Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fanatic_david schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:37:
Ik heb eerder deze avond een boxed AppleCare Protection Plan gekocht op eBay voor mijn 15" MBP (mid 2009). Ik heb er zo'n 225 euro voor betaald, inclusief transportkosten. Dat is een stuk duurder dan wat de meesten hier betalen maar nog steeds heel wat goedkoper dan bij Apple of een APR. Ik had geen zin in problemen (dat risico loop je toch wel met goedkope AppleCare waarbij je enkel de code via mail ontvangt) maar wou ook geen 349 euro uitgeven aan AppleCare (dat is me toch net iets te veel). Ik heb dan maar gekozen voor de gulden middenweg.

Ik laat nog iets weten wanneer mijn ACPP binnen en geregisteerd is maar ik voorzie geen problemen :*)
Waar heb je deze gekocht? Wil nl voor mijn 17"MBP AC kopen, maar ga daar geen 349 voor betalen.. 225 is nog wel schappelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 14:03

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

dog4life schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:56:
[...]

Waar heb je deze gekocht? Wil nl voor mijn 17"MBP AC kopen, maar ga daar geen 349 voor betalen.. 225 is nog wel schappelijk!
Bij toshcomputers: AppleCare voor 15" of 17" MBP

Overigens staat er in de beschrijving dat ze geen PayPal aanvaarden van kopers buiten de UK maar dit klopt niet: na contact met de verkoper bleek dit enkel betrekking te hebben op grote(re) bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
fanatic_david schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:46:
[...]

Bij toshcomputers: AppleCare voor 15" of 17" MBP

Overigens staat er in de beschrijving dat ze geen PayPal aanvaarden van kopers buiten de UK maar dit klopt niet: na contact met de verkoper bleek dit enkel betrekking te hebben op grote(re) bedragen.
Merci, heb net contact met hem opgenomen!

Geen problemen gehad met activeren etc dus? Ik zit een beetje met dat 'local' in m'n maag.. Mijn MBP komt nl ook nog eens uit Singapore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

dog4life schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:40:
[...]

Merci, heb net contact met hem opgenomen!

Geen problemen gehad met activeren etc dus? Ik zit een beetje met dat 'local' in m'n maag.. Mijn MBP komt nl ook nog eens uit Singapore..
Zoals ik in mijn oorspronkelijke post heb aangegeven moet ik de box nog ontvangen. Ik laat hier sowieso nog weten of de registratie al dan niet probleemloos is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
fanatic_david schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:39:
[...]

Zoals ik in mijn oorspronkelijke post heb aangegeven moet ik de box nog ontvangen. Ik laat hier sowieso nog weten of de registratie al dan niet probleemloos is verlopen.
Oeps, lees het nu... had ik ff overheen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Bij deze een update daar mijn ACPP box vandaag is toegekomen: ik heb de AppleCare-overeenkomst deze namiddag geregistreerd en een paar minuten later gaf de website aan dat mijn MBP nu gedekt is tot 30 augustus 2012! :*)

Er is maar 1 ding dat mij "zorgen" baart: ik had aangegeven dat ik de bevestiging van de registratie via mail wilde ontvangen maar dat is nog steeds niet gebeurt. Ook het opvragen van het bewijs van dekking via de website lukt niet ("Wij kunnen uw vraag momenteel niet beantwoorden. Probeer het later opnieuw."). Een paar tweakers hadden in dit topic reeds melding gemaakt van deze "problemen" maar de eventuele gevolgen zijn me niet duidelijk. Ik denk dat ik gewoon een paar dagen afwacht en nadien even contact opneem met Apple als de situatie niet is veranderd, kwestie van geen risico's te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 20:59

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe komen mensen op eBay dan aan al die AppleCare boxen / certificaten en kunnen deze blijkbaar voor weinig weg doen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:54
Ik heb gisteravond ook AppleCare (boxed) gekocht bij Toshcomputers. Koste me uiteindelijk incl. verzendkosten zo'n 150 euro voor de 13" MBP.

Nu afwachten tot het geleverd wordt en maar hopen dat de registratie goed gaat en dat ik geen foutmelding krijg met het opvragen van de "proof of coverage" (zoals bij fanatic_david en een aantal anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
RoyK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:29:
Hoe komen mensen op eBay dan aan al die AppleCare boxen / certificaten en kunnen deze blijkbaar voor weinig weg doen?
Dat vraag ik me ook idd ook af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

fanatic_david schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:49:

Er is maar 1 ding dat mij "zorgen" baart: ik had aangegeven dat ik de bevestiging van de registratie via mail wilde ontvangen maar dat is nog steeds niet gebeurt. Ook het opvragen van het bewijs van dekking via de website lukt niet ("Wij kunnen uw vraag momenteel niet beantwoorden. Probeer het later opnieuw."). Een paar tweakers hadden in dit topic reeds melding gemaakt van deze "problemen" maar de eventuele gevolgen zijn me niet duidelijk. Ik denk dat ik gewoon een paar dagen afwacht en nadien even contact opneem met Apple als de situatie niet is veranderd, kwestie van geen risico's te nemen.
Even bellen, kost je 4~5 minuten dan sturen ze het direct op als je nog aan de lijn hangt. Ik had hetzelfde probleem, en ze gaven al aan dat dat systeem er al langer uit ligt.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

DrumandBass schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:11:
[...]

Even bellen, kost je 4~5 minuten dan sturen ze het direct op als je nog aan de lijn hangt. Ik had hetzelfde probleem, en ze gaven al aan dat dat systeem er al langer uit ligt.
Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Alles in orde dus?

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Lijkt me wel, nu. Ik heb deze namiddag telefonisch contact opgenomen met Apple met als resultaat een certificaat via email. Het lijkt me wel vreemd dat het certificaat puur uit tekst bestaat (en dus niet uit een afbeelding) want dat is makkelijk te vervalsen imho. Maar goed, ik heb het nu :)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

RoyK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:29:
Het is een mysterie dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik zal binnen een week of 2 ook in het bezit zijn van een MBP 15 inch i5, hoe zie ik nu aan de apple cares op eBay van bv, EK *shop* of deze werken/geldig zijn voor mijn versie MBP? ik lees hier en daar kijken naar mijn serial, maar waar lees ik zo iets terug op de apple care?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:58

tomtommie

Alaaf!

So it begins! Ik heb recentelijk een vervangend systeem gekregen omdat mijn late 2008 macbook pro steeds maar weer problemen bleef vertonen. Na een hele procedure vragen ze nu om een factuur van mijn applecare om de resterende duur terug te betalen. Nu maakt het me eigenlijk niet zoveel uit of ze dit wel of niet doen, maar daarom dus de vraag hoe anderen dit uiteindelijk opgelost hebben met vragen om een factuur.

Nooit echt heel duidelijke dingen hier neergezet, dus wat zou ik doen, factuur van ebay laten maken en het daarmee proberen, uberhaupt mijn mond dicht houden en zeggen dat ik hem kwijt ben?

Of heeft iemand nog een kopie voor me voor een macbook pro? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 03:10

Lulukai

God's gift to women

Omdat de OP nogal karig is, heb ik niet direct antwoord gevonden. Wat zijn nu de concrete voordelen van Apple Care? Garantie die wordt uitgebreid van 1 naar 3 jaar? Zijn ze dan ook wat gemakkelijker met nieuwe dingen vervangen of is het enkel een tijdsuitbreiding

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:33
Hier is in elk geval een verklaring:
http://reviews.ebay.com/F...0QQugidZ10000000011731235

Er zijn overigens ook een andere verhalen, bijvoorbeeld dat officiele resellers een minimaal aantal moeten afnemen om reseller te blijven, maar die vervolgens zelf niet verkocht krijgen, en ze om een of andere reden niet zelf onder de prijs willen verkopen, en ze dan naar partijen op ebay van de hand zouden doen. Google is je vriend als je meer wilt weten, check bijvoorbeeld de macrumors forums.
ruyckske schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:40:
Omdat de OP nogal karig is, heb ik niet direct antwoord gevonden. Wat zijn nu de concrete voordelen van Apple Care? Garantie die wordt uitgebreid van 1 naar 3 jaar? Zijn ze dan ook wat gemakkelijker met nieuwe dingen vervangen of is het enkel een tijdsuitbreiding
http://www.apple.com/nl/support/products/

[ Voor 27% gewijzigd door Jesse op 17-08-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Hmmm... gisteren wat probleempjes gehad met mijn time capsule...en toen moest ik gelijk aan mijn apple care denken...

die heb ik 10 mnd geleden wel gekocht, maar eigenlijk nooit geregistreerd, is dat noodzakelijk of heeft het geen echte nut of nut meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Vorige week een iMac 27" gekocht en ook meteen AC aangeschaft op eBay.
Kostte $63 bij deals4mac en werkt prima.
In november ook AC voor mijn MBP 15" aangeschaft bij een Japanner op eBay. Kostte iets van 90 euro.

Staat allemaal netjes op de Apple site.....

De iMac "pakte" niet meteen, maar dat kwam omdat de iMac over de "uiterste verkoopdatum" was.
Ongeveer 90 dagen na productie kan je niet meer registreren oid.
Belletje naar Apple helpdesk en die heeft de AC netjes geregistreerd (alleen nummer nodig) en op datum gezet en gekoppeld aan de iMac.
Er wordt helemaal niet gevraagd waar je de AC vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Anoniem: 295641 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:27:
Hmmm... gisteren wat probleempjes gehad met mijn time capsule...en toen moest ik gelijk aan mijn apple care denken...

die heb ik 10 mnd geleden wel gekocht, maar eigenlijk nooit geregistreerd, is dat noodzakelijk of heeft het geen echte nut of nut meer?
Voor zover ik het goed begrepen heb, moet je AC registreren in het eerste jaar "standaard" garantie van de , in jouw geval, Time Capsule.
Wanneer de TC ouder is dan 1 jaar wordt het lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:20
Heeft iemand al ervaringen met applecare voor de iPhone 4?
Mijn iPhone 4 komt uit de UK, en ben al bekend met de landelijke garantie..
Vroeg mij af of mensen toch de stap hebben gemaakt om applecare te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357188

heeft er hier iemand ervaring met APC kopen voor de nieuwe macbook pro 13" ?
ik las eerder dat er enkele mensen waren die dit gekocht hadden maar dat de activatie niet van lukte
op ebay zelf wordt er wel uitdrukkelijk vermeld dat dit moet werken bij alle MBP maar toch even voor de zekerheid...

kan er iemand mij ook een verkoper aanraden ?
deals4mac ?

Anoniem: 240712

Ik ben sinds vorig week ook een trotse eigenaar van een Macbook Pro 13" 2,4 Ghz en ben nu geinteresseerd in het kopen van Apple Care. Ik heb al een beetje rondgelezen in deze thread maar heb nog steeds mijn twijfels over het aanschaffen op eBay. Ik heb op dit artikel van eBay inmiddels gelezen dat er een grote scam gaande is met het Apple Care verkoop. Nu wilde ik zeker weten dat ik niet verzeild raak in deze scam, dus had ik een aantal vragen:

-Ik ben net als enigen hier geneigd om het bij verkoper deals4mac te kopen, wegens de 100% positieve feedback. Het artikel meld echter dat, ondanks een verkoper een hoge feedback percentage heeft, het wel eens fout kan gaan met je gekochte product.

-Als ik het goed begrijp stuurt verkoper deals4mac de code voor je Apple Care op via de mail. Maar in het artikel staat ook dat ik ook de serial no van het doosje moet krijgen (of het fysieke doosje met serial no thuisgestuurd). Krijg ik deze ook daadwerkelijk?

-In het artikel staat dat ik zodra de Apple Care code heb ingevoerd, meteen de customer service hier in Nederland moet bellen en de serial no moet geven en moet verifieren of alles goed is gegaan. Maar ik vraag me af hoe dit gesprek gaat lopen. Wat als ze vragen waar ik de Apple Care vandaan heb? Kan ik dan gewoon zeggen via eBay? Kunnen ze hem dan ongeldig verklaren?

-Als alles afgehandeld is: Ik heb de mail ontvangen met Apple Care nummer en serienummer, Apple Care geactiveerd, geverifieerd via Apple customer service. Is alles dan klaar? Kan ik er dan met gerust hart vanuit gaan dat ik voor 3 jaar probleemloos gedekt ben?

Zouden jullie bovenstaande vragen kunnen beantwoorden? Jullie zouden mij en veel (nog twijfelende) tweakers een goede dienst bewijzen. Alvast bedankt :)

kick

• Jesse
Anoniem: 240712 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 03:01:
-Als ik het goed begrijp stuurt verkoper deals4mac de code voor je Apple Care op via de mail. Maar in het artikel staat ook dat ik ook de serial no van het doosje moet krijgen (of het fysieke doosje met serial no thuisgestuurd). Krijg ik deze ook daadwerkelijk?
Dat moet je natuurlijk aan die verkoper vragen.
-In het artikel staat dat ik zodra de Apple Care code heb ingevoerd, meteen de customer service hier in Nederland moet bellen en de serial no moet geven en moet verifieren of alles goed is gegaan. Maar ik vraag me af hoe dit gesprek gaat lopen. Wat als ze vragen waar ik de Apple Care vandaan heb? Kan ik dan gewoon zeggen via eBay? Kunnen ze hem dan ongeldig verklaren?
Lees de EULA eens. (Of vraag de verkoper, of nog beter, bel Apple.) Misschien staat er wel ergens iets over of het wederverkopen van Apple Care toegestaan is.
-Als alles afgehandeld is: Ik heb de mail ontvangen met Apple Care nummer en serienummer, Apple Care geactiveerd, geverifieerd via Apple customer service. Is alles dan klaar? Kan ik er dan met gerust hart vanuit gaan dat ik voor 3 jaar probleemloos gedekt ben?
Als je die link die je zelf geeft eens doorleest dan kan je zelf het antwoord geven.
Zouden jullie bovenstaande vragen kunnen beantwoorden? Jullie zouden mij en veel (nog twijfelende) tweakers een goede dienst bewijzen. Alvast bedankt :)
Succes ermee. :)

Misschien ben ik een beetje kortaf, (sorry daarvoor) maar op sommige vragen zal je zelf het antwoord moeten geven, dat wil zeggen, je moet zelf de keuze maken. Mijn gevoel is dat je met AC van Ebay een risico neemt, en dat gaat niemand hier voor je doen. Natuurlijk zijn er mensen die kunnen vertellen van hun goede (of slechte) ervaringen, maar kiezen dat moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jesse schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:43:
[...]

Dat moet je natuurlijk aan die verkoper vragen.

[...]

Lees de EULA eens. (Of vraag de verkoper, of nog beter, bel Apple.) Misschien staat er wel ergens iets over of het wederverkopen van Apple Care toegestaan is.

[...]

Als je die link die je zelf geeft eens doorleest dan kan je zelf het antwoord geven.

[...]

Succes ermee. :)

Misschien ben ik een beetje kortaf, (sorry daarvoor) maar op sommige vragen zal je zelf het antwoord moeten geven, dat wil zeggen, je moet zelf de keuze maken. Mijn gevoel is dat je met AC van Ebay een risico neemt, en dat gaat niemand hier voor je doen. Natuurlijk zijn er mensen die kunnen vertellen van hun goede (of slechte) ervaringen, maar kiezen dat moet je zelf doen.
Hier kan ik dus niets mee. Had dan liever geen reactie achtergelaten.Op al me vragen zeg je in principe: Zoek het maar uit. Dingen als "mijn gevoel" is ook niet echt geruststellend en geen antwoord op mijn vragen.

Ik heb al het nodige gelezen en wil graag antwoorden op mijn vragen om zeker te weten dat ik het goed heb gelezen. Gelieve voortaan geen reactie achter te laten als je geen flauw benul hebt van waar je het over hebt.
Verkoper heeft overigens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, dus is het wel handig als iemand die eerder zaken heeft gedaan met deals4mac antwoord kan geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 240712 op 27-08-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:54
Anoniem: 240712 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 03:07:
[...]

Hier kan ik dus niets mee. Had dan liever geen reactie achtergelaten.Op al me vragen zeg je in principe: Zoek het maar uit. Dingen als "mijn gevoel" is ook niet echt geruststellend en geen antwoord op mijn vragen.

Ik heb al het nodige gelezen en wil graag antwoorden op mijn vragen om zeker te weten dat ik het goed heb gelezen. Gelieve voortaan geen reactie achter te laten als je geen flauw benul hebt van waar je het over hebt.
Verkoper heeft overigens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, dus is het wel handig als iemand die eerder zaken heeft gedaan met deals4mac antwoord kan geven.
Een paar posts hierboven had ik aangegeven een boxed AppleCare gekocht te hebben bij ToshComputers. Is verder allemaal perfect verlopen! Na 2 dagen had ik het doosje thuis incl. AppleCare code en serial number. ToshComputers reageerde overigens supersnel, binnen 5 minuten op vragen van mijn kant. Ben daar dus erg positief over. ToshComputers verkoopt zowel losse code's als Boxed versies. Ik heb veiligheidshalve maar voor de iets duurdere boxed versie gekozen, maar was uiteindelijk nog maar 150 euro incl. verzendkosten kwijt, dus 100 euro goedkoper dan de retailversie.

De registratie is inmiddels ook helemaal in orde. Proof of coverage heb ik per mail en per post thuisgestuurd gekregen na telefonisch contact met Apple.

Ik denk dat je met een losse code een grote kans hebt dat het goed gaat, maar het risico op een scam is er ook zeker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb gistermiddag via deals4mac een AC voor mijn MacBook Pro 13" (mid-2009) gekocht en had gisteravond de code binnen. Zojuist geregistreerd en hij lijkt direct te zijn goedgekeurd. Prima dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bodysnatched schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:42:
[...]

Een paar posts hierboven had ik aangegeven een boxed AppleCare gekocht te hebben bij ToshComputers. Is verder allemaal perfect verlopen! Na 2 dagen had ik het doosje thuis incl. AppleCare code en serial number. ToshComputers reageerde overigens supersnel, binnen 5 minuten op vragen van mijn kant. Ben daar dus erg positief over. ToshComputers verkoopt zowel losse code's als Boxed versies. Ik heb veiligheidshalve maar voor de iets duurdere boxed versie gekozen, maar was uiteindelijk nog maar 150 euro incl. verzendkosten kwijt, dus 100 euro goedkoper dan de retailversie.

De registratie is inmiddels ook helemaal in orde. Proof of coverage heb ik per mail en per post thuisgestuurd gekregen na telefonisch contact met Apple.

