Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb een week geleden een 27 inch i7 iMac besteld (en deze maandag kwam ie binnen). Hij heeft (net als vele anderen) een lichte gele tint aan de rechter kant van het scherm. Het is een stuk minder dan ik heb gezien op sommige foto's, maar het is wel degelijk aanwezig.

Ik zit in de US hier (Los Angeles) en heb net gebeld met een 'expert' bij Apple, een hele vriendelijke mevrouw. Ze heeft een interne email opgelezen die alle support desk medewerkers hebben gekregen speciaal voor dit probleem. Het komt erop neer dat de klant 2 opties krijgt: of je geld terug (en dan mag je natuurlijk weer een andere Mac kopen) of je moet inderdaad 3 weken wachten. Ze zijn op dit moment alle klachten aan het verzamelen en daarna word alles afgehandeld. Ze wist me te vertellen dat dit een 'widespread' probleem is en dat over ongeveer 3 weken er met iedereen die geklaagd heeft persoonlijk contact opgenomen wordt om het scherm te vervangen.

Apple is dus zeker op de hoogte van de problemen (hence de interne email) en wil er op dit moment voor zorgen dat mensen dus niet elke keer met een 'kapot' scherm worden opgezadeld. Ze wist me ook te vertellen dat ik waarschijnlijk hier naar een van de apple stores kan gaan over 3 weken en dat dan het scherm vervangen wordt. Ze heeft m'n ticket open laten staan en dan wordt het dus later afgehandeld.

Moet zeggen dat de support bij Apple echt uitstekend is, heb nog nooit zo'n vriendelijke support contact gehad en met de Genius Bar heb ik ook erg goede ervaringen. Maar goed, zoals ik al zei, bij mij is het probleem niet echt heel erg (plus dat verder alles in orde is). Ik develop software, dus die gele tint stoort me verder niet bij het werken. Plus dat het het waard is... Wat een schitterende machine...

[ Voor 4% gewijzigd door Blue2k op 28-01-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Als dat zo is dan zou het inderdaad mooi zijn dat er eindelijk iets aan gedaan wordt. Hopen dat nu alle nieuw uitgeleverde macs het probleem niet meer hebben.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Klinkt goed, hoop dat ze het goed opgelost krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Juist met apple aan de lijn gehangen. Onze 2 imacs hebben een weekje vertraging.
Omdat er 'nieuwe componenten' gebruikt worden. En ze gaven toe dat er 'wat' problemen met de iMac zijn.
Dus misschien toch een HW failure?

Ik hoop alvast dat we de nieuwe componenten krijgen :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:53
Zijn er ook mensen met en 21,5" iMac met problemen? Ik heb zelf de test ook gedaan maar kan niet met zekerheid zeggen of het probleem zich ook bij mij voordoet. Het lijkt wel of het hele forum een 27" iMac heeft tegenwoordig. Zijn jullie bureau's zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
rusman: Hoewel de problemen met 21.5" minder zijn schijnen ze wel voor te komen. De mijne is probleemvrij, maar dat hoeft niet voor de jouwe het geval te zijn. Aan de andere kant, als je niet met zekerheid kan zeggen of het probleem zich voordoet is het prima toch? Dan kan jij het blijkbaar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een c2d 27" iMac gehaald bij MM. Eenmaal thuis meteen aangesloten. En het ging vrijwel meteen al mis. Na het installatieprocedure bleef het scherm wit. En bij een restart ook. Even wat gegoogled en bleek dat het PRam resetten wonderen doet.

Naja, daarna dus blij met mijn nieuwe mac. Maar niet veel later merkte ik toch een vervelend geluid op. De iMac maakt een zeer onprettige hoog geluid. Het bleek aan de brightness te liggen. Rond 50-90% krijg je een hoge toon. 0-50% geeft een raar gezoem. Alleen bij 100% brightness heb ik er geen last van, maar dat is dan weer net iets teveel voor mijn ogen. Is dit een standaard probleem waar een fix voor is of heb ik een ondeuglijk product?

Edit: ok wat research gedaan en uitgevonden dat door middel van het progje brightness control er geen gezoem meer is. Maar erg praktisch is het niet. Weet iemand ook hoe MM over vervanging en dergelijke doet? Stel dat ik m'n iMac wil laten repareren of vervangen, moet ik dan met dat ding naar de MM gaan? Lijkt me nogal een zware klus.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel-rwd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:49
vandaag een 21,5" gekocht bij de Mediamarkt, thuis gekomen, imac uitgepakt, aansluiten, power knop en.... ai yellow tinge!! terwijl volgens de Apple medewerker het alleen op de 27" voorkwam.

ding weer inpakt, terug naar Mediamarkt, ze waren erg verbaasd maar zonder problemen een andere meegekregen (wel letterlijk uren in de rij moeten staan bij service en informatie balie). maarja bij online bestellen is het ruilen ook niet gemakkelijk met heen en weer sturen, levertijden etc.

eindelijk weer thuis, imac uitpakken, opstellen etc, gelukkig dit scherm heeft geen yellow tinge... echter na paar uurtjes er mee spelen zie ik toch ineens weer gele gloed rechtsonder... word ik nou gek???? zie ik dingen die er niet zijn??? het is niet zo duidelijk als bij de eerste maar zoals ik er nu naar kijk wel noticable.

morgen met daglicht nog eens beoordelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
daniel-rwd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:32:
...

eindelijk weer thuis, imac uitpakken, opstellen etc, gelukkig dit scherm heeft geen yellow tinge... echter na paar uurtjes er mee spelen zie ik toch ineens weer gele gloed rechtsonder... word ik nou gek???? zie ik dingen die er niet zijn??? het is niet zo duidelijk als bij de eerste maar zoals ik er nu naar kijk wel noticable.

Mja, dat idee had ik ook na een tijdje. Begon op een gegeven moment overal gele vlekken te zien :P De beste manier voor mij om te testen of er ergens een gele vlek zit is een window met verschillende lichte kleuren erin er naar toe te slepen. In mijn geval worden de kleuren dan ineens 'warmer'. En als ik zit te werken met een window dat voornamelijk wit is (text editor) dan zie ik vrij duidelijk uit m'n ooghoeken dat een deel van het scherm 'vies' wit is. Een andere manier is de hele scherm tint op warm te zetten (alles lijkt dan geel-achtig), maar op de plaatsen waar die gele tint zit blijven windows dan een nog warmere tint hebben als je ze er doorheen sleept.

Moet zeggen dat, nadat ik met Apple aan de telefoon ben geweest en nu weet dat ik een ander scherm krijg, het me veel minder stoort. Kon eerst m'n ogen er niet vanaf houden, en nu merk ik het amper meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daniel-rwd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:32:word ik nou gek???? zie ik dingen die er niet zijn??? het is niet zo duidelijk als bij de eerste maar zoals ik er nu naar kijk wel noticable.
Tja, ik heb al een jaar een 24" en helemaal super blij ermee. Sinds die 27" gele schermen hype zie ik ook ineens overal gele wazen en zit ik allerlei testen te doen... onzin natuurlijk, ik ben al weer bijna van deze ziekte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.scientificamer...F8-02EDC7FC3DF3CDEF_1.jpg

Onderschat je hersenen niet! Je ziet wat je denk te moeten zien.
A en B zijn exact hetzelfde grijs?

Een gele band inbeelden is ook geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:32:
[...]

Dit is inderdaad het dilemma waar ik nu mee zit. Ik vind het lastig te bepalen of het inderdaad alleen klagers zijn of dat er daadwerkelijk een probleem is waardoor ik beter kan wachten (al is het echt ruk omdat ik dit in november ook dacht met het vermoeden dat het nu (eind jan) wel opgelost zou zijn).

Ik ben normaal van het "niet lullen, gewoon doen" maar ik vind 1799 Euro toch net iets teveel geld om een gok te wagen. Jammer, wil de I5 erg graag :|
Lijkt me logisch. Op internet hoor je eigenlijk alleen de problemen..

Dus, van mijn kant uit maar even een positieve: Mijn iMac is van de eerste batch in NL en heeft geen problemen. Geen flikkeringen en geen geel beeld. Naar aanleiding van de diverse posts op de internetfora heb ik verschillende paranoide mijn scherm geinspecteerd, maar ik kan er geen gele waas oid op vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik denk dat het veilig is om nu een nieuwe apple te bestellen. De problemen zijn immers nu onderkend en er is volgens apple een oplossing voor. Mocht je dus alsnog een apple met een geel scherm krijgen dan weet je dat er iets aan gedaan kan worden.

Het zijn in ieder geval wel geweldig mooie machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zit er eigenlijk zoveel prijsverschil tussen de 21.5 iMacs? Het is toch alleen een 1TB disk en een andere GPU? Of is die GPU zo duur? Ik wil eigenlijk wel een dedicated GPU, maar als ik zo naar de prijs kijk van de 21.5 met ATI dan is de stap naar de 27" wel weer erg klein...(150 EUR) Ik ga er eigenlijk niet echt veel grafisch werk mee doen dus kan misschien ook wel uit de voeten met de 9400M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
multipasser schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:39:

Ik vind dat je dit niet kan baggataliseren. Er zit wel degelijk een gele waas / grijze band op veel schermen.
Als je een goed scherm hebt gezien en je krijgt dan zo'n gelig scherm denk je toch ook wtf waarom is mijn scherm zo... je betaald er wel 1600-1700 euri voor. Misschien heb jij het zo in je achterzak zitten... ik niet in ieder geval.
Het is een schande dat Apple zo laat pas in actie komt. Ik heb mijn imac 4 november besteld en na 5 k..te imacs heb ik nu niks. Apple erkent inmiddels het probleem (wat er volgens sommige van jullie niet is ?) en heeft de productie 4 weken stop gezet. Dus kom niet met gerse websitjes om zogenaamd te bewijzen dat wij het ons maar inbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jeroen, voel je je een beetje aangevallen ofzo?
daniel-rwd zegt: word ik nou gek???? zie ik dingen die er niet zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gizmodo beweert de interne melding van het probleem te hebben, komt overeen met wat er aan klanten wordt verteld. Ik ben benieuwd.

http://gizmodo.com/545938...-your-internal-memo-apple

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 30-01-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Laatst online: 01-02 09:58
Wel vreemd dat het probleem alleen wordt toegekend aan de 27 inch. Er zijn ook 21.5 inch schermen met dezelfde problemen, hoewel minder. Ik ben er een van, helaas. Uit de serie van week 42.

[ Voor 7% gewijzigd door eivissa100 op 30-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
multipasser schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:39:

Misschien is maar een paar procent defect. Uiteraard zien je hun klachten op internet.
En uiteraard klagen mensen met goede schermen niet....
Maar een paar procent van straks misschien wel miljoenen verkochte iMacs zijn wel duizenden pechvogels, die door Apple wel moeten worden geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Blue2k schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:40:
[...]

Mja, dat idee had ik ook na een tijdje. Begon op een gegeven moment overal gele vlekken te zien :P De beste manier voor mij om te testen of er ergens een gele vlek zit is een window met verschillende lichte kleuren erin er naar toe te slepen. In mijn geval worden de kleuren dan ineens 'warmer'. En als ik zit te werken met een window dat voornamelijk wit is (text editor) dan zie ik vrij duidelijk uit m'n ooghoeken dat een deel van het scherm 'vies' wit is. Een andere manier is de hele scherm tint op warm te zetten (alles lijkt dan geel-achtig), maar op de plaatsen waar die gele tint zit blijven windows dan een nog warmere tint hebben als je ze er doorheen sleept.

Moet zeggen dat, nadat ik met Apple aan de telefoon ben geweest en nu weet dat ik een ander scherm krijg, het me veel minder stoort. Kon eerst m'n ogen er niet vanaf houden, en nu merk ik het amper meer.
Kun je iets meer zeggen hoe dat contact met Apple is verlopen?
Zijn er echte toezeggingen gedaan? Moet je het scherm opsturen of heb je hem in een winkel gekocht? Is je klacht officieel bij Apple geregistreerd?
Het valt me op dat op Apple.nl geen enkele email mogelijkheid is om je klacht officieel te droppen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Mijn keuze staat vast; ik wil graag de 27" iMac, maar heb nu wel een aantal kleine vragen m.b.t. de garantie, omdat de kans groot is dat er iets mis kan zijn met het scherm. Ik snap heel goed dat dit lang niet bij alle iMacs zo zal zijn, maar wil graag het zekere voor het onzekere nemen.

Mijn main issue is eigenlijk dat ik twijfel tussen het bestellen van de iMac direct bij Apple of dit via een iCentre te doen hier in Alkmaar. Ik denk dat als ik hem bij de iCentre bestel en er wat mis is dat ik terug naar de winkel kan voor een vervangend model (binnen 14 dagen?), maar hoe gaat het in zijn werk wanneer ik direct bij Apple (online) zou bestellen? Komen ze hem dan halen als er wat mee is, of moet ik hem dan opsturen?

Er zijn vast genoeg mensen met ervaringen hier, ben ik bang ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Sensei_D schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:13:
Mijn keuze staat vast; ik wil graag de 27" iMac, maar heb nu wel een aantal kleine vragen m.b.t. de garantie, omdat de kans groot is dat er iets mis kan zijn met het scherm. Ik snap heel goed dat dit lang niet bij alle iMacs zo zal zijn, maar wil graag het zekere voor het onzekere nemen.

Mijn main issue is eigenlijk dat ik twijfel tussen het bestellen van de iMac direct bij Apple of dit via een iCentre te doen hier in Alkmaar. Ik denk dat als ik hem bij de iCentre bestel en er wat mis is dat ik terug naar de winkel kan voor een vervangend model (binnen 14 dagen?), maar hoe gaat het in zijn werk wanneer ik direct bij Apple (online) zou bestellen? Komen ze hem dan halen als er wat mee is, of moet ik hem dan opsturen?

Er zijn vast genoeg mensen met ervaringen hier, ben ik bang ;)
Als er iets met je iMac is kun je bellen met apple, en hun zullen je een nieuwe opsturen. weekje of 2 duurt dat.
Je kan aangeven dat je je eigen iMac tijdelijk wilt houden, en niet direct wilt afgeven zodra je nieuwe er is zodat je je HD kan clonen naar je nieuwe iMac.

Daarna kun je apple weer bellen voor een afspraak om je oude iMac op te halen,
Mocht je je iMac niet terug sturen binnen 5 dagen nadat je je nieuwe hebt ontvangen,
halen ze automatisch het bedrag van je nieuwe iMac van je rekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 09-09 09:07
Taurnil schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Als er iets met je iMac is kun je bellen met apple, en hun zullen je een nieuwe opsturen. weekje of 2 duurt dat.
Je kan aangeven dat je je eigen iMac tijdelijk wilt houden, en niet direct wilt afgeven zodra je nieuwe er is zodat je je HD kan clonen naar je nieuwe iMac.

Mocht je je iMac niet terug sturen binnen 5 dagen nadat je je nieuwe hebt ontvangen,
:D Helder... Ik ga maar es bestellen!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Taurnil schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Weet je toevallig ook hoe dat werkt als je hem bij een APR hebt gehaald ? Die van mij komt bij de Media Markt weg, en volgens de website van Apple komt die van mij ook gewoon in aanmerking voor Online Garantie Afhandeling.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
http://support.apple.com/kb/DL998 fix van apple voor het flikkerende scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Update via Apple

Met deze update wordt de beeldschermfirmware van 27-inch iMac-computers bijgewerkt. Deze update verhelpt problemen die af en toe tot flikkering van het scherm kunnen leiden.

De 'Beeldschermupdate 27-inch iMac' werkt de beeldschermfirmware van uw iMac bij. Zorg dat u tijdens het bijwerken niets anders op de iMac doet en de iMac niet uitzet.

Kijken als dit helpt voor flikkeren, geel scherm wacht ik nog even met wegbrengen ivm aankomende oplossing van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
Vandaag de knoop maar doorgehakt en ook een iMac 27-inch met een i5 besteld. Zoals ik hier kan lezen is Apple zich van de problemen bewust, en zullen ze hem (neem ik aan) pas verzenden als ze het gele scherm probleem verholpen hebben. Leverdatum staat op het moment op 1 maart, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
elsandor schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:09:
Vandaag de knoop maar doorgehakt en ook een iMac 27-inch met een i5 besteld. Zoals ik hier kan lezen is Apple zich van de problemen bewust, en zullen ze hem (neem ik aan) pas verzenden als ze het gele scherm probleem verholpen hebben. Leverdatum staat op het moment op 1 maart, ben benieuwd!
Sorry, daar zou ik niet zomaar vanuit gaan.
Apple heeft al maanden willens en weten flikkerende en gele schermen laten verkopen...
Ik zou nog wat wachten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

frank_b schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:27:
Update via Apple

Met deze update wordt de beeldschermfirmware van 27-inch iMac-computers bijgewerkt. Deze update verhelpt problemen die af en toe tot flikkering van het scherm kunnen leiden.

De 'Beeldschermupdate 27-inch iMac' werkt de beeldschermfirmware van uw iMac bij. Zorg dat u tijdens het bijwerken niets anders op de iMac doet en de iMac niet uitzet.

Kijken als dit helpt voor flikkeren, geel scherm wacht ik nog even met wegbrengen ivm aankomende oplossing van Apple
wacht niet te lang.. 2 weken is maximum, tenzij je applecare hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:01:
[...]

wacht niet te lang.. 2 weken is maximum, tenzij je applecare hebt!
Ook zonder AppleCare heb je garantie hoor. En die is langer dan 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Laatst online: 13-09 14:42
Vorige week mijn i7 opgehaald, een zeer lichte blauwe waas in de linkerbovenhoek, maar daar kan ik wel mee leven.

Vandaag begon het scherm ineens te flikkeren, dat was wel even schrikken maar gelukkig is dit met de patch (vooralsnog verholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:40
@Racetows: Garantie ja, maar multipasser bedoeld de 'afkoelperiode', denk ik.

Als je na die 2 weken (alleen online bij Apple zelf; normaal online 7 dagen, zie Kopen op afstand) je iMac wilt omruilen, krijg je niet gelijk een nieuwe, maar wordt er een reparatie uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
De afkoelperiode is weer iets anders. Je kan binnen 7 dagen na een online aanschaf het product zonder opgaaf van reden het product terug sturen.

De 14 dagen van apple is voor het detecteren van een defect en dat het product dan zonder problemen wordt omgeruild. Ik geloof niet dat je na 9 dagen apple kan bellen en kan zeggen dat je hem niet wil. Of ze even je geld terug willen storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
MagicTempest schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:37:
De afkoelperiode is weer iets anders. Je kan binnen 7 dagen na een online aanschaf het product zonder opgaaf van reden het product terug sturen.
Wat in Nederland in de volksmond de wet Koop op afstand is gaan heten, is niet bedoeld als afkoelingsperiode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan zou ik toch maar eens de wettekst gaan lezen want wat je zegt is onjuist. Juist omdat je ongezien online producten koopt (mits je voldoet aan een paar eisen) is er een afkoelperiode bedacht. In die periode van 7 dagen kun je kijken of de kleding e.d. past en of hetgeen je gekocht hebt aan je verwachtingen voldoet. Bedenk je je binnen die 7 dagen dan kun je het terugsturen zonder opgave van reden. Officieel heet het trouwens geen afkoelperiode maar bedenktijd, een benaming die ook veel beter de lading dekt van wat het nou eigenlijk is. Staat verder ook allemaal op de link die wardjj geeft, wat overigens de officiele site is van de betrokken toezichthouders op gebied van telecom, consumentenwetgeving (waaronder de weet koop op afstand valt) en mededinging/concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
eivissa100 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Kun je iets meer zeggen hoe dat contact met Apple is verlopen?
Zijn er echte toezeggingen gedaan? Moet je het scherm opsturen of heb je hem in een winkel gekocht? Is je klacht officieel bij Apple geregistreerd?
Het valt me op dat op Apple.nl geen enkele email mogelijkheid is om je klacht officieel te droppen. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb em besteld via internet van een Authorized Apple Dealer (staat in het rijtje van 10 online dealers op de apple.com website). De reden is dat de winkel in New York is gevestigd en ik dan geen BTW hoef te betalen :) Dus had em voor $2199. Na een week werd ie hier netjes aan de deur afgeleverd door UPS.

Heb er een paar dagen mee gespeeld en een beetje getwist of ik naar Apple zou bellen (want zo erg is het niet), en na een paar dagen heb ik dat toch maar gedaan. Heb via de website een telefoon gesprek geregeld, zij belden mij dus. Je registreert je mac, omschrijft je probleem en geeft je telefoon nummer, 5 minuten laten bellen ze je op. Kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon die netjes heeft uitgelegd wat ik in me vorige post heb omschreven en verzekerde mij dat er contact met me opgenomen zou worden over ongeveer 3 (nu 2 zo'n beetje) weken. Apple zou dus contact met mij gaan opnemen en dan een nieuw scherm aanbieden.

Nu is het voor mij makkelijk om naar een Apple Store hier te gaan, er zitten er hier 3 op 10 minuten afstand. Ik heb specifiek gevraagd wat de procedure zou zijn, ze zei dat ik waarschijnlijk naar een AppleStore kan gaan of dat ze hier zelfs thuis langs kunnen komen met een nieuw scherm. Zoals ik al zei, ik heb geen problemen om even langs een Apple Store te rijden, gooi em achter in me SUV en ze zitten hier om de hoek :P

Ik ben met me iPhone een keer langs de Apple Store geweest en een afspraak met zo'n Genius gehad. Zat een luchtbelletje onder me scherm ineens (na 8 maanden). Ik had binnen 10 minuten een gloednieuw scherm, en met een excuus voor het ongemak stond ik na 20 minuten weer buiten.

Edit: En ze heeft mijn probleem dus 'open' laten staan in het systeem, en me daarna netjes een email gestuurd met het nummer van de case, haar naam, en wat details van het telefoon gesprek.

[ Voor 4% gewijzigd door Blue2k op 03-02-2010 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
PixelPusher schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:24:
Vorige week mijn i7 opgehaald, een zeer lichte blauwe waas in de linkerbovenhoek, maar daar kan ik wel mee leven.

Vandaag begon het scherm ineens te flikkeren, dat was wel even schrikken maar gelukkig is dit met de patch (vooralsnog verholpen)
Een blauwe waas, dat heb ik niet eerder gelezen. Betekent dat het overige deel van het scherm gelig is of neutraal wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Lichte blauwe waas en je kan daar mee leven? :)
Ieder zijn ding zeker, maar als je zoveel geld betaald voor een beestige monitor verwacht je dat hij egaal wit is. Gele of blauwe waas is onaanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik kon het zo snel niet vinden, dus stel ik mijn vraag even hier: ik heb de beschikking over een 24" LED ACD (icm MBP) en lees net dat de displayport op de nieuwe 27" iMac ook dient als uitgang. Begrijp ik dit goed: Betekend dit dat ik mn 24" als secundair scherm kan gebruiken?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Nu online

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

aramdin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:03:
Ik kon het zo snel niet vinden, dus stel ik mijn vraag even hier: ik heb de beschikking over een 24" LED ACD (icm MBP) en lees net dat de displayport op de nieuwe 27" iMac ook dient als uitgang. Begrijp ik dit goed: Betekend dit dat ik mn 24" als secundair scherm kan gebruiken?
Net anders om, de 27" kan ook signaal ontvangen dus de poort dient als in en uitgang voor video-signaal, dus je zou het signaal van de 24 naar de 27 kunnen laten gaan. Doormiddel van een adaptor.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Ik heb afgelopen maandag 01-02 mijn iMac 27" ontvangen na hem op 3 januari online besteld te hebben. Helaas ook een duidelijke gele waas aan de onderste rand van het scherm.

Zojuist met Apple gebeld, en zij hebben aangegeven dat ik òf mijn geld terug kan krijgen, òf kan wachten op een telefoontje van Apple dat hij gerepareerd kan worden. Over ongeveer drie weken wordt ik dan gebeld, en mag ik de iMac inleveren bij een erkende repaircenter. Ik had nog gevraagd of de computer opgehaald kan worden, maar volgens de servicemedewerker is dat niet mogelijk. Aangezien ik de iMac wel graag wil hebben ben ik daar maar mee akkoord gegaan.

Heb ik me nu af laten schepen met een leugen, of moet iedereen die dat probleem nu meldt, na de onofficiële erkenning van Apple, wachten op een reparatie?

In principe heb ik er niet veel last van, het is alleen irritant bij het bewerken van foto's en het bekijken van websites met een witte achtergrond. Als het maar opgelost is...

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Montana schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:41:
[...]

Net anders om, de 27" kan ook signaal ontvangen dus de poort dient als in en uitgang voor video-signaal, dus je zou het signaal van de 24 naar de 27 kunnen laten gaan. Doormiddel van een adaptor.
De 24 ACD (Apple Cinema Display) is puur een scherm, geen iMac. Mijn vraag is dus of ik deze kan aansluiten op een 27" iMac alszijnde een secundair scherm.

Gebaseerd op deze info die ik las op de Apple site:
# Mini-DisplayPort-uitgang met ondersteuning voor DVI, VGA en dual-link DVI (via afzonderlijk verkrijgbare adapters); 27-inch modellen ondersteunen ook invoer van externe bronnen met een DisplayPort-uitvoerpoort (via afzonderlijk verkrijgbare adapters)
# Ondersteuning voor een uitgebreid bureaublad en synchrone weergave
# Gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm (tot 30 inch)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
SanderPS3 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:09:
[...]

Weet je toevallig ook hoe dat werkt als je hem bij een APR hebt gehaald ? Die van mij komt bij de Media Markt weg, en volgens de website van Apple komt die van mij ook gewoon in aanmerking voor Online Garantie Afhandeling.
Geld hetzelfde wat ik al eerder zei :) bellen met apple.
Media Markt heeft zelf ook geen reparatie op locatie. zullen um ook naar apple
moeten sturen. geheid dat je dan ook een nieuwe moet krijgen.

Ff met apple direct bellen is beste wat je kan doen. zullen anders wel vragen waar je um vandaan hebt.
en als nodig zeggen of je toch naar media markt moet.
azteke schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:50:
Ik heb afgelopen maandag 01-02 mijn iMac 27" ontvangen na hem op 3 januari online besteld te hebben. Helaas ook een duidelijke gele waas aan de onderste rand van het scherm.

Zojuist met Apple gebeld, en zij hebben aangegeven dat ik òf mijn geld terug kan krijgen, òf kan wachten op een telefoontje van Apple dat hij gerepareerd kan worden. Over ongeveer drie weken wordt ik dan gebeld, en mag ik de iMac inleveren bij een erkende repaircenter. Ik had nog gevraagd of de computer opgehaald kan worden, maar volgens de servicemedewerker is dat niet mogelijk. Aangezien ik de iMac wel graag wil hebben ben ik daar maar mee akkoord gegaan.

Heb ik me nu af laten schepen met een leugen, of moet iedereen die dat probleem nu meldt, na de onofficiële erkenning van Apple, wachten op een reparatie?

In principe heb ik er niet veel last van, het is alleen irritant bij het bewerken van foto's en het bekijken van websites met een witte achtergrond. Als het maar opgelost is...
Of ze liegen weet ik niet. als dit echt te repareren valt (onderdeel vervangen of software) en ze kunnen dat daar ter plekke repareren aka ze hebben daar de onderdelen voor, dan zal dat daar wel gaan. heeft het ook geen nut om je iMac op te gaan sturen :)

Als het iets is dat je niet kan laten maken ergens met reserve onderdelen of zo, dan zal je um wel moeten opsturen. (wat ik dus had), zal in dit geval dus niet zo zijn? was daar laatst niet iets over te lezen ergens (dacht ook hier op tweakers) dat Apple iets gevonden had op dat gele waas probleem? kan me vergissen...

[ Voor 54% gewijzigd door Taurnil op 03-02-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:17:
Dan zou ik toch maar eens de wettekst gaan lezen want wat je zegt is onjuist. Juist omdat je ongezien online producten koopt (mits je voldoet aan een paar eisen) is er een afkoelperiode bedacht. In die periode van 7 dagen kun je kijken of de kleding e.d. past en of hetgeen je gekocht hebt aan je verwachtingen voldoet. Bedenk je je binnen die 7 dagen dan kun je het terugsturen zonder opgave van reden. Officieel heet het trouwens geen afkoelperiode maar bedenktijd, een benaming die ook veel beter de lading dekt van wat het nou eigenlijk is. Staat verder ook allemaal op de link die wardjj geeft, wat overigens de officiele site is van de betrokken toezichthouders op gebied van telecom, consumentenwetgeving (waaronder de weet koop op afstand valt) en mededinging/concurrentie.
Ik ken de Europese richtlijn die aan de wet Koop op afstand ten grondslag ligt èn de relevante wetsartikelen.

Jij zou eens een definitie van afkoeling kunnen opzoeken. In geval van bijvoorbeeld colportage geldt er een wettelijke afkoelingsperiode, voornamelijk omdat dat soort overeenkomsten wel eens onder druk tot stand komen en verstrekkende gevolgen kunnen hebben. In geval van koop op afstand is de tijd die je hebt om de koopovk te ontbinden, uitsluitend bedoeld om kort gezegd de werking van het produkt te beoordelen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
iMac eind oktober gekocht bij A-Mac Utrecht. Firewireport werkt niet, kwam ik enkele weken geleden achter. Nog eens heel kritisch gekeken naar scherm en inderdaad: niet helemaal egaal van kleur. Had eigenlijk expres niet al die testjes gedaan, want vond het ook wel acceptabel. Maar eigenlijk kan het natuurlijk niet voor zo'n produkt. Gek eigenlijk hoe het je tegenstaat om perfectie te eisen...
Enfin, dus met die klachten de winkel gebeld: "Mijnheer, u heeft Apple Care, dus belt u hun maar, dan komen ze hem halen". En inderdaad; ik kon een afspraak maken. Hoe lang het zou gaan duren konden ze me niet zeggen, want dat probleem met die beeldschermen, dat zou inderdaad wel even kunnen duren. Maar, zegt die man, als dat te lang duurt, dan zal Apple toch met een vergoeding over de brug komen. Hij sloot beslist niet uit dat dat een nieuw product zou kunnen betekenen.
Mijn ervaring is dus dat je, als je Appe Care hebt, niet persé terug hoeft naar de winkel waar je hem hebt gekocht en dat ze 'm wel degelijk komen halen. Ben echt zeer vriendelijk geholpen. Wel werd mij te verstaan gegeven dat ik een back-up van mijn gegevens moet maken en dat ik Adobe CS4 moet deactiveren, voor het geval ik 'm niet meer terug zou krijgen. Wel een hoop gedoe zeg :(
Nog een goede reden om direct na aanschaf zoveel mogelijk te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Na de problemen met de iMac zijn er nu ook probs met de macpro's en het afspelen van muziek :)

http://www.macrumors.com/...ues-for-nehalem-mac-pros/

Ze testen hun producten te weinig imo. Ze proberen het te hard een geheim te houden en daarom zijn er maar paar testcases. Ze moeten 100 of 200 man, paar maanden lang de produkten laten testen. Dan kom je snel wat problemen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Lounge Deluxe schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:33:
[...]

Ik ken de Europese richtlijn die aan de wet Koop op afstand ten grondslag ligt èn de relevante wetsartikelen.
Ik heb eerder het idee dat die kennis pas is ontstaan nadat je terecht bent gewezen aangezien je nog wat moeite hebt met bepaalde begrippen die hetzelfde betekenen (zowel juridisch als taaltechnisch).
Jij zou eens een definitie van afkoeling kunnen opzoeken. In geval van bijvoorbeeld colportage geldt er een wettelijke afkoelingsperiode, voornamelijk omdat dat soort overeenkomsten wel eens onder druk tot stand komen en verstrekkende gevolgen kunnen hebben. In geval van koop op afstand is de tijd die je hebt om de koopovk te ontbinden, uitsluitend bedoeld om kort gezegd de werking van het produkt te beoordelen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen.
Zoek het zelf anders even op. Een zoektochtje op iets als afkoelingsperiode levert al heel erg veel verwijzingen op naar de wet koop op afstand in diverse AV's van online shops. Dat is niet zo raar aangezien bedenktijd en afkoelingsperiode synoniemen van elkaar zijn en hetzelfde betekenen. De intentie van beide begrippen is dan ook hetzelfde: een periode waarin je kunt nadenken over wat je als contract/koopovereenkomst hebt afgesloten waarbij je de mogelijkheid hebt tot ontbinding. Juridisch gezien is het de intentie die de belangrijkste rol speelt en aangezien die bij beide begrippen gelijk is... Je kennis van de Nederlandse taal is dus ook niet erg groot wat dingen als synoniemen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:31:
Na de problemen met de iMac zijn er nu ook probs met de macpro's en het afspelen van muziek :)

http://www.macrumors.com/...ues-for-nehalem-mac-pros/

Ze testen hun producten te weinig imo. Ze proberen het te hard een geheim te houden en daarom zijn er maar paar testcases. Ze moeten 100 of 200 man, paar maanden lang de produkten laten testen. Dan kom je snel wat problemen tegen.
En als ze het dan uitbrengen is het alweer ouwe meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Mja, ik heb altijd al bleeding-edge hardware gekocht. Er zijn altijd wel wat problemen met nieuwe technologie. Ik lig er dan ook niet wakker van. Ik wist dat er een grote kans was dat ik een iMac zou krijgen met een van de problemen, maar aan de andere kant kun je wel met de laatste hardware spelen :) Als je zekerheid wil moet je hardware kopen van een jaar ofzo oud, net zoals met linux kernels kun je het beste wat oudere versies draaien dan de laatste unstable.

Mijn Dell XPS laptop had problemen met het scherm toen ie net uitkwam (backlight bleeding), mijn HP HX4700 pda had scherm problemen in de eerste paar revisies, mijn eerste Xbox 360 is aan een rrod overleden, en zo heb ik wel meer voorbeelden. En heb ik spijt van die aankopen? Absoluut niet, heb enorm veel plezier gehad van al die produkten, en niet als minste omdat het het snelste, beste of mooiste van die tijd was.

Ik heb hetzelfde met deze iMac, ik heb er nu al enorm veel plezier van. Werk nu meer vanuit huis, kan me ogen niet van het scherm afhouden en die magic mouse is heerlijk. En ik heb ook vaak geluk met aankopen, in dit geval is een lichte gele vlek het enige probleem. De CPU is op dit moment 30 graden, het scherm heeft verder geen problemen, en het hele geval is fluister stil. En het scherm wordt vervangen in een paar weken. Ik merk die warme tint aan de rechterkant niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Het eeuwige dilemma van de fabrikant: kosten en time to market.

2 maanden minder testen levert veel op, heel veel en je wilt natuurlijk de concurentie voor zijn.
(het blijft gewoon een commercieel product een Apple of een appel :) )

Groot gevaar ligt hier wel op de loer: naamschade. (mompelt ook iets van Toyota 8) )

Apple loopt op dit moment ook naamschade op, was gisteren bij de Mediamarkt in Almere voor een DVDtje keek ik nog even bij de iMacs.

Verkoper gelijk, ja sommige zijn wat geel er zijn wat problemen, hij was nog wit. Advies, even wachten met kopen :? Over naamschade gesproken.

Maar de verkoper was nog wit om de neus, hij had een paar hele boze klanten over de vloer gehad die hem verrot hadden gescholden. (dat zegt dan wel weer meer over de kopers dan over het product)
Gevolg, hij wordt al terughoudender met aanprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Heb hier inmiddels al een tweede imac 21,5 staan die vervangen is omdat hij niet meer bootte, maar de vervangende heeft vanaf het begin al dezelfde problemen. bij het booten random een grijs scherm met de melding in 5 talen dat je de computer uit moet zetten weer aan. Het gebeurt ook weleens als de imac al een tijd aan staat, tijdens het browsen oid.

ik dacht dat dit wel een aardig veelvoorkomend probleem was bij de imacs revisie 10.1, is er inmiddels ook al een oplossing voor gezocht of wordt het weer terugsturen? ben namelijk bang dat als ik em terugstuur en ik krijg een ander ik weer één met dezelfde problemen terug krijg.

heb overigens al een tijdje gegoogled, maar kan niet echt iets concreets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag een Imac 21.5" aangeschaft, extra software geinstalleerd, via bootcamp windows 7 ultimate geinstalleerd. Werkt allemaal perfect, en geen waas gelukkig...

Nu zit ik te twijfelen of ik het geheugen uit ga breiden van 4 naar 8 gb. Ik heb dit topic al gelezen, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1306518 maar dat gaat meer over macbooks dan over imacs. Is er iemand die dit al gedaan heeft? En zijn er grote verschillen merkbaar?
Dan de laatste vraag: ik weet aan welke voorwaarden het geheugen moet doen, maar maakt het uit welk merk o.i.d. ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb Windows 7 64Bit Ultimate draaien in bootcamp. Nu gaat dit allemaal heel goed. Maar toch willen sommige spelletjes niet goed installeren (rare meldingen). Op de laptop draai ik dezelfde Windows versie en daar doen ze het wel. Dus ik ga maar terug naar Windows XP 32bit voor de games.

Call Of Duty Wodern Warfare 2 doet het overigens wel. En alles op full detail op 1920x1200. _/-\o_ _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:55:
Ik heb afgelopen vrijdag een Imac 21.5" aangeschaft, extra software geinstalleerd, via bootcamp windows 7 ultimate geinstalleerd. Werkt allemaal perfect, en geen waas gelukkig...

Nu zit ik te twijfelen of ik het geheugen uit ga breiden van 4 naar 8 gb. Ik heb dit topic al gelezen, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1306518 maar dat gaat meer over macbooks dan over imacs. Is er iemand die dit al gedaan heeft? En zijn er grote verschillen merkbaar?
Dan de laatste vraag: ik weet aan welke voorwaarden het geheugen moet doen, maar maakt het uit welk merk o.i.d. ik gebruik?
Mag ik vragen waarom je het geheugen uit wil breiden? Is 4 gb te weinig? En wat doe je met je mac waardoor je naar 8 gb wilt? Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

smeerbartje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:13:
[...]

Mag ik vragen waarom je het geheugen uit wil breiden? Is 4 gb te weinig? En wat doe je met je mac waardoor je naar 8 gb wilt? Thanks...
Gewoon, "omdat het kan" :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Waarom zou je dat niet doen, ik gebruik zelf Photoshop 4 op regelmatige basis, dat is nu net een app die erg veel baat kan hebben bij meer geheugen.

[edit]
Ik zou checken voor geheugen wat verkocht wordt door resellers, anderzijds kan je kijken op bijvoorbeeld kingston.com en dan de memory configurator doorlopen.

Al gedaan :) Click: http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Zoeken

[ Voor 62% gewijzigd door aramdin op 04-02-2010 14:15 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Ik heb zojuist in de online Apple store een iMac 21,5inch 3.06ghz met 500gb hardisk besteld voor slecht €1011,50 (studentenkorting;)) Zelf gebruik ik een MacBook maar deze nieuwe iMac komt in de woonkamer te staan.

Voor mij de eerste 'vaste'mac, ik heb tot nu toe alleen maar laptops gebruikt van Apple... Hopelijk gaat het in 1 keer goed met het scherm en de opstart enzo :). Ik zal de lervertijd in het daarvoor bestemde topic gooien!

Ik heb er zin in:D hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
smeerbartje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:13:
[...]

Ik draai ook 8 Gb raakt al vol :P

Paar virtual machines met RedHat en Java WebSphere Applicatie Servers is een cluster.
Gaat rapido dat geheugen gebruik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank_b schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:24:
[...]

Ik draai ook 8 Gb raakt al vol :P

Paar virtual machines met RedHat en Java WebSphere Applicatie Servers is een cluster.
Gaat rapido dat geheugen gebruik. 8)7
Dat 8GB vol raakt, zegt in Mac OS X niet zoveel. Mac OS X zet namelijk het geheugen zo vol mogelijk. Dit werkt beter dan telkens het geheugen te legen, zoals bijvoorbeeld in Windows gebeurt.

Als je een programma op je Mac opstart, komt dat uiteraard in het geheugen. Als je het afsluit, blijft het daar in staan. Zo kun je dat programma ook veel sneller opstarten als je het weer nodig heb. Als je een programma opstart dat nog niet eerder is opgestart en het geheugen zit vol, zullen programma's die je al heb afgesloten uit het geheugen worden gegooid om ruimte vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:47:
[...]
Een zoektochtje op iets als afkoelingsperiode levert al heel erg veel verwijzingen op naar de wet koop op afstand in diverse AV's van online shops.
Je baseert je betoog op de algemene voorwaarden van webshops? Algemene voorwaarden hebben per definitie een eenzijdig karakter en zijn zelden in overeenstemming met consumentenrecht, en al helemaal op het gebied van de wet Koop op afstand. Een webshop heeft er alle belang bij om het een afkoelingsperiode te noemen want dat suggereert dat je de verpakking niet mag openen om de werking van je aankoop te bekijken, en opengebroken verpakkingen dat vinden webshops niet fijn. Maar kennelijk heb jij uit jouw praktijk andere ervaringen.
ppl schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:47:
Je kennis van de Nederlandse taal is dus ook niet erg groot wat dingen als synoniemen betreft.
Maar ik haak af, je speelt het op de man en niet op de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:22
Gisteren heb ik mijn 3de iMac 27" i7 ontvangen en hij moet helaas weer terug. Geen scherm problemen deze keer, maar hij maakt een hoge pieptoon en er zitten vinger vlekken achter de glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 18:15
RambOe schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:17:
Gisteren heb ik mijn 3de iMac 27" i7 ontvangen en hij moet helaas weer terug. Geen scherm problemen deze keer, maar hij maakt een hoge pieptoon en er zitten vinger vlekken achter de glasplaat.
Herkenbaar, mijn iMac 21.5" kwam ook terug met vingerafdrukken (nadat hij was nagekeken voor een pieptoon...)

Ben het ondertussen zo erg zat dat ik liever terug wil naar macbook pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb zaterdag voor mijn Moeder een 21,5" iMac opgehaald. Werkt prima. Geen problemen.

Mijn iMac 27" werkt trouwens nu ook al een tijdje vlekkeloos.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:37
Zware Unit schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:10:
Mijn iMac 27" werkt trouwens nu ook al een tijdje vlekkeloos.
Interessante woordkeuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Kennelijk zijn ze bij Apple een beetje wanhopig aan het worden. De vertegenwoordiger uit Ierland stelde voor mijn 21.5 inch met gele waas om te ruilen voor een 27 inch imac (met kwaliteitscontrole, wat dat ook mag betekenen).
No way, omdat ze niets kunnen garanderen! Schijnt nog wel een tijdje te duren voordat ze goede schermen gaan maken. Voorlopig leun ik dus achterover tot ze echt een goede (perfect scherm) aanbod doen (uiteraard een tijd nadat de nieuwe schermen goed zijn uitgetest).
Apple Ierland vroeg mij een foto van het scherm te zenden, omdat ze in Europa nog niet veel klachten hadden gekregen over d 21.5 inch uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn is dit zeg... Een 27" bij MM gekocht en blijkt veel gezoem uit te komen. Ik kan het omruilen voor een nieuw exemplaar, maar ik moet eerst de mijne inleveren. En aangezien de 27" een onbekende levertijd heeft kan ik wel weken zonder pc komen te zitten...

Btw, Apple care ook gebeld, maar zij ruilen het niet om voor mij omdat ik het bij MM gekocht heb... Ik dacht toch echt dat er standaard een paar maanden Apple care bij zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:09:
Fijn is dit zeg... Een 27" bij MM gekocht en blijkt veel gezoem uit te komen. Ik kan het omruilen voor een nieuw exemplaar, maar ik moet eerst de mijne inleveren. En aangezien de 27" een onbekende levertijd heeft kan ik wel weken zonder pc komen te zitten...
Matige service...
Btw, Apple care ook gebeld, maar zij ruilen het niet om voor mij omdat ik het bij MM gekocht heb... Ik dacht toch echt dat er standaard een paar maanden Apple care bij zit.
Standaard heb je een jaar garantie. Dat houdt in dat defecten worden verholpen. Dat houdt niet in dat alles wat stuk is zomaar wordt geruild voor iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:09:

Ik heb op een Amerikaans forum gelezen dat de nieuwe 27 inch schermen pas na 17 februari worden vervoerd. Dat in verband met het stilleggen van de productie vanwege de gele schermen. Dus de kans is dus zeer groot dat je een mac van de nieuwe serie krijgt met een perfect wit scherm.
Hou ons op de hoogte svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
//edit nvm loop achter.

[ Voor 90% gewijzigd door Giant87 op 05-02-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Irritant want onze wordt geleverd volgende week!
Nog net op de valreep een oude? Laten we hopen dat het glas gewoon stuk is :))

edit:
Maatwerkoptie
Verwachte leverdatum: Feb 16, 2010

Aahgrrr.. :)

[ Voor 23% gewijzigd door multipasser op 05-02-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Die van mij wordt 12 februari geleverd. We zullen zien!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Verleden week een iMac 3.06 GHz 21.5 met de ATI Radion HD 4670 gekocht bij MM tijdens de btw vrije dagen. Reden van de aankoop om foto's te bewerken, wat ik tot nu toe onder windows doe.

Opstarten geen probleem, software erop no problems, Wel een gele zweem met die het sterkst is aan de onderkant. Na kalibreren nog steeds gele zweem waarneembaar. Niet echt ideaal voor foto bewerking.

Maandag terug naar MM. Alles uitverkocht maar ik was niet de eerste die met dit probleem was teruggekomen. Moest apple maar even bellen, zou ik een nummer krijgen en kon ik hem als ze weer voorradig waren omruilen.

Na 20 minuten een apple techneut aan de lijn. Nou ja een eerste lijn bel jongen die het probleem niet herkende bij de 21.5. Na lang aandringen tweede lijn support, die het probleem ook niet herkende bij de 21.5. Omdat dit totaal nieuw was zou hij een escalatie in werk stellen en mij per mail op de hoogte houden,.

Na drie dagen nog geen mail dus weer 15 minuten in de betaalde wachtstand. Nu werd ik snel doorverbonden naar de man die de escalatie in werk had gezet. Wist nog van niet maar kreeg wel een nummer om zodoende de imac om te ruilen. Ook kon ik de mac behouden en een erkend service punt in de buurt opzoeken omdat MM slechts een verkoop punt is. Voelde me aardig afgeserveerd door apple support.

MM gebeld. Helaas niet op voorraad dus..... breng hem maar terug zetten... backorder. Door mijn drukke bestaan kan ik niet zomaar voor en kl..... computertje kostbare uren opnemen, heen en weer reizen om.... Dan het DING maar houden en wachten tot apple een oplossing heeft.

Wacht nog steeds op de mail van apple support dus volgende week maar weer een half uur er aan besteden. Wat er nu zo moeilijk is om het even te bevestigen dat de kwestie bij apple wordt onderzocht.

Gelukkig ben ik al wat gewend met windows maar dat betreft alleen de software. Het zo geroemde merk apple kan het zich waarschijnlijk veroorloven hele serie´s te verkopen met gele zwemen of vlekken. Het in eerste instantie ontkennen, althans bij de 27 modellen. Volgens apple support heeft de 21.5 dit probleem niet en moet ik het maar afwachten. Ze te slordig zijn om even een mail te sturen maar dit wel beloven. Ze te beroerd zijn om zelf even een servicepoint bij mij in de buurt te noemen.

Om het lange verhaal maar kort af te sluiten. Mijn eerste ervaring met apple is bagger!!! Ook op het net is veel te lezen over de gele vlekken of zwemen. Apple zelf is waarschijnlijk nog niet online of houdt zich van de domme. Althans wat de 21.5 betreft.

Voorlopig weer terug naar mijn wel werkende omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
multipasser schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:45:
Irritant want onze wordt geleverd volgende week!
Nog net op de valreep een oude? Laten we hopen dat het glas gewoon stuk is :))

edit:
Maatwerkoptie
Verwachte leverdatum: Feb 16, 2010

Aahgrrr.. :)
Niet vergeten: niet iedere mac is besmet met het gele virus. Waarschijnlijk maar een paar procent (hangt ervan af of men het ziet en/of gaat klagen op fora. Apple weet het natuurlijk wel, maar houdt uiteraard zijn mond. Want les 1 voor ondernemers en politicigeldt : geef nooit maar dan ook nooit een fout toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
TecTo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 07:19:
Verleden week een iMac 3.06 GHz 21.5 met de ATI Radion HD 4670 gekocht bij MM tijdens de btw vrije dagen. Reden van de aankoop om foto's te bewerken, wat ik tot nu toe onder windows doe.

Opstarten geen probleem, software erop no problems, Wel een gele zweem met die het sterkst is aan de onderkant. Na kalibreren nog steeds gele zweem waarneembaar. Niet echt ideaal voor foto bewerking.

Maandag terug naar MM. Alles uitverkocht maar ik was niet de eerste die met dit probleem was teruggekomen. Moest apple maar even bellen, zou ik een nummer krijgen en kon ik hem als ze weer voorradig waren omruilen.

Na 20 minuten een apple techneut aan de lijn. Nou ja een eerste lijn bel jongen die het probleem niet herkende bij de 21.5. Na lang aandringen tweede lijn support, die het probleem ook niet herkende bij de 21.5. Omdat dit totaal nieuw was zou hij een escalatie in werk stellen en mij per mail op de hoogte houden,.

Na drie dagen nog geen mail dus weer 15 minuten in de betaalde wachtstand. Nu werd ik snel doorverbonden naar de man die de escalatie in werk had gezet. Wist nog van niet maar kreeg wel een nummer om zodoende de imac om te ruilen. Ook kon ik de mac behouden en een erkend service punt in de buurt opzoeken omdat MM slechts een verkoop punt is. Voelde me aardig afgeserveerd door apple support.

MM gebeld. Helaas niet op voorraad dus..... breng hem maar terug zetten... backorder. Door mijn drukke bestaan kan ik niet zomaar voor en kl..... computertje kostbare uren opnemen, heen en weer reizen om.... Dan het DING maar houden en wachten tot apple een oplossing heeft.

Wacht nog steeds op de mail van apple support dus volgende week maar weer een half uur er aan besteden. Wat er nu zo moeilijk is om het even te bevestigen dat de kwestie bij apple wordt onderzocht.

Gelukkig ben ik al wat gewend met windows maar dat betreft alleen de software. Het zo geroemde merk apple kan het zich waarschijnlijk veroorloven hele serie´s te verkopen met gele zwemen of vlekken. Het in eerste instantie ontkennen, althans bij de 27 modellen. Volgens apple support heeft de 21.5 dit probleem niet en moet ik het maar afwachten. Ze te slordig zijn om even een mail te sturen maar dit wel beloven. Ze te beroerd zijn om zelf even een servicepoint bij mij in de buurt te noemen.

Om het lange verhaal maar kort af te sluiten. Mijn eerste ervaring met apple is bagger!!! Ook op het net is veel te lezen over de gele vlekken of zwemen. Apple zelf is waarschijnlijk nog niet online of houdt zich van de domme. Althans wat de 21.5 betreft.

Voorlopig weer terug naar mijn wel werkende omgeving.
Join the club! Zie mijn berichten. Daaruit blijkt dat Apple langzaam aan ook het 21.5 inch probleem onderkent. Duurt alleen nog een paar weken voordat ze (waarschijnlijk ) een oplossing hebben. Ik hen contact met Apple Ierland (via mail aan Steve Jobs, ja gewoon googelen) en dat verloopt wel goed.
Overigens er zijn ook gratis servicenummers van Apple: vraagalex.nl
http://www.vraagalex.nl/i...r-0900-alternatieven.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

eivissa100 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:57:
[...]

Niet vergeten: niet iedere mac is besmet met het gele virus. Waarschijnlijk maar een paar procent (hangt ervan af of men het ziet en/of gaat klagen op fora. Apple weet het natuurlijk wel, maar houdt uiteraard zijn mond. Want les 1 voor ondernemers en politicigeldt : geef nooit maar dan ook nooit een fout toe....
En toyota? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Een fout moet je alleen toegeven als dat je meer voordeel geeft dan het verzwijgen. In het geval van Toyota kunnen ze de fout dus beter toegeven, want schadeclaims en sterfgevallen zijn nog slechter voor een merk dan een fout toegeven.

Apple zal weinig last hebben van schadeclaims en sterfgevallen. De vraag is alleen of deze gebeurtenissen nu wel zo'n goed gevolg zullen hebben voor de reputatie.

Zelf ben ik overigens wel nog steeds erg tevreden met mijn mac. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Grappig, blijkbaar leren ze het bij Apple nooit..!

Kan iemand zich nog de eerste generatie LED backlight schermen herinneren op de Macbook Pro? (mid 2007, vanaf de c2d 2.2ghz geloof ik)
Die hadden precies dezelfde problemen, gele waas in het scherm.

Blijkbaar stelt de qualitycontrol bij Apple niet zoveel voor. Belachelijk voor 'premium' apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Heb toevallig een Aygo.
Ook Toyota maakte die "fout": ze wisten het al 2 jaar geleden...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Ik heb sinds kort een 27" Core i7 iMac.
Aangezien ik nog vrij veel gebruik maak van Windows heb ik bootcamp ingericht. (virtueel komt later zodra ik meer geheugen heb dan de 4GHB.)

Ik heb verschillende Windows versies geprobeerd, (Windows 7 32 en 64 bit. Windows Vista 32 Bit)
In elke Windows installatie heb ik een probleem dat de 4e core op 100% draait.
Na verloop van tijd gaan de fans harder draaien om de warmte goed weg te krijgen.

In taakbeheer zie ik ook geen schokkende dingen. Daar draait system op 10/15%
Ik heb alle drivers + updates ook al eens geïnstalleerd, maar dat maakt ook geen verschil.

Ik heb een tool van intel gedownload waarmee je de CPU kan identificeren. Deze geeft ook aan dat het een Core i7 is welke draait op 2.91Ghz ipv 2.8.

Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
laatste bootcampdriver geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
ja, heb alle laatste drivers + firmware geïnstalleerd.
Onder OS-X heb ik geen enkel probleem.

Verschillende Windows CD's gedaan (msdn etc)
iMac heeft ook regelmatig probs met het booten van Windows. Loopt dan al vast voordat Windows is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Afgelopen vrijdag een iMac 21.5 binnen gehad. Op het eerste gezicht geen enkel probleem maar nu een paar dagen later zie ik toch een beetje een gele waas onderin.

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/7553/img0001jq.th.jpg

Het is een iMac die in de woonkamer gebruikt wordt (voornamelijk door m'n moeder) voor Word, mail, internetten enz. Is het verstandig om toch contact op te nemen met Apple om een omruiling te regelen?
M'n moeder ziet het niet als ze aan het werk is maar het gaat mij vooral om het principe en ik vraag me af of het misschien erger kan worden?

Ik vind het lastig. Wat zouden jullie doen/mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:37
koentjek schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:43:
Afgelopen vrijdag een iMac i5 21.5 binnen gehad. Op het eerste gezicht geen enkel probleem maar nu een paar dagen later zie ik toch een beetje een gele waas onderin.

[afbeelding]

Het is een iMac die in de woonkamer gebruikt wordt (voornamelijk door m'n moeder) voor Word, mail, internetten enz. Is het verstandig om toch contact op te nemen met Apple om een omruiling te regelen?
M'n moeder ziet het niet als ze aan het werk is maar het gaat mij vooral om het principe en ik vraag me af of het misschien erger kan worden?

Denk dat ze je niet geloven als je vertelt dat je een 21.5" iMac i5 hebt.... Ik zou niet weten of het erger kan worden en voor de rest moet je eigenlijk zelf uitmaken of je hem om gaat ruilen ja of nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:42
koentjek schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:43:
Afgelopen vrijdag een iMac i5 21.5 binnen gehad. Op het eerste gezicht geen enkel probleem maar nu een paar dagen later zie ik toch een beetje een gele waas onderin.

[afbeelding]

Als het echt een iMac i5 21.5" is dan zou ik hem houden, want die heeft niemand :+ .Anders zou ik het gewoon om laten ruilen. Het hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Aangepast... Hahahah, hoe kom ik daar nou weer bij? Zeker van al die problemen die ik heb gelezen met echte i5's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Kan iemand met een 27" even voor mij kijken hoe het is als je zon bakbeest op een 60cm diep bureau hebt staan? Dus de achterzijde van de voet op ~60cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Toevallig zo: :+
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vcuk5x.jpg

Mijn bureau is precies 60cm diep (1.30meter breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Ok… en het voelt niet als een 1e rij in de bioscoop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 27" nu iets meer dan een week. Moet wel zeggen dan de grootte vrij snel went. Mijn bureau is geloof ik 70cm diep en in het begin leek de iMac echt groot. Maar nu begint het dus steeds kleiner te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
lowfi schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:27:
Ok… en het voelt niet als een 1e rij in de bioscoop? :)
Neuh, het is perfect! Je went veel te snel hahaa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 10-09 11:43
Jammer, mijn iMac heeft dus een gele waas in de rechterhoek en sinds vandaag een dode pixel. Morgen Apple bellen...beetje jammer. Verder is ie rete snel! Wat een verschil met mijn 20 inch 2.4 Core2Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een telefoontje van Apple gehad, het probleem is opgelost ze gaan mijn scherm vervangen. Eerst even AppleCare kopen, anders komen ze niet aan de deur repareren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over Applecare(aangezien dit 1 van de opties is bij het aanschaffen van een Imac).

Is het zo dat er standaard 1 jaar Applecare bij de aankoop van bijvoorbeeld een 27" i5 zit? Of is de garantie van 1 jaar anders dan Applecare?

De laatste tijd is er volgens mij veel te doen om garantie. Is het niet zo dat je bij de aankoop van zo'n duur apparaat niet standaard 3 jaar garantie krijgt? Ik vind 180 euro voor 3 jaar nogal wat. Kan iemand me laten weten of dit het echt waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:30:
Zojuist een telefoontje van Apple gehad, het probleem is opgelost ze gaan mijn scherm vervangen. Eerst even AppleCare kopen, anders komen ze niet aan de deur repareren. :/
1. Heb je niet liever een nieuwe Mac?
2. Waarom perse aan de deur repareren? Je kunt hem toch gewoon inbrengen? Waarom heb je er zo'n dure applecare voor nodig? Je kunt natuurlijk ook gewoon zat geld hebben.
3. Je kunt ook proberen om hem gratis aan deur te laten repareren. Tenslotte mag Apple wel een beetje compensatie bieden. IK heb bv van anderen gehoord dat ze extra Ram kregen of een groter scherm

Ik wacht nog even tot dat ik weet dat de nieuwe schermen echt goed zijn en blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
eivissa100 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:05:
[...]
2. Waarom perse aan de deur repareren? Je kunt hem toch gewoon inbrengen? Waarom heb je er zo'n dure applecare voor nodig? Je kunt natuurlijk ook gewoon zat geld hebben.
Niet iedereen heeft een auto om zo'n grote iMac eventjes naar een AASP te brengen... En om een 27-inch iMac eventjes in het openbaar vervoer mee te nemen, ik moet er niet aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Frietsaus schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:14:
[...]

Niet iedereen heeft een auto om zo'n grote iMac eventjes naar een AASP te brengen... En om een 27-inch iMac eventjes in het openbaar vervoer mee te nemen, ik moet er niet aan denken.
Nogmaals, je mag wel wat eisen van Apple..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat wel, maar mijn reactie was enkel een antwoord op de vraag "Waarom per se aan de deur repareren?"

Ik zou inderdaad als ik Robbbin was toch proberen Apple zo ver te krijgen om een reparatie op locatie uit te laten voeren, ze zouden de iMac op z'n minst kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Robbbin, wanneer heb je het probleem gemeld dan? Binnen de 14 dagen na aanschaf? Zo ja is het gewoon een doa en zullen ze wel wat coulanter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kijk, de dichtsbijzijnde AASP (Apple Approved Service Provider) is voor mij een uur rijden. Bovendien wordt nogal lastig om daar heen te rijden zonder rijbewijs of iemand die even voor taxichauffeur kan spelen. Hoewel ik zoweizo wel van plan was om AppleCare te kopen redeneer ik vanuit de gedachte dat Apple met een oplossing komt, en ik gewoon geacht ben om daar mee akkoord te gaan, zo niet dan maar geen reparatie. (Ik weet het... ik ben te soft).

Het probleem is binnen de 14 dagen gemeld, dus in principe is het een doa. Maar ik hoef niet perse een nieuwe iMac, als ze het probleem oplossen is het voor mij prima. Daar komt bij dat een nieuwe pas opgestuurd wordt als ik de oude inlever. Nouja, dat is niet echt optie aangezien ik het ding zowiezo nodig heb voor mijn werk/studie.

Met AppleCare komt er gewoon technicus van Apple hierheen en die repareert hem waar ik bij sta. Die kan dan ook meteen even naar de harde schijf kijken, want die bromt als hij bezig is. Ook gemeld, maar dan moest ik hem wederom naar een AASP slepen.. nou nee bedankt! Die gaan namelijk zeggen dat het een normaal geluid is voor harde schijven, en dat klopt... als je een Seagate hdd erin legt dan is dat inderdaad een vrij standaard geluid.

@eivissa100, een groter scherm bij een iMac? Dat vind ik vrij knap :P Hebben ze een 27" paneel in een 21.5" iMac gezet? Stukje aluminium weg-gezaagd?

Trouwens, onder een doa versta ik - Dead on Arrival - hij was niet 'dead' hij deed/doet het verder perfect, alleen de gele waas. Dus het is eigenlijk meer een soa

(sick on arrival) ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 10-09 11:43
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:30:
Ik mocht kiezen aan de telefoon met Apple. Of laten repareren of doorverbinden met de Apple Store voor een nieuwe order. NAtuurlijk het laatste gekozen, mag nu mijn huidige imac houden tot de nieuwe er is. Ze zei nog aan de telefoon dat ik dan er zeker een zou krijgen zonder geel scherm :)..
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.