https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Heb inmiddels wel m'n geld teruggekregen.....
Heb vandaag toch maar eieren voor m'n geld gekozen en bij Apple een originele, maar dure AC aangeschaft.
Yep. Heb al 6 maanden terug een AC via Ebay gekocht. Net nog gecontroleerd. Staat nog steeds geregistreerd.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:10:
Heb op een aantal plekken gelezen dat mensen na de aankoop van AppleCare via ebay, na eerst zonder problemen te activeren en na ontvangen certificaat alsnog problemen kregen...
Dit na ongeveer 52 dagen, email van apple dat het toch niet in valid bleek te zijn... vervolgens geen kopersbescherming meer via ebay of paypal..
Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?
Iemand al AC garantie van Ebay langer dan 2 maanden zonder problemen?
Verwijderd
Verwijderd
Krijg je dan ook een pakketje thuis of alleen een code?
Vraag me toch af hoe hun het nu voor zo'n lage prijs kunnen doen?
[ Voor 18% gewijzigd door Alcje op 19-05-2010 21:29 ]
Hoe kan ik dat verhaaltje van het garantie bekijken?
Kan iemand dat misschien uitleggen. Kan het namelijk op de apple site niet echt vinden.
Google hielp ook niet echt
Moet je je product nog reggen? of gaat dat gewoon via je apple id?
Bij het invoeren van de code leek alles goed te gaan. Ik kreeg echter geen bevestiging van Apple (per mail). Na drie weken John Franks (verkoper) gemaild en ik kreeg netjes een nieuwe code. Deze leek wel te werken. 3 dagen na het invoeren van de code kreeg ik een bevestiging van Apple, echter niet de bevestiging die ik had willen krijgen:
Dear Apple Customer,
AppleCare Registration Number: [xxxx] / iMac/eMac
Case ID: [xxx]
Thank you for your recent purchase of an AppleCare Protection Plan. We will be happy to complete your plan's registration process, but we need additional information from you. Please provide either of the following two items:
1. The serial number of your AppleCare Protection Plan. You will find the serial number on a sticker on the bottom of the AppleCare Protection Plan box. Please email the serial number as well as the AppleCare registration number and Case ID shown above to acaa@apple.com.
OR
2. A proof of purchase for your AppleCare Protection Plan. You could scan the proof of purchase and email it to acaa@apple.com, or you could fax it to (916) 405-3976 using the attached cover sheet. Either way, be sure to include the AppleCare registration number and Case ID shown above. Please note the following:
- A valid proof of purchase for your AppleCare Protection Plan would be the document that you were issued when you purchased the plan, such as a sales receipt. It should show these items: 1) The date you purchased the plan, 2) the itemized product information, 3) the total price, and 4) information about the Apple Store or Apple Authorized Reseller from which you purchased the plan. If you no longer have the sales receipt, please ask the place of purchase if they can issue you a duplicate sales receipt.
- We cannot accept the following items as proof of purchase: 1) An order-status document, 2) a shipping notification, or 3) an email-based sales receipt that can be edited.
Please send us the AppleCare Protection Plan serial number or proof of purchase by 6/16/2010. We'll complete the registration process and send you a confirmation email.
If we do not receive your plan's serial number or proof of purchase by 6/16/2010, we will not be able to complete the registration process, and your product will not be covered by the AppleCare Protection Plan.
Sincerely,
AppleCare Agreement Administration
Zonder geldig aankoopbewijs geen garantie dus.. Ik heb meerdere malen contact gehad met de verkoper (Everythingmac) maar ook hij biedt helaas geen oplossing. Dit is zijn laatste mail:
Hi,
It looks like my last email didn't make it to you. I have not been successful in tracking down the receipt. What would you like to do?
Thanks,
-
John
Sent from iPhone 3G
Met andere woorden, als je een gokje wilt wagen kun je het doen, ik wil het echter niemand aanraden
Ik zou het zeker doen, kreeg binnen een aantal dagen m'n geld terug.Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 05:07:
Refundje aanvragen?
Heb uiteindelijk m'n Applecare maar via de helpdesk gekocht......
Nou wil ik graag Apple Care via Ebay kopen, echter heb ik hier nog wat vragen over:
- Heb ik gedurende het eerste jaar de tijd om Apple Care te kopen?
- Kan ik op dag 364 van het bezit van mijn Macbook de Apple Care kopen zonder enig probleem?
