Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ant86 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:10:
Ik twijfel nog een beetje tussen i5 en i7, maar i7 zal waarschijnlijk een jaartje langer mee gaan dan i5? Waar ik de imac vooral voor gebruik is licht oei!! ligt photoshop werk, games (begin 2011 komt guild wars 2 die eist nogal wat), veel downloads en unrarren en blueray stuff kijken. Maar of ik i5 of i7 neem geeft me echt twijfels, iemand suggesties om me wat zekerder te maken?
De i5.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/corei7860_091709181820/20084.png
Can you tell that I like the Core i5 750? Again, at $196 you can't find a better processor. Intel did its homework very well and managed to deliver something that kept AMD in check without completely upsetting the balancing of things. There's no technical reason that Intel couldn't have enabled Hyper Threading on the Core i5, it's purely a competitive move. A Core i5 750 with HT would not only defeat the purpose of most of the i7s, but it would also widen the performance gap with AMD. Intel doesn't need to maintain a huge performance advantage, just one that's good enough. While I'd love to have a 750 with HT, I'd still recommend one without it.
Tuurlijk is een i7 sneller (2.8 GHz tegen 2.66 GHz) en heeft een hogere turbo (3.46 GHz (single core) tegen 3.2 GHz (ook single core) maar het kost wel tegen de 200 euro extra. Dat geld kan je veel beter gebruiken voor een geheugenupgrade of zo. En in praktijk ben ik nog geen benchmarks tegengekomen die het verschil van Hypertreading onderstrepen. Je levensduur verleng je trouwens niet met een jaar maar een week of zo.

Het opmerkelijke trouwens is dat de i7 tov de i5 133 MHz hoger is geklokt en dat verschil bij de turbo (single core) oploopt tot 266 MHz. Bij single-core-applicaties zou dit het speerpunt kunnen zijn dat de i7 doet sprankelen. Echter, wanneer een dualcore-applicatie verschijnt blijft de i5 op dezelfde snelheid doordraaien (beide cores op 3.2 GHz) terwijl de i7 terugvalt naar 3.33 GHz, dus weer een 133 MHz-verschil. Dat betekend voor mij zoiets dat bij zuiver single-core de i7 sneller is maar dat bij ietswat meer overhead dat verschil direct verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Nu zijn deze benches van een game. Hoe doen de i7 en de i5 het dan in adobe programma's?

[edit]

Hier is het verschil ook nihil
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/corei7860_091709181820/20069.png

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:22
Uit de benchmarks blijkt dat games op de i5 het bijna net zo goed doen als op de i7. Toch geef me gevoel altijd aan de duurdere is beter. Omdat ik met studenten korting kan bestellen is de i7 168 euro duurder.

Als ik het zo zie zijn er nog weinig applicaties die het vermogen van de i7 aankunnen, maar over een jaar worden games en applicaties misschien wel zo geprogrammeerd dat de i7 volledig tot zijn recht komt? Dit is het enige gevoel wat ik nog heb om voor de i7 te kiezen. Misschien is het onjuist wat ik denk. Wil voor dit grote geld wel meteen het goede kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoezo meer future-proof? Tussen de tijden staat ook een 3 jaar oude quadcore Q6600 dat nog redelijk mee kan komen. Over 3 jaar heb je soortgelijke benchmarkes waarin de huidige i5/i7 elkaar wellicht nog steeds niet veel ontlopen maar wel 50% achter lopen op de dan geldende topmodellen. De CPU's blijven toch wel enigszins gelijk, het is uiteindelijk de grafische kaart die het vermogen bepaald (en die verouderd wel keihard) en over 3 jaar kijkt niemand naar de CPU maar juist naar de SDD die in de iMac ontbreekt.
IMO is over een jaar of 3 de i5 net zo hard afgeschreven als de i7. De Achilleshiel zal de HDD blijken te zijn en verdere hypertreadingoptimalisatie hoef je niet te verwachten; HT is al sinds de Pentium4 3.06 GHz in de verkoop en da's al bijna 7 jaar.
Maar uiteraard staat het iedereen vrij om de i7 erbij te zetten, het is sneller en de afweging geld/prestatie is voor iedereen anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Kortom: Een i7 is het beste wat je kan kopen en met een i5 zit je helemaal super. Heb ik dat goed vertaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Ja, de i5 is meer bang for the buck ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 14:32

Grin

Ride si sapis.

Ik ben gisteren overgestapt van een MBP unibody 2.4 4GB (feb 2009) naar een iMac i7 met 8GB.
Zo wat een verschil... :*)
Omdat ik nog wel eens een 1080P filmpje re-encode naar mijn PS3 (via PS3 Media Server) had mijn MBP het erg zwaar ( > 95% processor belasting), nu kom ik niet boven de 40%.
Alleen jammer dat er standaard geen SSD in kan. :N
Ben net langs mijn APR gegaan en die wou het ook niet voor mij inbouwen... -O-
Met een SSD was de iMac i7 echt een beest geweest!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Bovendien lijkt het mij ook dat je met een SSD weer een stuk warmte weg haalt en het nog stiller wordt. En minder ruimte in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je kan het natuurlijk ook zelf doen, ik heb een keer mijn maat geholpen om zn 21" iMac te voorzien van een nieuwe verse HDD, nadat die van hem was gecrashed. Gaat best snel als je de juiste tools hebt.

Openschroeven:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/169medh.jpg

En vervangen!
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/a3i2k8.jpg

Blijft knap hoe ze zoveel technologie in zo'n apparaat bouwen :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 17:06
Ik heb mijn nieuwe iMac i7 met 4GB RAM binnen. De vorige had een gele waas en heb ik terug gestuurt. Deze is helemaal goed.
Kreeg wel een verkeerd toetsenbord, opgebeld, en ze hebben een nieuwe gestuurt en de oude mocht ik houden.
Het blijft goede service bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Allen weer bedankt voor de nuttige info! Ik ga toch voor de i5, want alle argumenten die ik voor mezelf had om de i7 te nemen zijn weggestreept door info die ik kreeg van de kenners.

