Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 17:24
Dat gaat prima werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
Ik wilde begin deze maand de AppleCare van het 24" LED Cinema Display, welke ik onlangs had verkocht, overdragen op de koper. Om dit te bewerkstelligen had ik mijn aankoopbewijs (van eBay), betalingsbewijs (van PayPal), ontvangstbewijs (mail van Mac Pro Systems and Software Inc.) en bewijs van dekking ten tijde van de verkoop aan de koper overhandigd.
De koper heeft dus begin deze maand contact opgenomen met Apple Operations Europe en hen de hierboven genoemde documenten toegezonden. Denkende dat dat voldoende zou zijn (volgens de uitgebreide voorwaarden van AppleCare moet dit ook voldoende zijn), neemt opeens Apple Operations Europe contact met mij op! Ze wilden namelijk dat ik hen een brief, gericht aan Apple USA, moest toesturen waarin ik om de overdracht verzocht. Hoewel ik dit nogal een vreemd verzoek vond, heb ik deze brief geschreven en nam ik aan dat het daarmee rond was.
Krijg ik een paar dagen later een mailtje terug van Apple Operations Europe waarin wordt gemeldt dat Apple USA de overdracht heeft afgekeurd omdat ik de AppleCare op eBay heb gekocht. Ik mag dan wel eBay hebben gebruikt, maar feitelijk gezien heb ik de AppleCare bij Mac Pro Systems and Software Inc. (fysieke winkel in Californië) heb gekocht. Dit heb ik hen teruggemaild, maar tot op heden geen reactie gekregen.
De grootste schok kwam echter gisteren toen ik mijn geregistreerde overeenkomsten wilden bekijken, die waren er namelijk niet meer! Apple heeft, nu ze er achter is gekomen dat de AppleCare via eBay is gekocht, de registratie teniet gedaan! Dit is overigens al de tweede AppleCare die ik vroegtijdig kwijt ben, die van mijn Mac Pro was ongeveer een half jaar geleden ook plots verdwenen... :/

Kort samenvattend, mocht je een Apple-product willen verkopen waarop een AppleCare-dekking rust welke is aangeschaft via eBay, zorg er dan voor dat je met de koper overeenkomt dat hij/zij contact met jouw opneemt in geval er iets met het product aan de hand is. Ga geen moeite om de AppleCare proberen over te dragen, het levert alleen maar rompslomp op! Einde van deze waarschuwing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:18
iRaport

In de voorwaarden van Apple staat duidelijk vermeld dat je schriftelijk een brief moet sturen dat je de AppleCare overdraagt aan een andere persoon samen met je Apple product ;)

Ja wat je zegt daar heb je een punt betreft gewoon contact laten opnemen met jou i.p.v. alles over proberen te zetten op zijn naam.

Maar ik zou het er niet zo makkelijk bij laten dat ze jouw apple care opeens verwijderd hebben uit het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
peak schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:37:
iRaport

In de voorwaarden van Apple staat duidelijk vermeld dat je schriftelijk een brief moet sturen dat je de AppleCare overdraagt aan een andere persoon samen met je Apple product ;)

Ja wat je zegt daar heb je een punt betreft gewoon contact laten opnemen met jou i.p.v. alles over proberen te zetten op zijn naam.

