Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:59
Mede-auteurs:
  • JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:51

JottemJ

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 14:22

carfreak02

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40

sergev

iMac 3G - Anno 2010

Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l22/Spoorwegen/overview_hero1_20100727.png
iMac specificaties:

Bij de 21,5" versie:
- Afmetingen en gewicht:
• 45,1cm
• 52,8cm
• 18,85cm
• 9,3kb

- Beeldscherm:
• Ingebouwd 21,5-inch (reëel weergavegebied) TFT active-matrix breedbeeld-lcd-scherm met glanzende toplaag, led-achtergrondverlichting en IPS-technologie
• Resolutie: 1920 x 1080 pixels
• Helderheid (standaard): 330 cd/m2

- Grafische ondersteuning en weergave voorziening (een van de volgende):
• ATI Radeon HD 4670 grafische processor met 256 MB GDDR3-geheugen
• ATI Radeon HD 5670 grafische processor met 512 MB GDDR3-geheugen

-Processor en geheugen (een van de volgende):
• 3,06-GHz Intel Core i3-processor met 4 MB level 3-cache; ondersteuning voor hyper-threading
• 3,2-GHz Intel Core i3-processor met 4 MB level 3-cache; ondersteuning voor hyper-threading
• 3,6-GHz Intel Core i5-processor met 4 MB level 3-cache; ondersteuning voor hyper-threading en Turbo Boost

- Opslagcappaciteit:
• 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 500 GB of 1 TB
• Optionele 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 2 TB

Bij de 27" versie:
- Afmetingen en gewicht:
• 51,7cm
• 65,0cm
• 20,7cm
• 13,8kg

- Beeldscherm:
• Ingebouwd 27-inch (reëel weergavegebied) TFT active-matrix breedbeeld-lcd-scherm met glanzende toplaag, led-achtergrondverlichting en IPS-technologie
• Resolutie: 2560 x 1440 pixels
• Helderheid (standaard): 375 cd/m2
• Kan worden bevestigd aan een muurbeugel, scharnierende arm of andere VESA-montageoplossing via de optionele VESA-montageadapterset

- Grafische ondersteuning en weergave voorziening:
• ATI Radeon HD 5670 grafische processor met 512 MB GDDR3-geheugen (bij dual-coreprocessor)
• ATI Radeon HD 5750 grafische processor met 1 GB GDDR5-geheugen (bij quad-coreprocessor)

-Processor en geheugen (een van de volgende):
• 3,2-GHz Intel Core i3-processor met 4 MB level 3-cache; ondersteuning voor hyper-threading
• 3,6-GHz Intel Core i5-processor met 4 MB level 3-cache; ondersteuning voor hyper-threading en Turbo Boost
• 2,8-GHz quad-core Intel Core i5-processor met 8 MB level 3-cache; ondersteuning voor Turbo Boost
• 2,93-GHz quad-core Intel Core i7-processor met 8 MB level 3-cache; ondersteuning voor hyper-threading en Turbo Boost

- Opslagcappaciteit:
• 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 1 TB
• Optionele 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 2 TB
• Optionele solid-state harde schijf van 256 GB

Algemeen:
- Aansluitingen en uibreiding:
• Mini DisplayPort
• Één FireWire 800-poort; 7watt
• Vier USB 2.0-poorten
• SDXC-kaartlezer

- Communicatie:
• AirPort Extreme (802.11n),
• Bluetooth 2.1 + EDR
• Gigabit Ethernet ingebouwd

- Beeldscherm
• Miljoenen kleuren bij elke resolutie
• Kijkhoek (standaard): 178° horizontaal, 178° verticaal
• Beeldverhouding 16:9

- Audio:
• In gebouwd stereoluidsprekers
• Twee interne high-efficiency versterkers van 17 watt
• Koptelefoon/optische digitale geluidsuitvoer (mini-aansluiting)
• Geluidsinvoerpoort/optische digitale geluidsinvoer (miniaansluiting)
• Ingebouwde microfoon
• Ondersteuning voor Apple iPhone-headset met microfoon

- Grafische ondersteuning en weergavevoorzieningen:
• Ingebouwde iSight webcam
• Mini DisplayPort-uitvoerpoort met ondersteuning voor DVI, VGA en dual-link-DVI (via afzonderlijk verkrijgbare adapters); 27-inch modellen bieden ook ondersteuning voor invoer van externe bronnen met een DisplayPort-uitvoerpoort (via afzonderlijk verkrijgbare adapters)
• Ondersteuning voor een uitgebreid bureaublad en synchrone weergave
• Gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm (tot 30 inch)

- Processor en geheugen:
• 4 GB (twee SO-DIMM's van 2 GB) 1333-MHz DDR3 SDRAM, uitbreidbaar tot 16 GB via de vier SO-DIMM-sleuven
• Bestel een iMac op maat, alleen bij de Apple Online Store.

- Opslagcapaciteit:
• Bestel een iMac op maat, alleen bij de Apple Online Store.

- Optische eenheid:
• Slot-loading SuperDrive (dvd±r DL/dvd±rw/cd-rw) met 8-voudige snelheid

- Voeding en omgeving:
• Netspanning: 100-240 V wisselstroom
• Frequentie: 50-60 Hz, enkelfasig
• Maximaal continu vermogen: 241 W (21,5-inch modellen); 365 W (27-inch modellen)
• Temperatuur bij gebruik: 10-35 °C
• Temperatuur bij opslag: -20° tot 47° C
• Relatieve luchtvochtigheid: 5 tot 95%, niet-condenserend
• Hoogte: maximaal 3000 m
• Geluidsniveau (standaard)

- Standaard meegeleverd:
• iMac
• Apple Wireless Keyboard
• Magic Mouse
• Reiningsdoekje
• Voedingskabel
• Dvd's voor installatie en herstel
• Gedrukte en elektronische documentatie

- Meegeleverde software:
• Mac OS X Snow Leopard
• iLife '11

Fysieke dimensies:

• Hoogte: 21,5" 45,1cm / 27" 51,7cm
• Breedte: 21,5" 52,8cm / 27" 65cm
• Diepte: 21,5" 18,85cm / 27" 20,7cm
• Gewicht: 21,5" 9,3kg / 27" 13,8kg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t6XViKvz7ltleUkWWPOTtUrD/full.png
Prijzen:

• 3,06GHz i3: €1199 (21,5")
• 3,2GHz i3: €1499 (21.5")
• 3,2GHz i3: €1699 (27")
• 2,8GHz i5: €1999 (27")

Meer informatie:

• Vormgeving: http://www.apple.com/nl/imac/design.html
• Kenmerken: http://www.apple.com/nl/imac/features.html
• Prestaties: http://www.apple.com/nl/imac/performance.html
• Waarom een iMac? http://www.apple.com/nl/imac/why-mac.html
• Milieu: http://www.apple.com/nl/imac/environment.html
• Technische specificaties: http://www.apple.com/nl/imac/specs.html
• Bestel nu: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac

• Oude delen over de vorige iMac:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b484TK6CzGPWsUhhykz8F4Kg/full.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Vitruvius op 26-11-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-04 15:20
Zit net de kortingen te bekijken, maar ze vallen tegen! En helaas komt de korting niet bovenop de Surfspot prijzen :P Oh well, dan kan de aanschaf van mn eerste iMac wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-04 07:09
Ik heb vorige week een imac 27" i7 .2.93 aangeschaft met een 2TB 7500 rpm schijf erin.
Nu meende ik ergens gelezen te hebben dat de nieuwste imac's nu ruimte hebben om er een SSD schijf naast te plaatsen, alleen kan het nergens weer terugvinden.
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:25
Viccers schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:45:
Zit net de kortingen te bekijken, maar ze vallen tegen! En helaas komt de korting niet bovenop de Surfspot prijzen :P Oh well, dan kan de aanschaf van mn eerste iMac wel even wachten.
Idd prijzen vallen tegen, maar ik denk toch dat ik toehap...
Volgens mij duurt het nog wel ff voordat de nieuwe versie aangekondigd wordt en daarnaast verwacht ik niet dat ik gelijk een outdated iMac heb als ik nu de i7 Quad aanschaf... ;)
Je ziet...probeer mezelf te overtuigen om toch die bak met geld te investeren in mijn eerste iMac.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
bmwman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:10:
Ik heb vorige week een imac 27" i7 .2.93 aangeschaft met een 2TB 7500 rpm schijf erin.
Nu meende ik ergens gelezen te hebben dat de nieuwste imac's nu ruimte hebben om er een SSD schijf naast te plaatsen, alleen kan het nergens weer terugvinden.
Kan iemand dit bevestigen?
klopt..dat kan, maar alleen af fabriek. Nadien kan wel, maar dan moet je het zelf doen en verlies je je garantie! Als je het niet af fabriek hebt besteld dan is je iMac dus niet voorbereid op een SSD.

ps: volgende keer ff zoekfunctie gebruiken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
bvsteyn schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:13:
[...]

klopt..dat kan, maar alleen af fabriek. Nadien kan wel, maar dan moet je het zelf doen en verlies je je garantie! Als je het niet af fabriek hebt besteld dan is je iMac dus niet voorbereid op een SSD.

ps: volgende keer ff zoekfunctie gebruiken.... ;)
Nou ik had het inderdaad gelezen maar wist dus niet meer dat het hier was.
Maar de ruimte heb ik er dus wel zitten, ja de garantie dat risico wil ik wel nemen maar wou uiteraard zeker weten dat de ruimte er wel voor is.

Moet de SSD ook nog aan bepaalde eisen voldoen of kan elk willekeurige SSD erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-04 15:20
bvsteyn schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:10:
[...]

Idd prijzen vallen tegen, maar ik denk toch dat ik toehap...
Volgens mij duurt het nog wel ff voordat de nieuwe versie aangekondigd wordt en daarnaast verwacht ik niet dat ik gelijk een outdated iMac heb als ik nu de i7 Quad aanschaf... ;)
Je ziet...probeer mezelf te overtuigen om toch die bak met geld te investeren in mijn eerste iMac.. :X
Oh zeker, ik zou ook toehappen, ware het niet dat ik de Surfspot korting kan gebruiken (die groter is dan de aanbieding van vandaag), en ik de iMac nog niet asap nodig heb. Als de kortingen beiden golden was het een ander verhaal geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Viccers schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:40:
[...]

Oh zeker, ik zou ook toehappen, ware het niet dat ik de Surfspot korting kan gebruiken (die groter is dan de aanbieding van vandaag), en ik de iMac nog niet asap nodig heb. Als de kortingen beiden golden was het een ander verhaal geweest :)
:)

helaas ben geen student meer..nou ja, helaas... O-)
Dus ik ga over 5 minuten op de knop 'plaats order' drukken..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 19:08

GerritGekke

Gamechanger

Marb
Heel begrijpelijk dat je door ingesleten gewoontes liever met Windows wilt blijven werken, maar waarom dan in godsnaam een iMac?
Er zijn toch zat all-in-one-PC's waar je windows op krijgt die ook mooi zijn maar veel goedkoper?
Welke AIO zie jij als goede alt. voor de imac? Er is geen AIO dat zo`n goed design heeft en daarnaast zulke mooie specs, en de haarfijne paneel die er in zit. Het is gewoon een super systeem waar geen goede alt. voor is. Dus daarom een iMac en ik gebruik WINDOWS (:p hahaha) omdat ik met apps. werk die niet voor osx zijn. osX werkt, maar te basic voor mwa. Ik zou het me vader of oma zeker aanraden, die kunnen niet veel fout doen.. en what you see is what you! (zo ervaar ik het altans) OsX is zeker geen straf om mee te werken hoor :p maar niks voor mij.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-04 20:47

RoyK

Illustrator

Helaas vind ik het ook een beetje tegenvallen. Ik had iets meer korting verwacht op deze black friday. Ik heb vorige week besloten te wachten op de nieuwe iMac in Q1 (als die er komt in Q1) met hopelijk de nieuwe Sandy Bridge CPU van intel. Ik zat mogelijk te twijfelen als de korting zo groot is dat ik het toch misschien maar moet doen. Maar ik vind de 100 euro geen winst om nu te bestellen. Het maakt ook niet uit wat voor extras je toepas. Het bedrag wat je bespaar blijft 101 euro totaal.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Weet iemand trouwens hoe de webcam het gaat doen onder Windows? Ik heb de laatste boot camp update 3.2 al geïnstalleerd, maar als ik in msn de cam start gaat alleen het groene lampje branden.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 12:49

EgoPro

Time is an illusion.

Tja matige aanbieding vindt ik zo, is iets bekend van een nieuwe release in Q1?

Ik wil toch graag binnenkort een iMac kopen, vindt de aanbieding niet gigantisch, dat wil zeggen niet interessant genoeg om nu de knoop door te hakken.

[ Voor 49% gewijzigd door EgoPro op 26-11-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

bmwman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:17:
[...]

Nou ik had het inderdaad gelezen maar wist dus niet meer dat het hier was.
Maar de ruimte heb ik er dus wel zitten, ja de garantie dat risico wil ik wel nemen maar wou uiteraard zeker weten dat de ruimte er wel voor is.

Moet de SSD ook nog aan bepaalde eisen voldoen of kan elk willekeurige SSD erin?
In principe kun je iedere SSD hiervoor gebruiken.
Ik heb er zelf een OCZ Vertex 2 ingebouwd. De klus is niet echt moeilijk als je bereid bent om je interne HDD op te geven.

Wil je hem naast je HDD inbouwen, dan is het aanzienlijk meer werk, naast het feit dat de bayhouder voor de SSD dan niet aanwezig is in je iMac. Aftermarket zijn die overigens wel te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zijn er ook mogelijkheden in de 21.5 inch iMac voor het inbouwen van een 2e schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 22:59
Topicstart heeft een flinke update gehad, nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Anoniem: 101094 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:04:
[...]

In principe kun je iedere SSD hiervoor gebruiken.
Ik heb er zelf een OCZ Vertex 2 ingebouwd. De klus is niet echt moeilijk als je bereid bent om je interne HDD op te geven.

Wil je hem naast je HDD inbouwen, dan is het aanzienlijk meer werk, naast het feit dat de bayhouder voor de SSD dan niet aanwezig is in je iMac. Aftermarket zijn die overigens wel te verkrijgen.
Ik heb gezocht naar zo een babyhouder, weet je misschien waar deze te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 23-04 15:33
Ik lees al een poosje mee sinds ik met Apple in aanraking ben gekomen. Afgelopen zomer heb ik een iPad 64gb wifi gekocht. Vorige maand een iPhone 4 en vandaag een iMac 27" i7 besteld.

iets meer als 84 euro korting. Ik heb zo een 15 jaar PC ervaring, zowel windows als diverse linux distributies.

Ik ben erg benieuwd naar het Mac OS! Grappig is dat ik mijn pc's in een computer kast heb gehad.
Voor de iMac helemaal een bureau aangeschaft zodat het vrij staat. Nu al zin in volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
ChuckyDevil schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:21:
Ik lees al een poosje mee sinds ik met Apple in aanraking ben gekomen. Afgelopen zomer heb ik een iPad 64gb wifi gekocht. Vorige maand een iPhone 4 en vandaag een iMac 27" i7 besteld.

iets meer als 84 euro korting. Ik heb zo een 15 jaar PC ervaring, zowel windows als diverse linux distributies.

Ik ben erg benieuwd naar het Mac OS! Grappig is dat ik mijn pc's in een computer kast heb gehad.
Voor de iMac helemaal een bureau aangeschaft zodat het vrij staat. Nu al zin in volgende week!
Ik heb (nog) geen iPhone, maar heb al wel een tijdje een iPad 64GB 3G. Ik heb net als jou vandaag een iMac 27" i7 besteld. Ook hier een verstokte windows gebruiker..dus ben benieuwd wat ik ervan vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Gewoon windows er op installeren ;) dan heb je pas een systeem :Y)

Voor de mensen die zich een beetje ergeren aan het boot geluid tijden het opstarten van de mac, hier is een leuke handige link. Met deze app kan je het geluid zowel dempen als uit zetten. (Of luider zetten |:( )

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Laatst online: 05-08-2021
.

[ Voor 127% gewijzigd door boy4forums op 05-12-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=35105610,noline]bmwman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:19

Ik heb gezocht naar zo een babyhouder, weet je misschien waar deze te krijgen zijn?
Je hebt dan deze nodig:
Afbeeldingslocatie: https://www.applecomponents.com/media/parts/922-9485.gif

Apple part number: 922-9485 | Pressure Wall, Optical/SSD/MXM

Je zou dan hier eens kunnen informeren of ze die voor je kunnen leveren:
http://www.applemacparts.co.uk/store/index.php

Of neem contact op met Kevin van FixMyMac (http://www.fixmymac.co.uk)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 27-11-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 14:51
Is die bayhouder dan voor SSD & HDD ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderPS3 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:26:
Is die bayhouder dan voor SSD & HDD ?
Die SSD houder komt naast je HDD houder, zodoende kun je een SSD naast je HDD hebben.
Mogelijk zou je die SSD houder ook kunnen gebruiken voor een tweede interne 2.5" HDD.

Wil je alleen maar je HDD verwisselen door een SSD, dan heb je twee keuzes:
- 3.5" SSD
- 2.5" SSD met zo'n 3.5" ombouwsetje van een tientje

Je hebt dan uiteraard geen extra bay houder nodig!

Ik heb zelf alleen maar mijn HDD voor een 3.5" SSD omgewisseld.
Dat was een eenvoudige klus, maar wil je in je imac zowel een HDD als SSD (met behoud van je superdrive) dan wordt het ineens een flink uitgebreide klus.

Ik bewaar al mijn waardevolle bestanden altijd op een externe schijf. Vandaar dat ik met het verwisselen van de HDD door een SSD uit de voeten kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 27-11-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 03-04 16:25
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een nieuwe pc en vind de iMac 27inch in de winkel waanzinnig mooi om te zien, zelf heb ik totaal geen verstand van computers en dus zit ik met de volgende vraag;

- wat rechtvaardigd nou die waanzinnige prijs van 1699,- euro voor de 27inch als ik voor pak hem beet 800 euro een windwos computer i5 kan aanschaffen?

Ik weet dat dit misschien voor jullie iMac gebruikers raar klinkt, maar ik breek er mijn nek over......
Aan de ene kant waanzinnig mooi om te zien zo'n iMac, maar waarom zoveel meer geld uitgeven aan een pc?

Let wel, ik ben serieus geintresseerd in de iMac, hoop dus op wat overtuigende antwoorden, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 15:08
golfgti5 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:37:
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een nieuwe pc en vind de iMac 27inch in de winkel waanzinnig mooi om te zien, zelf heb ik totaal geen verstand van computers en dus zit ik met de volgende vraag;

- wat rechtvaardigd nou die waanzinnige prijs van 1699,- euro voor de 27inch als ik voor pak hem beet 800 euro een windwos computer i5 kan aanschaffen?

Ik weet dat dit misschien voor jullie iMac gebruikers raar klinkt, maar ik breek er mijn nek over......
Aan de ene kant waanzinnig mooi om te zien zo'n iMac, maar waarom zoveel meer geld uitgeven aan een pc?

Let wel, ik ben serieus geintresseerd in de iMac, hoop dus op wat overtuigende antwoorden, alvast bedankt
1. Het is een Apple
2. Het is design
3. Het draait OSX
4. Prachtig scherm met hoge resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hallo allemaal,

De prijswinst zit hem met name in het scherm. Een 27" scherm kost al snel meer dan 700 euro, waarbij je jezelf dan nog moet afvragen of de kwaliteit gelijk is aan het display van de iMac. Als je een los 27" Cinema display wilt kopen, kost dat je ongeveer 950 euro. De 'kast' (voor zover je van een kast kunt spreken) kost dan 750 euro. Dat is een redelijke prijs, zeker als je weet dat het een Apple is. Het besturingssysteem is m.i. ook iets waard. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 22-04 22:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Deels marketing, het is een Apple en je betaald ook voor de naam. Voor de rest is zo'n machine gewoon compleet en zijn alle onderdelen op elkaar afgestemd waaronder het besturingssysteem. De Mac-ervaring waarbij alles "gewoon" werkt en vooral gewoon probleemloos met elkaar werkt heeft nu eenmaal een prijs.

En wat Krisp al zegt, er zit wel een enorm scherm in. Bij een reguliere PC zul je meestal een wat gangbaarder maat zoeken die dus ook een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Bedankt voor de reaktie's tot zover!!!

Volgende vraag, de kinderen werken nu thuis, maar vooral op school, met Windows pc's, ik begrijp dus dat je windows op de iMac kan draaien, is dat handig voor de kids en hoe werkt dat, iMac opstarten en dan Windows icoo aanklikken?

Moet je dan op het Windows gedeelte ook weer virusscanners e.d. plaatsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Laatst online: 09-02 10:41
Bij het bladeren door mappen met mp3 wil ik er graag korte stukjes van afspelen.
Standaard worden ze nu afgespeeld via iTunes en dan ook in de bibliotheek toegevoegd.

Ik zou graag een eenvoudig "kleine snelle" speler willen die ik aan die bestanden kan koppelen. Kan dat ook met iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:49
Gymaroe schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:46:
Bij het bladeren door mappen met mp3 wil ik er graag korte stukjes van afspelen.
Standaard worden ze nu afgespeeld via iTunes en dan ook in de bibliotheek toegevoegd.

Ik zou graag een eenvoudig "kleine snelle" speler willen die ik aan die bestanden kan koppelen. Kan dat ook met iTunes?
Nee, heel zuur dat dat niet kan... ze worden standaard toegevoegd aan de library. Ik gebruik nu Vox om de 'losse mp3s' af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30

Frits Flits

SOUND! Designer

Bij de gangbare formaten (wav, aiff, mp3 bijvoorbeeld) kan je gewoon op de spatiebalk drukken om een bestand in Finder zelf af te spelen, zonder dat je het eerst moet toevoegen in iTunes.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 22-04 22:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

golfgti5 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:40:

Volgende vraag, de kinderen werken nu thuis, maar vooral op school, met Windows pc's, ik begrijp dus dat je windows op de iMac kan draaien, is dat handig voor de kids en hoe werkt dat, iMac opstarten en dan Windows icoo aanklikken?
Apple zegt op hun site zelf:
Ook voor Windows

Heb je af en toe een Windows-programma nodig? Geen probleem. Via het ingebouwde hulpprogramma Boot Camp kun je op elke nieuwe Mac Windows XP en Vista installeren en draaien, zonder emulatie, op "native" snelheid.

Installeren is heel eenvoudig, en je Mac-bestanden zijn veilig. Als je Windows hebt geïnstalleerd, kun je je Mac met Mac OS X of met Windows opstarten. En als je Windows- en Mac-programma's tegelijk wilt kunnen gebruiken zonder opnieuw op te starten, kun je Windows installeren met behulp van VMware of Parallels.*
Tja, dat hoort erbij als je Windows gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antwoord op je eerste vraag is in principe al gegeven.
Vooral het scherm is vele malen beter. Vergelijkbare schermen voor een normale PC liggen rond de 800 a 900 euro. Tel dat eens bovenop die prijs van een Windows PC en je komt op een vergelijkbare prijs.

Antwoord op je tweede vraag.
Het is heel makkelijk om windows op een imac te installeren.
Maar het mooie is, je hebt het helemaal niet nodig!

Ook voor de Mac is Microsoft Office beschikbaar en Word documenten zijn tussen een Mac en PC en PC en Mac 100% uitwisselbaar.

Wil je toch Windows draaien, dan zul je voor dat Windows gedeelte inderdaad een virusscanner moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Frits Flits schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:07:
Bij de gangbare formaten (wav, aiff, mp3 bijvoorbeeld) kan je gewoon op de spatiebalk drukken om een bestand in Finder zelf af te spelen, zonder dat je het eerst moet toevoegen in iTunes.
I know, maar snel even vooruitspoelen zit er dan niet in :(... en dat is juist iets wat ik wil. Als ik zeker weet dat een gedownload album goed is, pas dan gaat ie richting library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30

Frits Flits

SOUND! Designer

smeerbartje schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:00:
[...]

I know, maar snel even vooruitspoelen zit er dan niet in :(... en dat is juist iets wat ik wil. Als ik zeker weet dat een gedownload album goed is, pas dan gaat ie richting library.
Je kan wel handmatig vooruitspoelen met de muis, maar kan begrijpen dat dat niet alles is. Ik vind het ook onhandig dat iTunes het opent als je er dubbel op klikt. Gelukkig heb ik in iTunes ingesteld dat hij niet het materiaal naar zijn map moet kopiëren. Dat is helemaal irritant.

Eventueel kan je het voortijdig openen doen met VLC en het dan handmatig later toevoegen in iTunes. Weet je hoe je alle mp3's op je Mac laat openen met een ander programma dan iTunes?

1. Rechtermuisknop op een MP3 (je krijgt dan dat infoscherm)
2. Tabblad: Open met: VLC (bijvoorbeeld)
3. Wijzig alles.

Dan past hij dat op alle MP3's toe (als ik even aanneem dat je op een MP3 hebt geklikt).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 22-04 18:36
Hallo allemaal,

Gewoon doen, je zult er gegarandeerd geen spijt van krijgen. (mijn ervaring na 20 jaar windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-04 08:56

Mijn kinderen (7 en 9) werken op school ook met windows. Thuis schakelen ze echter moeiteloos over op de iMac, ze maken in Pages mooiere werkstukken dan in Word. Gaat echt spelenderwijs.Heb nu een jaar de iMac in gebruik en wil niet meer terug naar windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Maar niet vergeten windows te installeren :)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Laatst online: 20-04 08:56
Magic mouse is helaas van buroblad gevallen. Na een spoedoperatie krijg ik de mouse niet netjes meer dicht en verliest hij steeds verbinding.

Ik heb aan <+:) een magic trackpad gevraagd. Lees er hier weinig over. Zijn er ervaringen van mensen die ook overgestapt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-04 16:10
Ik heb in de winkel een paar keer met zo'n trackpad "gespeeld", maar ik blijf bij mijn Wacom tablet. Vind ik persoonlijk net wat fijner werken.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Afspelen door voorvertoning is inderdaad vaak bruikbaar. Wel wat minimaal... Ik installer er toch een kleine media speler bij. Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Ook mijn mighty mouse deed het niet goed meer en heeft na een mislukte operatie nu een tuintje op de buik.

Ik had al even in de winkel met een magic trackpad gespeeld en deze vorige week gekocht. de werking van de trackpad is perfect.
De instelmogelijkheden van de software zijn wat beperkt maar dit is te verhelpen met software zoals better touch tool. En kan je ladingen aan gestures toevoegen.
Ik vind het trackpad wat minder geschikt voor tekenen en nauwkeurige foto bewerkingen.
Het grootste nadeel vind ik het missen van steun onder je hand. Op een muis rusten je vingers iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Medic112 schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:51:
Magic mouse is helaas van buroblad gevallen. Na een spoedoperatie krijg ik de mouse niet netjes meer dicht en verliest hij steeds verbinding.

Ik heb aan <+:) een magic trackpad gevraagd. Lees er hier weinig over. Zijn er ervaringen van mensen die ook overgestapt zijn?
Snel wegleggen en nooit meer omkijken naar een muis!
Ik gebruik de trackpad regelmatig en vind het een fijn ding.
Daarentegen gebruik ik nog liever mijn tekentablet als muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Een trackpad is een muis vervanger, geen tekentablet.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:39:
Een trackpad is een muis vervanger, geen tekentablet.
Duh, alsof ik dat niet weet.

Maar ik begrijp hieruit dat jij je tekentablet enkel gebruikt voor het tekenen en/of retoucheren en nooit de menuutjes met je pen selecteert of een app aantikt om die op te starten.

Gefeliciteerd met deze eenzijdige blik op een tekentablet en bedankt voor je intelligente bijdrage. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ik kan de trackpad nou niet echt een vervanger noemen van de muis. Persoonlijk zou ik het eerder een internet-trackpad willen noemen ofzo.

Wanneer je gaat (cad) tekenen heb je toch een echte muis nodig en dit lijkt mij ook bij photosop of word. Trackpad is leuk maar voor het echte werk toch een muis!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik vind de trackpad zelf vooral handig bij het surfen / plaatjes kijken / etc.

Om er een hele dag mee te werken zie ik niet echt zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hallo allemaal,

Naast dat je voor 800 euro slecht het scherm hebt is de afwerking een must. Zet hem aan en je hoort niets. Start meuk op en je hoort nog steeds niets. Zet bijvoorbeeld starcraft 2 op en je hoort nog steeds niets. Intussen produceert je quadcore en 5750 erg veel warmte, maar deze wordt stil afgevoerd. Qua achtergrondlawaai alleen al is een iMac de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Anoniem: 101094 schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:58:
[...]

Duh, alsof ik dat niet weet.

Maar ik begrijp hieruit dat jij je tekentablet enkel gebruikt voor het tekenen en/of retoucheren en nooit de menuutjes met je pen selecteert of een app aantikt om die op te starten.

Gefeliciteerd met deze eenzijdige blik op een tekentablet en bedankt voor je intelligente bijdrage. |:(
Gut gut, wat een grote tenen heb jij. Een tablet heeft niets met een trackpad te maken. De vergelijking is gewoon zinloos. En inderdaad, ik gebruik mijn tablet enkel in teken programma's. Zodra ik uit het programma ben neemt mijn muis de dagelijkse taken weer over.

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 28-11-2010 19:47 ]

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Bedankt allemaal voor de antwoorden!!

Vraagje, ik lees dat er misschien in Q1 2011 een nieuwe iMac uitkomt, enig idee of het handig is daarop te wachten?

En als je windows op je mac hebt staan, hoe start je dat dan op, gewoon middels het aanklikken van een icoontje op je bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij het opstarten van je Mac houd je de Option (Alt) toets ingedrukt, je kunt dan kiezen welk besturingssysteem je wilt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Frietsaus schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:53:
Bij het opstarten van je Mac houd je de Option (Alt) toets ingedrukt, je kunt dan kiezen welk besturingssysteem je wilt starten.
Ok thanks, geweldig forum dit en respons trouwens.

En kan je ook schakelen als windows opstaat naar Mac en andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

golfgti5 schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:51:
Bedankt allemaal voor de antwoorden!!

Vraagje, ik lees dat er misschien in Q1 2011 een nieuwe iMac uitkomt, enig idee of het handig is daarop te wachten?

En als je windows op je mac hebt staan, hoe start je dat dan op, gewoon middels het aanklikken van een icoontje op je bureaublad?
Ik heb besloten om er op de nieuwe iMac te wachten. Intel lanceert de komende maanden een nieuwe lijn CPU's (Sandy Bridge) die op grafisch vlak een stuk sneller zouden moeten zijn. Ik hoop dat er in Q1 een nieuwe mac aan komt. Zeker weten doe ik het niet, maar de geruchten op internet gaan die kant wel op.

[edit] mogelijk ook met lightpeak

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
golfgti5 schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:58:
[...]

Ok thanks, geweldig forum dit en respons trouwens.

En kan je ook schakelen als windows opstaat naar Mac en andersom?
met bootcamp moet je opnieuw opstarten.
met andere programma's kun je windows naast osx draaien tegelijk.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Dutchzilla schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:10:
[...]

met bootcamp moet je opnieuw opstarten.
met andere programma's kun je windows naast osx draaien tegelijk.
Ok thanks.
Kan je het iets meer uitlichten voor mij wat ik ervoor nodig heb?
Ik heb wel eens gehoord van iemand dat hij het beeld als het ware kon laten draaien van Mac naar Windows........geen idee of hij gedronken had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

golfgti5 schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:51:
Ik denk meer aan Q2 zelf, maar goed, dat is altijd gokken.

De laatste update was op details precies evensnel en uitbreidbaar alleen 300 euro duurder. Afgaande op de laatste update zou ik juist niet wachten. Sterker nog, ik zou nog steeds op zoekgaan naar een 2009 i5 model die her en der afgeprijsd liggen.
RoyK schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:08:
[...]
Intel lanceert de komende maanden een nieuwe lijn CPU's (Sandy Bridge) die op grafisch vlak een stuk sneller zouden moeten zijn.
Ja, maar als Apple er een dedicated GPU in propt a la 6750 of iets dergelijks zal je qua grafische kaart niets met intel hebben. De architectuur is interessant en wellicht sneller maar Apple neemt niet zulke grote stappen. Eens per zoveel jaar een knaller (eind 2009) maar met Sandy-bridge denk ik dat het meer de sticker dan de praktijk is die het verschil duidt.

[ Voor 36% gewijzigd door Delerium op 28-11-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Delerium schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:30:
[...]

De laatste update was op details precies evensnel en uitbreidbaar alleen 300 euro duurder. Afgaande op de laatste update zou ik juist niet wachten. Sterker nog, ik zou nog steeds op zoekgaan naar een 2009 i5 model die her en der afgeprijsd liggen.

[...]

Ja, maar als Apple er een dedicated GPU in propt a la 6750 of iets dergelijks zal je qua grafische kaart niets met intel hebben. De architectuur is interessant en wellicht sneller maar Apple neemt niet zulke grote stappen. Eens per zoveel jaar een knaller (eind 2009) maar met Sandy-bridge denk ik dat het meer de sticker dan de praktijk is die het verschil duidt.
Gekke vraag, waarom zijn ze met de top modellen dan weer terug gegaan naar i3 ?

oeps, de duurste is i5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21

Osxy

Holy crap on a cracker

golfgti5 schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:42:
[...]

Gekke vraag, waarom zijn ze met de top modellen dan weer terug gegaan naar i3 ?

oeps, de duurste is i5....
Hoogste wat je kan krijgen is de i7.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 16:01
Delerium schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:30:
[...]

[...]

Is er een betrouwbare site die zoiets redelijk weet te vertellen of welke het eerste zoiets heeft te melden?? Aangezien ik ook een iMac wil halen en wil wachten ermee tot in maart, dan is zoiets wel interessant om te weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

In juni hebben ze toch de nieuwe modellen geïntroduceerd met i3 i5 en i7 etc etc. Waarom zou Apple met een half jaar al weer nieuwe modellen aankondigen? Deze modellen kunnen nog lang mee gaan.

En de nieuwe architectuur intel chip zijn nog niet eens uit (correct me if i'm wrong), dus ik denk niet dat als deze uitkomen Apple ze meteen in hun imac zet en gaat uitgeven. Dit gaat eerst nog wel even een poosje duren.

Zelf zou ik zeggen als er geruchten gaan dat ze misschien ergens in de zomer van 2011 kunnen komen. Het is toch niet logisch dat je met een half jaar een nieuwe lijn gaat uitbrengen..!

En over de lightpeak, dit zouden ze in de macbook pro toepassen toch? Grote kans dat dit dan inderdaad ook in de imac komt, alleen ook deze ontwikkeling duurt heeft zijn tijd nodig.

Edit:
Hebben jullie dit ook al gezien
Afbeeldingslocatie: http://www.i-customs.nl/media/producten/LMP/LMP_Keypad.jpg

Bron: LINK kosten 42,99 euro.
Wel een beetje erg duur maar kan een oplossing zijn voor sommigen.

[ Voor 17% gewijzigd door GerritGekke op 28-11-2010 22:06 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

De sandy bridge cpu's gaan de komende weken op de markt komen. Het zou me verbazen als apple daar lagzaam op zouden reageren.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

GerritGekke schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:01:
In juni hebben ze toch de nieuwe modellen geïntroduceerd met i3 i5 en i7 etc etc. Waarom zou Apple met een half jaar al weer nieuwe modellen aankondigen? Deze modellen kunnen nog lang mee gaan.

En de nieuwe architectuur intel chip zijn nog niet eens uit (correct me if i'm wrong), dus ik denk niet dat als deze uitkomen Apple ze meteen in hun imac zet en gaat uitgeven. Dit gaat eerst nog wel even een poosje duren.

Zelf zou ik zeggen als er geruchten gaan dat ze misschien ergens in de zomer van 2011 kunnen komen. Het is toch niet logisch dat je met een half jaar een nieuwe lijn gaat uitbrengen..!

En over de lightpeak, dit zouden ze in de macbook pro toepassen toch? Grote kans dat dit dan inderdaad ook in de imac komt, alleen ook deze ontwikkeling duurt heeft zijn tijd nodig.

Edit:
Hebben jullie dit ook al gezien
[afbeelding]

Bron: LINK kosten 42,99 euro.
Wel een beetje erg duur maar kan een oplossing zijn voor sommigen.
Apple heeft een zeer innige samenwerking met Intel.
Bijvoorbeeld de introductie van lightpeak bij Intel werd op een Mac Pro gedraait, onder Os x.
http://www.macrumors.com/...on-light-peak-connectors/

Je moet dus rekenen dat Apple de Sandy bridge dus allang al in hun ontwikkeling centra's heeft en mogelijk al een machine erom heen ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 28-11-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

golfgti5 schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:16:
[...]
Ok thanks.
Kan je het iets meer uitlichten voor mij wat ik ervoor nodig heb?
Ik heb wel eens gehoord van iemand dat hij het beeld als het ware kon laten draaien van Mac naar Windows........geen idee of hij gedronken had....
Haha, het kan wel wat hij zei. Als je Parallels of VMWare koopt, kun je daarmee binnen Mac OS X een installatie van Windows (of Linux of wat dan ook) draaien. En je kan dan instellen of je de vensters gemixt met je OS X vensters wilt, of heel Windows in een venster draait, of dat je een tweede bureaublad krijgt. Als je daarvoor kiest kun je ook inschakelen dat hij met een effect wisselt naar Windows en weer terug.
Er is ook een gratis optie VirtualBox maar daar ken ik de mogelijkheden niet goed van.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

voor 800 euro een windows computer i5 aanschaffen --> dat is dan zonder 27 inch tft monitor.
Alleen de hardware rechtvaardigt de prijs van 1699 euro al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286529

Digistorm schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:59:
[...]

Haha, het kan wel wat hij zei. Als je Parallels of VMWare koopt, kun je daarmee binnen Mac OS X een installatie van Windows (of Linux of wat dan ook) draaien. En je kan dan instellen of je de vensters gemixt met je OS X vensters wilt, of heel Windows in een venster draait, of dat je een tweede bureaublad krijgt. Als je daarvoor kiest kun je ook inschakelen dat hij met een effect wisselt naar Windows en weer terug.
Er is ook een gratis optie VirtualBox maar daar ken ik de mogelijkheden niet goed van.
EN wanneer je parallels hebt kan je ook de bootcamp disk gebruiken binnen osx, dat is helemaal geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Apple heeft een zeer innige samenwerking met Intel.
Bijvoorbeeld de introductie van lightpeak bij Intel werd op een Mac Pro gedraait, onder Os x.
http://www.macrumors.com/...on-light-peak-connectors/

Je moet dus rekenen dat Apple de Sandy bridge dus allang al in hun ontwikkeling centra's heeft en mogelijk al een machine erom heen ook.
Het lijkt mij ook wel dat Apple al Sandy bridge cpu`s in het bezit heeft om een systeem er op af te stemmen. Maar waarom zou je dan binnen nog geen jaar een nieuw model uit brengen? Dan zitten ze straks met al die oude modellen!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

De eerste laptops met Sandy Bridge cpu's liggen al virtueel in de winkels

nieuws: Eerste laptops met Intel Sandy Bridge-processors duiken op

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik denk dat ik toch voor een 27inch iMac ga, jullie hebben mij redelijk overtuigt, of het reeël is (tenslotte zijn jullie die-hard mac fan's en misschien soms niet helemaal objectief :P :)) )zal dan na aanschaf blijken, desalniettemin onwijs bedankt voor jullie welkome reaktie's!!

Is de prijs van 1699,- euro voor de 27inch iMac redelijk vast of komen er rond de feestdagen nog ergens grote aanbiedingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

golfgti5 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:40:
Ik denk dat ik toch voor een 27inch iMac ga, jullie hebben mij redelijk overtuigt, of het reeël is (tenslotte zijn jullie die-hard mac fan's en misschien soms niet helemaal objectief :P :)) )zal dan na aanschaf blijken, desalniettemin onwijs bedankt voor jullie welkome reaktie's!!

Is de prijs van 1699,- euro voor de 27inch iMac redelijk vast of komen er rond de feestdagen nog ergens grote aanbiedingen??
Echt grote aanbiedingen zijn er ZEER weinig, de marges zijn nml. nogal klein.

Maar waarom de 27" bedenk jezelf altijd heb ik dat ECHT nodig. 9/10 zal het antwoord nee zijn.

Ex-windows gebruikers (nofi) hebben altijd de neiging maar naar grote getallen te kijken, terwijl de gemiddelde gebruiker al aan het instap model meeeeer dan genoeg heeft.
De i5/i7 heb je pas echt nodig bij HELE zware toepassing en evt. gamen, en zelfs dan is de CPU vaak niet eens de beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Osxy schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:49:
[...]

Echt grote aanbiedingen zijn er ZEER weinig, de marges zijn nml. nogal klein.

Maar waarom de 27" bedenk jezelf altijd heb ik dat ECHT nodig. 9/10 zal het antwoord nee zijn.

Ex-windows gebruikers (nofi) hebben altijd de neiging maar naar grote getallen te kijken, terwijl de gemiddelde gebruiker al aan het instap model meeeeer dan genoeg heeft.
De i5/i7 heb je pas echt nodig bij HELE zware toepassing en evt. gamen, en zelfs dan is de CPU vaak niet eens de beperkende factor.
Dank voor je antwoord!!

De rede is eigenlijk simpel, ik heb nu een 24inch scherm, dus wil ik eigenlijk niet kleiner, maar wel groter (is net zoals met mijn tv), dus is dat eigenlijk de basis om voor een 27inch te kiezen.
Ik begrijp ergens wel wat je bedoeld, laatst sprak ik iemand die voor een 21.5inch scherm koos en deze met het geld wat hij bespaarde enorm upgrade zodat hij erg snel was..........
Maar in principe is de 27inch i3 toch ook een goed kanon, of heb ik het nu mis?

Ik kom trouwens van een Pentium 4, 3.2GHz met 1 GB werkgeheugen, of is daarmee de stap naar een i3 niet zo heel groot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

golfgti5 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:03:
[...]

Dank voor je antwoord!!

De rede is eigenlijk simpel, ik heb nu een 24inch scherm, dus wil ik eigenlijk niet kleiner, maar wel groter (is net zoals met mijn tv), dus is dat eigenlijk de basis om voor een 27inch te kiezen.
Ik begrijp ergens wel wat je bedoeld, laatst sprak ik iemand die voor een 21.5inch scherm koos en deze met het geld wat hij bespaarde enorm upgrade zodat hij erg snel was..........
Maar in principe is de 27inch i3 toch ook een goed kanon, of heb ik het nu mis?

Ik kom trouwens van een Pentium 4, 3.2GHz met 1 GB werkgeheugen, of is daarmee de stap naar een i3 niet zo heel groot??
De stap is gigantisch, al is het maar door Mac os X.
Mijn sterker nog, een C2D met os x is al een giga upgrade ;) Maar het hangt helemaal vanaf wat jij er mee wilt doen, je bent beste af om naar een goede reseller te gaan en je te laten adviseren. Vertel ze wat jij ermee wilt en wat jou voorkeuren zijn.
Als jij binnenkomt en roept: "doe mij maar de 27" i3!" zullen ze niet zo snel proberen te achterhalen waarom je die dan wilt en verkopen ze die simpelweg.

Als je de ruimte er voor hebt zou ik eerder voor een 2e scherm naast een 21,5 gaan dan voor een 27". Ik ben persoonlijk van een 20" iMac naar een 15" MacBook Pro met daarnaast 30" LCD op de plekken dat ik het echt nodig heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Osxy op 29-11-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Nerd question; wat is een C2D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Die zat in de vorige generaties van de iMac, een oudere CPU van intel. Vziw. was het de opvolger van de P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:45
@Golf GTI

Gewoon gaan voor het instapmodel. Snel zat en groot zat.

Ik heb deze zelf ook, en voor thuisgebruik is dit al meer dan je ooit nodig zal hebben. Sterker nog, ik heb in mijn huis al geen ruimte voor een 27"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 17:48
merauder schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:12:
@Golf GTI

Gewoon gaan voor het instapmodel. Snel zat en groot zat.

Ik heb deze zelf ook, en voor thuisgebruik is dit al meer dan je ooit nodig zal hebben. Sterker nog, ik heb in mijn huis al geen ruimte voor een 27"
Big is beautiful and size matters. Werk nu een jaar op de 27" en heb eindelijk gewoon ruimte op het scherm. Heerlijk. En ja, smaken verschillen en de inhoud van de wallet ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

27 inch is natuurlijk leuk, mooi en prachtig. Alleen betaal je er wel wat meer voor. Het zullen de centen ook wel waard zijn maar heb je het echt nodig. Heb je geld over zou ik het ook kopen. Maar de 21,5 kan het om mij zat doen. Als ik de 21,5 naast de 27 in de winkel zie staan denk ik damn wat ik heb eigenlijk een klein model. Maar om er mee te werken valt dit reuze mee.

Het is ook niet eerlijk dat ze de 27 naast de 21,5 zetten XD

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
ik kom zelf achter een game pc vandaan met een i7 920 en SSD 4870x2 samsung 27" enzz..

Heb nu sinds 2 week de 27" i7 2.93 met 2TB en 8gb geheugen, ook voor mij de eerst mac maar ik kan je verzekeren dat een geweldige ervaring is, het scherm opzich is niet eens een vergelijking waard met mijn samsung HD 27" die ik nog maar net een paar maand geleden had aangeschaft.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet gelijk een SSD heb laten bij plaatsen, en zit nog te twijfelen om het zelf te gaan doen maar dan vervalt wel mijn garantie., en omdat de babyhouder bijna niet te krijgen is en al helemaal niet in nederland laat ik het voorlopig maar zo denk ik :'( .

Wel heb ik bootcamp met windows 7 ultimate omtoch mijn favoriete game F1 2010 te kunnen blijven spelen, maar voor de rest zit ik nog in de ontdekkings fase van Mac OS X maar ben tot op heden nog zeer content met mijn imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
bmwman schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:16:
ik kom zelf achter een game pc vandaan met een i7 920 en SSD 4870x2 samsung 27" enzz..

Heb nu sinds 2 week de 27" i7 2.93 met 2TB en 8gb geheugen, ook voor mij de eerst mac maar ik kan je verzekeren dat een geweldige ervaring is, het scherm opzich is niet eens een vergelijking waard met mijn samsung HD 27" die ik nog maar net een paar maand geleden had aangeschaft.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet gelijk een SSD heb laten bij plaatsen, en zit nog te twijfelen om het zelf te gaan doen maar dan vervalt wel mijn garantie., en omdat de babyhouder bijna niet te krijgen is en al helemaal niet in nederland laat ik het voorlopig maar zo denk ik :'( .

Wel heb ik bootcamp met windows 7 ultimate omtoch mijn favoriete game F1 2010 te kunnen blijven spelen, maar voor de rest zit ik nog in de ontdekkings fase van Mac OS X maar ben tot op heden nog zeer content met mijn imac.
Tja..ook ik heb getwijfeld over de SSD. Uiteindelijk toch maar niet gedaan puur omdat de prijsstelling zo ontzettend hoog lag en niet in verhouding stond tot wat je ervoor krijgt. Wie weet dat ik over een aantal jaren alsnog zelf in zet. Vooralsnog verwacht ik er met mijn i7 voldoende op vooruit te gaan... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jeetje, dat die 21,5" versie maar 9,3kb heeft, dat is best weinig voor een 64 bits machientje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik was in het kader van the bigger the better in de markt voor een 27". Uiteindelijk heeft de grootte van mijn werkplek en het grote verschil in prijs mij toch doen besluiten voor een 21,5" te gaan en tot nu toe absoluut geen spijt. Scherm is groot zat voor multitasking etc en resolutie is met 1920 * 1080 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Laatst online: 13-03-2022
Mijn vriendin haar laptop is een beetje zijn geest aan het geven (na 5 jaar trouwe dienst O-)) en ze wil nu een imac 21.5" aankopen.
Als ik goed gelezen heb dan heeft de imac ook een ingebouwde wifi, werkt deze een beetje deftig?
Alleen beneden liggen er netwerkkabels, maar er loopt dus niets naar boven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Nu mijn iMac is besteld ben ik mijzelf aan het oriënteren voor een goede externe schijf met firewire 800 aansluiting t.b.v. Time Machine. Nu is de schijf in de bestelde iMac 2 TB. Houdt dit dan automatisch in dat de externe schijf ook 2 TB moet zijn? Kleiner kan ook maar dan kan je minder ver terug in de tijd, toch? Welke externe schijf in combinatie met de iMac is aan te bevelen? Zou 1 TB voldoende zijn als Time Machine schijf?

Tot nu toe kom ik elke keer uit bij de Western Digital My Book Studio II, maar hierover lees ik juist veel problemen in combinatie met de iMac/Snow Leopard.

edit: of is FireWire overkill voor gebruik met Time Machine?

[ Voor 5% gewijzigd door bvsteyn op 30-11-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
bvsteyn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:32:
Nu mijn iMac is besteld ben ik mijzelf aan het oriënteren voor een goede externe schijf met firewire 800 aansluiting t.b.v. Time Machine. Nu is de schijf in de bestelde iMac 2 TB. Houdt dit dan automatisch in dat de externe schijf ook 2 TB moet zijn? Kleiner kan ook maar dan kan je minder ver terug in de tijd, toch? Welke externe schijf in combinatie met de iMac is aan te bevelen? Zou 1 TB voldoende zijn als Time Machine schijf?

Tot nu toe kom ik elke keer uit bij de Western Digital My Book Studio II, maar hierover lees ik juist veel problemen in combinatie met de iMac/Snow Leopard.

Hangt er vanaf hoe je Time Machine instelt. Ik heb zelf bepaalde mappen eruit gegooid, zoals mappen met Virtual Machines, de disk-files van paar GB worden namelijk iedere keer na het opstarten van die VM weer gebackupped omdat ze gewijzigd zijn. Daarnaast ook mappen met downloads etc, dat spul is voor mij niet interessant/waardevol genoeg. Uiteindelijk hou je dan niet zo gek veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Sander schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:56:
[...]

Hangt er vanaf hoe je Time Machine instelt. Ik heb zelf bepaalde mappen eruit gegooid, zoals mappen met Virtual Machines, de disk-files van paar GB worden namelijk iedere keer na het opstarten van die VM weer gebackupped omdat ze gewijzigd zijn. Daarnaast ook mappen met downloads etc, dat spul is voor mij niet interessant/waardevol genoeg. Uiteindelijk hou je dan niet zo gek veel over.
Thanks man... vanavond ook maar eens m'n Virtual PC schijfjes eruit mikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Den Deze schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:56:
Mijn vriendin haar laptop is een beetje zijn geest aan het geven (na 5 jaar trouwe dienst O-)) en ze wil nu een imac 21.5" aankopen.
Als ik goed gelezen heb dan heeft de imac ook een ingebouwde wifi, werkt deze een beetje deftig?
Alleen beneden liggen er netwerkkabels, maar er loopt dus niets naar boven :(
In combinatie met een Airport Extreme in ieder geval wel. Heb overal in het huis 4 streepjes (maximaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Awoodentree schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:28:
[...]

In combinatie met een Airport Extreme in ieder geval wel. Heb overal in het huis 4 streepjes (maximaal).
En met een Netgear router, werkt dat ook goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Mijn oude iMac van eind 2007 vind zelfs het wifi netwerk (Sitecom, TPLINK, etc) van de overburen (nieuwbouw 2007). M'n iPhone daarentegen heeft meer moeite. Ik heb toevallig ook een Airport Extreme, maar had hiervoor een standaard modem met wireless van Tele2. Geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 30-11-2010 15:34 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:19

tomk94

Developer

golfgti5 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:33:
[...]

ik heb met me imac veel beter draadloos ontvangst dan me oude laptop, dus dat moet wel goed zitten.

Of het goed met Netgear werkt kan ik niet testen, maar ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvsteyn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:32:

Firewire is beduidend sneller dan usb2.0, altijd aan te raden.
Overigens heb ik die die studiobooks jarenlamg zonder problemen al in gebruik.
Geen enkel probleem met snow leopard ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

golfgti5 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:33:
[...]

Geen probleem, volle ontvangst met onze wndr3700 op N 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Laatst online: 10-04 21:11
golfgti5 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:40:
Wat je echt nodig hebt kun je natuurlijk het beste zelf inschatten. Ik doe zelf veel aan fotobewerking en dan is zo'n 27" scherm toch wel erg fijn! En wat betreft processor: waarschijnlijk zal in de meeste gevallen een dual core ruim voldoende zijn (ook voor mij), maar ik vind het zelf wel lekker om extra power achter de hand te hebben, ook al gebruik ik dat misschien niet zo vaak (ik heb een i5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Kan je een iMac nou ook makkelijk uitbreiden?
Stel ik vind 4Gb werkgeheugen te weinig, kan ik er dan zomaar 8Gb van maken als bij een Windows pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

golfgti5 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:20:
Kan je een iMac nou ook makkelijk uitbreiden?
Stel ik vind 4Gb werkgeheugen te weinig, kan ik er dan zomaar 8Gb van maken als bij een Windows pc?
Ja, maar je bent vaak beter af dit even bij de reseller te laten doen. Zit toch net iets strakker in elkaar dan een PC.
Had je overigens ook zelf kunnen vinden:
http://www.apple.com/imac/specs.html[
4GB (two 2GB SO-DIMMs) of 1333MHz DDR3 SDRAM; four SO-DIMM slots support up to 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Klopt, had ik gezien, maar ik bedoelde meer of dat makkelijk zelf te doen is, bij een gewone pc heb je in 1 minuut de kast open......aan de andere kant, denk dat het al gruwelijk sneller is als mijn huidige Pentium4 en dus misschien niet eens nodig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 23-04 15:33
Je kunt diverse geheugen uitbreidings filmpjes vinden op YouTube.
Geheugen uitbreiden blijkt erg makkelijk te zijn, via een klepje aan de onderzijde.

Uitbreiden van hardeschijf wordt alweer wat lastiger (vergeleken met pc, sowieso).
dit even puur op basis wat ik gelezen, gezien en gehoord heb. Mijn iMac is onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

geheugen is simpel, heb er 12GB in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Ik heb een ziggo abbo met 120mb lijn, nu ik de imac heb gekocht en die een andere plek in de huiskamer heeft gekregen zit ik met het probleem dat ik nu wireless moet omdat ik er geen kabel kan krijgen zonder deze over de muur te laten lopen.
Wat ik ook probeer ik haal met diverse speedtests niet meer dan 80mb/s ik weet dat dit heel snel is maar laat toch 40 mb/s liggen.
Is dit het maximale wat een apple via wireless kan of is het op de een of andere manier nog iets te tweaken?
Mijn router betreft een: Linksys WRT610N versie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 23:29
bmwman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:29:
Ik heb een ziggo abbo met 120mb lijn, nu ik de imac heb gekocht en die een andere plek in de huiskamer heeft gekregen zit ik met het probleem dat ik nu wireless moet omdat ik er geen kabel kan krijgen zonder deze over de muur te laten lopen.
Wat ik ook probeer ik haal met diverse speedtests niet meer dan 80mb/s ik weet dat dit heel snel is maar laat toch 40 mb/s liggen.
Is dit het maximale wat een apple via wireless kan of is het op de een of andere manier nog iets te tweaken?
Mijn router betreft een: Linksys WRT610N versie 2
Die router had ik ook, vervang hem eens door een WNDR3700 ;)
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3
en nu de WNDR 3700
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=5

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 16:01
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:28:
geheugen is simpel, heb er 12GB in zitten.
2x2 + 2x4?
Waar heb je die 2x4 vandaan? Ergens een koopje? :)
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8