Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:36

DancePlaza

ninja

Anoniem: 240712 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:17:
[...]

Dat is toch absurd. Dan koop ik het product gewoon niet bij hem, simpel als dat. Dat mensen het sowieso niet een raar manier van zaken doen vinden dat je eerst een positieve feedback moet achterlaten is ook heel vreemd.

[...]

Is het op eBay niet mogelijk om achteraf NOG een feedback achter te laten? Moet je per se het product eerst kopen? Als dat namelijk het geval is zou ik gewoon het product "kopen", mijn negatieve feedback achterlaten met hoofdletters en dan mijn geld terugvragen via Paypal. Dan is het goed duidelijk als mensen eens eindelijk 1 negatieve feedback zien.
zover ik het weet heb ik nog steeds geen feedback gegeven na me aanschaf van me apple care. maar je kan maar 30 dagen na aankoop feedback geven.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240712

DancePlaza schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

zover ik het weet heb ik nog steeds geen feedback gegeven na me aanschaf van me apple care. maar je kan maar 30 dagen na aankoop feedback geven.
Dan zou ik in jouw geval gewoon een negatieve feedback achtergelaten met de bericht dat de verkoper vraagt om een positieve feedback voordat het product is geleverd.

Ik zie overigens dat Apple Care voor de 13" MBP 207 euro kost op de Apple site (edu store). Dat verkleint de prijsverschil tussen eBay (uitgaande van Toshcomputer, want deals4mac vertrouw ik niet) en Apple naar 57 euro. Toch nog veel geld, twijfel twijfel....

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 11:22
Hoi,
Ik ben nu inmiddels een week in bezit van een MBP. Ik kom van Windows dus het is even wennen.
Moet wel zeggen dat het heel snel gaat. Ik ben tot nu toe meer als tevreden over de MBP... geweldig.

Ik ben ook aan het overwegen om een AC aan te schaffen. De verhalen zijn zeer belovend en inderdaad je leest geen verhaal dat het bij een reparatie fout gaat.

Je besteld een code, (Die krijg je via de mail in de meeste gevallen).
Je code wordt geverifieerd bij appel en je krijgt later een certificaat van apple.
Ik hoop dat ik het zo goed weer geef..!??

Maar Apple kan meteen of later vragen naar een serienummer of andere zaken die op de doos staan.
Maar dat kan dus ook als je de apple voor reparatie aanbied. Als je dan niet met deze gegevens kan komen heb je dus toch een probleem.

Het mag duidelijk zijn dat voor veel verhalen hier dat er een apple gerepareerd wordt waar de code via een NIET apple internet reseller aangeschaft zijn.

Hoe kan dat. Hoe komen die internet resellers aan deze code!?

[ Voor 2% gewijzigd door serienummer op 02-09-2010 17:26 . Reden: Typo ]

Anoniem: 156876

@serienummer:
Internet reselles hebben (waarschijnlijk) gewoon een verpakking, zoals je deze ook in de winkel kan kopen. Maar als ze deze via e-mail sturen is het een stuk sneller. :+

Bij het ingeven van je code bij de Apple site, moet je ook het serienummer van je MacBook ingeven. Vanaf dat moment staat je MacBook geregistreerd bij Apple Care. Als je deze dan voor reparatie moet brengen, kunnen ze in het systeem zien dat je dit hebt aan de hand van je serienummer. Voor het serienummer heb je trouwens de doos niet nodig, dit staat gewoon bij "Over deze Mac" (als je links boven op het appeltje klikt). :) En deze zal ongetwijfeld ook nog wel ergens op / in de macbook staan. :Y

• serienummer
Ok. Duidelijk.
Ik begreep dat ze ook wel een vroegen om een een of andere code die op de doos staat van de AC.
als je dus die certificaat van Apple hebt. vragen ze dan niet meer om informatie achteraf?

• Lucas Kane
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
serienummer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:13:
Ik begreep dat ze ook wel een vroegen om een een of andere code die op de doos staat van de AC.
als je dus die certificaat van Apple hebt. vragen ze dan niet meer om informatie achteraf?
Ja, achteraf kunnen ze ook om het serienummer van de AC doos vragen, zelfs als je AC certificaat al hebt.

Anoniem: 156876

Oeps, denk dat ik het verkeerd begrepen heb dan. Dacht dat hij het over de doos van MacBook had... :+ Maar sowieso vaag, wie bewaart nou alle doosjes? Oké, ik toevallig wel, maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die 't gewoon weg gooit. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
@Lucas Kane
Dus als alles in orde lijkt kan het later bij reparatie toch verkeerd uitpakken...?

@GuidoH
Geeft niet.. Maaree ik ben ook iemand die een schuur heeft die helemaal vol staat met dozen van bijna alles wat is heb aangeschaft (Kleine dingen uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:40
serienummer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:26:
@Lucas Kane
Dus als alles in orde lijkt kan het later bij reparatie toch verkeerd uitpakken...?
Poinkie in "[AppleCare] Op eBay kopen?"
Anoniem: 256218 in "[AppleCare] Op eBay kopen?"
Solstice in "[AppleCare] Op eBay kopen?"

En nog een informatieve reactie: (Met argumenten die natuurlijk ook door de scammers zelf bedacht kunnen zijn)
Oviparous in "[AppleCare] Op eBay kopen?"

[ Voor 66% gewijzigd door Jesse op 03-09-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas Kane
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Anoniem: 156876 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:00:
Maar sowieso vaag, wie bewaart nou alle doosjes?
Dit is op zich een hele goede vraag. Ik weet ook niet hoe rechtvaardig deze praktijken van Apple zijn. Als je hun eigen certificaat krijgt, dan mag je toch als consument verwachten dat alles in orde is. Niet dus. 8)7
serienummer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:26:
@Lucas Kane
ok, voor de duidelijkheid: ja, het kan verkeerd uitpakken... maar de kans is relatief klein. Persoonlijk zou ik geen losse code kopen op eBay maar je moet zelf beslissen of je dit risico acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sommige verkopers sturen tegen een meerprijs ook de doos op, zodat je dat risico niet meer hebt. Misschien kost dat iets extra's, maar dan heb je wel de garantie dat je goed zit. Mail even de verkoper als je dat wilt, dan heb je die zekerheid iig. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Verkoopt electronic-King goede Applecares. HIj verkoopt ze voor 125 euro terwijl ze normaal 349 euro ofzo zijn van Apple rechtstreeks.