Die SSD schijven worden met de tijd nog wel goedkoper. Die kan er later toch nog altijd worden ingezet? Als ik het goed begrijp zitten deze aangesloten op sata-2 en dat zit de normale hdd toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 20:56
Ik ben ook van plan een Imac 27 inch aan te schaffen, nu is mijn vraag is het verstandig om deze nu aan te schaffen ongeveer rond begin Mei?
Inverband met nieuwe Imac modellen die op de markt komen, of is hier nog geen sprake van? Ik weet dat het altijd gissen is wanneer Apple met nieuwe producten de markt op komt of is er al een opvolger van de Imac 27 inch bekend die in een bepaalde maand op de markt komt??

Zullen jullie voor 180 euro meer voor een I7 gaan? Zelf vindt ik de ATI 4850 grafische kaart ook een beetje aan de magere kant, als je nu op de markt kijkt wat er allemaal is of valt dit reuze mee.

Alvast bedankt, voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Meestal als apple iets announced duurt het nog maanden voor het echt op de markt komt. Ik verwacht in 2010 geen nieuwe imac op de markt. Iemand anders alrumors gehoord?

Over i5 of i7 heb ik net stuk of 10 posts gesproken met andere. Het is maar net of je veel geld over hebt, want blijkbaar merk je er niet zo heel veel van. Als ik men goed heb begrepen.

[ Voor 36% gewijzigd door Ant86 op 28-04-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:13
Kom op zeg.. de nieuwe MBP's zijn net uit en mensen beginnen nu alweer over een iMac update???

Mac Pro.. binnenkort, MB Air.. binnenkort .. beide hopelijk, natuurlijk niks zeker.

iMacs zullen voorlopig niet geupdate worden vermoed ik. Ten eerste zou ik niet weten wat voor processors ze erin moeten doen. Standaard alles i5? i7 Extreme?? Met de huidige specs zie ik imho voorlopig nog geen updates komen. iPhone in juni, iPods in september, iMacs in November???

Het blijft speculeren natuurlijk...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Weten jullie of er rond de komende maanden nog kans is op mooie acties van Apple.
Zoals; de actie van vorig jaar school begins, toen je een gratis ipod kreeg!
Zou zonde zijn als je zulke acties misloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 14:32

Grin

Ride si sapis.

Ajb... Kijk voor update zaken even op macrumors buying guide. }:|
Je zegt het zelf al "Ik weet dat het altijd gissen is". Dat is het helaas echt.

Als iemand -letterlijk- zijn brood kan verdienen met een site als macrumors...dan is het echt gissen voor de hele wereld.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:26:
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar als ik jouw bericht lees is de reparatie kennelijk niet of niet goed uitgevoerd. En dat heeft vrij weinig te maken met het Apple product.
Het heeft natuurlijk een historie. Voor de reparatie was hij al een keer ingeleverd, ding was net een jaar oud en begaf het al.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Oké, weten jullie of er nog korting te krijgen is op een Imac 27 inch van ruim 2000 euro?
Misschien bellen, heeft Apple een telefoonnummer waar je kan vragen of je korting krijgt op een offerte?
Ik twijfel nog tussen appelcare (garantie van 3 jaar), wat raden jullie aan, voor 163 euro extra doen of niet?
In de Eu is het toch zo geregeld dat je minimaal 2 jaar garantie moet krijgen, op je aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Korting krijgen is niet mogelijk. Heb het geprobeerd bij de aanschaf van 2 iMac's en ondanks dat ik in totaal daar ff 4000 euro achterliet in de AppleStore was er niet te onderhandelen. Apple stelt de prijzen vast en daar moet je het maar mee doen. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06 15:41
Joepv schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:19:
Korting krijgen is niet mogelijk. Heb het geprobeerd bij de aanschaf van 2 iMac's en ondanks dat ik in totaal daar ff 4000 euro achterliet in de AppleStore was er niet te onderhandelen. Apple stelt de prijzen vast en daar moet je het maar mee doen. ;)
Ze willen nog wel eens Apple Care erbij doen voor een zacht prijsje, is je dat ook niet gelukt ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
PSP123 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:39:
Oké, weten jullie of er nog korting te krijgen is op een Imac 27 inch van ruim 2000 euro?
Misschien bellen, heeft Apple een telefoonnummer waar je kan vragen of je korting krijgt op een offerte?
Ik twijfel nog tussen appelcare (garantie van 3 jaar), wat raden jullie aan, voor 163 euro extra doen of niet?
In de Eu is het toch zo geregeld dat je minimaal 2 jaar garantie moet krijgen, op je aankopen?
Ja, maar Apple Care biedt weer meer (pick up and return bijvoorbeeld). Over de voor/nadelen van garantie bijkopen t.o.v. wettelijke garantie is elders op dit forum al heel veeel gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
SanderPS3 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:23:
[...]

Ze willen nog wel eens Apple Care erbij doen voor een zacht prijsje, is je dat ook niet gelukt ?
Nee, want ik hoef geen AppelCare. ;)
Bij grote schoolprojecten wilde ze nog wel eens korting geven werd mij verteld. Verder is er niet te onderhandelen. Prijs staat vast helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 16:57
Joepv schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:53:
[...]

Nee, want ik hoef geen AppelCare. ;)
Bij grote schoolprojecten wilde ze nog wel eens korting geven werd mij verteld. Verder is er niet te onderhandelen. Prijs staat vast helaas.
Jammer, ik kon bij de mediamarkt(Den Haag) 10% korting krijgen op alle apple imac's en macbooks tijdens die actie dagen van de mediamarkt. Het kan dus wel...

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
RobbieB schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:42:
Kom op zeg.. de nieuwe MBP's zijn net uit en mensen beginnen nu alweer over een iMac update???

Mac Pro.. binnenkort, MB Air.. binnenkort .. beide hopelijk, natuurlijk niks zeker.

iMacs zullen voorlopig niet geupdate worden vermoed ik. Ten eerste zou ik niet weten wat voor processors ze erin moeten doen. Standaard alles i5? i7 Extreme?? Met de huidige specs zie ik imho voorlopig nog geen updates komen. iPhone in juni, iPods in september, iMacs in November???

Het blijft speculeren natuurlijk...
Ik bedoel ook niet een nieuw model Imac, of een groter scherm in de serie.
Maar ik bedoel de interne componenten, inderdaad de cpu is niet ver meer te upgraden op het moment met een i7 2,8 ghz zit je al ver op de max.
Maar als ik kijk naar de videokaart, een 4850 lkkr kaartje dat wel maar voor deze resolutie lijkt me toch al snel krap worden wil je goed willen gamen.
Nu is mijn vraag daarom ook, was de ATI 4850 kaart ook al beschikbaar bij de introductie van de nieuw Imac vorig jaar Oktober/November?
Want ik zie Apple deze toch wel upgraden inverband met de concurrentie en de steeds nieuwere videokaarten die op de markt komen.
Bijv een 4870 of 4890 zal al weer een hele vooruit gang zijn!
Nu heb ik nog een vraag, ik volg de Apple Imac nog niet zolang, maar is het
normaal/ te verwachten dat Apple in September de interne delen van de Imac 27 weer verder upgrade?
Wat was van toepassing op de vorige versie van Imac en hoelang gaat zo'n nieuw model Imac mee 1/ 2 jaar en brengt Apple dan alweer een nieuw model op de markt, wat is gebruikelijk?

[ Voor 39% gewijzigd door PSP123 op 30-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even een vraagje voor de echte liefhebbers: ik heb nog een iMac G4 waar ik graag van af wil. Wat voor prijsje moet ik hier op zetten? (1.25ghz, 17inch, USB2.0, 768mb RAM, 80gb hdd, superdrive, airport extreme). (mocht je hem zelf willen, DM me dan even, speciaal prijsje voor tweakers :P)

[ Voor 15% gewijzigd door sebastius op 30-04-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:59
sebastius schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:51:
Even een vraagje voor de echte liefhebbers: ik heb nog een iMac G4 waar ik graag van af wil. Wat voor prijsje moet ik hier op zetten? (1.25ghz, 17inch, USB2.0, 768mb RAM, 80gb hdd, superdrive, airport extreme). (mocht je hem zelf willen, DM me dan even, speciaal prijsje voor tweakers :P)
vul die specs in op www.mac2sell.net et voilà.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 12:02
Joepv schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:19:
Ik ben een 2 maanden geleden een APR ingelopen voor een iMac 21.5 + iWork + Time Capsule 1TB + AppleCare. Moest gewoon de totaalprijs betalen en over korting was niet te onderhandelen. Ik heb bedankt en ben de winkel uitgelopen.

Toen naar Dynabyte gegaan: zelfde config. Kwam die man met dat ze gewoon 2 jaar garantie bieden ondanks dat Apple maar 1 jaar levert. Dus geen AppleCare nodig en nog eens 100 Euro van de prijs af. Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Vandaag eindelijk mn 27" iMac i7 8GB ontvangen. Damn wat een fijne machine! Zat binnen 5 minuten in een werkende installatie lol. Gelukkig ook geen last van de yellow tinge.

En nu weer ff verder genieten ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

Van de week een iMac 27'gewonnen op www.bidyes.com best grappig een imac voor 49,- totaal kosten.
Ben wel nieuw met apple dus ik zal de forums eens goed uitpluizen.
Mocht iemand nog wat tips hebben of wat links voor wat websites om in de gaten te houden dan zie ik die graag.

Wel een mooi ding zeg van de week even een wallmount halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anoniem: 153166 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:55:
Van de week een iMac 27'gewonnen op www.bidyes.com best grappig een imac voor 49,- totaal kosten.
Ben wel nieuw met apple dus ik zal de forums eens goed uitpluizen.
Mocht iemand nog wat tips hebben of wat links voor wat websites om in de gaten te houden dan zie ik die graag.

Wel een mooi ding zeg van de week even een wallmount halen.
Jij boft daar maar mooi mee! ;) Ik ben jarloers! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb vandaag via de PVCF (Personeelsvereniging voor Computergebruikers van het Min Fin) een iMac 21.5 (3.06 Ghz, 4GB, 1TB 4670) voor E1180,- + Apple Care voor 90,- besteld.

Leek mij wel een nette deal :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
syltheboy schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:13:
[...]

Jij boft daar maar mooi mee! ;) Ik ben jarloers! :9
Heb die site eens bekeken, maar hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 22:37
je koopt 'biedingen en als je geluk hebt de laatste te zijn wanneer het klokje op nul staat heb je gewonnen.

Dikke handel van die site, 49 euro is 4900 keer geboden.

1000 bidjes kosten 1050 euro. Dus voor die Imac hebben ze 5145 minimaal gekregen :P

Maar als je geluk hebt en toevallig de laatste bent heb je een Imac voor weinig centjes :D

Maar heb het even gevolgd en de kans is erg klein.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157930

Zaterdagavond de 27' I5 besteld. Volgens de verwachting wordt ie 10 of 11 mei geleverd. Zal wel de 11e worden want de 10e is ons dorp geblokkeerd vanwege de Giro. Ik hreb inmiddels wel een Wnummer gekregen, maar dat werkt niet bij http://www.appleserialnumberinfo.com/Desktop/index.php Waarschijnlijk heb ik alleen nog maar een webbetaalnummer en geen serienummer. Krijg ik nu voor de track van mijn Imac een afzonderlijk nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 157930 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:50:
Zaterdagavond de 27' I5 besteld. Volgens de verwachting wordt ie 10 of 11 mei geleverd. Zal wel de 11e worden want de 10e is ons dorp geblokkeerd vanwege de Giro. Ik hreb inmiddels wel een Wnummer gekregen, maar dat werkt niet bij http://www.appleserialnumberinfo.com/Desktop/index.php Waarschijnlijk heb ik alleen nog maar een webbetaalnummer en geen serienummer. Krijg ik nu voor de track van mijn Imac een afzonderlijk nummer?
[Apple producten] Levertijden - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Apple 27" als HDTV:
Turn your Apple iMac 27 inch into a HDTV. Connect and play Blu-Ray DVD, PS3, and Xbox games at HD format. Fully utilize the backlit LED display to work and play hard. Audio pass through is enabled for a full screen HD experience.
http://www.kanexlive.com/products/kanexXD.html
(levering vanaf half mei; kost wel $150...)

[ Voor 3% gewijzigd door joepert op 03-05-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik wil ook een Imac aanschaffen. Na even gespeeld te hebben met een mac mini, voor een paar weken. Gaat die de deur uit en wil ik een Imac 27 inch. i7.

Nu is mijn vraag, voorheen werden er nog wel imacs 24 inch geleverd, waarom is dat nu niet meer?

Is dat een reden om de mensen maar te verplichten om een grote te kopen?

Ik bedoel 21.5 is voor veel mensen denkik net te klein.

Dat yellow tinge verhaal, is dat nu al een beetje opgelost? :D

Ik zag laatst op een website ergens dat je garantie bij kon kopen voor 40 euro?

Maar nu zag ik op de apple site 170 euro? Zit daar nog veel verschil in?

[ Voor 22% gewijzigd door Alcje op 03-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alcje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:52:
Ik wil ook een Imac aanschaffen. Na even gespeeld te hebben met een mac mini, voor een paar weken. Gaat die de deur uit en wil ik een Imac 27 inch. i7.

Nu is mijn vraag, voorheen werden er nog wel imacs 24 inch geleverd, waarom is dat nu niet meer?
Het 24" model is opgevolgd door het 27" model.
Is dat een reden om de mensen maar te verplichten om een grote te kopen?
Je bent helemaal niets verplicht, je kunt gewoon het 21,5" model kopen of helemaal geen iMac.
Dat yellow tinge verhaal, is dat nu al een beetje opgelost? :D
Lees dit forum en andere forums eens door.
Ik zag laatst op een website ergens dat je garantie bij kon kopen voor 40 euro?

Maar nu zag ik op de apple site 170 euro? Zit daar nog veel verschil in?
Ja, zit veel verschil in... Nee, dat kunnen wij dus niet zeggen. Ik heb geen flauw idee wat voor garantie dat is die 'ergens' te koop is voor 40 euro. Dus als je specifieker bent, zou je misschien wel een antwoord kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Beter anders gezegd. Apple care, is dat altijd dezelfde prijs ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
O dat scheelt nogal. Eigenlijk belachelijk dat daar dus prijs verschil in zit.

Ik heb besloten om maar voor een Imac 27 inch te gaan i7 :-)

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Goede keus, sinds zaterdag 1 in huis. Super snel en super mooi!
joepert schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:24:
Apple 27" als HDTV:

[...]

Die ga ik duidelijk dus wel in huis halen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 19:29

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

argh dacht ik dat mijn imac 27inch geen gele waas bevat maar nu na een week zie ik toch wel een dikke verschil erg jammer :/ . Moet ik hem nou terug brengen naar de APR (Xando) waar ik hem gekocht had of kan ik Apple inschakelen en dat ze hem ophaalt bij mijn thuis?

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Als je applecare hebt komen ze 'm in ieder geval halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
aramdin schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:54:
Goede keus, sinds zaterdag 1 in huis. Super snel en super mooi!

[...]

Die ga ik duidelijk dus wel in huis halen!
Ik ben er ook hard over aan het twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228199

We zijn een tijdje verder...en vandaag voor de eerste keer met vrouwlief naar de winkel geweest. Ze had nog NOOIT een iMac gezien en dat wilde ze dus wel eens zien.
We waren er al uit, dat het een 21,5" moest worden, want 27" was te groot (zei mijn vrouw al die tijd). Ik heb me dus afgelopen weken alléén gefocust op de 21,5".

Inmiddels was ik al zover, dat we voor de duurste variant van de 21,5"-versies zouden gaan. Die knoop was al doorgehakt :)

Vanmorgen brengen we een bezoekje aan de Apple-reseller...en wat denk je???? :D
Vrouwlief vindt de 27" iMac helemáál het einde! Te groot? "Nou...hij is wel een béétje groot, maar ongelooflijk gaaf!!" Haha...ik was totaal verbaasd. Mevrouw wil nu dus dat ik voor de 27-variant ga!! (l) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 00:03

ctc

Ik ben zelf van plan mijn Xbox360 icm een 27" imac te gaan gebruiken, maar vroeg mij af of het niet mogelijk is om gewoon een mini displayport naar vga adapter te gebruiken om dit te kunnen bereiken (icm de line input van de imac). Ik begreep van een verkoper bij de MM dat de input van de imac alleen naar displayport werkt, maar niet naar vga/hdmi etc. Is dat waarvoor deze adapter nodig is? en is dit product ongeveer hetzelfde?
http://www.atlona.com/Atl...rt-Converter-p-17859.html
joepert schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:24:
Apple 27" als HDTV:

[...]

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
offtopic:
Een enkele quote betekent "feet", niet "inches", Dus je hebt een 27 voet = 27 x 30,48 = 822,96 centimeter iMac besteld?
:P (Sorry...!)

[ Voor 5% gewijzigd door jj71 op 04-05-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 228199 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:40:
... Haha...ik was totaal verbaasd. Mevrouw wil nu dus dat ik voor de 27-variant ga!! (l) :D
Zie je wel? Size does matter :)

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Haha mooie opmerking. Je gaat geen spijt krijgen, geloof me!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:33
Confiteor, ik ben gevallen voor de charmes van een iMac. Mooie apparaten. Ik wil ook één gaan aanschaffen, maar heb nog enkele vragen. Hij zal alleen gebruikt worden voor fotografie, en verder alleen alledaagse taken (c.q. office, internet, muziek luisteren, et cetera). Mijn oog is gevallen op de 21,5": 3,06GHz met 500-GB harde schijf. Zal deze voldoen aan mijn gebruikerseisen? Denk hierbij aan de toepassing van programma's als Photoshop en andere programma's welke gemoeid zijn met fotobewerking. Als ik deze vraag beantwoord tracht te krijgen via Google, krijg ik gedateerde antwoorden. Zal de 4GB RAM voldoen voor deze taken? Als ik eerlijk ben, verwacht ik dat dit ruim zal voldoen. Omdat ik simpelweg vind dat dat wel mag voor die prijs. ;)
Overigens, ik las dat er mogelijk binnenkort de aankondiging komt van de nieuwe serie iMac's. Ik verwacht niet dat iemand hier uitsluitsel over kan geven, dat is onmogelijk. Maar komt er een evenement aan waarbij Apple dit soort dingen altijd te kennen geeft aan de media, of gebeurd dit altijd spontaan? In dat geval is er misschien een patroon te herkennen, en kunnen we nagaan of er inderdaad sprake is van een spoedige vernieuwing. Het is natuurlijk zonde als vlak na aankoop er een nieuwe lijn wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Armada. schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:25:
Confiteor, ik ben gevallen voor de charmes van een iMac. Mooie apparaten. Ik wil ook één gaan aanschaffen, maar heb nog enkele vragen. Hij zal alleen gebruikt worden voor fotografie, en verder alleen alledaagse taken (c.q. office, internet, muziek luisteren, et cetera). Mijn oog is gevallen op de 21,5": 3,06GHz met 500-GB harde schijf. Zal deze voldoen aan mijn gebruikerseisen? Denk hierbij aan de toepassing van programma's als Photoshop en andere programma's welke gemoeid zijn met fotobewerking. Als ik deze vraag beantwoord tracht te krijgen via Google, krijg ik gedateerde antwoorden. Zal de 4GB RAM voldoen voor deze taken? Als ik eerlijk ben, verwacht ik dat dit ruim zal voldoen. Omdat ik simpelweg vind dat dat wel mag voor die prijs. ;)
Overigens, ik las dat er mogelijk binnenkort de aankondiging komt van de nieuwe serie iMac's. Ik verwacht niet dat iemand hier uitsluitsel over kan geven, dat is onmogelijk. Maar komt er een evenement aan waarbij Apple dit soort dingen altijd te kennen geeft aan de media, of gebeurd dit altijd spontaan? In dat geval is er misschien een patroon te herkennen, en kunnen we nagaan of er inderdaad sprake is van een spoedige vernieuwing. Het is natuurlijk zonde als vlak na aankoop er een nieuwe lijn wordt aangekondigd.
Qua aankondigen van nieuwe iMacs; dit gaat voorlopig vast niet gebeuren :) Deze lijn is nu sinds december dacht ik, en gemiddeld gaan ze toch wel een jaar mee dacht ik, dan komt er een kleine inwendige update meestal, en een jaar later weer een nieuw design. Als we de geschiedenis van Apple mogen geloven :).

Qua eisen; ik denk dat dit prima gaat voldoen ! ik heb de 3,06 Ghz 27" versie, dat ding is retesnel voor internetten en e-mailen. Af en toe een spelletje op bootcamp vind ie ook harstikke leuk :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Ah, ok. Dat scheelt weer. Want eerlijk gezegd hield dat me nog best tegen. En mooi dat het bij jou zo goed werkt! Heb jij ook met 4GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Laatst online: 27-05 19:29

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Bij Media Markt ZWOLLE krijg je nu 8gb ram en 500gb HDD bij een 21.5 iMac voor de geïnteresseerde :)

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:49:
Haha mooie opmerking. Je gaat geen spijt krijgen, geloof me!
Dat denk ik ook niet ;)
Nu nog eens kijken naar de wwaarheid achter: "de gele waas"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Armada. schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:25:
ik ga er EXACT hetzelfde mee doen als jij :) Ben me al weken aant inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Anoniem: 228199 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:47:
[...]

ik ga er EXACT hetzelfde mee doen als jij :) Ben me al weken aant inlezen
Zou je je voorlopige vindingen, analyses en conclusies met mij willen delen? :P Ik kreeg via Google echt alleen maar verouderde resultaten van jaren terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 09:51
Gisteren mijn iMac 27" i5 gekocht. Installatie doorlopen, enkele GB's aan updates geinstalleerd, een keer of 6 rebooten ivm firmware updates en andere updates (hoezo is OSx wat dat betreft beter dan Windows). Daarna de Bootcamp partitie ingesteld (50-50) en Windows 7 Pro 64bit geinstalleerd.
De remote heb ik gratis gekregen maar die heeft in Windows maar weinig functie (tips en trucs welkom).
De i360 voet voor dit model is besteld en zal snel komen.
In een computer tijdschrift zag ik laatst nog een voet om je toetsenbord onder te schuiven en 6 USB poorten voor aan de voorkant.
Ik ben nog op zoek naar meer bijpassende gadgets! Links welkom, die zie ik vrijwel niet in dit topic.

Op mijn gewone pc's werkte ik altijd met 2 26,5" schermen en dat bevalt me prima. Ik vroeg de reseller of Apple ooit gaat komen met een iMac scherm zonder inhoud. Volgens hem zouden die in de zomer komen. Kan iemand daar meer over vertellen?????

Dit is mijn 3e Mac. De eerste was een 2ehands Mac Mini G4 waar ik navanhand niets mee gedaan heb. OSx kan mij niet zo bekoren als Windows. Inruilen zou 100,00 opleveren en op Marktplaats leveren ze niet veel meer op, dan maar als blokkendoos houden. Mijn andere Mac is een Macbook Air. Ook hier staat Windows 7 op.
Apple maakt zeeeeer mooie producten. OSx is voor mij minder dan Windows (ervaringsdeskundige vanaf Dos en daarna Windows 3.11 (en volgens mij ook nog een versie daar voor)).

Op het eerste gezicht niets aan dode pixels of gele waas kunnen vinden.

Apple care va Ebay schijnt erg goedkoop te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee???

Standaard heeft mijn iMac 4GB ram. Dat wil ik met 8GB uitbreiden naar 12GB. Iemand daar ervaring mee. De meeste breiden uit naar 8GB of naar 16GB.

[ Voor 4% gewijzigd door TheSiemNL op 05-05-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is de meerwaarde van 12 gb boven 8gb? Waar werk je in godsnaam mee, waarvoor je 12 gb écht nodig denkt te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Armada. schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:51:
[...]
Zou je je voorlopige vindingen, analyses en conclusies met mij willen delen? :P Ik kreeg via Google echt alleen maar verouderde resultaten van jaren terug..
Ik heb diverse mac-resellers bezocht, verschillende adviezen ingewonnen, bij zowel verkopers, ervaringsdeskundigen en hobbyisten.
Vrijwel iedereen vertelde dat de basic-21,5" meer dan voldoende zou zijn voor regulier werk en fotobeheer/fotobewerking. Máár dat upgraden naar 8gb. wel was aan te raden.
De mindere videokaart (met geen eigen geheugen) vormt kennelijk geen échte belemmering voor photoshop en fotobewerking. Maar toch bleef ik twijfelen.
Als ik overstap van Windoos op Mac, wil ik het wel meteen goed doen en geen spijt krijgen. Ik had voor mzelf dus al besloten o mde duurste variant van de 21,5" te nemen.

Gisteren echter met vrouwlief naar een Mac-reseller gegaan, zodat zij óók kon zien wat een iMac was (ze had er nog nooit een gezien). En zij vond de 27" te mooi om te laten lopen haha. Ze wil nu dus dat ik voor de 27"ga (héél naar :))!

Ik ga komende weken zoeken naar een reseller, die er het meeste aan korting geeft of het meeste aan extra's doet (gratis 8gb-upgrade?). We gaan nl. met 2 mensen tegelijekrtijd 2 iMac's kopen (één 21,5" en ik dus een 27"). Hoop toch dat de shop iets voor ons kan betekenen in de zin van korting/extra's;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:44
@Jantje.Vlaam
Kijk eens op Google zou ik zeggen, dan had je gelijk dit gevonden:
http://www.macessitywebstore.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verrek...mn usericon is weg....en kan m nergens wijzigen....HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 228199 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:40:
We zijn een tijdje verder...en vandaag voor de eerste keer met vrouwlief naar de winkel geweest. Ze had nog NOOIT een iMac gezien en dat wilde ze dus wel eens zien.
We waren er al uit, dat het een 21,5" moest worden, want 27" was te groot (zei mijn vrouw al die tijd). Ik heb me dus afgelopen weken alléén gefocust op de 21,5".

Inmiddels was ik al zover, dat we voor de duurste variant van de 21,5"-versies zouden gaan. Die knoop was al doorgehakt :)

Vanmorgen brengen we een bezoekje aan de Apple-reseller...en wat denk je???? :D
Vrouwlief vindt de 27" iMac helemáál het einde! Te groot? "Nou...hij is wel een béétje groot, maar ongelooflijk gaaf!!" Haha...ik was totaal verbaasd. Mevrouw wil nu dus dat ik voor de 27-variant ga!! (l) :D
Damn... gevalletje 'onder de plek' en de 'de broek NIET aanhebben?'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

so???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Niet heel veel mis mee, maar waarom moet 'de vrouw' zoiets beslissen? Als zij zegt 'nee', dan is het ook nee? Maargoed.... ik dwaal af, i.i.g. viel spass met je nieuwe aanwinst. Ik hoop jij en je vrouw er veel plezier van mogen beleven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niets mis mee inderdaad :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 05-05-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Anoniem: 228199 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:49:
[...]

Ik ga komende weken zoeken naar een reseller, die er het meeste aan korting geeft of het meeste aan extra's doet (gratis 8gb-upgrade?). We gaan nl. met 2 mensen tegelijekrtijd 2 iMac's kopen (één 21,5" en ik dus een 27"). Hoop toch dat de shop iets voor ons kan betekenen in de zin van korting/extra's;))
Volgens mij hebben ze bij a-mac nu sowieso een actie met geheugen-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Weet iemand of je een iMac kunt kopen bij de Makro, en of dit tegen concurrerende prijzen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
smeerbartje schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:07:
[...]

Niet heel veel mis mee, maar waarom moet 'de vrouw' zoiets beslissen? Als zij zegt 'nee', dan is het ook nee? Maargoed.... ik dwaal af, i.i.g. viel spass met je nieuwe aanwinst. Ik hoop jij en je vrouw er veel plezier van mogen beleven! ;)
Eerder gewoon gevalletje van : samen beslissen hoe de woonkamer eruit ziet ? Als je een vrouw hebt; wens haar succes van mij. Als jij zo gaat lopen commanderen wat er gebeurd in huis is ook niet echt fijn ;). Kan me voorstellen dat je geen 27" in de kamer wil hebben staan.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Armada. schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:30:
Weet iemand of je een iMac kunt kopen bij de Makro, en of dit tegen concurrerende prijzen zijn?
Kortom Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
jantje.vlaam schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:24:

Apple care va Ebay schijnt erg goedkoop te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee???

Standaard heeft mijn iMac 4GB ram. Dat wil ik met 8GB uitbreiden naar 12GB. Iemand daar ervaring mee. De meeste breiden uit naar 8GB of naar 16GB.
Bestaat een topic voor: [AppleCare] Op eBay kopen?

De reden dat de andere mensen uitbreiden naar 8 of 16GB zal te maken hebben met de verdeling, geheugen zal wel op Dual Channel lopen, waardoor je met 4x2GB of 4x4GB de hoogste performance behaald.

Ik heb er zelf 4x2GB inzitten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderPS3 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:30:
[...]

Eerder gewoon gevalletje van : samen beslissen hoe de woonkamer eruit ziet ? Als je een vrouw hebt; wens haar succes van mij. Als jij zo gaat lopen commanderen wat er gebeurd in huis is ook niet echt fijn ;). Kan me voorstellen dat je geen 27" in de kamer wil hebben staan.
Kijk...jij zegt exact wat ik ook dacht toen ik zn post las...."onder de plak zitten" roept de één, de ander zegt: "getrouwd zijn";) Als ik een iMac wil kopen, dan mag vrouwlief rustig meebeslissen over wat ze in ook háár woonkamer wil hebben...en ja, dan mag ze een hele grote stem inbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepert schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:41:
[...]

Volgens mij hebben ze bij a-mac nu sowieso een actie met geheugen-upgrade.
Klopt....maar tegen de tijd dat wij onze imacs kopen wellicht niet meer (eind juni, ik moet w88, tot mn kameraad zn centjes heeft haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
@Joers ik werk veel met virtualisatie. Test voor verschillende bedrijven en ook vaak tegelijkertijd. Ik heb nog maar twee vrije poorten, naar 8 is duidelijk dat dat kan, maar als ik nog maar 1 keer kan uitbreiden zonder het oorspronkelijke geheugen weg te gooien, dan is 12GB het max.

@iMick uiteraard met Google gezocht en dan krijg je een willekeur aan sites. Een tip van een ander is vaak veel beter. Al had die van jou niets bijzonders voor de iMac, wel voor Macbooks en de Mac Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
jantje.vlaam schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:52:
@Joers ik werk veel met virtualisatie. Test voor verschillende bedrijven en ook vaak tegelijkertijd. Ik heb nog maar twee vrije poorten, naar 8 is duidelijk dat dat kan, maar als ik nog maar 1 keer kan uitbreiden zonder het oorspronkelijke geheugen weg te gooien, dan is 12GB het max.

@iMick uiteraard met Google gezocht en dan krijg je een willekeur aan sites. Een tip van een ander is vaak veel beter. Al had die van jou niets bijzonders voor de iMac, wel voor Macbooks en de Mac Mini.
Maak je dan nog wel gebruik van Dual Channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 14:52
Ben zelf van plan om binnenkort (na binnenkomst vakantiegeld vermoed ik) een 27 inch iMac aan te schaffen (basisversie met 8 gig). Nou heb ik van verschillende mensen het argument dat ze veel te duur zijn al gehoord, maar blijft een feit dat een vergelijkbaar 27 inch scherm je ook al zo 1000 Euro kost, dus dat argument gaat niet echt op...

Wat ik veel lees is de gele waas. Maar die schijnt dus wel zo'n beetje verholpen te zijn. Geweldig! Wat ik echter helemaal niet lees is of mensen dode pixels/luie pixels hebben in hun schermen... En hoe word hiermee omgegaan als je ze wel hebt (wil er ook Apple care bij aanschaffen dan)? Daar ben ik wel benieuwd naar. Kon er in eerste instantie weinig over vinden, dus misschien gaan de pixels niet kapot? :). Heb zelf nogal een abonnement op niet werkende pixels (laptops, iPod, telefoon) dus wil het gewoon even zeker weten omdat het me echt irriteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik heb nog geen dode pixels kunnen ontdekken. Wat ik inmiddels wel ontdekt heb is dat als ik een groot wit scherm verplaats van de linker naar de rechterkant van het scherm dat dit rechts iets, maar dan ook iets donkerder is. Dit effect is minder als ik de helderheid hoger zet (staat nu net over de helft).

Maar in het gebruik merk ik dit niet, ook niet bij foto bewerken. Je werkt namelijk niet fullscreen. Het viel me pas op toen ik twee documenten naast elkaar zette om te vergelijken (wat heerlijk werkt op een 27").

Ben nog steeds uitermate tevreden met het apparaat. Super snel (i5+8GB) en waanzinnige beeldkwaliteit en resolutie. Ik moest wel even wennen aan al dat resolutie oppervlak geweld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Gisteren even Assasins Creed 2 gespeeld op m'n 27" i5 4GB iMac. Loopt op native res als een zonnetje. Dat ie daarbij ook de temperatuur van een zonnetje bereikt zal ik er maar bij vermelden. Ik kon hem gisteren eigenlijk niet meer beetpakken rechtsbovenin(achterkant) zelfs de fans heb ik voor het eerst horen draaien(niet hinderlijk overigens), ik hoorde ze toen ik de game afsloot en het geluid weg viel. Op deze imac is gamen dus ook goed te doen. Alleen bad company wil niet helemaal lekker op native res draaien, kan met de drivers te maken hebben. Heb ze namelijk nog niet geprobeerd up te daten naar de nieuwste(van ati).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Zou iemand met een 27" iMac mij even kunnen helpen met bootcamp? Het lukt maar niet ... Heb trouwens de i5 versie, met die ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:42:
Zou iemand met een 27" iMac mij even kunnen helpen met bootcamp? Het lukt maar niet ... Heb trouwens de i5 versie, met die ATI.
Last van zwart scherm tijdens installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Na de installatie... Maar heb toen die Ati sys bestanden weggegooid via Mac OSX. Maar kon daarna niet meer booten in Windows... Bij opstartschijf kon ik het ook niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

tijdens/na, ik had het na de eerste verplichte reboot van de installatie.

probeer het eens met dit : http://support.apple.com/kb/TS3173
al dan wel helemaal op nieuw.

[ Voor 10% gewijzigd door Type-R op 06-05-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310606

Mijn vraag in het juiste topic geplaatst:

Als ik het nu moest kiezen wil ik voor dit model gaan: 13 inch MPB 2010, 2,4 ghz processor, geen maatwerk opties.

Scheelt dit formaat beeldscherm veel met een 15 inch? Ik ben een overstapper, dus heb weinig kennis en ervaring. Ik heb slechts 10 minuten achter de MBP gezeten van een goede vriend van mij en die heeft een 15 inch MBP van een aantal seizoenen geleden, 2008 geloof ik. Hij is er zelf na een stroef begin lyrisch over het werken met de MBP.

Ik ga vanavond bij een Apple Premium Reseller kijken, maar misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen qua ervaringen? Wat is de 'levensduur' qua hardware/software van een MBP eigenlijk? Het is en blijft een forse investering, niet dat ik na 2 jaar al een nieuwe MBP moet gaan kopen omdat de hardware/software verouderd is.

Als ik kijk naar de Macbook en de Pro dan doet het me toch neigen een Pro aan te schaffen, gezien de 'betere' specificaties, ook wanneer je het afzet tegen de meerprijs (+ 250 euro). Ik zal de Pro niet echt voor hardcore usage gebruiken, internetten/emailen en (niet-professioneel) foto's en videofilmpjes editten, dat zullen de hoofdactiviteiten worden, denk ik.

Raden jullie de Pro aan of heb ik genoeg aan de Macbook?

Excuses voor mijn gebrekkige kennis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-06 14:25
Dit is ook het verkeerde topic. Het gaat hier over de iMac en niet over MacBook (Pro).

Hier moet je zijn

[ Voor 34% gewijzigd door Sluuz op 06-05-2010 14:22 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dit is het iMac topic linkshalf... Niet het Macbook Pro topic.

@Type-R, Gewoon installeren en je stick met dat ding erin laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310606

Mijn exuses heren, ik ga naar het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:22:
@Type-R, Gewoon installeren en je stick met dat ding erin laten zitten?
Stick met dat ding? Ik heb ook iMac i5 met bootcamp maar heb geen stick gebruikt en kon na het verwijderen van het ati bestand gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Geniaal! Heel erg bedankt Type-R. Die manier is inderdaad veel beter. Heb geen een keer zwart scherm gehad, gelijk na de installatie volle resolutie. Nu nog even de bootcamp 3.0 drivers opzoeken. Kan ze namelijk niet vinden op me DVD. (Heb een Mac OS X install dvd en een Applications DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:23:
Geniaal! Heel erg bedankt Type-R. Die manier is inderdaad veel beter. Heb geen een keer zwart scherm gehad, gelijk na de installatie volle resolutie. Nu nog even de bootcamp 3.0 drivers opzoeken. Kan ze namelijk niet vinden op me DVD. (Heb een Mac OS X install dvd en een Applications DVD).
Die eerste is het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:23:
Goed om te horen dat het heeft gewerkt, het is ook immers de officiele Apple oplossing ;) Had zelf de moeilijke manier gedaan dmv bepaalde ATI files te verwijderen in MS dos in win7 install.

Laatste bootcamp drivers kan je downloaden via het bootcamp programma in windows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Na alle verhalen over de vele dode pixels en een gele zweem ben ik eens goed gaan kijken en ik heb inderdaad 1 zwarte pixel. Daar ga ik hem niet voor terugbrengen, kost me teveel tijd. Die gele zweem heb ik niet kunnen ontdekken.

Ga dadelijk Apple en de leverancier bellen over het nut van 12GB ram ipv 8 of 16. Wellicht dat de leverancier de huidige 4 bij een ander er in kan zetten en mij dan 16GB kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331108

Ik heb met de laatste iMac 21,5 inch last van lelijke gradients in Photoshop, vooral met grijs op zwart. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ksborg schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:55:
Ben zelf van plan om binnenkort (na binnenkomst vakantiegeld vermoed ik) een 27 inch iMac aan te schaffen (basisversie met 8 gig). Nou heb ik van verschillende mensen het argument dat ze veel te duur zijn al gehoord, maar blijft een feit dat een vergelijkbaar 27 inch scherm je ook al zo 1000 Euro kost, dus dat argument gaat niet echt op...

Wat ik veel lees is de gele waas. Maar die schijnt dus wel zo'n beetje verholpen te zijn. Geweldig! Wat ik echter helemaal niet lees is of mensen dode pixels/luie pixels hebben in hun schermen... En hoe word hiermee omgegaan als je ze wel hebt (wil er ook Apple care bij aanschaffen dan)? Daar ben ik wel benieuwd naar. Kon er in eerste instantie weinig over vinden, dus misschien gaan de pixels niet kapot? :). Heb zelf nogal een abonnement op niet werkende pixels (laptops, iPod, telefoon) dus wil het gewoon even zeker weten omdat het me echt irriteert
Hee jij ook ;) Ik ga hetzel;fde doen, stap over van PC naar de basisversie 27" iMac (maar dan met 8gb geheugen). Die gele zweem is kennelijk verholpen. Dat was bij de eerste serie nog wel eens het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Anoniem: 331108 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:20:
Ik heb met de laatste iMac 21,5 inch last van lelijke gradients in Photoshop, vooral met grijs op zwart. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Wat is de definitie van lelijke gradients? Ik had in Photoshop CS4 dat als ik het venster grotere maakte dat de grijze achtergrond allemaal lelijke roze strepen kreeg. Maar met CS5 verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331108

iMick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:30:
[...]

Wat is de definitie van lelijke gradients? Ik had in Photoshop CS4 dat als ik het venster grotere maakte dat de grijze achtergrond allemaal lelijke roze strepen kreeg. Maar met CS5 verholpen.
Bijvoorbeeld dit (niet ingezoomd):

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-7AC1_4BE2D915.jpg

Nog een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-E770_4BE2E0B7.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 331108 op 06-05-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Niet online
Hey,

Ik wil misschien een Imac 21.5"aanschaffen.
( de 21.5" simpel en alleen al omdat ik de 27"niet kwijt kan op mijn kamer :') )
Maar goed, zouden jullie/hebben jullie wel dingen aangepast? Bijvoorbeeld de RAM of de processor..
Want als je het één aanpast moet je haast wel ook nog iets anders aanpassen,anders heb je er niet écht profijt van, lijkt mij.
De prestaties hagen immers sowieso van de processor, harde schrijf én het RAM-geheugen af.
Zelf wil ik foto's bewerken, filmpjes in elkaar zetten (gewoon fan-filmpjes, niet per se professioneel, gewoon als hobby =) ) , internetgebruik, en games zoals "the sims 3". Dus ik dacht dat ik het RAM--geheugen wel op 1 TB kan laten, maar ik wet niet zeker of het nodig is om her RAM-geheugen en de processor te updaten? Denk dat het beetje overkill voor mij is of niet (A)
En wie heeft ervaring met het applecare protection plan? is het handig om dat ook maar te nemen of niet echt nodig? want dat kost ook zo weer 179 euro extra ;) Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
RAM geheugen is wat anders dan het geheugen van je harde schijf. Verder zit ik ook een 21.5" te overwegen voor dezelfde doeleindes als jij, dus ik hou even in de gaten wat de anderen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dus ik dacht dat ik het RAM--geheugen wel op 1 TB kan laten, maar ik wet niet zeker of het nodig is om her RAM-geheugen en de processor te updaten? Denk dat het beetje overkill voor mij is of niet (A)
1TB Ram geheugen!! Wow, wat een monster mac wordt dat. Of bedoel je toevallig intern geheugen, dus je harde schijf?

Maar ik zou als ik jouw was zowieso de videokaart upgraden als je af en toe wat spelletjes wilt doen ;p.
Ja dat kan dus niet met een 21.5". Ik zou voor het 2e model gaan, de iets duurdere ..

[ Voor 9% gewijzigd door iMick op 06-05-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Niet online
1TB Ram geheugen!! Wow, wat een monster mac wordt dat. Of bedoel je toevallig intern geheugen, dus je harde schijf?

Maar ik zou als ik jouw was zowieso de videokaart upgraden als je af en toe wat spelletjes wilt doen ;p.
Ja dat kan dus niet met een 21.5". Ik zou voor het 2e model gaan, de iets duurdere ..
Haha, ja, sorry ik bedoel de harde schrijf, had het verkeerd geformuleerd, mijn excuses _/-|o_
Ja, ik wilde al voor de tweede gaan ja, waar de ATI Radeon HD 4670 grafische processor met 256 MB in zit O-)
en er zit automatisch 4GB RAM geheugen in, maar heeft het überhaupt nut om dat nog te upgraden naar 8 GB RAM geheugen? *sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik stap dus over van windows naar mac, vandaar*
RAM geheugen is wat anders dan het geheugen van je harde schijf. Verder zit ik ook een 21.5" te overwegen voor dezelfde doeleindes als jij, dus ik hou even in de gaten wat de anderen adviseren.
Zoals ik hierboven zei: verkeerd geformuleerd, mijn excuses, te snel getyped dus [a] haha, gezellig, gaan we gewoon samen naar de adviezen kijken/lezen/zelf verder informeren via google etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
In een Windows computer zitten dezelfde onderdelen als een Mac, hoor. :+
Ik neem denk ik de goedkopere versie, heb die videokaart niet nodig. Voor gamen heb ik een Xbox. De 8GB RAM heb ik wel in overweging.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.