[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 69.435 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zit erg te twijfelen tussen de twee 27inchers: de i3 en de i5quad. Mijn verstand zegt: i5 quad. De portomonnee zegt i3 :P

Wat ik voor 'bijzonders' er mee doe: Beetje iMovie werk. Het zwaarste wat ik doe is met Handbrake series omzetten naar iTunes formaat. En ik speel StarCraft 2. Heel soms heb ik nog VMWare fusion nodig met Windows 7 voor MS Access.

Wat ik vooral wil is een systeem dat altijd vlot is, en over 2 jaar nog steeds prettig is om mee te werken. Zeker met zo'n investering is dat wenselijk. Ik werk nu op een i5 quad hackingtosh.

Het lastige is nu dat ik niet kan inschatten hoeveel de i3 scheelt met de i5quad. Benchmarks geven maar een deel van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Het is gelukt!
Ik heb nu de 5de imac in huis en jaja... deze is goed! En laten we hopen dat ie goed blijft.

Nu dus aan de slag met het leren om gaan met Snow Leopard 10.6.3. Ik ben aardig aardig aan het wennen. Ik ben nu naarstig op zoek naar goede tips voor beginners. Ergens in deze thread heb ik verwijzingen naar websites gezien, die zal ik proberen op te sporen.
Maar nieuwe tips en hulpmiddeltjes blijven altijd welkom... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 14:09

RoyK

Hobby tekenaar

fijn om te lezen boy4forums.. ik ben al een tijdje op deze site aan het neuzen.. http://www.appletips.nl/

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
[quote]iMick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:28:
Je kunt gewoon met een US toetsenbord de layout op: VS internationaal PC zetten. Wanneer je dan de " indrukt en daarna een klinker maakt hij er gelijk bijv een ë van :).
Het was even zoeken, maar werkt weer net zo handig als op Windows.

Kun jij mij vertellen hoe ik het toetsenbord in een US versie kan veranderen?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
RoyK schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:12:
fijn om te lezen boy4forums.. ik ben al een tijdje op deze site aan het neuzen.. http://www.appletips.nl/
Hey! Cool! Daar heb ik nou wat aan, ik heb de site onmiddellijk gebookmarked en ga die eens uitspitten.
Ik heb ook al een boek aangeschaft: "Mac OS X 10.6 Snow Leopard. A Quick reference guide to mastering snow leopard!
Geschreven door Robin Williams en John Tollett. Het is een vrij uitgebreide handleiding met mooie kleurplaatjes. Dit laatste verzacht het ploeter werk. Andere boeken vond ik te summier of te onaantrekkelijk kwa lay-out. Maar dit is een prima boek, ook al is het een beetje verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm, leuk en aardig, maar voor mij is die 7,95 een principe kwestie. Ik tik niet net 1400e voor een iMac + Apple care af om vervolgens de software die er eigenlijk bij zou moeten zitten voor 7,95 te moeten kopen. Ik ga morgen maar eens bellen met iCentre Zeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
RoyK, hier een tip van mij. Ik heb laatst het blad iCreate gekocht. Als je helemaal achterin kijkt (maakt niet uit welke editie je koopt), dan kun je voor 12,95 de special van dit blad kopen geheten: Mac voor beginners. Het is te bestellen via www.icreatemagazine.nl Of wacht, mag ik geen reclame maken door een site te vermelden? Maar het is geen reclame, het is een tip voor enthousiaste mac-an-alfabeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Joh weet je wat het is met Mac? Je moet gewoon gaan doen wat je wilt doen en dan werkt het vaak wel :) Geen boekjes nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Nickalicious schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:33:
Hmm, ik zie dat er in de 27' 2x 2GB zit, kan ik hier beter 2x 2GB bij doen (kan ik niet vinden in Pricewatch) of is 1x 4gb ook goed? Of moet ik de 2x 2GB eruit halen en vervangen door 2x 4GB?

Raden jullie tevens Kingston aan? Of toch ... ?
Ik heb bij SimmCity gisteren 2x 4GB besteld (de Kingston KTA-1333/4) om in m'n iMac erbij te zetten. Je hebt namelijk 4 slots zodat je je bestaande geheugen gewoon kan laten zitten. En kijk even in de handleiding van je iMac maar volgens mij wordt er wel aangeraden om per 2 SO-DIMMs uit te breiden (wel dezelfde capaciteit nemen).

O ja, als je iMac niet het 2010 model is, dan kun je volstaan met de KTA-1066 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoeveel scheelt dat in de kosten, zal wel niet veel zijn. Geheugen kan prima terugschakelen en 2009 gebruikers (waaronder ik) kunnen dat geheugen prima meenemen bij de aankoop van een nieuwer model, mocht je ooit upgraden en dat geheugen nog van toepassing zijn.

Voor de geinteresseerden, de optical temp sensor kabel is gisteren pas op de post gedaan. Met een beetje geluk hopelijk soon binnen, zodat de harde schijf temp netjes uitgelezen kan worden! Besteld bij VIS, in UK.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

aramdin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:28:
Hoeveel scheelt dat in de kosten, zal wel niet veel zijn. Geheugen kan prima terugschakelen en 2009 gebruikers (waaronder ik) kunnen dat geheugen prima meenemen bij de aankoop van een nieuwer model, mocht je ooit upgraden en dat geheugen nog van toepassing zijn.

Voor de geinteresseerden, de optical temp sensor kabel is gisteren pas op de post gedaan. Met een beetje geluk hopelijk soon binnen, zodat de harde schijf temp netjes uitgelezen kan worden! Besteld bij VIS, in UK.
Geweldig,
Ik ben zeer benieuwd.
Op dit moment heb ik voor mijn SSD in mijn iMac dat kabeltje gewoon kortgesloten, zoals op ifixit staat, toch zou ik liever willen weten wat de daadwerkelijke temperatuur is. Ook al wordt zo'n SSD niet warm.

Als de iMac nog een keer opengaat zit ik er ook aan te denken om er een esata uitgang op te maken via het geheugenluikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 21:34

GerritGekke

Gamechanger

Morgen ga ik een tweedehands 21,5" iMac halen met de nieuwe i3 erin voor een schappelijke prijs. (incompleet, maar dat maakt mij niet).

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij deze iMac? Heb deze topic al even wat doorgelezen maar kon niet echt iets vinden of kwaaltjes o.i.d. maar zijn er van die dingen waar ik even goed op moet letten?

Ben zeer benieuwd, het is de eerste keer dat ik een iMac koop. Koop `m vooral omdat ik het design mooi vind en het all in one idee spreekt mij zeer aan.

Gr GG

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

tomk94

Developer

GerritGekke schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:38:
Morgen ga ik een tweedehands 21,5" iMac halen met de nieuwe i3 erin voor een schappelijke prijs. (incompleet, maar dat maakt mij niet).

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij deze iMac? Heb deze topic al even wat doorgelezen maar kon niet echt iets vinden of kwaaltjes o.i.d. maar zijn er van die dingen waar ik even goed op moet letten?

Ben zeer benieuwd, het is de eerste keer dat ik een iMac koop. Koop `m vooral omdat ik het design mooi vind en het all in one idee spreekt mij zeer aan.

Gr GG
ik zal kijken of het beeldscherm van de imac geen gele waas heeft, dit willen veel modellen nog wel eens hebben. je kunt genoeg over de gele waas lezen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Komt dat nog veel voor bij de nieuwe modellen dan? Ik zal door extra goed op letten, is het ook op te lossen d.m.v. een firmware update of is het scherm gewoon verknoeit?

En hoe zit het met de licentie van osX? Krijg je er net als bij Windows een stickertje bij?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
GerritGekke schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:53:
Komt dat nog veel voor bij de nieuwe modellen dan? Ik zal door extra goed op letten, is het ook op te lossen d.m.v. een firmware update of is het scherm gewoon verknoeit?

En hoe zit het met de licentie van osX? Krijg je er net als bij Windows een stickertje bij?
licentie staat niet op een sticker. zit allemaal in de software ingebakken.
je hoeft ook geen licentie sleutel op te geven.

waar moet je op letten, dit de recovery cd erbij?
aankoopsbon.
gele waas in scherm, komt vanuit de fabriek zo aan, gebeurd niet via firmware updates.
en een tikkende harddisc.

ja verder kijken of het beestje er cosmetisch goed uitziet, dan kun je een beetje bedenken hoe de oude eigenaar er mee om is gegaan.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Oke werkt dat zo met de osX licentie, ik snapte er al niks van en kon het zo 1.. 2.. ook niet vinden. Bedankt ook voor deze tips, ik zal er goed naar kijken.

En is de het belangrijk dat de bon er bij zit? Kan er zonder bon bijvoorbeeld geen applecare plan afgesloten worden?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Applecare kan je afsluiten zonder bon, is gebonden aan serial nummer.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

kdbruin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:20:
[...]

Ik heb bij SimmCity gisteren 2x 4GB besteld (de Kingston KTA-1333/4) om in m'n iMac erbij te zetten. Je hebt namelijk 4 slots zodat je je bestaande geheugen gewoon kan laten zitten. En kijk even in de handleiding van je iMac maar volgens mij wordt er wel aangeraden om per 2 SO-DIMMs uit te breiden (wel dezelfde capaciteit nemen).

O ja, als je iMac niet het 2010 model is, dan kun je volstaan met de KTA-1066 versies.
Het is het meest recente model, daar zit volgens Apple 2x 2GB in. Die moet ik er dus uithalen en vervangen door 2x 4? Want als ik die 2x 4 erbij prik heb ik 12GB, beetje overkill maar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
aramdin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:56:
Applecare kan je afsluiten zonder bon, is gebonden aan serial nummer.
Klopt, maar bij mijn reparatie werd er wel nadrukkelijk gevraagd om de aankoopsbon :o

• boy4forums
tomwebfreak schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:48:
[...]

ik zal kijken of het beeldscherm van de imac geen gele waas heeft, dit willen veel modellen nog wel eens hebben. je kunt genoeg over de gele waas lezen op internet.
Een beetje gele waas is niet te voorkomen. Tenminste, niet in deze serie van de imacs. Ik heb er 5 in huis gehad, en kan het dus weten. Ik heb nu gesettled voor een klein beetje waas en een klein beetje backlight bleeding. Het is het beste dat ik kon krijgen...

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:38
Bullshit om hiervoor te moeten betalen, Steve op de keynote dat het vanaf nu gratis bij nieuwe iMac's zat.
Dus dit hoeft geen 7,50 te kosten. Gaat niet om het geld maar wel dat het beloofd is.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Anoniem: 364472

Had mijn iMac voor de keynote besteld maar kreeg wel netjes ilife 11 erbij toen die geleverd werd paar dagen later.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

RoyK schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:45:
Sjips, denk ik dat ik dicht bij een bestelling ben, lees ik vandaag een bericht over de nieuwe intels die er in Q1 2011 schijnen te komen.

nieuws: Intel introduceert Sandy Bridge in januari tijdens CES

Deze zouden een voordeel hebben in grafische programma's. Als ik dan toch een hoop geld uit gaat geven aan een nieuwe pc wacht ik liever een paar maanden. Op apple forums vind ik al langer geruchten dat Apple met een update gaat komen en met deze nieuwe CPU's gaat werken.

Voor mij is het begrip AVX helemaal nieuw en heb begrepen dat dit dus de winst zal gaan worden voor grafische applicaties.
Iemand die met hetzelfde dilemma zit?

• kdbruin
Nickalicious schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:49:
Het is het meest recente model, daar zit volgens Apple 2x 2GB in. Die moet ik er dus uithalen en vervangen door 2x 4? Want als ik die 2x 4 erbij prik heb ik 12GB, beetje overkill maar toch?
Waarom zou je de originele 2x 2GB eruit halen? Je hebt namelijk totaal 4 slots. En als je 12GB overkill vindt, dan bestel je toch 2x 2GB erbij in plaats van 2x 4GB.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 20:16
RoyK schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:43:
[...]

Iemand die met hetzelfde dilemma zit?
Ik sta op het punt om een nwe 27" iMac te bestellen (en dat terwijl ik verstokte Windows gebruiker ben.. ;) ), en denk het volgende:

Ik zou als ik jou was dat bericht lekker naast je neerleggen..want je zal zien dat als je wacht tot die tijd er wel weer een nieuwe Intel versie wordt aangekondigt! Zo blijf je wachten...
Als je nu koopt dan kan je al lekker genieten van je Mac! En bovendien wat mis je nu? Zou een i7 quad core niet genoeg power hebben? Volgens mij kan je als dat het geval is beter naar een Mac Pro gaan kijken!

Kortom: niet nadenken.....gewoon doen!! :9 ;)

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

De processors moeten eerst nog uitkomen, wat nog wel even gaat duren lijkt mij. En dan zal er niet meteen een nieuw model van iMac lijkt mij met deze nieuwe processors. Denk dat dat wachten nog wel even kan duren!
boy4forums schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:30:
[...]

Een beetje gele waas is niet te voorkomen. Tenminste, niet in deze serie van de imacs. Ik heb er 5 in huis gehad, en kan het dus weten. Ik heb nu gesettled voor een klein beetje waas en een klein beetje backlight bleeding. Het is het beste dat ik kon krijgen...
Dus ik heb sowieso een gele waas? (dit betreft bij jou ook de nieuwe modellen met i3 een de 4xxx ati kaart?) en de middel hebben dus ook nog backlight bleeding, ik zal hier ook goed op letten. Heb wel door dat ik de mac goed moet inspecteren.

Zou je misschien vandaag nog eens een foto kunnen plaatsen van jou scherm(en)?

Edit
Dit zou nog wel eens een handige link kunnen zijn: http://www.listenupsteve.com/fixtheimac/
Over de harde schijf, alleen de Seagate maakt een raar geluid toch? Is er ook zo te achterhalen of er een seagate in zit?

[ Voor 18% gewijzigd door GerritGekke op 18-11-2010 09:37 ]

 Karma

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

bvsteyn schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:13:
[...]

Ik sta op het punt om een nwe 27" iMac te bestellen (en dat terwijl ik verstokte Windows gebruiker ben.. ;) ), en denk het volgende:

Ik zou als ik jou was dat bericht lekker naast je neerleggen..want je zal zien dat als je wacht tot die tijd er wel weer een nieuwe Intel versie wordt aangekondigt! Zo blijf je wachten...
Als je nu koopt dan kan je al lekker genieten van je Mac! En bovendien wat mis je nu? Zou een i7 quad core niet genoeg power hebben? Volgens mij kan je als dat het geval is beter naar een Mac Pro gaan kijken!

Kortom: niet nadenken.....gewoon doen!! :9 ;)
Natuurlijk kan je blijven wachten. Maar er komt nu wel een nieuwe intel cpu aan voor de komende 2 jaar. (tik/tok) met daar ook nog eens grafische extra's in die naar zeggen van intel vooral de grafische programma's moet ondersteunen. Misschien is dat toch het wachten waard? Immers koop ik daar de mac voor, voor grafische werkzaamheden (tekenaar) Als ik dan nu een iMac koop sla ik mezelf misschien wel voor mijn koop als over 2 maanden de hardware geupdated wordt. Het blijft een smak geld en ik kan het maar 1 keer uitgeven. (helaas)

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 18-11-2010 10:06 ]

• joepert
  • Niet online
robbinonline schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:35:
[...]

Bullshit om hiervoor te moeten betalen, Steve op de keynote dat het vanaf nu gratis bij nieuwe iMac's zat.
Dus dit hoeft geen 7,50 te kosten. Gaat niet om het geld maar wel dat het beloofd is.
Je hebt een punt. Alleen: voor 7,50 zou ik er niet veel tijd en energie voor over hebben om te proberen Apple daarvan te overtuigen...
Verder kan Steve dat wel zeggen, maar iedereen snapt natuurlijk dat er altijd nog een voorraad is van modellen waarop het nog niet is geïnstalleerd.

• N1ckk

N1ckk

kdbruin schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:04:
[...]

Waarom zou je de originele 2x 2GB eruit halen? Je hebt namelijk totaal 4 slots. En als je 12GB overkill vindt, dan bestel je toch 2x 2GB erbij in plaats van 2x 4GB.
Maar het kan geen kwaad? 2x 2 en 2x 4 in dezelfde iMac?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nee hoor, dat is namelijk de enige manier om 12 Gb te krijgen en die configuratie komt in het wild best vaak voor... zonder problemen.

Beter gezegd, waarom zou dat een probleem opleveren?

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Zijn er ook mensen die een virusscanner voor osX gebruiken?

 Karma

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb nu voor de 4de keer sinds september een corrupte HD in de iMac :(
De foutmelding is:
"Keys out of order
The volume Macintosh HD needs to be repaired."
Disk Utility kan dit niet repareren dus ik moet nu de HD voor de 4de keer gaan formatteren :(
De Apple Care medewerkers zeggen me dat het een software probleem is en dat ik geen niet-Apple producten zou mogen installeren, enkel heel rustig een voor een. Maar aangezien die computer noodzakelijk is voor zowel mn bedrijf als studie is dit onmogelijk voor mij.

De HD is een "ST31000528AS" van Seagate. De HD maakt ook al een tijdje tikkende en knorrende geluiden bij simpele dingen als websites aan hebben staan.

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 11:10

NvM

RRE RoadRunner schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:57:
De foutmelding is:
"Keys out of order
Disk Utility kan dit niet repareren dus ik moet nu de HD voor de 4de keer gaan formatteren :(
De Apple Care medewerkers zeggen me dat het een software probleem is en dat ik geen niet-Apple producten zou mogen installeren, enkel heel rustig een voor een. Maar aangezien die computer noodzakelijk is voor zowel mn bedrijf als studie is dit onmogelijk voor mij.

De HD is een "ST31000528AS" van Seagate. De HD maakt ook al een tijdje tikkende en knorrende geluiden bij simpele dingen als websites aan hebben staan.
Stiekem weet je zelf het antwoord wel...

• RRE RoadRunner
NvM schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:06:
[...]

Stiekem weet je zelf het antwoord wel...
Ik heb inderdaad mijn twijfels over dat het aan de software ligt. MS Office, Adobe Creative Suite, AutoCAD en Sketchup lijken me niet programma's die dit kunnen veroorzaken. Ik hoop alleen dat dat het niet nodig is om die computer weg te moeten brengen, kost me veel tijd om helemaal naar Eindhoven te moeten en ik heb dat ding gewoon nodig. Ik hoopte dus dat er misschien mensen waren die iets alternatiefs wisten. Daarbij vind ik het toch best wel slecht dat ze zo'n slechte HD in een computer van bijna 2300 euro stoppen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

"en dat ik geen niet-Apple producten zou mogen installeren"

Wat bedoelen ze hier nu mee? Als je het Adobe pakket installeer, zeggen ze eigenlijk dat je dit eigenlijk niet mag en dat je garantie aan flarden gaat, of iets in die geest? Of willen ze niet toegeven dat ze slechte HD's gebruiken waar wereldwijd problemen mee zijn?

• RRE RoadRunner
Garantie verloopt niet, ze zeggen dat de software van 3de partijen, als Adobe, dit kennelijk veroorzaakt en dat ik die dus maar niet moet installeren omdat dit anders het gevolg is. Heel leuk als je 3d-impressies en posters etc. moet verkopen terwijl de software ervoor dus niet gebruikt mag worden.
Kort gezegd willen ze idd gewoon niet toegeven dat die HD niet fatsoenlijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door RRE RoadRunner op 18-11-2010 13:33 ]

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
GerritGekke schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:50:
Zijn er ook mensen die een virusscanner voor osX gebruiken?
Ik heb altijd gebruik gemaakt van ClamXav, maar vond daarvan het nadeel dat je de updates voor programma en anti-virus-bestanden apart moest doen. Verder liep het programma nog wel eens vast. |:(
Tegenwoordig gebruik ik Sophos anti virus voor de Mac en daar heb ik dat probleem niet. d:)b

Have Fun Funske

• Dutchzilla
RRE RoadRunner schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:57:
De foutmelding is:
"Keys out of order

Kapotte harddisc had precies het zelfde probleem.
bellen met apple zeggen dat het ding stuk is, geef tevens aan dat je de harddisc hoort tikken.
dan wordt er gelijk een reparatie verzoek geregeld.

ik kreeg ook te horen software bla bla. tot ik ze wees op de tikkende geluiden vanuit de harddisc.
ik had het zelfde type harddisc als jouw

• N1ckk

N1ckk

Delerium schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:08:
Nee hoor, dat is namelijk de enige manier om 12 Gb te krijgen en die configuratie komt in het wild best vaak voor... zonder problemen.

Beter gezegd, waarom zou dat een probleem opleveren?
Hmm nee precies. Thanks voor de info :)

• RRE RoadRunner
Dutchzilla schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:13:
[...]

Kapotte harddisc had precies het zelfde probleem.
bellen met apple zeggen dat het ding stuk is, geef tevens aan dat je de harddisc hoort tikken.
dan wordt er gelijk een reparatie verzoek geregeld.

ik kreeg ook te horen software bla bla. tot ik ze wees op de tikkende geluiden vanuit de harddisc.
ik had het zelfde type harddisc als jouw
Dankjewel voor het bevestigen van mijn vermoedens. Probeer nu nog bestanden te backuppen maar dat is heel lastig met een Finder die niks meer doet. Dat word nog wat.

• boy4forums
[quote]GerritGekke schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:16:
De processors moeten eerst nog uitkomen, wat nog wel even gaat duren lijkt mij. En dan zal er niet meteen een nieuw model van iMac lijkt mij met deze nieuwe processors. Denk dat dat wachten nog wel even kan duren!

[...]

Dus ik heb sowieso een gele waas? (dit betreft bij jou ook de nieuwe modellen met i3 een de 4xxx ati kaart?) en de middel hebben dus ook nog backlight bleeding, ik zal hier ook goed op letten. Heb wel door dat ik de mac goed moet inspecteren.

Zou je misschien vandaag nog eens een foto kunnen plaatsen van jou scherm(en)?

Ja, helaas zul je bij de 27inch model van mid 2010 een piepkleine beetje gele waas zien. Ik heb echter geen digitale camera (wil heel graag een iphone!), anders had ik een foto voor je gemaakt. Ik betwijfel wel of je het op een foto zou kunnen zien hoor, zo minimaal is het.
Laat je niet gek maken door alle verhalen op het internet. Ik heb gewoon niet zoveel geluk gehad bij de aan koop, dat kan voor jou heel anders uitpakken. Ik zou wel via de online store kopen als ik jou was: prettige service en geen gedoe met omruilen enz.

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Heb zojuist de imac opgehaald een 21,5 met i3 basic model maar wel met 1Tb opslag. En het scherm extreem goed geïnspecteerd met vier ogen en geen van de vier hebben afwijkingen gevonden. Volgens mij een clear screen, en de harde schijf maakt verder ook geen geluid. Als je muis stil bent hoor je het systeem draaien, maar dat lijkt mij het geluid van een doodnormale pc.
funske schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:05:
[...]

Ik heb altijd gebruik gemaakt van ClamXav, maar vond daarvan het nadeel dat je de updates voor programma en anti-virus-bestanden apart moest doen. Verder liep het programma nog wel eens vast. |:(
Tegenwoordig gebruik ik Sophos anti virus voor de Mac en daar heb ik dat probleem niet. d:)b
Bedankt voor je tip, zal hier ook even naar kijken.

Nu heb ik alleen nog een paar vragen, de prijs van de imac was extreem laag. De imac is incompleet zoals ik eerder vermelde, de doos zit er niet bij de bon zit er niet bij en de disc van osx mist ook.
Ook is de imac dus niet geformatteerd o.i.d. en kan ik op de vorige eigenaar zijn/haar skype praten met vrienden etc etc.

Nu wil ik dus die boel zelf natuurlijk formatteren er zijn echt heel veel (niet originele programma`s) geïnstalleerd. Maar de disc is dus niet aanwezig, maar kan ik een disc downloaden van osX luipaard en deze gewoon gebruiken? (zit de licentie nu in de computer?) En wat kost een losse osx luipaard, ik kan alleen maar de upgrade vinden van 29 euro maar wat kost de volledige versie of is deze niet los te verkrijgen.

Tevens heb ik hier logic studio 9 liggen voor een liefhebber, pm me en doe een goed bod!

Eerste indruk van de imac is mijnzus wat een monster ding, heb altijd op een laptop gewerkt eigenlijk en dit is gewoon puur (goud) aluminium :z

 Karma

• sebastius

sebastius

Gewoon dat snow leopard pakketje van 29 euro kopen, dat werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337857

> (argwaan: gestolen? I don`t care)

Dus jij vindt het niet erg dat die 21" Imac misschien wel vorige week bij mij uit huis is gestolen?

Fijne moraal hou jij er op na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

sebastius schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:59:
Gewoon dat snow leopard pakketje van 29 euro kopen, dat werkt uitstekend.
Maar als ik een disc download werkt dat dan ook? Of krijg ik dan een illegale versie (dat is niet wat ik wil). Maar ik dacht misschien dat de mac de licentie nu in het systeem heeft staan en dat ik denk wel kan formatteren met een kopie disc!

[ Voor 64% gewijzigd door GerritGekke op 19-11-2010 09:34 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
joepert schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:34:
[...]

Je hebt een punt. Alleen: voor 7,50 zou ik er niet veel tijd en energie voor over hebben om te proberen Apple daarvan te overtuigen...
Verder kan Steve dat wel zeggen, maar iedereen snapt natuurlijk dat er altijd nog een voorraad is van modellen waarop het nog niet is geïnstalleerd.
Ik ben hier ook helemaal klaar mee. Ik heb afgelopen dinsdag een iMac 21.5" gekocht bij iCentre Zeist. Gevraagd of iLife 11 erbij zat, ja dat was het geval. Ik thuis uitgepakt en geen iLife 11 geinstalleerd of meegeleverd. Gebeld en uiteindelijk doorverwezen naar die pagina voor up-to-date. Daar online geprobeerd te bestellen, maar na het invoeren van mijn gegevens komt er niks in mijn winkelmandje terecht. Applecare gebeld, die zeggen: Stuur maar formulier + bon op naar UK en dan hoor je over 4 weken wat. Vervolgens Apple store support gebeld en die zeggen hetzelfde, maar onderkennen de bug. Uiteindelijk beide telefonisten verteld dat ik hem dan wel illegaal van internet trek, want dat ik weiger om naast 8e te betalen ook nog eens allerlei zooi op de post te doen en dus een hoop werk te moeten verrichten. Slecht gecoördineerde actie dit.
GerritGekke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:54:
[...]

Het is natuurlijk dan zeer vervelend voor de persoon, maar ik weet natuurlijk niet beter dan dat ie bij deze persoon weg komt.
Euh, als je redelijkerwijs kon vermoeden dat het om een gestolen exemplaar ging, dan kun je ook voor heling opdraaien. Zeker als je dit soort posts plaatst, waardoor je laat zien dat je wel een vermoeden hebt gehad over de herkomst van het systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Sander op 19-11-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Serienummer na getrokken, maar hier staat er niks over vermeld! Het is achteraf dat ik besef dat het incompleet is!
Maar is het mogelijk om met een gekopieerde disc osX te formatteren!? En is er iemand die een tip hoe je het scherm mooi schoon kan houden?

[ Voor 15% gewijzigd door GerritGekke op 19-11-2010 09:37 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
GerritGekke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:35:
Serienummer na getrokken, maar hier staat er niks over vermeld! Het is achteraf dat ik besef dat het incompleet is!
Hmmmm...dat klopt niet gezien je eerste bericht hier over deze iMac :? :

Gr GG
Zit een luchtje aan dit verhaal.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Kijk dan even op zn minst in de documenten etc voor gegevens van de vorige eigenaar. Klopt het, mooie deal. Klopt het niet, politie en rechtmatige eigenaar bellen. Jij zou ook willen dat mensen dat voor jou zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Heb zeker al even door de mac gebladerd. Wat software als office en adobe suit geïnstalleerd. Paar text docs wat afbeeldingen en wat gedownloade series. Niks buitengewoons om mij!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
GerritGekke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:17:
Heb zeker al even door de mac gebladerd. Wat software als office en adobe suit geïnstalleerd. Paar text docs wat afbeeldingen en wat gedownloade series. Niks buitengewoons om mij!
Is geen zuivere koffie! Ik bedoel..als ik mijn pc zou verkopen dan zou ik zorgen dat er een schone install op staat en geen persoonlijke zaken als documenten of download erop laten staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
GerritGekke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:17:
Rare redenering: omdat er geen buitengewone bestanden opstaan, zal de iMac wel niet gestolen zijn...

Wijzen die bestanden er op dat de persoon die jou de iMac verkocht dezelde is als die hem heeft gebruikt? Zit er een mail-account in? Je moet heel makkelijk kunnen achterhalen van wie de iMac is geweest. De mooie deal is je gegund, maar je moet niet je kop in het zand steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Alle dingen staan verder ook gereg. onder de naam van de verkoper!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
kdbruin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:20:
[...]

Zijn die KTA-1333 wel So-dimms? pricewatch: Kingston KTA-MP1333/2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
GerritGekke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:23:
Alle dingen staan verder ook gereg. onder de naam van de verkoper!
Dan lijkt mij niets aan de hand. Wel een sufferd dat-ie al die benodigdheden dan niet meer heeft. Hoewel ik ook uitstekend in staat zou zijn om die schijfjes kwijt te raken. Nu ik er over nadenk: waar had ik die krengen nou ook alweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16

Japie.G

Colour Classic

GerritGekke schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:39:
{...}
Nu wil ik dus die boel zelf natuurlijk formatteren er zijn echt heel veel (niet originele programma`s) geïnstalleerd. Maar de disc is dus niet aanwezig, maar kan ik een disc downloaden van osX luipaard en deze gewoon gebruiken? (zit de licentie nu in de computer?) En wat kost een losse osx luipaard, ik kan alleen maar de upgrade vinden van 29 euro maar wat kost de volledige versie of is deze niet los te verkrijgen.
{...}
GerritGekke schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:35:
Maar is het mogelijk om met een gekopieerde disc osX te formatteren!? En is er iemand die een tip hoe je het scherm mooi schoon kan houden?
Om even op je eigenlijke vraag terug te komen...

* Koop / DL een SnowLeopard DVD. (Hoe dit licentie technisch zit durf ik niet te zeggen, er zit softwarematig geen verschil tussen een gedownloade DVD (duallayer) of een gekocht exemplaar, geen activatie of iets)

* Stop hem in je computer en druk direct na de opstartgong de alt toets in (vasthouden).
* Start vervolgens op van die cd en laat de installer laden.
* Wanneer de installer geladen is bovenin het menu kiezen voor 'schijfhulpprogramma'
* Wis de volledige interne HD
* Vervolg de snowleopard installatie hervatten

Et voila, een schone SnowLeopard installatie op een geformatteerde HD :)

[ Voor 58% gewijzigd door Japie.G op 19-11-2010 14:30 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
joepert schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:52:
[...]

Dan lijkt mij niets aan de hand. Wel een sufferd dat-ie al die benodigdheden dan niet meer heeft. Hoewel ik ook uitstekend in staat zou zijn om die schijfjes kwijt te raken. Nu ik er over nadenk: waar had ik die krengen nou ook alweer...
Beste tip die ik kan geven: ISO trekken en restoren naar een externe schijf (heb zelf een aparte partitie ervoor op een USB schijf). Installeren gaat dan sneller & stiller (geen DVD gespin) en de schijfjes blijven krasvrij :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
aramdin schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:49:
[...]

Beste tip die ik kan geven: ISO trekken en restoren naar een externe schijf (heb zelf een aparte partitie ervoor op een USB schijf). Installeren gaat dan sneller & stiller (geen DVD gespin) en de schijfjes blijven krasvrij :)
THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Japie.G schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:25:

Om even op je eigenlijke vraag terug te komen...

* Koop / DL een SnowLeopard DVD. (Hoe dit licentie technisch zit durf ik niet te zeggen, er zit softwarematig geen verschil tussen een gedownloade DVD (duallayer) of een gekocht exemplaar, geen activatie of iets)

* Stop hem in je computer en druk direct na de opstartgong de alt toets in (vasthouden).
* Start vervolgens op van die cd en laat de installer laden.
* Wanneer de installer geladen is bovenin het menu kiezen voor 'schijfhulpprogramma'
* Wis de volledige interne HD
* Vervolg de snowleopard installatie hervatten

Et voila, een schone SnowLeopard installatie op een geformatteerde HD :)
Tanx, heb net nog een filmpje op youtube gevonden die `t zelfde doet als wat jij volgens mij omschrijft.
[video]

[ Voor 4% gewijzigd door GerritGekke op 19-11-2010 16:59 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
ik ben sinds 3 maanden in bezit van een ipad en ben helemaal apple verliefd geworden.
Nu is mijn vraag tot hoever een imac goed is voor verslagen schrijven etc voor school.
officieel heb ik namelijk mijn ipad ook voor school gekocht maar was zeer teleurgesteld door de iworks fucnties op de ipad.

En draait de blackberry desktop software op een imac ?

dankje,

wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
whoopy_ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:42:
ik ben sinds 3 maanden in bezit van een ipad en ben helemaal apple verliefd geworden.
Nu is mijn vraag tot hoever een imac goed is voor verslagen schrijven etc voor school.
officieel heb ik namelijk mijn ipad ook voor school gekocht maar was zeer teleurgesteld door de iworks fucnties op de ipad.

dankje,

wouter
Je kunt als dat wilt op een iMac ook Microsoft Office zetten. Iworks kun je ook prima verslagen mee maken hoor. Je BB vraag ja hoor, zie hier http://us.blackberry.com/...e/desktop/desktop_mac.jsp

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Zeg 'ns eerlijk: was het je echt niet opgevallen dat er geen toetsenbord op een iPad zit dus dat verslagen typen dan, vermoedelijk, niet helemaal zou gaan werken? 8)7

Misschien is het dan ook goed om hier even te vermelden dat een iMac niet draagbaar is en dus ook niet echt handig is om mee naar school te nemen. Gek idee: koop een macBook. Die is draagbaar én heeft een toetsenbord!

[ Voor 21% gewijzigd door joepert op 19-11-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
joepert schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:26:
[...]

Zeg 'ns eerlijk: was het je echt niet opgevallen dat er geen toetsenbord op een iPad zit dus dat verslagen typen dan, vermoedelijk, niet helemaal zou gaan werken? 8)7

Misschien is het dan ook goed om hier even te vermelden dat een iMac niet draagbaar is en dus ook niet echt handig is om mee naar school te nemen. Gek idee: koop een macBook. Die is draagbaar én heeft een toetsenbord!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Argh, postbode vandaag aan de deur geweest met mn temperatuur kabel voor mn iMac, morgen hopelijk ophalen, pas van de week ergens tijd om in te bouwen...Ben benieuwd!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin

dankje,

wouter
Click hier voor meer info: http://tinyurl.com/232tz25

offtopic:
[edit]
Vergeten dat ik als laatste had gepost, my bad

[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 19-11-2010 23:50 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
joepert schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:26:
[...]

ik gebruik een laptop/ipad voor korte notities/verslagen. als ik iets groots moet maken wil ik dus een desktop. het toetsenbord van de ipad werkt prima trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

aramdin schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:48:
Argh, postbode vandaag aan de deur geweest met mn temperatuur kabel voor mn iMac, morgen hopelijk ophalen, pas van de week ergens tijd om in te bouwen...Ben benieuwd!
Temperatuur kabel? Vanwaar dat je die gaat / wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16

Japie.G

Colour Classic

Nickalicious schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 07:45:
[...]

Temperatuur kabel? Vanwaar dat je die gaat / wilt gebruiken?
Neem aan vanwege het vervangen van de iMac HD. Ben benieuwd naar de ervaringen! Zou blij zijn met een inbouw / ervaringen verslagje! _/-\o_

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
whoopy_ schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 06:00:
[...]

ik gebruik een laptop/ipad voor korte notities/verslagen. als ik iets groots moet maken wil ik dus een desktop. het toetsenbord van de ipad werkt prima trouwens
Ik begin er steeds minder van te begrijpen. Gebruik je nou een laptop of een iPad om mee te nemen naar school? Of heb je allebei?
En wat wil je nou precies weten over de iMac? Dat is een desktop en als zodanig dus de meest geschikte (als in: comfortabele) computer om gedurende langere tijd aan te werken. Ik heb verder geen ervaring met iWorks, maar office voor Mac kost via surfspot ook geen drol en draait hier als een tierelier. Volgens de reviews is de 2011-versie zo goed als 100% uitwisselbaar met Office voor windows. Dat kan je natuurlijk ook een slecht iets vinden, maar als je (zoals ik) ook nogal eens in een windows-omgeving werkt, is het natuurlijk juist een pré. Als ze op mijn werk tenminste eens een keer gaan upgraden van office 2003 naar iets moderners >:)

Eerlijk is eerlijk: als je een computer vooral gebruikt voor traditioneel werk, maakt het imo niet superveel uit of je een PC of een mac hebt.
Wat ik voor nu het allergrootste voordeel van Mac vind, is dat opstarten, standby, afsluiten etc. zoveel sneller gaat dan op de PC (en dat is dus vooral voor draagbare computers echt een groot voordeel). En uiteraard geen gezeik met virusscanners, geen vastlopers, geen eindeloze vertraging doordat hij op de achtergrond een of andere update aan het installeren is etc.
Verder is het gebruik van een tekstverwerker, e-mail en internet op een iMac (natuurlijk) echt hetzelfde als op een PC.
Als je niet vaak meerdere bestanden tegelijk open hebt, is een 21,5" wel groot genoeg denk ik. Op een 27" iMac is één bestand misschien 1/3 van je scherm. Maar als je tijdens het schrijven in het ene document ook andere documenten of internetsites wil raadplegen, is een 27" echt de bom.

Van wat ik van de iPad heb gezien, is meer dan een paar regels tekst typen echt geen feest. Ik weet natuurlijk niet wat voor opleiding je doet, maar ik ben zelf docent aan een universiteit en ik zie echt niemand met iPads in de collegezalen: wel veel laptops en in toenemende mate ook MacBooks. Doe je een meer praktische opleiding en heb je een soort electronisch notitieblok nodig, dan lijkt me de iPad nog wel wat, alleen dan misschien weer aan de grote kant. Nee, ik geloof toch dat je jezelf (of degene die 'm voor jou heeft betaald) een mooi rad voor ogen hebt gedraaid toen je meende dat de iPad een must-have voor je opleiding was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
De oplossing: koop er een wireless tobo'tje bij, en je hebt een mobiel apparaat maar wanneer je moet tikken ook een ideaal apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Japie.G schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:07:
[...]

Neem aan vanwege het vervangen van de iMac HD. Ben benieuwd naar de ervaringen! Zou blij zijn met een inbouw / ervaringen verslagje! _/-\o_
Klopt, harde schijf is al vervangen. Standaard Seagate 1TB door een Seagate Barracuda XT 2TB, alleen de temperatuur uitlezing werkt niet goed. iStat menus kan hem wel correct uitlezen, Apple niet 8)7

Standaard kabel wordt vervangen voor een optische temp kabel die je op de HDD plakt, maar dat moet ik nog testen (eerst nog kabel ophalen).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Degene die ik hier heb liggen zijn inderdaad SO-DIMMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Zijn er mensen die een andere toetsenbord gebruiken van die standaard meegeleverd word? Ik ben namelijk op zoek naar een goed toetsenbord die goed werkt onder de imac maar die gewoon op windows moet werken. Ik vind het wel fijn als ik de brightness van de imac nog kan verstellen in windows namelijk en de eject button bevalt me ook wel.

Iemand een idee? Zelf heb ik natuurlijk ook al even wat rondgezocht en kwam de logic tegen die speciaal is gemaakt voor de mac diNovo Keyboard, Mac® Edition maar hoe zal deze weer onder windows gaan werken? Beter kan ik denk ik een normaal toetsenbord kopen (met numeriek) die als het kan op bluetooth werkt (zijn er niet zo veel die ook nog eens numeriek zijn).

Iemand suggesties?

Edit:
Zijn dit de enigste toetsenborden met bluetooth er op? Het zijn allemaal mini dingen, er is er maar 1 die numeriek heeft!

[ Voor 20% gewijzigd door GerritGekke op 21-11-2010 22:10 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

ikzelf gebruik het wired Apple toetsenbord met numeriek gedeelte. Werkt perfekt onder Windows. Het enige dat je nog moet doen is de PrtScrn button mappen op een van de functie toetsen. Dat gaat in Windows heel gemakkelijk door de registry te editten met een hulpprogramma: sharpkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Herstel: de eject button werkt bij mij onder Windows niet. Dat komt waarschijnlijk omdat ik in Windows niet de Apple keyboard driver gebruik maar de standaard Microsoft keyboard HID driver. Ik geef er de voorkeur aan om in Windows zo weinig mogelijk Apple specifieke drivers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ok bedankt voor je reply ik zal er even naar kijken.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Komende vrijdag: http://store.apple.com/nl...y/giftguide/special_event

Hopelijk geven ze ook korting op de iMac...weet iemand wat er in het verleden met korting werd aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Grr, heb net m'n iMac binnen :P Maakt niet uit, ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
sebastius schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:13:
Grr, heb net m'n iMac binnen :P Maakt niet uit, ben tevreden :)
wat voor imac heb je?
specs please :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Hallo,

Ik wil graag ook de iMac kopen, nu zat ik te denken aan de goedkoopste versie ;) Nederlanders hé.

Is er iemand die zegt, doe dit niet , koop een betere ?

Hij is voor internet/documenten/muziek gebruik

[ Voor 13% gewijzigd door ForFox op 23-11-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
ForFox schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:08:
Hallo,

Ik wil graag ook de iMac kopen, nu zat ik te denken aan de goedkoopste versie ;) Nederlanders hé.

Is er iemand die zegt, doe dit niet , koop een betere ?

Hij is voor internet/documenten/muziek gebruik
Da's wel een hele algemene vraagstelling...misschien iets meer informatie verstrekken? Welke iMac wil je kopen? Voor jouw gebruik voldoet iedere machine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 13:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Anoniem: 256899 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:29:
Herstel: de eject button werkt bij mij onder Windows niet. Dat komt waarschijnlijk omdat ik in Windows niet de Apple keyboard driver gebruik maar de standaard Microsoft keyboard HID driver. Ik geef er de voorkeur aan om in Windows zo weinig mogelijk Apple specifieke drivers te gebruiken.
zou ik toch maar als ik jou was de bootcamp drivers installeren. werkt echt prima naar eigen ervaring. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
bvsteyn schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:27:
[...]

Da's wel een hele algemene vraagstelling...misschien iets meer informatie verstrekken? Welke iMac wil je kopen? Voor jouw gebruik voldoet iedere machine...
Excuses. De iMac heeft deze specs:

Apple
Intel Pentium Dual-Core | 4096 MB | 1 TB | ATi Radeon HD 4670 256 MB | Beeldscherm: 21.5 inch (55.0 cm) | Mac OS X Snow Leopard

Ik luister vooral veel muziek/internet. Geen games. Ik zoek eigenlijk argumenten om deze niet te kopen.
Als deze er niet zijn is mijn keuze simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ForFox schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:41:
[...]

Apple
Intel Pentium Dual-Core | 4096 MB | 1 TB | ATi Radeon HD 4670 256 MB | Beeldscherm: 21.5 inch (55.0 cm) | Mac OS X Snow Leopard

Ik luister vooral veel muziek/internet. Geen games. Ik zoek eigenlijk argumenten om deze niet te kopen.
Ik heb deze ook , en als je alleen dat doet , voldoet hij prima.
Ik gebruik hem voor:
- itunes / spotify
- filmes
- Adium
- Internet(php/ftp etc etc) en browsen uiteraard :+
- Mail
- Fotobewerking(lightroom , photoshop)
- en virtualisatie(maar hiervoor heb ik wel 4 GB extra aangeschaft vd week)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
aramdin schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:23:
[...]
Klopt, harde schijf is al vervangen. Standaard Seagate 1TB door een Seagate Barracuda XT 2TB, alleen de temperatuur uitlezing werkt niet goed. iStat menus kan hem wel correct uitlezen, Apple niet 8)7

Standaard kabel wordt vervangen voor een optische temp kabel die je op de HDD plakt, maar dat moet ik nog testen (eerst nog kabel ophalen).
Gisteren de nieuwe kabel ingebouwd, maar HDD temp blijft verkeerd. Staat volgens iStat vast op 3c, bij Fan Control staat er zelfs 0c.Vraag me af of de kabel verkeerd is aangesloten, misschien nog connector omdraaien? Dat ga ik iig vanavond nog proberen.

Wel al een voordeel: fanspeed is handmatig te regelen en loopt niet geleidelijk automatisch meer naar 5600rpm (max fan speed), altijd leuk zon loeiende fan ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Gisteren de nieuwe kabel ingebouwd, maar HDD temp blijft verkeerd. Staat volgens iStat vast op 3c, bij Fan Control staat er zelfs 0c.Vraag me af of de kabel verkeerd is aangesloten, misschien nog connector omdraaien? Dat ga ik iig vanavond nog proberen.

Wel al een voordeel: fanspeed is handmatig te regelen en loopt niet geleidelijk automatisch meer naar 5600rpm (max fan speed), altijd leuk zon loeiende fan ;)
Heb je van die gel gebruikt, die warmte doorgeeft, of heb je de temp sensor er gewoon opgeplakt?
Daarnaast heb ik begrepen dat je de sensor in de buurt van de SATA connector moest plaatsen,
geen idee of dat laatste klopt hoor, maar anders heb je dus alsnog een andere kabel nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb het er gewoon opgeplakt, de sensor heb ik idd in de buurt van de connector geplaatst, staat ook bij het technische document van Seagate. Kan dalijk goed zijn dat ik alsnog een andere kabel nodig heb lol, lets hope not. Vanavond nog maar 1x omdraaien en anders bestel ik een andere kabel.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Eindelijk de 2e SO-DIMM ontvangen en ingebouwd in de iMac. Werkt wel een stuk prettiger met Photoshop, vooral als de bestanden wat groter gaan worden.

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Zojuist van de iMac een echte volwaardige computer gemaakt door er Windows 7 op te zetten :) Nu kan ik eindelijk normaal achter mijn iMac werken. Heerlijk!

 Karma

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 20:14
bvsteyn schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:01:
Komende vrijdag: http://store.apple.com/nl...y/giftguide/special_event

Hopelijk geven ze ook korting op de iMac...weet iemand wat er in het verleden met korting werd aangeboden?
In de Australische store is het al Black Friday en geven 8% korting op de iMacs

Anoniem: 78415

GerritGekke schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:38:
Zojuist van de iMac een echte volwaardige computer gemaakt door er Windows 7 op te zetten :) Nu kan ik eindelijk normaal achter mijn iMac werken. Heerlijk!
Heel begrijpelijk dat je door ingesleten gewoontes liever met Windows wilt blijven werken, maar waarom dan in godsnaam een iMac?
Er zijn toch zat all-in-one-PC's waar je windows op krijgt die ook mooi zijn maar veel goedkoper?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Anoniem: 78415 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:48:
[...]

Heel begrijpelijk dat je door ingesleten gewoontes liever met Windows wilt blijven werken, maar waarom dan in godsnaam een iMac?
Er zijn toch zat all-in-one-PC's waar je windows op krijgt die ook mooi zijn maar veel goedkoper?
check zijn naam, zegt genoeg ;)

...less is more

• aramdin
GerritGekke schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:38:
Vloeken in de kerk ;) Naja, wie zijn wij om te oordelen wat hij op zn machine wil draaien. Heb een keer een bedrijf gezien waar ze allemaal 24" iMacs hadden, maar allen waren voorzien van WinXP, tsja...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
verkopen ze trouwens geen 24' imacs meer ? zie alleen de 21 en 27 inch versie op de apple website staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
OCTiMod schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:43:
[...]

In de Australische store is het al Black Friday en geven 8% korting op de iMacs
Hmm...ik vind de kortingen tegenvallen! En de besparingen op de iMac zijn zeker geen 8%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ForFox schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:41:
[...]

Apple

Als je toch al veel geld uitgeeft aan een iMac, kun je beter de Core i3 variant kopen.

Dan weet je iig dat hij wat langer mee gaat en in de nabije toekomst de modernste software kan draaien.

Voor de rest doet de Dual-Core overigens wel precies wat jij wil (en veel meer)..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
bvsteyn schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 07:24:
[...]
Hmm...ik vind de kortingen tegenvallen! En de besparingen op de iMac zijn zeker geen 8%...
Zeker als je bedenkt dat je via de Surfspot partnershop vaak kortingen krijgt rond de 8%.. dus zoek een student die binnen handbereik is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 26-11-2010 07:57 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Hmm inderdaad, ik wilde misschien ook vandaag een iMac gaan bestellen, maar de korting blijft rond de 100 euro. Ook als je de iMac duurder maakt door betere specs etc. Misschien 8% op de goedkoopste, in ieder geval niet wanneer hij 2000 euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 04-05 09:23
Ik heb het starttopic even een kleine update gegeven. Binnenkort zal ik een grotere update doen zodat alles weer netjes up-to-date is en wat overzichtelijker. >:)

Klik hier voor deel 8!

[ Voor 22% gewijzigd door Vitruvius op 26-11-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43
Dan mag deze dicht :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.