoon 3 jaar voorzien van garantie / recht op reparatie. (ondertussen ervaringsdeskundige :') )

Voordeel idd, misschien heb je wel consumenten recht maar moet je er flink voor vechten enz enz. Applecare is kopen en klaar.

Je moet zelf uitvogelen of je het bedrag er voor over hebt.

Je hebt met Mediamarkt te maken wanneer je:
Bij problemen het product wilt ruilen (bv geel scherm binnen 14 dagen O-) )
Andere aankoop ellende enz enz. Omdat je koopt bij Mediamarkt zijn zij je eerste aanspreekpunt bij problemen.

Apple zal zelf altijd voor garantie zorgen ivm Applecare, dat is in mijn geval ook het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
http://www.appleinsider.c...ent_delay_to_3_weeks.html

http://gizmodo.com/545208...en-steve-jobs-cant-fix-em

LEDs Not the Problem
One extremely tech-knowledgeable reader wrote me after dissecting his own yellowed iMac. He dug around inside the monitor and color-temperature-tested all of the machine's LED backlighting. He said that the LEDs all read about 9300K, which is, in fact, very, very cool (think blue, not yellow), and brightness readings were normal as well. Then he confirmed his findings on ANOTHER yellow iMac, recording all LEDs as within expected thresholds of +-10mcd brightness, +- 20nm in color.

[ Voor 57% gewijzigd door Alexandro op 21-01-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Voor een 55 euro (hoe krijg ik een euro teken btw) ben ik drie jaar verzekerd van geen gezeur dankzij Apple Care. Da's me dat wel waard. 170 zou me te veel zijn, dit echter kan bruin nog wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
vertel verder :) ... 50 euro is niet duur d8 dat de huidige prijs op 100 euro lag... iemand ebay shop link :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Jammer voor Apple maar door de aanhoudende problemen met de 27" heb ik toch maar een extern IPS scherm gekocht (NEC). Zou nochtans héél graag die 27" hebben maar durf het niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
offtopic:
75$ voor Imac applecare. De verkoper heeft veel positieve feedback, maar ik heb zelf geen ervaring vmet deze verkoper. Op eigen risico dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retpics schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:59:
offtopic:
75$ voor Imac applecare. De verkoper heeft veel positieve feedback, maar ik heb zelf geen ervaring vmet deze verkoper. Op eigen risico dus :P
Er is een topic over AppleCare op eBay kopen: [AppleCare] Op eBay kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou Macman812 willen aanraden, ik denk vele met mij. Heb met deze verkoper zelf ook een positieve ervaring. Helaas heeft hij op het moment even geen apple care te koop staan maar dit aanbod schommelt altijd een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
yep macman zat ik ook te denken .. dan maar iets meer maar das weer een ander topic. ..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Nu online
Alexandro schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:00:
vertel verder :) ... 50 euro is niet duur d8 dat de huidige prijs op 100 euro lag... iemand ebay shop link :D ?
gewoon even zoeken zo moeilijk is het nou ook weer niet.. (hint isellimac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
lol .. dat is waar .. maar is het ook safe :P .. volgens mij is er om dit soort dingen een speciaal topic op tw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
FYI pas op met cd's/dvd's in je imac stoppen. Die alu gleuf (is vrij ruw) bekrast enorm snel je discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
En ik heb nu al twee keer problemen gehad om ze er weer uit te krijgen... Moest ik de iMac opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:35:
En ik heb nu al twee keer problemen gehad om ze er weer uit te krijgen... Moest ik de iMac opnieuw opstarten.
Al geprobeerd in Disk Utility / Schijfhulpprogramma je dvd-station te selecteren en op Eject / Verwijder te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ja, dat werkte de andere keer dat ik mijn disc er niet uit kreeg, maar twee keer ook niet... Gek genoeg na reboot geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
zoals ik al eerder had gepost heb ik soms nog wel is last van een vastloper op de Imac. Apparaat werkt verder prima. Zojuist weer een vastloper gehad en maar gelijk foutenrapport gepost hier...

Eventueel relevante randapparatuur:
WD mybook 320 gb (timemachine backup)
Lacy 1 tb (data)
hp deskjet f4280 all-in-one printer

weet iemand waar het aan ligt? Want eerlijk gezegd zegt het fouten rapport mijn niet direct waar ik de fout moet gaan zoeken. (ik zou iig niet weten waar ik moet zoeken)

Op internet heb ik wel is gelezen dat airport nog wel is voor problemen kan zorgen maar is dat nu weer het geval?

alvast bedankt

Onderstaande rapport heb ik zojuist gekregen:

Interval Since Last Panic Report: 155885 sec
Panics Since Last Report: 3
Anonymous UUID: FCF05FBD-9342-4A76-8165-8F27F085ED4F

Fri Jan 22 13:37:28 2010
panic(cpu 1 caller 0x2a7ac2): Kernel trap at 0x00d7aeb0, type 14=page fault, registers:
CR0: 0x8001003b, CR2: 0x0f08800b, CR3: 0x00100000, CR4: 0x00000660
EAX: 0x0000001d, EBX: 0x0f08800b, ECX: 0x43e35278, EDX: 0xfa6b6bde
CR2: 0x0f08800b, EBP: 0x6c78bdd8, ESI: 0xfa6b6bc1, EDI: 0x6c78be28
EFL: 0x00010282, EIP: 0x00d7aeb0, CS: 0x00000008, DS: 0x087a0010
Error code: 0x00000000

Backtrace (CPU 1), Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x6c78bbd8 : 0x21b2bd (0x5cf868 0x6c78bc0c 0x223719 0x0)
0x6c78bc28 : 0x2a7ac2 (0x591c30 0xd7aeb0 0xe 0x591dfa)
0x6c78bd08 : 0x29d968 (0x6c78bd20 0x0 0x6c78bdd8 0xd7aeb0)
0x6c78bd18 : 0xd7aeb0 (0xe 0x87a0048 0x9940010 0x10)
0x6c78bdd8 : 0xd821a3 (0x43e35278 0x8b9b004 0x1 0x2)
0x6c78be08 : 0xcdeef6 (0x43e35000 0x81ccba0 0x6c78be28 0x847e20)
0x6c78be48 : 0xce3d7c (0x8a0dc00 0x0 0x0 0x0)
0x6c78be88 : 0x549661 (0x43e35000 0x6c78bf00 0x0 0x0)
0x6c78bed8 : 0xce3df8 (0x8af50c0 0xce3d3a 0x6c78bf00 0x0)
0x6c78bf28 : 0xcdf066 (0x43e35000 0x8a0dc00 0xcdee60 0x8a0dc00)
0x6c78bf78 : 0x22f973 (0x8a0dc00 0x0 0x6c78bfc8 0x227634)
0x6c78bfc8 : 0x29d68c (0x863ea0 0x0 0x10 0x96b71c0)
Kernel Extensions in backtrace (with dependencies):
com.apple.driver.AirPort.Atheros21(421.9.5)@0xd17000->0xde2fff
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.6)@0x932000
dependency: com.apple.iokit.IO80211Family(310.6)@0xcf3000
dependency: com.apple.iokit.IONetworkingFamily(1.9)@0xcdd000
com.apple.iokit.IONetworkingFamily(1.9)@0xcdd000->0xcf2fff

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Mac OS version:
10C540

Kernel version:
Darwin Kernel Version 10.2.0: Tue Nov 3 10:37:10 PST 2009; root:xnu-1486.2.11~1/RELEASE_I386
System model name: iMac10,1 (Mac-F2268CC8)

System uptime in nanoseconds: 717380961389
unloaded kexts:
com.apple.driver.AppleFileSystemDriver 2.0 (addr 0xf6f000, size 0x12288) - last unloaded 119430851661
loaded kexts:
com.parallels.kext.prl_vnic 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_netbridge 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_usb_connect 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_hid_hook 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_hypervisor 5.0 9220.531002
com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch 30.9
com.apple.driver.AppleHWSensor 1.9.2d0
com.apple.filesystems.autofs 2.1.0
com.apple.driver.AGPM 100.9.3
com.apple.driver.AppleMikeyHIDDriver 1.2.0
com.apple.driver.AppleMikeyDriver 1.7.9a4
com.apple.driver.AppleHDA 1.7.9a4
com.apple.driver.AppleBacklight 170.0.14
com.apple.driver.AppleUpstreamUserClient 3.1.0
com.apple.driver.AirPort.Atheros21 421.9.5
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X 7.0.0
com.apple.driver.AudioIPCDriver 1.1.2
com.apple.driver.NVSMU 2.1.8
com.apple.driver.AppleIntelPenrynProfile 17
com.apple.driver.ACPI_SMC_PlatformPlugin 4.0.1d0
com.apple.driver.AppleLPC 1.4.9
com.apple.GeForce 6.0.6
com.apple.driver.AppleIRController 251.1.4
com.apple.driver.AppleUSBCardReader 2.5.1
com.apple.iokit.SCSITaskUserClient 2.6.0
com.apple.iokit.IOAHCIBlockStorage 1.6.0
com.apple.BootCache 31
com.apple.AppleFSCompression.AppleFSCompressionTypeZlib 1.0.0d1
com.apple.driver.AppleAHCIPort 2.0.1
com.apple.nvenet 1.0.69
com.apple.driver.AppleUSBHub 3.8.4
com.apple.driver.AppleFWOHCI 4.4.0
com.apple.driver.AppleUSBEHCI 3.7.5
com.apple.driver.AppleUSBOHCI 3.7.5
com.apple.driver.AppleHPET 1.4
com.apple.driver.AppleEFINVRAM 1.3.0
com.apple.driver.AppleRTC 1.3
com.apple.driver.AppleACPIButtons 1.3
com.apple.driver.AppleSMBIOS 1.4
com.apple.driver.AppleACPIEC 1.3
com.apple.driver.AppleAPIC 1.4
com.apple.driver.AppleIntelCPUPowerManagementClient 96.0.0
com.apple.security.sandbox 0
com.apple.security.quarantine 0
com.apple.nke.applicationfirewall 2.1.11
com.apple.driver.AppleIntelCPUPowerManagement 96.0.0
com.apple.driver.AppleBluetoothHIDKeyboard 1.2.0a3 - last loaded 27231443347
com.apple.driver.AppleHIDKeyboard 1.2.0a3
com.apple.driver.AppleMultitouchDriver 204.9
com.apple.driver.IOBluetoothHIDDriver 2.2.4f3
com.apple.driver.DspFuncLib 1.7.9a4
com.apple.driver.AppleSMBusController 1.0.4d0
com.apple.driver.AppleProfileReadCounterAction 17
com.apple.driver.AppleSMBusPCI 1.0.4d0
com.apple.driver.AppleProfileTimestampAction 10
com.apple.driver.AppleProfileThreadInfoAction 14
com.apple.driver.AppleProfileRegisterStateAction 10
com.apple.driver.AppleProfileKEventAction 10
com.apple.driver.AppleProfileCallstackAction 20
com.apple.iokit.IOFireWireIP 2.0.3
com.apple.iokit.IO80211Family 310.6
com.apple.iokit.IOSurface 73.0
com.apple.iokit.IOBluetoothSerialManager 2.2.4f3
com.apple.iokit.IOSerialFamily 10.0.3
com.apple.iokit.IOAudioFamily 1.7.2fc1
com.apple.kext.OSvKernDSPLib 1.3
com.apple.driver.AppleHDAController 1.7.9a4
com.apple.iokit.IOHDAFamily 1.7.9a4
com.apple.iokit.AppleProfileFamily 41
com.apple.driver.AppleSMC 3.0.1d2
com.apple.driver.IOPlatformPluginFamily 4.0.1d0
com.apple.nvidia.nv50hal 6.0.6
com.apple.NVDAResman 6.0.6
com.apple.iokit.IONDRVSupport 2.0
com.apple.iokit.IOGraphicsFamily 2.0
com.apple.driver.BroadcomUSBBluetoothHCIController 2.2.4f3
com.apple.driver.AppleUSBBluetoothHCIController 2.2.4f3
com.apple.iokit.IOBluetoothFamily 2.2.4f3
com.apple.iokit.IOUSBHIDDriver 3.8.4
com.apple.iokit.IOSCSIBlockCommandsDevice 2.6.0
com.apple.iokit.IOUSBMassStorageClass 2.5.1
com.apple.driver.AppleUSBMergeNub 3.8.5
com.apple.driver.AppleUSBComposite 3.7.5
com.apple.iokit.IOSCSIMultimediaCommandsDevice 2.6.0
com.apple.iokit.IOBDStorageFamily 1.6
com.apple.iokit.IODVDStorageFamily 1.6
com.apple.iokit.IOCDStorageFamily 1.6
com.apple.driver.XsanFilter 402.1
com.apple.iokit.IOAHCISerialATAPI 1.2.1
com.apple.iokit.IOSCSIArchitectureModelFamily 2.6.0
com.apple.iokit.IOAHCIFamily 2.0.2
com.apple.iokit.IONetworkingFamily 1.9
com.apple.iokit.IOUSBUserClient 3.8.5
com.apple.iokit.IOFireWireFamily 4.1.7
com.apple.iokit.IOUSBFamily 3.8.5
com.apple.driver.AppleEFIRuntime 1.3.0
com.apple.iokit.IOHIDFamily 1.6.1
com.apple.iokit.IOSMBusFamily 1.1
com.apple.kext.AppleMatch 1.0.0d1
com.apple.security.TMSafetyNet 6
com.apple.driver.DiskImages 281
com.apple.iokit.IOStorageFamily 1.6
com.apple.driver.AppleACPIPlatform 1.3
com.apple.iokit.IOPCIFamily 2.6
com.apple.iokit.IOACPIFamily 1.3.0
Model: iMac10,1, BootROM IM101.00CC.B00, 2 processors, Intel Core 2 Duo, 3.06 GHz, 4 GB, SMC 1.52f9
Graphics: NVIDIA GeForce 9400, NVIDIA GeForce 9400, PCI, 256 MB
Memory Module: global_name
AirPort: spairport_wireless_card_type_airport_extreme (0x168C, 0x8F), Atheros 9280: 2.1.9.5
Bluetooth: Version 2.2.4f3, 2 service, 1 devices, 1 incoming serial ports
Network Service: AirPort, AirPort, en1
Serial ATA Device: ST3500418ASQ, 465,76 GB
Serial ATA Device: HL-DT-ST DVDRW GA11N
USB Device: Internal Memory Card Reader, 0x05ac (Apple Inc.), 0x8403, 0x26500000
USB Device: USB2.0 Hub, 0x05e3 (Genesys Logic, Inc.), 0x0608, 0x24300000
USB Device: USB2.0 Hub, 0x05e3 (Genesys Logic, Inc.), 0x0608, 0x24320000
USB Device: My Book, 0x1058 (Western Digital Technologies, Inc.), 0x1100, 0x24322000
USB Device: LaCie Device, 0x059f (LaCie), 0x102a, 0x24310000
USB Device: Built-in iSight, 0x05ac (Apple Inc.), 0x8502, 0x24400000
USB Device: IR Receiver, 0x05ac (Apple Inc.), 0x8242, 0x04500000
USB Device: BRCM2046 Hub, 0x0a5c (Broadcom Corp.), 0x4500, 0x06100000
USB Device: Bluetooth USB Host Controller, 0x05ac (Apple Inc.), 0x8215, 0x06110000

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Nu online
Alexandro schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:25:
lol .. dat is waar .. maar is het ook safe :P .. volgens mij is er om dit soort dingen een speciaal topic op tw :P
kan zijn. ik heb inmiddels ac en dit ging zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
nicee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ook ik heb nu toch een serieus probleem met m'n iMac 27" (core 2 duo): de firewire 800 aansluiting lijkt echt niet te werken. Vandaag in de winkel geprobeerd m'n videocamera aan te sluiten op een Mac: geen probleem. Hier thuis geen sjoege. FF googlen en uiteraard ook hierover al meerdere meldingen. Morgen nog even bellen met apple care maar ik vrees dat het een reparatie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:51:
Ook ik heb nu toch een serieus probleem met m'n iMac 27" (core 2 duo): de firewire 800 aansluiting lijkt echt niet te werken. Vandaag in de winkel geprobeerd m'n videocamera aan te sluiten op een Mac: geen probleem. Hier thuis geen sjoege. FF googlen en uiteraard ook hierover al meerdere meldingen. Morgen nog even bellen met apple care maar ik vrees dat het een reparatie wordt.
Best opmerkelijk het op de ene locatie wel werkt en op de andere locatie niet. Thuis wel aangesloten op een geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

koentjuh1987 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:46:
zoals ik al eerder had gepost heb ik soms nog wel is last van een vastloper op de Imac. Apparaat werkt verder prima. Zojuist weer een vastloper gehad en maar gelijk foutenrapport gepost hier...
.......

System uptime in nanoseconds: 717380961389
unloaded kexts:
com.apple.driver.AppleFileSystemDriver 2.0 (addr 0xf6f000, size 0x12288) - last unloaded 119430851661
loaded kexts:
com.parallels.kext.prl_vnic 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_netbridge 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_usb_connect 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_hid_hook 5.0 9220.531002
com.parallels.kext.prl_hypervisor 5.0 9220.531002
Ik heb met mijn MacBook Pro dezelfde foutmeldingen gehad. Ben er 99% zeker van dat het aan Parallels lag (versie 4 hier). Sinds ik over ben naar VirtualBox van Sun (=gratis) heb ik geen problemen meer.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:00:
[...]

Best opmerkelijk het op de ene locatie wel werkt en op de andere locatie niet. Thuis wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Eh, nee. Beide keren op de batterij, maar ook met de (overigens niet geaarde) stekker van de camera doet-ie het niet hoor.

Voor de goede orde: de camera werkt uiteraard wel, maar de iMac ziet 'm niet (terwijl de MacBook in de Apple Store 'm wel zag en de medewerker daar mij verzekerde dat het thuis ook geen enkel probleem zou moeten geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
@ joepert
Ik denk dat Racetows bedoelt of je iMac op een geaard stopcontact zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Dit kom ik tegen

1)
1. Shut down the computer.
2. Disconnect all devices and all other cables, except the keyboard and mouse cable(s).
3. Disconnect the computer from the power outlet and wait for 3 to 5 minutes.
4. Plug the computer back in and turn it on.
5. Reconnect the device(s) (one at a time if there is more than one) and test. Test with each port if you have more than one.

2) is mogelijk ook een optie: http://support.apple.com/kb/HT1379

Meer weet ik ook even niet.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
potatox schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:06:
[...]

Ik heb met mijn MacBook Pro dezelfde foutmeldingen gehad. Ben er 99% zeker van dat het aan Parallels lag (versie 4 hier). Sinds ik over ben naar VirtualBox van Sun (=gratis) heb ik geen problemen meer.
ah ok
zal het morgen is proberen. Want vindt het wel gruwelijk vervelend die foutmeldingen. Om de gekste zaken loopt ie vast. Pas schakelde ik mijn airport in (gebruik normaal lan) en toen liep ie ook al vast..

ik laat het horen of het werkte. iig bedankt;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen Smolders schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:23:
@ joepert
Ik denk dat Racetows bedoelt of je iMac op een geaard stopcontact zit
Dat denk jij inderdaad helemaal goed.

Edit:

@joepert: ik zie nu dat ik je bericht verkeerd heb geïnterpreteerd, ik dacht dat je je iMac had meegenomen naar die winkel. Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Blijft alsnog belangrijk: computer geaard aansluiten. Eigenlijk altijd, maar al helemaal met randapparatuur.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Heb je wel de speciale Firewire 800 kabel gekocht van Belkin? Dat merk levert als enige (naast Apple) zo'n kabel.
Standaard kabel is 400 en die werkt niet op de mac.

[ Voor 4% gewijzigd door eivissa100 op 23-01-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
eivissa100 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:32:
[...]

Heb je wel de speciale Firewire 800 kabel gekocht van Belkin? Dat merk levert als enige (naast Apple) zo'n kabel.
Standaard kabel is 400 en die werkt niet op de mac.
FireWire 800 is backwards compaitble, dus een FireWire 400 kabel (met een verloopje voor de juiste aansluiting) zou gewoon moeten werken op een 800 poort. Vaak genoeg gedaan en die verloopjes worden niet voor niets verkocht bij de AppleStore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Mikey NL schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:06:
[...]

FireWire 800 is backwards compaitble, dus een FireWire 400 kabel (met een verloopje voor de juiste aansluiting) zou gewoon moeten werken op een 800 poort. Vaak genoeg gedaan en die verloopjes worden niet voor niets verkocht bij de AppleStore...
Bedankt voor de tip. Heb die verloopstukjes niet gezien bij de Apple store. Wat is de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
eivissa100 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:53:
[...]

Bedankt voor de tip. Heb die verloopstukjes niet gezien bij de Apple store. Wat is de prijs?
Ik heb voor 15 euro een kabeltje gekocht met aan de ene kant een firewire 800 aansluiting en aan de andere kant een firewire 400. Zoals deze maar dan merkloos. Met dat kabeltje werkte het in de Apple winkel dus wel en van wat ik er op het internet op gevonden heb is FW 800 backwards compatible (met dien verstande dat je natuurlijk niet de snelheid hebt van FW 800, maar da's logisch :)), dus het zou ook moeten werken. Anders zou op de nieuwe Apple machines alle FW 400 apparatuur niet meer werken..
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:50:
[...]

Edit:

@joepert: ik zie nu dat ik je bericht verkeerd heb geïnterpreteerd, ik dacht dat je je iMac had meegenomen naar die winkel. Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Blijft alsnog belangrijk: computer geaard aansluiten. Eigenlijk altijd, maar al helemaal met randapparatuur.
Mac zit natuurlijk in een geaard stopcontact, dacht dat je de videocamera bedoelde. Ik ben dus inderdaad met de camera en mijn snoertje naar de winkel gegaan en heb de boel daar succesvol aangesloten op een MBP (die ook een FW 800 ingang had).
Montana schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:41:
[...]

Dit kom ik tegen

1)
1. Shut down the computer.
2. Disconnect all devices and all other cables, except the keyboard and mouse cable(s).
3. Disconnect the computer from the power outlet and wait for 3 to 5 minutes.
4. Plug the computer back in and turn it on.
5. Reconnect the device(s) (one at a time if there is more than one) and test. Test with each port if you have more than one.

2) is mogelijk ook een optie: http://support.apple.com/kb/HT1379

Meer weet ik ook even niet.
Dat had ik ook al gezien; helaas levert dat niets op.

Ik probeer de hele ochtend al een moment te vinden om Apple Care te bellen, maar wordt tegengewerkt door de elementen: kind met kots en (dunne) kak :( (kon je daar maar een nummer voor bellen 8) )

[ Voor 16% gewijzigd door joepert op 23-01-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de hele ochtend al een moment te vinden om Apple Care te bellen, maar wordt tegengewerkt door de elementen: kind met kots en (dunne) kak :( (kon je daar maar een nummer voor bellen 8) )
offtopic
ik zat net een overheerlijk saucijzenbroodje weg te werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Overigens heb ik uiteindelijk contact gehad met Apple Care. Zij hielden nadrukkelijk de optie open dat er een compatibliteitsprobleem zou kunnen zijn tussen camera en iMac en vonden het feit dat camera met mac in winkel wel functioneerde op dat vlak nietzoveel zeggen. Beetje merkwaardig dus, zeker gezien het feit dat op de site van Apple zelf staat dat de meeste (mini)-DV camera's met firewire zouden moeten werken (dit terwijl er van de digitale videocamera's met flash of HD-geheugen hele lijsten zijn m.b.t. compatibiliteit. Enfin, nog niet veel opgeschoten dus. Voor ik m'n mac naar de winkel breng ga ik nog even proberen of ik iemand ken met een Firewire apparaat dat ik nog zou kunnen proberen aan te sluiten op m'n mac. Als dat wel zou werken zou er inderdaad toch een probleem kunnen zijn tussen mijn camera en de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over een kleine maand een imac halen.Maybe een domme vraag maar ik kwam er echt niet uit. Weet iemand hoe het precies zit met die korting? Want op de apple site staat. Universiteit, HBO en andere leer instituten. Zelf volg ik de studie: applicatie ontwikkelaar (mbo niveau 4). Krijg ik ook korting of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:28:
Ik ga over een kleine maand een imac halen.Maybe een domme vraag maar ik kwam er echt niet uit. Weet iemand hoe het precies zit met die korting? Want op de apple site staat. Universiteit, HBO en andere leer instituten. Zelf volg ik de studie: applicatie ontwikkelaar (mbo niveau 4). Krijg ik ook korting of niet?
Dat lijkt me wel, als je 18 jaar of ouder bent en je kunt aantonen dat je een studie volgt (bijvoorbeeld bewijs van inschrijving, collegekaart). MBO'ers kunnen ook inloggen via www.slim.nl en doorklikken naar de Apple Store. Bij Surfspot staat dat bij Partnershops, weet niet of dat bij Slim ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Even een vraagje. Hoe weet ik of ik Snow Leopard op mijn iMac heb?

Edit, heb het al, ik heb 10.6.2, dus dat zal dan wel snowleopard zijn als 10.5 leapard is:)

[ Voor 41% gewijzigd door SneakyChipmunk op 25-01-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Links bovenin op het appeltje klikken en dan: " About This Mac" Onder OS X moet iets staan als:

Version 10.6.2 (10.6.x = Snow Leopard, 10.5.x is Leopard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
:'( ik heb een maandagochtend model }:|

Geel was hij al, maar nu gaat hij ook flickeren, grr wilde nog even wachten, maar ik ben bang dat hij weg moet.

Zal eens een afspraak gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Evertse
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 10:44
In welke week is hij geproduceerd?

Ik zit enorm te twijfelen, ik wil echt heel graag een i7 model kopen, maar zit niet te wachten op problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ik weet het je te zeggen om 10feb, als de imac i7 binnenkomt :)
Direct testen op de gele band. Voor de rest zijn er niet veel probs lijkt me.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Die van mij is van week 51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
lol net telefoon gehad van appel .. gaat nog wel eff duuren voordat mijn 2e imac binnenkomt .. hopelijk dan 1 uit de nieuwe batch die wel perfect is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:50:
[...]

Edit:

In welke kamers zit tegenwoordig nog een geaard stopcontact? Alleen in de berging, keuken en badkamer. In de woonkamer en slaap/studeerkamers zit bijna nooit een geaard stopcontact. Ik vermoed dat de meeste mensen hun Macbook (pro) of iMac dan ook niet geaard aangesloten hebben. Toevallig heb ik mijn MBP meestal op de eettafel in de keuken staan en dus geaard * maar in mijn andere kamers zit geen geaard stopcontact. Maakt dat echt zoveel uit dan?

Edit: nog wat gevonden Kast is geladen en http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=31557 en tot slot http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html

Ik heb voor (nog aan te schaffen) iMac een niet geaard stopcontact en daarop aangesloten van die beveilgingsstekkerdozen (met geaarde stekker). Daarop zit dan verder alles (printer, switch, harde schijven). Vraag me nu ineens af of dat allemaal wel goed is voor de apparatuur.

* MBP adapter heeft geen aarde 8)7 muv de situatie dat je de meegeleverde verlengkabel gebruikt, dan is de adapter wel geaard zo te zien.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:06:
[...]

In welke kamers zit tegenwoordig nog een geaard stopcontact? Alleen in de berging, keuken en badkamer. In de woonkamer en slaap/studeerkamers zit bijna nooit een geaard stopcontact. Ik vermoed dat de meeste mensen hun Macbook (pro) of iMac dan ook niet geaard aangesloten hebben. Toevallig heb ik mijn MBP meestal op de eettafel in de keuken staan en dus geaard maar in mijn andere kamers zit geen geaard stopcontact. Maakt dat echt zoveel uit dan?
Mja, opzich is het niet zo interessant of er wel of geen geaard stopcontact aanwezig is; het doet namelijk niets af aan de theorie dat aarden noodzakelijk/beter is. Mijn ouders hebben een wat ouder huis en daar zijn waar niet aanwezig aarddraden getrokken en alle niet-geaarde stopcontacten vervangen door geaarde. Verder heb ik er weinig verstand van, maar ik meen gehoord te hebben dat alle nieuwbouw volledig voorzien is van geaarde stopcontacten.

Edit: nog wat gevonden Kast is geladen en http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=31557 en tot slot http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html
Ik heb voor (nog aan te schaffen) iMac een niet geaard stopcontact en daarop aangesloten van die beveilgingsstekkerdozen (met geaarde stekker). Daarop zit dan verder alles (printer, switch, harde schijven). Vraag me nu ineens af of dat allemaal wel goed is voor de apparatuur.
Nee, het is echt niet goed. Zorg voor een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
[...]

In welke kamers zit tegenwoordig nog een geaard stopcontact? Alleen in de berging, keuken en badkamer. In de woonkamer en slaap/studeerkamers zit bijna nooit een geaard stopcontact. Ik vermoed dat de meeste mensen hun Macbook (pro) of iMac dan ook niet geaard aangesloten hebben. Toevallig heb ik mijn MBP meestal op de eettafel in de keuken staan en dus geaard * maar in mijn andere kamers zit geen geaard stopcontact. Maakt dat echt zoveel uit dan?

* MBP adapter heeft geen aarde 8)7
Nja goed is voor de apparatuur maakt vrijwel niets uit, alleen of het goed is wanneer er iets misgaat, nee ;) dan ben je gewoon hard de lul (om het maar even bot te zeggen) ze doen dat natuurlijk niet zonder reden he ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Bloemstukje op 25-01-2010 21:33 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:33:
[...]

Nja goed is voor de apparatuur maakt vrijwel niets uit, alleen of het goed is wanneer er iets misgaat, nee ;) dan ben je gewoon hard de lul (om het maar even bot te zeggen) ze doen dat natuurlijk niet zonder reden he ;)
Toch blijft het vreemd dat de MBP doorgaans niet geaard is (muv de situatie dat je het verlengsnoer voor de adapter gebruikt). Verder zijn tv's, versterkers, mediaplayers, harde schijven en sommige printers e.d. allemaal niet geaard. Het enige wat dus geaard is zijn de (meeste) computers. Ik vraag me dan af of het echt zo erg is als je de stekker van een iMac in een niet geaard stopcontact stopt. Aarde is toch juist bedoeld voor situaties waarin water in de buurt is (vandaar dat keukens en badkamers alleen geaarde stopcontacten hebben).

Overigens ook in nieuwbouwwoningen zijn niet alle stopcontacten geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

In welke kamers zit tegenwoordig nog een geaard stopcontact? Alleen in de berging, keuken en badkamer. In de woonkamer en slaap/studeerkamers zit bijna nooit een geaard stopcontact.
Ik kom vrij veel in nieuwbouw en tegenwoordig is alles geaard hoor. Ik kan in mijn huis van 2003 geen ongeaard stopcontact vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 05:33
Bummer, de streep onderin het scherm wordt telkens irritanter. Het valt nu al zo op dat ik een achtergrondafbeelding kies om het beetje te verdoezelen :(.

Slecht teken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:51:
[...]

Toch blijft het vreemd dat de MBP doorgaans niet geaard is (muv de situatie dat je het verlengsnoer voor de adapter gebruikt). Verder zijn tv's, versterkers, mediaplayers, harde schijven en sommige printers e.d. allemaal niet geaard. Het enige wat dus geaard is zijn de (meeste) computers. Ik vraag me dan af of het echt zo erg is als je de stekker van een iMac in een niet geaard stopcontact stopt. Aarde is toch juist bedoeld voor situaties waarin water in de buurt is (vandaar dat keukens en badkamers alleen geaarde stopcontacten hebben).

Overigens ook in nieuwbouwwoningen zijn niet alle stopcontacten geaard.
Is niet vreemd hoor, je hebt het hier over hooguit 85 watt. Zo'n wattage is niet verplicht om te aarden, en ook niet hoognodig ;). Vandaar dat ze het niet doen :). Bij een computer praat je al gauw over de 400 Watt, dan word het slim om te aarden ja ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik wil op korte termijn een 27 inch I5 aanschaffen echter sinds de problemen met het scherm zich voordoen toch maar besloten even te wachten(wilde vorig jaar oktober al tot aanschaf overgaan).

Ik heb de discussie proberen te volgen vanaf het begin van dit topic maar na 27 pagina's zie je wel eens wat over het hoofd. Mijn conclusie op dit moment is dat de problemen nog niet zijn verholpen. Delen jullie deze mening?

Is er al meer duidelijkheid of de problemen spoedig opgelost zullen zijn?

Waarschijnlijk lastige vragen maar ik probeer het toch. Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
SanderPS3 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:14:
[...]

Is niet vreemd hoor, je hebt het hier over hooguit 85 watt. Zo'n wattage is niet verplicht om te aarden, en ook niet hoognodig ;). Vandaar dat ze het niet doen :). Bij een computer praat je al gauw over de 400 Watt, dan word het slim om te aarden ja ;)
:? :? :? :?

Volgens mij zit je er een beetje naast :> aarden heeft NIETS te maken met 85 of 400 watt.

Het heeft alles te maken met veiligheid. (leesvoer: nen1010 voor de liefhebber)

MBP, laptop die via een voedig opgeladen wordt --> geen gevaar op de laptop zelf, aarde onnodig.
Er kan wel een geaarde stekker aan de voedingsunit zitten (waarschijnlijk niet nodig wegens de dubbele isolatie en het kastje is van plastic. Maar na deze voeding is het laagspanning.

PC's -> ijzerenkast waar de voeding inzit, hier wordt het een ander verhaal en kan bij een fout de kast onder spanning komen te staan. Dan komt een aarde zeer van pas. :+
Vandaar de verplichting op aarde in een vochtige ruimte, omdat daar door de vocht veel meer kans is op geleiding naar de buitenkant van de machine (bv wasmachine)

Kans op schokken wordt dan groter (deze opstelling wordt weer veiliger achter een aardlekschakelaar die zijn best doet om het stroompje dat door jou heenloopt bij een bepaalde waarde uittezetten :P )

Dus aarde is veiligheid :) niets meer niets minder
(En kan zelfs problemen opleveren met audio (aardlussen, 50 Hz brom enz, om over zendamateurs en antennes maar niet te beginnen :9 , ander topic graag :9 )

Beetje simpel uitgelegt, maar dat is de hoofdlijn.
(tenminste toen ik een 25 jaar geleden daar in afstudeerde, behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:32:
1- Mijn conclusie op dit moment is dat de problemen nog niet zijn verholpen. Delen jullie deze mening?

2- Is er al meer duidelijkheid of de problemen spoedig opgelost zullen zijn?
Ja

Nee

Kort maar krachtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
frank_b schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:37:
[...]

:? :? :? :?

Volgens mij zit je er een beetje naast :> aarden heeft NIETS te maken met 85 of 400 watt.

Het heeft alles te maken met veiligheid. (leesvoer: nen1010 voor de liefhebber)

MBP, laptop die via een voedig opgeladen wordt --> geen gevaar op de laptop zelf, aarde onnodig.
Er kan wel een geaarde stekker aan de voedingsunit zitten (waarschijnlijk niet nodig wegens de dubbele isolatie en het kastje is van plastic. Maar na deze voeding is het laagspanning.

PC's -> ijzerenkast waar de voeding inzit, hier wordt het een ander verhaal en kan bij een fout de kast onder spanning komen te staan. Dan komt een aarde zeer van pas. :+
Vandaar de verplichting op aarde in een vochtige ruimte, omdat daar door de vocht veel meer kans is op geleiding naar de buitenkant van de machine (bv wasmachine)

Kans op schokken wordt dan groter (deze opstelling wordt weer veiliger achter een aardlekschakelaar die zijn best doet om het stroompje dat door jou heenloopt bij een bepaalde waarde uittezetten :P )

Dus aarde is veiligheid :) niets meer niets minder
(En kan zelfs problemen opleveren met audio (aardlussen, 50 Hz brom enz, ander topic graag :9 )

Beetje simpel uitgelegt, maar dat is de hoofdlijn.
(tenminste toen ik een 25 jaar geleden daar in afstudeerde, behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst :+ )
En waarom heeft een 50 watt koffiezet apparaat dan geen aarde en playstation 3 van 250 watt wel ? ;). Ik snap het hele principe van aarden wel, zit zelf nu electrotechniek te studeren. toen het oude koffieaparaat hier uit elkaar haalde zat daar 1) geen laagspanning in, en 2) een stalen/ijzeren kast (staal,ijzer een pot nat en ben geen werktuigbowkindige :+ ).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
SanderPS3 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:44:
[...]

En waarom heeft een 50 watt koffiezet apparaat dan geen aarde en playstation 3 van 250 watt wel ? ;).
we dwalen af 8) eenmaal dan nog, geen idee, maar heb je een koffiezet apparaat van de Hema >:) :o
Het lijkt me wel dat een apparaat met water aarde moet hebben of hij moet dubbel geisoleerd zijn. (is ook een optie)

Dan heeft hij vast geen Kemakeur (en nee, dat het op de stekker staat zegt niets over het apparaat die apart gekeurd moet zijn. Ooit nog stage gelopen bij de Kema) conclusie: weggooien dat koffiezetapparaat :+

En niet denken dat de fabrikant het goed gedaan heeft, commercie speelt hier een kleine rol in :'(
Playstation ken ik verder niet dus durf ik geen uitspraak over te doen qua aarding.

Een ding weet ik zeker, vermogen doet er echt niet toe.
Succes met je studie, ligt al weer een poos achter mij :+ doe er weinig meer mee, maar mijn ingenieur titel is nog wel geldig >:) Dan lijk ik best wel slim op een visitekaartje O-) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoi allemaal,

Ik wil op korte termijn een 27 inch I5 aanschaffen echter sinds de problemen met het scherm zich voordoen toch maar besloten even te wachten(wilde vorig jaar oktober al tot aanschaf overgaan).

Ik heb de discussie proberen te volgen vanaf het begin van dit topic maar na 27 pagina's zie je wel eens wat over het hoofd. Mijn conclusie op dit moment is dat de problemen nog niet zijn verholpen. Delen jullie deze mening?
Problemen hebben ze zeker, maar de levertijdproblemen van Apple (tot 3 weken) waarvan iedereen 'zegt' dat het aan problemen ligt komt gewoon puur door de vraag en aanbod, afgelopen kwartaal liep het storm bij Apple en verkochten ze dik een miljoen apparaten (niet perse iMac thought).

En is het representatief, dat mensen problemen hebben? Zijn het alleen klagers die van zich laten horen? Durf je de gok aan en ga je in het geval van een probleem contact zoeken met Apple en geduldig wachten (of wachten tot een bewezen goed model staat). Ik heb een Core i5 sinds december en deze was in 1 keer goed (afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 08:07
frank_b schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:37:
[...]

Toch voel je op een alu MBP wel het verschil tussen wel of niet geaard aangesloten.
Als ik hem hier thuis via een gewoon stopcontact oplaad en ik wrijf lichtjes over de laptop, dan voel ik wrijving.
Sluit ik hem geaard aan, dan heb ik dit niet.

Zelf woon ik ook in een huis waar enkel de natte ruimtes zijn geaard.
Ik heb in het computerhok waar de meeste apparatuur staat gewoon een aardedraad vanuit de centraaldoos d.m.v. een kabelgoot naar de wandcontactdoos getrokken.
Het enige waar ik nog over twijfel om dit ook in de woonkamer te doen, voor de TV en audio apparatuur. Probleem is namelijk dat ik ergens heb gelezen dat alle stopcontacten per ruimte hetzelfde moeten zijn, wat zou betekenen dat ik meerdere draden moet trekken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
SanderPS3 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:44:
[...]

En waarom heeft een 50 watt koffiezet apparaat dan geen aarde
offtopic:
Succes met een kza van 50 watt, een kopje koffie zetten duurt dan een eeuwigheid. Camping kza's hebben 500 watt en een normale kza heeft 900-1100 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:17:
En is het representatief, dat mensen problemen hebben? Zijn het alleen klagers die van zich laten horen? Durf je de gok aan en ga je in het geval van een probleem contact zoeken met Apple en geduldig wachten (of wachten tot een bewezen goed model staat). Ik heb een Core i5 sinds december en deze was in 1 keer goed (afkloppen).
Dit is inderdaad het dilemma waar ik nu mee zit. Ik vind het lastig te bepalen of het inderdaad alleen klagers zijn of dat er daadwerkelijk een probleem is waardoor ik beter kan wachten (al is het echt ruk omdat ik dit in november ook dacht met het vermoeden dat het nu (eind jan) wel opgelost zou zijn).

Ik ben normaal van het "niet lullen, gewoon doen" maar ik vind 1799 Euro toch net iets teveel geld om een gok te wagen. Jammer, wil de I5 erg graag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
frank_b schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:11:
[...]
[..]
Succes met je studie, ligt al weer een poos achter mij :+ doe er weinig meer mee, maar mijn ingenieur titel is nog wel geldig >:) Dan lijk ik best wel slim op een visitekaartje O-) _O-
offtopic:
:D dat lijkt mij ook best vet 8) overigens niet de reden waarom ik het doe :P wil er wel echt wat mee bereiken maar dat is nu nog niet aan de orde :+ .

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Nu online
Hoi allemaal,

Ik zou gewoon aanschaffen via Internet (met hamdige url overigens met 12% korting). Binnen twee weken na ontvangst kun je het apparaat laten omruilen of geld terug krijgen. De mijne is van wk 52 en werkt als een zonnetje zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
swiebert schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:02:
[...]

Ik zou gewoon aanschaffen via Internet (met hamdige url overigens met 12% korting). Binnen twee weken na ontvangst kun je het apparaat laten omruilen of geld terug krijgen. De mijne is van wk 52 en werkt als een zonnetje zonder problemen...
En wat mag die handige URL zijn? (En moet je daarbij ook aan bepaalde voorwaarden voldoen?) :P

Mediamarkt in Groningen heeft ook al geen i5 meer op voorraad, dus de BTW dagen heb ik niet zo veel aan :/

[ Voor 10% gewijzigd door Retpics op 26-01-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Nu online
Retpics schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:47:
[...]