Je krijgt er wel of geen hoesje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vraag het hem?

Anoniem: 208019

Denk je nou echt dat hij gaat vertellen als mensen problemen hebben met zijn Applecare? 8)7

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-06 23:02

tomtommie

Alaaf!

Noujah kijk naar zijn ratings zou ik zeggen... hoeveel heeft hij er al verkocht, wat is de gemiddelde feedback... trek daaruit je conclusie, in mijn ervaring moet je er niet zo lang over twijfelen, want al die verhalen hier maken je gek! Gewoon een seller uitzoeken die het al lang doet met goede feedback en geniet ervan!

Betreft het opsturen van het doosje denk ik dat MrAcid bedoeld: vraag het hem!

Overigens zou ik aan het doosje geen waarde hechten, als ze echt bewijs willen moet je een originele factuur kunnen laten zien en die kun je via ebay simpelweg niet krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Anoniem: 208019 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:03:
Verkoopt electronic-King goede Applecares. HIj verkoopt ze voor 125 euro terwijl ze normaal 349 euro ofzo zijn van Apple rechtstreeks.

Je krijgt er wel of geen hoesje bij?
je krijgt helaas geen box erbij als je daar op doelt.

Ik heb vanavond nog een besteld voor de macbook van mijn vriendin, maar krijg nu de volgende vragen tijdens het registeren.
Additional information is required to complete your registration.

Gather the documentation that includes the agreement number for your AppleCare product, if applicable.
Je moet dus een proof of purchase opsturen naar apple om de registratie te voltooien.
Factuur van de macbook kan ik wel laten zien aan apple, maar de factuur van electronic king wordt lastig (denk ik).

heb dezelfde vraag ook al aan EK gesteld ben benieuwd naar hun antwoord. Iemand die dit heeft een keer heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:56

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 240712 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:48:
[...]

Dan zou ik in jouw geval gewoon een negatieve feedback achtergelaten met de bericht dat de verkoper vraagt om een positieve feedback voordat het product is geleverd.

Ik zie overigens dat Apple Care voor de 13" MBP 207 euro kost op de Apple site (edu store). Dat verkleint de prijsverschil tussen eBay (uitgaande van Toshcomputer, want deals4mac vertrouw ik niet) en Apple naar 57 euro. Toch nog veel geld, twijfel twijfel....
Ik weet niet, ik hoefde toen maar 45 pond te betalen in de store met studenten korting voor apple care, wel alleen bij direct kopen van de laptop. Krijg je in NL ook niet meer korting op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-06 08:15
@ DancePlaza
Ik heb ook een keer geprobeerd AppleCare voor mijn iMac te kopen via ebay. (ik dacht bij deals4mac) en kreeg toen ook naderhand een verzoek van apple om of het serienummer onderop het applecare doosje te geven of een bewijs van aankoop. (een screenshot van ebay werd niet geaccepteerd) Ik heb dit probleem toen voorgelegd aan de verkoper, en die heeft vervolgens het aankoopbedrag teruggestort. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Ik heb via Ebay AppleCare aangeschaft voor mijn Imac.
Via de verkoper "Macman812". Nu lees ik hier dat er nogal wat problemen zijn m.b.t. de garantie en dat Apple het serienummer van het doosje wil hebben, enz.
Ik heb via de post een certificaat van Apple ontvangen. Ook op de website van AppleCare staat dat mijn Imac gedekt is.

Kan ik nu alsnog naar een reseller gaan en daar AppleCare aanschaffen voor deze Imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
vdkleijn schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:26:
@ DancePlaza
Ik heb ook een keer geprobeerd AppleCare voor mijn iMac te kopen via ebay. (ik dacht bij deals4mac) en kreeg toen ook naderhand een verzoek van apple om of het serienummer onderop het applecare doosje te geven of een bewijs van aankoop. (een screenshot van ebay werd niet geaccepteerd) Ik heb dit probleem toen voorgelegd aan de verkoper, en die heeft vervolgens het aankoopbedrag teruggestort. :-)
Dag garantie... Daar zit je dan opeens met een waardeloze imac (stel je scherm oid is kapot..)

Ik moet ook maar is actie gaan ondernemen, heb mijn MBP eind november een jaartje, dus nog 2 maanden om AC aan te schaffen. Toch maar is kijken wat dat in Singapore kost bij een officiële reseller, of bij die engelse kerel die ook hardware verkoopt (staat ook ergens in het topic vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

vdkleijn schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:26:
@ DancePlaza
heb inmiddels een proof of purchase van EK gekregen en hebt deze doorgestuurd naar apple. Ff afwachten wat apple hierover zegt. ik heb gelukkig nog geen feedback gegeven aan EK.

Afhankelijk van het resultaat van apple ga ik EK feedback geven op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378432

Ik heb met Apple gebeld en verteld dat er een reseller is waar ik de apple care kon kopen voor 199 euro.
Daar kon de verkoper van apple niet helemaal aan voldoen maar hij heeft mij in combinatie met de aanschaf van MBP 15" i7 toch 135 euro korting gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Meen je niet.

Hmmmm... zou er soms een lichte winstmarge op AppleCare zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114254

Ik krijg, na het invoeren van mijn serialnummer, continu op de support-page van Apple te zien:
"Wij kunnen uw verzoek momenteel niet voltooien. Probeer het later opnieuw."

Meer mensen die hier last van hebben? Het is nu al een paar weken. Mijn MacBook is al voorzien van Applecare, maar die van mijn vriendin nog niet en die wil inloggen bij Apple Support en komt zo niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
Anoniem: 378432 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:21:
Ik heb met Apple gebeld en verteld dat er een reseller is waar ik de apple care kon kopen voor 199 euro.
Daar kon de verkoper van apple niet helemaal aan voldoen maar hij heeft mij in combinatie met de aanschaf van MBP 15" i7 toch 135 euro korting gegeven!
Apple vertrapt op die manier hun Resellers. Wat dat aan gaat worden de Resellers keihard genaaid, zij moeten hun eigen acties bedenken en Apple is erg beperkt wat betreft meedoen aan kortingen voor Resellers ..
Geloof mij; op AppleCare zit voor een Reseller niet belachelijk veel Marge.

[ Voor 6% gewijzigd door Bloemstukje op 08-10-2010 11:41 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 10:09
Mijn iMac garantie loopt ongeveer aan het einde van het jaar af... Maar ik kan bijna geen hele goedkope aanbieders meer vinden voor AppleCare op eBay... Weet iemand hier de reden voor? Er zijn wel een paar Europese aanbieders, maar daar heb je natuurlijk geen euro/dollar voordeel mee.

Iemand die nog een ander adresje weet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 20:39

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben benieuwd wat de verkoper in de applestore doet als ik mijn systeem kom bestellen maar de applecare er niet bij neem omdat ik deze op ebay veel goedkoper kan aanschaffen. Misschien doet hij wat met de prijs.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 10:09
RoyK schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:11:
Ik ben benieuwd wat de verkoper in de applestore doet als ik mijn systeem kom bestellen maar de applecare er niet bij neem omdat ik deze op ebay veel goedkoper kan aanschaffen. Misschien doet hij wat met de prijs.
Moet je wel aan kunnen tonen dat het kan, de prijs op eBay ligt nu zo'n 20 euro lager, maar ik heb voor 4 maanden terug ofzo de prijs wel op 79 gezien of nog lager ipv 179 dat je bij apple zelf betaald.. Dus ik vraag me af in hoeverre zij willen zakken daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Hmmm mooi is dat, wilde bij EK bestellen, maar had het nog even uitgesteld.. Nu lees ik dat dit bijna nergens meer te koop is, al helemaal niet bij EK!
Jammer, moet ik binnenkort of 350 euro uitgeven, of mijn garantie laten verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 15:19
Ik denk dat die mensen op Ebay ook slim zijn en weten dat er veel iMac's worden verkocht na een nieuwe aankondiging, na een jaar, dus ongeveer nu, wil iedereen opeens verlengen en dan stijgen de prijzen netjes mee met de hoeveelheid vraag. Of is dat onzin..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Robberto schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:09:
Ik denk dat die mensen op Ebay ook slim zijn en weten dat er veel iMac's worden verkocht na een nieuwe aankondiging, na een jaar, dus ongeveer nu, wil iedereen opeens verlengen en dan stijgen de prijzen netjes mee met de hoeveelheid vraag. Of is dat onzin..?
Lijkt me onzin, want ook de Macbook (Pro), Mac Mini, Mac Pro, etc Apple Care's zijn verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Ik heb wel toshcomputers gevonden, staat hier ook ergens beschreven. Omgerekend 225 euro, ipv 349 die apple hier vraagt..

Nog even wat wikken en wegen, maar hij verzendt ook de box, dus dat zou op zich wel goed moeten zitten. En ook niet beláchelijk laag geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Op wehkamp is nu een korting-4-daagse bezig, 10%, kijk ook daar eens: http://www.wehkamp.nl/com...essoire/C09_APS_IA3/?PI=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
wow bedankt!
Toevallig net een paar weken geleden die mails uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 20:39

RoyK

Hobby tekenaar

Wauw, zelfs op de iMacs. Het scheelt me bijna 200+ euro in totaal. Dat zijn best knaken.

Rekent Wehkamp nog wel verzendkosten van een paar tientjes zeker? En als er iets niet in orde is, moet je dit dan via Wehkamp spelen of ga je dan naar een apple winkel?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Ik betaal maar 5 euro verzendkosten, die kan je eventueel nog delen met wat andere mensen door samen 1 bestelling te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
N.v.t. excuses

[ Voor 93% gewijzigd door Awoodentree op 04-11-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 06:41
voor apple computers worden geen verz kosten berekend

ik heb de 27 inch i3 versie besteld...en apple care

check bovenaan de pagina

http://www.wehkamp.nl/com...2271&PRmin=795&PRmax=3400

[ Voor 45% gewijzigd door angelico66 op 05-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
Dit lees ik net op eBay, het is dus niet meer mogelijk om enkel met een code te registreren!
Sealed box applecare for all iMac models.

Apple part #MC245LL/A

SEALED BOX APPLECARE

In early October apple has changed their policies regarding applecare, No longer can you register applecare with simply a code that everyone is selling on eBay. You must have either a proof of purchase from an authorized apple re-seller (who apple does not allow to sell on eBay) or the serial number on the outside of the sealed box as proof of purchase.

Upon payment, I can immediately, if necessary e-mail you everything needed to register including the serial number from the outside of the box along with the Applecare enrollment number. I must still ship you the box so you have it as proof of purchase should apple ever ask for it.

Apple sells this for $169 + tax. You can save $20+ sales tax buying it from me. Your iMac must be under its original one year warranty in order to purchase applecare.

Shipping will be an additional $7.75 for Fed Ex ground/home shipping within the contiguous U.S. For rates elsewhere, please e-mail me before purchasing.

I sell all apple products, please check my other listings! If you don't see it, email me, I'm sure I have it

Thanks for looking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
*knip* daar hebben we V&A voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 28-12-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 12-06 16:13
Weet iemand hier nog een adresje op ebay waar je een MobileMe abonnement voor een leuke prijs kunt krijgen?

Thanks

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Zelf zoeken op ebay is te moeilijk voor je?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Laatst online: 15-06 23:02

tomtommie

Alaaf!

Inderdaad jammer dat het niet meer met een code alleen kan, prijs is daarom flink omhoog gegaan op ebay... echter nog altijd flink goedkoper dan in de winkel!
Binnenkort eens goed in verdiepen, heb nog tot juli om alles te regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 12-06 16:13
Wat heb je tegenwoordig dan nog meer nodig dan alleen een code?

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 11:50
Follie, dit topic gaat over AppleCare, niet MobileMe :). Laten we een beetje ontopic blijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 01-01-2011 11:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 23:59
Follie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:45:
Het serienummer van het AppleCare-doosje wordt ook vaak opgevraagd door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Follie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:45:
ze kunnen nog eventueel achteraf vragen naar een kopie van de serienummer of een kopie van de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

(jarig!)
Misschien niet helemaal on-topic, maar ik heb Applecare Protection Plan in Nederland gekocht (origineel met doosje) en gedurende het registratieproces moet ik gaan aantonen hoe ik de Macbook Pro gekocht heb. Ik heb nu de factuur van Ebay (Electronic King) in PDF ter beoordeling gestuurd en hoop dat dit voldoende is.....iemand hier ervaringen mee?

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Dutch schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:27:
Misschien niet helemaal on-topic, maar ik heb Applecare Protection Plan in Nederland gekocht (origineel met doosje) en gedurende het registratieproces moet ik gaan aantonen hoe ik de Macbook Pro gekocht heb. Ik heb nu de factuur van Ebay (Electronic King) in PDF ter beoordeling gestuurd en hoop dat dit voldoende is.....iemand hier ervaringen mee?
Aangezien AppleCare niet gebonden is aan een land (wereldwijde dekking), maakt het niet uit dat je MacBook Pro afkomstig is uit UK en niet uit Nederland. Tevens maakt het ook niet uit dat je MacBook Pro niet is aangeschaft bij een Apple Store of APR. Apple zal wel moeilijk doen wanneer ze ontdekken dat je AppleCare bijvoorbeeld op eBay is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
iRaptor schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:46:
[...]
Apple zal wel moeilijk doen wanneer ze ontdekken dat je AppleCare bijvoorbeeld op eBay is gekocht.
Waarom? Dit zijn ook gewoon legitieme APP pakketten die ze zelf verkopen. Er zit gewoon zoveel marge op dat ze online voor flink minder verkocht kunnen worden. Houdt er rekening mee: Het blijft een vrije markt. De reden dat Apple producten over het algemeen dezelfde prijs hebben is vanwege de kleine marge en exclusiviteit deals die APR's bv. hebben, maar in Amerika zijn genoeg online store's die systemen voor (veel) minder aanbieden. Dat geldt dus ook voor APP en met de huidige dollar koers is het via eBay gewoon heel goedkoop. Maar Apple kan hier echt niet moeilijk over doen, omdat zij niet kunnen achterhalen waar het product verkocht is...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
RobbieB schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:33:
Waarom? Dit zijn ook gewoon legitieme APP pakketten die ze zelf verkopen. Er zit gewoon zoveel marge op dat ze online voor flink minder verkocht kunnen worden. Houdt er rekening mee: Het blijft een vrije markt. De reden dat Apple producten over het algemeen dezelfde prijs hebben is vanwege de kleine marge en exclusiviteit deals die APR's bv. hebben, maar in Amerika zijn genoeg online store's die systemen voor (veel) minder aanbieden. Dat geldt dus ook voor APP en met de huidige dollar koers is het via eBay gewoon heel goedkoop. Maar Apple kan hier echt niet moeilijk over doen, omdat zij niet kunnen achterhalen waar het product verkocht is...
Dat had je gedacht. Wanneer Apple jouw na de registratie (dit kan soms maanden na de registratie gebeuren) om het aankoopbewijs verzoekt, komt het er wel degelijk achter waar jij je AppleCare hebt aangeschaft. Als jij vervolgens alleen maar een eBay-aankoopbevestiging en/of PayPal-betalingsbewijs opstuurt, annuleert Apple doodleuk je AppleCare-registratie. Ook het niets van je laten horen resulteert in een annulering van je AppleCare-registratie. Gelukkig vraagt Apple niet bij alle AppleCare-registraties om het aankoopbewijs, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

iRaptor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Dat had je gedacht. Wanneer Apple jouw na de registratie (dit kan soms maanden na de registratie gebeuren) om het aankoopbewijs verzoekt, komt het er wel degelijk achter waar jij je AppleCare hebt aangeschaft. Als jij vervolgens alleen maar een eBay-aankoopbevestiging en/of PayPal-betalingsbewijs opstuurt, annuleert Apple doodleuk je AppleCare-registratie. Ook het niets van je laten horen resulteert in een annulering van je AppleCare-registratie. Gelukkig vraagt Apple niet bij alle AppleCare-registraties om het aankoopbewijs, maar je weet maar nooit.
Dat klopt niet helemaal: waar het product is aangeschaft doet niet ter zake. Wat wel is veranderd is dat Apple niet alleen maar een losse code accepteert. Indien Apple twijfels heeft over de code dan moet je óf aantonen dat je het bij een erkende reseller gekocht hebt óf je moet het serienummer van de doos hebben. Daarom is het belangrijk dat je alleen gesealde doosjes accepteert (ik neem aan dat de code tenminste aan de binnenkant staat ;) ).

Apple weigert geen AppleCare service puur omdat het niet bij een officieel Apple kanaal gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Anoniem: 188434 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:03:
(ik neem aan dat de code tenminste aan de binnenkant staat ;) ).
Dat zou ik ook een logische plek vinden, maar in plaats daarvan heeft Apple er voor gekozen om het serienummer gewoon aan de buitenkant van het doosje te plaatsen. :P
Om 'serienummer shoppen' tegen te gaan, zal vast wel ieder registratienummer zijn gekoppeld aan een specifiek serienummer. Althans, dat mag ik voor hen hopen...

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/3848/dscf815993.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
iRaptor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 19:14
Eigen ervaring bij mij in ieder geval.

Voor mijn eerste Air gekocht via ebay, na een poos kwam Apple ineens met de vraag om mijn aankoopbewijs van reseller op te sturen. Die van ebay was niet voldoende.
Of om het serienummer van het doosje te geven (welke ik niet had)

Mijn verkoper op ebay heeft mijn toen een nieuw nummer met foto van het doosje gestuurd.
Die ging toen wel goed. Speelde een jaartje geleden denk ik zo, kan de email wisseling nog wel opzoeken.

edit: speelde zich af in maart 2010 verkoper was deals4mac ook hier gepost pag 26 van dit topic.
De tweede keer ging het zonder problemen en staat de Air netjes in Applecare

[ Voor 12% gewijzigd door frank_b op 27-01-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een vraagje, als ik op vakantie een Amerikaans AppleCare pakketje koop voor m'n (in NL via Apple gekochte) iMac, gaat dat werken? Scheelt namelijk nogal wat (€ 50,-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 14:51
Dat gaat prima werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Ik wilde begin deze maand de AppleCare van het 24" LED Cinema Display, welke ik onlangs had verkocht, overdragen op de koper. Om dit te bewerkstelligen had ik mijn aankoopbewijs (van eBay), betalingsbewijs (van PayPal), ontvangstbewijs (mail van Mac Pro Systems and Software Inc.) en bewijs van dekking ten tijde van de verkoop aan de koper overhandigd.
De koper heeft dus begin deze maand contact opgenomen met Apple Operations Europe en hen de hierboven genoemde documenten toegezonden. Denkende dat dat voldoende zou zijn (volgens de uitgebreide voorwaarden van AppleCare moet dit ook voldoende zijn), neemt opeens Apple Operations Europe contact met mij op! Ze wilden namelijk dat ik hen een brief, gericht aan Apple USA, moest toesturen waarin ik om de overdracht verzocht. Hoewel ik dit nogal een vreemd verzoek vond, heb ik deze brief geschreven en nam ik aan dat het daarmee rond was.
Krijg ik een paar dagen later een mailtje terug van Apple Operations Europe waarin wordt gemeldt dat Apple USA de overdracht heeft afgekeurd omdat ik de AppleCare op eBay heb gekocht. Ik mag dan wel eBay hebben gebruikt, maar feitelijk gezien heb ik de AppleCare bij Mac Pro Systems and Software Inc. (fysieke winkel in Californië) heb gekocht. Dit heb ik hen teruggemaild, maar tot op heden geen reactie gekregen.
De grootste schok kwam echter gisteren toen ik mijn geregistreerde overeenkomsten wilden bekijken, die waren er namelijk niet meer! Apple heeft, nu ze er achter is gekomen dat de AppleCare via eBay is gekocht, de registratie teniet gedaan! Dit is overigens al de tweede AppleCare die ik vroegtijdig kwijt ben, die van mijn Mac Pro was ongeveer een half jaar geleden ook plots verdwenen... :/

Kort samenvattend, mocht je een Apple-product willen verkopen waarop een AppleCare-dekking rust welke is aangeschaft via eBay, zorg er dan voor dat je met de koper overeenkomt dat hij/zij contact met jouw opneemt in geval er iets met het product aan de hand is. Ga geen moeite om de AppleCare proberen over te dragen, het levert alleen maar rompslomp op! Einde van deze waarschuwing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
iRaport

In de voorwaarden van Apple staat duidelijk vermeld dat je schriftelijk een brief moet sturen dat je de AppleCare overdraagt aan een andere persoon samen met je Apple product ;)

Ja wat je zegt daar heb je een punt betreft gewoon contact laten opnemen met jou i.p.v. alles over proberen te zetten op zijn naam.

Maar ik zou het er niet zo makkelijk bij laten dat ze jouw apple care opeens verwijderd hebben uit het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
peak schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:37:
iRaport

In de voorwaarden van Apple staat duidelijk vermeld dat je schriftelijk een brief moet sturen dat je de AppleCare overdraagt aan een andere persoon samen met je Apple product ;)

Ja wat je zegt daar heb je een punt betreft gewoon contact laten opnemen met jou i.p.v. alles over proberen te zetten op zijn naam.

Maar ik zou het er niet zo makkelijk bij laten dat ze jouw apple care opeens verwijderd hebben uit het systeem.
Dat klopt als en bus wat betreft die brief! Echter, ik interpreteer dat alleen de koper van mijn product schriftelijk om overdracht moet verzoeken en dat hij/zij de benodigde documenten aan Apple dient te verstrekken. Nu vroeg Apple van ons beiden (dus koper en verkoper) om schriftelijke overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 11-06 16:57
Ik heb hier (http://cgi.ebay.nl/Apple-...2a1189714a#ht_1059wt_1141) iemand gevonden die AppleCare voor MBP verkoopt.
Is deze Apple Care goed voor een MBP 13" 2010?
En heeft er iemand eerder AppleCare via hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 17:44
Servertje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:48:
Ik heb hier (http://cgi.ebay.nl/Apple-...2a1189714a#ht_1059wt_1141) iemand gevonden die AppleCare voor MBP verkoopt.
Is deze Apple Care goed voor een MBP 13" 2010?
En heeft er iemand eerder AppleCare via hem gekocht?
Ja maakt niet uit welke Macbook, zolang het maar binnen 1 jaar is na aankoop.
Ja, hij is wel te vertrouwen, kijk maar naar zijn positieve buyers. Meer dan 1500. Alleen zegt dat ook weer niets over de ACP. Stel je koopt het en je registreert het online. Dan zegt de website van Apple wel dat het doet, maar als je het straks echt nodig hebt, heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 11-06 16:57
kx22 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:58:
[...]
Dan zegt de website van Apple wel dat het doet, maar als je het straks echt nodig hebt, heb je een probleem.
Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 21-02 19:34
Heeft iemand ervaring met het kopen van AppleCare voor de nieuwe reeks MBPs? Ik weet dat het niet veel moet uitmaken, maar ik vraag het toch maar even. Ik heb in het verleden voor mijn Alu MB gekocht, gelukkig heb ik het niet gebruikt.

Ik wil graag weer AppleCare aanschaffen voor mijn 2011 MBP, maar als het alleen mogelijk is om het 'officieel' te kopen, dan ga ik even doorsparen :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:29
Ken je geen student die in de US studeert? Dat is volgens mij nu de goedkoopste manier.. Had mijn AppleCare omgerekend voor 160 euro (MBP 15" 2011) op deze manier.

Mijn broer kocht daar een MBP 13", vroeg of hij een AppleCare voor de 15" erbij kon kopen en dat was geen probleem! Als student kreeg je iets van 120 dollar korting op de AppleCare. Samen met de lage dollarkoers scheelde dat toch weer (heb dus ook gewoon een origineel doosje hier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Zijn hier mensen die hun apple care via ebay hebben aangeschaft? Ik ben benieuwd naar ervaringen en of dit altijd goed gaat. Daarnaast ben ik benieuwd of iemand misschien een verkoper op ebay kent die betrouwbaar is.

Is het slim om dit via ebay te kopen? Het scheelt een hoop geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Laatst online: 12:37

f.h

tha_bulldog schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:48:
Ken je geen student die in de US studeert? Dat is volgens mij nu de goedkoopste manier.. Had mijn AppleCare omgerekend voor 160 euro (MBP 15" 2011) op deze manier.
Volgens mij heb je gelijk. Je krijgt echt veel studentenkorting in de US. Sowieso blijft het apart wat de verschillen zijn tussen de diverse Apple stores wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 11-06 20:54
hmm, ik ga hem dan ook maar uit de us bestellen.
Vrienden van me wonen daar. Scheelt wel weer wat geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Ik heb nu inmiddels AppleCare via een vriend van me in China gekocht met studentenkorting. Niet zo goedkoop als in de VS, maar met iets meer dan €200,- voor een MBP 15" nog steeds erg prettig. Hij neemt de bon en het doosje gewoon mee naar NL, dus helemaal legaal en veilig enzo :) Hij had wel de serienummers nodig bij aanschaf (in de originele Apple Store).

Heb zojuist de serie-/registratienummers ingevuld, ervaringsdeskundigen hier die kunnen vertellen hoe lang het in totaal duurt voordat de registratie compleet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 22:29
Binnen een paar uur bij mij, heb niet heel precies op de tijd gelet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Lol, nu is de hele registratie weer verdwenen. Als ik het serienummer check op warranty coverage staan er wel overal groene vinkjes en dat de registratie nog niet is afgerond ofzo. Nja dag of wat wachten, dan zien we wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 19:18

JBX

Maar Amerikaanse AppleCare kopen bij bijvoorbeeld Amazon zou gewoon moeten werken voor een Nederlandse MacBook, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:12

John

🚀

Kan je na 2 maanden nog AppleCare kopen voor een MBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

in het eerste jaar van aanschaf kun je altijd applecare kopen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben voor mijn nieuwe MBP van plan Applecare aan te schaffen. Eerst had ik zoiets van: laat maar zitten, echter had ik na 3 weken een brakke accu...en mijn voorgaande MBP kreeg ineens een defect (lees verderop). Ga je toch nadenken over defecten :+ Mijn MBP schuift vrijwel zeker door naar mijn vriendin, dus de 3 jarige leeftijd haalt ie zeker wel in dit huishouden.

Mijn ervaringen mbt Applecare via eBay:
Had via eBay in 2009 Applecare voor mijn vorige MBP aangeschaft. Nooit vragen over eventuele facturen of bewijzen gekregen. Recent verbond het apparaat niet meer op gigabit, en met wat googlen en vrienden uithoren kreeg ik toch duidelijk door dat het geen softwareprobleem was: Garantiegevalletje dus. Kon de MBP inleveren met een kopietje van de aanschafbon (stond alleen mbp op). Logic Board vervangen + uur arbeidsloon: ruim 500 Euro (ze geven er een nette factuur bij). Kosten onder de streep: € 0,00.

Dus dat heeft zeker zijn geld wel opgeleverd: kosten Applecare: € 83,73 :+

De verschillen tussen de normale prijs en eBayprijzen zijn nu inderdaad enorm geslonken:
Zie nu de goedkoopste op eBay voor 130GBP / € 154 (afgerond) aangeboden worden.
De goedkoopste fysiek/zonder gezeik in NLD is € 224,91.

Dus voor €70 verschil... Moet nog even bekijken of ik voor dat bedrag een risico wil nemen: stel na de paypal claimperiode een vraag om facturen o.i.d. vanuit Apple > geld weg en Applecare weg.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Nu online
2Dutch schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:28:
Ben voor mijn nieuwe MBP van plan Applecare aan te schaffen. Eerst had ik zoiets van: laat maar zitten, echter had ik na 3 weken een brakke accu...en mijn voorgaande MBP kreeg ineens een defect (lees verderop). Ga je toch nadenken over defecten :+ Mijn MBP schuift vrijwel zeker door naar mijn vriendin, dus de 3 jarige leeftijd haalt ie zeker wel in dit huishouden.

Mijn ervaringen mbt Applecare via eBay:
Had via eBay in 2009 Applecare voor mijn vorige MBP aangeschaft. Nooit vragen over eventuele facturen of bewijzen gekregen. Recent verbond het apparaat niet meer op gigabit, en met wat googlen en vrienden uithoren kreeg ik toch duidelijk door dat het geen softwareprobleem was: Garantiegevalletje dus. Kon de MBP inleveren met een kopietje van de aanschafbon (stond alleen mbp op). Logic Board vervangen + uur arbeidsloon: ruim 500 Euro (ze geven er een nette factuur bij). Kosten onder de streep: € 0,00.

Dus dat heeft zeker zijn geld wel opgeleverd: kosten Applecare: € 83,73 :+

De verschillen tussen de normale prijs en eBayprijzen zijn nu inderdaad enorm geslonken:
Zie nu de goedkoopste op eBay voor 130GBP / € 154 (afgerond) aangeboden worden.
De goedkoopste fysiek/zonder gezeik in NLD is € 224,91.

Dus voor €70 verschil... Moet nog even bekijken of ik voor dat bedrag een risico wil nemen: stel na de paypal claimperiode een vraag om facturen o.i.d. vanuit Apple > geld weg en Applecare weg.
Mocht je de keuze hebben, en dit is misschien een beetje mosterd na de maaltijd: koop een MacBook bij de MyCom; 3 jaar garantie vanuit de MyCom en dus geen extra AppleCare kopen oid.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:34:
[...]
Mocht je de keuze hebben, en dit is misschien een beetje mosterd na de maaltijd: koop een MacBook bij de MyCom; 3 jaar garantie vanuit de MyCom en dus geen extra AppleCare kopen oid.
Attent van je, maar helaas idd te laat: heb medio 2011 een nieuwe MBP gekocht. Maar zeker een goeie tip voor mensen die op het punt staan een MBP te halen! Ik vind ze echt te prijzig om te moeten laten repareren (normale door jezelf te vervangen onderdelen zijn geen probleem) maar natuurlijk gaat altijd na jaar 2 alsof het ding het aanvoelt het dure rare onderdeel kaduk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 29-12-2011 10:12 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 14:55
[...]

Voordat je een MacBook bij MyCom koopt eerst even de kleine lettertjes lezen: de eerste twee jaar wordt je inderdaad geholpen (consumentenrecht) maar in het derde jaar brengt MyCom je 67% eigen bijdrage in rekening. Bron: mycom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 17:44
lackaday schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:57:
[...]

Voordat je een MacBook bij MyCom koopt eerst even de kleine lettertjes lezen: de eerste twee jaar wordt je inderdaad geholpen (consumentenrecht) maar in het derde jaar brengt MyCom je 67% eigen bijdrage in rekening. Bron: mycom.nl
Dus je moet iets meer dan 2/3 van alle kosten betalen of je betaald 2/3 van de laptopprijs hooguit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:30

vhal

ಠ_ಠ

kx22 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:31:
[...]

Dus je moet iets meer dan 2/3 van alle kosten betalen of je betaald 2/3 van de laptopprijs hooguit?
2/3 v/d reparatiekosten. Kan dus behoorlijk oplopen...wellicht is het dan goedkoper om juist voor AC te kiezen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:17
Mijn garantie verloopt aan het einde van deze maand.

En ik wil vandaag AppleCare via eBay kopen.

http://www.ebay.nl/itm/GE...ories&hash=item41611227fc

Een gesealde AppleCare kan toch geen kwaad ?

AppleCare van mijn vorige iMac heb ik trouwens ook op eBay aangeschaft (ook een gesealde versie).

[ Voor 7% gewijzigd door Sefaex op 07-01-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Apple wil wel eens vragen naar de bon van waar je hem hebt aangeschaft tegenwoordig. Ik weet niet of ze dit dat accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Hier ook bijna garantie verlopen van macbook air, nog aanraders applecare? is aangeschaft bij mediamarkt, dus ik ga ervan uit dat we maar 1 jr garantie hebben. En via apple.nl (250) voor 2 jaar garantie vind ik wel heel erg prijzig waarbij het niet zeker is of we er nog een jaartje de macbook zullen gebruiken of niet (waarschijnlijk upgraden naar 13")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduman86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-04 03:29
-edit- niet meer van toepassing

[ Voor 95% gewijzigd door mduman86 op 20-03-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:33

Tys

Het heeft even geduurd, maar mijn AppleCare is actief voor mijn Macbook Pro 13". Na wat zoeken kwam ik bij toeval terecht op de site van "Foto Konijnenberg" waar deze AppleCare werd aangeboden voor slechts 99 EUR. Meteen gekocht dus en is netjes geleverd. Tijdens het activeren werd wel om extra details gevraagd (aankoopbewijs), maar een week later is het eindelijk doorheen, zojuist bericht van Apple dat het goedgekeurd is.

Hoewel het niet meer op de site wordt aangeboden, is de iMac variant mogelijk ook een stuk goedkoper?

Grappig genoeg was de goedkoopste variant AppleCare voor de Macbook Pro 13" ruim 140 euro op eBay, dus kijk verder dan eBay!

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Wonderbaarlijk genoeg zijn ook de prijzen van Apple Care op eBay gigantisch gestegen. Je komt op zo'n 300 euro voor een MacBook Pro Retina 15" uit als je de box e.d. wilt hebben.

Waarom zo'n gigantische prijsstijging sinds 2010? Bizar gewoon!

Iemand nog tips?

[ Voor 14% gewijzigd door Rowinio op 29-12-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:36

amphora

Websites & Fotografie

Omdat Apple te regels heeft aangescherpt. Je ben verplicht de doos/streepjescode te hebben van de applecare. Alleen een code per mail opsturen is dus niet meer voldoende. vandaar.
Daar komt het ongeveer op neer althans. Exacte details weet ik ook niet maar heb ooit een dergelijk verhaal gelzen

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
[...]

Lees dan voor de lol ook effe de garantie tekst van MyCom/ Dixons dan zie je dat Applecare veel meer dekt. En dat de "gratis" dekking van MyCom/ Dixons wordt gebruikt om je dure verzekeringsproducten te verkopen, producten met een maandelijkse premie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 18:55
Zo, even weer een reactie in dit topic :)
Ik heb sinds kort een MacBook Air. Deze heeft garantie tot 6 augustus. Is het nog aan te raden om AppleCare via eBay aan te schaffen?

Of heeft Apple de regels dusdanig aangepast dat ik dit beter gewoon bij de Apple Store zelf moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:55
DedSec85 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:11:
Zo, even weer een reactie in dit topic :)
Ik heb sinds kort een MacBook Air. Deze heeft garantie tot 6 augustus. Is het nog aan te raden om AppleCare via eBay aan te schaffen?

Of heeft Apple de regels dusdanig aangepast dat ik dit beter gewoon bij de Apple Store zelf moet kopen?
Hier ben ik ook benieuwd naar. IemanD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 10:47
Leuk om te zien dat 2 Tweakers die van mij een Mac hebben gekocht hier reageren onder elkaar! :)

Zelf schaf ik altijd het Apple Care plan aan buiten Europa en dus ook voornamelijk via eBay (VS). Het Apple Care pakket (lees het gesealde doosje met activatiecode) is hetzelfde overal. Je kan een 'amerikaanse' Apple Care dus zonder problemen activeren met een 'Nederlandse' MacBook.

Kortom, echt totaal geen probleem. Koop wel alleen iets wanneer get nog GESEALD is. Een geopend doosje riskeert het feit dat de code inmiddels als vervallen is.

UPDATE: Ik lees dat er aangescherpte regels zijn? Mijn laatste Apple Care aankoop was in 2013 dus wellicht ben ik niet geheel meer up-to-date. Dan gewoon Marktplaats in de gaten houden. Hier vind je zeer regelmatig mensen die een 'nederlands' geseald apple care plan aanbieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Idutchman op 05-07-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Idutchman schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:48:
Leuk om te zien dat 2 Tweakers die van mij een Mac hebben gekocht hier reageren onder elkaar! :)

Zelf schaf ik altijd het Apple Care plan aan buiten Europa en dus ook voornamelijk via eBay (VS). Het Apple Care pakket (lees het gesealde doosje met activatiecode) is hetzelfde overal. Je kan een 'amerikaanse' Apple Care dus zonder problemen activeren met een 'Nederlandse' MacBook.

Kortom, echt totaal geen probleem. Koop wel alleen iets wanneer get nog GESEALD is. Een geopend doosje riskeert het feit dat de code inmiddels als vervallen is.

UPDATE: Ik lees dat er aangescherpte regels zijn? Mijn laatste Apple Care aankoop was in 2013 dus wellicht ben ik niet geheel meer up-to-date. Dan gewoon Marktplaats in de gaten houden. Hier vind je zeer regelmatig mensen die een 'nederlands' geseald apple care plan aanbieden.
Even een rotschopje het nieuwe jaar in :+
Zie dat je nog steeds MBP's (ver)koopt met Apple Care, gebruik je nog wel eens eBay of regel je het inmiddels anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 10:47
2Dutch schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Even een rotschopje het nieuwe jaar in :+
Zie dat je nog steeds MBP's (ver)koopt met Apple Care, gebruik je nog wel eens eBay of regel je het inmiddels anders?
Indien er Apple Care op een MacBook zit die ik verkoop, dan zat het er al op bij aankoop. Oftewel: Dit is door de 1e eigenaar gedaan. Al mijn modellen komen uit de VS en daar is men wat minder 'zuinig' en is Apple Care veel gebruikelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Idutchman schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:13:
Indien er Apple Care op een MacBook zit die ik verkoop, dan zat het er al op bij aankoop. Oftewel: Dit is door de 1e eigenaar gedaan. Al mijn modellen komen uit de VS en daar is men wat minder 'zuinig' en is Apple Care veel gebruikelijker.
Ah, ja dat snap ik wel, een laptop wordt van hot naar her gesleept, die heeft meer te lijden. Voor veel mensen is het ook de enige pc.

Snap wel dat mensen het risico van het Apple Care ongeldig laten verklaren niet graag meer nemen, vooral als je net een defect hebt, vandaar dat we hier ook geen reacties meer lezen van eBay-aankopen I reckon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
De links naar de eBay sites werken niet meer blijkbaar. Iemand een betrouwbare verkoper van Applecare (beter koop dan via Apple)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
cwegh schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:48:
De links naar de eBay sites werken niet meer blijkbaar. Iemand een betrouwbare verkoper van Applecare (beter koop dan via Apple)?
Je loopt snel het risico gescammed te worden of de verkeerde te kopen, het is tegenwoordig niet meer mogelijk om AC+ te activeren vanuit een ander land.
Best bet vziw is om het gewoon bij Apple zelf te kopen, of bij een *bekend* bedrijf.

Als je student bent, dan kan je er flink korting op krijgen via Apple zelf.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
OK, thanks. Big no no dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bighead
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
WhatsappHack schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Je loopt snel het risico gescammed te worden of de verkeerde te kopen, het is tegenwoordig niet meer mogelijk om AC+ te activeren vanuit een ander land.
Best bet vziw is om het gewoon bij Apple zelf te kopen, of bij een *bekend* bedrijf.

Als je student bent, dan kan je er flink korting op krijgen via Apple zelf.
AC+ is niet meer mogelijk te activeren vanuit een ander land zeg je, maar is een AppleCare Protection Plan nog wel te activeren vanuit een ander land? Stond op het punt om dit aan te schaffen voor mn Macbook, scheelt 80 euro met hier in de winkel, maar als dat ook niet kan, dan doe ik dat zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

SuBBaSS

-has Ryzen

bighead schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:41:
[...]

AC+ is niet meer mogelijk te activeren vanuit een ander land zeg je, maar is een AppleCare Protection Plan nog wel te activeren vanuit een ander land? Stond op het punt om dit aan te schaffen voor mn Macbook, scheelt 80 euro met hier in de winkel, maar als dat ook niet kan, dan doe ik dat zeker niet!
De voorwaarden zeggen er het volgende over:
(vi) Dit Plan wordt aangeboden en is alleen geldig als u een inwoner bent van een land waarin Apple of zijn gelieerde ondernemingen het Plan aanbieden dat hier wordt beschreven: www.apple.com/legal/applecare/countrylist.html. Dit Plan wordt niet aangeboden aan personen die nog niet meerderjarig zijn. Dit Plan is niet beschikbaar waar dit volgens de wet verboden is.
http://www.apple.com/lega...t/applecare/appmacnl.html
Verder zijn er zo 123 geen voorbehouden te vinden maar weet uit ervaring dat het (ook vanuit apple zelf) niet altijd helemaal duidelijk is.

Maar sowieso (beste Nederlanders): bij Apple is het "voor een dubbeltje op de eerste rij" er niet bij. Dan mag toch onderhand wel bekend beschouwd worden.
Als ik zo'n plan aangeboden zie worden dat bijna 100 dollar onder de officiële Apple prijs zit dan zou ik m'n vingers er niet eens aan willen branden.

Daarnaast: de enigen die je hier duidelijkheid over kunnen geven zijn (vermoed ik) de mensen van de afdeling "agreement administration" of applecare sales. Vooraf even contact met applecare opnemen en vragen of je met een van hen doorverbonden kan worden. De advisor die je in eerste instantie aan de lijn krijgt is zeker weten niet specialistisch getraind op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 14:10
SuBBaSS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:11:
Daarnaast: de enigen die je hier duidelijkheid over kunnen geven zijn (vermoed ik) de mensen van de afdeling "agreement administration" of applecare sales. Vooraf even contact met applecare opnemen en vragen of je met een van hen doorverbonden kan worden. De advisor die je in eerste instantie aan de lijn krijgt is zeker weten niet specialistisch getraind op dit gebied.
Helaas is de edu korting op applecare ook niet te vinden op de website, heeft iemand een link er naartoe?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste