Ik wilde begin deze maand de AppleCare van het 24" LED Cinema Display, welke ik onlangs had verkocht, overdragen op de koper. Om dit te bewerkstelligen had ik mijn aankoopbewijs (van eBay), betalingsbewijs (van PayPal), ontvangstbewijs (mail van Mac Pro Systems and Software Inc.) en bewijs van dekking ten tijde van de verkoop aan de koper overhandigd.
De koper heeft dus begin deze maand contact opgenomen met Apple Operations Europe en hen de hierboven genoemde documenten toegezonden. Denkende dat dat voldoende zou zijn (volgens de uitgebreide voorwaarden van AppleCare moet dit ook voldoende zijn), neemt opeens Apple Operations Europe contact met mij op! Ze wilden namelijk dat ik hen een brief, gericht aan Apple USA, moest toesturen waarin ik om de overdracht verzocht. Hoewel ik dit nogal een vreemd verzoek vond, heb ik deze brief geschreven en nam ik aan dat het daarmee rond was.
Krijg ik een paar dagen later een mailtje terug van Apple Operations Europe waarin wordt gemeldt dat Apple USA de overdracht heeft afgekeurd omdat ik de AppleCare op eBay heb gekocht. Ik mag dan wel eBay hebben gebruikt, maar feitelijk gezien heb ik de AppleCare bij Mac Pro Systems and Software Inc. (fysieke winkel in Californië) heb gekocht. Dit heb ik hen teruggemaild, maar tot op heden geen reactie gekregen.
De grootste schok kwam echter gisteren toen ik mijn geregistreerde overeenkomsten wilden bekijken, die waren er namelijk niet meer! Apple heeft, nu ze er achter is gekomen dat de AppleCare via eBay is gekocht, de registratie teniet gedaan! Dit is overigens al de tweede AppleCare die ik vroegtijdig kwijt ben, die van mijn Mac Pro was ongeveer een half jaar geleden ook plots verdwenen...
Kort samenvattend, mocht je een Apple-product willen verkopen waarop een AppleCare-dekking rust welke is aangeschaft via eBay, zorg er dan voor dat je met de koper overeenkomt dat hij/zij contact met jouw opneemt in geval er iets met het product aan de hand is. Ga geen moeite om de AppleCare proberen over te dragen, het levert alleen maar rompslomp op! Einde van deze waarschuwing.