Ik denk dat je met een losse code een grote kans hebt dat het goed gaat, maar het risico op een scam is er ook zeker....
Ik zie de advertentie staan ja, ziet er wel goed uit. 150 euro... Dat is wel bijna het dubbele van wat deals4mac vraagt (80 euro). Alleen weet ik dus niet of deals4mac het doosje meestuurt, of een serienummer meegeeft. :(
MrAcid schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:33:
Heb gistermiddag via deals4mac een AC voor mijn MacBook Pro 13" (mid-2009) gekocht en had gisteravond de code binnen. Zojuist geregistreerd en hij lijkt direct te zijn goedgekeurd. Prima dus! :)
Ja maar heb je ook een serienummer gekregen bij de code (via mail?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kick voor de vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komaan, niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Je hoeft niet de hele tijd te kicken, antwoord komt (als iemand het heeft) vanzelf wel een keer... :/

Anyway, de goedkopere sturen je geen doosje toe, dat is gewoon de code en die krijg je in de mail afaik. Toshcomputers is een van de weinige waar je ook een boxed versie kan bestellen maar dat kost ongeveer 2x zoveel als enkel de code.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Ik zeg:doen.

Lees gewoon dit topic door (artikel op ebay over de scam heb je ook al doorgelezen).
Dan kan je wel een beeld vormen van wat je zou kunnen doen en of je met een gerust hart kan genieten van de AC

Ik ga iig de boxed versie bestellen, maar als ik jou was zou ik die niet bestellen maar eerder de goedkoopste die je kan vinden, dan kan je er 100% zeker van zijn dat alles perfect in orde is! Echt waar, 100%, misschien krijg je wel 4 jaar ipv 3!

(nu serieus: ik ben ook al een half jaar de knoop aan het doorhakken, ben er nog steeds niet over uit. Zit met een 17" MBP, en wil echt niet als puntje bij paaltje komt zonder garantie komen te zitten. Vandaar dat ik dit topic nog steeds volg. Wss de boxed versie binnenkort bestellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Anoniem: 240712 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Ja maar heb je ook een serienummer gekregen bij de code (via mail?).
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Of je nu een boxed versie hebt of niet, dat boeit echt niet! Dat serienummer vragen ze niet om in mijn ervaring!
Als je reparatie nodig hebt checken ze in het systeem of jij applecare hebt, dat is zo, dus is alles goed.

Het enige wat waardevol zou kunnen zijn is een factuur aangezien je deze nodig hebt om applecare van het ene systeem op het andere systeem over te laten zetten en om geld terug te vragen. Maar over het algemeen zal dat ook niet uitmaken aangezien dit regelingen zijn die in een zeer uitzonderlijk geval voorkomen en tjah geen geld terug... je hebt er maar 1/3 voor betaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 08:57
Betaald iedereen hier via paypal of kan ik ook gewoon de creditcard gebruiken voor de betaling op ebay. Mijn applecare moet namelijk nog voor 7 sept gedaan zijn anders zit ik na mijn jaar garantie! Geld overmaken naar paypal en de transactie op ebay gaat dan te lang duren ben ik bang! Vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

ik met paypal betaald een paar uur later had ik mn code in huis :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas Kane
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
tomtommie schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:56:
Of je nu een boxed versie hebt of niet, dat boeit echt niet! Dat serienummer vragen ze niet om in mijn ervaring!
Apple kan op elk willekeurig moment om het serienummer of aankoopbewijs vragen. Dat kan zelfs maanden na AC registratie gebeuren (er is een topic op macrumors over dit soort ervaringen). Als je geen bon of serienummer hebt dan gaan ze jouw AC annuleren. Alleen de code op eBay kopen blijft IMO een loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucas Kane schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:54:
[...]

Apple kan op elk willekeurig moment om het serienummer of aankoopbewijs vragen. Dat kan zelfs maanden na AC registratie gebeuren (er is een topic op macrumors over dit soort ervaringen). Als je geen bon of serienummer hebt dan gaan ze jouw AC annuleren. Alleen de code op eBay kopen blijft IMO een loterij.
Hier ben ik nou ook bang voor. Zou die deals4mac op ebay misschien een keygenerator kunnen hebben waarmee hij steeds een nieuwe code genereert voor elke 80 euro dat ie krijgt? Als dat zo was, is het wel een goede business zeg. Vind het wel heel raar dat er geen enkele negatieve feedback op zijn pagina te vinden is. Hebben al zijn klanten dan geluk dat ze niet gebeld worden door Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Anoniem: 240712 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:03:
[...]

Hier ben ik nou ook bang voor. Zou die deals4mac op ebay misschien een keygenerator kunnen hebben waarmee hij steeds een nieuwe code genereert voor elke 80 euro dat ie krijgt? Als dat zo was, is het wel een goede business zeg. Vind het wel heel raar dat er geen enkele negatieve feedback op zijn pagina te vinden is. Hebben al zijn klanten dan geluk dat ze niet gebeld worden door Apple?
Als je dit topic is door had gelezen, zie je dat er mensen zijn die klagen dat ze een positieve feedback moeten geven, alvorens het product verzonden wordt. Oid.

Maar daar kan jij ook niks aan doen, het staat er nb maar een paar x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

De positieve feedback kan ook verklaard worden omdat je dit meestal direct na de aankoop doet, dan is alles perfect. Je kunt je feedback niet meer aanpassen achteraf, dus problemen in een later stadium kunnen niet echt goed gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben er ook zeer skeptisch over. Zoals regel 2 op marktplaats aangeeft:

"als de prijs van het product of een bieding te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat meestal ook zo"

En gezien ik vaak getroffen wordt door pech,...

[ Voor 12% gewijzigd door RoyK op 30-08-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dog4life schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

Als je dit topic is door had gelezen, zie je dat er mensen zijn die klagen dat ze een positieve feedback moeten geven, alvorens het product verzonden wordt. Oid.

Maar daar kan jij ook niks aan doen, het staat er nb maar een paar x.
Dat is toch absurd. Dan koop ik het product gewoon niet bij hem, simpel als dat. Dat mensen het sowieso niet een raar manier van zaken doen vinden dat je eerst een positieve feedback moet achterlaten is ook heel vreemd.
tomtommie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:07:
De positieve feedback kan ook verklaard worden omdat je dit meestal direct na de aankoop doet, dan is alles perfect. Je kunt je feedback niet meer aanpassen achteraf, dus problemen in een later stadium kunnen niet echt goed gemeld worden.
Is het op eBay niet mogelijk om achteraf NOG een feedback achter te laten? Moet je per se het product eerst kopen? Als dat namelijk het geval is zou ik gewoon het product "kopen", mijn negatieve feedback achterlaten met hoofdletters en dan mijn geld terugvragen via Paypal. Dan is het goed duidelijk als mensen eens eindelijk 1 negatieve feedback zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Anoniem: 240712 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:17:
[...]

Dat is toch absurd. Dan koop ik het product gewoon niet bij hem, simpel als dat. Dat mensen het sowieso niet een raar manier van zaken doen vinden dat je eerst een positieve feedback moet achterlaten is ook heel vreemd.

[...]

Is het op eBay niet mogelijk om achteraf NOG een feedback achter te laten? Moet je per se het product eerst kopen? Als dat namelijk het geval is zou ik gewoon het product "kopen", mijn negatieve feedback achterlaten met hoofdletters en dan mijn geld terugvragen via Paypal. Dan is het goed duidelijk als mensen eens eindelijk 1 negatieve feedback zien.
zover ik het weet heb ik nog steeds geen feedback gegeven na me aanschaf van me apple care. maar je kan maar 30 dagen na aankoop feedback geven.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DancePlaza schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

zover ik het weet heb ik nog steeds geen feedback gegeven na me aanschaf van me apple care. maar je kan maar 30 dagen na aankoop feedback geven.
Dan zou ik in jouw geval gewoon een negatieve feedback achtergelaten met de bericht dat de verkoper vraagt om een positieve feedback voordat het product is geleverd.

Ik zie overigens dat Apple Care voor de 13" MBP 207 euro kost op de Apple site (edu store). Dat verkleint de prijsverschil tussen eBay (uitgaande van Toshcomputer, want deals4mac vertrouw ik niet) en Apple naar 57 euro. Toch nog veel geld, twijfel twijfel....

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:00
Hoi,
Ik ben nu inmiddels een week in bezit van een MBP. Ik kom van Windows dus het is even wennen.
Moet wel zeggen dat het heel snel gaat. Ik ben tot nu toe meer als tevreden over de MBP... geweldig.

Ik ben ook aan het overwegen om een AC aan te schaffen. De verhalen zijn zeer belovend en inderdaad je leest geen verhaal dat het bij een reparatie fout gaat.

Je besteld een code, (Die krijg je via de mail in de meeste gevallen).
Je code wordt geverifieerd bij appel en je krijgt later een certificaat van apple.
Ik hoop dat ik het zo goed weer geef..!??

Maar Apple kan meteen of later vragen naar een serienummer of andere zaken die op de doos staan.
Maar dat kan dus ook als je de apple voor reparatie aanbied. Als je dan niet met deze gegevens kan komen heb je dus toch een probleem.

Het mag duidelijk zijn dat voor veel verhalen hier dat er een apple gerepareerd wordt waar de code via een NIET apple internet reseller aangeschaft zijn.

Hoe kan dat. Hoe komen die internet resellers aan deze code!?

[ Voor 2% gewijzigd door serienummer op 02-09-2010 17:26 . Reden: Typo ]

Anoniem: 156876

@serienummer:
Internet reselles hebben (waarschijnlijk) gewoon een verpakking, zoals je deze ook in de winkel kan kopen. Maar als ze deze via e-mail sturen is het een stuk sneller. :+

Bij het ingeven van je code bij de Apple site, moet je ook het serienummer van je MacBook ingeven. Vanaf dat moment staat je MacBook geregistreerd bij Apple Care. Als je deze dan voor reparatie moet brengen, kunnen ze in het systeem zien dat je dit hebt aan de hand van je serienummer. Voor het serienummer heb je trouwens de doos niet nodig, dit staat gewoon bij "Over deze Mac" (als je links boven op het appeltje klikt). :) En deze zal ongetwijfeld ook nog wel ergens op / in de macbook staan. :Y

• serienummer
Ok. Duidelijk.
Ik begreep dat ze ook wel een vroegen om een een of andere code die op de doos staat van de AC.
als je dus die certificaat van Apple hebt. vragen ze dan niet meer om informatie achteraf?

• Lucas Kane
serienummer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:13:
Ik begreep dat ze ook wel een vroegen om een een of andere code die op de doos staat van de AC.
als je dus die certificaat van Apple hebt. vragen ze dan niet meer om informatie achteraf?
Ja, achteraf kunnen ze ook om het serienummer van de AC doos vragen, zelfs als je AC certificaat al hebt.

Anoniem: 156876

Oeps, denk dat ik het verkeerd begrepen heb dan. Dacht dat hij het over de doos van MacBook had... :+ Maar sowieso vaag, wie bewaart nou alle doosjes? Oké, ik toevallig wel, maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die 't gewoon weg gooit. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
@Lucas Kane
Dus als alles in orde lijkt kan het later bij reparatie toch verkeerd uitpakken...?

@GuidoH
Geeft niet.. Maaree ik ben ook iemand die een schuur heeft die helemaal vol staat met dozen van bijna alles wat is heb aangeschaft (Kleine dingen uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
serienummer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:26:
@Lucas Kane
Dus als alles in orde lijkt kan het later bij reparatie toch verkeerd uitpakken...?
Poinkie in "[AppleCare] Op eBay kopen?"
Anoniem: 256218 in "[AppleCare] Op eBay kopen?"
Solstice in "[AppleCare] Op eBay kopen?"

En nog een informatieve reactie: (Met argumenten die natuurlijk ook door de scammers zelf bedacht kunnen zijn)
Oviparous in "[AppleCare] Op eBay kopen?"

[ Voor 66% gewijzigd door Jesse op 03-09-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas Kane
Anoniem: 156876 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:00:
Maar sowieso vaag, wie bewaart nou alle doosjes?
Dit is op zich een hele goede vraag. Ik weet ook niet hoe rechtvaardig deze praktijken van Apple zijn. Als je hun eigen certificaat krijgt, dan mag je toch als consument verwachten dat alles in orde is. Niet dus. 8)7
serienummer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:26:
@Lucas Kane
ok, voor de duidelijkheid: ja, het kan verkeerd uitpakken... maar de kans is relatief klein. Persoonlijk zou ik geen losse code kopen op eBay maar je moet zelf beslissen of je dit risico acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sommige verkopers sturen tegen een meerprijs ook de doos op, zodat je dat risico niet meer hebt. Misschien kost dat iets extra's, maar dan heb je wel de garantie dat je goed zit. Mail even de verkoper als je dat wilt, dan heb je die zekerheid iig. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Verkoopt electronic-King goede Applecares. HIj verkoopt ze voor 125 euro terwijl ze normaal 349 euro ofzo zijn van Apple rechtstreeks.

Je krijgt er wel of geen hoesje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vraag het hem?

Anoniem: 208019

Denk je nou echt dat hij gaat vertellen als mensen problemen hebben met zijn Applecare? 8)7

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Noujah kijk naar zijn ratings zou ik zeggen... hoeveel heeft hij er al verkocht, wat is de gemiddelde feedback... trek daaruit je conclusie, in mijn ervaring moet je er niet zo lang over twijfelen, want al die verhalen hier maken je gek! Gewoon een seller uitzoeken die het al lang doet met goede feedback en geniet ervan!

Betreft het opsturen van het doosje denk ik dat MrAcid bedoeld: vraag het hem!

Overigens zou ik aan het doosje geen waarde hechten, als ze echt bewijs willen moet je een originele factuur kunnen laten zien en die kun je via ebay simpelweg niet krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Anoniem: 208019 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:03:
Verkoopt electronic-King goede Applecares. HIj verkoopt ze voor 125 euro terwijl ze normaal 349 euro ofzo zijn van Apple rechtstreeks.

Je krijgt er wel of geen hoesje bij?
je krijgt helaas geen box erbij als je daar op doelt.

Ik heb vanavond nog een besteld voor de macbook van mijn vriendin, maar krijg nu de volgende vragen tijdens het registeren.
Additional information is required to complete your registration.

Gather the documentation that includes the agreement number for your AppleCare product, if applicable.
Je moet dus een proof of purchase opsturen naar apple om de registratie te voltooien.
Factuur van de macbook kan ik wel laten zien aan apple, maar de factuur van electronic king wordt lastig (denk ik).

heb dezelfde vraag ook al aan EK gesteld ben benieuwd naar hun antwoord. Iemand die dit heeft een keer heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 240712 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:48:
[...]

Dan zou ik in jouw geval gewoon een negatieve feedback achtergelaten met de bericht dat de verkoper vraagt om een positieve feedback voordat het product is geleverd.

Ik zie overigens dat Apple Care voor de 13" MBP 207 euro kost op de Apple site (edu store). Dat verkleint de prijsverschil tussen eBay (uitgaande van Toshcomputer, want deals4mac vertrouw ik niet) en Apple naar 57 euro. Toch nog veel geld, twijfel twijfel....
Ik weet niet, ik hoefde toen maar 45 pond te betalen in de store met studenten korting voor apple care, wel alleen bij direct kopen van de laptop. Krijg je in NL ook niet meer korting op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 17:54
@ DancePlaza
Ik heb ook een keer geprobeerd AppleCare voor mijn iMac te kopen via ebay. (ik dacht bij deals4mac) en kreeg toen ook naderhand een verzoek van apple om of het serienummer onderop het applecare doosje te geven of een bewijs van aankoop. (een screenshot van ebay werd niet geaccepteerd) Ik heb dit probleem toen voorgelegd aan de verkoper, en die heeft vervolgens het aankoopbedrag teruggestort. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
Ik heb via Ebay AppleCare aangeschaft voor mijn Imac.
Via de verkoper "Macman812". Nu lees ik hier dat er nogal wat problemen zijn m.b.t. de garantie en dat Apple het serienummer van het doosje wil hebben, enz.
Ik heb via de post een certificaat van Apple ontvangen. Ook op de website van AppleCare staat dat mijn Imac gedekt is.

Kan ik nu alsnog naar een reseller gaan en daar AppleCare aanschaffen voor deze Imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
vdkleijn schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:26:
@ DancePlaza
Ik heb ook een keer geprobeerd AppleCare voor mijn iMac te kopen via ebay. (ik dacht bij deals4mac) en kreeg toen ook naderhand een verzoek van apple om of het serienummer onderop het applecare doosje te geven of een bewijs van aankoop. (een screenshot van ebay werd niet geaccepteerd) Ik heb dit probleem toen voorgelegd aan de verkoper, en die heeft vervolgens het aankoopbedrag teruggestort. :-)
Dag garantie... Daar zit je dan opeens met een waardeloze imac (stel je scherm oid is kapot..)

Ik moet ook maar is actie gaan ondernemen, heb mijn MBP eind november een jaartje, dus nog 2 maanden om AC aan te schaffen. Toch maar is kijken wat dat in Singapore kost bij een officiële reseller, of bij die engelse kerel die ook hardware verkoopt (staat ook ergens in het topic vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

vdkleijn schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:26:
@ DancePlaza
heb inmiddels een proof of purchase van EK gekregen en hebt deze doorgestuurd naar apple. Ff afwachten wat apple hierover zegt. ik heb gelukkig nog geen feedback gegeven aan EK.

Afhankelijk van het resultaat van apple ga ik EK feedback geven op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378432

Ik heb met Apple gebeld en verteld dat er een reseller is waar ik de apple care kon kopen voor 199 euro.
Daar kon de verkoper van apple niet helemaal aan voldoen maar hij heeft mij in combinatie met de aanschaf van MBP 15" i7 toch 135 euro korting gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Meen je niet.

Hmmmm... zou er soms een lichte winstmarge op AppleCare zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114254

Ik krijg, na het invoeren van mijn serialnummer, continu op de support-page van Apple te zien:
"Wij kunnen uw verzoek momenteel niet voltooien. Probeer het later opnieuw."

Meer mensen die hier last van hebben? Het is nu al een paar weken. Mijn MacBook is al voorzien van Applecare, maar die van mijn vriendin nog niet en die wil inloggen bij Apple Support en komt zo niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 13:31
Anoniem: 378432 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:21:
Ik heb met Apple gebeld en verteld dat er een reseller is waar ik de apple care kon kopen voor 199 euro.
Daar kon de verkoper van apple niet helemaal aan voldoen maar hij heeft mij in combinatie met de aanschaf van MBP 15" i7 toch 135 euro korting gegeven!
Apple vertrapt op die manier hun Resellers. Wat dat aan gaat worden de Resellers keihard genaaid, zij moeten hun eigen acties bedenken en Apple is erg beperkt wat betreft meedoen aan kortingen voor Resellers ..
Geloof mij; op AppleCare zit voor een Reseller niet belachelijk veel Marge.

[ Voor 6% gewijzigd door Bloemstukje op 08-10-2010 11:41 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
Mijn iMac garantie loopt ongeveer aan het einde van het jaar af... Maar ik kan bijna geen hele goedkope aanbieders meer vinden voor AppleCare op eBay... Weet iemand hier de reden voor? Er zijn wel een paar Europese aanbieders, maar daar heb je natuurlijk geen euro/dollar voordeel mee.

Iemand die nog een ander adresje weet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben benieuwd wat de verkoper in de applestore doet als ik mijn systeem kom bestellen maar de applecare er niet bij neem omdat ik deze op ebay veel goedkoper kan aanschaffen. Misschien doet hij wat met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
RoyK schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:11:
Ik ben benieuwd wat de verkoper in de applestore doet als ik mijn systeem kom bestellen maar de applecare er niet bij neem omdat ik deze op ebay veel goedkoper kan aanschaffen. Misschien doet hij wat met de prijs.
Moet je wel aan kunnen tonen dat het kan, de prijs op eBay ligt nu zo'n 20 euro lager, maar ik heb voor 4 maanden terug ofzo de prijs wel op 79 gezien of nog lager ipv 179 dat je bij apple zelf betaald.. Dus ik vraag me af in hoeverre zij willen zakken daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Hmmm mooi is dat, wilde bij EK bestellen, maar had het nog even uitgesteld.. Nu lees ik dat dit bijna nergens meer te koop is, al helemaal niet bij EK!
Jammer, moet ik binnenkort of 350 euro uitgeven, of mijn garantie laten verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:01
Ik denk dat die mensen op Ebay ook slim zijn en weten dat er veel iMac's worden verkocht na een nieuwe aankondiging, na een jaar, dus ongeveer nu, wil iedereen opeens verlengen en dan stijgen de prijzen netjes mee met de hoeveelheid vraag. Of is dat onzin..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Robberto schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:09:
Ik denk dat die mensen op Ebay ook slim zijn en weten dat er veel iMac's worden verkocht na een nieuwe aankondiging, na een jaar, dus ongeveer nu, wil iedereen opeens verlengen en dan stijgen de prijzen netjes mee met de hoeveelheid vraag. Of is dat onzin..?
Lijkt me onzin, want ook de Macbook (Pro), Mac Mini, Mac Pro, etc Apple Care's zijn verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Ik heb wel toshcomputers gevonden, staat hier ook ergens beschreven. Omgerekend 225 euro, ipv 349 die apple hier vraagt..

Nog even wat wikken en wegen, maar hij verzendt ook de box, dus dat zou op zich wel goed moeten zitten. En ook niet beláchelijk laag geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Op wehkamp is nu een korting-4-daagse bezig, 10%, kijk ook daar eens: http://www.wehkamp.nl/com...essoire/C09_APS_IA3/?PI=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
wow bedankt!
Toevallig net een paar weken geleden die mails uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wauw, zelfs op de iMacs. Het scheelt me bijna 200+ euro in totaal. Dat zijn best knaken.

Rekent Wehkamp nog wel verzendkosten van een paar tientjes zeker? En als er iets niet in orde is, moet je dit dan via Wehkamp spelen of ga je dan naar een apple winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Ik betaal maar 5 euro verzendkosten, die kan je eventueel nog delen met wat andere mensen door samen 1 bestelling te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
N.v.t. excuses

[ Voor 93% gewijzigd door Awoodentree op 04-11-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 15:57
voor apple computers worden geen verz kosten berekend

ik heb de 27 inch i3 versie besteld...en apple care

check bovenaan de pagina

http://www.wehkamp.nl/com...2271&PRmin=795&PRmax=3400

[ Voor 45% gewijzigd door angelico66 op 05-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dit lees ik net op eBay, het is dus niet meer mogelijk om enkel met een code te registreren!
Sealed box applecare for all iMac models.

Apple part #MC245LL/A

SEALED BOX APPLECARE

In early October apple has changed their policies regarding applecare, No longer can you register applecare with simply a code that everyone is selling on eBay. You must have either a proof of purchase from an authorized apple re-seller (who apple does not allow to sell on eBay) or the serial number on the outside of the sealed box as proof of purchase.

Upon payment, I can immediately, if necessary e-mail you everything needed to register including the serial number from the outside of the box along with the Applecare enrollment number. I must still ship you the box so you have it as proof of purchase should apple ever ask for it.

Apple sells this for $169 + tax. You can save $20+ sales tax buying it from me. Your iMac must be under its original one year warranty in order to purchase applecare.

Shipping will be an additional $7.75 for Fed Ex ground/home shipping within the contiguous U.S. For rates elsewhere, please e-mail me before purchasing.

I sell all apple products, please check my other listings! If you don't see it, email me, I'm sure I have it

Thanks for looking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
*knip* daar hebben we V&A voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 28-12-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 27-05 11:03
Weet iemand hier nog een adresje op ebay waar je een MobileMe abonnement voor een leuke prijs kunt krijgen?

Thanks

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Zelf zoeken op ebay is te moeilijk voor je?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Inderdaad jammer dat het niet meer met een code alleen kan, prijs is daarom flink omhoog gegaan op ebay... echter nog altijd flink goedkoper dan in de winkel!
Binnenkort eens goed in verdiepen, heb nog tot juli om alles te regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 27-05 11:03
Wat heb je tegenwoordig dan nog meer nodig dan alleen een code?

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:20
Follie, dit topic gaat over AppleCare, niet MobileMe :). Laten we een beetje ontopic blijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 01-01-2011 11:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
Follie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:45:
Het serienummer van het AppleCare-doosje wordt ook vaak opgevraagd door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Follie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:45:
ze kunnen nog eventueel achteraf vragen naar een kopie van de serienummer of een kopie van de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Misschien niet helemaal on-topic, maar ik heb Applecare Protection Plan in Nederland gekocht (origineel met doosje) en gedurende het registratieproces moet ik gaan aantonen hoe ik de Macbook Pro gekocht heb. Ik heb nu de factuur van Ebay (Electronic King) in PDF ter beoordeling gestuurd en hoop dat dit voldoende is.....iemand hier ervaringen mee?

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Dutch schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:27:
Misschien niet helemaal on-topic, maar ik heb Applecare Protection Plan in Nederland gekocht (origineel met doosje) en gedurende het registratieproces moet ik gaan aantonen hoe ik de Macbook Pro gekocht heb. Ik heb nu de factuur van Ebay (Electronic King) in PDF ter beoordeling gestuurd en hoop dat dit voldoende is.....iemand hier ervaringen mee?
Aangezien AppleCare niet gebonden is aan een land (wereldwijde dekking), maakt het niet uit dat je MacBook Pro afkomstig is uit UK en niet uit Nederland. Tevens maakt het ook niet uit dat je MacBook Pro niet is aangeschaft bij een Apple Store of APR. Apple zal wel moeilijk doen wanneer ze ontdekken dat je AppleCare bijvoorbeeld op eBay is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:04
iRaptor schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:46:
[...]
Apple zal wel moeilijk doen wanneer ze ontdekken dat je AppleCare bijvoorbeeld op eBay is gekocht.
Waarom? Dit zijn ook gewoon legitieme APP pakketten die ze zelf verkopen. Er zit gewoon zoveel marge op dat ze online voor flink minder verkocht kunnen worden. Houdt er rekening mee: Het blijft een vrije markt. De reden dat Apple producten over het algemeen dezelfde prijs hebben is vanwege de kleine marge en exclusiviteit deals die APR's bv. hebben, maar in Amerika zijn genoeg online store's die systemen voor (veel) minder aanbieden. Dat geldt dus ook voor APP en met de huidige dollar koers is het via eBay gewoon heel goedkoop. Maar Apple kan hier echt niet moeilijk over doen, omdat zij niet kunnen achterhalen waar het product verkocht is...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
RobbieB schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:33:
Waarom? Dit zijn ook gewoon legitieme APP pakketten die ze zelf verkopen. Er zit gewoon zoveel marge op dat ze online voor flink minder verkocht kunnen worden. Houdt er rekening mee: Het blijft een vrije markt. De reden dat Apple producten over het algemeen dezelfde prijs hebben is vanwege de kleine marge en exclusiviteit deals die APR's bv. hebben, maar in Amerika zijn genoeg online store's die systemen voor (veel) minder aanbieden. Dat geldt dus ook voor APP en met de huidige dollar koers is het via eBay gewoon heel goedkoop. Maar Apple kan hier echt niet moeilijk over doen, omdat zij niet kunnen achterhalen waar het product verkocht is...
Dat had je gedacht. Wanneer Apple jouw na de registratie (dit kan soms maanden na de registratie gebeuren) om het aankoopbewijs verzoekt, komt het er wel degelijk achter waar jij je AppleCare hebt aangeschaft. Als jij vervolgens alleen maar een eBay-aankoopbevestiging en/of PayPal-betalingsbewijs opstuurt, annuleert Apple doodleuk je AppleCare-registratie. Ook het niets van je laten horen resulteert in een annulering van je AppleCare-registratie. Gelukkig vraagt Apple niet bij alle AppleCare-registraties om het aankoopbewijs, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

iRaptor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Dat had je gedacht. Wanneer Apple jouw na de registratie (dit kan soms maanden na de registratie gebeuren) om het aankoopbewijs verzoekt, komt het er wel degelijk achter waar jij je AppleCare hebt aangeschaft. Als jij vervolgens alleen maar een eBay-aankoopbevestiging en/of PayPal-betalingsbewijs opstuurt, annuleert Apple doodleuk je AppleCare-registratie. Ook het niets van je laten horen resulteert in een annulering van je AppleCare-registratie. Gelukkig vraagt Apple niet bij alle AppleCare-registraties om het aankoopbewijs, maar je weet maar nooit.
Dat klopt niet helemaal: waar het product is aangeschaft doet niet ter zake. Wat wel is veranderd is dat Apple niet alleen maar een losse code accepteert. Indien Apple twijfels heeft over de code dan moet je óf aantonen dat je het bij een erkende reseller gekocht hebt óf je moet het serienummer van de doos hebben. Daarom is het belangrijk dat je alleen gesealde doosjes accepteert (ik neem aan dat de code tenminste aan de binnenkant staat ;) ).

Apple weigert geen AppleCare service puur omdat het niet bij een officieel Apple kanaal gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Anoniem: 188434 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:03:
(ik neem aan dat de code tenminste aan de binnenkant staat ;) ).
Dat zou ik ook een logische plek vinden, maar in plaats daarvan heeft Apple er voor gekozen om het serienummer gewoon aan de buitenkant van het doosje te plaatsen. :P
Om 'serienummer shoppen' tegen te gaan, zal vast wel ieder registratienummer zijn gekoppeld aan een specifiek serienummer. Althans, dat mag ik voor hen hopen...

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/3848/dscf815993.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
iRaptor schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:37
Eigen ervaring bij mij in ieder geval.

Voor mijn eerste Air gekocht via ebay, na een poos kwam Apple ineens met de vraag om mijn aankoopbewijs van reseller op te sturen. Die van ebay was niet voldoende.
Of om het serienummer van het doosje te geven (welke ik niet had)

Mijn verkoper op ebay heeft mijn toen een nieuw nummer met foto van het doosje gestuurd.
Die ging toen wel goed. Speelde een jaartje geleden denk ik zo, kan de email wisseling nog wel opzoeken.

edit: speelde zich af in maart 2010 verkoper was deals4mac ook hier gepost pag 26 van dit topic.
De tweede keer ging het zonder problemen en staat de Air netjes in Applecare

[ Voor 12% gewijzigd door frank_b op 27-01-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een vraagje, als ik op vakantie een Amerikaans AppleCare pakketje koop voor m'n (in NL via Apple gekochte) iMac, gaat dat werken? Scheelt namelijk nogal wat (€ 50,-)...
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste