[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 78.207 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:15
Het is op te lossen door even na te denken voor je ergens wat in stopt *stop niet doordenken :+*.
Wat ik deed was gewoon gedachteloos er in steken en toen gingen er ineens bellen rinkelen toen ik geen weerstand voelde en de kaart al weg was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Bah, net bij de iCentre geweest om eens even wat beter te oriënteren wbt de aanschaf... Ben bang dat dit me €500 meer gaat kosten dan begroot :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:32

Exirion

Gadgetfetisjist

aramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:55:
Blijft of een slechte designfout of een vaak voorkomende user error O+
Als het een designfout is, dan is dat bij viderecorders die vol met boterhammen met pindakaas zitten ook zo :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
(jarig!)
Haha mooi :)
LeeJon schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:05:
Bah, net bij de iCentre geweest om eens even wat beter te oriënteren wbt de aanschaf... Ben bang dat dit me €500 meer gaat kosten dan begroot :')
€500 meer?

Synology DS211j / €176 of
Synology DS211 / €239

2x Samsung 2TB Ecogreen F4 / €60 (€120 totaal)

Totale kosten: €296,- / €359,-

Je kan zelfs nog goedkoper gaan en een Single bay versie kopen.

Heb je een NAS die zowel met Windows/OSX/Linux om kan gaan, je hebt een iTunes server, uPnP server, TimeMachine backup, Usenet downloadstation (SABnzbd+) etc etc

[edit]
Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen en had je het alleen over de iMac en customizen en niet over de TM backup. Achja, maybe dat iemand anders met bovenstaande info geholpen is haha :p

[ Voor 19% gewijzigd door aramdin op 12-07-2011 15:54 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Hoe zit het eigenlijk met het scherm van de 27 " Imac, is deze een beetje bruikbaar voor fotografie? Vind het namelijk wel leuk om zo nu en dan wat foto's na te bewerken :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

CaVeFiSh schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:35:
Hoe zit het eigenlijk met het scherm van de 27 " Imac, is deze een beetje bruikbaar voor fotografie? Vind het namelijk wel leuk om zo nu en dan wat foto's na te bewerken :)
Lijkt me wel aangezien ik al erg veel (professionele) fotografen heb zien werken met 27" iMacs.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CaVeFiSh schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:35:
Hoe zit het eigenlijk met het scherm van de 27 " Imac, is deze een beetje bruikbaar voor fotografie?
Nee, waardeloos :P
Vind het namelijk wel leuk om zo nu en dan wat foto's na te bewerken :)
Nou, af en toe een fotootje nabewerken voor de hobby kun je op elke monitor wel. Zoals je her en der kunt lezen zit er in de iMacs een erg goed IPS panel en daar kun je prima mee uit de voeten voor grafisch werk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
aramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:46:
Haha mooi :)

[...]

€500 meer?

Synology DS211j / €176 of
Synology DS211 / €239

2x Samsung 2TB Ecogreen F4 / €60 (€120 totaal)

Totale kosten: €296,- / €359,-

Je kan zelfs nog goedkoper gaan en een Single bay versie kopen.

Heb je een NAS die zowel met Windows/OSX/Linux om kan gaan, je hebt een iTunes server, uPnP server, TimeMachine backup, Usenet downloadstation (SABnzbd+) etc etc

[edit]
Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen en had je het alleen over de iMac en customizen en niet over de TM backup. Achja, maybe dat iemand anders met bovenstaande info geholpen is haha :p
Haha, ik doelde eerder op een wijziging in formaat :+
Wordt toch maar de 27"... Was opslag verliefd :D

Maar thnx voor de info, zet dit ook in m'n lijstje voor eventuele back-up/NAS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
(jarig!)
No prob :)

27" heeft idd een erg goed IPS paneel, uit mn hoofd gezegd staat het beedscherm iets te koel ingesteld (heb die van mij met een Spyder 3 gecalibreerd).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

aramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:50:
27" heeft idd een erg goed IPS paneel, uit mn hoofd gezegd staat het beedscherm iets te koel ingesteld
Nou, behoorlijk te koel zelfs, al moet ik zeggen dat mijn eigen exemplaar het een stuk erger heeft dan de 27" uit 2009 op m'n werk. Heb 'm op het oog mooi neutraal gekregen, en als ik dan switch naar de standaard kleuren dan is het best een aardige overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
aramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:50:
No prob :)

27" heeft idd een erg goed IPS paneel, uit mn hoofd gezegd staat het beedscherm iets te koel ingesteld (heb die van mij met een Spyder 3 gecalibreerd).
Ah, goed om te weten :)

Heb ook een Spyder tot m'n beschikking, dus zodra hij binnen is meteen maar even calibreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Wat voor koppeling kan/moet ik plaatsen om mijn iMac aan mijn Sony Bravia te koppelen?
iemand die zijn iMac aan een TV heeft hangen ook?

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lijkt me ook gewoon displayport > HDMI kabeltje

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Destianto schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:11:
Lijkt me ook gewoon displayport > HDMI kabeltje
Ja helaas zie ik zo 1.2.3 niets over HDMI aansluiting. Of ligt dat nu aan mij?

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:42

RHE123

Edubits

mdoe schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:12:
[...]
Ja helaas zie ik zo 1.2.3 niets over HDMI aansluiting. Of ligt dat nu aan mij?
Ze bestaan (nog) wel, maar dit is verboden door de HDMI standaard. Je kunt wel adapters krijgen (niet van Apple zelf), of een adapter naar dvi kopen + een adapter van dvi naar hdmi.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor mijn MBA gebruik ik dit Als er op je Imac een displayport zit kan je dit gewoon aansluiten.

Prijs ligt meestal rond de 10 euro in V&A

Ik zie geen displayport maar wel 2x Thunderbolt, Kan iemand bevestigen of dezelfde adapter hierop aangesloten kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4NI3SNVma5o/Th1Gy1pG5rI/AAAAAAAAAvo/CEy-WgYLoJk/Imac.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 13-07-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Help! Ik draai door! :)

De nieuwe mac staat voor mn neus en het lijkt alsof het beeld scheef naar beneden hangt. de behuizing zelf bedoel ik.

ik heb de waterpas erbij gepakt; bureau is recht.
op de imac gelegd, bovenop, kaarsrecht.

aan de onderkant er tegenaan gehouden. ook recht.

gezichtsbedrog?? Lichtinval??

Valt iemand dit ook op bij zijn iMac?

*ik weet, ik zeur :)*

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
freddyathlon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:32:

De nieuwe mac staat voor mn neus en het lijkt alsof het beeld scheef naar beneden hangt. de behuizing zelf bedoel ik.

Heeft hij tijdens transport (voor of na aankoop) niet een tik gehad ofzo gezien hij ook al die hap uit je omranding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

LeeJon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:49:
[...]

Heeft hij tijdens transport (voor of na aankoop) niet een tik gehad ofzo gezien hij ook al die hap uit je omranding heeft?
Dit is een nieuwe :), heb de eerste om kunnen ruilen vanwege die hap die eruit was.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

freddyathlon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:32:

Dan zal het haast wel gezichtsbedrog zijn.
Maak eens een foto (camera waterpas en recht voor de mac houden).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
freddyathlon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:51:
[...]

Dit is een nieuwe :), heb de eerste om kunnen ruilen vanwege die hap die eruit was.
Ow... Haha nou dat zal dan wel niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
*oeps..

[ Voor 101% gewijzigd door leonvw op 13-07-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heb even vanaf bureau met centimeter gemeten maar kom op ongeveer hetzelfde uit.
Scheelt denk ik niet eens een milimetertje aan de randen van de mac.

Zal dan wel gezichtsbedrog zijn...

Tsja, ik ben gewoon te kritisch, ik MOET soms gewoon iets vinden wat me niet zint :)

Edit:

Ik heb een foto geschoten met mn telefoon.
Je ziet de waterpas op de iMac liggen, keurig in het midden.

Zeg het maar; Ben ik een grote zeurpiet?? :)

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/07/13/06a965fb96f5bffdc39153b0c310f1db/IMG023.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door freddyathlon op 13-07-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Ik heb zoiets ook met mijn huidige Samsung monitor.. De bovenkant staat (optisch) kaarsrecht maar kijk ik naar het totaalbeeld staat het schots en scheef ten opzichte van de muur en/of het bureau... Gek wordt ik ervan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Hoe zit het trouwens bij Apple/iCentre met de garantie op dode pixels of iets dergelijks? Ben daar altijd een beetje "panisch" voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14
LeeJon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:29:
Hoe zit het trouwens bij Apple/iCentre met de garantie op dode pixels of iets dergelijks? Ben daar altijd een beetje "panisch" voor :X
Ik heb er last van gehad en direct gebeld met de apple support lijn.
Zij geven aan dat binnen 1 maand na aankoop 1 pixel al reden genoeg is om om te ruilen, ik moest dit wel doen bij de shop waar hij vandaan kwam en deze kon hem retourneren naar Apple.
Als de shop niet mee zou werken moest ik naar een echte apple store toe om de pixels te laten zien waarna hij vervolgens opgestuurd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
GeeMoney schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:52:
[...]

Ik heb er last van gehad en direct gebeld met de apple support lijn.
Zij geven aan dat binnen 1 maand na aankoop 1 pixel al reden genoeg is om om te ruilen, ik moest dit wel doen bij de shop waar hij vandaan kwam en deze kon hem retourneren naar Apple.
Als de shop niet mee zou werken moest ik naar een echte apple store toe om de pixels te laten zien waarna hij vervolgens opgestuurd zou worden.
Nou, ook die zorgen zijn dus voor niets :)

Mooie service, zouden een hoop andere leveranciers een voorbeeld aan kunnen nemen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227928

Exirion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:29:
[...]

Operatie geslaagd. Opvallend detail: er was geen externe sensor te bekennen bij de harddisk. Er zit wel een plak folie tegen de achterwand waar draadjes onder lopen, dus misschien zit daar een sensor. Aan de harddisk zaten alleen de SATA kabels.

Ik ben ruim 3 kwartier bezig geweest, maar ben wat tijd verloren door een schroefje dat in de behuizing was weggerold :X En de bracket van de OCZ SSD is niet lekker bruikbaar, maar met wat improvisatie zit het nu prima. Foto's volgen nog :)
Heb je geen gedoe gehad dat de fans op volle toeren gingen blazen ? Want dat lees ik vaak op andere bronnen.
Of kan je gerust zelf een andere schijf in zetten zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
(jarig!)
OCZ bracket is echt ruk vergeleken met de oplossing van Kingston. OCZ bracket moest ik ook met dubbelzijdige tape en fysiek geweld mbt schroefjes vastzetten.

@Exirion
Geen losse 2 pins kabel kunnen vinden die op een blokje van 4 of 8 is vastgemaakt? Kan ook zijn dat temp via SMART werd uitgelezen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:56
Superschnel vraagje:

Iemand enig idee waarom mijn Dock dit doet?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11612892/Screen%20shot%202011-07-13%20at%205.06.51%20PM.png

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jij bent bezig geweest met Candybar o.i.d? Stel voor om even default settings erover heen te gooien en relaunch je dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 227928 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:44:
Heb je geen gedoe gehad dat de fans op volle toeren gingen blazen ? Want dat lees ik vaak op andere bronnen.
Of kan je gerust zelf een andere schijf in zetten zonder problemen?
http://exirion.net/ssdfanctrl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 11:18
Al nu redelijk wat tijd bezig om bestanden op mijn iMac zichtbaar te maken voor mijn Windows 7 laptop, maar zonder succes. Mijn laptop connect draadloos met de experiabox en mijn iMac is via een UTP hub<die weer aangesloten is op de Experiabox> verbonden. Nu heb ik via 'Delen'<Systeemvoorkeuren> al van alles geprobeerd. 'Bestandsdeling' staat aangevinkt en bij gebruikers staat 'Iedereen' aangekruist. Dus alles zo breed mogelijk.
SMB staat uiteraard aangevinkt evenals de account<er is er maar 1 beschikbaar>.

Als ik dan vervolgens op mijn laptop bij 'computer' en dan 'netwerk' kijk, zie ik nog steeds niets staan.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
(jarig!)
Andersom is mij wel gelukt, vanuit OSX moet je connecten met smb://hostnaam (appeltje + K vanuit Finder). Ik weet echter niet hoe Win7 omgaat met AFP

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het zou kunnen dat je eerst nog een gast account moet activeren, heb je dat al geprobeerd?

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Met Ubuntu lukte het wel, ben nu XP aan het proberen.

@Digistorm, gast account werd niet geaccepteerd.

Maar misschien biedt XP soelaas.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Heb zojuist mijn 2009 iMac verkocht en wil een 2011 iMac bestellen. Heb mijn Crusial C300 SSD uit de 2009 iMac gehaald met het doel deze in te bouwen (lees: vervangen van standaard 1TB disk) in de 2011 iMac. Lees alleen een hoop gezeur mbt het zelf inbouwen van een SSD in een 2011 iMac. Iemand hier ervaring mee? Kreeg zojuist een mailtje van A-Mac dat het 127,50 Euro moet kosten. Niet normaal voor 10 minuten werk.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kijk hier even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13

Quakie

quakelen

Cum Grano Salis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:24:
Met Ubuntu lukte het wel, ben nu XP aan het proberen.

@Digistorm, gast account werd niet geaccepteerd.

Maar misschien biedt XP soelaas.
Ook al lange tijd deze problemen. Dan werkt het voor een bepaalde tijd en dan stopt het zomaar ineens.

Lion heeft dit tot zover ik getest nog geen last van. Alle w7 machines worden ook gewoon automatisch gevonden. Inloggen met je account en je kunt erbij. Het gaat je 24euro kosten, maar lijkt mij het simpelste om te doen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ok, dus dat is wachten tot Lion uitkomt. Maar dan wacht ik nog wel even met XP installeren.

Bedankt voor de info!

[ Voor 5% gewijzigd door Cum Grano Salis op 14-07-2011 17:31 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zware Unit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:40:
Heb zojuist mijn 2009 iMac verkocht en wil een 2011 iMac bestellen. Heb mijn Crusial C300 SSD uit de 2009 iMac gehaald met het doel deze in te bouwen (lees: vervangen van standaard 1TB disk) in de 2011 iMac. Lees alleen een hoop gezeur mbt het zelf inbouwen van een SSD in een 2011 iMac. Iemand hier ervaring mee? Kreeg zojuist een mailtje van A-Mac dat het 127,50 Euro moet kosten. Niet normaal voor 10 minuten werk.
Ik heb de harddisk vervangen:

Exirion in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9"

Lekker stil en koel. Het inbouwen was opzich nog wat minder werk dan bij de oudere 24" modellen :) Als je een TomTom hebt dan is de zuignap daarvan genoeg om je glasplaat los te trekken, en zelfs een zuignapje van een handdoekhaakje voldoet. Zolang je een torx schroevendraaier hebt, is er verder niks speciaals voor nodig. Wat dat betreft was de aanpak van sebastius een beetje overkill ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ik heb al een SSD ingebouwd in mijn 2009 iMac, maar ik vraag me af of AppleCare / Garantie lekker samen gaat met het zelf inbouwen van de SSD. Heb mijn 2009 iMac verkocht ivm kleine problemen die buiten de garantie termijn vielen (zonder AppleCare) om vervolgens een nieuwe 2011 iMac met AppleCare aan te schaffen. Heeft natuurlijk weinig zin om AppleCare aan te schaffen als vervolgens de garantie vervalt door het zelf inbouwen van de SSD.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zware Unit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:31:
Ik heb al een SSD ingebouwd in mijn 2009 iMac, maar ik vraag me af of AppleCare / Garantie lekker samen gaat met het zelf inbouwen van de SSD.
Nee, afgezien van geheugenupgrades waarvoor je 'm niet hoeft open te maken staat Apple het zelf sleutelen aan je iMac (uiteraard) niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Net even met Apple Support gebeld en zij bevestigen dat idd de garantie vervalt op het moment dat je zelf een SSD in je iMac plaatst. Schandalig dat A-Mac 127,50 durft te vragen voor deze kleine klus. Sinds mijn problemen met mijn Mac Pro een paar jaar geleden koop ik alles direct bij de Apple Store online en probeer ik A-Mac zo veel mogelijk te vermijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Zware Unit op 14-07-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bizar dat er zoveel klachten zijn over Apple dealers. Ik heb er ook al slechte ervaring mee en kom er liever niet dan wel. Hoop dat er ooit echte Apple stores komen (al zou er iets in Amsterdam komen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 20:39
In Amsterdam komt een officiële Apple Store, op het Leidseplein in het Hirsch Gebouw bij Apple Benelux HQ.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het voordeel van de Apple Store (online) is dat je zonder probleem het product kan terugsturen indien het niet bevalt. Dus bij dode pixels kan je hem gewoon terugsturen zonder reden. A-Mac doet hier heel heel erg moeilijk over. Mijn eerste 2009 iMac had wat problemen (gele vlekken) en na een paar weken heb ik gewoon een nieuwe ontvangen.

Zojuist de 2011 27" iMac besteld:
3,4-GHz quad-Core Intel Core i7
4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM - 2x 2 GB ==> Wordt vervangen door 4 x 4 GB (98 Euro versus 600 Euro)
Seriële ATA-schijf van 1 TB ==> Wordt vervangen door mijn Crucial C300 256GB SSD
AMD Radeon HD 6970M met 2 GB GDDR5
AppleCare ==> Via eBay voor 115 USD (~75 Euro)

Blijft balen dat het vervangen van de harddisk 127,50 moet kosten. Heb andere Apple Service Centra al een mailtje gestuurd om te zien of zij voor een normale prijs het willen doen. In mei 2010 heb ik het gewoon zelf gedaan (foto 1, foto 2 en foto 3), maar nu wil ik graag de garantie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:10
@ Zware Unit , als je die er gewoon netjes er in zet en later weer omwisseld met de hdd als je garantie nodig hebt dan is er toch niks aan de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cardwizard schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:59:
@ Zware Unit , als je die er gewoon netjes er in zet en later weer omwisseld met de hdd als je garantie nodig hebt dan is er toch niks aan de hand ?
Nee, dat zien ze. Aan de bovenkant bij de webcam zit een soort geleidende tape tussen de behuizing en het LCD panel geplakt. Die moet je doorsnijden om het panel los te kunnen halen, dus een soort verzegeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/DSC_4236_2.jpg

Plaatje erbij: zie de 2 strookjes zilverkleurige tape.

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 14-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:10
Hmmm dat is pas bij de 2011 versie gekomen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Denk het wel, dat was bij mijn 27" 2009 niet aanwezig in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Let op dit is voor een imac van 2010, volgens mij heb je voor een 2011 alleen deze kabel nodig:

http://www.microsatacable...22-pin-sata-female-cable/

En eventueel de inbouw bay, ik heb deze kabel ook besteld en ga wanneer deze binnen is ook een ssd inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Dat is ook nieuw voor mij. De 2009 iMac had dit idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Even een snelle vraag;

Als ik mijn nieuwe iMac verstel, dus het scherm schuiner zet of terugduw, hoor ik dit.
Het maakt dus een geluid als je het beweegt.

Tijdens het omhoog schuin verstellen van het scherm hoor je dus dat hij 'rolt'.

(Goh, wat is een geluid moeilijk uit te leggen :( )

Hoort dit niet volledig geluidloos te zijn?

Wil iemand dit even proberen bij zijn (2011) iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik hoor wel iets schuiven, om het als schrapen te duiden vind ik al overdreven. Het mag best een beetje geluid maken, bij mijn 2010 is het iig niet 100% stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

sebastius schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:54:
Ik hoor wel iets schuiven, om het als schrapen te duiden vind ik al overdreven. Het mag best een beetje geluid maken, bij mijn 2010 is het iig niet 100% stil.
Juist, het is een schavend geluid wat de hele verstelling te horen is, behalve als het scherm bijna helemaal onderin terug is...

Aangezien mijn scherm van de nieuwe iMac niet helemaal recht is, dacht ik dat het misschien hier iets mee te maken heeft.
Als ik kritisch kijk, is de rechterkant van het scherm iets verder naar voren dan de linkerkant. Het scheelt misschien 5mm, maar toch... Links ligt dus wat 'dieper' dan rechts.
De winkel wil hem hiervoor niet omruilen, daar het geen hardwarematig defect is en dus geen DOA.

Jammer, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Ik heb een i3 21,5" imac met 2x 2gb erin, ik wil deze graag uitbreiden naar 8bg.

Raden jullie aan 2x 2gb erbij te stoppen of 1 x 4gb of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:50:
Even een snelle vraag;

Als ik mijn nieuwe iMac verstel, dus het scherm schuiner zet of terugduw, hoor ik dit.
Het maakt dus een geluid als je het beweegt.

Tijdens het omhoog schuin verstellen van het scherm hoor je dus dat hij 'rolt'.

(Goh, wat is een geluid moeilijk uit te leggen :( )

Hoort dit niet volledig geluidloos te zijn?

Wil iemand dit even proberen bij zijn (2011) iMac?
Zo blijkt maar weer dat ze zowat allemaal wel wat hebben.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 157044 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:15:
Ik heb een i3 21,5" imac met 2x 2gb erin, ik wil deze graag uitbreiden naar 8bg.

Het geheugen functioneert iets sneller wanneer je paren gebruikt. Tenzij je van plan bent om op korte termijn door door te upgraden naar 12GB, zou ik voor 2x2GB gaan.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Nou, morgenochtend even naar de iCentre om eindelijk m'n iMac te gaan kopen :) *O*

Meteen even doorrijden naar informatique, voor wat extra geheugen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 16-05 20:52

Osxy

Holy crap on a cracker

De resellers hebben redelijk schappelijke prijzen voor geheugen, ze hanteren niet zelfde prijzen als Apple ieder geval.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:15
Mwah voor ongeveer de helft van het geld heb ik nu 8GB tegen 4GB van de reseller. Dat heb ik dus mooi niet gedaan. Zij willen het dan wel plaatsen voor je, maar dat stelt echt niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 13:49
Ik heb Win7 naast OSX gezet om even wat te klooien met een muziekprogramma, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om 2560 x 1440 te draaien in Win7. Hij staat nu namelijk op 1920 x 1080 en kan niet hoger. :?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:18
NickySantoro schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 02:44:
Ik heb Win7 naast OSX gezet om even wat te klooien met een muziekprogramma, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om 2560 x 1440 te draaien in Win7. Hij staat nu namelijk op 1920 x 1080 en kan niet hoger. :?
Heb je de bootcamp drivers geïnstalleerd? Dan zou hij namelijk wel gewoon op de native resolutie moeten kunnen draaien in Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
TranceSetter schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 02:48:
[...]

Heb je de bootcamp drivers geïnstalleerd? Dan zou hij namelijk wel gewoon op de native resolutie moeten kunnen draaien in Win7
Ja heb alles verwijderd en daarna die bootcamp drivers geinstalleerd. Maar max is 1920 x 1080.
Driver date die er nu op staat is van 4-1-2011 en als ik hem wil updaten via windows staat er dat het de laatste update is

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er ergens cijfers te vinden te vinden op gebied van prestaties met de diverse hoeveelheden ram in een iMac?

Ik gebruik hem redelijk intensief zwaar photoshop werk en illu/ind.

Tot voor kort had ik een macbook pro met 4gb. Met magazines, billboard merkten ik toch steeds meer dat ik power tekort kwam.

Nu zat ik rond te zoeken en ik zag de prijzen van ram echt te verwaarlozen zijn dus ik vroeg me af, of 2x 2gb bij prikken of gewoon de hele boel vervangen door 4x4gb.

Is het het geld waard om de boel te vervangen voor 16bg of voor paar euro 2x 2gb erbij prikken meer dan voldoenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
NickySantoro schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 02:55:
[...]

Ja heb alles verwijderd en daarna die bootcamp drivers geinstalleerd. Maar max is 1920 x 1080.
Driver date die er nu op staat is van 4-1-2011 en als ik hem wil updaten via windows staat er dat het de laatste update is
En je hebt ook de laatste bootcamp drivers van apple zelf? Want die microsoft aanlevert zijn niet altijd de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Laatst online: 05-05 12:38
Anoniem: 157044 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:55:
Zijn er ergens cijfers te vinden te vinden op gebied van prestaties met de diverse hoeveelheden ram in een iMac?

Tot voor kort had ik een macbook pro met 4gb. Met magazines, billboard merkten ik toch steeds meer dat ik power tekort kwam.

Nu zat ik rond te zoeken en ik zag de prijzen van ram echt te verwaarlozen zijn dus ik vroeg me af, of 2x 2gb bij prikken of gewoon de hele boel vervangen door 4x4gb.

Is het het geld waard om de boel te vervangen voor 16bg of voor paar euro 2x 2gb erbij prikken meer dan voldoenden?
Je kan ook naast de 2x2gb die je al hebt 2x4gb bij prikken. Dan ga je voor de gulden middenweg tussen jou twee keuzes. 12GB is veel en als je dan nog niet genoeg hebt kan je altijd later die laatste 2x2GB vervangen voor 2x4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 157044 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:55:

2x 4gb erbij zal helpen, maar kijk ook eens naar een SSD, dat scheelt bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SSD is te lastig om te vervangen en vindt ik ook prijzig aangezien ik veel ruimte nodig heb.

Ik denk dat ik er idd 2x 4gb bij ga prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
LeeJon schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:03:
Nou, morgenochtend even naar de iCentre om eindelijk m'n iMac te gaan kopen :) *O*

Meteen even doorrijden naar informatique, voor wat extra geheugen })
Zo, alles staat goed en wel op het bureau te draaien...

Eerste reactie: wauw! :o
Icm de trackpad genomen, wat een heerlijke uitvinding is dat zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 16:09
:X Ik lees hier dat de 21,5" i7 geen hyperthreatding zou ondersteunen gezien de warmte ontwikkeling. Is dit echt zo? Heb je bij gebruik van fotobewerking mbv iphoto echt profijt van hyperthreading? Hoe kan je dit in de praktijk eigenlijk merken dat het "aan" staat. In de systeemmonitor?

[ Voor 3% gewijzigd door Prutsky op 16-07-2011 20:08 . Reden: Typo :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Erwinh schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:39:
Ik lees hier dat de 21,5" i7 geen hyperthreating zou ondersteunen
Klinkt erg vijandig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Gaan bij jullie de batterijen van de Magic Mouse ook snel leeg, of ligt dit aan het feit dat het nog de fabrieksbatterijen zijn? Ik overweeg nu die inductie charger.
Anoniem: 157044 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:15:

Heb je het geheugen al gekocht? Ik heb namelijk hier nog het origineel Apple geheugen liggen uit mijn 23,5" 2011 iMac.

[ Voor 17% gewijzigd door Mini Poeper op 16-07-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Geen ervaring met de Magic Mouse, maar ik heb meteen dat Apple batterijen/oplader setje erbij gekocht.. 6 batterijen erbij, dus altijd 2 reserve :)

M'n "oude" Logitech muis ging altijd maar een week mee, dus dat kost bakken met batterijen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LeeJon schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:15:
M'n "oude" Logitech muis ging altijd maar een week mee, dus dat kost bakken met batterijen :')
Da's wel weinig. Mijn Logitech muis gebruikte ik altijd met maar 1 AA batterij (ivm gewicht) en deed er met intensief gebruik 2 a 3 maanden mee. De Magic Mouse haalt dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Exirion schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:19:
De Magic Mouse haalt dat niet :)
Kan ik hieruit afleiden dat het normaal is dat bij mij de batterijen voor mijn gevoel redelijk snel leeg zijn?

Mijn vorige logitech muis ging ook altijd lang mee. Had er oplaadbare van GP in zitten. De huidige Logitech naast de Mac weet ik niet, gebruik 'm niet veel en beide muizen worden meestal na gebruik uitgeschakeld.

Nu overweeg ik óf GP batterijen te gebruiken óf een charger te kopen....
Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2011/01/08/163413-magic-charger_500.jpg
Heeft natuurlijk ook een hoog gadget gehalte! :9

[ Voor 29% gewijzigd door Mini Poeper op 16-07-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb hier 2x een magic mouse, en ik vind ze niet snel leeg gaan. Ik doe er zeker een maand mee, en gebruik ze redelijk intensief. Ik heb geen standaard batterijen erin zitten, maar Eneloop oplaadbare accu's. Die kan ik trouwens aan iedereen aanbevelen, want waar de standaard oplaadbare batterijen snel leeg gaan, hebben deze na een jaar nog 90% van de lading over.
En ja, ik heb altijd standaard een set opgeladen accu's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:08:
Kan ik hieruit afleiden dat het normaal is dat bij mij de batterijen voor mijn gevoel redelijk snel leeg zijn?
Ik gebruik 'm alleen af en toe voor Photoshop omdat ik vooral een Magic Trackpad gebruik, en dan nog gaat die Magic Mouse niet zo heel lang mee vergeleken met de Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Exirion schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:53:
Ik gebruik 'm alleen af en toe voor Photoshop omdat ik vooral een Magic Trackpad gebruik, en dan nog gaat die Magic Mouse niet zo heel lang mee vergeleken met de Logitech.
Ik gebruik 'm sinds de aanschaf van de iMac (ongeveer een maand geleden) de Magic Mouse iedere dag, de Logitech BT Mouse M555b ligt er alleen voor specifieke gevallen zoals AutoCAD en Photoshop en Sketchup.
Sinds vorige week toen de iPad in huis kwam wordt de PC nog minder gebruikt.

Exirion; je hebt me overtuigt... ik ga zo'n charger kopen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:12:
Exirion; je hebt me overtuigt... ik ga zo'n charger kopen! ;)
Kun je niet beter voor de prijs van zo'n charger een echte muis (Logitech) kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Exirion schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:16:
[...]

Kun je niet beter voor de prijs van zo'n charger een echte muis (Logitech) kopen? :+
Lezen Exirion! ;) Die heb ik tegelijk met de iMac erbij gekocht!
Voor me neus liggen dus een bedraad numeriek toetsenbord, Magic Mouse en Logitech BT Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb trouwens een rare (en irritante) ervaring met het programma Teksteditor. Mijn site heb ik zelf gebouwd in html/php en CSS. Dit heb ik nog in mijn Windows "periode" gemaakt. Nu zijn er letters die in Teksteditor ineens anders worden aangegeven. Dus ik dacht er goed aan te doen deze weer op de juiste wijze aan te passen.
Worden ze vervolgens in html (browser) niet op de juiste manier aangegeven.

Dit is ook het geval met letters in mijn html handtekening voor mijn mail. Kan natuurlijk alles laten staan, maar is wel erg verwarrend... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je kunt beter een editors notepad downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:19:
Lezen Exirion! ;) Die heb ik tegelijk met de iMac erbij gekocht!
Oeps, my wrong :o Die Logitech is dus om mee te werken en de Magic Mouse om mooi te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Frietsaus schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:42:
Je kunt beter een editors notepad downloaden. ;)
Ik weet het, op het laatst gebruikte ik in Windows Notepad++ dat me goed beviel (niet teveel poespas). Zoek nog zoiets voor de Mac (hoeft niet persé freeware, maar niet té gek).

Zinnige opmerking wat betreft de Magic Charger:
'De manier is natuurlijk erg mooi, maar jammer dat hij via de computer aangesloten moet worden.
Wanneer heb je je muis nodig......precies wanneer de computer aanstaat.
Logischer was het geweest als je de muis kon opladen terwijl de computer uit staat.
'

Vervolgens kom ik als reactie de volgende opmerking tegen:
'De USB-aansluiting is inderdaad niet echt handig, maar daar is een oplossing voor, voor mensen die een iPod / iPhone hebben, of bereid zijn er iets bij te kopen: het blok wat in het stopcontact gaat, heeft een USB-aansluiting. Daar kan je hem dus ook mee opladen.'

[ Voor 20% gewijzigd door Mini Poeper op 16-07-2011 23:14 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mini Poeper schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Ik weet het, op het laatst gebruikte ik in Windows Notepad++ dat me goed beviel (niet teveel poespas). Zoek nog zoiets voor de Mac (hoeft niet persé freeware, maar niet té gek).
TextWrangler (gratis, Mac App Store), Smultron (3,99, Mac App Store).

Kod is er ook nog: http://kodapp.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 16-07-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
TranceSetter schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:38:
[...]

En je hebt ook de laatste bootcamp drivers van apple zelf? Want die microsoft aanlevert zijn niet altijd de juiste.
Ik heb versie 3.2 van de bootcamp drivers en dat zijn volgens de bootcamp site de laatste.
Hoe hebben jullie dit gefixed?

edit: Heb de 11.6 catalyst drivers geprobeerd maar nog steeds hetzelfde

edit2: Aah heb het probleem gevonden, pakte de reso van mn TV en dat vond die niet zo leuk :P

[ Voor 18% gewijzigd door Motabeatz op 17-07-2011 01:41 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

freddyathlon schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:58:
[...]

Als ik kritisch kijk, is de rechterkant van het scherm iets verder naar voren dan de linkerkant. Het scheelt misschien 5mm, maar toch... Links ligt dus wat 'dieper' dan rechts.
Wat zeggen jullie? Hemel en aarde bewegen om de iMac nogmaals om te ruilen of zeggen jullie; Gast, niet zeiken, gewoon laten staan en leer ermee leven...

De rechterkant van het scherm staat echt maar 2mm verder naar voren dan de linkerkant en het verstellen van scherm (kantelen) maakt dus wat geluid maar dat schijnt te horen en dit is nooit geluidloos, wat ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:07
Sh#t mijn 'internal display cable' die het display met het logic board verbind is kaput.
Heeft iemand enig idee waar ik een nieuw kabeltje kan kopen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.bestandjes.nl/images/v_cable.JPG

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

robbinonline schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:47:
Sh#t mijn 'internal display cable' die het display met het logic board verbind is kaput.
Heeft iemand enig idee waar ik een nieuw kabeltje kan kopen ?

[afbeelding]
Hemeltjelief, komt dat uit een iMac?

http://cgi.ebay.com/GENUI...00543375329#ht_1438wt_930 deze heeft hem te koop. Het is iig te vinden met wat moeite. Hoe heb je dit gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochenh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik weet zeker dat de vraag al eens is geweest maar bij deze voor de zekerheid.
iMac 27". Of de i5 2.7 met ssd en 1tb of de 3.1 met gewoonde 1tb HD.
Gebruik. Internet, mail, en wat foto's bewerken met lightroom en of iphoto. Dvd branden. De normaal gewone dingen. Komt sowieso 12 gb ram in.

Maakt de videokaart wat uit als je gewoon wat foto's toont of bewerk? Heb ik genoeg aan 512?
Gaat het uit maken om op full screen te werken? Gaat dat schokken geven omdat de videokaart maar 512 geheugen heeft?
Sta op het punt te bestellen maar wacht even op Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

jochenh schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:13:
Ik weet zeker dat de vraag al eens is geweest maar bij deze voor de zekerheid.
iMac 27". Of de i5 2.7 met ssd en 1tb of de 3.1 met gewoonde 1tb HD.
Gebruik. Internet, mail, en wat foto's bewerken met lightroom en of iphoto. Dvd branden. De normaal gewone dingen. Komt sowieso 12 gb ram in.

Maakt de videokaart wat uit als je gewoon wat foto's toont of bewerk? Heb ik genoeg aan 512?
Gaat het uit maken om op full screen te werken? Gaat dat schokken geven omdat de videokaart maar 512 geheugen heeft?
Sta op het punt te bestellen maar wacht even op Lion.
Bestel gewoon; je krijgt gratis een upgrade naar Lion zodra deze er is...

ps; volgens mij koop jij een imac voor jouw doel alsof je een Ferrari koopt als boodschappenwagentje.
maw: volgens mij duw je hem te vol met dikke obderdelen terwijl je dit niet gaat gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door freddyathlon op 17-07-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De 'image persistence' wordt erger zo te zien op mijn iMac. De streep/strepen worden dikker en beter zichtbaar (in lichtere films valt het goed op), ze komen als de iMac opwarmt erg snel terug en zijn als de computer enige tijd aan staat met geen mogelijkheid weg te krijgen (screensaver etc.) De streep is overigens een restant van het Safari venster.

Het scheelt als het beeldscherm op een lagere helderheid staat, maar ik werk bijna altijd met de helderheid op vol omdat ik niet veel last heb van die grote hoeveelheid licht. Ik weet dat image persistence erbij hoort op een lcd, maar ik vind dit niet echt cool.

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/f/mdqwz

Zal denk ik eens contact opnemen met een AASP dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochenh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
freddyathlon schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:40:
[...]

Bestel gewoon; je krijgt gratis een upgrade naar Lion zodra deze er is...

ps; volgens mij koop jij een imac voor jouw doel alsof je een Ferrari koopt als boodschappenwagentje.
maw: volgens mij duw je hem te vol met dikke obderdelen terwijl je dit niet gaat gebruiken.
Waarschijnlijk wel ja. Geheugen kost niets en ligt hier al. Vorige pc had 4 en had het wel moeilijk.
Maar die andere keuze, misschien heb je we gelijk. Ik wil natuurlijk een systeem waar ik wat jaren mee aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Laatst online: 27-03 14:26
Moeilijk voor ons om te bepalen maar als je het geld ervoor heb zou ik voor de SSD gaan. De standaart videokaart in de Imac 27" is al een 1GB kaart en optioneel is een 2GB versie in te bouwen. Echter zou ik dit niet doen als je geen spelletjes erop speelt, qua videokaart zul je weinig merken in Lightroom. In Lightroom spelen zaken als CPU en Werkgeheugen meer.

Verder krijg je Lion gratis als upgrade als je het systeem na 6 juni heb aangekocht dus zou indien het financieel mogelijk is hem gelijk bestellen :)

En nog eventjes over de SSD... het is een hoop geld maar je krijgt er zoveel snelheid voor terug, daarnaast is achteraf inbouwen wat problematisch ivm de garantie en dergelijke en als je veel bestanden wilt opslaan dan is de 1 of 2 TB schijf naast de SSD helemaal geen gekke optie.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik kan een SSD alleen nog maar van harte aanbevelen. Ik heb zelf mijn exemplaar ingebouwd maar als je dat niet wilt/durft, neem die optie gewoon! Het is echt de moeite waard. Snelheid en stilte. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 12-05 12:52
Aangezien we al ruim over de 1000 posts zijn: hier [iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 graag verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:44:
Het scheelt als het beeldscherm op een lagere helderheid staat, maar ik werk bijna altijd met de helderheid op vol omdat ik niet veel last heb van die grote hoeveelheid licht.
Wat een argument :+ Probeer gewoon eens op 50% of 60% te werken zoals de meeste mensen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:24
Licht uit.

Licht aan in [iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8