Maar ik zou het er niet zo makkelijk bij laten dat ze jouw apple care opeens verwijderd hebben uit het systeem.
Dat klopt als en bus wat betreft die brief! Echter, ik interpreteer dat alleen de koper van mijn product schriftelijk om overdracht moet verzoeken en dat hij/zij de benodigde documenten aan Apple dient te verstrekken. Nu vroeg Apple van ons beiden (dus koper en verkoper) om schriftelijke overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 15-05 13:58
Ik heb hier (http://cgi.ebay.nl/Apple-...2a1189714a#ht_1059wt_1141) iemand gevonden die AppleCare voor MBP verkoopt.
Is deze Apple Care goed voor een MBP 13" 2010?
En heeft er iemand eerder AppleCare via hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
Servertje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:48:
Ik heb hier (http://cgi.ebay.nl/Apple-...2a1189714a#ht_1059wt_1141) iemand gevonden die AppleCare voor MBP verkoopt.
Is deze Apple Care goed voor een MBP 13" 2010?
En heeft er iemand eerder AppleCare via hem gekocht?
Ja maakt niet uit welke Macbook, zolang het maar binnen 1 jaar is na aankoop.
Ja, hij is wel te vertrouwen, kijk maar naar zijn positieve buyers. Meer dan 1500. Alleen zegt dat ook weer niets over de ACP. Stel je koopt het en je registreert het online. Dan zegt de website van Apple wel dat het doet, maar als je het straks echt nodig hebt, heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 15-05 13:58
kx22 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:58:
[...]
Dan zegt de website van Apple wel dat het doet, maar als je het straks echt nodig hebt, heb je een probleem.
Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Heeft iemand ervaring met het kopen van AppleCare voor de nieuwe reeks MBPs? Ik weet dat het niet veel moet uitmaken, maar ik vraag het toch maar even. Ik heb in het verleden voor mijn Alu MB gekocht, gelukkig heb ik het niet gebruikt.

Ik wil graag weer AppleCare aanschaffen voor mijn 2011 MBP, maar als het alleen mogelijk is om het 'officieel' te kopen, dan ga ik even doorsparen :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ken je geen student die in de US studeert? Dat is volgens mij nu de goedkoopste manier.. Had mijn AppleCare omgerekend voor 160 euro (MBP 15" 2011) op deze manier.

Mijn broer kocht daar een MBP 13", vroeg of hij een AppleCare voor de 15" erbij kon kopen en dat was geen probleem! Als student kreeg je iets van 120 dollar korting op de AppleCare. Samen met de lage dollarkoers scheelde dat toch weer (heb dus ook gewoon een origineel doosje hier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Zijn hier mensen die hun apple care via ebay hebben aangeschaft? Ik ben benieuwd naar ervaringen en of dit altijd goed gaat. Daarnaast ben ik benieuwd of iemand misschien een verkoper op ebay kent die betrouwbaar is.

Is het slim om dit via ebay te kopen? Het scheelt een hoop geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:54

f.h

tha_bulldog schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:48:
Ken je geen student die in de US studeert? Dat is volgens mij nu de goedkoopste manier.. Had mijn AppleCare omgerekend voor 160 euro (MBP 15" 2011) op deze manier.
Volgens mij heb je gelijk. Je krijgt echt veel studentenkorting in de US. Sowieso blijft het apart wat de verschillen zijn tussen de diverse Apple stores wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:05
hmm, ik ga hem dan ook maar uit de us bestellen.
Vrienden van me wonen daar. Scheelt wel weer wat geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Ik heb nu inmiddels AppleCare via een vriend van me in China gekocht met studentenkorting. Niet zo goedkoop als in de VS, maar met iets meer dan €200,- voor een MBP 15" nog steeds erg prettig. Hij neemt de bon en het doosje gewoon mee naar NL, dus helemaal legaal en veilig enzo :) Hij had wel de serienummers nodig bij aanschaf (in de originele Apple Store).

Heb zojuist de serie-/registratienummers ingevuld, ervaringsdeskundigen hier die kunnen vertellen hoe lang het in totaal duurt voordat de registratie compleet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 21:54
Binnen een paar uur bij mij, heb niet heel precies op de tijd gelet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Lol, nu is de hele registratie weer verdwenen. Als ik het serienummer check op warranty coverage staan er wel overal groene vinkjes en dat de registratie nog niet is afgerond ofzo. Nja dag of wat wachten, dan zien we wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 23:22

JBX

Maar Amerikaanse AppleCare kopen bij bijvoorbeeld Amazon zou gewoon moeten werken voor een Nederlandse MacBook, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-05 21:17

John

🚀

Kan je na 2 maanden nog AppleCare kopen voor een MBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

in het eerste jaar van aanschaf kun je altijd applecare kopen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben voor mijn nieuwe MBP van plan Applecare aan te schaffen. Eerst had ik zoiets van: laat maar zitten, echter had ik na 3 weken een brakke accu...en mijn voorgaande MBP kreeg ineens een defect (lees verderop). Ga je toch nadenken over defecten :+ Mijn MBP schuift vrijwel zeker door naar mijn vriendin, dus de 3 jarige leeftijd haalt ie zeker wel in dit huishouden.

Mijn ervaringen mbt Applecare via eBay:
Had via eBay in 2009 Applecare voor mijn vorige MBP aangeschaft. Nooit vragen over eventuele facturen of bewijzen gekregen. Recent verbond het apparaat niet meer op gigabit, en met wat googlen en vrienden uithoren kreeg ik toch duidelijk door dat het geen softwareprobleem was: Garantiegevalletje dus. Kon de MBP inleveren met een kopietje van de aanschafbon (stond alleen mbp op). Logic Board vervangen + uur arbeidsloon: ruim 500 Euro (ze geven er een nette factuur bij). Kosten onder de streep: € 0,00.

Dus dat heeft zeker zijn geld wel opgeleverd: kosten Applecare: € 83,73 :+

De verschillen tussen de normale prijs en eBayprijzen zijn nu inderdaad enorm geslonken:
Zie nu de goedkoopste op eBay voor 130GBP / € 154 (afgerond) aangeboden worden.
De goedkoopste fysiek/zonder gezeik in NLD is € 224,91.

Dus voor €70 verschil... Moet nog even bekijken of ik voor dat bedrag een risico wil nemen: stel na de paypal claimperiode een vraag om facturen o.i.d. vanuit Apple > geld weg en Applecare weg.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 18:51
2Dutch schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:28:
Ben voor mijn nieuwe MBP van plan Applecare aan te schaffen. Eerst had ik zoiets van: laat maar zitten, echter had ik na 3 weken een brakke accu...en mijn voorgaande MBP kreeg ineens een defect (lees verderop). Ga je toch nadenken over defecten :+ Mijn MBP schuift vrijwel zeker door naar mijn vriendin, dus de 3 jarige leeftijd haalt ie zeker wel in dit huishouden.

Mijn ervaringen mbt Applecare via eBay:
Had via eBay in 2009 Applecare voor mijn vorige MBP aangeschaft. Nooit vragen over eventuele facturen of bewijzen gekregen. Recent verbond het apparaat niet meer op gigabit, en met wat googlen en vrienden uithoren kreeg ik toch duidelijk door dat het geen softwareprobleem was: Garantiegevalletje dus. Kon de MBP inleveren met een kopietje van de aanschafbon (stond alleen mbp op). Logic Board vervangen + uur arbeidsloon: ruim 500 Euro (ze geven er een nette factuur bij). Kosten onder de streep: € 0,00.

Dus dat heeft zeker zijn geld wel opgeleverd: kosten Applecare: € 83,73 :+

De verschillen tussen de normale prijs en eBayprijzen zijn nu inderdaad enorm geslonken:
Zie nu de goedkoopste op eBay voor 130GBP / € 154 (afgerond) aangeboden worden.
De goedkoopste fysiek/zonder gezeik in NLD is € 224,91.

Dus voor €70 verschil... Moet nog even bekijken of ik voor dat bedrag een risico wil nemen: stel na de paypal claimperiode een vraag om facturen o.i.d. vanuit Apple > geld weg en Applecare weg.
Mocht je de keuze hebben, en dit is misschien een beetje mosterd na de maaltijd: koop een MacBook bij de MyCom; 3 jaar garantie vanuit de MyCom en dus geen extra AppleCare kopen oid.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:34:
[...]
Mocht je de keuze hebben, en dit is misschien een beetje mosterd na de maaltijd: koop een MacBook bij de MyCom; 3 jaar garantie vanuit de MyCom en dus geen extra AppleCare kopen oid.
Attent van je, maar helaas idd te laat: heb medio 2011 een nieuwe MBP gekocht. Maar zeker een goeie tip voor mensen die op het punt staan een MBP te halen! Ik vind ze echt te prijzig om te moeten laten repareren (normale door jezelf te vervangen onderdelen zijn geen probleem) maar natuurlijk gaat altijd na jaar 2 alsof het ding het aanvoelt het dure rare onderdeel kaduk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 29-12-2011 10:12 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
[...]

Voordat je een MacBook bij MyCom koopt eerst even de kleine lettertjes lezen: de eerste twee jaar wordt je inderdaad geholpen (consumentenrecht) maar in het derde jaar brengt MyCom je 67% eigen bijdrage in rekening. Bron: mycom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
lackaday schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:57:
[...]

Voordat je een MacBook bij MyCom koopt eerst even de kleine lettertjes lezen: de eerste twee jaar wordt je inderdaad geholpen (consumentenrecht) maar in het derde jaar brengt MyCom je 67% eigen bijdrage in rekening. Bron: mycom.nl
Dus je moet iets meer dan 2/3 van alle kosten betalen of je betaald 2/3 van de laptopprijs hooguit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16

vhal

ಠ_ಠ

kx22 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:31:
[...]

Dus je moet iets meer dan 2/3 van alle kosten betalen of je betaald 2/3 van de laptopprijs hooguit?
2/3 v/d reparatiekosten. Kan dus behoorlijk oplopen...wellicht is het dan goedkoper om juist voor AC te kiezen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:57
Mijn garantie verloopt aan het einde van deze maand.

En ik wil vandaag AppleCare via eBay kopen.

http://www.ebay.nl/itm/GE...ories&hash=item41611227fc

Een gesealde AppleCare kan toch geen kwaad ?

AppleCare van mijn vorige iMac heb ik trouwens ook op eBay aangeschaft (ook een gesealde versie).

[ Voor 7% gewijzigd door Sefaex op 07-01-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Apple wil wel eens vragen naar de bon van waar je hem hebt aangeschaft tegenwoordig. Ik weet niet of ze dit dat accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Hier ook bijna garantie verlopen van macbook air, nog aanraders applecare? is aangeschaft bij mediamarkt, dus ik ga ervan uit dat we maar 1 jr garantie hebben. En via apple.nl (250) voor 2 jaar garantie vind ik wel heel erg prijzig waarbij het niet zeker is of we er nog een jaartje de macbook zullen gebruiken of niet (waarschijnlijk upgraden naar 13")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduman86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-04 03:29
-edit- niet meer van toepassing

[ Voor 95% gewijzigd door mduman86 op 20-03-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:42

Tys

Het heeft even geduurd, maar mijn AppleCare is actief voor mijn Macbook Pro 13". Na wat zoeken kwam ik bij toeval terecht op de site van "Foto Konijnenberg" waar deze AppleCare werd aangeboden voor slechts 99 EUR. Meteen gekocht dus en is netjes geleverd. Tijdens het activeren werd wel om extra details gevraagd (aankoopbewijs), maar een week later is het eindelijk doorheen, zojuist bericht van Apple dat het goedgekeurd is.

Hoewel het niet meer op de site wordt aangeboden, is de iMac variant mogelijk ook een stuk goedkoper?

Grappig genoeg was de goedkoopste variant AppleCare voor de Macbook Pro 13" ruim 140 euro op eBay, dus kijk verder dan eBay!

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Wonderbaarlijk genoeg zijn ook de prijzen van Apple Care op eBay gigantisch gestegen. Je komt op zo'n 300 euro voor een MacBook Pro Retina 15" uit als je de box e.d. wilt hebben.

Waarom zo'n gigantische prijsstijging sinds 2010? Bizar gewoon!

Iemand nog tips?

[ Voor 14% gewijzigd door Rowinio op 29-12-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:47

amphora

Websites & Fotografie

Omdat Apple te regels heeft aangescherpt. Je ben verplicht de doos/streepjescode te hebben van de applecare. Alleen een code per mail opsturen is dus niet meer voldoende. vandaar.
Daar komt het ongeveer op neer althans. Exacte details weet ik ook niet maar heb ooit een dergelijk verhaal gelzen

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
[...]

Lees dan voor de lol ook effe de garantie tekst van MyCom/ Dixons dan zie je dat Applecare veel meer dekt. En dat de "gratis" dekking van MyCom/ Dixons wordt gebruikt om je dure verzekeringsproducten te verkopen, producten met een maandelijkse premie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
Zo, even weer een reactie in dit topic :)
Ik heb sinds kort een MacBook Air. Deze heeft garantie tot 6 augustus. Is het nog aan te raden om AppleCare via eBay aan te schaffen?

Of heeft Apple de regels dusdanig aangepast dat ik dit beter gewoon bij de Apple Store zelf moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
DedSec85 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:11:
Zo, even weer een reactie in dit topic :)
Ik heb sinds kort een MacBook Air. Deze heeft garantie tot 6 augustus. Is het nog aan te raden om AppleCare via eBay aan te schaffen?

Of heeft Apple de regels dusdanig aangepast dat ik dit beter gewoon bij de Apple Store zelf moet kopen?
Hier ben ik ook benieuwd naar. IemanD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 11:05
Leuk om te zien dat 2 Tweakers die van mij een Mac hebben gekocht hier reageren onder elkaar! :)

Zelf schaf ik altijd het Apple Care plan aan buiten Europa en dus ook voornamelijk via eBay (VS). Het Apple Care pakket (lees het gesealde doosje met activatiecode) is hetzelfde overal. Je kan een 'amerikaanse' Apple Care dus zonder problemen activeren met een 'Nederlandse' MacBook.

Kortom, echt totaal geen probleem. Koop wel alleen iets wanneer get nog GESEALD is. Een geopend doosje riskeert het feit dat de code inmiddels als vervallen is.

UPDATE: Ik lees dat er aangescherpte regels zijn? Mijn laatste Apple Care aankoop was in 2013 dus wellicht ben ik niet geheel meer up-to-date. Dan gewoon Marktplaats in de gaten houden. Hier vind je zeer regelmatig mensen die een 'nederlands' geseald apple care plan aanbieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Idutchman op 05-07-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Idutchman schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:48:
Leuk om te zien dat 2 Tweakers die van mij een Mac hebben gekocht hier reageren onder elkaar! :)

Zelf schaf ik altijd het Apple Care plan aan buiten Europa en dus ook voornamelijk via eBay (VS). Het Apple Care pakket (lees het gesealde doosje met activatiecode) is hetzelfde overal. Je kan een 'amerikaanse' Apple Care dus zonder problemen activeren met een 'Nederlandse' MacBook.

Kortom, echt totaal geen probleem. Koop wel alleen iets wanneer get nog GESEALD is. Een geopend doosje riskeert het feit dat de code inmiddels als vervallen is.

UPDATE: Ik lees dat er aangescherpte regels zijn? Mijn laatste Apple Care aankoop was in 2013 dus wellicht ben ik niet geheel meer up-to-date. Dan gewoon Marktplaats in de gaten houden. Hier vind je zeer regelmatig mensen die een 'nederlands' geseald apple care plan aanbieden.
Even een rotschopje het nieuwe jaar in :+
Zie dat je nog steeds MBP's (ver)koopt met Apple Care, gebruik je nog wel eens eBay of regel je het inmiddels anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 11:05
2Dutch schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Even een rotschopje het nieuwe jaar in :+
Zie dat je nog steeds MBP's (ver)koopt met Apple Care, gebruik je nog wel eens eBay of regel je het inmiddels anders?
Indien er Apple Care op een MacBook zit die ik verkoop, dan zat het er al op bij aankoop. Oftewel: Dit is door de 1e eigenaar gedaan. Al mijn modellen komen uit de VS en daar is men wat minder 'zuinig' en is Apple Care veel gebruikelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Idutchman schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:13:
Indien er Apple Care op een MacBook zit die ik verkoop, dan zat het er al op bij aankoop. Oftewel: Dit is door de 1e eigenaar gedaan. Al mijn modellen komen uit de VS en daar is men wat minder 'zuinig' en is Apple Care veel gebruikelijker.
Ah, ja dat snap ik wel, een laptop wordt van hot naar her gesleept, die heeft meer te lijden. Voor veel mensen is het ook de enige pc.

Snap wel dat mensen het risico van het Apple Care ongeldig laten verklaren niet graag meer nemen, vooral als je net een defect hebt, vandaar dat we hier ook geen reacties meer lezen van eBay-aankopen I reckon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
De links naar de eBay sites werken niet meer blijkbaar. Iemand een betrouwbare verkoper van Applecare (beter koop dan via Apple)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
cwegh schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:48:
De links naar de eBay sites werken niet meer blijkbaar. Iemand een betrouwbare verkoper van Applecare (beter koop dan via Apple)?
Je loopt snel het risico gescammed te worden of de verkeerde te kopen, het is tegenwoordig niet meer mogelijk om AC+ te activeren vanuit een ander land.
Best bet vziw is om het gewoon bij Apple zelf te kopen, of bij een *bekend* bedrijf.

Als je student bent, dan kan je er flink korting op krijgen via Apple zelf.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
OK, thanks. Big no no dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bighead
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 16:37
WhatsappHack schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Je loopt snel het risico gescammed te worden of de verkeerde te kopen, het is tegenwoordig niet meer mogelijk om AC+ te activeren vanuit een ander land.
Best bet vziw is om het gewoon bij Apple zelf te kopen, of bij een *bekend* bedrijf.

Als je student bent, dan kan je er flink korting op krijgen via Apple zelf.
AC+ is niet meer mogelijk te activeren vanuit een ander land zeg je, maar is een AppleCare Protection Plan nog wel te activeren vanuit een ander land? Stond op het punt om dit aan te schaffen voor mn Macbook, scheelt 80 euro met hier in de winkel, maar als dat ook niet kan, dan doe ik dat zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:29

SuBBaSS

-has Ryzen

bighead schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:41:
[...]

AC+ is niet meer mogelijk te activeren vanuit een ander land zeg je, maar is een AppleCare Protection Plan nog wel te activeren vanuit een ander land? Stond op het punt om dit aan te schaffen voor mn Macbook, scheelt 80 euro met hier in de winkel, maar als dat ook niet kan, dan doe ik dat zeker niet!
De voorwaarden zeggen er het volgende over:
(vi) Dit Plan wordt aangeboden en is alleen geldig als u een inwoner bent van een land waarin Apple of zijn gelieerde ondernemingen het Plan aanbieden dat hier wordt beschreven: www.apple.com/legal/applecare/countrylist.html. Dit Plan wordt niet aangeboden aan personen die nog niet meerderjarig zijn. Dit Plan is niet beschikbaar waar dit volgens de wet verboden is.
http://www.apple.com/lega...t/applecare/appmacnl.html
Verder zijn er zo 123 geen voorbehouden te vinden maar weet uit ervaring dat het (ook vanuit apple zelf) niet altijd helemaal duidelijk is.

Maar sowieso (beste Nederlanders): bij Apple is het "voor een dubbeltje op de eerste rij" er niet bij. Dan mag toch onderhand wel bekend beschouwd worden.
Als ik zo'n plan aangeboden zie worden dat bijna 100 dollar onder de officiële Apple prijs zit dan zou ik m'n vingers er niet eens aan willen branden.

Daarnaast: de enigen die je hier duidelijkheid over kunnen geven zijn (vermoed ik) de mensen van de afdeling "agreement administration" of applecare sales. Vooraf even contact met applecare opnemen en vragen of je met een van hen doorverbonden kan worden. De advisor die je in eerste instantie aan de lijn krijgt is zeker weten niet specialistisch getraind op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 11:09
SuBBaSS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:11:
Daarnaast: de enigen die je hier duidelijkheid over kunnen geven zijn (vermoed ik) de mensen van de afdeling "agreement administration" of applecare sales. Vooraf even contact met applecare opnemen en vragen of je met een van hen doorverbonden kan worden. De advisor die je in eerste instantie aan de lijn krijgt is zeker weten niet specialistisch getraind op dit gebied.
Helaas is de edu korting op applecare ook niet te vinden op de website, heeft iemand een link er naartoe?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste