iMac - Spring '11 |
![]() |
iMac specificaties: |
Bij de 21,5" versie: - Afmetingen en gewicht: • 45,1cm • 52,8cm • 18,85cm • 9,3kb - Beeldscherm: • Ingebouwd 21,5-inch (reëel weergavegebied) TFT active-matrix breedbeeld-lcd-scherm met glanzende toplaag, led-achtergrondverlichting en IPS-technologie • Resolutie: 1920 x 1080 pixels • Helderheid (standaard): 330 cd/m2 - Grafische ondersteuning en weergave voorziening (een van de volgende): • ATI Radeon HD 6750M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen • ATI Radeon HD 6770M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen -Processor en geheugen (een van de volgende): • 2,5GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 2,7GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 2,8GHz Intel Core i7-processor met 6 MB level 3-cache - Opslagcappaciteit: • 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 500 GB of 1 TB • Optionele 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 2 TB • Optionele solid-state harde schijf van 256 GB Bij de 27" versie: - Afmetingen en gewicht: • 51,7cm • 65,0cm • 20,7cm • 13,8kg - Beeldscherm: • Ingebouwd 27-inch (reëel weergavegebied) TFT active-matrix breedbeeld-lcd-scherm met glanzende toplaag, led-achtergrondverlichting en IPS-technologie • Resolutie: 2560 x 1440 pixels • Helderheid (standaard): 375 cd/m2 • Kan worden bevestigd aan een muurbeugel, scharnierende arm of andere VESA-montageoplossing via de optionele VESA-montageadapterset - Grafische ondersteuning en weergave voorziening: • ATI Radeon HD 6770M grafische processor met 512 MB GDDR5-geheugen • ATI Radeon HD 6970M grafische processor met 1GB of 2GB GDDR5-geheugen -Processor en geheugen (een van de volgende): • 2,7GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 3,1GHz Intel Core i5-processor met 6 MB level 3-cache • 3,4GHz Intel Core i7-processor met 6 MB level 3-cache; - Opslagcappaciteit: • 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 1 TB • Optionele 7200-rpm seriële ATA harde schijf van 2 TB • Optionele solid-state harde schijf van 256 GB Algemeen: - Aansluitingen en uibreiding: • Één Thunderbolt-poort (27": twee Thunderbolt-poorten) • Één FireWire 800-poort; 7watt • Vier USB 2.0-poorten • SDXC-kaartlezer - Communicatie: • AirPort Extreme (802.11n), • Bluetooth 2.1 + EDR • Gigabit Ethernet ingebouwd - Beeldscherm • Miljoenen kleuren bij elke resolutie • Kijkhoek (standaard): 178° horizontaal, 178° verticaal • Beeldverhouding 16:9 - Audio: • In gebouwd stereoluidsprekers • Twee interne high-efficiency versterkers van 17 watt • Koptelefoon/optische digitale geluidsuitvoer (mini-aansluiting) • Geluidsinvoerpoort/optische digitale geluidsinvoer (miniaansluiting) • Ingebouwde microfoon • Ondersteuning voor Apple iPhone-headset met microfoon - Grafische ondersteuning en weergavevoorzieningen: • Ingebouwde FaceTime HD webcam • Thunderbolt-poort met ondersteuning voor DisplayPort, DVI, VGA en dual-link-DVI (via afzonderlijk verkrijgbare adapters); 27-inch modellen bieden ondersteuning voor triple-monitor setup. • Ondersteuning voor een uitgebreid bureaublad en synchrone weergave • Gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm (tot 30 inch) - Processor en geheugen: • 4 GB (twee SO-DIMM's van 2 GB) 1333-MHz DDR3 SDRAM, uitbreidbaar tot 16 GB via de vier SO-DIMM-sleuven - Optische eenheid: • Slot-loading SuperDrive (dvd±r DL/dvd±rw/cd-rw) met 8-voudige snelheid - Voeding en omgeving: • Netspanning: 100-240 V wisselstroom • Frequentie: 50-60 Hz, enkelfasig • Maximaal continu vermogen: 205 W (21,5-inch modellen); 310 W (27-inch modellen) • Geluidsniveau: 18 dBA idle - Standaard meegeleverd: • iMac • Apple Wireless Keyboard • Magic Mouse • Reiningsdoekje • Voedingskabel • Dvd's voor installatie en herstel • Gedrukte en elektronische documentatie - Meegeleverde software: • Mac OS X Snow Leopard • iLife '11 |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 21,5" 45,1cm / 27" 51,7cm • Breedte: 21,5" 52,8cm / 27" 65cm • Diepte: 21,5" 18,85cm / 27" 20,7cm • Gewicht: 21,5" 9,3kg / 27" 13,8kg ![]() |
Prijzen: |
• 2,5GHz i5: €1149 (21,5") • 2,7GHz i5: €1449 (21.5") • 2,7GHz i5: €1649 (27") • 3,1GHz i5: €1899 (27") |
Meer informatie: |
• Vormgeving: http://www.apple.com/nl/imac/design.html • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/imac/features.html • Prestaties: http://www.apple.com/nl/imac/performance.html • Waarom een iMac? http://www.apple.com/nl/imac/why-mac.html • Milieu: http://www.apple.com/nl/imac/environment.html • Technische specificaties: http://www.apple.com/nl/imac/specs.html • Bestel nu: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac [iMac] Ervaringen & Discussie - deel 4, [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3, [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2, Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 5, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 6, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7, [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Met dank aan Mei, carfreak02 en sergev voor de eerste drie delen. ![]() |
Gek vraagje, maar waarom zijn er geen 24" modellen? 21,5" vind ik te klein (heb nu 22" en wil er niet op achteruitgaan) en 27" vind ik wel erg groot.
volgens mij is het fototje van de achterkant nog van de 2010 (geen thunderbolt?)
AMD Radeon HD 6970M met 1 GB GDDR5
AMD Radeon HD 6750M met 2 GB GDDR5 [+ € 100,00]
Bij de 27" iMac, klopt niet neem ik aan? moet een 6970M met 2 GB natuurlijk zijn?
(in de apple NL shop, in US staat het wel goed)
Bij de 27" iMac, klopt niet neem ik aan? moet een 6970M met 2 GB natuurlijk zijn?
(in de apple NL shop, in US staat het wel goed)
[ Voor 13% gewijzigd door Maaark op 08-05-2011 02:09 ]
Correct. Thunderbolt is een bliksemschicht en die staat er niet bij. Dit is nog een versie waar een mini DisplayPort op zit. (die in de nieuwe versie in de Thunderbolt is gebakken)RoyK schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:15:
volgens mij is het fototje van de achterkant nog van de 2010 (geen thunderbolt?)
Dan nog verder: - Processor en geheugen:
• 4 GB (twee SO-DIMM's van 2 GB) 1333-MHz DDR3 SDRAM, uitbreidbaar tot 16 GB via de vier SO-DIMM-sleuven
Waarom staat daar verder niks over de CPU?
EDIT: Ik zie dat je twee kopjes Processors en geheugen hebt. Is dit handig? Lijkt mij dat het bij elkaar moet staan of in ieder geval een eigen kopje zou moeten krijgen.
[ Voor 34% gewijzigd door sypie op 08-05-2011 07:49 . Reden: Extra text toegevoegd. ]
Bij de prijzen staan ook nog de foute processors
Anoniem: 365923
sinds vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar van de nieuwe 27 inch versie (3,1GHz i5). de imac is naar mening stiller en minder warm. wel een groot minpunt is dat er alleen thunderbolt apparaten kunnen worden aangesloten, dus geen PS3 via een adapter zoals die van Kanex.
leuk pluspunt is trouwens dat er via Apple.nl kan worden gekozen tussen een magic mouse of een trackpad, dit was bij de vorige serie namelijk niet.
leuk pluspunt is trouwens dat er via Apple.nl kan worden gekozen tussen een magic mouse of een trackpad, dit was bij de vorige serie namelijk niet.
Anoniem: 80861
Weet iemand of het bij de iMac modellen van 2011 27" mogelijk is om later een SSD in te bouwen?
Gebruikt Apple één type mobo of twee verschillende, één voor als er zonder een SSD wordt besteld en een andere mobo als er wel meteen een SSD in de iMac wordt besteld.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik in de Apple store geen kabels met Thunderbolt kan vinden. Hoe moet je nu dan een tweede monitor aansluiten? Ik wil voor fotografie mijn Eizo CG222W blijven gebruiken.
Gebruikt Apple één type mobo of twee verschillende, één voor als er zonder een SSD wordt besteld en een andere mobo als er wel meteen een SSD in de iMac wordt besteld.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik in de Apple store geen kabels met Thunderbolt kan vinden. Hoe moet je nu dan een tweede monitor aansluiten? Ik wil voor fotografie mijn Eizo CG222W blijven gebruiken.
volgensmij kan dat gewoon met een mini-displayport kabel.Anoniem: 80861 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:26:
ik dacht eerst ook 27" wat groot!, maar naar 1 dag ben je gewend. en geloof me je wilt nooit meer terugBFmango schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:13:
Gek vraagje, maar waarom zijn er geen 24" modellen? 21,5" vind ik te klein (heb nu 22" en wil er niet op achteruitgaan) en 27" vind ik wel erg groot.
Ik heb ergens gelezen (volgens mij MacRumors of OWC) dat er onder de optical bay een aantal schoefgaten zitten voor SSD's.Anoniem: 80861 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:26:
Weet iemand of het bij de iMac modellen van 2011 27" mogelijk is om later een SSD in te bouwen?
Iemand anders weer heeft hem ingebouwd maar moest het mobo liften en heeft de SSD daar onder gedaan. Er zaten 4 SATA poorten op het bord.
Ik wil in de toekomst, als SSD's iets goedkoper worden, een kleine boot-SSD nemen.
Maar liever niet zelf inbouwen i.v.m. garantie.
Ondertussen wacht ik nog tot er 12 euro op mijn cc is bijgeschreven, m'n limiet dekte de order niet.
Duurt 3-5 dagen, dus voorlopig nog een hele week zonder iMac...
[ Voor 16% gewijzigd door Rhndy op 08-05-2011 11:41 ]
Kan ik een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter in de Thunderbolt port stoppen? Want er zit geen mini DisplayPort meer op de nieuwe iMac's.Anoniem: 365923 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:28:
[...]
volgensmij kan dat gewoon met een mini-displayport kabel.
Kan gewoon, ThunderBolt kan ook beeld doorgeven. Gewoon ingebakken in de oude MiniDP-poort.Anoniem: 80861 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:40:
[...]
Kan ik een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter in de Thunderbolt port stoppen? Want er zit geen mini DisplayPort meer op de nieuwe iMac's.
Ben benieuwd wanneer die Little Big Disk uitkomt en wat de prijzen zijn! En of er ge-boot kan worden vanaf die dingen
Ik wil het inbouwen ook niet zelf doen. Heb vorige week contact gehad met een Apple service center en die kunnen, indien de voorzieningen op het mobo aanwezig zijn, inbouwen. Dit doen ze nu ook voor de andere modellen.Rhndy schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:39:
[...]
Ik heb ergens gelezen (volgens mij MacRumors of OWC) dat er onder de optical bay een aantal schoefgaten zitten voor SSD's.
Iemand anders weer heeft hem ingebouwd maar moest het mobo liften en heeft de SSD daar onder gedaan. Er zaten 4 SATA poorten op het bord.
Ik wil in de toekomst, als SSD's iets goedkoper worden, een kleine boot-SSD nemen.
Maar liever niet zelf inbouwen i.v.m. garantie.
En wat vragen ze daar voor ?Anoniem: 80861 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:48:
[...]
Ik wil het inbouwen ook niet zelf doen. Heb vorige week contact gehad met een Apple service center en die kunnen, indien de voorzieningen op het mobo aanwezig zijn, inbouwen. Dit doen ze nu ook voor de andere modellen.
Bij Macrepair vragen ze €121,38 voor het inbouwen van een SSD
http://www.macrepair.nl/
--> iMac 27" ---> SSD (Solid State Drive)
[ Voor 33% gewijzigd door rbrouwers123 op 08-05-2011 12:00 ]
Das niet voor niks, vraag me af waarom er geen ssd bij kan bij de 21,5. Volgens mij is er namelijk wel wat ruimterbrouwers123 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:57:
[...]
Ja dat had ik ook gevonden, maar was benieuwd wat een "reseller" er voor vraagt.rbrouwers123 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:57:
[...]
Ja het is in mijn ogen echt belachelijk zelfs.Rhndy schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:02:
[...]
Das niet voor niks, vraag me af waarom er geen ssd bij kan bij de 21,5. Volgens mij is er namelijk wel wat ruimte
ze vragen 60 euro per 45 minuten arbeid bij Macrepair, vervolgens vragen ze 120 euro arbeid voor vervangen van de schijf, wat dus aangeeft dat ze 90 minuten bezig zijn met zo'n schijf,...geldkloppers
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen onderstaande toetsenborden? (liefst met plaatjes)

Bij een zaak in Veenendaal, kan ff niet op de naam komen maar te vinden via de apple site, tussen de 80 en 100 euro.
Ik wil niks laten vervangen maar een SSD erbij laten zetten. Vandaar mijn vraag of daar plaats voor is. Alhoewel ik de DVD speler een vliegdekschip qua geluid vind wil ik hem er toch niet uit laten halen. Ik heb software, zoals Photoshop en Cubase, die via DVD geïnstalleerd moet worden.
Een voordeel van laten inbouwen je krijgt garantie
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80861 op 08-05-2011 13:13 ]
In het vorige topic heb ik de plaatjes al gepost, 1 van de laatste pagina's ;-)Haakontje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:48:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen onderstaande toetsenborden? (liefst met plaatjes)
[afbeelding]
HTR ( was het ) die lui ken ik persoonlijk ook, mooi om te weten ze dat er voor vragen.Anoniem: 80861 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:12:
[...]
Bij een zaak in Veenendaal, kan ff niet op de naam komen maar te vinden via de apple site, tussen de 80 en 100 euro.
Ik wil niks laten vervangen maar een SSD erbij laten zetten. Vandaar mijn vraag of daar plaats voor is. Alhoewel ik de DVD speler een vliegdekschip qua geluid vind wil ik hem er toch niet uit laten halen. Ik heb software, zoals Photoshop en Cubase, die via DVD geïnstalleerd moet worden.
Een voordeel van laten inbouwen je krijgt garantie
Dan neem ik dus me SSD mee als ik er 1 ga kopen, ik wil dus ook 1 ssd + 1 tb en ik wil indeed ook de Drive houden.
( kom ook uit Veenendaal )
Als je meer info heb over of dat kan post het even of DM me als je wilt !, alvast bedankt voor de info zover.
Edit: ik zou wel zonder drive kunnen, maar het liefst met voor de vrouw onderanderen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 08-05-2011 13:21 ]
Ik heb het bekeken, maar ik word er nog steeds niet veel wijzer uitSaURoN schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:13:
[...]
In het vorige topic heb ik de plaatjes al gepost, 1 van de laatste pagina's ;-)

De bovenstaande foto is precies hetzelfde toetsenbord wat ik nu thuis gebruik op mijn computer.
Nou probeer ik uit te zoeken welk van onderstaande Apple Toetsenborden nou precies hetzelfde is qua layout.

Ik zal sowieso een Apple keyboard met numeriek gedeelte gedeelte nemen, maar welk van deze keyboards is nou hetzelfde als mijn huidige keyboard: de (Nederlands), (Internationaal Engels) of de (US) versie?
US keyboard (platte enter toets)Haakontje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:37:
[...]
Ik heb het bekeken, maar ik word er nog steeds niet veel wijzer uit
[afbeelding]
De bovenstaande foto is precies hetzelfde toetsenbord wat ik nu thuis gebruik op mijn computer.
Nou probeer ik uit te zoeken welk van onderstaande Apple Toetsenborden nou precies hetzelfde is qua layout.
[afbeelding]
Ik zal sowieso een Apple keyboard met numeriek gedeelte gedeelte nemen, maar welk van deze keyboards is nou hetzelfde als mijn huidige keyboard: de (Nederlands), (Internationaal Engels) of de (US) versie?
Lijkt mij ook, maar op het keyboard wat ik heb zit een platte enter-toets EN een euroteken. Die combo vind ik niet op de (Nederlands), (Internationaal Engels) of de (US) versie terug.
volgensmij op een US keyboard: schift + option + 2 voor het euro-teken.Haakontje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:59:
[...]
Lijkt mij ook, maar op het keyboard wat ik heb zit een platte enter-toets EN een euroteken. Die combo vind ik niet op de (Nederlands), (Internationaal Engels) of de (US) versie terug.
gevonden: http://support.apple.com/kb/TA26547?viewlocale=en_US
maar je zult het misschien ook wel ergens kunnen instellen bij toetsencombinaties?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 365923 op 08-05-2011 14:23 ]
Als er iemand ergens benchmarks (anders dan Geekbench) weet te vinden van de nieuwe 2011 iMac's en de generatie hiervoor dan houd ik me aanbevolen.
Zoals ik in het vorige topic al poste gaat de laatste voorraad van de oudere modellen met leuke kortingen weg en ik zou graag weten of de 2010 top modellen sneller zijn dan de huidige 2011 instap modellen.
Zoals ik in het vorige topic al poste gaat de laatste voorraad van de oudere modellen met leuke kortingen weg en ik zou graag weten of de 2010 top modellen sneller zijn dan de huidige 2011 instap modellen.
Ik heb in deel 8 een vraag gesteld over het scherm van de iMac 21,5in, waarna dat deel meteen afgesloten dus niemand die daar nu nog gaat kijken, vandaar maar even, en in het kort, opnieuw:
Er waren indertijd veel klachten over de beeldschermen van de Alu iMacs (geel waas, witte vlek, stippen en wat dies meer zij).
Ik vroeg me af of die problemen met de latere iMacs zijn opgelost. Ik las dat het LG scherm dat in de nieuwe 21,5in zit hetzelfde scherm is dat in de vorige generatie zat. Zijn daar veel klachten over geweest?
Ik doe veel aan fotografie en hoewel het een hobby is, is het wel een serieuze hobby en dus wil ik een redelijk goed scherm zonder kleurafwijkingen.
Er waren indertijd veel klachten over de beeldschermen van de Alu iMacs (geel waas, witte vlek, stippen en wat dies meer zij).
Ik vroeg me af of die problemen met de latere iMacs zijn opgelost. Ik las dat het LG scherm dat in de nieuwe 21,5in zit hetzelfde scherm is dat in de vorige generatie zat. Zijn daar veel klachten over geweest?
Ik doe veel aan fotografie en hoewel het een hobby is, is het wel een serieuze hobby en dus wil ik een redelijk goed scherm zonder kleurafwijkingen.
Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz
Anoniem: 365923 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:18:
[...]
volgensmij op een US keyboard: schift + option + 2 voor het euro-teken.
gevonden: http://support.apple.com/kb/TA26547?viewlocale=en_US
maar je zult het misschien ook wel ergens kunnen instellen bij toetsencombinaties?
Ik denk dat ik dan voor de "Apple Keyboard met numeriek toetsenblok (US) & Gebruikershandleiding (Engels)"-optie zal gaan wanneer ik mijn iMac ga bestellen.Anoniem: 404729 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:34:
Ik heb een US keyboard gewoon even shift-option-2 voor het € teken. Went vanzelf!
@PeterPan: Bedoel je deze benchmarks?

mooi keyboard, ik heb hem persoonlijk niet gekozen vanwege het feit dat hij niet draadloos is, wat ook wel weer een voordeel heeft, dat het namelijk geen batterijen nodig heeft.Haakontje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:42:
[...]
[...]
Ik denk dat ik dan voor de "Apple Keyboard met numeriek toetsenblok (US) & Gebruikershandleiding (Engels)"-optie zal gaan wanneer ik mijn iMac ga bestellen.
hier staan er een heleboel: http://www.barefeats.com/imac11b.htmlPeterPan schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:04:
Als er iemand ergens benchmarks (anders dan Geekbench) weet te vinden van de nieuwe 2011 iMac's en de generatie hiervoor dan houd ik me aanbevolen.
Qua CPU verslaat de vorige generatie 2,93Ghz i7 de huidige 3,1Ghz i5 zo te zien. Qua GPU zijn de huidige iMac toch wel beter.
ja, maar de huidige generatie i7 verslaat weer de vorige generatie i7. bij de vorige moest men net zoals bij de huidige generatie 200 euro extra betalen voor de i7Brm-G schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:51:
Qua CPU verslaat de vorige generatie 2,93Ghz i7 de huidige 3,1Ghz i5 zo te zien. Qua GPU zijn de huidige iMac toch wel beter.
Klopt maar omdat hierboven werd gevraagd hoe vorige top-model iMac presteert tov van het huidige model zei ik dat evenAnoniem: 365923 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:07:
[...]
ja, maar de huidige generatie i7 verslaat weer de vorige generatie i7. bij de vorige moest men net zoals bij de huidige generatie 200 euro extra betalen voor de i7
oke, ik zal al het vorige 2000 euro model voor 1650. maar dat was dan zonder i7.Brm-G schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:14:
[...]
Klopt maar omdat hierboven werd gevraagd hoe vorige top-model iMac presteert tov van het huidige model zei ik dat evenEr zijn namelijk wat mooie aanbiedingen te krijgen van het vorige model; het vorige top-model kost hetzelfde als het huidige instap model....

Het gaat me wat betreft die benchmarks met name om de retail modellen aangezien de meeste winkels die nu korting geven geen BTO modellen hebben, alleen maar de standaard uivoeringen.
De Geekbenchh resultaten waren al gepost, bedankt. Ik zoek eigenlijk resultaten van real life toepassingen, Photoshop, video rendering eventueel games. 20% sneller renderen of 30% meer fps in een game zegt wat meer dan zomaar een getal.
De Geekbenchh resultaten waren al gepost, bedankt. Ik zoek eigenlijk resultaten van real life toepassingen, Photoshop, video rendering eventueel games. 20% sneller renderen of 30% meer fps in een game zegt wat meer dan zomaar een getal.
Kan de 27" imac met AMD Radeon HD 6770M 512 MB gemakkelijk Full HD films afspelen, of gaat hij het daar heel zwaar mee hebben? En zou het daarbij ook mogelijk zijn om een 2e scherm aan te sluiten? Of zou de betere 6970 1GB dan wel nodig zijn?
Ik twijfel namelijk nog steeds tussen de low en high-end 27". Qua processor gaat de low-end zeker genoeg zijn voor me, maar ik twijfel toch nog over de videokaart. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te programmeren (Xcode, eclipse etc.), Films/Series kijken, simpel Photoshop werk, Poker in Windows 7 met bootcamp/parallels (ong. 8 tafels open), en heel af en toe een spelletje als het mogelijk is.
Ik twijfel namelijk nog steeds tussen de low en high-end 27". Qua processor gaat de low-end zeker genoeg zijn voor me, maar ik twijfel toch nog over de videokaart. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te programmeren (Xcode, eclipse etc.), Films/Series kijken, simpel Photoshop werk, Poker in Windows 7 met bootcamp/parallels (ong. 8 tafels open), en heel af en toe een spelletje als het mogelijk is.
[ Voor 11% gewijzigd door bartos88 op 08-05-2011 17:51 ]
Met een 27" iMac en 512MB is een Full HD Film geen enkel probleem (dat kon een '09 iMac 27" met 256mb al met gemak)bartos88 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:48:
Kan de 27" imac met AMD Radeon HD 6770M 512 MB gemakkelijk Full HD films afspelen, of gaat hij het daar heel zwaar mee hebben? En zou het daarbij ook mogelijk zijn om een 2e scherm aan te sluiten? Of zou de betere 6970 1GB dan wel nodig zijn?
Daar heeft de nieuwe Imac nog geen eens de AMD GPU voor nodig de Sandy IGP(HD2000) kan dit al makkelijk aan.
Edit.
Daarbij om je een beetje een indicatie te geven wat de GPU's zijn
HD6750 480sp @ 600Mhz 512Mb
HD6770 480sp @ 725Mhz 512Mb
HD6970 960sp @ xx 1024Mb
Edit.
Daarbij om je een beetje een indicatie te geven wat de GPU's zijn
HD6750 480sp @ 600Mhz 512Mb
HD6770 480sp @ 725Mhz 512Mb
HD6970 960sp @ xx 1024Mb
[ Voor 54% gewijzigd door FNale op 08-05-2011 18:15 ]
Sinds gisteren de eigenaar van een nieuwe iMac 21,5 met een i5. Werkt fantastisch. Alleen jammer dat mijn oog vanmiddag opeens viel op deze dode pixel(s). Was behoorlijk over de zeik 
Foto:
http://dl.dropbox.com/u/1...008%2C%2015%2046%2009.jpg
http://dl.dropbox.com/u/1...008%2C%2015%2050%2059.jpg
Foto:
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
ik vind het meer op een vuiltje onder het glas lijken, heb ik helaas bij mijn iPhone 4 ookWinterBase schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:13:
Sinds gisteren de eigenaar van een nieuwe iMac 21,5 met een i5. Werkt fantastisch. Alleen jammer dat mijn oog vanmiddag opeens viel op deze dode pixel(s). Was behoorlijk over de zeik
Foto:
Meen je niet ik heb sinds gisteren ook het 2011 model geen last van.
Weet je zeker dat het geen vuiltje is tussen het glas en paneel?
[ Voor 5% gewijzigd door FNale op 08-05-2011 18:16 ]
ik heb hier wat filmpjes waar de imacs vergeleken worden:PeterPan schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:57:
Het gaat me wat betreft die benchmarks met name om de retail modellen aangezien de meeste winkels die nu korting geven geen BTO modellen hebben, alleen maar de standaard uivoeringen.
YouTube: iMac 27" 2011: Photoshop CS5 Speed & Comparison
YouTube: iMac 27" 2011 Speed Tests: Bootup, iMovie Exporting & Geekbench
Anoniem: 404729
Ook als het een vuiltje is kun je er weinig aan doen dus is sowieso kl***ChrisdeW schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:16:
als je je echt eraan stoort kun je het glaspaneel eraf nemen. als je hem bij de winkel hebt gekocht, willen hun dat waarschijnlijk wel voor je doen. (lief vragen helpt altijdAnoniem: 404729 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:19:
[...]
Ook als het een vuiltje is kun je er weinig aan doen dus is sowieso kl***
Idd.
Ik zit te denken om er een SSD in te zetten er schijnt gewoon een 2.5 inch space onder de dvd Drive volgens Ifixit. Of zal ik nog wat onverwachte dingen tegengekomen?
Ik zit te denken om er een SSD in te zetten er schijnt gewoon een 2.5 inch space onder de dvd Drive volgens Ifixit. Of zal ik nog wat onverwachte dingen tegengekomen?
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Vraag me af of ze me daar een nieuwe voor geven. Gekocht bij Saturn trouwens.ChrisdeW schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:16:
saturn is geen authorised reseller, dus ik denk dat hun dat niet (mogen) doen.ChrisdeW schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:29:
Denk niet dat ze een nieuwe geven maar eerder je glas eruit liften.
Ik zou er net zo lang mee terug gaan tot ik een goeie krijg, bedoel zelfde als de "gele waas praktijken" dan breng ik hem netzolang terug tot ik een goeie heb.WinterBase schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:28:
[...]
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Vraag me af of ze me daar een nieuwe voor geven. Gekocht bij Saturn trouwens.
Waren ze bij dell toendertijd ook niet zo makkelijk mee met me 2709wfp, maar die hebben ze wel 4x omgeruild tot het goed was.
( en helemaal voor een product voor dat geld )
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 08-05-2011 19:04 ]
Ik ga het ook zeker proberen. Morgen op het werk maar even bellen met Saturn om te vragen wat er mogelijk is. Anders bellen met Apple zelf. Het is geen groot probleem maar wel hinderlijk aanwezig.
Edit:
Het is dus een mini stukje stof achter de glas plaat. Als je de Mac namelijk uitzet zie je 't ook zitten. Zitten trouwens wel meer stofjes achter het glas, alleen zie je die niet wanneer de Mac aanstaat
Edit2:
Waarom 'kleurt' het stukje 'stof' dan wel als ik deze pixel test doe?
Edit:
Het is dus een mini stukje stof achter de glas plaat. Als je de Mac namelijk uitzet zie je 't ook zitten. Zitten trouwens wel meer stofjes achter het glas, alleen zie je die niet wanneer de Mac aanstaat
Edit2:
[ Voor 49% gewijzigd door WinterBase op 08-05-2011 20:15 ]
Omdat het stofje een subpixel afdekt, dus in een wit vlak (waar rood groen en blauw branden) kan bijvoorbeeld groen geblokkeerd worden door het stofje. Dan houd je rood en blauw over, en kleurt de pixel paars. Heb dit gehad met mijn oude MacBook Pro.WinterBase schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:07:
(...)
Edit2:
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Suf foutje in de Apple Store NL trouwens (weet niet of het al gemeld was, lastig zoeken hierop):
http://store.apple.com/nl/configure/MC814N/A?mco=MjIwNTQ3Njg
http://store.apple.com/nl/configure/MC814N/A?mco=MjIwNTQ3Njg
In de US-store staat het wel goed, maar dit kan voor NL-kopers natuurlijk wel voor wat verwarring zorgen..AMD Radeon HD 6970M met 1 GB GDDR5
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2011 08:51 ]
Als je een nieuwe iMac koopt bij de store, is het dan mogelijk de iMac daar eerst te testen op dode pixels, alvorens je `m koopt? En als de display een kwartier heeft gebrand kan je dan daarna alsnog een dode pixel krijgen? Want anders laat je de iMac gewoon even installeren in de winkel en als er dan geen dode pixels zijn dan neem je `m dan mee en anders kunnen ze `m houden.
@GerritGekke Nee de winkel zou wel gek zijn (haha woordgrap), ze hoeven hier namelijk niet eens garantie op te geven, evenmin Apple. Dus het is voor hun alleen maar een risico, als je bij ons in de winkel zou willen dat er iets aan je Mac gebeurt door ons moet dat allemaal na betaling.
Wellicht omslachtig? Nee, stel jij laat hem staan dan moet ik hem met open-dozen korting gaan verkopen oid.
Wellicht omslachtig? Nee, stel jij laat hem staan dan moet ik hem met open-dozen korting gaan verkopen oid.
Het verschil bij online bestelling is dat je binnen 8 dagen ongeacht de reden het terug kunt laten sturen (dus ook voor dode pixels).
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Als je hem in de winkel koopt, mag je dan ook niet zonder reden ruilen binnen een paar dagen?
Niet elke winkel neemt zomaar een product terug. Dat zijn ze ook niet verplicht.
Voor Kopen op afstand geldt volgens mij wel ook dat het product niet geopend mag zijn of de verzegeling niet verbroken, aangezien het product dan minder waard wordt, maar dat weet ik niet zeker. Ook mag het geen maatwerkproduct zijn, maar of BTO's daaronder vallen is ook niet duidelijk.
Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met kopen op afstand en de Apple Online Store.
Voor Kopen op afstand geldt volgens mij wel ook dat het product niet geopend mag zijn of de verzegeling niet verbroken, aangezien het product dan minder waard wordt, maar dat weet ik niet zeker. Ook mag het geen maatwerkproduct zijn, maar of BTO's daaronder vallen is ook niet duidelijk.
Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met kopen op afstand en de Apple Online Store.
[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2011 11:14 ]
Oke, ik zit nu met de volgende uitdaging. De iMac komt straks boven op zolder te staan. Mijn draadloze router tbv Telfort staat in de meterkast. Het signaal moet door 2 betonnen vloeren heen. Mijn iPod heeft boven op zolder een slechte verbinding. Ik ga er vanuit dat mijn iMac met hetzelfde probleem zal kampen. Ook de draadloze printer blijft knipperen en mist blijkbaar het zwakke signaal. In de meterkast staat tevens ook de NAS die ik heb aangekocht voor TimeMachine.
Omdat er nu op deze twee verdiepingen nieuwe vloeren liggen is het trekken van kabel een no-go geworden en zal ik genoegen moeten nemen met draadloos signaal. Ik zal dus over moeten gaan schakelen naar een 802.11n signaal.
Hier ontstaan voor mij een paar vragen die open blijven en ik maar geen helder beeld over krijg. Ik hoop dat jullie mij een duwtje kunnen geven.
- In het zoeken in de pricewatch van Tweakers komen er tal van routers naar voren. Moet ik nu een router aanschaffen die na de telfort router komt, of moet ik enkel zoeken naar een signaal versterker, of hoe dat dan ook mag heten?
- De Airport Express, is dat een oplossing voor mijn probleem? Deze zou ik dan plaatsen in de meterkast?
- Stuurt de Airport Express dan ook het signaal naar de printer, of kan deze enkel de printer via USB aansturen?
- Als ik de Airport Express aansluit op mijn stereoset.. kan ik dus dan via de iPod muziek draadloos streamen naar de stereo?
Omdat er nu op deze twee verdiepingen nieuwe vloeren liggen is het trekken van kabel een no-go geworden en zal ik genoegen moeten nemen met draadloos signaal. Ik zal dus over moeten gaan schakelen naar een 802.11n signaal.
Hier ontstaan voor mij een paar vragen die open blijven en ik maar geen helder beeld over krijg. Ik hoop dat jullie mij een duwtje kunnen geven.
- In het zoeken in de pricewatch van Tweakers komen er tal van routers naar voren. Moet ik nu een router aanschaffen die na de telfort router komt, of moet ik enkel zoeken naar een signaal versterker, of hoe dat dan ook mag heten?
- De Airport Express, is dat een oplossing voor mijn probleem? Deze zou ik dan plaatsen in de meterkast?
- Stuurt de Airport Express dan ook het signaal naar de printer, of kan deze enkel de printer via USB aansturen?
- Als ik de Airport Express aansluit op mijn stereoset.. kan ik dus dan via de iPod muziek draadloos streamen naar de stereo?
Waarom niet Ethernet over Power ?RoyK schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:15:
Oke, ik zit nu met de volgende uitdaging. De iMac komt straks boven op zolder te staan. Mijn draadloze router tbv Telfort staat in de meterkast. Het signaal moet door 2 betonnen vloeren heen. Mijn iPod heeft boven op zolder een slechte verbinding. Ik ga er vanuit dat mijn iMac met hetzelfde probleem zal kampen. Ook de draadloze printer blijft knipperen en mist blijkbaar het zwakke signaal. In de meterkast staat tevens ook de NAS die ik heb aangekocht voor TimeMachine.
Owner of DBIT Consultancy
Omdat Ethernet over Power niet ideaal werkt als je zit met verschillende groepen. Ik voorzie daarmee problemen van beneden naar zolderDennusB schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:18:
[...]
Waarom niet Ethernet over Power ?Ideaal voor dit soort situaties waar wireless niet lekker werkt!

Ik ben trouwens bij dit topic beland, omdat ik waarschijnlijk een 27" iMac ga aanschaffen
[ Voor 11% gewijzigd door VChunky op 09-05-2011 11:23 ]
Ik heb ook een Ziggo modem + AIrport Extreme router in de meterkast. En een Airport Express op zolder die als accesspoint functioneert en het signaal versterkt. Ik zou als ik jou was een Airport Express kopen en die op de eerste of tweede verdieping plaatsen.RoyK schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:15:
Wij slapen op zolder, daar staan er twee speakers aangesloten op de Airport Express en muziek wordt naar toe gestreamd via de iPhone, iPad etc.
Bedenk wel dat een iMac, Macbook veel grotere wifi bereik hebben dan een mobiele device. Mijn Macbook haalt met gemak 3 strepen (zonder Airport Express) met de router in de meterkast, terwijl mijn iPhone max 1 streepje haalt.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Onzin, het werkt niet (goed) over meerdere fases. Meerdere groepen is 0,0 probleem. Ik heb het zelf gehadVChunky schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:22:
[...]
Omdat Ethernet over Power niet ideaal werkt als je zit met verschillende groepen. Ik voorzie daarmee problemen van beneden naar zolder
Ik ben trouwens bij dit topic beland, omdat ik waarschijnlijk een 27" iMac ga aanschaffen
Owner of DBIT Consultancy
Heeft iemand van jullie wel eens een iMac gekocht met de ING Rentepunten 100 euro kortings actie? Het is erg wazig waar die Apple dan vandaan komt. Volgens de contact pagina zit '21st Partners B.V.' er achter echter ik kan daar helemaal niets over terug vinden op het internet... of ik doe iets fout!
Bedankt voor de snelle reacties. Het netwerk leggen over elektra vind ik een idee, maar dan hebben mijn andere draadloze apparaten er geen voordeel van. Als ik het signaal een stuk kan versterken hebben ook mijn iPod en printer er profijt van.
@Nitai, je steekt dit ding gewoon in het stopcontact en klaar? pakt de iPod dit signaal automatisch op? (ipv het 802.11g) De Airport Express moet je zeker toevoegen in je router (MAC adress)?
Ik las ook dat de nieuwe iMacs een veel betere antenne hebben. Dus daar zit ook misschien nog wel iets aan winst in.
@Nitai, je steekt dit ding gewoon in het stopcontact en klaar? pakt de iPod dit signaal automatisch op? (ipv het 802.11g) De Airport Express moet je zeker toevoegen in je router (MAC adress)?
Ik las ook dat de nieuwe iMacs een veel betere antenne hebben. Dus daar zit ook misschien nog wel iets aan winst in.
Ja, maar een airport express kan wel geen draadloos ontvangen & verzenden op hetzelfde moment. Je kan enkel:
modem -> kabel naar airport -> draadloos naar toestel of modem -> draadloos naar airport -> kabel naar toestel
Als je wil dat je zowel met die airport een draadloos signaal kan ontvangen en versturen moet je een basestation hebben.
modem -> kabel naar airport -> draadloos naar toestel of modem -> draadloos naar airport -> kabel naar toestel
Als je wil dat je zowel met die airport een draadloos signaal kan ontvangen en versturen moet je een basestation hebben.
Ah, duidelijk Simon. Dan is de Airport niet mijn oplossing. Immers moet het wel een signaal boost zijn. Het wordt dan bovendien ook een 200+ euro kwestie als ik het op de Apple manier gaat doen. Ik hoop iets voor ongeveer 50 euro te vinden dat gewoon de boel opkrikt naar 802.11n.
Dat ook zeker, maar ik kreeg het niet goed stabiel in een soortgelijke situatie. Met een beetje research kwam ik tot mijn eigen conclusie.DennusB schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:24:
[...]
Onzin, het werkt niet (goed) over meerdere fases. Meerdere groepen is 0,0 probleem. Ik heb het zelf gehad
Even een update rondom mijn nieuwe iMac 21,5 met een stofdeeltje achter het glas.
Vanochtend gebeld met Saturn en het is geregeld.
Vanavond met de iMac naar de winkel en dan krijg ik mijn geld terug. Ze hadden er wel drie in bestelling staan maar wisten niet hoelang het duurde voordat ie binnen zou zijn. Ik had geen zin om daar op te wachten.
Erg blij als ik vanavond m'n geld terug heb.
Vanochtend gebeld met Saturn en het is geregeld.
Vanavond met de iMac naar de winkel en dan krijg ik mijn geld terug. Ze hadden er wel drie in bestelling staan maar wisten niet hoelang het duurde voordat ie binnen zou zijn. Ik had geen zin om daar op te wachten.
Erg blij als ik vanavond m'n geld terug heb.
Je geeft zelf via het bestelproces aan welke maatwerk opties je wilt. Dus lijkt het mij logisch dat het een maatwerkproduct is geworden daarmee. En dan val je dus buiten de 7 dagen regeling.Bosmonster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:13:
Niet elke winkel neemt zomaar een product terug. Dat zijn ze ook niet verplicht.
Ben dus net als jij erg benieuwd naar de ervaringen met de apple online store op dit gebied.
Dat kan de Airport Express wel. En je kan zelfs meerdere express dus in serie zetten.Simon Shipperd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:38:
Ja, maar een airport express kan wel geen draadloos ontvangen & verzenden op hetzelfde moment. Je kan enkel:
hier staat dat dus
De airport express is dus precies de draadloze oplossing voor Royk (wat overigens beter in het Airport-topic had kunnen staan).Extended range.
If you already have a wireless network in your home and would like to extend its range, AirPort Express is the answer. For example, suppose you want to extend the range of your current AirPort-based network to your backyard, garage, or attic. You can use AirPort Express as a wireless bridge to extend the range of your primary base station.2
[edit]
AirPort Express can extend the range only of an AirPort Extreme or AirPort Express wireless network.
[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 09-05-2011 12:50 ]
@Delerium. Dat is goed nieuws. Ik ga me eens verdiepen in het Airport verhaal, en zal die post even opzoeken. Ik heb er nog wel een paar vragen over!
Mijn MacBook Air heb ik via de Apple online-store gekocht omdat ik korting kreeg (had tegelijk een iPad gekocht).Bosmonster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:13:
Toen mijn MBA niet bleek te werken heb ik gebeld en werd alles keurig netjes opgelost.
- er werd meteen een nieuwe besteld met dezelfde specs
- een dag of 2 later werd ik gebeld (door vervoerder) om af te spreken wanneer ze hem konden komen ophalen.
- ik kreeg een mailtje met een 5-tal formulieren. Deze moest ik uitprinten en ondertekenen en erbij doen. Eén exemplaar kreeg ik getekend door de vervoerder terug als bewijs dat mijn MBA verstuurd was.
- na de gebruikelijke verzendperiode kreeg ik mijn nieuwe MBA thuis.
Het hele proces werd ondersteund door emailtjes vanuit Apple.
Een paar maanden later kocht ik op zaterdagmorgen een iPad 2 in de online store. Tenminste ik dacht dat het een iPad 2 was. Later toen ik echt wakker was, kwam ik er achter dat het de iPad 1 was.

De maandag daarna meteen gebeld, maar hij was al verzonden. Maar het was geen enkel probleem. Als ik de iPad binnen had dan moest ik haar even een mailtje sturen en dan zou ze de retourprocedure in gang zetten.
Zonder enige kosten of wat dan ook heb ik hem na ontvangst weer gewoon retour kunnen sturen.
ook nu weer perfect ondersteund door emailtjes.
Kortom een prima service vanuit Apple!!!
Uiteraard heb ik daarna de iPad 2 weer besteld via de online-store.
Dus je kunt hem gewoon bestellen en thuis even goed kijken of hij wel bevalt. Zo niet, dan stuur je hem gewoon terug.
Have Fun Funske
Beiden zijn geen antwoorden op de vragen.
Bij je eerste is je product gewoon kaduk. Logisch dat je een vervanging krijgt
Bij je tweede gaat het om een ongeopend standaard product. Ook logisch dat ze dat terugnemen.
Waar het om gaat is BTO's en geopende verpakkingen (bijvoorbeeld om te kijken of je defecte pixels hebt).
Bij je eerste is je product gewoon kaduk. Logisch dat je een vervanging krijgt
Bij je tweede gaat het om een ongeopend standaard product. Ook logisch dat ze dat terugnemen.
Waar het om gaat is BTO's en geopende verpakkingen (bijvoorbeeld om te kijken of je defecte pixels hebt).
Ik vind het wel een antwoord op je vraag. Had je hem maar duidelijker moeten stellen.
Zozo.. waar komt die vijandigheid ineens vandaan?Bigg Balls schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:30:
Ik vind het wel een antwoord op je vraag. Had je hem maar duidelijker moeten stellen.
Ik weet dat er mensen zijn die niet tegen kritiek kunnen, maar niet tegen kritiek op anderen kunnen is weer een ander uiterste
Als het al kritiek was uberhaupt, aangezien ik simpelweg zei dat het geen antwoord was op de vraag. De eerste gaat niet eens op kopen op afstand namelijk, maar is gewoon garantie.
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2011 14:34 ]
Dat was je vraag en ik heb mijn ervaringen gegeven, dus......Bosmonster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:13:

Niets te danken, hoor "Graag gedaan"
Have Fun Funske
En bedankt Big Balls.. zo kun je een discussie dus ineens, zonder dat je er iets mee te maken hebt, compleet uit de context rukken..funske schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:34:
[...]
Dat was je vraag en ik heb mijn ervaringen gegeven, dus......![]()
Niets te danken, hoor "Graag gedaan"
Delerium schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:46:
[...]
Dat kan de Airport Express wel. En je kan zelfs meerdere express dus in serie zetten.
hier staat dat dus
[...]
De airport express is dus precies de draadloze oplossing voor Royk (wat overigens beter in het Airport-topic had kunnen staan).
[edit]
[...]
Question: Can AirPort Express wirelessly extend ("repeat" or "rebroadcast") the network of a third-party access point?
Answer: No. But it can wirelessly extend the range of a WDS network that is being hosted by an AirPort Extreme Base Station or another AirPort Express.
Dus dat extenden werkt enkel als je al een airport express hebt die draadloos uitzendt of een base station. Dus je hebt dan nog minstens 2 airport express' nodig.
Ik zal er niet teveel over uitwijken omdat het om een ander product gaat dan de iMac (al heeft het een belangrijke relatie). Ik heb Apple even gebeld. Zij vertelde mij dat ik de express aansluit op de router, en deze verzend vervolgens 802.11n uit. Dit is 5x sterker dan het gewone signaal. In mijn beleving doet het dan toch precies wat ik nodig heb (802.11g omzetten naar 802.11n)? Of mis ik het punt?
Klopt, maar dan moet je de Airport Express dus bekabeld aansluiten op de router. En die 5x sterker is eerder een marketingpraatje dan realiteit lijkt me. Het signaal zal beter zijn (als je op de 5GHz band zit) omdat je veel minder last hebt van storingen, maar hoeveel beter het zal zijn hangt af van de structuur van het gebouw.
*edit*
Als je op de Apple site kijkt wordt er trouwens gesproken over '5x sneller' en '2x de range' en niet '5x sterker'... Verkopers en zo...
*edit*
Als je op de Apple site kijkt wordt er trouwens gesproken over '5x sneller' en '2x de range' en niet '5x sterker'... Verkopers en zo...

[ Voor 25% gewijzigd door Darkstar op 09-05-2011 15:26 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ik had zaterdag een mailtje gestuurd over het plaatsen van een SSD in mijn 21,5" iMac uit 2010. Kosten bij AM Bridge in Sittard €80,- excl. BTW.
Er schijnt een andere temperatuur sensor geplaatst te moeten worden à €20,-
De kosten van het installeren zelf is €60,-
Inclusief BTW is dat ruim €95, nogal een duur grapje als je het mij vraagt...
Voor dat geld zou ik de SSD zelf nog wel in willen bouwen maar vraag me dan af hoe ik dat met die temperatuur sensor aan moet pakken.
Voor dat geld zou ik de SSD zelf nog wel in willen bouwen maar vraag me dan af hoe ik dat met die temperatuur sensor aan moet pakken.
Anoniem: 101094
En dan nu de praktijk mbt een wireless 'n' netwerk:Als je op de Apple site kijkt wordt er trouwens gesproken over '5x sneller' en '2x de range' en niet '5x sterker'... Verkopers en zo...
Ongeveer de helft van de range van je oude 'g' netwerk, en een stuk sneller. (tussen de 270 en 310 mbit) in mijn geval.
Checken van je airport doe je door 'alt' ingedrukt te houden en dan op het wifi icoontje te klikken, vervolgens een seconde ofzo te wachten totdat de gegeven op je scherm verschijnen.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 09-05-2011 17:11 ]
er moet een stroompje door het kabeltje van de sensor gaan, anders gaat je fan op volle toeren.Brm-G schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:41:
Ik had zaterdag een mailtje gestuurd over het plaatsen van een SSD in mijn 21,5" iMac uit 2010. Kosten bij AM Bridge in Sittard €80,- excl. BTW.
zal vast wel ergens op google staan
Ik zit ook met een vraagje,
Heb vorige week een 27" iMac besteld met 2GB GPU, aangezien ik bijzonder veel geef om een groot bureaublad wil ik dit scherm uitbreiden met 2 externe schermen (aangezien er 2x video uit op de iMac zit)
Kwa specs kan deze pc dit allemaal met gemak aan, alleen ik vraag me af Welke schermen ik moet nemen,
Zelf is mijn oog op de Dell U2311h 2x gevallen (kosten €270 per stuk bij Dell en €199 bij Redcoon)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H
Vereisten zijn voor mij eigenlijk:
grootte: 23" Min. tot 27" Max.
prijs: Max €300 per scherm
specs: liefst IPS (geen ramp als het scherm het niet bevat)
design: het moet er natuurlijk gelikt uit zien (dus geen lg's of samsungs met veel knopjes en toeters etc.)
Misschien hier mensen met ervaringen, tips etc?
Heb vorige week een 27" iMac besteld met 2GB GPU, aangezien ik bijzonder veel geef om een groot bureaublad wil ik dit scherm uitbreiden met 2 externe schermen (aangezien er 2x video uit op de iMac zit)
Kwa specs kan deze pc dit allemaal met gemak aan, alleen ik vraag me af Welke schermen ik moet nemen,
Zelf is mijn oog op de Dell U2311h 2x gevallen (kosten €270 per stuk bij Dell en €199 bij Redcoon)
design: het moet er natuurlijk gelikt uit zien (dus geen lg's of samsungs met veel knopjes en toeters etc.)
wat is je budget? Voor 300 euro heb je denk ik geen IPS scherm?
De dell U2311h is toch echt een IPS schermRoyK schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:29:
wat is je budget? Voor 300 euro heb je denk ik geen IPS scherm?
(pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H)
Budget is zoals ik al aangaf 600 euro (a 300 euro per scherm)
[ Voor 18% gewijzigd door rbrouwers123 op 09-05-2011 21:35 ]
Dat vond ik dus van jou bericht. Ik had net de ervaringen van... Gelezen en dacht, wat leuk dat iemand daar de tijd voor neemt en dan lees ik ineens "dat had ik niet gevraagd" terwijl je dat wel vroeg.Bosmonster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:33:
[...]
Zozo.. waar komt die vijandigheid ineens vandaan?
Ik weet dat er mensen zijn die niet tegen kritiek kunnen, maar niet tegen kritiek op anderen kunnen is weer een ander uiterste
Als het al kritiek was uberhaupt, aangezien ik simpelweg zei dat het geen antwoord was op de vraag. De eerste gaat niet eens op kopen op afstand namelijk, maar is gewoon garantie.
Mijn reactie moest niet vijandelijk zijn maar moest je wel even doen inzien dat je reactie lomp overkwam op mij. Wellicht niet zo bedoeld maar toch.
Ik denk niet dat funske zich door mij een mening laat aanmeten. Wellicht zijn er meer mensen die het een lompe reactie van je vondenBosmonster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:36:
[...]
En bedankt Big Balls.. zo kun je een discussie dus ineens, zonder dat je er iets mee te maken hebt, compleet uit de context rukken..
ja oke, 1-0 voor jouw. Maar ik denk dat het wel 1 van de weinige zal zijn met een IPS voor dat bedrag. Het is dan ook "maar" een 23"-jerbrouwers123 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:34:
[...]
De dell U2311h is toch echt een IPS scherm![]()
(pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H)
oke, 2-0.. ik ben uitgeschakeldBudget is zoals ik al aangaf 600 euro (a 300 euro per scherm)
Gewoon je budget opkrikken en 2 iMacs erbij!rbrouwers123 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:10:
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een extern scherm en ook mijn keus is gevallen op de Dell u2311h. Heb een flink aantal reviews gelezen en het scherm schijn het geld dik en dik waard te zijn.rbrouwers123 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:10:
Heb je nog voorkeuren voor aansluitingen want een nadeeltje van de Dell u2311h is dat deze geen HDMI heeft.
Ook moet je nog even bedenken welke resolutie je wilt, is 1080p voldoende of wil je meer...
Dit is misschien nog een mooi scherm voor bij de iMac:
- pricewatch: Packard Bell Maestro 240
- pricewatch: HP 2310ei (WR291AA)
Kwalitatief denk ik wel een stuk minder dan de Dell.
Ik zag toevallig op in V&A nog een 23" cinema display voorbij komen vanmiddag. Misschien is dat wat voor je.
Die 2 schermen zijn inderdaad stukke minder in alle opzichten, uiterlijk, paneel, kwaliteit.Brm-G schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:43:
[...]
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een extern scherm en ook mijn keus is gevallen op de Dell u2311h. Heb een flink aantal reviews gelezen en het scherm schijn het geld dik en dik waard te zijn.
Heb je nog voorkeuren voor aansluitingen want een nadeeltje van de Dell u2311h is dat deze geen HDMI heeft.
Ook moet je nog even bedenken welke resolutie je wilt, is 1080p voldoende of wil je meer...
Dit is misschien nog een mooi scherm voor bij de iMac:
- pricewatch: Packard Bell Maestro 240
- pricewatch: HP 2310ei (WR291AA)
Kwalitatief denk ik wel een stuk minder dan de Dell.
Ik zag toevallig op in V&A nog een 23" cinema display voorbij komen vanmiddag. Misschien is dat wat voor je.
De aansluitingen doen mij niet zo veel, er komen geen andere bronnen op, dus DVI of Displayport is prima.
IPS i.c.m. een resolutie groter dan 1920 x 1080 (dus 1920x1200 of 2560x1440 of 2560x1600)
wordt me echt te duur als ik er 2 wil, en tja, als student moet je afwegingen maken.
(de nieuwe iMac 27" was tenslotte al niet gratis...)
2x U2311h (410 euro totaal bij redcoon) 1920x1080p IPS is eigenlijk wel prima en betaalbaar.
Het is zo jammer dat een U2411 of een U2711 zo veel duurder is (1" groter is zo'n 250 euro duurder
alleen ja, gaat 2x 23" niet klein lijken naast een 2560x1440 iMac 27"???
Groot voordeel is dat je de hoogte mooi kunt aanpassen. €410 voor twee 23" IPS schermen is natuurlijk geen (ofja, weinig) geld. Die 1" gaat niet heel veel uitmaken denk ik, al heb je dan wel 1200 verticale pixels. Voor die 1" extra betaal je dus wel 250 euro meer... Voor één u2410 scherm heb je twee u2311h schermen en dat levert natuurlijk een stuk meer pixels op. 6400 in de breedterbrouwers123 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:29:
[...]
Die 2 schermen zijn inderdaad stukke minder in alle opzichten, uiterlijk, paneel, kwaliteit.
De aansluitingen doen mij niet zo veel, er komen geen andere bronnen op, dus DVI of Displayport is prima.
IPS i.c.m. een resolutie groter dan 1920 x 1080 (dus 1920x1200 of 2560x1440 of 2560x1600)
wordt me echt te duur als ik er 2 wil, en tja, als student moet je afwegingen maken.
(de nieuwe iMac 27" was tenslotte al niet gratis...)
2x U2311h (410 euro totaal bij redcoon) 1920x1080p IPS is eigenlijk wel prima en betaalbaar.
Het is zo jammer dat een U2411 of een U2711 zo veel duurder is (1" groter is zo'n 250 euro duurder)
alleen ja, gaat 2x 23" niet klein lijken naast een 2560x1440 iMac 27"???
[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 09-05-2011 23:45 ]
Ik weet wel zeker dat ik me door niemand een mening laat aanmeten. Als iemand goede argumenten heeft, kan ik eventueel mijn mening bijstellen. Maar daar is hier geen sprake van.Bigg Balls schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:37:
Ik denk niet dat funske zich door mij een mening laat aanmeten. Wellicht zijn er meer mensen die het een lompe reactie van je vonden
En inderdaad; ik vond het ook een lompe reactie. Vandaar mijn "graag gedaan"

Have Fun Funske
Ik heb zojuist mijn nieuwe iMac besteld! Zag staan verzenddatum binnen 24 uur, maar bij bestellen was het ineens binnen 3 werkdagen.
16 mei geleverd staat er, ik hoop eerder natuurlijk :d
16 mei geleverd staat er, ik hoop eerder natuurlijk :d
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8