Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Okee, als de software het niet is, dan is het idd de hardware.

Maar even belangrijk: eis dat dit onder garantie valt! Mediamarkt bied gewoon 2 jaar garantie: lees hier maar je zult er voor moeten vechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Thanks voor de link. Zoals het er nu naar uitziet hoef ik (via de link) niet te betalen. Op het papier (afhaalbewijs) wat ik heb meegekregen staat 'met kosten verbonden'. Dus nu ga ik twijfelen.

Ik ben niet van plan te betalen, zeker niet na wat ik te oren heb gekregen. Dat ding moet het gewoon minimaal 10 jaar volhouden en niet na een jaar de geest geven.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 00:09
Aangezien mijn vorige pc gestolen is heb ik op de Imac "Prey" geïnstalleerd, hiermee kun je je mac opsporen en verstuurd hij om de 10 minuten een afbeelding, afkomstig van de imac webcam.

Voor de rest bevalt mij de iMac uitstekend. Ik kan er uitstekend op gamen. Zowel onder osx als met windows 7(bootcamp). Ik heb de laatste dagen nogal veel R.U.S.E gespeeld. Dit gaat vlekkeloos en is geweldig op zo'n resolutie. De mac wordt wel hartstikke heet, je kan de rechter bovenkant(als je er voor zit) bijna niet beetpakken. Zolang ik niet het idee heb dat hij terug throttled dan zit ik er niet mee. Zonder te gamen wordt ie lauw warm.

Enkele issue's die ik nog heb:
Ik gebruik voor gaming mijn Logitech MX revolution muis deze werkt onder snow leopard soms schokkerig wanneer de mac het druk heeft met kopiëren/downloaden e.d. De magic mouse werkt wel zonder schokken.
Als pc diehard kan ik maar niet aan die fn/ctrl/alt/command knoppen wennen. Om je prullenbak te legen moet je ctrl+klik doen. Voor andere zaken moet je weer de command toets gebruiken. Wellicht ligt het aan mij en moet ik er gewoon nog aan wennen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Appie Heijn schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:27:
Ik gebruik voor gaming mijn Logitech MX revolution muis deze werkt onder snow leopard soms schokkerig wanneer de mac het druk heeft met kopiëren/downloaden e.d. De magic mouse werkt wel zonder schokken.
Ik heb dit ook gehad met een Logitech muis. Ik vermoed dat het komt doordat zowel wifi als de muis op de 2,4Ghz band werken.
Als pc diehard kan ik maar niet aan die fn/ctrl/alt/command knoppen wennen. Om je prullenbak te legen moet je ctrl+klik doen. Voor andere zaken moet je weer de command toets gebruiken. Wellicht ligt het aan mij en moet ik er gewoon nog aan wennen.
Ik was daar binnen drie weken aan gewend. Als ik nu op een Windows computer zit, ram ik consequent op de verkeerde toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Zaterdag een 21,5" iMac aangeschaft, vond de 27" te groot om mee te werken, ga dan automatisch met m'n hoofd draaien om alles te zien, werkt erg onrustig (naar mijn idee). Daarbij is mijn bureau maar zo'n 65cm diep en niet heel breed, die 27" variant zou te aanwezig zijn. :P

Geen gele waas (voor zover dat op de 21,5" kan voorkomen) en geen dode pixels \o/

Eerste wat me opviel was de kleuren op 't scherm, erg helder. Tweede wat me opviel, het muis configuratiescherm dat bleef 'hangen'... heb meteen maar een software update gedaan (1,4gb aan updates :o).

verkapte tvp :P

Edit: qua performance is die core2duo prima voor mij, gaming en rendering doe ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Marv op 12-04-2010 10:49 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
Ik heb al een lange tijd een probleem die een winkel niet gevonden krijgt en ik die elke keer maar zie.

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/61469450.png?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1271065329&Signature=E2p3Pxea90L5l2b3LA3%2FdArRAb8%3D

http://twitpic.com/10li4q/full

Het is een zwarte streep van links naar rechts op mijn scherm. De streep is nu dan niet goed zichtbaar maar des te langer hij aan blijft des te scherper hij word. Maakt niet uit welke achtergrond ik doe al gebruik ik wit dan is die ook zichtbaar. Dit is op mijn iMac 24" en er zit nog garantie op maar ik vertik het om hem weer lang kwijt te zijn aangezien ik vorige keer 70 euro moest neertellen, omdat ze niks konden vinden vervolgens een dag later was hij weer zichtbaar bij mijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DannyBevers op 12-04-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt wel op inbranden van bijvoorbeeld een venster wat je altijd open heb staan. Ik heb dat ook, maar het is niet altijd zichtbaar. Lijkt erop dat bij hogere temperaturen het zichtbaar wordt. Hoewel inbranden volgens velen niet mogelijk is, is het toch echt het geval hier. En die streep van jou lijkt verdacht veel op die streep van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Anoniem: 26121 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:36:
Lijkt wel op inbranden van bijvoorbeeld een venster wat je altijd open heb staan. Ik heb dat ook, maar het is niet altijd zichtbaar. Lijkt erop dat bij hogere temperaturen het zichtbaar wordt. Hoewel inbranden volgens velen niet mogelijk is, is het toch echt het geval hier. En die streep van jou lijkt verdacht veel op die streep van mij.
Jou probleem is precies hetzelfde als hier. Het is niet altijd zichtbaar alleen als het wat warmer word. Bij de winkel werd er gezegt dat ze het probleem niet konden vind wat ik apart vond aangezien ik maar 1 dag nodig had en hem weer zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

Appie Heijn schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:27:

Je kan ook je mac instellen dat je wel een rechtermuisknop hebt. Dan hoef je geen ctrl + klik meer te doen voor rechtermuisknop maar kan je gewoon aan de rechterkant van je muis klikken voor een rechtermuisklik.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 11:41
MagicTempest schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:18:
[...]

Je kan ook je mac instellen dat je wel een rechtermuisknop hebt. Dan hoef je geen ctrl + klik meer te doen voor rechtermuisknop maar kan je gewoon aan de rechterkant van je muis klikken voor een rechtermuisklik.
Inderdaad, of je klikt even op je desktop en je gebruikt Command+Shift+Backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vraagje, ik wil graag een extra monitor aansluiten op mijn 27" imac (i5), weet iemand of de dell u2711 op dezelfde hoogte als het imac scherm versteld kan worden? Ik weet dat hij in hoogte verstelbaar is, maar weet niet of hij zo laag kan als de imac.

En ik neem aan dat de imac wel een externe resolutie van 2560x1440 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Staat volgens mij in de specs (laatstgenoemde):
Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to a 30-inch display (2560 by 1600 pixels) on an external display
Zie: http://www.apple.com/imac/specs.html

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja dat had ik uiteindelijk ook gevonden neem aan dat een mini display port -> displayport adapter genoeg is.

Wat ik mij daarnaast afvraag is of een goedkope 27" (dus een met een 1920x1200 res), in dual setup ongeveer zo werkt:
Als je ze naast elkaar hebt staan en je gaat van de een naar de ander met de muis komt hij dan ongeveer in het midden uit? Of stel je zit op een hoogte van 600 pixels vanaf de onderkant op de imac en je gaat naar de 1920x1200 monitor komt hij daar dan op 600 pixels uit of op 500?

Heb niet echt de extra pixels van een duurdere 27" nodig, al is de kijkhoek natuurlijk wel mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik zit er over te denken om een iMac aan te schaffen. Worden er binnenkort (over 1 a 2 maand) nog updates verwacht?

Ik weet dat niemand het met zekerheid kan zeggen, maar doel meer op ervaringen uit het verleden

[ Voor 30% gewijzigd door Ballantines op 14-04-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Ballantines schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:04:
Ik zit er over te denken om een iMac aan te schaffen. Worden er binnenkort (over 1 a 2 maand) nog updates verwacht?

Ik weet dat niemand het met zekerheid kan zeggen, maar doel meer op ervaringen uit het verleden
Ervaringen uit 't verleden zeggen dat er over 2 maanden nieuwe komen: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Andere ervaringen uit 't verleden zijn dat ervaringen uit 't verleden weinig zeggen... :P
De gemiddelde tijd tussen updates van de MBP waren 200 dagen, de update van gister heeft 10 maanden (300+ dagen) op zich laten wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Marv op 14-04-2010 16:13 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
StephaN900 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:22:
Ja dat had ik uiteindelijk ook gevonden neem aan dat een mini display port -> displayport adapter genoeg is.

Wat ik mij daarnaast afvraag is of een goedkope 27" (dus een met een 1920x1200 res), in dual setup ongeveer zo werkt:
Als je ze naast elkaar hebt staan en je gaat van de een naar de ander met de muis komt hij dan ongeveer in het midden uit? Of stel je zit op een hoogte van 600 pixels vanaf de onderkant op de imac en je gaat naar de 1920x1200 monitor komt hij daar dan op 600 pixels uit of op 500?

Heb niet echt de extra pixels van een duurdere 27" nodig, al is de kijkhoek natuurlijk wel mooi meegenomen.
Je kan dat min of meer instellen bij Displays, onder het tabblad bij Arrangement. Ff snel een picture voor je geschoten

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2h6sfiu.png

Zo ziet het eruit bij mij atm, links mn ACD en rechts mn Macbook Pro 15" op een Griffin standaard.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Bah ik weet het probleem nu. Heb nu uren lang een scherm op zelfde grote open. Nu zie ik 2 ingebrande lijnen moet niet kunnen. Binnenkort maar weer een bezoek aan de a-mac brengen en ze houden hem totdat ze gefix hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228199

Ik ben van plan om over en maandje een nieuwe computer te gaan kopen om mijn grote hobby (fotografie!) te ondersteunen.
Ik ben al mn leven lang een Windows-gebruiker en een mens wil wel eens wat anders. Met name door een bevriend fotograaf, ben ik warm gelopen voor de iMac. Voorheen wel erg vaak aan gedacht, maar nooit de stap durven maken, uit angst (voor het onbekende?).
Ik heb een bevriend fotograaf met zijn imac aan het werk gezien en heb er ook eens mee mogen stoeien. Wat en genot! En inmiddels ben ik overtuigd van de overstap naar Mac (dat gaat dus absoluut gebeuren, ik hoef dus niet meer overtuigd te worden om Windows te verlaten)).
Ik wil er dus ook eentje. Maar wat is wijsheid, wat is slim? Wat is noodzakelijk voor mij? Wat is overdone?

Ik zal de iMac gaan gebruiken voor: normaal dagelijks internetwerk, e-mailen en vooral voor fotobewerking en foto-opslag. Ik ben absoluut géén gamer en doe niet video-bewerking, editing of andere 3d-graphic-bewerkingen. Ik heb naast de nieuw te kopen imac nog een Windows laptop van 7 maanden jong, voor vrouwlief en voor windows-gebruik.
Ik heb de 21,5” en de 27”-variant bekeken, maar die laatste is écht te groot (voor ons). Ik vind ‘m geweldig, maar écht te groot in onze huiskamer. Dus de 27” valt simpelweg af.

Blijft de keuze tussen de twee 21,5”-inch modellen. Er zit een prijsverschil tussen van 250 euro. De ene heeft 500gb harddisk en de andere 1000 gb. (dát verschil vind ik niet zo boeiend, want ik ga er toch een NAS naast gebruiken) en de videokaart is anders (de ene heeft een chipset en gebruikt volgensde verkopers het werkgeheugen voor zn berekeningen end e ander heeft een eigen geheugen).
Nou ben ik al 2 keer bij de Apple-store geweest voor raad. En die heb ik twee keer gehad, maar twee keer totaal anders ;)

De eerste verkoper was open en eerlijk….voor MIJN doeleinden (internet, e-mail, dvd kijken, mp3 luisteren en fotobewerking) is de basic-versie van de 21,5” méér dan voldoende. De videokaart is daar ruimschoots genoeg voor. Hij raadde me aan, om het prijsverschil (250 euro) te investeren in een NAS of ext. Harddisk. Ik zou volgens hem met die basic alles kunnen doen, wat ik wil en doe. Dat zegt de Apple-site ook, maar dat terzijde haha.
De twee verkoper probeerde me vanalels te verkopen (zoals een goed verkoper hoort te doen volgens zijn functie-omschrijving haha) en had het iover dat de 21,5” héél veel tekort komt voor normaal Photoshop-werk. Dat laatste vond ik een verbazingwekkende opmerking van de verkoper. Ik ken nl. een beroepsfotograaf, die wel degelijk met een basic-imac aan het werk is en dáár zn bewerkingen op doet. Nou ben ik slechts amateurfotograaf en ben er vanuit gegaan dat dat met deze basic-imax problemloos zou moeten kunnen

Wie kan en wil me helpen met raad? Wat zijn jullie ervaringen met de imac? Welke keuze zou verstandig zijn? Zijn de verschillen in videokaart écht zo opvallend groot, of merk ik er met MIJN doeleinden en MIJN werkzaamheden weinig van? Scheelt tóch 250 euro…kan ik andere leuke dingen voor doen.

Gr. Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:40
Anoniem: 228199 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:25:
Ik ben van plan om over en maandje een nieuwe computer te gaan kopen om mijn grote hobby (fotografie!) te ondersteunen.
Ik ben al mn leven lang een Windows-gebruiker en een mens wil wel eens wat anders. Met name door een bevriend fotograaf, ben ik warm gelopen voor de iMac. Voorheen wel erg vaak aan gedacht, maar nooit de stap durven maken, uit angst (voor het onbekende?).
Ik heb een bevriend fotograaf met zijn imac aan het werk gezien en heb er ook eens mee mogen stoeien. Wat en genot! En inmiddels ben ik overtuigd van de overstap naar Mac (dat gaat dus absoluut gebeuren, ik hoef dus niet meer overtuigd te worden om Windows te verlaten)).
Ik wil er dus ook eentje. Maar wat is wijsheid, wat is slim? Wat is noodzakelijk voor mij? Wat is overdone?

Ik zal de iMac gaan gebruiken voor: normaal dagelijks internetwerk, e-mailen en vooral voor fotobewerking en foto-opslag. Ik ben absoluut géén gamer en doe niet video-bewerking, editing of andere 3d-graphic-bewerkingen. Ik heb naast de nieuw te kopen imac nog een Windows laptop van 7 maanden jong, voor vrouwlief en voor windows-gebruik.
Ik heb de 21,5�en de 27�variant bekeken, maar die laatste is écht te groot (voor ons). Ik vind � geweldig, maar écht te groot in onze huiskamer. Dus de 27�valt simpelweg af.

Blijft de keuze tussen de twee 21,5�inch modellen. Er zit een prijsverschil tussen van 250 euro. De ene heeft 500gb harddisk en de andere 1000 gb. (dát verschil vind ik niet zo boeiend, want ik ga er toch een NAS naast gebruiken) en de videokaart is anders (de ene heeft een chipset en gebruikt volgensde verkopers het werkgeheugen voor zn berekeningen end e ander heeft een eigen geheugen).
Nou ben ik al 2 keer bij de Apple-store geweest voor raad. En die heb ik twee keer gehad, maar twee keer totaal anders ;)

De eerste verkoper was open en eerlijk�voor MIJN doeleinden (internet, e-mail, dvd kijken, mp3 luisteren en fotobewerking) is de basic-versie van de 21,5�méér dan voldoende. De videokaart is daar ruimschoots genoeg voor. Hij raadde me aan, om het prijsverschil (250 euro) te investeren in een NAS of ext. Harddisk. Ik zou volgens hem met die basic alles kunnen doen, wat ik wil en doe. Dat zegt de Apple-site ook, maar dat terzijde haha.
De twee verkoper probeerde me vanalels te verkopen (zoals een goed verkoper hoort te doen volgens zijn functie-omschrijving haha) en had het iover dat de 21,5�héél veel tekort komt voor normaal Photoshop-werk. Dat laatste vond ik een verbazingwekkende opmerking van de verkoper. Ik ken nl. een beroepsfotograaf, die wel degelijk met een basic-imac aan het werk is en dáár zn bewerkingen op doet. Nou ben ik slechts amateurfotograaf en ben er vanuit gegaan dat dat met deze basic-imax problemloos zou moeten kunnen

Wie kan en wil me helpen met raad? Wat zijn jullie ervaringen met de imac? Welke keuze zou verstandig zijn? Zijn de verschillen in videokaart écht zo opvallend groot, of merk ik er met MIJN doeleinden en MIJN werkzaamheden weinig van? Scheelt tóch 250 euro�an ik andere leuke dingen voor doen.

Gr. Johan
Kort antwoord: aan het eerste model heb je genoeg. Geef die 250 euro uit aan een snelle FW800 hardeschijf of aan Apple Care

Lang antwoord: Persoonlijk koop ik het beste wat ik op dat moment kan kopen, als je die 250 euro kan missen dan zou ik zeker voor de duurdere 21,5" iMac. Alleen al voor de grafische kaart. De 9400m is niet slecht, maar echt goed is hij nou ook niet. Daarbij kan je een iMac achteraf zeer moeilijk upgraden (Op het RAM na).

Wat je ook kiest, als je in de buurt woont: Zaterdag opent iCentre in Zaandam een winkel. Hele assortiment 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt vast voor deze info. Ik kan de 250 absoluut missen hoor, daar gat het niet om. Maar is het nodig? verstandig? Of kan i kbeter investeren in een goede nas/ext. schijf ernaast?.
Bedankt vast voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:14
Lastig, maar een interne schijf is natuurlijk altijd sneller dan een externe FW, USB of NAS oplossing. Nou weet ik niet hoeveel foto's je hebt, maar als het er niet al te veel (nog) zijn, kan je beginnen deze op de interne HD te zetten. Dan maakt het dus ineens wel uit of je 500 of 1000GB tot je beschikking hebt.

Zeker met foto bewerking (RAW formaat neem ik even aan) zijn de bestanden zo tussen de 10 en 50MB per stuk. Wanneer dit op een NAS of ext. HD staat, zit er toch altijd even vertraging in de overdracht. Disk moet opspinnen, transfer tijd enz. Ik vind dat vrij storend, maar op een gegeven moment is je interne HD natuurlijk vol en moet je wel overstappen.

Ik zou voor de 1000GB gaan en deze eerst vullen en wanneer deze vol is een externe HD kopen. Heb je tijd om te sparen ;). Daarnaast levert dit model ook weer wat meer op bij evt. verkoop.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het verschil ion videokaart? Is dat zo nodig voor wat IK er mee doe?? Ik maak me zorgen o mde twee totáál verschillende adviezen van Apple-verkopers.
Puur 250 euro voor 500 gb. extra vind ik wat veel (en ietwat onnodig wellicht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:26
Poeh, ik heb geluk.... Afgelopen maandag mijn iMac 27" i5 opgehaald bij Xando. Gisteren kom ik er achter dat de firewire poort kapot is. }) Vandaag met de iMac (en videocamera) naar Xando geweest. Ze hebben hem daar nog verder getest om zeker te weten dat het inderdaad de firewire van de iMac was die kapot was en dat was hij. Ik was bang dat de iMac opgestuurd zou gaan worden voor reparatie en baalde vooraf heel stevig maar ;w ..... ze hadden op het hoofdkantoor nog een i5 staan!!!! :9 Deze is voor mij gereserveerd en kan hem morgen al ophalen!!!! Hoef ik niet te lang zonder. Toch een goede service van Xando. _/-\o_ Mijn vrouw maakte een horror opmerking: deze zal wel last hebben van yellow tinge....ARGHHHHHH!!!!! 7(8)7 7(8)7 7(8)7 Duim voor mij morgen aub!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:57:
[...]

Je kan dat min of meer instellen bij Displays, onder het tabblad bij Arrangement. Ff snel een picture voor je geschoten

[afbeelding]

Zo ziet het eruit bij mij atm, links mn ACD en rechts mn Macbook Pro 15" op een Griffin standaard.
Ok, als je dan op het scherm met de hoogste resolutie precies in het midden de muis naar het andere scherm beweegt komt hij daar dan ook precies in het midden?

Zit nu te twijfelen tussen een aantal oplossingen:
goedkoopst: een 27" tn scherm met een 1920x1200 res
duur: 27" met 2560x1440 res

of gewoon een 30" en dan het imac scherm als secundaire scherm gebruiken, vooral omdat het verschil tussen een dure 27" en een 30" zo klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Jip, 5 seconden geleden nog getest :)

Wat ga je met het scherm doen? Foto's bewerken > geen TN nemen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
aramdin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:53:
Jip, 5 seconden geleden nog getest :)

Wat ga je met het scherm doen? Foto's bewerken > geen TN nemen.
K thx dan ga ik gewoon voor de TN versie denk ik, wacht nog even op de apple 27" wat de prijs daarvan wordt. Ik zal hem voornamelijk gebruiken om makkelijker te browsen/statistieken te draaien als ik het scherm van de imac in *kuch* windows *kuch* vol heb staan. En in macos is het ook niet onaardig om twee schermen te hebben lijkt mij? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Thanks guyz ik heb mijn draadloze muis " dongle" met het bijgeleverde verlengkabeltje gebruikt ipv met de dongle recchtstreeks in de mac. Heb het idee dat WLAN niet meer stoort. Oftewel een vloeiende MX Revolution. Ben inmiddels dermate tevreden over de magic mouse(nu de rm knop werkt, thanks :) ) dat ik die 90% van de tijd gebruik. Alleen met game vind ik die MX Revo toch wel vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het écht zo, dat er géén NL-versie van Adobe Photoshop CS4 voor Mac bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 228199 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:50:
Is het écht zo, dat er géén NL-versie van Adobe Photoshop CS4 voor Mac bestaat?
*Kijkt op z'n scherm naar een NL-versie van Photoshop CS4 extended*

Of te wel, die is er wel. Maar goed, als je het gaat aanschaffen zou ik nog heel even wachten op de CS5 versie. Die heeft wat leuke handige nieuwe features erin zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat weet ik ;)Content Aware Fill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Zaterdag de iMac 27" i5 afgehaald bij de YouMac in Eindhoven. Had alles laten klaarzetten, maar wilde in de winkel het apparaat opgestart zien i.v.m. alle gele vlek problemen. Dat was feest hehe, maar uiteindelijk de iMac uit de doos, alles zag er goed uit, was het de verkeerde, een i7 8)7

Winkel personeel en filiaal manager werden inmiddels nerveus, want die was nu uitgepakt. Inmiddels een andere laten halen, de juiste i5 en gelukkig had deze ook geen gele waas en geen dooie pixels. Wilde 8 GB geheugen erin, dus hun aan het werk gezet en gaan lunchen.

Inmiddels vond vaders die mee was om te sjouwen dat ook wel een mooie machine, maar wel erg groot dus nog maar een 21 inch meegenomen :D Een verkoper heeft de hele handel met een steekwagentje door de hele Heuvelgalerie gereden, garage in en in de auto gelaten. Erg netjes.

Kom ik thuis, start de handel op. Zit er maar 4 GB geheugen in 8)7 Ik weer uitgezet, aangezet, weer 4 GB geheugen. Toch maar mijn programma's erop gezet met het idee maandag meteen te bellen. Start ik net op, wat denk je? Geeft die netjes 8 GB aan 7(8)7 Echt super vaag.

Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Het scherm is GROOT!

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 02-06 10:44
Hoe lang geleden besteld?Waarom trouwens een i5 + 8GB? Kan je niet beter dan een i7 + 4GB? ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Had dinsdag gebeld of ze 'm op voorraad hadden en apart wilde zetten. Volgens de doos is de iMac half Maart geassembleerd in China.

Ik gebruik de iMac 90% voor fotobewerking en dan is geheugen belangrijk. Processor snelheden vind ik op vandaag zo weinig uit elkaar liggen, dat dit minder doorslaggevend is voor mij. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

iMick schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:40:
Hoe lang geleden besteld?Waarom trouwens een i5 + 8GB? Kan je niet beter dan een i7 + 4GB? ;p.
In principe blijkt uit rijen (game)-benchmarks dat de i7 alleen beter is dankzij de hogere kloksnelheid (2.66 GHz tegen 2.80 GHz) en dan dankzij de turbo (3.2 GHz voor i5, max 3.46 GHz voor de i7) de grootste winst pakt. HyperTreading ten spijt, de CPU is 5 tot 10% sneller dan de andere CPU.
Een snellere CPU verhoudt zich slechts tot een deel van het systeem. Wellicht is de machine overall 2-3% sneller (en 180 euro duurder) terwijl je met geheugen ook winst kan pakken. Specifiek wanneer je veel geheugenvretende applicaties gebruikt, zoals inderdaad fotoprogramma's als Aperture.

Om eerlijk te zijn is de i7 alleen op papier een verbetering. In praktijk is de extra investering nauwelijks in staat de levensduur van de machine op te rekken. Over 4 jaar is de i5 outdated maar de i7 netzogoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Delerium schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:37:
[...]

In principe blijkt uit rijen (game)-benchmarks dat de i7 alleen beter is dankzij de hogere kloksnelheid (2.66 GHz tegen 2.80 GHz) en dan dankzij de turbo (3.2 GHz voor i5, max 3.46 GHz voor de i7) de grootste winst pakt. HyperTreading ten spijt, de CPU is 5 tot 10% sneller dan de andere CPU.
Een snellere CPU verhoudt zich slechts tot een deel van het systeem. Wellicht is de machine overall 2-3% sneller (en 180 euro duurder) terwijl je met geheugen ook winst kan pakken. Specifiek wanneer je veel geheugenvretende applicaties gebruikt, zoals inderdaad fotoprogramma's als Aperture.

Om eerlijk te zijn is de i7 alleen op papier een verbetering. In praktijk is de extra investering nauwelijks in staat de levensduur van de machine op te rekken. Over 4 jaar is de i5 outdated maar de i7 netzogoed.
Precies! ;) wellicht kan een SSD je een stuk meer snelheidswinst geven. Ik ga binnenkort eens experimenteren met een SSD in een i5 Imac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 19:29

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

ze hebben bij Xando in Zwolle een actie met gratis 6Gb geheugen upgrade voor alle iMacs . Is opzich wel leuk maar heeft het veel baat voor bij dagelijks gebruik?

[ Voor 6% gewijzigd door Chibi2k op 19-04-2010 19:18 ]

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Waarom zou je niet voor meer geheugen kiezen als het gratis is...Al zal je het bij "kleine" programma's niet zo snel merken (browser, pages, word, etc).

[ Voor 40% gewijzigd door aramdin op 19-04-2010 20:34 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Anoniem: 228199 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:18:
En het verschil ion videokaart? Is dat zo nodig voor wat IK er mee doe?? Ik maak me zorgen o mde twee totáál verschillende adviezen van Apple-verkopers.
Puur 250 euro voor 500 gb. extra vind ik wat veel (en ietwat onnodig wellicht?).
Ik zou ik jou geval voor de goedkopere gaan aangezien je het verschil bijna niet zal merken. De Radeon is vooral beter bij 3d games en rendering van video/bewegende beelden. Aangezien je Photoshop gaat gebruiken zal je hier niet snel mee te maken hebben :p Ik ben zelf een aantal jaren geleden op de 24 inch imac over gestapt met stuk mindere specs dan jij zal hebben met de goedkopere imac 21 inch mac. Het adobe CS 4 pakket werkt geweldig bij mij dus zal het op j ou nieuwe mac minimaal zou goed draaien. Ik zou dus geen 250 euro uitgeven aan een HD upgrade van 500 GB (zijn erg dure GB's)

Veel plezier met je a.s. Mac, het zal zeker niet tegenvallen!

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchylex op 20-04-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 16:43

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hier ook een verstokte windowsgebruiker die twee maanden geleden is overgestapt op een 27" I7.

Hoofdreden was dat de pc in de huiskamer moest komen te staan en mijn ega geen zin had in een snoerenwoud. Ik zelf wilde ook wel eens een keer wat anders dan een windows-pc. Mijn overwegingen:

Of je gaat voor een 21.5 of 27 is idd aan je eigen smaak. De 500GB HD heb je denk ik redelijk snel vol als je je HD volstopt met RAW foto's. En upgraden bij een Mac kan idd maar moeizaam, dus met het oog op duurzaamheid en mits je het geld kan missen: ga voor de meest toekomstvaste imac. Een volle HD is irritant, omdat je dan moet naar een 'tragere' externe HD en daar ook weer backups van zou moeten maken.

Zal je een paar van mijn keuzes meegeven, waar ik achteraf ook blij mee was:

Voor de primaire backup heb ik een timecapsule aangeschaft.

Scherm 27" is idd groot, maar met meerdere vensters (chrome / lightroom) open werkt dat wel weer erg fijn.

Ik heb een synology NAS (710+) als secundaire backup voor mijn avchd filmmateriaal. Beetje fatsoenlijke NAS kun je tegenwoordig ook instellen als time capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
cutter schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:59:
[...]

Hier ook een verstokte windowsgebruiker die twee maanden geleden is overgestapt op een 27" I7.

Hoofdreden was dat de pc in de huiskamer moest komen te staan en mijn ega geen zin had in een snoerenwoud. Ik zelf wilde ook wel eens een keer wat anders dan een windows-pc. Mijn overwegingen:

Of je gaat voor een 21.5 of 27 is idd aan je eigen smaak. De 500GB HD heb je denk ik redelijk snel vol als je je HD volstopt met RAW foto's. En upgraden bij een Mac kan idd maar moeizaam, dus met het oog op duurzaamheid en mits je het geld kan missen: ga voor de meest toekomstvaste imac. Een volle HD is irritant, omdat je dan moet naar een 'tragere' externe HD en daar ook weer backups van zou moeten maken.

Zal je een paar van mijn keuzes meegeven, waar ik achteraf ook blij mee was:

Voor de primaire backup heb ik een timecapsule aangeschaft.

Scherm 27" is idd groot, maar met meerdere vensters (chrome / lightroom) open werkt dat wel weer erg fijn.

Ik heb een synology NAS (710+) als secundaire backup voor mijn avchd filmmateriaal. Beetje fatsoenlijke NAS kun je tegenwoordig ook instellen als time capsule.
Ik werk zelf ook in de Reclame wereld en je ziet toch voldoende externe HD's staan bij de machines of natuurlijk een Xserver als er genoeg geld is :p Maar of je nou 500GB of 1TB heb, ze zullen allebei volraken, dus kom je alsnog op een NAS/Externe schijf uit. Ik kan je verzekeren dat de snelheid meer dan voldoende is om zonder vertragingen te werken op een Firewire/USB2 schijf of een GB Nas (spreek uit ervaring) Het 27 inch scherm lijkt heel groot, maar went erg snel. Het was bij de 24 inch versie ook zo dat deze aanzienlijk beter was dan de 20 inch destijds. Weet niet hoe dit nu is met de nieuwe Imacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Laatst online: 17-02 07:48
Nu ik m'n 27" iMac ruim vier maanden in bezit heb kan ik concluderen dat het een hele goede aanschaf is geweest. Buiten het feit dat programma's soepel draaien (zwaarste dat ik draai zal Aperture 3 en CS4 suite zijn), ben ik eigenlijk het meest blij met het scherm. Het is zo mooi...als ik een game speel verschijnt er nog immer een brede lach van tevredenheid op mijn gezicht.
Grappig is wel dat ik het formaat van het scherm inmiddels volledig normaal vind, terwijl bezoek wat langskomt (en nog nooit een iMac heeft gezien) steevast uitroept: 'jeeetje, wat een groot scherm heb jij!'. Als ik dan antwoord ' het is geen scherm, het is een computer' snappen ze er helemaal niks meer van. Hilarisch!
De mac is ook zo heerlijk stil....

Zo, dat was even mijn lofzang op de iMac....Er werd soms zoveel over de hele problematiek met de gele schermen gepraat, dat er haast wordt vergeten dat het wel een fantastische machine is (als je een probleemloze hebt dan)!

Fijne dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 19:25
Maaikees schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:23:
Nu ik m'n 27" iMac ruim vier maanden in bezit heb kan ik concluderen dat het een hele goede aanschaf is geweest. Buiten het feit dat programma's soepel draaien (zwaarste dat ik draai zal Aperture 3 en CS4 suite zijn), ben ik eigenlijk het meest blij met het scherm. Het is zo mooi...als ik een game speel verschijnt er nog immer een brede lach van tevredenheid op mijn gezicht.
Grappig is wel dat ik het formaat van het scherm inmiddels volledig normaal vind, terwijl bezoek wat langskomt (en nog nooit een iMac heeft gezien) steevast uitroept: 'jeeetje, wat een groot scherm heb jij!'. Als ik dan antwoord ' het is geen scherm, het is een computer' snappen ze er helemaal niks meer van. Hilarisch!
De mac is ook zo heerlijk stil....

Zo, dat was even mijn lofzang op de iMac....Er werd soms zoveel over de hele problematiek met de gele schermen gepraat, dat er haast wordt vergeten dat het wel een fantastische machine is (als je een probleemloze hebt dan)!

Fijne dag :)
Welke versie van de 27" iMac heb je als ik vragen mag?

Ga er hopelijk 1 vandaag ophalen en ga er dezelfde dingen mee doen als jij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 09:30
Thuis heb ik een 27"iMac, dual core, die zeer goed bevalt.

Nu zijn we bij mij op werk (architectenbureau) aan het kijken naar nieuwe workstations en heb ik iMacs voorgesteld. Deze zullen dan via Bootcamp Windows 7 64 bit gaan draaien.We hebben nu een i7 op testbasis staan, maar lopen tegen het volgende aan:

Ons tekenpakket (Microstation) kan niet omgaan met het delen van werkgeheugen van de GPU en dat van de PC zelf. Ik maak uit de eigenschappen van de grafische kaart op dat dit nu wel het geval is, dit moet dus uitgezet worden. Maar hoe doe ik dit, we kunnen er in Windows geen optie voor vinden, en de leverancier geeft aan dat er een EFI bios inzit, waar je niet zomaar in kan om e.e.a. uit te zetten.

Als iemand ideeen heeft, graag! D'r staat nu een monster van een PC die niet bruikbaar is voor hetgeen wat we er mee zouden willen doen, terwijl ie het qua specs prima aan zou moeten kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:24
Als jullie een i7 model hebben staan dan heeft deze een GPU met dedicated geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Daar heb je volledig gelijk in. Ik maak alleen uit de eigenschappen bij windows op, dat windows zelf nog een gedeelte van het werkgeheugen adresseert om samen te laten werken met de grafische kaart. En dat is bij dit programma niet wenselijk, en dat resulteert weer in een slechte bedienbaarheid van het pakket.

Dus mijn vraag is of ik juist het samen werken van het geheugen van de GPU en het normale werkgeheugen uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Zijn er geen mooie ontwerp programma's voor Mac? :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Tuurlijk wel,

Maar voor 50 werkplekken over naar OS X, doe je ook niet ff zomaar.. ;)

Da's nog een aardig prijzige grap, om over de software nog niet eens te reppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Laatst online: 17-02 07:48
lochpatje schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:46:
[...]

Welke versie van de 27" iMac heb je als ik vragen mag?

Ga er hopelijk 1 vandaag ophalen en ga er dezelfde dingen mee doen als jij doet.
Ik heb de C2D 3.06 ghz maar heb de videokaart wel ge-upgrade naar de HD4850.
Verder gewoon 4 GB werkgeheugen.

Het is een beetje een rare configuratie, ik wilde de videokaart vooral omdat ik ook graag games speel als WoW, Anno 1404 (en als het eindelijk eens uit gaat komen, Starcraft II).

Als ik nu terugkijk had ik beter de i5 kunnen nemen (voor 150,00 extra).

Echter, je moet roeien met de riemen die je hebt en de computer is nergens te traag naar mijn smaak.
Aperture 3 draait supergoed, CS4 suite ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Maaikees schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:18:
[...]

Ik heb de C2D 3.06 ghz maar heb de videokaart wel ge-upgrade naar de HD4850.
Verder gewoon 4 GB werkgeheugen.

Het is een beetje een rare configuratie, ik wilde de videokaart vooral omdat ik ook graag games speel als WoW, Anno 1404 (en als het eindelijk eens uit gaat komen, Starcraft II).

Als ik nu terugkijk had ik beter de i5 kunnen nemen (voor 150,00 extra).

Echter, je moet roeien met de riemen die je hebt en de computer is nergens te traag naar mijn smaak.
Aperture 3 draait supergoed, CS4 suite ook.
Ik was eerste instantie ook van plan om de duurdere videokaart te nemen maar heb toch besloten om voor het instap model te gaan om even te wennen.
Mocht het mij bevallen dan neem ik bij de volgende upgrade wel de duurdere versie met een betere videokaart en cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
lochpatje schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:28:
[...]

Ik was eerste instantie ook van plan om de duurdere videokaart te nemen maar heb toch besloten om voor het instap model te gaan om even te wennen.
Mocht het mij bevallen dan neem ik bij de volgende upgrade wel de duurdere versie met een betere videokaart en cpu.
Maar dan moet je dus een compleet nieuwe iMac aanschaffen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
RobB_W schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:22:
Thuis heb ik een 27"iMac, dual core, die zeer goed bevalt.

Nu zijn we bij mij op werk (architectenbureau) aan het kijken naar nieuwe workstations en heb ik iMacs voorgesteld. Deze zullen dan via Bootcamp Windows 7 64 bit gaan draaien.We hebben nu een i7 op testbasis staan, maar lopen tegen het volgende aan:

Ons tekenpakket (Microstation) kan niet omgaan met het delen van werkgeheugen van de GPU en dat van de PC zelf. Ik maak uit de eigenschappen van de grafische kaart op dat dit nu wel het geval is, dit moet dus uitgezet worden. Maar hoe doe ik dit, we kunnen er in Windows geen optie voor vinden, en de leverancier geeft aan dat er een EFI bios inzit, waar je niet zomaar in kan om e.e.a. uit te zetten.

Als iemand ideeen heeft, graag! D'r staat nu een monster van een PC die niet bruikbaar is voor hetgeen wat we er mee zouden willen doen, terwijl ie het qua specs prima aan zou moeten kunnen!
Waarom niet dikke Windows machines met een goed scherm (bijv. Eizo)? Dan heb je alle problemen niet. Of zijn de iMacs puur voor de looks binnen het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
smeerbartje schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:49:
[...]

Maar dan moet je dus een compleet nieuwe iMac aanschaffen, toch?
Al die upgrade net uit is wel ja maar mocht het mij bevallen dan heb ik dat er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchylex schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:02:
[...]

Ik zou ik jou geval voor de goedkopere gaan aangezien je het verschil bijna niet zal merken. De Radeon is vooral beter bij 3d games en rendering van video/bewegende beelden. Aangezien je Photoshop gaat gebruiken zal je hier niet snel mee te maken hebben :p Ik ben zelf een aantal jaren geleden op de 24 inch imac over gestapt met stuk mindere specs dan jij zal hebben met de goedkopere imac 21 inch mac. Het adobe CS 4 pakket werkt geweldig bij mij dus zal het op j ou nieuwe mac minimaal zou goed draaien. Ik zou dus geen 250 euro uitgeven aan een HD upgrade van 500 GB (zijn erg dure GB's)

Veel plezier met je a.s. Mac, het zal zeker niet tegenvallen!
Dankjewel voor je tips....gaat zeker goedkomen....
Nu nog korting bedingen....we kopen er namelijk twee tegelijk (ik en mn kameraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:52
Over kortingen gesproken: wehkamp komt weer met de korting 4 daages. Je krijgt 10% korting op alles, dus ook imacs. macbooks etc. 22-25 april.

Ik zie nu ook dynabyte stunten met 15% korting op apple producten, alleen vanavond.

[ Voor 23% gewijzigd door Monkeydancer op 21-04-2010 20:25 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356445

Hoi, nieuw hier en op zoek naar de Mac die ik morgen wil bestellen!
Ik sta op het punt een Imac 27" O+ te kopen...durf niet meer zo goed met die gele schermverhalen!
Maar toch wil ik het nu! Wel in grote twijfel, misschien een formaatje kleiner en meer geheugen. Ik gebruik het voor foto- en filmbewerking.
Hebben jullie de Time Capsule? Ik wil alles geAppeld hebben eigenlijk, maar zit een beetje tegen de kosten aan te kijken.

Maar goed, ik zal het op afbetaling moeten doen. Trouwens ik zie bij Wehkamp het prijsverschil niet hoor, zijn toch dezelfde prijzen als bij de Apple store? Of ben ik in de war met mijn onderwijskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43

RoyK

Hobby tekenaar

Okey Apple vrienden hier op Tweakers.

Ook ik ben gevallen voor de looks van de iMac. Wat een prachtig ontwerp en hoe slim hebben ze dit allemaal wel niet in een gelikt design gepropt. het is bijna onvoorstelbaar dat alles zo achter het scherm gepropt zit. En dan dat draadloos toetsenboardje..fantastisch.

Maar, ik moet ook kritisch blijven. Als ik voor de looks zou gaan had er hier al een iMac 27" gestaan. Maar, looks is niet alles.

Ik ben een tekenaar en werk in programma's als Photoshop en Illustrator. Soms ook in Painter X. Ik heb nou eenmaal te maken met de wondere wereld van ons kleurenspectrum. Ik heb mezelf al een beetje ingelezen op forums out there, reviews en ook hier op dit forum. Een klacht die mij ten ogen komt en steeds terug lijkt te komen is de gele waas over het scherm. Ook melden mensen dat de verlichting in het scherm langs de randen minder is.

Ik zit dus sterk in de twijfel om een Dell systeem of iets dergelijks aan te schaffen en dan een Eizo scherm te nemen. Het is allemaal wat minder gelikt, maar dan kan ik wel vertrouwen op het scherm.

Hoe zit dat nou met deze iMac schermen? Hoe goed zijn deze systemen nou werkelijk? Heeft Apple met deze computers meer op de consumenten markt gericht of kan een grafisch atleet er ook mee aan de slag?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
RoyK volgensmij zijn die problemen alleen bij de eerste ladingen geweest en nu als ik het forum doorkijk wel zo'n beetje verholpen ^^! Weet het niet helemaal maar ik heb niet meer van de gele waas reacties op tweakers gelezen. Maar als je het zeker zou moeten weten zou ik dan op meerdere reacties afwachten.

Heb hier nu nog steeds op mijn 24" het soort van inbrand gebeuren als ik schermen volledig scherm behoud gebeurt dat naar een x aantal uren. Wel jammer dat dat zo gebeurt zou ik hiermee terug naar de APR kunnen gaan om iets eraan te laten doen?

Daarnaast kunnen ze er wel iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Joepv schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:25:
[...]

Waarom niet dikke Windows machines met een goed scherm (bijv. Eizo)? Dan heb je alle problemen niet. Of zijn de iMacs puur voor de looks binnen het bedrijf?
Omdat een knappe 27" Eizo bijna net zoveel kost als een iMac. De iMac is gewoon behoorlijk concurrerend geprijsd, en komt ook in de benchmarks lekker mee t.o.v. windows workstations.

Het probleem is overigens uit de lucht, na diverse tests hebben we kunnen achterhalen dat het probleem puur bij het tekenpakket ligt. Zij zijn een patch aan het ontwikkelen om dit te verhelpen het is gewoon een algemeen probleem wat opspeelt bij gebruiken van Vista/windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
@RoyK: koop je iMac dan in een Mac Store en laat hem uitpakken voor dat je hem koopt/betaald. Ik was er ook zenuwachtig over, maar heb dus in de winkel gekeken. Als je de eerste keer de iMac opstart krijg je een setup, deze heeft al een lichtgrijze achtergrond en zie je het vrij snel (als ik Internet mag geloven). Anders er even door de setup lopen. In de tijd dat ik er was heb ik 3 iMac 27 inches over de toonbank zien gaan, echt ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

RoyK schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:57:
Hoe zit dat nou met deze iMac schermen? Hoe goed zijn deze systemen nou werkelijk? Heeft Apple met deze computers meer op de consumenten markt gericht of kan een grafisch atleet er ook mee aan de slag?
Als het al geel is stuur je 'm terug. Als íe goed is, is het een top of the line IPS 2560*1440 kleurecht scherm en zal je dat als grootste pluspunt van de iMac beschouwen, nog meer dan de Core i7 enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 02:04
RoyK schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:57:
Okey Apple vrienden hier op Tweakers.

Nou ik heb zelf een week 13(?), week 14 iMac 27" i7 gehad en nu eentje uit week 16 en in alle iMacs is er een gele tint aanwezig. In sommige was het probleem erger dan in andere.

Ik ben geen designer maar het is ongelofelijk irritant als je op tweakers.net zit te surfen en je merkt dat er een 'gradiënt' van boven naar beneden te zien is.

Nee, ook deze iMac gaat terug en ik ga gewoon op de Mac Pro wachten. Mijn 5 jaar oude IPS monitor van dell (2005fpw) laat nog beter de kleuren zien, mooi consistent :o.

Maar je kan zoals onze medetweakers aanraden gewoon in de winkel kijken of het goed is. Ik kreeg zelf 12% studentkorting via Apple en tja dat maakt het verschil misschien...

Ik ben echt teleurgesteld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank je voor de reacties. Ik ga binnenkort maar even naar een Applestore en zal me ook persoonlijk laten inlichten hierover. En bij een eventuele koop ga ik het in de winkel eerst bekijken.

Een 27"Eizo scherm is inderdaad niet goedkoop. Maar je kan er wel van op aan dat je goed professioneel spul koopt. Als Apple daar tegenover een complete pc aanbied.. moet er toch ergens ingeboet zijn qua kwaliteit. Tenminste, dat lijkt mij een logische optelsom. (die niet altijd op gaat, ik weet het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:51
Beste mede-tweakers

Ik heb nu sinds een dag een heel vreemd probleem , mijn Imac 27" i7 heeft het altijd goed gedaan en nu plots doet internet het ontiegelijk traag! Terwijl op mijn imac 24" c2D 2,8ghz alles perfect werkt ook op mijn macbook pro doet alles het prima via kabel modem -> Time machine beide C2D en macbook pro hebben de broadcom airport terwijl de imac 27" een andere heeft. Maar internet deed het altijd goed tot nu !?

weet iemand of dit een bekend probleem is , ik heb geen idee, router ge-reset, airport opnieuw ingesteld etc , macbook pro en c2d doen het prima 10+ mbit de 27" i7 5kbps ... ?

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

Kunnen mensen met een 27" i5 (/i7?) hun temps/ fan speeds delen met mij? Ik had een perfecte iMac bij aanschaf, na een reparatie van een defecte harde schijf krijg ik mijn iMac terug waar echt alles aan mankeert.
De iMac heeft nu een constante fan noise waar je U tegen zegt, na geklaag zegt Apple dat dit binnen de normen is :{

Dit is ongelofelijk, mijn 10 jaar oude windows computer maakt minder geluid dan waar ik nu achter zit.

Zijn dit normale waardes?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/e84lxh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt wel alsof de sensor van de HD fan niet correct is teruggeplaatst, dan gaat de fan op volle snelheid draaien. Laten fixen dus. ;)

Ik heb geen iMac, maar ik kan al zien dat dat niet normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 19:29

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

RoyK schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:58:
Dank je voor de reacties. Ik ga binnenkort maar even naar een Applestore en zal me ook persoonlijk laten inlichten hierover. En bij een eventuele koop ga ik het in de winkel eerst bekijken.

Een 27"Eizo scherm is inderdaad niet goedkoop. Maar je kan er wel van op aan dat je goed professioneel spul koopt. Als Apple daar tegenover een complete pc aanbied.. moet er toch ergens ingeboet zijn qua kwaliteit. Tenminste, dat lijkt mij een logische optelsom. (die niet altijd op gaat, ik weet het)
ja dat gaat niet meer lukken , er werd mij verteld dat de APR landelijk niet hier meer aan doen en dat je gewoon moet kopen als er gele waas aanwezig is of andere mankementen dan word hij gewoon opgestuurd voor reparatie. Maar om in de winkel van te voren bekijken is verleden tijd :')

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

Frietsaus schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:50:
Lijkt wel alsof de sensor van de HD fan niet correct is teruggeplaatst, dan gaat de fan op volle snelheid draaien. Laten fixen dus. ;)

Ik heb geen iMac, maar ik kan al zien dat dat niet normaal is.
Dat heb ik dus gedaan, ik ben er mee terug gegaan, ik heb hem vandaag terug gekregen met het bericht dat het "binnen de normen valt"

Ik ben absoluut geen mierenneuker, maar de fan noice is onacceptabel. Ik heb ze dat vertelt en ze zeggen dat ze niet meer kunnen betekenen dan dat, omdat het onder de norm valt.

[ Voor 3% gewijzigd door Type-R op 23-04-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik weet niet of je het hebt geprobeerd, maar je zou eerst nog een SMC reset uit kunnen voeren. Heb je hem bij een Premium Reseller gekocht of online besteld? Als je hem online bij Apple hebt gekocht zou ik toch even bellen met Apple, blijven hameren dat een van de fans absoluut meer lawaai maakt na de reparatie en dat je dat gefixt wilt hebben.

Je zou ook een andere APR/AASP kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Een praktische vraag, voordat ik mijn spaarpot ga omkeren:

Ik overweeg een 21incher te kopen, met de Radeon videokaart. Het enige wat ik nog mis is een mogelijkheid om mijn TV aan te sluiten via HDMI (want dat geeft meteen beeld en geluid door). Bestaat daar een kabeltje voor?

Oh en vraag 2: die gele waas, was dat alleen op de 27 inchers?

[ Voor 10% gewijzigd door sebastius op 25-04-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wat betreft die adapter, dan zal je aan zoiets moeten denken.
http://www.atstore.nl/pro...io-naar-HDMI-Adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

@Frietsaus: Hmmmpf. Wat een gedoe zeg. Is er geen nette Apple oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:24
Type-R schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:05:
[...]

Dat heb ik dus gedaan, ik ben er mee terug gegaan, ik heb hem vandaag terug gekregen met het bericht dat het "binnen de normen valt"

Ik ben absoluut geen mierenneuker, maar de fan noice is onacceptabel. Ik heb ze dat vertelt en ze zeggen dat ze niet meer kunnen betekenen dan dat, omdat het onder de norm valt.
De fan voor de HDD gaat naar 3000+ rpm wanneer het stekkertje hiervoor (zie ifixit) niet is aangesloten. Hetzelfde probleem komt ook voor bij mensen welke een SSD oid. in hun i5/i7 iMac hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:20:
@Frietsaus: Hmmmpf. Wat een gedoe zeg. Is er geen nette Apple oplossing?
Nee, want de Mini-DisplayPort aansluiting stuurt geen audio door op dit model iMac. Enkel de nieuwste MacBook Pro's kunnen dat momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Stom. Nou ja. Ik zit eerst met een ander probleem, ik probeer mijn oude iMac G5 te verkopen, maar alle kopers haken steeds af. Ding staat echt overal te koop (fok, tweakers, tweedehandsmac en marktplaats), maar niemand die echt over de streep gaat, of in ieder geval 250euro bied... Gewoon een nette gereviseerde iMac zou toch niet moeilijk moeten zijn om kwijt te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 02:04
Frietsaus schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:23:
[...]

Nee, want de Mini-DisplayPort aansluiting stuurt geen audio door op dit model iMac. Enkel de nieuwste MacBook Pro's kunnen dat momenteel.
@Frietsaus en Sebastius

Volgens Apple schijnt het te kunnen alleen heb je daar een 'speciale' kabel voor nodig.

Zie hier:
http://support.apple.com/kb/TS3065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 06:39
sebastius schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:54:
Stom. Nou ja. Ik zit eerst met een ander probleem, ik probeer mijn oude iMac G5 te verkopen, maar alle kopers haken steeds af. Ding staat echt overal te koop (fok, tweakers, tweedehandsmac en marktplaats), maar niemand die echt over de streep gaat, of in ieder geval 250euro bied... Gewoon een nette gereviseerde iMac zou toch niet moeilijk moeten zijn om kwijt te raken...
Ach, ik zit met precies het omgekeerde. Ik zoek een leuke iMac G5 met iSight camera voor mijn ouders. Elke keer als ik er eentje vind is er iemand anders die hem voor mijn neus wegkaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Chibi2k schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:57:
[...]

ja dat gaat niet meer lukken , er werd mij verteld dat de APR landelijk niet hier meer aan doen en dat je gewoon moet kopen als er gele waas aanwezig is of andere mankementen dan word hij gewoon opgestuurd voor reparatie. Maar om in de winkel van te voren bekijken is verleden tijd :')
dat is jammer om te horen en krijg ik al weer een beetje minder prettig gevoel bij. Als ik 2500+ euro uit geef moet het gewoon in orde zijn en niet zo dat ik hem een dag later al ter reparatie moet sturen die weet ik veel hoe lang gaat duren. Hmm, ik moet hier nog even over na denken. Voor het desing ben ik gevallen, dat zeker.

Er gaan ook geruchten dat er een mac pro uit komt met een i9 Maar dat zal voor mij denk ik wel een beetje overkill zijn. Ik werk heel veel in Photoshop met grote documenten. De i7 zal meer dan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
trolleystad schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:35:
[...]

Ach, ik zit met precies het omgekeerde. Ik zoek een leuke iMac G5 met iSight camera voor mijn ouders. Elke keer als ik er eentje vind is er iemand anders die hem voor mijn neus wegkaapt.
1+1=3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Chibi2k schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:57:
[...]

Het is toch een DOA (death on arrival) als die meteen geel is? Dan kun je 'm zo omruilen, of de AppleStore medewerker moet slecht geslapen hebben. Zo werd het mij ook verteld in Eindhoven. Is die meteen geel, dan is het een DOA en krijg je meteen een nieuwe. Zo is het vaak met computer hardware. Het enige wat je tegen kan zitten is een lastige medewerker, die geen zin heeft in de procedures.

Maar ik denk dat als je het netjes vraagt het geen probleem is. Ik had een lulletje rozewater als verkoper, en die deed er vaag over. Naar de manager gevraagd, vriendelijk gebleven, praatje gemaakt en toen was alles mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

trolleystad schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:35:
[...]

Nou ja, koop de mijne en doe ze een losse webcam cadeau? Hij is helemaal gereviseerd en in tiptop staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Joepv schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:15:
[...]

Het is toch een DOA (death on arrival) als die meteen geel is? Dan kun je 'm zo omruilen, of de AppleStore medewerker moet slecht geslapen hebben. Zo werd het mij ook verteld in Eindhoven. Is die meteen geel, dan is het een DOA en krijg je meteen een nieuwe. Zo is het vaak met computer hardware. Het enige wat je tegen kan zitten is een lastige medewerker, die geen zin heeft in de procedures.

Maar ik denk dat als je het netjes vraagt het geen probleem is. Ik had een lulletje rozewater als verkoper, en die deed er vaag over. Naar de manager gevraagd, vriendelijk gebleven, praatje gemaakt en toen was alles mogelijk. ;)
Ik begrijp hier uit dat jij een gele versie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Hoe kan je goed ziend dat het geel is? Op die testen zie ik het gewoon niet echt goed ;p. Maar als ik mijn scherm helemaal zwart maak. (dmv van zwart plaatje uitgerekt, diavoorstelling volledig beeld). Dan zie ik het rechts en links heel erg wit, blacklight bleeding oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
RoyK schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:29:
[...]

Ik begrijp hier uit dat jij een gele versie had?
Nee, heb 2 27" iMacs gezien (hadden een i7 uitgepakt terwijl ik een i5 wilde) en die waren/zijn allebei goed. Maar mocht het fout zijn dan... vertelde ze me ;)
iMick schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:07:
Hoe kan je goed ziend dat het geel is? Op die testen zie ik het gewoon niet echt goed ;p. Maar als ik mijn scherm helemaal zwart maak. (dmv van zwart plaatje uitgerekt, diavoorstelling volledig beeld). Dan zie ik het rechts en links heel erg wit, blacklight bleeding oid?
Dat is backlight bleeding. Geen idee hoe je het gele goed ziet, met een lichtgrijs scherm hebben ze mij gezegd. Ik zie bij mijn scherm niets. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik denk dat je gewoon even een word documentje ofzo moet openen. En kalibreren natuurlijk met een spider.

Dus je hebt een i7 ontvangen en een i5 betaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Helaas niet hehe, ze kwamen er net op tijd achter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jammer :P , Ik denk eind dit jaar genoeg geld bij elkaar te hebben verzameld. Misschien is de i9 dan wel beschikbaar ?? (dokken maar!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
i9 zal nog wel een tijdje duren aangezien eigenlijk de gulftowns i9 zouden heten, maar ze hebben deze toch nog i7genoemd.

Sinds zaterdag een iMac 27" i5 en hij bevalt goed! Het is even wennen als je alleen maar windows hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het is voor mij wel de bedoeling windows7 erbij te gaan draaien. Gezien al mijn software daar op ingericht is. De i9 gaat in de nieuwe mac pro komen (zo gaan de geruchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
iMick schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:07:
OMG. "Hoe erg moet ik mijn best doen om een fout te vinden?"
Hint: als je het niet ziet, is het er niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Ricepuppet schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:06:
Ik heb een vervelend probleem.

Heb zelf een iMac uit 2009, 20 inch. Draai Snow Leopard, versie 10.6.

Sinds twee weken heb ik enorm last van

* Trage boot ups - soms wel 2-4 minuten;
* Enorm veel 'strandballen', dat terwijl er geeneens een programma is geopend. De strandbal blijft ook soms wel minutenlang hangen, zonder dat er activiteit plaatsvind. En als ik dan b.v. 'Firefox' open, duurt het bijna 3-4 minuten voordat deze in beeld verschijnt en daadwerkelijk, werkt;
* USB poorten die ontzettend traag werken. Een bestand van b.v. 5mb overzetten naar een externe HDD duurt 10 minuten op de standaard USB 2.0 poorten;
* Start soms met een raar gepixeleerd scherm op. Deze bestaat uit een algeheel grijs scherm, met onderaan een zwarte balk, en bovenaan zwarte pixeltjes.

Ik lees op fora's dat het wellicht ligt aan de laatste update (10.6.3) ik betwijfel of dat zo is. Ik heb nu al geprobeerd;

* PRAM & NVRAM reset
* Snow Leopard al twee keer opnieuw geinstalleerd
* Heb 1x Leopard erop geinstalleerd
* Heb de schijf nagekeken/gecontroleerd/hersteld middels 'Schijfhulpprogramma', maar deze zegt dat alles in orde is.

Maar niets helpt. Alle fouten blijven voorkomen. Ik ben nu dus al twee weken bezig, zonder ergens een antwoord te kunnen vinden. Ben bijna in staat om dat ding de sloot in te kieperen en een desktop PC te kopen. Ding valt uiteraard net 2 maanden buiten de garantie van 1 jaar.

Vind het nogal ronduit triest dat ik zoveel geld (900 euro) heb neergelegd voor een computer die na een jaar na aankoop al dood is. Saillant detail; ik heb hem bij de Media Markt gekocht. Is overigens niet de eerste keer dat ik een product koop bij de Media Markt dat binnen de kortste keren defecten vertoond.

Iemand?
Een update;

iMac gisteren opgehaald (uiteindelijk weg laten brengen na twee weken probeersel en frustratie naar de Media Markt) - hoefde niet te betalen, ook al viel de iMac een maand buiten de garantie -

Ik helemaal blij, alles weer netjes op m'n bureau gezet. Voelde me weer helemaal in m'n element.
Het scheen dat het zgn. 'bedieningscircuit' kapot was geraakt. Opgestart. En ja hoor. iMac blijft weer goed vasthangen, strandballen als een gek. Staat 10 minuten te laden tot het bureaublad te voorschijn komt, gaat dan nog eens het bureaublad 10 minuten laden en als ik dan een programma open, gaat hij eerst strandballen. Nog eens 5 minuten. Ik was gisteren in staat gewoon dat ding de sloot in te kieperen.

*insert; scheldwoord*

....

Zonet weer teruggebracht, dit keer zelf de mededeling op papier laten zetten dat hoogstwaarschijnlijk het moederbord, de fan of de HDD kapot is. Kijken wat ze ermee gaan doen de aankomende weken. Intussen zit ik dus al een maand zonder iMac.

Mijn vertrouwen in Apple producten; 0%

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:04:

Mijn vertrouwen in Apple producten; 0%
Ik begrijp je frustratie, maar als ik jouw bericht lees is de reparatie kennelijk niet of niet goed uitgevoerd. En dat heeft vrij weinig te maken met het Apple product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nevermind.

[ Voor 94% gewijzigd door iMick op 27-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:22
Komen er nog steeds veel imacs met gele was bij de klanten? Want ik sta op het punt een i7 aan te schaffen, maar heb weinig zin in het terug te moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ik heb net sinds vorige week donderdag een i5 besteld. En vind het scherm perfect. Zie absoluut geen gele waas. (ben ook geen kenner, maar hij is dus niet duidelijk te zien). Wel erg veel blacklight bleeding. Dus als je een zwarte afbeelding op full screen bekijkt is het rechts wit en links ook wittig. Maar dit was toen het pikkedonker was, misschien valt het midden op de dag niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Bij donkere films is dat dus wel zichtbaar? Of is dit ook zo een kinderziekte? Zal dat met een update straks kunnen worden verholpen?

[ Voor 51% gewijzigd door Ant86 op 27-04-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Bij films heb ik er dus echt niks van gemerkt. Ik zal zo nog eens kijken en desnoods een foto maken. Zal niet met een update worden verholpen. Maar het valt absoluut niet op. Alleen als je een zwarte afbeelding in diavoorstelling op volledig scherm kijkt, dan zie je (op hoogste helderheid) links en rechtsonder een witte gloed. Maar valt voor de rest niet op.

Verder nog vragen? ;p

[ Voor 58% gewijzigd door iMick op 27-04-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Laatst online: 02-06 16:26
Ant86 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:54:
Komen er nog steeds veel imacs met gele was bij de klanten? Want ik sta op het punt een i7 aan te schaffen, maar heb weinig zin in het terug te moeten sturen.
Ik heb nu mijn tweede i5 in één week. Eén had een kapotte firewirepoort en zonder problemen werd deze geruild voor een nieuwe iMac. Géén van beiden had een geel scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Hehe bedankt voor de info iMick en Tegels. Ging vanavond even bij Mediamarkt kijken naar de afmetingen en even beetje op gespeeld. Wat een machine is het! Ga denk de i7 bestellen as. vrijdag op me vriendins naam, aangezien die nog even op de uni zit. Scheelt me toch wat euro's.

Ik twijfel nog een beetje tussen i5 en i7, maar i7 zal waarschijnlijk een jaartje langer mee gaan dan i5? Waar ik de imac vooral voor gebruik islicht photoshop werk, games (begin 2011 komt guild wars 2 die eist nogal wat), veel downloads en unrarren en blueray stuff kijken. Maar of ik i5 of i7 neem geeft me echt twijfels, iemand suggesties om me wat zekerder te maken?

Reden dat ik imac wil is het gebruiksgemak. Bij maat van me even op de imac van 3 jaar geleden gewerkt, was geniaal snel nog. Alles in 1 scherm en slechts 4 kabels ipv die hele gros die ik nu heb. Power, ethernet, video out tv en audio out versterker. Heb ook een iphone en dat ding is geniaal. Ik denk dat mac me ook wel zal liggen. Het enige wat jammer is €1890 euro voor een i7. Maar dan kan ik wel een jaar of 6 door toch.

Geheugen investeer ik later in, indien nodig. Via Apple beetje duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Ant86 op 28-04-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ant86 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:10:
[...]

Waar ik de imac vooral voor gebruik is licht oei!! ligt photoshop werk
Ik zou toch voor "licht" kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat ik tot nu toe lees op alle forums en reviews adviseert men de i7 te nemen. Dit vanwege HT en programma's die steeds meer hier gebruik van maken. Geheugen kan je altijd nog updaten en wordt vaak goedkoper dan duurder. Voor 180 euro extra heb je de i7 waardoor je pc net even wat beter gericht is op de toekomst. Aldus reviews en forum reacties.

Ik maak zelf heel veel gebruik van Photoshop. Mijn tekeningen groeien soms tot boven een gig. Ik twijfel ook of ik voor de i5 of de i7 moet gaan. Naar wat ik hoor is Photoshop CS5 een stuk beter ingericht om multi cores enzo.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.