[Apple Store] Black Friday

Pagina: 1
Acties:
  • 4.242 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100592

Topicstarter
Het is black friday bij de Apple store. Wat vinden we van de prijzen?
Nu een Macbook kopen, of zullen ze over tijdje flink gaan dalen (omdat ze nu net nieuw zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 100592 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:29:
Het is black friday bij de Apple store. Wat vinden we van de prijzen?
Nu een Macbook kopen, of zullen ze over tijdje flink gaan dalen (omdat ze nu net nieuw zijn)?
Prijzen zullen niet dalen, zeker de eerste 5 a 6 maanden niet.. Dus als je een nieuwe MacBook wil, is dit het beste moment om er een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 19:28
De prijzen zijn helemaal niet opzienbarend gedaald ofzo. Het idiote eraan is, dat ze nu zelfs minder korting geven. Toen gisternacht de store openging, waren de macbooks nog voor 101 euro afgeprijsd. Nu zijn ze afgeprijsd voor 73 euro ofzo (6 uurtjes later). Waarom zij dat in hemelsnaam gedaan weet ik niet.

Dan kun je net zo goed aan iemand vragen die een surfspot account heeft. Kun je voor meer korting een macbook kopen voor een studentenprijs. (8,5% tot 12%)

[ Voor 19% gewijzigd door Monkeydancer op 28-11-2008 09:36 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Net even gekeken op de Surfspot site maar het is niet korting op korting, jammer. De gewone store is (voor de Macbook) goedkoper als de onderwijs store met deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Bij mij nog steeds 101 euro hoor. Maar die korting regel je ook zo zonder Black Friday, dus woop-tie-doo. Zoals normaal is dit gewoon een lokkertje.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:07
Honderd euro korting is niet niks op een Macbook van 1200 euro. Toch zo'n 8 procent.

Ik zat zelf eigenlijk te kijken voor wat accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:35:
Bij mij nog steeds 101 euro hoor. Maar die korting regel je ook zo zonder Black Friday, dus woop-tie-doo. Zoals normaal is dit gewoon een lokkertje.
Bij mij ook.

Maarre die korting regelen, in de fysieke Apple stores ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik zou graag deze hebben: http://store.apple.com/nl/product/TR705?mco=MTQwNDMy
Maar die werkt niet voor de 3G (althans, staat er niet bij).
Balen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je geen student bent is het leuk misschien xD. Anders mwaah :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockwood
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Mooie korting die 101 euro. Nu is de prijs van de 2.4GHz Macbook een stuk aantrekkelijker geworden.
(besteld)

Ik denk alleen dat ze meer oude Macbooks zullen verkopen als die prijs ook minus 101 euro zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Datafeest schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:54:
Als je geen student bent is het leuk misschien xD. Anders mwaah :p.
Dit is iets meer dan studentenkorting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Ik vind de korting eigenlijk best hoog. Voor studenten maakt het inderdaad niet uit, want voor mij kost de macbook 2.0 normaal 1103 euro maar ik denk dat dit zeker een aantrekkelijke actie is voor mensen die tóch al twijfelden...standaardprijzen zullen inderdaad niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Een aantal reacties zijn in de prullenbak gestopt, omdat het niets meer te maken heeft met de "Black Friday" kortingen. Graag ontopic verder :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Ik ga zodra de Airport Express kopen, lijkt me toch lekker geprijsd met z'n -78 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:11
edit..laat maar :)

[ Voor 88% gewijzigd door Jolly_Jumper op 28-11-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 14:52

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het is weer Black Friday!

http://store.apple.com/nl...ay/giftguide/black_friday

Voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/P9E

[ Voor 54% gewijzigd door Tourniquet op 27-11-2009 01:04 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Weinig schokkende kortingen. Niet echt dat je 'nu' wil gaan kopen.

In december krijg je nog korting voor het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Jammer dat er niet iets meer korting zit op die Apple TV als hij onder de 230 euro kwam had ik hem direct gekocht. Nu nog even over denken of het wel zo verstandig is om te kopen of te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 18:02
Nah... dit zijn nu niet kortingen waardoor ik nu iets aanschaf in plaats van pas over een maand of een paar maanden. Niet een korting die mij over de streep trekt. En €100 afgeschreven over 3 jaar is ongeveer €3 per maand aan minder afschrijving. Dat is 1 biertje in het centrum van een grote stad.
Als je toch al iets wou kopen deze week dan is het wel handig, kun je meer accessoires kopen of een extra upgrade.

Geen black friday voor mij... maar gewoon een natte vrijdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329135

mocht je iemand kennen met een bedrijf kun je dan nog belasting terug vragen als je koopt met korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 15:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 329135 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:14:
mocht je iemand kennen met een bedrijf kun je dan nog belasting terug vragen als je koopt met korting?
Dit is illegaal (belastingontduiking).

Dat gezegd hebbende, korting maakt niets uit voor het recht op terugvordering van betaalde BTW. Je kunt alleen minder terugvorderen want je betaalt ook minder. Dit mag dus alléén als je een Mac koopt ten behoeve van je bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329135

als ik dus zelf een bedrijf heb kan ik dus de belasting wel terug vorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Als je zelf een bedrijf hebt en je koopt een Mac om bedrijfsmatig te gaan gebruiken, dan kun je 'm aftrekken van de belasting (en de BTW terugkrijgen). Als je 'm met korting koopt, kun je natuurlijk minder aftrekken (en minder BTW terugkrijgen, want je hebt minder BTW betaald).

Dat ze nu met korting verkocht worden heeft verder niets te maken met het wel of niet kunnen aftrekken van de belasting als het voor een bedrijf wordt gekocht.

Wat natuurlijk niet kan is spullen kopen die puur voor privé-gebruik zijn (of zelfs voor iemand anders) op naam van je bedrijf, en dan van de belasting aftrekken. Dat is fraude.

[ Voor 16% gewijzigd door jj71 op 27-11-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:35
Ondanks dat de basis MB Pro wel aantrekkelijk lijkt met deze korting, is toch te verwachten dat deze eind dec / begin jan ge-update zal worden. Immers deze heeft nu een standaard HD van 160 Gb i.p.v. de standaard 250 Gb versie.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbeek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 22:40
De korting van bijvoorbeeld 91 euro op een iMac is leuk, maar je hebt geen optie meer op een printer te selecteren waarbij je nog eens 70 euro retour krijgt. Als je dan in de Apple store gaat kijken bij printers zie je dat daar geen Black Friday kortingen worden gegeven, dus volle mep voor een eventuele nieuwe printer.
Koop je vandaag een iMac + printer levert het uit eindelijk maar 21 euro voordeel op ten opzichte van iedere andere dag buiten de Black Friday om.....

Edit:

De 70 euro retour op een printer is nog steeds geldig, alleen moet je nu zelf een iMac + printer selecteren in de store, in plaats van een optie bij het configureren van je iMac.

Handige Harry's daarzo bij Apple.

[ Voor 19% gewijzigd door markbeek op 27-11-2009 11:30 . Reden: printer korting gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276013

http://www.mailamac.nl heeft nu de 24 " eind 2009 voor €1099,- te koop...
en http://www.macinside.nl heeft de 20" eind 2009 voor €755,- te koop.. de end of life machines..strakke prijzen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 14:52

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 276013 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:08:
http://www.mailamac.nl heeft nu de 24 " eind 2009 voor €1099,- te koop...
en http://www.macinside.nl heeft de 20" eind 2009 voor €755,- te koop.. de end of life machines..strakke prijzen volgens mij.
"begin 2009" dus ipv eind? :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276013

het is nu toch eind 2009 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zijn machines van begin 2009... en bij die 24" iMacs vergeet je 19% BTW erbij op te tellen.

Edit: bij MacInside is die 755 euro ook ex. BTW. Zo aantrekkelijk zijn die aanbiedingen dus niet eens als je mij vraagt.

[ Voor 85% gewijzigd door Frietsaus op 27-11-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bobsqaud schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:24:
Jammer dat er niet iets meer korting zit op die Apple TV als hij onder de 230 euro kwam had ik hem direct gekocht. Nu nog even over denken of het wel zo verstandig is om te kopen of te wachten.
Zo dacht ook ik. Alleen dan onder de 200,- euro!

Maar ik wacht nog even totdat iTunes in Nederland films verkoopt...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Net een 27" i7 besteld. Ben altijd even shaky na zo'n grote afboeking van m'n bankrekening, maar dat komt vast helemaal goed als ie afgeleverd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Hop, iMac 21,5" besteld met de snellere grafische kaart. Ben benieuwd wanneer ik 'm mag verwachten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Ben aant twijfelen om een Time Capsule te bestellen. Is dat een beetje degelijk? Ik zou hem voornamelijk gebruiken als draadloze harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 09:09
Vandaag heeft mijn vriendin een instap iMac gehaald bij MediaMarkt Leeuwarden voor Black-Friday prijs, was geen groot probleem maar moest wel even overlegd worden.

Ze hebben daar de 20" nog voor 799 INCL btw nog staan. Was nog wel even twijfelen maar door de argumenten in andere topics (het scherm) toch voor de 21,5" instapper gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Toch maar de Apple TV gekocht. Ook al is het kost hij iets meer dan ik verwacht, naja dan maar een avond minder naar het cafe heen ofzo. Kan ik die van mijn werk eindelijk weer terug doen.

Enigste wat ik niet hoop is dat er een software update komt wat ik dan niet mee krijg maar de tijd zal het leren qua storage is het niet zo'n probleem de Apple TV is er toch voor de bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
En ik net maar een Time Capsule gekocht. Op het nippertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Zo te zien kan je nog steeds met korting bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

27" i5 besteld :) - 15 dec verwachte datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Alle "ik heb besteld meldingen" zie we liever niet buiten Levertijd Apple producten - Deel 7. Het voegt immers niet zo gek veel toe ;) Black Friday is weer voorbij, dus het topic gaat op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.