Kast is geladen

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 14:44
Ik heb een kast, en die is geladen als ik mijn pc een poosje aan heb staan.

Als ik nu de pc aanraak he bik nergens last van, maar als ik daarbij lekker lui met de voeten op de verwarming zit krijg ik toch een schok door me lichaam. Ik weet niet hoe erg dit is voor de computer zelf?

Pc zelf zit niet op een geaard stopcontact, heb ik niet op deze kamer. Wat is een andere oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
ikzagjewel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:40:
Pc zelf zit niet op een geaard stopcontact, heb ik niet op deze kamer. Wat is een andere oplossing daarvoor?
De enige, veilige oplossing is zorgen voor een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan je kast ook aarden aan je kachel, geen mooie oplossing maar toch, cv installaties zijn bijna altijd geaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dat je een schok krijgt als je je voeten dan op de verwarming legt komt omdat de verwarming dan als aardedraad gaat werken. Mijn computer is ook aangesloten op een stopcontact die 'geaard' is via de verwarming en na het lezen van verschillende posts in verschillende topics op GoT blijkt het niet echt verstandig te zijn...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-08 15:19
probeer is de verwarming los te maken van een aantal kabels, ik heb het ook is een keer gehad, toen ik pc aanzette met tv enz vlogen alle stoppen eruit. Oorzaak: er kwam iets tegen verwarming.
Je verwarming is n.l. wel geaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is idd een optie om ze te aarden aan je verwarmingsbuizen oid. Deze zijn meestal geaard.

Maar je moet wel weten dat volgens mij dit volgens de wet niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:34
Het is gekend dat pc's die niet geaard zijn, een spanning van 115V tov de aarding op de kast hebben staan. Je raakt de verwarming aan (geaard) en aan de andere kant de pc (niet geaard). Er staat nu 115V over je lichaam en er vloeit een klein stroompje door jou (schok). Enige juiste oplossing is een aardedraad tot in dat stopcontact trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
probleem is dat ik hier geen geaard stopcontact heb...

en het is ook zo dat bij de fan het metalen plaatje het helemaal extreem is hoeveel spanning er daar opstaat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

IJsbl0k schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:45:
probeer is de verwarming los te maken van een aantal kabels, ik heb het ook is een keer gehad, toen ik pc aanzette met tv enz vlogen alle stoppen eruit. Oorzaak: er kwam iets tegen verwarming.
Je verwarming is n.l. wel geaard :)
Meestal, het is helaas geen garantie en dus een gevaarlijke oplossing. De enige juiste is inderdaad een geaard stopcontact aanleggen (aarddraad doortrekken) of een geaard verlengsnoer aanleggen oid.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
breinonline schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:51:
[...]

Meestal, het is helaas geen garantie en dus een gevaarlijke oplossing. De enige juiste is inderdaad een geaard stopcontact aanleggen (aarddraad doortrekken) of een geaard verlengsnoer aanleggen oid.
Aardekabel trekken heb ik ook gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo moeilijk is het niet om een WCD met beschermings contact te installeren alleen je moet door heel je huis een PE draad trekken naar het CAP.

Ok even in gewoon nederlands:

WCD = Wand contactdoos
PE= Protection Earth (die groen gele kabel)
CAP = Centraal Aardpunt

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:51:
Zo moeilijk is het niet om een WCD met beschermings contact te installeren alleen je moet door heel je huis een PE draad trekken naar het CAP.
En dat stelt voor in normaal nederlands? :S

Ojah maar is het schadelijk voor je pc als er zoveel spaning op de kast staat? Processor kan nl. niet tegen vele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Lekspanning vanwege filter in de voeding, schok als je de verwarming aanraakt. Geaard stopcontact gebruiken, indien niet aanwezig laten maken; niet de verwarming gebruiken ivm eventuele kunststof leidingen en veiligheid van verwarmingsmonteurs.
Een samenvatting van de uitkomst van de tientallen topics die hier al over geweest zijn :z

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even googlen levert deze lange duidelijke post op

http://www.circuitsonline.net/forum/view/6560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is niet moeilijk hoor om een nieuw stopcontract te plaatsten met randaarde. Zijn er op andere verdiepingen of ruimten wel stopcontacten met randaarde. Zo ja, maar daar een las in en trek een PE draad door naar je pc en zet daar een ander stopcontact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dat stelt voor in normaal nederlands? :S
Alsof jij zo'n toonvoorbeeld daarvan bent... :/

patrickn is tenminste volledig en exact, twee dingen die niet bepaald van jouw posts gezegd kunnen worden. Als je op GoT wilt posten dien je van tevoren zelf op zoek te gaan - dit probleem is al 1001 keer voorbijgekomen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.