En wat mag die handige URL zijn? (En moet je daarbij ook aan bepaalde voorwaarden voldoen?) :P

Mediamarkt in Groningen heeft ook al geen i5 meer op voorraad, dus de BTW dagen heb ik niet zo veel aan :/
zie je gallery... of kijk even op de berichten in deze thread van rond 7/1/2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10

Hoite

Goed verhaal

offtopic:
edit:
dit is het iMac topic en niet het macbook topic... |:(

[ Voor 92% gewijzigd door Hoite op 27-01-2010 00:05 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
iMac. Niet Macbook :)

Dat is wel de unibody 2009 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Hoi allemaal,

Misschien heb je hier iets aan (2 dagen geleden gelezen op Appels eigen forum):

someone on macrumors posted that they called apple today and apple said that in 3 weeks their will be a fix (no the flicker fix, but a hardware fix)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swiebert schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:02:
[...]
Ik zou gewoon aanschaffen via Internet (met hamdige url overigens met 12% korting).
Moet je nog aan criteria voldoen om van die korting gebruik te kunnen maken?

Wilde naar Mediamarkt gaan maar dit is uiteraard nog interessanter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Ja je moet student zijn.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
Dat ben ik, ik doelde meer op dat je bijvoorbeeld student van onderwijsinstelling .... moet zijn (Gezien ik via surfspot maar 8% krijg; Studeer aan de RUG). Met andere woorden; krijg ik hier geen problemen mee? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Retpics op 27-01-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:29:
[...]

Moet je nog aan criteria voldoen om van die korting gebruik te kunnen maken?

Wilde naar Mediamarkt gaan maar dit is uiteraard nog interessanter....
\mijn advies waag de gok (score tot op heden bij n=3: 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Retpics schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:02:
[...]

Dat ben ik, ik doelde meer op dat je bijvoorbeeld student van onderwijsinstelling .... moet zijn (Gezien ik via surfspot maar 8% krijg; Studeer aan de RUG). Met andere woorden; krijg ik hier geen problemen mee? :+
Nee, geen problemen lijkt me toch :o, als je voldoet aan : 18jr of ouder en HBO of hoger :) Klaar, die korting is lekker voor jou :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort (als apple de levertijd nakomt...) komt er een imac 27" i7 als plaats vervanger voor een g5 17". Echter wil ik de g5 als een externe monitor gebruiken voor o.a. diverse toolboxen van Ps CS4. Op deze manier kan ik het beeldscherm van de 27" volledig voor de pics benutten.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit kan realiseren?
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:38:
Binnenkort (als apple de levertijd nakomt...) komt er een imac 27" i7 als plaats vervanger voor een g5 17". Echter wil ik de g5 als een externe monitor gebruiken voor o.a. diverse toolboxen van Ps CS4. Op deze manier kan ik het beeldscherm van de 27" volledig voor de pics benutten.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit kan realiseren?
Tnx
Lijkt me hardwarematig niet mogelijk, aangezien er geen video input aanwezig is. Misschien kun je iets doen met Schermdeling/Screen Sharing of ScreenRecycler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
Iemand enig idee wanneer er een hardware update komt voor de macbook pro (core i5 / i7)? Gisteren leek mij het juiste tijdstip... maar nog niks in het nieuws daarover gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gassiepaart schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:20:
Iemand enig idee wanneer er een hardware update komt voor de macbook pro (core i5 / i7)? Gisteren leek mij het juiste tijdstip... maar nog niks in het nieuws daarover gehoord.
Nee, daar heeft niemand een idee over. Uitgezonderd een paar mensen bij Apple, maar die hebben geheimhoudingsplicht. En het laatste wat die zullen doen, is hier die informatie plaatsen ;) Je zou kunnen kijken bij de Mac Buyer's Guide van Macrumors.com, die zetten de gemiddelde levenscyclus van modellen op de site. Niet dat je hier veel aan heb, want je weet immers nog steeds niet wanneer er updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Ik heb vanochtend met Apple support gebeld (met gratis alternatief nummer: 0800 0200570) om er achter te komen wat in Nederland het beleid is met de "gele" schermen of "yellow tinge" zoals ze dit probleem in Amerika noemen. Ik heb inmiddels op verschillende forums gelezen (macromous, amerikaanse apple forum etc) dat er een binnen 3 weken een "fix" komt voor de gele schermen. Vanaf dat tijdstip worden er kennelijk goede schermen ingebouwd. En dan kunnen mensen met een fout scherm het laten repareren of een nieuwe Mac krijgen.
De Apple vertegenwoordiger van Nederland zei dat er over 3 weken of hun site mededeling over wordt gedaan over hoe te handelen bij mensen die in Nederland een geel scherm hebben. Informatie zou dan te vinden moeten ziin op Apple.nl onder "Support" en vervolgens onder "Productprogramma's".
Uit dit gesprek leid ik af dat Apple Nederland dus ook de gele schermen onderkent.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Hoe dan ook, ik zal zeker met mijn gele 21.5 inch nog een flink aantal weken wachten, om te zien of de problemen echt zijn opgelost met de nieuwe schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eivissa100 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:23:
Ik heb vanochtend met Apple support gebeld (met gratis alternatief nummer: 0800 0200570) om er achter te komen wat in Nederland het beleid is met de "gele" schermen of "yellow tinge" zoals ze dit probleem in Amerika noemen. Ik heb inmiddels op verschillende forums gelezen (macromous, amerikaanse apple forum etc) dat er een binnen 3 weken een "fix" komt voor de gele schermen. Vanaf dat tijdstip worden er kennelijk goede schermen ingebouwd. En dan kunnen mensen met een fout scherm het laten repareren of een nieuwe Mac krijgen.
De Apple vertegenwoordiger van Nederland zei dat er over 3 weken of hun site mededeling over wordt gedaan over hoe te handelen bij mensen die in Nederland een geel scherm hebben. Informatie zou dan te vinden moeten ziin op Apple.nl onder "Support" en vervolgens onder "Productprogramma's".
Uit dit gesprek leid ik af dat Apple Nederland dus ook de gele schermen onderkent.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Hoe dan ook, ik zal zeker met mijn gele 21.5 inch nog een flink aantal weken wachten, om te zien of de problemen echt zijn opgelost met de nieuwe schermen.
Mooi, naar zo'n bericht zocht ik. Ik kan prima nog iets langer door met mijn huidige configuratie en wacht dus wel even om te kijken wat er de komende weken gebeurd.

Thanks for sharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
Tnx for the news Eivissa100 :) ..

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.