- Stel ik koop volgende week Apple Care en ik registreer deze op dag 4 dat mijn Macbook binnen is (waar doe ik dat uberhaupt, heeft iemand een link naar die webpage?). Gaat de extra garantie dan pas lopen op dag 366?
- Mijn keuze valt waarschijnlijk op Electronic King tenzij iemand me hier dit ten strengste afraadt.
[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 11-06-2010 12:42 ]
1: jaSMulTiE schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:40:
Ik heb zojuist voor 't eerst in mijn leven een Macbook pro gekocht (uberhaupt eerste mac ooit)
Nou wil ik graag Apple Care via Ebay kopen, echter heb ik hier nog wat vragen over:
- Heb ik gedurende het eerste jaar de tijd om Apple Care te kopen?
- Kan ik op dag 364 van het bezit van mijn Macbook de Apple Care kopen zonder enig probleem?
- Stel ik koop volgende week Apple Care en ik registreer deze op dag 4 dat mijn Macbook binnen is (waar doe ik dat uberhaupt, heeft iemand een link naar die webpage?). Gaat de extra garantie dan pas lopen op dag 366?
- Mijn keuze valt waarschijnlijk op Electronic King tenzij iemand me hier dit ten strengste afraadt.
2: zou ik niet doen, er kunnen een paar dagen overheen gaan.
3: ja, je complete garantie is gewoon 3 jaar ipv 1 jaar die er standaard op zit. Alleen telefonische support stopt eerder bij normale garantie. Gedurende het eerste jaar kun je AppleCare activeren, na het eerste jaar niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Tom op 11-06-2010 13:15 ]
Antwoord:Dear electronic-king-inc,
Dear Electronic-King-Inc,
can you please confirm that the Apple Care you sell will be shipped in the original box?
Best regards,
Is dit dan betrouwbaar?Hi,
We will email you the registration code and we will provide you with an invoice to validate the warranty.
Thank you for your email.
Have a nice weekend!
John
- electronic-king-inc
Living the American Dream
Als ik nu bij service inlog. Zie ik bij al die 4 punten groen. En dat de garantie tot 2013 is.
gaat dat zo snel dan?
ik had ook aangevinkt per mail een certificaaat te krijgen. Die heb ik nog niet.
Maar is het wel gedekt nu dan?
[ Voor 75% gewijzigd door Alcje op 12-06-2010 19:01 ]
trusted powerseller 1217 en 100% feedback.
ik neem gewoon de gok, we zien wel
MAar als ik op bewijs van dekking klik, krijg ik sorry deze pagina blbalba :-)
Ook zeiden ze dat je bewijs van dekking via email of post kon laten opsturen bij het aanmelden. Maar heb nog niks gehad. JIj wel?
Even wat heen en weer gemailt met John(reageert direct) hij ga me eerst een ander nummer maar hierbij bleef de fout. Daarna heeft hij mij om het serial van mijn Macbook gevraagd om te kijken of het bij hem wel werkte, en bij hem werkte het wel kon hij mij vertellen.
Dus nog maar eens geprobeerd met de eerst code en nu ging alles direct door?! Maar goed nog even wachten wat Steve er van gaat vinden en dan ben ik weer blij.
(Heb hier nog een reserve code liggen dus)
/edit
En jawel tot 2012
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

ik heb het vanmiddag besteld samen met mijn imac
Ik ben drie dagen (ongeveer) te laat met het aanschaffen van AppleCare. Stel nu dat ik een Applecare koop op Ebay die 15 juni is aangeschaft, kan ik deze dan nog registreren?
Alvast bedankt!
ik heb mijn applecare tegelijk met mijn imac en ipod touch gekocht.
moet ik voor mijn ipod een aparte applecare kopen?
yepangelico66 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:01:
hmm vraagje
ik heb mijn applecare tegelijk met mijn imac en ipod touch gekocht.
moet ik voor mijn ipod een aparte applecare kopen?
iPods die tegelijk met een Mac zijn aangeschaft, kunnen helaas niet worden gedekt door de AppleCare van de Mac. Dat kan overigens alleen met Cinema Displays die tegelijk met een Mac zijn aangeschaft.angelico66 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:52:
grrr dacht dat ze allebei in 1 pakket zaten.
Ik dacht dat het betalen op ebay mis ging. Dus had nog een keer alles gedaan.
Zie ik dat er 2 keer is afgeschreven
Dus ik heb nog 1 code over voor een Apple Imac :-)
Een tweaker mag hem wel overnemen voor 5 tientjes
Heb op zich wel interesse om deze over te nemen... Stuur even een DM.
Ik heb twee jaar geleden ongeveer ook Apple Care aanschaft via ebay voor mijn MBP.Appo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:09:
Heeft er iemand ooit van zijn 'goedkope' AppleCare gebruik gemaakt...? Dit heb ik tot heden niet terug kunnen vinden...
Al een aantal reparaties mee uitgevoerd
Positief
Bedankt voor de infoBallantines schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:35:
[...]
Ik heb twee jaar geleden ongeveer ook Apple Care aanschaft via ebay voor mijn MBP.
Al een aantal reparaties mee uitgevoerd
Ik zie het wel over 11 maanden of ik er één neem

Mag voor een zacht prijsje over worden genomen uiteraard!
Kunnen jullie trouwens als je inlogt en je applecare overeenkomst bekijkt, je bewijs van dekking zien?
Die pagina geeft hier elke keer een error.
Dat dacht ik ook en was bijna te laat haha. Goed in de gaten houden!Appo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:44:
[...]
Bedankt voor de info![]()
Ik zie het wel over 11 maanden of ik er één neem
Verwijderd
Was 132$ via geng789tradings, deze had nog iets van 140 goede feedbacks, leek me genoeg, daarbij was hij de goedkoopste, we blijven tenslotte Nederlander
Vannochtend zat er een nette e-mail in me inbox:
Gelijk maar gedaan, hij herkende de code en verfied.Hi, -*knip*-
thank you for purchasing
Your AppleCare Agreement number is
-*knip*-
please register it and let me know how it goes
if everything goes right please leave feed back for me ,I will be happy
thank you
This is instructions to enroll AppleCare Agreement
1. create your Apple ID
https://myinfo.apple.com/...le.com%2FGetAgreements.do
2. log in as your ID
https://daw.apple.com/cgi...eements.do&language=US-EN
3. select register AppleCare Agreement
4. select your country and select AppleCare Protection Plan
5. enter given code from me in box "agreement number"
6. enter your machine serial number in the box below
7. complete registration by fill all information if needed
Op het moment wordt het gecontroleerd door Apple
*edit* dat ging snel
Wij stellen ten zeerste op prijs dat u het AppleCare Protection Plan hebt aangeschaft. Dit certificaat bevat een overzicht van de Apple producten waarop de dekking van toepassing is. U ontvangt dit certificaat alleen als u de voorwaarden van het AppleCare Protection Plan hebt geaccepteerd.
U dient het certificaat, de oorspronkelijke aankoopbewijzen van uw Apple producten en de Overeenkomst goed te bewaren. Apple kan u vragen deze documenten te voor te leggen indien er twijfel bestaat of uw product in aanmerking komt voor service ingevolge de Overeenkomst.
Hieronder vindt u een overzicht van de producten waarop de dekking onder het AppleCare Protection Plan van toepassing is. Controleer dit overzicht nauwkeurig. Als de informatie onjuist of onvolledig is, of als u vragen hebt, kunt u bellen naar 0900 7777 703.
Contracttype: APP - MACBOOK PRO/POWERBOOK
Overeenkomst-/registratienummer: -*knip*-
De dekking voor de bovenstaande producten is nu actief en blijft van kracht tot en met -*knip*/-2013. Het AppleCare Protection Plan is een unieke, geïntegreerde service- en ondersteuningsoplossing die de standaarddekking voor service en ondersteuning verlengt tot de hierboven genoemde vervaldatum.
Wanneer u problemen hebt met een door het plan gedekt Apple-product, dient u de instructies in de AppleCare Protection Plan-documentatie te volgen voordat u contact opneemt met Apple. Voor ondersteuning kunt u bellen naar 0900 7777 703.
Voor meer informatie over het AppleCare Protection Plan gaat u naar www.apple.com/nl/support/products/
Het AppleCare-team
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 08:46 ]
Dat was me al duidelijk. Wat ik me afvraag is of je Applecare binnen het jaar moet kopen, of registreren? Want als het om de aankoopdatum gaat, zou ik in principe nog kunnen registreren, op eBay is dat denk ik wel te regelen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 05:39:
1j na de aankoop van je MB.
Kunnen jullie dan bij Details: op bewijs van dekking drukken?
Hij zegt hier steeds dat de apple site mist oid.
Registreren natuurlijk.tomtom137 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:54:
Dat was me al duidelijk. Wat ik me afvraag is of je Applecare binnen het jaar moet kopen, of registreren? Want als het om de aankoopdatum gaat, zou ik in principe nog kunnen registreren, op eBay is dat denk ik wel te regelen.
Hoe zal Apple er anders achter moeten komen dat jij netjes je AppleCare binnen één jaar hebt gekocht? Het faxen van een papieren factuurtje zullen ze echt niet als bewijs willen accepteren (het risico dat men alvorens even snel in Photoshop de datum aanpast is dan namelijk aanwezig).
Na 11 maanden kun je nog gewoon je AppleCare registreren. Het zal je helaas in totaal geen 4 jaar opleveren, het blijft gewoon 3 jaar. Dus of je AppleCare al na 1 maand of 11 maanden registreert, maakt geen drol uit.GBB1 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:58:
Zelfde vraag als tomtom137, kan je na 11 maanden van de aankoop nog een AppleCare plan afsuiten? Of moet dat binnen een bepaalde tijdsinterval? Handig om tot 4 jaar te komen toch
[ Voor 28% gewijzigd door iRaptor op 26-06-2010 21:52 ]
Niet dus. Want ik kreeg twee weken later een mailtje dat de applecare niet klopte en of ik mijn aankoopsbewijzen kon opsturen. Ik had alleen ebay aankoopsbewijzen dus die maar opgestuurd. Als antwoord kreeg ik via machouse amsterdam de melding terug "Pop Declined. Repair has been declined due to unit is out of warranty as per the invoice reciept and the unit cannot be covered under App because the App has been refunded to the customer."
Heel raar dus, want ik heb een certificaat en betalingsbewijs. Mijn vraag; wat is slim om nu te doen? En is een certificaat niet rechtsgeldig?
Verwijderd
Zo zaak als Poinkie nu heeft.
En net als FRENK2 een code koopt via ebay ,Hij krijgt in feite alleen een aantal getallen van de ebay verkoper,een serial voor apple care ,maar deze serials kunnen niet via programa`s worden gemaakt (illigaal)
Dus dmv een software een werkende code produceren die eigenlijk niet uitgegeven is door apple.?
Edit ,na wat verder onderzoek blijkt dat onmogelijk ,maar er zijn mensen die met gestolen creditcard gegevens apple care kochten en dit door verkochten.Apple verklaard die transactie`s ongeldig.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 11:36 ]
Verwijderd
Werkt gewoon bij mij.Alcje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:30:
Wat ik mij afvraag. Als jullie inloggen op : https://selfsolve.apple.com/Agreements.do
Kunnen jullie dan bij Details: op bewijs van dekking drukken?
Hij zegt hier steeds dat de apple site mist oid.
@qwerty1971
Ik heb mijn certificaat met CC betaald dit zou me tegen fraude met betrekking tot mijn aankoop moeten beschermen. Ik ga er van uit dat apple dat wel in 6 maanden heeft uitgevogeld. Genoeg tijd om mijn geld terug te krijgen en dan als nog een via apple.com/nl een aan te schaffen, al vind ik dat het geld niet waard.
Ik zal af en toe de status van mijn care checken, mocht er iets verandere zal ik dit natuurlijk direct hier melden
Er staat ;dolby schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:43:
Wat zie je onder je applecare registraties als je inlogt met je apple account?
Apple care protection plan
Overeenkomstnummer 534xxxxxxx
status; Verlopen op (...)
Gedekte producten; serienummer (...)
Als ik op bewijs van dekking druk, staat er ; Het bewijs van dekking voor dit product is niet beschikbaar tijdens de voortgang van de registratie. Probeer het later opnieuw.
Tsja. ik denk dat je gescamt bent:Poinkie schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:28:
Ik heb een raar geval met applecare. In Februari 2009 heb ik mijn macbook pro garantie verlengd met 2 jaar, tot 2 februari 2011, gekocht via ebay (170 dollar) De registratie was succesvol en kreeg certificaat binnen. Nu was laatst mijn dvd-rom gesneuveld waarvoor ik hem terug bracht toen ik bij de balie te horen kreeg dat de applecare registratie niet goed was. Een dag later nam ik mijn certificaat mee waarna ze mijn macbook innamen en zeiden dat het in orde was.
Niet dus. Want ik kreeg twee weken later een mailtje dat de applecare niet klopte en of ik mijn aankoopsbewijzen kon opsturen. Ik had alleen ebay aankoopsbewijzen dus die maar opgestuurd. Als antwoord kreeg ik via machouse amsterdam de melding terug "Pop Declined. Repair has been declined due to unit is out of warranty as per the invoice reciept and the unit cannot be covered under App because the App has been refunded to the customer."
Heel raar dus, want ik heb een certificaat en betalingsbewijs. Mijn vraag; wat is slim om nu te doen? En is een certificaat niet rechtsgeldig?
http://reviews.ebay.com/F...0QQugidZ10000000011731235
Here is another method that sellers are taking advantage of customers. There are sellers who are buying real Applecare packages, opening the box - and then selling the codes to customers for half off. All good, right?
Not really, once the customer buys the product, receives the code and activates it - after a few months the seller applies for a refund on the AppleCare! (for the remaining months of warranty) The seller will get his/her money back, while the customer will lose any remaining warranty and will have no ability to get his/her money back from the seller.
If the customer contacts Apple, apple will ask to see a receipt and the serial # of the packaged box - obviously the customer has no such thing as the package was purchased under the seller's name - so only the seller will get his/her refund.
[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 28-06-2010 14:16 ]
bij wie had je je apple care gekocht?Poinkie schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:28:
Ik heb een raar geval met applecare. In Februari 2009 heb ik mijn macbook pro garantie verlengd met 2 jaar, tot 2 februari 2011, gekocht via ebay (170 dollar) De registratie was succesvol en kreeg certificaat binnen. Nu was laatst mijn dvd-rom gesneuveld waarvoor ik hem terug bracht toen ik bij de balie te horen kreeg dat de applecare registratie niet goed was. Een dag later nam ik mijn certificaat mee waarna ze mijn macbook innamen en zeiden dat het in orde was.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Ik heb al geprobeerd mijn mailadres te veranderen, maar de bevestigingsmails van ebay komen maar niet aan. Dus heb ik een mailtje naar deals4mac gestuurd, met de vraag of ze de code naar het adres kunnen sturen waarmee ik op paypal betaald heb (dat is immers wel het goede adres).
Gelukkig dacht ik er meteen aan, dus ik hoop dat ik er nog op tijd bij ben geweest, en anders ben ik stevig de löl, en 88 euro armer.
Mocht ik nu niets horen van Deals4mac of Ebay, kan ik dan via paypal mijn geld terugvragen, of is dat geen optie? Ik vertrouw die lui bij deals4mac wel (4400 stuks feedback, 100% positief), daar niet van, maar ik zou het jammer vinden als ik 88 euro uitgeef aan Apple Care en er vervolgens niets voor terug zie...
Laat-ik-een-dag-later-eens-editten-edit:
Alles is goed gekomen
Garantievervaldatum (5x woordwaarde?
[ Voor 29% gewijzigd door Sorbo op 30-06-2010 13:53 ]
Want per mail krijg ik niks."
Nee je hebt er niet overheen gelezen. Hier zelfde probleem.
Cosmin is idd niet moeilijk! Goede gast!
En 1 of 2 jaar op ebay is. Als hij na 2 jaar van alles wat ie verkocht heeft een refund aanvraagt.
Dan kan hij 2 jaar geld verdienen, en daarna nog is, en iedereen is de sigaar :-).
Een maat van mij had zijn applecare ook via ebay gekocht, Nu wilde hij hem registreren en kwam apple met vragen. over het apple care doosje nummer oid. Nu mailde hij de verkoper op ebay waar hij hem gekocht had. En hij kreeg gewoon klakkeloos een nieuwe van de verkoper. Omdat hij de verkochte box niet zo 1-2-3 kon vinden in de stapel boxen. Hij had er meer dan 2500 liggen oid.
Als je dan terug denkt aan dat refund verhaaltje... Denk dat ze niet voor niks die stapels bewaren.
Wat betreft het Bewijs van dekking op de apple site. ik heb applecare gebeld en dat ligt er idd uit.
Dus wachten tot je hem met de post krijg of email
[ Voor 54% gewijzigd door Alcje op 01-07-2010 16:15 ]
Ok, dan wacht ik geduldigAlcje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:13:
Wat betreft het Bewijs van dekking op de apple site. ik heb applecare gebeld en dat ligt er idd uit.
Dus wachten tot je hem met de post krijg of email
Ik heb toevallig wel Raul Cosmin Onu, alias Deals4mac, gisteren hierover gemailed, en dit was zijn antwoord:
"if you choose to have the certificate shipped to you instead of emailed the system does not generate a digital copy until the hard copy is made.
If you have had selected to have the certificate emailed then the digital copy of the certificate would have been available right away.
They will make it available, thought it will take a while."
Wat denken jullie? Klopt dit een beetje of is dit een rare smoes? Verhaal klopt namelijk niet helemaal met wat jullie hier zeggen, en wat dat betreft hecht ik toch meer waarde aan de verklaring van iemand op 's neerlands grootste technologieforum die even een belletje met apple doet dan een of andere Raul
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Shit, daar heb ik hem ook gekocht. Ik heb na aankoop nog met Apple gebeld omdat ik geen certificaat over de post kreeg. Ze konden me toen vertellen dat alles in orde was & dat het certificaat er aan kwam.Poinkie schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:04:
Ik had m gekocht bij macman812.
3 weken later heb ik ook het papieren certificaat ontvangen.
Ik hoop dat mijn applecare wel geldig is...
Maargoed
Ideaal dus
Verwijderd
Sommige hebben geluk andere hebben pech en zijn genaaid.
Ik had deze week bij mac.forever van affordablemac.net een code gekocht echter nam 3 dagen later Apple contact met me op aangezien ze meer info over de code wilden.
Uiteindelijk is het een hele discussie geworden en kwam het er op neer dat in de AppleCare voorwaarden staat dat je of het serienummer wat bij de code hoort of een factuur van een Apple authorized reseller moet kunnen overleggen als Apple daar om vraagt.
Aangezien je beide niet krijgt via Ebay kan dit je duur komen te staan, stel je voor dat je in het 3e jaar garantie wil claimen en Apple controleert het nummer, vermoed fraude en vraagt je om 1 van bovenstaande gegevens.
Die heb je niet dus zit je met een kapotte MacBook, verzendkosten, onderzoekskosten en een waardeloze AppleCare. Dat is het risico wat je loopt... dan kan het nu goedkoop zijn maar blijkt het uiteindelijk duurkoop en had je eigenlijk net zo goed geen AppleCare kunnen kopen.
Overigens bevestigd mac.forever dit ook zelf:
The reason I haven't sent you proof of purchase is because I'm not an Authorized Reseller. My proof of purchase will not be honored by Apple, doesn't matter if it's 100% legit, Apple only honors receipts from Authorized Resellers and if someone is not on their Authorized Reseller list, they don't accept the invoice.
Heck there are like 60 mac resellers on ebay and maybe 1 of them is authorized. If you're authorized you can't make any money as you have to keep prices so high according to Apple's rules.
Ik zeg maar zo: Zeg maar niks!
Ik kreeg wel netjes een email met een serienummer tezamen met het registratienummer van de AppleCare die ik bij eBay-verkoper mac-pro18005253888 (Mac-Pro) had gekocht. Je moet dus maar net een eBay-verkoper vinden die dit verstrekt, maar ze zijn er dus wel.HellRaver schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:19:
Uiteindelijk is het een hele discussie geworden en kwam het er op neer dat in de AppleCare voorwaarden staat dat je of het serienummer wat bij de code hoort of een factuur van een Apple authorized reseller moet kunnen overleggen als Apple daar om vraagt.
Aangezien je beide niet krijgt via Ebay kan dit je duur komen te staan, stel je voor dat je in het 3e jaar garantie wil claimen en Apple controleert het nummer, vermoed fraude en vraagt je om 1 van bovenstaande gegevens.
Die heb je niet dus zit je met een kapotte MacBook, verzendkosten, onderzoekskosten en een waardeloze AppleCare. Dat is het risico wat je loopt... dan kan het nu goedkoop zijn maar blijkt het uiteindelijk duurkoop en had je eigenlijk net zo goed geen AppleCare kunnen kopen.
Daarnaast denk ik niet dat Apple na drie jaar nog om een serienummer of Proof of Purchase zal verzoeken (veel klanten zullen denk ik tegen die tijd de verpakking met het serienummer al weggegooid hebben of kunnen de factuur niet meer vinden), deze zaken zal Apple dan wel niet of al redelijk snel na de registratie opvragen.
Deze Mac-Pro??iRaptor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:04:
[...]
Ik kreeg wel netjes een email met een serienummer tezamen met het registratienummer van de AppleCare die ik bij eBay-verkoper mac-pro18005253888 (Mac-Pro) had gekocht. Je moet dus maar net een eBay-verkoper vinden die dit verstrekt, maar ze zijn er dus wel.
Daarnaast denk ik niet dat Apple na drie jaar nog om een serienummer of Proof of Purchase zal verzoeken (veel klanten zullen denk ik tegen die tijd de verpakking met het serienummer al weggegooid hebben of kunnen de factuur niet meer vinden), deze zaken zal Apple dan wel niet of al redelijk snel na de registratie opvragen.
En het staat in de voorwaarden van Apple dat je bij een AppleCare claim de factuur van je MacBook, agreementnummer en serienummer van de AppleCare moet kunnen overleggen. Het zou dom zijn als je van dit soort zaken de factuur niet bewaard. Apple zal er misschien niet altijd om vragen maar bij twijfel zeker wel! Zie ook eerdere posts uit dit topic.
Die Mac-Pro stuurt ook de box op... dan kan het al bijna niet fake zijn... Goeie tip dus!
[ Voor 10% gewijzigd door HellRaver op 15-07-2010 23:39 ]
Heb je geluk dan heb je gewoon voor 5 tientjes 3 jaar. Als je beetje kan babbelen dan zal het heus wel goed komen.
Ik bedoel als jij je applecare van iemand voor je verjaardag kado krijgt, heb je toch ook geen bon ervan?
Je mag van mij het mailverkeer lezen welke ik met Apple had afgelopen week maar ze zijn echt niet makkelijk hoor, zeker niet als ze fraude vermoeden! Ik heb alles geprobeerd, lief vragen, pissig worden, mijn vrouw had het weggegooid, de hond had het opgegeten enz. enz. Ze bleven volhouden dat ze maar 2 dingen als bewijs accepteerde en dat was het serienummer of een proof of purchase van een Authorized Apple Reseller. Ook het cadeau verhaal gaat niet op want dan heb je de box met serienummer.Alcje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:08:
Ach het blijft een gok. En anders heb je volgens de wet nog 2 jaar garantie. Dan beroep je je gewoon daarop
Heb je geluk dan heb je gewoon voor 5 tientjes 3 jaar. Als je beetje kan babbelen dan zal het heus wel goed komen.
Ik bedoel als jij je applecare van iemand voor je verjaardag kado krijgt, heb je toch ook geen bon ervan?
Maar goed met AppleCare koop je niet alleen garantie maar koop je ook een stukje gezeik af. Ik hoef me nu niet druk te maken of mijn claim wel geaccepteerd wordt. Hoef niet te lullen als brugman om iets voor elkaar te krijgen en heb recht op pick up and return. Je koopt dus ook een stukje gemak.
Inmiddels al een stuk of 4 reparaties achter de rug en omdat de problemen blijven terugkomen wordt nu mijn macbook vervangen door een nieuwe.
Van mijn kant uit dus vooral positieve reacties op applecare via ebay.
Mijn verkoper destijds was "coastal_computing" en alhoewel ik ook alleen maar een code heb gekregen die ik via de selfsolve site van Apple moest invullen heeft er in de winkels nooit enige twijfel bestaan, immers het staat in hun systeem dat ik tot 2011 gedekt ben door applecare...
Jep, via de seller's page kan je ook nog op de store van Mac-Pro uitkomen. Beide behoren ze overigens bij dezelfde fysieke winkel (Mac-Pro Systems & Software) waar je ook wederom AppleCare kan bestellen voor eBay-prijzen.
Verwijderd
Als je op save wil spelen koop je het via de Apple Store.Peter_Aragorn schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:14:
Oke... Ja ik weet nu niet precies wat ik er allemaal van moet denken en waar ik het zou moeten kopen
Wil je goedkoper uit zijn kun je op Ebay terecht, zolang je zorgt dat je 1 van de volgende dingen krijgt is het risico nihil: Box, serienummer welke bij het agreementnummer hoort of een Proof of Purchase van een Authorized Apple Reseller.
Het risico is wat groter als je alleen een agreementnummer krijgt, Apple kan namelijk altijd (dus ook later nadat je geregistreerd hebt) vragen om 1 van bovenstaande 3 dingen.
Het is ook verstandig om je AppleCare telefonisch te laten activeren aangezien ze dan gelijk kunnen controleren of het serienummer ook daadwerkelijk bij jouw agreementnummer hoort.
Laat je dus niets wijs maken anders kan goedkoop uiteindelijk omslaan in duurkoop.
AppleCare op Ebay:
http://reviews.ebay.com/B...0QQugidZ10000000017131815
http://reviews.ebay.com/F...0QQugidZ10000000011731235
Mac-Pro:
http://reviews.ebay.com/A...0QQugidZ10000000015627848
Overdragen AppleCare:
http://reviews.ebay.com/A...0QQugidZ10000000009819939
[ Voor 13% gewijzigd door HellRaver op 17-07-2010 12:26 ]
Is het "proof of coverage" document, dat je digitaal op kan vragen bij Apple (op de pagina waar je je Applecare Agreements kan checken), dus niets waard? Ik was in de veronderstelling dat je met dat document altijd gedekt was. Hier staat ook een "Overeenkomst-/registratienummer" op vermeld.
Is dat de Proof of Purchase waar je naar verwijst Hellraver, of is dat toch iets heel anders?
[ Voor 7% gewijzigd door quelake op 21-07-2010 09:08 . Reden: typo's ]
Inderdaad, van mijn kant uit ook alleen maar positieve reacties zoals al eerder aangegeven.remmelt schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:20:
Fwiw, ik heb alleen een registratienummer gekregen, dat ingevuld op de site van Apple en daarmee klaar. Nu ben ik al 3 batterijen en een nieuw moederbord verder, daarnaast nog een heel aantal telefoontjes met de AC lijn à € 40 en nog steeds niets betaald. Het kan dus wel!
Tevens twijfel ik er niet over om na ontvangst van mijn nieuwe macbook weer applecare via ebay aan te schaffen!
En tuurlijk zijn er mensen waarbij het werkt maar zoals ik al zei: het blijft een gok. Als je AppleCare via Ebay koopt heb je NOOIT 100% garantie dat je door Apple geholpen gaat worden simpelweg omdat je niet aan de voorwaarden voldoet die bij een AppleCare Protection Plan horen. Deze voorwaarden heb ik genoemd in mijn vorige post. Indien ze je wel helpen heb je gewoon geluk gehad. AppleCare waarvan je alleen het agreementnummer hebt is nooit legaal aangezien en niet aan de voorwaarden voldoet.
Je hebt in Europa sowieso 2 jaar garantie op je Apple, het risico loop je dus alleen in jaar 3 en als ze dan weigeren ben je te laat. Je kan geen refund claimen en ook niet alsnog een geldige AppleCare aanschaffen.
Ik zeg dus niet dat het niet werkt of dat je het niet moet doen maar wijs alleen op de risico's of zoals mijn oma het altijd zo mooi zei:
Bezint eer gij begint!
Iemand hier de laatste weken nog AppleCare gekocht via eBay? Ben er nog niet goed uit bij welke koper ik het zou doen.
Edit: Paar minuten later onmiddellijk m'n certifiaat gehad, ik ben gerust voor de komende twee jaar (hopelijk)
[ Voor 21% gewijzigd door spuke op 27-07-2010 19:10 ]
Dit zie ik staan als ik inlog.
http://yfrog.com/0rgr0ij
[ Voor 10% gewijzigd door brsm op 27-07-2010 23:07 ]
http://cgi.ebay.nl/Apple-...19bde27fa6#ht_2812wt_1137
kostte me 10 minuten om alles te activeren bij apple. meteen proof of coverage toegemaild gekregen.
Van het kastje naar de muur lopen...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 12:15 ]
Verwijderd
Heb je dit overdag of 's avonds gedaan? Ik vraag me nl af of dit proces geautomatiseerd is.DancePlaza schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:14:
via Electronic King gekocht voor 109 dollar.
kostte me 10 minuten om alles te activeren bij apple. meteen proof of coverage toegemaild gekregen.
Ik denk niet dat je veel beter kan zittenRobberto schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:04:
Weet iemand of dit een betrouwbare verkoper is ? Iemand ervaringen ?
http://cgi.ebay.nl/Apple-...19bde27fa6#ht_2812wt_1137
deals4mac ( Feedbackscore van 5763)
Lid is PowerSeller
100% Positieve feedback
.
eind van de middag/begin van de avond kostte me 2 uur om alles te registeren.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:57:
[...]
Heb je dit overdag of 's avonds gedaan? Ik vraag me nl af of dit proces geautomatiseerd is.
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik laat nog iets weten wanneer mijn ACPP binnen en geregisteerd is maar ik voorzie geen problemen
Verwijderd
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 12:14 ]
• de adapter van mijn Macbook is vervangen nadat deze kortsluiting begon te maken, wat op zich normaal is.
• de tweede reparatie was uitgebreider: topcase, toetsenbord, trackpad, scherm en en bezel zijn vervangen toen ik langsliep en meldde dat mijn scherm niet meer fel was en mijn topcase kapot was. Toch prettig.
Inmiddels is er dus voor zeker 600 euro verspijkerd, terwijl Applecare slecht 120 euro kostte. Goede deal dus.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP