Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52
Anoniem: 176172 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:40:
Ik heb mijn 27" I5 sinds november en ben er heel erg tevreden mee, geen dooie pixels, geen gele waas geen irritante piep. Vervelend voor diegenen met die vervelende ervaringen maar er worden echt ook goede 27" afgeleverd.
Game je hier ook op? Ik sta op het punt om dezelfde mac aan te schaffen als die van jou, ik zou het erg op prijs stellen om hier wat ervaringen over te horen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:09

MagicTempest

Fly pig!

Als je wil gaan gamen is het misschien wel interessant voor ons om te weten wat voor gamer je bent. Speel je shooters of strategie bijvoorbeeld?

Zelf speel ik o.a. red alert 3 en CoD4 op de basis 21,5" versie en dat gaat wel, maar niet op de hoogste kwaliteit. (Zo kan ik CoD bijvoorbeeld het beste gewoon op 1024x768 spelen, ook al is dat lelijker).

De ervaringen met een 27" kan ik weinig over zeggen. Als je de Ati kaart hebt heb je sowieso wel een betere videokaart.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 03:00
Ik heb hem inmiddels besteld ;p. De i5. Ben ook van plan om af en toe wat games te draaien :). (Modern Warfare 2 + NFS Shift oid). Die HD4850 draait dat toch makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 17:01

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Soepstengel schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:38:
iMac 27" heb ik vandaag binnen gekregen. Gaat om een i7 variant zonder (na 3 uur gebruik) gele waas zo te zien. Ben alles al aan het installeren, overstap van Windows gaat erg goed! Komt ook mede omdat ik al een Macbook Pro heb natuurlijk.

Even een vraagje. Ik ben in het bezit van een Datacolor Spyder 3 Elite, maar als ik die gebruik met mijn iMac dan krijgt het gehele scherm een soort van rode waas :S zonder calibratie is die mooier! Het is toch niet zo dat ik mijn (2 maanden oude) spyder niet kan gebruiken met mijn iMac? Datacolor beweert dat alles werkt met Apple computers, waarom werkt het dan zo raar?
Ik heb van een kennis die bij een camera-speciaalzaak werkt (en mede 27" i7-bezitter is, net als ik) begrepen dat de Spyder 3 flinke problemen heeft met de (in ieder geval nieuwste) iMac's. Hij heeft mij daarom de X-Rite Eye One Display 2 aangeraden welke ik direct daarna heb gekocht.

Het verschil met mijn ongecalibreerde scherm is minimaal, maar ik ben wel tevreden. Mocht je dus echt niets aan je Spyder 3 hebben, verkoop hem dan aan iemand die er graag een wil hebben , maar er geen 170 euro voor overheeft. Dan leg je wat bij (Eye One is 180 euro) en dan kan ik je uit mijn ervaring garanderen dat hij goed werkt!

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Giant87 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:55:
[...]

Het scherm is spiegelend, succes met je kalibratie.. ;)
Onzin.

Ik kalibreer mijn 27" mac met spyder 2 expres en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
MagicTempest schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:45:
Als je wil gaan gamen is het misschien wel interessant voor ons om te weten wat voor gamer je bent. Speel je shooters of strategie bijvoorbeeld?

Zelf speel ik o.a. red alert 3 en CoD4 op de basis 21,5" versie en dat gaat wel, maar niet op de hoogste kwaliteit. (Zo kan ik CoD bijvoorbeeld het beste gewoon op 1024x768 spelen, ook al is dat lelijker).

De ervaringen met een 27" kan ik weinig over zeggen. Als je de Ati kaart hebt heb je sowieso wel een betere videokaart.
Ik speel op het moment alleen maar America's Army 2 en 3(shooter) en strategy games als R.U.S.E, Red Alert. Dus geen games als Crysis e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 09:23

siemenz

Koetje

Tegels schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:20:
[...]

Heb je er lang op moeten wachten?
4 maanden :)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

MagicTempest schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:45:

ik speel C&C3 en CoD4 op native resolutie (2500 x nog iets) ... alle schuiven full 2 the max.. en draait vloeiend.. vooral c&C op zoon groot scherm spelen is echt relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-05 21:04
Centaur schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:01:
[...]

Ik heb van een kennis die bij een camera-speciaalzaak werkt (en mede 27" i7-bezitter is, net als ik) begrepen dat de Spyder 3 flinke problemen heeft met de (in ieder geval nieuwste) iMac's. Hij heeft mij daarom de X-Rite Eye One Display 2 aangeraden welke ik direct daarna heb gekocht.

Het verschil met mijn ongecalibreerde scherm is minimaal, maar ik ben wel tevreden. Mocht je dus echt niets aan je Spyder 3 hebben, verkoop hem dan aan iemand die er graag een wil hebben , maar er geen 170 euro voor overheeft. Dan leg je wat bij (Eye One is 180 euro) en dan kan ik je uit mijn ervaring garanderen dat hij goed werkt!
Daar heb ik dus geen zin in... Koop je voor erg veel geld een calibratie tool waarop staat dat het werkt op een Mac en dan werkt het gewoon bagger. Ik heb een e-mail gestuurd naar data color en die geven aan dat de rode waas vrij normaal is, mijn ogen moeten schijnbaar wennen aan de nieuwe kleur temperatuur. Ik ga nog maar even mailen, maar wellicht dat ik toch maar even contact op neem met de winkel waar ik hem gekocht heb, het werkt gewoon niet op een Mac.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
siemenz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:34:
[...]

ik speel C&C3 en CoD4 op native resolutie (2500 x nog iets) ... alle schuiven full 2 the max.. en draait vloeiend.. vooral c&C op zoon groot scherm spelen is echt relax
Ah dat klinkt als muziek in mn oren :) Echter spelen jullie deze games onder OSX of via bootcamp onder XP/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 17:01

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Soepstengel schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:30:
[...]

Daar heb ik dus geen zin in... Koop je voor erg veel geld een calibratie tool waarop staat dat het werkt op een Mac en dan werkt het gewoon bagger. Ik heb een e-mail gestuurd naar data color en die geven aan dat de rode waas vrij normaal is, mijn ogen moeten schijnbaar wennen aan de nieuwe kleur temperatuur. Ik ga nog maar even mailen, maar wellicht dat ik toch maar even contact op neem met de winkel waar ik hem gekocht heb, het werkt gewoon niet op een Mac.
Ja ik vind 't ook bezopen dat het niet goed werkt. Ik heb echter geen idee wat de exacte oorzaak is van het probleem, dus of het op te lossen is durf ik niet te zeggen. Maar hou mijn advies in ieder geval in je achterhoofd, anders zit je dalijk met een peperdure en onbruikbare Spyder in je maag.

Rode waas vind ik sowieso een onzinverhaal. Ik neem aan dat elke gloednieuwe iMac out-of-the-box wel een aardig goede weergave van kleuren zal hebben en dan is het niet normaal dat hij een enorm verschil geeft na calibratie. Dat klinkt dus nogal als een simpel antwoord van hen om van je af te zijn.
Mijn 27" zag er nagenoeg hetzelfde uit. En je koopt zo'n calibrator niet omdat je het alsnog op gevoel wilt doen, het moet gewoon een perfecte weergave opleveren.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Heb je de kalibratieset al eens op een andere PC gebruikt? Het verschil kan echt behoorlijk heftig zijn als je het voor het eerst doet en altijd een crappy scherm gewend bent geweest. Inderdaad zal je eerste indruk zijn dat de kleur niet goed is.
Als je gekalibreerde schermen gewend bent en deze lijkt roder, dan is er iets niet in orde. Maar nogmaals, ik heb geen enkel probleem met het kalibreren van mijn iMac en heb mijn set al op meerdere computers gebruikt; werk er al anderhalf jaar mee en wil niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-05 21:04
Centaur schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:41:
[...]

Ja ik vind 't ook bezopen dat het niet goed werkt. Ik heb echter geen idee wat de exacte oorzaak is van het probleem, dus of het op te lossen is durf ik niet te zeggen. Maar hou mijn advies in ieder geval in je achterhoofd, anders zit je dalijk met een peperdure en onbruikbare Spyder in je maag.

Rode waas vind ik sowieso een onzinverhaal. Ik neem aan dat elke gloednieuwe iMac out-of-the-box wel een aardig goede weergave van kleuren zal hebben en dan is het niet normaal dat hij een enorm verschil geeft na calibratie. Dat klinkt dus nogal als een simpel antwoord van hen om van je af te zijn.
Mijn 27" zag er nagenoeg hetzelfde uit. En je koopt zo'n calibrator niet omdat je het alsnog op gevoel wilt doen, het moet gewoon een perfecte weergave opleveren.
Heb mijn oude hp lp2475w er eens naast gezet om te vergelijken, verschil is er wel maar die is minimaal (apple beeldscherm is iets warmer). Ik dacht slim te zijn en een foto te maken van de twee schermen maar dat ging dus niet op, op de foto was de oude HP veel warmer dan de Apple.

Inmiddels contact gehad met de verkoper, binnen 7 dagen kan je ruilen daarna niet meer. De producent zegt dat de calibratie tool prima werkt op beide glossy en oude schermen. Even een quote van het e-mailtje:
Incorrect Nick - Spyder works just fine with all displays, included "good and glossy" display; as the matter of fact, Imac is not considered high end display - EIZO, NEC etc are.
That said, please calibrate to the Native White Point instead of the 6500K; that should remove the color cast.
Do let us know if that helped
Zojuist op native white point gecalibreerd en nu ben ik dus af van de rode waas. Even wat onderzoek gedaan en waarschijnlijk is een iMac geen 6500K standaard maar hoger, dat verklaard ook het veel warmere effect op het scherm.

Al met al geloof ik Datacolor dus wel wat betreft het wennen van je ogen. Het lijkt zo'n groot verschil omdat standaard de monitor boven de 6500K werkt, als je dan opeens naar 6500K schakelt lijkt alles rood te worden. Als je twee monitoren naast elkaar zet, beide op 6500K, dan zie je ook dat er niet zo heel erg veel verschil in zit.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 09:41
Zijn er hier mensen die een 27" hebben teruggestuurd voor een refund ? Voor diegene die met een overboeking hebben betaald, hoelang heeft het bij jullie uiteindelijk geduurd tegen dat het geld terug op de rekening stond ?

Ik weet dat ze claimen 5 - 7 werkdagen maar uit interesse ben ik benieuwd hoelang het bij de meesten uiteindelijk heeft mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Appie Heijn schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:17:
[...]

Ah dat klinkt als muziek in mn oren :) Echter spelen jullie deze games onder OSX of via bootcamp onder XP/7?
OSX

via bootcamp/parallels heb ik nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Ik speel ook gewoon onder OSX. Dat werkt gewoon prima naar mijn mening.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik gebruik een Huey Pro. Deze heb ik al wat langer (zon 2 jaar) maar ik heb zowel op een ACD als nu op mijn 27" iMac weinig verschil gezien. Op mijn oude PowerBookje was het weer een verschil van dag en nacht. Ook heb ik dezelfde calibratie tool eens op wat samsung TN schermen los gelaten die we hier op kantoor gebruiken en daar valt het me ook op dat de kleuren erg rood worden. Dit is ook nog eens in windows XP waar je een erg beroerd kleurenmanagement hebt natuurlijk.

Mijn ervaring is dan ook dat de duurdere Apple schermen (IPS) vaak al erg goed zijn (afgesteld) en minimale aanpassing vereisen. De rode tint herken ik dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Laatst online: 21-05 20:00
Hoihoi, ik ga vandaag een tweedehands iMac G5 kopen, 17 inch. Dat schermpje vind ik eigenlijk te klein dus ik zou mijn 19", of 20" eraan willen plakken. Kan dit? Heb je verloopstukjes nodig? Sorry, dit wordt mijn eerste Mac dus ik weet er nog niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

overigens draait red alert 3 op een imac i5 op zijn native resolutie met alle schuiven op high res helemaal niet.

ik denk dattie zelfs onder de 1 fps zit.. :(

Resolutie 1 tandje lager doet wereld wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Kan je ook Modern Warfare 2 op i5/i7 draaien? Zo'n Cider port? Want die is eigenlijk alleen voor nVidia kaarten staat er ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

iMick schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:44:
Kan je ook Modern Warfare 2 op i5/i7 draaien? Zo'n Cider port? Want die is eigenlijk alleen voor nVidia kaarten staat er ;p.
heb ik nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Een collega van me die heeft CoD:MW gespeeld op zijn 27" met Ati kaart. Dat gaat echt wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@MagicTempest
In Bootcamp zeker ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Nee, onder mac os. Hij is (net als ik) van mening dat het zonde is om Windows op een mac te zetten. Daar zijn ze niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:30
MagicTempest schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:33:
Nee, onder mac os. Hij is (net als ik) van mening dat het zonde is om Windows op een mac te zetten. Daar zijn ze niet voor bedoeld.
amen! _/-\o_

* Zwelgje sprak toevallig gisteren ook nog zon !@#$ die dat had gedaan en beweerde dat dit het beste was waar ie ooit op had gewerkt :X windows op mac hardware=not done!

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
MagicTempest,
Ow Cod4 dus ... Niet MW2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Powershell schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:39:
[...]

amen! _/-\o_

* armageddon_2k1 sprak toevallig gisteren ook nog zon !@#$ die dat had gedaan en beweerde dat dit het beste was waar ie ooit op had gewerkt :X windows op mac hardware=not done!
Not done... maar het werkt wel. De iMac is gewoon een goede pc, het OS is alleen anders.
Ik snap de 'felheid' niet echt. -> sprak toevallig gisteren ook nog zon !@#$. Het is maar een apparaat... geen politieke partij o.i.d.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ach ja, sommigen worden nu eenmaal helemaal sektarisch. Ik ben wel blij dat ik voor sommige Windows-only applicaties (WordPerfect, wat ik voor mijn werk nog wel eens nodig heb) geen aparte computer hoef te hebben. Je hebt verder ook helemaal geen last van het feit dat je een dual-bootsysteem hebt, dus wie is hier nu eigenlijk de !@#$? (hint: hij spreekt graag over zichzelf in de derde persoon enkelvoud :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Persoonlijk ben ik niet zo fel hoor, ik vind het alleen zonde ;) Zelf heb ik wel een virtual machine die windows draait, puur omdat ik het nodig heb voor sommige applicaties. Voordat ik een mac gebruiker werd was ik voornamelijk een linux gebruiker. Ook daar had ik een Windows VM. Ik vind dual boot altijd vervelend. Ik wil niet opnieuw moeten opstarten voor een bepaalde applicatie. Dan gebruik ik de applicatie liever niet.

iMick: Ik was in de veronderstelling dat dat hetzelfde was. Niet dus blijkbaar? :)

[ Voor 16% gewijzigd door MagicTempest op 28-03-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

MagicTempest schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:31:
Persoonlijk ben ik niet zo fel hoor, ik vind het alleen zonde ;) Zelf heb ik wel een virtual machine die windows draait, puur omdat ik het nodig heb voor sommige applicaties. Voordat ik een mac gebruiker werd was ik voornamelijk een linux gebruiker. Ook daar had ik een Windows VM. Ik vind dual boot altijd vervelend. Ik wil niet opnieuw moeten opstarten voor een bepaalde applicatie. Dan gebruik ik de applicatie liever niet.

iMick: Ik was in de veronderstelling dat dat hetzelfde was. Niet dus blijkbaar? :)
ik gebruik zelf (onder andere voor Alex Pro) parallels in "crystal" mode.. dat werkt echt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 17:06
Mijn eerste mac ooit. Eigenlijk wilde ik een Mac Book Pro, maar meer voor Mac OS X dan voor het 'laptop' deel.
Dus ik een iMac 27" i7 met 4GB RAM gekocht.
Met studenten korting 1800 euro en een beetje.

Komt aan, ik dol enthousiast, in de hoop dat de kinderziektes er al wel uit waren, maar niet dus.
Een 'prachtige' gele waas in het onderste deel van het scherm.
Erg jammer, ik denk dat ik hem toch maar terug ga sturen.

Hoelang duurt het gemiddeld van het opsturen tot het terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Echt klote voor je, ik hoop dat de mijne wel goed is. Ik heb net de 27" i5 besteld. Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Appie Heijn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:27:
Echt klote voor je, ik hoop dat de mijne wel goed is. Ik heb net de 27" i5 besteld. Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Bestelt in de nederlandse Apple Store

Ik hoop ook voor je dat ie goed is.
Ik ga die van mij denk maar terug sturen, alleen hoelang ben ik m dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Hmm.. ik heb hem 2 weken terug besteld bij iZone. Hij moest alleen wel nog besteld worden en met ander toetsenbord. (wat volgensmij niks aan de levertijd hoort te doen). Hopen dat ik een goed werkende i5 heb, uit een nieuwe "batch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
iMick schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:22:
Hmm.. ik heb hem 2 weken terug besteld bij iZone. Hij moest alleen wel nog besteld worden en met ander toetsenbord. (wat volgensmij niks aan de levertijd hoort te doen). Hopen dat ik een goed werkende i5 heb, uit een nieuwe "batch".
Het toetsenbord zit in de doos erbij.
Dus als zij op dat moment geen iMac hebben met dat toetsenbord wat jij wilt.
Dan moeten ze een iMac bestellen die wel het toetsenbord heeft wat jij wilt. ze kunnen niet de toetsenborden verwisselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:25

Aight!

'A toy robot...'

Xekdekisi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:56:
[...]

Het toetsenbord zit in de doos erbij.
Dus als zij op dat moment geen iMac hebben met dat toetsenbord wat jij wilt.
Dan moeten ze een iMac bestellen die wel het toetsenbord heeft wat jij wilt. ze kunnen niet de toetsenborden verwisselen..
huh?
Ik heb ook een numeriek toetsenbord erbij gekregen, inplaats van de wireless. Dit werkte voor mij een stuk fijner, helaas wel met de staande enter en de kleine shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Wat Xekdekisi bedoelt is dat je mac altijd in een compleet pakket komt. Dat is dus ofwel met het draadloze toetsenbord, ofwel met de bedrade versie met numpad. Als de winkel dus niet de mac heeft met het toetsenbord dat jij wilt bestellen ze een complete nieuwe mac, niet alleen het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Hij is dus nog niet leverbaar bij iZone in Middelburg. We hebben ze gebeld en ze konden nog niks over de levertijd zeggen... Ze zeggen dat Apple online ook leveringsproblemen heeft en het online dus niet sneller is ..

Via de store wel snel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

iMick schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:55:
Hij is dus nog niet leverbaar bij iZone in Middelburg. We hebben ze gebeld en ze konden nog niks over de levertijd zeggen... Ze zeggen dat Apple online ook leveringsproblemen heeft en het online dus niet sneller is ..

Via de store wel snel toch?
Store = sneller idd. ik heb via ifactors 4 maanden moeten wachten.... maar ik heb wel een goede versie.. zonder yellow tinghe... dode pixels of whatever (27"i5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nee, maar bij iZone gaven ze dus aan dat het via Apple echt niet sneller zou gaan ... Ach ja. 100 euro studentenkorting + bij een oude pc inleveren nog een giftcard van 100 euro. Dus dan is Apple Care nog maar 80 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
  • Laatst online: 07-05 21:17
Dag mede tweakers,

Ik loop al een tijdje te kijken voor een nieuwe pc, toen ik een paar reviews las over de iMac was ik eigenlijk wel verkocht. Ik heb nog nooit met OSX gewerkt, dus dat word wel even wennen.
Alleen de prijs vind ik zelf een beetje aan de hoge kant, maakt een iMac dit goed als je het vergelijkt met een PC die Windows draait onder dezelfde specs?
Ik wil zelf graag de 27" versie, maar ik niet of ik voor een C2D of een Core i5 moet gaan, ik wil er vooral op gaan programmeren ( web / java / C++), Msn, internet afspeuren, en af en toe een full hd film kijken. Is een C2D hier genoeg voor? Zijn het goede multitaskers? Ik zal mijn windows 7 bak wel blijven gebruiken om te gamen / downloaden.

Ik begin in september aan een nieuwe opleiding, het is denk ik ook verstanding om tot die tijd te wachten voor het Developer Programma neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 18-05 15:24
NovaDesu schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:27:
Ik begin in september aan een nieuwe opleiding, het is denk ik ook verstanding om tot die tijd te wachten voor het Developer Programma neem ik aan?
Dit is voor zover ik weet niet meer nodig aangezien een standaard ADC membership nog maar $99 kost, vroeger was dit $499 ($99 voor studenten).

Edit: Dit was alleen interessant voor de pro modellen ivm. de hogere korting (20%). Op niet-pro modellen zat 10% korting, als je student bent krijg je ergens tussen 8 en 12% korting via surfspot.

[ Voor 19% gewijzigd door Falconey op 05-04-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Laatste weken topic doorgelezen maar kan zo niet mijn vraag vinden.

Mijn vriendin is fotograaf en heeft een powermac g5 1,8 dual afdanker van de zaak hier staan op mijn beeldscherm. Ik heb een vaio pc van 4 jaar geleden. Omdat ik het geen porem vindt hier met 2 kasten, 2 tb's en 2 muizen had ik het idee een imac te kopen. nu is 21,5 inch voldoende voor ons, we komen van 17 inch af dus...

Nu mijn vragen: kan ik op goedkope 21,5 inch versie windows 7 draaien in bootcamp en er dan behoorlijk mee werken? Ik gebruik internet, e-mail, wat autocad en allerlei andere kleine meuk m.b.t. downloaden. Kan mijn vriendin behoorlijk photoshoppen met deze imac? Wat zou in procenten het verschil zijn met haar powermac g5 1m8 dual? is hij 150% of meer beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

beatle schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:39:

Mijn vriendin is fotograaf en heeft een powermac g5 1,8 dual afdanker van de zaak hier staan op mijn beeldscherm. Ik heb een vaio pc van 4 jaar geleden. Omdat ik het geen porem vindt hier met 2 kasten, 2 tb's en 2 muizen had ik het idee een imac te kopen. nu is 21,5 inch voldoende voor ons, we komen van 17 inch af dus...

Nu mijn vragen: kan ik op goedkope 21,5 inch versie windows 7 draaien in bootcamp en er dan behoorlijk mee werken? Ik gebruik internet, e-mail, wat autocad en allerlei andere kleine meuk m.b.t. downloaden. Kan mijn vriendin behoorlijk photoshoppen met deze imac? Wat zou in procenten het verschil zijn met haar powermac g5 1m8 dual? is hij 150% of meer beter?
Misschien kan hier ( http://www.everymac.com/mac-benchmarks/ ) kijken naar het verschil tussen je oude model en je mogelijke " nieuwe Mac" en dan alleen de benchmarks (Geekbench) dus niet in % maar in aantal punten.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
beatle schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:39:

Precieze benchmarks heb ik niet zo snel, maar ik kan je zeggen dat het een hele vooruitgang zal zijn vanaf een G5. Windows 7 draait er prima op en hij is ook krachtig genoeg voor Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Dag mede tweakers,

Ik loop al een tijdje te kijken voor een nieuwe pc, toen ik een paar reviews las over de iMac was ik eigenlijk wel verkocht. Ik heb nog nooit met OSX gewerkt, dus dat word wel even wennen.
Alleen de prijs vind ik zelf een beetje aan de hoge kant, maakt een iMac dit goed als je het vergelijkt met een PC die Windows draait onder dezelfde specs?
Ik wil zelf graag de 27" versie, maar ik niet of ik voor een C2D of een Core i5 moet gaan, ik wil er vooral op gaan programmeren ( web / java / C++), Msn, internet afspeuren, en af en toe een full hd film kijken. Is een C2D hier genoeg voor? Zijn het goede multitaskers? Ik zal mijn windows 7 bak wel blijven gebruiken om te gamen / downloaden.

Ten eerste vind ik persoonlijk de Imac helemaal niet duur voor wat je krijgt. Je krijgt een 27"scherm waar alles in zit. als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met die all in ones van HP dan scheelt dat echt niet veel.

Voor programmeren e.d. zal die c2d goed zat zijn verwacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Een iMac is een paar honderd euro duurder dan vergelijkbare PC's.
Elke keer als ik hem aanzet en binnen een minuut aan het werk kan ben ik weer blij. Tijd is ook geld.
Mocht ik een keer verhuizen, dan stop ik 'm in een doos en ben ik klaar. Wil ik 'm een keer in een andere ruimte in mijn huis gebruiken: zo verplaatst. Dat zijn voordelen die niet zo makkelijk in geld zijn uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
Helaas begint mijn iMac na enkele weken gebruik kuren te vertonen. Sinds gisteren gaat het scherm zelfs niet meer aan. Had die al eerder eens gedaan maar dat was toen verholpen na een SMC en PRAM reset. Dat heeft nu dus geen effect meer.

Hoe gaat het terugsturen precies in zijn werk? Want zo'n grote doos via de post versturen lijkt me niet evident.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Volgens mij komen ze hem ophalen zodra je een storing meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Ze komen de iMac inderdaad ophalen.
Ze geven je een nummer waarmee je geheel kosteloos een afspraak met DHL kan laten maken, ik heb vanmiddag om een uurtje of 3 gebeld.
En toen zeiden ze dat de eerste mogelijkheid tussen nu en 6 uur was.
Dus ik snel dat ding ingepakt en is vandaag meteen opgehaald.

(Mijn scherm had een gele waas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 29-05 18:29
Mijn 4e imac afgelopen donderdag gekregen en ja hoor gele waas. Niet te geloven. Lijkt wel of ik een gele waas heb in mijn ogen :). Apple Care gelooft het niet meer en ik net mijn imac naar een apr point gebracht. Maar ik ben niet gek; ook zij zien de gele waas. Dus nu wachten op reparatie..
Laatste poging, als het scherm niet goed is het bye bye imac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 16:38

slazh

Here To Stay

MrOrange schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:38:
Mijn 4e imac afgelopen donderdag gekregen en ja hoor gele waas. Niet te geloven. Lijkt wel of ik een gele waas heb in mijn ogen :).
Hmz, elke keer als ik op het punt sta om een iMac aan te schaffen lees ik weer ergens berichten over de gele waas. Uiteraard weet ik ook wel dat er genoeg mensen die nergens last van hebben maar toch begin ik elke keer weer te twijfelen. Misschien maar gewoon de knoop doorhakken en de gok wagen.

Heeft iemand enige ervaring met de Core i5/i7 en een of meerdere Virtual Machines (VMware Fusion / Parallels / Virtual Box)? Ben namelijk van plan om daar wat meer mee te gaan spelen om zo wat te oefenen voor examens en vroeg me af of dat een beetje te doen is op de nieuwe iMac's. Meer dan drie tegelijk zou mooi meegenomen zijn maar twee tegelijk is toch wel het minimum eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:18:
[...]

Precieze benchmarks heb ik niet zo snel, maar ik kan je zeggen dat het een hele vooruitgang zal zijn vanaf een G5. Windows 7 draait er prima op en hij is ook krachtig genoeg voor Photoshop.
Bedankt, beste man in de winkel kon dit be-amen, overgegaan tot aanschaf! Nu de Mac G5 en de Sony Vaio op MP plaatsen :-) Ruimte maken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoewel beide mac hetzelfde kunnen is het verschil achter het scherm substantieel: een Core i5 is minstens 2 keer zo snel als een Core2Duo. Maar je Mobile 4850 is bijna 2 keer zo snel als de 4670 en je videomem is ook 512 MiB ipv 256. Ik vind zelf al die verdubbelingen qua specs een meerprijs wel waard. En gamen kan je dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb hopelijk binnenkort ook een werkende iMac :P Alleen niet zo'n moderne, maar een G5. Wat ik me af zit te vragen is of het een reëel beeld geeft van MacOS X (er staat 10.5 op). Ik zit al een tijd naar Macs te kijken als PC vervanger. Plan is dan om een tijdje de G5 te gebruiken in plaats van mijn desktop. Ga ik daar vrolijk van worden of kan ik het beter laten? Paar basistaken: Office, iTunes, Surfen en een paar andere stukjes software die beschikbaar zijn voor MacOS 10.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:20
Nu weet ik het echt niet meeer :( .. heb gisteren mijn 5e imac i7 binnengekregen dit keer zaten er dode pixels op de camera en was het toetsenbord een zooi .. (toetsen schreef, hoger lager zittende toetsen)... dus ik maar weer gebeld .. NEE omruilen mag niet meer u heeft er genoeg gehad.. u kan uw geld terugkrijgen of de fouten accepteren en 100 euro moneyback en max 100 euro korting* in de apple store.. ,, ze kunnen momenteel niet garanderen dat je een goeie Imac krijgt .. vertelde hij nog eens :P ..

> Lijkt wel of dat een bevestiging is dat je momenteel beter nog geen Imac kan kopen ...

Wat moet ik nou doen ?

A: Cashback accepteren
B: Geld terug & Opnieuw bestellen
C: Nieuwe macbook halen + apart scherm
D: Weer overstappen naar windows
E: Anders ... ..

*
€30,- korting bij besteding van minimaal €100,-
€60,- korting bij besteding van minimaal €200,-
€100,- korting bij besteding van minimaal €300,-

'Good artists copy, great artists steal' (Picasso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
Betreft dit een 27" iMac of een 21.5 inch? Een verkoper van de macshop heeft me afgelopen zaterdag vertuigd dat de 21.5 GEEN problemen meer hebben. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16
Kan alleen maar een 27'' zijn aangezien een 21,5'' i7 niet bestaat

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 17:05
Er is een softwareupdate die de camera problemen op zou kunnen lossen. Als je dan vraagt of ze je toetsenbord om kunnen ruilen zou ik dat proberen.
Alexandro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 05:33:
Nu weet ik het echt niet meeer :( .. heb gisteren mijn 5e imac i7 binnengekregen dit keer zaten er dode pixels op de camera en was het toetsenbord een zooi .. (toetsen schreef, hoger lager zittende toetsen)... dus ik maar weer gebeld .. NEE omruilen mag niet meer u heeft er genoeg gehad.. u kan uw geld terugkrijgen of de fouten accepteren en 100 euro moneyback en max 100 euro korting* in de apple store.. ,, ze kunnen momenteel niet garanderen dat je een goeie Imac krijgt .. vertelde hij nog eens :P ..

> Lijkt wel of dat een bevestiging is dat je momenteel beter nog geen Imac kan kopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30
dus ik maar weer gebeld .. NEE omruilen mag niet meer u heeft er genoeg gehad.. u kan uw geld terugkrijgen of de fouten accepteren en 100 euro moneyback en max 100 euro korting* in de apple store.. ,
Wat is dat nou weer voor een kansloze redenering? Een product wat je koopt moet toch gewoon deugdelijk zijn en goed werken? Zeker als het rond de €2000 kost. Ik zou dat dus niet accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
€30,- korting bij besteding van minimaal €100,-
€60,- korting bij besteding van minimaal €200,-
€100,- korting bij besteding van minimaal €300,-
Die korting is iets minder gunstig dan hij lijkt. Ik heb hem destijds ook gekregen en dit zijn de voorwaarden:

- Hij werkt alleen in de normale Apple store, dus je kan hem niet gebruiken in combinatie met studentenkorting;
- Het minimale bedrag is het bedrag exclusief BTW;
- Het minimale bedrag is het bedrag dat overblijft nadat de korting eraf is;
- Hij is maar een maand of drie geldig.

Het is dus niet zo dat je een product van €300,- voor €200,- krijgt. Om de €100,- korting te krijgen moet je minimaal €476,- euro besteden, die je uiteindelijk €376,- euro kost. Het verschil met studentenkorting is dan al behoorlijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik vraag me af hoe je er zo snel achterkomt dat er dode pixels in de cam zitten...
Anyway: een nieuw toetsenbord zou er toch nog wel af moeten kunnen en die dode pixels in de camera zouden mij niets interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
haha hele goeie opmerking Joepert, nou als je de imac voor het eerst opstart wil die graag een foto van je maken .. en toen viel me het meteen op .. poetsen en laatste patch werkte niet :P .. en als je de imac over een jaar of 2 jaar wilt verkopen zullen die mensen er ook weer over vallen. Het is een groepje pixels of misschien wel gewoon een korreltje zand ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24
Foto maken van witte en/of zwarte achtergrond. Maar voor dode pixels in de webcam of rare toetsen zou ik mijn mac niet voor terug sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 07-04-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
niet .. ook al heb je er 2k euro voor betaald ... ik zie het wel als een defect .. en voor die prijs wil je toch wel een goede imac // toetsenbord is ook geen probleem .. heb nog mijn oude imac staan ruil hem daar gewoon mee om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
@Longbowh tnx voor de info dat is dus niet echt zuper die korting :P

@Giant87 klopt update had ik ook al gedaan maar zonder suc6 :(

@Werkhoven helemaal mee eens .. je mag toch verwachten dat het product voor 100% goed is .. waar is die tijd gebleven dat apple wel voor kwaliteit stond en minder voor mass productie .. mss moeten wozz inhuren om er eens naar te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
@Lowfi denk dat het echt een korreltje zand is .. een pixel is te klein dit is echt ter grote van een zandkorrel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 15:17
WTF, 5x een iMac ruilen? :X
Ben je niet té kritisch?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
haha zou je haast zeggen .. wat is te kritisch met een product van 2000 euro :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 15:17
Nou, ben zelf ook erg kritisch en zeker als het om veel geld gaat. Maar op een gegeven moment moet je accepteren dat de maatschappij veranderd is en de producten niet meer oer-degelijk worden gemaakt.

Ik had 1200 euro voor mijn MBP gelegd en heb ook 1 dooie pixel. Ik weet gewoon dat ik uren kan zeuren, maar dat de nieuwe laptop waarschijnlijk weer een ander probleem kan hebben. Heb er alleen last van bij een puur witte achtergrond, dus ondanks dat het veel geld is accepteer ik het maar.

Ben nu aan het denken over een 27" iMac. En ben ook eerlijk dat die gele waas me nog tegenhoudt. Maar na de 5de omruil beurt en dan een pixel dood in de webcam? Ik zou het accepteren en lekker gaan werken op iMac. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
ooo die gele waas .. daar hoef je je volgens mij geen zorgen meer om te maken de laatste 2 hadden dat niet.. denk dat ik gewoon pech heb :P de vorige imac kon apple ook niks aan doen die hebben de bezorgers volgens mij laten vallen .. was helemaal goed alleen een donkere vlek van 5 bij 10 cm om de plek waar die gevallen was had de doos eigenlijk ook niet moeten accepteren maarja als iemand anders de deur open doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Heb m'n nieuwe iMac 27" i5 zonder gele waas voor zover ik kan zien. Wel 1 defecte subpixel. Ik twijfel ook nog wat ik zal doen. Helemaal na het lezen van bovenstaande horror verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Je moet gewoon bij jezelf nagaan of die dode subpixel een probleem voor jou zal zijn. Wanneer zie je hem? Waar zit hij? Dat zijn denk ik de belangrijkste vragen.

Je hebt in ieder geval ongeveer twee weken de tijd om een beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Hij zit links bovenin een 5cm van de boven en zijkant. Je ziet hem alleen bij bepaalde kleuren, op zwart en wit zie je het niet. Maar zoals je zegt, als het binnen 2 weken storend wordt dan ga ik hem alsnog RMA'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
Ik dacht dat het 7 dagen was voor een RMA .. maar kan het verkeerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Wat een onzin zeg. Accepteren dat er geen degelijke spullen worden gemaakt?!?! Voor meer dan 2k euro hoort een computer perfect te zijn, zeker als een gelijkwaardig Windows model nog geen 1100 euro kost. Mag je dan voor een 900 euro aan extra kosten een perfecte monitor en een perfect apparaat verwachten. Ik heb lang getwijfeld maar deze generatie Macs sla ik lekker over. Apple heeft te veel $-tekens in de ogen gekregen en het productieproces niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320583

Anoniem: 188434 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:19:
Wat een onzin zeg. Accepteren dat er geen degelijke spullen worden gemaakt?!?! Voor meer dan 2k euro hoort een computer perfect te zijn, zeker als een gelijkwaardig Windows model nog geen 1100 euro kost. Mag je dan voor een 900 euro aan extra kosten een perfecte monitor en een perfect apparaat verwachten. Ik heb lang getwijfeld maar deze generatie Macs sla ik lekker over. Apple heeft te veel $-tekens in de ogen gekregen en het productieproces niet op orde.
Volgens mij is het eerder onzin wat jij zegt, want je ziet niet hoeveel goede iMac's er gemaakt worden, en als er af en toe een foute tussen zit, kun je die gewoon terugsturen of ermee naar de Apple Reseller gaan, want Apple heeft wereldwijde garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 320583 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:30:
[...]

Volgens mij is het eerder onzin wat jij zegt, want je ziet niet hoeveel goede iMac's er gemaakt worden, en als er af en toe een foute tussen zit, kun je die gewoon terugsturen of ermee naar de Apple Reseller gaan, want Apple heeft wereldwijde garantie...
Ik denk dat, je nickname in het proces meegenomen, je af en toe ook even je roze apple bril moet afnemen.

Feit is dat Apple momenteel gewoon zijn zaakjes niet compleet op orde heeft (met betrekking tot de imacs dan). Zeker worden er ook goede imacs afgeleverd, maar er zijn momenteel zo ontzetttend veel verhalen over mensen die meerdere malen en soms dus tot 5 (vijf!!!!!!) maal een imac terugsturen en dan alsnog geen degelijke machine ontvangen. Laten we eerlijk zijn, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Daarnaast ben ik het geheel met bovenstaande posters eens. Voor machines van 1500 tot 2000 euro moet (let op het woordje moet) je verwachten dat ze compleet in orde zijn. Als je genoegen neemt met een machine met defecten dan vind ik persoonlijk dat je je door apple flink laat naaien. Ik kan dan ook geen enkele persoon opnoemen die ooit zoveel geld zou uitgeven en dan tevreden zou zijn met een machine die niet in orde is. Persoonlijk vind ik het dan ook enorm dom als mensen dit wel doen, maar helaas zijn dit dan ook weer mensen die vaak hun Apple bril ophebben en zichzelf dan maar verhaaltjes gaan vertellen waarom ze een machine die niet 100% in orde is toch maar moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Pas geleden nog naar de iFactors in rdam geweest en gevraagd rondom het gele waas issue. De verkoper in kwestie liet me weten dat ze maar twee gevallen hadden meegemaakt en dat je hem gewoon kon terugbrengen indien je een gele waas had. Uiteindelijk zegt dit vrij weinig, omdat je niet weet hoeveel 27" iMacs ze verkocht hebben :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
aramdin schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:43:
Pas geleden nog naar de iFactors in rdam geweest en gevraagd rondom het gele waas issue. De verkoper in kwestie liet me weten dat ze maar twee gevallen hadden meegemaakt en dat je hem gewoon kon terugbrengen indien je een gele waas had. Uiteindelijk zegt dit vrij weinig, omdat je niet weet hoeveel 27" iMacs ze verkocht hebben :)
Waarschijnlijk valt het inderdaad allemaal wel mee, maar waar ik gewoon nooit in kan komen is de arrogantie van de apple sekte / fans. Fouten liggen nooit aan Apple zelf, maar het is de consument. Apple kan nooit iets fout doen en alles wordt blindelings gekocht zonder ook maar ooit iets aan de kaak te stellen.

Het enige wat ik gewoon wil zeggen is dat Apple al tijden weet dat er iets mis is met de displays (cq andere dingen) en dat er schijnbaar nog steeds defecte modellen van de band afrollen. Dat kan natuurlijk niet.
Dat er daarbij ook nog fans zijn die maar tegen andere consumenten zeggen dat ze genoegen moeten nemen met een imac van veel geld die niet volledige in orde is, terwijl je toch al een premium prijs betaald voor het design, de kwaliteit en osx kan er bij mij echt totaal niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
De goedkoopste 27" iMac kost 1500 euro. De 2000 euro-versie heeft uitbreidingen die bij mijn weten nog nooit tot klachten hebben geleid. Dus laten we de heetgebakerde reacties even een beetje terugschalen. Het gaat niet per definitie om een apparaat van 2000 euro.

Verder: 1500 euro is nog steeds een boel geld. Een vergelijkbare PC mét vegelijkbaar scherm zal inderdaad goedkoper zijn, maar een verschil van 900 euro is zwaar overdreven. Blijft over de stelling of je voor dat geld MOET verwachten dat het product 100% in orde is.
Welcome to the real world: elke consumentenelectronica fabrikant werkt met foutmarges. Als je verwacht dat de QC zodanig is dat elk product 100% perfect is voordat het in de winkel terecht komt, zal je heel wat meer moeten gaan betalen voor je iMac. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je genoegen moet nemen met een defect. Ook dat is ingecalculeerd: door de foutmarge zullen er apparaten terugkomen en moeten worden vervangen.

Het is (bij mij althans) een feit dat veel electronica die ik de afgelopen jaren heb gekocht wel een keer terug kon naar de winkel; samsung mp3 speler, sony handycam, nikon camera, NEC laptop. En ook mijn iMac (defecte FW-poort).

Afgaande op het beeld dat hier is ontstaan, heeft Apple zijn zaken bovengemiddeld niet voor elkaar. Ik heb echter wel het idee dat dit topic wat dat betreft een aanzuigende werking heeft én veroorzaakt dat mensen op dingen gaan letten die hen normaal niet zouden zijn opgevallen. Of het overall-beeld zodanig is dat van onacceptabele foutmarges gesproken kan worden omdat een handvol mensen meerdere malen een iMac heeft teruggestuurd; ik weet het zo net nog niet.

Dan nogmaals de vraag: neem je genoegen met een klein, verwaarloosbaar defect? Ik wel. Dat is niet omdat ik een Apple-worshipper ben (verre van dat) maar omdat ik meer te doen heb in mijn leven en zolang het apparaat doet wat ik wil dat het doet laat het mij verder koud. Die defecte FW-poort was voor mij onacceptabel. Pixelfouten in de camera zou ik niet erg vinden.

Ik zou graag dat standpunt innemen zonder dat ik meteen weggezet wordt als iemand die ze niet helemaal op een rijtje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 29-05 18:29
Slomy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat, je nickname in het proces meegenomen, je af en toe ook even je roze apple bril moet afnemen.

Feit is dat Apple momenteel gewoon zijn zaakjes niet compleet op orde heeft (met betrekking tot de imacs dan). Zeker worden er ook goede imacs afgeleverd, maar er zijn momenteel zo ontzetttend veel verhalen over mensen die meerdere malen en soms dus tot 5 (vijf!!!!!!) maal een imac terugsturen en dan alsnog geen degelijke machine ontvangen. Laten we eerlijk zijn, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

...
Inderdaad! Ik heb nu mijn vierde machine weggebracht. Wederom een gele waas. Ik heb blijkaar steeds dikke pech, want vrienden met een iMac hebben wel perfecte schermen. Maar ik verwacht ook inderdaad dat als ik 1700 euro neer tel voor iets dat het dan ook goed moet zijn. En neem geen genoegen met een "foutje". Ook al hou ik nog zoveel van Appletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Alexandro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:39:
haha hele goeie opmerking Joepert, nou als je de imac voor het eerst opstart wil die graag een foto van je maken .. en toen viel me het meteen op .. poetsen en laatste patch werkte niet :P .. en als je de imac over een jaar of 2 jaar wilt verkopen zullen die mensen er ook weer over vallen. Het is een groepje pixels of misschien wel gewoon een korreltje zand ofzo
100euro moneyback accepteren en daarvan een nieuw tobo kopen.

klaar is kees.

Bij die webcam is er egen haan die er naar kraait.

Daarbij heb ik nog nooit van een dode pixel bij de webcam gehoord. Misschien moet je de glasplaat eens van de kast halen en de lens even oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
@Siemenz , ik denk dat het gewoon een stukje zand is .. maar uit elkaar halen .. check youtube eens das veeel werk ... mocht ik dat gaan doen zet ik er natuurlijk meteen een ssd in :)

@joepert , "De 2000 euro-versie heeft uitbreidingen......... >> check http://imac.squeaked.com/results.php maar eens hoeveel problemen er zijn .. en dit zijn alleen de mensen die de website hebben gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
Na grondig overleg met mijn vriendin heb ik besloten de iMac de deur te wijzen. Reden hiervoor is dat we sinds kort samenwonen en een studeerkamer hebben ingericht. Momenteel staan er op het bureau de iMac en de computer van mijn vriendin (nu nog een oudere acer). Ongeveer 3 maanden terug hebben we een Macbook Pro gekocht en deze is in elk opzicht sneller dan de iMac. Ik zit dus eigenlijk nooit meer achter de iMac en alleen nog maar op de MBP.

We hebben dus besloten om de iMac te verkopen en van dat geld (en wat extra) een leuke computer voor mijn vriendin neer te zetten waar zij haar spelletjes op kan doen. Maar wat is mijn huidige iMac nog waard? Ik zie prijzen op marktplaats van 675 euro, maar dat lijkt me wat aan de hoge kant.

Het gaat hier om een iMac Late 2007 van 20 inch met de specs:

C2D 2,00 Ghz
4GB DDR2 geheugen
250 GB Schijf
Aluminium toetsenbord met mighty mouse (beide bedraad)
Mac os X Tiger, Leopard Upgrade DVD en Snow Leopard upgrade DVD erbij. Tevens iLife '08 en iWorks '08. Snow leopard staat geinstalleerd.

Geen dode pixels en allemaal in zeer goede staat (zo goed als nieuw dus). Verder zit er nog AppleCare op tot oktober dit jaar.

Ik weet dat er een "wat is dit nog waard" topic is, maar hier leken mij meer mensen met verstand ervan te zitten.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Alexandro schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:55:
@Siemenz , ik denk dat het gewoon een stukje zand is .. maar uit elkaar halen .. check youtube eens das veeel werk ... mocht ik dat gaan doen zet ik er natuurlijk meteen een ssd in :)

@joepert , "De 2000 euro-versie heeft uitbreidingen......... >> check http://imac.squeaked.com/results.php maar eens hoeveel problemen er zijn .. en dit zijn alleen de mensen die de website hebben gevonden :P
glasplaat eraf is niet veel werk hoor..

ik kreeg mijn i5 geleverd met midden in de display een soort zwartje vlekje... ik dacht.. damn... heb ik 3 dooie pixels naast elkaar ofzo.

hij lag echter "op" het display en achter de glasplaat.. ik de glasplaat erafgehaald (zit gewoon met magneetjes vast) stofdoekje erachterlangs gehaald en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
nicee Siemenz .. tell me more :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Ik heb een vervelend probleem.

Heb zelf een iMac uit 2009, 20 inch. Draai Snow Leopard, versie 10.6.

Sinds twee weken heb ik enorm last van

* Trage boot ups - soms wel 2-4 minuten;
* Enorm veel 'strandballen', dat terwijl er geeneens een programma is geopend. De strandbal blijft ook soms wel minutenlang hangen, zonder dat er activiteit plaatsvind. En als ik dan b.v. 'Firefox' open, duurt het bijna 3-4 minuten voordat deze in beeld verschijnt en daadwerkelijk, werkt;
* USB poorten die ontzettend traag werken. Een bestand van b.v. 5mb overzetten naar een externe HDD duurt 10 minuten op de standaard USB 2.0 poorten;
* Start soms met een raar gepixeleerd scherm op. Deze bestaat uit een algeheel grijs scherm, met onderaan een zwarte balk, en bovenaan zwarte pixeltjes.

Ik lees op fora's dat het wellicht ligt aan de laatste update (10.6.3) ik betwijfel of dat zo is. Ik heb nu al geprobeerd;

* PRAM & NVRAM reset
* Snow Leopard al twee keer opnieuw geinstalleerd
* Heb 1x Leopard erop geinstalleerd
* Heb de schijf nagekeken/gecontroleerd/hersteld middels 'Schijfhulpprogramma', maar deze zegt dat alles in orde is.

Maar niets helpt. Alle fouten blijven voorkomen. Ik ben nu dus al twee weken bezig, zonder ergens een antwoord te kunnen vinden. Ben bijna in staat om dat ding de sloot in te kieperen en een desktop PC te kopen. Ding valt uiteraard net 2 maanden buiten de garantie van 1 jaar.

Vind het nogal ronduit triest dat ik zoveel geld (900 euro) heb neergelegd voor een computer die na een jaar na aankoop al dood is. Saillant detail; ik heb hem bij de Media Markt gekocht. Is overigens niet de eerste keer dat ik een product koop bij de Media Markt dat binnen de kortste keren defecten vertoond.

Iemand?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik heb geen oplossing voor je probleem. Wat ik zelf nog zou proberen is het geheugen een keer eruit halen en weer terugstoppen, maar dat zal ook wel niets uithalen.

Wel kan ik je zeggen dat, ook al is de garantietermijn van 1 jaar verstreken, dit niet wil zeggen dat je compleet met lege handen staat. De MediaMarkt heeft als verkoper wel degelijk verplichtingen jegens jou als consument, want een iMac heeft wel een langere verwachte levensduur dan 1 jaar. Bovendien is het geldend (Europees) recht dat een verkoper tot twee jaar na de levering aansprakelijk is voor gebreken aan het apparaat (zolang die niet aan externe factoren te wijten zijn natuurlijk). Nu is de pech van de MM dat ze niet bekend staan als voorvechters van de consumentenrechten en is daardoor gelijk hebben niet automatisch gelijk krijgen, maar formeel zouden ze je toch nog een heel eind tegemoet moeten komen! Daarnaast kan je ook nog wel proberen hoever de coulance van Apple gaat (maar juridisch heb jij geen overeenkomst met Apple, alleen maar met de MM!). Als je een rechtsbijstansdverzekering hebt kan dat natuurlijk enorm helpen, maar ook zonder zou je met wat drammen bij de MM toch een poot aan de grond moeten kunnen krijgen.

Je betoog zal zijn:
quote: boze klant
"Deze computer is stuk en ik heb hem nog geen twee jaar. Als verkoper bent u aansprakelijk voor gebreken aan mijn iMac, want u wordt geacht mij een iMac te verkopen die 'in overeenstemming' is met de koopovereenkomst; die dus doet wat je van een iMac mag verwachten. En van een iMac mag ik verwachten dat ie wel een paar jaar meegaat. Nu mijn iMac nu al stuk is, is hij niet meer in overeenstemming met de overeenkomst en dat probleem moet u als verkoper oplossen! Lees de Richtlijn Kopen en Garantie* er maar eens op na!"
* Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen (PbEG L 171).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Voorlopig draait hij nog wel even 'ok' na een verse install van Snow Leopard. Ik geef het nog een paar dagen de tijd, anders gaat hij inderdaad terug.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
Zo, gisteren met Apple Support gebeld. Ophalen zou redelijk lang duren vertelden ze me, dus breng ik hem zelf vandaag maar binnen bij een ASP. Jammer dat het moederbord er na een maand gebruik er al mee ophoud. Exact hetzelfde probleem heb ik voorgehad met mijn Macbook Pro een half jaar geleden. :|

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
joepert schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 01:16:
Ik heb geen oplossing voor je probleem. Wat ik zelf nog zou proberen is het geheugen een keer eruit halen en weer terugstoppen, maar dat zal ook wel niets uithalen.

Wel kan ik je zeggen dat, ook al is de garantietermijn van 1 jaar verstreken, dit niet wil zeggen dat je compleet met lege handen staat. De MediaMarkt heeft als verkoper wel degelijk verplichtingen jegens jou als consument, want een iMac heeft wel een langere verwachte levensduur dan 1 jaar. Bovendien is het geldend (Europees) recht dat een verkoper tot twee jaar na de levering aansprakelijk is voor gebreken aan het apparaat (zolang die niet aan externe factoren te wijten zijn natuurlijk). Nu is de pech van de MM dat ze niet bekend staan als voorvechters van de consumentenrechten en is daardoor gelijk hebben niet automatisch gelijk krijgen, maar formeel zouden ze je toch nog een heel eind tegemoet moeten komen! Daarnaast kan je ook nog wel proberen hoever de coulance van Apple gaat (maar juridisch heb jij geen overeenkomst met Apple, alleen maar met de MM!). Als je een rechtsbijstansdverzekering hebt kan dat natuurlijk enorm helpen, maar ook zonder zou je met wat drammen bij de MM toch een poot aan de grond moeten kunnen krijgen.

Je betoog zal zijn:

[...]

* Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen (PbEG L 171).
He Joepert, verder geen inhoudelijke reactie op het probleem, maar ERG netjes hoe jij ons hier helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Alexandro schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:16:
nicee Siemenz .. tell me more :) ...
als jij je nagels of je vingertoppen achter het bovenste gedeelte van de glasplaat van je scherm legt kan je em er gewoon afwippen (ik zou het even met zijn 2en doen zodat 1 de glasplaat een beetje in balans kan houden)

er komt geen schroefje of klikje aan te pas, de glasplaat zit simpel met magneetjes vast, dus met een klein beetje kracht komt hij al lost. Let er wel op dat je dan kans hebt op een stofplaag achter je scherm. Je zult dus met een statisch doekje oid daarna wel je scherm even goed moeten boenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

dubbel

[ Voor 100% gewijzigd door siemenz op 09-04-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexandro
dat is zeker het proberen waard .. zal eerst even kijken met een goede lamp of er iets achter de glasplaat zit aan zand en dan neem ik hem wel mee naar het werk voor in de cleanroom :) zou wel relax zijn .. dan heb ik een perfecte imac :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ricepuppet schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:06:
Ik heb een vervelend probleem.

Heb zelf een iMac uit 2009, 20 inch. Draai Snow Leopard, versie 10.6.

Sinds twee weken heb ik enorm last van

* Trage boot ups - soms wel 2-4 minuten;
* Enorm veel 'strandballen', dat terwijl er geeneens een programma is geopend. De strandbal blijft ook soms wel minutenlang hangen, zonder dat er activiteit plaatsvind. En als ik dan b.v. 'Firefox' open, duurt het bijna 3-4 minuten voordat deze in beeld verschijnt en daadwerkelijk, werkt;
* USB poorten die ontzettend traag werken. Een bestand van b.v. 5mb overzetten naar een externe HDD duurt 10 minuten op de standaard USB 2.0 poorten;
* Start soms met een raar gepixeleerd scherm op. Deze bestaat uit een algeheel grijs scherm, met onderaan een zwarte balk, en bovenaan zwarte pixeltjes.

Ik lees op fora's dat het wellicht ligt aan de laatste update (10.6.3) ik betwijfel of dat zo is. Ik heb nu al geprobeerd;

* PRAM & NVRAM reset
* Snow Leopard al twee keer opnieuw geinstalleerd
* Heb 1x Leopard erop geinstalleerd
* Heb de schijf nagekeken/gecontroleerd/hersteld middels 'Schijfhulpprogramma', maar deze zegt dat alles in orde is.

Maar niets helpt. Alle fouten blijven voorkomen. Ik ben nu dus al twee weken bezig, zonder ergens een antwoord te kunnen vinden. Ben bijna in staat om dat ding de sloot in te kieperen en een desktop PC te kopen. Ding valt uiteraard net 2 maanden buiten de garantie van 1 jaar.

Vind het nogal ronduit triest dat ik zoveel geld (900 euro) heb neergelegd voor een computer die na een jaar na aankoop al dood is. Saillant detail; ik heb hem bij de Media Markt gekocht. Is overigens niet de eerste keer dat ik een product koop bij de Media Markt dat binnen de kortste keren defecten vertoond.

Iemand?
Twee hoofdmogelijkheden: software en hardware. Software:reinstall originele bijgeleverde DVD, doe geen updates en test.

Hardware: Klinkt als een standaard hitteprobleem óf defect moederbord. Gewoon retour Mediamarkt, je hebt immers recht op 2 jaar standaard garantie. Lukt dat niet, dan zelf even openmaken en kijken of het stof is (dichtgeslibte fanducts en roosters), of dat er iets defect is aan het moederbord. In geval 1: schoonmaken, in geval 2: verkopen op marktplaats/ebay als geheel of in onderdelen, Mac onderdelen leveren genoeg op om je pijn iets te verzachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:55:
[...]

He Joepert, verder geen inhoudelijke reactie op het probleem, maar ERG netjes hoe jij ons hier helpt!
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
sebastius schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:53:
[...]
Twee hoofdmogelijkheden: software en hardware. Software:reinstall originele bijgeleverde DVD, doe geen updates en test.

Hardware: Klinkt als een standaard hitteprobleem óf defect moederbord. Gewoon retour Mediamarkt, je hebt immers recht op 2 jaar standaard garantie. Lukt dat niet, dan zelf even openmaken en kijken of het stof is (dichtgeslibte fanducts en roosters), of dat er iets defect is aan het moederbord. In geval 1: schoonmaken, in geval 2: verkopen op marktplaats/ebay als geheel of in onderdelen, Mac onderdelen leveren genoeg op om je pijn iets te verzachten.
Herinstallatie heb ik al drie keer gedaan, helpt niet. Ding doet het voorlopig nog wel even goed zonder dat ik de updates erop heb gegooid. Kijk het nog even een paar dagen aan, als hij het weer gaat doen, gaat hij terug. Verkopen doe ik (nog) niet.

Gelukkig heb ik nog een Media Center PC staan waar ik op kan internetten en m'n ding kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Wacht even: dus het gaat mis pas nadat de updates er op komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
sebastius schreef op zondag 11 april 2010 @ 09:33:
Wacht even: dus het gaat mis pas nadat de updates er op komen?
Nee. Het gaat zelfs zonder de updates al mis. Ik ben vrijdag naar Media Markt geweest en heb het verhaal uitgelegd (zonder dat ik de iMac bij me had) ik vertelde ze ook dat de iMac net twee maanden buiten de standaard 1 jaar garantie viel.

Of ik hem bij hun kon inleveren. Dat mocht dus wel. Kwam de volgende dag terug, zegt een (andere) collega dat ik hem moet aanmelden via Apple - zodat er een case gemaakt kan worden o.i.d. - ik ben standvastig gebleven en heb gewoon gezegd dat zijn collega's vertelde dat ik hem in mocht leveren. Ook dat ik niet weer terug ga met die grote doos. Uiteindelijk heeft diezelfde medewerker hem toch ingenomen.

Heb gelijk de waslijst aan problemen voor hem uitgeprint (hij vroeg me wat de problemen waren, dit vond ik makkelijker ..) en de iMac zal ongeveer pas over drie weken weer terug komen. Misschien met een nieuw moederbord/videokaart of harde schijf.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.